Ik kan dit beamen, ik speel vaak in Brabant terwijl mijn playstation in Noord-Holland staat. Moet ik wel bij zeggen dat Brabant de beste provincie van Nederland is, ik weet dus niet hoe dit in andere provincies is
Ik heb dit zowel op de vita als met de app op mijn telefoon getest.
waarom zou je netflix willen remote playen? Je kan netflix op je PC kijken doormiddel van de website.SmooK schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:42:
Netflix kun je btw niet remote playen.
Ik heb het weleens geprobeerd op de vita omdat ik geen ander device in de buurt had. De vita heeft geen native netflix app. Daarnaast werd boven mij de link tussen remote play en netflix gelegd dus daar haakte ik op in. Tegenwoordig kun je op vrijwel alle apparaten netflix kijken(nog net niet op mijn broodrooster)
[ Voor 57% gewijzigd door RaijRaij op 05-04-2016 20:36 ]
Haha dat zou echt het toppunt van moeilijk doen zijn.rwbk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:19:
[...]
waarom zou je netflix willen remote playen? Je kan netflix op je PC kijken doormiddel van de website.
Mijn wireless stereo 2.0 headset heeft geen geluid meer. En wil ik het geluid terug moet ik eerst de usb adapter van de headset eruit halen. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb dat ook weleens, volgens mij heeft het te maken met afstand. Ik zit een meter of 7 van de playstation af en als de verbinding wegvalt wordt deze (soms) niet meer hersteld.
Probeer dit eens, werkt bij in ieder geval ook met een usb adapter in de ps4 zelf.zlpsycho schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:48:
Mijn wireless stereo 2.0 headset heeft geen geluid meer. En wil ik het geluid terug moet ik eerst de usb adapter van de headset eruit halen. Iemand hier ervaring mee?
http://www.tech-recipes.c...o-dualshock-4-controller/
Alleen dan heb je geen virtual surround.
Hmm, ik doe het dus zonder koptelefoon in de ccontroller. Maar ook met een wireless en usb adapter.
Het gaat dus alleen om die 5 stappen uit te voeren even, dan switched het geluid weer terug naar mijn wireless koptelefoon.
Het gaat dus alleen om die 5 stappen uit te voeren even, dan switched het geluid weer terug naar mijn wireless koptelefoon.
Ah zo. Ik dacht dat je bedraad aansluiten bedoelde. My bad.
Remote Play werkt nu al op mijn Xperia Z4 Compact op andere netwerken (moet de snelheid wel goed zijn, dus geen 2.4Ghz WiFi). Ook vanaf mijn werk.
Heb alleen eerst mijn telefoon thuis moeten koppelen aan de remote play. Ik ben nu dus benieuwd of ze dit afgevangen hebben voor de PC/Mac versie..
Heb alleen eerst mijn telefoon thuis moeten koppelen aan de remote play. Ik ben nu dus benieuwd of ze dit afgevangen hebben voor de PC/Mac versie..
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Zowel de playstation als de computer moeten natuurlijk eerst weten met wie ze mogen en kunnen connecten, dus ik denk dat je ze nog steeds eerst moet linken terwijl je bij beiden in de buurt bent(zij het door middel van een code of door op accepteren te drukken op beide apparaten)
Het valt me, tijdens een zoektocht naar nieuwe headset, op dat de Sony Wireless Headset enorm slecht te verkrijgen is. Zal dit toeval zijn, of zou Sony bezig zijn met een nieuw model? Als dit laatste het geval is, dan wacht ik natuurlijk nog graag even.
Ik gebruikte al een poosje de onofficiele remote play app voor Windows. Die heeft echt heel weinig input lag, ben benieuwd hoe dat met de officiele gaat zijn. De remote play voor de Vita heeft echt teveel lagg om lekker te spelen.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ben echt benieuwd naar die Remote play functionaliteit. Zal wel een grappig gezicht zijn bij ons in de huiskamer op een zaterdagavond.
Vriendin kijkt TV, ik speel via remote play op de Xbox One op mijn Surface Pro 3 en mijn zoon speelt via remote play op de PS4 op zijn eigen laptop. Zitten we toch gezellig bij elkaar ipv ieder in zijn eigen kamer
Vriendin kijkt TV, ik speel via remote play op de Xbox One op mijn Surface Pro 3 en mijn zoon speelt via remote play op de PS4 op zijn eigen laptop. Zitten we toch gezellig bij elkaar ipv ieder in zijn eigen kamer
XBL: MRE Inc
Yay, de PS app is eindelijk geoptimaliseerd voor de iPhone 6
.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Remote play ook mogelijk naar de iPhone en iPad?
[ Voor 4% gewijzigd door SqueakyClean op 06-04-2016 08:33 ]
Virtual sound gaat ook gewoon over de jack aansluiting hoor en werkt met elke koptelefoon. Het is een trucje wat de game zelf uithaalt.bram1984 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:19:
Alleen dan heb je geen virtual surround.
Luister dit maar eens met elke willekeurige headphone: YouTube: Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes)
[ Voor 24% gewijzigd door Bartske op 06-04-2016 09:14 ]
De link werkt nu voor de Remote Play app software! https://remoteplay.dl.pla...teplay/lang/nl/index.html
[ Voor 6% gewijzigd door swv op 06-04-2016 09:20 ]
Aah jammer update 3,50 is nog niet live, wou pc remote play graag uit proberen vanochtend
Oh, wel handig dat je vanuit rustmodus ook remote play kan activeren. Ik was al even bang dat ik alsnog handmatig de PS4 zou moeten aanzetten om er gebruik van te kunnen maken. Vanavond eens testen of dit een beetje goed werkt. Ben heel benieuwd.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
ik had gehoopt op een UWP app voor Windows, zodat hij ook voor Mobile ging werken, jammer!sww89 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:14:
De link werkt nu voor de Remote Play app software! https://remoteplay.dl.pla...teplay/lang/nl/index.html
Jammer alleen dat rest mode zoveel stroom gebruikt.
Heb hem daarom altijd gewoon uit.
Heb hem daarom altijd gewoon uit.
geen remote play nodig, ik heb een switcher tussen mijn tv zitten en mijn pc monitor, zo kan ik kiezen waar het beeld van de ps4 naar toe gaat 
remote play hou je altijd lag aan over.
remote play hou je altijd lag aan over.
nothing stops this train
Ze vermelden dat je een i5 nodig hebt, maar dat is natuurlijk onzin.
Of de applicatie moet zo slecht gebouwd zijn....
Maar je streamt alleen het beeld, je PC doet zelf niks. Via mobile kun je ook al lang remote play-en.
Maar je streamt alleen het beeld, je PC doet zelf niks. Via mobile kun je ook al lang remote play-en.
Ik verbaas me al hoeveel cpu power de website van twitch op een pc neemt dus ga er vanuit dat je cpu hier ook niet niks hoeft te doen.dutchgio schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:34:
Ze vermelden dat je een i5 nodig hebt, maar dat is natuurlijk onzin.
iemand een idee wanneer de softwareupdate ongeveer online komt, ben nu benieuwd ook naar remote play. in de de applicatie staat trouwens wel dat je op je ps4 kan spelen, zonder dat je in de buurt bent, lijkt me dat ze bedoelen dat je dus gewoon via een aan netwerk kan gamen.
remote play op ios kan wel een probleem worden, aangezien de dualshok niet werkt met ios.
heb meteen wat onderzoek gedaan, die i5 520m is trager dan en I3 4030U ( wat de standaard nu is voor een nieuwe degelijke laptop) dus geen paniek om de systeem eisen. http://cpuboss.com/cpus/I...0M-vs-Intel-Core-i3-4030U
remote play op ios kan wel een probleem worden, aangezien de dualshok niet werkt met ios.
heb meteen wat onderzoek gedaan, die i5 520m is trager dan en I3 4030U ( wat de standaard nu is voor een nieuwe degelijke laptop) dus geen paniek om de systeem eisen. http://cpuboss.com/cpus/I...0M-vs-Intel-Core-i3-4030U
[ Voor 24% gewijzigd door Nieuwevolger op 06-04-2016 09:54 ]
Verwijderd
De vorige keren was dat rond 11 uur.Nieuwevolger schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:39:
iemand een idee wanneer de softwareupdate ongeveer online komt, ben nu benieuwd ook naar remote play. in de de applicatie staat trouwens wel dat je op je ps4 kan spelen, zonder dat je in de buurt bent, lijkt me dat ze bedoelen dat je dus gewoon via een aan netwerk kan gamen.
Dat is toch logisch. Dat is het hele idee achter Remote Play: op afstand games vanaf je PS4 streamen op andere devices.Phydomir schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:18:
Oh, wel handig dat je vanuit rustmodus ook remote play kan activeren. Ik was al even bang dat ik alsnog handmatig de PS4 zou moeten aanzetten om er gebruik van te kunnen maken. Vanavond eens testen of dit een beetje goed werkt. Ben heel benieuwd.
Edit: @ Nieuwevolger: systeem ijzen?
[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 06-04-2016 09:51 ]
Thx dennis
Oepsie Heb het al heel snel aangepast bram
Oepsie Heb het al heel snel aangepast bram
oke, mijn laptop heeft niet genoeg power voor remote play (core2duo ipv i5) dus dat gaat 'm niet worden 
@Thom2289 hieronder:
misschien, maar raar dat de hardware in de PS TV wel op 720p en hoogste kwaliteit remote play kan doen, maar een c2d zou dit dan niet kunnen
Maar goed, vanavond na mijn werk zal ik het wel zien. Eigenwijs als ik ben ga ik het toch proberen
@Thom2289 hieronder:
misschien, maar raar dat de hardware in de PS TV wel op 720p en hoogste kwaliteit remote play kan doen, maar een c2d zou dit dan niet kunnen
Maar goed, vanavond na mijn werk zal ik het wel zien. Eigenwijs als ik ben ga ik het toch proberen
[ Voor 56% gewijzigd door Yucko op 06-04-2016 10:06 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Op een lagere instelling (360p of 540p) moet het toch wel gaan lukken?Yucko schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:56:
oke, mijn laptop heeft niet genoeg power voor remote play (core2duo ipv i5) dus dat gaat 'm niet worden
Moet sowieso wel lukken hoor lijkt me, i5 is echt onnodig.
Lijkt me meer zo'n zekerheidje van Sony uit om eventuele lagg etc. af te dwingen op 'specs zijn te laag' of 'je internet is niet goed genoeg'.
Lijkt me meer zo'n zekerheidje van Sony uit om eventuele lagg etc. af te dwingen op 'specs zijn te laag' of 'je internet is niet goed genoeg'.
[ Voor 55% gewijzigd door dutchgio op 06-04-2016 10:31 ]
Tot nu toe weinig succes met Remote Play op mijn MBP.
Ik moet na een paar minuten handmatig registreren en als ik dan het nummer heb ingevoerd verschijnt er op de PS4 "Een ogenblik geduld..." en even later de melding "Cannot register the PS4" in de RP app. Daarna verschijnt weer de error "CE-35398-8" op de PS4.
Als ik de preferences vande RP app bekijken zie ik ook dat het NAT type faalt. Na een tijdje verschijnt dan:
NAT Type: Failed (8801E403)
Dit gebeurt bij zowel wired als wireless. (Fritz!Box 7390)
Op de PS4 is het NAT type 2 bij een verbindingstest.
Ik heb UDP 9296-9297 en 9303-9308 geforward naar de PS4. (9308 deed ie zelf met uPnP)
Moet ik nog poorten forwarden naar mijn MBP?
Ik moet na een paar minuten handmatig registreren en als ik dan het nummer heb ingevoerd verschijnt er op de PS4 "Een ogenblik geduld..." en even later de melding "Cannot register the PS4" in de RP app. Daarna verschijnt weer de error "CE-35398-8" op de PS4.
Als ik de preferences vande RP app bekijken zie ik ook dat het NAT type faalt. Na een tijdje verschijnt dan:
Ik heb UDP 9296-9297 en 9303-9308 geforward naar de PS4. (9308 deed ie zelf met uPnP)
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Heb je de systemsoftware 3,5 dan al?Apie! schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:55:
Tot nu toe weinig succes met Remote Play op mijn MBP.
Cool! Remote play op de laptop met een dualshock!
Ik heb alleen een probleem met m'n vita en nu dus ook met de ps4; mijn PSN heeft een andere ps4 als primary, voor duistere redenen. Daarom gaat het bij mij nooit werken om remote play over internet te gebruiken met mijn eigen psn. Volgens mij zijn de enige opties om PSN aan m'n eigen ps4 te linken of een nieuw psn hiervoor te gebruiken
Iemand bekend met de situatie?
Ik heb alleen een probleem met m'n vita en nu dus ook met de ps4; mijn PSN heeft een andere ps4 als primary, voor duistere redenen. Daarom gaat het bij mij nooit werken om remote play over internet te gebruiken met mijn eigen psn. Volgens mij zijn de enige opties om PSN aan m'n eigen ps4 te linken of een nieuw psn hiervoor te gebruiken
Jep!
Blown past falling sands
Even een korte vraag, ja of nee volstaat.
Werkt deze HDD met de PS4? http://www.amazon.de/Seag...te+expansion+portable+2tb
Om de interne mee te vervangen. Ik heb voor mijzelf de 2014 model tijd geleden gekocht die gewoon werkt, zoek er nu een voor een vriend. Maar sommige fabrikanten hebben hun drives gesoldeerd. Iemand ervaring met deze 2016 model? De 2014 versie is namelijk 20 euro duurder nu. Op het internet lees ik dat het werkt, maar hoor liever ervaringen van mensen hier.
Werkt deze HDD met de PS4? http://www.amazon.de/Seag...te+expansion+portable+2tb
Om de interne mee te vervangen. Ik heb voor mijzelf de 2014 model tijd geleden gekocht die gewoon werkt, zoek er nu een voor een vriend. Maar sommige fabrikanten hebben hun drives gesoldeerd. Iemand ervaring met deze 2016 model? De 2014 versie is namelijk 20 euro duurder nu. Op het internet lees ik dat het werkt, maar hoor liever ervaringen van mensen hier.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Welk thema is dat?niekvandermeer schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:03:
[afbeelding]
Werkt hier meteen zonder problemen (op beta firmware).
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
ja, die heb ik ook gebruikt.ASNNetworks schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:15:
Top, dan ga ik die bestellen, thanks!
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Dan werkt het inderdaad niet, want dan zou die met de andere ps4 verbinden.Kjid schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:03:
Cool! Remote play op de laptop met een dualshock!![]()
Ik heb alleen een probleem met m'n vita en nu dus ook met de ps4; mijn PSN heeft een andere ps4 als primary, voor duistere redenen. Daarom gaat het bij mij nooit werken om remote play over internet te gebruiken met mijn eigen psn. Volgens mij zijn de enige opties om PSN aan m'n eigen ps4 te linken of een nieuw psn hiervoor te gebruiken![]()
Nieuw psn kan wel, maar dan zit je ook met andere saves en voortgang etc.
Het is dus of of, die duistere redenen laten voor wat het is of geen remote play...
Ghehe het toetsenbord werkt ook voor enkele controls. In GTA V kan je bijvoorbeeld je smartphone oproepen. Weet niet welke toetscombinaties er exact zijn maar dit is wat ik tot nu toe heb ontdekt. Ik speel nu op een MacBook Pro retina en via WiFi op 5 GHz + PS4 op LAN en dan heb ik om de 5-7 seconden haperend beeld en geluid. Beide over LAN gaat wel vloeiend. Inputlag is ook nihil/verwaarloosbaar. Ben benieuwd naar jullie ervaringen over WiFi.
[ Voor 4% gewijzigd door swv op 06-04-2016 11:24 ]
Net even Metal Gear Solid gespeeld, laptop in dezelfde kamer en het liep soepel, geen haperingen of problemen. Dit in een appartementen gebouw met enorm veel wifi netwerken en vrijwel alles op 2.4Ghz dus ben erg tevreden.sww89 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:21:
Ghehe het toetsenbord werkt ook voor enkele controls. In GTA V kan je bijvoorbeeld je smartphone oproepen. Weet niet welke toetscombinaties er exact zijn maar dit is wat ik tot nu toe heb ontdekt. Ik speel nu op een MacBook Pro retina en via WiFi op 5 GHz heb ik om de 5-7 seconden haperend beeld en geluid. Via LAN gaat het wel vloeiend. Inputlag is ook nihil/verwaarloosbaar. Ben benieuwd naar jullie ervaringen over WiFi.
Lekker Fallout spelen op m'n Oneplus one terwijl de gf haar series zit te kijken
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Thx het kan dus wel. Dan weet ik dat ik nog wat moet finetunen hierniekvandermeer schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:25:
[...]
Net even Metal Gear Solid gespeeld, laptop in dezelfde kamer en het liep soepel, geen haperingen of problemen. Dit in een appartementen gebouw met enorm veel wifi netwerken en vrijwel alles op 2.4Ghz dus ben erg tevreden.
waarom brengen ze remote play uit? probeer het net op mijn mac maar wat een vertraging (logisch ook)
Vanavond remote-players afslachten in COD:BO3 en SW:Battlefront.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Je triggerde me maar bij mij staat dat die disk niet naar NL kan worden verzonden?
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik heb em uiteindelijk ook niet daar besteld trouwens! Ik zat toevallig op die site en zocht het gelijk daar op.Scrisissszzz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:35:
[...]
Je triggerde me maar bij mij staat dat die disk niet naar NL kan worden verzonden?
Gehaald via Redcoon: http://www.redcoon.nl/B65...mparison&UTM_campaign=cpc
Lol daar zit ik nu net ook via de pricewatchASNNetworks schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:37:
[...]
Ik heb em uiteindelijk ook niet daar besteld trouwens! Ik zat toevallig op die site en zocht het gelijk daar op.
Gehaald via Redcoon: http://www.redcoon.nl/B65...mparison&UTM_campaign=cpc
Toch maar eens over naar een 2gb idd
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Haha, ja toen ik op Amazon zat bedacht ik me opeens.. Kan uiteraard ook via Tweakers kijken eerstScrisissszzz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:38:
[...]
Lol daar zit ik nu net ook via de pricewatch
Toch maar eens over naar een 2TB idd
Ik zocht eerst die 2014 model, die was via Tweakers €110. Dacht even kijken hoeveel die via Amazon.de is, kwam toen op die 2016 model uit haha. Dus die weer via Tweakers daarna opgezocht.
Remote Play werkt prima hier op een MacBook Air 13'; zelfs vanuit rustmodus wist hij mijn ps4 te vinden (al duurde het wel iets langer met connecten).
Net even Street Fighter 5 opgestart en ondanks de merkbare vertraging, was het prima te doen. Nu nog eens uitproberen wanneer ik niet thuis ben.
Al met al valt het me niet tegen
Net even Street Fighter 5 opgestart en ondanks de merkbare vertraging, was het prima te doen. Nu nog eens uitproberen wanneer ik niet thuis ben.
Dat komt omdat de connectie eerst je PS4 aanzet en deze uit rustmode moet komen, daarom duur het connecten iets langerddZ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:46:
Remote Play werkt prima hier op een MacBook Air 13'; zelfs vanuit rustmodus wist hij mijn ps4 te vinden (al duurde het wel iets langer met connecten).
Remote play werkt vast goed. Het werkt bij mij thuis al heel lang goed op m'n Vita. Los van het feit dat je knoppen mist dan. Met een Dualshock4 aan een laptop is alleen maar relaxter.
I knowScrisissszzz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:50:
[...]
Dat komt omdat de connectie eerst je PS4 aanzet en deze uit rustmode moet komen, daarom duur het connecten iets langer
Remote play werkt vast goed. Het werkt bij mij thuis al heel lang goed op m'n Vita. Los van het feit dat je knoppen mist dan. Met een Dualshock4 aan een laptop is alleen maar relaxter.
Maar fijn dat het überhaupt werkt; vanuit Remote Play de PS4 wakker maken en go! Dan duurt het connecten maar iets langer
Weet iemand hoe je de resolutie kan instellen van remote play? ik dacht dat het standaard 540p was maar dat je ook kan forceren naar 720p?
Instellingen van de Remote Play app op je computer.mastachilla schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:19:
Weet iemand hoe je de resolutie kan instellen van remote play? ik dacht dat het standaard 540p was maar dat je ook kan forceren naar 720p?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Daarom hoop ik ook dat het naar iOS komt. Zou heel relaxt zijn om je DS4 via bluetooth te koppelen aan je iPad en zo te spelen...Scrisissszzz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:50:
[...]
Dat komt omdat de connectie eerst je PS4 aanzet en deze uit rustmode moet komen, daarom duur het connecten iets langer
De Vita is idd ook relaxt, maar CoD vind ik bijv. veeeel moeilijker. Niet zozeer door lag, maar door de pookjes. Die zijn zo f-ing kort dat mikken niet meer lukt.... Beetje jammer...
Ah, gevonden thanks. dit kan je dus alleen maar instellen als je niet verbonden bent.Rivanov schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:19:
[...]
Instellingen van de Remote Play app op je computer.
Hier nog geen werkende remote play kunnen krijgen. Er staan meerdere users op de PS4, dus zodra ik mijn account selecteer zie ik een seconde lang iets gebeuren en plots houdt de verbinding tussen beiden ermee op. Bekabelde verbinding tussen de PS4 en Macbook Pro 13 2015.
Later nog maar eens een poging doen op 540p.
Later nog maar eens een poging doen op 540p.
Ik heb nu een firewall rule gemaakt die alles doorlaat voor de Remote Play app en ik krijg nu NAT Type 2 in de app, maar nog steeds de melding "Cannot register PS4".
Firewall helemaal uit heb ik ook geprobeerd trouwens.
Firewall helemaal uit heb ik ook geprobeerd trouwens.
[ Voor 14% gewijzigd door Apie! op 06-04-2016 12:36 ]
Blown past falling sands
Vanavond ook even op mijn pc checken of die het trekt, is een oude beestje met Core2Duo E6600 maar wel met Windows 10.
Mijn laptop zou het hardwarematig wel moeten trekken (i5) maar die hangt nog op Windows 7
Mijn laptop zou het hardwarematig wel moeten trekken (i5) maar die hangt nog op Windows 7
Probeerde remote play te installeren op mijn Windows 7 64bit machine. Geen succes, deze windows versie wordt dus niet ondersteund.
Zucht...
Windows 7 staat ook niet bij de systeemeisenSgtElPotato schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:42:
Probeerde remote play te installeren op mijn Windows 7 64bit machine. Geen succes, deze windows versie wordt dus niet ondersteund.
De 32-bit versie schijnt wel te werken, alleen x64 niet.Scrisissszzz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:44:
[...]
Windows 7 staat ook niet bij de systeemeisen
Zucht...
Heb het net getest op m'n Macbook Air, ingesteld op 720p/60fps, via 5Ghz wifi, en moet zeggen dat het boven verwachting werkt. Er is wel enige lag, maar die is bijna niet merkbaar, alleen wanneer ik m'n laptop naast m'n TV zet zie ik dat er wel verschil is, maar ik schat dat het niet meer dan een paar frames is.
Ik ga nog een USB of Thunderbolt ethernet adapter aanschaffen om te kijken of dit het nog kan verbeteren.
Wel valt de compressie me op, maar dat heb je ook als je direct vanaf je PS4 naar Twitch streamt, was te verwachten dus.
Ik ga nog een USB of Thunderbolt ethernet adapter aanschaffen om te kijken of dit het nog kan verbeteren.
Wel valt de compressie me op, maar dat heb je ook als je direct vanaf je PS4 naar Twitch streamt, was te verwachten dus.
[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 06-04-2016 12:48 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:29
Remote play, nutteloze functie, heb juist een PS4 gekocht om niet op de pc te hoeven gamen, heb niet voor niets een 55" scherm 
jezelf offline weergeven is dan wel een welkome aanvulling.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Werkt hier echt goed. MBPr 2015 13inch op 5Ghz. Lag valt me erg mee. ok, voor Battlefront te veel maar voor bv Hitman prima te doen. Wel wat compressie maar dat was te verwachten natuurlijk.
Ik ben benieuwd hoe het werkt buiten mijn eigen netwerk.
Ik ben benieuwd hoe het werkt buiten mijn eigen netwerk.
Je hebt wel een punt natuurlijk voor wat betreft thuis gamen. Maar voor even een spelletje spelen wanneer je niet thuis bent zie ik wel het nut eigenlijk.Chaoss schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:54:
Remote play, nutteloze functie, heb juist een PS4 gekocht om niet op de pc te hoeven gamen, heb niet voor niets een 55" scherm
[ Voor 48% gewijzigd door mastachilla op 06-04-2016 12:58 ]
Remote play wat een drama. Infamous second son is niet te spelen op remote play.
Buggy as hell en fps drops van hier tot aan tokyo.
Buggy as hell en fps drops van hier tot aan tokyo.
Offline weergeven is inderdaad een fijne toevoeging. Jammer dat dit zolang moest duren.Chaoss schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:54:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb een groter schermChaoss schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:54:
Als je die RemotePlayInstaller.exe uitvoert, dan wordt er een RemotePlayInstaller_1.0.0.15181_Win32.msi uitgepakt. Als je die msi met orca of een ander msi editor gaat bewerken, kun je ook W7 wel aanzetten. Als ik nu in die msi kijk, dan staan er gewoon 2 vinkjes voor W8.1 en W10. Als je het vinkje voor W7 aanzet, dan is deze remote app ook gewoon op W7 te installeren.Vlassie1980 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:36:
Vanavond ook even op mijn pc checken of die het trekt, is een oude beestje met Core2Duo E6600 maar wel met Windows 10.
XBL: MRE Inc
pc en ps4 hangen aan dezelfde tv bij mij dus geen toevoeging zoals wel met de Vita is.
Niet dat ik die veel gebruik maarja
Net ook even Remote Play gedaan op m'n PC. Gigabit bekabeld. Call of Duty gestart op 720P/60FPS. Prima te doen, maar je merkt wel ietssss vertraging. 720P/30FPS was voor COD echt te weinig. Voor een eerste release werkt t wel geinig
Ideaal dat k nu bij vrienden ook kan gamen via m'n laptop bijv!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Werkt dit ook op non-primary PS4's? Ik krijg het op mijn andere PS4 niet aan de praat.
Before me there were many, after me there will be none
Ja hoor, ik ben op moment wel thuis en me ps4 staat wat verder op, maar heb hem gewoon handmatig toegevoegd en dat gaat primaJay-K schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:07:
Werkt dit ook op non-primary PS4's? Ik krijg het op mijn andere PS4 niet aan de praat.
Ik krijg het niet voor elkaar, ik kan wel met de primary account op die PlayStation connecten naar de betreffende PS4 maar niet met mijn eigen.WeAreLegion schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:11:
[...]
Ja hoor, ik ben op moment wel thuis en me ps4 staat wat verder op, maar heb hem gewoon handmatig toegevoegd en dat gaat prima
Via een andere laptop is het me nu wel gelukt...
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-K op 06-04-2016 13:39 ]
Before me there were many, after me there will be none
Werkt verrassend goed via WiFi en mijn Surface Pro. Zojuist even Dying Light geprobeerd en je merkt dat het freerunnen net iets minder lekker werkt door de vertraging maar het is alsnog goed te doen.
Ik denk dat een multiplayer shooter echter te snel is en dat je dan hinder gaat ondervinden.
Ik denk dat een multiplayer shooter echter te snel is en dat je dan hinder gaat ondervinden.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
oh dat zit er dus wel in? Thank god, eindelijkChaoss schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:54:
Heb je nog iets anders ingesteld? Zit namelijk met het zelfde probleem..Jay-K schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:17:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar, ik kan wel met de primary account op die PlayStation connecten naar de betreffende PS4 maar niet met mijn eigen.
Via een andere laptop is het me nu wel gelukt...
Ik vind ik de remote play connection toch wel een toevoeging, als ik in de weekenden thuis ben kan ik mooi via mijn laptop alsnog gebruik maken van mijn playstation. Ben wel benieuwd of het fatsoenlijk werkt.
Mocht je aan 1,5TB genoeg hebben is dit ook een goedkope schijf: Seagate Spinpoint 1,5TB voor nog geen 64 euro incl verzendenASNNetworks schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:15:
http://www.micro-mail.nl/...OpenFrameset&ARTNR=225283
Al de 2TB gehaald, was een cadeautje dus is ie gelijk blij met 2TB. Toch bedankt!Purehz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:09:
[...]
Mocht je aan 1,5TB genoeg hebben is dit ook een goedkope schijf: Seagate Spinpoint 1,5TB voor nog geen 64 euro incl verzenden
http://www.micro-mail.nl/...OpenFrameset&ARTNR=225283
Beetje balen dat Windows 7 niet standaard ondersteunt wordt. Zag al wel een oplossing voorbij komen, maar eens proberen of ik het daarmee aan de praat krijg. Tja nu nog een goede internetverbinding, minimaal 12MBit wordt geadviseerd door Sony. Iemand ervaring met langzamere verbindingen icm Remote Play?
Kun je de Remote Play app tegelijk gebruiken met je PS4? Dus stel je speelt een game op je PS4 maar je kunt de Remote Play app gebruiken om een game in 60fps op te nemen? Want de ingebouwde opname functie van de PS4 zelf gaat helaas maar tot 30fps zover ik weet.
Wat ik geniaal vind aan remote play voor pc is dat ik hiermee Vidzone in de woonkamer kan gebruiken
vind het echt een hidden gem van playstation om lekker een muziekstation aan te hebben. Heb tot nu toe niet iets ontdekt dat net zo lekker werkt om hand gemaakte playlists te bekijken met zo veel variatie.
Getest, hij verbreekt de verbinding als je de controller wilt gebruiken op de Ps4. Deze heb je nl nodig voor de app zelf. Bij uitpluggen en aanmelden op de Ps4 verbreekt de Remote Play.kazuka schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:17:
Kun je de Remote Play app tegelijk gebruiken met je PS4? Dus stel je speelt een game op je PS4 maar je kunt de Remote Play app gebruiken om een game in 60fps op te nemen? Want de ingebouwde opname functie van de PS4 zelf gaat helaas maar tot 30fps zover ik weet.
Edit: ik heb geen 2e controller ofzo. Maar ik denk dat ie zowieso verbreekt.
[ Voor 6% gewijzigd door Xfade op 06-04-2016 14:24 ]
Youtube kan dat ook prima en vind ik persoonlijk veel lekkerder werken ook nog.polopolo150 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:21:
Wat ik geniaal vind aan remote play voor pc is dat ik hiermee Vidzone in de woonkamer kan gebruikenvind het echt een hidden gem van playstation om lekker een muziekstation aan te hebben. Heb tot nu toe niet iets ontdekt dat net zo lekker werkt om hand gemaakte playlists te bekijken met zo veel variatie.
Waarom upgrade je niet gratis naar Windows10, zo'n slecht OS is dat nou ook niet.Purehz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:16:
Beetje balen dat Windows 7 niet standaard ondersteunt wordt. Zag al wel een oplossing voorbij komen, maar eens proberen of ik het daarmee aan de praat krijg. Tja nu nog een goede internetverbinding, minimaal 12MBit wordt geadviseerd door Sony. Iemand ervaring met langzamere verbindingen icm Remote Play?
PSN ID Binloading_nl
De laptop van de kleine (die nieuwer en beter qua specs is dan de mijne) had problemen met videokaart- en wifidrivers onder Windows 10 waardoor ik die teruggezet heb naar Windows 7.steefje schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:29:
[...]
Waarom upgrade je niet gratis naar Windows10, zo'n slecht OS is dat nou ook niet.
Mijn laptop die ik destijds van Windows Vista --> Windows 7 had geupgrade en een paar maanden geleden ook nog eens naar Windows 10 had totaal geen driverproblemen en alles werkte zoals het moest.
Dus, als je mag upgraden naar Windows 10 wil nog niet zeggen dat het het beste keuze qua OS voor je machine is
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Mijn ervaringen met een PSTV is dat hij de kwaliteit flink omlaag schroeft in de hoop toch verbinding te kunnen houden. Beeld werd uiteindelijk heel slecht, en alleen "bewegende" delen van het scherm werden nog ververst (ik speelde een simpel puzzel spel). Daarnaast kan er enorm veel lag optreden en kan je merken dat het geluid soms enorm wordt vervormd. Dit was wel het ergste wat ik qua verbinding heb gehad maar met een mindere verbinding zal het dus in zitten tussen dat het goed werkt en bovenstaande problemen.Purehz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:16:
Heb het ook getest met 2 controllers.Xfade schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:22:
[...]
Getest, hij verbreekt de verbinding als je de controller wilt gebruiken op de Ps4. Deze heb je nl nodig voor de app zelf. Bij uitpluggen en aanmelden op de Ps4 verbreekt de Remote Play.
Edit: ik heb geen 2e controller ofzo. Maar ik denk dat ie zowieso verbreekt.
Remote play maakt verbinding en zit op profiel 1 (waarop ik al mn trophies heb). Ik verbind een andere controller met de PS4 en zit op profiel 2 (waarbij ik dus geen trophies en dergelijke heb).
Terwijl ik op profiel 2 dingen doe, blijft de remote play verbinding gewoon open dus die zou je op kunnen nemen op je PC.
Nadat ik via remote play overschakelde naar profiel 2, en de PS4-controller naar profiel 1, viel de verbinding weg.
Dus ja, het kan maar is niet ideaal.
Het moet niet gekker worden, de PlayStation app op iOS is zojuist geupdated mét iPhone 6/6s/plus support!
Hoe werkt dat offline weergegeven? als ik hem op offline ziet, kan iemand mij dan onmogelijk een invite sturen ingame van bijv division? en stel ik invite online een maatje, en zet hem daarna op offline weergegeven? ziet de rest je dan offline maar zit je dan toch nog in een groep> ?
Snelle korte opname Fifa 16 (gemiddelde kwaliteit, 540P)
https://streamable.com/b619
Edit:
Hoge kwaliteit FPS en 720P resolutie
https://streamable.com/ngkm
Als je de video kijkt lijkt alles toch wel redelijk soepel te lopen, in de praktijk merk je wel enige vertraging.
https://streamable.com/b619
Edit:
Hoge kwaliteit FPS en 720P resolutie
https://streamable.com/ngkm
Als je de video kijkt lijkt alles toch wel redelijk soepel te lopen, in de praktijk merk je wel enige vertraging.
[ Voor 56% gewijzigd door psvunited op 06-04-2016 15:47 ]
Kan niet wachten op Android support... dan schaf ik gelijk zo'n ding aan:
http://ecx.images-amazon..../71v93IENADL._SL1500_.jpg
http://ecx.images-amazon..../71v93IENADL._SL1500_.jpg
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link