Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:40
PS4.5 zou zo maar een 1 april grap kunnen zijn. En anders kopen! Of niet. Ik zie het wel. Vind VR boeiender op het moment. Het is al een uitdaging om alles in 1080 te draaien.

[ Voor 46% gewijzigd door ChuckyDevil op 26-03-2016 14:59 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:03
Ik vind het ook nog te dicht bij 1 april om dit allemaal serieus te nemen. Als ie komt en echt krachtiger is (en dus niet simpelweg 4k kan outputten) hoop ik dat je je PS4 zou kunnen upgraden. Want als je eerlijk bent is de levensduur van de PS4 dus maar 3 jaar.

Verwijderd

Afgelopen maand Bioshock 1+2 weer uitgespeeld en net weer begonnen aan Infinite.
Maar wat blijven het toch fantastische games.

Voor mij by far de beste gamereeks die er is(persoonlijke mening).
Enige gamereeks waarbij ik bij elke game na afloop met een brok in mijn keel zat(Bij infinite vooral bij de DLC).
Niet alleen de basisgames zijn fantastisch, maar ook de DLC van deel 2 en Inifinite zijn geweldig.
Kan niet wachten tot deze collectie remastered op de PS4 komt en uiteindelijk ook deel 4..
Denk niet dat dit een 1 april grap is, het levert sony wel heel veel negatief gezeik op, voor een grapje.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Nieuwevolger schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:56:
Denk niet dat dit een 1 april grap is, het levert sony wel heel veel negatief gezeik op, voor een grapje.
Ik ben juist blij als het een geintje is. Wat meer longevity voor het huidige beestje :)

Nickname does not reflect reality

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 00:19
Ik heb weer sterk het idee dat veel zaken worden overdreven en dat veel geruchten simpelweg verzonnen zijn. Ik bedoel, 4k makkelijk weergeven, daar heb je een behoorlijke grafische kaart voor nodig. Dat ga je niet zomaar redden. Menig PC kan dat momenteel niet eens. Of daar gaan ze al liever naar de 144hz toe met 1080p of 2k resoluties. Dat zie ik zelf ook liever eigenlijk.

Maar goed, een PS4,5 die sneller is, specifiek voor VR zie ik nog wel gebeuren. Het is alleen een behoorlijke slap-in-the-face voor bestaande gebruikers. En ik zie met de huidige behuizing ook niet hoe zoiets kan werken als "upgrade". Maar waar sommigen met een beperkt budget er vooral boos over zullen zijn, zal het voor mij geen probleem zijn om een nieuwe PS4.5 te halen.

De vraag is echter "is betere hardware nou echt nodig?" Ikzelf vind de games er al prima uit zien. Van mij hoeft het niet specifiek nog veel mooier. Want zoveel krijg je er nou ook niet meer voor terug. Dan liever games die meer content bevatten, langer zijn en op meer facetten de speler meenemen in diens wereld, dan puur voor grafische pracht te gaan. Want we weten allemaal hoe het is gegaan met de diverse games die zogenaamd "de mooiste ever" waren. Menig werd uiteindelijk toch afgebrand om diens gameplay.

Ik neem de huidige geruchten dan ook met een nodige korrel zout en denk dat zowel Sony als MS niet met nieuwe hardware op de proppen gaat komen voor mooiere games en dat ook Nintendo niet mee gaat daarin. Sure, er zal vast wat worden meegeleverd om betere VR-games te krijgen, maar niet meer dan dat. Het is vooral wishful thinking van menig gamer die teleurgesteld is in de huidige performance.
Toch geloof ik nog steeds dat er nog wel meer te halen is uit de huidige consoles. Zeker als ik kijk naar games als The Division of Uncharted 4. Als meer games dat niveau kunnen halen, zie ik niet waarom we zo nodig betere hardware nodig gaan hebben. 4k is leuk maar nog steeds erg prijzig en totaal niet ingeburgerd. Nog afgezien van de enorme extra performance die nodig is, waar je uiteindelijk maar weinig extra voor krijgt. Liever blijven focussen op 1080p en 60fps met wat mooie AA dan naar 4k en verder dezelfde nadelen te behouden.

De consoles zijn ook nooit bedoeld om zo geweldig mogelijk games te weergeven op spetterende hardware. Bij diverse generaties was het vooral geluk dat bepaalde hardware beschikbaar was, maar het bleef toch nog altijd een prijs/prestatie verhouding waar men naar op zoek was. Als een PS4.5 echt zoveel sneller is, gaat ie echt niet 400 euro meer kosten. Dat gaat dan al snel richting het dubbele. En het is maar de vraag of devs daar dan wel in mee gaan, simpelweg omdat het de markt nog verder verdeeld. Als het backwards compatible is, dan zul je altijd blijven zitten met het feit dat het alleen op resolutie/detail vooruit gaat en nooit op inhoud.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 26-03-2016 16:31 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
E3 dit jaar belooft in ieder geval weer een waar spektakel te worden, zowel bij Sony, Xbox als Nintendo. Spannende tijden.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 23:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik denk dat de PS4.5 gewoon de "slim" uitvoering van de PS4 is met als toevoeging native 4K voor Netflix en BluRay films. Dus inderdaad helemaal zo spannend niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 26-03-2016 18:18 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Chaoss schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:15:
Ik denk dat de PS4.5 gewoon de "slim" uitvoering van de PS4 is met als toevoeging native 4K voor Netflix en BluRay films. Dus inderdaad helemaal zo spannend niet.
Dat denk en hoop ik ook.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:55:
Afgelopen maand Bioshock 1+2 weer uitgespeeld en net weer begonnen aan Infinite.
Maar wat blijven het toch fantastische games.

Voor mij by far de beste gamereeks die er is(persoonlijke mening).
Enige gamereeks waarbij ik bij elke game na afloop met een brok in mijn keel zat(Bij infinite vooral bij de DLC).
Niet alleen de basisgames zijn fantastisch, maar ook de DLC van deel 2 en Inifinite zijn geweldig.
Kan niet wachten tot deze collectie remastered op de PS4 komt en uiteindelijk ook deel 4..
Ik heb 1 kort gespeeld (greep me niet echt) en Infinite zat een keertje bij Plus op de PS3. Was wel aardig, wat ik me ervan herinner.

Als de collectie komt en hij is mooi opgepoetst en 60fps, dan haal ik die wel als er niets anders te doen is. Wil deze reeks toch nog een keer een goede kans geven.

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:26:
[...]

Ik heb 1 kort gespeeld (greep me niet echt) en Infinite zat een keertje bij Plus op de PS3. Was wel aardig, wat ik me ervan herinner.

Als de collectie komt en hij is mooi opgepoetst en 60fps, dan haal ik die wel als er niets anders te doen is. Wil deze reeks toch nog een keer een goede kans geven.
Deel 1 komt langzaam op gang inderdaad(en vind ik persoonlijk ook de minste van de 3).
Maar wat het spel ook zo goed maakt, zijn alle Audio Tapes die in de wereld liggen.

Normaal gesproken zijn zulke collectibles nutteloos en verzamel je ze voor niets.
Maar in deze games vertellen deze tapes ook gewoon veel over de wereld(beetje zoals the last of us met de notes).

Maar ik kan je ze echt aanraden om een keer allemaal doorheen te spelen, en vooral ook te genieten van de wereld en het verhaal :)

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 11:39
Dat denk ik ook, het lijkt me zeer onlogisch om een snellere console uit te brengen die mooie graphics/betere frame-rates weet te halen. Dat haalt de kracht van console development onderuit lijkt mij

Wat ik wel verwacht is dat de breakout box van de Playstation VR misschien ook ingebouwd zit in de PS4.5. Stiekem hoop ik op WiFi verbeteringen (Wifi-AC bijvoorbeeld), en standaard misschien al met een 2TB schijf geleverd. Who knows...

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:38
Ben vandaag begonnen met Beyond: Two souls en ik moet zeggen het bevalt me prima! Ben ook erg benieuwd naar Heavy Rain

To dare is to do

Ben begonnen aan grim fandango, man wat een game is dat haha, er zit wel echt goeie humor in. Alleen die puzzels gaan helemaal nergens over, je moet bijvoorbeeld een stokbrood en ballon bij elkaar doen om een paar duiven weg te jagen. Gebruik er nu maar een guide bij, anders is heg gewoon niet te doen, ik klaag niet dag tegenwoordig overal een pijltje bij staat :).

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zouden de geruchten ook niet een manier van Sony zijn om eens te pijlen hoe dit soort wijzigingen bij de community vallen?

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nvm (dubbel)

[ Voor 136% gewijzigd door ralph075 op 27-03-2016 19:26 ]

• ralph075
  • Niet online
Ben gisteren en vandaag bezig geweest met Trackmania Turbo... Alleen, maar ook samen met de kinderen. Erg leuk, zowel alleen als samen. Maar man, wat is die "Double Driver"-mode f!@#king briljant!

Bij "Double Driver" bestuur je met 2 spelers 1 auto. De besturing van de auto is het gemiddelde van de input van beide spelers.

Als er twee spelers zijn met beetje rijvaardigheid en baankennis, dan speelt het simpelweg ge-wel-dig lekker weg. Het voordeel is ook dat stuurfoutjes weg worden gefilterd in het gemiddelde.

Verder ook een heerlijke game! Speelt erg lekker.
Ik krijg de game dinsdag binnen, ben wel heel erg benieuwd!
De demo beloofe iig al érg veel goeds :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mijn Playstation staat zonder stroom omdat het kastje waar hij instaat uit elkaar instaat. Heb wel nog gauw Driveclub uitgespeeld en Battlefield 4

Johann Sebastian Bach

Nivida_intel schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:04:
Mijn Playstation staat zonder stroom omdat het kastje waar hij instaat uit elkaar instaat.
Wut? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 28-03-2016 10:14 ]

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:38
Nivida_intel schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:04:
Mijn Playstation staat zonder stroom omdat het kastje waar hij instaat uit elkaar instaat. Heb wel nog gauw Driveclub uitgespeeld en Battlefield 4
Maar verder gaat alles goed met je? 8)7

To dare is to do

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik heb de afgelopen dagen (Pasen, extra speeltijd) beetje meer BlackOps3 gespeeld en merk dat ik een zere linker duim krijg na een uurtje spelen (L3 > sprint). Ik denk dat dat deels ligt aan hoe ik m'n duim op de knop positioneer, meer op de rand en dan naar voren drukkend. In eerste instantie is dat geen probleem maar na een 15 minuten merk ik dat ik steeds harder begin te drukken omdat ik 't idee heb dat de stick onder m'n duim "wegglijdt".

Ik heb geen launch controller (denk ik, is nog geen 2 jaar oud, zat bij de PS4) en 't rubber is niet naar de gallemiezen. Alleen lijkt 't randje (waar ik de stick veel gebruik) wel ietsje gladder te zijn.

Nu ben ik aan 't denken hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb bij een kennis wel eens een xbox1 controller gebruikt met Forza en daar eigenlijk geen last van dit probleem. Waarschijnlijk ook omdat L3 bij Forza minder intensief gebruikt word, maar ook omdat de stick op zich prettiger lijkt.

Ik weet dat 't mogelijk is om de sticks uit te wisselen maar ivm garantie ben ik daar nog net niet zo happig op. Ik heb wel de alu xbox sticks gezien en die hebben ergens m'n voorkeur, maar ik weet niet of die gladder zijn en of ik daarmee dan nog eerder een zere duim krijg. De originele XB1 sticks heb ik eigenlijk nog niet gevonden, alleen maar namaak van bedenkelijke kwaliteit.

En toen was er Kontrol Freeks. Die kwam ik vanmorgen op de website van GameMania tegen. Kan zoiets evt m'n probleem oplossen? Voor 20 euro is 't een beetje een risicovolle gok als ik ze daarna in de la kan mikken omdat 't evengoed niet werkt.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 09:22
Ik had precies hetzelfde als jij en bij mij hebben control freeks het opgelost.

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
C.44 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:43:
Ik heb de afgelopen dagen (Pasen, extra speeltijd) beetje meer BlackOps3 gespeeld en merk dat ik een zere linker duim krijg na een uurtje spelen (L3 > sprint). Ik denk dat dat deels ligt aan hoe ik m'n duim op de knop positioneer, meer op de rand en dan naar voren drukkend. In eerste instantie is dat geen probleem maar na een 15 minuten merk ik dat ik steeds harder begin te drukken omdat ik 't idee heb dat de stick onder m'n duim "wegglijdt".

Ik heb geen launch controller (denk ik, is nog geen 2 jaar oud, zat bij de PS4) en 't rubber is niet naar de gallemiezen. Alleen lijkt 't randje (waar ik de stick veel gebruik) wel ietsje gladder te zijn.

Nu ben ik aan 't denken hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb bij een kennis wel eens een xbox1 controller gebruikt met Forza en daar eigenlijk geen last van dit probleem. Waarschijnlijk ook omdat L3 bij Forza minder intensief gebruikt word, maar ook omdat de stick op zich prettiger lijkt.

Ik weet dat 't mogelijk is om de sticks uit te wisselen maar ivm garantie ben ik daar nog net niet zo happig op. Ik heb wel de alu xbox sticks gezien en die hebben ergens m'n voorkeur, maar ik weet niet of die gladder zijn en of ik daarmee dan nog eerder een zere duim krijg. De originele XB1 sticks heb ik eigenlijk nog niet gevonden, alleen maar namaak van bedenkelijke kwaliteit.

En toen was er Kontrol Freeks. Die kwam ik vanmorgen op de website van GameMania tegen. Kan zoiets evt m'n probleem oplossen? Voor 20 euro is 't een beetje een risicovolle gok als ik ze daarna in de la kan mikken omdat 't evengoed niet werkt.
Je moet L3 niet blijven indrukken he om te rennen.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Eindelijk fallout 4 hier gehaald. Zal er vanavond aan beginnen. :) (Is nu voor 34 euro bij de mediamarkt)

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Weet niet of dit al gepost was. Maar dit is iig een filmpje dat heel diep op de ps VR ingaat.

Ik kan iig niet wachten om een keertje te testen.

Van alle drie de vr headsets schijnt deze het beste om te kunnen gaan met mensen die een bril dragen.

• C.44

C.44

CoiLive schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:00:
[...]

Je moet L3 niet blijven indrukken he om te rennen.
Dat wist ik :+ Maar toch heb ik 't idee dat die stick onder m'n hand vandaan glijdt. Da's waarom ik volgens mij meer druk uitoefen dan normaal, puur om voldoende grip te houden en die pleuris stick naar voren te houden.

Ik was zostraks even bij de MM (toevallig) en heb daar nog even een XB1 controller geprobeerd en die sticks liggen mij toch duidelijk lekkerder "in de duim". Die sticks lijken ook iets minder kracht te vereisen om in beweging te zetten :?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Zit ik rustig Soma te spelen, zie ik ineens drie mails van Sony. Twee over aankopen van allemaal FIFA punten t.w.v. €77 uit mijn portomonee (heb dat spel niet eens), en eentje dat het e-mail adres van mijn account veranderd is.

Heb snel Sony gebeld en die konden het gelukkig meteen terugdraaien, omdat de punten nog niet waren gebruikt. Phew. 't Is dat ik er snel bij was. Heb ook nog geluk dat mijn gekoppelde credit card niet gebruikt is.

In mijn geval verschilde het wachtwoord van mijn account en van mijn e-mail, anders zouden ze er met mijn hele account vandoor kunnen zijn gegaan. Maar mijn wachtwoord was ook niet geheel uniek, ik gebruikte 'm uit gemakzucht ook voor andere sites. Waarschijnlijk is m'n wachtwoord zo op een minder goed beveiligde site buitgemaakt.

Ik ben er goed vanaf gekomen, maar les geleerd. Het schijnt een groot probleem te zijn, dus zorg echt dat je een uniek (en sterk) wachtwoord gebruikt. Ik dacht ook dat overkomt mijn niet, ik ben zo voorzichtig. Wel dus. Zie hier goede tips en info via Reddit. Ik ben intussen geheel over op 1Password.

En nu weer door met Soma. :>

• C.44

C.44

Elysi schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:07:
Zit ik rustig Soma te spelen, zie ik ineens drie mails van Sony. Twee over aankopen van allemaal FIFA punten t.w.v. €77 uit mijn portomonee (heb dat spel niet eens), en eentje dat het e-mail adres van mijn account veranderd is.

Heb snel Sony gebeld en die konden het gelukkig meteen terugdraaien, omdat de punten nog niet waren gebruikt. Phew. 't Is dat ik er snel bij was. Heb ook nog geluk dat mijn gekoppelde credit card niet gebruikt is.

In mijn geval verschilde het wachtwoord van mijn account en van mijn e-mail, anders zouden ze er met mijn hele account vandoor kunnen zijn gegaan. Maar mijn wachtwoord was ook niet geheel uniek, ik gebruikte 'm uit gemakzucht ook voor andere sites. Waarschijnlijk is m'n wachtwoord zo op een minder goed beveiligde site buitgemaakt.

Ik ben er goed vanaf gekomen, maar les geleerd. Het schijnt een groot probleem te zijn, dus zorg echt dat je een uniek (en sterk) wachtwoord gebruikt. Ik dacht ook dat overkomt mijn niet, ik ben zo voorzichtig. Wel dus. Zie hier goede tips en info via Reddit. Ik ben intussen geheel over op 1Password.

Heb ik een jaar of wat geleden met Steam gehad. Persoonlijk vind ik 't nog steeds erg zwak van Sony dat er geen mogelijkheid tot two-factor is.

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:58
YouTube: MIGS15 - Embrace Virtual Reality with Sony PlayStation VR

Al wat oudere presentatie over PS VR maar toch best interessant omdat er wat technische dingen worden besproken die ik nog niet eerder voorbij heb zien komen!

Verwijderd

Resident Evil 6 is now available for PlayStation 4, includes all DLC + main character costumes:

Klik Hier

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CesOClPWsAQqWPv.jpg

(Ik als Resident Evil Fan heb em gekocht voor €19,99)

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
C.44 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:29:
[...]

Heb ik een jaar of wat geleden met Steam gehad. Persoonlijk vind ik 't nog steeds erg zwak van Sony dat er geen mogelijkheid tot two-factor is.
idem, inclusief vac-ban of wat dan ook. zogenaamd niet terug te draaien ;w ;w ;w

Moet ik misschien ook maar eens gaan aanpassen.

Wel blij dat je er ff bij vermeldt dat je Soma aan het spelen was toen je de mails ontving. Heel relevant voor de rest van het verhaal. :P :+

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:57

Daar heb je wel echt geluk. Gelukkig gebruik ik zelf een ander email adres voor mijn Sony account dan voor al mijn andere dingen.

Verwijderd

Een spannend begin van een geweldige serie:

Dit gaat genieten worden voor mij.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:40:

[video]

Wanneer komt die game dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Vandaag uitgekomen.
Lijkt me ook wel logisch als Dennis een filmpje plaatst van de intro... :)
dutchgio schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:57:
Lijkt me ook wel logisch als Dennis een filmpje plaatst van de intro... :)
Werkt Dennis niet bij PlayStation dan? Aan zijn promoties te zien hier op Tweakers is hij in ieder geval medewerker van de maand keer op keer :+

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Heb ik ook een paar maanden geleden gehad. Ook Fifa punten. Sony geïnformeerd en die hebben na een klein onderzoek het gelukkig opgelost. Erg netjes, want ze zijn nergens toe verplicht.

Sowieso zorg dat je PSN (en Xbox Live) wachtwoorden verschillen van al je andere wachtwoorden.

@Elysi: check ff of je PS4 nog als primary ingesteld staat. Daar had ik na dit gedoe last van (kwam ik van de week achter).

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-11 20:24
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:40:

[video]

Dat doe jij toch van alles? :')

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 07:47:

(Ik als Resident Evil Fan heb em gekocht voor €19,99)
Ik vind € 20 niet eens zo duur, maar verwacht (hoop) dat het spel snel in de aanbieding komt.

Hoe zijn de laadtijden en de graphics?

Verwijderd

SqueakyClean schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:15:
Hoe zijn de laadtijden en de graphics?
Laadtijden waren voor wat ik gespeeld had snel en de graphics iets opgepoetster dan op de X360.

1080p en 60fps is het op de PS4.
Dennis, heb je de PS4,5 al in de pre-order? >:)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:42

RoRoo

Certified Prutser

Hmmm nooit echt een RE player geweest.. maar ben op zoek naar een nieuwe titel met goeie storyline...
Misschien is dit het.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Wie gebruikt hier eigenlijk een 4K televisie?
RoRoo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:31:
Hmmm nooit echt een RE player geweest.. maar ben op zoek naar een nieuwe titel met goeie storyline...
Misschien is dit het.
Last of Us al gespeeld? :)

[ Voor 74% gewijzigd door SqueakyClean op 29-03-2016 11:35 ]

SqueakyClean schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:34:
Nope daar wacht ik voorlopig mee

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Last of Us al gespeeld? :)
Yeps.. Poosje geleden al. Daarom :)

Zit nog wel met Uncharted 3 in mijn maag.. Maar na deel 1 en 2 achter elkaar gespeeld te hebben voelt het allemaal té repetetief.

Op t moment dat alles native UHD wordt, koop ik er een.. Zolang uitzendingen, games enzo nog worden geupscaled, vind ik t niet boeiend..

En ik moet de mogelijkheid hebben om tv nog steeds op 25fps te kijken.. niet op 60.

Het is trouwens geen 4K mensen O-)

Verwijderd

poor Leno schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:31:
Dennis, heb je de PS4,5 al in de pre-order? >:)
Nee, ik heb een half jaar geleden net geupgrade naar de cuh 1200 PS4.

Maar als er een nieuwe en verbeterde versie van de PS4 komt ga ik wel een keer ernaar kijken.
Weet je wat k*t is trouwens? Tegen de tijd dat de 4,5 er (zou moeten) komt, komt ook de PSVR..

Ik krijg t niet aan mezelf verkocht dat ik beide ga kopen..

Maarja, die twee zijn juist voor elkaar gemaakt.. ;w

• Poulske
Ikke. :)
poor Leno schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:47:
Weet je wat k*t is trouwens? Tegen de tijd dat de 4,5 er (zou moeten) komt, komt ook de PSVR..

Mua... Je hoeft ook niet op dag 1 de PS4K te kopen (ervanuitgaande dat het idd uit komt). Mocht het er inderdaad aan komen, dan ga ik niet op dag 1 er al een aanschaffen. Lekker de PSVR kopen (op dag 1) en gebruiken met mn PS4. Wanneer de behoefte er is, of er komen games die echt beter werken met de PS4K, dan verkoop ik de huidige en koop ik die nieuwe wel. Maar om nou op release al er een te halen... Geen enkel voordeel voor mij.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Ik hoor de kassa wel rinkelen straks bij Sony..
VR Games die nét niet lekker lopen op de PS4 maar super strak op de 4.5

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:04

Winkiller

De Mopperpot

:) Wij de komende 6 jaar absoluut nog niet, we hebben sinds kort 2 nieuwe FullHD toestellen.
ASNNetworks schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:05:
[...]

Mua... Je hoeft ook niet op dag 1 de PS4K te kopen (ervanuitgaande dat het idd uit komt). Mocht het er inderdaad aan komen, dan ga ik niet op dag 1 er al een aanschaffen. Lekker de PSVR kopen (op dag 1) en gebruiken met mn PS4. Wanneer de behoefte er is, of er komen games die echt beter werken met de PS4K, dan verkoop ik de huidige en koop ik die nieuwe wel. Maar om nou op release al er een te halen... Geen enkel voordeel voor mij.
Ja dat is ook mijn gevoel.. alhoewel.. Je kunt ook de PS4K halen en dan wachten op een betere VR O-)
(maar ik kan niet wachten met VR >:) )
RoRoo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:05:
[...]

Ik hoor de kassa wel rinkelen straks bij Sony..
VR Games die nét niet lekker lopen op de PS4 maar super strak op de 4.5
Ja precies daar ben ik 'bang' voor.. zul je net zien }:|
Poulske schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:33:
[...]

Aaah neeeee, waarom geen hedendaags of WW2.
Ik heb mn hoop op Dice/Battlefield daarvoor! *O*
poor Leno schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:38:
[...]

Ja dat is ook mijn gevoel.. alhoewel.. Je kunt ook de PS4K halen en dan wachten op een betere VR O-)
(maar ik kan niet wachten met VR >:) )

[...]

Ja precies daar ben ik 'bang' voor.. zul je net zien }:|

[...]

Wat voor nut heeft de PS4K dan als je geen PSVR haalt 8)7 (Hij zou juist krachtiger moeten zijn voor de VR). Daarnaast: gaat wel even duren tot er een nieuwe PSVR komt.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
djmelvee schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Dat doe jij toch van alles? :')
Behalve van Bloodborne ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Poulske
poor Leno schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:38:
Ja ik ook, stiekem hoop ik dat de geruchten van een WW1 shooter kloppen. :o

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11 13:52
Ik heb niks met VR. En ga ook zeker geen 4.5 nemen, als ik geen UHD tv heb

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• ddd111
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11 16:57
Gaan games zoals bijvoorbeeld Fallout 4 beter draaien op deze "nieuwe" console?
Mars18 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:56:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/500x/56566179.jpg

:>
ddd111 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:15:
Gaan games zoals bijvoorbeeld Fallout 4 beter draaien op deze "nieuwe" console?
Dat weet niemand nog. We weten de specs niet en men zou de game dan moeten optimaliseren.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:04

Winkiller

De Mopperpot

Mars18 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:56:
Kassa voor Sony, het zal wel net zo'n Hype worden als na Avatar in 3D, maar kijk nu eens..
Zelf ben ik nog steeds wel nieuwsgierig, maar ik kijk wel de kat even uit de boom. De nieuwe PS4.5 is pure marketing als je het mij vraagt, meer mensen aan een gebruikte PS4 en trendvolgers de nieuwe PS4.5. >:)

Verwijderd

bol.com games ‏

De Bulk 10-daagse zijn weer begonnen! Topartikelen superscherp geprijsd, kortingen tot 60%

Klik Hier voor de Aanbiedingen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cetk8a2WQAQwA-O.jpg

(Er zitten leuke aanbiedingen tussen)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:37:
bol.com games ‏

De Bulk 10-daagse zijn weer begonnen! Topartikelen superscherp geprijsd, kortingen tot 60%

Klik Hier voor de Aanbiedingen

[afbeelding]

(Er zitten leuke aanbiedingen tussen)
Holy cannoli.. 299 voor een XB1 :X

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 18:58
poor Leno schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:41:
[...]

€329 inclusief tweede controller en The Division lijkt me nog interessanter ;)
Oh t gaat me niet om t interessante.. (dat is ie niet ;) ) ik bedoelde gewoon de lage prijs voor de console..

• Poulske
Destiny Legendary Editie voor €35, dat komt mooi uit. Was gisteren nog aan het twijfelen om hem in de PS Store te kopen voor €40 waar ie in de aanbieding is. Maar dan nog, ben nog steeds aan het twijfelen.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:20

Ik verwacht zelf dat de PS4.5 de upgrade kit bevat die nodig is voor VR. Zodoende kunnen ze het VR setje zelf goedkoper aanbieden.

PSN ID Binloading_nl

steefje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:59:
[...]

Ik verwacht zelf dat de PS4.5 de upgrade kit bevat die nodig is voor VR. Zodoende kunnen ze het VR setje zelf goedkoper aanbieden.
Dat denk ik niet zozeer, de PSVR is gemaakt om op de PS4 te werken.. Hoogstens wat extra toeters en belletjes..

Maar misschien als er een leuke bundel komt voor PS4K en PSVR, voor 800,-, dan verkoop ik deze wel :)

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 21:01
Ik vind het nog altijd onlogisch dat Sony met een nieuwe PS4 gaat komen, enkel en alleen om 4K te kunnen ondersteunen. Dat komt omdat;
1) 4K staat nog steeds in de kinderschoenen. Er is maar een minderheid dat een 4K-TV bezit of van plan is om in de komende twee jaar er een aan te schaffen. Het merendeel van de consumenten die nu een televisie heeft of van plan is om die te vervangen (en het zou me niet verbazen dat een grote groep in dat merendeel een HD-ready televisie heeft of van plan is om die te kopen in de komende twee jaar), schaft zichzelf een Full HD-televisie aan. Dat kan misschien veranderen wanneer de OLED-technologie een stuk goedkoper wordt, maar dat zal nog enkele jaren duren.
2) De kostprijs. Als je wilt gamen in 4K op de PC zul je een videokaart moeten aanschaffen en dergelijke videokaarten kun je niet vinden onder de 400 euro (en dan nog zul je heel goed moeten zoeken). Een PS4.5 voor 400 euro? Ik denk het niet.
3) Games draaien nog niet eens deftig op 1080p 60fps (als het merendeel dat al doet) en dan willen ze het mogelijk maken om dit in 4K te doen?!
4) Hoe wil Sony in godsnaam dit verkopen aan de aandeelhouders of dit risico nemen? Het is nog niet heel lang geleden dat Sony verlies maakte bij iedere PS3 die ze maakte en wil Sony dit echt herhalen? Volgens de geruchten zwemt Sony niet meer in het geld en ik denk dat een herhaling van wat er gebeurde met de PS3 einde verhaal kan betekenen voor Sony, of in ieder geval met hun Gaming-divisie (wat in principe nog altijd einde verhaal kan betekenen voor het hele bedrijf). Moest ik een aandeelhouder zijn en Sony komt af met het volgend voorstel en de feiten in het achterhoofd, dan zou ik met mijn ogen rollen en het voorstel afwijzen.

• Poulske
Vrijdag komen we er gewoon achter dat het een geslaagde 1 april grap is van Sony. ;)

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38
Snap niet dat er zoveel lawaai is over de Ps4K, meende ook dat MS een tijdje geleden gezegt te hebben ook de XB1 een Upgrade te geven? En daar is het eigenlijks best wel stil om.

Snap wel dat aan sony's kant de playerbase groter is. Uiteindelijk zal er wel een verklaring komen?!
Zo niet van Sony zelf maar zullen vast wel hackers/tweakers zijn die ze gaan openbreken en een analyze erbij geven.
Psyonara schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:58:
Snap niet dat er zoveel lawaai is over de Ps4K, meende ook dat MS een tijdje geleden gezegt te hebben ook de XB1 een Upgrade te geven? En daar is het eigenlijks best wel stil om.
Dit is een PS forum :>

• ralph075
  • Niet online
steefje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:59:
[...]
Dat verwacht(/hoop) ik ook: De PS4.5 is een PS4 met de break out box voor VR ingebouwd, zodat je niet nog een extra kastje nodig hebt voor de PSVR. Ok, als ze dan ook gelijk een upgrade doen voor 4k mediaweergave (let wel: media, geen games), so be it.

Het zijn ook nog steeds slechts geruchten. Soms wordt er gesproken alsof het al een feit is... |:(

Verwijderd

Word er ondertussen ook een beetje moe van.

Al een aantal dagen nu dezelfde berichten, dezelfde discussie die steeds overnieuw begint.

Wacht gewoon af tot er wat feiten zijn, wacht gewoon af tot er officieel iets aangekondigd word..
Dan heeft het tenminste nut om te speculeren.
Nu kan je wel van alles roepen, maar alles is op niets gebaseerd..
Le Enfant! schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:46:
Ik vind het nog altijd onlogisch dat Sony met een nieuwe PS4 gaat komen, enkel en alleen om 4K te kunnen ondersteunen. Dat komt omdat;
1) 4K staat nog steeds in de kinderschoenen. Er is maar een minderheid dat een 4K-TV bezit of van plan is om in de komende twee jaar er een aan te schaffen. Het merendeel van de consumenten die nu een televisie heeft of van plan is om die te vervangen (en het zou me niet verbazen dat een grote groep in dat merendeel een HD-ready televisie heeft of van plan is om die te kopen in de komende twee jaar), schaft zichzelf een Full HD-televisie aan. Dat kan misschien veranderen wanneer de OLED-technologie een stuk goedkoper wordt, maar dat zal nog enkele jaren duren.
2) De kostprijs. Als je wilt gamen in 4K op de PC zul je een videokaart moeten aanschaffen en dergelijke videokaarten kun je niet vinden onder de 400 euro (en dan nog zul je heel goed moeten zoeken). Een PS4.5 voor 400 euro? Ik denk het niet.
3) Games draaien nog niet eens deftig op 1080p 60fps (als het merendeel dat al doet) en dan willen ze het mogelijk maken om dit in 4K te doen?!
4) Hoe wil Sony in godsnaam dit verkopen aan de aandeelhouders of dit risico nemen? Het is nog niet heel lang geleden dat Sony verlies maakte bij iedere PS3 die ze maakte en wil Sony dit echt herhalen? Volgens de geruchten zwemt Sony niet meer in het geld en ik denk dat een herhaling van wat er gebeurde met de PS3 einde verhaal kan betekenen voor Sony, of in ieder geval met hun Gaming-divisie (wat in principe nog altijd einde verhaal kan betekenen voor het hele bedrijf). Moest ik een aandeelhouder zijn en Sony komt af met het volgend voorstel en de feiten in het achterhoofd, dan zou ik met mijn ogen rollen en het voorstel afwijzen.
Ik vind het raar dat mensen überhaupt lijken te denken dat het om gaming gaat (weer een extra platform om voor te programmeren en optimaliseren, onmogelijk voor een normale prijs, vrijwel niemand heet een 4K TV en zo zijn er nog zat redenen te bedenken). Het gaat ongetwijfeld gewoon om een betere VR ervaring en additionele zaken als Netflix 4K etc.

Edit: En verder wat Jan hierboven zegt.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:11:
Word er ondertussen ook een beetje moe van.

Al een aantal dagen nu dezelfde berichten, dezelfde discussie die steeds overnieuw begint.

Wacht gewoon af tot er wat feiten zijn, wacht gewoon af tot er officieel iets aangekondigd word..
Dan heeft het tenminste nut om te speculeren.
Nu kan je wel van alles roepen, maar alles is op niets gebaseerd..
Dit dus al die geruchten zijn leuk en aardig maar zolang Sony niks naar buiten brengt zegt het helemaal niks.

Verwijderd

PlayStation Europe

New on PS Store: Resident Evil 6, MLB The Show 16, Civilization Revolution 2 Plus, more:

Klik Hier

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/GB/en/999/EP0102-CUSA03840_00-BH6HDPS400000000/1459213149000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=225&h=225&bg_color=000000&opacity=100

(Ik ben al aan het genieten van de horror van Resident Evil 6.)

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11 18:58
Poulske schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:56:
Destiny Legendary Editie voor €35, dat komt mooi uit. Was gisteren nog aan het twijfelen om hem in de PS Store te kopen voor €40 waar ie in de aanbieding is. Maar dan nog, ben nog steeds aan het twijfelen.
Voor de disc-versie hoef je het niet te doen, de dlc zijn namelijk downloadcodes en de base game Destiny is tweedehands vrijwel niets meer waard. Destiny LE is al een paar keer voor €30 in de store geweest (toen heb ik 'm gekocht :9 )

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:13:
PlayStation Europe

New on PS Store: Resident Evil 6, MLB The Show 16, Civilization Revolution 2 Plus, more:

Klik Hier

[afbeelding]

MLB the show 16 8) .

Die ga ik vanavond eventjes downloaden..
Thanx Dennis..
Wist niet dat die er al was :)
Zojuist begonnen aan Trackmania Turbo :*)
Wat een ontzettend toffe arcaderacer is dat zeg!
De tracks zijn niet langer dan een seconde of 30, maar het halen van gouden medailles is lastiger dan het lijkt.
Qua moeilijkheid is ie denk redelijk vergelijkbaar met Wipeout.

Klein filmpje:

Verwijderd

Leuke video dvdkiwi.

Ik ben bezig met racen in Forza 6.(Ook leuk.)

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

poor Leno schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:41:
[...]

:+ 8)7

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 15:14
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:28:
Zojuist begonnen aan Trackmania Turbo :*)
Wat een ontzettend toffe arcaderacer is dat zeg!
De tracks zijn niet langer dan een seconde of 30, maar het halen van gouden medailles is lastiger dan het lijkt.
Qua moeilijkheid is ie denk redelijk vergelijkbaar met Wipeout.
Erg vermakelijk ja!
Online is ook leuk +100 spelers, gelukkig dat iedereen een ghost is :p

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:43:
Ik ben bezig met racen in Forza 6.(Ook leuk.)
Multitasking ftw! :o

Nickname does not reflect reality

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:41
Bleh, merk de laatste dagen toch een paar crashes en bugs bij games en de PS Store. Zoals eerder al genoemd werd door Digital Foundry heeft Heavy Rain toch echt last van die flikkerende tekst. Ook heeft Lego Marvel Avengers vaak last van een crash. Best vervelend, aangezien ik net bezig was met 100% de game te halen en dan mag je best wat stukken opnieuw doen. Ook wil de game of het OS vastlopen zodra je in de game in de Store zit en je drukt op het PS-knop.

[ Voor 15% gewijzigd door me_mrtn op 29-03-2016 15:52 ]

• C.44

C.44

Vannacht ook even de demo van Trackmania Turbo geprobeerd. Online kun je dan een uurtje rondvliegen (rijden kun je 't vaak niet echt noemen xD) en daar ben je helaas sneller doorheen dan je denkt. Binnenkort maar weer eens een PSN US top-up kopen haha.

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Mijn buurjongen heeft vanmiddag een nieuwe Ps4 gekocht. Hij vroeg mij even te komen helpen. Hij kreeg zijn Ps4 niet aan het draaien. Ik ben ook een poosje bezig geweest maar kom niet verder dan een scherm op de TV met de volgende tekst... "Cannot start the PS4. Connect the dualshock 4 using the USB cable and then press the PS button. Even later de melding dat hij de USB storage niet kent. Diverse malen gereset door de stekker eruit te trekken. Opstarten maar het lukt niet. Ik heb hem geadviseerd terug te gaan en een nieuwe te vragen. Het lijkt mij een hardware fout. Iemand ervaring met deze melding. :)
hoefniks schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:46:
Mijn buurjongen heeft vanmiddag een nieuwe Ps4 gekocht. Hij vroeg mij even te komen helpen. Hij kreeg zijn Ps4 niet aan het draaien. Ik ben ook een poosje bezig geweest maar kom niet verder dan een scherm op de TV met de volgende tekst... "Cannot start the PS4. Connect the dualshock 4 using the USB cable and then press the PS button. Even later de melding dat hij de USB storage niet kent. Diverse malen gereset door de stekker eruit te trekken. Opstarten maar het lukt niet. Ik heb hem geadviseerd terug te gaan en een nieuwe te vragen. Het lijkt mij een hardware fout. Iemand ervaring met deze melding. :)
Volgens Google hebben meer mensen dit wel eens gehad, dus om antwoord op je vraag te geven: yep.
Mijn review van Trackmania Turbo: race, zilveren medaille, restart, restart, restart, restart, restart, oe bijna goud, restart, restart, restart, restart, restart, nog 37 keer restart, jeuj goud, volgende race, zilveren medaille, restart, restart enz enz...
Mijn probleem is wel dat ik niet verder ga voordat ik iets op goud heb ;)
Het komt erg aan op preciesie, één foutje en je kan opnieuw. En foutjes zijn, op de hobbelige en smalle wegen, vrijwel niet te voorkomen.
Het levert soms wel wat irritatie op; je kunt je autootje niet bijsturen in de lucht en er is geen "reset to track" button.
Maar ondanks de moeilijkheid (als je voor goud gaat; brons en zilver zijn meer dan prima te doen) is het ontzettend tof :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 29-03-2016 18:01 ]

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

Heads-up: Today is your last chance to pre-order MLB The Show 16, inc. extra packs & stubs:

Klik Hier voor Preorder

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CeusA3dXIAAEyia.jpg
Is hier iemand die baseball spellen speelt? Of NFL en NHL?

Altijd t gevoel dat dit soort spellen totaal niet lopen hier.. Misschien NBA basketball..
Pagina: 1 ... 94 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link