Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Nieuwevolger schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:36:
man ik ben geween wel stik jaloers te worden op wat voor games de xbon one allemaal wel niet bij gold krijgt, volgende maand the wolf among us en sunset overdrive... hier mee laat microsoft toch wel zien dat ze hun klanten te minste niet voor de gek houden.
Wow, Sunset Overdrive. Geen misselijke maand om een Xbox One collectie te beginnen. Mij boeit het overigens totaal niet, de games die ik wil hebben koop ik zelf al.

Vind de backwards compatability mogelijkheden van de Xbox One wel zeer nice. Ik zou geen nee zeggen tegen vergelijkbare PS3 emulatie. Wellicht dat dat wel met de krachtigere PS4(.5) mogelijk wordt. :Y

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22
BaZnGaNL schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:47:
Zojuist deze mail gekregen met betrekking tot Fallout 4 Season Pass:

[...]

Jammer maar helaas.. Gelukkig FallOut 4 nog niet aangeschaft.
Volgens mij voor het eerst dat ze een gratis aankoop terug draaien.
Het is voorheen vaker gebeurd, zo heb ik NBA 2K14 of 2K15, minecraft en nog 1 of 2 titels ook "gratis" gekocht. Dat hebben ze toen niet terug gedraaid.

[ Voor 3% gewijzigd door Sinned123 op 24-03-2016 16:54 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

nou sony al een jaar lang indies/goedkope games uitdeelt elke maand terwijl microsoft nu al lords of the fallen, ac black flag, tomb raider en nu sunser overdrive heeft weggegeven. enigste game die daar het dicht in de buurt bij kwam is injustice: gods among us. Sony geeft ook nergens een verklaring dat wij nooit een keer aaa titel mogen krijgen.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22
Ik heb toch echt een hele lading AAA games van PS Plus, welliswaar allemaal op de ps3.
Zolang Sony zijn voorsprong houd zal het echt niet veel beter worden.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:42

RoRoo

Certified Prutser

Nieuwevolger schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:54:
nou sony al een jaar lang indies/goedkope games uitdeelt elke maand terwijl microsoft nu al lords of the fallen, ac black flag, tomb raider en nu sunser overdrive heeft weggegeven. enigste game die daar het dicht in de buurt bij kwam is injustice: gods among us. Sony geeft ook nergens een verklaring dat wij nooit een keer aaa titel mogen krijgen.
Injustice net gemist :( 3 wkn later werd ik PS member...
Voor de rest heeft het niet heel veel zoden aan de dijk gezet nee..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Nieuwevolger schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:54:
Een verklaring? Heeft Sony beloofd dat ze AAA games zouden gaan weggeven?
bram1984 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:53:
[...]

Niks beloofd, maar ze mogen wel een keer laten zien 4theplayers te zijn, maar we zitten nu op een gemiddelde van een halve AAA game per 2 jaar... Ik verwacht niet veel maar we krijgen minder dan iemand ooit had gedacht.
Persoonlijk zit ik ook niet eens te wachten op AAA games via PS+. Ik koop de goede AAA's zelf al op release. Ik heb bijvoorbeeld wel eens games via PS+ gekregen die ik zelf al in mijn bezit had. Dan had ik liever nog een indie titel die ik nooit gekocht zou hebben, zodat het me iets nieuws kan bieden.

Games als Bloodborne, Witcher, NFS etc heb ik al op release. De AAA games die ik niet op release koop, haal ik bewust niet: ik hoef ze niet te spelen. Assassins Creed hoef ik niet als PS+ game. Leuk dat het gratis is, maar ik wil em al bij voorbaat niet, anders kocht ik em wel op release.

Indie titels koop ik niet zo snel, dus als ik dan een leuke indie gratis krijg via PS+ is het een aangename verrassing. Of ik het speel is een ander verhaal, maar het biedt mij meer dan een game die ik al heb of simpelweg juist vermijd.

Maar dat is hoe het bij mij zit, genoeg mensen die niet games op release kopen en wachten op een prijsdaling. Dan is een PS+ AAA titel wel leuk ja. Maar zoals gezegd: persoonlijk hoef ik dus geen AAA's via PS+, gezien ze ver na release date komen.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 17:59

Voxalizer

Quicksilver Bullets

En welke game wil je zo graag hebben in de PSPlus, die je blijkbaar toch niet zo graag wil hebben dat je hem niet allang al dan niet tweedehands voor een prikkie hebt gekocht?

Want dat krijg je. Knack, Killzone. Oude B-spellen die zogenaamd AAA zijn.

Of gaat het meer om de symboliek?

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Voxalizer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:12:
En welke game wil je zo graag hebben in de PSPlus maar die je blijkbaar toch niet zo graag wil hebben dat je hem niet al dan niet tweedehands voor een prikkie hebt gekocht?

Want dat krijg je. Knack, Killzone. Oude B-spellen die zogenaamd AAA zijn.

Of gaat het meer om de symboliek?
My point exactly! Wat moet je met AAA games die je al hebt of juist vermijd? Heb dan liever toffe indies en nieuwe projecten. Komen ook nieuwe indies die op release direct gratis zijn voor PS+. Vind dat een leuker initiatief dan een 12-18 maand oude AAA game die ik al heb gespeeld of niet eens wil spelen.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11 13:35
Helemaal mee eens, AAA spellen van meer dan een jaar oud die ik nog niet gedaan heb zit ik niet op te wachtten. De rest heb ik allang gekocht :)

Als Knack nog in PS+ komt denk ik niet eens dat ik hem download.

Spellen als Don't starve, Rocket League, Valiant Hearts, Stick it to the man had ik waarschijnlijk niet snel gekocht maar heb ik door ps+ voor plezier van gehad.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
Over de ps4k rumours. Het is geen reactie op ms.
In October 2015 is er al over gesproken.
https://m.neogaf.com/showthread.php?t=1200294

En kan me herinneren dat ervoor ook al over gesproken is. En dat ms erna ook had gezegd alles te bekijken qua opties.
Denk dat de kans steeds groter wordt dat dit gewoon gaat gebeuren. Ergens zou ik wel interesse hebben in een ps4k mits de Games niet 4k worden maar dat 4k voor bluray en netflix etc is.
En dat de hardware gewoon gemaakt is voor alle Games 1080p/60. En dat psvr gelijk ook genoeg Power heeft voor de minimale 60fps eis.

Hmmm andere rumour :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g1ZVvKX.png

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 24-03-2016 20:08 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kotaku (in de persoon van Patrick Klepek) kwam met het verhaal over de PS4.5 via een aantal van zijn bronnen.Da's op zich wel iemand met een goede track record (bijvoorbeeld de Always-online / DRM reveal van de XBO) en nu geeft Eurogamer ook aan van verschillende bronnen te horen hebben gekregen dat er een PS4.5 of PS4K aan zit te komen.

Interessant artikel over de mogelijke specs van het apparaat: http://www.eurogamer.net/...but-why-is-sony-making-it

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 15:14
Nog meer mensen die Trackmania Turbo hadden gepreorded en nu nog niet geunlocked is?
Schijnt vanacht worden opgelost maar toch wel slecht.

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:22

dano_nl

Meh

Marc3l schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:30:
Nog meer mensen die Trackmania Turbo hadden gepreorded en nu nog niet geunlocked is?
Mja sucked, volg Trackmania op twitter om op de hoogte te blijven:)

Meh

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Marc3l schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:30:
Lang leve discs.

Spel net even gespeeld, beter dan dat ik had verwacht. Geweldig gevoel van snelheid (mede door de 60FPS), toffe tracks, brute soundtrack (zet je sub lekker hoog (laag ;) ). Leuk tussendoortje.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
bram1984 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:53:
[...]

Natuurlijk niet maar in het verleden kreeg de PS3 vaak genoeg AAA titels, en dan niet eens slechte games, dat schept verwachtinge. Ik vind dat je als consument wel mag verwachten dat een product/dienst dezelfde kwaliteit blijft bieden. Ze moeten ook oppassen niet te veel achter te blijven bij de concurrentie.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 24-03-2016 22:32 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ASNNetworks schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:11:
Persoonlijk zit ik ook niet eens te wachten op AAA games via PS+. Ik koop de goede AAA's zelf al op release. Ik heb bijvoorbeeld wel eens games via PS+ gekregen die ik zelf al in mijn bezit had. Dan had ik liever nog een indie titel die ik nooit gekocht zou hebben, zodat het me iets nieuws kan bieden.

Games als Bloodborne, Witcher, NFS etc heb ik al op release. De AAA games die ik niet op release koop, haal ik bewust niet: ik hoef ze niet te spelen. Assassins Creed hoef ik niet als PS+ game. Leuk dat het gratis is, maar ik wil em al bij voorbaat niet, anders kocht ik em wel op release.

Indie titels koop ik niet zo snel, dus als ik dan een leuke indie gratis krijg via PS+ is het een aangename verrassing. Of ik het speel is een ander verhaal, maar het biedt mij meer dan een game die ik al heb of simpelweg juist vermijd.

Maar dat is hoe het bij mij zit, genoeg mensen die niet games op release kopen en wachten op een prijsdaling. Dan is een PS+ AAA titel wel leuk ja. Maar zoals gezegd: persoonlijk hoef ik dus geen AAA's via PS+, gezien ze ver na release date komen.
Mee eens. Ik koop ook relatief veel bij release. Spellen downloaden doe ik vrijwel nooit aan omdat ik een doosje/boekje/disc wil, dus als dat bij PS+ zit (als indie of download-only) vind ik het prima; had het anders nooit gekocht maar kan prima de moeite waard zijn. Neem Firewatch. Ik wacht bewust op een disc-release, en als deze niet komt zal er (hopelijk) ooit een PS+ release zijn.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:37
Chaoss schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:30:
[...]

Natuurlijk niet maar in het verleden kreeg de PS3 vaak genoeg AAA titels, en dan niet eens slechte games, dat schept verwachtinge. Ik vind dat je als consument wel mag verwachten dat een product/dienst dezelfde kwaliteit blijft bieden. Ze moeten ook oppassen niet te veel achter te blijven bij de concurrentie.
Normaal komt dit alleen met de aankondiging van de nieuwe plus games, maar nu dus ook al als de Xboxlive games aangekondigd worden :?

Toen de nieuwe plus games aangekondigd werden heb ik je al een uitgebreide reactie gegeven waarom Sony geen enkel belang meer heeft bij AAA games weggeven terwijl ze op de PS3 daar alle reden toe hadden.

Je kan wel eigenwijs blijven roepen hoe je iets graag zou willen zien, maar ondertussen spreken de feiten voor zich. En als Xbox met deze games ook maar iets van een inhaalactie maakt dan heeft Sony nog alle kans om weer een paar AAA games uit te delen.

En ik denk eerlijk gezegd dat er maar weinig mensen serieus denken aan overstappen enkel om de games die MS nu weg geeft.

En als ik ff egoïstisch naar mijn collectie kijk kan ik ook geen AAA titel bedenken die ik wil krijgen, want ik heb alles gekocht waar ik interesse in heb. Doe mij maar indies ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat is imho dan wel een erg kortzichtig commercieel inzicht. Wel fijn dat jij de strategie van Sony precies schijnt te kennen, want je brengt jouw inzicht alsof het de enige logische waarheid is?

Let's agree to disagree, want zoals je hier kunt lezen zijn er voldoende mensen die wel waarde hechten aan goede PS+ titels. PS+ had een bepaalde kwaliteit in het verledem die niet meer gehaald wordt ook niet ten opzichte van de concurrentie. En nee het zal niet de enige doorslaggevende factor zijn wanneer een consument kiest voor de ene of de andere console, maar het kan wel meewegen in het totaalplaatje.

Sinds de release van de XBO en de PS4 zijn ze qua kwaliteit en wat beide platformen te bieden alleen maar dichter bij elkaar komen te liggen dan moet je als fabrikant kwaliteit en pluspunten blijven bieden. Om dan te stellen dat het merk wat de meeste consoles verkocht heeft die kwaliteit niet meer hoeft te bieden is kortzichtig.

Laten we wel wezen Sony heeft ook al niet het stabielste/snelste netwerk of (gratis) backward comptability. Sony moet er hard aan trekken om de voorstand te behouden.

[ Voor 56% gewijzigd door Chaoss op 25-03-2016 09:26 ]

• Beakzz
  • Laatst online: 22:37
Chaoss schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 01:36:
Dat is imho dan wel een erg kortzichtig commercieel inzicht. Wel fijn dat jij de strategie van Sony precies schijnt te kennen, want je brengt jouw inzicht alsof het de enige logische waarheid is?

Let's agree to disagree, want zoals je hier kunt lezen zijn er voldoende mensen die wel waarde hechten aan goede PS+ titels. PS+ had een bepaalde kwaliteit in het verledem die niet meer gehaald wordt ook niet ten opzichte van de concurrentie. En nee het zal niet de enige doorslaggevende factor zijn wanneer een consument kiest voor de ene of de andere console, maar het kan wel meewegen in het totaalplaatje.

Sinds de release van de XBO en de PS4 zijn ze qua kwaliteit en wat beide platformen te bieden alleen maar dichter bij elkaar komen te liggen dan moet je als fabrikant kwaliteit en pluspunten blijven bieden. Om dan te stellen dat het merk wat de meeste condoles verkocht heeft die kwaliteit niet meer hoeft te bieden is kortzichtig.

Laten we wel wezen Sony heeft ook al niet het stabielste/snelste netwerk of (gratis) backward comptability. Sony moet er hard aan trekken om de voorstand te behouden.
Zeg ik ergens te weten wat de strategie is van Sony :? En een kortzichtig commercieel inzicht? Waar haal je het allemaal vandaan?

Het enige wat ik doe is alle feiten op een rijtje zetten. De feiten zijn dat je op de PS3 gratis online kon spelen en er weinig reden was om plus te nemen zonder een goed aanbod aan games. Als Sony bij de release van de PS4 ineens geld was gaan vragen om online te gamen dan hadden ze echt gezeik gehad en dikke minpunten gescoord bij de achterban.

Het betaalde online gamen verpakken in een service van gratis games was simpelweg een gouden zet en ik verklaarde mensen voor gek als ze geen plus hadden. Die paar euro was een schijntje voor wat je er voor terug kreeg. En nu? Nu heeft het grootste deel van de klanten plus simpelweg nodig om online te gamen of om de opgebouwde library te kunnen benutten.

De PS4 doet het ongelofelijk goed en gaat echt niet meer ingehaald worden door de Xbox One...noway. Als je dat denkt dan onderschat je de macht van vrienden die een bepaalde console hebben. En de kans dat je vrienden een PS4 hebben is nu veel groter dan dat ze een Xbox hebben. MS moet nu extra aan de kar trekken en geeft dus de betere games weg (al is dat voor elke persoon verschillend). MS heeft eigenlijk bij de aankondiging de strijd al verloren en Sony in het zadel geholpen. Ben al blij dat die console gewoon lekker verkoopt, maar ik zie het niet meer gebeuren.

En ik snap dat je niet alles kan lezen wat ik hier in het forum plant, maar als er één iemand ontevreden is over het netwerk dan ben ik het wel en ik heb niks met Sony als bedrijf. Was tijdens de Xbox360 periode zelfs een lichtelijke fanboy, maar de Xbox one heeft me simpelweg niets te bieden momenteel op een beter netwerk na. Zeker niet nu ze blijkbaar exclusives naar de pc gaan brengen wat me niet echt goed lijkt voor de verkoop van je console.

Dat terzijde blijf ik er bij dat er een duidelijke lijn in de plus games te zien is. En die gaat alleen maar omlaag. Van AAA titels naar indies, van 13 naar 12 x nieuwe toevoegingen per maand, van minimaal een 8 op Metacritic (hebben ze zelf ooit als ondergrens gesteld) naar games die niet eens een 6 scoren en van volledige games naar een enkele episode. Je hoeft geen expert te zijn om die lijn te zien dus ik kan de vergaderingen van Sony rustig overslaan 8)7 Op een gegeven moment kan je het dan beter accepteren of afscheid nemen van Playstation. Het wordt gewoon lichtelijk vermoeiend om elke maand weer de berichten te zien met de vraag waar die AAA titel toch blijft. Iets met behaalde successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Dus ik kies absoluut geen partij voor Sony, maar ik heb gewoon nog steeds veel plezier met bijvoorbeeld Helldivers en Rocket League. Ook heb ik genoten van een paar indies die ik anders waarschijnlijk niet had gespeeld. Voor mij is het uitdunnen van de service dus eigenlijk een pluspunt :+, want een AAA titel die ik wil spelen koop ik toch wel. En het betaalde online gamen was ik toch al vele jaren gewend door Xbox live dus dan verwacht ik er misschien ook minder voor terug.
Chaoss schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:30:
[...]

Ik geloof dat Beakzz alles al gezegd heeft. :)

En lol@ 'Ze moeten ook oppassen niet te veel achter te blijven bij de concurrentie'. Last time I checked, was de PS4 de X1 aardig aan het slopen. :)

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Het verhaal dat PSN slechter is dan Live is ook allang achterhaald. Online gamen op PSN en Live is precies hetzelfde en geen enkel is hier sneller of beter. Men vergist zich iedere keer met "downtimes" die Xbox Live dit jaar tot nu toe meer heeft gehad.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Goed time will tell, een welles-nietus discussie doorzetten heeft verder ook geen nut.
bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:07:
[...]
En lol@ 'Ze moeten ook oppassen niet te veel achter te blijven bij de concurrentie'. Last time I checked, was de PS4 de X1 aardig aan het slopen. :)
Dat sloeg op de PS+ vs GB Gold game collectie, op de XBO komen de laatste tijd veel sterkere titels uit, dus in dat opzicht loopt Sony achter.

Vanmorgen een hele bak nieuwe gifs van Uncharted 4 op Neogaf bekeken, damn... wat mij betreft mag die game wel eerder in de winkel liggen nu hij toch gold is :9~

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik vind het mooi dat xbox gratis games weggeeft. Jammer voor de mensen die deze games al hebben gekocht.

Dat had ik iig met injustice bij de ps4.

Wanneer ps met aaa titels gaat lopen gooien koop ik iig niets meer.
Chaoss schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:50:
Goed time will tell, een welles-nietus discussie doorzetten heeft verder ook geen nut.

[...]

Dat sloeg op de PS+ vs GB Gold game collectie, op de XBO komen de laatste tijd veel sterkere titels uit, dus in dat opzicht loopt Sony achter.

Vanmorgen een hele bak nieuwe gifs van Uncharted 4 op Neogaf bekeken, damn... wat mij betreft mag die game wel eerder in de winkel liggen nu hij toch gold is :9~
Dat blijft subjectief. Voor iemand die de meeste AAA titels al gedaan heeft, voegt een AAA titel helemaal niets toe. En een AAA titel is ook niet automatisch sterker. En wat ik al zei: MS moet, Sony mag.

Vet hè, die Uncharted gifs. Ik heb er gisteren ook al een aantal gepost hier. Ik moest alleen wel lachen om dat topic waarin iemand zich afvraagt of U4 de beste animaties ooit heeft. Want die titel staat momenteel op naam van GTA 5. Ik vind de animaties in GTA juist enorm achterhaald.

• Nny
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 20:16

Nny

En wat ik al zei: MS moet, Sony mag.
Precies dit kan nog eens een probleem worden. Ik hoop dan ook dat Xbox het snel beter gaat doen. Heb liever een bedrijf wat zijn best moet doen om mij als klant te behouden, dan een wat op zijn lauweren kan rusten, omdat er geen goed alternatief is.

PSN, Twitter: NNY1980

Nny schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:14:
[...]

Precies dit kan nog eens een probleem worden. Ik hoop dan ook dat Xbox het snel beter gaat doen. Heb liever een bedrijf wat zijn best moet doen om mij als klant te behouden, dan een wat op zijn lauweren kan rusten, omdat er geen goed alternatief is.
Niet om weer een war uit te lokken, maar..

PS4 2016 (timed, console en first party exclusives):
Horizon: Zero Dawn
Uncharted 4 (met Tomb Raider er straks nog bij wat het aantal action adventure games op 5 stuks brengt)
The Last Guardian
Gravity Rush 2
Alienation
The Witness
No Man's Sky
Ratchet & Clank
Nier Automata
Etc.

Dat zijn ze nog niet allemaal en waar 2015 iets magerder was (ik heb me persoonlijk niet verveeld overigens), vind ik de 2016 line-up toch wel redelijk briljant. Een Horizon, Uncharted 4 en een NMS gaan alleen de verkopen nog maar meer boosten, dus dat Sony achteruit leunt, daar kan ik het niet echt mee eens zijn.

• Nny
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 20:16

Nny

Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds zeer content dat ik de switch van 360 naar PS4 gemaakt heb en er komt inderdaad qua games voldoende uit om me tevreden te houden.
Maar toch als ik dan naar de overkant kijk en ik zie extra features als gratis backwards compatibility, aanbod games with gold, dedicated twitch app, Skype support en nog van dat soort kleine dingen. Dan denk ik toch dat Sony misschien op dat front wat beter zijn best zou dan als de voorsprong niet zo groot was.

PSN, Twitter: NNY1980

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Nny schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:50:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds zeer content dat ik de switch van 360 naar PS4 gemaakt heb en er komt inderdaad qua games voldoende uit om me tevreden te houden.
Maar toch als ik dan naar de overkant kijk en ik zie extra features als gratis backwards compatibility, aanbod games with gold, dedicated twitch app, Skype support en nog van dat soort kleine dingen. Dan denk ik toch dat Sony misschien op dat front wat beter zijn best zou dan als de voorsprong niet zo groot was.
Je kan het ook omdraaien. Als dat de reden is om naar een console gelokt te worden, dan is er iets mis met de reguliere functies.

Zelf ook ex X360 maar de One was het uiteindelijk niet voor mij.
Hoop reviews gelezen en getest.

Uiteindelijk zet Microsoft de console heel breed in. TV box, media en dan ook nog games.. Weinig exclusives die voor mij persoonlijk aantrekkelijk zijn op Quantum Break na..

De meeste mensen kopen (denk ik) een console om games mee te spelen. Niet om de features die over het algemeen niet werken omdat alles op de US markt geënt is.

En als je dan gaat kijken, wint de PS4 met een enorme voorsprong qua gaming.
MS wint het met gratis game lineups.. Maar ja... als je een XOne hebt en Live betaald om te wachten tot je favo game een x gratis is....

Ik koop 'm dan wel op MP of in een gamestore 2e hands als nieuw me te duur is.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dit jaar komen er inderdaad meer interessante first party titels uit, tenminste die ik interessant vind. van dit lijstje kijk ik uit naar:

Horizon: Zero Dawn
Uncharted 4
Ratchet & Clank

Maar volgens mij is het niet zeker dat Horizon dit jaar uitkomt? dacht dat die voor 2017 stond?. No Man's Sky vindt ik ook wel interessant maar niet voor full Retail.

Opzich zijn het nog niet veel titels maar ik heb ook niet veel tijd :+ Afgelopen jaar heb ik alleen Driveclub als first party titel gekocht...
RoRoo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:01:
[...]

Je kan het ook omdraaien. Als dat de reden is om naar een console gelokt te worden, dan is er iets mis met de reguliere functies.
Dan was er destijds ook van alles mis met de PS3? want die werd ook meer als compleet "entertainment device" gemarket.:P

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 25-03-2016 11:27 ]

Over de PS 4,5... Ik heb t hier al vaker gezegd:

Tsja ik voel me dan ook genaaid.. Niet dat ze niet het recht hebben om te upgraden, en ja Apple doet t ook etc.

Maar ik heb een PS gekocht om juist NOOIT meer dat gevoel te hebben dat ik altijd met PC had.. Dat er mensen zijn met betere spullen waardoor ze een voordeel hebben.
Ookal had je een dikke videokaart, twee maanden later was er weer een veel betere.

Als wij als PS4 users tegen PS4,5 users hetzelfde spel gaan spelen, zal ik altijd het gevoel hebben dat zij een voordeel hebben.. Betere hardware betekent bijvoorbeeld meer fps, of minder lag/framedrops noem maar op. Daardoor zullen zij jou misschien 0,5 sec eerder zien dan jij hen.

Met singleplayer zal dit niet veel boeien, misschien dat de 4,5 alleen mooiere graphics heeft (PS3->PS4). Maar met multiplayer, vooral shooters, kunnen dit soort verschillen funest zijn -O-

Ik wil dat gevoel gewoon niet meer. daarom voel ik me genaaid; en als de platforms gescheiden worden, dan is er niets aan de hand.

En wat mischien nog t kutte is, is dat de developers massaal voor de zwaardere gaan programeren.. want dat betekent meer power en mogelijkheden.
Dan krijgen wij als pauper PS4's de uitgeklede versies.. nee dank je.

Ik hoop echter op een hardware add-on of een upgrade :)
Dat artikel die 3 opties noemde had ook nog best een redelijke verklaring.
Wat nou als het alleen om de stap naar 4K (media) support te maken is?
Logisch vanuit het oogpunt van Sony.
Games draaien dan ook wel in 4K, maar niet volledig. Zodoende is het ook maar weinig upgrade. Ja, er is verbetering qua hardware wat 4K mogelijk maakt en extra's als HDR etc., maar dat is geen reden om je PS4 te upgraden naar dat model.

En aan de andere kant is het misschien een verandering binnen de console markt. Niet langer 8 jaar vast aan 1 console waarmee je alle nieuwste games kunt spelen, maar ook je console moet na een aantal jaar geupgrade worden om bij te blijven, net zoals met een pc. maar dat is alsnog goedkoper dan. wellicht biedt een inruil-programma dan ook uitkomst. Er komt nu veel kritiek op maar mits goed uitgewerkt, kan dat wel gewoon werken.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik speel mijn PS4 games allang in 4K en dat ziet er friggin goed uit :+

(Sony chipsets doen best wel goeie upscaling)

[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 25-03-2016 11:44 ]

• jongf7
  • Laatst online: 05-11 13:35
Ik verwacht dat de ps4k enkel op het gebied van media een upgrade zal zijn, 4k Netflix en films van disc.

Daarnaast misschien de externe unit voor ver intern en kleiner / energie zuiniger zoals voor elke generatie een slim versie is uitgekomen.

Een verschil in hoe de games draaien verwacht ik echt niet. Volgens mij zou Sony daar de eigen ruiten mee ingooien.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat klinkt wel aannemelijk, Dan is er voor de menen die de PS3 enkel voor gaming gebruiken )zoals ik :P) ook echt geen reden om de upgraden.

4K netflix etc. doe ik rechtstreeks op de tv zelf.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

Zoals hierboven al gemeld. De geruchten molen draait op volle toeren maar het lijkt er toch wel een beetje op dat de PS4k een soort slim versie wordt die vooral 4K media functionaliteit heeft en wellicht een eigen 4K upscaler aan boord heeft. Het artikel op eurogamer heeft erg mooi aan waarom dit het meest realistische scenario is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Zolang de 4,5 geen voordeel heeft qua gameplay/performance etc, vind ik alles best.
Graphics, stroomconsumptie, kleinere behuizing boeien me dan minder :)

[ Voor 13% gewijzigd door poor Leno op 25-03-2016 12:09 ]

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
rajackar schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:55:
Zoals hierboven al gemeld. De geruchten molen draait op volle toeren maar het lijkt er toch wel een beetje op dat de PS4k een soort slim versie wordt die vooral 4K media functionaliteit heeft en wellicht een eigen 4K upscaler aan boord heeft. Het artikel op eurogamer heeft erg mooi aan waarom dit het meest realistische scenario is.
De 4K toevoeging voor media zou prima kunnen inderdaad, maar dan vind ik de term PS4.5 wel overtrokken (en de ontstane onrust door deze term begrijpelijk). Door het PS4.5 te noemen wordt de indruk gewekt dat ook de basisfunctionaliteit (gamen) een stap omhoog gaat. Mensen met een vroegere PS4 zouden zich dan mogelijk (terecht) benadeeld kunnen voelen. Een upgrade voor 4K media weergave zal de meeste bezitters weinig boeien (mij niet althans).
ralph075 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:19:
[...]

De 4K toevoeging voor media zou prima kunnen inderdaad, maar dan vind ik de term PS4.5 wel overtrokken (en de ontstane onrust begrijpelijk). Door het PS4.5 te noemen wordt de indruk gewekt dat ook de basisfunctionaliteit (gamen) een stap omhoog gaat. Mensen met een vroegere PS4 zouden zich dan mogelijk (terecht) benadeeld kunnen voelen. Een upgrade voor 4K media weergave zal de meeste bezitters weinig boeien (mij niet althans).
Dat komt natuurlijk omdat de geruchten ook aangeven dat er achter de schermen al devs met het ding aan de slag zijn gegaan.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:17:
Maar de PS4 is theoretisch toch ook in staat 4K te outputten, buiten games om?
Zover ik weet foto's en videos (@ 30Hz) wel ja.

Maar ik neem aan dat ze er dan wel een HDMI 2.0 poort en een hardware decoder (H.265 bijvoorbeeld) aan zullen toevoegen om de 4K support uit te breiden voor zowel streaming content als 4K Blu-Rays.

• WinterBase
  • Laatst online: 11-11 22:43
Ik heb een voor mij raar audio probleempje op m'n PlayStation 4. Misschien dat iemand hier iets weet, ben niet zo thuis in de audio.

M'n PS4 is met HDMI aangesloten op m'n Denon X2000. Op de Denon zitten twee Teufel speakers aangesloten. Nu viel het me laatst op dat wanneer ik bijvoorbeeld de Netflix applicatie open, er zonder iets af te spelen, een ruis uit de speakers komt. Dit wordt harder naarmate ik het volume hoger zet. Ook als ik in het PS4 menu blader hoor je na iedere toon een korte ruis en die daarna weer stopt. De audio instelling in het menu staat op 'Linear PCM'. Als ik dit verander naar Bitstream (DTS/Dolby) dan hoor ik direct daarna constant dezelfde ruis. M'n Xbox One heeft nergens last van, daarvan staat de audio op 'Stereo uncompressed' en hoor ik nergens ruis.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

[...]

De 4K toevoeging voor media zou prima kunnen inderdaad, maar dan vind ik de term PS4.5 wel overtrokken (en de ontstane onrust door deze term begrijpelijk). Door het PS4.5 te noemen wordt de indruk gewekt dat ook de basisfunctionaliteit (gamen) een stap omhoog gaat. Mensen met een vroegere PS4 zouden zich dan mogelijk (terecht) benadeeld kunnen voelen. Een upgrade voor 4K media weergave zal de meeste bezitters weinig boeien (mij niet althans).
dat hele ps 4.5 is ook door een leuke hype site bedacht, het gerucht is juist dat het intern ps4K heet, als in 4K. Dat maakt het allemaal veel logischer en verklaard het ook wel, als bovenstaande, dat het puur om 4K (media) volledig mogelijk te maken, waar is.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:45

rajackar

Blood Minister

[...]

Die naam PS4,5 is puur door de pers bedacht en daar heeft Sony niets mee te maken.
Sterker nog de geruchten nu geven aan dat er intern naar de PS4K gerefereerd wordt.
Sowieso valt de onrust wel mee hoor. Maar een klein deel van de totale markt leest actief dit soort geruchten en een nog kleiner deel interesseert het ook daadwerkelijk iets.

edit:
@dutchgio was me net voor.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Ik erger me er ook al kappot aan dat mensen net doen als of het bevestigd is dat de ps4,5 komt en doen als of hij volgende maand uitkomt...

• Elysi
PS4,5 is volgens de originele bronnen van Patrick Klepek een naam die de devs gebruiken.
It’s unclear if ‘PS4.5’ is an official name or just a nickname that developers have been using. One developer jokingly called it the ‘PS4K’ while telling me about the device.
http://kotaku.com/sources...ing-on-a-ps4-5-1765723053

Maar lekker belangrijk verder hoe ze aan dat ding refereren.
Elysi schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:07:
PS4,5 is volgens de originele bronnen van Patrick Klepek een naam die de devs gebruiken.

[...]

http://kotaku.com/sources...ing-on-a-ps4-5-1765723053

Maar lekker belangrijk verder hoe ze aan dat ding refereren.
Wel gelezen? Er staat juist dat dat onduidelijk is. Van ps4k net zo, dat is 1 keer genoemd. Dus al met al zegt het gewoon niks, als hier de hype uit opgemaakt is..

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 25-03-2016 13:09 ]

• Elysi
dutchgio schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:08:
[...]

Wel gelezen? Er staat juist dat dat onduidelijk is. Van ps4k net zo, dat is 1 keer genoemd. Dus al met al zegt het gewoon niks, als hier de hype uit opgemaakt is..
Je schrijft dat de naam door de media verzonnen is, ik geef aan dat ie vanuit developers komt. ;)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Chaoss schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:06:
Dan was er destijds ook van alles mis met de PS3? want die werd ook meer als compleet "entertainment device" gemarket.:P
Dunno, heb er nooit 1 gehad. Had destijds een X360 8)
Maar dat ding liep wel als een trein omdat ie ongeveer even duur (iets meer) als een losse BluRay speler was.
Als ik alle verhalen moet geloven iig.

Maar, Microsoft heeft er (volgens de verhalen he, geen eigen ervaring mee) allemaal features in gepropt die i NL niet eens werken.
WinterBase schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:44:
Ik heb een voor mij raar audio probleempje op m'n PlayStation 4. Misschien dat iemand hier iets weet, ben niet zo thuis in de audio.

M'n PS4 is met HDMI aangesloten op m'n Denon X2000. Op de Denon zitten twee Teufel speakers aangesloten. Nu viel het me laatst op dat wanneer ik bijvoorbeeld de Netflix applicatie open, er zonder iets af te spelen, een ruis uit de speakers komt. Dit wordt harder naarmate ik het volume hoger zet. Ook als ik in het PS4 menu blader hoor je na iedere toon een korte ruis en die daarna weer stopt. De audio instelling in het menu staat op 'Linear PCM'. Als ik dit verander naar Bitstream (DTS/Dolby) dan hoor ik direct daarna constant dezelfde ruis. M'n Xbox One heeft nergens last van, daarvan staat de audio op 'Stereo uncompressed' en hoor ik nergens ruis.
Kabel al vervangen / gewisseld met die van de X0ne??

[ Voor 55% gewijzigd door RoRoo op 25-03-2016 13:31 ]

Heerlijk die casual 500 mn updates van een half uur.

Ach nu maar grim fandango spelen, wat een spel haha.
Nieuwe Uncharted trailer. De hype train is vertrokken.

[YouTube: https://youtu.be/61AsTVr8WoY]

edit: De game zelf schijnt voor alleen de singleplayer rond de 50GB in beslag te nemen en ik lees net dat de multiplayer apart gedownload moet worden, omdat deze niet op 1 BR disc past. :9~

Verder heeft een dev van ND gezegd dat er meerdere secties zoals de car chase in zitten en dat je dus tijdens het rijden ook uit kunt stappen.

Dit is de langste Uncharted ooit (hopelijk TLoU lengte, die is echt perfect als je relaxed speelt) en sommige levels zijn tot 10x groter dan wat we tot nu toe in een Uncharted game gezien hebben.

[ Voor 72% gewijzigd door bram1984 op 25-03-2016 15:02 ]

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-11 09:55

CR1691

Hero of Time

Zouden ze Drake killen?

PSN: Finally_Chris

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hyped:

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/tqfemar5is2x.gif

en ja die is gejat :P

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Lol @ fantje O+

Laat ze nog ff een week of 3 wachten met uc4, geen gamebudget meer deze maand. :P

En drake eindigt met een letterlijke cliffhanger voorspel ik. ;)

*plop* ps4 mailtje.

10 mei dus. :)

[ Voor 108% gewijzigd door Flagg op 25-03-2016 15:14 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Anti-GIF squad met 100mb internet bundeltjes incoming in 3...2...1...

Edit: Haha op NeoGAF:
Naughty Dog needs its own storage format.
NDFS

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 25-03-2016 15:16 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:52:
Nieuwe Uncharted trailer. De hype train is vertrokken.

[video]

edit: De game zelf schijnt voor alleen de singleplayer rond de 50GB in beslag te nemen en ik lees net dat de multiplayer apart gedownload moet worden, omdat deze niet op 1 BR disc past. :9~

Verder heeft een dev van ND gezegd dat er meerdere secties zoals de car chase in zitten en dat je dus tijdens het rijden ook uit kunt stappen.

Dit is de langste Uncharted ooit (hopelijk TLoU lengte, die is echt perfect als je relaxed speelt) en sommige levels zijn tot 10x groter dan wat we tot nu toe in een Uncharted game gezien hebben.
Heb wel zin in deze game hoor! :*)

Nu nog even wachten op een goede aanbieding. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Uncharted dik 50gb,dat word battlefield en bloodborne verwijderen dan, moet nog een plekje bewaren voor the witcher 3 als blood and wine uitkomt. Blijft niks ovet van m'n 500 gb haha.
Nieuwevolger schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:14:
Uncharted dik 50gb,dat word battlefield en bloodborne verwijderen dan, moet nog een plekje bewaren voor the witcher 3 als blood and wine uitkomt. Blijft niks ovet van m'n 500 gb haha.
Tijd voor een upgrade.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:42
Nieuwevolger schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:14:
Gelukkig heb ik er een half jaar geleden 2 TB ingegooid, laat Uncharted 4 maar komen.

• WinterBase
  • Laatst online: 11-11 22:43
RoRoo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:28:
Kabel al vervangen / gewisseld met die van de X0ne??
Thanks, nog niet aan gedacht maar ga ik even proberen :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 02:00

Turfschipper

Hup NAC

Ik kan uncharted niet meteen halen.

Ben benieuwd of ik die game nog spoilervrij kan spelen als ik eenmaal zover ben. ;-)

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

You can now get help with your PlayStation and SEN account via our Twitter support team @AskPS_UK from Wed – Sun 2:30pm – 11:00pm GMT
We kunnen nu om hulp vragen op Twitter.

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Poulske schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:43:
[...]

Gelukkig heb ik er een half jaar geleden 2 TB ingegooid, laat Uncharted 4 maar komen.
je kan zelfs meer als dat erin doen 6TB is al getest en werkt :)

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:07:
Mooi. Zo ff vragen hoe lang mijn pizza erin moet.
Dat wordt wel een heeeeeele dunne/platte pizza als je die in je PS4 wilt frotten. Een calzone kan je dan wel vergeten :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Vrijdag schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:29:
[...]

Dat wordt wel een heeeeeele dunne/platte pizza als je die in je PS4 wilt frotten. Een calzone kan je dan wel vergeten :P
Ik heb serieus gezocht naar een plaatje van iemand die een pizza in de PS4 stopt.. En daarna naar mensen die uberhaupt eten erin proppen.. _O-

Maar niets! Sinds wanneer zijn de mensen op internet zo normaal?? :X

• ralph075
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:22:
[...]

Ik heb serieus gezocht naar een plaatje van iemand die een pizza in de PS4 stopt.. En daarna naar mensen die uberhaupt eten erin proppen.. _O-

En bedankt.... die opmerking heeft me weer een leuke wannahave opgeleverd:
http://www.trustedreviews...d-fired-pizza-oven-review

Ik ging eigenlijk alleen checken of het inderdaad zo saai is geworden op internet :D
Verbazingwekkend dat het echt zo normaal gesteld is op internet :O

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
poor Leno schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:22:
[...]

Ik denk dat het komt omdat de disc ingang zo plat is en ook nog eens slot in. Als er een lade naar buiten zou komen of je moet er een cartridge in duwen (ye olde skool!) dan denk ik dat er veel meer mensen geneigd zijn om te kijken of je er ook een tosti in kan maken, het ding wordt immers best warm :+

Best stom van Sony om zo ons internetplezier te vergallen :{ Laten we ze aan gaan klagen voor potentiëel gemiste hilariteit en daaruit voortvloeiend neerslachtigheid waardoor we weer naar de psych moeten.

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Hoop alleen niet dat je met uncharted straks te vaak in je auto moet rond rijden, leuk dat het erin zit, maar ik vind missies in voertuigen meestal al niks aan als het te langdradig word, batman: arkham knight ging er ook al de mist bij in, met de batmobile. Maar heb wel vertrouwen erin dat naughty god er geen mario kart ervan gaat maken.
Net even de Trackmania Turbo demo gespeeld.
Wat ontzettend vet!! Het heeft zowel wat weg van Wipeout als van ModNation Racers.
Dat wordt een buy :*)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Flagg
  • Niet online

Flagg

* Flagg heeft nu 3 avonden een poging gewaagd...

Maar ik kan the witcher 3 echt niet leuk vinden geloof ik. Je moet zoveel doen en alle menu's zijn zo onoverzichtelijk (vind ik he) dat het op werk gaat lijken, en besturing vind ik ook uhm apart.

Maar gezien de horde fans ben ik ervan overtuigd dat het aan mij ligt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Turfschipper schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:55:
Ik kan uncharted niet meteen halen.

Ben benieuwd of ik die game nog spoilervrij kan spelen als ik eenmaal zover ben. ;-)
Zolang je de plekken vermijd waar spoilers op staan komt het wel goed.

Hier op het PS4 topic word normaal gesproken niet gepraat over spoilers, en als dat wel gebeurd staat het netjes tussen spoiler tags...

Ik heb eergisteren ook Star Wars 7 voor de eerste keer gekeken, totaal geen spoilers meegekregen omdat ik de plekken heb vermeden.
En gewaarschuwd dat als iemand het spoiled voor mij ik hem de disc laat opvreten :9 :+

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Flagg schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:26:

Maar ik kan the witcher 3 echt niet leuk vinden geloof ik. Je moet zoveel doen en alle menu's zijn zo onoverzichtelijk (vind ik he) dat het op werk gaat lijken, en besturing vind ik ook uhm apart.

Nee hoor, je bent niet de enige. Ik kon er ook niet inkomen. Vond het allemaal te druk en onoverzichtelijk en het helpt dat het fantasy genre me ook niet echt trekt. Dus na 4-5 uurtjes gaf ik het ook op.

Gek genoeg denk ik dat als het spel in het sci-fi genre zou zijn ik er helemaal weg van zou zijn geweest, dus ben wel erg benieuwd naar hun nieuwe Cyberpunk 2077 game.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Flagg schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:26:

Behalve de mainquest MOET je vrij weinig, sidequests zijn niet verplicht. Overigens vondt ik het heerlijk om bijna alles te doen, ik heb zo'n 300 uur in de game gestoken, dat is nog eens waar voor je geld!

En in welk opzicht zijn de menu's onoverzichtelijk? Het meeste tijd zul je in je inventory doorbrengen en die is toch vrij standaard voor een RPG?

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 17:27
Need for Speed Rivals op de kop getikt voor €10,-. Moet zeggen dat het lekker pretentieloos entertainment is. Gewoon gas geven en gaan. Is er nog een recentere Need for Speed voor de PS4 uitgekomen die net zo leuk of leuker is dan NFS: Rivals?

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:27:
Is er nog een recentere Need for Speed voor de PS4 uitgekomen die net zo leuk of leuker is dan NFS: Rivals?
Deze: Klik Hier

Nu in de aanbieding voor 26,99.

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 17:27
Bedankt voor de tip, maar is het alleen maar donker in dat spel. Ik hou meer van het licht :)
Hotzenwalder schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:27:
Need for Speed Rivals op de kop getikt voor €10,-. Moet zeggen dat het lekker pretentieloos entertainment is. Gewoon gas geven en gaan. Is er nog een recentere Need for Speed voor de PS4 uitgekomen die net zo leuk of leuker is dan NFS: Rivals?
Ja, er is een recentere uitgekomen voor de PS4.
Nee, die is niet net zo leuk, integendeel juist.
Het had een prima game kunnen zijn (Underground feeling) maar de besturing is zo verschrikkelijk brak dat het de hele experience negatief beïnvloedt. En dat is helaas niet het enige wat er aan schort.
Geniet lekker van Rivals; zoals je zegt een erg vermakelijke game, een leukere NFS ga je op de PS4 nog niet vinden.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Chaoss schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:21:
[...]

Behalve de mainquest MOET je vrij weinig, sidequests zijn niet verplicht. Overigens vondt ik het heerlijk om bijna alles te doen, ik heb zo'n 300 uur in de game gestoken, dat is nog eens waar voor je geld!

En in welk opzicht zijn de menu's onoverzichtelijk? Het meeste tijd zul je in je inventory doorbrengen en die is toch vrij standaard voor een RPG?
Je moet niks, misschien is dat het probleem voor mij, het spel nodigt niet uit om iets te gaan doen. Ik heb vorige delen niet gespeeld maar ik vind niet dat ze mij voldoende achtergrondverhaal gegeven hebben, die chick en kind interesseren me geen reet daardoor. :)

En het menu zal vast prima zijn, maar ik vind hem toch onoverzichtelijk. Nogmaals, zal vast aan mij liggen.

En ik ben ook niet zo'n fantasy fan geloof ik. Zo'n griffin moet me gewoon simpelweg in 1x verscheuren als ik ook maar in de buurt kom, en niet rondjes er omheen rennen en met een aardappelschilmesje uiteindelijk toch winnen. :)

De sfeer in bijvoorbeeld fallout spreekt me veel meer aan. Tis allemaal een kwestie van smaak uiteindelijk.

bram1984 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Ik hoop van harte dat dit niet waar is en kan me nauwelijks voorstellen dat ND niet met TLoU2 aan de slag gaat dit jaar.
Ze waren met 2 projecten bezig dacht ik, en misschien moeten ze nog wel beginnen aan jak. Kan alle kanten op.

• Poulske
robinjoo1 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:24:
[...]

je kan zelfs meer als dat erin doen 6TB is al getest en werkt :)
Ja maar dat heb ik niet nodig. :p

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Poulske schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:36:
[...]

Ja maar dat heb ik niet nodig. :p
dat snap ik ;) ik zeg alleen dat het mogelijk is ik zelf gebruik 300gb van de 1tb

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• Poulske
Ik gebruik 1TB van de 2. Dus voorlopig heb ik wel even genoeg.

• ppeterr
  • Laatst online: 20:46
dacht ahhhh even trackmania proberen, klaar voor de tv met mijn zoon.

uhmm... te laat (domper)

• ralph075
  • Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:17:
dacht ahhhh even trackmania proberen, klaar voor de tv met mijn zoon.

uhmm... te laat (domper)
Huh, hoe zo te laat?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Beta is voorbij I guess.

Nickname does not reflect reality

Er is altijd nog een gratis demo te downloaden ;)

Die heeft mij doen besluiten de game te bestellen :P
Helaas is maandag alles dicht (k#t pasen) en wordt ie pas dinsdag geleverd...

• ralph075
  • Niet online
Ja, maar...
dvdkiwi schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:35:
Er is altijd nog een gratis demo te downloaden ;)
... dit dus

• ppeterr
  • Laatst online: 20:46
ralph075 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:39:
[...]

Ja, maar...

[...]

... dit dus
nou, ik zie hem !!!! haha wist ik niet

• Elysi
Nog een bron bevestigt de komst van de 'PS4.5':

• 4K ondersteuning, niet native voor games maar upscaled;
  • Komt rond kerst 2016 uit en gaat €400 kosten.
Zie video voor extra speculaas.
hoop dat het inderdaad een soort van upscale model word, inplaats van dat het echt krachtiger word die alle formaten voor 4k ondersteunt en andere verbeteringen zoals ac wifi en verzin het maar. enigste wat me niet goed zit, dat de ps4k inderdaad iets krachtiger is en dat psvr daar misschien gebruik van maakt, zoals de geruchten/speculaties zeggen. dat je als nog in een situatie zit dat psvr minder goed werkt op een normale ps4 in plaats van de ps4k.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Elysi schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:07:
4K ondersteuning, niet native voor games maar upscaled
Ergo: geheel useless, tenzij de upscaler van de PS4.5 veel beter is dan die van je UHD TV, in welk geval je wellicht beter een FHD model had kunnen kopen met proper hardware er in. Maar goed, marketing rulez.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

PlayStation Europe

Hunting for some tasty treats this Easter weekend? Here’s a clue…

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CeedcjyWEAAvmod.jpg:large

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er mensen die Dragonball Xenoverse hebben? Ik heb het spel paar dagen geleden aangeschaft vanwege de korting. Maar ik kan het spel helemaal niet spelen omdat die servers er steeds uitliggen? :S Wtf is dat..
Pagina: 1 ... 93 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link