Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Lapras schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:28:
Holy crap. Eindelijk The Last Of Us op Grounded uitgespeeld. Dat was niet eenvoudig en bij tijden godschuwelijk spannend. Terugkijkende viel het opzich nog wel mee, dus ik overweeg Grounded+ over een week. Denk dat ik er vrij snel doorheen ben dan.
Grounded+ is veel, maar dan ook veel makkelijker dan gewoon Grounded.
Mits je een aantal dingen heb geupgrade;).

spoiler:
Enige lastige punt met Grounded vond ik het deel met Ellie en Bill tegen de Infected als dat andere kind medicijnen gaat halen en jij met hem mag wachten...

En niet zozeer omdat de monsters moeilijk zijn, maar meer omdat je zeer weinig ammo heb :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2016 14:33 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
The_Worst schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:25:
PlayStation Plus was al twee maanden verlopen dus het werd maar weer eens tijd om deze te verlengen. Ik had PS+ om mijn Amerikaanse account maar nu heeft Amazon ook een geoblock ingesteld op de digitale codes. ;(

Ik had nog een Amerikaans adres erin staan maar nu staat de aankoop op 'Pending verification'. Ben benieuwd of deze erdoor gaat anders maar gebruik maken van de aanbieding.
Die pending verification staat er wel vaker bij een betaling althans dat had ik tijden geleden namelijk ook wel eens. Het kan aantal uur lopen maar meestal gaat het wel goed.

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-11 17:24
Lapras schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:28:
Holy crap. Eindelijk The Last Of Us op Grounded uitgespeeld. Dat was niet eenvoudig en bij tijden godschuwelijk spannend. Terugkijkende viel het opzich nog wel mee, dus ik overweeg Grounded+ over een week. Denk dat ik er vrij snel doorheen ben dan.
Hmmm, misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Ik had niet heel veel moeite met Crushing, maar heb me daarna vastgebeten in Uncharted 1 op Brutal. Dat is me echter tè moeilijk, ik zit al muurvast in chapter 5 ergens. Dus laat staan dat de rest van het spel nog uberhaupt speelbaar is.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:20

kaanmijo

Picobello B.V.

Sony heeft een PSVR bundel aangekondigd voor $499,-

Hier zit in:
  • PSVR Set
  • Move Controllers
  • PS Camera
  • PlayStation VR Worlds
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1654/25870702715_107d48e633_z.jpg

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Dat spel VR worlds is meer 5 demo's volgensmij en niet echt volwaardige spellen met replay value

http://blog.us.playstatio...xperiences-into-one-game/

Maar misschien zit er nog wel een leuke demo tussen die je langer dan 1 uur bezighoudt.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:36

Gregory76

Sony PlayStation freak

Dus dan kan ik mijn pre-order van alleen de VR set weer gaan annuleren....
Waar is deze bundel te pre-orderen, iemand?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Gregory76 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:38:
[...]

in de VS....
Voorlopig alleen daar nog zolang hier niks bekend is.

Dus op Amazon ofzo. :+

Verwijderd

Gregory76 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:38:
[...]

Was te verwachten dat er bundels komen.....

En dit zal echt niet de enige zijn hoor, in de komende maanden zullen er steeds meer verschillende bundels komen..

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
kaanmijo schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:33:
Sony heeft een PSVR bundel aangekondigd voor $499,-

Hier zit in:
  • PSVR Set
  • Move Controllers
  • PS Camera
  • PlayStation VR Worlds
[afbeelding]
Dat zat er aan te komen, inderdaad. Toch blij dat ik zelf afgelopen jaar al een PS4 camera en twee Move controllers heb kunnen vinden op Marktplaats voor ca. €40,- in totaal. Stuk goedkoper dan de bundelprijs. De techdemo die bij de bundel zit zal ik niet missen.

• ronkerz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-01 18:58
Hallo, ik heb het probleem dat mijn schijf van 500GB nu al vol zit. Games verwijderen om ruimte te maken is geen optie aangezien ik alle games die ik heb nog steeds af en toe speel, ik heb niet zo'n geweldige internet verbinding en een game opnieuw downloaden om het vervolgens maar 30 minuten te spelen is gewoon weg niet te doen. Nu zit ik er aan te denken om de harde schijf te upgraden, nu weet ik niet wat de beste keus is voor een harde schijf. Ook weet ik niet hoe groot ik de schijf wil hebben, 1 TB lijkt genoeg voor nu maar dan moet ik misschien over anderhalf jaar weer upgraden. Is het het waard om gelijk te upgraden naar 2 TB of kan ik beter afwachten tot er goedkopere/betere schijven komen?
Voor nu heb ik de volgende games op mijn PS4 met elk de nieuwste patch:
On disc:
- Call of Duty Black Ops 3
- Alien Isolation
- Wolfenstein
- Rainbow Six Siege
- Thief
- Diablo III
- Mad Max
- Grand Theft Auto 5
Download:
- Outlast
- Need for Speed
- Battlefield 4

Advies is meer dan welkom :)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
ronkerz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:47:
Hallo, ik heb het probleem dat mijn schijf van 500GB nu al vol zit. Games verwijderen om ruimte te maken is geen optie aangezien ik alle games die ik heb nog steeds af en toe speel, ik heb niet zo'n geweldige internet verbinding en een game opnieuw downloaden om het vervolgens maar 30 minuten te spelen is gewoon weg niet te doen. Nu zit ik er aan te denken om de harde schijf te upgraden, nu weet ik niet wat de beste keus is voor een harde schijf. Ook weet ik niet hoe groot ik de schijf wil hebben, 1 TB lijkt genoeg voor nu maar dan moet ik misschien over anderhalf jaar weer upgraden. Is het het waard om gelijk te upgraden naar 2 TB of kan ik beter afwachten tot er goedkopere/betere schijven komen?
On disc:
- Call of Duty Black Ops 3
- Alien Isolation
- Wolfenstein
- Rainbow Six Siege
- Thief
- Diablo III
- Mad Max
- Grand Theft Auto 5
Download:
- Outlast
- Need for Speed
- Battlefield 4

Hier is echt al zoveel over geschreven. Kijk het topic even door (gebruik de zoekfunctie) en je vind alle info die je nodig hebt!

Of het het waard is moet je zelf weten natuurlijk, de schijvenprijzen zullen wel dalen in de toekomst maar je moet gewoon bepalen of het nu voor je waard is. Even een aanbieding van een schijf afwachten kan natuurlijk ook.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 16:17

SD5k

>4&X

ronkerz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:47:
*knip*

Als je twijfelt tussen 1 en 2 TB, ga dan voor 1,5TB. :+

Zonder dollen, dit is momenteel de beste koop (laagste prijs per gigabyte verhouding):
pricewatch: Seagate Spinpoint M9T, 1,5TB

• ronkerz
bram1984 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:16:
Gewoon gelijk goed doen en voor een paar tientjes meer 2TB halen.
Daar zit ik nu ook over na te denken. Ik denk dat ik nog afwacht aangezien ik de komende 2 maanden vrij weinig tijd heb om te gamen. Toch blijft het pijnlijk dat ik mn favo games niet kan spelen omdat ik de nieuwste patch niet meer kan downloaden... :'(

Verwijderd

ronkerz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:21:
[...]

Daar zit ik nu ook over na te denken. Ik denk dat ik nog afwacht aangezien ik de komende 2 maanden vrij weinig tijd heb om te gamen. Toch blijft het pijnlijk dat ik mn favo games niet kan spelen omdat ik de nieuwste patch niet meer kan downloaden... :'(
Tsjaah..

in je lijst staan 11 games.
Je zegt dat je weinig tijd heb om te gamen, dan lijkt het me sterk dat je die 11 tegelijk kan spelen.
Dan haal je er een paar tijdelijk vanaf zodat je wel je favoriete games kan spelen.

Lijkt me simpel toch....

• ronkerz
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Tsjaah..

Je zegt dat je weinig tijd heb om te gamen, dan lijkt het me sterk dat je die 11 tegelijk kan spelen.
Dan haal je er een paar tijdelijk vanaf zodat je wel je favoriete games kan spelen.

Lijkt me simpel toch....
Tis maar waar ik net zin in heb, de ene week speel ik alleen maar call of duty en de volgende dag alleen maar battlefield. Het varieert nogal, en het gemak van de playstation is juist de reden dat ik het gekocht heb.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Tsjaah..

Lijkt me simpel toch....
En dan wil je ze later toch spelen of aan iemand laten zien en dan kun je de hele zooi weer opnieuw downloaden. Die 500GB schiet totaal niet op.

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:35:
[...]

En dan wil je ze later toch spelen of aan iemand laten zien en dan kun je de hele zooi weer opnieuw downloaden. Die 500GB schiet totaal niet op.
Nooit problemen mee gehad..

Zoals vaker gezegd, ik heb er maximaal 2 games tegelijk op staan.
Gebruik nooit meer dan 100 GB..

En als er iemand langs komt die een spel wilt zien, dan slinger ik een download aan en dan is normaal gesproken het spel binnen een half uurtje binnen.
Maar ik ben dan ook een type gamer wat 1 game tegelijk speelt;), en niet een stukje van dit en een beetje van dat...

500 GB is meer dan genoeg, tenzij je inderdaad ALLES wat je bezig op je harde schijf wilt hebben en zogenaamd 10 games tegelijk speelt...

• ronkerz
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:40:
[...]

En als er iemand langs komt die een spel wilt zien, dan slinger ik een download aan en dan is normaal gesproken het spel binnen een half uurtje binnen.
Maar ik ben dan ook een type gamer wat 1 game tegelijk speelt;), en niet een stukje van dit en een beetje van dat...

500 GB is meer dan genoeg, tenzij je inderdaad ALLES wat je bezig op je harde schijf wilt hebben en zogenaamd 10 games tegelijk speelt...
Iedere gamer is uniek. En niet iedereen heeft een 100/100 lijntje, ik zelf moet het doen met 10 mbit (down). Op de playstation zelf komt ie vaak niet hoger dan 750kbps.

Verwijderd

ronkerz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:43:
[...]

Iedere gamer is uniek. En niet iedereen heeft een 100/100 lijntje, ik zelf moet het doen met 10 mbit (down). Op de playstation zelf komt ie vaak niet hoger dan 750kbps.
True.

Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat.
Als je er 1 game afhaalt, dan heb je genoeg ruimte om die andere 10 te updaten.
En dan heb je nog genoeg keuze om te spelen tot dat je die andere schijf krijgt;)..

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
bram1984 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:35:
[...]

Totaal geen last van. "oh nee ik moet 2 uur lang iets laten downloaden, mijn wereld gaat eraan" is niet een gedachte die ik vaak heb :+
Vaak heb ik er genoeg games op staan. Even een lijstje nu;

WItcher 3
Shadows of Mordor
Dark Souls 2
Bloodborne
Nom Nom Galaxy
Binding of Isaac

die speel ik allemaal redelijk veel, en als ik iets anders wil? Even naar de library/store en downloaden. En dan terwijl ik game wordt het geïnstalleerd.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• ronkerz
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:45:
[...]

True.

Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat.
Als je er 1 game afhaalt, dan heb je genoeg ruimte om die andere 10 te updaten.
En dan heb je nog genoeg keuze om te spelen tot dat je die andere schijf krijgt;)..
Dat is iets wat ik ook ga doen maar dat is ook iets wat maar op korte termijn zal werken.

• ronkerz
corset schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:48:
[...]

Totaal geen last van. "oh nee ik moet 2 uur lang iets laten downloaden, mijn wereld gaat eraan" is niet een gedachte die ik vaak heb :+
Vaak heb ik er genoeg games op staan. Even een lijstje nu;

WItcher 3
Shadows of Mordor
Dark Souls 2
Bloodborne
Nom Nom Galaxy
Binding of Isaac

die speel ik allemaal redelijk veel, en als ik iets anders wil? Even naar de library/store en downloaden. En dan terwijl ik game wordt het geïnstalleerd.
2 uur is nog goed om te doen. Maar het downloaden van Need for Speed duurde ongeveer 6/7 uur.

Verwijderd

ronkerz schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:51:
[...]

2 uur is nog goed om te doen. Maar het downloaden van Need for Speed duurde ongeveer 6/7 uur.
Waarom download je het dan als je zo'n slechte verbinding heb?
En doe je het niet via Discs?

• ronkerz
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:53:
[...]

Waarom download je het dan als je zo'n slechte verbinding heb?
En doe je het niet via Discs?
Ik heb Need for Speed gekocht in de januari sale. Ik heb het zelf ook liever op disk maar het scheelde zo'n 20 euro, dat kan ik niet laten liggen.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:50
corset schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:48:
[...]

Die gedachte heb ik ook nog nooit gehad en daar gaat het helemaal niet om. Mijn 2TB staat vol met spellen die ik nog nooit heb aangeraakt, spellen die ik alleen speel als er bezoek is en mijn vaste online games.

Zelfs al kost het "maar" 30 minuten om een spel te downloaden (waar je echt TOTAAL niet op aan kan met de servers) dan nog vind ik het teveel. Als ik een spel wil spelen dan is het op dat moment en niet later op de avond. Als ik klaar ben met een spel (wat niet hetzelfde is als uitgespeeld ;+ ) dan kan ik ineens zin hebben in heel wat anders en dan wil ik het direct op kunnen starten.

Daar mee zeg ik dus niet dat iedereen een 2TB schijf moet kopen, maar voor mij is het echt een heerlijk gevoel om elke beta, demo of game binnen te halen zonder weer eens iets te moeten verwijderen aangezien dat een constant terugkerende irritatie was. Nu heb ik ook maar weinig games die mij tot het einde kunnen boeien dus ik wissel nog wel eens.

De voor mij echt goed games speel ik direct uit, maar ik zie dat nooit als een must. Een game uitspelen om het uitspelen voelt voor mij als werk en pure tijdsverspilling. En trophy's kunnen me al helemaal gestolen worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 18-03-2016 17:53 ]

• Theo27
  • Laatst online: 24-08 10:42
Mogelijk binnen korte tijd een PS 4.5 !!!!

http://kotaku.com/sources...ing-on-a-ps4-5-1765723053

Dan wacht ik nog wel even met een nieuwer type te kopen.

Scrooge NL

Verwijderd

Theo27 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:34:

Ben ik blij dat ik heb gewacht met het aanschaffen van een PS4 :p

• Jertyrano
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-11 20:47

Jertyrano

PSN: Jertyrano

Ik hoop toch echt dat dat niet gaat gebeuren. Ja, de PS4 is niet de meest krachtige console, maar als ze dit gaan doen dan verdwijnt het concept van een console nogal, niet? Een upgrade, mke, ligt eraan wat de meerprijs gaat zijn, maar een nieuwe console moeten kopen? Nee dankje.

Verwijderd

Ik vind het wel oke, zolang het maar niet elk jaar gaat gebeuren..

Met de ps3 hebben we ook een aantal verschillende versies gehad.

Alleen de vraag is wel.
Waarop gaat de ontwikkelaars hun game baseren...
Op de krachtigere console of de oudere....

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Fijn...zat net te kijken waar ik de ps4 ga bestellen lees je zoiets.
Heb wel al uncharted 4 in de preorder hangen 😋

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 13:00
Lol dit slaat nergens op. Ze domineren al de markt, waarom zouden nu beslissen om hardware met verlies te verkopen?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hmm geloof het niet zo, niet dat ik het 100% onwaarschijnlijk acht maar het zou inderdaad het concept van een console aan de kant zetten. Dan moet je straks alsnog opletten welke games je wel/niet kan draaien.

Een upgrade zou voor de consument nog het gunstigst zijn, maar dat lijkt me sterk (gpu/CPU is niet gemakkelijk te vervangen). En met een volledig nieuw model zullen veel PS4 bezitters niet blij zijn, je huidige PS4 heeft dan ook totaal geen resell waarde meer :P

Eerst zien dan geloven.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:53:

Met de ps3 hebben we ook een aantal verschillende versies gehad.
Van de PS4 zijn er ook verschillende versies... Maar dat is totaal anders. De nieuwere versies van de PS3 waren zuiniger en stiller maar niet krachtiger of grafisch beter.

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 18-03-2016 20:05 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:40:
[...]

Een volledige retail game binnen een half uur? Lijkt me erg sterk.

Ik speel geen 10 games tegelijk, maar totaal geen zin om constant krampachtig dingen te moeten verwijderen. 2TB ontzorgt. Ik heb genoeg games die ik erop wil houden (kan me ook amper voorstellen dat jij dit niet hebt, maar het zal wel), dus max 2 games is voor mij onmogelijk. Uncharted blijft erop, Bloodborne ook, dan DriveClub, Dying Light, Limbo en nog allerlei games die ik met de kleine wel eens doe. En zo staat er nog zat op dat ik er niet af wil.
Theo27 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:34:

Dit lijkt me wel heel sterk. Ik ga even de zout halen.

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 18-03-2016 20:08 ]

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:07:
[...]

Een volledige retail game binnen een half uur? Lijkt me erg sterk.

Ik speel geen 10 games tegelijk, maar totaal geen zin om constant krampachtig dingen te moeten verwijderen. 2TB ontzorgt. Ik heb genoeg games die ik erop wil houden (kan me ook amper voorstellen dat jij dit niet hebt, maar het zal wel), dus max 2 games is voor mij onmogelijk. Uncharted blijft erop, Bloodborne ook, dan DriveClub, Dying Light, Limbo en nog allerlei games die ik met de kleine wel eens doe. En zo staat er nog zat op dat ik er niet af wil.
Als ik een game heb uitgespeeld, dan ben ik er ook helemaal klaar mee.
Dat komt ook omdat ik als Trophy Hunter een spel vaak helemaal uit pluis en dan dus ook alles ervan heb gezien.
Dus een game opnieuw downloaden is er voor mij niet heel vaak bij, tenzij ik een game heb zoals c.o.d of driveclub wat naderhand nog tig DLC pakketten krijgt..
Dan download ik hem na een jaar nog een keertje, en loop ik hem nog een keer helemaal na..

Waarom is het onzin om een game binnen een half uurtje binnen te halen?
Laten we voor de grap Dying Light nemen.
21 GB Groot.
Ik download gemiddeld op de psn nu met 11 mb per seconde, dus in een half uurtje heb ik bijna 20 GB binnen.

Dit was een paar maanden geleden nog wel anders omdat je continu op pauze moest drukken om weer snelheid te krijgen, maar tegenwoordig gaat het bij mij als een speer.
Dus eventueel een game er weer snel op zetten voor als ik visite krijg, is zo gebeurd.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:46:
[...]

Ben ik blij dat ik heb gewacht met het aanschaffen van een PS4 :p
dat gaat echt nog minimaal een jaar duren hoor, succes met wachten. ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Jertyrano schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:50:
Ik hoop toch echt dat dat niet gaat gebeuren. Ja, de PS4 is niet de meest krachtige console, maar als ze dit gaan doen dan verdwijnt het concept van een console nogal, niet? Een upgrade, mke, ligt eraan wat de meerprijs gaat zijn, maar een nieuwe console moeten kopen? Nee dankje.
Ik las al iets over meerdere upgrades tijdens een generatie-lifecycle. Lijkt mij ridicuul en dan heeft een console nog maar heel beperkt voordelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Beakzz
  • Laatst online: 09:50
Kom maar op met die PS4.5. Ik baalde al toen de specs en prijs naar buiten kwamen en nu ik The Division afwisselend speel op de pc en PS4 is het elke keer weer wennen. Niet dat het er op de PS4 niet uit ziet, maar het kan zoveel mooier.

Nu maar hopen dat ze het niet zo gaan spelen dat je een PS4.5 nodig hebt om de PS VR normaal te kunnen gebruiken, want dat zou ik lullig vinden voor mensen die niet het geld hebben (kunnen verantwoorden) voor beide. Het zijn allemaal maar geruchten, maar ik geloof er wel in. De PS4 kan geen 3 tot 4 jaar meer mee en al helemaal niet als de grafische kaarten geboost worden door een VR succes. En nu de topman van Microsoft ook al naar upgrades zit te hinten...

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:19:
[...]

dat gaat echt nog minimaal een jaar duren hoor, succes met wachten. ;)
Geen probleem. Heb andere dingen die me bezig houden tot dan :)
Ik heb gvd geen console gekocht om te moeten upgraden :(

Prima, een 'slim' versie... stiller, zuiniger, kleiner. Maar betere Gpu en proc? Nee dank je..
Dan gaan de huidige spellen zeker beter en zonder drops draaien op de nieuwe?

En al helemaal als dat betekent dat ik mn VR niet lekker ip de huidige kan spelen :(

Dus ze zorgen maar voor een 'free/supercheap upgrade program' in dat geval.

Mag echt hopen dat dit bull is, en dat t gewoon over de PS5 gaat.
Zit totaal niet te wachten op een ps4,5 net zoals bijna elke ander persoon van de 40 miljoen ps4 bezitters. Sowieso is het onzin dat deze ps4,5 opeens 4k zou moeten kunnen draaien, want dan moet de console 4x zo sterk zijn.

Maar misschien is dit week een soort reactie als je xbox ook opeens met een upgrade komt en denk dat het nog wel een jaartje of 2 kan duren.

• Theo27
  • Laatst online: 24-08 10:42
Ik ben een graphics junk. Dus de PS 4.5 zou een instabuy worden. En dan is de PS4 zelf 4 jaar oud ongeveer dan mogen ze van mij wel een nieuwe/snellere in de markt gooien !!

Scrooge NL

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Nice. Gezien de bronnen en de recente aankodigingen bij Xbox zijn ze er zonder twijfel mee bezig.

Ben opzich heel tevreden over de PS4, maar hij is pas 2,5 jaar uit en het verschil met PC wordt alleen maar groter. Ook met VR op komst is het wel duidelijk dat de PS4 in grafisch opzicht niet meer bij kan blijven. Er valt in dat opzicht echt nog veel te verbeteren (laadtijden, framerate, resolutie). En Xbox gaat het ook doen.

Voor de huidige bezitters veranderd er verder weinig. De PS4 zal de komende jaren uiteraard forward compatible zijn (zal bovendien nog flink lang duren voordat de nieuwe komt). Maar als jij 'm niet wilt, dan haal je 'm toch gewoon niet? Zie het als een nieuw model van een telefoon, waarbij de nieuwe alles net wat sneller en in een hogere resolutie draait.

Het gemak en de strakke ervaring van een console met de power van een degelijke gaming PC klinkt mij als muziek in de oren.
Elysi schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:22:
Nice. Gezien de bronnen en de recente aankodigingen bij Xbox zijn ze er zonder twijfel mee bezig.

Ben opzich heel tevreden over de PS4, maar hij is pas 2,5 jaar uit en het verschil met PC wordt alleen maar groter. Ook met VR op komst is het wel duidelijk dat de PS4 in grafisch opzicht niet meer bij kan blijven. Er valt in dat opzicht echt nog veel te verbeteren (laadtijden, framerate, resolutie). En Xbox gaat het ook doen.

Voor de huidige bezitters veranderd er verder weinig. De PS4 zal de komende jaren uiteraard forward compatible zijn (zal bovendien nog flink lang duren voordat de nieuwe komt). Maar als jij 'm niet wilt, dan haal je 'm toch gewoon niet? Zie het als een nieuw model van een telefoon, waarbij de nieuwe alles net wat sneller en in een hogere resolutie draait.

Het gemak en de strakke ervaring van een console met de power van een degelijke gaming PC klinkt mij als muziek in de oren.
Als het verschil in kracht echt zo groot is, dan is de kans groot dat er games gaan komen die alleen voor de ps4,5 komt. Zelfde als met de new 3ds.

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Zomaar iets dat in me opkwam hoor, maar het zou ook kunnen dat het een PS is met ingebouwd wat de PS VR nu extern gaat doen. Dan kan de PSVR ook draadloos, dat scheelt toch weer een beetje bewegingsruimte al moet je wel bij de camera in de buurt blijven natuurlijk.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
PlayStation Plus: eenjarig abonnement - 25% korting
Sony Computer Entertainment Europe

Aanbiedingsprijs geldig vanaf 10.00 GMT 16-03-2016 t/m 10.00 GMT 31-03-2016. Dit abonnement wordt automatisch verlengd tegen de hieronder vermelde standaardprijs.

Een jaar abonnement voor €37.50 in de playstation store. Volgens mij gaat dit om een verlengactie.

https://store.playstation...90006_01-PSPLUSSUBS12MDIS

Ik vond het wel waard om het met jullie te delen. Scheelt je al een hoop t.o.v. de 3 maanden abonnement. _/-\o_

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Hamzie schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:45:
Een jaar abonnement voor €37.50 in de playstation store. Volgens mij gaat dit om een verlengactie.
Dit is volgens mij juist geen verlengactie want het staat bij mij als niet beschikbaar. Ik denk dus dat het eerder voor alleen nieuwe abonnees is.

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Nieuwevolger schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:31:
[...]

Als het verschil in kracht echt zo groot is, dan is de kans groot dat er games gaan komen die alleen voor de ps4,5 komt. Zelfde als met de new 3ds.
Denk dat je het meer moet zien zoals de verchillen tussen een bijv. een midrange PC vs highend PC. Zelfde platform (vandaar de .5), alleen iets andere specs. Dat is een cyclus die kan blijven lopen (ze zijn niet voor niets op x86 overgestapt).

Het is sowieso allemaal nog afwachten wat ze precies gaan doen, dus laten we ons vooral niet teveel zorgen maken totdat er wat meer details bekend zijn. Dit laat echt nog wel even op zich wachten.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Als late instapper vind ik het geen leuk nieuws. Maar als casual gamer moet ik er niet over zeuren. Ik zie ook wel in dat deze generatie machines 'uit de crises' zijn. Alle console launches in het verleden waren vaak qua hardware meer in line met pc. Hardware upgrades hebben nou niet bepaald veel succes gehad met consoles (voor de jongeren, lees is wat over de 32x en sega cd). Ik verwacht zelf dus ook eerder een ps5 dan new 3ds. En telefoon concept waar je binnen je eigen ecosysteem alles kan spelen? Klinkt ook interresant echter dan vervallen juist weer de console voordelen. Maar dan is de discussie 'zijn consoles nog van deze tijd?' De casuals kunnen met phone/tablets (al dan niet met gamepad gekoppeld) een heel eind komen. En voor power users zal een pc de keuze zijn. Daarnee word op lange termijn aan beide kanten van de console markt geknaagt.

10 second ninja DONE

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 21:19

Phydomir

Dennis

Hij kan nu al nauwelijks 1080p aan en de nieuwe zou dan ineens 4k aan kunnen. Dat moet dan wel een hele dikke upgrade zijn.
Nu zit er vanuit AMD en Nvidia wel het een en ander aan te komen maar ik vind het een hele stap die ze zo willen zetten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:56
De huidige gen consoles zijn gewoon niet krachtig genoeg en wellicht dat ze daar een beetje spijt van hebben. Welke games draaien nu 1080p met een steady 60fps? Vanaf launch is het gat met pc al gigantisch groot, en dan te bedenken dat een console gemiddeld een jaar of 7 mee moet gaan.

Een nieuwe PS met sterke hardware, liever vandaag dan morgen!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

Goedemorgen!

Ik heb een vraagje, voorheen had ik met een maat onderstaande opstelling;

- Beide accounts staan op beide PS4's
- Zorg ervoor dat alle andere accounts niet als Primary staan
- Jouw account wordt Primary op zijn PS4
- Zijn account wordt Primary op jouw PS4
- Koop je games op je eigen account (let op je logt automatisch een ander uit die ingelogd is op dezelfde account)
- Maak beide gebruik van de game, tegelijkertijd en zelfs tegen elkaar!

Totdat hij zijn psn wachtwoord veranderde. Wanneer ik nu zijn PS4 als primair bij mij wil instellen lukt dit niet omdat ik de error krijg dat zijn psn account al elders is ingesteld als primair.

Nu denk je dat de oplossing makkelijk voor handen is maar nee hoor. Wanneer hij naar zijn account instellingen gaat ziet hij enkel de optie om zijn PS4 te activeren omdat ook zijn PS4 niet staat ingesteld als primair.

Nu kunnen we via de accountinstellingen op het web ook geen kant op omdat het 6 maanden slot erop zit. Wel zie ik daar dat er een PS4 apparaat is ingesteld als primair.

Heeft iemand hier een idee hoe dit op te lossen? Alvast bedankt!

PSN: Eczeem

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Phydomir schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:44:
Hij kan nu al nauwelijks 1080p aan en de nieuwe zou dan ineens 4k aan kunnen. Dat moet dan wel een hele dikke upgrade zijn.
Nu zit er vanuit AMD en Nvidia wel het een en ander aan te komen maar ik vind het een hele stap die ze zo willen zetten.
Precies de stap is erg groot, de resolutie verdubbeld maar het aantal pixels wat aangestuurd moet worden gaat van. 3.3 miljoen naar 8,3 miljoen Daar heb je een flinke GPU upgrade voor nodig.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Chaoss schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:20:
Precies de stap is erg groot, de resolutie verdubbeld maar het aantal pixels wat aangestuurd moet worden gaat van. 3.3 miljoen naar 8,3 miljoen Daar heb je een flinke GPU upgrade voor nodig.
Waar komt die 3.3 miljoen vandaan dan?

Nickname does not reflect reality

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Full HD is iets van 2,0 nog wat miljoen pixels geen 3,3 toch? Of ik reken verkeerd hoor. Maar goed ik merk wel of er een upgrade komt of niet. Ik snap het wel van ze maar mocht het zo zijn vind ik het wel een behoorlijke steek naar je userbase.
Ben ik de enige die zich niet echt druk maakt over de huidige PS4?
Ik heb een PS4 gekocht omdat ik de exclusives wil spelen en omdat ik lekker op de bank voor de tv wil gamen.
De games die ik heb draaien prima en zien er prima uit. Ja er draaien er een aantal op 720 of 30fps maar daar stoor ik me echt niet aan.
Als je per se alles in 1080/60fps wilt hebben had je een pc moeten kopen, het is en was bekend dat consoles bij launch al achter lopen op de pc.
Ik kan hier nog wel een paar zonder problemen jaar mee vooruit :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:06:
Ik vermaak me ook nog steeds na meer dan twee jaar uitstekend met de PS4.
Ik wou net zeggen, ben super blij met m'n ps4 met the witcher 3, bloodborne en the division.

Maar heb serieus nog liever dat ze eind 2018 met een ps5 komt dan al in 2016/2017 met een ps4,5.
dvdkiwi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:06:
Ik heb een PS4 gekocht omdat ik de exclusives wil spelen en omdat ik lekker op de bank voor de tv wil gamen.
De games die ik heb draaien prima en zien er prima uit. Ja er draaien er een aantal op 720 of 30fps maar daar stoor ik me echt niet aan.
Als je per se alles in 1080/60fps wilt hebben had je een pc moeten kopen, het is en was bekend dat consoles bij launch al achter lopen op de pc.
Ik kan hier nog wel een paar zonder problemen jaar mee vooruit :)
Tuurlijk.. prima hoor, maar ik zou gewoon balen als dezelfde spellen die we nu spelen, geremastered worden en op de 'nieuwe' plots supermooi 4K en soepel 60 draaien.
Prima als t een PS5 is, waar wij als PS4 niets mee te maken hebben, maar een 4,5.. no thnx.. Dan voel ik me wel genaaid.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
poor Leno schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:45:
[...]

Tuurlijk.. prima hoor, maar ik zou gewoon balen als dezelfde spellen die we nu spelen, geremastered worden en op de 'nieuwe' plots supermooi 4K en soepel 60 draaien.
Prima als t een PS5 is, waar wij als PS4 niets mee te maken hebben, maar een 4,5.. no thnx.. Dan voel ik me wel genaaid.
Dat kunnen highend gamepc's van 2k met moeite. Ik zie Sony niet snel een console met die specs uitbrengen. Of hij moet al onwijs duur worden.
418O2 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Dat kunnen highend gamepc's van 2k met moeite. Ik zie Sony niet snel een console met die specs uitbrengen. Of hij moet al onwijs duur worden.
Nouja als die frameinterpolatie/reprojection van Sony echt goed werkt, dan heb je maar 30fps nodig om 'fake 60' te krijgen.. en dan wordt het al stukken makkelijker

Ik hoop dan in ieder geval op een soort platte upgrade-addon die je onder je PS legt ofzo, en connect via de Aux poort :)

[ Voor 12% gewijzigd door poor Leno op 19-03-2016 11:52 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:25

vhal

ಠ_ಠ

Heb sinds het weekend een nieuwe PS4 en het bericht over een PS4.5 kan mij niet echt gek maken. Dat PC wellicht beter zal zijn op sommige vlakken zal ongetwijfeld waar zijn maar het gemak van een game downloaden, starten en spelen vanuit je luie bank is ook wel een pluspunt tov de PC waar je zoveel variablen hebt die een game mogelijk kan verkloten. De must van 60fps op 1440p was sowieso al een uitdaging om te verkrijgen op mijn PC icm een toenmalige deftige videokaart (7950). En laten we het niet hebben over sommige PC games en hun "kwaliteit" tov de consoleversie.

Voor €349 en €9,99 voor DC ga ik momenteel echt niet klagen. Nog zoveel te ontdekken hierna. Tegen die tijd verkoop ik hem wel weer :P

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 19-03-2016 13:39 ]

Strava

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Kon natuurlijk niet achterblijven. Voor €400,- lijkt het mij een prima deal. Net besteld bij bol.com. Hopelijk is er geen vertraging.

• ralph075
  • Niet online
Wackmack schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:44:
Kon natuurlijk niet achterblijven. Voor €400,- lijkt het mij een prima deal. Net besteld bij bol.com. Hopelijk is er geen vertraging.
Ik neem aan dat je de PS VR bedoelt? Heb hem ook in de pre-order staan. Zeer benieuwd!

Oh, en over de PS4.5: Dit soort geruchten steken wel vaker de kop op, halverwege de lifespan. Eerlijk gezegd wil ik het niet geloven, zou ook wel een rotstreek zijn naar de bestaande userbase imo.
Een upgrade waarbij de VR unit en PS4 in één zitten kan ik me nog wel voorstellen. Qua power zal het wel in lijn blijven met elkaar.

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Die PSVR gaat zo falen man, totaal het geld niet waard :D

YouTube: Best #PLAYSTATIONEXPERIENCE VR Reactions!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 21:01
Ik zou het eigenlijk maar vreemd vinden dat Sony een Playstation 4.5 zou uitbrengen enkel en alleen voor 4K, een technologie waar 3/4 (of beter gezegd, 90%) van de consument nog niet gebruik van kan maken. Niet te vergeten dat een videokaart dat compatibel is met 4K al snel tegen de 1000 euro aantikt en een goedkopere videokaart ontwikkelen zal nog niet voor direct zijn en zal ook niet zonder de nodige problemen bij de ontwikkeling zijn. Ik denk niet dat Sony het nog eens van plan is om te herhalen wat er gebeurde met hun winst tijdens de PS3-periode.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-11 05:01
Mijn playstation plus abo is gisteren afgelopen, maar ik kan vandaag gewoon online spellen spelen. Alleen kan ik geen free psn plus games downloaden (wat normaal is).

• ppeterr
  • Laatst online: 11:10
als dat een rieele afspiegeling is, ben ik het helaas met je eens...

maar kom op :D volgens mij is er meer

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 21:01
SC4RF4C3 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:26:
Mijn playstation plus abo is gisteren afgelopen, maar ik kan vandaag gewoon online spellen spelen. Alleen kan ik geen free psn plus games downloaden (wat normaal is).
Omdat het niet bij iedere game verplicht is om PS+ te hebben, maar dat zullen er niet veel zijn.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-11 05:01
Le Enfant! schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:54:
[...]

Omdat het niet bij iedere game verplicht is om PS+ te hebben, maar dat zullen er niet veel zijn.
Kan bijna alle spellen online spelen, fifa , black ops, division. Alleen geen rocket league :)

Verwijderd

SC4RF4C3 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:01:
[...]

Kan bijna alle spellen online spelen, fifa , black ops, division. Alleen geen rocket league :)
Meestal duurt het wel eventjes voordat je niets meer kan.

Vorige keer toen mijn Plus abbo was afgelopen heb ik nog 2 dagen coop kunnen spelen voordat ik de foutmelding kreeg dat mijn plus was afgelopen...

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ik zie van de 4 gasten waarvan er 3 die te dik zijn om op te staan of te lui zijn om überhaupt te bewegen..
Mehh die neem ik niet serieus.

• ppeterr
  • Laatst online: 11:10
Origins schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:16:
[...]

ik zie van de 4 gasten waarvan er 3 die te dik zijn om op te staan of te lui zijn om überhaupt te bewegen..
dit comment nemen we ook maar even niet serieus

• Steffo78
[...]

Of je ze nu serieus neemt of niet, als je kijkt naar de games en demo's die er gemaakt zijn om de PSVR voor te stellen dan is dat toch uitermate bedroevend. Als dit het niveau is van games dat we mogen verwachten dan zit ik toch dichter bij de waarheid dan je denkt :)

Vergeet daarbij niet dat ze alleen beelden laten zien die je op tv ziet en dus niet de werkelijke beelden van VR bril. Je kan het best vergelijken met een HD tv vs een oud CRT scherm.

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:53:
[...]

dit comment nemen we ook maar even niet serieus
Oepsie, heb ik iemand beledigd?? :*)
Steffo78 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:00:
[...]

Of je ze nu serieus neemt of niet, als je kijkt naar de games en demo's die er gemaakt zijn om de PSVR voor te stellen dan is dat toch uitermate bedroevend. Als dit het niveau is van games dat we mogen verwachten dan zit ik toch dichter bij de waarheid dan je denkt :)

Vergeet daarbij niet dat ze alleen beelden laten zien die je op tv ziet en dus niet de werkelijke beelden van VR bril. Je kan het best vergelijken met een HD tv vs een oud CRT scherm.
Je weet zelf ook wel dat er meer games aan gaan komen met VR, je laat nu een paar games zien, in het begin is het zeker beperkt.
Als we van jou denkwijze moeten uitgaan had de PS4 ook niets meer kunnen voorstellen omdat de launch games ook behoorlijk minder waren dan wat er nu is.
Er duiken niet ineens grote uitgevers op zo een VR dat heeft tijd nodig, en die zullen ook zien dat hier zeker wel wat in te halen valt.

Overigens is de video van vorige jaar december.. we zijn nu zelfs bijna 4 maanden verder.

Rigs staat er niet eens bijvoorbeeld in, ook geen ace combat
YouTube: RIGS - E3 2015 | PS4

[ Voor 83% gewijzigd door Origins op 19-03-2016 17:33 ]

Gut gut wat een paniekzaaierij toch weer... en slaat echt nergens op :F

Er ging ook van alles mis bij die presentatie. En daarbij komen heel veel van dat soort spellen uit het 'Magic Lab' dat is een soort proeftuin.. Gewoon probeerseltjes.

Er zit zoveel vets aan te komen, dat je je (flamebait) uitspraak straks heerlijk met een glaasje gal gaat mogen wegspoelen :>
(je hebt een pc of Xbox?)
[...]

_O-

[ Voor 54% gewijzigd door poor Leno op 19-03-2016 18:23 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 02:00

Turfschipper

Hup NAC

Ik moet het ook nog zien hoor, of VR echt de massa gaat bereiken.

Heb in ieder geval nog nul content gezien waarvan ik denk dat het wel eens kan aan slaan.

-

En van die 4,5 ps geloof ik niks van. Veel over gelezen en zie wat plus- en minpnten maar ik lees echt nergens dat haast niemand al een 4k TV heeft staan.

Waarom een console op de markt brengen waar zo weinig mensen iets aan hebben?

Een eventuele uitbreiding voor VR, dat zou kunnen, maar meer ook niet.
Ik zie het als 3D destijds: leuk voor even maar geen blijvertje.
Een van de redenen waarom het voor mij niks is: ik wil niet met een bril op zitten.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 02:00

Turfschipper

Hup NAC

Snap ook niet zo goed wat er bedoelt wordt als men zegt; de consoles hebben inmiddels een zwakke configuratie.

Dat is in vergelijking tot pc natuurlijk correct. Maar man.... Als ik star wars op de ps4 zie, dat ziet dat er toch verbluffend mooi uit.

Dat is toch helemaal prima voor laten we zeggen minimaal een jaar of 2 nog? Of zeg ik dan iets geks?

Laat eerst eens al die andere games er net zo uit zien als star wars voordat er al weer sterkere consoles nodig zijn.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Steffo78 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:10:
Die PSVR gaat zo falen man, totaal het geld niet waard :D
Whow jij hebt een glazen bol zeker?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:57:
Ik denk hetzelfde.
PS Move werd ook mega gehyped. Dag 1 gekocht, het ligt al jaren in de kast stof te happen.
Worden er nog wel spellen uitgebracht met PS Move ondersteuning?

• Steffo78
Donstil schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:47:
[...]

Whow jij hebt een glazen bol zeker?
Nee, daar heb ik zelfs geen glazen bol voor nodig.
dvdkiwi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:57:
Een van de redenen waarom het voor mij niks is: ik wil niet met een bril op zitten.
Trust me, mijn favoriete fruithapje :>

VR is echt totaal iets anders dan 3D..Je ervaart het ook niet als bril waar je doorheen kijkt, naar een scherm waar een trucje wordt uitgehaald. Je moet het meer zien als waar je ook om je heen kijkt, je kijkt ernaar met je eigen ogen. Alsof je je in een sphere bevindt met een groot scherm om je heen aan alle kanten :)

[ Voor 24% gewijzigd door poor Leno op 19-03-2016 23:47 ]

• 418O2
  • Nu online
Eerst maar kijken hoe het is als het af is. *knip* laatste stukje was niet nodig ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Uniciteit op 20-03-2016 09:23 ]

das best wel specifiek..

[ Voor 13% gewijzigd door Uniciteit op 20-03-2016 09:23 ]

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Als je de overzichten bekijkt December 2015, wat de hypes zouden worden in 2016 - dan stond VR daar zeker tussen. Ik ben ervan overtuigd dat hier markt voor is, alleen denk ik dat 2016 nog een pak te vroeg komt. De content is zeker nog niet beschikbaar, desondanks men hard aan het timmeren is om hier op een 'korte termijn' verandering in te brengen.

Het probleem dat ik momenteel heb met VR is de kostprijs, aangezien Sony wel zal aangeven dat een upgrade naar hun PS 4.5 vereist zal zijn. Laten we maar even snel een berekening maken:

- Sony PS 4.5: 500 euro (voorzichtig gerekend)
- VR Headset: 600-700 euro

Kortom je bent zeker al 1 000 euro aan materiaal kwijt voor beleving. Natuurlijk maakt of kraakt dit alles maar de modale burger gaat hier zeker niet de prijs equivalent de kostprijs van een desktop tegenaan gooien. Daarom zou ik Sony adviseren (als dit al kan) om een oplossing te vinden op dit vraagstuk. Hoe lager de drempel, hoe succesvoller de introductie van VR zal zijn, en dan volgen snel andere toepassingen (buiten game consoles)..

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• 418O2
  • Nu online
Met 1000 euro heb je al een goed aanbod. Een PC vr set kost je gauw 1800 euro.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
http://www.tweaktown.com/...-seller-amazon/index.html

PlayStation VR is dus aardig populair wat ik ook al had verwacht. De prijs en vooral het gemak. Voor de concurrentie moet je toch een PC aanschaffen.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Wat een azijnzeikerts, "who wants to play rez in vr??" --> IK! :D

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Niet specifiek PS4, maar BartSmit.com heeft aardige kortingen vandaag. 15% op speelgoed (waaronder bijv. Disney Infinity characters) 10% op games en 5% op consoles.

Ze hebben van de Disney Infinity 3.0 characters ook nog eens 1+1 gratis (staat niet duidelijk aangegeven, maar is er wel). Gisteren in de winkel al 1+1 gratis gehaald en net met 15% korting nogmaals een 1+1 gratis en The Force Awakens playset uitbreiding gehaald voor 28,04. Goede deal lijkt me.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• ralph075
  • Niet online
nvidia schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:03:
Het probleem dat ik momenteel heb met VR is de kostprijs, aangezien Sony wel zal aangeven dat een upgrade naar hun PS 4.5 vereist zal zijn.
Pure speculatie en hoogst onwaarschijnlijk. Sterker, dit gaat niet gebeuren. De kracht voor Sony met hun VR zit hem juist in de reeds aanwezige userbase van bijna 40 miljoen units.
Als jouw opmerking zou kloppen, gooit Sony zijn eigen ruiten in en moeten ze vanaf 0 beginnen. Ain't gonna happen.

Verwijderd

PlayStation NL ‏

Start direct met Epic Games' MOBA Paragon met het Founders Pack verkrijgbaar in de PS Store:

Klik Hier

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cd-fL8NUYAAjOWX.jpg

(Ik heb het te druk met andere games)
poor Leno schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:44:
[...]
VR is echt totaal iets anders dan 3D..Je ervaart het ook niet als bril waar je doorheen kijkt, naar een scherm waar een trucje wordt uitgehaald. Je moet het meer zien als waar je ook om je heen kijkt, je kijkt ernaar met je eigen ogen. Alsof je je in een sphere bevindt met een groot scherm om je heen aan alle kanten :)
Ik snap het principe van VR ;)
Ik blijf erbij dat ik denk dat het slechts een een korte hype is.

Enkele dingen die ik me afvraag:
Hoe gaat het werken in de beperkte ruimte van een huiskamer? Je draait rondjes zonder dat je iets om je heen ziet; ik zie de claims (in Murica natuurlijk) al binnenkomen :/
En ik vraag me af hoe ze, op zo'n korte afstand van de ogen, goede graphics eruit gaan toveren. Zitten er een soort van lenzen in of zo?
Daarop volgend: hoe slecht is het voor je ogen als je met een scherm op 10cm van je ogen zit?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Brad Pitt schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:26:
[...]

Waar komt die 3.3 miljoen vandaan dan?
Sorry, reken foutje 1920x1080 = ongeveer 2 miljoen pixels, de stap naar 4K is dus nog veel groter.

• ralph075
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Ik snap het principe van VR ;)

Enkele dingen die ik me afvraag:
Hoe gaat het werken in de beperkte ruimte van een huiskamer? Je draait rondjes zonder dat je iets om je heen ziet; ik zie de claims (in Murica natuurlijk) al binnenkomen :/
En ik vraag me af hoe ze, op zo'n korte afstand van de ogen, goede graphics eruit gaan toveren. Zitten er een soort van lenzen in of zo?
Daarop volgend: hoe slecht is het voor je ogen als je met een scherm op 10cm van je ogen zit?
Er zitten inderdaad lenzen in.

Voor de rest: niet lopen, geen rondjes draaien... gewoon in een stoel met een stuur en Project Cars op de Nordschleife. Stel je de immersie eens voor... 8)

Ok, wel rondjes draaien dus, maar dan on track ;)

* ralph075 denkt dat kiwi dit wel aanspreekt
dvdkiwi schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Zie jij jezelf dit niet doen? :D

@6:21

Driveclub VR!

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 20-03-2016 12:08 ]

Neu, ik denk het niet.
Wellicht dat het op de Nordschleife zoals ralph zei wel tof is, maar ik heb mijn twijfels.
Je kan namelijk niet uit je ooghoeken kijken, om maar iets te noemen.

Probeer me maar niet te overtuigen, dat probeerde je bij Battlefront (beste game ever!!! :+ ) ook en is ook niet gelukt ;)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Waarom heeft niemand mij eerder verteld dat sniper elite 3 eigenlijk best wel heel goed is? }:| :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Flagg schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:43:
Waarom heeft niemand mij eerder verteld dat sniper elite 3 eigenlijk best wel heel goed is? }:| :)
Ik heb met de Paas Uitverkoop de Ultimate Edition voor 17,99 gehaald uit de PS Store.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:09:
Ik heb met de Paas Uitverkoop de Ultimate Edition voor 17,99 gehaald uit de PS Store.
Ok, interessant.

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1 ... 89 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link