Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 07:46
Als de PS4 een spel vanaf Disc installeert, wordt dan de hele schijf op de harddisk gezet of maar een deel? Reden dat ik het vraag is om een Disc te kunnen testen, Bij de Xbox 360 was dat nog optioneel en koos ik altijd voor harddisk install, lukte dat dan was de hele schijf leesbaar :-) Gaat hier hetzelfde op? Als installatie lukt en het spel start dat dan de hele schijf goed is?

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 00:27
jaspov schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:05:
Als de PS4 een spel vanaf Disc installeert, wordt dan de hele schijf op de harddisk gezet of maar een deel? Reden dat ik het vraag is om een Disc te kunnen testen, Bij de Xbox 360 was dat nog optioneel en koos ik altijd voor harddisk install, lukte dat dan was de hele schijf leesbaar :-) Gaat hier hetzelfde op? Als installatie lukt en het spel start dat dan de hele schijf goed is?
PS4 installeert altijd het hele spel op de HDD.

PSN ID: Beest41

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik me de afgelopen dagen prima met FC4 vermaakt heb, grafisch is het top en de wapens voelen lekker, verder is landje bevrijden altijd wel mijn ding.

Zal vast meer van hetzelfde zijn maar de vorige delen heb ik niet of amper gespeeld :P FC4 is iig een prima game om achteraf voor weinig geld nog eens te spelen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11 07:46
SCARfaceE schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 00:35:
[...]

PS4 installeert altijd het hele spel op de HDD.
Thanks!!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:12
djmelvee schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:20:
[...]

Sterker nog, ik heb hem nog geen 1 keer gespeeld. Nog geen tijd voor gehad..
Dat vond ik juist het chille, even 5 minuten spelen is al erg leuk.

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:38
Pepper92 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:08:
[...]

Dat vond ik juist het chille, even 5 minuten spelen is al erg leuk.
Gisteravond inderdaad even gespeeld, erg vermakelijke game. Eigenlijk net als op de PC. Is het ook mogelijk om tracks van anderen te spelen?

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-11 09:58

JSchut

.....

Na nogmaals de Trackmania Turbo Beta (nog steeds live overigens) te hebben gespeeld merkte dat ik toch wat "roestig" was en dat ik met m'n 33 jaar ook niet meer zo snel was als vroeger :P Dus langzaamaan begon ik toch weer te twijfelen aan een pre-order.

Gister met een maatje gespeeld en wat tracks gedaan. We hebben ook 2x Trackmaster gehaald. Heerlijk gevoel! Toen las is Split screen multiplayer en Coop double drive. Toch besloten hem te pre-orderen.

Jammer dat ik dit niet even eerder kon beslissen want dan kon ik hem bij Wehkamp bestellen voor 36.99 - 7.50 korting. Hopelijk komt er binnen nu en 2 weken nog een 7.50 kortings actie :)Ownee minimale besteding 40 euro ;) Dan maar gewoon ergens bestellen voor 35 :)

[ Voor 9% gewijzigd door JSchut op 03-03-2016 09:42 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:08:
Trials gekocht. Hoop game voor weinig geld :Y

Broforce en GalakZ kort gespeeld. GalakZ meteen verwijderd. Broforce vond ik wel geinig. Korte spelsessies, simpele game. Prima PSN titel, hoewel ik nog steeds hoop op beter aanbod (geen indies).
Haha broforce is echt zo slecht dat t geniaal is :D

Gisteren met twee maatjes coop gespeeld. Wat een complete chaos zeg... En die bros _/-\o_ BA Broracus, Brochete, Brominator, Bronan the Brobarian, the expendabros. Te slecht

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
JSchut schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:15:
Na nogmaals de Trackmania Turbo Beta (nog steeds live overigens) te hebben gespeeld merkte dat ik toch wat "roestig" was en dat ik met m'n 33 jaar ook niet meer zo snel was als vroeger :P Dus langzaamaan begon ik toch weer te twijfelen aan een pre-order.

Gister met een maatje gespeeld en wat tracks gedaan. We hebben ook 2x Trackmaster gehaald. Heerlijk gevoel! Toen las is Split screen multiplayer en Coop double drive. Toch besloten hem te pre-orderen.

Jammer dat ik dit niet even eerder kon beslissen want dan kon ik hem bij Wehkamp bestellen voor 36.99 - 7.50 korting. Hopelijk komt er binnen nu en 2 weken nog een 7.50 kortings actie :)
Daar krijg je geen spijt van, aangezien jij ook hooked bent aan Trials. Trackmania kan net zo frustrerend zijn :) En toffe multiplayer opties inderdaad!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 10:17
Nog meer mensen hier een beta code gehad voor de test-firmware / 3.50? Vanavond eens installeren....

PSN: Maichel

• djmelvee
Gisteravond al geinstalleerd. Niet echt schokkende nieuwe functies, aangezien Remote Play voor PC is uitgeschakeld in de beta.. Offline weergeven is wel fijn. :)

[ Voor 11% gewijzigd door djmelvee op 03-03-2016 09:33 ]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:12
djmelvee schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:12:
[...]

Gisteravond inderdaad even gespeeld, erg vermakelijke game. Eigenlijk net als op de PC. Is het ook mogelijk om tracks van anderen te spelen?
In de bèta nog niet geloof ik, maar straks zeer zeker wel!
Heb ook de pre-order inmiddels. Doe ik normaal niet, maar door de bèta en de €4 korting toch overstag.

[ Voor 13% gewijzigd door Pepper92 op 03-03-2016 09:46 ]

Verwijderd

Maichel schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:31:
Nog meer mensen hier een beta code gehad voor de test-firmware / 3.50? Vanavond eens installeren....
Ik heb em sinds gisteren en nog geen problemen tegen gekomen.

Ik kan zo zelf terug gaan naar firmware 3.15, maar ik blijf em testen.

Je kunt in je vriendenlijst mensen kiezen waarvan je online notificatie wilt ontvangen.

• HyperTrophy
  • Niet online
GTA vraagje,

je ziet tegenwoordig talloze mods voorbij komen op YT, zijn deze alleen op PC te installeren of ook op PS4?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:27
HyperTrophy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:52:
GTA vraagje,

je ziet tegenwoordig talloze mods voorbij komen op YT, zijn deze alleen op PC te installeren of ook op PS4?
Allemaal pc.

• JSchut

JSchut

.....

bram1984 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:55:
Vet. Wist niet dat Trackmania ook splitscreen heeft. Gelijk een pre-order geplaatst. :)
Iets offtopic. Maar waar heb je hem gepre-ordert? Ik wil Track Mania en Uncharted 4 pre-order plaatsen (online) en achteraf betalen. (Ik wil trouwens niet digitaal :))

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 03-03-2016 10:39 ]

• djmelvee
JSchut schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:30:
[...]

Iets offtopic. Maar waar heb je hem gepre-ordert? Ik wil Track Mania en Uncharted 4 pre-order plaatsen en achteraf betalen. (Ik wil trouwens niet digitaal :))
Gewoon bij GM doen via internet. Hoef je pas te betalen bij het ophalen.

• JSchut

JSchut

.....

djmelvee schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:33:
[...]

Gewoon bij GM doen via internet. Hoef je pas te betalen bij het ophalen.
Kleine note :) Ik woon in Den Helder dus alleen de Bart Smit en Intertoys in de buurt :P

JSchut schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:30:
[...]

Iets offtopic. Maar waar heb je hem gepre-ordert? Ik wil Track Mania en Uncharted 4 pre-order plaatsen (online) en achteraf betalen. (Ik wil trouwens niet digitaal :))
Bol.com, achteraf betalen. Met € 2,50 verjaardagskorting. :Y)

Uncharted 4 heb ik in december ook daar besteld. Kreeg een bon van € 50,00 van de baas.

Nu Dark Souls III nog, maar dat komt ook wel goed.

Edit: en Doom ook nog :') .

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 03-03-2016 10:55 ]

Ik zou eigenlijk altijd wachten op de release week, media markt heeft bijna altijd wel een actie bij een nieuwe grote release.
Trackmania is maar € 38,- dus verwacht niet dat die ineens naar € 29,- gaat. En anders ben ik € 5,- benzine kwijt om naar de MM te rijden, dus ook de moeite verder niet.

• djmelvee
JSchut schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:34:
[...]

Kleine note :) Ik woon in Den Helder dus alleen de Bart Smit en Intertoys in de buurt :P
Ja dan heb je denk ik een klein probleem. :) Maar waarom achteraf betalen?

• JSchut

JSchut

.....

djmelvee schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:57:
[...]

Ja dan heb je denk ik een klein probleem. :) Maar waarom achteraf betalen?
Makkelijker met annuleren.. Wil best dag voor release betalen hoor. Maar die optie hebben ze bijna nergens.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Waarom uberhaubt pre-orderen? Lijkt me niet dat een game als Trackmania op de eerste dag uitverkocht zal zijn. (komt dat sowieso nog veel voor, dat games op dag 1 zijn uitverkocht?)
http://www.pu.nl/artikele...ljoen-dollar-per-jaar-op/

Het begin van de apocalypse

Pre orderen is handig als je de game dag 1 in de brievenbus wilt hebben. Of de game toevallig goed geprijst is. Maar zelf haal ik m'n games altijd bij de mediamarkt omdat die meestal een actie hebben.
niekvandermeer schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:09:
Waarom uberhaubt pre-orderen? Lijkt me niet dat een game als Trackmania op de eerste dag uitverkocht zal zijn. (komt dat sowieso nog veel voor, dat games op dag 1 zijn uitverkocht?)
* Game op releasedag op de mat zonder er op pad voor te hoeven gaan (niet iedereen heeft tijd om na een drukke werkdag met daarna voor de kinderen te zorgen en eten maken, ergens naar een Media Markt te rijden; ja, die mensen bestaan echt)
* Een Bol.com bon van € 50,00 hebben
* Gewoon fan van een game of developer zijn en meteen de pre-order bonus zo meepakken

En zo zijn er vast meer redenen te bedenken.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 03-03-2016 11:20 ]

• JSchut

JSchut

.....

- Dag 1 willen spelen als ik uit m'n werk thuis kom.
- Vaak red ik het op een release dag niet naar de winkel te gaan op een release dag.
- Geen knappe winkels in de buurt. (Alleen de vaak overpriced Bart smit en intertoys.) Ik bestel hem op internet voor minder. Wellicht iet het aller goedkoopst maar in ieder geval goedkoper en op dag 1 op de mat.

Verwijderd

Nee, niet zo heel veel. En als het al voor komt, dan is het vaak slechts 1 van de winkels, terwijl er bij wijze van spreken nog een andere om de hoek zit. Al neemt het aantal winkels natuurlijk wel af door de faillissementen en reorganisaties. Een paar jaar terug waren er veel meer fysieke winkels.

Btw, in mijn vorige post gaf ik aan dat ik wellicht toch wel aan 100 euro aan PSN koopjes bijeen kon rapen, maar ik ben er eerlijk gezegd toch wel huiverig voor, omdat ik in het verleden ook wel eens games heb gekocht die twee maanden daarna met PS+ werd aangeboden. En dan is er nog een backlog...

En bram1984: gefeliciteerd! :)

• Homeland
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:18:
[...]

* Game op releasedag op de mat zonder er op pad voor te hoeven gaan (niet iedereen heeft tijd om na een drukke werkdag met daarna voor de kinderen te zorgen en eten maken, ergens naar een Media Markt te rijden; ja, die mensen bestaan echt)
* Een Bol.com bon van € 50,00 hebben
* Gewoon fan van een game of developer zijn en meteen de pre-order bonus zo meepakken

En zo zijn er vast meer redenen te bedenken.
Hmm ja, had over je eerste punt niet nagedacht, ik koop vrijwel alles digitaal dus dan is het nut van preorderen er amper (snelle internet verbinding helpt dan ook wel).

Gefeliciteerd trouwens!

• Homeland
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:48:
Jawel: pre-loaden en eerder kunnen spelen. ;)

Thanks.
Of wachten tot de reviews uitkomen, overdag de game kopen en door de ps4 laten downloaden en 's avonds bij thuiskomst gamen :D

Binnenkort de PS4 maar weer eens een update geven, voor het geval 2TB niet genoeg is.
http://gizmodo.com/samsun...people-can-buy-1762536707
niekvandermeer schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Hmm ja, had over je eerste punt niet nagedacht, ik koop vrijwel alles digitaal dus dan is het nut van preorderen er amper (snelle internet verbinding helpt dan ook wel).

Gefeliciteerd trouwens!
Juist daarom pre-order ik digitaal. Direct kunnen spelen ipv nog de hele game + patch te downloaden. Bij games van 40GB kan het wel even duren. En snelle internet helpt weinig wanneer PSN weer niet mee wil werken... Geen zin om 2,5 uur te downloaden omdat PSN opeens met max 5MByte/s dowloadt (terwijl mijn snelheid 5x zo hoog ligt). Lekker pre-loaden en op dag 1, direct wanneer ik thuis ben kunnen spelen.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• ralph075
  • Niet online
Pre-orderen doe ik in principe niet. Alleen games waarvan ik weet dat ik ze sowieso wil hebben en die tegen een (extra) goede prijs te krijgen zijn, die wil ik wel pre-orderen (met afterpay).
Zo heb ik in oktober een fysieke versie van Trackmania voor €22 vooruit besteld. Voor dat geld was het een no-brainer.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:10
iemand deze al gezien ? kaart van Far Cry 4 en Far Cry Primal naast elkaar

KLIK
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SVadKUJsErIxDuHXVT1Jn329/medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Cardwizard op 03-03-2016 13:09 ]

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 17:59

Voxalizer

Quicksilver Bullets

cardwizard schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:06:
iemand deze al gezien ? kaart van Far Cry 4 en Far Cry Primal naast elkaar

KLIK
[afbeelding]
Whehe. Gotta love Ubisoft.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:41

Gregory76

Sony PlayStation freak

niekvandermeer schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:51:
[...]
Binnenkort de PS4 maar weer eens een update geven, voor het geval 2TB niet genoeg is.
http://gizmodo.com/samsun...people-can-buy-1762536707
Leuk, maar dat gaat hem niet worden in je PS4:

"by the way, the interface on this drive is not SATA or SATAe, it’s SAS. so unless you have a SAS card or a server with built in SAS, you’re not going to be able to use this."

Iemand enig idee om meer dan 2TB in je PS4 te krijgen? Nieuwe ontwikkelingen?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Beakzz
Zie het probleem niet echt, want het lijkt me niet dat het opvalt als je in een andere setting loopt met een ander invulling. Het is hoe dan ook wel duidelijk dat Far Cry Primal een spin-off had moeten zijn zoals Blood dragon bij FC3 en de map is alleen maar een extra bewijs voor.

De game heb ik verder niet gespeeld en het zal allemaal best wel leuk zijn, maar ik hoor van verschillende kanten dat het ook als een stand alone dlc overkomt en de game niet compleet aanvoelt (als in een op zichzelf staand product).

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 03-03-2016 13:27 ]

Beakzz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:26:
Zie het probleem niet echt, want het lijkt me niet dat het opvalt als je in een andere setting loopt met een ander invulling. Het is hoe dan ook wel duidelijk dat Far Cry Primal een spin-off had moeten zijn zoals Blood dragon bij FC3 en de map is alleen maar een extra bewijs voor.

De game heb ik verder niet gespeeld en het zal allemaal best wel leuk zijn, maar ik hoor van verschillende kanten dat het ook als een Blood Dragon aanvoelt en de game niet compleet aanvoelt (als in een op zichzelf staand product).
Het probleem is de duidelijke luiheid van de developer. Net zoals textures en animaties hergebruiken (auto's in CoD). Ik verwacht in een nieuwe game wel gewoon een vanaf scratch af aan opgebouwde wereld met nieuwe textures en verbeterde animaties. Helemaal full priced.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:28:
[...]

Het probleem is de duidelijke luiheid van de developer. Net zoals textures en animaties hergebruiken (auto's in CoD). Ik verwacht in een nieuwe game wel gewoon een vanaf scratch af aan opgebouwde wereld met nieuwe textures en verbeterde animaties. Helemaal full priced.
het mag dan luiheid zijn maar als het niet gepost was had niemand het geweten verder. Het komt bij ook totaal niet over als de zelfde map, en dat kotm gewoon door de rest hoe het opgebouwd is.
Dat geldt voor veel dingen. Als een DJ op hetzelfde feest een jaar later dezelfde set draait, zal het ook niet veel mensen opvallen. Maar makkelijk is het wel. ;)

• ralph075
  • Niet online
Gregory76 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:23:
[...]

"by the way, the interface on this drive is not SATA or SATAe, it’s SAS. so unless you have a SAS card or a server with built in SAS, you’re not going to be able to use this."

Eerder al hier voorbij gekomen, dacht ik:

• djmelvee
Gregory76 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:23:
[...]

http://www.ryli.net/4tb-i...rive-hdd-upgrade-for-ps4/

Op deze manier :)

Verwijderd

Tsjaah.
Ubisoft he..

Wat een paar jaar geleden nog 1 van de beste ontwikkelaars was, word steeds meer gehaat door de community...alleen maar copy/paste..
Hell zelfs c.o.d is tegenwoordig meer vernieuwend dan wat Ubisoft allemaal aan het doen is.

Fijn dat ze met Assassins creed een lange pauze nemen, laten ze maar eventjes een extra lange pauze nemen met Far cry...

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:06:
Tsjaah.
Ubisoft he..

Wat een paar jaar geleden nog 1 van de beste ontwikkelaars was, word steeds meer gehaat door de community...alleen maar copy/paste..
Hell zelfs c.o.d is tegenwoordig meer vernieuwend dan wat Ubisoft allemaal aan het doen is.

Fijn dat ze met Assassins creed een lange pauze nemen, laten ze maar eventjes een extra lange pauze nemen met Far cry...
Ik vermaak me anders echt prima met Far Cry :) als ze steeds de setting aanpassen vind ik het wel best ;) maar goed ieder zijn ding natuurlijk.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:12
[...]
Dat is het grootste punt idd, het full-priced zijn van de game, terwijl het in feite een soort re-skin is. Totaal niet erg als ze het net zo aanpakken als met blood dragon, maar wel als ze het verkopen als 'nieuwe' game.

Het voelt een beetje als bedrog. Ze hebben misschien een 3e van de inspanning geleverd, maar verwachten wel een volledige payday.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Tjah niemand wordt verplicht om die game te kopen en niemand wordt tegen gehouden om een beetje vooronderzoek te doen voordat je de game koopt. De game industrie is de laatste jaren een stuk behoudender geworden door de slechte markt men wil zo weinig mogelijk risico lopen dat geld voor Ubisoft maar ook voor Naughty Dog of welke studio dan ook maar.

Als je een game zo nodig op de release dag moet hebben dan weet je dat je een risico loopt. Maar niemand houd je tegen om een paar dagen te wachten tot de eerste reviews en gebruikers ervaringen er zijn. Als je het geld er niet voor over hebt dan koop je de game gewoon niet, simpel.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 03-03-2016 17:08 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
[...]

Dit natuurlijk naief. Het is financieel (en in mindere mate in tijd) niet te doen om een compleet nieuw concept of franchise op de markt brengen. Hier zitten zoveel risico's aan. Waarom denk je dat er van elk goed lopen concept elke 1 of 2 jaar een nieuwe deel komt? En waarom denk je dat TLOU gebaseerd op de modellen van Uncharted? Als een met relatief weinig geld gemaakte Indie succesvol is, dan duiken alle grote uitgevers erop om het te kopen, want ze kopen enige zekerheid dat ze investeringen gaan terug verdienen. Ze hebben dan de naam van de game en de basis, dit kunnen ze dan mooi uitbouwen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Homeland
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:23:
[...]

Dit natuurlijk naief. Het is financieel (en in mindere mate in tijd) niet te doen om een compleet nieuw concept of franchise op de markt brengen. Hier zitten zoveel risico's aan. Waarom denk je dat er van elk goed lopen concept elke 1 of 2 jaar een nieuwe deel komt? En waarom denk je dat TLOU gebaseerd op de modellen van Uncharted? Als een met relatief weinig geld gemaakte Indie succesvol is, dan duiken alle grote uitgevers erop om het te kopen, want ze kopen enige zekerheid dat ze investeringen gaan terug verdienen. Ze hebben dan de naam van de game en de basis, dit kunnen ze dan mooi uitbouwen.
Het is wel te doen want er zijn zat developers die het doen. reviews: No Man's Sky - Eenzaam avontuur

En Guerilla Games is ook weer goed bezig met een volledig nieuwe franchise.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Een nieuw franchise betekend nog niet dat het een originele game wordt, grote kans dat die game van Guerrilla een vrij standaard action/adventure/rpg wordt.

Wat No Man's Sky betreft, dat is een Indy game, kleine studio met minder rosico's. Orginele game? Dat zeker, maar alsnog kan die game keihard floppen en de studio een financiele strop opleveren.

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 03-03-2016 17:39 ]

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-11 18:10
No Man’s Sky release date confirmed: 22nd June 2016

https://blog.eu.playstati...nfirmed-22nd-june-2016-2/

Gelukkig ook een fysieke versie.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Jumpman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:23:
[...]

Wie heeft het over nieuwe concepten of franchises dan? Far Cry 1, 2 en 3 zijn ook totaal verschillende op zichzelf staande games.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:09
Conscience NL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:40:
No Man’s Sky release date confirmed: 22nd June 2016

https://blog.eu.playstati...nfirmed-22nd-june-2016-2/

Gelukkig ook een fysieke versie.
Zag net nieuwe ps4 beelden en damn spel is er niet mooier op geworden, en ook veel last van screen tearing...
hier de beelden :
http://www.pcgamer.com/no...social&utm_campaign=pcgfb

Voordat mensen gaan roepen dat is pcgamer dus niet ps4, hij zegt zelf het zijn ps4 beelden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door v8power67 op 03-03-2016 18:21 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• WeAreLegion
  • Niet online
v8power67 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:21:
[...]

Zag net nieuwe ps4 beelden en damn spel is er niet mooier op geworden, en ook veel last van screen tearing...
hier de beelden :
http://www.pcgamer.com/no...social&utm_campaign=pcgfb

[video]

Voordat mensen gaan roepen dat is pcgamer dus niet ps4, hij zegt zelf het zijn ps4 beelden ;)
Ik persoonlijk vind het nog wel meevallen :) en koop het ook niet echt voor de graphics eigenlijk maar meer voor het geheel :) maar goed kan altijd nog de PC versie kopen als het moet.

Als ik filmpje ook zie is het ook de kwaliteit van de video die niet echt super is :) ook al is het 1080p

[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 03-03-2016 18:43 ]

• Jumpman
[...]

bram1984 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:05:
[...]

Wie heeft het over nieuwe concepten of franchises dan? Far Cry 1, 2 en 3 zijn ook totaal verschillende op zichzelf staande games.
Jij? Jij verwacht in een nieuwe game telkens nieuwe vanaf scratch af aan opgebouwde werelden, Dan heb je het dus altijd over nieuw concept of franchise. Trouwens als je goed kijkt zitten er in Far Cry 1, 2 en 3 veel dezelfde animaties en textures. Ze zijn beter geworden, maar niet van scratch af aan opnieuw opgebouwd.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01

The_Worst

Unox

WeAreLegion schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:41:
[...]

Ik persoonlijk vind het nog wel meevallen :) en koop het ook niet echt voor de graphics eigenlijk maar meer voor het geheel :) maar goed kan altijd nog de PC versie kopen als het moet.

Als ik filmpje ook zie is het ook de kwaliteit van de video die niet echt super is :) ook al is het 1080p
Ik vind het schokkender dat het spel 60 dollar kost. Ik ben nog niet overtuigd dat het spel zoveel unieks te bieden heeft.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
The_Worst schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:33:
[...]

Ik vind het schokkender dat het spel 60 dollar kost. Ik ben nog niet overtuigd dat het spel zoveel unieks te bieden heeft.
Inderdaad, het belooft een groot spel te zijn waarin je veel kunt doen, maar ik zie niet echt wat de prijs rechtvaardigt.

Moet wel zeggen dat ik tot vandaag niks met No Man's Sky had, maar na het zien van de beelden toch wel interesse heb. Maar die prijs houdt me wel tegen, voor €30 had ik hem direct pre-ordered!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Hier ook mensen al dat digimon spel gespeeld? Zodra die wat betaalbaar is haal ik hem ook. Heb nu eerst nog wel genoeg aan uncharted en alien isolation, tot zover nog niet echt een rpg op de ps4 gespeeld. Hopelijk wordt die nieuwe final fantasy ook wat. Na x vond ik er weinig meer aan. (x-2 nog niet echt een goede kans gegeven, zal de remastered versies binnenkort eens proberen)

• WeAreLegion
  • Niet online
The_Worst schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:33:
[...]

Dat vind ik ook wel meevallen als je ziet met hoeveel man het gemaakt is en hoeveel tijd er ingestoken is snap ik die 60 euro wel :) mensen hoeven het niet te kopen.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik vind het ook duur, game is altijd als een Indie game naar voren geschoven en volgens mij is het juist een vrij kleine studio die de game maakt.

Had altijd gedacht dat een PSN titel van 30 euro oid ging worden... Zeker omdat het altijd onduidelijk was of er wel een hardcopy versie uit zou komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 03-03-2016 20:12 ]

Jumpman schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:55:
[...]

[...]

Jij? Jij verwacht in een nieuwe game telkens nieuwe vanaf scratch af aan opgebouwde werelden, Dan heb je het dus altijd over nieuw concept of franchise. Trouwens als je goed kijkt zitten er in Far Cry 1, 2 en 3 veel dezelfde animaties en textures. Ze zijn beter geworden, maar niet van scratch af aan opnieuw opgebouwd.
Nee hoor. Het concept blijft hetzelfde (een open wereld shooter met flora en fauna) en de franchise is Far Cry. Ik verwacht geen identieke map in een andere setting, want dat is gewoon DLC.

Heb je voorbeelden van identieke animaties en textures? Alle 3 de games zijn echt totaal anders. De engines zijn daarbij ook verschillend (flink gemodificeerd althans). De engine voor 4 en 5 is gewoon hetzelfde.

Ik wil de game gerust eens proberen, maar ik ga hier geen 60 pegels voor neertellen. Dat verdienen ze niet.
Als no man sky goed in elkaar zit en af is bij release vind ik het die 60 euro wel waard. 1 van de meest ambitieuse games van de laatste tijd. Games fifa, far cry primal, ac en cod zijn ook 60 euro en dat is gewoon kopieëren en plakken.

• Beakzz
Chaoss schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:04:
Ik vind het ook duur, game is altijd als een Indie game naar voren geschoven en volgens mij is het juist een vrij kleine studio die de game maakt.

Had altijd gedacht dat een PSN titel van 30 euro oid ging worden... Zeker omdat het altijd onduidelijk was of er wel een hardcopy versie uit zou komen.
Hier een duidelijke uitleg wat er nou eigenlijk precies mis is met de prijs van No Man Sky :+

[YouTube: http://youtu.be/xhc0KVwB9dQ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
Beakzz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:39:
[...]

Hier een duidelijke uitleg wat er nou eigenlijk precies mis is met de prijs van No Man Sky :+

[video]
Dom gezeur idd. Men betaalt grof voor half affe games omdat het een grote franchise is, maar als het een kleine studio is, is het te duur.

Als je vindt dat een game te duur is moet je hem gewoon niet kopen, of afwachten tot hij goedkoper is. Zo zit ik te wachten tot bijv just cause 3 goedkoper wordt.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:09
Mensen vonden the witness ook te duur.
Een van de beste spellen die ik in tijden gespeeld heb.
En zo zie ik no mans sky ook, wordt een nieuw iets geen sequel op sequel. Geen herbruikte mappen of assets.
Nee gewoon echt een nieuwe uitdagende game. En zoals eerder gezegd mensen betalen 60 euro voor bagger als fifa, cod, noem hoop op. Waar het vaak meer lijkt op een opgevoerde dlc dan een nieuwe game. Maar klagen over de prijs van iets wat daadwerkelijk nieuw is.
Ik kijk echt uit naar deze soort games. Tuurlijk heb ik ook mn sequel games verslaving( gran turismo uncharted etc) maar zal niet klagen over prijzen van games zoals no mans sky.

Nou scheelt het ook erg dat ik veel samen met mn broertje koop. Heeft me al heel veel geld bespaart.

[ Voor 7% gewijzigd door v8power67 op 03-03-2016 23:00 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 17:59

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Awesome. De video duurt ook gewoon 13.37.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Beakzz schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:39:
[...]

[video]
Youtubers |:( :F 7(8)7 :N

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Haha tjah wat moet je dr van zeggen :P

De game doet iets nieuws, is vrij uniek, ook de artstyle is apart en de gameplay mechaniek ook iets anders waarbij nog moet blijken hoe leuk het blijft om vooral te exploreren. Ik denk dat veel gamers een afwachtende houding hebben, als je dan de game full price in de markt zet zullen veel mensen hem misschien onterecht links laten liggen, terwijl voor een lagere prijs mensen eerder geneigd zijn om hem te proberen.

Maar goed ze zullen er ongetwijfeld overna gedacht te hebben, ik hoop voor Hello Games dat ze de juiste keuze hebben.gemaakt maar ik betwijfel het, hopelijk laten ze dan de prijs snel genoeg zakken voordat de hype helemaal over gewaaid is :P

Of de game het waard is en of het verstandig is om de game full price op de markt te zetten zijn 2 verschillende zaken. De game moet zich nog bewijzen en de previews zijn maar gematigd positief.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 04-03-2016 00:24 ]

• Beakzz
Chaoss schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 00:18:
Haha tjah wat moet je dr van zeggen :P

De game doet iets nieuws, is vrij uniek, ook de artstyle is apart en de gameplay mechaniek ook iets anders waarbij nog moet blijken hoe leuk het blijft om vooral te exploreren. Ik denk dat veel gamers een afwachtende houding hebben, als je dan de game full price in de markt zet zullen veel mensen hem misschien onterecht links laten liggen, terwijl voor een lagere prijs mensen eerder geneigd zijn om hem te proberen.

Maar goed ze zullen er ongetwijfeld overna gedacht te hebben, ik hoop voor Hello Games dat ze de juiste keuze hebben.gemaakt maar ik betwijfel het, hopelijk laten ze dan de prijs snel genoeg zakken voordat de hype helemaal over gewaaid is :P

Of de game het waard is en of het verstandig is om de game full price op de markt te zetten zijn 2 verschillende zaken. De game moet zich nog bewijzen en de previews zijn maar gematigd positief.
Dat is inderdaad een heel ander verhaal. De prijs kan deze game gigantisch laten floppen, maar met Sony achter zich zal het echt wel ergens op gebaseerd zijn. Of het is ze in de bol geschoten door alle aandacht die ze hebben gekregen.. Time will tell.

Previews zijn idd gematigd positief, maar ze mochten maar 4 planeten exploren en het is natuurlijk niet de ervaring die je krijgt als je thuis in je stoel zit te exploren.

Met deze prijs moeten ze de hype weer op volle kracht krijgen en minstens achten scoren. Als ik bijvoorbeeld achteraf had moeten betalen voor Brothers a tale of two sons, Thomas was Alone of Valiant Hearts dan had ik er zo €50 per game voor neergelegd ook al zijn dat indies (laatste alleen de indie stijl).

Simpelweg omdat dat de ervaringen zijn waarom ik game, maar van te voren had ik er nooit een hoog bedrag voor neergelegd. Ben wel benieuwd ondertussen waarom ze het zelf €60 waard vinden en of het ze gaat lukken.

Het is dan wel een klein team, maar ze hebben natuurlijk iets gemaakt wat veel werk voor ze uit handen neemt. De engine is blijkbaar in staat om bijna eindeloos varianten van planeten en creatures uit te poepen. En automatisering is meestal alleen maar voordeliger voor de "fabrikant en het eindresultaat blijft als het goed is hetzelfde :+
Gewoon lekker strak over die kam blijven scheren ;) Iets met humor die je wel of niet trekt.

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 04-03-2016 02:02 ]

Vier planeten en sommigen geven aan dat het dan al saai wordt. Het exploren dient geen enkel hoger doel en als je de planeten WeTpUsSy789123, yourmothersuckscocksinhell en Adolf_H_1945 straks tegen bent gekomen, is de lol er snel af, denk ik. Dat is als je je al niet kapot hebt geërgerd aan de gigantische pop-in op 5 meter afstand.

Ik zie 'm over 3 jaar wel in de Plus verschijnen.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 12:44

Griffin

Is mythical

Mail van PS gekregen. Als je voor 100EUR opwaardeert krijg je 15EUR extra cadeau (in vorm van een inlosbare code). Meer info --> https://www.playstation.com/nl-nl/legal/top-up2016/

Nog even kijken of ik het ga doen. Ik koop nauwelijks iets in de PS Store, maarja, het is wel 2x 1 jaar abo voor 42,50 per jaar.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

spaceboy

Op grote hoogte

Griffin schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:40:
Mail van PS gekregen. Als je voor 100EUR opwaardeert krijg je 15EUR extra cadeau (in vorm van een inlosbare code). Meer info --> https://www.playstation.com/nl-nl/legal/top-up2016/

Nog even kijken of ik het ga doen. Ik koop nauwelijks iets in de PS Store, maarja, het is wel 2x 1 jaar abo voor 42,50 per jaar.
Op zich aardige actie. Maar het probleem is wel dat games in de Playstation Store over het algemeen 10% tot 20% duurder zijn dan in de winkel. Dan is 15% "korting" relatief. Ik koop ook wel af en toe online, maar merk wel dat ik de disc-versies meer waardeer: die kun je tenminste nog verkopen.

Stap in de goede richting dit, maar die prijzen moeten gewoon drastisch naar beneden.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-11 18:10
Cool, ook uitnodiging voor de beta van 3.50 ontvangen.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

On_E

Housemusic

NMS lijkt mij de ideale game om mee te relaxen na een dag hard werken, ik ga m zeker halen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Griffin schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 07:40:

Zag het ook en heb de knip gevuld met 100 euro. Laat maar komen die bonus.
Altijd leuk toch...

• JSchut

JSchut

.....

Conscience NL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:13:
Cool, ook uitnodiging voor de beta van 3.50 ontvangen.
Hier ook. Vanavond of morgen even installeren. Vooral het online zien komen van vrienden vindt ik wel leuk.

Ik ga er van uit dat het allemaal toch wel stabiel draait. Zoveel "spannends" is er niet toegevoegd. Het spannende wat is toegevoegd kunnen we niet testen. (Remote play PC/Mac)

Verwijderd

JSchut schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:37:
Ik ga er van uit dat het allemaal toch wel stabiel draait.
Bij mij draait het sinds 2 maart al stabiel.

Remote play via Windows is bij mij ook welkom.
Hoe wordt eigenlijk dat remote play verbonden? Wifi naar de PS en via ethernet kabel naar de PC/Mac? Of andersom? Of via een splitter via twee ethernetkabels?

• WeAreLegion
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:41:
Hoe wordt eigenlijk dat remote play verbonden? Wifi naar de PS en via ethernet kabel naar de PC/Mac? Of andersom? Of via een splitter via twee ethernetkabels?
meeste mensen hebben hun ps4 aan een router/modem hangen dus dat gaat denk ik gewoon over het netwerk heen :)
WeAreLegion schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:42:
[...]

meeste mensen hebben hun ps4 aan een router/modem hangen dus dat gaat denk ik gewoon over het netwerk heen :)
Ah ok, niet direct aan elkaar dus?

Waar ik me trouwens beetje zorgen over maak is de 'hackbaarheid'..

Van mij mogen spelers trouwens prima met kb/muis spelen. (Heb zelf zo'n simpel ding voor sommige spellen) en Hori heeft zelfs ook zo'n officieel setje.
Deze dingen zijn onschuldig, geven verder niet echt een voordeel en zijn niet te 'diep' te programmeren.

Maar waar ik wel bang voor ben, nu de PC er tussen kan hangen, zijn macro's, aimbots en dat soort dingen die plotseling mogelijk worden voor slimme 'hackers'...
Heel benieuwd hoe Sony dit denkt te gaan tegen houden..

Wat de lag betreft.. hoe erg zal deze zijn? Want het is maar een kwestie van tijd voordat iemand hier iets op vindt.. :/
(Prima voor SP, maar MP....)

[ Voor 8% gewijzigd door poor Leno op 04-03-2016 08:48 ]

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 12:48
poor Leno schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:47:
[...]

Van mij mogen spelers trouwens prima met kb/muis spelen. (Heb zelf zo'n simpel ding voor sommige spellen) en Hori heeft zelfs ook zo'n officieel setje.
Deze dingen zijn onschuldig, geven verder niet echt een voordeel en zijn niet te 'diep' te programmeren.

Maar waar ik wel bang voor ben, nu de PC er tussen kan hangen, zijn macro's, aimbots en dat soort dingen die plotseling mogelijk worden voor slimme 'hackers'...

Wat de lag betreft.. hoe erg zal deze zijn? Want het is maar een kwestie van tijd voordat iemand hier iets op vindt.. :/
Sony zal zijn app redelijk dicht hebben zitten denk ik, maar de remote play versie die er al is, staat dit wel toe meen ik.

We zullen zien. Aan de andere kant wordt ik PvP nu ook al steeds afgeknald, dus multiplayer op een console is niets voor mij over het algemeen :) . Maakt de lol er niet minder om.

Hop,hop,hop!

• WeAreLegion
  • Niet online
[...]

Via vita (of xperia) werkt het wel direct maar via wifi werkt wel beter als je goeie router heb. Denk dat de lag via netwerkkabel wel mee zal vallen. Het zal aanwezig zijn maar het ligt er ook beetje aan hoe gevoelig je er voor ben.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 12:44

Griffin

Is mythical

spaceboy schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:00:
[...]

maar merk wel dat ik de disc-versies meer waardeer: die kun je tenminste nog verkopen.
Ben ik helemaal met je eens, maar voor 2 jaar PS+ is het wellicht een goede actie.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik blijf op mijn (launch) PS4 sporadisch de melding "LAN cable disconnected" krijgen. Onderbreking is miniem maar het zorgt er wel voor dat ik uit een (online) sessie gegooid wordt. Heb ter test mijn andere PS4 geplaatst op die plek (zelfde kabel, zelfde switch) en geen problemen mee.

Onhandig, gebruik hem nu niet vaak meer voor online gamen maar vermoed wel dat het ding dus niet helemaal fris meer is. Of iemand moet nog een tip hebben :)

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

Heads-up PS Plus members: the Hitman beta is now live. Play til 10am Monday. Download here:

https://store.playstation...02992_00-HITMANBETA000001

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcsvVG9WAAAwUCL.jpg

• Jumpman
[...]

Je zou nu makkelijker een layer over het PlayStation beeld kunnen leggen, die 'controller' input geeft waarvan je PS4 denkt dat het van de een DS4 komt. Dus ja, een aimbot is makkelijker. Code injecteren in de 'game' via deze remote optie zal nog steeds lastig worden.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:04:
PlayStation Europe ‏

Heads-up PS Plus members: the Hitman beta is now live. Play til 10am Monday. Download here:

https://store.playstation...02992_00-HITMANBETA000001

[afbeelding]
zelfde als die vorige beta?
die heb ik nog geinstalleerd staan, zit geen server connectie verplichting aan en kun je dus ook gewoon offline spelen.

• On_E

On_E

Housemusic

Voor Smite kun je nu een starter pack in de store kopen a 29,99, krijg je toegang tot de beta (als je dat nog niet had) en heb je direct alle huidige en toekomstige gods in bezit!

On_E schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:21:
Voor Smite kun je nu een starter pack in de store kopen a 29,99, krijg je toegang tot de beta (als je dat nog niet had) en heb je direct alle huidige en toekomstige gods in bezit!
Een microstransactie dus, waarbij ze nu dus ook geld vragen voor de beta.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:54

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Geld vragen voor een Beta..

[opa-modus]
Vroegah kocht je een spel toen het af en compleet was! :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• On_E

On_E

Housemusic

bram1984 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:33:
[...]

Een microstransactie dus, waarbij ze nu dus ook geld vragen voor de beta.
Je koopt gewoon alle gods en krijgt de beta-toegang erbij, zo kun je het ook zien. ;)

Micro-transacties in een gratis game lijkt mij verder niet zo raar.

On_E schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Je koopt gewoon alle gods en krijgt de beta-toegang erbij, zo kun je het ook zien. ;)

Micro-transacties in een gratis game lijkt mij verder niet zo raar.
De hamvraag is dus: is er ook gratis toegang tot de beta? Anders is het gewoon betalen voor een beta. :+

• Homeland
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:39:
[...]

De hamvraag is dus: is er ook gratis toegang tot de beta? Anders is het gewoon betalen voor een beta. :+
Ja dat is er want ik heb ook die beta. (geen idee meer hoe)

• On_E

On_E

Housemusic

bram1984 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:39:
[...]

Ja hoor, je kunt op verschillende sites een code krijgen.

En de game wordt ook F2P als ie officieel gereleased is.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Exorcist schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:24:
Ik blijf op mijn (launch) PS4 sporadisch de melding "LAN cable disconnected" krijgen. Onderbreking is miniem maar het zorgt er wel voor dat ik uit een (online) sessie gegooid wordt. Heb ter test mijn andere PS4 geplaatst op die plek (zelfde kabel, zelfde switch) en geen problemen mee.

Onhandig, gebruik hem nu niet vaak meer voor online gamen maar vermoed wel dat het ding dus niet helemaal fris meer is. Of iemand moet nog een tip hebben :)
Zou een HW probleem kunnen zijn. Al eens de LAN port geïnspecteerd op stof of gebogen pinnetjes?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:59:
[...]

Zou een HW probleem kunnen zijn. Al eens de LAN port geïnspecteerd op stof of gebogen pinnetjes?
Ja, maar is keurig verder. Lijkt ook vaker voor te vallen als het ding langer aanstaat, misschien een chip/warmteontwikkeling.
Pagina: 1 ... 82 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link