Winkiller schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:22:
Jullie krijgen van mij het voordeel van de twijfel.

Ik pre-order standaard niet en als ik al deed, 2/3 dagen voor release, moest ik betalen. Daarnaast blijven pre-orders, zeker langer dan een maand voor release waar je voor moet betalen, een in mijn ogen ongewenst marketing verschijnsel waar ik mij tegen zal blijven verzetten.
Voordeel van de twijfel? Jij hebt het gewoon mis

Handig om niet te smijten met "NIET WAAR" als je het eigenlijk niet eens weet
De PS Store in Europa rekent ALTIJD pre-orders af rond release, dus niet op het moment dat je pre-ordert. Je kan gewoon games pre-orderen zonder een credit card, Paypal account of bankrekening gekoppeld te hebben. Je moet zorgen dat je rond release (je krijgt altijd een datum te zien waar tussen het wordt afgeschreven) genoeg saldo hebt of een Paypal/cc hebt gekoppeld. Geen saldo/paypal/cc koppeling = game krijgt simpelweg geen licentie. Je hebt de game op je console, maar met een slotje. Je kan dus prima games pre-orderen die een bonus geven (korting, extra items etc) en 1 dag voor release (zelfs op release dag) beslissen of je de game nog wil of simpel weg annuleren (of je betaalmiddel verwijderen, tenzij je een saldo hebt)
Xbox Store weet ik niet, dit is dan ook de PS4 topic. De PS Store in USA rekent wel direct af, dat heeft echter meer te maken met de algemene voorwaarden in US vs EU (recht om aankoop op afstand te annuleren etc)
[
Voor 29% gewijzigd door
ASNNetworks op 14-10-2015 18:56
]