Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
rickjehh schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:27:
[...]

Sorry, maar dan had je niet met TLOU moeten beginnen als je die verwachtingen hebt. TLOU is juist heel erg gefocust op het verhaal en de interactie tussen Ellie en Joel. Als je open wereld wil moet je, zoals je zelf al aangeeft, een game als GTA pakken.
bram1984 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 01:41:
[...]

Hier moest ik wel om lachen. Een lineaire game starten en dan een open wereld game verwachten of erop hopen. Research gedaan? Daarbij lijkt het verhaal nauwelijks op TWD en is het in mijn optiek veel meer dan "ok", maar daar zullen we het wel niet over eens worden. Ik ken geen geen enkele game met een beter en pakkender verhaal (de interactie tussen de karakters daarin meegenomen).
Meh, ik denk dat mijn post verkeerd begrepen wordt. Wat ik bedoel is dat TLOU in mijn ogen nog beter had kunnen zijn als er meer met een open wereld gewerkt zou worden en de game minder een lineaire verhaal zou volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
disney infinity is toch wel erg leuk hoor :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 15:15
Tristan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:21:
[...]

[...]

Meh, ik denk dat mijn post verkeerd begrepen wordt. Wat ik bedoel is dat TLOU in mijn ogen nog beter had kunnen zijn als er meer met een open wereld gewerkt zou worden en de game minder een lineaire verhaal zou volgen.
Ben momenteel met TLOU bezig en ja het is lineair, maar het verhaal is wat deze game maakt. Denk juist als het meer open world zou zijn dat TLOU niet de game had kunnen zijn die het nu is.

Gisteren toch maar Rayman Legends aangeschaft, lijkt me een leuke game om met mijn vriendin te spelen, momenteel vermaken wij ons erg met Lara Croft Temple of Osiris. "Eenvoudige" game maar erg vermakelijk als couch-coop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

[...]

TLOU mag je niks over zeggen, want stel je voor dat je de fans beledigd. Het is een goed, maar flawed spel. Helaas willen ze dat niet inzien, je kan het gewoon beter opgeven :)

Ben zelf overigens ook van mening dat het met een wat meer open wereld ook goed had kunnen werken. En dat het verhaal net zo goed had kunnen zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 15:42

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Mars18 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:23:
disney infinity is toch wel erg leuk hoor :)
Hahaha, ik heb al een paar posts hierover van je voorbij zien komen en niemand reageert... :) Zal wel liggen aan het feit dat iedereen zich "te volwassen" vindt om dit soort games te spelen... ;)

Maar niet te kinderachtig? Of te simpel? Zie mezelf ook niet snel na Bloodborn ff Disney aanslingeren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
SqueakyClean schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:57:
[...]

Hahaha, ik heb al een paar posts hierover van je voorbij zien komen en niemand reageert... :) Zal wel liggen aan het feit dat iedereen zich "te volwassen" vindt om dit soort games te spelen... ;)

Maar niet te kinderachtig? Of te simpel? Zie mezelf ook niet snel na Bloodborn ff Disney aanslingeren... :)
Ja dit was de 2e post, zal er over ophouden, tuurlijk is het wat simpel, maar is wel leuk om te spelen :)
Samen met iemand op de bank, scherm doormidden en gaan :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 18:48
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:10:
Zijn er hier mensen die ook slechte kwaliteit beeld hebben bij het afspelen van trailers van games op de console. Ik bedoel dan als je naar de Playstation Store gaat en hier een trailer van een bepaalde game kijkt. De kwaliteit is echt ondermaats bij al deze filmpjes en wordt niet beter gedurende de speeltijd.

Iemand een oplossing?
Inderdaad, vind dit ook vreemd. Lijkt wel 240p oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Superkanjo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:40:
[...]

Ben momenteel met TLOU bezig en ja het is lineair, maar het verhaal is wat deze game maakt. Denk juist als het meer open world zou zijn dat TLOU niet de game had kunnen zijn die het nu is.
Eens. Een open wereld heeft zeker voordelen, maar hierdoor komt het verhaal al snel op de tweede plaats en laat dat nou net het sterkste punt van TLOU zijn.
Zo ben ik bezig aan Fallout 4, heb er al zeker 20 uur inzitten en heb na de intro de mainquest niet meer verder gespeeld. Er is gewoon te veel te doen. En meer dan genoeg glitches trouwens.

Ikzelf ben daarom erg blij dat TLOU geen zandbak is. Geweldig verhaal, mooie graphics en toffe gameplay. Dat t niet voor iedereen is, is logisch, maar voor mij het beste spel van de PS4. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
Tristan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:21:Meh, ik denk dat mijn post verkeerd begrepen wordt. Wat ik bedoel is dat TLOU in mijn ogen nog beter had kunnen zijn als er meer met een open wereld gewerkt zou worden en de game minder een lineaire verhaal zou volgen.
Als het minder lineair zou zijn, zou het spel niet "werken", juist omdat het story driven is. Bij The Witcher 3 viel ik bijvoorbeeld regelmatig "uit" het verhaal/main story als ik tijdens het travellen andere dingen tegen kwam, wat de immersie qua story toch redelijk onderbrak. Wat iemand hierboven ook zei; er is (te) veel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Ik denk dat je dan juist enorme afbreuk doet aan de ervaring die de game biedt. Er zijn veel segmenten waar je de zaken kan aanpakken zoals je wilt, met verschillende routes, maar de game moet voelen als een lange slopende reis die je maakt, en dat gaat totaal niet werken in een open wereld met hier en daar een fetch quest. Ik realiseer me nu dat dit ook een van de redenen is dat ik zo snel ben afgehaakt bij GTA: de hele map is vanaf het begin open, je rijdt een paar uur rond en hebt dan alles wel gezien. Nieuwe omgevingen zul je niet meer gaan tegenkomen, op een binnenlocatie hier en daar na.
corset schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:43:
[...]

TLOU mag je niks over zeggen, want stel je voor dat je de fans beledigd. Het is een goed, maar flawed spel. Helaas willen ze dat niet inzien, je kan het gewoon beter opgeven :)

Ben zelf overigens ook van mening dat het met een wat meer open wereld ook goed had kunnen werken. En dat het verhaal net zo goed had kunnen zijn.
Je doelt op de AI en de NPC's die soms wat te hard stampen en vijanden die dit niet door hebben? Dat wil ik niet flawed noemen. ND heeft ook verklaard waarom dit zo is. Ik vind het op geen enkele moment afbreuk doen, maar jij blijkbaar wel. Niets mis mee. Ik kon die momenten op 2 handen tellen in een reis van meer dan 20 uur. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:51:

Je doelt op de AI en de NPC's die soms wat te hard stampen en vijanden die dit niet door hebben? Dat wil ik niet flawed noemen. ND heeft ook verklaard waarom dit zo is. Ik vind het op geen enkele moment afbreuk doen, maar jij blijkbaar wel. Niets mis mee. Ik kon die momenten op 2 handen tellen in een reis van meer dan 20 uur. Prima.
Dat of, gewoon niet reageren op distractions, en dan even later op precies dezelfde distraction wel weer reageren. Goed voorbeeld:

Eerste stuk moet je langs soldaten sneaken , daar leer je dat je met bottles etc mensen kan afleiden.

Poging 1: Fles vol tegen hoofd soldaat "hey wat was dat" doet 2 stappen, en vergeet het weer
Poging 2: Fles vlak naast hem, zoekt alles en iedereen af met de groep.

dat soort dingen ben ik vaker tegen gekomen. en dat AI wat minder snel aandacht trekt is handig. AI is dramatisch in het spel.

En dit:

YouTube: Most Gruesome Moment In TLOU?

Dit soort bugs zijn me helaas vaak overkomen :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha dat filmpje. Tja, das gewoon een bug waar je met heel veel pech tegenaan loopt. ND heeft duidelijk geen rekening gehouden met mensen die bovenopen de pallet in het water springen (waarom zou je dat ook doen?). Als je de game daardoor flawed noemt, heb je wel erg veel azijn op. :P

Waarschijnlijk kun je in iedere game wel een bepaalde move doen waardoor je door de map heen valt of vast komt te zitten.

Die poging 1 heb ik ook nog nooit gehad. Mijn ervaring is dat je ze dan stunned en dat ze daarna als een malle gaan zoeken.

Ik vind de AI, vergeleken met andere games, juist uitstekend. Vijanden flanken en maken gebruik van cover. Ik heb regelmatig met mijn hart in mijn keel gezeten als ik weer eens gesnapt werd.

Laatste heb ik een half uurtje BF4 single player gespeels. Allejezus wat een AI. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 30-12-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
Via de mail de PS+ games voor Januari : Hardware Rivals & Grim Fandango Remastered
Staan nog niet op het PS blog...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

HoefMeistert schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:13:
Via de mail de PS+ games voor Januari : Hardware Rivals & Grim Fandango Remastered
Blij dat ik gewacht heb! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:10:
(...) Ik bedoel dan als je naar de Playstation Store gaat en hier een trailer van een bepaalde game kijkt. De kwaliteit is echt ondermaats (...)
Volgens mij zijn die filmpjes ook verre van HD.
Zelfs de schermafbeeldingen van games zijn mooi.
Beter inderdaad via de google app bekijken ;)

Mmm, gisteren wilden er geen parties laden en als ik daarop zat te wachten kreeg ik een error.
Later toen de parties wel geladen werden kreeg ik nog steeds errors... vaag.
bram1984 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:07:
Laatste heb ik een half uurtje BF4 single player gespeels. Allejezus wat een AI. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Dat zijn de Russen en Chinezen he, best realistisch hoor: de Russen staan krom van de Wodka en de Chinezen trippen op tijgerpiemelpoeder.
Speel je op easy, medium of hard?

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 30-12-2015 10:30 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ach elke game heeft bugs, ook TLOU dus. Gelukkig stoort me dat niet zo. Wordt er overigens nog gesleuteld aan TLOU door ND of zijn ze er klaar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:20
Ik denk vooral dat ze richting TLOU2 aan het sleutelen zijn. Als U4 is afgeleverd, denk ik dat dat de volgende grote titel gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tristan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:16:
Ach elke game heeft bugs, ook TLOU dus. Gelukkig stoort me dat niet zo. Wordt er overigens nog gesleuteld aan TLOU door ND of zijn ze er klaar mee?
Totaal niet voor zover ik merk. Maar ja, het is een HD remake/cash in, dus waarom zou je? De PS3 versie was "goed genoeg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 11:37
Heb de mail ook ontvangen. Erg blij mee! Dit is toch wel één van mijn all-time-favorites voor de PC wat adventures betreft. Heerlijk om die weer eens over te spelen, maar dan remastered op de PS4. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het inderdaad ook gezien. Mooi, want Grim Fandango wilde ik uiteindelijk wel eens proberen. Vanmiddag zal de rest dan waarschijnlijk wel bekendgemaakt worden. In de mail stond ook nog een code voor een gratis thema van de game.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat het de bedoeling is dat de mailing eerder informatie verstrekt dan het Playstation Blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:48:

Ik kan me overigens niet voorstellen dat het de bedoeling is dat de mailing eerder informatie verstrekt dan het Playstation Blog.
Personeel van de PS Blog hebben denk ik vakantie.
Er word elk jaar zelden iets geplaatst tussen Kerst en oud & nieuw

Januari uitverkoop staat ook niet op de blog

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 30-12-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tristan schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:16:
Is niet bekend, maar dat hij er gaat komen weet ik haast wel zeker. Ik verwacht een tweede deel in hetzelfde universum, maar met hele nieuwe karakters. Of misschien een verhaal in de periode vlak na de proloog (20 jaar). Een van de acteurs heeft zich al versproken en laatste ook een dev van ND bij een livestream. Deel 1 was en is een groot succes, dus Sony zou wel gek zijn als ze geen vervolg zouden uitbrengen.

Duurt alleen nog wel even aangezien de creative directors beide vol op Uncharted 4 zitten. Maar aan de andere kant vraag ik me af of ze het verhaal niet allang af hebben en volgens mij is het mocappen ook al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:58:
[...]

Is niet bekend, maar dat hij er gaat komen weet ik haast wel zeker. Ik verwacht een tweede deel in hetzelfde universum, maar met hele nieuwe karakters. Of misschien een verhaal in de periode vlak na de proloog (20 jaar). Een van de acteurs heeft zich al versproken en laatste ook een dev van ND bij een livestream. Deel 1 was en is een groot succes, dus Sony zou wel gek zijn als ze geen vervolg zouden uitbrengen.

Duurt alleen nog wel even aangezien de creative directors beide vol op Uncharted 4 zitten. Maar aan de andere kant vraag ik me af of ze het verhaal niet allang af hebben en volgens mij is het mocappen ook al klaar.
Ik hoop eigenlijk dat Naughty Dog zich concentreert op een nieuwe Crash Bandicoot game. Het shirt wat de developer droeg tijdens presentatie van Uncharted kon een goede hint zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:35:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat Naughty Dog zich concentreert op een nieuwe Crash Bandicoot game. Het shirt wat de developer droeg tijdens presentatie van Uncharted kon een goede hint zijn.
Ja!! Screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/58Ul4ov.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:35:
[...]

Ik heb er niks mee en persoonlijk houd ik totaal niet van die kiddy en cartoony shit. Volgens mij is de franchise ook niet meer in handen van Sony/Naughty Dog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

niekvandermeer schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:44:
[...]

Ik speelde via wifi, zowel PS4, als router als laptop in dezelfde kamer en er was geen noemenswaardige lag. Controller kan je aansluiten via bluetooth. Dit programma werkt daar goed voor: http://ds4windows.com/
Thanks. Daar ga ik zeker naar kijken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Met de Kerst de Wii weer eens aangesloten gehad, maar wat zitten New Super Mario Bros. en Donkey Kong Country Returns goed in elkaar. Stiekem mis ik deze spellen toch wel. :) Het mooist zou zijn als Nintendo zou besluiten games te gaan maken voor de PlayStation. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
"ze" zeggen altijd dat aan hardware weinig tot niks word verdient , maar vooral aan de games

Als "ze" nou samen een console maken waar alles op kan dan zouden exclusives niet meer nodig zijn en , spellen veel meer verkocht worden (denk ik)

De Nintendo games wil ik graag spelen maar koop er geen console voor , ook bv Gears of War vond ik heerlijk om te spelen en mag best op mijn PS4 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cardwizard schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:03:
"ze" zeggen altijd dat aan hardware weinig tot niks word verdient , maar vooral aan de games

Als "ze" nou samen een console maken waar alles op kan dan zouden exclusives niet meer nodig zijn en , spellen veel meer verkocht worden (denk ik)

De Nintendo games wil ik graag spelen maar koop er geen console voor , ook bv Gears of War vond ik heerlijk om te spelen en mag best op mijn PS4 8)
Ja en dan krijg je een console zonder concurrentie met luie uitgevers en developers. Slecht plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Concurrentie is goed.
Het motiveert beide partijen om elkaar af te troeven, zowel in hardware als in games.
Natuurlijk is het jammer dat je als PS4 speler geen Xbox exclusives kan spelen, maar als je dat écht graag wilt is een tripje naar de Media Markt natuurlijk zo gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:49:
Concurrentie is goed.
Het motiveert beide partijen om elkaar af te troeven, zowel in hardware als in games.
Natuurlijk is het jammer dat je als PS4 speler geen Xbox exclusives kan spelen, maar als je dat écht graag wilt is een tripje naar de Media Markt natuurlijk zo gemaakt ;)
Tot nu toe voor mij niets interessants op uit gekomen, dus lekker goedkoop zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel benieuwd maar Forza, maar die overtuigt mij niet genoeg om er dan gelijk een Xbox voor aan te schaffen.
Qua PS4 games zijn er ook niet zo heel veel die mij kunnen boeien, dus inderdaad lekker goedkoop ;)
Ik merk dat ik op de PS4 meer tijd in minder games stop, waar dat op de PS3 andersom was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:06

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Jumpman schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:56:
Met de Kerst de Wii weer eens aangesloten gehad, maar wat zitten New Super Mario Bros. en Donkey Kong Country Returns goed in elkaar. Stiekem mis ik deze spellen toch wel. :) Het mooist zou zijn als Nintendo zou besluiten games te gaan maken voor de PlayStation. ;)
Metroid Prime Trilogy Remaster voor de PS4! _/-\o_

A guy can dream O+

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
cardwizard schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:03:

Als je ze echt zo graag wil spelen dan had je de console al lang gekocht dus dat zal wel meevallen. Zeker als je meerdere games wil spelen is het gewoon rendabel om de console 2ehands te kopen, de spellen te spelen en de hele zooi weer te verkopen zodra je er klaar mee bent. Voor mij persoonlijk kan een enkele game al genoeg zijn om een console te kopen, maar ik begrijp dat iedereen daar andere maatstaven voor heeft.

Natuurlijk lijkt het mij ook top om alles op 1 apparaat te kunnen spelen en mijn TV meubel leeg te ruimen, maar zoals anderen hier boven al aangeven is de concurrentie dan weg en daarmee de innovatie. Voor je het weet betaal je dan €20,- meer per game en wordt online game ook prijziger. Nee dan liever 3 concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Wil het wel graag spelen anders zeg ik niet , heb het er (tegenwoordig) niet meer voor over om 3 consoles te kopen , "vroeger" had ik dat wel allemaal staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:02:
Ik ben wel benieuwd maar Forza, maar die overtuigt mij niet genoeg om er dan gelijk een Xbox voor aan te schaffen.
Qua PS4 games zijn er ook niet zo heel veel die mij kunnen boeien, dus inderdaad lekker goedkoop ;)
Ik merk dat ik op de PS4 meer tijd in minder games stop, waar dat op de PS3 andersom was.
Ik heb op dit moment alle drie de consoles en moet zeggen dat ik het lastig kiezen vind tussen de Xbox One en PlayStation 4. Voor iedereen is er wel iets op één van de consoles. Zo speelt mijn vriendin graag Halo en de nieuw Tomb Raider op de Xbox One en vermaak ik mij nu wel met Uncharted en Infamous.

De Wii U is bij ons echt een console die soms even aangegooid wordt om Mario Kart te doen met vrienden of samen.

Het voordeel wat ik wel heb met de Xbox One tegenover het voordeel van de ps4 is remote play via Windows 10. Dat heeft Sony momenteel nog niet voor elkaar al denk ik dat dit niet lang meer zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede AI is helaas nog steeds erg moeilijk voor ontwikkelaars.

Als ik mijn lijst met games bekijk dan zijn er maar 3a4

Black ops 3 (Op Realistic)
Last of us (de menselijke tegenstanders)
Bound by flame.
Ik wil Metal gear phantom pain ook noemen, maar in dat spel zit zowel erg slechte AI als erg goede....

Dat zijn de enige games op de ps4 volgens mij die een redelijke AI hebben.
Als je echt een game wilt spelen op de ps4 met een meesterlijke AI, dan moet je maar Pure chess op de hoogste moeilijkheid spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke woordspeling ;)
Maar niveau 4 is al moeilijk genoeg hoor ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 30-12-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation NL ‏

Welke game was jouw favoriet dit jaar? Breng je stem uit op de 2015 PlayStation Blog Game of the Year verkiezing!

Klik Hier om te Stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
PS4: Bloodborne
PS3: Hotline Miami 2
PSV: La Maluna Ex

(zien jullie het patroon al?)

Story: Bloodborne/heavensward (was even lastig, Bloodborne wint)
OST: Heavensward
Digital: Super Meat Boy

Waarom die laatste 3 zo?

Story, omdat je niet een of ander "here is the story, enjoy!" verhaal voorgeschoteld krijgt, hier wordt verwacht dat je toch zelfstandig kan nadenken. Iets wat we veel te weinig zien.

OST, Final Fantasy games hebben altijd een gigantisch voordeel hier voor mij.

Digital: Super meat boy, erm.. ja, waarom niet :D awesome spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:13:
Welke game was jouw favoriet dit jaar?
Rocket League :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dit jaar voor mijn doen een enorme hoeveelheid games gespeeld, maar (zoals iedereen wel verwacht had) Bloodborne wint het toch wel vrij gemakkelijk met een gigantische afstand, wat mij betreft.

Ik lees wel eens mensen die roepen "Bloodborne/Dark Souls ruined gaming for me" en zo voel ik het ook wel een klein beetje. Weinig games voelen nog echt bevredigend aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
bram1984 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:39:
Ik heb dit jaar voor mijn doen een enorme hoeveelheid games gespeeld, maar (zoals iedereen wel verwacht had) Bloodborne wint het toch wel vrij gemakkelijk met een gigantische afstand, wat mij betreft.

Ik lees wel eens mensen die roepen "Bloodborne/Dark Souls ruined gaming for me" en zo voel ik het ook wel een klein beetje. Weinig games voelen nog echt bevredigend aan.
Ik heb Bloodborne klaarliggen, maar ben er nog niet aan begonnen. Driveclub vreet mijn tijd op :+

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Haha, tsja, een luxeprobleempje. Gelukkig zelf geen last van, het complete genre spreekt me totaal niet aan. Alleen al vanwege de wereld, gameplay en karakters vind ik Bloodborne (e.d.) compleet ruk.
Alvanosa schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:46:
[...]

Ik heb Bloodborne klaarliggen, maar ben er nog niet aan begonnen. Driveclub vreet mijn tijd op :+
Bij Driveclub heb ik er meer last van, maar op een andere manier: niet dat het andere games ruïneert, maar DC slokt ruimschoots het merendeel van mijn beschikbare game-tijd op.

[ Voor 29% gewijzigd door ralph075 op 30-12-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralph075 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:48:
[...]
Haha, tsja, een luxeprobleempje. Gelukkig zelf geen last van, het complete genre spreekt me totaal niet aan. Alleen al vanwege de wereld, gameplay en karakters vind ik Bloodborne (e.d.) compleet ruk.
Die mening mag je, hoe raar ie ook is, hebben :P
Al ben ik wel benieuwd hoe je de game vanwege de karakters ruk vindt.
Ik had voor Bloodborne ook nooit een From game gespeeld. Ook niet iets wat er qua game mee te vergelijken valt.
Maar toen ik het eenmaal speelde.... wauw. Gewoon wauw.
Voor mij zijn de wereld, de gameplay en vooral de voldoening juíst redenen om het een topgame te vinden.
Bloodborne doet wat de meeste games niet doen: ze daagt je uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 30-12-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 14:01

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Bloodborne
Witcher 3
Project Cars
MGSV

Mijn lijstje dit jaar.
Bloodborne heb ik echt kapotgespeeld. Volgens mij sinds releaee iedere week wel een keer opgestart, werkelijk fenomenale game. Gameplay, story, soundtrack, setting, GOTY.

Qua gameplay zet ik MGSV op een gelijk niveau met Bloodborne, jammer dat de rest van de game zo'n enorme aanfluiting is. Chapter 2 is echt de allergrootste deceptie die ik ooit in een game ben tegengekomen. Als Kojima de tijd en het budget zou hebben gehad om de game echt op alle fronten af te kunnen maken had het imo de beste game ooit kunnen zijn geweest.

Arkham Knight vond ik erg tegenvallen, hoewel het einde vrij episch was. Fallout 4 vond ik ook niet al te best, maar toch wel redelijk veel gespeeld.
Verder heb ik nog een hoop andere games gespeeld maar die ben ik gelukkig alweer vergeten. Geen best gamejaar 2015.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralph075 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:48:
[...]

[...]

Bij Driveclub heb ik er meer last van, maar op een andere manier: niet dat het andere games ruïneert, maar DC slokt ruimschoots het merendeel van mijn beschikbare game-tijd op.
Je vindt enorm sfeervolle werelden en fenomenale gameplay dus ruk, zeg je eigenlijk. Bijzonder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:46:
[...]

Je vindt enorm sfeervolle werelden en fenomenale gameplay dus ruk, zeg je eigenlijk. Bijzonder. :)
Gaat toch om smaak.

Ik vind Bloodboorne ook helemaal niets...
Maar ik vind The witcher fantastisch.

Jij vind het andersom.
Dan kan ik ook zeggen dat jij een goed verhaal, goede karakters en een fantastische wereld ruk vind.... Bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:59:
[...]

Gaat toch om smaak.

Jij vind het andersom.
Dan kan ik ook zeggen dat jij een goed verhaal, goede karakters en een fantastische wereld ruk vind.... Bijzonder..
Ik sluit me hier volledig bij aan. Bloodborne geprobeerd, na de eerste boss dacht ik: epische game maar dat gevoel verdween al snel weer. Ik kon niet wennen aan de sfeer en de storytelling (voor zover dat er was). The Witcher speel ik nu sinds een week en ik word helemaal opgezogen in de wereld. Spreekt mij veel meer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:59:
[...]

Gaat toch om smaak.

Jij vind het andersom.
Nee hoor, want ik heb nooit gezegd dat ik de wereld en de karakters in The Witcher 3 ruk vind, integendeel zelfs. Die 2 onderdelen zijn juist zo prijzenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Ik dacht dat GTA V en Call of Duty je favoriete games waren, hier heb je ook zoveel over geschreven.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Hier nog iemand die niet zo'n hoge pet op heeft van Bloodborne (of Dark Souls). Vooral het genre wat me niet aanspreekt, maar ook het hele sfeertje niet.
Ik heb ook niks met monsters, demonen of zombies (al vond ik het dropkicken van zombies van de daken bij Dying Light wel plezant). En ik heb niks met frustrerend moeilijke games. Speel ook nooit iets op hard uit, simpelweg omdat ik liever bezig ben voor het verhaal dan dat ik een enkele checkpoint 30x opnieuw moet doen. Ook aan grinden heb ik een broertje dood.

Kortom: Bloodborne is gewoon niks voor mij. Prima toch? Net als anderen er niks mee hebben. En als ik zo alles bij elkaar op tel, is het ook voor een redelijk specifiek publiek. Ik lees ook alleen op Tweakers en het internet dat mensen er helemaal hyper van worden. In mn eigen vriendengroep e.d. interesseert het niemand.

Voor mij was Batman Arkham Knight de game van het jaar. Enorm van genoten en smaakte naar meer, daar waar de vorige game me een "been there, done that" gevoel gaf. Vind ook dat geen enkele exclusive me heeft kunnen bekoren dit jaar. The Order had het niet, Bloodborne heb ik (bewust) compleet overgeslagen, Everybody's gone to the rapture was vooral vaag en onsamenhangend, Until Dawn is ook niet mn ding en Tearaway haal ik wel als ie nog goedkoper wordt (tientje max). The Remastered games had ik ook al gedaan, dus wat dat betreft wel een karig jaar. Maar er waren gelukkig genoeg 3rd party titels de moeite waard, Just Cause 3 de laatste wat dat betreft.
2016 wordt zo op het oog al een stuk beter, maar het zal me niet verbazen als ze nog wat games gaan uitstellen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niemand hoeft zich te verantwoorden waarom ie een game niet leuk vindt toch. Zoveel mensen, zoveel smaken ;)
Maar je slaat een paar keer wel de plank mis: het is moeilijk, dat klopt, maar niet frustrérend moeilijk.
Ook komt er geen enkele vorm van grinding aan te pas.

Batman was een topper ja! Dat (echte) einde :D
Misschien vond ik 'm zelfs wel sterker dan Arkham Asylum. Misschién he ;)
Verder ben ik, buiten erg veel Battlefield 4, enkel met Destiny bezig geweest.
Die game heb ik 3-4 maanden geleden pas gekocht en was voor mij dus totaal nieuw.
Tegen de verwachting in vond ik het een zeer vermakelijke game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ik heb volgens mij 5 games veel gespeeld dit jaar. Bf4, Witcher 3, Fallout 4, Rocket League en nu dan Battlefront. Meeste plezier heb ik toch wel (weer) beleefd aan BF4, daarna Witcher/FO en ik vermoed dat ik veel plezier ga beleven aan Battlefront. RL was vooral leuk voor tussendoor.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jongens het ging me puur even om het feit dat hij zei BB door de wereld en gameplay ruk te vinden. Dat zijn juist twee aspecten die feitelijk juist heel goed zijn, dus dat conflicteerde n mijn ogen een beetje. Het kan natuurlijk je game niet zijn, maar zaken erkennen kan toch gewoon. ;)

Het is net wat Jan zegt: het zou hetzelfde zijn als je zou zeggen dat je The Witcher ruk vind vanwege de wereld en het verhaal, terwijl die zaken gewoon uitstekend zijn. :)

@Martin: ik heb ook niets met monsters en demonen en de sfeer in BB trok me op het begin ook niet, maar boy was I wrong. Heel blij dat ik het toch geprobeerd heb. Dus je kan er eigenlijk niet zo heel veel over zeggen totdat je het zelf eens probeert. Tot die tijd dus mond dicht. :p

Overigens snap ik überhaupt niet waarom je de hoogst scorende PS4 exclusive niet op z'n minst probeert, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik probeer nagenoeg alle hoog scorende games wel een kans te geven, ook al weet ik van te voren dat de kans klein is dat ik het tof blijf vinden. Fallout 4 ga ik ook nog een keer proberen, maar 95% kans dat ik het niet meer ga trekken na een paar uur, net als met iedere GTA. :p

De game is daarbij helemaal niet frustrerend moeilijk, maar juist moeilijk op een eerlijke en uitdagende manier. Het lukt natuurlijk niemand, maar op papier zou je de game zelfs uit kunnen spelen zonder ook maar 1x fysieke damage op te lopen.

Ik heb, net als jij zo te zien, ook een schurfthekel aan moeilijkheidsgraden waarbij een game niet leuk meer wordt om te spelen. AI die je door muren heen ziet en alles vanaf iedere afstand raak schiet, waarbij jij ineens 5 headshots moet maken om er eentje om te leggen. Dat is niet meer leuk en ook niet meer eerlijk en wekt frustratie op. Veel shooters doen dat. Ik speel ook zelden een game op hard, maar vrijwel altijd op de middelste moeilijkheidsgraad, een uitzondering daar gelaten. Dus daarin verschillen we niet. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
[...]

Man man, ik ben hier meer een lurker, maar hoe jij hier keer op keer weer je mening over Bloodborn probeert door te drukken en hoe je GTA V he-le-maal niets voor jou vindt....word er gewoon bijna onpasselijk van.

Ik heb Bloodborn ook even gespeeld, vond het in het begin wel leuk (vooral grafisch), ook de uitdaging, maar na de 1e grote boss niet meer aangeraakt. Hou helemaal niet van dat soort werelden en extreme fantasiefiguren en vage dialogen wat ik geen ruk aan vind (en niet begrijp).

Spel ligt hier te verstoffen en zal ook nooit meer opgestart worden, ik game om te chillen, niet om iedere keer pissig te worden. :) Heb het schijfje op het werk wel laten rouleren onder collega's, allemaal casual gamers en guess what...kwam allemaal de eerstvolgende dag weer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Trent900 op 30-12-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trent900 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:45:
[...]

Man man, ik ben hier meer een lurker, maar hoe jij hier keer op keer weer je mening over Bloodborn probeert door te drukken en hoe je GTA V he-le-maal niets voor jou vindt....word er gewoon bijna onpasselijk van.

Ik heb Bloodborn ook even gespeeld, vond het in het begin wel leuk (vooral grafisch), ook de uitdaging, maar na de 1e grote boss niet meer aangeraakt. Hou helemaal niet van dat soort werelden en extreme fantasiefiguren en vage dialogen wat ik geen ruk aan vind (en niet begrijp).

Spel ligt hier te verstoffen en zal ook nooit meer opgestart worden, ik game om te chillen, niet om iedere keer pissig te worden. :)
Bloodborne, met een e ;)

Lees even mijn toelichting hierboven anders, want je begrijpt duidelijk niet wat ik bedoel.

Edit: Arkham Knight komt denk ik op mijn tweede plaats, hoewel ik 'm nu na een tijdje denk ik achteraf wel minder vind dan deel 1 en 2. Dat laatste eiland vind ik niet helemaal in de sfeer passen. Maar ik ga zeker nog eens verder met NG+.

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 30-12-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Dat heb ik niet gezegd, maar ik vind blijkbaar andere dingen sfeervol en fenomenaal.

Harry Potter, Lord of the Rings, Game of Thrones laat me ook ijskoud. Hele volksstammen die dat niet begrijpen.

Het is allemaal een kwestie van smaak, maar soms wordt wel heel erg als feit gepresenteerd dat iets geweldig is. Die stellingen vind ik net zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
...ik game om te chillen, niet om iedere keer pissig te worden. :)
Same hier.
Maar na het zien van vele streams won mijn nieuwschierigheid het, dus toch maar gekocht.
Ik ben er met de instelling ingegaan dat ik vaak, heel vaak, belachelijk vaak dood zou gaan.
En dat klopte.
En juist door die instelling ben ik van de +100 keren dat ik dood ben gegaan geen enkele keer pissig geworden of gefrustreerd geraakt. Het ding met Bloodborne is dan ook: als je dood gaat is er altijd een reden voor. Niks is te wijten aan crappy AI, lag of weet ik wat; het ligt aan jezelf.
Leer van je fouten en je wordt geleidelijk beter en komt steeds verder.
Op een of andere manier werkte het therapeutisch, want toen ik daarna BF4 weer speelde merkte ik dat ik me daar ook minder snel ging irriteren als ik weer eens dood ging :P

Maar goed, ik kan het begrijpen als mensen de game (op het oog) niet ligt en daarom niet spelen.
Hetzelfde heb ik met The Last of Us.
En de nieuwe Star Wars movie. Ik heb niks, maar dan ook helemaal niks met Star Wars.
Zoals ik al zei: zoveel mensen, zoveel smaken.
No big deal; speel lekker wat je wél leuk vindt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 30-12-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Kiwi, oh ja, daar heb je absoluut gelijk in. Ik gaf ook altijd mijzelf de schuld als ik weer dood ging, want ik moest het eigenlijk zo en zo en zo doen...en dan toch niet doen. :D Dit is serieus de enige game die mij een paar keer heeft laten schreeuwen.....of ik wist weer niet waar ik heen moest en weer voor dichte deuren stond :D Toen besefte ik dat ik wellicht toch niet zo'n "hardcore" gamer ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Spel ligt hier te verstoffen en zal ook nooit meer opgestart worden, ik game om te chillen, niet om iedere keer pissig te worden. :) Heb het schijfje op het werk wel laten rouleren onder collega's, allemaal casual gamers en guess what...kwam allemaal de eerstvolgende dag weer terug.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Iedereen zijn eigen game toch?
Ik ben ook een casual gamer en speel niet omdat het moeilijk moet zijn, maar gewoon voor de lol.
Bloodborne is voor mij ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 21:45
Zou 't wellicht ook een generatie-dingetje kunnen zijn, dat hele Bloodborne-verhaal? Ik bedoel, een game als Bloodborne is toch wel echt een 'gamers-game' pur sang. Gameplay boven alles, precies waar gaming oorspronkelijk voor bedoeld is/was. Vroeger zat er sowieso ook meer uitdaging in games en tegenwoordig zijn veel triple A titels nogal wat makkelijker geworden. Maar draait het ook meer om verhaal etc.

Anyway voor mij is Bloodborne ook game of the year geworden en dat terwijl ik er op voorhand (qua sfeer, setting, vijanden etc) helemaal niks mee leek te hebben. Maar dat maakt me bij deze game uiteindelijk geen fuck uit, het gaat me om die ijzersterke gameplay-mechanics. De rest doet me eigenlijk niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:13
Guitar hero is hier een groot succes! Hij lag onder de kerstboom voor mn vriendin :p

Heb de metallica versie op de PS3 behoorlijk veel gespeeld, maar deze is echt veel vetter. Lekker veel nummers, nieuwe gitaar is ook een verbetering. Erg leuk kado en soms mag ik ook een nummertje doen *;

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:26:
Guitar hero is hier een groot succes! Hij lag onder de kerstboom voor mn vriendin :p

Heb de metallica versie op de PS3 behoorlijk veel gespeeld, maar deze is echt veel vetter. Lekker veel nummers, nieuwe gitaar is ook een verbetering. Erg leuk kado en soms mag ik ook een nummertje doen *;
Ik hoop dat je hier mee bedoeld een nummertje met je vriendin ^^

Verwijderd

Spud82 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:37:
Zou 't wellicht ook een generatie-dingetje kunnen zijn, dat hele Bloodborne-verhaal? Ik bedoel, een game als Bloodborne is toch wel echt een 'gamers-game' pur sang. Gameplay boven alles, precies waar gaming oorspronkelijk voor bedoeld is/was. Vroeger zat er sowieso ook meer uitdaging in games en tegenwoordig zijn veel triple A titels nogal wat makkelijker geworden. Maar draait het ook meer om verhaal etc.

Anyway voor mij is Bloodborne ook game of the year geworden en dat terwijl ik er op voorhand (qua sfeer, setting, vijanden etc) helemaal niks mee leek te hebben. Maar dat maakt me bij deze game uiteindelijk geen fuck uit, het gaat me om die ijzersterke gameplay-mechanics. De rest doet me eigenlijk niet zo heel veel.
Lijkt me niet,

Ik ben 26 jaar en ik game al sinds mijn 6de(teveel :P), dus ik denk dat ik wel een echte gamer ben.
En ik hou echt wel van een uitdaging.
Black ops 3 op realistic.... kom maar op.
Last of us op grounded..... kom maar op.
Bioshock op 1999 mode... heerlijk.

Het hele sfeertje trok mij gewoon niet..
Dat heb je gewoon soms met een game.

• Tristan
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 00:25:
[...]

Ik hoop dat je hier mee bedoeld een nummertje met je vriendin ^^
:+

Hier een andere discussie;

Wat is jullie game aanschaf tactiek?

Game kopen, uitspelen op alle moeilijkheidsgraden en dan pas een nieuwe kopen?

Of games kopen zonder de vorige echt uitgespeeld te hebben?

Vroeger, op de PS (omgebouwd) en PS3 was ik van tactiek twee. Ik had stapels met games en nam daardoor eigenlijk voor geen enkele game de tijd. Sommige games speelde ik ook helemaal nooit meer.

Ik denk dat ik nu met m'n PS4 tactiek één wil hanteren. Eerst de game volledig uitspelen alvorens ik een nieuwe koop. Wellicht waarbij ik het uitgespeelde spel dan verkoop of ruil. Hopelijk krijg ik zo meer waar voor m'n geld?

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
Ik probeer ook altijd methode 1(hoewel 1 keer uitspelen op medium genoeg is voor mij) maar omdat ik de aanbiedingen altijd goed in de gaten hoe schaf ik vaak toch games aan terwijl ik al een enorme backlog heb. Daarnaast houd ik wel van variatie en speel veel verschillende genre's door elkaar. Wel koop ik tegenwoordig bijna geen games meet op release en wacht ik tot ze wat goedkoper zijn of 2e hands goed verkrijgbaar en dat scheelt wel enorm veel geld. Desalniettemin heb ik momenteel 6 games liggen welke ik nog niet heb uitgespeeld en sommigen zal ik waarschijnlijk ook nooit uitspelen. Vroeger hield ik al mijn games maar tegenwoordig gaan ze wel de deur uit als ik ze heb uitgespeeld.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:26:

Als je de juiste snaren bvan je vriendin raakt kan dat nog wel eens een heel leuk nummertje worden 😁
En nummers van Mötorhead spelen met een zwarte armband om hè!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Tristan schreef op donderdag 31 december 2015 @ 02:28:
[...]

Vroeger, op de PS (omgebouwd) en PS3 was ik van tactiek twee. Ik had stapels met games en nam daardoor eigenlijk voor geen enkele game de tijd. Sommige games speelde ik ook helemaal nooit meer.

Ik denk dat ik nu met m'n PS4 tactiek één wil hanteren. Eerst de game volledig uitspelen alvorens ik een nieuwe koop. Wellicht waarbij ik het uitgespeelde spel dan verkoop of ruil. Hopelijk krijg ik zo meer waar voor m'n geld?
Hangt van de game af. Battlefield 3, 4 en Hardline direct voor de volle mep gekocht omdat ik die veel speel en online een vast groepje heb. Als die allemaal die game kopen, koop je die zelf ook want met een groepje is BF gewoon veel leuker omdat het toch op team play aankomt.

Voor andere games hangt het af van de prijs. Rise of the Tomb Raider heb ik een maand na de release gekocht ivm de kerst sales. Voor Just Cause 3 geldt hetzelfde. Beide op de X1 kunnen kopen voor 60 euro bij elkaar. Waren deze games in maart uitgekomen dan waren ze voorlopig niet in prijs gezakt en had ik ze pas gekocht als de financieen het toe staan. Nu heb ik ze uiteindelijk toch maar gekocht omdat ik ze graag wilde spelen en ik een dief van mijn portemonnee zou zijn als ik ze na kerst zou kopen voor de normale prijs.

Beide games speel ik overigens afwisselend maar heb nog wel een flinke achterstand qua games die nog uitgespeeld moeten worden. Uncharted 3 ligt er nog, Uncharted 4 zal er direct na de release ook wel komen. Voor mij wordt het echter net iets te duur met 3 consoles (Xbox 360, Xbox One en PS4) om voor alle 2 de platformen direct de nieuwste games te kopen. En ja soms koop ik ook nog games op de Xbox 360.

Lijstje met games die bij mij een erg hoog "hebben" gehalte hebben voor 2016 zijn:
Hitman nieuws: Alle uitbreidingen komen gratis naar Hitman
Ghost Recon: Wildlands reviews: Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

XBL: MRE Inc

• Mars18

Dit jaar zeker 80 % van mijn tijd heb ik Destiny (Taken King) gespeeld.
Er is gewoon zoveel te doen, je kan alle kanten op. In 2016 blijf ik spelen.

Geen andere spellen nodig.

Verwijderd

[...]

Ik heb pas net een PS4 gekocht dus heb een keuze uit een grote bibliotheek. Ik heb dan ook een aantal verschillende titels gekocht van verschillende genres. Momenteel heb ik The Last of Us, The Uncharted Collection, Infamous; Second Son en Driveclub.

Ik speel nu alles een beetje door elkaar, maar mijn focus ligt momenteel op The Last of Us. Geweldige game is dat.

Verwijderd

Mars18 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 08:58:
[...]

Dit jaar zeker 80 % van mijn tijd heb ik Destiny (Taken King) gespeeld.
Er is gewoon zoveel te doen, je kan alle kanten op. In 2016 blijf ik spelen.

Geen andere spellen nodig.
Ik twijfel om die game weer aan te schaffen. Het sci-fi sfeertje vind ik echt top. Maar op een gegeven moment ging ik me vervelen. (Dit was voor de uitbreidingen). Is er los van de raids genoeg te doen? Of blijft daar de endgame focus op liggen? Ik heb geen vrienden die deze game ook spelen, dus het zal veel neerkomen op met wildvreemden spelen. Het aanmaken van nieuwe chars en die omhoog levelen is leuk, maar wat daarna?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:21
[...]

Ik snap dat je een heel eigen mening hebt, maar je moet echt ophouden met dat 'ik weet het toch het beste, dus mijn mening is het feit'... het ontaard iedere keer weer in dezelfde discussies, en jij bent daar regelmatig in betrokken. Je triggert mensen op er op te reageren. Ik weet niet of je het doorhebt, maar het komt bij mij ook steeds meer over als trollen.

Enfin, Kiwi, zou je mij Bloodboorne aanbevelen? :+ :D Ik ben een beetje bang namelijk...
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:15:
[...]

Ik twijfel om die game weer aan te schaffen. Het sci-fi sfeertje vind ik echt top. Maar op een gegeven moment ging ik me vervelen. (Dit was voor de uitbreidingen). Is er los van de raids genoeg te doen? Of blijft daar de endgame focus op liggen? Ik heb geen vrienden die deze game ook spelen, dus het zal veel neerkomen op met wildvreemden spelen. Het aanmaken van nieuwe chars en die omhoog levelen is leuk, maar wat daarna?
Tja, ik had hetzelfde maar ben toch nog overtstag gegaan en the Taken King aangeschaft. Die stelde helemaal niet teleur! Ze hebben duidelijk geluisterd naar de kritiek en er zit veel content in TTK. Er is dus veel te doen, en zo zijn er de timed events die unieke rewards opleveren (op het moment weer de Raid challenges. De nieuwe Raid is een pareltje waar je de nodige uren in kwijt kunt. Ook de extraatjes die ze er na de TTK instoppen zijn leuk: de halloween actie, het sparrow-racen...

Via diverse Looking For Group (LFG) sites en Tweakers vind je zo een groepje mensen die de Raids regelmatig speelt. Dat is voor mij namelijk wel watMP games het leukst houd: met een vast groepje spelen. Dat geld voor Destiny, maar ook Battlefield, Battlefront, etc.

En toch steken er weer van due Buggie.. uh... Bungie-dingetjes de kop op. Sommige grinds steken weer de kop op, de RNG uit de raid is ontzettend random en kan heel frustrerend zijn, de hard mode van de raid heeft weer de nodige glitches en de nieuwe challenge modus des te meer. Ik heb me er zo aan gefrustreed dat ik het spel voor minimaal 3 weken aan de kant heb gegooid.

Ben wel benieuwd wat ze voor extraatjes blijven geven, wellicht keer ik toch vaker terug naar Destiny zo tussendoor.

[ Voor 58% gewijzigd door Geronimous op 31-12-2015 10:38 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Game aanschaf techniek, mmm gewoon kopen en merk wel of het leuk is of niet. Lees soms wel recensies maar dat is ook maar een mening van iemand natuurlijk. Maar goed tot nu toe maar weinig games tegen gekomen die ik niet leuk vind.

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 14:01

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik pas gelukkig geen quasi wetenschappelijke denkwijze of allerlei andere volkomen zinloze voorwaarden toe op het kopen van games.

[ Voor 2% gewijzigd door Voxalizer op 31-12-2015 10:45 . Reden: Typo ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 12:35
Ik koop multiplayer games als bf altijd op de release als mijn vaste game maatjes dat ook doen. Vanaf dag 1 dan lekker knallen. Eerlijk gezegd maakt het me dan niet eens heel veel uit welke game dat is, ik volg wel. Destiny leek me helemaal niks maar heb die toch gekocht om lekker met mij maten te ouwehoeren en te knallen. Ik neem dat allemaal ook niet zo serieus, speel puur voor de lol (kan er ook geen ruk van die shooters).
Singleplayer games koop ik 90% maar 1 game, speel deze uit op normale moeilijkheid. Daarna verkopen en naar de volgende. Nu toevallig 3 sp games omdat ik een bundel had gekocht en gta in de sale. Gta vind ik dan ook een game die je makkelijk oppakt. De meeste sp games wil ik helemaal in opgaan zonder onderbreking van andere games.

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 21:57
Voxalizer schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:45:
Ik pas gelukkig geen quasi wetenschappelijke denkwijze of allerlei andere volkomen zinloze voorwaarden toe op het kopen van games.
Ik ook... Ik koop of leen wat ik leuk vind of leuk lijkt. Ik koop ook niks day 1 meer altijd afgeprijsd of 2e hands. Niks aan? Hup de volgende. Bijv. Dishonored op ps3. Even gespeeld maar niet mijn ding. Misschien die op de ps4 nog eens een kans geven. Dan nog niks aan? Dan een ander spel.

Speel nu ook 4 spellen door elkaar... Ac Syndicate, driveclub, MGS GZ+TPP. Dat vind ik ook wel een voordeel bij deze nieuwe generatie consoles. De spellen starten zo snel op en je wisselt dus zo van game. Niet meer wachten op gameupdates enz.

Vroeger toen ik nog jong/puber was speelde ik wel enkel 1 game helemaal uit. Heb er simpelweg de tijd niet meer voor om me op 1 game te focussen. En als ik dat doe is het 1 grote game en als ik daarmee vast zit een game voor erbij zoals driveclub die lekker weg speelt.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

maukoo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:12:
[...]

Ik ook... Ik koop of leen wat ik leuk vind of leuk lijkt. Ik koop ook niks day 1 meer altijd afgeprijsd of 2e hands. Niks aan? Hup de volgende. Bijv. Dishonored op ps3. Even gespeeld maar niet mijn ding. Misschien die op de ps4 nog eens een kans geven. Dan nog niks aan? Dan een ander spel.

Speel nu ook 4 spellen door elkaar... Ac Syndicate, driveclub, MGS GZ+TPP. Dat vind ik ook wel een voordeel bij deze nieuwe generatie consoles. De spellen starten zo snel op en je wisselt dus zo van game. Niet meer wachten op gameupdates enz.

Vroeger toen ik nog jong/puber was speelde ik wel enkel 1 game helemaal uit. Heb er simpelweg de tijd niet meer voor om me op 1 game te focussen. En als ik dat doe is het 1 grote game en als ik daarmee vast zit een game voor erbij zoals driveclub die lekker weg speelt.
En dan heb je nog eens tijdverslinders als Black Ops 3 of Battlefront die je niet uit kan spelen...
Pinball Arcade is ook zo'n voorbeeld.

Daardoor groeit m'n backlog alleen maar. Met games als Witcher, Batman, MGS en Fallout kan ik dus makkelijk een heel jaar doen, want 100 uur per spel is redelijk normaal. Wel prachtig trouwens dat ik kan zeggen dat ik dat soort games in m'n backlog heb. Prachtige generatie dit...! _/-\o_

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 15:15
Speel ook meerdere spellen door elkaar, zeker met de spellen waar tegenwoordig makkelijk 100+ uur in gestoken kan worden heb ik af en toe behoefte aan een uitstapje. Rocket League of Driveclub zijn ideale uitstapjes, gewoon even no nonsense "brainless" gamen, makkelijk op te pakken ook voor hier en daar een uurtje tussendoor.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:13
Over het algemeen heb ik altijd 1 singpleplayer game in mn kast. Bv. Batman, AC, Witcher. Deze uitspelen en dan pas wat nieuws kopen. Absoluut niet eerder! Anders komt er bij mij niets meer van. Wellicht hierna Uncharted. Hoewel ik The Order ook nog wel doen. Singpleplayer games koop ik het liefst fysiek. Die heb ik na 1x wel gezien. Als ik deze 2e hands koop gaan ze vaak voor dezelfde prijs weer weg. En zijn de kosten bijna 0.

Daarnaast diverse multiplayer games. 1 racer, 1 of 2 shooters en Fifa. Deze gaan de deur uit zodra er een nieuw deel is. Meer dan 4/5 games tegelijk werkt voor mij niet. Daarom ook genoeg aan 500 MB. Driveclub en BF4 heb ik wel digitaal. Maar dat waren ook super deals.

Verwijderd

[...]

Ik heb een combinatie van beide tactieken..

Bij een leuke aanbieding koop ik meteen het spel uit de PS Store, maar ik begin zelden tot nooit aan een ander spel als ik er nog met 1 bezig ben.
Speel bijna altijd maar 1 game tegelijk.

Zo blijf je meer in de "flow" van 1 game in plaats van 5 tegelijk.... (vind ik).
Maar het heeft ook een nadeel, je bouwt een backlog op waar je nauwelijks meer aan toe komt :P :+
Jeroenimoes schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:20:
[...]

Ik snap dat je een heel eigen mening hebt, maar je moet echt ophouden met dat 'ik weet het toch het beste, dus mijn mening is het feit'... het ontaard iedere keer weer in dezelfde discussies, en jij bent daar regelmatig in betrokken. Je triggert mensen op er op te reageren. Ik weet niet of je het doorhebt, maar het komt bij mij ook steeds meer over als trollen.

Enfin, Kiwi, zou je mij Bloodboorne aanbevelen? :+ :D Ik ben een beetje bang namelijk...

[...]
Je bent een dag te laat. Deze discussie is al gevoerd en ik heb gezegd wat ik erover wil zeggen. :)

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hier mensen die Nuclear Throne spelen :)? Ben benieuwd naar jullie ervaring met de game.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:01:
[...]

Je bent een dag te laat. Deze discussie is al gevoerd en ik heb gezegd wat ik erover wil zeggen. :)
Hoezo dag te laat? ;) ik ben ook meer een lurker maar als ik iemand zie die ook maar iets zegt over BB, je er de klok op gelijk kunt zetten dat jij er wel op in moet haken en weer moet gaan uitleggen hoe goed die game wel niet is, en dit gaat al heel lang zo, zelfde verhaal andersom met GTA of dat die ene oude PS3 headset de betere is, je weet het altijd wel mooi te verwoorden hoor dat moet ik je nageven, maar zoals al gezegd is idd...man man man, gelukkig word je er zelf niet moe van ;)

OT, Ik koop veel games maar eerlijk gezegd speel ik ze nooit lang genoeg, het is meer het gevoel van hebben dan daadwerkelijk veel spelen laat staan uitspelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sipio op 31-12-2015 14:08 ]

• SC4RF4C3
  • Laatst online: 30-09 17:30
Ik vind dat jullie Bram mogen bedanken, hij wilt juist dat niemand zo'n geweldige game als Bloodborne gaat missen. Ik wilde het spel ook na 3 uur spelen verkopen, want ik ging al 100x dood voordat ik eerste boss nog had gevonden. Maar door alle positieve reacties hier op forum ben ik doorgaan spelen. Voor mij is Bloodborne nu het beste spel dat ik ooit heb gespeeld! En normaliter speel ik geen RPG games :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
SC4RF4C3 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:11:
Ik vind dat jullie Bram mogen bedanken, hij wilt juist dat niemand zo'n geweldige game als Bloodborne gaat missen. Ik wilde het spel ook na 3 uur spelen verkopen, want ik ging al 100x dood voordat ik eerste boss nog had gevonden. Maar door alle positieve reacties hier op forum ben ik doorgaan spelen. Voor mij is Bloodborne nu het beste spel dat ik ooit heb gespeeld! En normaliter speel ik geen RPG games :)
Daar hoeven wij bram niet voor te bedanken hoor ;) je vind het leuk of je vind het leuk en mening blijft verder maar een mening.

• SC4RF4C3
WeAreLegion schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:13:
[...]

Daar hoeven wij bram niet voor te bedanken hoor ;) je vind het leuk of je vind het leuk en mening blijft verder maar een mening.
Dan moeten jullie ook geen commentaar hebben als hij zo positief is over een spel, vooral waar hij zo zeker van is. Nogmaals mede dankzij reacties van Bram en anderen over dit spel ben ik verder gaan spelen, anders was ik eerder gestopt en had ik niet kunnen genieten van het beste spel :)

• WeAreLegion
  • Niet online
SC4RF4C3 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:15:
[...]

Dan moeten jullie ook geen commentaar hebben als hij zo positief is over een spel, vooral waar hij zo zeker van is. Nogmaals mede dankzij reacties van Bram en anderen over dit spel ben ik verder gaan spelen, anders was ik eerder gestopt en had ik niet kunnen genieten van het beste spel :)
Ik heb er geen commentaar op verder mensen doen maar wat ze zelf vinden maar jij geeft aan dat wij hem moeten bedanken ;) maar goed ik doe verder niet aan GOTY want ik speel zoveel dat er altijd wel paar erg goeie games tussen zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 31-12-2015 14:17 ]

• Sipio
  • Niet online
Er zitten spinnen in BB toch? ok bedankt...IK vind er geen klote aan ;)

En nou kan iemand helemaal mooi gaan verwoorden dat dat maar stom is of weet ik veel wat maar bespaar je de moeite

(waarschijnlijk koop ik de game toch nog wel en speel tot aan dat stuk ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door Sipio op 31-12-2015 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SC4RF4C3 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:11:
Haha. :+

Blj dat het in ieder geval bij één iemand gelukt is. :p
[...]

dan mis je ook veel games, waaronder The Witcher 3 en GTA V, ook goede games hoor maar niet naar de richtlijnen van Bram. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je ziet voor het gemak even door de vingers dat ie loopt af te geven op andere games ten gunste van bijv. BB.

Ik reageer niet vaak. Maar als ik wil reageren is dat omdat Bram het spreekwoordelijke bloed onder mijn nagels vandaan haalt met zijn commentaar die hij vaak als feit bestempeld.

Niks mis met een mening hebben, zowel positief als negatief. Maar zijn reacties zijn vaak niet zo handig geformuleerd.

• SC4RF4C3
dutchgio schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:24:
[...]

dan mis je ook veel games, waaronder The Witcher 3 en GTA V, ook goede games hoor maar niet naar de richtlijnen van Bram. :+
Nope na spelen van Bloodborne gelijk The Witcher 3 gekocht en uitgespeeld :) ook geweldig. GTA had ik al op de xbox360 gespeeld.
Ik zeg nergens dat ik alleen de spellen speel wat Bram geweldig vind, ik zeg alleen dat ik het juist positief zie en dankbaar ben als iemand moeite doet om een spel te adviseren aan anderen als hij er erg positief over is :)

Ik merk dat ik 2016 al heel positief in ga 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeroenimoes schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:20:
[...]
Mijn eerste reactie zou zijn: ja. Die móet je spelen.
Maar wordt niet boos als je dood gaat. Leer er van. Wordt beter. Versla de game, anders verslaat de game jou.
Ik was ook bang, speelde het ook vaak met verhoogde hartslag, maar man man wat een ervaring :D
Mijn tweede reactie zou zijn...... ah fok it. Gewoon spelen >:)

Verwijderd

SC4RF4C3 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:28:
[...]

Nope na spelen van Bloodborne gelijk The Witcher 3 gekocht en uitgespeeld :) ook geweldig. GTA had ik al op de xbox360 gespeeld.
Ik zeg nergens dat ik alleen de spellen speel wat Bram geweldig vind, ik zeg alleen dat ik het juist positief zie en dankbaar ben als iemand moeite doet om een spel te adviseren aan anderen als hij er erg positief over is :)

Ik merk dat ik 2016 al heel positief in ga 8)7
bram1984 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 07:50:
[...]

Ik zie 'm in veel GOTY lijstjes terug komen en persoonlijk begrijp ik daar werkelijk waar helemaal niets van. Ja, het universum is prachtig en het verhaal goed, maar gameplay lijkt ineens niet meer mee te tellen? Laat dat nu juist dat pure middelmaat zijn in The Witcher 3. De controls zijn clunky en daaraan gekoppeld zien de animaties er niet uit, en de combat wordt ook door tal van games beter gedaan.

Waar iedereen altijd roept: "als de gameplay maar goed is", lijkt dit principe voor deze game door heel veel sites totaal over boord gegooid te zijn. Want die is gewoon niet erg sterk, moet zelfs de grootste fanboy toegeven. Erg vreemd.
Ik kon het niet laten :+

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Lijkt er op dat iemand de ps4 gekraakt heeft.
YouTube: PS4 Linux Fai0verflow

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Hier nog een leuk lijstje van Reddit voor beste games dit jaar (met percentage van de stemmen):

Best PlayStation Plus Complimentary Title
Rocket League (64.5%)

Best PlayStation Exclusive Title on PS4
Bloodborne (72.6%)

Best Remastered or Re-released Title
Uncharted: The Nathan Drake Collection (51.4%)

Favorite PS4 Trophy of 2015
Bloodborne - Bloodborne [Platinum] - All trophies acquired. Hats off! (44.4%)

Best LOCAL Co-op or LOCAL Multiplayer Title
Rocket League (73.7%)

Best ONLINE Co-op or ONLINE Multiplayer Title
Rocket League (57%)

Best Audio Experience
Star Wars: Battlefront (36.2%)

Best Song Featured in a Game
"The Man Who Sold The World" by Midge Ure - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (31.5%) (link)

Best Writing, Story and/or Narrative
The Witcher 3: Wild Hunt (52.6%)

Best Performance (Motion Capture and/or Voice)
Mark Hamill as The Joker in Batman: Arkham Knight (44.1%)

Best DLC
The Witcher 3: Hearts of Stone (29.5%) (met 10 stemmen verschil)

Most Underrated Game (Based on Metacritic Critics' Score)
Until Dawn - 79/100 (30.2%)

Best Digital-Only Game
Rocket League (74.4%)

Studio of the Year
CD Projekt RED (49.3%)

Non-PS4 Game of the Year (wut? i know)
Rise of the Tomb Raider [Xbox One] (28.9%)

/r/PS4's 2015 Game of the Year
The Witcher 3: Wild Hunt (37.2%)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 51 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link