Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Bedankt voor de tip. Staat nu te downloaden.

Scrooge NL

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

Grappig dat er gesproken wordt over 100% digitaal. Ik wist niet dat de ps4 ook analoge games kon spelen. 7(8)7

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:12:
[...]

Disc spin maakt ook herrie.

Ik heb een cuh1200 besteld om onder andere minder herrie te hebben
vergeleken met de launch PS4 die ik had.
Wat maakt die disc spin tijdens het laden van de game nou uit 8)7

Daarna doet die disc niks meer

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-10 11:17

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:08:
"Resident Evil: Revelations 2 episode 1 voor de PS4 nu gratis te downloaden"

bron: http://www.psx-sense.nl/2...-nu-gratis-te-downloaden/

Ik heb het spel op de PS4 helemaal uitgespeeld en het is een echte aanrader.
Weet niet of het mijn type game is maar ga het wel proberen iig ;)

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:41
Scrisissszzz schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:15:
[...]

Wat maakt die disc spin tijdens het laden van de game nou uit 8)7

Daarna doet die disc niks meer
+1

Zelf heb ik de launch versie, maar die hoor ik nooit. Geluid van de game gaat harder, vooral met headset.

Sommige zoeken excuus om de nieuwste versie te kopen. Moeten ze ook zelf weten. Ik vind het zonde geld.

[ Voor 13% gewijzigd door DeBaroN op 19-11-2015 09:39 ]

• Scrisissszzz
baronruud schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:38:
[...]

+1

Zelf heb ik de launch versie, maar die hoor ik nooit. Geluid van de game gaat harder, vooral met headset.

Sommige zoeken excuus om de nieuwste versie te kopen. Moeten ze ook zelf weten. Ik vind het zonde geld.
Ik heb ook een day one ps4. In de zomer als het erg warm is maakt ie natuurlijk herrie. Maar nu vind ik het reuze meevallen. Ik hoor hem tijdens Fallout 4 nu sowieso niet echt. Zolang er geen echt goede toevoegingen aan een nieuwe revisie worden gedaan zal ik niet wisselen.

Zoveel meer energie gebruikt de oude volgens mij ook weer niet. Ik zal er geen €50 aan stroom op besparen per jaar :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

rajackar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 07:41:
Grappig dat er gesproken wordt over 100% digitaal. Ik wist niet dat de ps4 ook analoge games kon spelen. 7(8)7
Je snapt toch wel dat er disc vs. download wordt bedoeld, hoop ik.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
bram1984 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:27:
[...]

Je snapt toch wel dat er disc vs. download wordt bedoeld, hoop ik.
Ohw ik dacht een grammafoonplaat vs download. :+

PSN: Alvanosa

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Alvanosa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:39:
[...]

Ohw ik dacht een grammafoonplaat vs download. :+
En ik dacht weer grammofoonplaat VS bluray ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:01
Zijn de games vanaf een schijf altijd geinstalleerd of is er een optie? (zoals bij de x360).
Of is een digitale game hetzelfde als een game op disc, alleen is de disc voor installeren en daarna controleren?
twowheeler schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:49:
Zijn de games vanaf een schijf altijd geinstalleerd of is er een optie? (zoals bij de x360).
Of is een digitale game hetzelfde als een game op disc, alleen is de disc voor installeren en daarna controleren?
Standaard installatie. Zodra je de game opstart via disc installeert ie, dus geen keuzememu of in-game optie. Hij installeert altijd de hele game. Heb je dus niet genoeg harde schijf ruimte, kan je de game ook niet spelen. Disc is dus uiteindelijk enkel voor controles. Hij draait tijdens het strarten van de game en stopt daarna met draaien.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:01
ASNNetworks schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:53:
[...]

Standaard installatie. Zodra je de game opstart via disc installeert ie, dus geen keuzememu of in-game optie. Hij installeert altijd de hele game. Heb je dus niet genoeg harde schijf ruimte, kan je de game ook niet spelen. Disc is dus uiteindelijk enkel voor controles. Hij draait tijdens het strarten van de game en stopt daarna met draaien.
Even wat anders mbt tot dit, Hoewel ik snap dat een Disc voor doorverkoop doeleinden fantastisch is, zou het fantastisch zijn als er een manier was om de disc puur als installatie medium te gebruiken en dat deze na het installeren niet meer nodig was.

Zodat je zonder van disc te wisselen, toch makkelijker van game kan wisselen, desnoods met een unieke key bij de game. (ala Steam)

Andere optie is om 2 versies in de winkel te leggen. Een met Disc en Een versie als Voucher, waarbij de voucher goedkoper is omdat deze niet door te verkopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-10 11:17

Griffin

Is mythical

Persoonlijk koop ik mijn games op Disc, puur voor verkoop mocht ik er klaar mee zijn.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:01
ASNNetworks schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:53:
[...]

Thanks, was wat onduidelijk ivm geluid productie. Nu snap ik ook waarom een 2tb schijf erin een goed idee is

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Griffin schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:03:
Persoonlijk koop ik mijn games op Disc, puur voor verkoop mocht ik er klaar mee zijn.
Ik voor de verzameldrang, iets tastbaars en houdbaarheid. Als ik over 15 jaar hetzelfde spel wil spelen vertrouw ik meer op een fysieke disc dan een server die *ergens* nog het spel zou moeten aanbieden.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Exorcist schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:11:
[...]

Ik voor de verzameldrang, iets tastbaars en houdbaarheid. Als ik over 15 jaar hetzelfde spel wil spelen vertrouw ik meer op een fysieke disc dan een server die *ergens* nog het spel zou moeten aanbieden.
Ik heb er een 2TB schijf inzitten, dus zal voorlopig geen games hoeven te verwijderen.
Al heb ik nog wel veel op disc, hoor, zoals MGSV, Uncharted en Fallout. Blops3 heb ik digitaal.
bram1984 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:22:
[...]

Lul maar mee ja, zou ik gedaan hebben, doen alsof ik het niet meende. d:)b ;)
Haha, Bram, wat laat je je toch altijd lekker meeslepen... ;)
tritimee schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:00:
[...]

Even wat anders mbt tot dit, Hoewel ik snap dat een Disc voor doorverkoop doeleinden fantastisch is, zou het fantastisch zijn als er een manier was om de disc puur als installatie medium te gebruiken en dat deze na het installeren niet meer nodig was.

Zodat je zonder van disc te wisselen, toch makkelijker van game kan wisselen, desnoods met een unieke key bij de game. (ala Steam)

Andere optie is om 2 versies in de winkel te leggen. Een met Disc en Een versie als Voucher, waarbij de voucher goedkoper is omdat deze niet door te verkopen is.
Haha, grappig om zulke berichten nu te lezen. Twee jaar geleden is dit namelijk wat Microsoft wilde doen, waardoor er enorm veel kritiek kwam. Alles is uiteindelijk niet doorgezet.
Het is ook nooit goed he. Of je hebt DRM, of Always Online of discs zijn nodig voor installatie. Geen DRM/Always Online én geen disc controle kan niet, dan kan je na elke installatie lekker je game verkopen. De console zou dan gewoon net zo irritant als de PC worden: overal vervelende DRM en always online voorwaarden.

Leuk al die alternatieven, maar dat gaat gewoon niet werken. Een voucher in de winkel leggen? Waarom uberhaupt een voucher kopen, je kan de game ook zelf digitaal kopen. Dat is alsof je naar de winkel gaat om een online bestelling te plaatsen. En ga er maar vanuit dat de voucher niet goedkoper zal worden, digitale games zijn nu ook al niet goedkoper dan disc games. Hoewel de situatie nu niet het meest fijne is, met discs (steeds moeten wisselen) zorgt dit uiteindelijk wel het systeem zonder allemaal onnodige hoofdpijn en kosten: game kopen, spelen en verkopen/uitlenen hoe en wanneer jij dat wil. Daarnaast kopen al steeds meer mensen hun games als download. Nog een lange weg te gaan, maar op een gegeven moment zal de verdeling denk ik tussen disc vs download aankoop in het voordeel liggen van download. Als de prijzen even meewerken al helemaal.

Waarom zoveel tijd, geld en energie in een medium steken dat het toch niet nodig heeft. Disc laten zoals het is: drm-free en concentreren op downloads.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Ik zou het geen probleem vinden als vouchers in de winkel verschijnen, simpelweg omdat je daar al snel de prijs van omlaag zult zien gaan. Online prijzen verschillen nauwelijks van adviesprijzen en daardoor blijft digitaal aanschaffen erg duur. Zie een Battlefront, 59,99 online, 55 of vaak goedkoper als disc. Ik zou wel weer bij een Mediamarkt mn games gaan kopen als ze daar digitale games verkopen. Ik vind het gewoon prettig werken (zeker instant-resume) en ben geen verzamelaar.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Scrisissszzz
Zo lang ik met een disc aankoop gemiddeld €10-€15 goedkoper uit ben met een game, plus de optie om door te verkopen als ik klaar ben met een spel, hoor je mij echt niet klagen over een discje wisselen :)

Het gros wil nu eenmaal 2e hands games kunnen kopen en kunnen doorverkopen dus volledig digitaal zal het niet snel worden. Prijze van digitale games blijven adviesverkoopprijzen omdat Sony niet direct met resellers wilt concurreren.

Lekker zo laten :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58
Wat vinden jullie van de Triple A releases van deze (Kerst) periode 2015?

Mijn mening:
  • AC:Syndicate: Meer en meer van hetzelfde, maar dan in London;
  • COD:BO3: Veel te veel jump en scavenger perks op een verouderde engine met matige graphics;
  • Fallout 4: moet je net liggen, maar hier is men ook niet blij met de oude enige (graphics en framedrops);
  • SW:Battlefront: Te weinige maps en modi, wel erg mooie graphics en geluid;
  • Just Cause 3: Nog geen mening.
Het is dat ik afgelopen maandag bij de AH COD:BO3 en Fallout 4 beide voor € 60,00 heb kunnen kopen. SW: Battlefront had ik al gepreorderd voor € 42,50, Fallout 4 inmiddels verkocht (want ik heb gewoon geen 75 tot 100 uur de tijd om het uit te spelen en/of Platinum te halen). Nu dus COD:BO3 en SW:Battlefront hier liggen voor € 62,50 en meer vind ik ze eigenlijk ook niet waard, als ik eerlijk ben. SW:Battlefront nog niet eens uit de seal gehaald, eerst maar eens kijken naar de meningen (van gamers die naar mijn inzien hetzelfde game profiel als ik hebben).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 08:38
Jumpman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:39:

Mijn mening:
  • COD:BO3: Veel te veel jump en scavenger perks op een verouderde engine met matige graphics;
  • Fallout 4: moet je net liggen, maar hier is men ook niet blij met de oude enige (graphics en framedrops);
Het is dat ik afgelopen maandag bij de AH COD:BO3 en Fallout 4 beide voor € 60,00 heb kunnen kopen. SW: Battlefront had ik al gepreorderd voor € 42,50, Fallout 4 inmiddels verkocht (want ik heb gewoon geen 75 tot 100 uur de tijd om het uit te spelen en/of Platinum te halen). Nu dus COD:BO3 en SW:Battlefront hier liggen voor € 62,50 en meer vind ik ze eigenlijk ook niet waard, als ik eerlijk ben. SW:Battlefront nog niet eens uit de seal gehaald, eerst maar eens kijken naar de meningen (van gamers die naar mijn inzien hetzelfde game profiel als ik hebben).
Ik heb Black Ops 3 ondertussen ook alweer verkocht. Nu weer terug naar single player spellen, zit tenminste variatie in. Heb gelukkig nog Far Cry 4 en TLOU;R liggen. Ik kijk wel uit naar Tom Clancy's Ghost Recon en Titanfall 2.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:18

Winkiller

De Mopperpot

Scrisissszzz schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:49:
Zo lang ik met een disc aankoop gemiddeld €10-€15 goedkoper uit ben met een game, plus de optie om door te verkopen als ik klaar ben met een spel, hoor je mij echt niet klagen over een discje wisselen :)
Yes, je hebt helemaal gelijk, het is best ergerlijk dat digitale copy's duurder zijn. :Y
6x een fysiek exemplaar kopen als ze goedkoper zijn is toch een compleet spel gratis. ;)

Mijn mening:
Fallout wel gespeeld? Framedrops valt allemaal wel mee., os weer overtrokken.
Cod is cod, dat moet je ook maar liggen.
Battlefront is leuk, voor even. Qua content is het het gewoon niet, dat gaat vervelen.
Just Cause net zo, dat is ook geen topgame.

• Scrisissszzz

Mijn mening:
  • AC:Syndicate: Inderdaad meer van hetzelfde, wat het al jaren is;
  • COD:BO3: Cod trekt me al jaren niet meer, puur gericht op multiplayer en de toffe campaign is er niet meer;
  • Fallout 4: idd je moet rpg's leuk vinden, maar de drops er amper en de graphics zijn prima. Het is vooral de sfeer wat de game zo goed maakt. Vind ik dan.;
  • SW:Battlefront: Idd mooie plaatjes en geluid. Verder een erg platte shooter. Erg jammer want het SW universum kun je zo toffe dingen mee.;
  • Just Cause 3: Idem. Nog geen mening. Ook nog nooit een Just cause game gespeeld.
Ik amuseer me prima met fallout en kan daar heel wat uren in kwijt deze winter. Daarnaast de Bloodborne DLC volgende week en soms een potje Destiny met wat vrienden, mij hoor je niet klagen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Scrisissszzz op 19-11-2015 15:59 ]

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:24
komt er trouwens een 3=2 actie bij media markt eind november?

nothing stops this train

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Kol Nedra schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:15:
komt er trouwens een 3=2 actie bij media markt eind november?
stiekem hoop ik daar op, maar aangezien er zoveel toptitels uitkomen betwijfel ik het

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:24
ik neem die gok wel, ik wacht met aanschaffen van fallout 4 en battlefront.

nothing stops this train

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:55

Mijn mening:
Zeer matig, al vind ik SW:BF wel goed. Ben nu echt aan het wachten totdat Rainbow Six Siege uit is.
Denk dat dat de verassing van het najaar word.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10
Beyond 2 souls 26 november naar de ps4 :

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Jumpman
dutchgio schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:54:
[...]

Fallout wel gespeeld? Framedrops valt allemaal wel mee., os weer overtrokken.
Cod is cod, dat moet je ook maar liggen.
Battlefront is leuk, voor even. Qua content is het het gewoon niet, dat gaat vervelen.
Just Cause net zo, dat is ook geen topgame.
Ja, op de PC even geprobeerd. Het is niet ech mijn type spel en ik geef er geen (priori)'tijd' aan. ;)

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

World of Tanks open beta hits PS4 on 4th December. No sign-up necessary. Full details here:

http://blog.eu.playstatio...0&adbpl=tw&adbpr=36969785

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CUL7yiQUwAAh4vq.jpg

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Leuk :) - Tijdje terug even op de PC gespeeld, maar na tier 5 tanks duurde het mij allemaal te lang.
Speel nu af en toe wat World of Warships, bevalt mij net iets beter.

Er staat overigens dat het completely F2P is. Maar ik ga er van uit, aangezien het een online game is, dat je gewoon PS+ nodig hebt?
LunaTempesta schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:03:
Leuk :) - Tijdje terug even op de PC gespeeld, maar na tier 5 tanks duurde het mij allemaal te lang.
Speel nu af en toe wat World of Warships, bevalt mij net iets beter.

Er staat overigens dat het completely F2P is. Maar ik ga er van uit, aangezien het een online game is, dat je gewoon PS+ nodig hebt?
F2P games mogen PS+ vermijden. Er staan al een aantal F2P games in de Store sinds launch waar een PS+ abo niet verplicht is :)

• Jumpman
PSN is down hier. :( Op Twitter meer mensen.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:22:
[...]

Lul maar mee ja, zou ik gedaan hebben, doen alsof ik het niet meende. d:)b ;)
Haha, het was oprecht een flauwe grap. Zo dom ben ik nou ook weer niet ;)

• Beakzz
  • Laatst online: 19:47

Mijn mening:
  • AC:Syndicate : AC2 en Black Flag vond ik topgames, maar nu is het geen game meer om fullprice te kopen. Net Unity voor €20,- uit de PSN store gehaald dus misschien deze weer over een jaar :+ ;
  • COD:BO3: Bij Black Ops 2 mee gestopt en de serie zal ik pas weer oppakken als ze terug in de tijd gaan (dus nooit waarschijnlijk);
  • Fallout 4: Heb ik op de PC. Geweldig spel en dus ook geen framedrops :p ;
  • SW:Battlefront: Inderdaad een mooi maar leeg bordje;
  • Just Cause 3: Is voor mij als een kroket. Niet top, maar soms zooo!! lekker :9 Ook deze ga ik op de pc spelen aangezien er waarschijnlijk weer een multiplayer mod komt en dat was in Just Cause 2 echt een toevoeging. Dit spel is voor mij gewoon dikke pret voor een paar uurjes per week.

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Jumpman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:51:
Hier ook. Al een uur :(

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• Jumpman
Jumpman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:51:
En het werkt weer. :) Nog steeds wel mensen met problemen op Twitter.

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 10:58
v8power67 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:21:
[video]
Top!! Dit is eentje die ik helaas heb gemist op mijn Ps3, zou dat geen bundel worden met Heavy Rain?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
v8power67 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:21:
Nog niets te zien in de Store, zou alleen digitale download (30GB) zijn. Op 1 maart gecombineerd met Heavy Rain, denk dan wel ook als disc ?

Beide games waren zeer goed op de PS3.

PS: ja... in beide games wordt er wel eens gedouched 8)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Gvd, m'n PSN is gehackt! :(

Er is voor €75 gekocht aan Fifa punten en ik speel niet eens Fifa.

Maar wat nu? Ben natuurlijk als een malle aan het zoeken, maar kan weinig vinden. Zelfs m'n wachtwoord wijzigen is niet vanzelfsprekend... :|

Iemand tips?

Edit: wachtwoord wijzigen kan hier.

Ok, ik ga ze maar eens bellen. Telnr. is 020 709 5025, bereikbaar van 9:30.

[ Voor 35% gewijzigd door SqueakyClean op 20-11-2015 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-10 06:38
Wijzig in ieder geval z.s.m. je wachtwoord + geheime vragen op je PSN profiel onder Beveiliging. Je kan proberen contact op te nemen met Sony support. Waarschijnlijk hebben zij wel inzage in de logins op jouw account, ik zie dat zelf zo snel niet op PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

wolkeh schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:40:
Wijzig in ieder geval z.s.m. je wachtwoord + geheime vragen op je PSN profiel onder Beveiliging. Je kan proberen contact op te nemen met Sony support. Waarschijnlijk hebben zij wel inzage in de logins op jouw account, ik zie dat zelf zo snel niet op PSN.
Thanks. Ik zal direct even kijken naar die veiligheidsvragen. Als ik Beveiliging kan vinden trouwens. Ik kan ff niet bij m'n PS4...

Edit: zo, 8)7 dat ik daar overheen heb gekeken, zeg! Daar kan je dus ook gewoon je wachtwoord wijzigen...

Ik had trouwens geen vraag ingesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door SqueakyClean op 20-11-2015 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40

spaceboy

Op grote hoogte

SqueakyClean schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:25:

Maar wat nu? Ben natuurlijk als een malle aan het zoeken, maar kan weinig vinden. Zelfs m'n wachtwoord wijzigen is niet vanzelfsprekend... :|

Iemand tips?

Shit zeg. Hoe kwam je erachter?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ben ik ook wel benieuwd naar, klote zeg!

Credit card aan je account hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

spaceboy schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:15:
[...]

Shit zeg. Hoe kwam je erachter?
Mails met aankopen gedaan vannacht toen ik lekker lag te ronken.

Ik dacht nog "heb ik wat vooruitbesteld" maar toen ik zag dat het FIFA-points waren, wist ik (natuurlijk) genoeg.
Ze pompen de punten direct over naar een dummy account en verkopen die via eBay. Dat gebeurde de vorige generatie ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40

spaceboy

Op grote hoogte

SqueakyClean schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:28:
[...]

Mails met aankopen gedaan vannacht toen ik lekker lag te ronken.

Ik dacht nog "heb ik wat vooruitbesteld" maar toen ik zag dat het FIFA-points waren, wist ik (natuurlijk) genoeg.
Ze pompen de punten direct over naar een dummy account en verkopen die via eBay. Dat gebeurde de vorige generatie ook al...
Pfff, takke man. Ben benieuwd hoe ze dit oplossen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 09:54
Daarom koppel ik dus nooit paypal of creditcards aan dit soort accounts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ja, opzich een punt, maar ik maak me geen zorgen hoor. Ga ervan uit dat dit netjes wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
SqueakyClean schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:25:

Iemand tips?

Had je je CC gekoppeld of is het tegoed wat ze eraf gehaald hebben?

Heb je niet ergens anders ingelogd dan bij Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 00:16
World of Tanks open beta hits PS4 next month

Start battling it out from 4th December – no sign-up necessary

http://blog.eu.playstatio...beta-hits-ps4-next-month/

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5784/22746293789_0be541f2fa_z.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door djmelvee op 20-11-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djmelvee schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:13:
World of Tanks open beta hits PS4 next month

Start battling it out from 4th December – no sign-up necessary

http://blog.eu.playstatio...beta-hits-ps4-next-month/

[afbeelding]
Even terugscrollen, gisteren ook al gemeld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
SqueakyClean schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:01:
Ja, opzich een punt, maar ik maak me geen zorgen hoor. Ga ervan uit dat dit netjes wordt opgelost.
Vreemde redenatie. In principe is het je eigen probleem dat je account gehackt wordt. Het is coulance als ze hier iets mee zouden doen.

Zo snap ik ook de mensen niet die zielig doen als ze via phishing hun codes afgeven van hun bankrekening. Vervolgens wel hun hand ophouden bij de bank, terwijl ze het zelf gedaan hebben. |:(

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Jumpman schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:08:
[...]

Had je je CC gekoppeld of is het tegoed wat ze eraf gehaald hebben?

Heb je niet ergens anders ingelogd dan bij Sony?
Is eraan gekoppeld. Maar dat is idd het vreemde: nog nooit ergens anders ingelogd. Dus of ze m'n wachtwoord hebben geraden of brute force, echt geen idee.
LuPo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:34:
[...]

Vreemde redenatie. In principe is het je eigen probleem dat je account gehackt wordt. Het is coulance als ze hier iets mee zouden doen.

Zo snap ik ook de mensen niet die zielig doen als ze via phishing hun codes afgeven van hun bankrekening. Vervolgens wel hun hand ophouden bij de bank, terwijl ze het zelf gedaan hebben. |:(
Tuurlijk is het coulance. Maar dan nog ga ik ervan uit dat het netjes wordt opgelost. Hopelijk staan de punten nog op m'n account (kan ik natuurlijk niet checken) en kunnen ze de aankoop gewoon terugdraaien.

Maar fijn dat je laat horen hoe je erover denkt. Daar help je echt je medetweaker mee, knuppel.

Inmiddels gebeld en ze gaan er een zaak van maken.
Mocht iemand anders hier onverhoopt mee te maken krijgen: ze hebben de serienummers van je PS-apparaten nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door SqueakyClean op 20-11-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SqueakyClean schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:58:
[...]

Is eraan gekoppeld. Maar dat is idd het vreemde: nog nooit ergens anders ingelogd. Dus of ze m'n wachtwoord hebben geraden of brute force, echt geen idee.

[...]

Tuurlijk is het coulance. Maar dan nog ga ik ervan uit dat het netjes wordt opgelost. Hopelijk staan de punten nog op m'n account (kan ik natuurlijk niet checken) en kunnen ze de aankoop gewoon terugdraaien.

Maar fijn dat je laat horen hoe je erover denkt. Daar help je echt je medetweaker mee, knuppel.

Inmiddels gebeld en ze gaan er een zaak van maken.
Mocht iemand anders hier onverhoopt mee te maken krijgen: ze hebben de serienummers van je PS-apparaten nodig.
Staat op reddit een stuk van een kerel waar iemand voor 500 dollar aan spullen gekocht heeft (nadat ie gehacked was) en dat is nog wel een probleem om dat terug te draaien zal zo even kijken of ik dat kan vinden waar dat stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

WeAreLegion schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:24:
[...]

Staat op reddit een stuk van een kerel waar iemand voor 500 dollar aan spullen gekocht heeft (nadat ie gehacked was) en dat is nog wel een probleem om dat terug te draaien zal zo even kijken of ik dat kan vinden waar dat stond.
Thanks. Ik heb dat verhaal ook gelezen. Hij had problemen doordat er een subaccount gemaakt was die hij heeft laten blokkeren voordat het volledige bedrag was teruggestort.

Natuurlijk ook vanmorgen direct gecheckt. maar aan mijn account was geen andere PS4 of subaccount gekoppeld.

Ff gezocht en hier staat dat verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
SqueakyClean schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:34:
[...]

Thanks. Ik heb dat verhaal ook gelezen. Hij had problemen doordat er een subaccount gemaakt was die hij heeft laten blokkeren voordat het volledige bedrag was teruggestort.

Natuurlijk ook vanmorgen direct gecheckt. maar aan mijn account was geen andere PS4 of subaccount gekoppeld.

Ff gezocht en hier staat dat verhaal.
Ah jah dat was het inderdaad. Maar goed bedrag was ook wel hoger denk dat ze daar dan ook wel moeilijk over doen. Maar goed gewoon achteraan gaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
[...]

Uiteraard hoop ik dit ook voor je. Zou fijn zijn. :)
Dus omdat je een medetweaker bent mag er geen kritische noot worden gekraakt? Ik geef alleen maar aan dat het geen vanzelfsprekendheid is. Iets wat veel mensen in zulk soort situaties wel denken/vinden. Dat snap ik niet. Verder no hard feelings..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
dutchgio schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:28:
[...]

Even terugscrollen, gisteren ook al gemeld.. ;)
Ach, beter dubbel dan niet. :')

fail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

LuPo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:46:
[...]

[...]

Dus omdat je een medetweaker bent mag er geen kritische noot worden gekraakt? Ik geef alleen maar aan dat het geen vanzelfsprekendheid is. Iets wat veel mensen in zulk soort situaties wel denken/vinden. Dat snap ik niet. Verder no hard feelings..
Ok, thanks en no problemo. Tis natuurlijk nogal kut dat t me overkomt en zit dan niet te wachten op een kritische noot. Normaliter heb ik totaal geen problemen met kritiek, hoor... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:56

Niku

Alagaesii

LuPo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:46:
[...]

[...]

Mwa, je noemde hem indirect 'zielig', snap wel dat dit in deze situatie behoorlijk lullig overkomt. Enfin.

Had sinds AC3 geen AC meer gespeeld (enige verder was AC2) en ik vind Unity echt een verademing. Geen tientallen guards die je achtervolgen en zich nauwelijks laten afschudden, geen guards op de daken, dat omlaag parcouren is een enorme verbetering en zo kan ik nog wel even doorgaan. Top game! Ben weer enthousiast over AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hmmm.... niet zo fraai en erg lullig voor je.

Voor mij in ieder geval een waarschuwing om mijn gekoppelde Paypal (die weer is gekoppeld aan CC en bankrekening) maar weer te ontkoppelen. Dan maar de (weinige) keren dat ik iets digitaal koop iets meer moeite nemen om op dat moment eerst geld over te moeten boeken naar PSN-account.

Hopelijk wordt het netjes opgelost bij jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Niku schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:18:
[...]
... ik vind Unity echt een verademing...
Moet je Syndicate eens proberen, dat is een verademing vergeleken met Unity :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

djmelvee schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:30:
[...]

Let wel, ik speel Unity pas een paar weken, zitten nauwelijks tot geen bugs meer in.

Maar Syndicate ga ik ook nog wel proberen inderdaad, al lijken twee AC's vlak na elkaar me weet iets te veel van het goede :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30

JSchut

.....

djmelvee schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:30:
[...]

Ik ga daar morgen aan beginnen!

Eerst Unity gespeeld daarna Black Flag. Ook ik vond Unity niet slecht. Nu net Watch Dogs uitgespeeld wat ik overigens ook een leuke game vindt. (Main story. Rest is wel redelijk hetzelfde steeds)

Ben heel erg benieuwd naar Syndicate. Wilde alleen eerst Watch Dogs uitspelen alvorens ik met een nieuwe game begon.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Gisteren de Limited Edition PS4 met Darth Vader opgehaald.
Kids blij (papa ook eindelijk met de ps4)

maar wat een gezeik met accounts voor kinderen zeg....
Ben gisteravond meer tijd daarmee bezig geweest dan met spelen.

Voor SW Battlefront is een PSN account nodig, prima. Spel heeft een leeftijdsklassificering van 16. prima. Wij als ouders vinden dat ons zoontje ( 8 ) dat spel wel mag spelen, komt toch geen bloed /horror in voor. Dus subaccount aangemaakt voor hem, juiste leeftijd ingevuld, alle ouderlijk toezicht uitgeschakeld
Kon ik met zijn account ONMOGELIJK dat spel spelen...

Iemand bekend met een vergelijkbare situatie?

Ik heb uiteindelijk maar een master PSN account voor hem aangemaakt (waar je dus eigenlijk 18 voor moet zijn....)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:51:
Gisteren de Limited Edition PS4 met Darth Vader opgehaald.
Kids blij (papa ook eindelijk met de ps4)

maar wat een gezeik met accounts voor kinderen zeg....
Ben gisteravond meer tijd daarmee bezig geweest dan met spelen.

Voor SW Battlefront is een PSN account nodig, prima. Spel heeft een leeftijdsklassificering van 16. prima. Wij als ouders vinden dat ons zoontje ( 8 ) dat spel wel mag spelen, komt toch geen bloed /horror in voor. Dus subaccount aangemaakt voor hem, juiste leeftijd ingevuld, alle ouderlijk toezicht uitgeschakeld
Kon ik met zijn account ONMOGELIJK dat spel spelen...

Ik heb uiteindelijk maar een master PSN account voor hem aangemaakt (waar je dus eigenlijk 18 voor moet zijn....)
Ik maak geen gebruik sub accounts maar moet je ergens bij het aanmaken een leeftijd invullen? Misschien dat hij dat ziet en daarom het spel niet kan opstarten. En is het niet zo dat als je met een subaccount iets op start je hoofd account als primary moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Niku schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:36:
[...]

Let wel, ik speel Unity pas een paar weken, zitten nauwelijks tot geen bugs meer in.

Maar Syndicate ga ik ook nog wel proberen inderdaad, al lijken twee AC's vlak na elkaar me weet iets te veel van het goede :+
Ik speel Unity een jaar, maar nog steeds zonder alle bugs is Syndicate 20x beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:51:

Herkenbaar idd, mijn zoon heeft daarom ook een eigen PSN account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

djmelvee schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:02:
[...]

Ik speel Unity een jaar, maar nog steeds zonder alle bugs is Syndicate 20x beter :+
Waarin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
WeAreLegion schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:59:
[...]

Ik maak geen gebruik sub accounts maar moet je ergens bij het aanmaken een leeftijd invullen? Misschien dat hij dat ziet en daarom het spel niet kan opstarten. En is het niet zo dat als je met een subaccount iets op start je hoofd account als primary moet staan?
Sub accounts zijn voor 7 tm 17 jaar. Je moet idd de leeftijd invoeren. Deze kun je managen met je primary account.
Maar het is op zich een "eigen" account met wat beperkingen. Primary account hoeft niet ingelogd te zijn om iets te starten met het subaccount. Ze kunnen met een subaccount ook bij vriendjes inloggen als ze dat zouden willen.
Wat ik zo vind is dat het dus onmogelijk is bijvoorbeeld COD of een ander Mature spel op te starten met een subaccount ookal geef je als ouder geen beperkingen op .... beetje belachelijk naar mijn mening.
ralph075 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:27:
[...]

Herkenbaar idd, mijn zoon heeft daarom ook een eigen PSN account.
Toch het makkelijkst ja... Mja je kunt geen tegoed delen en dat soort zaken. matig..
Nog een ding wat me stoorde, ieder account (ook subaccounts voor kinderen) MOET een e-mail adres hebben. Een gmail adres aanmaken voor een 8 jarige mag niet :P
Dus ben nu verplicht te sjoemelen met gmail/hotmail en PSN. om dit soort onzin te omzeilen.

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 20-11-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 17:18

Winkiller

De Mopperpot

LuPo schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:34:
[...]
Bullshit, mijn ouders van boven de 80 zijn een mogelijk slachtoffer van dergelijk praktijken.
Niet iedereen heeft de kennis of ervaring om kaft van het koren te scheiden. ;w
Daarnaast kan iedereen het een keer mis hebben, ook jij. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 19:47
cypher21 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:43:
[...]

Sub accounts zijn voor 7 tm 17 jaar. Je moet idd de leeftijd invoeren. Deze kun je managen met je primary account.
Maar het is op zich een "eigen" account met wat beperkingen. Primary account hoeft niet ingelogd te zijn om iets te starten met het subaccount. Ze kunnen met een subaccount ook bij vriendjes inloggen als ze dat zouden willen.
Wat ik zo vind is dat het dus onmogelijk is bijvoorbeeld COD of een ander Mature spel op te starten met een subaccount ookal geef je als ouder geen beperkingen op .... beetje belachelijk naar mijn mening.

[...]

Toch het makkelijkst ja... Mja je kunt geen tegoed delen en dat soort zaken. matig..
Nog een ding wat me stoorde, ieder account (ook subaccounts voor kinderen) MOET een e-mail adres hebben. Een gmail adres aanmaken voor een 8 jarige mag niet :P
Dus ben nu verplicht te sjoemelen met gmail/hotmail en PSN. om dit soort onzin te omzeilen.
Tja leeftijdsbeperkingen zijn er voor een reden dus als je dat als ouder onzin vindt dan moet je daar omheen werken. Ik heb geen kinderen en dat hoop ik zo te houden, maar ik snap niet dat het ontbreken van bloed/horror ineens het spel wel geschikt maakt voor een kind van 8. Het blijft geweld en het neerschieten van andere poppetjes. Geen kritiek verder en jij moet ze opvoeden zoals jij denkt dat het goed is, maar ik denk dat je als volwassene het schieten van pixels minder snel serieus neemt.

En die leeftijdsbeperking voor een e-mailadres is ook niet voor niets kan ik je zeggen, want mijn buurmeisje van 10 is pas nog naakt voor de webcam gevonden en die had al maanden contact via FB en hotmail met die creep zonder dat ze iets door hadden 8)7 . Blijf dus goed de afweging maken tussen gemak en veiligheid voor je kids ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

ralph075 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:27:
[...]

Hmmm.... niet zo fraai en erg lullig voor je.

Voor mij in ieder geval een waarschuwing om mijn gekoppelde Paypal (die weer is gekoppeld aan CC en bankrekening) maar weer te ontkoppelen. Dan maar de (weinige) keren dat ik iets digitaal koop iets meer moeite nemen om op dat moment eerst geld over te moeten boeken naar PSN-account.

Hopelijk wordt het netjes opgelost bij jou!
Ik zit aan de ene kant ook wel te twijfelen, en aan de andere kant niet. Het gaat uiteindelijk om je wachtwoord.Is deze in orde, wijzig je regelmatig je wachtwoord, dan is er niets aan de hand.

Stiekem gebruik ik altijd hetzelfde wachtwoord en dat wachtwoord was dus kennelijk aan vernieuwing toe.

Meestal moet er iets ergs gebeuren voordat je tot actie over gaat. Ook zo in mijn geval.

Ik heb nu mijn belangrijkste wachtwoorden compleet gewijzigd. Dus van accounts waaraan een betalingsmogelijkheid gekoppeld is, zoals al m'n PSN-accounts en m'n PayPal account.
Verder loop ik nergens risico.

Denk ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Gameplay, versitality, afwisseling, movement, graphics, funfactor en belangrijkste verbetering van alles is dat je vele malen meer vrijheid hebt in missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
[...]
De (hele) weinige digitale aankopen gebeuren via mijn account, dus geen tegoed delen maakt niet zo heel veel uit.

En dat gmail-adres.... ja, breek me de bek niet open... ik had een 'mooi' gmail-adres voor hem aangemaakt. Hij heeft daarna zelf zijn leeftijd een keer ingevuld/aangepast.... weg mooi gmail-adres. Nu heeft ie een adres met naloopcijfers.... (ja, first-world problems, maar ik vind het toch zonde).
SqueakyClean schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:28:
[...]

Ik zit aan de ene kant ook wel te twijfelen, en aan de andere kant niet. Het gaat uiteindelijk om je wachtwoord.Is deze in orde, wijzig je regelmatig je wachtwoord, dan is er niets aan de hand.

Stiekem gebruik ik altijd hetzelfde wachtwoord en dat wachtwoord was dus kennelijk aan vernieuwing toe.

Meestal moet er iets ergs gebeuren voordat je tot actie over gaat. Ook zo in mijn geval.

Ik heb nu mijn belangrijkste wachtwoorden compleet gewijzigd. Dus van accounts waaraan een betalingsmogelijkheid gekoppeld is, zoals al m'n PSN-accounts en m'n PayPal account.
Verder loop ik nergens risico.

Denk ik... :)
Zelf heb ik een set van wachtwoorden die sterk gelijkend zijn, maar met de nodige variatie in complexiteit (omdat de ene site makkelijker is dan de andere, qua voorwaarden aan wachtwoorden). Echter heb ik voor de belangrijkste/meest kritieke accounts wel aparte en een stuk complexere wachtwoorden, denk aan gmail, paypal. Wijzigen doe ik die eigenlijk ook te weinig...

[ Voor 39% gewijzigd door ralph075 op 20-11-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Beakzz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:13:
[...]

Tja leeftijdsbeperkingen zijn er voor een reden dus als je dat als ouder onzin vindt dan moet je daar omheen werken. Ik heb geen kinderen en dat hoop ik zo te houden, maar ik snap niet dat het ontbreken van bloed/horror ineens het spel wel geschikt maakt voor een kind van 8. Het blijft geweld en het neerschieten van andere poppetjes. Geen kritiek verder en jij moet ze opvoeden zoals jij denkt dat het goed is, maar ik denk dat je als volwassene het schieten van pixels minder snel serieus neemt.

En die leeftijdsbeperking voor een e-mailadres is ook niet voor niets kan ik je zeggen, want mijn buurmeisje van 10 is pas nog naakt voor de webcam gevonden en die had al maanden contact via FB en hotmail met die creep zonder dat ze iets door hadden 8)7 . Blijf dus goed de afweging maken tussen gemak en veiligheid voor je kids ;)
Die discussie over kinderen wel/niet te laten spelen is al vaker gevoerd in dit topic, dus ik ga daar maar niet nogmaals op in ;) Wij vinden dat hij dat mag, wat een ander daarvan denkt zal me een zorg zijn.

Dat geldt dus ook voor dat voorbeeld van je buurmeisje. Persoonlijk vind ik dat een tekortkoming van haar ouders.
Onze kinderen mogen erg veel, maar bij internet/spellen voor hogere leeftijdsklassificatie dan zijn wij toch wel aanwezig.
Daarom staan de (spel)computers niet op hun kamers maar beneden in de woonkamer.
Het is geen afweging tussen gemak/veiligheid maar fatsoenlijk begeleiden ;) maar goed, dan slaan we tever door over opvoeden, en je wilt toch geen kinderen :+ :+
ralph075 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:34:
[...]

De (hele) weinige digitale aankopen gebeuren via mijn account, dus geen tegoed delen maakt niet zo heel veel uit.

En dat gmail-adres.... ja, breek me de bek niet open... ik had een 'mooi' gmail-adres voor hem aangemaakt. Hij heeft daarna zelf zijn leeftijd een keer ingevuld/aangepast.... weg mooi gmail-adres. Nu heeft ie een adres met naloopcijfers.... (ja, first-world problems, maar ik vind het toch zonde).
Heel herkenbaar :D
hier hebben ze nu allemaal voornaam.achternaam@gmail.com
op een voornaam.achternaam@gmail.com had ik dus een sub account voor PSN aangemaakt met zijn echte leeftijd. Gelukkig heeft Sony die check nog niet want nu heeft hij een 18+ PSN account voor.naam.achternaam@gmail.com

[ Voor 20% gewijzigd door cypher21 op 20-11-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:36:
[...]
Die discussie over kinderen wel/niet te laten spelen is al vaker gevoerd in dit topic, dus ik ga daar maar niet nogmaals op in ;) Wij vinden dat hij dat mag, wat een ander daarvan denkt zal me een zorg zijn.

Daarom staan de (spel)computers niet op hun kamers maar beneden in de woonkamer.
Vroeger zelf als kleine jongen Barbarian gespeeld.... tegenwoordig hak ik dagelijks wel ergens een hoofd af... :+
Het is een kwestie van een beetje verstand gebruiken. Kinderen weten meestal best te onderscheiden wat realiteit en fantasie is.

En, inderdaad, schermgebruik onder toezicht. Dan weet je wat er speelt en kan je daarop inspelen indien nodig (of dit nu over games of cams of andere zaken gaat, maakt niet zoveel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:04
Wie gebruikt er hier zijn ps4 met een hdmi-switch?
Game op een 27 inch acer monitor, daarbij moet ik elke keer zo'n beroerd menutje in om tussen dvi(pc) en hdmi(ps4) te schakelen.
Ik heb begrepen dat de goedkope chinese niet werken, en je een powered switch moet hebben.
Via google kom ik veelal uit op een kinovo 510bn.
Maar die vind ik eigenlijk alleen in amerika.
Heb nu zoiets op het oog:
http://www.kabelstore.nl/...marmitek-connect-310.html
iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Laatst online: 05-01 00:40
ralph075 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:13:
[...]

Vroeger zelf als kleine jongen Barbarian gespeeld.... tegenwoordig hak ik dagelijks wel ergens een hoofd af... :+
Het is een kwestie van een beetje verstand gebruiken. Kinderen weten meestal best te onderscheiden wat realiteit en fantasie is.

En, inderdaad, schermgebruik onder toezicht. Dan weet je wat er speelt en kan je daarop inspelen indien nodig (of dit nu over games of cams of andere zaken gaat, maakt niet zoveel uit).
Was barbarian die game dat je iemand zn hoofd kon afhakken? En dat er dan een monstertje kwam om zn hoofd weg te slepen en dan zo lachte? Ik was toen echt jong haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Menace_1981 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:02:
[...]

Was barbarian die game dat je iemand zn hoofd kon afhakken? En dat er dan een monstertje kwam om zn hoofd weg te slepen en dan zo lachte? Ik was toen echt jong haha.
:Y
Ook dat monstertje, goede herinnering heb jij, die was ik vergeten.

Onthoofding en monstertje vanaf 15 seconden:

Het hoofd schopt ie weg, en de rest sleept ie mee....

Filmpje is van de Amiga-versie. Ik speelde het op de Commodore 64, maar daar kan ik geen decapitation van vinden op Youtube. Als klein jongetje veel te veel gespeeld, naar huidige PEGI-standaarden... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Tacoos

i am i

[...]

[...]

Toch ff hierop inhaken:
Voor mijn kinderen heb ik sub accounts aangemaakt maar ik snap het systeem niet helemaal ; YouTube mogen ze niet op omdat ze nog geen 13 zijn, maar resident evil en Watchdogs Dogs bijvoorbeeld kunnen ze vrolijk spelen ondanks dat die pegi 18 zijn.
Tenzij ik alles cap op pegi 12, maar dan kan ik op de master account ook geen pegi 18 spellen spelen?
Maw: de max pegi rating is niet per sub-account in te stellen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Tacoos schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:12:
[...]

Toch ff hierop inhaken:
Voor mijn kinderen heb ik sub accounts aangemaakt maar ik snap het systeem niet helemaal ; YouTube mogen ze niet op omdat ze nog geen 13 zijn, maar resident evil en Watchdogs Dogs bijvoorbeeld kunnen ze vrolijk spelen ondanks dat die pegi 18 zijn.
Tenzij ik alles cap op pegi 12, maar dan kan ik op de master account ook geen pegi 18 spellen spelen?
Maw: de max pegi rating is niet per sub-account in te stellen?
Voor zover ik heb kunnen vinden zijn alle PSN activiteiten geblokt als de leeftijd van de accounts onder de rating van het spel of de applicatie zijn ongeacht de instellingen van ouderlijk toezicht.

Na het lezen van je post heb ik toch nog ff wat proberen in te stellen.COD BLOPS3 3 bloodborne ...single player campaign is gewoon op het subaccount van de 8jarige te spelen. PSN activiteiten zijn echter wel geblokkeerd...
Als ik de PEGI instellingen aanpas kan idd mijn account COD ook niet opstarten

Goed systeem zeg.... :F :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Tacoos

i am i

cypher21 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:09:
[...]

Voor zover ik heb kunnen vinden zijn alle PSN activiteiten geblokt als de leeftijd van de accounts onder de rating van het spel of de applicatie zijn ongeacht de instellingen van ouderlijk toezicht.

Na het lezen van je post heb ik toch nog ff wat proberen in te stellen. COD BLOPS3 single player campaign is gewoon op het subaccount van de 8jarige te spelen. PSN activiteiten zijn echter wel geblokkeerd...
Als ik de PEGI instellingen aanpas kan idd mijn account COD ook niet opstarten

Goed systeem zeg.... :F :F :F
Precies...
Zo hebben die sub-accounts ook niet veel toegevoegde waarde |:(

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 12:44
lennertvdkort schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:55:
Game op een 27 inch acer monitor, daarbij moet ik elke keer zo'n beroerd menutje in om tussen dvi(pc) en hdmi(ps4) te schakelen.
Ik heb begrepen dat de goedkope chinese niet werken, en je een powered switch moet hebben.
iemand ervaring mee?
Ik gebruik nu zelf deze nu al 1 jaar en zonder problemen, werkt overigens zonder voeding.

http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o05_s00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Voor wie nog een aantal PS4 games voor weinig wil scoren, die moet bij Amazon.de zijn.

DriveClub Special Edition met Steelbook €9,99;
God of War 3 Remastered €9,99;
The Order: 1886 Limted Editon met Steelbook €9,99;
Tearaway: Unfolded Messeger Edition €9,99;
Little Big Planet 3 Extras Edition €9,99 (Uitverkocht);
Killzone Shadow Fall €9,99;
Evolve €14,97;
Guitar Hero Live: met 2 Gitaren €99,97.

Als je er een boek bij besteld, betaal je maar € 0,68 voor de verzending.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 21-11-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Laatst online: 05-01 00:40
Jumpman schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:19:
Voor wie nog een aantal PS4 games voor weinig wil scoren, die moet bij Amazon.de zijn.

Evolve €14,97;

Echt jammer dat ze geen ideal of paypal mogelijkheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Menace_1981 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:45:
[...]

Echt jammer dat ze geen ideal of paypal mogelijkheid hebben.
Een credit card kan je al gratis krijgen als je een betaalpakket afneemt bij een aantal banken. Vervolgens schrijven ze het bedrag netjes af aan het eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Jumpman schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 08:19:

Evolve €14,97;

Mooie aanbiedingen! Zonde dat ik dit niet eerder heb gezien. De meeste games zijn al uitverkocht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
LuPo schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 09:19:
[...]

Mooie aanbiedingen! Zonde dat ik dit niet eerder heb gezien. De meeste games zijn al uitverkocht. :P
Wow, dat is hard gegaan. Toen ik het gepost had, heb ik net daarvoor DriveClub Special Edition en The Order Limited Edition besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37
The order voor een tientje had ik ook wel gewild! Ik heb ook een hdmi switch. 5 poort van dx. 20 euro oid. Automatisch en met remote. Die remote is overigens brak maar daarvoor had ik een 2 poort switch bij de mm die je met de hand moest schakelen. Die was van de mm en bijna 30 euro destijds.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:27
ralph075 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:34:
Kun je die niet unlocken ?
Ik had hier ook 2 e-mail adressen voor mijn 2 kleine kinderen, al van toen ze maar een paar jaar oud waren. Natuurlijk niet voor hen zelf om te gebruiken, maar gewoon om die adressen al te hebben, en zodat familie zogezegd al naar hen kunnen mailen. Mail wordt natuurlijk gewoon gefwd naar de mama en papa.
Paar maand geleden, toen ik PS4 kocht, ook zitten vloeken op al die leeftijdsbeperkingen voor accounts en dergelijke. Daarbij had ik geprobeerd om de geboortedatum van mijn dochter van 7 juist te zetten op haar GMail. Bam, mail account insta-locked. Wanneer ik dan weer een 'valse' geboorte-datum instelde, moest ik ofwel bewijs van id/leeftijd opsturen, of bewijzen adhv een CC betaling van 30c. Blijkbaar werkte dat laatste dus gewoon zelfs al stond de CC uiteraard op mijn eigen naam... 8)7 Soit, al bij al wel blij dat ik zo haar e-mail adres kon redden. Want ik denk idd wel dat ze het permanent locken na 30d en dat e-mail adres dan definitief verloren is.

Nu, los daarvan is parental control op de PS3 en PS4 dus echt wel een ongelooflijke ramp, zoals sommige posts voorbije dagen ook nog eens bevestigen. Ik wist zelfs nog niet dat PSN activiteit blijkbaar wél gelockt wordt op leeftijd, ongeacht je parental control instellingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 21-11-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Twixie schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:28:
[...]
Kun je die niet unlocken ?
Ik heb het destijds niet kunnen vinden, inmiddels is het al veel te lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-10 12:36
lennertvdkort schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:55:
iemand ervaring mee?
Heb er 1 voor een paar euro uit china gehaald en die doet al een jaartje of 4 wat ie moet doen ;)

Edit deze dus http://www.dx.com/p/hdmi-...t-switch-hub-black-115528

[ Voor 6% gewijzigd door NiQo op 21-11-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:04
Dank voor jullie reactie's!
Heb zo'n vierkante hdmi splitter besteld via banggood uk.
Voor 6,75 probeer ik dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:34
Zag laatst bij de Action ook een HDMI splitter met afstandsbediening liggen , 5 euro geloof ik , volgens een collega werkt deze perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf voorlopig af van de HDMI splitters, vooral bij het switchen tussen actief beeld van mn PS3 naar actief beeld van m'n PC bleef het beeld op de monitor van laatstgenoemde vaak hangen. Heb daardoor al 3 videokaarten(gelukkig nog onder garantie) terug moeten sturen. Sinds ik de PS3 niet meer op mn monitor gebruik en dus niet switch, draait het zonder problemen. Natuurlijk is het niet met 100% zekerheid te zeggen dat de switch de boosdoener was maar hoogstwaarschijnlijk wel.
Pagina: 1 ... 30 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link