Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maswa1414
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-08 16:47
MRE-Inc schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:16:
Mijn zoon is gelukkig wat ouder, bijna 12. Maar hij speelt al sinds zijn 5e op de consoles die ik heb. In het begin op de Xbox360 en nu op de Xbox One en PS4. Het begon met Lego Batman (eerste deel) en Cars, maar de laatste tijd steeds meer "echte" games zoals Forza, Fifa en Uncharted.

Vanmiddag wilde hij graag COD BO3 halen want zijn vriendje heeft die ook. In het weekend is hij bij mij dus dan is het online gamen met zijn vriendje. Ik zit er vaak naast om hem tips te geven. Dit is zijn eerste fps en ik moet zeggen dat hij het snel op pakt. Vind ik om eerlijk te zijn best leuk en ben daarom extra trots....
Leuk man :)
De oudste is 5 en die wil ik laten beginnen met Lego Batman op mijn oude 360.
Fifa vindt hij ook interessant maar hij snapt dat nog niet helemaal omdat je bijna alle knoppen en triggers moet gebruiken.
Bovendien snapt hij de algemene voetbalregels zoals buitenspel ook nog niet dus ik moet nog even geduld hebben ;)
Zijn er ook leuke ps4 spellen voor kids mbt playstation eye?
Een beetje actieve/fysieke games bedoel ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Bloodborne, wat is dat voor een episch spel! :D Net m'n eerste boss verslagen, maar wat intens! Ben de eerste keer dood gegaan maar de tweede keer had ik m neer! Goed dodgen en veel vials gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:30:
Ben nu begonnen met TLOU op easy, volgens mij is normal beter? Ik vind easy echt makkelijk?
De perfecte difficulty voor de eerste playthrought van deze game is hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 18:36
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:30:
Ben nu begonnen met TLOU op easy, volgens mij is normal beter? Ik vind easy echt makkelijk?
Hard. Ben geen hardcore gamer, maar TLOU 1e keer op Hard gedaan. Geen seconde spijt van gehad.
En check elk hoekje, elk kastje, elke foto etc :)
Voor het complete verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWoetR
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:49
Easy is echt té makkelijk, waardoor het amper meer survival is. Ik heb TLoU 2x op "normal" uitgespeeld, en had een super ervaring. Ik zou zeggen probeer te beginnen op hard, merk je dat je je teveel begint te ergeren aan té moeilijke stukken (teveel frustratie kan afbreuk doen aan het plezier dat je aan het spel beleefd, en dus ook afbreuk aan de ervaring) dan kan je altijd nog één stapje terug.

PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:36

Sandyman538

SandstorM [148839]

MRE-Inc schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:16:
Mijn zoon is gelukkig wat ouder, bijna 12. Maar hij speelt al sinds zijn 5e op de consoles die ik heb. In het begin op de Xbox360 en nu op de Xbox One en PS4. Het begon met Lego Batman (eerste deel) en Cars, maar de laatste tijd steeds meer "echte" games zoals Forza, Fifa en Uncharted.

Vanmiddag wilde hij graag COD BO3 halen want zijn vriendje heeft die ook. In het weekend is hij bij mij dus dan is het online gamen met zijn vriendje. Ik zit er vaak naast om hem tips te geven. Dit is zijn eerste fps en ik moet zeggen dat hij het snel op pakt. Vind ik om eerlijk te zijn best leuk en ben daarom extra trots....
Ik dacht dat het een 16+ spel was, maar zelf weten uiteraard.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, call of duty stelt niet zoveel voor hoor en die rating moet je natuurlijk zelf inschatten of het kan of niet, dat is geen verplicht minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Een jongetje bij mijn zoontje in de klas is 5 of 6 en vertelde laatst dat ie op de Playstation een schietspelletje met 'ketchup' speelt. Dus ik zeg voor de gein "Call of Duty??" en hij zegt "Jaaaa, maar het is echt ketchup hoor, geen echt bloed!"
Ik heb alleen de eerste CoD gespeeld (PC) en kan me eigenlijk niet voorstellen dat er tegenwoordig een ketchup-mod voor de jongere jeugd in zit?

Maar dan nog, het is wat mij betreft aftasten hoe je kind er op reageert. Context, beleving enzo... Nathan Drake kan ik bijvoorbeeld niet spelen als mijn zoontje (net 5) er bij is. Dat vindt ie te spannend en er zit bloed in. Fallout 4 dus ook niet -O-
Ik heb me er niet in verdiept, maar het zou me verbazen als die leeftijdsratings zijn afgestemd op de informatie die kinderen tegenwoordig op veel jongere leeftijd al te verwerken krijgen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:25
Persoonlijk zou onthoofdingen zoals bijvoorbeeld in black ops niet aan een kind van 12 durven te laten zien.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Tja mbt die rating.....al zijn vriendjes spelen het bij hem in de klas.....probeer als ouder dan maar eens je poot stijf te houden. Je wil ook niet dat je kind niet meer meegevraagd wordt met dat soort dingen en dat ze niet bij hem thuis willen spelen omdat je geen BO3 hebt. Dat is vrij lastig.....

Daarentegen vind ik BO3 niks met realiteit te maken hebben met die robots, wall jumps en dat soort futuristische ongein en dat weet mijn zoon ook donders goed. Hij wil overigens nog steeds Just Cause 2 spelen, je weet wel, soldaatjes opblazen met dynamiet, vastbinden aan auto's etc etc. Dat verbied ik hem dus wel om te spelen aangezien dat gewoon behoorlijk realistisch is (op de grappling hook na dan). Daarin zitten geen robots, geen walljumps en geen futuristische dingen waarvan je gewoon kan zien dat het nep is.....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 08:03
je kan je kinderen natuurlijk ook buiten laten spelen ipv voor die pc/tv/consoles....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWoetR
  • Laatst online: 17-08 11:49
Benosa schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:42:
je kan je kinderen natuurlijk ook buiten laten spelen ipv voor die pc/tv/consoles....
Daar is een ieder natuurlijk vrij in. Maareh, heb je vandaag al eens naar buiten gekeken?

PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benosa schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:42:
Tijden veranderen ;)
Toen ik jong was hádden we geen smartphones, tablets, consoles enzovoort.
Nu hebben ze dat al vanaf vroege leeftijd, dus logisch dat ze daar mee willen spelen.
Ouders werken vaak allebei, dus wat als ze even rust willen? Zet het kind maar achter de ipad/3ds/tv.
Alles wordt nu eenmaal digitaler, zelfs in de jonge klassen krijgen ze al les met ipadjes.
Ik kan alleen maar blij zijn dat ik dat in mijn jeugd niet heb gehad :)
Lekker geweren maken van pvc buizen en met een halve vara-gids onder de riem pijltjes schieten :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Sandyman538 schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:52:
[...]

Vergeet die ratings maar.. "ja maar vrienden hebben het ook" en ratings gaan de wereld uit. Maar wel klagen dat de wereld zo geweldadig is.. :F
Wil je iets doen tegen dat geweld, begin dan eerst bij de ouders, leer ze dat die ratings er met een reden zijn.

Helaas is het steeds normaler, kinderen van 10-11 die GTA V krijgen, en dan ouders "ja maar dan is hij zo lekker rustig".. WTF (dit tegengekomen als redenering in de game shop paar weken geleden)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
corset schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:24:
[...]

Vergeet die ratings maar.. "ja maar vrienden hebben het ook" en ratings gaan de wereld uit. Maar wel klagen dat de wereld zo geweldadig is.. :F
Wil je iets doen tegen dat geweld, begin dan eerst bij de ouders, leer ze dat die ratings er met een reden zijn.

Helaas is het steeds normaler, kinderen van 10-11 die GTA V krijgen, en dan ouders "ja maar dan is hij zo lekker rustig".. WTF (dit tegengekomen als redenering in de game shop paar weken geleden)
Wat een onzin.

"Do games have an influence on children?
The research on the impact of videogames has been focused primarily on violence. Numerous studies have been published, but until today there is no evidence that playing violent video games causes any long-term or lasting increase in aggressiveness or violence among players."

http://www.pegi.info/en/index/id/26

Ratings zijn bedoeld als indicatie voor de ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Persoonlijke mening :

Een kind van 12 Black Ops laten spelen is opvoedkundig niet geheel ehhh verantwoord. Al zijn het focking elfjes met glitters en veren in plaats van echte personages. JE SCHIET ZE TOCH ECHT HARTSTIKKE DOOD !!!!! Hij zal toch ook wel eens een mes of grenade launcher gebruiken. Lijkt mij een zeer slecht voorbeeld.....maar hee das mijn mening he.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Grappige is dat de mensen die de grootste kritiek hebben waarschijnlijk geen kinderen hebben...
Weet je wel dat een kind van 12 nu veel meer "ontwikkeld" is dan wij toen? Ik was toen nog zand aan het eten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Laatst online: 24-08 10:42
Dochtertje van 5 hiero. En leg dan maar eens uit als ik een hele zooi gasten neerleg met een silenced sniper in MGS5 dat ze ff gaan pitten en straks weer wakker worden.

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Zullen we het weer over de PS4 hebben ipv elkaar uitleggen wat verantwoord is en wat niet? Je kunt er ook gewoon voor kiezen om überhaupt niet te gamen in het bijzijn van kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Volgens mij speelden de meesten hier ook wel rise of the traid/doom/quake etc voordat ze 16+ waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Menace_1981 schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:32:
Grappige is dat de mensen die de grootste kritiek hebben waarschijnlijk geen kinderen hebben...
Weet je wel dat een kind van 12 nu veel meer "ontwikkeld" is dan wij toen? Ik was toen nog zand aan het eten 😉
Ouders zonder argumenten: je hebt zelf zeker geen kinderen.

Ik ben het ermee eens dat het opvoedkundig gezien een niet zo'n handige actie is. Maar goed, doe wat je wil. Heb er zelf geen last van.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Sandyman538 schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:52:
[...]

Zolang het bij de mutliplayer blijft is het prima toch? Kind van 12 die de single player game speelt is niet aan te raden denk ik. (MW2 was best heftig met vliegveld massacare en dat Ghost verbrand wordt).
Multiplayer is gewoon schieten op soldaatjes zonder impact.

[ Voor 3% gewijzigd door Maulwurfje op 15-11-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 08:03
Maulwurfje schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:04:
[...]

Zolang het bij de mutliplayer blijft is het prima toch? Kind van 12 die de single player game speelt is niet aan te raden denk ik. (MW2 was best heftig met vliegveld massacare en dat Ghost verbrand wordt).
Multiplayer is gewoon schieten op soldaatjes zonder impact.
~
zonder impact?
Volgens mij schiet je ze gewoon dood :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
dvdkiwi schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:05:
[...]
Lekker geweren maken van pvc buizen en met een halve vara-gids onder de riem pijltjes schieten :P
Haha dat waren nog is tijden idd. Om het echt spannend te maken deden wij er naalden in, dat was pas verantwoord 8)

Bij mijn zoontje van 7 in de klas zit een vriendje die thuis ook cod mag spelen. Ik heb gewoon met die ouders afgesproken dat ik dat niet wil als mijn zoon daar speelt en daar houden ze rekening mee. Als dat niet zo was dan speelde hij daar dus gewoon niet.

[ Voor 27% gewijzigd door bukkum op 15-11-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 21:06
Ik denk dat iemand van 12 prima een 16 plus game kan spelen, wij speelden op de basisschool ook gewoon wolfenstein 3d hoewel ik me afvraag of iemand dat toen door had eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:02
Mooie discussie hier , nee het is niet normaal dat kinderen in bijvoorbeeld BLOPS 3 iedereen kan en mag neerschieten , en nee dat is ook niet normaal als je wel 18+ bent , stelletje moraalridders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Nu online
cardwizard schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:33:
Mooie discussie hier , nee het is niet normaal dat kinderen in bijvoorbeeld BLOPS 3 iedereen kan en mag neerschieten , en nee dat is ook niet normaal als je wel 18+ bent , stelletje moraalridders
De discussie ging volgens mij om de rating en hoe oud kinderen "moeten" zijn om aan dit soort beelden toe te zijn. Als volwassenen moet je een spel van realiteit kunnen onderscheiden (de meeste dan :X ) omdat je daar aan toe bent. Snap je reactie dus niet helemaal over moraal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Theo27 schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:35:
Dochtertje van 5 hiero. En leg dan maar eens uit als ik een hele zooi gasten neerleg met een silenced sniper in MGS5 dat ze ff gaan pitten en straks weer wakker worden.
In MGS5 worden de meeste weer wakker bij mij inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
bukkum schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:46:
[...]

De discussie ging volgens mij om de rating en hoe oud kinderen "moeten" zijn om aan dit soort beelden toe te zijn. Als volwassenen moet je een spel van realiteit kunnen onderscheiden (de meeste dan :X ) omdat je daar aan toe bent. Snap je reactie dus niet helemaal over moraal...
Gaat meer over de hele discussie , zelfde als geweld in games moet verboden worden , als er ergens iets ergs gebeurt is het altijd maar wachten op het eerste bericht ..... "De dader speelde veel Call of Duty"

Ik heb behoorlijk wat gewelddadige games gespeeld en films gekeken maar nog nooit de neiging gehad om bij iemand de ruggengraat er uit te trekken oid , mensen die zoiets doen sporen niet en probeer dan niet mijn vermaak te verbieden aub

[ Voor 16% gewijzigd door Cardwizard op 15-11-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Benosa schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:09:
zonder impact?
Volgens mij schiet je ze gewoon dood :p
In de mutiplayer is er geen emotionele kant als je iemand neer schiet. Je ziet dezelfde persoon 30 seconden later weer in je scherm verschijnen ;). En er is ook geen gore. Het spel gaat ook te snel daarvoor. Je bent helemaal niet bezig iemand "dood" te maken, maar meer om op iemand te schieten voor punten. Doel is zoveel mogelijk punten te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Nu online
cardwizard schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:51:
[...]

Gaat meer over de hele discussie , zelfde als geweld in games moet verboden worden , als er ergens iets ergs gebeurt is het altijd maar wachten op het eerste bericht ..... "De dader speelde veel Call of Duty"

Ik heb behoorlijk wat gewelddadige games gespeeld en films gekeken maar nog nooit de neiging gehad om bij iemand de ruggengraat er uit te trekken oid , mensen die zoiets doen sporen niet en probeer dan niet mijn vermaak te verbieden aub
Eens van bepaalde spellen wordt je niet plots een rondschietende gek. Tja skylanders mag dan weer wel op jonge leeftijd en daar schieten ze net zo goed alleen ziet dat er niet realistisch maar grappig uit. Blijft een lastige discussie maar cod, bf is gewoon te echt en daarom niet verstandig voor jonge kinderen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:58
Videogames kunnen heel hulpzaam zijn in de ontwikkeling van kinderen, maar zeker ook wel schadelijk. Dat laatste wordt inderdaad nog wel eens gebagatelliseerd, maar dat is onverstandig. Ik snap echter wel de 'peerpressure' van/via leeftijdsgenoten. Zolang je met je kind op een volwassen manier hierover spreekt, en op een volwassen manier uitlegt waarom je niet wilt dat ze zoiets spelen, is de kans op acceptatie groter.
Mijn mening als sociaal pedagoog? Laat kinderen gerust een keur aan videogames spelen, maar ik zou ze zo lang mogelijk weghouden van echt aggressieve spellen als CoD, high-paced shooters. Het gaat ook om in welke mate er zulke spellen worden gespeeld. Wij keken vroeger ook wel eens een actie of enge film die eigenlijk voor volwassenen was. Maar belangrijker nog: houd een oogje op het gedrag van je kinderen. Als ze aggressief worden van intensieve spellen, zelfs als dat geen shooters zijn, daar gewoon mee minderen.

Genoeg stof te vinden over de voordelen en mogelijke nadelen van videgames bij kinderen https://scholar.google.nl/scholar?q=video+games+children

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Theo27 schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:26:
Persoonlijke mening :

Een kind van 12 Black Ops laten spelen is opvoedkundig niet geheel ehhh verantwoord. Al zijn het focking elfjes met glitters en veren in plaats van echte personages. JE SCHIET ZE TOCH ECHT HARTSTIKKE DOOD !!!!! Hij zal toch ook wel eens een mes of grenade launcher gebruiken. Lijkt mij een zeer slecht voorbeeld.....maar hee das mijn mening he.
Tja.....elfjes of plantjes en zombies.....Mijn zoon van 12 speelt ook Plants vs Zombies Garden Warfare....Sterker nog, op de Xbox One hoeft hij nog maar 1 achievement te halen om deze op 1500GS te zetten (vergelijkbaar met Platinum Throphy). Hij heeft er dus veel plezier van, net zoals hij plezier had van Max and the Magic Marker, waarin Max ook tig x dood valt, plat gedrukt wordt en nog meer van dat soort dingetjes waarin zijn leven tot een eind komt.

Het zelfde met de Lego spelletjes. Het is één grote lego wereld, maar je moet wel om verder te komen, tig badguys in elkaar slaan. Is dat dan wel pedagogisch verantwoord ? Zo kun je bij elk spel wel wat verzinnen om deze je kinderen te verbieden.

Maar ga maar eens naar http://www.pvzgardenwarfare.com/ en scroll dan maar eens helemaal naar beneden en zoek de rating rechtsonder op de pagina op... 10+. Volgens de zgn "geleerden" dus prima verantwoord om mijn zoon als cactus zombies "dood" te laten schieten met vuurnaalden en als zombie met een ZPG (Ja de Zombie versie van de RPG die wij in BF3/4/Hardline gebruiken) om zonnebloemen, erwtschieters (lol), cactussen en vleesetende planten mee af te schieten.

Gamen is net zo als met alles in het leven: gezond verstand gebruiken.

En om het nog enigszins ontopic te houden: Plants vs Zombies Garden Warfare met 70% korting op de PS4. Ipv 39 euro, 12 euro nu voor PS+ members. En ja, het is een erg leuk spel !!! _/-\o_

https://psprices.com/regi...-zombiestm-garden-warfare
https://store.playstation...00485_00-PVZGWPS400000000

[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 16-11-2015 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52

Mauz1978

Console War Veteran

Het is heel simpel: er is nog geen enkel wetenschappelijk ondersteund onderzoek die bewijst dat geweldadige games 'schadelijk' zijn voor kinderen. Verder is het gewoon gezond verstand gebruiken, maar meer in de trend van: krijgt mn kind nachtmerries als hij dat 'enge' spel speelt, ja of nee...

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mauz1978 schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:04:
Het is heel simpel: er is nog geen enkel wetenschappelijk ondersteund onderzoek die bewijst dat geweldadige games 'schadelijk' zijn voor kinderen. Verder is het gewoon gezond verstand gebruiken, maar meer in de trend van: krijgt mn kind nachtmerries als hij dat 'enge' spel speelt, ja of nee...
Eens.

Ik heb drie kinderen, twee zoontjes van 5 en 7 en een dochter van 9.
Dochter van 9 zit helemaal in films en spellen en slaapt slecht van een enge film. Zij kijkt dus geen enge films of speelt enge spellen.

Mijn zoontjes zijn helemaal into marvel/starwars enzovoorts. Ooit de eerste spiderfilm met ze gekeken om te zien hoe ze daarop reageerden. Nergens last van ze vonden het tof, sliepen geen seconde minder of werden agressief oid. Inmiddels alle marvel films e.d. gezien.

met COD het zelfde. Zij wilden die spellen spelen maar dat mocht niet van ons. Leverde een hele hoop gezeur op... Toen eerst maar eens wat spelletjes geprobeerd die 12+ rating hadden. Nu mogen ze heel af en toe COD spelen. MAAR niet met vriendjes bij ons thuis aangezien ik niet weet hoe die op die dingen reageren.
Alleen in het bijzijn van mij of mijn vriendin.
Ik heb het ze geprobeerd te verbieden zeg maar, maar dat leverde meer discussies en nieuwsgierigheid op dan het ze daadwerkelijk af en toe te laten spelen.
Horror spellen is dan weer een compleet ander verhaal, daar vind ik ze absoluut te jong voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 16-11-2015 08:16 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:48
rickjehh schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:50:
Zullen we het weer over de PS4 hebben ipv elkaar uitleggen wat verantwoord is en wat niet?
Dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:56

Niku

Alagaesii

Ga je gang :+

Ben door Unity weer enthousiast aan het worden over de AC serie, net Dead Kings gedownload, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Idd, niet geheel ontopic maar wel enigszins gerelateerd aan natuurlijk :)

Gister de sticks vervangen door xbone sticks.

Wereld van verschil!! Wat een verademing.

Grootste ergernis van de PS4 controller is nu weg. Ik gleed altijd met mijn duim van de linker stick bij Fifa/COD
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nqk9Dr7AZ7aciDKfyJeS3hSS/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/r2e8sHwemXfnKom6gtHsElcs/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Laatst overigens weer even op mijn PS3 met PS3 controller gespeeld, je merkt het verschil, de PS4 controller is de beste die Sony ooit gemaakt heeft, maar je went toch ook ontzettend snel weer aan de DS3. Het voelt een stuk goedkoper en plastic aan, maar ik stond er van te kijken dat de overgang me wel mee viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12

rajackar

Blood Minister

Tja, het is misschien de beste playstation controller maar ik ben er geen fan van.
Helaas is er nog geen goede 3rd party op de markt die alle features aan boord heeft en draadloos werkt.
Als die in een goede kwaliteit op de markt komt zou dat een instant buy zijn voor mij.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
rajackar schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:36:
Tja, het is misschien de beste playstation controller maar ik ben er geen fan van.
Helaas is er nog geen goede 3rd party op de markt die alle features aan boord heeft en draadloos werkt.
Als die in een goede kwaliteit op de markt komt zou dat een instant buy zijn voor mij.
Hier ook.
Liefst een die op de xbox controller lijkt.
Ik heb nog steeds moeite met de positie van de linker stick op de PS controllers.
Heb ik me altijd aan geërgerd bij de PS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation NL ‏

Wil je aanwezig zijn bij het #StarWarsBattlefront launch event? Check hier hoe:

https://www.facebook.com/...766496667/?type=3&theater

Afbeeldingslocatie: http://www.thatsgaming.nl/wp-content/uploads/2015/09/starwarsbattlefrontheader.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

cypher21 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:43:
[...]

Hier ook.
Liefst een die op de xbox controller lijkt.
Ik heb nog steeds moeite met de positie van de linker stick op de PS controllers.
Heb ik me altijd aan geërgerd bij de PS
Precies ook mijn probleem. Hij lijkt gewoon niet op de juiste plek te zitten. Mijn duim glijdt er steeds vanaf en af en toe komt er kramp opspelen. Met de xbox 360 controller hiervoor had ik daar nooit last van en ook met mijn WiiU gamepad en pro controller heb ik nooit problemen.
Ik zag wel een mooie pad van Hori ergens maar die was bedraad en had dan weer geen gyroscopen aan boord.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik heb nog nooit kramp gehad, niet bij de DS3, niet bij de DS4. Vind ze beide prima spelen (DS4 beter uiteraard), enige wat ik heb, is dat mijn duim inderdaad wel eens van de stick af glijdt. Verder vind ik de DS4 echt een top controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Persoonlijk vind ik de Wii U pro en de xbox one controller fijner. 360 controller ook trouwens.

Mja. Helaas (nog) niet zoiets met alle functionaliteit op de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:16
cypher21 schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:55:
Persoonlijk vind ik de Wii U profijner.
Die tablet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Zo te horen is er wel animo voor. Zou het niet tijd worden voor een leuke kickstarter voor een nieuwe PS4 controller ;)

iets serieuzer; Ik las dat er op de draadloze verbinding tussen de DS4 en PS4 een check zit die er bij 3rd party controllers voor zorgt dat om de zoveel tijd de controller voor bijna een seconde weg valt en dit er voor zorgt dat 3rd party unlicensed eigenlijk onmogelijk is. Dit schijnt de reden te zijn dat 3rd party controllers bedraad wel te krijgen zijn.
Nu maar hopen dat Sony 3rd parties licenties gaat verstrekken om controllers te maken. Ik ben pas sinds deze generatie een PS gamer dus ik ken de historie van Sony op dit gebied niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Is er iemand die de Far Cry 4: complete edition heeft? Wist helemaal niet dat die er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
die ligt wel fijn in de hand ja. Maar ik bedoelde de Wii U pro controller:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/7115A2m702L._SX522_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:02
cypher21 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:13:
[...]

[afbeelding]
Die controller is echt heel erg fijn, en hij doet ook superlang met zijn accu. Dat vind ik ook een groot nadeel van de PS4 controller (En de tablet van de WiiU, die gaat maar 2 uur mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

cypher21 schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:10:
Idd, niet geheel ontopic maar wel enigszins gerelateerd aan natuurlijk :)

Gister de sticks vervangen door xbone sticks.

Wereld van verschil!! Wat een verademing.

Grootste ergernis van de PS4 controller is nu weg. Ik gleed altijd met mijn duim van de linker stick bij Fifa/COD
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb gewoon deze gekocht: http://www.consoleskins.nl/c-3192044/ps4-thumbsticks-grips/
Mij ging het nog niet eens om de grip maar omdat die rubbers elke keer verrot gingen, had 2 sticks al laten repareren, dit was een stuk minder tijdrovend en het is inderdaad een wereld van verschil.
Daarbij ziet het er ook niet verkeerd uit :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:16
cypher21 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:13:
[...]

[afbeelding]
Haha, ziet er idd goed uit alleen voor mij zitten de fysieke knoppen en rechterstick verkeerd om.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
djmelvee schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:21:
[...]

Haha, ziet er idd goed uit alleen voor mij zitten de fysieke knoppen en rechterstick verkeerd om.. :9
haha, kan ik me voorstellen ja. Maar dat vind ik toch fijner dan hoe de PS de linkerstick heeft zitten :)
Afvalzak schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:16:
[...]

Ik heb gewoon deze gekocht: http://www.consoleskins.nl/c-3192044/ps4-thumbsticks-grips/
Mij ging het nog niet eens om de grip maar omdat die rubbers elke keer verrot gingen, had 2 sticks al laten repareren, dit was een stuk minder tijdrovend en het is inderdaad een wereld van verschil.
Daarbij ziet het er ook niet verkeerd uit :)
ah die zien er idd ook prima uit. Prima prijs ook.
Ik zat te kijken naar die dure maar dat vond ik net iets te...

[ Voor 46% gewijzigd door cypher21 op 16-11-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10
Hier alvast een voorproefje op de performance van battlefront op ps4.
Ziet er fantastisch uit en speelt dus super smooth met 60fps. Heel soms een dipje naar max 58.
En dat op een resolutie van 1600x900. Erg knap en makkelijk de mooiste 60fps game tot nu toe, en kan zelfs menig 30fps verslaan qua graphics!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:12

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Jah tijdens de beta vond ik BF ook al erg mooi en vloeiend spelen :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
BlackEyedAngel schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:33:
Jah tijdens de beta vond ik BF ook al erg mooi en vloeiend spelen :)
Moet je nagaan de beta had last van veel framedrops en mindere graphics.
Dus is nu nog mooier en speelt nog beter :) Dice heeft echt hun best gedaan en de frostbite engine begint een serieuze engine te worden. Battlefield 5 op ps4 zal er vast ziekelijk uitzien uitgaand van hoe battlefront er al uitziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:16
rajackar schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:04:
Zo te horen is er wel animo voor. Zou het niet tijd worden voor een leuke kickstarter voor een nieuwe PS4 controller ;)

iets serieuzer; Ik las dat er op de draadloze verbinding tussen de DS4 en PS4 een check zit die er bij 3rd party controllers voor zorgt dat om de zoveel tijd de controller voor bijna een seconde weg valt en dit er voor zorgt dat 3rd party unlicensed eigenlijk onmogelijk is. Dit schijnt de reden te zijn dat 3rd party controllers bedraad wel te krijgen zijn.
Nu maar hopen dat Sony 3rd parties licenties gaat verstrekken om controllers te maken. Ik ben pas sinds deze generatie een PS gamer dus ik ken de historie van Sony op dit gebied niet echt.
Ik zit tegenwoordig zo dicht met mn neus voor de tv (gamed toch fijner) dat het me eigenlijk geen bal uitmaakt of er een draad op zit of niet :) . Op 4 meter vanaf de bank vind ik een 42 inch toch te klein. Ik denk dat alleen een bioscoopscherm groot genoeg zou zijn.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
v8power67 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:29:
Hier alvast een voorproefje op de performance van battlefront op ps4.
Ziet er fantastisch uit en speelt dus super smooth met 60fps. Heel soms een dipje naar max 58.
En dat op een resolutie van 1600x900. Erg knap en makkelijk de mooiste 60fps game tot nu toe, en kan zelfs menig 30fps verslaan qua graphics!!
[video]
Ik vraag me echt af of je nu echt het verschil gaat merken als het 30 FPS was.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

basset schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:43:
[...]

Ja, dat merk je zeker wel, bij een game als deze heeft het naar mijn mening een behoorlijke meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

basset schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:42:
[...]

Ik zit tegenwoordig zo dicht met mn neus voor de tv (gamed toch fijner) dat het me eigenlijk geen bal uitmaakt of er een draad op zit of niet :) . Op 4 meter vanaf de bank vind ik een 42 inch toch te klein. Ik denk dat alleen een bioscoopscherm groot genoeg zou zijn.
Dan kun je deze gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://rack.2.mshcdn.com/media/ZgkyMDE1LzA2LzE1LzdkL2hvcmlwYWRmcHNwLjU3MTYwLmpwZwpwCXRodW1iCTk1MHg1MzQjCmUJanBn/6b67b4ce/782/horipadfps-plus-ps4-controller.jpg

http://mashable.com/2015/...-controller/#SmygOooX2sqd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
basset schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:43:
[...]

Ja ik merk 100 % het verschil tussen 30 en 60 fps.
Speelt zoveel soepeler reageert vaak lekkerder. Van mij mogen ze alles 60fps maken.
Anders even met je pc googlen op 30vs60fps . Zijn genoeg sites die je het verschil tonen. Verschil is voor mij echt heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
heb ik ook naar zitten kijken.
Maar geen motion sensor en geen jack aansluiting :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 19:47
Niku schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:28:
Laatst overigens weer even op mijn PS3 met PS3 controller gespeeld, je merkt het verschil, de PS4 controller is de beste die Sony ooit gemaakt heeft, maar je went toch ook ontzettend snel weer aan de DS3. Het voelt een stuk goedkoper en plastic aan, maar ik stond er van te kijken dat de overgang me wel mee viel.
Beste ? Die DS3 kreeg ik niet kapot zolang ik ze geen vliegles gaf en bij de DS4 waren in 3 maanden bij beide controllers de linker thumbstick versleten. Daarna heel voorzichtig vervangen met Xbone thumbsticks, maar helaas werkt het touchgedeelte nu bij 1 controller ook niet meer (en ja ik weet hoe je voorzichtig een controller uit elkaar kan halen).

Daarnaast hoef je er maar naar te kijken en ze zijn leeg (ook met gedempt licht) en kan je ze niet via elke usb opladen. Ze liggen inderdaad wel beter in de hand dan de DS3, maar helaas nog niet zo lekker als de XBone controllers imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Toch wel opvallend dat veel PS4 gamers niet al te enthousiast zijn over de controller.
Las dat op andere websites toch ook wel.
Misschien dat Sony ook nog met een pro / elite of iets dergelijks gaat komen. Hopelijk niet zo duur dan als dat MSFT elite ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

rajackar schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:11:
Toch wel opvallend dat veel PS4 gamers niet al te enthousiast zijn over de controller.
Misschien dat Sony ook nog met een pro / elite of iets dergelijks gaat komen. Hopelijk niet zo duur dan als dat MSFT elite ding.
Toch wel vreemd vind ik. Ik heb beide consoles en heb dus elke dag wel de DS4 en de X1 controller in mijn hand en ik moet toch zeggen dat ik ze beide erg fijn vind. Ook het probleem dat de thumbsticks van de DS4 te klein zijn en niet stroef genoeg kan ik niet echt ondervinden. Je merkt uiteraard wel verschil, maar ik kan er mee leven en kan met beide controllers goed overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:02
Op de éne wel en de andere site niet?! Wat is het nu?
De DS4 is de beste controller tot nu toe van Playstation vind ik. Behalve de accuduur ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

baronruud schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:30:
[...]

Op de éne wel en de andere site niet?! Wat is het nu?
De DS4 is de beste controller tot nu toe van Playstation vind ik. Behalve de accuduur ben ik zeer tevreden.
Ik bedoelde te zeggen dat het commentaar op de DS4 vrij wijdverspreid is.
Het kan ook goed met de bouw van iemands handen te maken hebben of je het wel of niet een fijne controller vindt.
Het is wat mij betreft ook geen draconisch slecht ding maar loopt in mijn beleving wel wat achter op de concurrentie. Maar overall ben ik nog steeds erg tevreden met mijn PS4 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind nog steeds de controller van de PS3 het beste...

Accuduur was lang.
Hij lag bij mij lekker in de hand.
En je kon hem 10 keer laten vallen of mee gooien en dan was er niets aan de hand..

PS4 controller is binnen 3 a 4 uur leeg(als je een headset erop heb)
En laat hem 1 keer vallen en alles is meteen los van binnen..

Nee..
Ps3 controller ftw bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:39:
Ik vind nog steeds de controller van de PS3 het beste...

Accuduur was lang.
Hij lag bij mij lekker in de hand.
En je kon hem 10 keer laten vallen of mee gooien en dan was er niets aan de hand..
Máár;

- was ook te klein voor de gemiddelde hand buiten japan
- je duimen gleden relatief gemakkelijk van de thumsticks af
PS4 controller is binnen 3 a 4 uur leeg(als je een headset erop heb)
En laat hem 1 keer vallen en alles is meteen los van binnen..
Máár;

- Ligt veel beter in de hand
- de gemiddelde gebruiker speelt er geen 3-4 uur achtereen mee
- bevat een touchpad

Zo valt er over alles wel iets te zeggen... :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Toch blijft het jammer dat de touchpad bijna nergens goed gebruikt wordt. Ook dat toetsenbord vind ik maar irritant in gebruik en daardoor gebruik ik vaak gewoon de buttons om te typen. Alleen Infamous ging er nog leuk mee om eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 16-11-2015 15:09 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 12:08
Martinspire schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:08:
Toch blijft het jammer dat de touchpad bijna nergens goed gebruikt wordt. Ook dat toetsenbord vind ik maar irritant in gebruik en daardoor gebruik ik vaak gewoon de buttons om te typen. Alleen Infamous ging er nog leuk mee om eigenlijk.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind het touchpad erg goed werken voor het toetsenbord, ik heb nog nooit zo snel getypt op een console. Alleen jammer dat sommige games (bijv. fifa 16) bij typen dit weer niet ondersteunen. Daarnaast vond ik het ook wel prima werken bij Far Cry 4 (al hoewel het daar soms ook mis ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14

On_E

Housemusic

Martinspire schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:08:
Ik gebruik 'm in vrijwel ieder spel?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik was altijd van de 360 controllers en vond de DS3 maar niets, maar de DS4 is imho de fijnste controller samen met de Wii U pro controller. Ik persoonlijk hoor alleen maar goede ervaringen over de DS4, alleen de thumbsticks van de DS3 vind ik fijner en zijn hoger. Daarom heb ik ook DS3 thumbsticks in mijn DS4 gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:17

geerttttt

Manisch positief

Ik zit voor het dilemma, een PS3 of een PS4 kopen. Ik kan een ps3 (slim) kopen voor iets meer dan 100 euro met twee controllers en 6 spellen (aantal COD, GTA5 e.d.).

Lijkt me een nette deal, maar ik zou natuurlijk ook een PS4 kunnen kopen. Kost een stuk meer als ik het zo zie, 333 euro voor de kale console, maar wel meer future-proof natuurlijk. Maar, dan moet je ook weer betalen voor online-gaming, toch?

Oftewel, dilemma. Wat zouden jullie doen? Ik begrijp dat het een persoonlijke keuze is natuurlijk, maar ik hoop op meer invalshoeken en meningen dan ik zelf kan bedenken...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 12:20
geerttttt schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:42:
Ik zit voor het dilemma, een PS3 of een PS4 kopen. Ik kan een ps3 (slim) kopen voor iets meer dan 100 euro met twee controllers en 6 spellen (aantal COD, GTA5 e.d.).

Lijkt me een nette deal, maar ik zou natuurlijk ook een PS4 kunnen kopen. Kost een stuk meer als ik het zo zie, 333 euro voor de kale console, maar wel meer future-proof natuurlijk. Maar, dan moet je ook weer betalen voor online-gaming, toch?

Oftewel, dilemma. Wat zouden jullie doen? Ik begrijp dat het een persoonlijke keuze is natuurlijk, maar ik hoop op meer invalshoeken en meningen dan ik zelf kan bedenken...
Ligt aan je portemonnee. Op de PS3 zijn nog zat titels te ontdekken waar je echt flink mee vooruit kan. De PS4 als console is gewoon veel fijner en werkt ook vlotter en is inderdaad futureproof. Als je geen graphicswhore bent en je wilt voor niet al te veel centen lekker gamen zou ik zeggen PS3. Overigens, als je graag MP speelt denk ik dat je uiteindelijk beter af bent op de PS4, maar dat is slechts mijn idee erbij.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:17

geerttttt

Manisch positief

Boobybandit schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:55:
[...]

Ligt aan je portemonnee. Op de PS3 zijn nog zat titels te ontdekken waar je echt flink mee vooruit kan.
Enig idee hoe lang nieuwe titels nog voor de PS3 uit blijven komen?
De PS4 als console is gewoon veel fijner en werkt ook vlotter en is inderdaad futureproof. Als je geen graphicswhore bent en je wilt voor niet al te veel centen lekker gamen zou ik zeggen PS3.
Tja, 't is wel mooier maar of dat perse een paar 100 euro meer waard is plus een abonnement om online te kunnen gaan...
Overigens, als je graag MP speelt denk ik dat je uiteindelijk beter af bent op de PS4, maar dat is slechts mijn idee erbij.
Hoezo dan? Juist niet toch? Want, je moet 5 euro of meer per maand betalen terwijl dat op de PS3 gratis is.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
geerttttt schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:58:
[...]

Enig idee hoe lang nieuwe titels nog voor de PS3 uit blijven komen?
Dat begint nu wel aardig op te drogen. Steeds meer ontwikkelaars richten zich enkel op Xbone/PS4. Maar de grote franchises (COD/BF) komen denk ik volgend jaar nog steeds wel met een PS3 versie ivm de grote userbase.
Tja, 't is wel mooier maar of dat perse een paar 100 euro meer waard is plus een abonnement om online te kunnen gaan...
Dat is persoonlijk uiteraard en kan enkel jij beantwoorden. Wel gaat het niet enkel om mooier, maar ook om meer complexe omgevingen en bijv grotere multiplayermaps, en meer players op 1 map (64 ipv 16).
Hoezo dan? Juist niet toch? Want, je moet 5 euro of meer per maand betalen terwijl dat op de PS3 gratis is.
Het werkt vlotter op de PS4. En het besturingssysteem is veel fijner om te multitasken. En mijn persoonlijke mening is dat je sowieso een goede deal hebt als je PS+ neemt, ook zeker met de PS3. Want er komen maandelijks prachtige titels uit via PS+.

Maar waarom niet gewoon lekker beginnen met de PS3 anders? Want als ik het zo hoor let je goed op de portemonnee en dan is de PS3 gewoon een prima keuze met echt meer dan genoeg spellen voor een instapper.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Boobybandit schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:05:
[...]

Dat begint nu wel aardig op te drogen. Steeds meer ontwikkelaars richten zich enkel op Xbone/PS4. Maar de grote franchises (COD/BF) komen denk ik volgend jaar nog steeds wel met een PS3 versie ivm de grote userbase.
de lastgen versies van COD zijn echter alleen multiplayer en graphics om van te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
cypher21 schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:06:
[...]

de lastgen versies van COD zijn echter alleen multiplayer en graphics om van te huilen.
Ja ik vind het ook niks hoor, maar de PS3 is wel echt bang for buck als je nog niet eerder op een PS-systeem hebt gegamed. Ik bedoel 100 euro voor een console met controllers en 6 spellen, nothing beats that _/-\o_ voor de PS4 ben je dan ruim 400 euro verder (tweedehands en met geluk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je de nieuwe games spelen (zoals Fallout 4, Battlefront, Uncharted, Assassins Creed, Division, Horizon, FFXIV etc etc) -> PS4

Wil je nog oude games spelen die je gemist hebt (en voor zeer goedkoop 2e hands kan halen) -> PS3. Let wel op dat oude multiplayer games niet vaak de moeite waard zijn. Groot deel speelt alweer een nieuwer deel óf is overgstapt naar de PS4. Single player games kunnen absoluut de moeite waard zijn, als je nog geen 'current gen' games hebt gespeeld.

Een PS3 halen en verwachten dat je daarop nieuwe games kan spelen, dat gaat niet gebeuren. De enige nieuwe games zijn stripped down versies van de melkkoe games (fifa, cod etc). De vraag is of je überhaupt zulke stripped down versies wil spelen, voor nagenoeg dezelfde prijzen.

Ik hoef en wil geen oude PS3 games spelen (remasters buiten gelaten). Ik ben gewend aan hogere resolutie en mooiere graphics, daarnaast komen er veel nieuwe vette games aan die ik graag wil spelen, oude games hebben bij mij dus geen plekje helaas. Een oude PS3 game zal ik dus gewoon niet lekker inkomen omdat ik onderhand wat beter gewend ben en interesse heb in de nieuwe games. Ik hoef dus ook absoluut geen PS3 te hebben met oude PS3 games, of wat dat betreft zelfs backwards compatibility. Kan jij daar doorheen kijken, of heb je de afgelopen twee jaar geen 'current gen' games gespeeld, dan is het de moeite waard. Zo niet, sla da de PS3 lekker over en haal een PS4 en speel de nieuwere games.

[ Voor 17% gewijzigd door ASNNetworks op 16-11-2015 16:41 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Binnenkort is lag-free PS4 Remote-play op je PC mogelijk"

Bron: http://www.psx-sense.nl/2...e-play-op-je-pc-mogelijk/

Iemand dit geprobeerd hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:00
Zojuist COD:BO3 en Fallout 4 samen voor € 60,00 bij de AH gehaald. Zonder Airmiles in te leveren. :)

Zie voor de actie het Budgetgaming topic: Royeboi in "Console Budget Gaming topic".

[ Voor 59% gewijzigd door Jumpman op 16-11-2015 18:44 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:46:
Zojuist COD:BO3 en Fallout 4 samen voor € 60,00 bij de AH gehaald. Zonder Airmiles in te leveren. :)
Beetje flauw alleen zo'n stoere melding van je aankoop, verwijs dan op z'n minst naar Pepper.com waar het vandaan komt dan hebben anderen er ook wat aan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
dutchgio schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:53:
[...]

Beetje flauw alleen zo'n stoere melding van je aankoop, verwijs dan op z'n minst naar Pepper.com waar het vandaan komt dan hebben anderen er ook wat aan... ;)
Sorry, done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Jumpman schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:46:

Zie voor de actie het Budgetgaming topic: Royeboi.
Je link is naar iemand zijn profiel op Tweakers geen topic op Budgetgaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heelijk spel op de PS4 die zeker in de top 10 van dit jaar hoort:

Ik zit al 10 dagen elke dag "dik" te genieten van dit spel.

Advanced Warfare lag mij niet helemaal qua gameplay.

Maar BOIII is mij tot nu toe uitstekend bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
cardwizard schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:15:
[...]

Je link is naar iemand zijn profiel op Tweakers geen topic op Budgetgaming
Aangepast, maar met een beetje doortastend zijn, had je de post natuurlijk al gevonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bol.com games ‏

Reserveer Star Wars Battlefront en maak kans op exclusieve kaarten voor het launch event!

http://www.bol.com/nl/m/g...efront/index.html#cat=ps4

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CT88FfyUEAAP52_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:55
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:17:

[video]

Grappig, over Ghosts was je eerst razend enthousiast. Je gebruikte dezelfde termen als 'heerlijk knallen'. Toen AW uitkwam was Ghosts bij nader inzien toch niet zo heel goed, maar AW was andermaal 'heerlijk knallen'.

Ik zie een patroon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:17
ChrisLNFF schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:57:
[...]

Grappig, over Ghosts was je eerst razend enthousiast. Je gebruikte dezelfde termen als 'heerlijk knallen'. Toen AW uitkwam was Ghosts bij nader inzien toch niet zo heel goed, maar AW was andermaal 'heerlijk knallen'.

Ik zie een patroon ;)
Dennis houd van knallen 😉

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Damn wat gaat NFS lekker. Het heeft wat tijd gekost om vooral het drifte goed onder de knie te krijgen. Maar scheur nu met mijn M3 lekker door de bochten pfoee. Voor de rest erger ik mij nogsteeds aan de random andere online mensen die zomaar door je race heen knallen.

Ik weet niet of het opzettelijk was, maar kwam afgelopen weekend zelfs een gast tegen met de naam: 'Roadblock Troll' oid. Ik zat een race te doen waar ik kleine laps had, en die gast stond iedere keer op dezelfde plek dwars met zn auto over de weg.

Spel moet t em echt van de sfeer en gameplay hebben want het verhaal en de dingen eromheen vallen toch wel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:17:

[video]

Hah..
Ik denk dat Blops 3 niet eens in mijn top 100 games van dit jaar komt :+ , game komt nog lager dan mijn sudoku op mijn mobiel :)

Hoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat ik de campaign 1 van de betere van de hele c.o.d serie vind :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2015 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 02:03:
[...]

Hah..
Ik denk dat Blops 3 niet eens in mijn top 100 games van dit jaar komt :+ , game komt nog lager dan mijn sudoku op mijn mobiel :)

Hoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat ik de campaign 1 van de betere van de hele c.o.d serie vind :)
Die van mij gaat ook op V&A binnenkort. SP is ook totaal niet boeiend. Ben wel klaar met CoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASNNetworks schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 04:22:
Nee, want het is nog niet verkrijgbaar.... Vandaar "binnenkort".
Ah, ik dacht dat er al een beta van te proberen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14

On_E

Housemusic

SW Battlefront Metacritic score 72

[ Voor 8% gewijzigd door On_E op 17-11-2015 09:03 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
bram1984 schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:29:
[...]

Anders even snel naar de dichtstbijzijnde opticien.
Onzin,

Op de PC gaan sommige van mn games ook met 30 FPS en dat gaat prima. Nog niet zo lang geleden mocht je blij zijn als je de 30 FPS haalde op je PC. Mn plezier is/was er niet minder om.

Ik heb soms het gevoel dat iedereen elkaar ook erg napraat. Dit geldt niet alleen voor 30 vs 60 fps, het zal vast uitmaken, maar tearing en clipping vind ik denk ik vervelender dan wat minder frames per seconde.

Hetzelfde als men de ene keer hevig teleurgesteld is, dat een spel op resolutie 900p zit en niet op 1080p. En de andere keer is dat opeens geen probleem meer. Waarbij ik denk dat je dat verschil niet tot nauwelijks ziet, tenzij je ze in een direct vergelijk naast elkaar hebt draaien.

En als je het dan al ziet, dan zou het spel zo goed moeten zijn, dat je meer met het spel/verhaal bezig bent, dan met de pixels. Hersenen compenseren namelijk ook een hoop van de beperkingen van de techniek en jouw ogen. Gewoon een mening hoor, geen absolute waarheid.

En ja, opticien is misschien wel verstandig, het zou zomaar kunnen dat ik aan een multi-focaaltje toe ben :D . Gelukkig is dat nu net niet het probleem voor de tv.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
MRE-Inc schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:21:
[...]

Toch wel vreemd vind ik. Ik heb beide consoles en heb dus elke dag wel de DS4 en de X1 controller in mijn hand en ik moet toch zeggen dat ik ze beide erg fijn vind. Ook het probleem dat de thumbsticks van de DS4 te klein zijn en niet stroef genoeg kan ik niet echt ondervinden. Je merkt uiteraard wel verschil, maar ik kan er mee leven en kan met beide controllers goed overweg.
Ik merk in destiny dat het rennen wel erg lastig gaat, om die linker thumbstick in te drukken. Ik ben soms echt bang dat ik dat ding in elkaar druk, zo rot gaat het. Soms moet ik echt 2 of 3 keer drukken, of ren ik opeens niet meer.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

bram1984 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 06:18:
[...]

Die van mij gaat ook op V&A binnenkort. SP is ook totaal niet boeiend. Ben wel klaar met CoD.
Van het weekend gespeeld. Man wat een ergenis. Lijkt wel als je een goede verbinding hebt, dat je dan nauwelijks kan scoren. Haalde alleen maar negatieve K/D tot dat mn vriendin netflix op dr tablet ging kijken. Blijkbaar heeft dat zo'n invloed op je verbinding dat ik ineens weer wat kon raken.

Zijn er met de komende feestdagen nog kortingen in de store ? En dan met name PSN+ lidmaatschap ? Vind het een beetje vaag dat je op internet voor XBox Live wel voor 35€ klaar bent maar voor PSN+ vaak toch nog 47€ af moet tikken.

Pagina: 1 ... 28 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link