Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
En omdat het spel totaal niet werd verkocht en redelijk ruk wasMisterMichel schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:52:
[...]
Dat was een kadootje van EA vanwege het 20-jarig bestaan van de PlayStation.
Lijkt me sterk dat we nu weer een kadootje krijgen van EA vanwege het 21-jarig bestaan. Maar hopen mag altijd
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Daarom ook nog nooit gespeeld...corset schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:00:
[...]
En omdat het spel totaal niet werd verkocht en redelijk ruk was
Maar ik hoop op GT7 beelden. Het zou toch fantastisch zijn als ze in nog dit jaar een demo Prologue uitbrengen...

[ Voor 4% gewijzigd door SqueakyClean op 27-10-2015 12:06 ]
Het spel had wat, maar was nogal buggy..SqueakyClean schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:06:
[...]
Daarom ook nog nooit gespeeld...
Maar ik hoop op GT7 beelden. Het zou toch fantastisch zijn als ze in nog dit jaar een prologue uitbrengen...
Helaas merk ik de laatste tijd met meer games:
GTA V, pedestrians/auto's die door de vloer vallen. WTF
Borderlands Pre Sequel boss die gewoon in de muur vast zit ><
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Serieus? Ik heb echt best veel tijd in GTAO zitten en heb dat nog nooit meegemaakt...corset schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:07:
[...]
Het spel had wat, maar was nogal buggy..
Helaas merk ik de laatste tijd met meer games:
GTA V, pedestrians/auto's die door de vloer vallen. WTF
Borderlands Pre Sequel boss die gewoon in de muur vast zit ><
Maar ik ben ook iemand die geen last van bugs had in New Vegas, dus het zal wel aan mij liggen...
Nu kwam ik via een Chinese site uit bij de volgende controller:
http://www.miniinthebox.c...ler-for-ps4_p4036739.html
Stuk goedkoper dan in Nederland.
Maar werken deze gewoon op onze consoles? Of zit er nog een addertje onder het gras?
Meer (met iets meer voorloop op de arrestatie): http://www.telegraaf.nl/o...t_tijdens_campagne__.html
[ Voor 57% gewijzigd door ralph075 op 27-10-2015 12:14 ]
Dus ben benieuwd naar de ervaringen
ik heb hem al wel besteld en krijg hem ergens deze week binnen. Maar wanneer ik er aan ga beginnen is nog ff de vraag. Eerst nog Wasteland 2, Fallout 4 en JC3 ...Eddieee schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:15:
Gaat hier vandaag ook iemand beginnen met Divinity: Original Sin voor de ps4? Schijnt toch een hele goeie rpg te zijn en met de 4 player couch/online co-op mogelijkheid ben ik deze game zwaar aan t overwegen met een maatje.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Dat is mijn probleem ook ja! The witcher, Bloodborne en Fallout 4 nog spelen... En ik ben een "slow gamer" om t zo maar te zeggen. First world problems.-SaveMe- schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:19:
[...]
ik heb hem al wel besteld en krijg hem ergens deze week binnen. Maar wanneer ik er aan ga beginnen is nog ff de vraag. Eerst nog Wasteland 2, Fallout 4 en JC3 ...
Dat is waar, maar moet zeggen dat ik Diablo 3 meer heb gespeeld op Xbox dan pc. Dat werkte wel als een tiet en couch co-op is awesome met zo'n game als je huisgenoot rpg's ook vet vindtjaydenjarno schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:18:
Op de pc was divinity original sin wel een goed spel. Wel beetje een dun verhaal en soms zoeken wat de bedoeling is maar zeker wel fijn. Hoe het op de ps4 is durf ik niet te zeggen. Muis is toch we heerlijk met zo een inventory systeem. Ben benieuwd
[ Voor 28% gewijzigd door Eddieee op 27-10-2015 12:24 ]
Ziet er mooi uit, helaas hebben zij een model dat draadloos werkt en dat er bij mij 3 kabels aan mijn PS4 zitten.martincm schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:59:
[...]
Geen ervaring mee, maar het ziet er wel heel strak uit zeg! Die controllers erbij dan weer echt NIET, evenals de XB1, das wel weer echt een lelijk gigantisch blok zo aan de muur.
Voor de PS4 ga ik dit wel overwegen, kan die uit het kleine kastje (met open achterkant) waar deze nu in staat, dank dus voor de link!
Overigens wordt het wel gewoon ergens lager aan de muur, en zeker niet zo pontificaal naast de televisie (buiten dat het niet echt mooi is, ga ik er dat thuis met de vriendin sowieso niet doorheen krijgen ben ik bang)
4-player? Ik dacht 2-player.Eddieee schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:15:
Gaat hier vandaag ook iemand beginnen met Divinity: Original Sin voor de ps4? Schijnt toch een hele goeie rpg te zijn en met de 4 player couch/online co-op mogelijkheid ben ik deze game zwaar aan t overwegen met een maatje.
Ik wil m wel halen ja, maar nog niet vandaag.
De kans is zeer groot dat je imitatie krijgt, had dit destijds ook met mijn ps3 controllers. Sindsdien eigenlijk alleen maar hier in nl gehaald.DaanDH schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:12:
Ik zit te kijken voor een 2e controller.
Maar werken deze gewoon op onze consoles? Of zit er nog een addertje onder het gras?
Ik vond 'm super tof op de PC. Het verhaal is niet perse heel goed maar de gameplay, dialogen, wereld, combat echt super tof. je moet natuurlijk wel van turn-based houden.jaydenjarno schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:18:
Op de pc was divinity original sin wel een goed spel. Wel beetje een dun verhaal en soms zoeken wat de bedoeling is maar zeker wel fijn. Hoe het op de ps4 is durf ik niet te zeggen. Muis is toch we heerlijk met zo een inventory systeem. Ben benieuwd
Je hebt gelijk, max 2-player couch. Waarin split-screen en als je bij elkaar bent alles in 1 scherm zit, tofOn_E schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:22:
[...]
4-player? Ik dacht 2-player.
Ik wil m wel halen ja, maar nog niet vandaag.
IGN review een 9, andere reviews ook positief.
Edit: Free-upgrade als je de pc-versie al hebt, las ik in een reactie onder IGN review!
[ Voor 10% gewijzigd door Eddieee op 27-10-2015 12:34 ]
Omdat ze gelukkig denken Gameplay > FPS. Moeten meer bedrijven doen ipv marketing trucje 60 fps. (hell, zie uncharted. "omg zie deze PS4 theme, hij is 60 fps")SqueakyClean schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:35:
Waarom hebben ze eigenlijk geen 60fps gedaan? Splitscreen co-op met 2 x 30fps gaat wel, maar 1 x 60fps niet? Moet de PS4 toch aankunnen...?
Vet, komt vandaag zie ik. Dan ga ik 'm nog een keer spelen, zoveel te kiezen en op een andere manier te doen.Eddieee schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:30:
[...]
Je hebt gelijk, max 2-player couch. Waarin split-screen en als je bij elkaar bent alles in 1 scherm zit, tofOnline kon ik niet achterkomen.
IGN review een 9, andere reviews ook positief.
Edit: Free-upgrade als je de pc-versie al hebt, las ik in een reactie onder IGN review!
Nooit doen. Gewoon een originele kopen in een Nederlandse/Belgische (web)winkel. Dat hoeft niet duur te zijn, zeker niet voor het verschil in kwaliteit met de namaakrommel die je koopt voor een tientje minder.DaanDH schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:12:
Ik zit te kijken voor een 2e controller.
www.budgetgaming.nl is je vriend
Hoop dat ze wel een aantal nieuwe games laten zien, anders is zo'n conferentie volstrekt nutteloos!
Ik denk dat er wel wat echt nieuws komt., ze hebben namelijk expres gamescom overgeslagen. Ik denk Ratchet & Clank, Uncharted 4, PS VR en wat third party spul. Er wordt ook gespeculeerd dat No Man's Sky uit het niets wordt gereleased maar dat lijkt me niet en kan dat ook niet terugvinden.DeeSung schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:55:
Kom er net achter via dit forum dat er dus een Sony conferentie is vandaag.
Hoop dat ze wel een aantal nieuwe games laten zien, anders is zo'n conferentie volstrekt nutteloos!
Thanks!Verstekbakker schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:49:
[...]
Nooit doen. Gewoon een originele kopen in een Nederlandse/Belgische (web)winkel. Dat hoeft niet duur te zijn, zeker niet voor het verschil in kwaliteit met de namaakrommel die je koopt voor een tientje minder.
www.budgetgaming.nl is je vriend
Haal 'm dan wel gewoon hier in NL!
Misschien een AC spel (Black Flag) deze maand, met de release van Syndicate niet zo raar. Of watch dogs? Heb ze allemaal nog niet op de PS4 (wel PC), dus zou mooi zijn als het kloptNieuwevolger schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:21:
Met een beetje geluk worden de psplus games voor november bekend gemaaktof anders morgen. Verwacht in november nog niks maar in december verwacht eindelijk naar al die tijd wat normaals.
Ontwikkelaar heeft op Twitter gezegd dat dat een fabeltje is. Gaat dus (helaas) niet gebeuren nog.Sluw schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:02:
[...]
Er wordt ook gespeculeerd dat No Man's Sky uit het niets wordt gereleased maar dat lijkt me niet en kan dat ook niet terugvinden.
Jammer, was ook too good to be trueVerstekbakker schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:35:
[...]
Ontwikkelaar heeft op Twitter gezegd dat dat een fabeltje is. Gaat dus (helaas) niet gebeuren nog.
Vergeet t maar. Dat gerucht gaat al heel lang rond: "deze maand Black Flag in de IGC!!"1!"shenr schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:32:
[...]
Misschien een AC spel (Black Flag) deze maand, met de release van Syndicate niet zo raar. Of watch dogs? Heb ze allemaal nog niet op de PS4 (wel PC), dus zou mooi zijn als het klopt
Idereen verwachtte ook bij de 1e verjaardag iets speciaals te krijgen en dat is ook niet gebeurt.
De eerste AAA-games die m.i. mogelijk in de IGC zouden kunnen komen, zijn 1st party titels à la Infamous, Killzone of Knack.
Maar ook voor die games zou ik m'n adem niet inhouden. Hou gewoon rekening met indies, dan kan je ook niet worden teleurgesteld...
Knack lijkt me wel grappig, maar waarschijnlijk download ik ze toch weer niet
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat een domme domme reactie. De FPS heeft direct invloed op de gameplay knulOmdat ze gelukkig denken Gameplay > FPS. Moeten meer bedrijven doen ipv marketing trucje 60 fps. (hell, zie uncharted. "omg zie deze PS4 theme, hij is 60 fps")
Ga eens Call of Duty(60fps) spelen tov Battlefield 3 ( 30fps)
Je merkt gelijk hoe vloeiend het beeld en de bewegingen zijn in een spel die op 60fps loopt. Het is geen marketingtruc. Als je dat denkt heb je er echt geen verstand van.
TLOU remastered is 60fps tov de PS3 30fps versie, je kan zelfs 30fps aanzetten in TLOU:R en je merkt het verschil gelijk. Het verschil is ook nog eens enorm groot.
Dat jij er geen verstand van hebt betekend niet dat het verschil er niet is ( en om het af te doen als marketingtruc is helemaal dom )
[ Voor 23% gewijzigd door James Pond op 27-10-2015 14:25 ]
Infamous:First Light is in januari al geweest trouwens.SqueakyClean schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:09:
[...]
De eerste AAA-games die m.i. mogelijk in de IGC zouden kunnen komen, zijn 1st party titels à la Infamous, Killzone of Knack.
[ Voor 64% gewijzigd door shenr op 27-10-2015 14:29 ]
60 fps is echt zo overated, games als destiny spelen toch ook gewoon lekker met 30 fps? Plus een game als devinity hebben helemaal geen 60 fps nodig.
James Pond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:24:
[...]
Wat een domme domme reactie. De FPS heeft direct invloed op de gameplay knul.
.....
Dat jij er geen verstand van hebt betekend niet dat het verschil er niet is ( en om het af te doen als marketingtruc is helemaal dom )

Met zo'n reactie zet je jezelf bij voorbaat al buitenspel in een discussie... of je nu wel of geen gelijk hebt.

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Ik hoopte heel lang dat deze in de IGC kwam, maar nu is mijn geduld op. Volgende maand verwacht ik hem niet, want dit zou de verkopen op AC: Syndicate te veel tegen werken. Als hij nu nog in IGC komt, zal dit pas volgens jaar zijn verwacht ik.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ach, in high end shooters heeft het zeker nut (Dus geen Battlefield of CoD). Maar ga nou niet doen alsof de game 100x beter is met 60 fps.OllyNL schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:42:
Gelijk heeft hij sowieso. Marketingtruc slaat natuurlijk nergens op.
Of anders:
Wat heb je liever, 3 maanden dev tijd in 60 fps (optimalisatie, testen etc)
3 maanden dev tijd in content
Maar goed, je speelt zeker geen Doom 1 en 2 meer? Te lage fps allemaal.
Waarom dan? Als je zo'n reactie als die van hem gaat posten kan je beter helemaal niet posten, aangezien je er geen verstand van hebt als je het een marketingtruc noemt.ralph075 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:40:
[...]
![]()
Met zo'n reactie zet je jezelf bij voorbaat al buitenspel in een discussie... of je nu wel of geen gelijk hebt.
Alleen het gameplay > fps gedeelte slaat al nergens op lol
Dat mag jij vinden, maar om iemand dan dom en hautain 'knul' te noemen voegt niks toe. In tegendeel, daarmee haal je jezelf en de inhoud van jouw post omlaag.James Pond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Waarom dan? Als je zo'n reactie als die van hem gaat posten kan je beter helemaal niet posten, aangezien je er geen verstand van hebt als je het een marketingtruc noemt.
Dat de stelling "gameplay>fps" nergens op slaat is slechts jouw mening, geen feit. Ook ik heb liever betere gameplay (dat hangt niet enkel van fps af), dan koste wat het kost 60fps.
Vraag me wel af wat je in het PS4-topic doet, als alles bij jou om fps draait. Ik neem toch aan dat je dan minstens op een PC met 120fps gamet.....
Het feit dat jij gewoon letterlijk zegt dat een mening fout is, en jou mening beter is, maakt je punt al onzinnig.James Pond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Waarom dan? Als je zo'n reactie als die van hem gaat posten kan je beter helemaal niet posten, aangezien je er geen verstand van hebt als je het een marketingtruc noemt.
Ik vind zelf (let op het woord in Bold!) Gameplay stukken belangrijker. Natuurlijk is FPS belangrijk in bepaalde high end scenes van games. Maar denk je nou echt dat jij, ik, of iemand anders hier op dat niveau speelt? Nope.
Probleem is, er wordt altijd gegeild op 60 fps. Is de game 30 fps? Dan is het ruk. Dit terwijl games als Bloodborne, Dark Cloud (PS2), FFIX (PSX) gewoon goed zijn onder de 30 fps. Echter zou je volgens de logica van 60 fps altijd beter, deze games niet goed kunnen vinden.
Ik heb veel liever dat een Dev echt tijd in bugfixes/content stopt, dan de game 60 fps capable maken en dan met DLC later de gaten opvult. (30-> 60 fps jump kost aardig wat dev tijd. Dat is niet even een schakelaar omzetten)
Het is in die zin een marketing term (dus geen truc) geworden, aangezien je er de vorige generatie helemaal niks over hoorde. Net als resolutie. Ik wist niet eens wat 30 en 60 fps was. Maar inderdaad: je kan ook iets normaler reageren zonder iemand gelijk dom te noemen. Je komt niet bepaald subtiel uit de hoek.James Pond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
In single player games is het ook gewoon fijner. Altijd eigenlijk. Ga eens Tomb Raider, Metro of The Last of Us op de PS4 spelen, en start daarna de last gen versies eens op. Wereld van verschil.corset schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:57:
[...]
Ach, in high end shooters heeft het zeker nut (Dus geen Battlefield of CoD). Maar ga nou niet doen alsof de game 100x beter is met 60 fps.
Of anders:
wat is volgens jullie de beste game van deze 3 ?
God of War III Remastered , DmC Devil May Cry: Definitive Edition of Darksiders II Deathinitive Edition
Wil graag 1 van deze kopen , ik neig naar DmC maar de andere 2 lijken me ook tof en zijn allemaal in hetzelfde straatje
[ Voor 23% gewijzigd door Cardwizard op 27-10-2015 15:14 ]
Gast...wat lul je nou allemaal.ralph075 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:09:
[...]
Dat mag jij vinden, maar om iemand dan dom en hautain 'knul' te noemen voegt niks toe. In tegendeel, daarmee haal je jezelf en de inhoud van jouw post omlaag.
Dat de stelling "gameplay>fps" nergens op slaat is slechts jouw mening, geen feit. Ook ik heb liever betere gameplay (dat hangt niet enkel van fps af), dan koste wat het kost 60fps.
Vraag me wel af wat je in het PS4-topic doet, als alles bij jou om fps draait. Ik neem toch aan dat je dan minstens op een PC met 120fps gamet.....
Gameplay word beinvloed door framerate. Daarom slaat de stelling zelf gameplay>framerate nergens op! Omdat het direct invloed heeft op elkaar!
En nee ik heb geen PC bakbeest, ik game alleen op mijn PS4. Maar gewoon de hele opmerking van hem slaat kant nog wal. Blijkbaar heb jij er ook geen hork verstand van, want anders kom je niet met onzin zoals ik heb liever betere gameplay dan koste wat het kost 60fps.
Gameplay is inherent verbonden aan de framerate. Dat het je niet boeit mag duidelijk zijn. Maar praat alsjeblieft geen onzin. That's all I'm saying.
Ik geef helemaal niet zoveel om 60fps. Sterker nog een paar van mijn favo games op de ps4 zijn 30fps. Maar dat doet niet af aan het feit dat de stelling
Gameplay > FPS onzin is, aangezien het dus aan elkaar gekoppeld is.
Ik vind zelf DmC redelijk ondergewaardeerd, vooral door fans van de eerdere delen. Verder zijn het alledrie toppers, dus je kan eigenlijk niet fout gaan.cardwizard schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:14:
ok mensen , advies van de kenners graag
God of War III Remastered , DmC Devil May Cry: Definitive Edition of Darksiders II Deathinitive Edition
Wil graag 1 van deze kopen , ik neig naar DmC maar de andere 2 lijken me ook tof en zijn allemaal in hetzelfde straatje
Ik heb het puur over onwaarheden en domme reacties die hier gepost worden.
Gameplay is belangrijker dan framerate is zoals zeggen > Ik vind het rijden belangrijker dan de motor die in mn auto zit.
Wut.
Zonder framerate heb je geen gameplay, hoe lager de framerate ligt hoe slechter het spel speelt.
Hoe hoger de framerate, hoe beter het speelt. Dat is een feit. Dat is geen mening.
Verwijderd
New on PS Store this week: Divinty Original Sin, Marvel Puzzle Quest Dark Reign, more:
http://blog.eu.playstatio...4&adbpl=tw&adbpr=36969785

Storyline: God Of Warcardwizard schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:14:
ok mensen , advies van de kenners graag
Combat: DMC
Looting, omgevingen: Darksiders 2
is mijn mening
GoW zal altijd voor mij de game van storyline blijven. Meer ook omdat ik de mythologie goed vind
Combat.. DMC zal winnen, DMC3 blijft heer en meester. DmC is daarin zeker niet beter in, maar het komt aardig in de buurt
Looting, omgevingen. Gewoon de afwisseling, en de loot/gear die je krijgt. Heerlijk is dat in Darksiders 2
Gameplay staat direct in verband met framerate. Hoe hoger de fps, hoe soepeler iets speelt.corset schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:10:
[...]
Het feit dat jij gewoon letterlijk zegt dat een mening fout is, en jou mening beter is, maakt je punt al onzinnig.
Ik vind zelf (let op het woord in Bold!) Gameplay stukken belangrijker. Natuurlijk is FPS belangrijk in bepaalde high end scenes van games. Maar denk je nou echt dat jij, ik, of iemand anders hier op dat niveau speelt? Nope.
Probleem is, er wordt altijd gegeild op 60 fps. Is de game 30 fps? Dan is het ruk. Dit terwijl games als Bloodborne, Dark Cloud (PS2), FFIX (PSX) gewoon goed zijn onder de 30 fps. Echter zou je volgens de logica van 60 fps altijd beter, deze games niet goed kunnen vinden.
Ik heb veel liever dat een Dev echt tijd in bugfixes/content stopt, dan de game 60 fps capable maken en dan met DLC later de gaten opvult. (30-> 60 fps jump kost aardig wat dev tijd. Dat is niet even een schakelaar omzetten)
@James Pond: doe nou eens even relaxt man. We hebben niet met je geknikkerd.
In ALLE shooters is 60 fps gewenst. Voelt 10x zo goed. (Mijn mening, al zou je kunnen stellen dat 60 fps of hoger altijd en dus objectief beter is)corset schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:57:
[...]
Ach, in high end shooters heeft het zeker nut (Dus geen Battlefield of CoD). Maar ga nou niet doen alsof de game 100x beter is met 60 fps.
Of anders:
Voor 3rd person games, bepaalde singleplayer games etc. hoeft het inderdaaad niet perse, maar ook daar voelt het beter aan als het wel op 60 fps loopt.
En ik weet niet waat Doom hiermee te maken heeft maar ja, dat heb ik voeger gespeeld. Was wsl 30 fps. Maar betekent dat ook dat omdat dat toen oké was dat we nu met zn allen op beeldbuizen in kutkwaliteit moeten gaan spelen omdat we dat toen prima vonden? Technologie moet vooruit. Dus beeldkwaliteit en de smoothness daarvan ook.
Verwijderd
■F1 2015
Was £49.99/€69.99/AU$99.95 Now £29.99/€34.99/AU$47.95
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Ja, rijden (of beter gezegd "hoe een auto rijdt") kan inderdaad belangrijker zijn dan de motor die erin ligt. Er komt meer bij kijken dan de motor alleen.James Pond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:17:
Gameplay is belangrijker dan framerate is zoals zeggen > Ik vind het rijden belangrijker dan de motor die in mn auto zit.
Maar goed, ben verder wel uitgepraat...
https://twitter.com/QUANTIC_DREAM
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Als je de manier waarop een auto rijdt (gameplay) belangrijk vindt, helpt en goede motor (60 fps) dus enorm mee.ralph075 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:23:
[...]
Ja, rijden (of beter gezegd "hoe een auto rijdt") kan inderdaad belangrijker zijn dan de motor die erin ligt. Er komt meer bij kijken dan de motor alleen.
Maar goed, ben verder wel uitgepraat...
Ja!! Hier hoopte ik op!Conscience NL schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:24:
We krijgen vanavond ook meer te zien van de Heavy Rain en Beyond: Two Souls remaster.
https://twitter.com/QUANTIC_DREAM
Misschien zitten niet heel veel mensen hierop te wachten, maar het moest bijna wel vanavond voorbij komen. Kan niet wachten!
Dat zou helemaal mooi zijn... Heerlijke ontspannen games, met goed verhaalNieuwevolger schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:27:
denk dat de nieuwe ip quantem dreams toch de uitsmijter van de show gaat worden, kan tenminste niet wachten. duurt nog 2,5 uur....
[ Voor 29% gewijzigd door ReCreator op 27-10-2015 15:29 ]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Ik blijf dit concept nog steeds heel vet vinden. Zou tof zijn als er iets mee gaat gebeuren op de PS4.Nieuwevolger schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:27:
denk dat de nieuwe ip quantem dreams toch de uitsmijter van de show gaat worden, kan tenminste niet wachten. duurt nog 2,5 uur....
DriveClub zegt hoi.James Pond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:17:
Ik heb het NIET over mijn mening!!! Ik geef zelf geen fuck om 30fps of 60fps!!
Ik heb het puur over onwaarheden en domme reacties die hier gepost worden.
Wut.
Zonder framerate heb je geen gameplay, hoe lager de framerate ligt hoe slechter het spel speelt.
Hoe hoger de framerate, hoe beter het speelt. Dat is een feit. Dat is geen mening.
Dat klopt, maar dit is al een hele andere stelling. Hogere fps kan inderdaad helpen, maar het is geen must-have om een prima gameplay te kunnen realiseren. Anders zouden al die 30fps games geen markt hebben...bram1984 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:24:
[...]
Als je de manier waarop een auto rijdt (gameplay) belangrijk vindt, helpt en goede motor (60 fps) dus enorm mee.
En dan kondigen ze die vanavond aan voor de IGC van december.Jumpman schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:55:
Zojuist AC: Black Flag voor € 10,00 gekocht op MP. Iemand nog tips voor ik aan deze game begin?
Ik hoopte heel lang dat deze in de IGC kwam, maar nu is mijn geduld op. Volgende maand verwacht ik hem niet, want dit zou de verkopen op AC: Syndicate te veel tegen werken. Als hij nu nog in IGC komt, zal dit pas volgens jaar zijn verwacht ik.

Heb m zelf ook al lang en breed uitgespeeld, dus van mij hoeft het ook niet zo.
Black Flag kun je zo instappen, wijkt wat af van de reguliere AC en juist daarom erg goed.
Driveclub is mn favo racegame op de PS4.
Wat is je punt?
Haha, zou mooi zijn. Ik dacht € 10,00 is een prima prijs voor een in nieuwstaat verkerende AC: Black Flag. Die raak je eventueel later ook wel weer kwijt voor die prijs aan iemand die later een PS4 koopt met PSN Plus.dutchgio schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:29:
[...]
En dan kondigen ze die vanavond aan voor de IGC van december.![]()
Heb m zelf ook al lang en breed uitgespeeld, dus van mij hoeft het ook niet zo.![]()
Black Flag kun je zo instappen, wijkt wat af van de reguliere AC en juist daarom erg goed.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Dat het dus best wel onzin is om te claimen dat een hoge framerate nodig is.James Pond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:30:
[...]
Driveclub is mn favo racegame op de PS4.
Wat is je punt?
Er is geen racespel voor de huidige consoles met een beter snelheidsgevoel dan DC en eerlijk gezegd merk ik tijdens het spelen eigenlijk niet eens dat ie niet op 60 frames per seconde draait.
Wat de discussie betreft: natuurlijk hebben ontwikkelaars maar beperkt tijd om een spel soepel te laten draaien en ben ik het ook eens dat gameplay op een gegeven moment belangrijker wordt dan fps. Dat ze zich dan meer richten op bugs oplossen dan meer FPS uit de engine wringen, vind ik dan ook begrijpbaar.
Bij remasters heb ik daar meer moeite mee. Als je kijkt naar de beste remasters, dan zijn deze echt een stuk verbeterd. Vooral GTAV en TLoU zijn bijzonder goed, maar ook Metro Redux, Tomb Raider en de Drake collectie zijn heerlijke games waarbij alles klopt.
Aan de andere kant van het spectrum vind je dan games als Dsihonored, die bar slecht presteren (lage fps) en de naam Remaster niet verdienen.
Als ik dus kijk naar Remasters, hoop ik toch significante verbeteringen te zien, waarbij de meest voor de hand liggende verbeteringen 1080p en 60fps zijn.
Bij Devinity vond ik het apart dat ze wel met co-op makkelijk 2x 30fps kunnen renderen, maar bij single player niet 1x 60fps. Dat dit geen afbreuk doet aan het spel (want veel reviews zijn erg positief), is mooi, maar ik had er wel op gehoopt.
Hier precies hetzelfde wilde paar weken geleden niet langer wachtenJumpman schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:55:
Zojuist AC: Black Flag voor € 10,00 gekocht op MP. Iemand nog tips voor ik aan deze game begin?
Korte versie:
Upgrade je boot. Upgrade je boot, Upgrade je boot.
Upgrade Edward niet (buiten de verplichte updates in het verhaal natuurlijk
Iets uitgebreidere versie:
Farm zoveel mogelijk grondstoffen om je boot te kunnen upgraden. Metaal is het meest belangrijkste. Val veel schepen aan en board ze. Als je ze laat zinken krijg je maar de helft van de loot.
Edward upgraden is niet nodig. Als je gewoon knap countert dan kan je de hele game uitspelen zonder een enkele upgrade aan Edward.
Dit even voor de zekerheid in spoiler tags
Je boot is echt prio 1.
In het begin krijg je na het veroveren van een boot twee keuzes: Je schip repareren of je wanted level verlagen. In het begin zul je een beetje gaan mixen tussen die opties.
Als je kenway's fleet unlocked krijg je een derde optie. Je kan de boot naar kenway's fleet sturen. Deze optie wil je dan het meest gebruiken. (Kenwey's fleet is een mini game die uiteindelijk leuk geld opleverd en een treasure map naar een elite upgrade voor je schip.)
Als je boot sterker wordt wil je ook nooit meer je wanted level verlagen. Op wanted level 4 komen de sterkste prirate hunters achter je aan. Maar deze sloop je makkelijk en hebben vaak veel grondstoffen.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Dat is wel aannemelijk... de console markt is groter dan de high-end PC markt. Maar vooral de prijs gaat de adoptatie bepalen straks. Goedkoop wordt ie niet, en verwacht dat om die reden een boel mensen em laten liggen. Je moet er namelijk ook al de PS Camera bij kopen a ~60 euro. Die heb ik tot nu toe in de schappen laten liggen omdat ik er geen nut voor heb. EIk heb er geen games voor en ik stream ook niet graag m'n eigen bakkes
Ook de marketing gaat het hem doen voor PlayStation. Ze kunnen hem grootst presenteren aan alle klanten via het platform zelf, de PS4, en hebben ook een hoog marketingbudget.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Als je even leert lezen heb ik dit nooit geclaimed.On_E schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:43:
[...]
Dat het dus best wel onzin is om te claimen dat een hoge framerate nodig is.
Er is geen racespel voor de huidige consoles met een beter snelheidsgevoel dan DC en eerlijk gezegd merk ik tijdens het spelen eigenlijk niet eens dat ie niet op 60 frames per seconde draait.
Driveclub is zeker het beste racespel op current gen, dat ben ik zeer zeker met je eens. 30fps is daarin zeker voldoende. Al zal de game nog sneller aanvoelen en beter besturen op 60fps. Dat kan niemand ontkennen.
Maargoed ik heb dus nooit geclaimed dat een hogere framerate nodig is.
Ik heb alleen gezegd dat 60fps een spel wel duidelijk beter maakt en dat het geen marketing truc is.
Maargoed had hem niet dom of een knul moeten noemen, dat is natuurlijk niet cool. Maar ik kan er slecht tegen als mensen onwaarheden als feiten gaan posten, of feiten als meningen gaan bestempelen omdat ze iets niet begrijpen.
[ Voor 11% gewijzigd door James Pond op 27-10-2015 16:08 ]
Heb zelf de mazzel gehad dat ik een camera voor €20 op Marktplaats kon scoren. En voor €35 twee setjes Move-controllers plus een quad-lader. Vanwege de gunstige prijzen deze investeringen dus alvast gedaan.Jeroenimoes schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:01:
[...]
Dat is wel aannemelijk... de console markt is groter dan de high-end PC markt. Maar vooral de prijs gaat de adoptatie bepalen straks. Goedkoop wordt ie niet, en verwacht dat om die reden een boel mensen em laten liggen. Je moet er namelijk ook al de PS Camera bij kopen a ~60 euro. Die heb ik tot nu toe in de schappen laten liggen omdat ik er geen nut voor heb. EIk heb er geen games voor en ik stream ook niet graag m'n eigen bakkes
Ook de marketing gaat het hem doen voor PlayStation. Ze kunnen hem grootst presenteren aan alle klanten via het platform zelf, de PS4, en hebben ook een hoog marketingbudget.
Ben heel benieuwd naar de prijs. Er is aangekondigd dat je moet denken aan de prijs van een PS4, maar die is inmiddels wel in prijs verlaagd. Sony wist dit natuurlijk al toen ze een indicatie gaven over de prijs. Ik hoop stilletjes dat ie rond de €300 uit gaat komen. Dat vind ik een schappelijke prijs die ik er zeker wel voor over heb.
Ik weet niet hoor of ps vr beter gaat verkopen dan ocules. Denk toch echt dat de geek vooral vr gaat kopen, en de grote geeks zijn toch wel pc gamers. ( mensen die 800 euro over hebben voor een videokaart) ook is de pc toch wat meer geschikte voor vr door de kracht van de pc. Plus ik denk dat de ocules een grotere hype heeft dan ps vr, vooral omdat ocules toch wel grondlegger is van het moderne vr.
Respect, netjes dat je daar van terugkomt.James Pond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:01:
[...]
Maargoed had hem niet dom of een knul moeten noemen, dat is natuurlijk niet cool.
Ik las : ''Hoe hoger de framerate, hoe beter het speelt. Dat is een feit. Dat is geen mening.''James Pond schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:01:
[...]
Als je even leert lezen heb ik dit nooit geclaimed.
Driveclub is zeker het beste racespel op current gen, dat ben ik zeer zeker met je eens. 30fps is daarin zeker voldoende. Al zal de game nog sneller aanvoelen en beter besturen op 60fps. Dat kan niemand ontkennen.
Maargoed ik heb dus nooit geclaimed dat een hogere framerate nodig is.
Ik heb alleen gezegd dat 60fps een spel wel duidelijk beter maakt en dat het geen marketing truc is.
Maargoed had hem niet dom of een knul moeten noemen, dat is natuurlijk niet cool. Maar ik kan er slecht tegen als mensen onwaarheden als feiten gaan posten, of feiten als meningen gaan bestempelen omdat ze iets niet begrijpen.
Maar ik ken racegames die op 60 FPS draaien maar veel slechter spelen dan DC, dit is dan wel maar een mening.
Zover ik begrijp krijgt de Morpheus PlayStation VR wat extra hardware mee voor de output. In hoeverre dat kastje de PS4 ontlast of ondersteunt weet ik niet.Nieuwevolger schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:10:...
Ik weet niet hoor of ps vr beter gaat verkopen dan ocules. Denk toch echt dat de geek vooral vr gaat kopen, en de grote geeks zijn toch wel pc gamers. ( mensen die 800 euro over hebben voor een videokaart) ook is de pc toch wat meer geschikte voor vr door de kracht van de pc. Plus ik denk dat de ocules een grotere hype heeft dan ps vr, vooral omdat ocules toch wel grondlegger is van het moderne vr.
Wat betreft het succes denk ik zelf niet dat de twee brillen directe concurrenten van elkaar zijn. Ik heb er geen harde cijfers voor, maar het aantal mensen dat zowel een high-end PC als een PS4 hebben staan schat ik vrij klein. Wat ook bepalend is is hoeveel games VR gaan ondersteunen op de verschillende platformen.
Maar een punt dat ik ben vergeten mee te nemen in mijn eigen redenatie is dat de PC veel meer kan bieden dan de Playstation als platform. Op de PC kan de Oculus voor veel meer zaken worden gebruikt dan alleen gaming. Denk eens aan de mogelijkheden in het bedrijfsleven: een architect die een aannemer door het nog te bouwen gebouw kan laten lopen, productpresentaties, porno (ik noem maar wat
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Zou de Morpheus niet minstens zoveel kracht (CPU/GPU) moeten hebben als de PS4 zelf? Alles moet toch 2x gerendeerd worden.Jeroenimoes schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:39:
[...]
Zover ik begrijp krijgt de Morpheus PlayStation VR wat extra hardware mee voor de output. In hoeverre dat kastje de PS4 ontlast of ondersteunt weet ik niet.
Ik ben iig. benieuwd hoe ze 'm in de markt gaan zetten. Het lijkt me dat het lastig wordt om AAA-games erop te krijgen: de ontwikkeling zal toch een stuk langer duren...! Daarnaast zal het zeker in het begi ln nogal een niche product zijn, dus welke ontwikkelaar waagt zich daaraan?
Als ik ook kijk naar de Vita, die al jaren geen 1st party support meer krijgt van Sony, terwijl de handheld al wel zo'n 10 mln keer verkocht is.
Ik zou t fantastisch vinden om in huis VR mee te gaan maken, maar heb er op dit moment nogal een hard hoofd in...
Hoezo? Die apps kan Sony toch ook uitbrengen voor de PS4? Mediaplayer etc..Nieuwevolger schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:51:
Yep maar ook entertainment, bijvoorbeeld dat je midden in een concert staar in vr of een film die vr ondersteunt. Die markt mist sony toch ook wel een beetje. Maar we zullen het zien.
YouTube: Paris Games Week: Media Briefing (EN)
PSN: Alvanosa
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 10:34
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
ps 4K tv's verkopen en dan zo'n slechte kwaliteit stream leveren

- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 10:34
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Gelukkig ik ben niet de enigste die dit vindChaoss schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:19:
Ik was even vergeten hoe slecht en tenenkrommend gemaakt grappig japanners ook alweer zijn met hun presentaties maar het is weer helemaal duidelijk
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Ik snap niet waarom ze niet gewoon engelssprekende representatives sturen. Dit maakt gewoon elke presentatie 2x zo lang
Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903
Die kunnen nog wat van Apple leren !
Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903
Toen ik daar iets van zei op NeoGAF ben ik spontaan gebanned daar.Kartale schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:21:
Eigenlijk is er in de eerste 20 minuten nog niks gebeurd/aangekondigd ...
Ik snap niet waarom ze niet gewoon engelssprekende representatives sturen. Dit maakt gewoon elke presentatie 2x zo lang

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 27-10-2015 18:32 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
http://www.twitch.tv/playstationcardwizard schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:03:
Kijk via events op de PS4
ps 4K tv's verkopen en dan zo'n slechte kwaliteit stream leveren
Betere kwaliteit
Eens !!Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:33:
De Matterfall trailer was bruut.
PSN ID Binloading_nl
Dit topic is gesloten.
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link