Hoe staat je headset audio ingesteld in het menu dat je krijgt als je de PS knop lang ingedrukt houdt? Dit is zegmaar het menu waarin je ook je PS4 uitschakelt. Je kan als het goed is kiezen tussen chat only een alle audio. Rommel daar eens wat in.nielsvg schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:57:
Hallo
Ik heb sinds 2 dagen een ps4 maar heb een probleem.
Mijn ps4 is aangesloten met hdmi naar de tv en met een optische kabel voor het geluid aan een sony versterker.
Ik heb al bij apparaten en geluid al alles verzet naar optisch maar het geluid gaat hier maar noet over. Enkel over de tv zelf of de 7.1 bluetooth headset. Maar niet over de versterker.
Hoe kan ik dit oplossen?
ik heb hem op chat only staan. en ook onder geluid heb ik gekozen als uitvoer optical cable
maar toch geeft hij geluid via hdmi
Verwijderd
settings --> apparaten --> audio uitvoer --> staat daar HDMI of optical?nielsvg schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:24:
ik heb hem op chat only staan. en ook onder geluid heb ik gekozen als uitvoer optical cable
Ik heb het op optical staan
settings --> apparaten --> audio uitvoer --> staat daar HDMI of optical?
[/quote]
settings --> apparaten --> audio uitvoer --> staat daar HDMI of optical?
[/quote]
Als hij op Optical staat dan geeft hij toch sowieso geen uitvoer meer op HDMI
Zou niet moeten inderdaad.RedHat schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:34:
Als hij op Optical staat dan geeft hij toch sowieso geen uitvoer meer op HDMI
En als je je HDMI kabel eruit trekt, schakelt hij dan wel over op Optical?
Geprobeerd maar optical doet nog steeds niets
Ik vind het een raar verhaal. Ken je niet iemand met een PS4? Kun je checken wat er gebeurt als je die van hem/haar eraan hangt.
Verwijderd
Zit je optical er wel goed in? Kijk onder apparaten en onder video en geluid bij instellingen. Je hebt daar 2 menuutjes, ik kloot er ook vaak in om chat via scherm danwel via mn headset te krijgen, je kan op meerdere plekken je uitvoer kiezen.
ja ik heb op beide plaatsen alles goed staan maar toch zonder resultaat
Verwijderd
Dan begrijp ik het niet, zou sony ff contacten of eens googlennielsvg schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:24:
ja ik heb op beide plaatsen alles goed staan maar toch zonder resultaat
Wanneer jullie gamen met de PS4 op een televisie, zetten jullie de beeldverbeteraars dan aan of uit? Zelf heb ik een Sony. Motionflow en Film Mode staan beide uit net zoals andere zaken als ruis verminderen, dynamisch contrast enz.
Gewoon game mode op je tv aanzetten want dan worden dat soort beeldverbeteraars automatisch uitgezet als het goed is.rsca777 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:15:
Wanneer jullie gamen met de PS4 op een televisie, zetten jullie de beeldverbeteraars dan aan of uit? Zelf heb ik een Sony. Motionflow en Film Mode staan beide uit net zoals andere zaken als ruis verminderen, dynamisch contrast enz.
Gewoon gamemode aanzetten ja. Anders dikke inputlag.
Firewatch in de aanbieding, zal die iig halen. Is the witness voor 27 euro aan te raden of kan ik net zo goed wachten tot die nog wat cheaper wordt?
Voor wie hem nog niet heeft gespeeld en houdt van verhalende spellen die relaxed spelen: everybody's gone to the rapture is nu ook in de aanbieding.
Voor wie hem nog niet heeft gespeeld en houdt van verhalende spellen die relaxed spelen: everybody's gone to the rapture is nu ook in de aanbieding.
Oke.nielsvg schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:18:
wel ik gebruik dezelfde optische kabel voor mijn popcorn hour mediaspeler. dus nu moet ik steeds verwisselen als ik een apparaat gebruik
maar op de mediaspeler heb ik geen probleem en gaat het geluid via de versterker?
Pas anders de output aan van PCM naar bitstream om te zien of dat werkt?
Neem aan dat je 1 optische input op je versterker hebt, dus dat je de kabel uit je mediaplayer haalt en in de ps4 doet?
(Instellingen) > [Geluid en scherm] > [Instellingen audio-uitvoer] > [Primaire uitvoeraansluiting] > [DIGITAL OUT (OPTICAL)] te selecteren
Selecteer (Instellingen) > [Geluid en scherm] > [Instellingen audio-uitvoer] > [Audio-indeling (prioriteit)]. De standaardinstelling is [Lineaire PCM]. (hier dus eventueel bitstream proberen)
Ik vond The Witness best wel goed, maar heb nu net Talos Principle uitgespeeld en dat was toch nog wel een klasse apart. The Witness was met zijn €40 wel overpriced. En ja, je kan natuurlijk altijd wachten tot iets nog goedkoper wordt. Zelf overigens ook slechts €11 betaald voor Talos bij een deal vorige maand terwijl die nu weer gewoon €40 is.Is the witness voor 27 euro aan te raden of kan ik net zo goed wachten tot die nog wat cheaper wordt?
Talos principle is 18 euro bij bol. Kopen voor dat geld? (Vind fysiek leuker dan digitaal om te bezitten)Twixie schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:04:
[...]
Ik vond The Witness best wel goed, maar heb nu net Talos Principle uitgespeeld en dat was toch nog wel een klasse apart. The Witness was met zijn €40 wel overpriced. En ja, je kan natuurlijk altijd wachten tot iets nog goedkoper wordt. Zelf overigens ook slechts €11 betaald voor Talos bij een deal vorige maand terwijl die nu weer gewoon €40 is.
Journey is nu ook wel mooi geprijsd in de store..
Niet twijfelen.Talos principle is 18 euro bij bol. Kopen voor dat geld? (Vind fysiek leuker dan digitaal om te bezitten)
Iemand hier ervaring met beyond eyes? Die klinkt mij wel oke maar de reviews zijn heel wisselend. Kost nu maar 3,24 en dat is niet veel geld. Mocht hij volgende maand bij de gratis games zitten is het wel zonde..
Iemand hier al Killstrain geprobeerd? Ik net ff kort, best vermakelijk!
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Waarom Firewatch? De game is kort, je keuzes doen er zo goed als niet toe, framerate sux op de PS4 (of dat moet gepatcht zijn) en je loopt rond in een groot nationaal park zonder dieren. Volgens mij kan je er net zo goed een Lets play van kijken.warcow schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:39:
Firewatch in de aanbieding, zal die iig halen. Is the witness voor 27 euro aan te raden of kan ik net zo goed wachten tot die nog wat cheaper wordt?
The Witness heb ik bij release gekocht maar je moet echt zin hebben om je tanden er in te zetten. Heb wat puzzeltjes opgelost en was even echt onder de indruk van de wereld en het design, maar merkte na een tijdje dat ik me eigenlijk gewoon aan het vervelen was. Niks voelt logisch (ja na het oplossen misschien) dus dan moet je gaan bedenken wat de ontwikkelaar van je wil... Nope! Geen zin in.
Beide games hebben volgens mij vooral hoge cijfers omdat ze anders zijn, maar het zijn zeker geen games waar je over 10 jaar nog een keer aan terug denkt.
Als tip in deze sale wil ik Steamworld Heist even noemen. Je moet van turnbased houden, maar het is wel een snelle versie en in 2D. Wel even een review checken natuurlijk, want dit kan net zo goed je ding niet zijn.
YouTube: Steamworld Heist PC and PS4 Review
Ik heb me erg vermaakt met Firewatch. Leuk intrigerend en spannend verhaal, prima besturing, erg goede voice acting en mooie graphics. Framerate geen last van gehad.
Firewatch was een collega ook goed positief over, met korting wil ik die dan ook zeker proberen. Ben benieuwd of ik jou kritiek ook zo zie. Wat je zegt over the witness is precies waar ik bang voor ben dat mij ook gaat gebeuren en dan koop ik liever een ander spel voor dat geld.Beakzz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:17:
[...]
Waarom Firewatch? De game is kort, je keuzes doen er zo goed als niet toe, framerate sux op de PS4 (of dat moet gepatcht zijn) en je loopt rond in een groot nationaal park zonder dieren. Volgens mij kan je er net zo goed een Lets play van kijken.
The Witness heb ik bij release gekocht maar je moet echt zin hebben om je tanden er in te zetten. Heb wat puzzeltjes opgelost en was even echt onder de indruk van de wereld en het design, maar merkte na een tijdje dat ik me eigenlijk gewoon aan het vervelen was. Niks voelt logisch (ja na het oplossen misschien) dus dan moet je gaan bedenken wat de ontwikkelaar van je wil... Nope! Geen zin in.
Beide games hebben volgens mij vooral hoge cijfers omdat ze anders zijn, maar het zijn zeker geen games waar je over 10 jaar nog een keer aan terug denkt.
Als tip in deze sale wil ik Steamworld Heist even noemen. Je moet van turnbased houden, maar het is wel een snelle versie en in 2D. Wel even een review checken natuurlijk, want dit kan net zo goed je ding niet zijn.
YouTube: Steamworld Heist PC and PS4 Review
Hierbij de 'gelekte' presentatie: https://de.scribd.com/doc/312585554/PS4-5-NEO-pdf.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Staat er nog iets noemenswaardig in het document wat we nog niet wisten?
Ik had liever iets gelezen over: snelheid van HDD en SSD wordt verhoogd
Daar staat niets over in de presentatie.Dubrillion schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:35:
Staat er nog iets noemenswaardig in het document wat we nog niet wisten?
Neo mode: Higher clock, more SEs, new GPU instructions, maar er wordt niets gezegd over de exacte hardware.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Best leuke aanbiedingen volgens mij van die digitale games... Zelf aan het denken om
- Firewatch
- Everybody's gone to the rapture
- The vanishing of Ethan Carter
te halen
Hoe is Journey eigenlijk?
- Firewatch
te halen
[ Voor 7% gewijzigd door Scrisissszzz op 15-07-2016 08:25 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
b.o.n.s schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:45:
[...]
Ik heb dat ook al veranderd maar zonder succes
Oke.
Pas anders de output aan van PCM naar bitstream om te zien of dat werkt?
Neem aan dat je 1 optische input op je versterker hebt, dus dat je de kabel uit je mediaplayer haalt en in de ps4 doet?
(Instellingen) > [Geluid en scherm] > [Instellingen audio-uitvoer] > [Primaire uitvoeraansluiting] > [DIGITAL OUT (OPTICAL)] te selecteren
Selecteer (Instellingen) > [Geluid en scherm] > [Instellingen audio-uitvoer] > [Audio-indeling (prioriteit)]. De standaardinstelling is [Lineaire PCM]. (hier dus eventueel bitstream proberen)
Journey is voor mij een van de tofste games die ik gespeeld heb op de PS3 en op PS4Scrisissszzz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:24:
Best leuke aanbiedingen volgens mij van die digitale games... Zelf aan het denken om
- Firewatch
te halen
Heerlijke game om savonds te spelen. En dan die soundtrack, damn die blijft goud
Everybody's gone to the rapture en etham carter heb ik beide gespeeld en vond ik erg de moeite waard!Scrisissszzz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:24:
- Firewatch
te halen
Paulus07 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:39:
[...]
Journey is voor mij een van de tofste games die ik gespeeld heb op de PS3 en op PS4
Heerlijke game om savonds te spelen. En dan die soundtrack, damn die blijft goud
Ok nice! €35 voor alle 4 de games is een mooi prijsje denk ik. Straks even aanschaffenwarcow schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:57:
[...]
Everybody's gone to the rapture en etham carter heb ik beide gespeeld en vond ik erg de moeite waard!
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Valt niet mee hè, quoten?
Gewoon op de quote knop drukken en onder de quote typen.
Het schijnt een paar maanden oude presentatie te zijn, dus niet van de officiele aankondiging.bram1984 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:23:
Neo presentatie is naar verluidt gelekt. Seems legit.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1246596
Een snellere hdd hoeft van mij niet, zijn maar een paar games die het nodig zouden hebben. Maar de cpu die wordt bescheven baard mij toch zorgen, sommige games hadden al problemen met de cpu zoals planetside 2 en ac unity en nu moet die zelfde cpu maar dan overgeklokt een zwaarde gpu aansturen. Ben ook benieuwd op wat voor nm de cpu en gpu nu gebakken zijn.
Snellere hd zou juist wel fijn zijn, een mechanishe schijf met ook nog is een trage 'pijp' is een bottleneck, mogelijk met meer impact dan die cpu (vooral in sandbox/open world games). Maar wsl worden beiden dus niet of minimaal aangepast om 'compabiliteit' te garanderen.
10 second ninja DONE
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die Journey niks aan vinden, maar voor mij was het een unieke ervaring. Heb hem 2 keer doorlopen (duurt niet heel lang) en ga het sowieso nog wel een derde keer doen. De tweede keer heb ik hem helemaal samen met iemand anders uitgespeeld en dat was een nog mooiere ervaring dan de eerste keer.Scrisissszzz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:24:
- Firewatch
te halen
Dus voor een lage prijs zeker het proberen waard.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Journey vind ik ook echt briljant. Bijna een spirituele ervaring. Eigenlijk moet je die spelen met een lading drugs op.
Ik heb ook nog zitten twijfelen om Firewatch te kopen, maar het lijkt me wat weinig gameplay voor de prijs. Ik ga er nog eens over nadenken. Another World ga ik ook nog wel kopen voor die paar euro 
Bij het aankopen van The Witness viel me op dat bij het aanvullen van de portemonnee het te kiezen bedrag van 30 euro naar 50 euro gaat. Beetje jammer dat je er niets tussenin kan kiezen. Dan maar 2 keer apart aanvullen
Bij het aankopen van The Witness viel me op dat bij het aanvullen van de portemonnee het te kiezen bedrag van 30 euro naar 50 euro gaat. Beetje jammer dat je er niets tussenin kan kiezen. Dan maar 2 keer apart aanvullen
[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 15-07-2016 12:26 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
PlayStation Europe
PS Store Mega Weekend Deals starts today! Save on Fallout 4, Black Ops 3 & more until 18/7:
https://blog.eu.playstati...2&adbpl=tw&adbpr=36969785
PS Store Mega Weekend Deals starts today! Save on Fallout 4, Black Ops 3 & more until 18/7:
https://blog.eu.playstati...2&adbpl=tw&adbpr=36969785

De Neo in 2017 pas? 
had gehoopt in oktober, november oid..
had gehoopt in oktober, november oid..
Ben ik de enige die deze strategie van Sony en Microsoft enorm reactief en knudde vind? Naar mijn mening is deze updatestrategie een impliciete erkenning van hen dat ze 3 jaar geleden al een technologisch ver achterhaald product op de markt hebben gezet.
Nu proberen ze pleister op de wond te plakken in plaats dat ze werken aan een technologisch product dat 10 jaar vooruit kan zoals ze dat met de PS2 en PS3 wel was gelukt.
Nu proberen ze pleister op de wond te plakken in plaats dat ze werken aan een technologisch product dat 10 jaar vooruit kan zoals ze dat met de PS2 en PS3 wel was gelukt.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ben er ook niet blij mee, maar we moeten er maar mee leren leven. Ach je kan het ook net zo goed de schuld van de consument noemen. Toen de ps3 werd aangekondigd voor 600 dollar (en Sony z'n 700 dollar kostte om te maken) vond bijna iedereen hem te duur en gingen ze voor de wii of xbox 360, Sony heeft heel veel water bij de wijn moeten geven om het apparaat nog later bij de man te krijgen. Als je de console markt domineerd zoals de ps1 en ps2 destijds dan kan je zoiets veroorloven, maar bij de ps3 is Sony er bijna failliet door gegaan. Dus hebben ze besloten dat 400 euro een goeie verkoop prijs is en zoveel kostte het Sony ook ongeveer om te maken en verkopen.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:21:
Ben ik de enige die deze strategie van Sony en Microsoft enorm reactief en knudde vind? Naar mijn mening is deze updatestrategie een impliciete erkenning van hen dat ze 3 jaar geleden al een technologisch ver achterhaald product op de markt hebben gezet.
Sony zit nu goud geld te verdienen met de ps4.
Nog even over het hdd verhaal, een snellere hdd is natuurlijk beter maar er zijn 2 problemen, een snellere hdd is duurder en eigenlijk is 1tb al te weinig voor de ps4 als je z'n 10 games hebt plus demos en pslus games. De meeste open world games zoals gta 5 hoeven maar 1x worden ingeladen (gta online zijn laadtijden wel een serieus probleem) en the witcher 3 kost het veel tijd om een save game in te laden, maar fast travel vallen de laadtijden behoorlijk mee. Bij de meeste games zoals uncharted 4 en mgs5 bijvoorbeeld zijn de laadtijden goed te doen.
Verwijderd
Mee eens,Nieuwevolger schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:36:
[...]
Ben er ook niet blij mee, maar we moeten er maar mee leren leven. Ach je kan het ook net zo goed de schuld van de consument noemen. Toen de ps3 werd aangekondigd voor 600 dollar (en Sony z'n 700 dollar kostte om te maken) vond bijna iedereen hem te duur en gingen ze voor de wii of xbox 360, Sony heeft heel veel water bij de wijn moeten geven om het apparaat nog later bij de man te krijgen. Als je de console markt domineerd zoals de ps1 en ps2 destijds dan kan je zoiets veroorloven, maar bij de ps3 is Sony er bijna failliet door gegaan. Dus hebben ze besloten dat 400 euro een goeie verkoop prijs is en zoveel kostte het Sony ook ongeveer om te maken en verkopen.
Sony zit nu goud geld te verdienen met de ps4.
Nog even over het hdd verhaal, een snellere hdd is natuurlijk beter maar er zijn 2 problemen, een snellere hdd is duurder en eigenlijk is 1tb al te weinig voor de ps4 als je z'n 10 games hebt plus demos en pslus games. De meeste open world games zoals gta 5 hoeven maar 1x worden ingeladen (gta online zijn laadtijden wel een serieus probleem) en the witcher 3 kost het veel tijd om een save game in te laden, maar fast travel vallen de laadtijden behoorlijk mee. Bij de meeste games zoals uncharted 4 en mgs5 bijvoorbeeld zijn de laadtijden goed te doen.
Alleen dat van dat 1 TB te weinig is heeft met de persoon zelf te maken... niet met de playstation.
Ik gebruik nog steeds de 500 GB versie, en gebruik niet meer dan een kwart, ja als je alles wat ooit is uitgekomen op je PS4 wilt hebben terwijl je het 1 keer in de maand speelt... Ja dan kom je ruimte tekort
Laad tijden heb ik ook niet zoveel problemen mee, vooral als je het vergelijkt met de vorige generatie.
Dragon age Inq is binnen 10 seconden geladen bijvoorbeeld.
Maar op de PS3 duurt het bij hetzelfde spel ruim een minuut
Niet de enige, maar het wordt wel lichtelijk vermoeiend in hoeverre de consument in het algemeen de grote bedrijven onderschat. Alsof daar allemaal mensen werken die minder weten dan ons en geen tijd krijgen om over een strategie na te denken. Natuurlijk kunnen ze fouten maken, maar dan was het niet te voorspellen.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:21:
Als Sony en MS 3 jaar geleden een console hadden uitgebracht met fantastische hardware voor €600,- / €700,- dan hadden ze nog niet de helft van de verkoopcijfers gehaald die ze nu hebben. Je moet niet vergeten dat de economie toen behoorlijk op zijn gat lag. En goede kans dat dit nu de upgrade strategie blijft tot een consoles volledig overbodig wordt en er enkel nog een streambox nodig is (dan wel in je TV zit).
Hoe je het ook bekijkt..de hardware is nu zo goed als hetzelfde als een pc.
Sega praktijken zijn het... bah
Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl
Laatste paar jaar PS3/X360: meehhhh deze generatie duurt veel te lang, PC is veel mooier, waar blijft de PS4 en Xbox 720.
PS4/X1 komen uit: meehhhh wat een kut hardware, achterhaalde zooi, PC is veel mooier
Sony/MS kondigen 3 jaar later een mid-gen upgrade aan welke geen enkel effect op early adopters heeft, aangezien alle games op beide consoles werken: meehhhh Sony en MS zijn echt kut, want nu erkennen ze dat hun hardware inderdaad achterhaald is. Ik ben niet verplicht om te kopen maar toch vind ik het stom omdat het gewoon stom is (ofzo, geen idee verder)
Laten we voor het gemak de PS3 prijs op het begin ook maar even vergeten + het feit dat hardware zich tegenwoordig veel sneller ontwikkelt.
Het is ook nooit goed.
@Leno: 2017? Waar heb je dat vandaan?
PS4/X1 komen uit: meehhhh wat een kut hardware, achterhaalde zooi, PC is veel mooier
Sony/MS kondigen 3 jaar later een mid-gen upgrade aan welke geen enkel effect op early adopters heeft, aangezien alle games op beide consoles werken: meehhhh Sony en MS zijn echt kut, want nu erkennen ze dat hun hardware inderdaad achterhaald is. Ik ben niet verplicht om te kopen maar toch vind ik het stom omdat het gewoon stom is (ofzo, geen idee verder)
Laten we voor het gemak de PS3 prijs op het begin ook maar even vergeten + het feit dat hardware zich tegenwoordig veel sneller ontwikkelt.
Het is ook nooit goed.
@Leno: 2017? Waar heb je dat vandaan?
Verwijderd
Net voor de grap een beetje bekeken hoeveel een PS4 met de Demo van P.T erop waard is..
Op 1 van die van mij staat P.T nog.
En alleen door die demo schiet de waarde echt 3 tot 4 keer omhoog.
Toch best wel geinig.
Benieuwd of dit nog hoger word de komende tijd, anders zet ik hem toch een keertje op Marktplaats ofzo.
Toch best wel geinig.
Benieuwd of dit nog hoger word de komende tijd, anders zet ik hem toch een keertje op Marktplaats ofzo.
P.T? Mis ik iets?Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:57:
Net voor de grap een beetje bekeken hoeveel een PS4 met de Demo van P.T erop waard is..
Toch best wel geinig.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De 'demo' van de gecancelde Silent Hill game. Die is niet meer beschikbaar op PSN (de store iig) dus lastig om nog aan te komen 
<Edit>damn you dvdkiwi voor snelle vingers
<Edit>damn you dvdkiwi voor snelle vingers
[ Voor 22% gewijzigd door BlackEyedAngel op 15-07-2016 15:07 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
P.t. Kan je toch gewoon weer opnieuw downloaden als die in je bibliotheek staat of heb ik het mis?
Nope, staat in mijn bibliotheek, maar is niet meer te downloaden.
Dan lukt het inderdaad. Anders is het pindakaas.
Ik baal gewoon van de ontwikkeling dat Graphics opnieuw belangrijker zijn gameplay.
Ik baal gewoon van de ontwikkeling dat Graphics opnieuw belangrijker zijn gameplay.
Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl
Waar maak je dat uit op?TheBuddha schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:16:
Juist met meer kracht en andere functies kan een betere game ervaring geven. Zo is het mogelijk om meer detail in een wereld te stoppen en zou je een betere gestroomlijnde online ervaring kunnen geven zoals destiny. Wat zou jij dan graag willen zien aan als je het over betere gameplay hebt?TheBuddha schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:16:
Krijg de melding bij test netwerk :
Ip packet fragmantation.
En dat dit aan mijn router ligt...
De grap is mijn ps4 zit niet aan een router. Maar direct aan een modem en dus heeft hij een eigen ip. Heb ook een nat 1 daardoor. Maar kan dus niks wijzigen in de modem(staat op bridged mode) maar heb die melding wel ineens...
Ip packet fragmantation.
De grap is mijn ps4 zit niet aan een router. Maar direct aan een modem en dus heeft hij een eigen ip. Heb ook een nat 1 daardoor. Maar kan dus niks wijzigen in de modem(staat op bridged mode) maar heb die melding wel ineens...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Is bij mij ook soms, gewoon een PS4 bug.v8power67 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:33:
Krijg de melding bij test netwerk :
Ip packet fragmantation.
Inderdaad en als je deze Sega vegelijking doortrekt naar Sony dan lijkt de ps4 de laatste console te worden zoals we consoles tot nu toe gekend hebben. Er komen wellicht wat paniekupgrades aan zoals neo, superneo, hyperneo.TheBuddha schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:35:
Sega praktijken zijn het... bah
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Maar nu heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt wat precies het probleem is met een mid gen upgrade die verder geen invloed heeft op de eerste PS4.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:00:
[...]
Inderdaad en als je deze Sega vegelijking doortrekt naar Sony dan lijkt de ps4 de laatste console te worden zoals we consoles tot nu toe gekend hebben. Er komen wellicht wat paniekupgrades aan zoals neo, superneo, hyperneo.
Nou de 2e gen prototypes staan tot april 2017 ofzo, om getest te worden.. (zo te zien..) Dus daarna zal t pas in de verkoop gaan..

Nee, niet zomaar iets roepen als een bug.. slaat nergens op.
Je hoort NAT 1 te hebben als je direct op een modem aan bent gesloten.
NAT 2 krijg je dan weer als je PS4 achter een router zit.
Kun je m installeren, en de PS4 incl PT verkopen, zonder je account kwijt te zijn?Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:57:
Toch best wel geinig.
Verwijderd
Ik bedoelde ook de melding over IP fragmentatie.b.o.n.s schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:26:
Nee, niet zomaar iets roepen als een bug.. slaat nergens op.
Je hoort NAT 1 te hebben als je direct op een modem aan bent gesloten.
NAT 2 krijg je dan weer als je PS4 achter een router zit.
Verwijderd
Japoor Leno schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:27:
[...]
Kun je m installeren, en de PS4 incl PT verkopen, zonder je account kwijt te zijn?
Een demo is niet account gebonden gelukkig.
Kan deze gewoon op mijn andere account spelen op de PS4.
Dus ALS ik hem verkoop verwijder ik gewoon mijn account enz, en laat ik alleen P.T erop staan.
Want mijn account verkopen gaat niet gebeuren
Is dan ook (sinds kort) een PS3 bug, want deze melding kreeg ik gister toen ik even wilde controleren welke snelheden PSN ongeveer haalde. Na 3x proberen had hij ineens het nattype (2) veel sneller en ook dus geen melding van ip-fragmenten (of iets dergelijks). Komt vast gewoon door de PSN-storing van gister.
Een game ook niet. Maar als jij beide accounts verwijdert, is de demo ook weg, lijkt me.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:37:
[...]
Ja.
Een demo is niet account gebonden gelukkig.
Kan deze gewoon op mijn andere account spelen op de PS4.
Dus ALS ik hem verkoop verwijder ik gewoon mijn account enz, en laat ik alleen P.T erop staan.
Want mijn account verkopen gaat niet gebeuren
Ik speel US games ook op mijn EU account.
ASN, kom er maar in.
Jawel, gebonden, tochbram1984 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:43:
[...]
Een game ook niet. Maar als jij beide accounts verwijdert, is de demo ook weg, lijkt me.
ASN, kom er maar in.
Een vriend van me heeft Uncharted 4 hier bij mij erop staan, maar kan t alleen niet spelen zonder eerst met zijn account in te loggen. Eigen account lukt niet.
Dit komt omdat hij zijn eigen PS ook als primary laat staan.
(toch?)
Maar kan volgens mij niet op MP vinden dat een PS met PT veel meer waard is.. (of ik zoek niet goed)
[ Voor 8% gewijzigd door poor Leno op 15-07-2016 19:47 ]
Verwijderd
Voordat ik mijn Account verwijder zet ik er logischerwijs een andere gebruiker op.bram1984 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:43:
[...]
Een game ook niet. Maar als jij beide accounts verwijdert, is de demo ook weg, lijkt me.
ASN, kom er maar in.
Dan verwijder ik mijn account waardoor er een lege gebruiker staat zonder psn account, maar P.T staat dan nog gewoon op de harde schijf.
Heb het al geprobeerd op mijn andere ps4 met een andere demo
Dat is dan goed om te weten. Op deze manier zijn dus al je digitale games ook nog iets waard indien je al je games verkoopt. En in dat nieuwe account zet je 'm dan op primary? Maar moet het account waarmee je de aanschaf hebt gedaan er dan niet op staan?Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:05:
[...]
Voordat ik mijn Account verwijder zet ik er logischerwijs een andere gebruiker op.
Dan verwijder ik mijn account waardoor er een lege gebruiker staat zonder psn account, maar P.T staat dan nog gewoon op de harde schijf.
Heb het al geprobeerd op mijn andere ps4 met een andere demo
Dat 2017 slaat terug op tot hoe lang de developers de prototypes mogen houden. Daarna moeten de prototypes terug ingeleverd worden. PS4 3.50 SDK is al uit sinds juni en zit al support in voor de NEO modus.poor Leno schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:24:
[...]
Nou de 2e gen prototypes staan tot april 2017 ofzo, om getest te worden.. (zo te zien..) Dus daarna zal t pas in de verkoop gaan..
[afbeelding]
Alle developers die nu ook al bezig zijn met ontwikkelen moeten dan ook vanaf oktober 2016 verplicht gereleased worden met een NEO modus. Dit zou niet echt logisch zijn als de NEO pas in 2017 uit komt. Dan zou Sony geen harde deadline zetten voor oktober 2016.
[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 15-07-2016 20:11 ]
Verwijderd
Nee.bram1984 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:10:
[...]
Dat is dan goed om te weten. Op deze manier zijn dus al je digitale games ook nog iets waard indien je al je games verkoopt. En in dat nieuwe account zet je 'm dan op primary? Maar moet het account waarmee je de aanschaf hebt gedaan er dan niet op staan?
Bij een Demo maakt het helemaal niets uit of er iets primary is of niet, aangezien deze gratis en voor iedereen beschikbaar zijn.
Bij echte games en thema's en dingen waarvoor je heb betaalt werkt het uiteraard niet, dan moet je wel degelijk je eigen account waarmee je deze heb aangeschaft erop hebben staan. en als Primary hebben.
Deze zijn dus WEL account verbonden.
Dus een P.T kan ik op mijn playstation laten staan, een nieuwe(gast) gebruiker aanmaken (zonder dat ik een psn acount invoer) en dan mijn eigen account en content(behalve p.t) eraf gooien zodat die helemaal leeg is behalve P.T.. dan hoeft de nieuwe eigenaar alleen maar zijn psn in te voeren en dan kan die meteen beginnen..
Ah zo! Ik snapte er al niets van idd dat spellen vanaf oktober dat moesten hebben jaSenaxx schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:10:
[...]
Dat 2017 slaat terug op tot hoe lang de developers de prototypes mogen houden. Daarna moeten de prototypes terug ingeleverd worden. PS4 3.50 SDK is al uit sinds juni en zit al support in voor de NEO modus.
Alle developers die nu ook al bezig zijn met ontwikkelen moeten dan ook vanaf oktober 2016 verplicht gereleased worden met een NEO modus. Dit zou niet echt logisch zijn als de NEO pas in 2017 uit komt. Dan zou Sony geen harde deadline zetten voor oktober 2016.
Dus nog steeds op oktober november hopen

Nog steeds bezig met UC3. Nu bij chapter 12 en kan nu al zeggen dat dit de slechtste UC game is. Zoveel ergernissen in dit deel.
Zoals?Ari Gold schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:13:
Nog steeds bezig met UC3. Nu bij chapter 12 en kan nu al zeggen dat dit de slechtste UC game is. Zoveel ergernissen in dit deel.
(aangezien ik benieuwd ben)
Eens. Ik ben bij chapter 10 en vind t tot nog toe de minste van de drie. 2 vond ik erg goed.Ari Gold schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:13:
Hopelijk wordt het nog beter.
Flash sale in de US-store. Mooiste aanbieding:
The Last Of Us: $ 7,99
De set pieces in 3 vind ik wel het vetst uit de hele serie.
- Het te snel dood gaan op crushing. Dit viel in de vorige 2 delen nog mee.
- Enemies die snel flanken
- Prompt vechten dat soms niet goed werkt
- In cover gaan reageert heel slecht (vooral dit)
Thanks! Hele mooie prijs.SqueakyClean schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:58:
[...]
Eens. Ik ben bij chapter 10 en vind t tot nog toe de minste van de drie. 2 vond ik erg goed.
Hopelijk wordt het nog beter.
Flash sale in de US-store. Mooiste aanbieding:
The Last Of Us: $ 7,99
Verwijderd
Ik ben ook geen Uncharted fan, maar je eerste 2 punten slaan helemaal nergens opAri Gold schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:10:
[...]
[...]
Thanks! Hele mooie prijs.
Het is niet voor niets de hoogste moeilijkheidsgraad, natuurlijk ga je dan snel dood (vind dit juist 1 van de verbeteringen in Nr.4 dat je binnen no-time dood ben).
En dat ze snel flanken, ja duhhh ze willen je dood hebben op de hoogste moeilijkheidsgraad.
Beetje stom..
Dat is net zoals zeggen dat een game op easy TE makkelijk is en dan vijanden niet nadenken..
Prompt vechten heb ik ook geen problemen mee gehad..
Moet je wel gelijk geven in dat cover niet altijd lekker werkt, maar daar wen je wel aan na een paar chapters.
Crushing slaat ook nergens op en mijn insziens komt de game op die stand totaal niet tot z'n recht.Ari Gold schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:10:
[...]
[...]
Thanks! Hele mooie prijs.
Snel flanken? Geen idee waarom dat negatief is.
In cover gaan totaal geen last van gehad.
Je hebt snel dood gaan en snel dood gaan. In de vorige 2 delen kon ik zeker wel meer kogels vangen en dan nog in cover kunnen gaan. 4 a 5 kogels. Nu ben ik bij 2 kogels soms al dood zonder dat ik al damage heb.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:14:
[...]
Ik ben ook geen Uncharted fan, maar je eerste 2 punten slaan helemaal nergens op.
Het is niet voor niets de hoogste moeilijkheidsgraad, natuurlijk ga je dan snel dood (vind dit juist 1 van de verbeteringen in Nr.4 dat je binnen no-time dood ben).
En dat ze snel flanken, ja duhhh ze willen je dood hebben op de hoogste moeilijkheidsgraad.
Beetje stom..
Dat is net zoals zeggen dat een game op easy TE makkelijk is en dan vijanden niet nadenken..
Prompt vechten heb ik ook geen problemen mee gehad..
Moet je wel gelijk geven in dat cover niet altijd lekker werkt, maar daar wen je wel aan na een paar chapters.
Misschien hebben ze dit aangepast voor meer realisme. Het is een moeilijkheidsgraad, geen puinhoopheidsgraad.
Vooral bij dit gedeelte;
Hier komt er weer zo een grote gast die je met prompt moet verslaan. Kreeg elke keer gewoon een granaat toe gegooid. Ja, dan heb je geen kans om weg te duiken.
En die chapter daarna waar je de Tau Sniper krijgt. Paar keer gehad dat de kogel gewoon niet raakte terwijl het vol op z'n bovenlichaam was.
Het flanken valt op zich wel mee. Het is alleen opmerkelijk dat het nu meer is.
Heb echt vaak dat je naar een blok rent en dan op O drukt om in cover te gaan. Dit zou in 1 beweging moeten gaan, maar soms staat ie er gewoon naast ipv dat hij in cover gaat.bram1984 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:21:
[...]
Crushing slaat ook nergens op en mijn insziens komt de game op die stand totaal niet tot z'n recht.
Snel flanken? Geen idee waarom dat negatief is.
In cover gaan totaal geen last van gehad.
Verwijderd
Dat zijn dan gelukkig smaken die verschillen.Ari Gold schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:38:
[...]
Je hebt snel dood gaan en snel dood gaan. In de vorige 2 delen kon ik zeker wel meer kogels vangen en dan nog in cover kunnen gaan. 4 a 5 kogels. Nu ben ik bij 2 kogels soms al dood zonder dat ik al damage heb.
Misschien hebben ze dit aangepast voor meer realisme. Het is een moeilijkheidsgraad, geen puinhoopheidsgraad.
Vooral bij dit gedeelte;
[video]
Hier komt er weer zo een grote gast die je met prompt moet verslaan. Kreeg elke keer gewoon een granaat toe gegooid. Ja, dan heb je geen kans om weg te duiken.
En die chapter daarna waar je de Tau Sniper krijgt. Paar keer gehad dat de kogel gewoon niet raakte terwijl het vol op z'n bovenlichaam was.
Van mij mogen er meer games zijn met crushing zoals deze, ik hou daar wel van in zulke games(net zoals Realistic in Black ops 3) 1 kogel dood
Sommige games hebben een hard modus waarbij je nog steeds 15 kogels kan ontvangen(Far cry, dragon age, bioshock, dying light , eerste 3 uncharted bijvoorbeeld)..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 12:47 ]
Dat is inderdaad maar goed. 
Denk dat ik na UC3 aan TLOU begin en UC4 voor later bewaar. Mensen hier die die op platinum hebben?
Denk dat ik na UC3 aan TLOU begin en UC4 voor later bewaar. Mensen hier die die op platinum hebben?
Verwijderd
Voor TLOU JupAri Gold schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:55:
Dat is inderdaad maar goed.
TLOU is gelukkig vele male beter dan Uncharted
Voor UC4 JupAri Gold schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:55:
Uncharted is gelukkig vele male beter dan TLOU
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Interesseert me geen reet welke beter is.
Moet je TLOU niet 3x uitspelen? 1x normaal, 1x plus mode en dan nog grounded?
Verwijderd
Easy en normal zijn meteen beschikbaar maar hard en survivor.(Maar je kan meteen beginnen met Grounded en daarna Grounded+ omdat dit DLC is)Ari Gold schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:36:
Interesseert me geen reet welke beter is.![]()
Dus theoretisch hoef je hem maar 2 keer uit te spelen, op Grounded en Grounded+.
Maar als je nog geen TLOU heb gespeeld, dan zou ik eerst een run op Normal doen zodat je weet waar alles is en waar iedereen is(aangezien Grounded lastiger is dan Crushing
(maar er is een Trophy topic voor dit
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 14:53 ]
Verwijderd
Je praat poep, mijn persoonlijke meningdvdkiwi schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:24:
[...]
Voor UC4 Jup
Uncharted is gelukkig vele male beter dan TLOU(PERSOONLIJKE MENING!!!!!
)
TLOU was episch. UC4 is meh.
Ik ben net een uurtje klaar met Uncharted 4. Wow, vet, grafisch pareltje. Speel weinig SP games, maar dit was er eentje om in te lijsten. PS4 was urenlang een oude stofzuiger, maar snap waarom, wat stopt Naughty Dog een passie en tijd in de wereld van Uncharted zeg.
Lang verhaal kort: Genoten! 👍🏻
Lang verhaal kort: Genoten! 👍🏻
Ik ben bezig met Steamworld Heist en ik zie bij de trophies dat er ook iets bestaat als "all Gold SteamWorld Ranking". Kennelijk een soort gamemodus ofzo. Ik kan er alleen niets over vinden. Zowel niet op internet, als in de game. Kijk ik ergens strak overheen? Iemand die het ook speelt hier?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Normal is echt veel te simpel. Hard is de sweet spot bij TLoU. Zo speelt de game zoals hij bedoeld is. Net genoeg supplies en zuinig zijn op je kogels.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:47:
[...]
Easy en normal zijn meteen beschikbaar maar hard en survivor.(Maar je kan meteen beginnen met Grounded en daarna Grounded+ omdat dit DLC is)
Dus theoretisch hoef je hem maar 2 keer uit te spelen, op Grounded en Grounded+.
Maar als je nog geen TLOU heb gespeeld, dan zou ik eerst een run op Normal doen zodat je weet waar alles is en waar iedereen is(aangezien Grounded lastiger is dan Crushing)
(maar er is een Trophy topic voor dit)
Verwijderd
Mee eens,bram1984 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:10:
[...]
Normal is echt veel te simpel. Hard is de sweet spot bij TLoU. Zo speelt de game zoals hij bedoeld is. Net genoeg supplies en zuinig zijn op je kogels.
Al heb ik het meeste plezier gehad met mijn Grounded Runs.
Zonder HUD en met vrijwel geen supplies, dan heb je toch een beetje meer het realistische gevoel dan bij hard.
Want bij grounded heb je gewoon momenten dat je een groep infected ziet maar dat je er langs MOET sluipen omdat je totaal geen supplies heb.
Vooral die HUD en Listen mode weg vind ik een mooie toevoeging aan grounded
Ik heb de eerste run op Hard zonder listen mode gedaan. Persoonlijk vond ik dit best pittig en was het vaak ook trial & error.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:35:
[...]
Mee eens,
Al heb ik het meeste plezier gehad met mijn Grounded Runs.
Zonder HUD en met vrijwel geen supplies, dan heb je toch een beetje meer het realistische gevoel dan bij hard.
Want bij grounded heb je gewoon momenten dat je een groep infected ziet maar dat je er langs MOET sluipen omdat je totaal geen supplies heb.
Vooral die HUD en Listen mode weg vind ik een mooie toevoeging aan grounded
Verwijderd
Daar hou ik juist van,bram1984 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:16:
[...]
Ik heb de eerste run op Hard zonder listen mode gedaan. Persoonlijk vond ik dit best pittig en was het vaak ook trial & error.
Lekker dat trial&Error tot dat je DE tactiek heb gevonden waarmee je verder kan.
Lekker gevoel als je dan uiteindelijk de game uitspeelt
Ik heb TLOU ondertussen zo vaak uitgespeeld dat ik weet waar ik alles kan vinden en waar iedereen is
Heb zelfs de hele game een keer op Grounded uitgespeeld zonder ook maar 1 kogel te gebruiken
spoiler:
.
Behalve op het stukje waar Joel aan een touw hangt, aangezien het spel niet verder kan als je Ellie niet beschermt daar.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2016 11:48 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link