Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Ja ik snap wel wat het butterfly effect is (leuke game waarin dit wordt gebruikt is Until Dawn) maar ik zag de connectie niet met je filmpje.. :)

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
P.E.No.1 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:09:
[...]

Ja ik snap wel wat het butterfly effect is (leuke game waarin dit wordt gebruikt is Until Dawn) maar ik zag de connectie niet met je filmpje.. :)
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de greed van de tegenstander voor de kill heeft gezorgd, echter is dat geen butterfly effect maar stupidity :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corset schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:06:
[...]

Dat dit soort basis concepten moeten worden uitgelegd, duidelijk hebben mensen liggen slapen op school :+

Butterfly effect voor de mensen die niet willen lezen op wikipedia;

TL;DR

1 keuze, 1 actie heeft invloed op verschillende latere andere beslissingen. Even een simpel voorbeeld:

Until Dawn, het hele spel draait hierom. Conversations in Bioware games, etc
Nog erger is dat jij de definitie van butterfly effect gaat uitleggen. 8)7 :P

Ik snapte het verband niet met een weinig interessante melee kill (damn, hoeveel tijd moet Dennis wel niet kwijt zijn aan trimmen als hij voor dit soort zaken al het Share menu oproept), maar blijkbaar is dat een vlindermes. Weten we dat ook weer. :)

Ik speel al een tijdje geen CoD meer, vandaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:20:
[...]

Nog erger is dat jij de definitie van butterfly effect gaat uitleggen. 8)7 :P

Ik snapte het verband niet met een weinig interessante melee kill (damn, hoeveel tijd moet Dennis wel niet kwijt zijn aan trimmen als hij voor dit soort zaken al het Share menu oproept), maar blijkbaar is dat een vlindermes. Weten we dat ook weer. :)

Ik speel al een tijdje geen CoD meer, vandaar. ;)
Ach, als mensen het niet snappen, moeten ze terug naar school :p het is een van de eerste basis concepten die ik heb geleerd :D

En vlindermes/butterfly effect, ach die combinatie is gewoon vaag

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:38
Nieuwevolger schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:57:
Denk eigenlijk niet dat hier iemand een hekel heeft aan bf.
Ik vond van de meest recente iteraties alleen BF:BC2 en dan met name de Vietnam dlc het beste. Deel 3 en 4 heb ik alles bij elkaar misschien maar een paar uurtjes gespeeld maar ik vond er niks meer aan.

* Vrijdag rent hard weg :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 20:11
Lasmibalsingh schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:53:
[...]

Die paar levels op het einde zijn op crushing echt lastig inderdaad. Maar ik vond UC1 het lastigst op crushing als je het op de normale manier speelde zonder level skip etc.
Ben pas bij level 7. Ze flanken niet normaal snel. In deel 1 en 2 kon je nog een paar kogels vangen en schuilen. Hier is het meteen dood. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Ik vond van de meest recente iteraties alleen BF:BC2 en dan met name de Vietnam dlc het beste.
Kiwi dacht dat je een typefout gemaakt had en irritaties bedoelde ipv iteraties, maar na googelen blijkt iteratie gewoon prima te kloppen in deze context.
O-)
Betreffende BFBC2 heb je gelijk, dat was één van de betere. Als ze érgens een remake van mogen maken is het die wel!
corset schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:45:
[...]
Omdat het hip is om te haten op:
Ubisoft
EA
CoD
Battlefield
Als je geen hekel hebt aan minimaal 2 of 3 van bovenstaande ben je geen "echte gamer". Laten we vooral vergeten dat bovenstaande ook genoeg goeds hebben gedaan voor de game industrie, maar dan ben je al snel een fanboy.
Sorry maar wat je nu zegt is echt onzin.
Denk je dat die 3 miljoen dislikes op de nieuwe CoD trailer gegeven zijn omdat haten op CoD "hip is" of omdat ze wéér hetzelfde doen en niet luisteren naar de community?
Denk je dat mensen het niet zo op Ubisoft hebben omdat haten op Ubisoft "hip is" of omdat Ubisoft hun games nogal euh, afgeraffeld uitbrengen?
Wat wil je ook als je ieder jaar een nieuwe game uit móet brengen. En dan heb ik het niet over het steeds maar weer hetzelfde concept van hun games, want dat moet je liggen of niet. (voorbeeld: Ubisoft staat er om bekend blachelijk veel colectibles in hun games te stoppen. Dat klopt zeker, maar nu ik Uncharted 4 heb gespeeld moet ik zeggen dat Naugthy Dog er ook wat van kan.)

Ik haat geen enkele developer, gelukkig word ik dan als "echte gamer" geclassificeerd, dank daarvoor :*)
God of War III vond ik één van de tofste spellen die ik ooit gespeeld heb, maakt dat mij een fanboy?
Ik zou me niet zo druk maken als ik jou was. Altijd maar klagen dat mensen zich zo snel aangevallen voelen en/of fanboys zijn, maar zelf schiet je ook bij alles flink de verdediging in ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2016 09:57 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Ik vond van de meest recente iteraties alleen BF:BC2 en dan met name de Vietnam dlc het beste. Deel 3 en 4 heb ik alles bij elkaar misschien maar een paar uurtjes gespeeld maar ik vond er niks meer aan.

* Vrijdag rent hard weg :P
Niets meer aan vinden is wat anders dan haten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:35:
[...]

Kiwi dacht dat je een typefout gemaakt had en irritaties bedoelde ipv iteraties, maar na googelen blijkt iteratie gewoon prima te kloppen in deze context.
O-)
Betreffende BFBC2 heb je gelijk, dat was één van de betere. Als ze érgens een remake van mogen maken is het die wel!

[...]

Sorry maar wat je nu zegt is echt onzin.
Denk je dat die 3 miljoen dislikes op de nieuwe CoD trailer gegeven zijn omdat haten op CoD "hip is" of omdat ze wéér hetzelfde doen en niet luisteren naar de community?
Denk je dat mensen het niet zo op Ubisoft hebben omdat haten op Ubisoft "hip is" of omdat Ubisoft hun games nogal euh, afgeraffeld uitbrengen?
Wat wil je ook als je ieder jaar een nieuwe game uit móet brengen. En dan heb ik het niet over het steeds maar weer hetzelfde concept van hun games, want dat moet je liggen of niet.

Ik haat geen enkele developer, gelukkig word ik dan als "echte gamer" geclassificeerd, dank daarvoor :*)
God of War III vond ik één van de tofste spellen die ik ooit gespeeld heb, maakt dat mij een fanboy?
Ik zou me niet zo druk maken als ik jou was. Altijd maar klagen dat mensen zich zo snel aangevallen voelen en/of fanboys zijn, maar zelf schiet je ook bij alles flink de verdediging in ;)
Dus zullen we maar vergeten dat zonder CoD en BF het shooter genre niet zo ver was gekomen als nu? Dat het niet zo mainstream en succesvol was geworden?
Ubisoft? Ja, natuurlijk hebben ze alleen maar afgeraffelde games uitgebracht. Natuurlijk hebben ze geen goede games uitgebracht?
Even een Ubisoft lijstje:

Beyond Good & Evil
Call of Juarez
DMC3 (in samenwerking met Ubisoft gemaakt)
Farcry 1, Farcry 3
Just Dance (niet mijn game, maar de serie is gewoon een succes)
Myst 3,4,5
Prince of Persia
Rayman

en nog veel meer

Ik zal niet ontkennen dat Ubisoft in de afgelopen jaren wat fouten heeft gemaakt. Maar zeggen dat het allemaal zo kut is, en dat het bedrijf zo slecht is. Dat is natuurlijk onzin.
Hell, Squaresoft/Square Enix heeft ook genoeg ruk games uitgebracht en beloftes niet nagekomen, maar daar hoor je dan weer niemand over.

Ik heb respect voor de meeste developers. Ik vind sommigen wel iets minder, maar holy fuck, als je ziet hoe negatief en toxic de gaming community is geworden. (Zie inderdaad de CoD dislike, waarin letterlijk werd opgeroepen op sites om te disliken, ook al speel je geen games)
Ik kan me dan voorstellend at het lastig is om games te blijven maken.

En half afgemaakte games hebben we vooral aan de community te danken. De tijd dat gamers nog geduld hadden, en developers de tijd gaven is allang geweest. Elke delay wordt compleet uit zijn verband getrokken, en elke dag dat het langer duurt verliezen ze verkopen.
Zie NMS, hoeveel geklaag was er niet dat het uitgesteld werd?

offtopic:
En een tip: Niet alles wat ik zeg letterlijk nemen, soms mag je er ook wat sarcasme of cynisme in lezen, zoals de uitspraak waardoor jij je nu "minder gamer voelt"

[ Voor 3% gewijzigd door corset op 13-07-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:03:
[...]
-knip-
Even een Ubisoft lijstje:

Farcry 1, Farcry 3

-knip-
Even voor de duidelijkheid: Far Cry 1 is NIET door Ubisoft ontwikkeld, maar door Crytek. Ubisoft was enkel de publisher toen. De Far Cry merkenrecht is hierna overgenomen door Ubisoft. Far Cry 2 is de eerste Far Cry titel door Ubisoft ontwikkeld en leek totaal niet op de originele game, los van de naam. Onder andere daarom werd die ook zo slecht ontvangen, het was niet te vergelijken met het origineel en eerlijk gezegd nogal saai.

(Deel 3 is overigens zéér sterk, deel 4 vond ik niks anders dan een herhaling van deel 3 in een andere setting)

[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 13-07-2016 10:09 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk neem ik niet alles letterlijk corset; zie ook het gebruik van smileys. Helaas is het op een forum soms lastig om sarcasme/cynisme goed over te laten komen, zeker als cynisme met cynisme beantwoord wordt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat je mijn post ook wel erg selectief leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ASNNetworks schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:07:
[...]

Even voor de duidelijkheid: Far Cry 1 is NIET door Ubisoft ontwikkeld, maar door Crytek. Ubisoft was enkel de publisher toen. De Far Cry merkenrecht is hierna overgenomen door Ubisoft. Far Cry 2 is de eerste Far Cry titel door Ubisoft ontwikkeld en leek totaal niet op de originele game, los van de naam. Onder andere daarom werd die ook zo slecht ontvangen, het was niet te vergelijken met het origineel en eerlijk gezegd nogal saai.

(Deel 3 is overigens zéér sterk, deel 4 vond ik niks anders dan een herhaling van deel 3 in een andere setting)
aah, mijn fout!

Deel 2 was inderdaad minder, vond hem zeker niet slecht. Maar had niet het effect van deel 1.

Deel 1 vond ik zelf echt ruk vanwege de mutants erin.

Deel 3 was awesome

Deel 4 vond ik wel cool, het was more of the same, maar ik vond de villain wel weer leuk gedaan. Vooral dat je het spel echt in de eerste 20 minuten al kan completen was een leuk extratje.
dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:10:
Natuurlijk neem ik niet alles letterlijk corset; zie ook het gebruik van smileys. Helaas is het op een forum soms lastig om sarcasme/cynisme goed over te laten komen, zeker als cynisme met cynisme beantwoord wordt.
Daarbij moet ik wel zeggen dat je mijn post ook wel erg selectief leest ;)
Klopt :) Kan alleen slecht tegen de ongefundeerde rage tegen studios :p

[ Voor 18% gewijzigd door corset op 13-07-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 23:58

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:06:
[...]

Volgens mij werkt de ps4 controller niet met Suikoden en Oblivion. (Volgens mij)..

Bij mass effect inderdaad wel, heb ik namelijk ook gedaan.
FF voor die 0 mensen die dit nog boeit atm :P ;

Oblivion gestart en een character aangemaakt.. kan lopen en kijken MAAR.. links, rechts omhoog en omlaag kijken is geen probleem, maar alles wat daar tussenin zit om gewoon normaal rond te kijken gaat ERG stroperig en is nagenoeg onspeelbaar :{
Denk dat de PS3 controller toch de beste optie blijft tenzij hij het nu magisch opeens wel goed gaat doen :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:24
dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:35:
Dan heb je de quote niet goed begrepen (of ik niet). Jij haat geen enkele developer. Jij bent dus geen echte gamer 8) .

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:11:
[...]
Klopt :) Kan alleen slecht tegen de ongefundeerde rage tegen studios :p
Als het ongefundeerd is kan ik dat begrijpen ;)
Maar ik begrijp ook dat sommige mensen hun argumentatie soms niet goed op papier kunnen zetten.
Daarnaast weegt een bepaald aspect (bv framedrops of repetativiteit) bij de een soms veel zwaarder dan bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

corset schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:03:
[...]
En half afgemaakte games hebben we vooral aan de community te danken. De tijd dat gamers nog geduld hadden, en developers de tijd gaven is allang geweest. Elke delay wordt compleet uit zijn verband getrokken, en elke dag dat het langer duurt verliezen ze verkopen.
Zie NMS, hoeveel geklaag was er niet dat het uitgesteld werd?

offtopic:
En een tip: Niet alles wat ik zeg letterlijk nemen, soms mag je er ook wat sarcasme of cynisme in lezen, zoals de uitspraak waardoor jij je nu "minder gamer voelt"
Die uitspraak durf ik te bestrijden.

Ik denk dat het voornamelijk de uitgevers en aandeelhouders zijn die pushen voor een release.
Zie ook een oud artikel op kotaku

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Als het ongefundeerd is kan ik dat begrijpen ;)
Maar ik begrijp ook dat sommige mensen hun argumentatie soms niet goed op papier kunnen zetten.
Daarnaast weegt een bepaald aspect (bv framedrops of repetativiteit) bij de een soms veel zwaarder dan bij de ander.
Dat is wel zo, echter heeft EA genoeg goeds gedaan voor de industrie, Ubisoft ook. Dat wordt alleen helaas snel vergeten.
Zonder die bedrijven was de game wereld nooit zo geworden. Zelfde met een Atari, Sony, Sega, e.a.

Maar goed, ik kan nog steeds genieten van AC: Syndicate en Far Cry 3 & 4 :p Net zoals dat ik kan gnieten van games als Fez, Necrodancer, Doom en andere games.
whyz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Die uitspraak durf ik te bestrijden.

Ik denk dat het voornamelijk de uitgevers en aandeelhouders zijn die pushen voor een release.
Zie ook een oud artikel op kotaku
En waarom doen ze dat? Om geld te verdienen, omdat als het te lang duurt, de gamers het niet kopen. Wat dus precies mijn punt is.

Overigens, kan je Kotaku nauwelijks serieus nemen. Heeft soms niveau televaag :p

[ Voor 27% gewijzigd door corset op 13-07-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook altijd wel een hekel aan mensen die een beetje mee praten met de berichten op social media en reddit die de games zelf niet heefd gespeeld. Bijvoorbeeld nu wordt er massaal op cod gehaat, maar een goeie cod hater wou al een ww2 shooter toen bo2 uitkwam, de meeste die de iw trailer dislikers zijn ook maar meelopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nieuwevolger schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:32:
Ik heb ook altijd wel een hekel aan mensen die een beetje mee praten met de berichten op social media en reddit die de games zelf niet heefd gespeeld. Bijvoorbeeld nu wordt er massaal op cod gehaat, maar een goeie cod hater wou al een ww2 shooter toen bo2 uitkwam, de meeste die de iw trailer dislikers zijn ook maar meelopers.
`
Zolang sites als Kotaku oproepen om de trailer te disliken, ga je wel dat soort nummers krijgen. Helaas was het een tijdje het ding om de trailer af te kraken als site. Terwijl hij op zich niet eens zo slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

corset schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:31:
[...]
En waarom doen ze dat? Om geld te verdienen, omdat als het te lang duurt, de gamers het niet kopen. Wat dus precies mijn punt is.

Overigens, kan je Kotaku nauwelijks serieus nemen. Heeft soms niveau televaag :p
Ze willen snel geld verdienen en kijken niet naar de lange termijn, daarom hebben games ook een hele korte ontwikkelperiode en support periode vergeleken met vroeger. Heeft niet specifiek iets met de gamer te maken, die koopt het spel toch wel. Zeker als het een volledig/niet uitgekleed spel is.

Daarnaast is het stukje schrijven een soort gastencolumn van een Anonieme ex game developer met wat meer inzicht dan jou en ik in deze materie/industie ;)

Veel van Kotaku hoef je niet serieus te nemen nee :P

[ Voor 3% gewijzigd door whyz op 13-07-2016 10:41 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
whyz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Ze willen snel geld verdienen en kijken niet naar de lange termijn, daarom hebben games ook een hele korte ontwikkelperiode en support periode vergeleken met vroeger. Heeft niet specifiek iets met de gamer te maken, die koopt het spel toch wel. Zeker als het een volledig/niet uitgekleed spel is.

Daarnaast is het stukje schrijven een soort gastencolumn van een Anonieme ex game developer met wat meer inzicht dan jou en ik in deze materie/industie ;)

Veel van Kotaku hoef je niet serieus te nemen nee :P
En waar zeg ik dan dat ik het beter weet? :+

Kotaku en zijn columns hebben voor mij 0 waarde sinds ze een tijdlang vrolijk zijn gaan verkondigen dat "alle mannelijke gamers vrouwenhaters" zijn etc.
Als ik kijk naar ex developers, dan vertrouw ik toch wat meer devs die van hun eigen talent kunnen spreken dan iemand die kotaku nodig heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk niet dat activision durfde om terug te gaan naar een normale setting, als je naar de verkoop cijfers van bo3 kijkt, die samen met gta veruit de best verkopende game is van de current gen. Ben daarom ook benieuwd wat de verkoop cijfers gaan worden nu ze concurrentie hebben van titanfall en bf1. Verwacht ook dat volgend jaar nog eerst advance warfare 2 komt (wat je voor hun een succes mag noemen voor een nieuwe studio) en daarna waarschijnlijk een ww2 shooter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

New PS Store discounts start today, inc. Mad Max, Rocket League, Alienation, more:

https://blog.eu.playstati...4&adbpl=tw&adbpr=36969785

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnPDP09UAAAi_cF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
whyz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Het is een illusie om te denken dat ze geen langetermijn visie hebben..
Maar ze proberen zoveel mogelijk eruit te halen, van wat ze erin hebben gestopt. Uitmelken dus.

Het is hetzelfde als bijvoorbeeld Shell.. natuurlijk blijven ze (onverantwoorde) brandstof produceren, nu het nog kan.. En pas als het helemaal op is (of totdat het echt echt echt niet meer rendabel is), stappen ze over.
Maar om te denken dat ze niet allang die plannen voor vervangende (verantwoorde) brandstof hebben liggen, is gewoon "naief"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan zeggen wat je wilt, maar activision blizzard is in alle opzichten in financieel opzicht het succesvolste bedrijf in de game industrie. Sinds modern warfare 2 verkoopt elke cod als een malle elk jaar, alleen gta die eens in de 4/5 jaar komt kan er tegen concurreren. Blizzard games verkopen als een malle, zie hun laatste succes overwatch. Skylander doet het goed bij de jeugd en destiny 1 was financieel ook een succes, ben wel benieuwd nu de userbase van de consoles groter is geworden maar het vertrouwen minder of destiny 2 een groot succes gaat worden.

De rest van de bedrijven doen hun best, maar die hebben geen stabiele basis, EA melkt fifa en andere sport gamesnog uit, maar voor de rest weten ze ook niet hoe ze op de markt moeten inspelen, die borduren ook maar voort op dice en bioware. Maar Activision is bijvoorbeeld al meer waard in aandelen als nintendo en bijna net zoveel als heel Sony.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 11-09 15:07
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:36:
PlayStation Europe ‏

New PS Store discounts start today, inc. Mad Max, Rocket League, Alienation, more:

https://blog.eu.playstati...4&adbpl=tw&adbpr=36969785

[afbeelding]
Hoi Dennis, ik vind 't super dat je met enige regelmaat aanbiedingen post in dit topic. Maareh, zou je aub even rekening willen houden met mijn backlog? ;) Die wordt door dit soort aanbiedingen alleen maar langer.
Nu komen de aanbiedingen niet van jou, maar door jou wordt ik wel weer op de hoogte gebracht. (Of ik moet m'n mail gewoon beter lezen).

Zo had ik laatst nog Shadow of Mordor - Game of the Year edition gekocht maar die heb ik nog niet eens opgestart :(
Daarvoor had ik Knack voor zo'n 6 euro. En daar vermaak ik me momenteel erg goed mee. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom die game zo'n (relatief) slechte cijfers gekregen heeft. Ok, het verhaal is dunnetjes maar het speelt lekker weg - vind ik.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja Dennis, kijk nou wat je die arme first world problems jongen aandoet! Foei! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 23-02 21:53
Hoe is Mad Max hier bevallen bij degene die 'm gespeeld hebben?

Voor €18 vind ik het misschien wel een koopje waard :)

Ow en Firewatch is ook wel goed toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Scrisissszzz op 13-07-2016 12:45 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:43:
Hoe is Mad Max hier bevallen bij degene die 'm gespeeld hebben?

Voor €18 vind ik het misschien wel een koopje waard :)

Ow en Firewatch is ook wel goed toch?
Ik heb me met Mad Max prima vermaakt. Het is wel redelijk het zelfde wat je doet. Maar door die woestijn heen schuren met je auto ik vond het wel wat hebben. Het zet wel het sfeertje neer van Mad Max.

En firewatch is goed maar redelijk kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
beste tweakers: hier even een vraag....

ik heb sinds kort weer een PS4 gekocht ( 2 jaar geleden had ik er al 1 maar die maakte mij teveel herrie )

ik heb via de nederlandse PSNstore the last of us,trackmania,oddworld gedownload ( the last of us is trouwens echt een hele toffe game )

maar ik bedacht me dat ik bij het uitkomen van de ps4 versie van GTA V deze had gedownload via de USA psnStore,

ik gister dus een 2e gebruiker aangemaakt op de ps4 en ingelogd met het amerikaanse account,GTA V gedownload/geinstalleerd...de 1e missie uitgespeeld.......ik moest even wat anders doen dus de ps4 netjes uitgezet....even later de ps4 weer aan gezet aangemeld met het USA account om GTA te spelen,ik dacht ik ga gelijk even online ( wel zo leuk ) kreeg ik oppeens een foutmelding dat er een fout zou zijn opgetreden bij de aplicatie ( gta dus ) dus ik klik op de fout,staat er dat er misschien een update gedownload moest worden voor de game of een firmware update voor de ps4 maar alles was al up 2 date dus ik snap er niks van......weet iemand hoe dit kan? want de andere games doen het wel gewoon....wat ook al zo raar was is dat er online niemand online was,ik was steeds de enige in de ( online wereld ) hoevaak ik ook naar een andere sessie ging ik was altijd alleen.....

ik snap er niks van....

sorry voor het lange verhaal

maar weet iemand hoe dit kan? ik heb GTA V en het USA account maar weer verwijderd..maar toch nieuwsgierig hoe dit kan of wat de oorzaak zou kunnen zijn....

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Meestal wordt op de achtergrond nog een groot deel van het spel gedownload als je al het eerste deel kan spelen. Daarna moeten alle updates er nog op voor je online kan spelen waarschijnlijk. Ik denk dat het hele spel gewoon nog niet binnen was dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat me vaak opvalt (ook hier) is dat kritiek vaak opgevat wordt als haat richting een game of studio.

Laat ik in mijn geval Gran Turismo als voorbeeld nemen:
Die ben ik bij deel 4 begonnen en dat deel heb ik samen met deel 5 en de prologue daarvan, redelijk grijs gespeeld. Deel 6 niet gespeeld omdat die uitkwam net toen de PS4 op launch stond. Wel een hoop gezien van 6 en op mij kwam het over als een Gran Turismo 5.5, nauwelijks vernieuwing. Daar kwam de kritiek al op gang. Van wat ik nu heb gezien van GT Sport wordt dat ook weer hetzelfde, het ziet er meer uit als Gran Turismo 5.5.2 dan als een nieuwe game in de serie. Dat er, zelfs van fanboys zoals ik (ik heb PD hoog zitten), kritiek komt is dan ook logisch vind ik. Maar haat ik de studio daardoor? Nee, ik heb enkel kritiek.

Ander voorbeeld: Far Cry 3 heb ik erg van genoten, hele toffe game. Far Cry 4 ook gespeeld maar de game was nul komma nul vernieuwend: de gameplay, de missies, zelfs het verhaal leken wel een één op één kopie. Ja, dan komt er kritiek, kun je donder op zeggen. Maakt dat de game opeens slecht? Nee, want waarom iets succesvols (drastisch) gaan veranderen?
Dat er mensen zeggen dat de Far Cry's teveel op elkaar lijken en niet vernieuwend zijn moet je dan ook niet als haat opvatten maar als (in mijn ogen) terechte kritiek. Ook ik zal wel twee keer nadenken alvoor ik de nieuwe Far Cry ga spelen, puur omdat ik al weet dat er weinig zal veranderen.

Hetzelfde geldt voor de Assassins Creeds: ik heb ze vanaf deel één gespeeld en ze zijn redelijk onder drie verschillende labels op te hangen (degenen vóór Black Flag, Black Flag en degenen ná Black Flag).
Black Flag is buiten deel 1 de enige die écht nieuw en verfrissend aanvoelde.
Unity en Syndicate heb ik beiden gespeeld maar vervang Londen door Parijs en je bent gewoon Unity weer aan het spelen. Die twee games zijn qua missies en verhaal nagenoeg hetzelfde.
Net als bij Far Cry is het logisch dat er dan kritiek komt. Die zal ik in het vervolg ook niet meer zo snel gaan kopen. Maar het is niet zo dat ik de studio of de games nu opeens haat; ik ben kritisch, dat is wat anders.

Verandering is leuk en is zeker ook nodig om mensen te blijven prikkelen maar mensen willen wel hun vertrouwde games blijven spelen. Als iets je bevalt hoeft er niet veel veranderd te worden, maar als er niet veel veranderd kun je er de klok op gelijk zetten dat het als een herhaling gaat aanvoelen.
Als je écht vernieuwing wilt moet je andere games gaan spelen dan je gewend bent, even buiten je genre kijken zeg maar.
Een serie als Uncharted, Assassins Creed, Far Cry, CoD en Fifa om maar wat te noemen zijn zeker niet slecht, integendeel, maar ook niet echt vernieuwend bij elk nieuw deel. Voor de fans maakt dat niet uit, voor de casual gamer voelt het al gauw aan als wéér hetzelfde.

*bugs bij launch zoals bv een Assassins Creed Unity had laat ik even buiten beschouwing, maar daar mag de developer zéker wel op aangekeken worden.

Dat waren mij 2 centjes.
Game on! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Klor schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:13:
Meestal wordt op de achtergrond nog een groot deel van het spel gedownload als je al het eerste deel kan spelen. Daarna moeten alle updates er nog op voor je online kan spelen waarschijnlijk. Ik denk dat het hele spel gewoon nog niet binnen was dus.
nee alles was al gedownload....de volledige GB,s van de game waren gedownload en geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is sinds gisteren een online update voor GTA V, Die moet je dus installeren voordat je online kan...
Game afsluiten, update installeren en opnieuw proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door dutchgio op 13-07-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
het gekke is dat ik de game vanacht ( 02.30 geinstalleerd ) dus die update was al uit toch?..toen ik keek of ik iets moest updaten stond er dat alles up 2 date was,,raar toch of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:14:
Wat me vaak opvalt (ook hier) is dat kritiek vaak opgevat wordt als haat richting een game of studio.

Laat ik in mijn geval Gran Turismo als voorbeeld nemen:
Die ben ik bij deel 4 begonnen en dat deel heb ik samen met deel 5 en de prologue daarvan, redelijk grijs gespeeld. Deel 6 niet gespeeld omdat die uitkwam net toen de PS4 op launch stond. Wel een hoop gezien van 6 en op mij kwam het over als een Gran Turismo 5.5, nauwelijks vernieuwing. Daar kwam de kritiek al op gang. Van wat ik nu heb gezien van GT Sport wordt dat ook weer hetzelfde, het ziet er meer uit als Gran Turismo 5.5.2 dan als een nieuwe game in de serie. Dat er, zelfs van fanboys zoals ik (ik heb PD hoog zitten), kritiek komt is dan ook logisch vind ik. Maar haat ik de studio daardoor? Nee, ik heb enkel kritiek.

Ander voorbeeld: Far Cry 3 heb ik erg van genoten, hele toffe game. Far Cry 4 ook gespeeld maar de game was nul komma nul vernieuwend: de gameplay, de missies, zelfs het verhaal leken wel een één op één kopie. Ja, dan komt er kritiek, kun je donder op zeggen. Maakt dat de game opeens slecht? Nee, want waarom iets succesvols (drastisch) gaan veranderen?
Dat er mensen zeggen dat de Far Cry's teveel op elkaar lijken en niet vernieuwend zijn moet je dan ook niet als haat opvatten maar als (in mijn ogen) terechte kritiek. Ook ik zal wel twee keer nadenken alvoor ik de nieuwe Far Cry ga spelen, puur omdat ik al weet dat er weinig zal veranderen.

Hetzelfde geldt voor de Assassins Creeds: ik heb ze vanaf deel één gespeeld en ze zijn redelijk onder drie verschillende labels op te hangen (degenen vóór Black Flag, Black Flag en degenen ná Black Flag).
Black Flag is buiten deel 1 de enige die écht nieuw en verfrissend aanvoelde.
Unity en Syndicate heb ik beiden gespeeld maar vervang Londen door Parijs en je bent gewoon Unity weer aan het spelen. Die twee games zijn qua missies en verhaal nagenoeg hetzelfde.
Net als bij Far Cry is het logisch dat er dan kritiek komt. Die zal ik in het vervolg ook niet meer zo snel gaan kopen. Maar het is niet zo dat ik de studio of de games nu opeens haat; ik ben kritisch, dat is wat anders.

Verandering is leuk en is zeker ook nodig om mensen te blijven prikkelen maar mensen willen wel hun vertrouwde games blijven spelen. Als iets je bevalt hoeft er niet veel veranderd te worden, maar als er niet veel veranderd kun je er de klok op gelijk zetten dat het als een herhaling gaat aanvoelen.
Als je écht vernieuwing wilt moet je andere games gaan spelen dan je gewend bent, even buiten je genre kijken zeg maar.
Een serie als Uncharted, Assassins Creed, Far Cry, CoD en Fifa om maar wat te noemen zijn zeker niet slecht, integendeel, maar ook niet echt vernieuwend bij elk nieuw deel. Voor de fans maakt dat niet uit, voor de casual gamer voelt het al gauw aan als wéér hetzelfde.

*bugs bij launch zoals bv een Assassins Creed Unity had laat ik even buiten beschouwing, maar daar mag de developer zéker wel op aangekeken worden.

Dat waren mij 2 centjes.
Game on! :P
Far Cry 4: olifanten berijden, een helikopter, nieuwe wapens, gelijktijdig (en automatisch) rijden en schieten, grappling hook, shangri la missies, nieuwe setting, co-op binnen SP.

Als je dat "nul komma nul vernieuwend" noemt, vraag ik me af wat voor vernieuwing je dan precies verwacht in een Far Cry game.

Ja het zijn allemaal kleine zaken die extra zijn toegevoegd, maar alles wat niet in het vorige deel zat en wel in het nieuwe deel, valt onder vernieuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:39:
[...]

Far Cry 4: olifanten berijden, een helikopter, nieuwe wapens, gelijktijdig (en automatisch) rijden en schieten, grappling hook, shangri la missies, nieuwe setting, co-op binnen SP.

Als je dat "nul komma nul vernieuwend" noemt, vraag ik me af wat voor vernieuwing je dan precies verwacht in een Far Cry game.

Ja het zijn allemaal kleine zaken die extra zijn toegevoegd, maar alles wat niet in het vorige deel zat en wel in het nieuwe deel, valt onder vernieuwing.
Dan volgens jouw optiek..
Modern Warfare 1+2+3 waren allemaal totaal vernieuwend want er zaten andere wapen, maps, kilsstreaks en coop missions in en modussen...

Nee...
Ben het totaal eens met Kiwi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klein puntje voor Bram in deze want ik snap wel wat ie bedoelt.
Maar je kunt niet ontkennen dat Far Cry 4 gewoon hetzelfde als Far Cry 3 was.
Heb het jou volgens mij ook wel eens horen zeggen ;)

*ik zoek geen vernieuwing in die games hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:42:
[...]

Dan volgens jouw optiek..
Modern Warfare 1+2+3 waren allemaal totaal vernieuwend want er zaten andere wapen, maps, kilsstreaks en coop missions in en modussen...

Nee...
Ben het totaal eens met Kiwi.
Ik heb Call of Duty volgens mij ook nooit beticht van een gebrek aan vernieuwing.

Maar daarom mijn vraag ook aan jou: wanneer is de nieuwste versie van Far Cry 4 wel vernieuwend?
dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:45:

Ik heb Far Cry 4 met veel plezier uitgespeeld en wellicht wel eens gezegd dat het in grote lijnen hetzelfde is. Maar dat is ook precies wat ik verwacht. Ik heb echter nooit gezegd dat er nu komma nul vernieuwing in zit, want dat zit er wel degelijk in. Wapens en setting is misschien niet echt vernieuwing te noemen, maar ik vind het rijden op olifanten en vliegen in een helikopter relatief ingrijpende gameplay veranderingen.

[ Voor 43% gewijzigd door bram1984 op 13-07-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:45:

Op zich is het met Far Cry erg lastig. Far Cry 3 deed eigenlijk wat 2 deed maar beter. Zo doet 4 ook wat 3 deed, maar beter. Een succesvolle formule hoeft niet te veranderen, maar je moet ze niet als hetzelfde gaan zien :p

Over AC Syndicate/Unity. Veel meer verschillen kan je niet hebben in een AC game, ze lijken niet eens op elkaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:07

Rick-Jan

always connected

Even hier, Shadow of Mordor topic is dood :p.Op de top 3 games reacties van hier dus Shadow of Mordor gehaald, maar wat viel mij dat tegen zeg! Ik vind het vooral raar dat je niet gewoon orcs kan neerslaan maar altijd zo'n rare finish moet maken. Zo kon ik geen grote groep bevechten omdat je geen tijd hebt om die finish te doen :S . Controls zijn oké maar niet helemaal logisch al kan dat een kwestie van wennen zijn, maar blijft raar. Ook lijkt er een vertraging in de controller te zitten dat je niet op tijd de quicktime events kan doen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Rick-Jan schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:52:
Even hier, Shadow of Mordor topic is dood :p.Op de top 3 games reacties van hier dus Shadow of Mordor gehaald, maar wat viel mij dat tegen zeg! Ik vind het vooral raar dat je niet gewoon orcs kan neerslaan maar altijd zo'n rare finish moet maken. Zo kon ik geen grote groep bevechten omdat je geen tijd hebt om die finish te doen :S . Controls zijn oké maar niet helemaal logisch al kan dat een kwestie van wennen zijn, maar blijft raar. Ook lijkt er een vertraging in de controller te zitten dat je niet op tijd de quicktime events kan doen.
Voor mij blijft het een top game, maar je kritiek ben ik het wel mee eens. Vooral de delay was even wennen.

Moet wel zeggen, dat het Nemesis system echt heel veel goed maakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie je wat ik doe: ik breng corset en Bram dichter naar elkaar toe.
Hou dat vast jongens :P

Maareh, Syndicate en Unity totaal verschillend noemen? Dat gaat er bij mij niet in.
Ze waren beide wel vermakelijk.
Als je nu één van die twee vergelijkt met Black Flag, dán heb je twee totaal verschillende AC games.
Of één van die twee met bv een Brotherhood.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Ik heb Call of Duty volgens mij ook nooit beticht van een gebrek aan vernieuwing.

Maar daarom mijn vraag ook aan jou: wanneer is de nieuwste versie van Far Cry 4 wel vernieuwed?
Ik vond Primal vernieuwend.
Althans de setting, maar dat moge logisch zijn.

Natuurlijk moet je niet 100% van je succes formule afstappen, daar ben ik het helemaal mee eens.
Maar dat merk je ook aan Primal, alles smaakt en speelt als een echt Far cry... maar wel in een ander jasje waardoor je toch wel wat vernieuwing heb.
Bij 3 en 4 had ik echt het idee alsof ik dezelfde game aan het spelen was, de wapens zijn voor 90% exact hetzelfde, de missies zijn voor 90% hetzelde..
(Moet ook eerlijk zeggen dat ik de laatste jaren steeds minder van Ubisoft ben gaan houden)

En het is ook heel lastig voor ontwikkelaars..
Ene helft van het publiek wilt vernieuwing en de andere helft wilt dezelfde meuk blijven spelen.
Dat zie je met c.o.d ook de laatste 2 jaar.
Jaren werd er geroepen om vernieuwing en een andere setting.
Nu is dat er en nu word er weer geroepen om een shooter zoals MW of een WW2 shooter..

En uiteraard het feit dat ondertussen ALLES al een keer gedaan en geprobeerd is..Dus je heb al sneller het gevoel dat je iets al gespeeld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:54:
[...]

En het is ook heel lastig voor ontwikkelaars..
Ene helft van het publiek wilt vernieuwing en de andere helft wilt dezelfde meuk blijven spelen.
Dat zie je met c.o.d ook de laatste 2 jaar.
Jaren werd er geroepen om vernieuwing en een andere setting.
Nu is dat er en nu word er weer geroepen om een shooter zoals MW of een WW2 shooter..

En uiteraard het feit dat ondertussen ALLES al een keer gedaan en geprobeerd is..Dus je heb al sneller het gevoel dat je iets al gespeeld heb...
Met Battlefront was t ook zo.. Ze hebben echt een uniek nieuw spel gemaakt :)
Wat helaas lang niet bij iedereen in de smaak viel..

Eerst werd er geroepen, voordat ie uitkwam: "WE WILLEN GEEN BATTLEFIELD RE-SKIN!!!OMGLOLZBBQ!!!"

En nu, toen het spel uitkwam: "HET IS GEEN BATTLEFIELD!!!OMGWUTLOLZ1337!!!"

|:(

[ Voor 48% gewijzigd door poor Leno op 13-07-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dvdkiwi schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:53:
Zie je wat ik doe: ik breng corset en Bram dichter naar elkaar toe.
Hou dat vast jongens :P

Maareh, Syndicate en Unity totaal verschillend noemen? Dat gaat er bij mij niet in.
Ze waren beide wel vermakelijk.
Als je nu één van die twee vergelijkt met Black Flag, dán heb je twee totaal verschillende AC games.
Of één van die twee met bv een Brotherhood.
Ik zal de steden buiten beschouwing laten :) Dat is gewoon in een AC onzinnig om verschillend te noemen.

Unity:

RPG Gear systeem wat niet echt lekker werkt
1 Protagonist
Weinig echte dingen te doen in de stad

Syndicate:

2 Characters, 2 (in het begin) verschillende speelstijlen.
Rope Launcher
Koetsen

Vooral maakte het ontbreken van het rottige gear systeem uit Unity en de 2 characters het een stuk beter en anders.

Syndicate probeerden ze echt nieuwe dingen te bereiken, en voor mij met succes. Moet ook wel zeggen dat ik dat tijdperk het meest interessante vind uit alle AC's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua speelstijl vond ik Syndicate ook wel een stuk beter van de vorige.
Vooral het implementeren van een dedicated omhoogklim- en omlaagklimknop is een van de beste vernieuwingen geweest.
Het kunnen kiezen tussen 2 chars was ook leuk, maar had ze dan ook wat meer verschillend gemaakt (stealth voor het vrouwtje en een zwaard(!) voor het mannetje bv).
Ik doelde eigenlijk meer op de missies/verhaal; dat begint erg repetatief te worden. Daar kan best wat vernieuwing in.
Qua steden en omgevingen doen ze het eigenlijk altijd wel goed; Italië was tof, Parijs was tof, Londen was tof, de Caribbean waren tof.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ironie wil echter dat de FC Primal map een 1 op 1 kopie van de FC4 map is. :+

Maar eens: de setting is relatief vernieuwend ja. Jammer dan weer van die map.

Maar ik heb al lang geaccepteerd dat het meeste al gedaan is en vernieuwing gewoon erg moeilijk is te realiseren. Shadof of Mordor deed het met het Nemesis systeem. No Man's Sky is vernieuwend qua opzet al moeten we afwachten hoe dat uit gaat pakken. God of War is voor de serie zelf heel vernieuwend, maar ook dat is volgens sommigen weer niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is het 'm nou juist: als je een game tof vind hoéft het helemaal niet vernieuwend te zijn.
Maar zoals ik al zei: wil je echt iets vernieuwends, ga dan eens een andere game in je genre spelen, of waag je eens aan een totaal ander genre.
Van mij mag God of War weer gewoon God of War zijn, en de volgende Far Cry weer gewoon Far Cry.
Ik vind het tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij hoeven games niet eens zo vernieuwend te zijn..

Zolang het maar lekker speelt, en de game af is... Dan ben ik vaak al een gelukkig man.
Nu ik maanden wacht voordat ik een game koop is een game wel af ondertussen zodra ik hem koop.
Grafisch boeit het mij niet hoe een game eruit ziet, dus dat scheelt al een slok op de borrel.

Maar een game spelen die vol met bugs zitten, en waar content uit is gehaald om later aan toe te voegen.
Daar erger ik me wel aan, en helaas in Ubisoft daar de Koning in.
Dat wil niet zeggen dat ik hun games slecht vind, maar als ontwikkelaar zijn ze wel fout bezig(al jaren).

Een Far cry speel je omdat het far cry is.
Een fifa omdat het een fifa is.

Als je verwacht dat een Fifa opeens als een PES speel of een Far cry als een c.o.d.... Njaah dan weet je niet hoe de game industrie werkt.

Maar zoals Kiwi al zegt.
Gewoon andere genres proberen, dan heb je vernieuwing genoeg.. (vooral in de gratis PS Plus indie Titels)

Edit:
Heb het over Bugs en heb meteen een lekkere bug te pakken in project cars.
De AI die opeens 40 seconden voor mij kwalificeert terwijl dat onmogelijk is :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

Volgens mij lopen er twee discussies door elkaar heen. Aan de ene kant heb je een groep die met nieuwe content in min of meer hetzelfde jasje tevreden is. Dat is een groep die niet per se een hekel heeft aan Ubisoft. Aan de andere kant heb je een groep die constant verrast wil worden. Die groep is een stuk lastiger tevreden te houden.

Een nieuwe formule ontdekken vergt een hoop expirementen. Expirementen zijn bedoeld om te mislukken, maar dat is in game wereld vaak een duur grapje. Het is ook niet gek dat er studio's zijn die risicomijdender zijn en hetzelfde trucje herhalen. Er zijn immers genoeg mensen die het kopen.

Je ziet hetzelfde in filmwereld. De best verdienende films zijn tegenwoordig de superheldenfilms. Die zijn van wisselende kwaliteit, maar je weet altijd wel waar je naar toe gaat. Dat is veilig, voor zowel consument als producent. Ik vind juist de meest interessante films de films die weer even breken met de norm. Dat betekent dat ik een hoop matige films kijk (want de uitwerking is lang niet altijd goed), maar soms echt een topper meepak. Die toppers zijn alleen wel schaars.

Het is een kwestie van verwachtingen managen. Soms speel je een geweldige indie of AAA titel die je echt meeneemt; soms speel ik FC of AC en verwacht ik dat ik vermaakt word voor zolang het duurt.

Dat gezegde hebbende: olifantrijden en helikopters toevoegen was wel erg mager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat van die twee groepen ben ik met je eens.
Al is het niet zo dat slechts één van de twee groepen kritiek heeft op de games, de groepen hebben hier en daar wel overlap.
Ik ben met bv een game als Far Cry tevreden, ook al is ie min of meer hetzelfde als de voorganger(s).
Maar je betaalt wel weer hetzelfde bedrag voor nagenoeg dezelfde ervaring.

Alsof je 40 euro voor de Efteling betaalt, een jaar later weer gaat omdat ze het park "vernieuwd" hebben en je dan ziet dat er enkel een nieuw kioskje is en misschien een nieuwe achtbaan. Dan kan je denken: "shit, ik ben genaaid", of je denkt: "ik vind de Efteling leuk, pak de nieuwe dingen mee en geniet gewoon nog een keer van alles waar ik vorige keer al in ben geweest".
Zo is het met games hetzelfde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Een game hoeft niet grondig veranderd te zijn, maar wat nieuwe zaken maken het wel een stuk leuker. Een GTA is ook al jarenlang in de basis hetzelfde (open wereld met verhaal en missies waarin je iemand moet omleggen of achtervolgen), maar daar zit meestal iets meer vernieuwing in. Bijv. dat je weer wat nieuwe dingen in de open wereld kunt doen (auto pimpen, golfen, schietclub, etc.), wisselen tussen karakters, etc. Dat is bij Ubisoft minder het geval, daar krijg je voor je gevoel weer hetzelfde spel met een andere wereld. Bij je tweede of derde Ubisoft game is dat nog niet zo erg, maar als ze jarenlang in hetzelfde blijven hangen doen gaat het vervelen en krijg je de situatie waarin ze nu zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
Tom schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:56:
Een game hoeft niet grondig veranderd te zijn, maar wat nieuwe zaken maken het wel een stuk leuker. Een GTA is ook al jarenlang in de basis hetzelfde (open wereld met verhaal en missies waarin je iemand moet omleggen of achtervolgen), maar daar zit meestal iets meer vernieuwing in. Bijv. dat je weer wat nieuwe dingen in de open wereld kunt doen (auto pimpen, golfen, schietclub, etc.), wisselen tussen karakters, etc. Dat is bij Ubisoft minder het geval, daar krijg je voor je gevoel weer hetzelfde spel met een andere wereld. Bij je tweede of derde Ubisoft game is dat nog niet zo erg, maar als ze jarenlang in hetzelfde blijven hangen doen gaat het vervelen en krijg je de situatie waarin ze nu zitten.
Ik denk wel dat het voordeel dat Rockstar voor zichzelf gecreëerd heeft is dat ze maar 1 keer in de zoveel jaar een nieuwe GTA uitbrengen. Daardoor zijn de verwachtingen voor het nieuwe deel altijd gigantisch hoog (helemaal omdat ze in de marketing richting de launch van een nieuwe GTA ook nog eens steengoed zijn) en omdat er zoveel tijd zit tussen het verschijnen van een nieuw deel zijn de vernieuwingen meestal redelijk groot. Dat komt mede doordat zij in de tussenliggende jaren leren om beter met de technologie van de console om te gaan en omdat ze profiteren van vernieuwde hardware (denk hierbij aan deel 3 dat op de PS2 uitkwam en deel 4 op de PS3, ondanks dat er een aantal andere delen tussen zaten die heel anders oogden door de hele andere setting en steden.)

Als je elk jaar een nieuw deel in de franchise uitbrengt betekent het dus dat er op één console al zo'n 5 delen uitgebracht worden terwijl Rockstar op één console 2 max 3 delen uitbrengt. Maar goed, het scheelt ook wel dat ze in de positie zitten dat ze dit kunnen aangezien er miljoenen exemplaren verkocht worden zodra ze een nieuw deel uitbrengen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terwijl ik me juist bij GTA 5 aan dezelfde dingen irriteerde als in GTA 4. Ik constateer vrij weinig evolutie in de controls, gameplay en animaties, terwijl ik dat in andere games juist wel zeer merk. In dat opzicht vind ik GTA eigenlijk juist weinig vernieuwend. De grootste toevoeging is het switchen van karakters, denk ik? Persoonlijk vind ik dat geen hele boeiende feature, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:27:
Terwijl ik me juist bij GTA 5 aan dezelfde dingen irriteerde als in GTA 4. Ik constateer vrij weinig evolutie in de controls, gameplay en animaties, terwijl ik dat in andere games juist wel zeer merk. In dat opzicht vind ik GTA eigenlijk juist weinig vernieuwend. De grootste toevoeging is het switchen van karakters, denk ik? Persoonlijk vind ik dat geen hele boeiende feature, maar goed.
Nou..
Moet je even een rondje gaan rijden in GTA 4, en daarna in GTA 5...

Ik ben met GTA 4 op een gegeven moment gestopt omdat het zo slecht reed, maar in GTA 5 is het rijden echt goed..
Zelfde is voor gewoon rond rennen en combat, werkt ook zoveel beter in GTA5. (mijn mening off course)
Anders had ik daar niet honderden uren(in de PS3 versie en de PS4 versie) in gestoken.

Grootste vernieuwing was inderdaad het switchen, daar ben ik het mee eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 16-09 23:58

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Er had maar 1 character moeten zijn idd, Trevor ftw _/-\o_

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:44:
[...]

Nou..
Moet je even een rondje gaan rijden in GTA 4, en daarna in GTA 5...

Ik ben met GTA 4 op een gegeven moment gestopt omdat het zo slecht reed, maar in GTA 5 is het rijden echt goed..
Zelfde is voor gewoon rond rennen en combat, werkt ook zoveel beter in GTA5. (mijn mening off course)
Anders had ik daar niet honderden uren(in de PS3 versie en de PS4 versie) in gestoken.

Grootste vernieuwing was inderdaad het switchen, daar ben ik het mee eens.
Wellicht te lang geleden dat ik 4 gespeeld heb. Combat en te voet vind ik in beide waardeloos in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:53
bram1984 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:27:
Bij dergelijke berichten vraag ik me altijd af of de poster de betreffende game heeft gespeeld... Als je de vele vernieuwingen in vergelijking met oudere delen niet ziet, dan ligt dit eerder aan jouw dan aan de game zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le Enfant! schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:57:
[...]

Bij dergelijke berichten vraag ik me altijd af of de poster de betreffende game heeft gespeeld... Als je de vele vernieuwingen in vergelijking met oudere delen niet ziet, dan ligt dit eerder aan jouw dan aan de game zelf.
Op de PS3 tot aan de eerste paar Trevor missies en op de PS4 was ik er eigenlijk vrij snel al klaar mee.

Ik vergeet inderdaad een hele belangrijke: de heists. Die vond ik als vernieuwing een stuk interessanter dan het schakelen tussen karakters.

En dat RPG dingetje, maar ook dat heeft weinig indruk achtergelaten.

En het wapenwiel zeker ook?

Wat mis ik verder nog?

Ik denk dat ik gewoon een beetje teleurgesteld was in de controls enzo. Ik had een supersmooth coversysteem met vloeiende controls verwacht.

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 13-07-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:23
bram1984 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:06:
[...]

Op de PS3 tot aan de eerste paar Trevor missies en op de PS4 was ik er eigenlijk vrij snel al klaar mee.

Ik vergeet inderdaad een hele belangrijke: de heists. Die vond ik als vernieuwing een stuk interessanter dan het schakelen tussen karakters.

Wat mis ik verder nog?

Ik denk dat ik gewoon een beetje teleurgesteld was in de controls enzo. Ik had een supersmooth coversysteem met vloeiende controls verwacht.
Je hebt dus lang niet de gehele singleplayer gespeeld. Zonde! Heb je de multiplayer geprobeerd, want uiteindelijk is dat het meest gespeelde gedeelte van GTA.

YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:18
[...]

Wat mis ik verder nog?

Ja GTA V is nou eenmaal niet zo'n sterke productie als Carmageddon :P :+ JK natuurlijk, maar ik wil alleen maar aangeven dat je makkelijker over schoonheidsfoutjes heen kan kijken als iets echt je ding is.

De eerste paar keren dat ik GTA V speelde was ik totaal niet onder de indruk van de besturing en al helemaal niet over het de handling van de auto's en ondertussen heb ik er 27 dagen en 20 uur in zitten en ik kan me geen spel heugen dat me zo lang bezig heeft gehouden. Natuurlijk met lange pauzes tussendoor, maar elke keer voelt de game weer fris aan door alle content die er steeds bij komt. En het mooiste is nog dat de "whales" die content betalen :+

En nog steeds kan ik genieten op de PS4 van hoe mooi het spel is tot in de details. Weinig spellen die zo goed met verschillende belichtingen werkt. Of de zon nou op komt, ondergaat of het geheel mistig is het voelt gewoon goed. Er zitten zoveel kleine details in deze game dat je gewoon voelt dat dit het maximale uit de huidige generatie consoles trekt. Perfect is het spel niet, maar echt vele! malen beter dan GTA 4 en dus een zware verbetering. Vernieuwend boeit me verder niet, want dan speel ik wel een andere game. GTA 6 hoeft van mij alleen maar mooier en grootser te zijn en dan ben ik weer dik tevreden en als het een service wordt dan zal ik er graag voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uffeltje schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:50:
[...]

Je hebt dus lang niet de gehele singleplayer gespeeld. Zonde! Heb je de multiplayer geprobeerd, want uiteindelijk is dat het meest gespeelde gedeelte van GTA.
Nope. Werd er steeds minder warmer van tot het moment dat ik me totaal niet meer geroepen voelde terug te keren. Ik ga niet verder spelen als ik er geen plezier meer aan beleef. Snap prima wat mensen er tof aan vinden, maar ik heb over het algemeen geen klik met R* spellen. Alle GTA's gespeeld, nog nooit eentje tot het einde gehaald. RDR was ik bijvoorbeeld ook heel snel klaar mee.

San Andreas heb ik denk ik het langste gespeeld en daarna Vice City. Beide op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Hmm...PSN ligt er uit. Heb ik een onderhoudsbericht gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:21
Beakzz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:28:
Bij mij ook. Dacht is een x aan GTA online te beginnen, nooit gedaan. Is dat eigenlijk wel te doen in je eentje of is er dan weinig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Beakzz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:28:
Ja, al een uur bijna hier. Storing denk ik.
https://status.playstation.com/nl-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Oh jezus weer Lizard Squad? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Ik dacht Pokemon go Squad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bukkum schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:34:
[...]

Ik dacht Pokemon go Squad.
Sony heeft het even offline gehaald ten behoeve van de launch van Dark Souls Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:03:
[...]

Nope. Werd er steeds minder warmer van tot het moment dat ik me totaal niet meer geroepen voelde terug te keren. Ik ga niet verder spelen als ik er geen plezier meer aan beleef. Snap prima wat mensen er tof aan vinden, maar ik heb over het algemeen geen klik met R* spellen. Alle GTA's gespeeld, nog nooit eentje tot het einde gehaald. RDR was ik bijvoorbeeld ook heel snel klaar mee.
Dit heb ik dus met de Naughty Dog games, mooie animaties maar dat is het ook voor mij, maar idd, snap wat mensen er mooi aan vinden maar doe mij echt maar GTA, voor mij is er niet 1 game waar in ik me zo ingezogen voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Bij mij staat er opeens nat type mislukt..handmatig en automatisch instellen werkt ook niet.. Foutcode ( NW-31254-5 ) modem ookal opnieuw gedaan..nog meer mensen dit probleem? Gister deed alles het nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:53
[...]

Wat mis ik verder nog?

De uitgebreide multiplayermodus is de grootste vernieuwing, eentje die alle argumenten wat betreffende weinig vernieuwing teniet doet. Het is niet de eerste keer dat er een multiplayer modus zit (en dan vergeet ik nog de mods zoals Sa:mp en MTA), maar het is wel de eerste keer dat dit zo uitgebreid is. Ook de toevoeging van dieren is iets nieuws, plus dat het ook onderwater stukken levendiger voelt. Ook de beurs is in GTA V een stuk uitgebreider en ook meer afhankelijk van wat er in de wereld van Los Santos gebeurd. Het is tevens ook de eerste keer dat je als karakter in first person kunt spelen. Er zijn ook een heleboel voertuigen geïntroduceerd met enkele nieuwe functionaliteiten. En ga zo maar verder, want er zullen heus dingen zijn waar ik even niet op kom (het is inmiddels enkele jaren geleden dat ik de singleplayer heb gespeeld) en die toch vernieuwend zijn voor deze franchise. Het zegt sowieso al veel dat de multiplayer nog steeds heel erg actief is en dat voor een spel van bijna drie jaar oud. D'r zijn er maar weinig die na drie jaar nog zulke actieve gebruikers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le Enfant! schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:11:
[...]

De uitgebreide multiplayermodus is de grootste vernieuwing, eentje die alle argumenten wat betreffende weinig vernieuwing teniet doet. Het is niet de eerste keer dat er een multiplayer modus zit (en dan vergeet ik nog de mods zoals Sa:mp en MTA), maar het is wel de eerste keer dat dit zo uitgebreid is. Ook de toevoeging van dieren is iets nieuws, plus dat het ook onderwater stukken levendiger voelt. Ook de beurs is in GTA V een stuk uitgebreider en ook meer afhankelijk van wat er in de wereld van Los Santos gebeurd. Het is tevens ook de eerste keer dat je als karakter in first person kunt spelen. Er zijn ook een heleboel voertuigen geïntroduceerd met enkele nieuwe functionaliteiten. En ga zo maar verder, want er zullen heus dingen zijn waar ik even niet op kom (het is inmiddels enkele jaren geleden dat ik de singleplayer heb gespeeld) en die toch vernieuwend zijn voor deze franchise. Het zegt sowieso al veel dat de multiplayer nog steeds heel erg actief is en dat voor een spel van bijna drie jaar oud. D'r zijn er maar weinig die na drie jaar nog zulke actieve gebruikers hebben.
Dat hele online gebeuren kan me echt niet zo boeien.. Ze zijn compleet hun roots vergeten.. Ik wil nieuwe singleplayer!! (een vd weinige spellen waar ik de SP verkies boven de MP) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Bij mij staat er opeens nat type mislukt..handmatig en automatisch instellen werkt ook niet.. Foutcode ( NW-31254-5 ) modem ookal opnieuw gedaan..nog meer mensen dit probleem? Gister deed alles het nog....provider ziggo ( connectbox )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

Exirion

Gadgetfetisjist

poor Leno schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:21:
Dat hele online gebeuren kan me echt niet zo boeien.. Ze zijn compleet hun roots vergeten.. Ik wil nieuwe singleplayer!! (een vd weinige spellen waar ik de SP verkies boven de MP) ;w
Vind ik ook. Dat hele multiplayer gebeuren is overrated. Als ik ontspannen een potje wil gamen, dan heb ik geen zin om een server te zoeken met geschikte players die niet lopen te klote met cheats. Doe mij maar goeie single player gameplay.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Exirion schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:32:
[...]

Vind ik ook. Dat hele multiplayer gebeuren is overrated. Als ik ontspannen een potje wil gamen, dan heb ik geen zin om een server te zoeken met geschikte players die niet lopen te klote met cheats. Doe mij maar goeie single player gameplay.
Same here, in al die jaren speel ik maar 2 games online, Burnout Paradise en Minecraft al het andere puur single player.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GTA heeft toch een prima en redelijk lange single player? Alles wat je van een GTA verwacht zit er in.
Ik ben het niet eens met de uitspraak dat ze met de mp afgeweken zijn van hun roots. Alle over de top actie die je in een GTA verwacht zit er in.
Wat mij betreft is de mp net zo sterk en vermakelijk als de sp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaaal niet met elkaar te vergelijken.. Prima dat de online ook awesome is voor een boel mensen.. maar ik wil bij GTA gewoon de storyline volgen.

Wat roots betreft.. voor oudere GTA's zijn gewoon Storyline updates gekomen hoor.. nu niet.. ze hebben zich compleet op de online gestort.. Puur omdat dit constant nog geld in t laatje brengt.
Dus ik kan zeker wel zeggen dat ze hun roots vergeten zijn ;w

Het verhaal was ook nog niet klaar.. Trevor iig niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
poor Leno schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:54:
Totaaal niet met elkaar te vergelijken.. Prima dat de online ook awesome is voor een boel mensen.. maar ik wil bij GTA gewoon de storyline volgen.

Wat roots betreft.. voor oudere GTA's zijn gewoon Storyline updates gekomen hoor.. nu niet.. ze hebben zich compleet op de online gestort.. Puur omdat dit constant nog geld in t laatje brengt.

Volgens mij hadden ze ook paar honderd miljoen aan de shark cards verdient.

Ik skip de MP, vooral vanwege de manier van hoe je aan geld komt en het feit dat meeste mensen online gewoon trollen.

SP is ruim voldoende, maar of de volgende GTA net zo sterke SP zal hebben is de vraag, geld lokt dus ik vrees dat de focus op de MP zal liggen met de volgende GTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
poor Leno schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:54:

Een bedrijf met aandeelhouders dat zich vooral richt op veel geld verdienen....dat zie je niet vaak meer inderdaad. Stelletje schoften :+ Kijk dat online jouw smaak niet is kan ik begrijpen, want het is alleen maar leuk met een groep mensen die zin van de onzin maakt.

Een avondje alleen spelen is zo saai als het maar kan, maar met het juiste groepje dat een beetje buiten de lijntjes denkt is het dikke pret. Zelf vind ik de GTA V sp ook leuk, maar ik zou nu al niet meer kunnen zeggen waar het over ging dus ik mis het ook niet. Genoeg spellen die boven GTA uitsteken als het om verhaal gaat imo.
Exirion schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:32:
[...]

Een server zonder cheaters vinden op de PS4 is niet zo moeilijk, want het is lastig cheaten (onmogelijk?) of speel je het op de pc? En overated is dan weer persoonlijk neem ik aan, want waar komt anders het (tot nu toe) blijvende succes vandaan? Verder heb je invite only servers en kan je zelfs onschendbaar zijn, maar dan kan je zelf ook niet schieten natuurlijk.

Hoe dan ook hoop ik dat ze dit doortrekken naar deeltje 6 en zelfs Red Dead 2 van mijn part (geen paarden tunen natuurlijk, maar dorpje tegen dorpje ofzo) en dat het alleen maar grootser wordt met meer mogelijkheden en met meer mensen op een server. Even basketballen op een pleintje, potje voetbal in het stadion...eigenlijk wil ik gewoon een GTA schil om veel van mijn sport games heen nu ik er over nadenk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GTA online intereert me ook echt helemaal niets inderdaad. Speel überhaupt bijna nooit online meer. Te weinig tijd (om echt goed te worden) en in veel gevallen vind ik het gewoon ronduit saai. Geef mij maar een goede singleplayer.

Mooie aanbieding voor Bloodborne trouwens.

https://www.bol.com/nl/p/bloodborne-ps4/9200000033356295/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 06:12:
GTA online intereert me ook echt helemaal niets inderdaad. Speel überhaupt bijna nooit online meer. Te weinig tijd (om echt goed te worden) en in veel gevallen vind ik het gewoon ronduit saai. Geef mij maar een goede singleplayer.

Mooie aanbieding voor Bloodborne trouwens.

https://www.bol.com/nl/p/bloodborne-ps4/9200000033356295/
Lol, weet nog dat ze de ps4 in het begin voor 800€ hadden... Kan toch niet bij zo'n grote winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap eigenlijk totaal niet waarom gta online nog zo populair is. Ongeveer 50 procent van de tijd zit je naar een laadscherm te kijken, snap niet dat mensen het een keer niet zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Toch moet je het Rockstar nageven dat ze hun best doen met veel gratis content voor GTA Online. Zelfs nu er steeds minder mensen spelen houden ze hun trouwe fans bezig.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenimoes schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:16:
Toch moet je het Rockstar nageven dat ze hun best doen met veel gratis content voor GTA Online. Zelfs nu er steeds minder mensen spelen houden ze hun trouwe fans bezig.
Dat siert ze inderdaad. Aan content geen gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36
bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 06:12:
Geef mij maar een goede singleplayer.
Eens, ik zou in theorie rocket league geweldig moeten vinden, en ik vind het fantastisch als ik iemand vind die ongeveer even goed is in SF als ikzelf. Maar verder prefereer ik ook sp games. Waarbij ik er wel aan moet toevoegen dat ik het geweldig vind dat je tegenwoording online highscores hebt etc. Toch wel grappig als je ziet dat je je vrienden verslaat of in een top 100 of 50 beste score/tijd/whatever wereldwijd staat.

Maar pure mp is voor mij of side bij side voor het scherm, of gezellig je huis vol met vrienden en een lanparty.
Mogelijk is dit wel een generation gap, want ik heb het idee dat voor velen mp via internet gewoon standaard is, kan me voorstellen dat als je dat gewend bent je sp gaming idd saai vind.

En alles hangt natuurlijk af van je genre.....als je van fps games houdt, dan is online tegen mensen leuker dan tegen bots........al hoewel games als half life/bioshock etc bewijzen dat ook dat genre in sp erg leuk kan zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 14-07-2016 09:34 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben in de meeste gevallen ook meer van de single player dan van de multiplayer (buiten BF), maar moet wel toegeven dat ze er met GTA wel iets ontzettend leuks van hebben gemaakt. Er is in de multiplayer behoorlijk veel te doen, wat dat betreft is de online wereld niet heel verschillend ten opzichte van dan de sp wereld.
Racen, golfen, tennissen, parachute springen, (stunt)vliegen, tanks/jets jatten, winkels overvallen, schieten op alles, missies, heists, carmageddon nadoen, bootje varen..... ook al heb je een avond nergens zin in, zelfs dan is er iets te doen in GTA online ;)

Het enige wat het vervelend kan maken zijn inderdaad de trolls, maar zo ontzettend veel ben ik er nu ook weer niet tegengekomen. In BF4 kom ik er veel meer tegen, en daar dat een teamspel is vind ik dat vele malen vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Even een crosspost met het xbox forum. Dit omdat deze vraag voor beide is.
Als alles goed gaat heb ik eind augustus mijn bouwvergunning binnen om een dakopbouw te realiseren. Dit gaat een flinke verbouwing worden waarbij de tv van de woonkmr op een andere verdieping komt als van de pc.
Ik gebruik nu mijn xbox en ps4 op de tv en pc aangezien deze redelijk dichtbij staan. Nu kan dit makkelijk met een hdmi splitter naar beide schermen. Aangezien de controllers nog werken op deze afstand.
In de nieuwe situatie wil ik dat ook alleen gaat de afstand groter worden. Circa 15 meter.
Nu ben ik bezig met een plan te maken hoe alle kabels het beste kunnen lopen. Aangezien alle plafonds open gaan is er veel mogelijk. Mits wel op tijd bedacht. Een hdmi kabel tussen tv-pc kan nog wel maar volgens mij halen de controllers deze afstand niet. Is er nog iets om het bereik van de controllers te vergroten?
Andere ideeën of tips?

Inhome streaming vind ik nog geen optie, liever alles bedraad en zonder streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36
KookSpook schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:29:
Even een crosspost met het xbox forum. Dit omdat deze vraag voor beide is.
Als alles goed gaat heb ik eind augustus mijn bouwvergunning binnen om een dakopbouw te realiseren. Dit gaat een flinke verbouwing worden waarbij de tv van de woonkmr op een andere verdieping komt als van de pc.
Ik gebruik nu mijn xbox en ps4 op de tv en pc aangezien deze redelijk dichtbij staan. Nu kan dit makkelijk met een hdmi splitter naar beide schermen. Aangezien de controllers nog werken op deze afstand.
In de nieuwe situatie wil ik dat ook alleen gaat de afstand groter worden. Circa 15 meter.
Nu ben ik bezig met een plan te maken hoe alle kabels het beste kunnen lopen. Aangezien alle plafonds open gaan is er veel mogelijk. Mits wel op tijd bedacht. Een hdmi kabel tussen tv-pc kan nog wel maar volgens mij halen de controllers deze afstand niet. Is er nog iets om het bereik van de controllers te vergroten?
Andere ideeën of tips?

Inhome streaming vind ik nog geen optie, liever alles bedraad en zonder streaming.
Zelf geen ervaring met deze afstanden, maar waarom niet je consoles wat dichter bij waar je zit neerzetten? (en wees blij dat je geen wii-u wil doen in deze constructie :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:38
Ik ben weer behoorlijk hooked aan Destiny. Denk bijna een half jaar niet gespeeld, maar vorige week weer opgepakt. Zoveel quests nog te voltooien dat ik hier nog wel even zoet mee ben. Gisteren ook de raid voltooid met een groep van 6 op hard mode. Dat is wel even andere koek dan Pokemon vangen :p

September nieuwe expension. Misschien een goed moment voor velen om deze game weer is af te stoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik ben best een GTA fan maar ik vind GTA Online ook echt helemaal niks. En de SP lijdt er wel degelijk onder. Zodra je het verhaal uit hebt heeft de game niet zoveel meer te bieden. De game op 100% zetten is deze keer ook vrij snel te doen. Het wordt tot in den treure gezegd maar moet je kijken wat er allemaal mogelijk was in San Andreas. Imo zou het Rockstar sieren als ze wat meer mogelijkheden uit Online ook beschikbaar maakten voor de SP.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik speel nog dagelijks Rocket League, echt een perfect spel om tussendoor te spelen (alhoewel het wel altijd moeilijk is om te stoppen :P). En gisteren heb ik The Witness gekocht met korting, dus ik kan voorlopig weer even vooruit :)

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 14-07-2016 12:24 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz

Misschien eindelijk eens een game op de PS4 die ik met mijn vriendin kan spelen aangezien ze enkel time management games kan waarderen :)

Aangezien er nu korting op de pre-order is maar een gokje genomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 16-09 10:04
Beakzz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:41:
[video]

Misschien eindelijk eens een game op de PS4 die ik met mijn vriendin kan spelen aangezien ze enkel time management games kan waarderen :)

Aangezien er nu korting op de pre-order is maar een gokje genomen.
Ik vraag me af of ze je "mens ga toch koken"-inzet gaat waarderen :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Martinspire schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:16:
[...]

Ik vraag me af of ze je "mens ga toch koken"-inzet gaat waarderen :+
Maak me meer zorgen dat ze door dit spel gaat denken dat ik toch kan koken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Laatst online: 02-02 14:40
Hallo

Ik heb sinds 2 dagen een ps4 maar heb een probleem.

Mijn ps4 is aangesloten met hdmi naar de tv en met een optische kabel voor het geluid aan een sony versterker.

Ik heb al bij apparaten en geluid al alles verzet naar optisch maar het geluid gaat hier maar noet over. Enkel over de tv zelf of de 7.1 bluetooth headset. Maar niet over de versterker.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:31
nielsvg schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:57:
Hallo

Ik heb sinds 2 dagen een ps4 maar heb een probleem.

Mijn ps4 is aangesloten met hdmi naar de tv en met een optische kabel voor het geluid aan een sony versterker.

Ik heb al bij apparaten en geluid al alles verzet naar optisch maar het geluid gaat hier maar noet over. Enkel over de tv zelf of de 7.1 bluetooth headset. Maar niet over de versterker.

Hoe kan ik dit oplossen?
Lastig om het zo te zeggen.

Maak anders een foto van de geluids-output op je ps4.
En laat zien welke input je op jou versterker gebruikt.
Desnoods een andere optische kabel proberen, of kan je die testen met een ander apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
b.o.n.s schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:04:
[...]

Ik gebruik een popcorn hour mediaspeler met dezelfde kabel en daar geen probleem mee
[...]
Lastig om het zo te zeggen.

Maak anders een foto van de geluids-output op je ps4.
En laat zien welke input je op jou versterker gebruikt.
Desnoods een andere optische kabel proberen, of kan je die testen met een ander apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
wel ik gebruik dezelfde optische kabel voor mijn popcorn hour mediaspeler. dus nu moet ik steeds verwisselen als ik een apparaat gebruik

maar op de mediaspeler heb ik geen probleem en gaat het geluid via de versterker?
Pagina: 1 ... 147 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link