Youtube app lijkt geupgrade. Voorheen stonden alle channels links onder elkaar in het menu. Nu moet je eerst naar subscriptions gaan waarna je een lijst van links naar rechts krijgt?! Super irritant. Meer mensen last van?
Dat is dezelfde als de ps3 versie, alleen is de game wat opgepoetst. Als het goed is komt eind van het jaar de "nieuwe" tomb raider van de xbox ook naar de ps4.HopOnline schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:06:
Thanks voor alle tips! Ik ga eens de trailers/reviews kijken of het me wat lijkt!
De Tomb Raider waar over gesproken is, dat is dezelfde als op de PS3? Of is er een nieuwe? Ik dacht dat die er alleen was op de Xbox. Die Tomb Raider van de Ps3 was iig erg tof en misschien nog wel beter inderdaad dan Uncharted 1-3, maar zeker niet beter dan 4.
Dat is bij de andere Youtube apps ook zo, dus dat lijkt wel te kloppen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:56:
Youtube app lijkt geupgrade. Voorheen stonden alle channels links onder elkaar in het menu. Nu moet je eerst naar subscriptions gaan waarna je een lijst van links naar rechts krijgt?! Super irritant. Meer mensen last van?
Niet zoveel aan te doen..
Youtube app is echt ruk op consoles.. helaas niks aan te doenVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:56:
Overigens, Gone Home nog een paar trophies! de meest lastige al gehaald
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
De Twitch app is niet veel beter.corset schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:48:
[...]
Youtube app is echt ruk op consoles.. helaas niks aan te doen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Klopt, beetje "we zitten nog in alpha, maar dat is goed genoeg" idee
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hier ook sinds paar dagen, even wennen, vooral jammer dat watch later niet meer zo makkelijk bereikbaar is, gebruik dat echt enorm veel (als vervanging van tv kijken eigenlijk).Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:56:
Daar kan je sowieso al van uit gaan.dutchgio schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:39:
Krijg je straks een opmerking bij elk beeld op de E3:
*This video quality applies to the ps4 neo only*
Las eerst ergens dat de ps4 Neo niet getoond zou worden op de E3, fysiek prima. Maar vind het zelf na al die maanden van geruchten erg vreemd als men dat niet zou doen. Hij bestaat iig wel, anders kan je ook niet aangeven dat hij niet wordt getoond. Daarmee is het volgens mij de eerste keer dat Sony het bestaan officieel toegeeft.
Wat mij betreft liever nu dan morgen, huidige generatie consoles vind ik erg beperkt qua grafische vooruitgang.
PSN ID Binloading_nl
Dat zou kunnen (hoewel nog niet tijdens deze E3 want de Neo komt daar nog niet voorbij), maar dan kan een koper rond de release alsnog de PS4-versie wel bekijken in streams en dergelijke. Ik verwacht dat Youtubers en gaming-sites ook graag vergelijkingsvideo's zullen maken, want die zouden een hoop views krijgen.dutchgio schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:39:
Met marketingvideo's moeten we natuurlijk nu ook al uitkijken, want vaak komen die niet overeen met de uiteindelijke game. Dat is kwalijk, maar niet nieuw.
De reden die Sony gaf voor het niet tonen van de Neo is dat ze zeker willen zijn dat er genoeg content voor de Neo is om te laten zien. Oftewel: game-ontwikkelaars zijn nog niet ver genoeg met het ontwikkelen van Neo-versies van games om genoeg indruk te maken tijdens een persconferentie. Het kan goed zijn dat er nog geen devkits zijn verzonden aan ontwikkelaars, of dat dat pas kort geleden is gebeurd.steefje schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:24:
[...]
Daar kan je sowieso al van uit gaan.
Las eerst ergens dat de ps4 Neo niet getoond zou worden op de E3, fysiek prima. Maar vind het zelf na al die maanden van geruchten erg vreemd als men dat niet zou doen. Hij bestaat iig wel, anders kan je ook niet aangeven dat hij niet wordt getoond. Daarmee is het volgens mij de eerste keer dat Sony het bestaan officieel toegeeft.
Wat mij betreft liever nu dan morgen, huidige generatie consoles vind ik erg beperkt qua grafische vooruitgang.
Het zou zelfs kunnen dat de hardware nog niet helemaal vastligt omdat Sony eerst wil zien waar Microsoft mee komt (er gaan geruchten van een Xbox One Slim en daarnaast een sterkere Xbox, waarvan de eerste op de E3 voorbij zou komen en de tweede misschien ook).
Ik had de Neo ook graag willen zien op de E3, inclusief games en hoe die geüpgraded zijn ten opzichte van de normale PS4-versies. Maar daarvoor zullen we nog wat langer moeten wachten blijkbaar. Ach, uiteindelijk komt het wel.
[ Voor 18% gewijzigd door geert1 op 10-06-2016 21:36 ]
De nieuwe gt sport trailer ziet er al beter uit, ondanks dat de auto's er altijd uit zien of ze net van de dealer komen. Maar goed als het geluid nog steeds zo slecht is als gt 5 en 6 schiet het nog steeds niks op, dus hopen op het beste.
En dat is wel apart, als hij daadwerkelijk rond oktober/november uit moet komen dan is hij nu namelijk in productie of gaat hij dat binnen heel korte tijd zodat ze een flinke voorraad hebben liggen. Als devs ook moeten ontwikkelen voor de Neo dan lijkt het me dat er toch ook wel genoeg beelden moeten zijn voor neo games die dit najaar uit zouden moeten komen.geert1 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:31:
[...]
De reden die Sony gaf voor het niet tonen van de Neo is dat ze zeker willen zijn dat er genoeg content voor de Neo is om te laten zien. Oftewel: game-ontwikkelaars zijn nog niet ver genoeg met het ontwikkelen van Neo-versies van games om genoeg indruk te maken tijdens een persconferentie. Het kan goed zijn dat er nog geen devkits zijn verzonden aan ontwikkelaars, of dat dat pas kort geleden is gebeurd.
Het zou zelfs kunnen dat de hardware nog niet helemaal vastligt omdat Sony eerst wil zien waar Microsoft mee komt (er gaan geruchten van een Xbox One Slim en daarnaast een sterkere Xbox, waarvan de eerste op de E3 voorbij zou komen en de tweede misschien ook).
Misschien wachten ze ook omdat tijdens een E3 er gewoon zo veel nieuws is dat je stukken minder aandacht gaat krijgen. Met een eigen evenement kunnen ze alle aandacht opeisen.
Ze zullen vast wel wat gaan tonen na de e3. Hebben ze dan nooit hun eigen event: playstation experience?
Die is pas in november, daar voor is nog de paris games week in oktober. Meestal op het begin dat de scholen beginnen is de tokyo game show. Maar ik denk dat sony wel een kleine extra persconferentie houd waar ze wat exclusives laten zien die de neo ondersteunen.Paulus07 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:52:
Ze zullen vast wel wat gaan tonen na de e3. Hebben ze dan nooit hun eigen event: playstation experience?
Beetje wat Sony deed met de PS4, ze willen denk ik volledig in de schijnwerpers staan of afwachten wat MS presenteert.Nieuwevolger schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:56:
[...]
Die is pas in november, daar voor is nog de paris games week in oktober. Meestal op het begin dat de scholen beginnen is de tokyo game show. Maar ik denk dat sony wel een kleine extra persconferentie houd waar ze wat exclusives laten zien die de neo ondersteunen.
En daarna de Nintendo truc. "This game will be exclusive for the Neo!"dutchgio schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:39:
En ja ik weet dat Sony heeft gezegd dat dit niet gaat gebeuren, dat zei Nintendo eerst ook, wat gebeurde er met de New 3DS?
Als ze dan ook meteen een terugkoop actie doen (ruil je PS4 in en krijg een Neo voor 200euro) dan vind ik het op zich wel best.corset schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:02:
[...]
En daarna de Nintendo truc. "This game will be exclusive for the Neo!"
En ja ik weet dat Sony heeft gezegd dat dit niet gaat gebeuren, dat zei Nintendo eerst ook, wat gebeurde er met de New 3DS?
Ik kan het niet geloven dat mensen ook maar een klein beetje verwachten dat Sony met een ruil actie komt. Sony heeft ten eerste geen ene reet aan massaal oude ps4 op te kopen en tweede zou Sony dus massaal verlies draaien op verkochte ps4k's. Helemaal omdat er waarschijnlijk miljoenen stuks worden ingeruild. Heb je Apple ooit gezien om een 1 generatie oude iphone voor 400 euro laten in ruilen voor een nieuwe?
Verwijderd
jullie hadden je ps4 gewoon gelijk moeten kopen, die van mij doet t al bijna 3 jaar prima, 130 euro per jaar, dikke prima doeidoei! op naar de neo
True, maar ja... het is wel Sony, nu al een remaster van de PS4, past in het patroon.. En leuk dat de fans het allemaal geweldig vinden en oplepelen als de terugkomst van een messias, maar ik denk dat mensen zich ook moeten beseffen dat als dit een succes wordt, Sony gewoon door zal gaan met steeds sneller consoles uitbrengen, want het verkoopt toch wel.Nieuwevolger schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:15:
Ik kan het niet geloven dat mensen ook maar een klein beetje verwachten dat Sony met een ruil actie komt. Sony heeft ten eerste geen ene reet aan massaal oude ps4 op te kopen en tweede zou Sony dus massaal verlies draaien op verkochte ps4k's. Helemaal omdat er waarschijnlijk miljoenen stuks worden ingeruild. Heb je Apple ooit gezien om een 1 generatie oude iphone voor 400 euro laten in ruilen voor een nieuwe?
Volgens mij zijn de echte exclusive new 3ds games op 1 hand te tellen.corset schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:02:
[...]
En daarna de Nintendo truc. "This game will be exclusive for the Neo!"
Gaat met de PS4 niet gebeuren. Developers zullen ook niet een installed base van 40+ miljoen willen laten liggen door een game exclusief voor de Neo te maken.
Zou mooi zijn. Om de 3-4 jaar een nieuwe console. 5-8 jaar is echt absurd. Keiharde stilstand. Techniek gaat zo snel, dan loop je echt jaren achter qua (grasfische)mogelijkhedencorset schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:19:
[...]
True, maar ja... het is wel Sony, nu al een remaster van de PS4, past in het patroon.. En leuk dat de fans het allemaal geweldig vinden en oplepelen als de terugkomst van een messias, maar ik denk dat mensen zich ook moeten beseffen dat als dit een succes wordt, Sony gewoon door zal gaan met steeds sneller consoles uitbrengen, want het verkoopt toch wel.
PSN ID Binloading_nl
Tuurlijk, dat zeggen ze wel vaker, ik wacht graag afPBP schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:21:
[...]
Volgens mij zijn de echte exclusive new 3ds games op 1 hand te tellen.
Gaat met de PS4 niet gebeuren. Developers zullen ook niet een installed base van 40+ miljoen willen laten liggen door een game exclusief voor de Neo te maken.
Ik denk dat er een best wel grote markt is voor de PS neo, ten eerste de die hard playstation fans die alles kopen van Sony, de groep die er met gezond verstand naar kijken of het waard is om er 1 te kopen en vinden dat ze het geld uit hun huidige ps4 er wel uit hebben gehaald en als laats de groep die helemaal nog geen ps4 hebben, Die kopen in 1x het goeie model en zijn eigenlijk de winnaars van het verhaal.corset schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:19:
[...]
True, maar ja... het is wel Sony, nu al een remaster van de PS4, past in het patroon.. En leuk dat de fans het allemaal geweldig vinden en oplepelen als de terugkomst van een messias, maar ik denk dat mensen zich ook moeten beseffen dat als dit een succes wordt, Sony gewoon door zal gaan met steeds sneller consoles uitbrengen, want het verkoopt toch wel.
Het is afwachten. Want het blijft natuurlijk altijd speculeren. Maar zoals ze het nu uitleggen (ervan uitgaande dat ze de waarheid spreken). Vind ik het geen probleem. De vraag is ook hoe groot de verschillen daadwerkelijk gaan zijn tussen de PS4 en Neo.corset schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:30:
[...]
Tuurlijk, dat zeggen ze wel vaker, ik wacht graag afik ben in dat opzicht wat pessimistisch, en zie niet alles wat Sony doet als "het beste voor de fans". Als Sony ze een grote bak geld geeft om exclusief voor de Neo een game te maken, kan ik je garanderen dat ze dat doen.
Ik kan me het alleen niet voorstellen dat multiplatform games zoals FIFA of CoD Neo exclusive worden. Denk ook niet dat die doelgroep bereid is om te upgraden. Ze mikken op de hardcore gamer die wat geeft om framerate en 4k support. De groep die nu nog geen PS4 heeft koopt wel gewoon het goedkoopste model omdat ze de verschillen toch niet begrijpen. Ben ik ook wel benieuwd hoe Sony dit gaat uitleggen.
LoL, in die tijd kan een dev net 1 goede game maken die goed gebruik van de hardware maakt en goed geoptimaliseerd is (al is dat iets minder nu er meer mainstream hardware gebruikt wordt). Games worden steeds groter, duurder, kost meer tijd etc. Het was to nu vooral remake na remaster.steefje schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:29:
[...]
Zou mooi zijn. Om de 3-4 jaar een nieuwe console. 5-8 jaar is echt absurd. Keiharde stilstand. Techniek gaat zo snel, dan loop je echt jaren achter qua (grasfische)mogelijkheden
De voor mij meest interessante games beginnen nu pas uit te komen. FF XV en FFVII remake, Last Guardian, Mass Effect, Deus Ex enz Nee dank je, doe maar een jaar of 5-6, en dan weer een flinke vooruitgang, of consoles van een euro of 200 bij release. Maar ik denk dan dat de markt goed kapot gaat, so many consoles....
Natuurlijk even afwachten in hoeverre het een andere console wordt, maar is er een flink verschil in gewone games (zelfs als de VR experience heel erg minder is, dat is dan gewoon misleiding geweest van Sony) wacht ik de volgende generatie een flinke tijd af voor ik eventueel een PS5 aanschaf. Bye bye veel early adopters. De hype zal dan ook stukken minder zijn want er is niet veel verschil meer dan per generatie.
Ik vind dit halve console gebeuren uitbrengen maar niks, doe het gewoon goed. Het is raar maar de vorige generatie duurde wel erg lang, en nu lijken ze op een of andere manier te vroeg te zijn geweest
Maargoed, dat denk ik ervan
[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 10-06-2016 23:41 ]
We zijn ondertussen op een punt gekomen dat het wat langzamer gaat qua mogelijkheden. In vier jaar tijd zal het verschil eerder marginaal zijn. Verwacht sowieso niet een groot verschil in graphics.steefje schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:29:
[...]
Zou mooi zijn. Om de 3-4 jaar een nieuwe console. 5-8 jaar is echt absurd. Keiharde stilstand. Techniek gaat zo snel, dan loop je echt jaren achter qua (grasfische)mogelijkheden
Aah de framerate illusie, zolang mensen nog blind geloven dat 60 fps altijd beter is ongeacht de game, dan zouden we tegenwoordig geen Doom 1 meer spelen, geen Wolfenstein en zouden 30Fps games niet verkocht wordenPBP schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:53:
[...]
Het is afwachten. Want het blijft natuurlijk altijd speculeren. Maar zoals ze het nu uitleggen (ervan uitgaande dat ze de waarheid spreken). Vind ik het geen probleem. De vraag is ook hoe groot de verschillen daadwerkelijk gaan zijn tussen de PS4 en Neo.
Ik kan me het alleen niet voorstellen dat multiplatform games zoals FIFA of CoD Neo exclusive worden. Denk ook niet dat die doelgroep bereid is om te upgraden. Ze mikken op de hardcore gamer die wat geeft om framerate en 4k support. De groep die nu nog geen PS4 heeft koopt wel gewoon het goedkoopste model omdat ze de verschillen toch niet begrijpen. Ben ik ook wel benieuwd hoe Sony dit gaat uitleggen.
De vorige generatie was gewoon erg krachtig (en duur) bij release. Deze generatie is onder een kreunende economie ontwikkeld dus Sony en MS hadden waarschijnlijk niet eens de helft verkocht als ze wel een krachtige en dus dure console in de markt hadden gezet. Het is niet voor niets dat ze voor redelijk standaard hardware zijn gegaan.Mutatie schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:58:
[...]
Ik vind dit halve console gebeuren uitbrengen maar niks, doe het gewoon goed. Het is raar maar de vorige generatie duurde wel erg lang, en nu lijken ze op een of andere manier te vroeg te zijn geweest(of het is puur voor VR dat redelijk onverwachts groot lijkt te worden)
Maargoed, dat denk ik ervan
Zelf had ik er graag €800+ voor neergelegd om lekker lang vooruit te kunnen, maar ik koop steeds meer spellen op de pc, want het verschil is nu al groot en waarom zou ik dan niet de beste editie kiezen? Als MS met een krachtigere console komt zit ik zo weer in het andere kamp, maar ik heb dan ook erg weinig met de exclusives tot nu toe (ook niet met die van MS btw). En tja als de Neo een succes wordt dan gaat het waarschijnlijk een standaard worden om consoles redelijk snel te vervangen of te upgraden met modules.
Illusie? Neem aan dat je het zelf toch ook fijner vindt als een game op 60fps draait ipv 30fps.corset schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:20:
[...]
Aah de framerate illusie, zolang mensen nog blind geloven dat 60 fps altijd beter is ongeacht de game, dan zouden we tegenwoordig geen Doom 1 meer spelen, geen Wolfenstein en zouden 30Fps games niet verkocht worden
Bij 60fps is alles een stuk vloeiender en scherper tijdens bewegingen.
Ik snap niet dat er mensen zijn die dit niet merken. Kan aan mij liggen haha
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
^ongelooflijk dat mensen het nog niet doorhebben 
Nja, halve gen consoles, ikzelf hoop dat het geen standaard gebeurden gaat worden.
Daar had ik even niet aan gedacht, het klopt dat de prijs deze keer een groot punt was. Sony lang voor release een gezegd dat de hardware daarom ook niet zo krachtig zou zijn, maar dat persbericht heb later nog naar gezocht niet terug kunnen vinden.Beakzz schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:25:
[...]
De vorige generatie was gewoon erg krachtig (en duur) bij release. Deze generatie is onder een kreunende economie ontwikkeld dus Sony en MS hadden waarschijnlijk niet eens de helft verkocht als ze wel een krachtige en dus dure console in de markt hadden gezet. Het is niet voor niets dat ze voor redelijk standaard hardware zijn gegaan.
Zelf had ik er graag €800+ voor neergelegd om lekker lang vooruit te kunnen, maar ik koop steeds meer spellen op de pc, want het verschil is nu al groot en waarom zou ik dan niet de beste editie kiezen? Als MS met een krachtigere console komt zit ik zo weer in het andere kamp, maar ik heb dan ook erg weinig met de exclusives tot nu toe (ook niet met die van MS btw). En tja als de Neo een succes wordt dan gaat het waarschijnlijk een standaard worden om consoles redelijk snel te vervangen of te upgraden met modules.
Nja, halve gen consoles, ikzelf hoop dat het geen standaard gebeurden gaat worden.
Alvast excusus voor een lang verhaal. Zag na het typen en paar keer editen hoe lang het was geworden 
De PS4 Neo is voor Sony een experiment, zo zie ik het in ieder geval. Als genoeg mensen overgaan, dan komt na ~3 jaar weer een nieuw model met betere prestaties. Wat zij dan eigenlijk doen is wat bij PC games al jaren standaard is. Iedereen kan de games wel spelen, echter kan je op de game op hogere resolutie en betere grafische instellingen spelen als je een nieuwe model haalt.
De PS4 kan alle toekomstige games spelen. De Neo kan deze games ook spelen, maar kan deze grafisch mooier tonen op een hoger resolutie en meer fps. De PS4 Trinity (voor het gemak) die daarna komt kan ook alles af spelen, maar met bepaalde grafische extra's (vergelijkbaar met Nvidia Hairworks en godrays bijv.)
Dus net als je op de PC games kan spelen op low-medium-high-ultra gaat dat denk ik dus ook op de PS4 gebeuren. Je krijgt dan de komende jaren om de zoveel jaar een nieuw console die steeds een stuk krachtiger wordt. Oude consoles kunnen deze games prima spelen, maar missen dan de grafische pracht, blijven steken op 900/1080p en zullen op 30fps bliiven draaien. Wil je Uncharted 7 op de allermooiste settings spelen in 4K op 60fps (bijvoorbeeld) dan zul je in bezit moeten zijn van het nieuwste PS4 model.
Dan krijg je bijv dit:
PS4 -> medium settings
PS4 Neo -> high settings
PS4 Trinity -> ultra settings
In plaats van dat ze een PS5 uitbrengen en die backwards compatible maken, zorgen ze ervoor dat de PS4 forwards compatible is. De PS4 kan alle toekomstige games spelen en grafisch zal het niet opeens lelijker zijn dan wat je nu gewend bent. Echter, wil je nóg mooier of nieuwe hardware features dan zul je een nieuw model moeten aanschaffen. Uiteindelijk zullen er uiteraard games komen die de oudste model niet meer zal ondersteunen omdat het simpelweg niet meer om aan te zien is, low settings met performance issues etc. Dan valt de PS4 bijv af en is de minimum requirement de Neo. De PS4 is misschien dan alweer 10 jaar oud waardoor mensen makkelijk over gaan naar een nieuwe model. Vergelijkbaar met smartphones: nieuwste apps ondersteunen iPhones vanaf een bepaald model. Maar oude modellen zijn zo verouderd en de instap is inmiddels afgeprijsd dus is de overstap eenvoudig voor de meeste mensen.
Persoonlijk zie ik dit wel zitten als ze het zo daadwerkelijk gaan doen. Elke 3 jaar vast een release waarbij de consoles gewoon alle games kunnen spelen en ze het als PC games gaan doen. Je console is dan de medium/high/ultra setting. Als het elke 3 jaar vast is kan je ook zeggen: nou die games zien er voor mij prima uit, ik wacht wel met de nieuwe en vernieuw wel bij de volgende versie. Bij de PC koop je ook niet elke keer een nieuwe versie van je GFX-card, als je de games op medium of high voor dan mooi genoeg vind laat je het ook zo. Tot er een versie komt waar het verschil voor jou waard is en dan ga je over, dat kunnen uiteraard ook nieuwe mogelijkheden van de console zijn.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd of Sony daadwerkelijk deze kant op zal gaan. Ik denk persoonlijk van wel omdat een cyclus van 8 jaar simpelweg te lang is in de huidige gamesindustrie. Bovendien heeft Sony hiermee een zeer groot voordeel: bestaande eigenaren zullen eerder weer voor een PlayStation kiezen. Als je de Neo in 2016 koopt en eind 2019 komt de Trinity samen met de Xbox Ultra, dan ga je al sneller neigen naar de Trinity. Je hebt je bestaande PSN account, je bestaande PS+ abo én al je games kan je blijven spelen, digitaal en op disc. Sony kan zeker nu het de meerderheid van de consolemarkt in handen heeft hier een grote slag mee slaan in de toekomst op deze manier. Vergelijkbaar met je smartphone, van iPhone naar iPhone en Android naar Android. Puur omdat je niks kwijt wil.
Forward compatibility, elke 3 jaar een nieuw console en steeds rond €400-500 zie ik zeker als een logische stap in de console markt. Er zijn uiteindelijk drie opties: of een hoge introductie prijs en na 8 jaar een nieuw model, of een lager prijs maar niet echt vooruitgang of dit; lager introductie prijs, maar om de 3 jaar een revisie en forward compatible. Dan vind ik dit de beste optie.
De PS4 Neo is voor Sony een experiment, zo zie ik het in ieder geval. Als genoeg mensen overgaan, dan komt na ~3 jaar weer een nieuw model met betere prestaties. Wat zij dan eigenlijk doen is wat bij PC games al jaren standaard is. Iedereen kan de games wel spelen, echter kan je op de game op hogere resolutie en betere grafische instellingen spelen als je een nieuwe model haalt.
De PS4 kan alle toekomstige games spelen. De Neo kan deze games ook spelen, maar kan deze grafisch mooier tonen op een hoger resolutie en meer fps. De PS4 Trinity (voor het gemak) die daarna komt kan ook alles af spelen, maar met bepaalde grafische extra's (vergelijkbaar met Nvidia Hairworks en godrays bijv.)
Dus net als je op de PC games kan spelen op low-medium-high-ultra gaat dat denk ik dus ook op de PS4 gebeuren. Je krijgt dan de komende jaren om de zoveel jaar een nieuw console die steeds een stuk krachtiger wordt. Oude consoles kunnen deze games prima spelen, maar missen dan de grafische pracht, blijven steken op 900/1080p en zullen op 30fps bliiven draaien. Wil je Uncharted 7 op de allermooiste settings spelen in 4K op 60fps (bijvoorbeeld) dan zul je in bezit moeten zijn van het nieuwste PS4 model.
Dan krijg je bijv dit:
PS4 -> medium settings
PS4 Neo -> high settings
PS4 Trinity -> ultra settings
In plaats van dat ze een PS5 uitbrengen en die backwards compatible maken, zorgen ze ervoor dat de PS4 forwards compatible is. De PS4 kan alle toekomstige games spelen en grafisch zal het niet opeens lelijker zijn dan wat je nu gewend bent. Echter, wil je nóg mooier of nieuwe hardware features dan zul je een nieuw model moeten aanschaffen. Uiteindelijk zullen er uiteraard games komen die de oudste model niet meer zal ondersteunen omdat het simpelweg niet meer om aan te zien is, low settings met performance issues etc. Dan valt de PS4 bijv af en is de minimum requirement de Neo. De PS4 is misschien dan alweer 10 jaar oud waardoor mensen makkelijk over gaan naar een nieuwe model. Vergelijkbaar met smartphones: nieuwste apps ondersteunen iPhones vanaf een bepaald model. Maar oude modellen zijn zo verouderd en de instap is inmiddels afgeprijsd dus is de overstap eenvoudig voor de meeste mensen.
Persoonlijk zie ik dit wel zitten als ze het zo daadwerkelijk gaan doen. Elke 3 jaar vast een release waarbij de consoles gewoon alle games kunnen spelen en ze het als PC games gaan doen. Je console is dan de medium/high/ultra setting. Als het elke 3 jaar vast is kan je ook zeggen: nou die games zien er voor mij prima uit, ik wacht wel met de nieuwe en vernieuw wel bij de volgende versie. Bij de PC koop je ook niet elke keer een nieuwe versie van je GFX-card, als je de games op medium of high voor dan mooi genoeg vind laat je het ook zo. Tot er een versie komt waar het verschil voor jou waard is en dan ga je over, dat kunnen uiteraard ook nieuwe mogelijkheden van de console zijn.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd of Sony daadwerkelijk deze kant op zal gaan. Ik denk persoonlijk van wel omdat een cyclus van 8 jaar simpelweg te lang is in de huidige gamesindustrie. Bovendien heeft Sony hiermee een zeer groot voordeel: bestaande eigenaren zullen eerder weer voor een PlayStation kiezen. Als je de Neo in 2016 koopt en eind 2019 komt de Trinity samen met de Xbox Ultra, dan ga je al sneller neigen naar de Trinity. Je hebt je bestaande PSN account, je bestaande PS+ abo én al je games kan je blijven spelen, digitaal en op disc. Sony kan zeker nu het de meerderheid van de consolemarkt in handen heeft hier een grote slag mee slaan in de toekomst op deze manier. Vergelijkbaar met je smartphone, van iPhone naar iPhone en Android naar Android. Puur omdat je niks kwijt wil.
Forward compatibility, elke 3 jaar een nieuw console en steeds rond €400-500 zie ik zeker als een logische stap in de console markt. Er zijn uiteindelijk drie opties: of een hoge introductie prijs en na 8 jaar een nieuw model, of een lager prijs maar niet echt vooruitgang of dit; lager introductie prijs, maar om de 3 jaar een revisie en forward compatible. Dan vind ik dit de beste optie.
[ Voor 25% gewijzigd door ASNNetworks op 11-06-2016 04:53 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Het speelt beter, dat zeker. Maar als de mensen hier moet geloven is <60 onspeelbaar en kut. Dat bedoel ik.Kuhr89 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:29:
[...]
Illusie? Neem aan dat je het zelf toch ook fijner vindt als een game op 60fps draait ipv 30fps.
Bij 60fps is alles een stuk vloeiender en scherper tijdens bewegingen.
Ik snap niet dat er mensen zijn die dit niet merken. Kan aan mij liggen haha
Ik blijf het toch bizar vinden dat de PS4 veel games niet op 60 aankan. Maar ja, makkelijk incashen nu voor ze. Alle ps4 games vanaf nu op 30, wil je 60, koop de neo.
Ondanks dat de PS4 het waarschijnlijk wel kan.
[ Voor 18% gewijzigd door corset op 11-06-2016 07:41 ]
Waar ik inderdaad 'bang' voor ben is dat ze niet het maximale uit de PS4 gaan halen. Voor de PS3 kwamen ook pas tegen het einde games uit van een stuk betere grafische kwaliteit. Ik kan me voorstellen dat ontwikkelaars straks snel tevreden zijn met 900p/30fps als ze voor de neo gewoon kunnen adverteren met 1080p/60fps. Aan de andere kant, de ps4 en de neo zullen hardwarematig niet zoveel van elkaar verschillen dat optimalisaties bij de neo niet ook voor de ps4 werken.corset schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 07:39:
[...]
Het speelt beter, dat zeker. Maar als de mensen hier moet geloven is <60 onspeelbaar en kut. Dat bedoel ik.
Ik blijf het toch bizar vinden dat de PS4 veel games niet op 60 aankan. Maar ja, makkelijk incashen nu voor ze. Alle ps4 games vanaf nu op 30, wil je 60, koop de neo.
En dat bedoel ik, en laten we eerlijk zijn. Waarom zou een dev? Als je het beste wil, koop je maar de Neo. Anders speel je gewoon op 720 en 30 fps.Pepper92 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 08:39:
[...]
Waar ik inderdaad 'bang' voor ben is dat ze niet het maximale uit de PS4 gaan halen.
En de Sony fans zullen het blijven slikken mocht het gebeuren, en blijven roeptoeteren dat het zo'n geweldige ontwikkeling is
Verwijderd
De PS4 kan games wel draaien op 60fps. De ontwikkelaar moet de afweging maken: 30fps met veel eyecandy of 60fps met de helft minder eyecandy.corset schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 07:39:
[...]
Het speelt beter, dat zeker. Maar als de mensen hier moet geloven is <60 onspeelbaar en kut. Dat bedoel ik.
Het maakt niet uit hoe krachtig de PS4 of PS4 Neo is. De ontwikkelaar zal die keuze moeten blijven maken. Tenzij Sony in het vervolg 60fps gaat vereisen.
Wel voor 300,-Nieuwevolger schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:15:
http://www.apple.com/iphone/trade-in/
Maar zie het bij de PS niet gebeuren nee
PSN: fonsmeister
En om in het Apple voorbeeld te blijven: die zijn behoorlijk waardevast en ook qua tweedehandse verkoop is er een flinke markt van vraag en aanbod.
Weet Sony dat ook te bewerkstelligen hoef je zelf geen inruilprogramma in te regelen.
Weet Sony dat ook te bewerkstelligen hoef je zelf geen inruilprogramma in te regelen.
Ik verwacht wanneer de neo uit is en de normale ps4 een prijsverlaging krijgt, de tweede handse markt overspoelt word met ps4's en in klap dik 50 euro goedkoper te krijgen zijn. Ben al blij als ik er dan 200 euro voor een ps4 zonder games kan krijgen.
Ben ik het mee eens. Ik vind het zelf altijd kut als de framerate schommelt, dat de ontwikkelaar niet genoeg heeft geoptimaliseerd en het niet onder controle heeft. Uncharted 4 singleplayer is constant 30fps en geen moment last gehad. Heb ook net The order 1886 gespeeld en die draait op een strakke 24fps (zelfde als een film) en dat ziet er super tof uit, ze hebben er voor gekozen en geoptimaliseerd. 60fps vind ik mooier hoor, maar heb echt geen last van 30 fps.corset schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 07:39:
[...]
Allemaal leuk en aardig straks allemaal verschillende versies maar dan gaat het ontwikkelen van games ook langer duren door die uitzonderingen.
Als straks het merendeel op de nieuwste console zit, misschien is het dan voor een game ontwikkelaar gunstiger om het alleen voor die te maken waardoor de oudere versies wel snel zijn afgeschreven.
Als straks het merendeel op de nieuwste console zit, misschien is het dan voor een game ontwikkelaar gunstiger om het alleen voor die te maken waardoor de oudere versies wel snel zijn afgeschreven.
Jij ziet het als een negatieve ontwikkeling dus neemt de rest er ineens maar genoegen mee? ...Wat een logica. Jij hebt blijkbaar geen interesse in een geupgrade console en dat is je goed recht, maar dan wordt je inderdaad afhankelijk of een dev er extra moeite in steekt om het spel wel op 60 frames te laten draaien.corset schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 08:47:
[...]
En dat bedoel ik, en laten we eerlijk zijn. Waarom zou een dev? Als je het beste wil, koop je maar de Neo. Anders speel je gewoon op 720 en 30 fps.
En de Sony fans zullen het blijven slikken mocht het gebeuren, en blijven roeptoeteren dat het zo'n geweldige ontwikkeling is
Wat trouwens niet afwijkt van de huidige situatie, want door de matige hardware moet een dev nu al kiezen tussen frames en graphics. Het is natuurlijk Sony zijn verantwoording om te zorgen dat de kwaliteit van de games op de huidige PS4 ook uitstekend blijft en dat ze niet hun klanten in een hoek drijven, want dat zal ze op lange termijn enkel klanten kosten.
Zelf zit ik er wel op te wachten, maar ik heb een hoop geld voor mijn hobby's over en ik zie nu al grote verschillen tussen mijn pc en de PS4 wat ik vrij irritant vind. Als je met veel moeite een PS4 bij elkaar hebt gespaard of eindelijk toestemming van je vrouw/vriendin hebt gekregen (ja ja ik zie het om me heen
Met jouw logica zou een spel voor de pc ontwikkelen minstens 80 jaar in beslag nemenMarc3l schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:52:
Allemaal leuk en aardig straks allemaal verschillende versies maar dan gaat het ontwikkelen van games ook langer duren door die uitzonderingen.
[ Voor 18% gewijzigd door Beakzz op 11-06-2016 12:01 ]
The Order 1886 draait 30fps hoor. 24fps werkt niet in games.Sluw schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:31:
[...]
Ben ik het mee eens. Ik vind het zelf altijd kut als de framerate schommelt, dat de ontwikkelaar niet genoeg heeft geoptimaliseerd en het niet onder controle heeft. Uncharted 4 singleplayer is constant 30fps en geen moment last gehad. Heb ook net The order 1886 gespeeld en die draait op een strakke 24fps (zelfde als een film) en dat ziet er super tof uit, ze hebben er voor gekozen en geoptimaliseerd. 60fps vind ik mooier hoor, maar heb echt geen last van 30 fps.
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Waarschijnlijk heb je gelijk, heb geen verstand van game development.Beakzz schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:56:
[...]
Met jouw logica zou een spel voor de pc ontwikkelen minstens 80 jaar in beslag nemen2 verschillende configuraties zal enkel een kwestie zijn van ontwikkelen voor de max en dan wat dingen uitzetten voor de huidige PS4. Dat kan al iets zijn als draw distance, resolutie of het aantal keer AA.
Maar als webdeveloper en denk aan verschillende versies komt meteen de IE6 hell naar boven
Snap al die commotie niet over de neo. Zijn er al benchmarks verschenen, zijn er al concrete vergelijkingen verschenen? Daarnaast functioneert de normale en huidige ps4 toch gewoon prima? Games zien er goed op uit ding is stabiel en werkt als een trein. Iedereen trekt direct conclusies
En dat bedoel ik, we moeten maar juichen ? Liever niet.Beakzz schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:56:
[...]
Jij ziet het als een negatieve ontwikkeling dus neemt de rest er ineens maar genoegen mee? ...Wat een logica. Jij hebt blijkbaar geen interesse in een geupgrade console en dat is je goed recht, maar dan wordt je inderdaad afhankelijk of een dev er extra moeite in steekt om het spel wel op 60 frames te laten draaien.
Wat trouwens niet afwijkt van de huidige situatie, want door de matige hardware moet een dev nu al kiezen tussen frames en graphics. Het is natuurlijk Sony zijn verantwoording om te zorgen dat de kwaliteit van de games op de huidige PS4 ook uitstekend blijft en dat ze niet hun klanten in een hoek drijven, want dat zal ze op lange termijn enkel klanten kosten.
Zelf zit ik er wel op te wachten, maar ik heb een hoop geld voor mijn hobby's over en ik zie nu al grote verschillen tussen mijn pc en de PS4 wat ik vrij irritant vind. Als je met veel moeite een PS4 bij elkaar hebt gespaard of eindelijk toestemming van je vrouw/vriendin hebt gekregen (ja ja ik zie het om me heen) om zo'n uitgave te maken dan is het balen, maar je zou dezelfde ervaring moeten behouden die je nu hebt. Met het aantal verkochte consoles kan ik me niet voorstellen dat Sony onvoorzichtig om zal gaan met die groep.
[...]
Met jouw logica zou een spel voor de pc ontwikkelen minstens 80 jaar in beslag nemen2 verschillende configuraties zal enkel een kwestie zijn van ontwikkelen voor de max en dan wat dingen uitzetten voor de huidige PS4. Dat kan al iets zijn als draw distance, resolutie of het aantal keer AA.
Verwijderd
Waar ik wel benieuwd naar ben door die PS neo aankondiging:
-> gaan jullie de neo kopen; of
-> gaan jullie de 'geupgrade' x1 kopen?
aangezien beide upgrades backward compatibility hebben lijkt het mij eigenlijk een logische stap om de geupgrade x1 te kopen (naam weet ik niet) en die naast je huidige ps4 te zetten.
op die manier speel je beide exclusives en kun je altijd je favo game die je in ultra HD wilt spelen op de X1 spelen?
s.v.p. geen fanboy haat etc, ik zit dit serieus te overwegen.
aangezien beide upgrades backward compatibility hebben lijkt het mij eigenlijk een logische stap om de geupgrade x1 te kopen (naam weet ik niet) en die naast je huidige ps4 te zetten.
op die manier speel je beide exclusives en kun je altijd je favo game die je in ultra HD wilt spelen op de X1 spelen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 13:31 ]
eerst maar eens afwachten hoe en wat er precies zo geweldig aan wordt.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:30:
Persoonlijk heb ik geen behoefte in 2 consoles thuis, je moet dan ook bijvoorbeeld dubbel betalen voor online gamen en ik hoef geen 2 kastjes naast de tv. Ik ga kijken wat voor verschil de neo uiteindelijk heeft tegen de normale ps4 en als het verschil groot genoeg is wil ik hem wel overwegen, dan koop ik hem met een mooie bundel voor een goeie prijs misschien en doe ik mijn oude ps4 weg..Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:30:
Heb geen behoefte aan een Xbox, dus die komt er niet. Als de Neo een duidelijke stap voorwaarts is (zeker icm VR), dan zal ik die waarschijnlijk wel een keer gaan halen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:30:
Ik skip het volledig, geen behoefte aan 4K of VR gimmicks, want daar landt het op met de Neo blijkbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:30:
^^^Mizgala28 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:49:
[...]
Ik skip het volledig, geen behoefte aan 4K of VR gimmicks, want daar landt het op met de Neo blijkbaar.
Dat dus. Dit geld ook voor mij.
Ik hoef er sowieso geen X1 naast, zoals gezegd betaal je dan ook voor 2 wil je er volledig gebruik van maken. Daar heb ik de tijd ook niet voor. 
Neo is het overwegen waard, mits er echt (grafische) verbeteringen zijn, 4K or VR is niet de moeite. En hij moet niet te duur zijn, anders hoeft het ook (nog) niet.
Neo is het overwegen waard, mits er echt (grafische) verbeteringen zijn, 4K or VR is niet de moeite. En hij moet niet te duur zijn, anders hoeft het ook (nog) niet.
Ah je hebt gelijk. Er waren destijds nieuwsberichten dat dat overwogen was, vandaar de verwarring.Conscience NL schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:43:
[...]
The Order 1886 draait 30fps hoor. 24fps werkt niet in games.
Ik skip m denk ik ook en wacht op een echt nieuwe console. Heb sowieso geen interesse in VR en geen 4K tv.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:30:
Waarom zou een geupgrade X1 naast de PS4 een logische stap zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:30:
Ik heb lang geleden besloten om een PS te kopen ipv een Xbox, ik zie niet in waarom ik nu dan opeens een X1 naast de PS4 zou moeten kopen...
Als ik Xbox exclusives had willen spelen had hier al lang een One gestaan
Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom jij kiest voor een oplossing PS4/upgraded X1 en niet een X1/upgradedPS4. Elke multiplatformer heeft tot nu toe beter gedraaid op de PS toch?
Als je het dan toch doet, doe het dan goed
Ik denk dat ie bedoelt dat als je al een PS4 hebt, maar geen X1, je met een upgraded X1 toch wat meer kunt dan alleen een PS4K. Anders is het slechts alleen wat mooier. Tenminste, we hebben niet gehoord of ie verder ook nog meer kan dan betere graphics leveren. Dus in die zin kan ik het me wel voorstellen. Tenzij je echt niks leuks vind van de Xbox, maar dat kan ik me ook niet voorstellen. Al kun je dat met die roze zonnebril ook niet zien natuurlijkdvdkiwi schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:10:
[...]
Waarom zou een geupgrade X1 naast de PS4 een logische stap zijn?![]()
Ik heb lang geleden besloten om een PS te kopen ipv een Xbox, ik zie niet in waarom ik nu dan opeens een X1 naast de PS4 zou moeten kopen...
Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom jij kiest voor een oplossing PS4/upgraded X1 en niet een X1/upgradedPS4. Elke multiplatformer heeft tot nu toe beter gedraaid op de PS toch?
Anyways, de geruchten gaan ook dat de X1 codename Scorpio weer veel sneller gaat zijn dan de PS4K, dus dan gaat het argument niet op dat de PS-versies beter draaien. De vraag is echter in hoeverre de architectuur bij beide consoles gehandhaafd blijft om het voor devs makkelijk te maken, dat zou voor een PS4K een klein voordeel zijn volgens mij.
Afhankelijk van wat ze gaan aankondigen, waarbij Sony nu sowieso niks laat zien (iets wat ik wel opvallend vind want ik dacht dat ze het juist over VR gingen hebben en ik vraag me dan wel af of het wel 2016 wordt voor ie uit komt), kijk ik wel wat ik ga doen. Bij mij persoonlijk draait het niet zozeer om de vraag welke ik kan aanschaffen, maar welke ik wil aanschaffen (heb er wel voldoende budget voor). Als het vooral betere graphics is maar verder niks, dan zie ik niet waarom ik beide consoles zou gaan upgraden. Heb je er maar 1 dan moet je inderdaad nagaan of je het de moeite waard vind om er nog wat Xbox exclusives naast te spelen. En of je uberhaupt toe bent aan betere graphics. Sommigen vast wel, maar velen ook niet. Verder moeten we nog horen of het ook breed ondersteund gaat worden door de ontwikkelaars. Ik kan me voorstellen dat sommigen het gewoonweg niet doen omdat daar geen budget voor beschikbaar is gemaakt. Het is tenslotte weer een extra versie. Of hoe waardeloos sommige PS4 (non 4K) ports dan gaan worden.
Bij E3 gaan we de antwoorden hoogstwaarschijnlijk niet krijgen, maar wanneer wel? Gamescom lijkt ook uitgesloten en Paris Game Week vind ik nogal laat.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 11-06-2016 15:30 ]
Een console is toch om op te gamenMartinspire schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:29:
[...]
Ik denk dat ie bedoelt dat als je al een PS4 hebt, maar geen X1, je met een upgraded X1 toch wat meer kunt dan alleen een PS4K.
Van mij hoeft ie echt niet meer te kunnen.
Maar ik snap je verhaal. We'll see.
Het is mij om het even; ik stap sowieso niet over naar Xbox, al is het maar vanwege de exclusives
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 11-06-2016 15:34 ]
Je kunt de PS4 toch gewoon als main-gaming system gebruiken. Je hebt er vast de meeste vrienden op. Dat wil niet zeggen dat je jezelf dan daartoe moet "beperken"dvdkiwi schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:31:
[...]
Een console is toch om op te gamen
Van mij hoeft ie echt niet meer te kunnen.
Maar ik snap je verhaal. We'll see.
Het is mij om het even; ik stap sowieso niet over naar Xbox, al is het maar vanwege de exclusives
Ik heb dezelfde twijfels hoor, vooral omdat ik dan ook de xbox exclusives kan meepakken (vooral recore lijkt me erg tof).Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:30:
psn: jagermeistertim
z'n dom idee vind ik het niet hoor als meneer als een ps4 is en gewoon een neutrale gamer. Dan kan hij de ps4 exclusives nog steeds spelen en koopt hij third party games voor de ps4 tot hij een scorpion heeft. En dan wanneer de scorpion uit is kan meneer xbox exclusives spelen en third party games op betere kwaliteit afspelen.dvdkiwi schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:10:
[...]
Waarom zou een geupgrade X1 naast de PS4 een logische stap zijn?![]()
Geef mij maar subnautica, ik heb de artistic games nu wel zo'n beetje gezien
Verwijderd
precies dit... even afwachten, we'll seeMartinspire schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:29:
[...]
Ik denk dat ie bedoelt dat als je al een PS4 hebt, maar geen X1, je met een upgraded X1 toch wat meer kunt dan alleen een PS4K. Anders is het slechts alleen wat mooier. Tenminste, we hebben niet gehoord of ie verder ook nog meer kan dan betere graphics leveren. Dus in die zin kan ik het me wel voorstellen. Tenzij je echt niks leuks vind van de Xbox, maar dat kan ik me ook niet voorstellen. Al kun je dat met die roze zonnebril ook niet zien natuurlijk
Anyways, de geruchten gaan ook dat de X1 codename Scorpio weer veel sneller gaat zijn dan de PS4K, dus dan gaat het argument niet op dat de PS-versies beter draaien. De vraag is echter in hoeverre de architectuur bij beide consoles gehandhaafd blijft om het voor devs makkelijk te maken, dat zou voor een PS4K een klein voordeel zijn volgens mij.
Afhankelijk van wat ze gaan aankondigen, waarbij Sony nu sowieso niks laat zien (iets wat ik wel opvallend vind want ik dacht dat ze het juist over VR gingen hebben en ik vraag me dan wel af of het wel 2016 wordt voor ie uit komt), kijk ik wel wat ik ga doen. Bij mij persoonlijk draait het niet zozeer om de vraag welke ik kan aanschaffen, maar welke ik wil aanschaffen (heb er wel voldoende budget voor). Als het vooral betere graphics is maar verder niks, dan zie ik niet waarom ik beide consoles zou gaan upgraden. Heb je er maar 1 dan moet je inderdaad nagaan of je het de moeite waard vind om er nog wat Xbox exclusives naast te spelen. En of je uberhaupt toe bent aan betere graphics. Sommigen vast wel, maar velen ook niet. Verder moeten we nog horen of het ook breed ondersteund gaat worden door de ontwikkelaars. Ik kan me voorstellen dat sommigen het gewoonweg niet doen omdat daar geen budget voor beschikbaar is gemaakt. Het is tenslotte weer een extra versie. Of hoe waardeloos sommige PS4 (non 4K) ports dan gaan worden.
Bij E3 gaan we de antwoorden hoogstwaarschijnlijk niet krijgen, maar wanneer wel? Gamescom lijkt ook uitgesloten en Paris Game Week vind ik nogal laat.
Verwijderd
Jij krijgt een + van mij omdat die volgens mij het enige bericht is vandaag wat geen gezeik is over de nieuwe playstation en 100% speculatie.
Maybe een idee om een nieuw topic te openen alleen voor speculatie over wat de nieuwe console is..
Als het nou allemaal feiten zijn over de nieuwe console wat door mensen hier geplaatst word OK, maar 9 van de 10 berichten gaan alleen maar over IK DENK dat...
Misschien ook een topic voor meningen dan? Alleen maar ik VIND dat....
Kunnen we het hier bij de feiten houden...
En een aparte topic voor mensen die vragen hebben. Dan blijft alleen Dennis over die echte feiten van de PlayStation blogs hier kan posten.dutchgio schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:56:
Snap sowieso niet dat mensen steeds over bepaalde onderwerpen zeiken. Het is een algemene PS4 thread. Wat moet je anders in een algemene thread als je al eigenaar bent van het systeem. 90% hier heeft al een PS4. Er zijn aparte topics over de games. Moeten mensen het erover hebben dat zijn PS4 stiller is en minder stof heeft dan die van een ander? De topic kan dan wel sluiten, met 6 delen zijn alle feiten wel benoemd zo. Als je wat wil weten spit je maar ff door die 6 delen, en de rest kan je kwijt in de oveige 50 subtopics die mensen steeds moeten maken na wat PS4 gerelateerd nieuws.
Wanneer er iets bekend wordt gemaakt, dan gaan mensen het daar de komende paar uur/dagen over hebben. Dat was met de zuinigere PS4 zo, de PSVR, een game die veel aandacht krijgt, een nieuwe firmware of nu de Neo nieuwsartikelen door de uitspraken van Sony. Nu gaat het even weer over de Neo door het nieuws van gister. Het neemt al af en mensen vinden een ander onderwerp. Volgende week kondigt Sony FW 4.0 aan het gaat het paar dagen daarover. Zou maar wegblijven tijdens de E3 hier met al die aankondigingen, gaan heel wat meningen en speculaties komen hier
[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 11-06-2016 18:27 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
Nou niet zo stompzinnig doen..dutchgio schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:56:
Boeit mij helemaal niet als er over de nieuwe console gepraat word...
99% over wat de Neo gaat zijn is nog niet bekend, dus ik heb zoiets van LEUK al die speculatie... MAAR daar heeft niemand toch wat aan.
Daar komen alleen maar verwarringen van.
Dus wacht lekker met die discussie tot er meer bekend is.
Waarover wil je discussiëren als er geen speculatie is en alleen maar feiten.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:49:
[...]
Nou niet zo stompzinnig doen..
Boeit mij helemaal niet als er over de nieuwe console gepraat word...
99% over wat de Neo gaat zijn is nog niet bekend, dus ik heb zoiets van LEUK al die speculatie... MAAR daar heeft niemand toch wat aan.
Daar komen alleen maar verwarringen van.
Dus wacht lekker met die discussie tot er meer bekend is.
Persoon A: "De PS4 Neo heeft de nieuwe AMD en kan Uncharted draaien op 1080p60fps zonder drops met zelfs nog hogere grafische kwaliteit, is bekend gemaakt en getoond!"
Persoon B: "Dat klopt."
Discussion war!!
Meningen, speculaties om over te discussieren (oftewel je mening geven) en samen een beetje theoriën bespreken hoort naar mijn mening juist thuis in een forum. Wachten tot alles bevestigd is maakt de discussie niet echt levendig, dan kan je netzogoed een tijdslot hier activeren. Daarnaast hebben mensen gewoon ideeën hoe het kan gaan en willen ze graag aangeven waarom ze dat denken. En zo ontstaan discussies, tot er wat meer bekend wordt gemaakt. Dan komen de feiten, weet iedereen hoe het echt gaat worden en stoppen de discussies. Ja, je kan de discussies skippen en wachten tot er meer bekend is, maar daar is naar mijn mening een forum niet voor. Dan moet je wachten tot het op de homepage komt in in de reacties daar wat zeggen.
Offtopic:
Gezellig kletsen over gaming, consoles. Wat een ellende!
En zo jammer dat de meesten een discussie als war zien, je kan ook normaal, leuk discussieren (al hebben velen moeite met andere meningen..nergens voor nodig)
Punt is met de discussie die ik overigens graag wil voeren is dat men het moet onderbouwen. Tegenwoordig is de gemiddelde tweaker hier te beroerd voor. De frontpage is een perfect voorbeeld hierin.
Jongens een nieuwe xbox overwegen voor de exclusives is niet slim. Je kan beter de playstation VR kopen. Heb je gelijk VR exclusives en een geheel nieuwe ervaring!
Trouwens meer mensen die nba 2k16 niet binnen kunnen halen?
An error occurred on the server.
(HTTP Status Code : 404)
(CE-40852-9)
(CE-40852-9)
Had ik ook een paar keer. Startte hem een aantal keer opnieuw zodat hij verder ging, maar kwam steeds terug. Na 3 pogingen de PS herstart en toen ging hij zonder onderbreking verder.Paulus07 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:37:
Trouwens meer mensen die nba 2k16 niet binnen kunnen halen?
(CE-40852-9)
Gaan nu nog meer geruchten dat Sony al eerder 2 optie aan het bekijken was met Neo.
Een 400 euro Neo met 30% snellere CPU en 4tflops gpu.
En een duurdere Neo met zen CPU (nieuwste amd) en een 5.5-6 tflops gpu. Deze zou dan richting 500 euro gaan.
Als ik mag kiezen dan altijd de 500 euro versie.
Al zou de andere ook niet slecht zijn maar voor futureproof liever 6tflops gpu. Dan kan de Neo strijden met dikke pc builds.
Ergens denk ik ook dat de Xbox scorpio en ps4 Neo nagenoeg zelfde hardware gaan krijgen .
Alleen de een weer met edram en de ander met gddr5.
Denk dat beide nu niet de zwakkere wil zijn want we hebben gezien wat dat tussen ps4 en x1 gedaan heeft.
En een duurdere Neo met zen CPU (nieuwste amd) en een 5.5-6 tflops gpu. Deze zou dan richting 500 euro gaan.
Al zou de andere ook niet slecht zijn maar voor futureproof liever 6tflops gpu. Dan kan de Neo strijden met dikke pc builds.
Ergens denk ik ook dat de Xbox scorpio en ps4 Neo nagenoeg zelfde hardware gaan krijgen .
Denk dat beide nu niet de zwakkere wil zijn want we hebben gezien wat dat tussen ps4 en x1 gedaan heeft.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik denk zelf dat ze met een €499 versie komen. Andrew House gaf aan dat hij duurder zou zijn dan de huidige PS4 van €349, €399 is een te klein prijsverschil. Daarnaast heeft AMD ruim een week geleden de RX 480 gepresenteerd, deze heeft zo'n 5 TeraFlops. Deze zit op 80% qua prestaties van de nieuwe Nvidia 1070, en gaat slechts $199 kosten (4GB versie, $229 met 8GB). En dat is voor consumenten om in een PC te gebruiken. Sony kan dit uiteraard goedkoper inkopen en een custom GPU ontwerpen gebaseerd op de Polaris core die in de RX 480 zit.v8power67 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:01:
Gaan nu nog meer geruchten dat Sony al eerder 2 optie aan het bekijken was met Neo.
Deze videokaart kan overigens wel 4K gaming aan als je het vergelijkt met vergelijkbare benchmarks. Je zal ze dan niet op ultra kunnen spelen met 60fps, maar pc games op ultra zijn al een stuk mooier dan huidige ps4 games. Dus dezelfde kwaliteit in 4K lukt er wel mee. Echter hoop ik meer op een ultra@1080p@60fps ipv nu medium/high@1080p@~30fps. Uiteraard kunnen ze uit een console gpu gebaseerd op de RX 480 wel wat meer persen door optimalisaties, dan een reguliere desktop RX 480.
Ben in ieder geval erg benieuwd wat Sony komende paar maanden gaat doen.
Hoop ook meer op een 1080p/60 systeem.
The last of us 2 op dat systeem wordt echt heel ziekelijk mooi. Nu hopen dat ze een goeie CPU upgrade doen zodat dat geen bottleneck meer kan wezen.
Ik ga in ieder geval meteen voor de nieuwe ps4 Neo.
The last of us 2 op dat systeem wordt echt heel ziekelijk mooi. Nu hopen dat ze een goeie CPU upgrade doen zodat dat geen bottleneck meer kan wezen.
Ik ga in ieder geval meteen voor de nieuwe ps4 Neo.
Plaats eens linkjes dan. Ik zie je wel vaker over "er gaan geruchten", maar dan ontbreken de daadwerkelijke bronnen.v8power67 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:01:
Verder, als ze op E3 toch niks gaan aankondigen, vraag ik me af hoe zinvol het is om er nu over te discussiëren. Hij komt voorlopig toch niet. We gaan het wel zien wanneer Sony het wil laten zien.
Zijn neogaf topics en dat vind jij geen goeie bron zei je vaak genoegMartinspire schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:30:
[...]
Plaats eens linkjes dan. Ik zie je wel vaker over "er gaan geruchten", maar dan ontbreken de daadwerkelijke bronnen.
Verder, als ze op E3 toch niks gaan aankondigen, vraag ik me af hoe zinvol het is om er nu over te discussiëren. Hij komt voorlopig toch niet. We gaan het wel zien wanneer Sony het wil laten zien.
Kan het zo snel niet meer vinden . Was al oudere rumour van begin dat Sony dus met devs opties had besproken en dus of een 400 of een 500 dollar systeem wou gaan maken. Met dus de verschillende hardware die ik dus al aangaf.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1231149&page=55
Hier wordt er ook over gesproken. Zonder bronnen btw, dat was een ander topic weer die ik niet kan achterhalen.
[ Voor 27% gewijzigd door v8power67 op 12-06-2016 00:43 ]
Het voelt voor mij niet als een "beperking" als ik straks enkel een PS4 heb staan (nu ook niet trouwens).Martinspire schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:41:
[...]
Je kunt de PS4 toch gewoon als main-gaming system gebruiken. Je hebt er vast de meeste vrienden op. Dat wil niet zeggen dat je jezelf dan daartoe moet "beperken"
Ik heb gewoon er gewoon geen behoefte aan om twee verschillende consoles naast elkaar te hebben staan.
Ik koop ook geen tweede telefoon omdat die een leuke feature heeft welke mijn normale telefoon niet heeft; zo voelt het een beetje.
Ik ben altijd al Playstation minded geweest (onder andere vanwege de exclusives zoals God of War, Killzone en Gran Turismo) en vanwege het feit dat het in essentie een gameconsole is (iets waarvoor ik 'm gebruik).
De Xbox (welke voor mij -buiten Forza misschien- geen interessante exclusives heeft) wordt altijd aangeprezen als een multimedia-apparaat waar je ook op kunt gamen. Dat zoek ik niet, ik wil een gameconsole en Sony heeft daarin mijn voorkeur.
Tuurlijk weet ik ook wel dat je al die functies niet hóeft te gebruiken en er ook enkel op kunt gamen, maar je snapt mijn punt wel denk ik.
Het is gewoon leuk als je het best of both worlds (of all worlds) hebt. Waarom wachten op bvb titanfall of rise tr als je nu kan spelen? Veel mensen hebben blijkbaar genoeg tijd en geld voor deze optie. Ik heb ook maar een auto maar zou best wel een verzameling willen aanleggen
10 second ninja DONE
Het is niet zo dat ik er geen tijd of geld voor heb, ik heb gewoon de behoefte niet.
Hoewel ik het best snap als andere mensen wél een PS4 en Xbox naast elkaar hebben staan.
Tuurlijk wil ik ooit TR spelen, maar dat hoeft niet per se nu, komt wel als ie naar de PS4 komt.
Hoewel ik het best snap als andere mensen wél een PS4 en Xbox naast elkaar hebben staan.
Tuurlijk wil ik ooit TR spelen, maar dat hoeft niet per se nu, komt wel als ie naar de PS4 komt.
Prima, maar dan moet je hem wel snel gaan verkopen anders krijg je er nog maar weinig voor. De 2e hands markt voor PS4 gaat echt inkakken straks door overvloed.dvdkiwi schreef op zondag 12 juni 2016 @ 08:21:
[...]
Het voelt voor mij niet als een "beperking" als ik straks enkel een PS4 heb staan (nu ook niet trouwens).
Ik heb gewoon er gewoon geen behoefte aan om twee verschillende consoles naast elkaar te hebben staan.
Beetje flauw want er zit wel meer verschil in imo.Ik koop ook geen tweede telefoon omdat die een leuke feature heeft welke mijn normale telefoon niet heeft; zo voelt het een beetje.
Maar beide consoles hebben altijd meer dan alleen gamen kunnen doen. PS1 kon muziek afspelen. PS2 kon DVD's afspelen. PS3 kon Blu-rays en apps doen. Eerder dat de stap naar PS4 niet zo groot is qua multimedia. MS heeft er altijd wat meer ruk aan gegeven om zo ook een doelgroep te bedienen die juist meer wil dan een console, maar ik vind het vrij flauw om te stellen dat de PS4 echt een game-console is.Ik ben altijd al Playstation minded geweest (onder andere vanwege de exclusives zoals God of War, Killzone en Gran Turismo) en vanwege het feit dat het in essentie een gameconsole is (iets waarvoor ik 'm gebruik).
De Xbox (welke voor mij -buiten Forza misschien- geen interessante exclusives heeft) wordt altijd aangeprezen als een multimedia-apparaat waar je ook op kunt gamen. Dat zoek ik niet, ik wil een gameconsole en Sony heeft daarin mijn voorkeur.
Tuurlijk weet ik ook wel dat je al die functies niet hóeft te gebruiken en er ook enkel op kunt gamen, maar je snapt mijn punt wel denk ik.
offtopic:
Dat MS vervolgens een flater maakte met Tv, Tv, Tv is betreurenswaardig, maar zelfs de DVR functies komen al niet meer
Dat MS vervolgens een flater maakte met Tv, Tv, Tv is betreurenswaardig, maar zelfs de DVR functies komen al niet meer
Maar goed, als je straks 1 console wilt hebben staan en je bent blij met een Playstation, dan moet je dat vooral doen. Of je de nieuwe wel of niet haalt, moet je ook zelf weten en of je de huidige dan doorverkoopt of elders in huis zet idem.
Mja ik ben niet zo kapot van Neogaf, maar dat is vooral op alles behalve Sony-geruchten. Toch denk ik ook dat dit wat te voorbarig is omdat Sony gewoon onderzoek heeft gedaan bij diverse consumers en devs om te kijken wat de opties waren en wat ze wel of niet wilden. Of dit ook zo gaat zijn vind ik wat te vroeg om te zetten, maar klinkt in mijn oren niet echt reëel.v8power67 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:33:
[...]
Zijn neogaf topics en dat vind jij geen goeie bron zei je vaak genoeg
Kan het zo snel niet meer vinden . Was al oudere rumour van begin dat Sony dus met devs opties had besproken en dus of een 400 of een 500 dollar systeem wou gaan maken. Met dus de verschillende hardware die ik dus al aangaf.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1231149&page=55
Hier wordt er ook over gesproken. Zonder bronnen btw, dat was een ander topic weer die ik niet kan achterhalen.
Verder gaan ze voorbij aan de andere geruchten (die Florian van de PU had opgevangen) dat AMD simpelweg met de huidige CPU of GPU lijn wil stoppen en ze daarom al moeten upgraden toch iets logischer klinken. Dat er dan een goedkope komt (die de huidige vervangt) en een duurdere (voor 4K en VR) lijkt me dan wel logisch, maar misschien is dit een overlap tussen die 2 geruchten
AMD wil namelijk de nieuwe 14 nanometer chips gaan bakken en niet meer met 20 of 28 nanometer aan de gang moeten. Zo'n productielijn is namelijk aardig duur om te behouden houden, zeker als je niet meer 24/7 aan het produceren bent.
Wat er wel of niet gaat komen en wanneer vind ik persoonlijk zelf niet echt interessant meer om over te discussiëren. Het feit dát er iets nieuws komt is voor mij voldoende en ik wacht nog gewoon af wanneer ie in de winkel komt, welke prijs ie krijgt en wat de verschillen gaan zijn. De hoeveelheid geruchten is nu enorm en aardig wat is er ook gewoon volkomen verzonnen (of hele oude info die al lang veranderd is). En met E3 in het vooruitzicht waar ze aangeven dat ie niet komt, lijkt het me dat we nu wat zinvollere onderwerpen kunnen gaan bespreken. Volgens mij is er voor de E3 dan nog niks gelekt of wel?
Juist dat ze daar de 4K niet laten zien, doet me vermoeden dat ze met meer verrassingen moeten komen. Vooraf dacht ik namelijk dat ze wel een uur gingen vullen met nieuwe console en whatever, maar dat moet nu dus wat anders zijn. En verder lijkt het me dat ze die 4K toch willen gebruiken voor VR of gaan ze ook dat overzetten?
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 12-06-2016 10:58 ]
Denk dat ze de ps4 juist niet voor 4k gaan inzetten.
4k is hele kleine markt. De rumours gaven aan dat de Neo juist 1080p/60 moet gaan doen. En dan eventueel upscalen naar 4k.
Mochten ze echt op 4k gaan hangen dan is de nieuwe ps4 niet voor mij.
En ja vr gaat hem ook niet worden voor mij dus hoop dat de nieuwe ps4 genoeg bied buiten 4k en VR want anders ga ik van dat geld wel voor een dikke videokaart voor mijn pc.
4k is hele kleine markt. De rumours gaven aan dat de Neo juist 1080p/60 moet gaan doen. En dan eventueel upscalen naar 4k.
En ja vr gaat hem ook niet worden voor mij dus hoop dat de nieuwe ps4 genoeg bied buiten 4k en VR want anders ga ik van dat geld wel voor een dikke videokaart voor mijn pc.
Je hoeft Xbox niet te verdedigen Martin, ik geef alleen aan waarom ik voor PS4 gekozen heb 
Ik kan meer dan prima uit de voeten met de PS4 zoals ie nu hier staat en dat zal voorlopig niet veranderen zegt mijn glazen bol.
Ik weet nog nauwelijks iets van de nieuwe PS4 en de kans dat ik 'm binnen één of twee jaar koop is vrij klein.
Buiten dat verkoop ik sowieso geen oude consoles > iets met "leuk voor de verzameling" of zo
Ik kan meer dan prima uit de voeten met de PS4 zoals ie nu hier staat en dat zal voorlopig niet veranderen zegt mijn glazen bol.
Waarom zou ik 'm verkopenMartinspire schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:54:
[...]
Prima, maar dan moet je hem wel snel gaan verkopen anders krijg je er nog maar weinig voor.
Ik weet nog nauwelijks iets van de nieuwe PS4 en de kans dat ik 'm binnen één of twee jaar koop is vrij klein.
Buiten dat verkoop ik sowieso geen oude consoles > iets met "leuk voor de verzameling" of zo
Ik bedoelde meer dat ze de resolutie van de VR moeten hebben met 90fps. Volgens mij kun je in hetzelfde geval wel 4K met 30fps krijgen of 1080p met meer dan 60fps. Hoe ze de game gaan aanpassen als je die headset op hebt, is nog even afwachten maar ik kan me voorstellen dat het aardig wat pixels in een korte tijd kunnen genererenv8power67 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:05:
Denk dat ze de ps4 juist niet voor 4k gaan inzetten.
Plus PS4K bekt gewoon makkelijk, maar vooruit
En 4K is nog een kleine markt, maar ook dat gaat groeien. Wie weet waar we over 1 of 2 jaar staan. Ik kan me voorstellen dat die vraag ook groter gaat worden. En als je de performance hebt, waarom niet?
Ik weet het, maar ik hou van een gebalanceerde discussie waar niet iedereen elkaar napraatdvdkiwi schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:05:
Je hoeft Xbox niet te verdedigen Martin, ik geef alleen aan waarom ik voor PS4 gekozen heb
Verkopen is 1 van de opties die je hebt als je een PS4 Neo (zo goed v8power?) haalt. Maar dat was niet specifiek voor jou, ook als optie voor de rest.[...]
Waarom zou ik 'm verkopen![]()
En hier heb ik ook al een behoorlijk massagraf met oude consoles
Tot we meer weten over de PS Neo is daar nog geen zinnig antwoord op te geven imo.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:31:
Verstandig om op de ps4 neo te wachten of gewoon de normale ps4 variant halen?
Ah okee ja ps4k bekt lekker idd.Martinspire schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:14:
[...]
Ik bedoelde meer dat ze de resolutie van de VR moeten hebben met 90fps. Volgens mij kun je in hetzelfde geval wel 4K met 30fps krijgen of 1080p met meer dan 60fps. Hoe ze de game gaan aanpassen als je die headset op hebt, is nog even afwachten maar ik kan me voorstellen dat het aardig wat pixels in een korte tijd kunnen genereren
Plus PS4K bekt gewoon makkelijk, maar vooruit
En 4K is nog een kleine markt, maar ook dat gaat groeien. Wie weet waar we over 1 of 2 jaar staan. Ik kan me voorstellen dat die vraag ook groter gaat worden. En als je de performance hebt, waarom niet?
Hoop met de ps4k Neo (klinkt nog beter
En ja VR eist een hoop Power en snap je punt idd dat als dat lukt ze de andere Resoluties/fps ook wel moet lukken idd.
Geloof dat psvr 1080p is per oog en minimaal 60fps eist maar liever 90fps.
Naja anyway het is wachten tot Sony wat bekend gaat maken.
Er is al 2 jaar een PS4 te koop; haal die, ga lekker gamen en je hoeft voorlopig nergens op te wachten
http://vrworld.com/2016/0...on-neo-based-zen-polaris/
The new 14nm FinFET APU consists out of eight x86 ‘Zen Lite’ LP cores at 2.1 GHz (they’re not Jaguar cores, as previously rumored) and a Polaris GPU, operating on 15-20% faster clock than the original PS4.
According to sources in the know, the Polaris for PlayStation Neo is clocked at 911 MHz, up from 800 MHz on the PS4. The number of units should increase from the current 1152. Apparently, we might see a number higher than 1500, and lower than 2560 cores which are physically packed inside the Polaris 10 GPU i.e. Radeon R9 400 Series. Still, the number of units is larger than Polaris 11 (Radeon R7 400 Series), and the memory controller is 256-bit wide, with GDDR5 memory running higher than the current 1.38 GHz QDR. Given the recent developments with 20nm GDDR5 modules, we should see a 1.75 GHz QDR, 7 Gbps clock – resulting in 224 GB/s, almost a 20% boost.
Internally known as PlayStation Neo, the console should make its debut at the Tokyo Game Show, with availability coming as soon as Holiday Season 2016 – in time for the PlayStation VR headset.
Verwijderd
PlayStation Europe @
€1,000 cash prize up for grabs in the PS Plus PES 2016 tournament starts 19/6. Register now:
https://blog.eu.playstati...3&adbpl=tw&adbpr=36969785
€1,000 cash prize up for grabs in the PS Plus PES 2016 tournament starts 19/6. Register now:
https://blog.eu.playstati...3&adbpl=tw&adbpr=36969785
dvdkiwi schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:05:
Ik heb gisteravond even Space Invaders zitten doen op een Atari 2600, omdat het kan.
[ Voor 25% gewijzigd door Winkiller op 12-06-2016 12:33 ]
Wat is God of War zonder Kratos?
Kratos is de God of War...
Kratos is de God of War...
Wat zie ik daar voor lelijk logo.Winkiller schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:25:
[...]
![]()
Ik heb gisteravond even Space Invaders zitten doen op een Atari 2600, omdat het kan.
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link