Verwijderd

PlayStation Europe ‏

New on PS Store this week: Ratchet & Clank, Invisible Inc., Axiom Verge, more. Full list:

Klik Hier

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1513/25914601554_03ac9df9be_q.jpg

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

poor Leno schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:36:
Ik ben iemand die helaas er niet goed tegen kan dat iemand anders waar ik het tegenop moet nemen (in wat voorn competitie dan ook) betere gear heeft dan ik..

Ook al geeft het slechts 1% voordeel (wat de 4,5 zeker minimaal zal doen, op wat voorn gekke manier dan ook), het blijft een voordeel en heb ik het gevoel dat ik 'achter loop' of een nadeel heb...

Dat was ook 1 van de redenen waarom ik ben overgestapt van PC gaming naar PS4..
En nu krijg je gvd dit!! :(

Ik betrap mezelf er nu al op, dat ik stiekum zit te denken hoe ik t beste mn PS kan verkopen en wat ik nog bij moet leggen voor de nieuwe, bovenop de kosten voor de PSVR ;w

Ik kan m'n eigen rage en gevloek al horen, als ik het met Battlefield 5 telkens afleg in een millseconde tegen iemand met een PS4,5, omdat diegene wel smooth 60fps haalt en de mijne net stottert op het chokepoint in de nieuwe map Locker 2.. en dat gaat sowieso gebeuren :(
(En het hoeft niet eens zo te zijn.. alleen dat gevoel al)

just my 2eurocents.. iemand die dit gevoel herkent en deelt?
Ik denk datje gamen wat minder serieus moet nemen, of (zoals ik) alleen maar single player spellen doen. :P

Ik ben 10 jaar geleden gestopt met online multiplayer juist omdat er allemaal van die treurige lui online kwamen die alleen maar konden klagen en zeuren en het allemaal veel te serieus/persoonlijk namen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:42
Ik ben iemand die helaas er niet goed tegen kan dat iemand anders waar ik het tegenop moet nemen (in wat voorn competitie dan ook) betere gear heeft dan ik..

Ook al geeft het slechts 1% voordeel (wat de 4,5 zeker minimaal zal doen, op wat voorn gekke manier dan ook), het blijft een voordeel en heb ik het gevoel dat ik 'achter loop' of een nadeel heb...

Ik betrap mezelf er nu al op, dat ik stiekum zit te denken hoe ik t beste mn PS kan verkopen en wat ik nog bij moet leggen voor de nieuwe, bovenop de kosten voor de PSVR ;w

Ik kan m'n eigen rage en gevloek al horen, als ik het met Battlefield 5 telkens afleg in een millseconde tegen iemand met een PS4,5, omdat diegene wel smooth 60fps haalt en de mijne net stottert op het chokepoint in de nieuwe map Locker 2.. en dat gaat sowieso gebeuren :(

In BF4, Hardline en nu ook in The Division draait het soms allemaal erg matig. In beide BF's geen Conquest XL gespeeld vanwege de mindere spelervaring. Als de 'Neo' dan op dat gebied wel een stabiele framerate met dezelfde graphics kan bieden, hoeveel zin heb je dan nog om op je brakke PS te spelen? Dus begrijp je heel goed, het gelijke speelveld is dan ook weg. Gaat mij zelf alleen meer om solide frames op m'n eigen beeld.

Terug naar PC is geen optie, want iedereen waarmee ik speel zit inmiddels op een PS4. Je weet dus gewoon al wat er gaat gebeuren in oktober. Misschien kan iemand hier dat aan m'n vriendin uitleggen nadat ik 2 maanden terug al een kleine 'omruilactie' had gedaan met het nieuwe model :P

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:35

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Tot er een officiële aankondiging wordt gedaan blijven dit voornamelijk geruchten, rustig aan jij :P :*

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Flagg schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:46:
[...]

Ik denk datje gamen wat minder serieus moet nemen, of (zoals ik) alleen maar single player spellen doen. :P

Ik ben 10 jaar geleden gestopt met online multiplayer juist omdat er allemaal van die treurige lui online kwamen die alleen maar konden klagen en zeuren en het allemaal veel te serieus/persoonlijk namen.
Tsja, ik neem alles waar een competitief element in zit, en ik het leuk vind, bloedserieus.. Ik kan daar niets aan doen.. :/

Ik doe niet mee voor 'het meedoen'.. Ik doe mee om te winnen.. zelfs tweede of derde plaats neem ik liever geen genoegen mee.

Dat is ook een van de redenen waarom ik zo ontzettend boos kan worden op een spelletje (of de controller..) Maar vooral boos op mezelf natuurlijk.. :X

"Het is maar een spelletje" is bedacht door mensen die nooit winnen, of juist alleen maar ;)
Maar ik kan me daar iig niet goed in vinden..
wolkeh schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:48:
[...]

In BF4, Hardline en nu ook in The Division draait het soms allemaal erg matig. In beide BF's geen Conquest XL gespeeld vanwege de mindere spelervaring. Als de 'Neo' dan op dat gebied wel een stabiele framerate met dezelfde graphics kan bieden, hoeveel zin heb je dan nog om op je brakke PS te spelen? Dus begrijp je heel goed, het gelijke speelveld is dan ook weg. Gaat mij zelf alleen meer om solide frames op m'n eigen beeld.

Terug naar PC is geen optie, want iedereen waarmee ik speel zit inmiddels op een PS4. Je weet dus gewoon al wat er gaat gebeuren in oktober. Misschien kan iemand hier dat aan m'n vriendin uitleggen nadat ik 2 maanden terug al een kleine 'omruilactie' had gedaan met het nieuwe model :P
Jepp precies dit dus.. ;(
BlackEyedAngel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:50:
[...]

Tot er een officiële aankondiging wordt gedaan blijven dit voornamelijk geruchten, rustig aan jij :P :*
hahaha ja dit is dus precies het mijn probleem.. Ik zit me nu al druk te maken en op een neer te stuiteren dat ze ons dit gaan flikken |:(

(maar vooruit ik zal nog even inhouden ;) )

[ Voor 40% gewijzigd door poor Leno op 19-04-2016 14:58 ]

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:54:
[...]

Tsja, ik neem alles waar een competitief element in zit, en ik het leuk vind, bloedserieus.. Ik kan daar niets aan doen.. :/

Ik doe niet mee voor 'het meedoen'.. Ik doe mee om te winnen.. zelfs tweede of derde plaats neem ik liever geen genoegen mee.

Dat is ook een van de redenen waarom ik zo ontzettend boos kan worden op een spelletje (of de controller..) Maar vooral boos op mezelf natuurlijk.. :X

"Het is maar een spelletje" is bedacht door mensen die nooit winnen, of juist alleen maar ;)
Ach het is maar een spelletje en wat pixels op een scherm :P

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 09:22
Of door mensen met relativeringsvermogen ;)

Ik hoop echt dat er een 4,5 komt en dat de mensen die hier apeshit gingen toen dat nieuwe model uit kwam allemaal weer 350 euro richting Sony gaan gooien en ik hoop vooral ook dat het hier op moment van release weer 30 pagina's lang over dat nieuwe model gaat :P

Ik wacht rustig af tot Sony zelf wat bekend maakt. Roddelblaadjes zijn voor vrouwen bij de kapper. Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen met de onspeelbaarheid van mijn ps4 vergeleken met de 4.5.
MRE-Inc schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:36:
[...]

Ja waarom niet. Hololens en Surface Book hebben ze ook goed weten te verbergen tot op de dag van aankondiging.
3 december 2012: http://www.knowyourmobile...ce-pro-2-and-surface-book

Dat je er niks over hebt gelezen wil niet zeggen dat het niet gelekt is, het was simpelweg niet interessant genoeg :+

En Hololens is nog niks anders dan een leuk concept. Er is nog helemaal niks bekend gemaakt over de werking, apparatuur, prijzen, mogelijkheden, beschikbaarheid etc. Toen het de eerste keer werd aangekondigd werd het ook als proof of concept aangekondigd. Ze kondigden het al aan voordat het überhaupt kon lekken, zo vroeg in de ontwikkeling...

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Paulus07 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:56:
[...]

Ach het is maar een spelletje en wat pixels op een scherm :P
Hmmm.. wij moeten nooit een game spelen of sporten ;)
SmooK schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:59:
Of door mensen met relativeringsvermogen ;)

Ik hoop echt dat er een 4,5 komt en dat de mensen die hier apeshit gingen toen dat nieuwe model uit kwam allemaal weer 350 euro richting Sony gaan gooien en ik hoop vooral ook dat het hier op moment van release weer 30 pagina's lang over dat nieuwe model gaat :P

Ik wacht rustig af tot Sony zelf wat bekend maakt. Roddelblaadjes zijn voor vrouwen bij de kapper. Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen met de onspeelbaarheid van mijn ps4 vergeleken met de 4.5.
Shutup Ray :>
Ik heb een C4 in Battlefield 5 with your name on it, die met smooth 60fps jouw kant op komt, terwijl jij 'm met < 30fps aan ziet komen stotteren O-)

[ Voor 62% gewijzigd door poor Leno op 19-04-2016 15:05 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

poor Leno schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:54:
[...]

[...]

Jepp precies dit dus.. ;(

[...]

hahaha ja dit is dus precies het mijn probleem.. Ik zit me nu al druk te maken en op een neer te stuiteren dat ze ons dit gaan flikken |:(

(maar vooruit ik zal nog even inhouden ;) )
Ooowkee.

Ik zie al dat ik niet zo heel veel kan betekenen voor je in dit geval.

Probeer eens een gesprek met een psychiater, of een forum met mensen die hetzelfde reageren op een simpel spelletje, kan heel verhelderend zijn.

En eigenlijk bedoel ik dit niet eens gekscherend als ik erover nadenk.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 16:07
Lastige discussie eigenlijk. Persoonlijk zou ik een verbeterde versie van de PS4 wel toejuichen. Ik moet elke keer schakelen als ik van een 60fps game naar een 30fps game ga. Tijdje lang heb ik Wolfenstein zitten spelen en dan is een shooter op 30fps in 1x flink wennen.

Mochten ze het voor elkaar krijgen om alle bestaande games op 60fps te laten lopen, is het denk ik een instant buy voor mij. Ondanks dat ik op een 1080p scherm game, is mij die 60fps best veel waard.. Ik stoor mij soms aan die 30fps.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-11 20:07

Een aanzienlijk deel van de gamers deelt dit gevoel, maar ik vind het allemaal nogal overtrokken. Het is, zoals je zegt, meer een onderbuikgevoel dan dat het op feiten berust.

Over 't algemeen mist een PS4-eigenaar niets en krijgt hij / zij nog gewoon een soortgelijke ervaring als voorheen. Er is alleen het idee in je achterhoofd dat er een betere versie naast bestaat. Maar dat heb je net zo goed bij auto's en bij smartphones van 1 jaar oud, en dit hoeft helemaal niet erg te zijn. Een Samsung Galaxy S7 wordt niet ineens zwakker wanneer de S8 uitkomt.

Specifiek in multiplayer zouden er wel subtiel vervelende verschillen kunnen optreden. Maar: veel games op PS4 gebruiken nu ook al 60 fps in multiplayer (met vaak 30 fps in singleplayer), dus voor die games zal het verschil met de PS4.5 in multiplayer minimaal zijn. Daarnaast: Op de PC zijn grote verschillen in framerate en resolutie al sinds jaar en dag normaal in multiplayer, en daar heeft het niet gezorgd voor het einde der tijden.

Tussen-consoles als deze zijn nieuw en daarom zal het even wennen zijn aan het idee. Maar uit de geruchten blijkt dat Sony er alles aan doet om compatibility te garanderen en scheve situaties zoveel mogelijk te voorkomen. We kunnen dezelfde games spelen met dezelfde controllers en hoeven dus veel minder opnieuw te kopen dan bij een volledig nieuwe console. Eigenaren van de PS4 zullen geen games mislopen. Er zullen vast wel een paar gevallen zijn waarbij PS4.5-eigenaren iets in het voordeel zijn in multiplayer, maar dit lijkt me geen gigantisch issue te worden.

En het voordeel van een nieuwe versie is ook aanzienlijk: mooiere games die soepeler spelen voor wie dat wil, en het geld ervoor over heeft. Volledig optioneel. Ik ben vóór, op basis van wat nu bekend is.

Overigens zijn er nu zo veel geruchten van verschillende bronnen, dat ik zo goed als zeker ben dat Sony echt aan een PS4.5 werkt (ongeacht de naam ervan natuurlijk). Wat dat nieuwe ding precies gaat doen is nog even afwachten (tot de pre-E3-conferentie wellicht), maar ik zie het allemaal wel goed komen eigenlijk.
Flagg schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:03:
[...]

Ooowkee.

Ik zie al dat ik niet zo heel veel kan betekenen voor je in dit geval.

Probeer eens een gesprek met een psychiater, of een forum met mensen die hetzelfde reageren op een simpel spelletje, kan heel verhelderend zijn.

En eigenlijk bedoel ik dit niet eens gekscherend als ik erover nadenk.
Dat is niet iets wat een psych kan oplossen.. Je hebt gewoon mensen die er vol voor gaan en andere mensen die het minder boeit..
Het is vooral mijn enorme passie voor bepaalde dingen en daar ga ik 10000% voor. Als ik dan verlies, tsja dan ben ik niet blij..
Als je hoog vliegt, val je ook van hoog..

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11 09:22
poor Leno schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:02:
[...]

Hmmm.. wij moeten nooit een game spelen of sporten ;)

[...]

Shutup Ray :>
Ik heb een C4 in Battlefield 5 with your name on it, die met smooth 60fps jouw kant op komt, terwijl jij 'm met < 30fps aan ziet komen stotteren O-)
Haha ik kijk sowieso uit naar weer hele dagen bf met jou Leno

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

poor Leno schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:09:
[...]
Als ik dan verlies, tsja dan ben ik niet blij..
Bloodborne of Dark Souls al gespeeld? :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37

JSchut

.....

poor Leno schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:09:
[...]

Dat is niet iets wat een psych kan oplossen.. Je hebt gewoon mensen die er vol voor gaan en andere mensen die het minder boeit..
Het is vooral mijn enorme passie voor bepaalde dingen en daar ga ik 10000% voor. Als ik dan verlies, tsja dan ben ik niet blij..
Als je hoog vliegt, val je ook van hoog..
Ik snap wat je bedoeld. Nu ben ik lang niet zo'n goede gamer als een aantal hier. Maar als ik verlies prima. Maar dan wel doordat iemand ook daadwerkelijk beter is. Niet omdat ik een tragere pc heb of omdat ik last heb van lag of iets dergelijks. Dan kan ik echt heel erg pissed worden. Ook 1 van de redenen dat ik tegenwoordig liever single player speel :P

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Was jij niet degene die BF4 met een muis speelde? :+

*niet té serieus op ingaan aub :7

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 19-04-2016 15:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

geert1 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:05:
[...]

Over 't algemeen mist een PS4-eigenaar niets en krijgt hij / zij nog gewoon een soortgelijke ervaring als voorheen. Er is alleen het idee in je achterhoofd dat er een betere versie naast bestaat. Maar dat heb je net zo goed bij auto's en bij smartphones van 1 jaar oud, en dit hoeft helemaal niet erg te zijn. Een Samsung Galaxy S7 wordt niet ineens zwakker wanneer de S8 uitkomt.
Als ik aan autoracen doe, of speed-bellen dan had me dit zeker uitgemaakt :)
Specifiek in multiplayer zouden er wel subtiel vervelende verschillen kunnen optreden. Maar: veel games op PS4 gebruiken nu ook al 60 fps in multiplayer (met vaak 30 fps in singleplayer), dus voor die games zal het verschil met de PS4.5 in multiplayer minimaal zijn. Daarnaast: Op de PC zijn grote verschillen in framerate en resolutie al sinds jaar en dag normaal in multiplayer, en daar heeft het niet gezorgd voor het einde der tijden.
Voor mij wel.. Toen kon ik er ook al niet tegen.. Ik heb klauwen met geld uitgegeven aan nieuwe processoren, videokaarten etc..
Eigenaren van de PS4 zullen geen games mislopen. Er zullen vast wel een paar gevallen zijn waarbij PS4.5-eigenaren iets in het voordeel zijn in multiplayer, maar dit lijkt me geen gigantisch issue te worden.
Voor mij is dit wel een gigantisch issue. Single players boeien me niet heel veel (af en toe leuk), maar ik wil t graag opnemen tegen echte mensen :)
----
BlackEyedAngel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:12:
[...]

Bloodborne of Dark Souls al gespeeld? :P
Haha nee en dat heeft een reden.. als ik die verhalen zo hoor, moet ik daar echt niet aan beginnen :X

---
dvdkiwi schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:24:
[...]

Was jij niet degene die BF4 met een muis speelde? :+
haja, voor sommige spellen idd.. Maar dat is een PS4 muis, geen macro's, rapid fire, of programmeerbaar iets :)
(en alsnog het afleggen tegen autoaim controllers _O- )

[ Voor 17% gewijzigd door poor Leno op 19-04-2016 15:32 ]

Is het nu alleen nog wachten op het nieuws dat Battlefield 5 een exclusieve titel voor de PS4.5 is. :+
dutchgio schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:27:
Is het nu alleen nog wachten op het nieuws dat Battlefield 5 een exclusieve titel voor de PS4.5 is. :+
Als het WW2 wordt vind ik dat helemaal geen probleem, dan laat ik 'm sowieso aan me voorbij gaan :P
Van mij mogen ze, maar dan wil ik wel bij Leno zijn als dat nieuws naar buiten komt.
poor Leno schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:25:
Haha nee en dat heeft een reden.. als ik die verhalen zo hoor, moet ik daar echt niet aan beginnen :X
Ach joh, tijdens een gemiddelde avond BF ga je veel vaker dood ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 19-04-2016 15:31 ]

dvdkiwi schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:28:
[...]

Als het WW2 wordt vind ik dat helemaal geen probleem, dan laat ik 'm sowieso aan me voorbij gaan :P
Van mij mogen ze, maar dan wil ik wel bij Leno zijn als dat nieuws naar buiten komt.
Hahahhahaha dat wordt vast een Youtube viral _O-
Ach joh, tijdens een gemiddelde avond BF ga je veel vaker dood ;)
Zou t? Ik ga wel vaak dood ja :/

Ik zit wel te gluren naar DarkSouls..
Mijn grootste zorgen met de ps4,5 is, verkoopt een normale ps4 zonder controller dan nog een beetje op marktplaats.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:57:
Mijn grootste zorgen met de ps4,5 is, verkoopt een normale ps4 zonder controller dan nog een beetje op marktplaats.
Waarom zonder controller? Als je de PS4.5 zou kopen krijg je er toch weer een nieuwe controller bij? Dan verkoop je die nieuw of je eigen 2e hands door lijkt me.... Daarnaast is het nog de vraag of de PS4.5 daadwerkelijk komt (geruchten worden steeds hardnekkiger, maar je weet maar nooit) en wat de prijs gaat worden van de huidige PS4. Als de huidige €299 wordt, kan je je huidige echt wel voor €180-200 verkopen als die in een goede staat is. Genoeg mensen die de PS4 willen en €100 minder betalen voor een 2e handse is een prima deal.

De enige 'zorg' die ik heb met de PS4.5 is of we 1080p60 games gaan krijgen of niet :+ Zo ja, dan koop ik em, zo nee dan hoef ik em niet eens.

[ Voor 8% gewijzigd door ASNNetworks op 19-04-2016 17:02 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

ASNNetworks schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:01:
[...]

Waarom zonder controller? Als je de PS4.5 zou kopen krijg je er toch weer een nieuwe controller bij? Dan verkoop je die nieuw of je eigen 2e hands door lijkt me.... Daarnaast is het nog de vraag of de PS4.5 daadwerkelijk komt (geruchten worden steeds hardnekkiger, maar je weet maar nooit) en wat de prijs gaat worden van de huidige PS4. Als de huidige €299 wordt, kan je je huidige echt wel voor €180-200 verkopen als die in een goede staat is. Genoeg mensen die de PS4 willen en €100 minder betalen voor een 2e handse is een prima deal.

De enige 'zorg' die ik heb met de PS4.5 is of we 1080p60 games gaan krijgen of niet :+ Zo ja, dan koop ik em, zo nee dan hoef ik em niet eens.
Je weet dat je meerdere controllers kan aansluiten op de ps4.

Heb er nu 1, omdat vrienden altijd een controller mee nemen, maar dat zou dan niet meer hoeven. En vind het zonde om hem dan weg te doen terwijl ik met controller er waarschijnlijk maar 2 of 3 tientjes er meer voor zou krijgen.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:11:
[...]

Je weet dat je meerdere controllers kan aansluiten op de ps4.

Heb er nu 1, omdat vrienden altijd een controller mee nemen, maar dat zou dan niet meer hoeven. En vind het zonde om hem dan weg te doen terwijl ik met controller er waarschijnlijk maar 2 of 3 tientjes er meer voor zou krijgen.
Dat weet ik, maar je kan nu ook een nieuwe controller kopen :? Waarom zou je opeens je zorgen maken over het verkopen van een kale PS4 omdat je de controller zo graag wil gebruiken. Die kan je nu ook gewoon kopen, hoef je echt geen 6 maanden voor te wachten om dan eindelijk een extra controller te hebben :X

ASNNetworks schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:15:
[...]

Dat weet ik, maar je kan nu ook een nieuwe controller kopen :? Waarom zou je opeens je zorgen maken over het verkopen van een kale PS4 omdat je de controller zo graag wil gebruiken. Die kan je nu ook gewoon kopen, hoef je echt geen 6 maanden voor te wachten om dan eindelijk een extra controller te hebben :X
Jij vind het slim om er eerst 1 te kopen voor 60 euro en daarna te verkopen voor 30 euro?

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Nieuwevolger schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:23:
[...]

Jij vind het slim om er eerst 1 te kopen voor 60 euro en daarna te verkopen voor 30 euro?
Hoe groot is de kans dat iemand die een tweedehands ps4 wil omdat deze goedkoper zijn en dan zelf naar de winkel wil rijden om alsnog 60 euro voor een controller te betalen? Denk dat er genoeg ps4s aangeboden worden dat zonder controller niet echt interessant zal zijn. Je kunt het proberen natuurlijk.

Die ps4.5 klinkt wel interessant als de graphics dan ook mooier worden. Hoewel het enige spel dat mij op dit moment interesseert is uncharted 4 en die zal er wel geen gebruik van maken. Ik wacht ook nog even af waar nintendo mee gaat komen :)

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
--_-- schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:33:
[...]

Hoe groot is de kans dat iemand die een tweedehands ps4 wil omdat deze goedkoper zijn en dan zelf naar de winkel wil rijden om alsnog 60 euro voor een controller te betalen? Denk dat er genoeg ps4s aangeboden worden dat zonder controller niet echt interessant zal zijn. Je kunt het proberen natuurlijk.

Die ps4.5 klinkt wel interessant als de graphics dan ook mooier worden. Hoewel het enige spel dat mij op dit moment interesseert is uncharted 4 en die zal er wel geen gebruik van maken. Ik wacht ook nog even af waar nintendo mee gaat komen :)
+1, waarom zou je een console kopen zonder controller inderdaad.

Ben ook zeer benieuwd wat die PS4.5 nou precies is en wat Nintendo gaat onthullen.

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik geloof er helemaal niks van dat de PS4,5 of NEO games beter laat draaien. Zelf denk ik dat het meer gaat om 4K output voor films. En dat het voor de rest gewoon een soort slim versie wordt van de PS4 die zuiniger wordt en interne aansluitingen heeft voor de PSVR. Sony zou het niet kunnen maken dat voor mensen die een PS4 NEO hebben BF5 beter draait als op de PS4. Afwachten eerst maar inderdaad..

PSN id: PENo1

Nieuwevolger schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:23:
[...]

Ik vind het slim om een controller te kopen wanneer je graag er een wil hebben. Niet om 6 maanden te wachten tot de PS4.5 er is om dan je 2e controller te hebben. Hoezo zou je die controller doorverkopen voor €30, die hou je toch gewoon en verkoop je de originele controller die bij je PS4 zat met je PS4? Als je NU een controller erbij haalt dan hou je die toch?? Als je nu geen noodzaak ziet om een 2e controller te halen, waarom zou je de dan opeens de controller van de PS4.5 wel willen?

[ Voor 6% gewijzigd door ASNNetworks op 19-04-2016 18:22 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Fuff schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:41:
[...]

+1, waarom zou je een console kopen zonder controller inderdaad.

Ben ook zeer benieuwd wat die PS4.5 nou precies is en wat Nintendo gaat onthullen.
Als je de console al hebt en genoeg controllers? :)

• Fuff
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:26:
[...]

Als je de console al hebt en genoeg controllers? :)
Dus als je een extra PS4 console wilt hebben? Dat is de enige reden die ik kan bedenken.
spoiler:
Ja, of je moet natuurlijk al een controller hebben en geen console :')

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Fuff schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:43:
[...]

Dus als je een extra PS4 console wilt hebben? Dat is de enige reden die ik kan bedenken.
spoiler:
Ja, of je moet natuurlijk al een controller hebben en geen console :')
Ja, precies dat. Ik koop zo vaak extra consoles en niet speciaal voor de controllers. Voor de PS3 heb ik in de loop der tijd ook een controller of 10 bij elkaar verkregen (wel handig voor vier tegen vier op LAN).

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Als die laatste geruchten over de PS4.5 kloppen dan voel ik mij wel verplicht om de Neo te halen... Ik ben nu eenmaal een sucker voor graphics. Aan de ene kant ben ik blij dat er een ps4 komt die eindelijk fatsoenlijk 1080p kan draaien maar het voelt toch ook als geld klopperij.

De specs die de 4.5 heeft had de huidige PS4 gewoon moeten hebben. Iets zegt mij dat Sony destijds in de specs heeft gesneden om de prijs onder die van de XBO te krijgen...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Als je ps4 kapot gaat en je wilt toch een nieuwe kopen 2e hands, dan heb je geen controller er bij nodig. Maar goed ik kan prima met 1 controller, maar zou het zonde zijn als ik er dan 2 heb om er 1 te verkopen.

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Dan verkoop je hem toch niet :) Of je verkoopt nu een je PS4 zonder controller en koopt er voor 30 meer een met voor terug. Dan heeft de controller ook 30 gekost. Of je koopt een controllertje 2e hands voor 30 euro. Zoveel mogelijkheden.

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:52
Nou dat was net ook even een apart moment. Ik wilde PS4 Remote play uitproberen.

Ik log in op mijn account en maak verbinding. Eindelijk lukt het en ik zie mijn dashboard in het Russisch en iemand is actief een spel aan het spelen. Ik heb opgezocht hoe ik het terug zet in het Nederlands, maar gelijktijdig zet hij mij weer buiten spel en terug op Russisch. Vervolgens heeft hij remote play uitgezet.

Zojuist wat research gedaan en ik zie via "https://haveibeenpwned.com/" dat mijn account is gehackt. Nu heeft hij zijn PS4 als main account gemaakt. Dit doe je door mijn PS4 te deactiveren en je eigen PS4 te activeren.

Uiteraard heb ik meteen mijn wachtwoord veranderd en wil ik mijn PS4 weer activeren als hoofdaccount. Echter mag je van Playstation, maar eens per 6 maanden deactiveren. Lekker dan... kan hij zich nog even zeker 5 maanden te buiten gaan aan al mijn games. Dit lukt niet via de PS4 en ook niet via de websites.

Morgen maar eens bellen met Playstation.

[ Voor 3% gewijzigd door Scorpion2k op 19-04-2016 21:13 ]

• Fuff
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:20:
[...]

Ja, precies dat. Ik koop zo vaak extra consoles en niet speciaal voor de controllers. Voor de PS3 heb ik in de loop der tijd ook een controller of 10 bij elkaar verkregen (wel handig voor vier tegen vier op LAN).
Dan zeg ik niks, legitieme reden.
Scorpion2k schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:12:
Nou dat was net ook even een apart moment. Ik wilde PS4 Remote play uitproberen.

Ik log in op mijn account en maak verbinding. Eindelijk lukt het en ik zie mijn dashboard in het Russisch en iemand is actief een spel aan het spelen. Ik heb opgezocht hoe ik het terug zet in het Nederlands, maar gelijktijdig zet hij mij weer buiten spel en terug op Russisch. Vervolgens heeft hij remote play uitgezet.

Zojuist wat research gedaan en ik zie via "https://haveibeenpwned.com/" dat mijn account is gehackt. Nu heeft hij zijn PS4 als main account gemaakt. Dit doe je door mijn PS4 te deactiveren en je eigen PS4 te activeren.

Uiteraard heb ik meteen mijn wachtwoord veranderd en wil ik mijn PS4 weer activeren als hoofdaccount. Echter mag je van Playstation, maar eens per 6 maanden deactiveren. Lekker dan... kan hij zich nog even zeker 5 maanden te buiten gaan aan al mijn games. Dit lukt niet via de PS4 en ook niet via de websites.

Oef, genaaid man, hopelijk gebeurt er niks vreemds en krijg je hem snel weer als primary.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 21:42
Nieuwe ps4 neo specs maken mij best blij.
Rond de 3.9 tflops gpu. Icm hogere geclockte CPU en snellere Ram.
Nu hopen dat de sata poort sneller wordt zodat er gebruik van ssd gemaakt kan worden zoals het hoort.

Maar zoals ik het begrepen heb uit de rumours zullen de ps4 Neo Games mooier worden en hogere fps. Maar zullen geen exclusives komen ervoor en de ps4 versie moet ook aan bepaalde eisen voldoen zodat ps4 eigenaren niet genaaid worden.
Ik haal meteen de nieuwe ps4 Neo, want baalde soms best van sub full HD Resoluties of vaak 30fps.

Maar hoop dat ze niet tegen betaling oudere ps4 Games gaan " remasteren" voor ps4 Neo. Maar mogen ze wel patchen want een uncharted4 met 60fps klinkt me wel goed in de oren.
(Al ga ik echt wel genieten van de 30fps versie :p ).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:32
Iemand ook Ratchet and Clank al in huis met Dlc-code? Bij mij werkt de code niet voor de bouncer :'(

Voor de rest is dit spel een genot om te spelen. Prachtige graphics met 60fps en speelt ontzettend heerlijk! Het is veel meer dan een remake nu ze de levels waar mogelijk veel leuker en uitdagender hebben gemaakt. Desondanks blijft het een trip down memory lane.

[ Voor 56% gewijzigd door D. Ninjai op 19-04-2016 22:33 ]

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:09
D. Ninjai schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:57:
Iemand ook Ratchet and Clank al in huis met Dlc-code? Bij mij werkt de code niet voor de bouncer :'(

Voor de rest is dit spel een genot om te spelen. Prachtige graphics met 60fps en speelt ontzettend heerlijk! Het is veel meer dan een remake nu ze de levels waar mogelijk veel leuker en uitdagender hebben gemaakt. Desondanks blijft het een trip down memory lane.
Ratchet and clank draait toch echt op 30 fps en niet 60.

• D. Ninjai
Hmm dat lees ik nu inderdaad maar zo speelt het niet, lijkt veel vloeiender!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
M'n countdown klokje geeft nog 7 minuten aan :P

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40
Hmmm, ik wil nog wel eens zien of er geen PS Neo only games komen. Als de 'installed base' van de PS Neo consoles goed genoeg is, is het een behoorlijk slimme zet om een paar PS Neo only games uit te brengen om zo nog mensen over de streep te trekken en de verkopen te boosten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:45
Chaoss schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:53:
M'n countdown klokje geeft nog 7 minuten aan :P
Staat het klokje eindelijk op nul, krijg ik een melding dat ik het spel nog niet kan downloaden 8)7

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik had hem al ge-preload, kon dus wel gelijk spelen. Eerste 40 min zitten er al weer op, lekkere game, flauwe humor en het ziet er fantastisch uit.

Verwijderd

Thema PlayStation® Access (Gratis):

Klik Hier om te Downloaden

Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/999/EP9000-CUSA02464_00-ETH0000000000402/1461075498000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=281&h=281&bg_color=000000&opacity=100

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11 13:10

Gister besteld, hopelijk vanavond mee aan de slag.
Mooie beelden

YouTube: EARLYVIEW - Ratchet & Clank

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Cardwizard
  • Laatst online: 19:07
Chaoss schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:45:
Iets zegt mij dat Sony destijds in de specs heeft gesneden om de prijs onder die van de XBO te krijgen...
Dat denk ik ook al vanaf dag 1 , wel logisch denk ik want veel kijken puur naar de prijs ..... wat mij betreft hadden ze de PS4 800 euro mogen maken en dus vele malen krachtiger

Dit "tussenmodel" vind ik persoonlijk maar niks , heb er een dubbel gevoel bij .... hou het nog even vol met de PS4 en release gewoon een PS5 zou mijn voorkeur hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 20-04-2016 06:54 ]

• D. Ninjai
Mars18 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 06:42:
[...]

Gister besteld, hopelijk vanavond mee aan de slag.
Mooie beelden

YouTube: EARLYVIEW - Ratchet & Clank
Veel plezier, het is echt kicken!

Inmiddels werkt mijn Dlc-code. Kon hem gisteren niet gebruiken omdat ie toen nog niet officieel uit was in Europa.

Verwijderd

Ratchet & Clank ziet er super uit op de PS4.

Op de PS3 waren de games al mooi,
maar op de PS4 ziet het er 10x beter uit.

:9~

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:05:
[video]

Ratchet & Clank zijn er super uit op de PS4.

Ziet er inderdaad mooi uit maar dat Nederlands gesproken /shiver. Maar goed ieder zijn ding :D
WeAreLegion schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:27:
[...]
Ziet er inderdaad mooi uit maar dat Nederlands gesproken /shiver. Maar goed ieder zijn ding :D
Dennis is al helemaal gewend aan games gesproken in het Nederlands op zijn PS4 ;)

Verwijderd

dvdkiwi schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:36:
Dennis is al helemaal gewend aan games gesproken in het Nederlands op zijn PS4 ;)
Inderdaad dvdkiwi, voor mij geeft dat een extra kick.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
...
Prachtige graphics met 60fps en speelt ontzettend heerlijk!
...
morm schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:45:
[...]
Ratchet and clank draait toch echt op 30 fps en niet 60.
D. Ninjai schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:58:
Hmm dat lees ik nu inderdaad maar zo speelt het niet, lijkt veel vloeiender!
Mooi voorbeeld voor de regelmatig terugkerende "30fps vs 60fps"-discussie _O-

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ralph075 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:17:
[...]

[...]

[...]

Mooi voorbeeld voor de regelmatig terugkerende "30fps vs 60fps"-discussie _O-
Geeft ook mooi aan dat het niet voor iedereen zo veel uit maakt (including myself) hehe.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

Yess!! Life is Strange eindelijk in de aanbieding!!
Afbeeldingslocatie: https://store.playstation.com/store/api/chihiro/00_09_000/container/NL/nl/19/EP0082-CUSA01435_00-LISDAYONEB000001/1461113853000/image?_version=00_09_000&platform=chihiro&w=225&h=225&bg_color=000000&opacity=100

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

cardwizard schreef op woensdag 20 april 2016 @ 06:48:
[...]

Dat denk ik ook al vanaf dag 1 , wel logisch denk ik want veel kijken puur naar de prijs ..... wat mij betreft hadden ze de PS4 800 euro mogen maken en dus vele malen krachtiger
Dan had ik hem niet gekocht.. En ik denk velen met mij. De PS4 was dan niet geweest qua populariteit als vandaag de dag.

De XO en PS moeten overigens ivm spelontwikkeling qua specs altijd wel bij elkaar in de buurt liggen.. Je kan dus niet bijv een PS maken met een 24core Xeon en Titan-x..

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sony lijkt nu een beetje het model te volgen van bijvoorbeeld een Apple en Intel.

Nieuw generatie iPhone 6 > jaar later verbeterde versie met de iPhone 6S.
Nieuwe generatie Intel Broadwell > jaar later verbeterde versie Haswell.

Op zich wel wat voor te zeggen. De standaard lifecycle van 6-8 jaar voor een console die bij release al snel achter de feiten aanloopt op gebied van performance is wellicht niet meer van deze tijd. Dus mijn vermoeden is dat Sony overstapt op eenzelfde soort "tick-tock" methode als Intel dat voorheen deed:

Nieuwe generatie console PS4 > 3 jaar later verbeterde versie > 3 jaar later nieuwe generatie PS5. Met het doel om BC in te bouwen om je userbase niet te splitten (net zoals de iOS devices van Apple bijvoorbeeld).
kazuka schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:16:
Sony lijkt nu een beetje het model te volgen van bijvoorbeeld een Apple en Intel.

Nieuw generatie iPhone 6 > jaar later verbeterde versie met de iPhone 6S.
Nieuwe generatie Intel Broadwell > jaar later verbeterde versie Haswell.

Op zich wel wat voor te zeggen. De standaard lifecycle van 6-8 jaar voor een console die bij release al snel achter de feiten aanloopt op gebied van performance is wellicht niet meer van deze tijd. Dus mijn vermoeden is dat Sony overstapt op eenzelfde soort "tick-tock" methode als Intel dat voorheen deed:

Nieuwe generatie console PS4 > 3 jaar later verbeterde versie > 3 jaar later nieuwe generatie PS5. Met het doel om BC in te bouwen om je userbase niet te splitten (net zoals de iOS devices van Apple bijvoorbeeld).
Apple en Intel? Dat is letterlijk het model van elk fabrikant in elk electronica branche :X Gaming is serieus de ENIGE branche waar niet elk jaar een nieuw model komt. TV's, laptops, smartphones, tablets, wasmachines, koelkasten, echt alles komt wel met een verbeterd model een jaar later, soms zelfs al binnen dat jaar. Consoles waren de enige producten die NIET elk jaar met een verbeterd product kwamen.

Misschien wordt het tijd dat de consoles ook van het oude model afstappen dat sinds de jaren 80 nagenoeg identiek is gebleven. Maar tegelijkertijd is dát juist de charme van een console. Eenmalig kopen, paar jaar ermee doen en in die paar jaar accessoires en games aanschaffen voor de console.

Nu ik er zo over nadenk, ik zou best een upgradable console willen hebben. Bijvoorbeeld een PS4 met een speciaal poort die direct op de moederbord aangesloten wordt. Eenmalig de PS4 kopen voor €399 en elke 2 jaar €99-€149 uitgeven voor een krachtiger CPU/GPU/RAM module die je op dat poort kan aansluiten. Hoewel de techniek er misschien nog niet is (direct op de moederbord heeft voorlopig nog altijd de beste performance) maar op een gegeven moment kan die techniek ongetwijfeld op grote schaal worden toegepast. Dus een mix tussen console en PC. Niet 99 verschillende videokaarten en drivers zoals de PC, maar gewoon vast elke 24 maanden een nieuwe module van Sony die je kan aansluiten op je PlayStation. Maargoed, helaas denken niet veel mensen zo, dus ga je al direct een splitsing krijgen in de community. Dus dan werkt het al niet meer, de ene game draait op PS4 + module 3, terwijl iemand nog module 1 heeft maar wel die game wil etc etc.

One can dream....

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 20-04-2016 10:39 ]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ASNNetworks schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:38:
[...]

Apple en Intel? Dat is letterlijk het model van elk fabrikant in elk electronica branche :X Gaming is serieus de ENIGE branche waar niet elk jaar een nieuw model komt. TV's, laptops, smartphones, tablets, wasmachines, koelkasten, echt alles komt wel met een verbeterd model een jaar later, soms zelfs al binnen dat jaar. Consoles waren de enige producten die NIET elk jaar met een verbeterd product kwamen.
Dat is precies wat ik zeg, alleen Apple en Intel vind ik in deze het best te vergelijken omdat ze op basis van dezelfde architectuur een iets betere versie (hoger geklokt, wat meer bandbreedte) op de markt brengen. Als de gelekte specs van de PS4.5 inderdaad correct zijn lijkt het erop dat Sony dat model meer wil gaan volgen, zonder de bestaande gebruikers te willen duperen, hence de strenge regels die ze meegeven aan developers.

Dat is een model waar ik op zich wel achter kan staan. Zo'n expansion pack zoals je het beschrijft had Nintendo vroeger toch ook met de N64 dacht ik? Wellicht is de methode die Sony nu wilt gebruiken eenvoudiger en goedkoper om uit te voeren. Benieuwd of ze er op de E3 aandacht aan gaan besteden. UIt het artikel van Giantbomb begrijp ik dat developers vanaf eind September al een "Neo mode' voor hun nog uit te brengen games beschikbaar moeten hebben.

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

ASNNetworks schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:38:
[...]

Misschien wordt het tijd dat de consoles ook van het oude model afstappen dat sinds de jaren 80 nagenoeg identiek is gebleven. Maar tegelijkertijd is dát juist de charme van een console. Eenmalig kopen, paar jaar ermee doen en in die paar jaar accessoires en games aanschaffen voor de console.

Nu ik er zo over nadenk, ik zou best een upgradable console willen hebben. Bijvoorbeeld een PS4 met een speciaal poort die direct op de moederbord aangesloten wordt. Eenmalig de PS4 kopen voor €399 en elke 2 jaar €99-€149 uitgeven voor een krachtiger CPU/GPU/RAM module die je op dat poort kan aansluiten. Hoewel de techniek er misschien nog niet is (direct op de moederbord heeft voorlopig nog altijd de beste performance) maar op een gegeven moment kan die techniek ongetwijfeld op grote schaal worden toegepast. Dus een mix tussen console en PC. Niet 99 verschillende videokaarten en drivers zoals de PC, maar gewoon vast elke 24 maanden een nieuwe module van Sony die je kan aansluiten op je PlayStation. Maargoed, helaas denken niet veel mensen zo, dus ga je al direct een splitsing krijgen in de community. Dus dan werkt het al niet meer, de ene game draait op PS4 + module 3, terwijl iemand nog module 1 heeft maar wel die game wil etc etc.

One can dream....
Dat klinkt niet eens zo gek, een soort 'basis'model met een wisselbaar gedeelte voor de GPU/CPU geheugen voor de 3-4 jaarlijkse upgrade :)

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Lijkt mij juist de meest kloterige oplossing.
De reden dat de meesten naar consoles overstappen is om niet steeds te hoeven upgraden.

De charme van een console is juist: game kopen, game in je console frotten en kunnen spelen zoals het door de ontwikkelaar bedoeld is. Wil je de beste graphics e.d. ga lekker elk jaar nieuwe hardware in je pc frotten.
niet iedereen is bereid om te blijven kopen omdat er geen liggende gelden zijn.

Daarom zou je ook prima een afsplitsing kunnen maken zoals nu gaat gebeuren.
Een beter model met upgrades, en een 'core' model waar je niks aan hoeft te doen om de nieuwste games te kunnen spelen.

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

En zeker niet elk jaar, vanwege de punten die RoRoo noemt. Anders is het idd gewoon een pc. Wat zou wel een acceptabele periode zijn bijv.?

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 21:14
[...]

Dat ben ik voor de meeste games helemaal met je eens. Alleen Rachet and Clank speelde ik vroeger samen met de kids en daarom stond deze dus op Nederlands.

Nu ben ik er aangewend en voelt de voice acting als weer ouderwets goed aan.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Afsplitsingen zijn imho nooit goed, Sony beweerd wel dat ze de userbase niet willen scheiden maar dat kun je gewoon niet voorkomen.

Maar dan de console 100 euro duurder bij release en kom na 3-4 jaar met een volledig nieuwe ipv na 5 jaar.
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:05:

Ratchet & Clank ziet er super uit op de PS4.

Vooral de belichting is goed gedaan, wereld ziet er ook aardig levendig uit, en de cutscenes zijn niet meer te onderscheiden van een Pixar animatiefilm.

[ Voor 45% gewijzigd door Chaoss op 20-04-2016 11:43 ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

dutchgio schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:19:
Daarom zou je ook prima een afsplitsing kunnen maken zoals nu gaat gebeuren.
Een beter model met upgrades, en een 'core' model waar je niks aan hoeft te doen om de nieuwste games te kunnen spelen.
Maar waarom dan upgraden als je core model het dan doet?
Ik wacht de officiele bekendmakingen wel even af :) al dat gespeculeer word ik heel zenuwflappig van

Zitten uiteraard dan wel voordelen aan, betere hardware dus meer mogelijkheden...

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 19:41
Ik denk dat het een slimme ontwikkeling is. Mijn gedachten over het geheel:

- De Ps4 (en X1) waren niet voor niets al vrij gunstig geprijsd; de hardware was niet 'cutting edge' (relatief natuurlijk) vergeleken met de voorgaande consoles (dit wil niet zeggen dat de hardware onvoldoende was, kijk maar naar een game als Uncharted 4 en Ratchet en Clank, ziet er prachtig uit!)
- De houdbaarheid van bovenstaande apparaten was dus al een stuk beperkter vergeleken met de vorige generatie
- Men heeft bewust gekozen voor een meer 'algemene' X86 architectuur
- Sony heeft een handje van om hun andere belangen te pushen via de Playstation. Denk maar eens aan de PS3 + bluray; die was tijdens de launch direct een van de interessantste bluray spelers.
- Voor 4K/UHD media is de huidge PS4 niet geschikt, dus een hardware revisie is nodig
- En als men dan toch de hardware onderhanden gaat nemen. waarom niet een al te exotische upgrade?
- Ook de 'PS4 Neo' zal tijdens de launch geen super-hardware bevatten, maar wel de nodige features om Sony's UHD-plannen te realiseren, en voor de gamers extra grafische toeters en bellen te kunnen bieden.

Het hele concept valt of staat mijn inziens met het volgende:
- strenge controle door Sony: PS4 Neo mag geen afbreuk doen aan de kwaliteit van PS4 games, het moet juist andersom zijn
- Developers moeten de nieuwe features omarmen om de gamers aan te spreken. Ik zie Sony dit zelf wel doen, maar niet elke developer zit te wachten om extra tijd in hun product te stoppen; al helemaal niet voor al reeds bestaande games.

Het is een interessante ontwikkeling; en het zal ook mij niet verbazen als de 'nummertjes' achter de Playstation versies verdwijnen en we naar een ander systeem gaan. Mogelijk wordt juist het operating system bepalend voor welke games je kan spelen.
Sony kan developers ook gewoon pushen natuurlijk, $$$ als je je game update met 'ondersteuning' van de nieuwe mogelijkheden van de Neo. De game is er al, je hoeft slechts een patch voor de nieuwere hardware te maken. Dat motiveerd wel.

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:40
[...]

Zet de taal van je Playstation op Engels en de hele game is Engels gesproken. Gelukkig is er wel een oplossing voor :*)

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Chaoss schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:41:
Afsplitsingen zijn imho nooit goed, Sony beweerd wel dat ze de userbase niet willen scheiden maar dat kun je gewoon niet voorkomen.

Maar dan de console 100 euro duurder bij release en kom na 3-4 jaar met een volledig nieuwe ipv na 5 jaar.

[...]

Vooral de belichting is goed gedaan, wereld ziet er ook aardig levendig uit, en de cutscenes zijn niet meer te onderscheiden van een Pixar animatiefilm.
Die cutscenes komen dan ook uit de film van rachtet and clank, dat verklaard de pixar kwaliteit.

Denk dat we de ps4 neo dan nog gaan zien voor dat de e3 begint.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Carn82 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:54:
Ik denk dat het een slimme ontwikkeling is. Mijn gedachten over het geheel:

Het is een interessante ontwikkeling; en het zal ook mij niet verbazen als de 'nummertjes' achter de Playstation versies verdwijnen en we naar een ander systeem gaan. Mogelijk wordt juist het operating system bepalend voor welke games je kan spelen.
Ik ben meer bang dat je straks het (ja jeugdtrauma) EGA/VGA gebeuren krijgt.
Game is PS4 4/4Neo Compatible. Maar op de PS4 ziet het er niet uit of draait zelfs helemaal niet.

Weet nog goed.. op een van mijn eerste HCC dagen (toen het nog niet zo druk was) een floppy gekocht met Wolfenstein 3D erop. Grote letters.. EGA/VGA compatible. Helemaal happy!

Thuis in mijn computer met een EGA kaart erin gestoken.. Garbled beeld....
Ben nog nooit zo teleurgesteld geweest..

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
RoRoo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:37:
[...]

Game is PS4 4/4Neo Compatible. Maar op de PS4 ziet het er niet uit of draait zelfs helemaal niet.

Weet nog goed.. op een van mijn eerste HCC dagen (toen het nog niet zo druk was) een floppy gekocht met Wolfenstein 3D erop. Grote letters.. EGA/VGA compatible. Helemaal happy!

Dat zal niet gebeuren. Alle games met neo optie spelen gewoon op de ps4 af. De ps4k houdt alleen hogere / stabielere framerates, of met neo modus wat mooiere effecten etc, maar dat houdt niet in dat er op de ps4 onspeelbare games komen (ook niet qua fps).

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-10 19:41
RoRoo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:37:
[...]

Nou ja, games die niet optimaal draaien heb je nu ook al.. dus dat is geen nieuws helaas. Ik herinner me nog Skyrim op de PS3 dat meer een soort diavoorstelling werd naar mate de game vorderde :o Er schijnt er in de PS4 Neo devkit-documentatie te staan dat de 'Neo' versies geen exclusieve features / functionaliteiten mogen gebruiken. De enige verbeteringen mogen dus alleen grafisch van aard zijn.

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Carn82 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:54:
Het hele concept valt of staat mijn inziens met het volgende:
- strenge controle door Sony: PS4 Neo mag geen afbreuk doen aan de kwaliteit van PS4 games, het moet juist andersom zijn
Dit lijkt mij de belangrijkste voorwaarde. Sony zal duidelijke minimum kwaliteitseisen moeten stellen om Hyrule Warriors-achtige situaties te voorkomen.

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Elysi schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:21:
[...]

Dit lijkt mij de belangrijkste voorwaarde. Sony zal duidelijke minimum kwaliteitseisen moeten stellen om Hyrule Warriors-achtige situaties te voorkomen.
Wat was er met Hyrule Warriors?

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
BlackEyedAngel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:24:
[...]

Wat was er met Hyrule Warriors?
Hyrule Warriors Legends om specifiek te zijn. Die draait voor geen meter op de 'oude' 3DS.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Carn82 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:13:
Nou ja, games die niet optimaal draaien heb je nu ook al.. dus dat is geen nieuws helaas. Ik herinner me nog Skyrim op de PS3 dat meer een soort diavoorstelling werd naar mate de game vorderde :o Er schijnt er in de PS4 Neo devkit-documentatie te staan dat de 'Neo' versies geen exclusieve features / functionaliteiten mogen gebruiken. De enige verbeteringen mogen dus alleen grafisch van aard zijn.
Heb het tot op heden nog nooit op een console gehad. vandaar mijn liefde daarvoor ;)
Ik wacht het allemaal gewoon af.. heeft weinig nut voor mij om echt te speculeren hierover..

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
En als ze 4K echt willen pushen is de stap niet groot genoeg, no-way dat die gelekte NEO een game als Uncharted 4 in UHD kan renderen.

daarnaast is 4K erg overrated, tenzij j e erg dicht op je scherm zit is het verschil niet zichtbaar, dan is HDR een interessantere ontwikkeling dat verschil zie je tenminste.

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 20-04-2016 14:32 ]

Verwijderd

PlayStation Europe ‏

This week’s PS Store discounts: Black Ops III, Mad Max, Life is Strange, more. Full list:

Klik Hier voor de Aanbiedingen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CgfGp8lUMAAFq5s.jpg:large
Chaoss schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:30:
En als ze 4K echt willen pushen is de stap niet groot genoeg, no-way dat die gelekte NEO een game als Uncharted 4 in UHD kan renderen.

daarnaast is 4K erg overrated, tenzij j e erg dicht op je scherm zit is het verschil niet zichtbaar, dan is HDR een interessantere ontwikkeling dat verschil zie je tenminste.
games gaan ook niet in 4K, dat is de focus ook niet.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ToFast schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:43:
[...]

Dat zal niet gebeuren. Alle games met neo optie spelen gewoon op de ps4 af. De ps4k houdt alleen hogere / stabielere framerates, of met neo modus wat mooiere effecten etc, maar dat houdt niet in dat er op de ps4 onspeelbare games komen (ook niet qua fps).
Voor singleplayer games zullen ze dat inderdaad wel kunnen oplossen. Het zal vooral interessant zijn om te zien hoe dit voor online shooters gaat uitpakken. De kans is groot dat Dice een 'Neo modus" voor BF5 gaat ontwikkelen. Als die op de snellere variant van de PS4 zorgt voor stabielere framerates en een scherpere beeldkwaliteit zou je daar dus een voordeel hebben op de spelers met een standaard PS4.

Maar goed, dat probleem heb je op de PC in principe ook met zoveel verschillende hardware combinaties.

Luistertip: de laatste podcast van Giantbomb, waar ze er dieper op in gaan en ze ook door de interne documentatie lopen die de PS4 Neo beschrijft met instructies voor developers:

http://www.giantbomb.com/...bcast-04192016/1600-1574/

Niks is nog officieel en het blijven dus rumours maar het lijkt me toch erg sterk dat er niets van waar is.

[ Voor 17% gewijzigd door kazuka op 20-04-2016 15:29 ]

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:37:
PlayStation Europe ‏

This week’s PS Store discounts: Black Ops III, Mad Max, Life is Strange, more. Full list:

Klik Hier voor de Aanbiedingen

[afbeelding]
€9,99 voor Life is Strange is een goede aanbieding.
In februari de Limited Edition gekocht omdat het spel in de EU maar niet in de aanbieding kwam terwijl het spel in Amerika al vaker $9,99 heeft gekost.
kazuka schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:25:
[...]

Voor singleplayer games zullen ze dat inderdaad wel kunnen oplossen. Het zal vooral interessant zijn om te zien hoe dit voor online shooters gaat uitpakken. De kans is groot dat Dice een 'Neo modus" voor BF5 gaat ontwikkelen. Als die op de snellere variant van de PS4 zorgt voor stabielere framerates en een scherpere beeldkwaliteit zou je daar dus een voordeel hebben op de spelers met een standaard PS4.
Mua valt mee hoe interessant dit is. Kijk naar de PC en je hebt je antwoord ;) Daar heb je ook online multiplayer met spelers die 20-120FPS krijgen met low tot ultra graphics en alles daar tussen. Hoor je ook niemand over paniekeren....

ASNNetworks schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:04:
[...]

Mua valt mee hoe interessant dit is. Kijk naar de PC en je hebt je antwoord ;) Daar heb je ook online multiplayer met spelers die 20-120FPS krijgen met low tot ultra graphics en alles daar tussen. Hoor je ook niemand over paniekeren....
Maar daar is het dan ook geaccepteerd. Je kunt op de PC nu eenmaal effecten uitschakelen waarmee je voordeel haalt. Deal with it. Ik weet nog dat mensen in MW2 grafische opties omlaag gooiden waardoor ze ineens geen rook meer zagen of de lamellen voor de ramen verdwenen.

Nu ben ik al een tijdje klaar met online shooters, maar hogere fps/reso = simpelweg een voordeel met mikken en spotten. Maar het zal mij boeien. Ik denk dat ik 'm wel ga halen. Hopelijk kan ik mijn 2TB schijf simpelweg overzetten en gelijk aan de slag.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ASNNetworks schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:04:
[...]

Dan volg jij de topics na releases van grote PC games niet, altijd gedoe over specs, settings en FPS :P

Is ook de reden dat mensen voor een console kiezen, gemak en gedeo over specs etc.

ook wel opmerkelijk: Ontwikkelaars zouden niet blij zijn met de PS4K ‘Neo’

Chaoss schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:18:
[...]

Dan volg jij de topics na releases van grote PC games niet, altijd gedoe over specs, settings en FPS :P

Is ook de reden dat mensen voor een console kiezen, gemak en gedeo over specs etc.

ook wel opmerkelijk: Ontwikkelaars zouden niet blij zijn met de PS4K ‘Neo’
Gedoe over het feit of het lekker draait door 101 verschillende setups ja, niet over het feit dat de een 30fps krijgt en de ander 60fps en vervolgens daarover valt dat het een oneerlijk voordeel is.

Als je met 30FPS scheel bent met mikken, ben je dat met 60FPS ook wel hoor :+ Ik zeg laat maar komen, ik ga de nieuwe sowieso halen als hij games beter kan draaien. Dus of er een splitsing komt tussen 30v60fps spelers boeit mij niks, zal namelijk toch in de 60fps kamp zitten :+

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:52
Scorpion2k schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:12:

Voor de mensen die hetzelfde ooit meemaken. Het is verstandig om ook je emailadres aan te passen, zodat er geen enkele link meer naar de PS4 bestaat. Verder telefonisch alles doorgenomen en zij hebben de PS4 van die Rus gedeactiveerd. Vervolgens heb ik mijn PS4 geactiveerd. Probleem opgelost.

Wel opvallend is dat de man aan de telefoon mij wist te vertellen dat ik december 2015 ook heb gebeld over een hackprobleem. Dit terwijl ik mijn PS4 haast niet meer heb aangeraakt het laatste half jaar. Die Rus heeft denk ik telefonisch mijn account kunnen activeren op zijn PS4. Ik neem aan dat hij ook mijn geboortedatum informatie tot zijn beschikking had. Mooi avontuur, maar blij dat het achter de rug is.

• botech
Weet iemand hoe,je dat wapen, de stuiteraar, kan krijgen bij de Ratchet&Clank pre-order? Ik heb gisterenavond het spel gekocht (pre-prder) in de Playstation Store maar vind nergens e code terug om dat wapen te krijgen.

Verwijderd

botech schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:08:
Weet iemand hoe,je dat wapen, de stuiteraar, kan krijgen bij de Ratchet&Clank pre-order? Ik heb gisterenavond het spel gekocht (pre-prder) in de Playstation Store maar vind nergens e code terug om dat wapen te krijgen.
Bij mij staat ie tussen mijn downloads op de PS Store website:

https://store.playstation.com/#!/nl-nl/download/list

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Wat is eigenlijk het verschil tussen Life is Strange Season Pass en Life is Strange Complete Season?

Volgens mij krijg je bij allebei de versies alle episodes.

Shikata ga nai.

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:28
Shinobi-vs-Gast schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:47:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Life is Strange Season Pass en Life is Strange Complete Season?

Volgens mij krijg je bij allebei de versies alle episodes.
Bij de season pass krijg je alleen episodes 2 t/m 6 ( moet je episode 1 eerst kopen ) bij de complete season krijg je ze allemaal.

• botech
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:11:
[...]

Bij mij staat ie tussen mijn downloads op de PS Store website:

https://store.playstation.com/#!/nl-nl/download/list
In mijn downloadrij staat ie er tussen en er staat bij: speelbaar. Maar op mijn PS4 vind ik het niet terug, dat wapen. Ik zal wel iets verkeerd doen denk ik |:(
Net even smite op de ps4 geprobeerd, jezus wat is dat spel saai zeg. Snap niet dat het zo populair is ( net zoals heel veel moba's). Zou het nog niet spelen als ik geld toe kreeg.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

"PlayStation Network krijgt Two Factor Authentication" - Polygon

Bij de laatste update van de PlayStation 3 verschijnt er een melding over TFA zodra je foute inloggegevens verstrekt. Sony heeft het bevestigd aan Polygon. Tijdsbestek werd niet gegeven maar binnenkort komt er meer informatie.

Zou tijd worden. Er kwam elke week wel een melding over een gehackt account waarop aankopen waren gedaan. Tevens zijn digitale aankopen hierdoor een stuk veiliger.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Worst op 20-04-2016 21:50 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

The_Worst schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:49:
"PlayStation Network krijgt Two Factor Authentication" - Polygon

Bij de laatste update van de PlayStation 3 verschijnt er een melding over TFA zodra je foute inloggegevens verstrekt. Sony heeft het bevestigd aan Polygon. Tijdsbestek werd niet gegeven maar binnenkort komt er meer informatie.

Zou tijd worden. Er kwam elke week wel een melding over een gehackt account waarop aankopen waren gedaan. Tevens zijn digitale aankopen hierdoor een stuk veiliger.
Dat zou zo ondertussen inderdaad eens tijd worden, hopelijk gaan ze er niet al te lang meer mee wachten.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Pagina: 1 ... 105 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link