poor Leno schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:36:
Ik ben iemand die helaas er niet goed tegen kan dat iemand anders waar ik het tegenop moet nemen (in wat voorn competitie dan ook) betere gear heeft dan ik..
Ook al geeft het slechts 1% voordeel (wat de 4,5 zeker minimaal zal doen, op wat voorn gekke manier dan ook), het blijft een voordeel en heb ik het gevoel dat ik 'achter loop' of een nadeel heb...
Dat was ook 1 van de redenen waarom ik ben overgestapt van PC gaming naar PS4..
En nu krijg je gvd dit!!
Ik betrap mezelf er nu al op, dat ik stiekum zit te denken hoe ik t beste mn PS kan verkopen en wat ik nog bij moet leggen voor de nieuwe, bovenop de kosten voor de PSVR
Ik kan m'n eigen rage en gevloek al horen, als ik het met Battlefield 5 telkens afleg in een millseconde tegen iemand met een PS4,5, omdat diegene wel smooth 60fps haalt en de mijne net stottert op het chokepoint in de nieuwe map Locker 2.. en dat gaat sowieso gebeuren

(En het hoeft niet eens zo te zijn.. alleen dat gevoel al)
just my 2eurocents.. iemand die dit gevoel herkent en deelt?
Een aanzienlijk deel van de gamers deelt dit gevoel, maar ik vind het allemaal nogal overtrokken. Het is, zoals je zegt, meer een onderbuikgevoel dan dat het op feiten berust.
Over 't algemeen mist een PS4-eigenaar niets en krijgt hij / zij nog gewoon een soortgelijke ervaring als voorheen. Er is alleen het idee in je achterhoofd dat er een betere versie naast bestaat. Maar dat heb je net zo goed bij auto's en bij smartphones van 1 jaar oud, en dit hoeft helemaal niet erg te zijn. Een Samsung Galaxy S7 wordt niet ineens zwakker wanneer de S8 uitkomt.
Specifiek in multiplayer zouden er wel subtiel vervelende verschillen kunnen optreden. Maar: veel games op PS4 gebruiken nu ook al 60 fps in multiplayer (met vaak 30 fps in singleplayer), dus voor die games zal het verschil met de PS4.5 in multiplayer minimaal zijn. Daarnaast: Op de PC zijn grote verschillen in framerate en resolutie al sinds jaar en dag normaal in multiplayer, en daar heeft het niet gezorgd voor het einde der tijden.
Tussen-consoles als deze zijn nieuw en daarom zal het even wennen zijn aan het idee. Maar uit de geruchten blijkt dat Sony er alles aan doet om compatibility te garanderen en scheve situaties zoveel mogelijk te voorkomen. We kunnen dezelfde games spelen met dezelfde controllers en hoeven dus veel minder opnieuw te kopen dan bij een volledig nieuwe console. Eigenaren van de PS4 zullen geen games mislopen. Er zullen vast wel een paar gevallen zijn waarbij PS4.5-eigenaren iets in het voordeel zijn in multiplayer, maar dit lijkt me geen gigantisch issue te worden.
En het voordeel van een nieuwe versie is ook aanzienlijk: mooiere games die soepeler spelen voor wie dat wil, en het geld ervoor over heeft. Volledig optioneel. Ik ben vóór, op basis van wat nu bekend is.
Overigens zijn er nu zo veel geruchten van verschillende bronnen, dat ik zo goed als zeker ben dat Sony echt aan een PS4.5 werkt (ongeacht de naam ervan natuurlijk). Wat dat nieuwe ding precies gaat doen is nog even afwachten (tot de pre-E3-conferentie wellicht), maar ik zie het allemaal wel goed komen eigenlijk.