• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zie overigens dat de PS3 Slim destijds gepaard ging met een price cut. Dus wie weet of dat met de nieuwe Slim ook gaat gebeuren? http://www.cnet.com/news/...y-announces-299-ps3-slim/
gister even de doom en battleborn beta kunnen spelen.

doom vind ik lekker spelen, maar ik heb niks met arena shooters.

battleborn vind ik wat minder, ik vind de style niet mooi en het is irritant dat je niet van hero kan wisselen in de game. daardoor zit je een half uur lang steeds met het zelfde mannetje te spelen wat gaat vervelen. de gameplay is nog niet eens zo slecht maar je moet wel van het moba genre houden denk ik.
Vrijdag schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:44:
[...]

Andere kant is dat misschien de huidige uitvoeringen nóg goedkoper gaan worden. Dan heb je wel meer keuze.
Niet lager dan €265 ;) De PS4 heeft een adviesprijs van €350, via de Pricewatch is €335 de goedkoopste optie. Hoe hij aan een PS4 komt van €265 weet ik niet, maar na de E3 ga je in ieder geval niet nog goedkoper vinden.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 18:51
ASNNetworks schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:33:
[...]

Niet lager dan €265 ;) De PS4 heeft een adviesprijs van €350, via de Pricewatch is €335 de goedkoopste optie. Hoe hij aan een PS4 komt van €265 weet ik niet, maar na de E3 ga je in ieder geval niet nog goedkoper vinden.
Mediamarkt heeft refurbished ps4's te koop staan, zitten in een witte doos en je krijgt er gewoon garantie op. Kost 288 zag ik net...

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
ChrisLNFF schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:40:
[...]

Mediamarkt heeft refurbished ps4's te koop staan, zitten in een witte doos en je krijgt er gewoon garantie op. Kost 288 zag ik net...
Bewijst al te meer mijn punt dus.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hmm, ik probeer een back-up te maken van mijn harde schijf, alleen telkens zegt hij dat mijn harde schijf niet word herkend. Moet het een geformatteerde schijf zijn?

Johann Sebastian Bach

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nivida_intel schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:04:
Hmm, ik probeer een back-up te maken van mijn harde schijf, alleen telkens zegt hij dat mijn harde schijf niet word herkend. Moet het een geformatteerde schijf zijn?
Heb je een HDD aangesloten zonder er iets mee te doen? Ja, FAT32 moet werken als er geen bestanden groter dan 4GB in de backup zitten. Weet niet of de PS4 NTFS externe schijven kan gebruiken.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 17:40
De PS4 is de laatste weken wel vaak in de aanbieding voor € 233,83 t/m € 259,00. De nieuwe prijs na de E3 zal wel € 249,99 worden, met in oktober 2016 een nieuw model (Wat dit dan ook mag zijn).

Amazon loopt vaak voor met lagere prijzen. Dit was ook zo toen ze van € 399,00 naar € 349,00 gingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 17-04-2016 15:58 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-11 21:34
Vraagje, mijn PS4 zat in de opstartloop, deze heb ik gelukkig kunnen herstellen door een systeem herstel uit te voeren, alleen nu kan ik Spotify niet meer koppelen, deze geeft de volgende melding: spotify-account is reeds gekoppeld. Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan oplossen?

NB, de knop overal uitloggen werkt helaas niet voor de PS4.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Verwijderd

BaZnGaNL schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:03:
Vraagje, mijn PS4 zat in de opstartloop, deze heb ik gelukkig kunnen herstellen door een systeem herstel uit te voeren, alleen nu kan ik Spotify niet meer koppelen, deze geeft de volgende melding: spotify-account is reeds gekoppeld. Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan oplossen?

NB, de knop overal uitloggen werkt helaas niet voor de PS4.
Google:

http://manuals.playstatio...s4/settings/services.html

Als dat em niet is, even verder Googlen.

Verwijderd

Net de digitale Ratchet & Clank preorder automatisch betaald uit de PSN Wallet.

De preload is ook begonnen en komt hier met een stabiele 7,5 MB/s binnen.

Op de concurrent Xbox One download ik ook met die snelheid.

Dat gaat woensdag voor mij en anderen een nostalgische game tijd worden.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:38
wanneer denken jullie wat het beste is om je oude ps4 te verkopen? Die eind dit jaar uitkomt is dat een slim versie?

nothing stops this train

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-11 15:36
Kol Nedra schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:59:
wanneer denken jullie wat het beste is om je oude ps4 te verkopen? Die eind dit jaar uitkomt is dat een slim versie?
De ps4 die eind dit jaar uit komt is een gerucht.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Hoe bedoel je, voorbarig? Er is nog helemaal niets officieel bekend over een nieuwe PS4, dus niemand hier kan je hier antwoord op geven.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vind de ps4 al klein genoeg :P Voor de ps3 was een slim uitvoering wel handig (heb die 1e fat versie nog staan :P). Keek toen ook enorm op met het openen van de ps4 doos :)

• Kol Nedra
van mij mag hij nog wel kleiner, de hardware die erin zit is toch al erg verouderd.
en een nieuwe look is altijd welkom :)

nothing stops this train

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:34

JSchut

.....

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 06:31:
Net de digitale Ratchet & Clank preorder automatisch betaald uit de PSN Wallet.

De preload is ook begonnen en komt hier met een stabiele 7,5 MB/s binnen.

Op de concurrent Xbox One download ik ook met die snelheid.

Dat gaat woensdag voor mij en anderen een nostalgische game tijd worden.
Ik heb hem toch maar geannuleerd. Ik zit nu nog vol in trackmania en heb mad max nog liggen. En vanaf 10 mei is het Uncharted tijd. Dus helaas zal ik er voor juni geen tijd voor hebben. Ik ga Ratchet & Clank zeker nog wel kopen. Maar ik denk dat ik hem ergens in juni wel voor 20-25 euro op Marktplaats kan kopen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Kol Nedra
ehm nee zeker niet, ik ben geen fan van pc gamen! zeg geen vieze dingen aub :)
speel alleen HotS op pc

[ Voor 13% gewijzigd door Kol Nedra op 18-04-2016 09:16 ]

nothing stops this train

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 17:59

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Helaasch, ik heb mijn glazen bol inmiddels verkocht in afwachting van een nieuwe die eind dit jaar waarschijnlijk op de markt komt. :+

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Ik zou hem gister al verkocht hebben.

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Kol Nedra schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:12:
van mij mag hij nog wel kleiner, de hardware die erin zit is toch al erg verouderd.
en een nieuwe look is altijd welkom :)
Ik denk dat je hem nu moet verkopen, want als hij met de E3 wordt aangekondigd, als, ik zeg niet dat het gebeurt ;), dan zal die geheid in waarde dalen, zeker op de tweedehands markt.

Dus ik zeg NU verkopen en lekker maanden wachten voordat die komt. Maar goed, dan kan je niet spelen, dus het ligt er aan wat jij bedoelt met een goed moment?

Je raakt je ps4 toch wel kwijt als die upgrade er komt, juist dan komt er een run op die 'oude' ps4's. Maar goed, allemaal speculatie natuurlijk. Snap niet goed waarom je naar een slim model zou overstappen, puur op grootte/looks? Nah, stiller/zuiniger kan ik nog in komen, maar dan nog, dan moet je wel zodanig veel en met zacht/geen geluid gamen wil je daar profijt van hebben ;)

• Paulus07
  • Niet online
Mensen dit weekend nog de doom beta gespeeld? Was bij jullie het beeld ook zo donker?
Bij het opstarten kreeg je het scherm om het contrast te stellen met die voorbeeld logo's. Netjes gedaan maar menu was gewoon totaal zwart en niet te lezen. Dus met veel moeite in de settings contrast weer aangepast zodat ik het menu kon lezen. Starte het potje (na lang laden) was het level weer super donker -_-

Verwijderd

Paulus07 schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:59:
Mensen dit weekend nog de doom beta gespeeld? Was bij jullie het beeld ook zo donker?
Bij het opstarten kreeg je het scherm om het contrast te stellen met die voorbeeld logo's. Netjes gedaan maar menu was gewoon totaal zwart en niet te lezen. Dus met veel moeite in de settings contrast weer aangepast zodat ik het menu kon lezen. Starte het potje (na lang laden) was het level weer super donker -_-
Geen last van gehad, maar de multiplayer is niet voor mij.

Ik blijf bij het 'heilige' CoD.
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:16:
[...]

Ik blijf bij het 'heilige' CoD.
Volgens mij heb je Battlefield niet goed gespeld :>

Verwijderd

poor Leno schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:20:
Volgens mij heb je Battlefield niet goed gespeld :>
Battlefield 4 en Hardline beide t/m level 25 multiplayer gespeeld op de PS4.

Ik kon er niet zo goed van genieten zoals ik in CoD's wel doe.
Owwwwwdan

(laten we Hardline even negeren)

Maar level 25? Tsja dan begint t pas interessant te worden.. Dan heb je t misschien niet de kans gegeven die nodig is?
Maar goed, ieder zn smaak natuurlijk :)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb de Doom open beta ook gedaan en hoe fan ik ook ben van Doom ik koop hem maar niet voor de PS4 dit is een spel wat ik dan toch op de PC ga spelen.

Verder zit ik te wachten op Battleborn

• Paulus07
  • Niet online
Was er trouwens nog wat nieuws vanuit DICE of was het echt alleen die 4x XP? want dat is nou ook niet echt baanbrekend of groot nieuws :S
Nee, dat was het :(

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 10:17
Paulus07 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:31:
Was er trouwens nog wat nieuws vanuit DICE of was het echt alleen die 4x XP? want dat is nou ook niet echt baanbrekend of groot nieuws :S
Tja dat was inderdaad een beetje jammer.

Dan maar wachten op de E3 waar EA het sowieso over Battlefield 5 gaat hebben. Ik heb alleen niet het idee dat ie ECHT dit jaar gaat uitkomen, maar goed...als zij het zeggen :)

PSN: Maichel

• Paulus07
  • Niet online
EA zal dit jaar als shooter wel titanfall 2 gaan inzetten gok ik. en dan volgend jaar weer een BF game.
Hehehehe weer een leuk VR filmpje :X

Als de PSVR zo wordt, dan ga ik me echt vermaken!

• Paulus07
  • Niet online
Of zoiets:

• Maichel
Paulus07 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:53:
EA zal dit jaar als shooter wel titanfall 2 gaan inzetten gok ik. en dan volgend jaar weer een BF game.
BF5 was al bevestigd voor dit jaar door EA.

http://www.ibtimes.co.uk/...before-april-2017-1540761

Of hier:

http://www.gamespot.com/a...016-release/1100-6429344/

Dan zal Titanfall wel in Q2 van 2017 komen lijkt me?
Lijkt me niet slim om ze beide in het najaar uit te brengen.

Verwijderd

Ik zit op deze circuit racer te wachten:

http://www.console.assettocorsa.net/

3 juni komt het spel eindelijk op de PS4.

Meer mensen die hier met smart op wachten?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 15:07
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:22:
Indien werkt op Fanatec wel. Indien net als Driveclub zonder support dan wederom auto-skip uiteraard.

Nickname does not reflect reality

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Het zal hier vast wel eens voorbij zijn gekomen .
Maar weet iemand een goede headset tot ongeveer 80 euro heb er nu elke keer een paar gehad maar die microfoons doen het soms niet.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

sten123 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:42:
Maar weet iemand een goede headset tot ongeveer 80 euro heb er nu elke keer een paar gehad maar die microfoons doen het soms niet.
Sony's eigen PS4 Gold headset, best bang for the buck. Al helemaal met het virtual 7.1 systeem dat wel goed werkt :)

En anders zoeken naar een tweedehandse PS3 stereo/virtual surround headset.

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-11 12:59
Ik heb zelf deze Sony Gold Wireless Headset en ben er erg tevreden over. De microfoon lijkt goed te werken want de 'andere kant' verstaat me goed - of ze doen maar alsof ;)
Hij valt misschien net iets buiten je prijsbereik - maar voor 1 tientje meer (oftewel 4 pilsjes minder drinken) heb je 'm al.

PSN ID: MrMichel_75

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:27:
Indien werkt op Fanatec wel. Indien net als Driveclub zonder support dan wederom auto-skip uiteraard.
Er is ook support op PC, dus zeer waarschijnlijk ook voor consoles:

https://www.google.nl/#q=fanatec+assetto+corsa

• Nny
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 20:16

Nny

Ik ben heel tevreden met de Kingston Hyper X cloud
Stereo met draadje, gebruik hem aangesloten aan de controller. Prima geluid, zit heerlijk en microfoon is ook goed en afneembaar.

PSN, Twitter: NNY1980

Nny schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:12:
[...]

Ik ben heel tevreden met de Kingston Hyper X cloud
Stereo met draadje, gebruik hem aangesloten aan de controller. Prima geluid, zit heerlijk en microfoon is ook goed en afneembaar.
Kun je beter de Gold pakken want (virtual) surround.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-11 00:36

RoRoo

Certified Prutser

MisterMichel schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:46:
[...]

Ik heb zelf deze Sony Gold Wireless Headset en ben er erg tevreden over. De microfoon lijkt goed te werken want de 'andere kant' verstaat me goed - of ze doen maar alsof ;)
Hij valt misschien net iets buiten je prijsbereik - maar voor 1 tientje meer (oftewel 4 pilsjes minder drinken) heb je 'm al.
Amen. Samen met 3 collega's gebruiken we deze. Super geluid, gebruikersvriendelijk en de verborgen mic klinkt prima!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• ralph075
  • Niet online
O-) Weet niet of het al is genoemd, maar ben erg tevreden over de pricewatch: Sony Gold Wireless Headset Zwart :+

Hiervoor ook de pricewatch: Sony PlayStation 3 Wireless Stereo Headset 7.1 gehad en deze was ook prima.

[ Voor 18% gewijzigd door ralph075 op 18-04-2016 14:44 ]

ralph075 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:42:
[...]

O-) Weet niet of het al is genoemd, maar ben erg tevreden over de pricewatch: Sony Gold Wireless Headset Zwart :+

Hiervoor ook de pricewatch: Sony PlayStation 3 Wireless Stereo Headset 7.1 gehad en deze was ook prima.
Die laatste is helaas niet meer in productie. Toch aanzienlijk beter geluid dan de Gold. Die van mij is al redelijk oud en begint slijtage te vertonen. Helaas is er onder de € 100,00 helemaal niets vergelijkbaars.

De Tritton Katana lijkt een goede te worden, maar die is nog niet uit en meteen € 200,00.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hoeft dus niet perse dit jaar te zijn, kan ook nog in Q1 2017 zijn. Hoop uiteraard op eind dit jaar. Stel nou dat die PS4.5 inderdaad echt uitkomt zou BF5 een ideale gelegenheid zijn om te optimaliseren voor dat ding (lees: een meer constante 60fps i.t.t. de fluctuerende 30-60fps die je nu hebt bij BF4).

• Maichel
kazuka schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:12:
[...]

Hoeft dus niet perse dit jaar te zijn, kan ook nog in Q1 2017 zijn. Hoop uiteraard op eind dit jaar. Stel nou dat die PS4.5 inderdaad echt uitkomt zou BF5 een ideale gelegenheid zijn om te optimaliseren voor dat ding (lees: een meer constante 60fps i.t.t. de fluctuerende 30-60fps die je nu hebt bij BF4).
Jawel was echt letterlijk bevestigd dat jaar van release 2016 was...zal straks wel eens de juiste link zoeken :)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:00

Oxigeon

En zo is dat!

bram1984 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:52:
[...]

Die laatste is helaas niet meer in productie. Toch aanzienlijk beter geluid dan de Gold. Die van mij is al redelijk oud en begint slijtage te vertonen. Helaas is er onder de € 100,00 helemaal niets vergelijkbaars.

De Tritton Katana lijkt een goede te worden, maar die is nog niet uit en meteen € 200,00.
Zelf gebruik ik deze
pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Gun metal
Buiten dat ik hem op de PS4 gebruik met de USB-aansluiting kan ik hem ook gewoon in de laptop pluggen eventueel. Kabel komt in totaal zeg ik uit mijn hoofd neer op een meter of 4. Bij deze headset worden buiten de 2 leren oorschelpen ook 2 stoffen oorschelpen geleverd. Maar dat ligt er dan maar net aan wat je zelf fijner vind.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11 16:09

Ja, hoop dat er wel een goed punten/ranking systeem op zit zodat je online (in publieke servers) ook eens leuk kan racen. Liefst zou ik zo'n systeem als Iracing zien.

Verwijderd

Marc3l schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:59:
Ja, hoop dat er wel een goed punten/ranking systeem op zit zodat je online (in publieke servers) ook eens leuk kan racen. Liefst zou ik zo'n systeem als Iracing zien.
Ik ben nog een race beginner, dus voor mij is het solo spelen tegen AI.

Ik heb al race ervaring met Project CARS, Forza 5 en Forza 6.
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:28:
[...]

Ik ben nog een race beginner, dus voor mij is het solo spelen tegen AI.

Ik heb al race ervaring met Project CARS, Forza 5 en Forza 6.
Ik mis DC in dit lijstje. Maar waarom zou je überhaupt zoveel racers willen?

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:46:
Ik mis DC in dit lijstje. Maar waarom zou je überhaupt zoveel racers willen?
Elk spel is opzich uniek in eigenschappen.

Assetto Corsa is een echte sim racer en de andere wat minder sim achtig.

Ik heb in elke racer die ik tot nu toe heb gespeeld redelijk veel tijd zitten.

Driveclub is mij niet bevallen omdat ik meer een circuit racer ben.

Ik ben weer toe aan een nieuwe racer en Assetto Corsa staat hoog op mijn verlanglijst.

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-11 19:39
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:17:
[...]

Elk spel is opzich uniek in eigenschappen.

Assetto Corsa is een echte sim racer en de andere wat minder sim achtig.

Ik heb in elke racer die ik tot nu toe heb gespeeld redelijk veel tijd zitten.

Driveclub is mij niet bevallen omdat ik meer een circuit racer ben.

Ik ben weer toe aan een nieuwe racer en Assetto Corsa staat hoog op mijn verlanglijst.
Dirt rally?

Is echt een hele goeie racer!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Iemand nog een idee waar ik goedkoop de digitale versie van de Uncharted / Nathan Drake Collection kan vinden? Op dit moment kan ik alleen die van CDKeys vinden van rond de 29 euro. Had er al aan gedacht om 'm 2e hands op de kop te tikken maar heb 'm eigenlijk liever digitaal (ben geen groot fan van opstaan, disk wisselen en weer gaan zitten en er dan achter komen dat je de disk in de PS3 gefrot hebt...), plus via marktplaats kost ie ook nog ongeveer 25 euro.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:18

Nope, maar dat is omdat ik er al 350+ uren in heb zitten op de pc. Echt een heerlijke racer alleen helaas tot nu toe geen goed VR menu.

Kan best zijn dat ik hem ook op de PS4 haal als vrienden er voor gaan, maar ik zal alle mods wel missen.

Verwijderd

rwbk schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:01:
Dirt rally?

Is echt een hele goeie racer!
Die haal ik wel een keer met een mooie PSN aanbieding voor 19,99.

Ik ben niet zo voor de rally.
Beakzz schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:24:
Nope, maar dat is omdat ik er al 350+ uren in heb zitten op de pc. Echt een heerlijke racer alleen helaas tot nu toe geen goed VR menu.

Kan best zijn dat ik hem ook op de PS4 haal als vrienden er voor gaan, maar ik zal alle mods wel missen.
Mij lijkt AC juist heerlijk op de PS4.
bram1984 schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:46:
[...]Maar waarom zou je überhaupt zoveel racers willen?
Omdat elke racer uniek is ;)
Ik speel pCars voor het realisme, Driveclub als ik iets minder realistisch wil, NFS voor de fun, Trackmania voor de knotsgekkigheid en dan nog een aantal. En geen twee racers die hetzelfde zijn.

Net zoveel als dat ik racers heb, heb ik ook shooters (gespeeld): BF, CoD, Killzone, Far Cry...
Waarom zou je er slechts één spelen? ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Ja ik ben er ook niet al te bekend mee, maar ik snap 'm. Ik ben iemand die nog liever het huis stofzuig, dan dat ik een racegame moet spelen. Ik vind het zo ongelooflijk saai. Gas geven en sturen is alles wat ik zie. Geen verhaal, geen verschillen in gameplay. :+

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19
Waarom staat Ratchet & Clank niet in de NL-store? Pre-order wordt zo al wat lastiger. En dan hebben ze ook nog een exclusieve gun als pre-order bonus :X
offtopic:
En ja US-store of fysiek en bladiebla, maar die shizzle moet gewoon ook in NL te verkrijgen zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 18-04-2016 20:29 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:29:
Waarom staat Ratchet & Clank niet in de NL-store? Pre-order wordt zo al wat lastiger. En dan hebben ze ook nog een exclusieve gun als pre-order bonus :X
offtopic:
En ja US-store of fysiek en bladiebla, maar die shizzle moet gewoon ook in NL te verkrijgen zijn
https://store.playstation...01073_00-RATCHETPSNPREORD

:+

• Martinspire
Hmm, search vond die pagina niet en ook zag ik verder nergens een linkje. Maar bedankt d:)b

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:36
Als het goed is krijg ik Ratchet and Clank morgen. Heb hem gepre-orderd bij Nedgame en kreeg een mailtje vandaag dat ze hem al verstuurd hebben. Ga morgen vroeg beginnen op werk om eerder weg te kunnen en om heerlijke nostalgische momenten te beleven :7

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Zo frustrerend dat R&C al op mijn disk staat maar nog niet te spelen is :P hij schijnt ook morgen pas vanaf 23:00 te spelen te zijn?

Download ging wel super snel 13Gb in 30min ongeveer.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Via Giant Bomb een verse lading PS4.5 geruchten, met o.a. de interne codenaam en de hardware specs:

http://www.giantbomb.com/...s-codenamed-ne/1100-5437/

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Meer details over de PS4.5, codename NEO, gelekt: http://www.giantbomb.com/...s-codenamed-ne/1100-5437/
The NEO will feature a higher clock speed than the original PS4, an improved GPU, and higher bandwidth on the memory. The documents we've received note that the HDD in the NEO is the same as that in the original PlayStation 4, but it's not clear if that means in terms of capacity or connection speed. Starting in October, every PS4 game is required to ship with both a “Base Mode” which will run on the currently available PS4 and a “NEO Mode” for use on the new console.

Original PS4
CPU 8 Jaguar Cores at 1.6 GHz
GPU AMD GCN, 18 CUs at 800 MHz
Memory 8 GB GDDR5, 176 GB/s

NEO
CPU 8 Jaguar Cores at 2.1 GHz
GPU Improved AMD GCN, 36 CUs at 911 MHz
Memory 8 GB GDDR5, 218 GB/s

Games running in NEO mode will be able to use the hardware upgrades (and an additional 512 MiB in the memory budget) to offer increased and more stable frame rate and higher visual fidelity, at least when those games run at 1080p on HDTVs. The NEO will also support 4K image output, but games themselves are not required to be 4K native.

Verwijderd

Ik ben ook zeer benieuwd naar de nieuwere versie van de PS4.

Ik hoop dat de nieuwe kleiner, stiller en energie zuiniger is.

Dan komt de nieuwe versie zeker in mijn AV kastje te staan.

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11 16:39
Lijkt erop dat we een PS4(K) krijgen welke games nog beter afspeelt op 1080P met een betere framerate ( aangezien ze niet onder de framerate van de PS4 mogen zitten verwacht ik geen AAA 4K titels. ) en films ondersteund op 4K resolutie, goede compromie lijkt me zo?

Gezien de specificatie verschillen, hoe vertalen deze zich naar wat op het scherm getoond gaat worden?
Zullen we een duidelijk verschil zien tussen de "oude" PS4 en de "Neo" als je ze naast elkaar zet of zal het allemaal net ietsje mooier worden op de PS4(K)?

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-11 19:02

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:26
Aangezien mijn huidige PC wat outdated raakt (Core i5 2500K + GTX 760) en ik een beetje upgrade moe ben zit ik eraan te denken om een PS4 te kopen. Sowieso vind ik het veel relaxer om lekker vanaf de bank te kunnen gamen en me nooit zorgen te hoeven maken of een game wel goed draait. Nu hebben ze bij de Bart Smit een aanbieding; de PS4 500GB, 2 controllers en Ratchet & Clank voor 369,- euro. Had het setje gisteravond bijna besteld, maar misschien dat ik toch wel nog even wacht tot de PS4.5 (NEO) op de markt komt.. Wat een luxe problemen :9

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vinze schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:40:
Aangezien mijn huidige PC wat outdated raakt (Core i5 2500K + GTX 760) en ik een beetje upgrade moe ben zit ik eraan te denken om een PS4 te kopen. Sowieso vind ik het veel relaxer om lekker vanaf de bank te kunnen gamen en me nooit zorgen te hoeven maken of een game wel goed draait. Nu hebben ze bij de Bart Smit een aanbieding; de PS4 500GB, 2 controllers en Ratchet & Clank voor 369,- euro. Had het setje gisteravond bijna besteld, maar misschien dat ik toch wel nog even wacht tot de PS4.5 (NEO) op de markt komt.. Wat een luxe problemen :9
Kan je lang wachten :) We hebben alleen geruchten, verder niks. Gewoon lekker deze kopen en gaan, zijn al meer dan genoeg goede games voor uit.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Kelnarath schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:32:
[...]

Lijkt erop dat we een PS4(K) krijgen welke games nog beter afspeelt op 1080P met een betere framerate ( aangezien ze niet onder de framerate van de PS4 mogen zitten verwacht ik geen AAA 4K titels. ) en films ondersteund op 4K resolutie, goede compromie lijkt me zo?

Gezien de specificatie verschillen, hoe vertalen deze zich naar wat op het scherm getoond gaat worden?
Zullen we een duidelijk verschil zien tussen de "oude" PS4 en de "Neo" als je ze naast elkaar zet of zal het allemaal net ietsje mooier worden op de PS4(K)?
Betere framerate dus ook niet, want hij mag niet lager én niet hoger liggen dan de originele ps4, aldus Tweakers. :>
Klinkt dat nou heel stom of is dat gewoon verkeerd vertaald oid?

• Martinspire
Aparte strategie van Sony zo met die PS4K. Prijs lijkt me wel erg laag liggen en sloopt de hele 2e hands markt (voor de mensen die over willen stappen wel irritant lijkt me). Of ze moeten een bepaalde regeling bieden via shops. Maar goed, de specs zien er wel prima uit. Vraag me nog wel af of ze de beloftes kunnen waarmaken en wat dit doet voor huidige spellen. Gaan die dan niet automatisch op 720p/30fps zitten puur omdat dat het minimale is wat ze mogen ondersteunen?
Daarnaast zie ik nog een probleem voor de langere termijn. Natuurlijk, korte termijn is dit even leuk wat mooiere games maar de Wii U opvolger komt al snel en kan vergelijkbare hardware hebben. En de Xbox One krijgt geen 1.5 model dus zal sneller met een opvolger komen en Sony zal juist langer doen met diens console. Daarnaast blijft het verschil met huidige PC-hardware aanwezig, die is al reeds sneller dan dit volgens mij.

Naja we wachten het wel even af. Weet nog niet of en wanneer ik dan over zou willen (al is de kans vrij groot dat dit snel zal zijn), maar ik vind het nogal een rare beslissing met volledige focus op korte termijn. En natuurlijk voor VR zal het fijn zijn, maar daar is gebrek aan content nog gewoon aanwezig en dat zal voorlopig ook niet veranderen. Mij bekruipt het gevoel dat ze beter hadden kunnen zeggen dat in 2017 een hele nieuwe console kwam (eventueel backwards compatible of iets) en daar meteen VR mee lanceren dan wat ze nu doen. De levensduur dus korter maken ipv langer.

Het bevestigd overigens wel de geruchten dat er geen aparte box komt om je VR op aan te sluiten maar dat de echte hardware sneller moet.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 19-04-2016 09:08 ]

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:38
Omdat ik niet zo goed weet waar deze waarschuwing te plaatsen dan maar hier in de hoop dat mensen die op zoek zijn, net zoals ik eerst in een playstation topic gaan zoeken:
Op marktplaats in ieder geval zijn er zeer veel oplichters bezig met de playstation en controllers. Ik heb nu zelf 1 geslaagde en 2 bijna oplichtingen achter de rug. Omdat ik ook weinig info kon vinden over het herkennen van een originele nieuwe ps4 controller en hier ook geen fatsoenlijke medewerking in kreeg van Sony NL even een tip:
-Is het geen bekende internetwinkel en zijn ze de goedkoopste? Controleer of er een seal / folie rond de knoppen zit, zoniet dan is het volgens mij een refurbished model of een nepperd.
Het kan ook gewoon een strategie zijn om de 'normale' ps4 flink te laten zakken in prijs, om zo een nóg breder publiek aan te spreken. De nieuwe zet je dan weer voor 400,- in de markt, want qua hardware is het niet dusdanig vernieuwend of duur dat 600,- ineens gerechtvaardigd is.

Al met al is het voordeel afwachten, maar mits geslaagd kan MS natuurlijk niet achterblijven.

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 19-04-2016 09:27 ]

• Paulus07
  • Niet online
Mwa ik ga niet nog een keer 399 neerleggen voor een PS4 met 4K als mijn tv niet eens 4K is :P

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11 22:54

Fresh

nee is nee

Paulus07 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:37:
Mwa ik ga niet nog een keer 399 neerleggen voor een PS4 met 4K als mijn tv niet eens 4K is :P
Hetzelfde hier, heb de PS4 destijds in een bundel gekocht voor 369. Ga niet nog een keer dat bedrag uitgeven, ook al staat m'n budget dat toe 8)7

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 15:51
Ik heb een 4K TV, maar ik ga ook niet €400 neerleggen voor een betere resolutie, er moeten veel meer features bij zitten wil ik overstappen.
1080p@60fps en betere graphics voor PSVR titels en ik koop em op release.
Zelfde game performance als huidige PS4/PSVR games en enkel een 4K upscale en 4K media en ik passeer deze.

Gezien de PSVR games al 60-120FPS als harde eis hebben en de PS4.5/K niet betere graphics mag weergeven zie ik het nut er ook niet in voor PSVR.

Give me a reason Sony.....

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11 22:54

Fresh

nee is nee

Of er moet een soort "inruilactie" komen van Sony waarbij je je oude PS4 console in kan ruilen voor een PS4.5 met bijbetaling. Zoals Apple dat doet bij de nieuwe iPhones. Misschien dan wel het overwegen waard, maar weet niet of dit veel mensen zal trekken.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 15:07
Fresh schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:52:
Of er moet een soort "inruilactie" komen van Sony waarbij je je oude PS4 console in kan ruilen voor een PS4.5 met bijbetaling. Zoals Apple dat doet bij de nieuwe iPhones. Misschien dan wel het overwegen waard, maar weet niet of dit veel mensen zal trekken.
Die kans is precies nul komma nul procent.

Nickname does not reflect reality

Fresh schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:52:
Ja... Alleen kosten de iPhones normaal €700-1000 en krijg je €200 ofzo terug :+ Hoeveel verwacht je terug te krijgen van de PS4 van €299/349. Leuk, krijg je €50 cashback en verkopen ze jouw PS4 weer door voor €299 8)7

Dat gaan ze dus never nooit doen. Retour actie moet voordelen hebben voor Sony, niet de klant anders hebben ze er helemaal niks aan en doen ze het ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door ASNNetworks op 19-04-2016 09:55 ]

Massale dump op marktplaats incoming. :+
Je zou dan als 'upgrade' programma je oude ps4 voor 100-150(?) euro korting op het nieuwe model in moeten kunnen leveren, dan valt zo'n upgrade ook wel weer mee.
Die ingeleverde ps4's kun je vervolgens nalopen en als refurbished verkopen.

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 18:36
dutchgio schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:46:
[...]

Betere framerate dus ook niet, want hij mag niet lager én niet hoger liggen dan de originele ps4, aldus Tweakers. :>
Klinkt dat nou heel stom of is dat gewoon verkeerd vertaald oid?
Verkeerd vertaald:

Sony repeatedly reminds developers that the frame rate of games in NEO Mode must meet or exceed the frame rate of the game on the original PS4 system.
wes- schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:00:
[...]

Verkeerd vertaald:

Sony repeatedly reminds developers that the frame rate of games in NEO Mode must meet or exceed the frame rate of the game on the original PS4 system.
Had al zo'n vermoeden, inmiddels is het aangepast.
Maar dat is dus om te garanderen dat ze niet vol op de graphics gooien en de 'normale' vervolgens beter draait.
dutchgio schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:04:
[...]

Had al zo'n vermoeden, inmiddels is het aangepast.
Maar dat is dus om te garanderen dat ze niet vol op de graphics gooien en de 'normale' vervolgens beter draait.
Precies, want anders krijg je precies hetzelfde als nu. Sommige games zien er fantastisch uit, maar de framerate schommelt rond de 30 fps.

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 14:03
wes- schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:00:
[...]

Verkeerd vertaald:

Wat dus wel betekend dat een game op de neo wel rond de 60 fps haalt en de normale 4 dus lekker instabiel rond de 30 schommelt?

Als dit waar is, mag sony wat mij betreft echt sega achterna....

• Martinspire
bram1984 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:12:
[...]

Precies, want anders krijg je precies hetzelfde als nu. Sommige games zien er fantastisch uit, maar de framerate schommelt rond de 30 fps.
Maar dat gaat dus niet verbeteren lijkt mij? Ze moeten goede afspraken maken om huidige gebruikers niet teveel te benadelen. Ik zie zo gebeuren dat sommige devs heel lui gaan programmeren voor de oude en vooral de PS4K gaan gebruiken voor marketing en promotie.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:43

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Eerst maar eens een officiele aankondiging afwachten ipv nu al gefrustreerd worden over geruchten :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 18:36
BlackEyedAngel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:19:
Eerst maar eens een officiele aankondiging afwachten ipv nu al gefrustreerd worden over geruchten :P
E3 kan erg interessant worden: PS4K, XBOX 1.5, NX 8)

• Paulus07
  • Niet online
wes- schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:22:
[...]

heb liever de software zoals God of war 4, misschien een last of us 2 etc. Hiervoor heb ik en PS4 gehaald (en daarvoor de ps3 en ps2 :P )
wes- schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:22:
[...]

Xbox 1.5 geloof ik nog niks van echter, althans niet nu nog. Er is niks, maar dan ook niks gelekt of bevestigd door insiders of devs. Het enige waar mensen op af gaan is de uitspraak van Spencer dat het niet ondenkbaar is dat consoles soort van uitgebreid kunnen worden. Als de X1.5 op de E3 al zou worden aangekondigd dan zouden wel allang wel iets over gehoord moeten hebben.

Of ze weten het goed stil te houden. :)
Zo'n fout als met de X1 waar ze te laat waren zullen ze nu wel willen voorkomen lijkt me.
dutchgio schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:26:
Of ze weten het goed stil te houden. :)
Zo'n fout als met de X1 waar ze te laat waren zullen ze nu wel willen voorkomen lijkt me.
Geloof je het zelf? _O-

Nee. :)
Maar lijkt me dat ze nu wel zullen volgen en gelukkig voor MS kunnen ze hetzeflde systeem gebruiken, de taalondersteuning is er dus al. :+

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11 13:10
Geen ps 4.5 voor mij

Ik zit er erg aan te denken om Ratchet & Clank te halen voor mijn vrouw, is zo goedkoop ook, had ik niet verwacht.

Game ziet er tof uit, met xp levelen enzo,

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Ik ben iemand die helaas er niet goed tegen kan dat iemand anders waar ik het tegenop moet nemen (in wat voorn competitie dan ook) betere gear heeft dan ik..

Ook al geeft het slechts 1% voordeel (wat de 4,5 zeker minimaal zal doen, op wat voorn gekke manier dan ook), het blijft een voordeel en heb ik het gevoel dat ik 'achter loop' of een nadeel heb...

Dat was ook 1 van de redenen waarom ik ben overgestapt van PC gaming naar PS4..
En nu krijg je gvd dit!! :(

Ik betrap mezelf er nu al op, dat ik stiekum zit te denken hoe ik t beste mn PS kan verkopen en wat ik nog bij moet leggen voor de nieuwe, bovenop de kosten voor de PSVR ;w

Ik kan m'n eigen rage en gevloek al horen, als ik het met Battlefield 5 telkens afleg in een millseconde tegen iemand met een PS4,5, omdat diegene wel smooth 60fps haalt en de mijne net stottert op het chokepoint in de nieuwe map Locker 2.. en dat gaat sowieso gebeuren :(
(En het hoeft niet eens zo te zijn.. alleen dat gevoel al)

just my 2eurocents.. iemand die dit gevoel herkent en deelt?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ja waarom niet. Hololens en Surface Book hebben ze ook goed weten te verbergen tot op de dag van aankondiging.

XBL: MRE Inc

Pagina: 1 ... 104 ... 153 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link