Martinspire schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:40:
[...]
Tuurlijk kan het goedkoper, maar kan het ook betrouwbaarder? Bij MP en Tweakers ben je nog altijd afhankelijk van de andere partij. Als die erop uit is om je te belazeren, dan doe je daar niets tegen. Niet elke game heeft namelijk interesse bij de ervaren verkopers en kopers.
Een tussenpersoon als in die site is handig en geeft men een veiliger gevoel. Ik zat er toevallig laatst nog over na te denken om te kijken of zoiets rendabel kan zijn nadat mijn collega opgelicht was via MP.
V/d week hier op t.net nog benaderd door iemand die mij speakers wilde verkopen.
Ik gaf mijn (echt té lage) prijs door en ging zomaar akkoord. Toen ging er al een alarmlampje branden.
Even profile check, nog geen dag oud.
Toen gevraagd wáár en wanneer ik de speakers kon testen, geen reactie meer. Toen wist ik het 100% zeker
Gisteren PB van t.net dat het een oplichter was
Ik doe het eigenlijk altijd. Aangeven dat ik het op wil halen en vraag om het adres. Vertrouw ik de boel, dan laat ik het opsturen. Vertrouw ik het niet, ga ik e.e.a. dieper checken en de mensen vh opgegeven adres bellen.
En als ik het dan nog steeds niet vertrouw, haak ik af of stap ik in de auto om het op te halen.
Helaas kan je je geld niet terughalen via de bank, dus moet je zelf voorzichtig zijn.
Met verkopen idem dito. Je kan het komen bekijken en testen, dan betalen. Opsturen is eigen risico.
Hierom is het wel fijn dat je op T.net de reviews hebt per verkoper.. Geeft nét dat beetje meer vertrouwen.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku