Welkom in de F1. En zojuist zet Hamilton even een 1.12 laagSaffie_time schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:33:
Wat is Mercedes enorm veel sneller dan de rest. Gaat niet de meest spannende race worden voor 1 & 2.
Max in FP3 ssneller dan RBR. Op naar de kwalificatie, ik ben heel erg benieuwd waar iedereen dan staat. Pole en 2 en 3 staan wel redelijk vast.
"When you grow up your heart dies"
De verschillen van plek 6 t/m 10 zijn minimaal, misschien dat Max daar nog iets kan laten zien in qualification... is maar 2 tienden. We zullen zien over 2 uurtjes
Blijf me toch echt verbazen over de Saubers en hun pace. Nog niet zolang geleden reden ze echt leuk mee in de middenmoot en waren ze regelmatig in de p6 of zelfs op het podium te vinden.
Waar is het mis gegaan met die gasten? Vond het altijd een boeiend team. Met uitzondering van het hele contracten gezeik begin dit jaar.
Waar is het mis gegaan met die gasten? Vond het altijd een boeiend team. Met uitzondering van het hele contracten gezeik begin dit jaar.
Zoals altijd bij Sauber zakken ze gedurende het jaar weg vanwege achterstand in ontwikkeling. Maar waar ik voorheen sympathie voor ze had zie ik ze na dit jaar (Guido & EU klacht) liever van de grid verdwijnen voor 3car teams.
3car teams en dan TR met Max, Stoffel en Carlos... kan leuk worden.
Fantastisch item over Max op de BBC. Coulthard gaat zijn inhaalacties van dit seizoen na. Mooi gesprek.
En Saint Eddie roept dat Max in 2017 in een Ferrari zit
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Olav en Max op Ziggo Sport. Max met een Cruyffiaanse opmerking, iets als de motor heel blijft halen we het einde o.i.d. .
[ Voor 30% gewijzigd door sjaool op 14-11-2015 16:53 ]
Haha wist dat die kerel ging omkijken ( kerel op de achtergrond bij interview Max en Olav)
Eens! Vond het een erg leuk stuk. Die BBC'ers zijn wel heel gek van Max. GeweldigTralapo schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:40:
Fantastisch item over Max op de BBC. Coulthard gaat zijn inhaalacties van dit seizoen na. Mooi gesprek.

Huh? Heeft Force India niet dat display in de cockpit?? (zie ik ook 2 races voor het eind van het seizoen
)
Ik meende dat dat verplicht was sinds dit seizoen?

Ik meende dat dat verplicht was sinds dit seizoen?
Gaat lekker met Alonso... zonde van zo'n coureur.
Gaat niet het weekend voor Alonso worden.
Of 't jaar....Marc3l schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:10:
Gaat niet het weekend voor Alonso worden.
Ow, Ziggo Sport HD

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 14-11-2015 17:11 ]
Of de jaren...
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ach ja, maar wel 28 miljoen op de bankrekening...
Daaromsjaool schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:12:
Ach ja, maar wel 28 miljoen op de bankrekening...

Zat Alonso nou net op een tuinstoel te kijken?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zie m zitten op het klapstoeltje van de marshals

member of Los Alcoholicos ban dhmo
Alonso vindt het wel best... genieten in de zon.
En flink ook... Ric weer 0,2 sneller dan kvy.
Jenson murblblblmublmublmlbulbbll Button.
Typische move van Nasr trouwens bij Massa

Brazilianen onder elkaar....vhal schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:21:
Jenson murblblblmublmublmlbulbbll Button.
Hij verdient 53 euro per minuutSmultie schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:21:
Moet je eens uitrekenen hoeveel hij verdiende door daar in de zon te liggen
Het is bedoening, niet bedoeling
Best bizar, zo snel kan mijn vrouw het niet uitgeven.
alles kan off-topic
Als ze het probeert, gaat t vast lukkenAnkona schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:24:
[...]
Best bizar, zo snel kan mijn vrouw het niet uitgeven.
Lol @ Button en Alonso op het podium.
Hup Max. Naar buiten met dat hok.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Max S1 is goed. S2 ook... YES!!!
[ Voor 40% gewijzigd door alexbl69 op 14-11-2015 17:40 ]
En Max weer een betere kwalificatie dan Carlos...
Wat is dat quali-stand tussen Max en Carlos nu?
9-9 is het nuAzzKickah schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:42:
9-9AzzKickah schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:42:
Na vandaag
[ Voor 3% gewijzigd door alexbl69 op 14-11-2015 17:42 ]
Top 10 is gewoon al erg netjes!
Der is weer vanalles mis, behalve met z'n skills.Edd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:43:
Sainz is weer op zoek naar smoesjes...
Bij de Esso ga je nu ook niet meer tanken toch, sta je halverwege stil
Carlos klagen over de boordradio! Something wrong with the tyres, the electronics I don't know.
Hij is het kwijt denk ik
Hij is het kwijt denk ik
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Begrijp ik nou goed dat ric 7 km langzamer is dan kvy in de speedtrap?
Ja inderdaad, met de upgraded engine..MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:49:
Begrijp ik nou goed dat ric 7 km langzamer is dan kvy in de speedtrap?

Max maar één keer naar buiten dus in Q3.
Niet de eerste keer ook
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Laden Hamilton en Rosberg hun hybride systemen in de pits op ofzo? Ze kunnen bij het verlaten van de pits gelijk volle bak
Max P10, nu maar hopen op een goede start.
Tussenstand nu:
Max heeft Sainz overduidelijk overvleugeld in de 2e helft. Als je de races in twee helften opsplitst zie je het volgende:
Kwalificatie: Eerste seizoenshelft 6-3 voor Sainz, tweede helft 6-4 voor Max.
De race-resultaten zijn helemaal duidelijk. Eerste helft 5-2 voor Sainz, tweede helft 7-1 voor Max!!
Verstappen | Sainz | ||||
---|---|---|---|---|---|
Q | R | Q | R | ||
Australië | 12 | DNF | 8 | 9 | |
Maleisië | 6 | 7 | 15 | 8 | |
China | 13 | DNF | 14 | 13 | |
Bahrain | 15 | DNF | 9 | DNF | |
Spanje | 6 | 11 | 5 | 9 | |
Monaco | 10 | DNF | 8 | 10 | |
Canada | 12 | 15 | 11 | 12 | |
Oostenrijk | 7 | 8 | 13 | DNF | |
Engeland | 13 | DNF | 8 | DNF | |
Hongarije | 9 | 4 | 12 | DNF | |
België | 15 | 8 | 10 | DNF | |
Italië | DNQ | 12 | 13 | 11 | |
Singapore | 8 | 8 | 14 | 9 | |
Japan | 15 | 9 | 12 | 10 | |
Rusland | 9 | 11 | DNQ | DNF | |
VS | 8 | 4 | DNQ | 7 | |
Mexico | 8 | 9 | 11 | 13 | |
Brazilië | 9 | ? | 11 | ? |
Max heeft Sainz overduidelijk overvleugeld in de 2e helft. Als je de races in twee helften opsplitst zie je het volgende:
De race-resultaten zijn helemaal duidelijk. Eerste helft 5-2 voor Sainz, tweede helft 7-1 voor Max!!
Pfoe, toch wel weer netjes van nico.
En VES 910e, awesome
En VES 910e, awesome
[ Voor 7% gewijzigd door Moofnor op 14-11-2015 18:02 ]
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
10 niet slecht
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nico en Lewis er morgen samen in de eerste bocht af?
P10. Realistische positie om voor te strijden morgen als iedereen blijft rijden.
Ricciardo moet 10 plekken terug. Max mag morgen als 9e starten dus
Verstappen gaat dus starten vanaf P9, want Ricciardo moet er nog 10 verder naar achteren.
Da's waar ook. Mooie uitgangspositie dus.
Lekkere handige uitspraak van Jean Todt
. Wat een idioot!

Wat zei hij?alexbl69 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:08:
Lekkere handige uitspraak van Jean Todt. Wat een idioot!
Gevraagd naar zijn reactie op de aanslagen in Parijs zei hij dat het aantal verkeersslachtoffers (zijn paradepaardje) altijd nog veel hoger is.
http://www.telegraph.co.u...ad-traffic-accidents.html
http://www.sports.fr/f1/a...dt-aux-attentats-1380646/
http://www.sport1.de/moto...ig-zu-attentaten-in-paris
[ Voor 40% gewijzigd door alexbl69 op 14-11-2015 18:11 ]
Tjonge, Dat iemand dat zo met droge ogen kan zeggen, maargoed, dat is een hele andere discussie.
Nasr zal wel een gridstraf krijgen en dan staat sainz alsnog naast verstappen.
die Jean Todt lijkt net zo erg het contact met de werkelijkheid verloren te zijn als Ecclestone.
toch netjes van van VES dat hij sinds hij de stijgende lijn laat zien met de quali's tov SAI, dit toch netjes vol blijft houden. wederom boven Sainz gekwalificeerd.
toch netjes van van VES dat hij sinds hij de stijgende lijn laat zien met de quali's tov SAI, dit toch netjes vol blijft houden. wederom boven Sainz gekwalificeerd.
Net Ricciardo bij Sky Sports F1. Wat een gezellige gozer is dat. Kan je volgens mij prima een biertje mee drinken
Reken er maar op dat iedereen met volle accu's weg gaat. Er is geen verbod om stroom te tanken.werphengel schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:59:
Laden Hamilton en Rosberg hun hybride systemen in de pits op ofzo? Ze kunnen bij het verlaten van de pits gelijk volle bak
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Plus: Max 10x in Q3, Sainz 6x. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Sainz ook slechter is gaan rijden.... Ok, z'n crash natuurlijk, maar hij heeft de laatste 7 races Q3 al niet meer gehaald, terwijl Max 5 van de laatste 7 in Q3 zat....alexbl69 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:01:
Tussenstand nu:
Verstappen Sainz Q R Q R Australië 12 DNF 8 9 Maleisië 6 7 15 8 China 13 DNF 14 13 Bahrain 15 DNF 9 DNF Spanje 6 11 9 Monaco 10 DNF 8 10 Canada 12 15 11 12 Oostenrijk 7 8 13 DNF Engeland 13 DNF 8 DNF Hongarije 9 4 12 DNF België 15 8 10 DNF Italië DNQ 12 13 11 Singapore 8 8 14 9 Japan 15 9 12 10 Rusland 9 11 DNQ DNF VS 8 4 DNQ 7 Mexico 8 9 11 13 Brazilië 9 ? 11 ?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Knap ook dat ie tegenwoordig enkele runs kan doen er alsnog een topronde uit kan persen! Tis even billenknijpen als kijker, maar hij flikt het toch wel weer elke keer!Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:29:
die Jean Todt lijkt net zo erg het contact met de werkelijkheid verloren te zijn als Ecclestone.
Edit: Nevermind, ik lees gewoon 10x 'boven' ipv 'naast'robpol schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:15:
Nasr zal wel een gridstraf krijgen en dan staat sainz alsnog naast verstappen.
[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 14-11-2015 18:44 ]
Nasr krijgt 3 plaatsen gridstraf voor het blokkeren van Massa heb ik begrepen. En terecht, was echt dom en gevaarlijk wat ie deed.
Nazr zat tijdens Q1 Massa in de weg terwijl hij zelf niet met een snelle ronde bezig was
Is Spanje qualifying hier niet in het voordeel van Verstappen?alexbl69 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:01:
Tussenstand nu:
Verstappen Sainz Q R Q R Australië 12 DNF 8 9 Maleisië 6 7 15 8 China 13 DNF 14 13 Bahrain 15 DNF 9 DNF Spanje 6 11 9 Monaco 10 DNF 8 10 Canada 12 15 11 12 Oostenrijk 7 8 13 DNF Engeland 13 DNF 8 DNF Hongarije 9 4 12 DNF België 15 8 10 DNF Italië DNQ 12 13 11 Singapore 8 8 14 9 Japan 15 9 12 10 Rusland 9 11 DNQ DNF VS 8 4 DNQ 7 Mexico 8 9 11 13 Brazilië 9 ? 11 ?
Trouwens, Eddie Jordan zei vanavond zie ik bij het terug kijken van de kwalificatie dat Max Verstappen al een voor contract heeft getekend bij Ferrari om dus denk ik Raikkonen op te volgen. Geweldig nieuws voor Max Verstappen!
Zou het met een tonnetje zout nemen wat meneer Jordan verkondigt.alwaysleft schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:45:
Trouwens, Eddie Jordan zei vanavond zie ik bij het terug kijken van de kwalificatie dat Max Verstappen al een voor contract heeft getekend bij Ferrari om dus denk ik Raikkonen op te volgen. Geweldig nieuws voor Max Verstappen!
Eddie heeft in het verleden wel vaker iets te hard aan zijn duim gezogen om een verhaal op de wereld te zetten wat niet helemaal waar bleek te zijn....alwaysleft schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:45:
Cogitationis poenam nemo patitur
We gaan het meemaken. Het zou geweldig zijn!
Sainz was 5e.CousinBoneless schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:45:
[...]
Is Spanje qualifying hier niet in het voordeel van Verstappen?
Mbt Ferrari; lijkt mij erg onverstandig als Max daar nu al een contract voor heeft getekend. Eerst Red Bull maar eens de kans geven tm 2017 lijkt mij? Zou wel zo fair zijn.
Zou Nasr nog bestraft worden voor dat geintje met Massa? Dat was niet zo maar "last hebben van verkeer".
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Het zou gaan om 2017 ja.Roamor schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:54:
[...]
Sainz was 5e.
Mbt Ferrari; lijkt mij erg onverstandig als Max daar nu al een contract voor heeft getekend. Eerst Red Bull maar eens de kans geven tm 2017 lijkt mij? Zou wel zo fair zijn.
Zoals Roamor al terecht opmerkte was Sainz hier 5e. Tabel aangepast.CousinBoneless schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:45:
[...]
Is Spanje qualifying hier niet in het voordeel van Verstappen?
En om het nog erger te maken voor Sainz; in België probeerde Verstappen het niet eens vanaf Q2 (ivm penalty), in Italië vloog zijn motorcover eraf, en in Japan viel hij in Q1 al stil. Volgens mij kunnen we met recht zeggen dat Max hem sinds Hongarije al in zijn zak heeft zitten.alexbl69 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:25:
[...]
Zoals Roamor al terecht opmerkte was Sainz hier 5e. Tabel aangepast.
Enig idee hoe dat zit qua cijfers als het aankomt DNF beurten en uitvallen door rijderfouten of autofalen?alexbl69 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:25:
[...]
Zoals Roamor al terecht opmerkte was Sainz hier 5e. Tabel aangepast.
ben benieuwd in hoeverre dat de verschillen groter/kleiner maakt
Sainz is denk ik een hele goede coureur in wording. En draait eigenlijk een prima rookie seizoen.Roamor schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:44:
[...]
Volgens mij kunnen we met recht zeggen dat Max hem sinds Hongarije al in zijn zak heeft zitten.
Hij heeft alleen de pech naast iemand in te stappen die niet alleen een flink stel stalen ballen heeft, maar ook nog eens een bizar steile leercurve.
De frustratie begint bij Sainz ook steeds meer zichtbaar en hoorbaar te worden. Foutjes omdat hij net over de limiet gaat, en ook vandaag weer het bedompte stemmetje op de radio als het niet lukt.
hij begint morgen maar 2 plekken achter Max... en maakt vaak goeie starts.. Maar de spotlight staat gewoon vaker (en terecht) op Max
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Sainz heeft inderdaad een prima seizoen, maar Verstappen doet het gewoon beter. Maar wie weet had hij vandaag gewoon pech en waren zijn opmerkingen over de radio terecht.sanderb schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:07:
Sainz is denk ik een hele goede coureur in wording. En draait eigenlijk een prima rookie seizoen.
Hij heeft alleen de pech naast iemand in te stappen die niet alleen een flink stel stalen ballen heeft, maar ook nog eens een bizar steile leercurve.
De frustratie begint bij Sainz ook steeds meer zichtbaar en hoorbaar te worden. Foutjes omdat hij net over de limiet gaat, en ook vandaag weer het bedompte stemmetje op de radio als het niet lukt.
hij begint morgen maar 2 plekken achter Max... en maakt vaak goeie starts.. Maar de spotlight staat gewoon vaker (en terecht) op Max
Red Bull heeft gewoon een heerlijk luxeprobleem met vier prima coureurs.
Vergelijk Sainz met Nasr en hij doet het erg goed
gewoon pech voor hem dat Max zich beter in de kijker weet te zetten.
Als Verstappen op zijn 21ste in de Formule 1 was gekomen dan was er allemaal veel minder heisa om zijn persoontje geweest. Nu werd een seizoen vol fouten van hem verwacht door zijn veel te jonge leeftijd en gebrek aan ervaring in OW auto's en dan blijkt hij de smaakmaker en "revelation" voor dit seizoen te zijn, dan val je wel op ja en dan kan je het als teammaat bijna nooit beter doen, alleen maar minder.alwind schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:22:
Vergelijk Sainz met Nasr en hij doet het erg goedgewoon pech voor hem dat Max zich beter in de kijker weet te zetten.
Testing, one, two ...
Maakt het niet 'beter' voor Verstappen. Hij heeft 2 DNF's door eigen fout (Monaco en Engeland), bij Sainz werd elke DNF veroorzaakt door technische problemen. Nu kan ik me berichten herinneren dat enkele van die problemen veroorzaakt werden omdat hij stalorders niet (voldoende) opvolgde, maar zover wil ik eigenlijk niet gaan kijken.Suicyder schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:05:
[...]
Enig idee hoe dat zit qua cijfers als het aankomt DNF beurten en uitvallen door rijderfouten of autofalen?
ben benieuwd in hoeverre dat de verschillen groter/kleiner maakt
Voor wat betreft de kwalificatie is het inderdaad zo dat in alle kwalificaties sinds Canada waarin hij niet boven Sainz eindigde Max getroffen werd door technische problemen, en hij dus niet fair-and-square op de baan verslagen werd.
Voor zover ik kan zien zijn er nog maar 4 races waarbij beide coureurs zonder problemen of penalties konden kwalificeren én starten (Maleisië, Spanje, Singapore en Mexico). In deze weekenden was Max in 3 gevallen bij zowel kwalificatie als race sneller, terwijl Sainz alleen in Spanje de snellere was (ook in kwalificatie én race). Als tot morgenmiddag niks technisch vervangen hoeft te worden bij één van de beiden zal Brazilië de 5e race worden waarin ze zonder tegenslag kunnen kwalificeren en starten.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Sainz de binnenbocht op Max. Daar gaat Max wel een plek verliezen.
Sowieso heeft Max niet de beste starts helaas.
Binnen een rondje is hij er wel weer voorbij...alwind schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:56:
Perez, Grosjean en Knaldonado staan erachter. Daar maak ik me meer zorgen om. De eerste 2 hebben een Mercedes en de laatste heeft geen enkele gene en knuffelt met iedereen.
Yep, met 3 plaatsen...MrSleeves schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:58:
Zou Nasr nog bestraft worden voor dat geintje met Massa? Dat was niet zo maar "last hebben van verkeer".
Volgens mij moet je eerder remmen aan de binnenkant, en kan je aan de buitenkant wat sneller door de eerste bocht.alwind schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:56:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.