Allemaal rustig. Ves staat straks gewoon 10e. 😏
Zou mooi zijn als hij voor FI blijft...Hoyden schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:56:
Allemaal rustig. Ves staat straks gewoon 10e. 😏
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Does not improve on time, hij knalt er wel een seconde af!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nog een paar tienden eraf en hij staat gewoon P4 of P5. Maar P6 zou mooi zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 31-10-2015 21:00 ]
"When you grow up your heart dies"
sjaool schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:59:
Nog een paar tienden eraf en hij staat gewoon P4 of P5.

Nog 1,2 seconden eraf en hij staat P1!!!!!!!!!sjaool schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:59:
Nog een paar tienden eraf en hij staat gewoon P4 of P5. Maar P6 zou mooi zijn.

En nog wat er af en hij staat 1esjaool schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:59:
Nog een paar tienden eraf en hij staat gewoon P4 of P5.
Klopt maar ik had niet verwacht dat op een baan met zo'n hoge topsnelheid deze positie mogelijk was. Heb goede hoop voor morgen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:59:
Verstappen komt gewoon vermogen tekort. Ben bang dat er niets meer in zit.
Lol de partypoopers zijn ook aanwezig.
Nog 10 minuten er af en max heeft morgen een vrije dag en een nr 1 notering pfff
P8, netjes. Perez op +0.006 sec
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
morgne goed starten! dat is nog wel een puntje
Ik zou het doen!
Wat wordt het weer morgen tijdens de race?
Sitting duck. Die term gaan we morgen veel horen.rammes schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:02:
We weten allemaal wat hij in de race kan. P8 is gewoon goed gezien de wagens die voor hem staan. Ik had alleen gehoopt dat er meer in zat.
Meer dan P8 is met die auto echt niet haalbaar, Max heeft het geweldig gedaan en inderdaad het maximale eruit gehaald.sjaool schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:04:
We weten allemaal wat hij in de race kan. P8 is gewoon goed gezien de wagens die voor hem staan. Ik had alleen gehoopt dat er meer in zat.
Weather.com meldt onweer, 65% kans op regen tussen 1 en 3, na 3 uur 70%.sjaool schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:02:
Wat wordt het weer morgen tijdens de race?
Inderdaad. Dat hij voor Perez en Hulkenberg kwalificeert kun je 100% toeschrijven aan Max. Op papier zijn de FI's sneller.robpol schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:05:
[...]
Meer dan P8 is met die auto echt niet haalbaar, Max heeft het geweldig gedaan en inderdaad het maximale eruit gehaald.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Dan hoop ik dat er wat nattigheid naar beneden komt tijdens de race.asing schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:06:
[...]
Weather.com meldt onweer, 65% kans op regen tussen 1 en 3, na 3 uur 70%.
Heb jij zo'n glazen ding?
Met wat regen schat ik de kansen heel hoog in, je zag ook in FP1 hoe "makkelijk" hij reed, terwijl de grote jongens aan het glijden waren.
Nette quali, alles uit de auto gehaald denk ik.
Nette quali, alles uit de auto gehaald denk ik.
Waiting on the world to change
In Austin zat hij zeer goed aan de binnenkant om alle problemen te omzeilen en pakte hij vanaf p8 1 plekje in de eerste bocht.rammes schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:02:
Overigens heel goed om te zien dat hij kwalificeren nu onder de knie heeft. Dat rondje in Q2 was erg lastig en heel erg sterk dus om onder die omstandigen (nat deel van de baan) nog Q3 te halen.
Ik vraag me wel af hoe de mannen aan de "slechte" kant van de baan (Max dus ook) van hun plek gaan komen. Het is vervolgens een lange run naar de eerste bocht, die redelijk wat ruimte heeft, daarna is het erg smal, dus ik verwacht wel wat probleempjes in bocht 2.
Exact dit.Erapaz schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:13:
[...]
In Austin zat hij zeer goed aan de binnenkant om alle problemen te omzeilen en pakte hij vanaf p8 1 plekje in de eerste bocht.
Overigens heel goed om te zien dat hij kwalificeren nu onder de knie heeft. Dat rondje in Q2 was erg lastig en heel erg sterk dus om onder die omstandigen (nat deel van de baan) nog Q3 te halen.
Ik was in het begin van het seizoen (terecht?) kritisch op Max' kwalificaties. Vanaf midden het seizoen heeft hij de kwalificatie eigenlijk gewoon goed onder de knie. Nu dus 8-9, terwijl Sainz aan het begin van het seizoen in droge omstandigheden altijd net iets beter was.
Ik kan me nu niet meer herinneren wanneer Sainz voor Max gestaan heeft in een kwalificatie waarin beide geen technische problemen hadden. In België ofzo?
De qualy was het eerste moment dat ik de nieuwe layout zag.
Maar, Jeeeetje, Tilke (neem aan dat het Tilke was) heeft alles wat leuk was aan de oude baan er uit gesloopt zeg, is echt niets meer van over.
(zeg dit uit eigen ervaring dmv rFactor en Grand Prix)
Als hij ooit eens bezig mocht op bv Suzuka zou hij de Esses, Spoon, 130R er allemaal uithalen. En alle hoogteverschil ook.
Wat een idiotie zeg, bouw dan gewoon een nieuwe baan ipv mooie oude tracks te vernietigen.
Maar, Jeeeetje, Tilke (neem aan dat het Tilke was) heeft alles wat leuk was aan de oude baan er uit gesloopt zeg, is echt niets meer van over.

Als hij ooit eens bezig mocht op bv Suzuka zou hij de Esses, Spoon, 130R er allemaal uithalen. En alle hoogteverschil ook.
Wat een idiotie zeg, bouw dan gewoon een nieuwe baan ipv mooie oude tracks te vernietigen.
How do you save a random generator ?
In Belgie moest Max ook terug op de grid en kwam hij niet verder dan Q2 vanwege power loss. In de races daarna is de stand tussen Max en Carlos volgens mij nog verder negatief beinvloed door pech, onder andere de engine cover in Monza en stilvallen in Japan.Requiem19 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:17:
[...]
Exact dit.
Ik was in het begin van het seizoen (terecht?) kritisch op Max' kwalificaties. Vanaf midden het seizoen heeft hij de kwalificatie eigenlijk gewoon goed onder de knie. Nu dus 8-9, terwijl Sainz aan het begin van het seizoen in droge omstandigheden altijd net iets beter was.
Ik kan me nu niet meer herinneren wanneer Sainz voor Max gestaan heeft in een kwalificatie waarin beide geen technische problemen hadden. In België ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door Erapaz op 31-10-2015 21:23 ]
Ja het is Tilke.enchion schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:17:
Maar, Jeeeetje, Tilke (neem aan dat het Tilke was) heeft alles wat leuk was aan de oude baan er uit gesloopt zeg, is echt niets meer van over.![]()
![]()
Ik ken de oude baan niet, maar ik vind deze zeer geslaagd!
Kijk liever naar Mexico dan Monza
Ze lieten net op Sky een stukje radio communicatie horen tussen Hulkenberg en zijn engineer. Dat ging er best heftig aan toe met meerdere keren "shut up" richting Hulk, kan me voorstellen dat dat niet ideaal is in voorbereiding van de enige snelle ronde.
Ik moet toegeven dat ik het circuit ook wel vind meevallen. Er ligt nog redelijk wat gras (lijkt soms op canada met gras + muur dichtbij) en in het stadion zie je veel fouten bij aanremmen en hoor je het publiek.
Ik vind het ook een leuke baan Denk dat men in het algemeen te vaak een "vroeger was alles beter" gedachte heeft. Daarbij denk ik ook dat hij ook rekening moet houden met de veiligheidseisen van vandaag de dag die invloeg hebben op het design van de baan.
dat soort taal dus nietenchion schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:17:
Maar, Jeeeetje, Tilke (neem aan dat het Tilke was) heeft alles wat leuk was aan de oude baan er uit gesloopt zeg, is echt niets meer van over.![]()
![]()
Niet zozeer vanwege deze baan, maar vanwege die andere wanstaltige liniaal-krabbels van hem
Je plukt ze er zo uit. Een is niks organisch aan..
[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 31-10-2015 22:27 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik denk dat het een baan is met wat geslaagde elementen en wat minder geslaagde elementen
.
Laatste sectie is erg interessant voor de race morgen. De stadion sectie, die dus vlak voor het langste rechte stuk ligt, is zo ontzettend langzaam, dan aerodynamica bijna geen functie heeft. Ik denk/hoop dat auto's morgen in die sectie dichter achter hun voorganger kunnen kruipen om dan op het rechte stuk mooi in de slipstream te kruipen.
Daarnaast is het ook een behoorlijk lastige baan, waarin meerdere coureurs foutjes zullen maken tijdens de race. Het belooft wat!
Laatste sectie is erg interessant voor de race morgen. De stadion sectie, die dus vlak voor het langste rechte stuk ligt, is zo ontzettend langzaam, dan aerodynamica bijna geen functie heeft. Ik denk/hoop dat auto's morgen in die sectie dichter achter hun voorganger kunnen kruipen om dan op het rechte stuk mooi in de slipstream te kruipen.
Daarnaast is het ook een behoorlijk lastige baan, waarin meerdere coureurs foutjes zullen maken tijdens de race. Het belooft wat!
Dat stadion is echt geweldig! Ik denk dat best vaak de fans worden "vergeten" langs de baan, deze oplossing is prachtig. De rijders echt door de tribune heen, ipv alleen maar aan de zijkant.
Ben stiekem nu al benieuwd hoe deze baan volgend jaar is, als al het asfalt lekker ingerubberd is, kan alleen maar sneller worden.
Ben stiekem nu al benieuwd hoe deze baan volgend jaar is, als al het asfalt lekker ingerubberd is, kan alleen maar sneller worden.
Dat zag/hoorde ik ook inderdaad. Leek als iets wat je niet graag wilt horen als je ultiem moet pieken vlak daarna.J-M-T schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:25:
Ze lieten net op Sky een stukje radio communicatie horen tussen Hulkenberg en zijn engineer. Dat ging er best heftig aan toe met meerdere keren "shut up" richting Hulk, kan me voorstellen dat dat niet ideaal is in voorbereiding van de enige snelle ronde.
Deze track had een hele specifieke typische supereigenaardige flow die het supergaaf maakte die er nu dus helemaal uit gehaald is.Ryur schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:23:
[...]
Ja het is Tilke.
Ik ken de oude baan niet, maar ik vind deze zeer geslaagd!
Kijk liever naar Mexico dan Monza
Visueel lijkt het behalve het "stadion" gedeelte relatief gelijk, maar hoe de bochten je auto heen en weer zwiepen is totaal veranderd.
Denk bv aan een Eau Rouge die wordt veranderd naar een simpele links-rechts links chicane, waar dat hele op-de-grens gevoel uit is gehaald.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mMTHZeBA6JQ]
Het is echt heel erg aan te bevelen de oude track eens te spelen/rijden met bv rFactor, dan is het makkelijk in 1 keer te begrijpen dat het ooit 1 van de moeilijkste maar ook tegelijk gaafste banen was om te rijden.
Het was een hele mooie baan om te rijden inderdaad, maar inhalen was bijna onmogelijk. Dus er moest iets veranderen.
Leuk om te rijden is niet altijd goed voor een race
[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 31-10-2015 22:33 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ja, daar zit wel iets in. Dat moet je Tilke wel nageven, de inhaal-mogelijkheden zijn wel verhoogd met de aanpassingen.GAIAjohan schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:31:
Het was een hele mooie baan om te rijden inderdaad, maar inhalen was bijna onmogelijk. Dus er moest iets veranderen.
Dat daarmee de baan (iets te vaak) zijn charme van het oude verliest is misschien een overwogen keuze.
Daarmee praat ik trouwens absoluut niet alle overdreven safety maatregelen en "vertilketing" van tracks goed, maar er zit zo af en toe een goede gedachte achter.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik vind sowieso dat Tillke het de laatste jaren beter doet dan de eerste jaren.
Er zitten wat vaker toffe combinaties in die hij voor het eerst toepaste op Istanbul..
Het is alleen jammer dat hij mocht beginnen met de A1ring, Hockenheim en de Nürburgring..
Ik vind Silverstone op dit moment echt verschrikkelijk. Hij heeft Fuji echt kapot gemaakt.. Ik denk dat er wat Fuji betreft geen equivalent is... Vind Fuji zelfs erger dan Hockenheim...
De slechtste baan is Valencia denk ik..
Ik zou graag Imola (niet van hem) terug zien op de kalender, zo zonder die laatste chicane..
Er zitten wat vaker toffe combinaties in die hij voor het eerst toepaste op Istanbul..
Het is alleen jammer dat hij mocht beginnen met de A1ring, Hockenheim en de Nürburgring..
Ik vind Silverstone op dit moment echt verschrikkelijk. Hij heeft Fuji echt kapot gemaakt.. Ik denk dat er wat Fuji betreft geen equivalent is... Vind Fuji zelfs erger dan Hockenheim...
Ik zou graag Imola (niet van hem) terug zien op de kalender, zo zonder die laatste chicane..
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 31-10-2015 22:42 ]
Nja, wat dat betreft ben ik blij dat ik de afgelopen jaren heb mogen genieten van LeMans. Zodra Tilke daar aan komt, is LeMans faillietGAIAjohan schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:40:
Ik vind sowieso dat Tillke het de laatste jaren beter doet dan de eerste jaren.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wired liep in Austin mee met de heren van de Safety Car en de Medical Car. Niet veel bijzonders, maar wel een leuk artikel http://www.wired.com/2015...ty-car-keeps-racers-safe/
Niet te vergelijken.
Le mans is een lange afstandsrace. F1 bijna een sprintrace. Bij een sprintrace moeten er gewoon inhaalmogelijkheden zijn.
Lange afstand is wat dat betreft heel anders.
Le mans is een lange afstandsrace. F1 bijna een sprintrace. Bij een sprintrace moeten er gewoon inhaalmogelijkheden zijn.
Klopt absoluutGAIAjohan schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:49:
Niet te vergelijken.
Daar hebben we toch DRS voor tegenwoordig, en de auto`s van nu zijn zonder DRS al totaal anders dan die van toen.GAIAjohan schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:31:
Ik denk dat het zonder al die aanpassingen ook wel een goede race was geworden.
Opzich zou je denken er begrip voor te hebben dat de snelle oval bocht voor start-finish wel veiliger gemaakt moest worden, totdat je je herinnert dat er precies zo`n bocht op het circuit van Barcelona zit, en ook op Sochi. (maw zonde om hem zo te ver@#$%^&* )
In Barcelona is de snelle laatste bocht al jaren aangepast met chicane.. Bevat zou ik niet weten welke bocht je bedoelt. Die in Sochi is volgens mij een stuk krapper.
Drs vijf ik zelf onzin, maar op het oude circuit had je eigenlijk maar 1 bocht waar je echt ernaast kon zitten en er voorbij, dat was T1. Nu heb je zover ik zie sowieso 3 of 4 plekken met daarnaast drs voor het rechte stuk. Anders kwam men ze tegenwoordig nog niet voorbij door de luchtverstoring achter de auto.
Drs vijf ik zelf onzin, maar op het oude circuit had je eigenlijk maar 1 bocht waar je echt ernaast kon zitten en er voorbij, dat was T1. Nu heb je zover ik zie sowieso 3 of 4 plekken met daarnaast drs voor het rechte stuk. Anders kwam men ze tegenwoordig nog niet voorbij door de luchtverstoring achter de auto.
Ik bedoelde de 3e bocht.GAIAjohan schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:04:
In Barcelona is de snelle laatste bocht al jaren aangepast met chicane.. Behalve die zou ik niet weten welke bocht je bedoelt.
Is denk ik niet te vergelijken. Alleen al de aankomst snelheid is lager, daarnaast denk ik, maar hier heb je eigenlijk maps voor nodig, is de straal van de bocht stukken kleiner op Catalunya =lagere bochtensnelheid.
Heb even geen laptop hier om dat uit te zoeken met Maps..
Weet wel dat de Oval van Mexico een mijl is..
Heb even geen laptop hier om dat uit te zoeken met Maps..
Weet wel dat de Oval van Mexico een mijl is..
[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 31-10-2015 23:21 ]
En zo zit je een half uur F1 uit 1992 te kijken. En bedankt.enchion schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:47:
[...]
[video]
[video]
Het is echt heel erg aan te bevelen de oude track eens te spelen/rijden met bv rFactor, dan is het makkelijk in 1 keer te begrijpen dat het ooit 1 van de moeilijkste maar ook tegelijk gaafste banen was om te rijden.
Wat een bumpy-ride dat circuit toen, zeg.
Nogal wat geruchten dat Max uiteindelijk naar Mercedes zou gaan.
Ik hoop dat ik niet de enige ben, maar ik zie Max liever bij Ferrari of een ander team met een race-hart. Mercedes? Liever niet.
Ik hoop dat ik niet de enige ben, maar ik zie Max liever bij Ferrari of een ander team met een race-hart. Mercedes? Liever niet.
De een houdt van aardappelen, de ander van peren...
Best leuk, zo'n race hart, maar het laatste Ferrari kampioenschap is alweer zo'n 8 jaar geleden.
Best leuk, zo'n race hart, maar het laatste Ferrari kampioenschap is alweer zo'n 8 jaar geleden.
Mercedes heeft geen race-hart?Firesphere schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:08:
Ik geloof dat ze over de verschillende race-klassen toch wel aardig mee hebben gedaan... Van Le Mans, tot DTM, Truckracing en Dakar
Cogitationis poenam nemo patitur
Tja, het kan een gevoelsmatig vooroordeel zijn natuurlijk, maar bij Mercedes heb ik persoonlijk meer een zakelijk gevoel, waar ik bij Ferrari meer een emotie merk.
Dat is natuurlijk heel erg een gevoelskwestie, maar toch.
Dat is natuurlijk heel erg een gevoelskwestie, maar toch.
Firesphere bedoelt het denk ik andersBullet NL schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:15:
[...]
Mercedes heeft geen race-hart?
Ik geloof dat ze over de verschillende race-klassen toch wel aardig mee hebben gedaan... Van Le Mans, tot DTM, Truckracing en Dakar
Ik zie Max ook liever bij Ferrari naast Vettel dan bij Mercedes. Maar dat is omdat ik meer met Ferrari heb. Ik weet nog dat ze heel boos waren dat ze verplicht van de V12 F1 motor af moesten en net als iedereen naar een V10.
Mijn neefje herkende vanavond bij de Q de Ferrari, de Mercedes zei hem niks.
Het is denk ik ook de kleur van de auto die het hem doet.
Zeg je F1, zeg je Ferrari.
Het is denk ik ook de kleur van de auto die het hem doet.
Zeg je F1, zeg je Ferrari.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mja, maar bij Mercedes kun je ook gewoon even de jaren 30 ingaan bv..asing schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:42:
[...]
Firesphere bedoelt het denk ik anders. Ferrari is emotie, uit het hart, met passie en gevoel. Mercedes is met een laptop en een lineaal, Gründlich Deutsch, wetenschappelijk.
Ik zie Max ook liever bij Ferrari naast Vettel dan bij Mercedes. Maar dat is omdat ik meer met Ferrari heb. Ik weet nog dat ze heel boos waren dat ze verplicht van de V12 F1 motor af moesten en net als iedereen naar een V10.
[video]
Verder hoefde Ferrari in 1995 niet van de v12 af. De v12 is pas in 1999 verboden.
Men ging naar de V10 omdat die minder verliezen had bij een motorinhoud van 3L.
Sterker, Toyota heeft een V12 in ontwikkeling gehad toen ze wilden toetreden, naar doordat de V12 met instemming van ook Ferrari verboden werd, moesten zij naar de V10 toe..
Tilke says he "felt like crying when I saw the crowd". Wonder how many in the crowd felt the same about the track.enchion schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:17:
![]()
Firesphere schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:08:
Hier nog een voorstander voor Ferrari.asing schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:42:
[...]
Firesphere bedoelt het denk ik anders. Ferrari is emotie, uit het hart, met passie en gevoel. Mercedes is met een laptop en een lineaal, Gründlich Deutsch, wetenschappelijk.
Ik zie Max ook liever bij Ferrari naast Vettel dan bij Mercedes.
...
Naast dat ik het met bovenstaande reacties eens ben, denk ik dat Max qua leren veel meer kan opsteken van Vettel. Zowel als coureur, maar zeker ook als persoon in die wereld. Het is nog steeds een grote leerschool voor Max, ongeacht of hij komend seizoen of die daarna een ander team kiest, hij kan enorm profiteren van de kennis van zijn teamgenoot. En daar acht ik Vettel veel hoger in dan Hamilton.
Daarnaast.... elke coureur wil toch eens voor de Scuderia gereden hebben?...
Hamilton wordt over het algemeen beschouwd als de coureur met de meestecpure snelheid van de huidige generatie.
Als je hem kunt verslaan, heb je echt gelijk je naam gevestigd. Vettel is vorig jaar al flink de oren gewassen door Ricciardo. En Alonso is niet sneller dan Hamilton, maar wel completer, ook qua mindgames.
Wat mij betreft naast Hamilton dus, als ik mocht kiezen. Ook omdat de #2 auto van Ferrari lichtelijk vervloekt is
.
Als je hem kunt verslaan, heb je echt gelijk je naam gevestigd. Vettel is vorig jaar al flink de oren gewassen door Ricciardo. En Alonso is niet sneller dan Hamilton, maar wel completer, ook qua mindgames.
Wat mij betreft naast Hamilton dus, als ik mocht kiezen. Ook omdat de #2 auto van Ferrari lichtelijk vervloekt is
Ferrari ademt voor mij ook meer emotie uit dan Mercedes. Maar ik denk dat je gewoon naar een topteam moet gaan om een WK te kunnen winnen. Ongeacht welk team dat dan ook is
.
Zit trouwens de laatste tijd wat F1 seizoensoverzichten te bekijken op dvd. Ik wist helemaal niet dat Haas in 1986 ook al mee reed in het circus. Ik geniet er altijd van om de seizoenen van '86 t/m 99 terug te kijken. Ik weet niet waarom, maar die oude helden, circuits, pitstraten en wagens blijven geweldig.
De dominantie sloeg ook helemaal nergens op trouwens...... Mclaren die gewoon na de top 2 iedereen op een ronde zet
. Het kan altijd nog erger dan nu dus
.
Zit trouwens de laatste tijd wat F1 seizoensoverzichten te bekijken op dvd. Ik wist helemaal niet dat Haas in 1986 ook al mee reed in het circus. Ik geniet er altijd van om de seizoenen van '86 t/m 99 terug te kijken. Ik weet niet waarom, maar die oude helden, circuits, pitstraten en wagens blijven geweldig.
De dominantie sloeg ook helemaal nergens op trouwens...... Mclaren die gewoon na de top 2 iedereen op een ronde zet

Verwijderd
Over wie de beste teamgenoot is laat ik in het midden. Ik, als rasechte limburger, zie Verstappen natuurlijk ook graag bij een topteam rijden. Maar is het wel verstandig om dit al in jaar 2 te doen, of dat ie gewoon nog een jaartje 'leert'. Bij Ferrari zal hij natuurlijk in het begin 'tweede' rijder zijn,maar toch zal de druk er zijn om te presteren.pinda powerrr schreef op zondag 01 november 2015 @ 01:32:
[...]
[...]
Hier nog een voorstander voor Ferrari.
Naast dat ik het met bovenstaande reacties eens ben, denk ik dat Max qua leren veel meer kan opsteken van Vettel. Zowel als coureur, maar zeker ook als persoon in die wereld. Het is nog steeds een grote leerschool voor Max, ongeacht of hij komend seizoen of die daarna een ander team kiest, hij kan enorm profiteren van de kennis van zijn teamgenoot. En daar acht ik Vettel veel hoger in dan Hamilton.
Laten we niet vergeten dat hij pas 18 is en een rookie is. Hij heeft nog 15+ jaartjes. Ook al zie ik een nieuwe Schumacher in hem.
GAIAjohan schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:47:
[...]
Mja, maar bij Mercedes kun je ook gewoon even de jaren 30 ingaan bv..

Toch wel auto`s om warm voor te worden idd.
(En erg jammer dat "Mooi" verboden is door de autoindustrie tegenwoordig)
[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 01-11-2015 08:25 ]
Dat is niet de Haas die volgend jaar erbij komt.StealthyPeanut schreef op zondag 01 november 2015 @ 08:02:
Zit trouwens de laatste tijd wat F1 seizoensoverzichten te bekijken op dvd. Ik wist helemaal niet dat Haas in 1986 ook al mee reed in het circus.
Zelfde naam, totaal andere persoon
Ah kijk. Weer wat geleerdRyur schreef op zondag 01 november 2015 @ 08:26:
[...]
Dat is niet de Haas die volgend jaar erbij komt.
Zelfde naam, totaal andere persoon
Blijf het echt bizar vinden dat het zo druk is in de pits tijdens de race. De auto's driften gewoon op 50 centimeter afstand van de mensen volle gas de pits uit. Levensgevaarlijk.
[ Voor 27% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-11-2015 09:10 ]
Hij rijdt al voor de Scuderiapinda powerrr schreef op zondag 01 november 2015 @ 01:32:
[...]
Ferrai lijkt mij ook een betere match overigens, maar denk niet dat we mogelijk klagen over Max bij Mercedes. Mits ze dan nog aan de top staan.
[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 01-11-2015 10:12 ]
Iemand moet dat toch doorbreken?[b]Requiem19 schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:13

Het gaat leuk worden. De start van de race is 13:00 uur lokale tijd. Dit is wat WeatherUnderground zegt :

[ Voor 4% gewijzigd door asing op 01-11-2015 11:13 ]
13:00 is lokaal hier 20:00 toch?
I am the great Cornholio!
Yep de race start 20:00 uur.MetaFrame schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:14:
13:00 is lokaal hier 20:00 toch?

Werkt zo wat beter denk ik
Ow, ..... spuit 11 hier
[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 01-11-2015 11:16 ]
Ik had het ook al gezien en verbeterd 
Het leuke van WU is dat iedereen zijn eigen weerstation kan koppelen en data kan uploaden. Ze zijn dus gruwelijk goed in voorspellen. Het gaat dus een natte race worden!
Het leuke van WU is dat iedereen zijn eigen weerstation kan koppelen en data kan uploaden. Ze zijn dus gruwelijk goed in voorspellen. Het gaat dus een natte race worden!
Of Verstappen eindigt op het podium in de regen, of hij wordt er lullig vanaf getikt in bocht 1 :-).
Deze al langsgekomen?
Vettel heeft toch echt wel humor. Mocht je niet overtuigd zijn: YouTube: Sebastian Vettel Trolls Lewis Hamilton and Nico Rosberg in Mexico
Vettel heeft toch echt wel humor. Mocht je niet overtuigd zijn: YouTube: Sebastian Vettel Trolls Lewis Hamilton and Nico Rosberg in Mexico
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Offtopic: Dat iedereen z'n eigen weerstation kan koppelen, zorgt er voor dat de huidige omstandigheden 'gruwelijk goed' weer te geven zijn. Een thuisstation kan geen weer voorspellen, dat wordt gedaan op basis van modellen en satellieten? Thuisstation kunnen hooguit regen aan zien komen door luchtdruk/luchtvochtigheid, maar enkel als dat al dichtbij is. Een site als OpenWeatherMap werkt ook met lokale stations, en heeft een hele andere voorspelling.asing schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:18:
Ik had het ook al gezien en verbeterd
Een beetje nattigheid kan absoluut geen kwaad vanavond, wil Max weer een mooi resultaat scoren. Op een droog circuit gaan ze het gewoon niet redden.
Maar zoals Max gisteren al zelf in een interview aangaf: de baan is spekglad zodra je een beetje van de racelijn afwijkt. We kunnen dus sowieso wel wat mislukte inhaalacties verwachten, zou ik denken
[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 01-11-2015 11:43 ]
Is nu nog maar 52 %...dus het gaat erom spannenasing schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:12:
Het gaat leuk worden. De start van de race is 13:00 uur lokale tijd. Dit is wat WeatherUnderground zegt :
[afbeelding]
Tuurlijk, dat weerstation meet alleen de lokale conditites. Dat wordt doorgestuurd en het serverpark van WeatherUnderground maakt er dan chocola van. Niet alleen het weermodel is belangrijk, ook de hoeveelheid data. En door zoveel mogelijk data van verschillende locaties te verzamelen wordt de voorspelling alleen maar beter.Tralapo schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:40:
[...]
Offtopic: Dat iedereen z'n eigen weerstation kan koppelen, zorgt er voor dat de huidige omstandigheden 'gruwelijk goed' weer te geven zijn. Een thuisstation kan geen weer voorspellen, dat wordt gedaan op basis van modellen en satellieten? Thuisstation kunnen hooguit regen aan zien komen door luchtdruk/luchtvochtigheid, maar enkel als dat al dichtbij is. Een site als OpenWeatherMap werkt ook met lokale stations, en heeft een hele andere voorspelling.
linkje ; http://www.wunderground.c...stations/76680.html?&MR=1alwaysleft schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:42:
[...]
Is nu nog maar 52 %...dus het gaat erom spannen![]()
![]()
Excuses. 72 %asing schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:50:
[...]
Tuurlijk, dat weerstation meet alleen de lokale conditites. Dat wordt doorgestuurd en het serverpark van WeatherUnderground maakt er dan chocola van. Niet alleen het weermodel is belangrijk, ook de hoeveelheid data. En door zoveel mogelijk data van verschillende locaties te verzamelen wordt de voorspelling alleen maar beter.
[...]
linkje ; http://www.wunderground.c...stations/76680.html?&MR=1
Dit was al wel bekend, Vettel oogt ontzettend ontspannen, die doet gewoon zijn ding omdat hij het leuk vindt.... Hij heeft zich natuurlijk al lang bewezen, maar dan nog... Gewoon plezier maken, daar gaat het om... Is voor ons als kijker ook het leukst... Beter dit dan van die koppies die strak staan van de sagarijn....MrSleeves schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:37:
Deze al langsgekomen?
Belangrijker is die 1 mm/uur regen vanaf 12 uur. De kans dat het valt wil nog niet zeggen dat het valt. Die mm's eronder zeggen wat dat betreft wat meer.
Hoezo? TR en RB lijken aardig mee te kunnen op deze baan.... Vergeet niet, aerodynamisch en qua motorkarakteristiek (ivm de geblazen motoren) is deze baan totaal anders dan een laagland baan... Vergelijk het maar met schaatsen, hier kunnen ze op een hoogland baan ook veel snellere rondjes draaienTralapo schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:40:
[...]
Een beetje nattigheid kan absoluut geen kwaad vanavond, wil Max weer een mooi resultaat scoren. Op een droog circuit gaan ze het gewoon niet redden.
Maar zoals Max gisteren al zelf in een interview aangaf: de baan is spekglad zodra je een beetje van de racelijn afwijkt. We kunnen dus sowieso wel wat mislukte inhaalacties verwachten, zou ik denken
Omdat Max zelf al aangaf dat meer dan P8 er gisteren echt niet in zat in Q3.Bullet NL schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:56:
[...]
Hoezo? TR en RB lijken aardig mee te kunnen op deze baan.... Vergeet niet, aerodynamisch en qua motorkarakteristiek (ivm de geblazen motoren) is deze baan totaal anders dan een laagland baan... Vergelijk het maar met schaatsen, hier kunnen ze op een hoogland baan ook veel snellere rondjes draaien
Maar er zit altijd wel wat verschil bij sommige teams in de kwalificatie dan met race-pace. We weten allemaal dat die TR best goede pace heeft. Die van Williams is bijvoorbeeld een stuk minder dan waar ze bij kwalificatie staan de laatste tijd.Tralapo schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:58:
[...]
Omdat Max zelf al aangaf dat meer dan P8 er gisteren echt niet in zat in Q3.
Verder hebben sommige teams wel wat met regeninstellingen gedaan denk ik.
Vergeet niet dat de racepace vs. quali van de TR over het algemeen wat sneller is dan bijv. Williams. Mocht Max een beetje aan kunnen haken in het begin en niet meteen in worden gehaald door de FI's, dan zie ik hem hoger finishen dan zijn startplek nu.Tralapo schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:58:
[...]
Omdat Max zelf al aangaf dat meer dan P8 er gisteren echt niet in zat in Q3.
Maar eerst maar goed starten, anders zit Carlos na bocht 1 al voor hem.
lol, 10 seconden te laat, zie boven.
[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 01-11-2015 12:26 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Je kunt er geen pijl op trekken. Ik dacht dat ie in Rusland ook beter aan de binnenzijde kon zitten, werd ie nog net aangetikt door Hulkenberg bij zijn ontwijkende actie. In Amerika kon ie gelukkig nog net Grosjean achter zich houden na de start, en die werd vervolgens door Bottas in zijn achterwerk gereden in de eerste bocht. Ik zou het ook niet weten op dit circuit. Offline is het nog zo glad, en als er nog water bij gaat komen dan wordt de baan op sommige plekken misschien helemaal een spiegel. Over uiterlijk 9 uur weten we hoe het zat, en hopelijk niet veel eerder dan datErapaz schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:13:
[...]
In Austin zat hij zeer goed aan de binnenkant om alle problemen te omzeilen en pakte hij vanaf p8 1 plekje in de eerste bocht.
Testing, one, two ...
Let wel, de banden, remmen en benzine gaan ook nog voor leuke effecten zorgen. De softs doen het niet best schijnbaar, remmen die in de fik vliegen. Ik kijk ernaar uit!
Ik verwacht niet teveel van de start voor Max... het is een verdomde lang recht stuk tot aan de eerste bocht....en dan kan er veel gebeuren..
Het wordt een sprint met een aantal snellere auto's achter hem.
Ik hoop dat hij er ongeschonden doorheen komt, maar acht de kans groter dat hij daarbij iets naar achteren zakt dan dat hij naar voren kan of zelfs maar op dezelfde plek kan bijven..
Dat geldt overigens ook voor anderen die in de top 10 staan zoals de RBR's.
Bij de Q gaat het over de totale tijd van een rondje... bij de start alleen om dat ene rechte stuk tot aan de bocht
Het wordt een sprint met een aantal snellere auto's achter hem.
Ik hoop dat hij er ongeschonden doorheen komt, maar acht de kans groter dat hij daarbij iets naar achteren zakt dan dat hij naar voren kan of zelfs maar op dezelfde plek kan bijven..
Dat geldt overigens ook voor anderen die in de top 10 staan zoals de RBR's.
Bij de Q gaat het over de totale tijd van een rondje... bij de start alleen om dat ene rechte stuk tot aan de bocht
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
het is idd proberen om de eerste rondes te overleven. Ongeschonden uit de strijd komen zodat het racen daarna kan beginnen.
Ik zou ook een stap naar McLaren-Honda geen gekke vinden, in 2017.Bosmonster schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:10:
[...]
Hij rijdt al voor de Scuderia
Ferrai lijkt mij ook een betere match overigens, maar denk niet dat we mogelijk klagen over Max bij Mercedes. Mits ze dan nog aan de top staan.
Alonso en Button hebben niet het eeuwige leven, en mag toch hopen dat Honda volgend jaar een stap richting Williams/FI kan gaan zetten qua resultaten.
Enige wat niet echt duidelijk is, hoe sterk het McLaren chassis is.
Verwijderd
Dat zal een laatste optie zijn voor Verstappen, persoonlijk liever niet! Ben absoluut geen fan van Ron Dennis.JPM85 schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:55:
[...]
Ik zou ook een stap naar McLaren-Honda geen gekke vinden, in 2017.
Alonso en Button hebben niet het eeuwige leven, en mag toch hopen dat Honda volgend jaar een stap richting Williams/FI kan gaan zetten qua resultaten.
Enige wat niet echt duidelijk is, hoe sterk het McLaren chassis is.
Ik zou bij RBR blijven. Vettel is er niet lang geleden 4 keer wk geworden. Ze hebben de beste auto, relatief het minste druk. Je bent dan waarschijnlijk ook echt de senior in het team.
Afhankelijk van een fatsoenlijke motor natuurlijk
Dan kan je na die jaren een mooie stap naar Ferrari cq Merc maken.
afhankelijk van of er uberhaubt een motor gaat komen voor RBR.BlauweFles schreef op zondag 01 november 2015 @ 14:52:
Ik zou bij RBR blijven. Vettel is er niet lang geleden 4 keer wk geworden. Ze hebben de beste auto, relatief het minste druk. Je bent dan waarschijnlijk ook echt de senior in het team.
De tijd begint toch wel te dringen als ze voor volgend seizoen een auto willen ontwerpen.
in vier uur kan er veel veranderen maar nu schijnt de zon nog.
Ik zou het doen!
Tussen de 90% en 75% kans op regen volgens Wunderground....dat zou wel eens een safety car start kunnen worden dan.
Nu om 13:00 uur (lokale tijd, start van de race dus) 100% regen (5mm) voorspelt...
Nu om 13:00 uur (lokale tijd, start van de race dus) 100% regen (5mm) voorspelt...
[ Voor 27% gewijzigd door Cubic X op 01-11-2015 15:58 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.