Keep it calm...en lek mig de zuk
Met het huidige account en land geneuzel zou ik ver weg blijven van een Amazon Musical account. Gewoon Spotify nemen en een US Amazon account instellen.tomvdmijden schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:45:
Wat zijn de mogelijkheden om een Amazon music unlimited abonnement af te nemen. Als ik mijn skrill prepaid mastercard gebruik geeft ie aan dat de betaalmethode en adres niet uit hetzelfde land komen. Iemand ervaring met een Amazon music abonnement afnemen?
Wanneer Spotify niet ondersteunt gaat worden in de rest van de wereld, gaat bij mij de Echo op termijn de deur weer uit.
God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.
Nou ik vind het leuk als ik 'n liedje afspeel om dan automatisch de songtekst te zien maar dat gaat alleen bij Amazon music unlimitedvoorstad schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:25:
[...]
Met het huidige account en land geneuzel zou ik ver weg blijven van een Amazon Musical account. Gewoon Spotify nemen en een US Amazon account instellen.
Wanneer Spotify niet ondersteunt gaat worden in de rest van de wereld, gaat bij mij de Echo op termijn de deur weer uit.
[ Voor 60% gewijzigd door Leg3ndaryGuy op 24-12-2017 15:23 ]
Ik heb ook een Nefit met Easy thermostaat en ben hartstikke benieuwd hoe je deze aan je Alexa gekoppeld hebt? Zou je hier wat meer over kunnen vertellen?rimave schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:32:
[...]
Ik heb ze via twitter af even wakker geschud.![]()
Misschien dat ik morgen nog een poging waag. Op zich gaat het via ifttt ook prima. Daarmee kan ik zelfs mijn Nefit thermostaat via Alexa bedienen.
Via ifttt.com. Daar staan twee recepten op voor de Nefit Easy. Eén voor de max temperatuur en 1 voor de minimum temperatuur. Je moet daarvoor wel een account aanmaken op de Nefit website en je Easy daaraan koppelen: https://www.nefit.nl/consument/landingpages/mijneasy#.aard01 schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:56:
[...]
Ik heb ook een Nefit met Easy thermostaat en ben hartstikke benieuwd hoe je deze aan je Alexa gekoppeld hebt? Zou je hier wat meer over kunnen vertellen?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik ben hier ook al uren aan het klooien met Echo dot en Harmony. Ik krijg steeds weer dezelfde error dat enkel engels supported is.rimave schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:09:
Succes. Eindelijk. Het heeft wat voeten in de aarde gehad. Ik heb nu een nieuwe Logitech account aangemaakt in het Engels. Daarna kon ik dus mijn hub en remote ook weer helemaal opnieuw instellen. Maar gelukkig kon ik nu wel de skill linken aan mijn account.
Ik heb alles deze keer maar op de iPad ingesteld. Ben er niet zo'n fan van om alles op mijn telefoon weer aan te passen naar Engels en US.
Kan je even toelichten wat je exact hebt gedaan?
Ik krijg de error meteen nadat ik op enable klik bij de skills. Ik krijg zelfs geen eens een login pagina van harmony. Dus het lijkt me dat enige taalinstelling langs die kant nog niet van belang is.
Ik heb zelfs een volledig nieuwe US amazon account aangemaakt, met een adres in US. Nog steeds geen succes. De echo dot achter een US VPN steken haalt ook niks uit.
Heel frustrerend!
- Logitech app van iPad verwijderd
- iPad instellen op regio United States
- Apple-ID ook instellen op US als regio en een adres ergens in NY ingesteld
- In de Alexa app regio ook op US gezet met 10022 (NY) als postcode
- nieuwe Logitech account aangemaakt: https://setup.myharmony.com/MartiniWeb/
- Logitech app opnieuw geïnstalleerd uit de US store en met het nieuwe (Engelse) account ingelogd
Hierna lukte het om de Harmony skill te downloaden. Je moet bij het aanmaken van een nieuwe Logitech account e-mail als optie gebruiken en niet Google of Facebook. Ik kon ook met geen mogelijkheid op de US site van Logitech komen om een account aan te maken, vandaar de rare url met de toevoeging MartiniWeb.
Er zijn toch nog een paar dingen die niet werken. Ik kan Alexa niet het kanaal en volume van de TV laten wijzigen. Mijn aangemaakte activiteiten start ze echter prima op. Ik heb ook favoriete tv kanalen en ik heb netjes allemaal commando's aangemaakt via de Harmony skill in de Alexa app, maar toch werkt dat niet.
Ging Alexa bij jullie ook een kerstliedje zingen toen je vanmorgen 'Alexa, Goodmorning' zei?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Nee, alleen ok en het voerde de bijbehorende commando's uit.rimave schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:24:
Ging Alexa bij jullie ook een kerstliedje zingen toen je vanmorgen 'Alexa, Goodmorning' zei?
Ik heb alleen Alexa op een US met een ZIP code in US gezet, tijdzone etc gewoon op Europe/Paris. Vervolgens kon ik de Harmony Skill downloaden maar gaf hij bij koppelen een error dat dat niet werkt met een Harmony NL account. Die op Engels gezet middels de Desktop app en ik kon het koppelen. Werkt nu perfect!rimave schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:24:
Het is inderdaad zeer omslachtig om het aan de praat te krijgen, maar wat ik heb gedaan is het volgende:
- Logitech app opnieuw geïnstalleerd uit de US store en met het nieuwe (Engelse) account ingelogd
Hierna lukte het om de Harmony skill te downloaden. Je moet bij het aanmaken van een nieuwe Logitech account e-mail als optie gebruiken en niet Google of Facebook. Ik kon ook met geen mogelijkheid op de US site van Logitech komen om een account aan te maken, vandaar de rare url met de toevoeging MartiniWeb.
Er zijn toch nog een paar dingen die niet werken. Ik kan Alexa niet het kanaal en volume van de TV laten wijzigen. Mijn aangemaakte activiteiten start ze echter prima op. Ik heb ook favoriete tv kanalen en ik heb netjes allemaal commando's aangemaakt via de Harmony skill in de Alexa app, maar toch werkt dat niet.
99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20
Hoe heb je spotify aan de gang gekregen?Coen010 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:35:
Ik heb de Amazon Echo Dot 2nd generation en hij werkt perfect met Spotify Premium.
De taal staat staat op US en de tijdzone in Duitsland. Ik heb een Philips Hue Bridge (1.0, die ronde) en 3 lampen. Ik kan ze via mijn smartphone bedienen en via de myhue website. Alleen werkt het aansturen via Alexa niet. Alles is goed ingesteld via de Alexa App, ik heb de Philips Hue skill enabled, m?
Hier en op reddit lees ik dat device/account via app op US/de ingesteld moet worden.
Dat heb ik gedaan, diverse malen herstarts etc. Maar spotify blijft grijs....
De alexa app heb ik uit store gelukt (geen 3th party APK)
Via setting bij owel device als mijn account, staat adres van vrienden uit NYC

Maar selectie blijft onbeschikbaar na 2uur frotten, zit op Android overigens
Editie: gelukt .... Sukkel ... Wel .com pakken ipv .nl

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 27-12-2017 10:13 ]
Heb je een nieuw amazon account aangemaakt, in uk of us, en daar ook onder settings/devices dat adres ingesteld?himlims_ schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:50:
[...]
Hoe heb je spotify aan de gang gekregen?
Hier en op reddit lees ik dat device/account via app op US/de ingesteld moet worden.
Dat heb ik gedaan, diverse malen herstarts etc. Maar spotify blijft grijs....
De alexa app heb ik uit store gelukt (geen 3th party APK)
Via setting bij owel device als mijn account, staat adres van vrienden uit NYC
[afbeelding]
Maar selectie blijft onbeschikbaar na 2uur frotten, zit op Android overigens
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik heb het aan de praat gekregen met (al begreep ik dat het ook zou moeten werken met een Amazon.com en een Amerikaans adres, echter weet ik niet of dit werkt:tomvdmijden schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:45:
Wat zijn de mogelijkheden om een Amazon music unlimited abonnement af te nemen. Als ik mijn skrill prepaid mastercard gebruik geeft ie aan dat de betaalmethode en adres niet uit hetzelfde land komen. Iemand ervaring met een Amazon music abonnement afnemen?
- inloggen op music.amazon.de en je Nederlandse creditcard koppelen. Ik gebruik een gewone MasterCard.
- alle gegevens op de site invullen voor een Nederlands adres
- je account / Echo koppelen aan Amazon.nl of Amazon.de zie ook hier.
Ik heb het nu een maand gratis, maar door de slechte bediening (Nederlandse artiesten/band namen zijn in het Engels slecht uit te spreken en daardoor snapt Alexa het niet) en de 9.99 euro p/mnd mij het niet waard. Echter er bestaat ook een speciaal Amazon Echo Music Unlimited a 3.99 euro p/mnd en dan kun je het alleen gebruiken met je Echo device. Mogelijk ga ik dit na de proef maand een maandje nog proberen. Voor dat Echo Music Unlimited abonnement moet je overigens via de Echo device je aanmelden.
Ik hoop dat Prime Music nog beschikbaar komt in de toekomst in Nederland wat ook voor mijn gebruik (smartradio, artiestradio) genoeg zou zijn en dat ik ook on/offline op mijn mobiele iDevices er gebruik van kan maken tegen een schappelijk bedrag samen met o.a. Prime video.
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 27-12-2017 11:50 ]
Helaas werkt dat niet met de Skrill.com mastercard...funrider schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:44:
[...]
Ik heb het aan de praat gekregen met (al begreep ik dat het ook zou moeten werken met een Amazon.com en een Amerikaans adres, echter weet ik niet of dit werkt:
- inloggen op music.amazon.de en je Nederlandse creditcard koppelen. Ik gebruik een gewone MasterCard.
- alle gegevens op de site invullen voor een Nederlands adres
- je account / Echo koppelen aan Amazon.nl of Amazon.de zie ook hier.
Ik heb het nu een maand gratis, maar door de slechte bediening (Nederlandse artiesten/band namen zijn in het Engels slecht uit te spreken en daardoor snapt Alexa het niet) en de 9.99 euro p/mnd mij het niet waard. Echter er bestaat ook een speciaal Amazon Echo Music Unlimited a 3.99 euro p/mnd en dan kun je het alleen gebruiken met je Echo device. Mogelijk ga ik dit na de proef maand een maandje nog proberen. Voor dat Echo Music Unlimited abonnement moet je overigens via de Echo device je aanmelden.
Ik hoop dat Prime Music nog beschikbaar komt in de toekomst in Nederland wat ook voor mijn gebruik (smartradio, artiestradio) genoeg zou zijn en dat ik ook on/offline op mijn mobiele iDevices er gebruik van kan maken tegen een schappelijk bedrag samen met o.a. Prime video.
Weet niet of er nog 'n prepaid credit card is die als Nederlands gezien word?
[ Voor 84% gewijzigd door Leg3ndaryGuy op 27-12-2017 12:36 ]
Prepaid Mastercard (prijs details) of Prepaid VISA (prijs details) lijkt me al zijn er dan wel oplaad en transactiekosten en 17,50 euro p/jaar. Ik zou altijd even navragen bij de desbetreffende aanbieder.tomvdmijden schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:35:
[...]
Helaas werkt dat niet met de Skrill.com mastercard...
Weet niet of er nog 'n prepaid credit card is die als Nederlands gezien word?
Zelf heb ik een 'gewone' creditcard gekoppeld aan ABN-Amro rekening waarbij deze zaken niet spelen al is het wel meegenomen in een totale prijs voor mijn pasjes/rekeningen wat iets van 4/5 euro per maand is. Ik betaal het direct terug via mijn bankrekening.
[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 27-12-2017 13:51 ]
Ik vind de geluidskwaliteit van de Echo gen. 2 voor achtergrond prima, als ik in de keuken sta te koken merk ik nauwelijks of Alexa of de E2000+ stereo bezig is.Marc3l schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:13:
1 Gebruiken jullie de normale Echo ook als (achtergrond) muziek speler en is het geluid een beetje acceptabel hiervan (op zich is het volume niet slecht wat uit de Dot komt, alleen heeft niet erg veel body)?
2 Is het al iemand gelukt om een multi room audio te maken met Echo en Echo Dot?
Ik merk dat ik dit geregeld doe...
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ja dat heb ik ook: "Thank you Alexa, now get back into the kitchen!"Jorgen schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:15:
Meer mensen die de neiging hebben om na een antwoord van Alexa "thank you" te zeggen?
Ik lees zojuist op Amazon dat prepaid creditcards alleen werken met aankopen, niet met Amazon abonnementen.funrider schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:50:
[...]
Prepaid Mastercard (prijs details) of Prepaid VISA (prijs details) lijkt me al zijn er dan wel oplaad en transactiekosten en 17,50 euro p/jaar. Ik zou altijd even navragen bij de desbetreffende aanbieder.
Zelf heb ik een 'gewone' creditcard gekoppeld aan ABN-Amro rekening waarbij deze zaken niet spelen al is het wel meegenomen in een totale prijs voor mijn pasjes/rekeningen wat iets van 4/5 euro per maand is. Ik betaal het direct terug via mijn bankrekening.
Mijn moeder!Jorgen schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:15:
Meer mensen die de neiging hebben om na een antwoord van Alexa "thank you" te zeggen?
"Computer, please turn on the kitchen lights, thank you!"
Thanks!robhuls schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:56:
[...]
Ik vind de geluidskwaliteit van de Echo gen. 2 voor achtergrond prima, als ik in de keuken sta te koken merk ik nauwelijks of Alexa of de E2000+ stereo bezig is.
Ben ook positief verrast van het geluidskwaliteit, best warm en bass klinkt goed zat.robhuls schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:56:
[...]
Ik vind de geluidskwaliteit van de Echo gen. 2 voor achtergrond prima, als ik in de keuken sta te koken merk ik nauwelijks of Alexa of de E2000+ stereo bezig is.
Nu druk opzoek naar kwalitatief goede eu-plugs om TV ed aan/uit te zetten. Maar dat hoeft dam geen 60,- te kosten. Op Ali / eBay staat het nodige. Maar welke OK zijn ....
En weer informatie is niet accuraat als die info van weer bij vriendin op iPhone. Maar is vast te verhelpen met andere skills.
Die ai chat functie werkt verrassend goed, we hadden voor de lol een gesprek van half uur.
Opdrachten em spraak wordt echt 10x beter herkend dan die module van google. Niet verwacht dat verschil zo groot was.
Voor nog geen 9 euro: https://www.banggood.com/...D=532403&cur_warehouse=CN
(De binnenkant van deze plugs is gewoon een ESP8266)
[ Voor 7% gewijzigd door Devaqto op 29-12-2017 15:49 ]
Lijken we ook erg intressant. Alleen zou ik direct aan Domotics willen koppelen. Lijkt me goed mogelijk.Karizma schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:47:
Ik heb zojuist een Sonoff plug gekoppeld aan Alexa, werkt als een trein! Ik bedien nu de kerstboom via Alexa
Heb je toevallig ook een foto van de print im deze plug?
Geeft deze ook een feedback van de gebruikte stroom?
- leeg -
https://community-openhab...26f131660d9825f407c5c.jpg
Ik heb zelfd de TP-Link HS100 Plug, deze werkt via WiFi. Ik heb de mijne laatst voor ongeveer 25 piek gekocht (dacht bij Alternate). Werkt prima zelfstandig met de bijgeleverde app (programmeren van schema's e.d) en hij is bij mij volledig geintegreerd in mijn Echo dot.Nu druk opzoek naar kwalitatief goede eu-plugs om TV ed aan/uit te zetten. Maar dat hoeft dam geen 60,- te kosten. Op Ali / eBay staat het nodige. Maar welke OK zijn ....
Dus als ik nu zeg "Alexa, bed time" dan zet dimmed ze de Hue lampen en zet ze de HS100 netjes uit.
Voor mij een aanrader die TP-Link switch.
P.S. mijn 20 jaar oude tweakers account niet kunnen reactiveren

Ah daar ging het mij idd om. Geeft helaas geen stroom terug koppeling.Karizma schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:47:
@luigi87 ik heb het niet uit elkaar gehaald, maar weet dat er een 8266 in zit. Je kunt de plugs wel flashen met zoiets als: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota
https://community-openhab...26f131660d9825f407c5c.jpg
[ Voor 18% gewijzigd door luigi87 op 30-12-2017 00:30 ]
- leeg -
Ik heb net mijn Alexa Echo Dot binnen en probeer de Harmony skill te installeren maar krijg onderstaande mededeling. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik begreep dat ik een aantal zaken op engels moest instellen, maar naar mijn idee staat dat allemaal al op engels. Wat zie ik over het hoofd?
Koppeling met Wifi en mn hue lampen werkt al wel
Kleine update maar nog niet klaar, na veel gemorrel kwam ik er achter dat ik bij Amazon nog een adres moest opgeven. Toen ik daar een amerikaans adres heb ingevuld, kon ik in elk geval de Skill vinden via de skills finder. Helaas krijg ik op MyHarmony nog steeds wel dezelfde melding.
Ik heb mij MyHarmony aangemaakt als gekoppeld account aan mn Gmail.
Maar ook Gmail heb ik al op Engels staan....

[ Voor 27% gewijzigd door Armageddon_2k op 30-12-2017 17:51 ]
Goede tip, dank je wel! Helaas momenteel wel alleen uitverkocht. Even wachten op een restock...Karizma schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:47:
Ik heb zojuist een Sonoff plug gekoppeld aan Alexa, werkt als een trein! Ik bedien nu de kerstboom via Alexa
Harmony account ook op US gezet?rimave schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:37:
Wat moet ik nu in hemelsnaam nog doen om die verdomde Harmony skill toe te voegen. Ja sorry voor het taalgebruik, maar ik raak lichtelijk gefrustreerd, omdat alles op US staat en nog kan ik dat kreng niet installeren.
Telefoon staat op US op een adres in Durham
Appstore staat op US
Zelfde adres in Amazon gezet
nvm...

[ Voor 5% gewijzigd door Roeligan op 03-01-2018 08:50 ]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik heb thuis diverse Alexa's inclusief de Echo Plus. Nu ondersteunt deze Zigbee en zou eigenlijk direkt met de Ikea Tradfri lampen moeten kunnen werken zonder gebruik van een gateway.
Je voelt hem al hangen .... dit krijg ik vreemd genoeg niet werkend en blijkbaar heeft nog niemand ervaring ermee want ik heb nog geen antwoord gezien / gevonden ergens behalve een topic op Redit waarbij men wisselende resultaten heeft.
De discussie over Spotify herken ik wel, echter stream ik mijn Spotify vaak vanaf mijn iPad of iPhone. De Echo Dot zit bij mij dan ook aangesloten op een externe versterker \ speakers. Ik heb dus niet echt last van het feit dat ik niet tegen Alexa nummer kan roepen die dan gespeeld moeten worden (immers werken de kinderen vaak ook weer met hun eigen iPad, prima oplossing voor nu).
Nadeel daarvan is dat ik dus af en toe niets hoor. Alexa Goodmorning zet dan wel keurig mijn Hue-lampen aan, maar ik hoor dan bijvoorbeeld de verkeersinformatie niet. Ik moet dan echt bewust (als ik geen Spotify stream) de 3,5mm audio kabel uit Alexa halen zodat ze weer door zichzelf kan praten. Of ik moet altijd de versterker aan laten staan...
Vraag me af hoe anderen dat doen...
Dat heb ik wel in ieder geval.. het aanstaan dan. heb ook nog geen andere optie gevonden.fredkroket schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:05:
Ik moet dan echt bewust (als ik geen Spotify stream) de 3,5mm audio kabel uit Alexa halen zodat ze weer door zichzelf kan praten. Of ik moet altijd de versterker aan laten staan...
Vraag me af hoe anderen dat doen...
Nu hoef ik niet meer via bluetooth te mutsen en dit werkt ook op alexa apparaten zonder spotify (zoals Fire HD 8 en de wekker van Vobot).
Moest wel even de flac bestanden uit mijn plex library verwijderen vanwege transcoding stiltes.
Ik was eerst jriver server aan het proberen maar geen idee hoe die zones moeten gaan werken met echo's... Mijn oude vertrouwde plex kan nu gewoon ineens wat ik wil dus jriver kan de deur weer uit.
Ask plex to play Florence and the Machine

Zijn er al ontwikkelingen met deze Skill zodat deze via een NL account, dus UK store (???) beschikbaar is. Zou echt heel tof zijn!boelensman1 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:05:
[...]
Als het goed is zou dat al zou dat al zo moeten zijn, hij staat nu op "In all countries and regions where Amazon distributes skills". Misschien duurt het nog even voordat amazon alles verwerkt heeft?
Als het morgen nog niet werkt, stuur even een berichtje dan zal ik er nog is naar kijken.
(Mijn Echo Dot is onderweg en zou deze skill graag gebruiken. En de USA store gaat het niet worden omdat daar Trust Smart Home niet ondersteund wordt.)
Ik hoop toch echt niet dat dit er komt. Anders hoop ik toch dat het optioneel uit te schakelen valt.
Geen ervaring met deze combi, maar wel met Ikea lampen en een ICS-2000 (klikaanklikuit).Pinky-H9 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:03:
Toch maar even een crosspost daar bij de Ikea topic meermaals nog steeds geen antwoord gehad
Ik heb thuis diverse Alexa's inclusief de Echo Plus. Nu ondersteunt deze Zigbee en zou eigenlijk direkt met de Ikea Tradfri lampen moeten kunnen werken zonder gebruik van een gateway.
Je voelt hem al hangen .... dit krijg ik vreemd genoeg niet werkend en blijkbaar heeft nog niemand ervaring ermee want ik heb nog geen antwoord gezien / gevonden ergens behalve een topic op Redit waarbij men wisselende resultaten heeft.
Heb je de lamp eerst gereset voordat je deze koppelt?
Lamp aan. Dan 6x uit en aan. Als het gelukt is gaat de lamp iets feller branden. Zie: YouTube: IKEA Smart Lighting collectie - TRÅDFRI lampen resetten naar fabriek...
Diverse (logische?) opties zijn niet mogelijk, daarbij doel ik op timers / sensoren, en bijv. de thermostaat (toon/spotify) zijn niet in te sluiten in je work-flow/routines.
moet dan toch naar externe / 3th party oplossing? bijv. domoticz?
ook blijf ik bijzonder vinden dat alexa/Ai niets te leren valt; ik krijg bijv. niet aangeleerd dat huisdier of partner een naam heeft. zou fijn zijn dat je AI iets kunt leren ... vast wel toekomst gedoe
[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 09-01-2018 13:06 ]
https://www.businessinsid.../?international=true&r=US
Je geeft geen enkele informatie over wat voor soort lampen, wat je wilt uitgeven en hoe 'technisch' je bent, dus wellicht wel/niet van toepassing:Jorgen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:31:
Ik heb een kapotte dimmer in mijn woonkamer (verlichting boven de tv-hoek). Aangezien ik beide dimmers (tv-hoek en eethoek) graag hetzelfde wil hebben, ga ik dus op zoek naar 2 nieuwe. Nu heb ik een Echo Dot 2 in huis staan. Waar moeten de dimmers en de lampen aan voldoen als ik ze met Alexa wil gaan aansturen?
De makkelijkste oplossing: dimmers eruit en slimme dimbare ledlampen erin. Hue lampen + Hue bridge bijvoorbeeld, of Xiaomi lampen.
Andere oplossing: slimme dimbare stekkerplug.
Andere oplossing: dit topic doorploegen op zoek naar 'echte' domotica dimmers.
Excuses. Ik heb nu overal LED-lampen in huis, vooral van Ikea, maar hier en daar een andere. Leuke kleurtjes mogen, maar gewoon dimbaar wit of een andere warme wit-gele kleur zijn ook prima. Ik zag Philips dimmers voor € 25 per stuk. Ik denk dat dat wel een mooie richtprijs is. Iets duurder mag, maar hoeft niet perse. Ik begrijp dus dat ik ook gewone schakelaars kan kiezen en dan dimbare lampen. Liefst wil ik echter alles ook nog altijd handmatig kunnen doen. Als Alexa het niet doet, of ik geen zin heb om te praten tegen dat ding, moet het ook nog werken. Technisch redelijk. Ik kan niet programmeren of zo, maar ben niet bang om me een avondje te verdiepen om het juist in te stellen.dragon2 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:13:
[...]
Je geeft geen enkele informatie over wat voor soort lampen, wat je wilt uitgeven en hoe 'technisch' je bent, dus wellicht wel/niet van toepassing:
De makkelijkste oplossing: dimmers eruit en slimme dimbare ledlampen erin. Hue lampen + Hue bridge bijvoorbeeld, of Xiaomi lampen.
Andere oplossing: slimme dimbare stekkerplug.
Andere oplossing: dit topic doorploegen op zoek naar 'echte' domotica dimmers.
Verwijderd
En dan evt. zoiets voor lampen die nu niet slim zijn: https://www.amazon.de/Osr...8-25&keywords=philips+hue
Heb ik dan nog een bridge nodig? Zoals deze: https://www.amazon.de/Phi...8-28&keywords=philips+hue
Werkt Philips het beste met Alexa? In dat geval kan ik namelijk naar het Philips Hue topic verhuizen.
[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 09-01-2018 19:02 ]
Je zult altijd een bridge nodig hebben als je met Alexa wil integreren tenzij de lichten zelf wifi hebben (bijv Lifx).Jorgen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:54:
Deze dus bijv? https://www.amazon.de/Phi...ywords=philips%2Bhue&th=1
En dan evt. zoiets voor lampen die nu niet slim zijn: https://www.amazon.de/Osr...8-25&keywords=philips+hue
Heb ik dan nog een bridge nodig? Zoals deze: https://www.amazon.de/Phi...8-28&keywords=philips+hue
Werkt Philips het beste met Alexa? In dat geval kan ik namelijk naar het Philips Hue topic verhuizen.
Verwijderd
En dit topic: Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopicVerwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:00:
Amazon en dergelijke in de gaten houden.
ICS-2000 bridge? (klikaanklikuit)Jorgen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:16:
Ik heb een Echo Dot 2nd generation. Hebben die Hues geen eigen Wifi dan? Dat dacht ik eigenlijk. Dus ik moet een bridge + schakelaars/dimmers + set lampen hebben.
Werkt met Alexa. (Trust Smart Home skill)
Je kunt klikaanklikuit (Trust Smart Home) producten aansturen, Ikea Tradfri lampen, Philips Hue, Osram Lightify, Somfy RTS zonwering
Meer info: https://www.klikaanklikuit.nl/compatibiliteit-zigbee
Werkt hier prima.
Alexa = wifiJorgen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:16:
Ik heb een Echo Dot 2nd generation. Hebben die Hues geen eigen Wifi dan? Dat dacht ik eigenlijk. Dus ik moet een bridge + schakelaars/dimmers + set lampen hebben.
Hue = zigbee
beide draadloos.. maar ander netwerk 'protocol'
[Alexa] <- wifi -> [hue bridge wifi+zigbee] <- zigbee -> [lampen]
Je ontkomt met de meeste smart devices niet aan een bridge.
Alternatief:specifiek op wifi lampen zoek die compatible zijn met Alexa
Enkel vraag ik me af of het nu wel slim is om een Duitse versie aan te schaffen. Het is belangrijk dat Spotify ondersteuning werkt. Maar, van wat ik lees, moet je bij beide versies de adressen-truc toepassen. Zijn er nadelen om voor een Duitse versie te gaan?
En klopt het dat je, in tegenstelling tot Google Home, een Spotify Premium account moet hebben?
Nu wint de Echo het voor mij, omdat de geluidskwaliteit beter zou zijn dan die van de Google Home
Het blijft alleen een gok of Google of Amazon met NL taal-ondersteuning gaat komen. Daar kan ik helaas niets over vinden, maar ik verwacht eigenlijk dat Google daar eerder mee komt.
Tussen de gewone echo en de dot zit een hoop verschil in audio kwaliteit. De echo klinkt goed, de dot doet officieel geen audio.. hij doet het in de praktijk wel (funtialiteit is hetzelfde) maar gezien het behoorlijk blikkerig klinkt is het volgend de officiele spec niet een feature..Jorgen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:56:
Ik vind de geluidskwaliteit van Spotify op de Echo Dot 2 maar "zo zo". Dat komt ook omdat ik zelf een mooie echte geluidsset heb staan. Volgens mij moet je inderdaad Spotify Premium hebben. Je moet je adres in het apparaatgedeelte van Amazon op Duitsland hebben staan (of eventueel Engeland / VS). Je bezorgadres en instellingen kunnen gewoon op NL blijven.
In een kleinere ruimte met volume niet te hoog klinkt het prima trouwens, ik gebruik de dot nog wel eens als speaker in de badkamer (met USB accupack als powersource
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Bedoel je de kwaliteit van de speaker van de Dot zelf (waar hierboven op wordt ingegaan) of de kwaliteit van de line out bij Spotify? Ik heb namelijk het idee dat de Echo dot in een lagere bitrate dan de maximum 320 kbps van Spotify premium afspeelt. De mini-jack van mijn Argon audio Stream2 klinkt beter met Spotify dan de Echo.Jorgen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:56:
Ik vind de geluidskwaliteit van Spotify op de Echo Dot 2 maar "zo zo". Dat komt ook omdat ik zelf een mooie echte geluidsset heb staan.
[ Voor 73% gewijzigd door Jorgen op 11-01-2018 18:18 ]
Gelukt.. bleef maar zoeken.. en nu werkt het wel ..
[ Voor 6% gewijzigd door QSYS op 13-01-2018 13:22 ]
Alles is ingesteld dat de lampen en switches uit moeten, maar het werkt niet. Alexa antwoord wel met goodnight, iemand een idee?
Probeer het eens als 'good night' te schrijven. Heb dat een keer ergens gelezen over good morning.Karizma schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:45:
Ik heb voor het eerst een routine gemaakt in de Alexa app: Alexa, goodnight.
Alles is ingesteld dat de lampen en switches uit moeten, maar het werkt niet. Alexa antwoord wel met goodnight, iemand een idee?
Kijk eens in de history in de app wat er gehoord is?Karizma schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:45:
Ik heb voor het eerst een routine gemaakt in de Alexa app: Alexa, goodnight.
Ja dit. Ik had dezelfde issue. Goodnight geeft als resultaat dat Alexa "Goodnight" terug zegt. "Good night" triggert mijn routine (alle lichten uit), Alexa antwoord dan met haar bekende 'ok'.waterstof schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:13:
[...]
Probeer het eens als 'good night' te schrijven. Heb dat een keer ergens gelezen over good morning.
[ Voor 5% gewijzigd door ZiSE op 14-01-2018 19:18 ]
Heb ondertussen zelfs de WC van een Alexa voorzien 😉! Zou leuk zijn als er een Alexa met scherm uitkomt voor de keuken, voor recepten, het Journaal 's ochtends (YouTube...).
Ehm, Echo Show ring a bell?Panzer Dean schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:27:
Zou leuk zijn als er een Alexa met scherm uitkomt voor de keuken, voor recepten, het Journaal 's ochtends (YouTube...).
Andere optie, een Fire HD 8 of 10 tablet, dan heb je wel YT. Of een (beetje recente) android telefoon/tablet met Alexa Listens erop.
Amazon Echo Show ? hoop echt dat ze snel timers en meer functies gaan toevoegen aan routines - dit is toch wel heel minimaal en beperkt.Panzer Dean schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:27:
Heb ondertussen zelfs de WC van een Alexa voorzien 😉! Zou leuk zijn als er een Alexa met scherm uitkomt voor de keuken, voor recepten, het Journaal 's ochtends (YouTube...).
[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 15-01-2018 10:09 ]
Vreemd, maar dit is de oplossing! Thankswaterstof schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:13:
[...]
Probeer het eens als 'good night' te schrijven. Heb dat een keer ergens gelezen over good morning.
De Echo Show ken ik, maar eerlijk gezegd vindt ik het een afschuwelijk lelijk apparaat. Zou ook graag wat groter scherm willen, 10 inch ofzo. Als je het vergelijkt met wat Lenovo met Google Assistent heeft aangekondigd, dat is een prachtig apparaat als je t mij vraagt!dragon2 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:13:
[...]
Ehm, Echo Show ring a bell?Maar dan zonder YT helaas. Dat ding is echt gemaakt voor de keuken!
Andere optie, een Fire HD 8 of 10 tablet, dan heb je wel YT. Of een (beetje recente) android telefoon/tablet met Alexa Listens erop.
Verwijderd
Doet mij afvragen heeft iemand Spotify connect al aan de praat? Zal zo graag Spotify willen bedienen via Alexa terwijl het afspelen gebeurt via m'n HTPC die optisch/HDMI in de AV receiver gaat. Ook al klinkt Sonos niet gek voor het geld, kan het niet op tegen de huidige setup...Jorgen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:17:
De speaker van de Echo Dot 2 ja. Voor gewone spraak meer dan prima. Sowieso is de spraak van Alexa uitstekend te noemen. Alleen in vergelijking met mijn vloerstaanders is de muziek natuurlijk prut.
Het zijn wel geinig dingen voor op het nachtkastje, maar ik vroeg me af of iemand wellicht weet of er ook Apps zijn om bijvoorbeeld de Hue lampen via Touch uit te zetten? M'n vriendin gaat niet blij worden als ik Alexa commando's door de kamer schreeuw terwijl ze al slaapt ;-)!
De hue app op je foonPanzer Dean schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:29:
maar ik vroeg me af of iemand wellicht weet of er ook Apps zijn om bijvoorbeeld de Hue lampen via Touch uit te zetten? M'n vriendin gaat niet blij worden als ik Alexa commando's door de kamer schreeuw terwijl ze al slaapt ;-)!
Haha! Ja, maar ik bedoelde in combinatie met de Echo Spot, als ik daar op een knop kan drukken en m'n avond routine kan starten gaat dat stukken makkelijker. Anders is de Spot een wekker en klok, want op een rond scherm filmpjes oid kijken (nog afgezien dat het op je nachtkastje staat) lijkt me niet heel handig.
Het is meer een generieke vraag welke Apps het touchscreen benutten, Youtube en nieuwsorganisaties waarschijnlijk, maar verder?
YT op echo's kun je vergeten, Amazon en google hebben al een poos ruzie...Panzer Dean schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:10:
[...]
Haha! Ja, maar ik bedoelde in combinatie met de Echo Spot, als ik daar op een knop kan drukken en m'n avond routine kan starten gaat dat stukken makkelijker. Anders is de Spot een wekker en klok, want op een rond scherm filmpjes oid kijken (nog afgezien dat het op je nachtkastje staat) lijkt me niet heel handig.
Het is meer een generieke vraag welke Apps het touchscreen benutten, Youtube en nieuwsorganisaties waarschijnlijk, maar verder?
De Spot zal wel vergelijkbaar zijn met de Show neem ik aan. Wat kan daar iig met het scherm: nieuwsberichten doorklikken, shopping list bijwerken, spotify zappen en pauzeren, plex pauzeren (niet zappen...), en je kunt bij (de meeste) settings. Enkele games werken met scherm, en recepten.
De bedoeling is ook dat je dat scherm gebruikt voor drop-in, maar of je dat nou in je slaapkamer wilt (of uberhaupt...)...
Als je alleen een wekker en klok wil, wel met alex functionaliteit, dan kun je ook voor de veel goedkopere vobot wekker gaan. En als je wel YT wil, een fire hd 8/10 tablet.
Verwijderd
Heb je al besteld? Zou je eventueel twee willen bestellen? En dat ik je tevens verzendkosten over maak om eentje door te sturen naar mij?Tutti-frutti schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:20:
Ik zit te twijfelen om voor mijn ouders een Google Home of Amazon Echo 2nd gen (Duits) aan te schaffen. Die laatste kun je namelijk met een Duits adres bij Otto.de al voor 60,74 euro krijgen op dit moment (nieuwsbrief aanmeld code + en code 83378).
Enkel vraag ik me af of het nu wel slim is om een Duitse versie aan te schaffen. Het is belangrijk dat Spotify ondersteuning werkt. Maar, van wat ik lees, moet je bij beide versies de adressen-truc toepassen. Zijn er nadelen om voor een Duitse versie te gaan?
En klopt het dat je, in tegenstelling tot Google Home, een Spotify Premium account moet hebben?
Nu wint de Echo het voor mij, omdat de geluidskwaliteit beter zou zijn dan die van de Google Home
Het blijft alleen een gok of Google of Amazon met NL taal-ondersteuning gaat komen. Daar kan ik helaas niets over vinden, maar ik verwacht eigenlijk dat Google daar eerder mee komt.
Het lukt me maar niet om te bestellen daar, blijf elke keer hangen op het moeten invullen van een duits telefoonnummer. ADres heb ik van de lokale grenzland winkel in emlichheim gedaan.
Je moet even inloggen op amazon.com en daar je adres aanpassen naar een willekeurig USA adres. Vervolgens kun je spotify instellen op je echo (dot) waarna je op amazon weer je settings terugzet naar Nederland en spotify werkt nog steedsVerwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:54:
[...]
Doet mij afvragen heeft iemand Spotify connect al aan de praat? Zal zo graag Spotify willen bedienen via Alexa terwijl het afspelen gebeurt via m'n HTPC die optisch/HDMI in de AV receiver gaat. Ook al klinkt Sonos niet gek voor het geld, kan het niet op tegen de huidige setup...
Ik heb in mijn review iets uitgebreider staan waar je de settings kunt vinden: productreview: Amazon Echo Dot (2nd generation) Zwart review door timmert26
praktisch iedere hue appPanzer Dean schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:29:
Ik lees net dat de Echo Spot officieel in Duitsland en Verenigd Koninkrijk is uitgebracht. Helaas (nog?) niet de 'internationale versie' die naar de rest van Europa verstuurd!
Het zijn wel geinig dingen voor op het nachtkastje, maar ik vroeg me af of iemand wellicht weet of er ook Apps zijn om bijvoorbeeld de Hue lampen via Touch uit te zetten? M'n vriendin gaat niet blij worden als ik Alexa commando's door de kamer schreeuw terwijl ze al slaapt ;-)!
Lufthansa verstuurt nog steeds gewoon naar NL. Helaas nu normale prijzen, maar ze gaan mee met amazon acties.wildcardxl schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:28:
[...]
Heb je al besteld? Zou je eventueel twee willen bestellen? En dat ik je tevens verzendkosten over maak om eentje door te sturen naar mij?
Het lukt me maar niet om te bestellen daar, blijf elke keer hangen op het moeten invullen van een duits telefoonnummer. ADres heb ik van de lokale grenzland winkel in emlichheim gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door dragon2 op 17-01-2018 12:11 ]
Ik snap dat het via de Hue App kan, ik vroeg me af of het ook via de Echo met scherm kon door routine X te activeren door erop te klikken. Alle lampen in de slaapkamer zijn Echo (4 stuks), maar geen sensoren. Vooral omdat ik en m'n vriendin nogal wisselende tijden hebben soms (avond/nachtdienst in het ziekenhuis). Het starten van routine X via de Echo touchscreen zou stuk makkelijker zijn dan telefoon pakken, ontgrendelen, app starten, scene starten/eindigen, telefoon vergrendelen en weer wegleggen...himlims_ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:52:
[...]
praktisch iedere hue appkan ook via alexa app (begrijp dat je controle wilt uitvoeren, zonder spraak) kwestie van op knopje drukken dan ipv lullen. ps; werkt jouw hue niet via sensoren?
Geen onoverkomelijk probleem, meer luxe probleem 😉! En ik moet m'n wederhelft wel kunnen overtuigen om twee Spots te kopen. 😉
Niet besteld. Sowieso was het een aanbieding met een kortingscode op bestelbedrag, en zou ik een forwarding service gebruiken als Duits afleveradres. Maar ik had er geen zin meer in toen ik bij Otto mijn adres/naam niet kon wijzigen, en de codes niet meer werkte na teruggaan in bestelproces. Tot op heden nogsteeds in twijfelwildcardxl schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:28:
[...]
Heb je al besteld? Zou je eventueel twee willen bestellen? En dat ik je tevens verzendkosten over maak om eentje door te sturen naar mij?
Ik had mijn Echo destijds op deze website besteld en hij is nu ook in prijs verlaagd zie ik:Tutti-frutti schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:36:
[...]
Niet besteld. Sowieso was het een aanbieding met een kortingscode op bestelbedrag, en zou ik een forwarding service gebruiken als Duits afleveradres. Maar ik had er geen zin meer in toen ik bij Otto mijn adres/naam niet kon wijzigen, en de codes niet meer werkte na teruggaan in bestelproces. Tot op heden nogsteeds in twijfel
https://www.chromeit.nl/a.../amazon-echo-dot-2nd-gen/
motabeatz.com
Is er al, Sonos One, tenminste als we Sonos mogen geloven zou er dit kwartaal een update moeten uitkomen die ook Google Assistant aan het apparaat toevoegt (naast Alexa). Hoe dat allemaal gaat werken en of het uberhaubt samenwerkt of je moet kiezen...geen ideePanzer Dean schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:27:
Grappig om te zien dat op CES het dit jaar vooral Google Assistent was dat de klok sloeg. Jammer, zaten interessante apparaten tussen! Zou het fijn vinden als ze, zoals een aantal fabrikanten, je de keus zouden geven tussen Alexa of Google Assistent. Ondertussen lijkt Google te versnellen, hopelijk komt Amazon binnenkort ook met een grote update, sinds routines toegevoegd zijn is het al een stuk beter... Maar het zou nog zoveel beter kunnen!
Ik zoek geen dot, maar de normale Echo. Sowieso erg duur bij die winkel.NickySantoro schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:41:
[...]
Ik had mijn Echo destijds op deze website besteld en hij is nu ook in prijs verlaagd zie ik:
https://www.chromeit.nl/a.../amazon-echo-dot-2nd-gen/
[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-01-2018 13:53 ]
of gewoon met een hue switch natuurlijk.. in veel ruimtes heb ik Hue dimmers gehangen soms in combi met motion sensor..himlims_ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:52:
[...]
praktisch iedere hue appkan ook via alexa app (begrijp dat je controle wilt uitvoeren, zonder spraak) kwestie van op knopje drukken dan ipv lullen. ps; werkt jouw hue niet via sensoren?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Bedankt voor de info. Heb Spotify echter al sinds begin draaien, dat is niet het probleem. Het gaat erom dat als je Spotify bedient met de Alexa dat ie het ook op de Foto afspeelt. Graag zou ik zien dat Spotify Connect( afspelen op andere device) werkt. Dan kan ik namelijk simpel de Spotify Cliënt bedienen die op m'n HTPC draait via Alexa...timmert26 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:32:
[...]
Je moet even inloggen op amazon.com en daar je adres aanpassen naar een willekeurig USA adres. Vervolgens kun je spotify instellen op je echo (dot) waarna je op amazon weer je settings terugzet naar Nederland en spotify werkt nog steeds![]()
Ik heb in mijn review iets uitgebreider staan waar je de settings kunt vinden: productreview: Amazon Echo Dot (2nd generation) Zwart review door timmert26
Ik heb zelf de tips hieronder gevolgd (muv apple id punt) daarnaast heb ik :
- een nieuw logi account aangemaakt onder een ander mail adres
- de harmony hub gereset met het knopje op de achterkant
- setup doorlopen en na een bevestiging van je mail adres kun je je account settings benaderen via de app
gek genoeg kwam hij daarna weer met nederland als standaard land bij mijn account terug, echter kon ik
toen mijn land op de VS zette en de region setting van de harmony hub ook veranderde naar de VS, kwam er iets van een boodschap terug dat hij het device aanpaste naar de regional possibilities oid.
Daarna via de amazon app de skill toegevoegd.
Mij is het overigens niet gelukt om het via de PC voor elkaar te krijgen, hopelijk heeft iemand wat aan deze info.
rimave schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:24:
Het is inderdaad zeer omslachtig om het aan de praat te krijgen, maar wat ik heb gedaan is het volgende:
Verwijderd
In het ideale geval heb ik dan voice control, knoppen én de app. Zolang je het maar allemaal hebt he.
klinkt krom; weekendje london? vriendin happy, jij "cheap" alexaTutti-frutti schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:51:
[...]
Ik zoek geen dot, maar de normale Echo. Sowieso erg duur bij die winkel.
iemand die weet hoe je (met succes) iemand van het gezin/household kan toevoegen aan de alexa?
Wanneer ik dit doe via mijn app op telefoon, geef telefoon aan ander, die logt in ..... en dan?
Ga ik in menu terug naar 'household' staat er niemand, en kan wederom iemand toevoegen (door telefoon aan ander te geven zodat hij/zij inlogt)... maar niets.
How da fck voeg je mede mensen toe?
Ik weet dat je met 'switch profile/user' kunt wisselen; maar die zegt dat er niemand is om naar te wisselen
Die persoon moet vervolgens ook de (telefoon)app installeren en dan inloggen met zijn account.. Als het goed is kan ie dan ook alexa bedienen.himlims_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:27:
[...]
How da fck voeg je mede mensen toe?
Ik weet dat je met 'switch profile/user' kunt wisselen; maar die zegt dat er niemand is om naar te wisselen
Daarna kun je iid alexa ook nog 'leren' welke stem bij wie hoort
Zo heb ik dat toendertijd volgens mij gedaan.
klopt; maar krijgt geen alexa bediening te zien; is niet verbonden met alexa device.wvdl schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:13:
[...]
Die persoon moet vervolgens ook de (telefoon)app installeren en dan inloggen met zijn account.. Als het goed is kan ie dan ook alexa bedienen.
Daarna kun je iid alexa ook nog 'leren' welke stem bij wie hoort
Zo heb ik dat toendertijd volgens mij gedaan.
Zet ik die koppeling op; connect knop ingedrukt houden, wifi authorisatie blabla opnieuw doorlopen. Dan is die persoon 'de nieuwe echo eigenaar'. Waardoor mijn routines / afspraken komen te vervallen. Je kunt dan ook niet switchen vna profiel (want de 2e persoon is de primaire gebruiker geworden).
Dan mist er nog iets in de initiele opzet ergens.. want in de procedure van de ander aanmelden als household kreeg ik op gegeven moment duidelijk de stap ervoor: laat de ander nu de app downloaden+inloggen.himlims_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:15:
[...]
klopt; maar krijgt geen alexa bediening te zien; is niet verbonden met alexa device.
Zet ik die koppeling op; connect knop ingedrukt houden, wifi authorisatie blabla opnieuw doorlopen. Dan is die persoon 'de nieuwe echo eigenaar'. Waardoor mijn routines / afspraken komen te vervallen. Je kunt dan ook niet switchen vna profiel (want de 2e persoon is de primaire gebruiker geworden).
De ander zou em niet hoeven te discoveren/toe-te-eigenen.
Stappenplan:
Domoticz server installeren, deze moet via https via internet bereikbaar zijn.
De hardware ICY toevoegen, deze wordt standaard ondersteund.
Het device Heating Temperature in een roomplan zetten.
Controlicz skill (https://www.controlicz.com/signup)
Alexa laten zoeken naar nieuwe devices (ik heb hem in een group 'heating' gestopt).
Resultaat:
"Alexa, set heating to 20"
"Heating temperature is set to 20"
Er kan (uiteraard) nog veel meer met domoticz en de e-thermostaat, maar dit is precies wat ik wilde