Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:14
Alexa spreekt Nederlands!

Als je bijvoorbeeld "how do you say, good morning in dutch" vraagt aan Alexa, krijg je een correct Nederlands antwoord.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:37
dragon2 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:16:
Hah ik heb na een hoop gepuzzel mijn e-thermostaat (van Essent, AKA ICY) aan de praat met Alexa 8)

Stappenplan:
Domoticz server installeren, deze moet via https via internet bereikbaar zijn.
De hardware ICY toevoegen, deze wordt standaard ondersteund.
Het device Heating Temperature in een roomplan zetten.
Controlicz skill (https://www.controlicz.com/signup)
Alexa laten zoeken naar nieuwe devices (ik heb hem in een group 'heating' gestopt).

Resultaat:
"Alexa, set heating to 20"
"Heating temperature is set to 20"

Er kan (uiteraard) nog veel meer met domoticz en de e-thermostaat, maar dit is precies wat ik wilde *O*
Dat Controlicz mag best een opknapbeurt gebruiken, ziet er nu beetje fishy uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 16:42
Maar t werkt wel perfect ;). Gebruikt t inmiddels een paar maandjes, en moet zeggen dat t een mooie stukje werk is van deze developer. En nog gratis ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
dragon2 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:16:
Hah ik heb na een hoop gepuzzel mijn e-thermostaat (van Essent, AKA ICY) aan de praat met Alexa 8)

Stappenplan:
Domoticz server installeren, deze moet via https via internet bereikbaar zijn.
De hardware ICY toevoegen, deze wordt standaard ondersteund.
Het device Heating Temperature in een roomplan zetten.
Controlicz skill (https://www.controlicz.com/signup)
Alexa laten zoeken naar nieuwe devices (ik heb hem in een group 'heating' gestopt).

Resultaat:
"Alexa, set heating to 20"
"Heating temperature is set to 20"

Er kan (uiteraard) nog veel meer met domoticz en de e-thermostaat, maar dit is precies wat ik wilde *O*
Bij het zoeken naar nieuwe devices, krijg ik de thermostaat niet te zien :?
Alle stappen gevolgd maar de laatste in Alexa werkt nog niet.
Heeft iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Karizma dank voor jouw tip voor die 220v schakelaars; https://www.itead.cc/sonoff-wifi-wireless-switch.html

ontvangen, en inmiddels gekoppeld (na vallen en opstaan), lijkt prima te werken. enige wat ik mis, dat alexa mij niet de status kan vertellen van de switch. afgezien daarvan dik tevrede

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:49
Patrick77 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:54:
[...]

Bij het zoeken naar nieuwe devices, krijg ik de thermostaat niet te zien :?
Alle stappen gevolgd maar de laatste in Alexa werkt nog niet.
Heeft iemand de gouden tip?
Heb je em wel in de roomplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
EBOOZ schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:59:
[...]

Ja die heb ik idd aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
EBOOZ schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:59:
[...]

Misschien vul ik de verkeerde gegevens in bij Controlicz?
Bij het testen met Domoticz ook geen verbinding.
Ik ben een beginner op dit gebied en weet niet precies wat ik moet invullen, ook niet na veel speurwerk op t web..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Patrick77 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:42:
[...]

Misschien vul ik de verkeerde gegevens in bij Controlicz?
Bij het testen met Domoticz ook geen verbinding.
Had ik je toch al gestuurd?

"die controlicz signup van boven naar beneden, als ik het goed onthouden heb (was ff puzzelen wat ze bedoelden):
je email (wordt username van controlicz)
je dyndns oid danwel je vaste externe ip van netwerk van je domoticz server
externe poort van je domoticz server
username van domoticz
password van domoticz (wordt ook password van controlicz)"

Als je niet door de test op controlicz heenkomt, kan alexa niets vinden nee.

De stap nog voor controlicz is wel goed? Dus, kun je via een ander netwerk dan dat van jezelf op de externe pagina van je domoticz inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77

Omdat ik er niet zoveel verstand van heb, weet ik niet wat ik hier moet invullen 😊😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Patrick77 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:00:

Omdat ik er niet zoveel verstand van heb, weet ik niet wat ik hier moet invullen 😊😊
Je had dyndns al gegoogled..?

Maar voorruit... Nogal offtopic, en even wat kort door de bocht wat netwerk-for-dummies:
Je moet een vast ip adres hebben om van buitenaf bereikbaar te kunnen zijn. Bijna geeneen consumenten internetabbo heeft dat tegenwoordig nog. Dan neem je een service als DynDNS om een webadres te krijgen dat je a) beter kunt onthouden dan een ip adres en b) automatisch wordt geroute naar je eigen externe ip adres ookal verandert dat af en toe. Dyndns stel je in op je router.
Je zorgt dat de domoticz server op een pc/pi/... draait die een vast intern ip heeft.
Je forward de gewenste externe poort in je router door naar de interne poort van domoticz (https, dwz poort 443).

Tot zover mijn bijdrage, je zit op tweakers, dit is basic netwerk stuff en ik ben geen helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick77
dragon2 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:39:
[...]

Je had dyndns al gegoogled..?

Maar voorruit... Nogal offtopic, en even wat kort door de bocht wat netwerk-for-dummies:
Je moet een vast ip adres hebben om van buitenaf bereikbaar te kunnen zijn. Bijna geeneen consumenten internetabbo heeft dat tegenwoordig nog. Dan neem je een service als DynDNS om een webadres te krijgen dat je a) beter kunt onthouden dan een ip adres en b) automatisch wordt geroute naar je eigen externe ip adres ookal verandert dat af en toe. Dyndns stel je in op je router.
Je zorgt dat de domoticz server op een pc/pi/... draait die een vast intern ip heeft.
Je forward de gewenste externe poort in je router door naar de interne poort van domoticz (https, dwz poort 443).

Tot zover mijn bijdrage, je zit op tweakers, dit is basic netwerk stuff en ik ben geen helpdesk ;)
Bedankt iig voor deze uitleg!
Ik ga even iemand raadplegen die ook verstand heeft van basic netwerk stuff ;)
Ondanks het vele zoeken afgelopen dagen op Google, kom ik er helaas niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

funrider schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:42:
[...]
Ik ga de US/UK skills: 'Escape Room' en 'The Magic Door' en 'Guess the song' zeker eens proberen.
Escape room al eens geprobeerd?

Wij hebben het even gedaan maar kwamen in de garage puzzel als snel vast met het cijferslot/morse code ding..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
ToolkiT schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Escape room al eens geprobeerd?

Wij hebben het even gedaan maar kwamen in de garage puzzel als snel vast met het cijferslot/morse code ding..
Nee nog niet. Recentelijk even de Echo uit de woonkamer verwijderd. Ik vond de functies toch wat te beperkt voor nu, mogelijk haal ik m later weer uit de kast. De kinderen gingen ook te vaak Alexa roepen tot frustratie van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

funrider schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:48:
[...]

De kinderen gingen ook te vaak Alexa roepen tot frustratie van mijn vrouw.
Haha, herkenbaar :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Welke namen hebben jullie gegeven aan je Hue lampen / kamers? Alexa heeft namelijk vaak geen idee welke kamer ik bedoel. :?

Het is bij mij nu "zithoek, eethoek, slaapkamer naam1, slaapkamer naam2, dressoir" In de Hue app maakt het natuurlijk niet uit, daar kan ik gewoon iets aanklikken en het werkt. Alle dimmers werken ook per kamer. Alleen Alexa snapt gewoon niet wat ik bedoel. Met wat geluk gaan alle lampen aan of uit, maar de kamers snapt ze niet. Die staan wel gewoon genoemt onder de aangesloten Hue devices. Dus tenzij ik én in de Hue app én tevens in de Alexa app kamers moet gaan groeperen, of alles moet gaan hernoemen, weet ik niet wat ik anders moet doen. Alexa snapt het niet in het Duits en ook niet in het Engels.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar noem je een kamer dan ook echt eethoek of diningroom?

En staat het dan ook echt in het engels in de app?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2018 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 19:36
Jorgen schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 00:14:
Welke namen hebben jullie gegeven aan je Hue lampen / kamers? Alexa heeft namelijk vaak geen idee welke kamer ik bedoel. :?

Het is bij mij nu "zithoek, eethoek, slaapkamer naam1, slaapkamer naam2, dressoir" In de Hue app maakt het natuurlijk niet uit, daar kan ik gewoon iets aanklikken en het werkt. Alle dimmers werken ook per kamer. Alleen Alexa snapt gewoon niet wat ik bedoel. Met wat geluk gaan alle lampen aan of uit, maar de kamers snapt ze niet. Die staan wel gewoon genoemt onder de aangesloten Hue devices. Dus tenzij ik én in de Hue app én tevens in de Alexa app kamers moet gaan groeperen, of alles moet gaan hernoemen, weet ik niet wat ik anders moet doen. Alexa snapt het niet in het Duits en ook niet in het Engels.
Als je alle kamers in het Engels in de HUE app zet werkt het een stuk beter.
Zoals:
Livingroom
Bathroom
Bedroom
Baby bedroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand al of je de Internationale versie op US English kan zetten?

Of zal ik dan toch maar de Duitse versie kopen..

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 07:56:
Weet er iemand al of je de Internationale versie op US English kan zetten?
Ja dat kan zeker, er zit geen verschil in de versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Cool, de spot is te verkrijgen. Nu heb ik al een vobot, maar dit is wel een toffer ding (helaas geen $$ voor)
https://www.worldshop.eu/...echo%20spot?p=OHlEofOV8DA + 9,50 = dure wekker :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dragon2 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:21:
Cool, de spot is te verkrijgen. Nu heb ik al een vobot, maar dit is wel een toffer ding (helaas geen $$ voor)
https://www.worldshop.eu/...echo%20spot?p=OHlEofOV8DA + 9,50 = dure wekker :'(
Dit is dus gewoon een Echo Dot 2 met display, als ik het goed begrijp, of biedt hij nog meer? Ziet er wel weer erg tof uit. Amazon is goed bezig :)
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 00:28:
Maar noem je een kamer dan ook echt eethoek of diningroom?

En staat het dan ook echt in het engels in de app?
Echt Nederlands, dus eethoek, slaapkamer, enz. Zo heb ik de kamers genoemd in de Hue app en zo noem ik ze dus ook als ik tegen Alexa praat.
rickbouman schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 01:43:
[...]

Als je alle kamers in het Engels in de HUE app zet werkt het een stuk beter.
Zoals:
Livingroom
Bathroom
Bedroom
Baby bedroom
Dat ga ik zometeen gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Dit is dus gewoon een Echo Dot 2 met display, als ik het goed begrijp, of biedt hij nog meer? Ziet er wel weer erg tof uit. Amazon is goed bezig :)

[...]

Echt Nederlands, dus eethoek, slaapkamer, enz. Zo heb ik de kamers genoemd in de Hue app en zo noem ik ze dus ook als ik tegen Alexa praat.

[...]

Dat ga ik zometeen gelijk proberen.
En dat werkt dus inderdaad niet. Je zal echt de engelse benamingen moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:07:
[...]

En dat werkt dus inderdaad niet. Je zal echt de engelse benamingen moeten gebruiken.
Leuk... Nu heb ik alles in de Hue app een Engelstalige benaming gegeven, begint de Echo app te krakelen dat ik geen skills kan gebruiken, zolang ik hem niet op Duits instel. (Want account adres in DE). Dus Echo in het Duits ingesteld en dan snapt hij weer niks. :P

De laatste keer dat ik mijn Amazon device account op VS instelde, ging gelijk mijn hele account over naar de VS en dat wil ik helemaal niet. Amazon.de moet mijn standaard website blijven, zodat ik gewoon eenvoudig daar kan blijven bestellen.

Ik zie vast iets over het hoofd :?

Dus ofwel ik moet nu Duits gaan praten (kan ik prima, maar ik wil liever Engels) ofwel ik zit straks weer met een website die steeds naar Amerika wil, ipv Duitsland.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 03-02-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heel simpel heb gedaan is in mijn Amazon account een engels afleveradres toegevoegd. Ik geloof het hoofdkwartier in Engeland van Google of Amazon zelf. Dan registreer je daar je apparaat op en klaar. Nooit meer naar omkijken. Je zit dan dus ook niet met een website die iedere keer ergens anders heen wil.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2018 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Meer een mini-Show. Dus met een touchscreen voor recepten, songteksten, spelletjes, IP cams, videobellen, makkelijk je shopping/todo lists bijhouden, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Gisteren hier de echo ook in gebruik genomen, spotify e.d. werkt allemaal prima (weliswaar met een US adres) maar onder alexa.amazon.com heb ik iets "vreemds".

Wanneer ik naar settings ga heb ik onder devices mijn Echo staan maar staat daar ook "R.'s Alexa Apps" (zie onderstaande afbeelding). Iemand enig idee wat dat precies inhoud? De app welke ik op mijn iPhone geïnstalleerd toevallig?

Afbeeldingslocatie: http://extern.vout.nl/alexa.png

Het viel me op omdat ik binnen de app eigenlijk niets toe kon voegen aan skills wanneer deze optie geselecteerd was, schakelen naar de Echo loste dat op maar als ik met dat onderdeel toch weinig kan ben ik hem net zo lief kwijt :+

[ Voor 27% gewijzigd door R2D2 op 03-02-2018 13:00 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:24
antoonxxx schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:22:
Ik heb hetzelfde probleem, kun je misschien vertellen hoe het je is gelukt? De harmony skill is niet meer te vinden
Ik kreeg het eerder ook niet aan de gang (Alexa bleef maar zeggen, Skill is niet beschikbaar op uw locatie).
Wat ik heb gedaan om mijn Harmony Hub met Alexa te koppelen is de Hub configureren via de desktop i.p.v. telefoon. Gewoon even koppelen aan je PC of laptop met de meegeleverde USB-kabel.
Heb een gmail account gemaakt (US) om aan te melden voor Harmony account (US). Mijn Amazon account zit op .com en heeft ook US adres. De skill heb ik daarna ook via webbrowser geactiveerd en toen geen enkel probleem meer.

Wellicht heb je er wat aan :)

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in de Harmony app gewoon je locatie had veranderd naar de UK dan was je al klaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:24
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:56:
Als je in de Harmony app gewoon je locatie had veranderd naar de UK dan was je al klaar geweest.
Dat werkte niet, evenals het instellen van de telefoon op andere taal en locatie, had ook geen effect.
Daarom tot bovenstaande misschien wat omslachtige werkwijze gekomen, maar die werkte voor mij.

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dragon2 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Meer een mini-Show. Dus met een touchscreen voor recepten, songteksten, spelletjes, IP cams, videobellen, makkelijk je shopping/todo lists bijhouden, enz.
Dat is me dan een beetje te luxe als wekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:16:
Wat ik heel simpel heb gedaan is in mijn Amazon account een engels afleveradres toegevoegd. Ik geloof het hoofdkwartier in Engeland van Google of Amazon zelf. Dan registreer je daar je apparaat op en klaar. Nooit meer naar omkijken. Je zit dan dus ook niet met een website die iedere keer ergens anders heen wil.
Ik heb nu een Engels afleveradres in mijn Amazon.DE account toegevoegd, maar als ik dit bij content en apparaten -> tabblad instellingen wil wijzigen, wil hij mijn complete account transfereren naar amazon.CO.UK, inclusief betalen in GBP. Dat wil ik natuurlijk niet. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, gewoon doen. Vervolgens ga je naar je content en apparaten om je apparaat te registreren en klaar. Dan ga je gewoon weer naar je .de account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Dus eerst even mijn Echo Dot 2 deregisteren? Dan account naar UK transferen. Echo Dot 2 registeren. En account terugzetten op NL / DE? Doet Spotify het dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wel. Zou niet weten waarom niet.

Dit is trouwens info die overal, ook hier in het topic gewoon te vinden is. :?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Dat weet ik. Voorheen kreeg ik het ook aan de praat, maar nu dus niet meer.

Mijn Echo en Amazon zijn nu compleet in de war :(
Amazon.de getransfeerd naar .co.uk. Toen Echo geprobeerd te registeren. Die schijnt dan ineens wel weer op .DE te staan, dus nu mag ik weer alleen Duits tegen dat ding praten.

Ik doe vast iets verkeerd, maar raak er toch wel enigszins geërgerd van.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 03-02-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShopHB
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-03 18:05
Ik heb net een Echo Dot geïnstalleerd. Ik heb hier een nieuw account voor aangemaakt (ik heb alleen 3x iets gekocht bij Amazon, dus verder nog niet veel mee gedaan). Heb mijn ED met fake gegevens aangemeld in de USA omdat ik een skill nodig had die alleen in Amazon USA verkrijgbaar was en daarna gewoon mijn gegevens (de echte ;-) ) gewijzigd naar die hier in Nederland (zodat je b.v. het weer in Nederland gemakkelijker kunt opvragen). Beide adressen blijven in je gegevens vindbaar (tenzij je ze zelf wist).
Volgens mij kun je gegevens van een ander account vrij gemakkelijk overzetten naar je 'Echo'-account. Misschien is dat een manier voor je.

[ Voor 12% gewijzigd door ShopHB op 03-02-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShopHB
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-03 18:05
R2D2 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:56:
Gisteren hier de echo ook in gebruik genomen, spotify e.d. werkt allemaal prima (weliswaar met een US adres) maar onder alexa.amazon.com heb ik iets "vreemds".

Wanneer ik naar settings ga heb ik onder devices mijn Echo staan maar staat daar ook "R.'s Alexa Apps" (zie onderstaande afbeelding). Iemand enig idee wat dat precies inhoud? De app welke ik op mijn iPhone geïnstalleerd toevallig?

[afbeelding]

Het viel me op omdat ik binnen de app eigenlijk niets toe kon voegen aan skills wanneer deze optie geselecteerd was, schakelen naar de Echo loste dat op maar als ik met dat onderdeel toch weinig kan ben ik hem net zo lief kwijt :+
Ja, dat is je telefoon. Je kunt 't wissen via de desktop, maar hij zal er even later toch weer gewoon in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Cannot complete setup :X Hij komt nu niet eens voorbij het aanmelden op mijn Wifi.
Gaar rotding...

Edit:
Wifi en Echo anderhalf uur uitgezet. Nog eens geprobeerd. Account gezet op UK. Ingesteld. Daarna geswitcht naar VS vanwege de HEOS skill en weer terug naar NL-adres en DE-account. Ben benieuwd. :P

[ Voor 51% gewijzigd door Jorgen op 03-02-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wookster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:05
Sinds een paar dagen ook een Echo dot (2nd generation). Het enige probleem waar ik tegenaan loop is dat ik hem/haar niet kan verbinden met mijn voorkeursnetwerk. Ik heb ik mijn huis twee WiFi signalen, eentje voor beneden en eentje voor boven. Tijdens de installatie krijg ik hem met geen mogelijkheid verbonden met mijn 'beneden' netwerk. Terwijl verbinden met het (veel) zwakkere signaal van boven geen probleem is. Door het zwakke signaal hapert ze af en toe, of verliest tijdelijk de verbinding.

Vreemde is dat ik na een complete factory reset, mijn benden signaal wel zie, maar kan geen verbinding maken, en daarna bij volgende pogingen staat dit netwerk niet eens meer in de lijst van beschikbare netwerken. Heb alles al gereset, stekkers eruit gehaald. Maar hij blijft weigeren. terwijl verbinden met het zwakke bovensignaal steeds geen probleem is. Iemand anders ook al tegen een soortgelijk probleem aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

waarom hernoem je boven en benenden niet naar hetzelfde netwerk/login?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wookster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:05
Dat zou ik nog kunnen proberen inderdaad. Vond het gewoon vreemd dat hij het complete netwerk niet zag, of niet werkend kreeg. Maar zal eens kijken of het hernoemen van het netwerk werkt inderdaad. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 12:08
Ik heb sinds kort een echo dot en deze gekoppeld aan mijn klikaanklikuit lampen, met ik heb ‘lights on’ en ‘lights off’ gekoppeld als commandos. Alleen heb ik elke keer als ik dit aan alexa vraag dat ik het nogmaals moet herhalen omdat er ‘a few things share that name’. Iemand enig idee wat de makkelijke oplossing zou zijn zodat het voortaan in 1x goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
clonedonkey schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:58:
Ik heb sinds kort een echo dot en deze gekoppeld aan mijn klikaanklikuit lampen, met ik heb ‘lights on’ en ‘lights off’ gekoppeld als commandos. Alleen heb ik elke keer als ik dit aan alexa vraag dat ik het nogmaals moet herhalen omdat er ‘a few things share that name’. Iemand enig idee wat de makkelijke oplossing zou zijn zodat het voortaan in 1x goed gaat?
en als je ze "light"noemt? ipv lights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
skoni schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:34:
[...]

en als je ze "light"noemt? ipv lights?
Helaas, maakt geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Kwalificeer ze eens, bv Livingroom Lights, Bedroom Lights enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Ook geen verschil, heb ook alleen maar 1x lights on en 1x lights off erin staan, verder geen lichten gekoppeld alleen nog een nest. Wat gebruiken jullie voor lichten als namen/commandos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
lamp boven keuken tafel heet bij mij Kitchentable

Alexa, Kitchentable ON/OFF werkt gewoon

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clonedonkey schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:56:
Ook geen verschil, heb ook alleen maar 1x lights on en 1x lights off erin staan, verder geen lichten gekoppeld alleen nog een nest. Wat gebruiken jullie voor lichten als namen/commandos?
Dus je hebt geen lichten gekoppeld en er zijn dus ook geen lampen met een specifieke naam en er is geen scene of iets dergelijks aangemaakt? Dan is het toch niet zo gek dat Alexa niet doet wat je verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Volgens mij is het ook beter om geen "light" of "lights" in commando's te gebruiken, dat kan voor verwarring zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
Ja je moet volgens mij wel een routine aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb van die S20 220v socket schakelaars gekocht. werkt opzich prima ... tot gister, nu moet ik 2x zeggen; "Alexa turn off PC" (eerste keer krijg bevestiging - gebeurd niets! herhaal ik de opracht krijg ik bevestiging EN wordt de hardware uitgeschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torsten787
  • Laatst online: 19-12-2022
Hi allemaal,

Ik weet niet of ik dit in dit topic moet plaatsen, anders sorry daarvoor.

Ik heb momenteel iets heel geks op meerdere Amazon Echo’s. Opeens kan er geen muziek meer gevonden worden op Spotify bij 2 van de 4 Echo’s. Ze kan wel een genre vinden, maar geen artiest of playlist, als je het vraagt. Wel als je op je telefoon muziek pusht via de Spotify app naar de Echo.

Wij hebben 4 Echo’s in 4 verschillende huizen met 4 verschillende accounts, zal even situaties schetsen
1. Amazon Echo Dot 2e generatie, 599473420, werkt prima
2. Amazon Echo 2e generatie, 599473720, werkt niet
3. Amazon Echo 2e generatie, 599473420, werkt niet
4. Amazon Echo Dot 1e generatie, 599473420, werkt prima

Zijn allemaal in de VS of Duitsland gekocht.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? En hoe ik dit kan oplossen?

Als je trouwens de app van Amazon gebruikt werkt Spotify helemaal niet, als je hem instelt via de website werkt/werkte het prima.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:15
Het is mij ook niet gelukt om Harmony skill te installeren.via domoticz werkt wel maar alleen activiteiten.mobile, Harmony en Alexa alles in English en us account,ik kan skill vinden maar niet linken??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
haaymaan schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:39:
Het is mij ook niet gelukt om Harmony skill te installeren.via domoticz werkt wel maar alleen activiteiten.mobile, Harmony en Alexa alles in English en us account,ik kan skill vinden maar niet linken??????
Staat je harmony app /software ingesteld op engels taal etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
Ja alles in het Engelse taal time zone ook zowel mob. Also Alexa en Harmony staat us zelf die tv provider staat us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haaymaan schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:06:
Ja alles in het Engelse taal time zone ook zowel mob. Also Alexa en Harmony staat us zelf die tv provider staat us
Je zal ook je harmony account moeten veranderen naar een us of uk locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
Alles staat in de usa ...zou email.adres ook invloed erop hebben ....

Alexa staat usa tijd adres en Engels
Tel staat VPN geen sim kaart tijd zone usa en Engels
Harmony staat usa en zelf tv provider ook usa met usa favoriete kanalen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ook de settings op de amazon site zelf? Dat is AFAIK het enige adres dat "telt".
your account > Content and devices > Settings > Country Setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
Net alles in de website en ook Amazon app verandert met echt US adres ,zelfde adres in Alexa app. mobile tijd zone usa,ook Harmony staat usa met us TV provider .alles in het Engels...geen succes..meer tip aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De skill al eens verwijderd en de Echo opnieuw opgestart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:22
Gisteren ook 4 uur lopen ruzien. Uiteindelijk is het gelukt mijn mijn Logitech te koppelen

* Amazon account op US.
* Telefoon op language US, Time -5, locatie bepaling uit.
* US logitech account gemaakt gebasseerd op een gmail account.
* Logitech Hub geconfigureerd op basis van dit gmail account.
* Logitech account in app ingesteld op UK.

Wat werkte bij mij niet.
* op basis van EU account de logitech configureren op US

Wat heb ik niet gedaan.
* op Logitech tijd instellen
* op Logitech zender instellen

Wat viel op bij het koppelen van de skill.
* Als Logitech site METEEN zegt dat het niet kan ligt het aan de instellingen van Alexa
* Als Logitech site laat inloggen en DAN zegt dat het niet kan ligt het aan de instellingen van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Laatst online: 29-09 10:22
Dat is nuttige informatie ik heb gisteren ook geprobeerd, maar het is mij niet gelukt.

Ik heb eigenlijk alles gedaan behalve een nieuw account gemaakt voor logitech.

Ik had echter veel meer problemen dat alleen de Harmony. Zo stond de echo in de app constant als offline, ik heb hem toen op aanraden van internet een paar minuten van de stroom gehad en dat hielp.

Ik heb in de android app routines aangemaakt maar die doen niks. Iemand een idee waarom routines niet werken? Alles staat op English US.

//Edit: Ik zit nu op het werk en dacht even proberen nu de pauze begint en nu werkt het linken van de harmony opeens wel, terwijl ik niks meer veranderd heb. Ik denk dat het enige wat nu anders was, het IP was.

[ Voor 17% gewijzigd door Sneezydevil op 09-02-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Je kunt "all lights off" en "all lights on" proberen.
Ikzelf heb een 15 tal lampen ( Hue ) in groepen verdeeld en moet nu "all lights off" zeggen om ALLE lampen uit te doen. Als ik zeg "lights off" dan krijg ik precies dezelfde respons van Alexa al jij krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:49
Beste mede tweakers,

Op dit moment heb ik veel thuisautomatisering spullen welke compatible zijn met Apple HomeKit. Echter veel is ook compatible met Alexa, b.v. Hue en Koogeek. Later wil ik nog uitbreiden met Sonoff en een Honeywell Lyric T6 thermostaat. Deze zijn ook beide compatible met Alexa.
Natuurlijk heeft Apple Siri als spraakassistent, maar het lijkt me ook wel leuk om met Alexa te experimenteren. Een Echo Dot gen2 is ook lekker betaalbaar en ik hoef dan ook niet elke keer tegen mijn telefoon te praten. Daarnaast kunnen huisgenoten er ook gemakkelijk gebruik van maken.
Mij is bekend dat Alexa nog geen NL ondersteunt, maar Engels is ook geen probleem.

De Echo Dot gen2 (internationaal) is via amazon.de voor 60 euro te koop. Echter via ebay.nl zie ik ook exemplaren (welke een stuk goedkoper zijn) die afkomstig zijn uit Duitsland of UK.

Kunnen jullie aangeven of ik een exemplaar uit DU of UK gewoon in NL kan gebruiken? Voor UK heb je wellicht een andere stekker nodig. Maar zijn er verder nog bijzonderheden of aandachtspunten?

Ik heb dit topic al gebookmarkt, zodat ik opmerkingen, vragen en ontwikkelingen goed kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:13:
De Echo Dot gen2 (internationaal) is via amazon.de voor 60 euro te koop. Echter via ebay.nl zie ik ook exemplaren (welke een stuk goedkoper zijn) die afkomstig zijn uit Duitsland of UK.

Kunnen jullie aangeven of ik een exemplaar uit DU of UK gewoon in NL kan gebruiken? Voor UK heb je wellicht een andere stekker nodig. Maar zijn er verder nog bijzonderheden of aandachtspunten?

Ik heb dit topic al gebookmarkt, zodat ik opmerkingen, vragen en ontwikkelingen goed kan volgen.
Dan had je het antwoord op je vraag al meerdere keren voorbij moeten zien komen ;)

In het kort: even afgezien van eventueel benodigde "omplugstekkers" werken alle echo's in NL. Je account-land maakt het verschil in apps, bv spotify.

Ik heb hier een DE, UK en US versie, allen onder een US account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
dragon2 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:26:
[...]

Dan had je het antwoord op je vraag al meerdere keren voorbij moeten zien komen ;)

In het kort: even afgezien van eventueel benodigde "omplugstekkers" werken alle echo's in NL. Je account-land maakt het verschil in apps, bv spotify.

Ik heb hier een DE, UK en US versie, allen onder een US account.
Bedankt! Ik heb inderdaad eerst mijn vraag gesteld en ben nu pas gaan lezen.... ;) Wel vanaf ongeveer 10 dec. Ik had ook al wat voorbij zien komen over het gekozen land in je account instellingen. Is het niet vervelend om het land aan te passen als je dit account ook gebruikt voor reguliere bestellingen via amazon.de?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:31:
[...]

Bedankt! Ik heb inderdaad eerst mijn vraag gesteld en ben nu pas gaan lezen.... ;) Wel vanaf ongeveer 10 dec. Ik had ook al wat voorbij zien komen over het gekozen land in je account instellingen. Is het niet vervelend om het land aan te passen als je dit account ook gebruikt voor reguliere bestellingen via amazon.de?
Tja, ik heb zelf tig amazon accounts... UK, USA en al helemaal een stapel DE accounts (vanwege de gratis prima maand O-) ). Zolang er lokaal weinig of niks te doen is in NL, er niks aanhangt dat 'belangrijk' is zoals een werkende prime video abbo, ebooks enz, en je niks gaat bestellen via Alexa, wat maakt het dan uit aan welke account dat ding hangt? Maak gewoon een vers nieuw US account aan, dat hebben er hier wel meer gedaan ;)

Oh boy... "Alexa, sing a barbershop quartet" _O-

[ Voor 3% gewijzigd door dragon2 op 10-02-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Sinds kort de bezitter van een Alexa Spot. Volgende week komt er ook nog een Show bij. De spot gaan in de slaapkamer en de Show gaat in de woonkamer.

Op zich, lukt veel! Ik kan Sonos bedienen, Hue, Nieuws, Traffic, Toon, Kodi (via webserver AWS).
Allemaal super tof.

Maar ik zou toch wel graag mijn android TV willen kunnen aanzetten via Alexa. Zodat ik een routine kan maken "watching TV". Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen zonder een harmony of iets te kopen?
Helaas is mijn Sony Android TV niet 1 van de gelukkige die de Alexa update hebben gekregen.

Chromecast aansturing ga ik ook nog naar kijken, dus als iemand een goude tip heb ;) Dan graag!

Overigens nu Domticz aan het installeren op een RPi, maar eens kijken wat we daar allemaal mee kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Zie ik iets over het hoofd? Wat is de catch?
Voor nog geen 20 euro een nieuwe Amazon Echo Dot gen2. Gratis verzenden naar NL.
https://www.ebay.nl/itm/A...56b734:g:4ZQAAOSwFnxagCzB

Via paypal heb je kopersbescherming. Sowieso voor 20 euro kun je nog wel een risico lopen.
Maar wellicht zien jullie wel grote negatieve punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Inderdaad, dit zou wel een erg mooie deal zijn.
Ik heb de sprong gemaakt. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door onderduikert op 11-02-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
meesje schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:03:
Zie ik iets over het hoofd? Wat is de catch?
Voor nog geen 20 euro een nieuwe Amazon Echo Dot gen2. Gratis verzenden naar NL.
https://www.ebay.nl/itm/A...56b734:g:4ZQAAOSwFnxagCzB

Via paypal heb je kopersbescherming. Sowieso voor 20 euro kun je nog wel een risico lopen.
Maar wellicht zien jullie wel grote negatieve punten.
Erg mooie deal. Gelijk besteld. En idd kopersbescherming bij PayPal. Vandaag aan de knutsel geweest om mijn Hikvision cameras op beeld te krijgen via de Echo show. Daar is geen originele Skill voor maar met de Skill van "ip trsp/rtp cameras" is het wel gelukt.

Camera's zijn nu eenvoudig oproep baar via Alexa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
Ik heb de stap ook gezet, we wachten het af.

Edit: Het was ook te mooi.

Je was onlangs betrokken bij een transactie voor het volgende object:
323067754292 - Amazon Echo Dot 2nd Generation Wireless Smart Speaker with Alexa - Black
.

Hierbij laten we je weten dat een ongeautoriseerde derde partij mogelijk de account van de verkoper heeft gebruikt om dit object aan te bieden. Het object is van onze site verwijderd en de transactie is geannuleerd. We verzoeken je de volgende voorzorgsmaatregelen te nemen:

Als je al voor het object hebt betaald:
- Neem je direct contact met de gebruikte betalingsservice op om een terugbetaling aan te vragen.

[ Voor 87% gewijzigd door Klein_Kipje op 11-02-2018 19:49 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
Hier het zelfde. Gelukkig paypal gelijk geannuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
skoni schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:53:
Hier het zelfde. Gelukkig paypal gelijk geannuleerd
Klein_Kipje schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:09:
Ik heb de stap ook gezet, we wachten het af.

Edit: Het was ook te mooi.

Je was onlangs betrokken bij een transactie voor het volgende object:
323067754292 - Amazon Echo Dot 2nd Generation Wireless Smart Speaker with Alexa - Black
.

Hierbij laten we je weten dat een ongeautoriseerde derde partij mogelijk de account van de verkoper heeft gebruikt om dit object aan te bieden. Het object is van onze site verwijderd en de transactie is geannuleerd. We verzoeken je de volgende voorzorgsmaatregelen te nemen:

Als je al voor het object hebt betaald:
- Neem je direct contact met de gebruikte betalingsservice op om een terugbetaling aan te vragen.
Beide bedankt voor de terugkoppeling. Later vandaag zag ik nog een dergelijke aanbieding voorbij komen (land DE, maar valuta GBP). Ook die is verwijderd.
Nu weer een andere oplichter: https://www.ebay.nl/itm/A...5fa9d1:g:6k4AAOSwmNxagGP6

O ja, vanaf maandag krijg je 10 euro korting bij ebay+paypal:
https://nl.pepper.com/kor...y-vanaf-12-februari-61303

De meeste Echo Dots zijn met verzendkosten rond 50-52 euro (vaak nog duurder omdat paypal een ongunstigere gbp/eur koers hanteert dan ebay laat zien). Minus 10 euro korting dus 42 euro. Dat is dan weer niet veel goedkoper dan lufthansa, 44 euro maar wel met een DE (dus ook NL) stekker.

Nog even verder gezocht. Deze zou dan uitkomen op 37 euro: https://www.ebay.nl/itm/A...302d7f:g:Z6QAAOSw43haDWP-

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 11-02-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Vandaag middels de kortingscode via eBay voor 37 euro een Amazon Echo Dot besteld (bij verkoper tobydeals-de). Ik ben benieuwd wanneer ik 'm binnen heb.

De in de vorige posts genoemde oplichters (een Echo Dot voor 18-19 euro incl. verzenden) zijn nog steeds actief. Hopelijk gaat eBay daar snel tegen op treden.

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Via V&A een bod gedaan maar niet overeen kunnen komen helaas (Ook echt 3 euro verschil vergeleken met een nieuwe :F )

Nu maar via Ebay een witte (WAF) besteld met PROMO10 kortingscode :) 43 euro betaald incl verzendkosten. Ook bij store tobydeals-de.

• meesje
Mijn Echo Dot is nog onderweg, maar nu al vast wat voorwerk doen. Ik heb al een Amazon account en ik dacht dat ik nog een specifiek US account moet aanmaken. Kennelijk is dat volgens onderstaand artikel niet nodig.
https://www.gadgetgear.nl...-werkend-op-amazon-alexa/
Je kunt dus binnen je account de Country settings makkelijk (tijdelijk) aanpassen.

Wat ik me verder afvraag is als ik de Echo Dot met de 3,5mm aansluiting verbindt met mijn receiver, krijg ik dan alleen de muziek via mijn receiver? Of ook altijd de feedback van Alexa? Dat laatste hoop ik niet, want wat als mijn receiver niet aan staat?

Ik wil ook Hue gaan bedienen met Alexa. Moet ik daarvoor alle kamers in de Hue app gaan hernoemen naar Engelse benamingen of kan dat specifiek aangepast worden in de Alexa app?

Edit: wat betreft de 3.5mm en muziek, zie onderstaande.
https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=202011840
Kennelijk alleen muziek via deze verbinding, de feedback wel via de interne speaker. Dat betekent waarschijnlijk afscheid nemen van mijn Chromecast Audio. ;)

Edit 2: wat betreft hue en hernoemen, ik heb zo’n vermoeden dat dat niet nodig is. In de Alexa app kun je groups aanmaken en daaraan je devices koppelen.
https://www.amazon.com/Philips-Hue/dp/B01LWAGUG7

Google (oeps Alexa....) is je beste vriend. :)

[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 15-02-2018 20:57 ]

• EBOOZ
  • Laatst online: 06-10 09:49
meesje schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:44:
Edit: wat betreft de 3.5mm en muziek, zie onderstaande.
https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=202011840
Kennelijk alleen muziek via deze verbinding, de feedback wel via de interne speaker.
Deze conclusie is volgens mij niet juist (tenzij ik een instelling heb gemist). Bij mij komt alle audio via de receiver op het moment dat de 3,5mm jack is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
EBOOZ schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:26:
[...]

Deze conclusie is volgens mij niet juist (tenzij ik een instelling heb gemist). Bij mij komt alle audio via de receiver op het moment dat de 3,5mm jack is aangesloten.
Ik denk dat je (helaas) gelijk hebt. Ik heb het woord 'audio' te snel vertaald als 'muziek', maar het is natuurlijk 'geluid'. Dat omvat natuurlijk alles, ook de stem van Alexa. M.i. zou het mooier geweest zijn als ze daar onderscheid in hadden gemaakt. Dan hou ik mijn Chromecast Audio maar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:53
Hopelijk dat Amazon de hete adem van Google begint te voelen en er wat sneller nieuwe functies (talen) komen, zeker nu Google zo aggressief aan het uitbreiden is. Ik had vandaag update van de App maar heb niks nieuws kunnen ontdekken, iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
EBOOZ schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:26:
[...]

meesje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:15:
[...]

Ik denk dat je (helaas) gelijk hebt. Ik heb het woord 'audio' te snel vertaald als 'muziek', maar het is natuurlijk 'geluid'. Dat omvat natuurlijk alles, ook de stem van Alexa. M.i. zou het mooier geweest zijn als ze daar onderscheid in hadden gemaakt. Dan hou ik mijn Chromecast Audio maar... ;)
Geld dit ook voor bluetooth connectie?

Dat ik Spotify wil afspelen via bluetooth naar mijn receiver terwijl de terugkoppeling via de Echo's (dot) interne speaker gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
renedis schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:17:
[...]

[...]

Geld dit ook voor bluetooth connectie?

Dat ik Spotify wil afspelen via bluetooth naar mijn receiver terwijl de terugkoppeling via de Echo's (dot) interne speaker gaat?
Ik denk het niet als ik dit lees: https://forums.developer....nternal-speaker-blue.html

Jammer dat een Echo Dot niet een Chromecast Audio of Chromecast met Netflix kan aansturen. Dat kan een Google Home (Mini) wel. Misschien toch ook nog via eBay/tobydeals een Home Mini aanschaffen. Het enige dat me tegenhoudt is dat je elke keer de systeemtaal van je device (bij mij iPhone) moet wijzigen naar Engels als je in de Google Home app aan de slag wil gaan. Wanneer ingesteld, kun je wel weer terug naar NL. Zeker in het begin als je veel wijzigt, is dat switch wel irritant.

[ Voor 35% gewijzigd door meesje op 16-02-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:24:
[...]
Jammer dat een Echo Dot niet een Chromecast Audio of Chromecast met Netflix kan aansturen.
Een fire tv kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik heb zojuist via eBay (tobydeals) een Google Home Mini besteld (ook weer de PayPal 10 euro kortingscode, PROMO10) gebruikt. Nu wil ik de Google Home Mini gaan gebruiken voor voice control van mijn Chromecast (Netflix) en de Chromecast Audio (Spotify) en Amazon Echo Dot voor mijn thuisautomatisering.

M.i. zijn beide apparaten leuke hebbedingetjes om mee te spelen, zeker voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:44:
Mijn Echo Dot is nog onderweg, maar nu al vast wat voorwerk doen. Ik heb al een Amazon account en ik dacht dat ik nog een specifiek US account moet aanmaken. Kennelijk is dat volgens onderstaand artikel niet nodig.
https://www.gadgetgear.nl...-werkend-op-amazon-alexa/
Je kunt dus binnen je account de Country settings makkelijk (tijdelijk) aanpassen.

...

Ik wil ook Hue gaan bedienen met Alexa. Moet ik daarvoor alle kamers in de Hue app gaan hernoemen naar Engelse benamingen of kan dat specifiek aangepast worden in de Alexa app?
Edit 2: wat betreft hue en hernoemen, ik heb zo'n vermoeden dat dat niet nodig is. In de Alexa app kun je groups aanmaken en daaraan je devices koppelen.
https://www.amazon.com/Philips-Hue/dp/B01LWAGUG7
Je eigen account omzetten kan wel, maar iedere keer als je dat doet ben je de koppelingen uit gekoppelde skills kwijt plus al je home automation. Logitech Harmony bv is zo'n skill die alleen in US werkt.
Gezien skills nu eenmaal eerst in US uitkomen heb ik mijn account daar mooi op laten staan. Ook als je iets wil met beeld (spot, show) dan heb je ook al geen keus (voor nu dan).

Voor wat betreft dat hernoemen van kamers en lampen in hue, ach het zal niet perse hoeven, maar om bv zaken als harmony werkend te krijgen moet toch je foon en de app enz allemaal in het engels en ik vind het zelf net zo makkelijk om alles hetzelfde te hebben. Mijn default voor alles is gewoon engels dus... Losse devices kunnen aanspreken in alexa vind ik welf ook wel fijn, 1 lamp overdag ipv de 3 die 's avonds aangaan bv.
meesje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:20:
[...]
Google Home Mini
Amazon Echo Dot
Ben benieuwd naar je mening welke fijner is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
dragon2 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:53:
Je eigen account omzetten kan wel, maar iedere keer als je dat doet ben je de koppelingen uit gekoppelde skills kwijt plus al je home automation. Logitech Harmony bv is zo'n skill die alleen in US werkt.
Gezien skills nu eenmaal eerst in US uitkomen heb ik mijn account daar mooi op laten staan. Ook als je iets wil met beeld (spot, show) dan heb je ook al geen keus (voor nu dan).

Ben benieuwd naar je mening welke fijner is :)
Bedankt voor de info. Dan ga ik toch een nieuw US account aanmaken.
Tzt laat ik hier wel weten welke fijner werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@dragon2 Is het trouwens mogelijk om binnen de Alexa app home automations in te regelen (zoals bv in Apple HomeKit kan) of is het puur voice control? Ik zou het bijvoorbeeld handig vinden als de tuinverlichting bij zonsondergang aan gaat (ipv elke keer te moeten vragen aan Alexa om de garden lights aan te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:02:
@dragon2 Is het trouwens mogelijk om binnen de Alexa app home automations in te regelen (zoals bv in Apple HomeKit kan) of is het puur voice control? Ik zou het bijvoorbeeld handig vinden als de tuinverlichting bij zonsondergang aan gaat (ipv elke keer te moeten vragen aan Alexa om de garden lights aan te doen).
Met routines kun je e.e.a. regelen, en met de apps van de home automation zelf natuurlijk.

Zo snel zie ik niet de mogelijkheid voor zonsopgang/zonsondergang in alexa, met hue kan het iig wel. alexa kan iig op een vast tijdstip een routine uitvoeren.

Maar je kunt de alexa app toch gewoon al installeren en het eens gaan bekijken? Wel de app, via de website kan er minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
dragon2 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:12:
[...]

Met routines kun je e.e.a. regelen, en met de apps van de home automation zelf natuurlijk.

Zo snel zie ik niet de mogelijkheid voor zonsopgang/zonsondergang in alexa, met hue kan het iig wel. alexa kan iig op een vast tijdstip een routine uitvoeren.

Maar je kunt de alexa app toch gewoon al installeren en het eens gaan bekijken? Wel de app, via de website kan er minder.
Ik heb de Alexa app al natuurlijk geïnstalleerd ;)
Als ik inlog met mijn de/nl account dan zie ik nog niks. Ik moet eerst de country settings aanpassen. Komend weekend maar eerst eens een US account aanmaken en dan verder kijken in de app.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 16-02-2018 20:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
Afgelopen maandag heb ik via eBay (tobydeals) een Amazon Echo Dot besteld. Deze heb ik vandaag al ontvangen. In de advertentie werd niks vermeld over een verloopstekker (US > NL), maar deze werd er keurig bij geleverd. Dat heeft me zeer positief verrast.

Vanavond maar gelijk aan de slag gegaan. Bij deze deel ik hoe mijn installatie er uit zag en de verdere eerste ervaringen.

Installatie:
1. Via Amazon.com een US account aangemaakt en onder setting een US adres ingegeven. Een US adres heb je nodig om de (meeste) skills te kunnen vinden.
2. Alexa app gedownload via de NL iOS App Store.
3. App opgestart en ingelogd met nieuwe US Amazon account.
4. Setup doorlopen voor de Echo Dot.
5. Skills geïnstalleerd (Hue en Koogeek).
6. Laten zoeken naar devices en gekoppeld aan groepen.

Waar ben ik tegen aan gelopen, wat viel me op?

Zoals je hierboven kunt zien, heb ik apparaten van Hue en van Koogeek die beide Alexa ondersteunen.
Bij het toevoegen van de Hue lampen viel me op dat sommige lampen dubbel werden getoond. Echter dat is uiteindelijk niet het geval, want naast de lampen worden ook de kamers met lampen als device getoond. Aangezien ik mijn kamers middels groepen binnen Alexa wilde gaan inrichten, heb ik de kamers uit de lijst met devices verwijderd.

De devices heb ik hernoemd naar in het Engels begrijpbare namen. Deze aanpassingen worden (gelukkig) niet doorgevoerd naar de devices welke in de Hue app of Woning (Apple HomeKit) app worden getoond. Daar hebben ze gewoon nog een NL naam.

Als je trouwens nieuwe devices wil toevoegen dan worden ook oude verwijderde devices weer getoond. Dat was dus bij mij het geval met de kamers vanuit Hue. Deze haal ik dus elke keer weer weg.

Het toevoegen van de Koogeek stekkers ging ook vrij makkelijk. Ik had me al van te voren verdiept dat je om deze stekkers te laten werken met Alexa je wel een Koogeek account aangemaakt moet hebben (en gekoppeld). Daarnaast moet je in de Koogeek app specifiek aangeven dat de stekkers geconfigureerd mogen worden voor Alexa.

Al met al ben ik nu erg positief verrast. Alexa verstaat me erg goed. Ook als ik op grote afstand (9-10m) sta.
Natuurlijk is de speaker van de Echo Dot niet top, maar toch wel erg leuk als je even snel radio (gratis via TuneIn) wil luisteren of Spotify (abo nodig). Je kunt de Dot aansluiten op je stereo via een 3,5mm stekker (of via bluetooth naar BT speakers), echter dan loopt de stem van Alexa ook over de stereo. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen muziek (naar bv stereo/speakers) en Alexa stem (via speaker van de Dot).

Hopelijk hebben nieuwe Echo Dot wat aan bovenstaande ervaringen. Als er vragen zijn, hoor ik het graag.
Ik ben trouwens erg benieuwd naar welke skills jullie allemaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 17:26
Gisteren kwam ik er toevallig achter dat de NOS skill nu ook in de UK store staat. Erg handig voor je flash briefing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
waterstof schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:32:
Gisteren kwam ik er toevallig achter dat de NOS skill nu ook in de UK store staat. Erg handig voor je flash briefing!
Welke gebruik je? Mijn country staat op US. Als ik zoek op NOS kom ik er twee tegen: NOS door Boelensman1 en NOS News door Vliegwerk. Uit de omschrijving en reviews kon ik niet echt een verschil opmaken. Ik heb de laatste skill (NOS News) toegepast.

Gebruik je nog andere skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
meesje schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:21:
[...]

Welke gebruik je? Mijn country staat op US. Als ik zoek op NOS kom ik er twee tegen: NOS door Boelensman1 en NOS News door Vliegwerk. Uit de omschrijving en reviews kon ik niet echt een verschil opmaken. Ik heb de laatste skill (NOS News) toegepast.

Gebruik je nog andere skills?
Ik gebruik die van Vliegwerk omdat dit de enige is van de twee in de UK store. Ze doen overigens beide hetzelfde.

Natuurlijk gebruik ik andere skills :) Zo gebruik ik enkele skills voor mijn smart home apparatuur en daarnaast o.a. buddhify, Would you rather en Rock, Paper Scissors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
waterstof schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:25:
[...]

Ik gebruik die van Vliegwerk omdat dit de enige is van de twee in de UK store. Ze doen overigens beide hetzelfde.

Natuurlijk gebruik ik andere skills :) Zo gebruik ik enkele skills voor mijn smart home apparatuur en daarnaast o.a. buddhify en Rock, Paper Scissors
Sorry, sorry, mijn vraag helemaal verkeerd geformuleerd, het had moeten zijn: Welke skills gebruik je nog meer? Maar gelukkig begreep je mijn vraag. :P

Naast de standaard integraties met Spotify en Google Calendar maak ik ook gebruik van de skills voor mijn home automation (nu: Hue en Koogeek, later: Honeywell Lyric en Sonoff). Vandaag dus bij toeval de NOS skill tegen gekomen.

Is er een specifieke reden waarom je skills haalt uit de UK store? Ik heb begrepen dat in de US store het grootste aanbod zit (en ook als eerste).

Zo'n Amazon Echo vind ik echt een super gadget. Alhoewel ik alles geautomatiseerd aanstuur via Apple HomeKit, vind ik Alexa een mooie toevoeging. Ik heb nog geen zin om zo'n (relatief) dure HomePod aan te schaffen (puur voor voice control). Nu voor een paar tientjes een Echo Dot gekocht, en een Google Home Mini is onderweg. Deze laatste wil ik specifiek gaan gebruiken voor het aansturen van mijn Chromecast en Chromecast Audio. We zullen tzt wel zien welke het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
meesje schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:34:
[...]

Is er een specifieke reden waarom je skills haalt uit de UK store? Ik heb begrepen dat in de US store het grootste aanbod zit (en ook als eerste).
Zeker, voor de Trust Smart Home skill. Die was tot voor kort niet beschikbaar in de USA.

(Sowieso heeft Amazon dat een beetje lastig gedaan met die regio specifieke content. Universeel was handiger geweest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Vanmiddag mijn bij Cyberport Duitsland bestelde Amazon Echo Spot's binnen gekregen ( geleverd binnen 3 werkdagen ).
De Echo Spot valt groter uit dan ik gedacht had ( alleen maar mooi ) en is ook een flink stuk zwaarder dan bijvoorbeeld een Echo Dot.
Mooi was dat mijn collega er ook een wilde dus wij konden mooi de 40 euro korting meepikken op die website bij aanschaf van een bundel van twee stuks Echo Spot. _/-\o_

Geluid is ook een stuk beter dan dat van de Dot dus ik ben tevree... :)

Enig klein minpuntje vond ik dat voor de voeding geen gebruik gemaakt wordt van een micro USB-stekker maar van een "gewone" laagspanningsstekker aan de meegeleverde netvoeding.

[ Voor 31% gewijzigd door lowo op 21-02-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Zoals eerder al eens gevraagd heb ik het probleem dat als ik via Alexa mijn lichten wil aan/uit zetten ik altijd de response 'A few things share that name' krijg de eerste keer. Nu heb ik de gegeven adviezen hier al geprobeerd maar kom er nog steeds niet uit. Ik heb nu wat screenshots gemaakt van de instellingen in de 'Olisto' app en de Alexa app. Hopelijk kan iemand mij helpen hoe ik voortaan in 1x, zonder die vraag van alexa, de lichten aan en uit kan zetten :)

http://i63.tinypic.com/25qaafn.jpg
http://i65.tinypic.com/16a5cva.jpg
http://i63.tinypic.com/o01gf6.jpg
http://i66.tinypic.com/2882m2w.jpg

edit:
Even aangepast en links van gemaakt, plaatjes waren een beetje te groot voor het forum

[ Voor 10% gewijzigd door clonedonkey op 21-02-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:53
clonedonkey schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:54:
Zoals eerder al eens gevraagd heb ik het probleem dat als ik via Alexa mijn lichten wil aan/uit zetten ik altijd de response 'A few things share that name' krijg de eerste keer. Nu heb ik de gegeven adviezen hier al geprobeerd maar kom er nog steeds niet uit. Ik heb nu wat screenshots gemaakt van de instellingen in de 'Olisto' app en de Alexa app. Hopelijk kan iemand mij helpen hoe ik voortaan in 1x, zonder die vraag van alexa, de lichten aan en uit kan zetten :)

http://i63.tinypic.com/25qaafn.jpg
http://i65.tinypic.com/16a5cva.jpg
http://i63.tinypic.com/o01gf6.jpg
http://i66.tinypic.com/2882m2w.jpg

edit:
Even aangepast en links van gemaakt, plaatjes waren een beetje te groot voor het forum
De zin die je ingesteld hebt werk gewoon niet goed omdat het dichtbij een standaard commando zit als je je lichten in de Alexa app indeelt in de group (Living Room bijvoorbeeld). Kan je daarna zeggen turn on/off living room.

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
clonedonkey schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:54:
Zoals eerder al eens gevraagd heb ik het probleem dat als ik via Alexa mijn lichten wil aan/uit zetten ik altijd de response 'A few things share that name' krijg de eerste keer. Nu heb ik de gegeven adviezen hier al geprobeerd maar kom er nog steeds niet uit...
Je lijkt volledige zinnen te hebben gebruikt als namen van devices, dat is niet de bedoeling. Ook heb je acties in de naam van het device gebruikt, zo is het niet bedoeld.

Ook al is het niet de bedoeling, het zou nog kunnen werken, ware het niet dat je twee devices hebt met bijna dezelfde naam. Daardoor ontstaat de vraag over welk device je precies bedoelt.

Wat werkt dan wel goed: simpele namen die niet teveel op elkaar lijken qua uitspraak. Ik heb bijvoorbeeld:
- Kitchen Light
- Dining Light
- Living Room Lights
Dit scoort bij mij 100% correct.

Zelf gebruik ik geen Triggi maar een Philips Hue emulator om de devices te emuleren.
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste