Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:35
Dank beide, maakt het weer een stuk duidelijker! Ik zal een groep gaan aanmaken in de Alexa app (wist nog niet dat dit kon). Ik moet alleen wel via de Olisto app een Aan en Uit commando hebben omdat het anders niet goed werkt. Hoe kan ik dan het beste de aan/uit commandos in de Olisto app noemen? Vooral gezien de opmerking 'Ook heb je acties in de naam van het device gebruikt, zo is het niet bedoeld.'.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:55
@lowo @Vecodo (en wellicht nog andere spot eigenaren): Sinds 1,5 week heb ik de Echo Dot. Deze bevalt erg goed. Nu heb ik ook wel interesse in de Echo Spot. Als ik in de Alexa app (gedownload via NL iOS store) kijk onder Settings > Set up a new device kom ik alleen de Echo, Echo Dot, Echo Plus en Tap tegen, maar geen Echo Spot (Echo Show).

Weten jullie hoe ik een Echo Spot kan toevoegen? Moet ik daarvoor de app downloaden uit de US iOS Store. Dat laatste hoop ik eerlijk gezegd niet. Ik haal het liefst al mijn apps uit 1 store (NL).

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
meesje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:38:
@lowo @Vecodo (en wellicht nog andere spot eigenaren): Sinds 1,5 week heb ik de Echo Dot. Deze bevalt erg goed. Nu heb ik ook wel interesse in de Echo Spot. Als ik in de Alexa app (gedownload via NL iOS store) kijk onder Settings > Set up a new device kom ik alleen de Echo, Echo Dot, Echo Plus en Tap tegen, maar geen Echo Spot (Echo Show).

Weten jullie hoe ik een Echo Spot kan toevoegen? Moet ik daarvoor de app downloaden uit de US iOS Store. Dat laatste hoop ik eerlijk gezegd niet. Ik haal het liefst al mijn apps uit 1 store (NL).
De show (en dus waarschijnlijk ook de spot) voeg je toe vanaf het apparaat zelf zeg maar. De meeste settings verander je ook op het apparaat zelf ipv op de site. Dat kan omdat deze een scherm hebben itt de echo's die jij noemt.

• meesje
quote:
dragon2 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:42:
[...]

De show (en dus waarschijnlijk ook de spot) voeg je toe vanaf het apparaat zelf zeg maar. De meeste settings verander je ook op het apparaat zelf ipv op de site. Dat kan omdat deze een scherm hebben itt de echo's die jij noemt.
Thanks! Ik zag inderdaad al via youtube diverse filmpjes over hoe je instellingen kunt veranderen via het scherm. Vooral de clock faces vind ik interessant aangezien ik een spot als wekker wil gaan gebruiken. En natuurlijk 's ochtends vroeg tegen Alexa vanuit de slaapkamer zeggen om de thermostaat aan te zetten en de lampen in de woonkamer.
quote:
Vecodo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:02:
Op zich, lukt veel! Ik kan Sonos bedienen, Hue, Nieuws, Traffic, Toon, Kodi (via webserver AWS).
Allemaal super tof.
Jouw reactie heeft me getriggerd om Traffic in te stellen. Dat werkt erg fraai. Ik had niet verwacht dat NL traffic info beschikbaar zou zijn. Wat betreft 'Nieuws', welke skill gebruik je daarvoor? Ik heb nu de NOS News skill toegepast.

meesje wijzigde deze reactie 22-02-2018 17:00 (25%)

• MadDog11
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:19
quote:
meesje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:50:
[...]

Thanks! Ik zag inderdaad al via youtube diverse filmpjes over hoe je instellingen kunt veranderen via het scherm. Vooral de clock faces vind ik interessant aangezien ik een spot als wekker wil gaan gebruiken. En natuurlijk 's ochtends vroeg tegen Alexa vanuit de slaapkamer zeggen om de thermostaat aan te zetten en de lampen in de woonkamer.

[...]

Jouw reactie heeft me getriggerd om Traffic in te stellen. Dat werkt erg fraai. Ik had niet verwacht dat NL traffic info beschikbaar zou zijn. Wat betreft 'Nieuws', welke skill gebruik je daarvoor? Ik heb nu de NOS News skill toegepast.
Welke Traffic skill heb je hiervoor toegepast en in welke skill store staat deze (UK, US of DE) ?

• meesje
quote:
MadDog11 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:23:
[...]

Welke Traffic skill heb je hiervoor toegepast en in welke skill store staat deze (UK, US of DE) ?
Je vindt Traffic onder Settings. Daarin kun je een vaste (woon-werk) route ingeven. Dat werkt goed. Helaas kan Alexa niks zeggen over via spraak ingegeven routes.

• MadDog11
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:19
@meesje Aha, ja die heb ik al voor naar het werk van mijn vrouw, maar ik werk wisselend door heel Nederland, dus niet werkzaam voor mij, in ieder geval bedankt voor de reply. :)

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:
Fraggar schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 00:05:
[...]

Je lijkt volledige zinnen te hebben gebruikt als namen van devices, dat is niet de bedoeling. Ook heb je acties in de naam van het device gebruikt, zo is het niet bedoeld.

Ook al is het niet de bedoeling, het zou nog kunnen werken, ware het niet dat je twee devices hebt met bijna dezelfde naam. Daardoor ontstaat de vraag over welk device je precies bedoelt.

Wat werkt dan wel goed: simpele namen die niet teveel op elkaar lijken qua uitspraak. Ik heb bijvoorbeeld:
- Kitchen Light
- Dining Light
- Living Room Lights
Dit scoort bij mij 100% correct.

Zelf gebruik ik geen Triggi maar een Philips Hue emulator om de devices te emuleren.
triggi vond ik een drama, enige nuttige wat het doet is lullen met Toon

het woord 'light' heb ik weg gehaald uit de ruimtes; gewoon kitchen of bedroom. dit geeft voordeel dat commando's korter worden:

daar waar ik voorheen het volgende riep: "alexa, set kitchen light brighness to 50%"
dat is heden dag:
"alexa, kitchen 50" > dat zet verlichting in keuken op 50%

himlims_ wijzigde deze reactie 23-02-2018 11:20 (4%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com ˇ Ć Origin HollandHards ˇ Ʊplay HollandHards

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-09 16:12

Kecin

Je keek.

Vandaag voor 86,90 euro in de aanbieding bij 1DayFly. Ik stond op het punt te bestellen maar zag dat er ook een v2 uit is ondertussen. Daarom vraag ik me af of het een goede deal is.

Wat vinden jullie?
Link: https://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly/

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• dragon2
  • Niet online
quote:
Kecin schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:03:
Vandaag voor 86,90 euro in de aanbieding bij 1DayFly. Ik stond op het punt te bestellen maar zag dat er ook een v2 uit is ondertussen. Daarom vraag ik me af of het een goede deal is.

Wat vinden jullie?
Link: https://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly/
Meh. Via cyberport, lufthansa, ebay enz en desnoods via een verzendservice als huifkar kun je ook aan een nieuwe editie komen. Zeker met de regelmatige kortingsacties op amazon.de (die overgenomen worden door lufthansa) is dat niet eens zo duur.

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
dragon2 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:09:
[...]

Meh. Via cyberport, lufthansa, ebay enz en desnoods via een verzendservice als huifkar kun je ook aan een nieuwe editie komen. Zeker met de regelmatige kortingsacties op amazon.de (die overgenomen worden door lufthansa) is dat niet eens zo duur.
Thanks voor je info, heb zojuist wat meer info gekeken en de V1 lijkt prima te voldoen wat ik ermee wil. Echter keek ik dus op Huifkar (want de kosten voor een V2 zijn maar een paar euro meer). Die zijn er dus mee gestopt i.v.m. een reorganisatie. Wat bedoel je met Cyberport en Lufthansa? :)

Sorry als het een noob vraag is, ben niet zo bekend met bestellen via Amazon :).

• dragon2
  • Niet online
quote:
Kecin schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:11:
[...]

Thanks voor je info, heb zojuist wat meer info gekeken en de V1 lijkt prima te voldoen wat ik ermee wil. Echter keek ik dus op Huifkar (want de kosten voor een V2 zijn maar een paar euro meer). Die zijn er dus mee gestopt i.v.m. een reorganisatie. Wat bedoel je met Cyberport en Lufthansa? :)

Sorry als het een noob vraag is, ben niet zo bekend met bestellen via Amazon :).
Huifkar is begin maart weer terug, dat is toch niet zo lang? 1dayfly is ook niet snel meestal ;) Anyway als het goed is komt er 10 euro per pakje en 9,50 verzendkosten bij. Dat kan zeker met een aanbieding of meerdere echo's al snel uit.

Cyberport en lufthansa zijn shops die (gedeeltelijk) gewoon amazon spul naar NL versturen. Amazon zelf doet dat soms ook wel, bij 'international versions' en bij 2e hands (fire tablets bv).

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
dragon2 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:20:
[...]

Huifkar is begin maart weer terug, dat is toch niet zo lang? 1dayfly is ook niet snel meestal ;) Anyway als het goed is komt er 10 euro per pakje en 9,50 verzendkosten bij. Dat kan zeker met een aanbieding of meerdere echo's al snel uit.

Cyberport en lufthansa zijn shops die (gedeeltelijk) gewoon amazon spul naar NL versturen. Amazon zelf doet dat soms ook wel, bij 'international versions' en bij 2e hands (fire tablets bv).
Bedankt voor de tips en de uitleg! Inmiddels even bij Lufhansa gekeken maar die vragen nogal veel informatie. Huifkar duurt me iets te lang voor een gadget. Zou er stiekem wel 1 willen hebben naast mijn Homey.

Als ik kijk naar de V1 vs de V2, hoe moet ik dan denken aan speakerkwaliteit? Is dat een beetje te doen? Uit de Youtube reviews vind k namelijk verschillende meningen en is het niet helemaal goed te horen hoe goed het volume en de kwaliteit is :). Sorry voor alle vragen, maar met de Echo ben ik nogal een noob. Ik zie het wel voor me om bijvoorbeeld een Alexa Echo te hebben met bijvoorbeeld 5 dots door het hele huis. Bijna alles is hier aan domotica aangesloten dus ik zie zeker een bepaalde meerwaarde.

• dragon2
  • Niet online
quote:
Kecin schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:22:
[...]

Bedankt voor de tips en de uitleg! Inmiddels even bij Lufhansa gekeken maar die vragen nogal veel informatie. Huifkar duurt me iets te lang voor een gadget. Zou er stiekem wel 1 willen hebben naast mijn Homey.

Als ik kijk naar de V1 vs de V2, hoe moet ik dan denken aan speakerkwaliteit? Is dat een beetje te doen? Uit de Youtube reviews vind k namelijk verschillende meningen en is het niet helemaal goed te horen hoe goed het volume en de kwaliteit is :). Sorry voor alle vragen, maar met de Echo ben ik nogal een noob. Ik zie het wel voor me om bijvoorbeeld een Alexa Echo te hebben met bijvoorbeeld 5 dots door het hele huis. Bijna alles is hier aan domotica aangesloten dus ik zie zeker een bepaalde meerwaarde.
Geen idee over de speakerkwaliteit, ik heb thuis alleen dot's en show. De show voldoet prima voor in de keuken, de dot in de woonkamer streamt muziek naar de stereo (dat is toch veel betere kwaliteit). De oude echo kon dat geloof ik niet, uit m'n hoofd, mist bluetooth en audio kabeltje dacht ik.

De fullsize echo's zijn dus vooral handig als je fatsoelijk muziek wil maar geen fatsoenlijke speakers in die kamer hebt staan. Anders voldoet een dot net zo goed en die vind ik zelf veel mooier, en makkelijker weg te werken ook.

• meesje
quote:
Kecin schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:22:
[...]

Je kunt de Echo Plus (welke dus v2 wordt genoemd in bovenstaande berichten) gewoon kopen (voor 149,46 euro) via amazon.de.
https://www.amazon.de/dp/B076833WSV/ref=fs_son_BM17-1
Wordt gewoon geleverd naar NL. Je hoeft dus helemaal niet te bestellen via huifkar of cyberport (nog verzendkosten van 13 euro).

Ik heb zelf sinds een paar weken een Echo Dot. Is voor mij voldoende.

Indien ik voor een Echo zou gaan met een betere speaker, zou ik niet kiezen voor de Echo van 1dayflay, maar voor deze: https://www.amazon.de/dp/B07682HBXR/ref=fs_rad
Qua uiterlijk vind ik die mooier en heeft net als de Echo Plus (dus de v2 en niet de v1) een Dolby speaker.

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
meesje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:49:
[...]

Je kunt de Echo Plus (welke dus v2 wordt genoemd in bovenstaande berichten) gewoon kopen (voor 149,46 euro) via amazon.de.
Wordt gewoon geleverd naar NL. Je hoeft dus helemaal niet te bestellen via huifkar of cyberport (nog verzendkosten van 13 euro).

Ik heb zelf sinds een paar weken een Echo Dot. Is voor mij voldoende.

Indien ik voor een Echo zou gaan met een betere speaker, zou ik niet kiezen voor de Echo van 1dayflay, maar voor deze: https://www.amazon.de/dp/B07682HBXR/ref=fs_rad
Qua uiterlijk vind ik die mooier en heeft net als de Echo Plus (dus de v2 en niet de v1) een Dolby speaker.
Zoveel dank voor je tip, bij Amazon zou ik hem donderdag of vrijdag al hebben voor slechts 14 euro meer (de v2). Ik ga nog even twijfelen en dan bestellen denk ik :+. Vooral de combinatie van de Athom Homey, Hue, mn Google Home (Nvidia Shield), Siri/Homekit, en dan een Alexa lijkt me fantastisch. Dan zit ik op elk eco-systeem haha.

• dragon2
  • Niet online
quote:
meesje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:49:
[...]

De echo plus is niet versie 2! De echo plus is een echo met een soort van basis-hub erin (voor een basis aansturing van philips hue lampen enz).
De gewone echo v2 is goedkoper, kleiner, in meer kleuren en heeft dus geen hub. De 2e link waar je naar verwijst is dus v2 van de v1 van 1dayfly!

• meesje
quote:
dragon2 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:04:
[...]

De echo plus is niet versie 2! De echo plus is een echo met een soort van basis-hub erin (voor een basis aansturing van philips hue lampen enz).
De gewone echo v2 is goedkoper, kleiner, in meer kleuren en heeft dus geen hub. De 2e link waar je naar verwijst is dus v2 van de v1 van 1dayfly!
Je hebt gelijk. Ik heb puur naar het formaat gekeken.
Mijn conclusie blijft wel hetzelfde: ik zou wel voor de Echo 2nd gen gaan (dus het wat compactere model met stof aan de zijkant). Deze vind ik er charmanter uit zien dan de oorspronkelijke Echo en de Echo Plus. Daarnaast ook een Dolby speaker (dat 'klinkt' beter... ;) ).

O ja, de aanbieding op 1dayfly geeft aan dat de Echo compatible is met de Sonos soundbar. Waarschijnlijk doelen ze daar zeker op een bekabelde aansluiting (3.5mm), want via bluetooth of via wifi kan dat niet. Indien je dat doet, kun je net zo goed een goedkope Dot kopen en deze aansluiten.

meesje wijzigde deze reactie 26-02-2018 14:16 (20%)

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:42

ToolkiT

brit-tweaker

Heeft er hier iemand ervaring met linken van Tuya met Alexa skills?

Ik heb deze gekocht: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B075LKD52L
Maar krijg het niet echt voor mekaar om de 2 systemen met elkaar te linken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• meesje
quote:
ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:37:
Heeft er hier iemand ervaring met linken van Tuya met Alexa skills?

Ik heb deze gekocht: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B075LKD52L
Maar krijg het niet echt voor mekaar om de 2 systemen met elkaar te linken..
Je hebt deze stappen doorlopen:
1. Download our "tuya smart" app in android or ios app market;
2. Register one tuya account in our "tuya smart" app;
3. You need to have some tuya smart devices in hand;
4. Configure these devices in our "tuya smart" app and change appropriate name for your devices which will be used in "Tuya Smart" skills;
5. Download Amazon "Alexa" app from android,ios or Amazon app market;
6. Configure Echo with "Alexa" app;
7. Search "Tuya Smart" skill from the "Alexa" app skills category;
8. Click Enable skill of "Tuya Smart", and you'll be navigated to tuya login page;
9. Input your tuya account username and password, you'll be redirect to the success page;
10. Now all setup is finished.

Je hebt dus een account aangemaakt bij Tuya? Wellicht dat bij hun de server even down is. Als je op de Facebook kijkt van b.v. Sonoff lees ik regelmatig dat de (Chinese) servers down zijn.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
meesje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Je hebt deze stappen doorlopen:
1. Download our "tuya smart" app in android or ios app market;
2. Register one tuya account in our "tuya smart" app;
3. You need to have some tuya smart devices in hand;
4. Configure these devices in our "tuya smart" app and change appropriate name for your devices which will be used in "Tuya Smart" skills;
5. Download Amazon "Alexa" app from android,ios or Amazon app market;
6. Configure Echo with "Alexa" app;
7. Search "Tuya Smart" skill from the "Alexa" app skills category;
8. Click Enable skill of "Tuya Smart", and you'll be navigated to tuya login page;
9. Input your tuya account username and password, you'll be redirect to the success page;
10. Now all setup is finished.

Je hebt dus een account aangemaakt bij Tuya? Wellicht dat bij hun de server even down is. Als je op de Facebook kijkt van b.v. Sonoff lees ik regelmatig dat de (Chinese) servers down zijn.
Ja bij stap 9 gaat het fout.. ik probeer het later nog een keer, just in case dat de tuya server idd down is..

<edit>
Via SMS login werkte het nu wel :)

• Vecodo
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-09 09:49
quote:
MadDog11 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:49:
@meesje Aha, ja die heb ik al voor naar het werk van mijn vrouw, maar ik werk wisselend door heel Nederland, dus niet werkzaam voor mij, in ieder geval bedankt voor de reply. :)
Je kan traffic vragen naar stad in NL ;)

• Vecodo
quote:
himlims_ schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:19:
[...]

triggi vond ik een drama, enige nuttige wat het doet is lullen met Toon

het woord 'light' heb ik weg gehaald uit de ruimtes; gewoon kitchen of bedroom. dit geeft voordeel dat commando's korter worden:

daar waar ik voorheen het volgende riep: "alexa, set kitchen light brighness to 50%"
dat is heden dag:
"alexa, kitchen 50" > dat zet verlichting in keuken op 50%
Toon is nu ook een skill voor.
Eneco chatbot

• Vecodo
quote:
meesje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:50:
[...]

[...]

NOS + Micrososft

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quote:
Vecodo schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:14:
[...]

Toon is nu ook een skill voor.
Eneco chatbot
Klopt, all paar maanden maar ... Shit functionaliteit en geen routines (useless skill)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Vecodo
quote:
himlims_ schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:50:
[...]

Klopt, all paar maanden maar ... Shit functionaliteit en geen routines (useless skill)
Enige waarvoor het fijn is, om even de temp aan te passen. Dit werkt opzich oke.
Maar goed Toon integratie kan beter, je kan wel leuke dingen met Domoticz o.a. en scenes.

Ben sowieso niet zo happy met Toon en ga veranderen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

toon gaat er hier ook uit; te afhankelijk van 3th party tools - en geen fatsoenlijke routines ... maakt het voor mij vrij nutteloze toevoeging.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Vecodo
quote:
himlims_ schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:25:
toon gaat er hier ook uit; te afhankelijk van 3th party tools - en geen fatsoenlijke routines ... maakt het voor mij vrij nutteloze toevoeging.
Nest?

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:13
Levering van de Echo Dot duurde bij mij wat langer, maar heb het sinds vandaag binnen. Erg blij mee!

Koppeling gemaakt middels ha-bridge naar Domoticz toe. Devices, Scenes e.d. aangemaakt en het werkt allemaal voortreffelijk :)

Nog een hoop te ontdekken maar heb al het volgende gedaan:
- Traffic ingesteld
- NOS ingesteld
- Woonplaats voor het lokale weer ingesteld
- Metric system ingesteld
- Scenes zoals "Alexa, I'm going to bed now" / "Alexa, it's movie time" ingesteld (IFTTT principe in Alexa app)
- Thermostaat (Honeywell) gekoppeld (on/of met vaste waardes)
- Verlichting incl dimlevels ingesteld

Dit is voornamelijk allemaal via de ha-bridge, machtig tooltje!

To-Do:
- Kodi instellen (nog niet in verdiept)
- RGB lampen via Domoticz instellen (dit wil nog niet lukken helaas)

• SanderVDP7
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 08-06 09:04
Sinds enkele uren werkt mijn Spotify op mijn Dot niet meer zoals het hoort. Heel veel haperingen, stutteringen in de muziek. Het ligt niet aan de bluetooth connectie (het komt ook voor op de dot zelf), maar ook niet aan Spotify, op gsm werkt het namelijk prima. Iemand anders hier last van?

• meesje
quote:
SanderVDP7 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:27:
Sinds enkele uren werkt mijn Spotify op mijn Dot niet meer zoals het hoort. Heel veel haperingen, stutteringen in de muziek. Het ligt niet aan de bluetooth connectie (het komt ook voor op de dot zelf), maar ook niet aan Spotify, op gsm werkt het namelijk prima. Iemand anders hier last van?
Nee, hier geen last.

• meesje
Na een week zowel een Google Home Mini als Amazon Echo Dot gebruikt te hebben, gaat mijn voorkeur toch uit naar de Home Mini. Vnl. vanwege beter beantwoorden van mijn vragen, goede integratie met chromecast, marginaal beter geluid en mooier design. Allebei houden vind ik te veel van het goede. Mijn home automation wordt trouwens door beide ondersteund. Het grote plus punt van de Echo vond ik de routines functionaliteit. Echter deze komt binnen een paar weken naar de Home.

• Fraggar
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:45
quote:
meesje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:07:
Na een week zowel een Google Home Mini als Amazon Echo Dot gebruikt te hebben, gaat mijn voorkeur toch uit naar de Home Mini.
Ik gebruik ze ook beiden en ben juist van mening dat de Echo handiger is in gebruik omdat de Google Home geen emulated Hue bridge (meer) ondersteunt.

De Google Home werkt samen met IFTTT, maar die integratie is minder snel dan de Echo met emulated Hue. Ik gebruik emulated Hue voor het bedienen van allerlei zaken, hoe heb jij dat opgelost?

• haaymaan
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:37
quote:
renedis schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:46:
Levering van de Echo Dot duurde bij mij wat langer, maar heb het sinds vandaag binnen. Erg blij mee!

Koppeling gemaakt middels ha-bridge naar Domoticz toe. Devices, Scenes e.d. aangemaakt en het werkt allemaal voortreffelijk :)

- Traffic ingesteld
- NOS ingesteld
- Scenes zoals "Alexa, I'm going to bed now" / "Alexa, it's movie time" ingesteld (IFTTT principe in Alexa app)

To-Do:
Probeer die skill controliz Koppel je domoticz aan echo en werkt jou RGB , dimmer

• meesje
quote:
Fraggar schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 00:03:
[...]

Ik gebruik ze ook beiden en ben juist van mening dat de Echo handiger is in gebruik omdat de Google Home geen emulated Hue bridge (meer) ondersteunt.

De Google Home werkt samen met IFTTT, maar die integratie is minder snel dan de Echo met emulated Hue. Ik gebruik emulated Hue voor het bedienen van allerlei zaken, hoe heb jij dat opgelost?
Waar gebruik je Emulated Hue voor? Als ik google kom ik deze term veelvuldig tegen in relatie met Home Assistant platform.

Ik maak geen gebruik van Emulated Hue. Als thuis automatisering platform maak ik gebruik van Apple HomeKit. Daarin heb diverse apparaten opgenomen, zoals Philips Hue lampen, Koogeek stekkers, Elgato Eve stekkers. Hue en Koogeek zijn compatible met Google Assistant (maar ook Alexa), Elgato niet. Daarvoor heb ik een regel in HomeKit aangemaakt van 'als hue lamp x aan gaat, dan ook elgato stekker aan zetten'.

De Google Home Mini en Amazon Echo Dot heb ik aangeschaft om mijn thuisautomatisering uit te breiden met voice control. Op korte termijn wil ik nog een andere thermostaat en webcam. Mijn voorkeur gaat uit naar de Lyric T6 (thermostaat) en Logi Circle 2 (webcam); deze worden beide door Apple HomeKit, Google Assistant en Alexa ondersteunt. Dat is ook gelijk mijn toekomstige thuisautomatisering 'beleid': het moet deze drie ondersteunen.

Misschien vraag je je af waarom ik Alexa of Google Assistant heb genomen voor voice control, want Apple heeft daar Siri voor. Siri werkt b.v. via mijn iPhone, echter deze microfoon is niet te vergelijken met de gevoeligheid van de Echo Dot of Home Mini microfoons. Nu heeft Apple de HomePod welke gebruikt kan worden voor voice controle, echter deze hoeft voor mij niet. Deze ondersteunt geen Spotify, maar ook is deze 'too much' voor mij: ik hoef geen speaker met mooi geluid, ik wil gewoon een gevoelige microfoon voor voice control.

Het grote plus punt van Alexa vind ik dat deze routines ondersteunt, echter dat komt de komende weken ook naar Google Assistant.

• Fraggar
quote:
meesje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:33:
Waar gebruik je Emulated Hue voor? Als ik google kom ik deze term veelvuldig tegen in relatie met Home Assistant platform.
Ik gebruik inderdaad een systeem wat vergelijkbaar is met Home Assistant. Zo’n systeem geeft je veel meer vrijheid om allerlei verschillende apparaten met elkaar te koppelen.

Een voorbeeld is bijvoorbeeld mijn Somfy gordijnrails in de woonkamer, die wordt automatisch bediend, maar die wil ik ook handmatig met Alexa kunnen bedienen.

Als je enkel apparaten koopt die samenwerken met HomeKit wordt het inderdaad makkelijk voor je, maar dan mis je wel een platform om geadvanceerde regels te maken en ben je gelimiteerd in het aantal beschikbare apparaten.

• meesje
quote:
Fraggar schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:38:
[...]
Als je enkel apparaten koopt die samenwerken met HomeKit wordt het inderdaad makkelijk voor je, maar dan mis je wel een platform om geadvanceerde regels te maken en ben je gelimiteerd in het aantal beschikbare apparaten.
Advanced automations is m.i. wel mogelijk in HomeKit. De standaard Woning app van Apple is qua regels vrij beperkt, echter HK an sich ondersteunt veel meer. Je kunt voor iOS gebruik maken van de Smart Home app (kosten: 17 euro....). In deze app is veel meer mogelijk.

Om andere apparaten te koppelen aan HomeKit welke niet HK compatible zijn, kun je gebruik maken van homebridge. Deze software kun je eenvoudig op b.v. een Raspberry Pi installeren en middels diverse plugins kun je apparatuur compatible maken (b.v. de Nest thermostaat).

Voor Somfy heb je ook een homebridge plugin: https://www.npmjs.com/package/homebridge-urtsi

Zelf ben ik niet zo van het 'knutselen'. Voor mij dus geen Domoticz, homebridge, Home assistant, etc. Ik heb voor HomeKit gekozen en wil dit (vrijwel) out of the box kunnen gebruiken. Met deze keuze ben ik bewust dat ik soms tegen beperkingen aan kan lopen. Echter op dit moment is dat nog niet het geval en zijn mijn automations nog niet erg complex. Vnl. op vaste tijden lampen aan/uit.

Voor voice control heb ik dus een uitzondering gemaakt: de HomePod vind ik voor mij overkill, ik hoop dat ze tzt ook met een klein compact speakertje komen en voice control met Siri via iPhone vind ik te beperkt.

Daarnaast biedt Google Home Mini een mooie integratie met mijn Chromecast en Chromecast Audio.
De Echo Dot kun je ook aansluiten op een geluidssysteem (bluetooth of 3.5mm), echter dan loopt altijd al het geluid via deze speaker (ook als ik mijn stereo niet aan heb staan, in mijn geval had ik de 3.5mm aan mijn stereo gekoppeld).

Edit: vandaag heb ik mijn Echo Dot verkocht. Dit topic zal ik uit mijn bookmarks halen. Dus als iemand nog op dit laatste bericht wil reageren, gebruik dan een quote of @

meesje wijzigde deze reactie 01-03-2018 17:48 (4%)

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:33
quote:

- Traffic ingesteld
- NOS ingesteld

To-Do:
Kan het ook andersom?
Dus dat je Domoticz wat laat zeggen via de echo dot?

• _-_bram_-_
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04-09 16:23
quote:
SanderVDP7 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:27:
Ik heb dit ook sinds twee dagen geleden. Restarten, opnieuw koppelen met WiFi, ... Niets lijkt het op te lossen.

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:12

luigi87

Domotica Fanaticus

Meer mensen momenteel last van dat echo lijkt op je vrouw. Namelijk problemen heeft met je te begrijpen en een rode ring geeft?

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:57
quote:
luigi87 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:41:
Meer mensen momenteel last van dat echo lijkt op je vrouw. Namelijk problemen heeft met je te begrijpen en een rode ring geeft?
Yep hier ook.. Kon de lampen niet aan doen thuis haha.

https://techcrunch.com/20...ges-and-unresponsiveness/

https://www.reddit.com/r/...ho_will_connect/?sort=new

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone 8 Plus 64GB

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:55
quote:
luigi87 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:41:
Jep! Hier ( Enschede ) ook.. Gek genoeg doet mijn Echo Spot het nog prima en geeft snel antwoord op vragen. De Dot's die ik heb zwijgen echter of roepen steeds " sorry .... enz..."
Zojuist zag ik op mijn telefoon een melding dat de Alexa App offline zou zijn!

Me happy! Ze doen het weer ( al mijn Dotjes ) _/-\o_
Geen idee waarom Amazon problemen had...

lowo wijzigde deze reactie 02-03-2018 19:52 (17%)

• gjkooijman
  • Laatst online: 12-09 14:20
Sinds vandaag ook Alexa naast mijn Google Home Mini. Toch even wennen, twee van die vrouwen met een eigen handleiding ;)

• dragon2
  • Niet online
quote:
lowo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:51:
[...]

Jep! Hier ( Enschede ) ook.. Gek genoeg doet mijn Echo Spot het nog prima en geeft snel antwoord op vragen. De Dot's die ik heb zwijgen echter of roepen steeds " sorry .... enz..."
Zojuist zag ik op mijn telefoon een melding dat de Alexa App offline zou zijn!

Me happy! Ze doen het weer ( al mijn Dotjes ) _/-\o_
Geen idee waarom Amazon problemen had...
Gisteren de dot's, vandaag de fire tablets... Benieuwd wanneer mijn show sorry gaat zeggen...

• Vecodo
quote:

- Traffic ingesteld
- NOS ingesteld

To-Do:
HA-Bridge? (Home assistant?)

Ahhhhh,

https://github.com/bwssytems/ha-bridge

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

https://www.theverge.com/...-devices-strange-laughter
Hebben hier mensen dit al eens gehoord? ik nog nooit en heb mijn echos als behoorlijk lang..

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:55
quote:
ToolkiT schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:57:
Hebben hier mensen dit al eens gehoord? ik nog nooit en heb mijn echos als behoorlijk lang..
Nee nog nooit zomaar horen lachen ( ik heb mijn eerste Echo sinds sept 2016 dus ook al een hele tijd ).

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:37

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
lowo schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:05:
Vanmiddag mijn bij Cyberport Duitsland bestelde Amazon Echo Spot's binnen gekregen ( geleverd binnen 3 werkdagen ).
Ik zit zwaar te overwegen 4 spots te halen om hier in huis als room-to-room intercom te gebruiken (met wat geluk kan ik 2x een setje van 2 kopen en daar wat korting meepakken maar soit; da's bijzaak).

Mag ik vragen wat jou (en jullie) ervaringen tot op heden zijn? Ik ben eigenlijk benieuwd naar een paar dingen:
  1. Kan ik "groepen" maken? Dus zeggen "Alexa, call/drop in on the kids" en dat dan room X en room Y gebeld worden? (Ik verwacht geen multi-video dan, maar 'conference' audio zou tof zijn)
  2. Ik neem aan dat 't (vooralsnog) alleen Engels is? Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat dit jaar Alexa naar Nederland komt maar is verder geen halszaak...
  3. Waar gebruik je / gebruiken jullie 't nog meer voor?
Heb je nog klachten, opmerkingen of andere zaken die ik moet weten voor ik die dingen in huis haal: graag!

RobIII wijzigde deze reactie 09-03-2018 02:36 (18%)

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij

• art
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Doen! Het is gewoon leuk speelgoed. Wij hebben er drie. Ze luisteren naar het wake word 'computer' vanwege het hoge Star Trek gehalte. De stemherkenning is erg goed zolang je het niet te moeilijk maakt, maar soms worden ze wakker zonder dat iemand het wake word gebruikte. Dat is storend.

Ze schakelen hier via HAbridge en Plugwise de verlichting waar dat niet door bewegingsmelders wordt gedaan, de electrische bijverwarming op de slaapkamer, de netwerkprinter op de studeerkamer, de wasdroger op zolder, en de tv. Helaas heb ik nog geen manier om ook de Ziggo Horizonbox op te starten.

Die in de keuken wordt veel gebruikt als kookwekker, handig als je tot je ellebogen in deeg of tomatensaus zit. Andere skills: Het weerbericht, het NOS nieuws en natuurlijk Spotify. "Computer! Switch on the bedroom heating, turn down the lights and play some Barry White" :-D

l'art pour l'art

• RobIII

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

Thanks voor je (enthousiaste!) verhaal. Ik zit toch al op 't omslagpunt dus dit ... euh... helpt wel. M'n portomonnee minder, maar goed :P Heb je toevallig ook nog een antwoord op 1 en 2? :P

Over mij

• art
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
ad 1: Zo te zien niet... je moet een device opgeven.

art wijzigde deze reactie 09-03-2018 23:31 (15%)

l'art pour l'art

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23:07

TommyGun

Stik er maar in!

Is de Spot stand-alone?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 20:17
quote:
ucsdcom schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:15:
[...]

Hé Huib, goede tip. Ik heb je advies opgevolgd en alles gekoppeld.

De actie gaat ook via Triggi lopen als het een automatische triggi is (bijvoorbeeld zons ondergang en lichten aan). Maar hoe kan ik nu mijn klikaan licht via Alexa aan laten springen.

Welke zin of keywords gebruik je om een gekoppelde Triggi actie via spraak op de Alexa te activeren?

Heb je nog wat tips?
De tips zijn helaas nooit meer gekomen. Maar nu ook niet langer nodig: nu Klikaanklikuit zelf een skill beschikbaar heeft gemaakt. En het werkt. Mits je de lampen maar engelse namen geeft in de Trust app of klikaanklikuit app en je via de skill inlogt bij je control station.

Persoonlijk gebruik ik nu nog klikaan samen met Philips Hue. Dit blijkt goed te combineren te zijn. In de Alexa app staan ze nu in de lijst (door elkaar heen) als bedienbare lichten. En het werkt na een herstart van het control station en nog een keer lampen zoeken prima.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Hah wat nieuws, voor mij iig: follow up mode
Beetje jammer dat je het voor iedere echo apart aan moet zetten maar soi.
quote:
?

Net zo stand-alone als iedere andere echo...

• helm71
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08-09 13:10
Weet iemand of alexa routines in nl zouden moeten werken ?

Bij mij lijken ze het niet te doen..

• rusman
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-09 18:03
quote:
helm71 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:40:

Werkt hier prima, weet je zeker dat je het goed ingesteld hebt?

• skoni
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:05
Werkt hier ook prima.

• helm71
Damn.. Geen idee war ik verkeerd doe dan.. Hebben jullie een nl of een us locatie ingesteld? Ik had eerst altijd us maar ben inmiddels naar nl overgeschakeld..

• Sneezydevil
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:46
Doen ze het niet of zie je ze helemaal niet in de app?

Toen ik op nl stond zag ik ze niet in de app, toen geswitcht naar uk en zag ze nog steeds niet en ook us hielp niet.

Uiteindelijk de app op mijn telefoon geďnstalleerd in plaats van op de tablet en toen had ik ze opeens wel.

Maar dat kan dus ook heel goed aan de locatie gelegen kunnen hebben.

• haaymaan
quote:
helm71 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:40:

Werkt prima met NL en usa adressen ..

• helm71
Ik heb ze in de app met een nl lokatie en met een us lokatie getest.. werkte allebei niet..

Inmiddels ben ik er uit. Het werkt -wel-... alleen werkt de voorgestelde tekst van amazon zelf niet.. met “alexa goodmorning” krijg ik een brave alexa terugmelding maar niet mijn routine.

Ik heb er nu “alexa, wakey wakey” van gemaakt... nu gaan mijn lampen op 10%, speelt het nos journaal en gaan mijn lampen dan op 70%.

Blijven mooie apparaten... heb inmiddels in elke kamer 1...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggar
quote:
helm71 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:14:
Inmiddels ben ik er uit. Het werkt -wel-... alleen werkt de voorgestelde tekst van amazon zelf niet.. met “alexa goodmorning” krijg ik een brave alexa terugmelding maar niet mijn routine.
Deze is al eens voorbij gekomen, de oplossing is om het Engels correct te schrijven: “good morning” ipv “goodmorning”.

• zebsite
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 30-08 16:29
Ik kreeg net van Alexa te horen dat ze geen gesproken bevestiging meer geeft na een opdracht (tv on bijv.) maar een geluidje...en inderdaad, na deze boodschap, hoor ik pling-pong na een geslaagde opdracht.

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:26
Dat is toch al een hele poos het geval? Als ik verzoek "Alexa, please turn tv on", krijg ik geen gesproken feedback terug.

• zebsite
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 30-08 16:29
quote:
Kaspers schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:54:
Dat is toch al een hele poos het geval? Als ik verzoek "Alexa, please turn tv on", krijg ik geen gesproken feedback terug.
Tot gisteravond, kreeg ik na elke geslaagde opdracht een vriendelijk "OK" van haar..
Zie nu dat je dit aan of uit kan zetten onder "Alexa Voice Responses" in settings

nieuws: Amazon geeft Alexa mogelijkheid om minder 'verbale feedback' te geven

zebsite wijzigde deze reactie 17-03-2018 11:24 (30%)

• Chrisje1983
  • Laatst online: 22:50
Waar kan ik op dit moment het beste een echo dot bestellen voor een net bedrag?

De links in dit topic werken niet meer en amazon.de verzend de dot niet naar nederland. Komt de PayPal korting voor op ebay vaker terug en kan ik daar op wachten? Zijn daar trends in te zien wanneer die korting er is?

Danku!

Edit> oke ik had waarschijnlijk een verkeerde link te pakken op amazon. Nu een andere echo dot wordt wel verstuurd naar mij! Zijn er nog kortingen die zo nu en dan langskomen voor amazon.de?

Chrisje1983 wijzigde deze reactie 17-03-2018 23:15 (23%)

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:23
quote:
ToolkiT schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:57:
Dat niet, maar wel dat ze soms riep uit het niets alsof we 'Alexa' hadden geroepen. Dit was veelal als de tv aanstond dus mogelijk was er iets wat erop leek.
quote:
Chrisje1983 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 23:12:
Waar kan ik op dit moment het beste een echo dot bestellen voor een net bedrag?

De links in dit topic werken niet meer en amazon.de verzend de dot niet naar nederland. Komt de PayPal korting voor op ebay vaker terug en kan ik daar op wachten? Zijn daar trends in te zien wanneer die korting er is?

Danku!

Edit> oke ik had waarschijnlijk een verkeerde link te pakken op amazon. Nu een andere echo dot wordt wel verstuurd naar mij! Zijn er nog kortingen die zo nu en dan langskomen voor amazon.de?
Ik heb er nog eentje in een la liggen die momenteel niet wordt gebruikt.
Het is een Echo Dot v2 (NL versie) besteld via Amazon.de toen je de EU versie kon bestellen enkele maanden terug. Mocht je interesse hebben stuur maar een PB. Ik had eerder ook iemand anders die interesse had dus die heb ik er ook over benaderd.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
funrider schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:03:
[...]

Dat niet, maar wel dat ze soms riep uit het niets alsof we 'Alexa' hadden geroepen. Dit was veelal als de tv aanstond dus mogelijk was er iets wat erop leek.

[...]
Dat hebben wij ook wel eens..
Met name omdat een vriendinnetje van mijn dochter alexa heet.. dus nu is ons wakeup word 'echo' maar ik moet zeggen dat 'alexa' wel het beste wakeupword is waar beste op rereageerd word.. 'computer' werkte bij mijn dochters helemaal niet terwijl hun accent heel engels is...

• dragon2
  • Niet online
Nu in de aanbieding bij lufthansa, alleen met cc en 9,50 bezorgkosten:
Amazon Echo Dot, Black 35,-
Amazon Echo Spot, white or black 104,-

edit: tikvout

dragon2 wijzigde deze reactie 19-03-2018 19:42 (3%)

• meesje
quote:
dragon2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:18:
Amazon Echo Spot, white or black 124,-
De prijs van de Spot is 104 euro.

• RobIII

RobIII

Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
Hnnnnnnnnnnnnnngggggg.... must... resist.... :X

RobIII wijzigde deze reactie 19-03-2018 20:14 (9%)

Over mij

• meesje
quote:
RobIII schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:12:
[...]

Hnnnnnnnnnnnnnngggggg.... must... resist.... :X
Veel goedkoper zal ie denk ik niet worden. Dus kopen! :)
Ik twijfel nog erg. De Spot zou ik als (luxe) wekker in de slaapkamer willen plaatsen. Destijds had ik al een Dot in huis, echter de Google Home Mini beviel me wat beter. Helaas is er nog geen Google Home ‘Spot’.

meesje wijzigde deze reactie 19-03-2018 21:26 (26%)

• dragon2
  • Niet online
En voor de mensen zonder cc of die een andere echo wensen is o.a. de spot nu ook bij cyberport in de aanbieding:
https://www.cyberport.de/...acturerName=Amazon&page=1
De 40,- korting bij een 2pack echo spot is al langer, maar nu zijn 2 losse dus tijdelijk goedkoper.

Een 2pack echo show is ook heel interessant zo.

dragon2 wijzigde deze reactie 19-03-2018 22:37 (37%)

• meesje
De Spot vind ik nog wel charmant, maar de Show vind ik erg bulky. Kennelijk is dit wel de laatste ontwikkeling. Voor Google Home komen er ook apparaten met een vrij groot scherm.
Ik vraag waar (toekomstige) eigenaren een dergelijke Show neer zetten. Echt mooi staat het denk ik niet in de meeste interieurs.

• rimave
  • Laatst online: 16:26
Verdorie. Toch weer besteld. :p
Deze keer een spot voor in de slaapkamer.

Edit: Niet besteld. Althans niet bij Lufthansa, want die site loopt vast in de laatste stap van bestellen.
Amazon heeft de Echo Spot ook in de aanbieding: https://www.amazon.de/Wir...sr=8-1&keywords=echo+spot.

rimave wijzigde deze reactie 20-03-2018 08:48 (65%)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
quote:
meesje schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:26:
Ik vraag waar (toekomstige) eigenaren een dergelijke Show neer zetten. Echt mooi staat het denk ik niet in de meeste interieurs.
De speakers van deze zijn top voor in de keuken, en het scherm ook (recepten, boodschappenlijst, filpmje/muziek terwijl je kookt), dus ipv een tablet in de keuken (met crappy speakers) heb ik nu een show.

• meesje
quote:
rimave schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:38:
Verdorie. Toch weer besteld. :p
Deze keer een spot voor in de slaapkamer.

Edit: Niet besteld. Althans niet bij Lufthansa, want die site loopt vast in de laatste stap van bestellen.
Amazon heeft de Echo Spot ook in de aanbieding: https://www.amazon.de/Wir...sr=8-1&keywords=echo+spot.
Amazon levert de Spot niet naar NL.

• meesje
quote:
dragon2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:18:
Amazon Echo Spot, white or black 104,-

edit: tikvout
De Dot is nu 45 euro. Het zou me niet verbazen dat dit een prijsfout was, de witte was namelijk al 45 euro. Ook volgt Lufthansa de prijzen van Amazon; daar was de Dot 45 euro.

• rimave
quote:
meesje schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Amazon levert de Spot niet naar NL.
Klopt. Ik heb m'n eerste Dot ook opgehaald.
Gewoon af laten leveren bij een Hermes Pakketpunt net over de grens.

rimave wijzigde deze reactie 20-03-2018 10:13 (14%)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• meesje
quote:
rimave schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:12:
[...]

Klopt. Ik heb m'n eerste Dot ook opgehaald.
Gewoon af laten leveren bij een Hermes Pakketpunt net over de grens.
Ik zie wel vaker Hermes voorbij komen. Zitten daar extra kosten aan vast? Kun je tijdens het amazon bestelproces Hermes selecteren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rimave
quote:
meesje schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:16:
[...]

Ik zie wel vaker Hermes voorbij komen. Zitten daar extra kosten aan vast? Kun je tijdens het amazon bestelproces Hermes selecteren?
Nee, kost niets extra. In de tweede stap van het bestelproces kun je een afleveradres aangeven.
Daar staat ook de optie voor een DHL Packstation. Bij het afhalen moet je dan je paspoort of ID meenemen.
De mevrouw in het tankstation keek er niet raar van op dat een Nederlander het pakketje kwam halen. Gebeurt waarschijnlijk wel vaker. Ik vindt het eerlijk gezegd ook een beetje kinderachtig van Amazon dat ze de Echo niet naar NL versturen.

What does the Fox say?

• meesje
quote:
rimave schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:44:
[...]

Nee, kost niets extra. In de tweede stap van het bestelproces kun je een afleveradres aangeven.
Daar staat ook de optie voor een DHL Packstation. Bij het afhalen moet je dan je paspoort of ID meenemen.
De mevrouw in het tankstation keek er niet raar van op dat een Nederlander het pakketje kwam halen. Gebeurt waarschijnlijk wel vaker. Ik vindt het eerlijk gezegd ook een beetje kinderachtig van Amazon dat ze de Echo niet naar NL versturen.
Bedankt! Ik heb inderdaad bij het bestelproces wel eens de DHL packstation optie gezien (omdat het produkt niet naar NL bezorgd werd). Ik wist niet dat Hermes een DHL afhaalpunt is.

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-09 22:36
Dot bestelt bij Lufthansa. Ging weer 10 euro af omdat ik nieuwe klant was.
Voor 45 euro wil ik wel gaan spelen en Homey ook wat meer spraak mogelijkheden geven.
Nog tips over het instellen? Nog steeds een USA account bij Amazon nodig met US adres? Of kun je gewoon een NL adres invoeren zonder dat de boel er mee kapt?

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:18
Ik zit nu in het vliegtuig naar London. Daar haal ik ook meteen Eem fire tv op bij een afhaalpunt. Ideaal. Ik heb ook 2 echo’s en een spot besteld. Maar die komen via vrienden van uit Duitsland.

• rimave
Gisteren de Spot opgehaald uit Duitsland. Gelijk de auto weer even goedkoop afgetankt.
Eerste indruk is goed. Ik had alleen het schermpje groter verwacht. Verder stonden beide Spots al op mijn naam geregistreerd in de app. Beetje vervelend, omdat de andere Spot voor een vriend is.

De hoek van de camera is ook wat raar. De Spot staat nu op mijn nachtkastje, maar als ik ‘drop-in’ dan zie ik vooral veel muur/plafond, maar niet mijzelf als ik op bed lig. Ik snap dus ook niet dat men zich zo druk maakt om zo’n Spot als wekker in te zetten en dan bang te zijn voor de drop-in optie.

Speaker is wel erg goed. Ik heb de Ring skill ook geďnstalleerd, dus ik kan het beeld van de deurbel op de Spot laten zien. Nu nog even kijken of ik de tv in de slaapkamer kan bedienen via de Spot.

What does the Fox say?

• meesje
quote:
rimave schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:38:
Gisteren de Spot opgehaald uit Duitsland. Gelijk de auto weer even goedkoop afgetankt.
Eerste indruk is goed. Ik had alleen het schermpje groter verwacht. Verder stonden beide Spots al op mijn naam geregistreerd in de app. Beetje vervelend, omdat de andere Spot voor een vriend is.

De hoek van de camera is ook wat raar. De Spot staat nu op mijn nachtkastje, maar als ik ‘drop-in’ dan zie ik vooral veel muur/plafond, maar niet mijzelf als ik op bed lig. Ik snap dus ook niet dat men zich zo druk maakt om zo’n Spot als wekker in te zetten en dan bang te zijn voor de drop-in optie.

Speaker is wel erg goed. Ik heb de Ring skill ook geďnstalleerd, dus ik kan het beeld van de deurbel op de Spot laten zien. Nu nog even kijken of ik de tv in de slaapkamer kan bedienen via de Spot.
Mooi hoor! Ik heb zelf even een Echo Dot gehad. Deze weer verkocht, omdat de Google Home Mini me wat beter bevalt. Hopelijk komt er snel een Google Home ‘Spot’. Ik zou een dergelijk apparaat ook graag als wekker willen gaan gebruiken en b.v. ‘s ochtends de lichten en thermostaat aan te zetten middels voice control.

Wel oppassen he, dat je niet droomt over Alexa (of Echo). :)

• Fraggar
Een tip rondom Spotify op je receiver spelen via Alexa:

- Zorg ervoor dat je receiver een makkelijke naam heeft in Spotify Connect (instellingen in receiver aanpassen), een naam als “Stereo” werkt goed
- Activeer de Alexa skill: speakerfy
- Start je muziek op de Echo: “Alexa play Eminem”
- Verplaats je muziek naar je receiver: “Alexa play on stereo”
- Regel het volume van je receiver: “Alexa turn the volume down on stereo”
- Volgende nummer: “Alexa next song on stereo”
- Stop de muziek: “Alexa stop stereo”

Het is nog niet ideaal, maar deze onofficiële Spotify skill is wel handig om snel muziek aan te zetten op je receiver.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:42
quote:
Fraggar schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:26:
Een tip rondom Spotify op je receiver spelen via Alexa:

- Zorg ervoor dat je receiver een makkelijke naam heeft in Spotify Connect (instellingen in receiver aanpassen), een naam als “Stereo” werkt goed
- Activeer de Alexa skill: speakerfy
- Start je muziek op de Echo: “Alexa play Eminem”
- Verplaats je muziek naar je receiver: “Alexa play on stereo”
- Regel het volume van je receiver: “Alexa turn the volume down on stereo”
- Volgende nummer: “Alexa next song on stereo”
- Stop de muziek: “Alexa stop stereo”

Het is nog niet ideaal, maar deze onofficiële Spotify skill is wel handig om snel muziek aan te zetten op je receiver.
Hoe sluit je Alexa dan aan op je receiver?

Youtube: DashcamNL

• Fraggar
quote:
dfrenner schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:25:
Hoe sluit je Alexa dan aan op je receiver?
Het gaat hier om een receiver die Spotify Connect ondersteunt.

Je gebruikt Alexa dan om Spotify aan te sturen zoals je normaal met de spotify app op je telefoon zou doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jee-dee
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 28-07 20:07
Iemand al de mi-light cloud app getest?
Daarmee kan je milight lampen bedienen via alexa

• haaymaan
quote:
jee-dee schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:35:
Iemand al de mi-light cloud app getest?
Daarmee kan je milight lampen bedienen via alexa
Ik gebruik milight met domoticz via controliz skill kan ik milight sturen werkt perfect

haaymaan wijzigde deze reactie 27-03-2018 00:08 (17%)

• dfrenner
Ik krijg de alexa niet besteld:
https://www.amazon.de/Ama...r=8-3&keywords=Alexa+echo

Maar deze kan wel (duurder):
https://www.amazon.de/gp/product/B07682HBXR

Klopt dat?
Hoe hebben jullie dat gedaan?

• Karizma
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23-09 20:43
quote:
dfrenner schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:15:

Klopt dat?
Is al een aantal keer uitgelegd. De goedkope versie is de Duitse variant, die is alleen bestemd voor de Duitse markt. De internationale versie is voor o.a. Nederland, maar die is duurder. Geen idee waarom maargoed :/

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
quote:
dfrenner schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:15:

Klopt dat?
Familie in DL.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:29
mijn eerste youtube filmpje van hoe ik mijn stofzuiger commandeer via Alexa.:
YouTube: 🔥Xiaomi Mii Robot Vacuum + Amazon Alexa + Controlicz + Domoticz
:) hoop dat ik iemand inspireer.

• Pinky-H9
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:38
Crap ... nu moet ik die Mii Robot wel gaan bestellen hahahahahah!

• Janet_
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01:01
Gister maar eens mn dot weer aangesloten nu ik toch maar ben gezwicht voor spotify premium, zoonlief is helemaal happy met de voicecontrols voor zn muziek. Het kostte me wel even moeite om hem te koppelen met mn soundbar van Samsung, maar na een half uur toch gelukt. Grappig om te horen dat hij Andre Hazes wel vindt maar Marco Borsato niet.

Wel 1 klein dingetje, als ik vraag om het weer spreekt ze over Laakkwartier in plaats van Den Haag, hoe krijg ik haar zover dat ze Den Haag opnoemt?

• dfrenner
quote:
funrider schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:48:
[...]

Nee nog niet. Recentelijk even de Echo uit de woonkamer verwijderd. Ik vond de functies toch wat te beperkt voor nu, mogelijk haal ik m later weer uit de kast. De kinderen gingen ook te vaak Alexa roepen tot frustratie van mijn vrouw.
Kan iedereen tegen Alexa praten? Of moet je iedereen als user toevoegen ofzo?

Ik sta op het punt een echo te kopen.

• Guidooow
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:12
quote:
dfrenner schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:28:
[...]

Kan iedereen tegen Alexa praten? Of moet je iedereen als user toevoegen ofzo?

Ik sta op het punt een echo te kopen.
Iedereen, je hoeft geen meerdere users toe te voegen, volgens mij kan dat ook helemaal niet!

Guidooow wijzigde deze reactie 31-03-2018 10:41 (17%)

• dragon2
  • Niet online
quote:
Guidooow schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:39:
[...]

Iedereen, je hoeft geen meerdere users toe te voegen, volgens mij kan dat ook helemaal niet!
Meerdere accounts schijnt wel te kunnen, iig zo dat alexa weet tegen wie ze praat. Ik neem aan dat dat handig is voor verschilende agenda's enz. Vraag maar eens: Alexa, who am I?

Ik heb daar verder niets mee gedaan, dus ze weet niet hoe ik heet, wel onder welk account ik zit.
quote:
dfrenner schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:28:
[...]

Kan iedereen tegen Alexa praten?
Yup. Iedereen die een beetje Engels kan en het een beetje snapt wel :+

dragon2 wijzigde deze reactie 31-03-2018 11:19 (19%)

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True