Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:58
quote:
alex75 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:25:
@Loekf2

Als jij toch bij Lufthansa bestelt, dan betaal je ook gewoon § 79,-
Of hier: https://www.cyberport.de/...stoff-5S01-005_11214.html
Komen nog wel verzendkosten bij, ongeveer een tientje...

lowo wijzigde deze reactie 14-12-2017 21:49 (8%)

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-01 15:08
quote:
Spoonlift schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:33:
Ik krijg mijn Nest Thermostaat niet aan de praat met Routines.

Bij smart home staat wel "home" met het thermostaat symbool (zo heet mijn thermostaat ook). Maar als ik deze toe wil voegen krijg ik de melding "Alert this device is currently not supported.".

Doe ik iets fout of wil Alexa gewoon niet lief samenwerken met Nest.
[..]
Heb je de Nest skill geÔnstalleerd? Nest skill

Ik zie de Nest ook onder devices maar je moet eerst koppelen via de skill.

(ik zie Łberhaupt geen 'Routines' onder Smart Home - waar zie je dat?

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:17
quote:
pelt schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:13:
Ik heb er van het weekend een halve dag aan besteed. Ik ben er inmiddels vrij zeker van dat het niet gaat werken met een account dat als 'hoofd'account op Amazon.de is geregistreerd. Zowel Spotify als Skills kreeg ik niet geinstalleerd (de Skills verwachtten een Duitse taalinstelling, waardoor Amazon maar besluit dat je dat moet aanpassen, alvorens je Skills kan toevoegen). Spotify is uitgegrijst om Amazon Music te promoten (gok ik).

Ik had ook nog een tweede account: deze stond ook geregistreerd op Amazon.de, maar deze heb ik omgezet naar een US account (dit betekent wel dat alles volgens de US Amazon verloopt, je betaalt dus ook in Dollars). Vervolgens werkt alles zoals je verwacht: Skills, Spotify (en een hoop extra koppelingen zoals Amerikaanse TV providers), het Weer werken out of the box.

Hier heb ik mijn account omgezet naar een US account:
https://www.amazon.com/mn..._1#/home/settings/payment

Het enige vervelende is dus dat mijn 'Hoofd' Amazon account nu niet gekoppeld is aan mijn Echo.

***members only***
Ah, ik heb hem gewoon bij Amazon.de besteld en daarna via Huifkar naar mijn thuisadres laten verzenden. § 35 voor de Echo Dot 2 en § 19,50 voor de doorzending naar NL.
quote:
jooncheez schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:03:
Sinds kort ook 2 Duitse Echo Dots in huis. Werkt prima met Hue, Sonos en Spotify. M'n Amazon account stond al ingesteld op de US, maar dat is ook makkelijk in te stellen.

Ik heb nog wel problemen met meerdere gebruikers. Ik heb m'n huisgenoot uitgenodigd in m'n "household" en we hebben beiden Alexa onze voice laten leren.

Als m'n huisgenoot echter een reminder instelt, krijg ik hier ook een notificatie van via de Alexa app.

Ook hebben we beiden onze agenda gekoppeld, maar iedere keer wanneer ik mijn afspraken opvraag, krijg ik eerst te horen dat Alexa 1 van de agenda's niet kan accessen, omdat ze mijn stem niet herkend. Vervolgens vertelt ze mij wel de juiste afspraken. Hetzelfde geldt voor mij huisgenoot.

Ik weet niet of er wat fout gaat, of dat Alexa gewoon nog niet goed kan omgaan met meerder gebruikers.
Luister jij Spotify enkel via de Echo Dot? Dat kan bij mij namelijk ook prima. Ik wil hem echter op de Marantz horen, via de daarop aangesloten speakers. Dus gewoon Spotify Connect, maar dan via voicecontrol. Nu moet ik eerst tegen Alexa praten, dan naar mijn telefoon/laptop/tablet lopen en daar het apparaat kiezen en dan pas hoor ik het op de receiver/speakers. Lekker handig. Dan is het sneller om meteen 1 van die apparaten te pakken en een liedje te kiezen. Het is zelfs zo erg, dat als ik tegen Alexa zeg "next song" oid, dat alle geluid direct via de Dot gespeeld wordt en mijn stereoinstallatie niks geen muziek meer afspeelt.
quote:
EricDH schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:10:
Heeft iemand toevallig de HEOS skill aan de praat kunnen krijgen?
Ik gebruik een US amazon account maar kan de skill dus niet vinden om muziek naar mijn Marantz of Heos speaker te sturen.

Gek genoeg zie ik wel de Marantz en Heos speaker als devices staan... maar kan daar niets mee doen.

Spotify, Hue, Nest etc. werken allemaal perfect.
Ik hoop in elk geval dat het snel werkt, want dit is ^&(&(#.
Heb je mooie speakers in huis, werken ze er niet mee.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:36
Ik las hierboven een hele discussie over US accounts en US adressen. Volgens mij onzin. Een "Amazon" account werkt op alle Amazon sites. Enige wat van belang bij Amazon is voor Kindles, FireTVs en Echo's is je locatie onder "Content en Devices. Je kunt daar je land instellen en de Amazon online shop waar je spullen (= digitale diensten/producten) koopt.

Bij mij staat land op Nederland en Amazon.com als shop.

Ooit zo gedaan omdat ik ook een Kindle heb en wel eens ebooks via Amazon.com koop.

Overigens +1 voor diegene die de NOS skill in elkaar heeft gedraaid.

loekf2 wijzigde deze reactie 15-12-2017 08:21 (6%)

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone 7 128GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Galois
  • Registratie: oktober 2002

Galois

1811 - 1832

quote:
loekf2 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:20:
Ik las hierboven een hele discussie over US accounts en US adressen. Volgens mij onzin. Een "Amazon" account werkt op alle Amazon sites. Enige wat van belang bij Amazon is voor Kindles, FireTVs en Echo's is je locatie onder "Content en Devices. Je kunt daar je land instellen en de Amazon online shop waar je spullen (= digitale diensten/producten) koopt.
Ik moet het maar gaan ervaren... :)
Vanmiddag komt mijn Echo Dot binnen. Ben heel erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Heb inmiddels een US-account aangemaakt met een fake US adres. Eens even kijken hoe ik 'm aan ga melden, via mijn US-account of gewoon met mijn 'normale' account (waar ik wel eens mee op amazon.de besteld heb...).

Ik zal mijn eerste stapjes ervaringen wel met jullie delen.
(dank voor alle ervaringen van de overige gebruikers! zeer nuttig!)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• loekf2
quote:
Galois schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:14:
[...]

Ik moet het maar gaan ervaren... :)
Vanmiddag komt mijn Echo Dot binnen. Ben heel erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Heb inmiddels een US-account aangemaakt met een fake US adres. Eens even kijken hoe ik 'm aan ga melden, via mijn US-account of gewoon met mijn 'normale' account (waar ik wel eens mee op amazon.de besteld heb...).

Ik zal mijn eerste stapjes ervaringen wel met jullie delen.
(dank voor alle ervaringen van de overige gebruikers! zeer nuttig!)
Niets is makkelijker dan met spraak je lichten aan te laten gaan en de audio + TV aan te zetten.

Vergeet ook de "routines" niet, waarmee je met een commando een hele sequence van dingen kunt schakelen etc.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone 7 128GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• ZiSE
quote:
EricDH schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:10:
Heeft iemand toevallig de HEOS skill aan de praat kunnen krijgen?
Ik gebruik een US amazon account maar kan de skill dus niet vinden om muziek naar mijn Marantz of Heos speaker te sturen.

Gek genoeg zie ik wel de Marantz en Heos speaker als devices staan... maar kan daar niets mee doen.

Spotify, Hue, Nest etc. werken allemaal perfect.
Skill geÔnstalleerd? https://www.amazon.com/So...tertainment/dp/B0756X5XJ2

• EricDH
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:43
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 01:41:
[...]

Ah, ik heb hem gewoon bij Amazon.de besteld en daarna via Huifkar naar mijn thuisadres laten verzenden. § 35 voor de Echo Dot 2 en § 19,50 voor de doorzending naar NL.

[...]

Luister jij Spotify enkel via de Echo Dot? Dat kan bij mij namelijk ook prima. Ik wil hem echter op de Marantz horen, via de daarop aangesloten speakers. Dus gewoon Spotify Connect, maar dan via voicecontrol. Nu moet ik eerst tegen Alexa praten, dan naar mijn telefoon/laptop/tablet lopen en daar het apparaat kiezen en dan pas hoor ik het op de receiver/speakers. Lekker handig. Dan is het sneller om meteen 1 van die apparaten te pakken en een liedje te kiezen. Het is zelfs zo erg, dat als ik tegen Alexa zeg "next song" oid, dat alle geluid direct via de Dot gespeeld wordt en mijn stereoinstallatie niks geen muziek meer afspeelt.

[...]

Ik hoop in elk geval dat het snel werkt, want dit is ^&(&(#.
Heb je mooie speakers in huis, werken ze er niet mee.
Ik heb die skill nu wel gevonden maar kan er geen ruk mee. Kwam op deze url : http://denon.custhelp.com...me-entertainment-skill%3F het fijne bericht tegen dat spotify nog niet werkt op deze manier met Alexa en HEOS..... toppie... ff afwachten dan maar.

Ben het met je eens dat de huidige sequence redelijk ruk is.

• Jorgen
Volgens de helppagina's van Denon en Marantz moet er een HEOS skill te vinden zijn. Ik kom hem niet tegen in de app en ook niet op Amazon.com. Met deze skill zou je je apparaat moeten kunnen aansturen. Met een beetje mazzel zou hij dan zone 1 gewoon via de aangesloten speakers kunnen afspelen. Enige, zonder skill, geen functie... :? Het is een tof speelt, maar op dit moment vraag ik 6 x per dag hoe laat het is - bijv. tijdens het koken als ik vieze handen heb; en laat ik me "opstralen" (Alexa Beam me up!). De integratie met Spotify werkt, maar alleen op de Dot. Dacht ik net een paar stappen verder te komen; helaas.

• ZiSE
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:29:
Volgens de helppagina's van Denon en Marantz moet er een HEOS skill te vinden zijn. Ik kom hem niet tegen in de app en ook niet op Amazon.com.
Uhm - 2 posts boven je?

• Jorgen
quote:
Nope, dat is enkel de informatie over de skill. Idem op de site van Marantz.
Alle andere links op de Denon + Marantz sites ook al gecheckt.

Jorgen wijzigde deze reactie 15-12-2017 12:28 (12%)

• ZiSE
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:27:
[...]

Tis toch echt een skill - account gekoppeld? Ik heb geen Heos dus kan het niet testen voor je.

ZiSE wijzigde deze reactie 15-12-2017 12:31 (6%)

• Kenmar
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14-01 13:32
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:27:
[...]

Het gaat om deze link https://www.amazon.com/So...tertainment/dp/B0756X5XJ2

• EricDH
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:43
quote:
Die skill heb ik ook (met een US account) maar helaas pindakaas geen Spotify connect. Dus kan er momenteel geen fluit mee behalve wat lokale muziek streamen.

• Jorgen
quote:
quote:
ZiSE schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:30:
[...]

Tis toch echt een skill - account gekoppeld? Ik heb geen Heos dus kan het niet testen voor je.
[afbeelding]
Bizar. Nu zie ik hem wel, maar ondanks de koppeling, kan ik er kennelijk niks mee.
Straks nog eens proberen.

• ZiSE
quote:
EricDH schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:40:
[...]

Die skill heb ik ook (met een US account) maar helaas pindakaas geen Spotify connect. Dus kan er momenteel geen fluit mee behalve wat lokale muziek streamen.
Paar posts terug werd er gezegd dat Spotify +.Heos niet werkt - dus als dat je doel is dan zul je nog ff moeten wachten schijnbaar.

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-01 14:28
Ik was eerst erg blij met nieuws dat de Echo nu ook in NL ondersteund wordt, maar het voelt toch een beetje als een kat in de zak.

Ik heb 1 amazon account. Momenteel staat die, samen met de apparaten op Duitsland. Ik heb een Echo dot en een FireTV. Ik heb een (duits) Prime abbonnement voor PrimeVideo, foto backup en Prime Delivery. Allebei hebben ze prima gewerkt, alhowel ik wel wat heen en weer hebben lopen klooien met US - DE, om de Ikea Tradfri skill te kunnen downloaden.

Ik durf niet meer zo goed te wisselen van account, omdat ik bang ben om Spotify kwijt te raken. Zowat DE belangrijkste functie voor de Echo dot.

De FireTV is door de omzetting DE -> US en weer terug US -> DE niet meer werkend te krijgen, error 5505 kom ik niet meer vanaf :-(

Is er iemand die dezelfde setup heeft, maar alles wel werkend heeft onder 1 account? Of kom ik er niet onderuit om 2 accounts aan te maken?

• Galois

Galois

1811 - 1832

Nou, vandaag mijn Echo Dot binnengekregen (die ik maandag voor 30 euro incl. verzenden bij Lufthansa gekocht heb :) )

Mooi apparaatje. Stuk kleiner dan ik verwacht had. Ik had 'm nl nooit in het echt gezien en had een beeld in mijn hoofd dat hij een stuk groter zou zijn.

Nu ben ik best technisch en veel ervaring met installeren, instellen, aansluiten, enz, enz, enz, van gadgets en elektronica, maar toch een uurtje bezig geweest om de Hue en Nest skills werkende te krijgen.

Mijn vrouw zei al: "Het is toch stom dat het jou niet lukt om het gelijk voor elkaar te krijgen? Zo'n apparaat is dus kennelijk niet weggelegd voor de gewone gebruiker zoals ik?" en ik moet eerlijk zeggen dat daar wel wat in zit.

Erg gebruiksvriendelijk is het apparaat niet. De skills enablen ging goed, maar het vinden van de devices niet. Uiteindelijk na veel proberen en opnieuw inloggen deden ze het opeens. Geen idee waarom eerst niet en later wel.

Verder werkt het mooi. Ze verstaat je erg goed. Het geluid dat eruit komt valt mij zeker niet tegen (maar niet geschikt voor muziek luisteren, uiteraard).

Wat wel fijn is dat je gewoon door kunt praten als zij 'bezig' is en er dus een buffer is. Wat wel irritant is, als ik de temperatuur buiten wil weten, dat ze met een heel weerbericht komt! :)
Als ik vraag 'temperature outside' wil ik ook alleen de temperatuur. Dat doet ze namelijk wel als ik vraag om 'temperature inside' (ik heb een nest).

Ik zal wel dezer dagen handige dingetjes ontdekken... voor nu is het (vooral) een leuk speeltje. Wel jammer dat een lamp hier 'spot left' heet en dat ik dat kennelijk niet goed uitspreek :)

Floor lamp, dinner room, living room, verstaat ze allemaal. Maar spot left niet :(

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Panzer Dean
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:51
quote:
Galois schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:05:
Wel jammer dat een lamp hier 'spot left' heet en dat ik dat kennelijk niet goed uitspreek :)

Floor lamp, dinner room, living room, verstaat ze allemaal. Maar spot left niet :(
Ja, dat is nog een beetje trial-and-error. Ik heb hier een Tiffany lamp staan die ik zo genoemd heb, maar 5/10 keer snapt ze het niet. Even zoeken af en toe naar een makkelijke naam om uit te spreken (en die je je dan ook kan herinneren!)...

• 3mph
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13-01 07:35
Spotify werkt hier ook gewoon 👌

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
Panzer Dean schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:18:
[...]

Ja, dat is nog een beetje trial-and-error. Ik heb hier een Tiffany lamp staan die ik zo genoemd heb, maar 5/10 keer snapt ze het niet. Even zoeken af en toe naar een makkelijke naam om uit te spreken (en die je je dan ook kan herinneren!)...
Nee, maar aan 'spot left' valt toch weinig verkeerd uit te spreken toch? :)

• Tweakarim
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15-01 12:28

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Echo dot hier ook binnen, geinig ding zeker voor het geld.
Maand gratis amazon music unlimited genomen en dat werkt lekker.
Bluetooth verbinding van echo naar samsung soundbar. Koppelen en ontkoppelen gaat eenvoudig met stem commando. Tevens eenvoudig kunnen koppelen met mijn lyric thermostaat en kan nu de temperatuur met stem commando omhoog en omlaag zetten. Stem herkenning werkt boven verwachting, ik hoef niet alles over duidelijk te articuleren, als ik gewoon normaal praat snapt ze wat ik bedoel.
Al met al een leuke gadget, of het op termijn veel gebruikt wordt zal de tijd uitwijzen.
Nu nog de nos skill werkzaam zien te krijgen.

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

Heb eindelijk wat tijd gehad om te kunnen spelen met de Echo, erg tevreden mee tot nu toe. Nog wel een aantal puntjes die ik graag verbeterd zie worden:
• Spotify moet gewoon werken met een NL adres... Heb het nu op een US adres moeten instellen.
• Ik zou graag een aantal standaard commandos ook willen toevoegen aan routines; bijv. het instellen van een sleep timer, of het spelen van een bepaalde playlist. Dan kan ik mooi "Alexa, nighty night" zeggen zodat alle lampen uitgaan, Alexa me welterusten zegt, en vervolgens voor een half uur slaapliedjes speelt :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Tweakarim

Tweakarim

In de alexa beta app zowel op de ipad als samsung s6 zie ik geen optie om routines toe te voegen, kan dat kloppen of kijk ik verkeerd?

• pelt
  • Laatst online: 15-01 11:49
Routines zijn niet beschikbaar met een NL adres. Wel met een US account. Maar Alexa kan dan idd precies wat hierboven staat.

• SanderVDP7
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15-01 14:48
quote:
Chester schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:46:

• Ik zou graag een aantal standaard commandos ook willen toevoegen aan routines; bijv. het instellen van een sleep timer, of het spelen van een bepaalde playlist. Dan kan ik mooi "Alexa, nighty night" zeggen zodat alle lampen uitgaan, Alexa me welterusten zegt, en vervolgens voor een half uur slaapliedjes speelt :P
Kan dat niet met IFTTT geregeld worden? Ben er nog niet in depth op ingegaan, maar tijdens mijn korte ontdekkingsperiode was ik echt verrast door het aantal mogelijkheden dat IFTTT je biedt.

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

quote:
SanderVDP7 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:16:
[...]

Kan dat niet met IFTTT geregeld worden? Ben er nog niet in depth op ingegaan, maar tijdens mijn korte ontdekkingsperiode was ik echt verrast door het aantal mogelijkheden dat IFTTT je biedt.
Dat kan, maar dan zou je “Alexa, trigger nighty night” moeten zeggen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Karizma
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15-01 22:47
Een minpuntje met de Spotify integratie; hij respecteert niet de Sort by instelling van je playlist. Dus als Alexa mijn lijst af gaat spelen, begint hij bij de oudste nummers.

Enige oplossing tot nu toe is de shuffle modus.

• antoonxxx
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:33
Dat probleem heb ik ook met Spotify. Ik kan mijn echo nergens vinden in mijn Amazon account, weet iemand waar ik die kan vinden?

• ZiSE
quote:
antoonxxx schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:42:
Dat probleem heb ik ook met Spotify. Ik kan mijn echo nergens vinden in mijn Amazon account, weet iemand waar ik die kan vinden?
Moet hier tussen staan: https://www.amazon.com/mycd

• antoonxxx
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:33
Helaas, alle filters geprobeerd maar staat er niet tussen

• ZiSE
quote:
antoonxxx schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:17:
Helaas, alle filters geprobeerd maar staat er niet tussen
En je hebt niet meerdere Amazon accounts - cq landen waar je shopt?

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

quote:
Forza11 schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:46:
Heeft iemand de Alexa werkend met Honeywell evohome? Ik lees wat wisselende berichten op UK sites over de werking hier van...
Ik heb gisteren getracht mijn Honeywell Evohome toe te voegen aan een Dot Echo. De skill zit er in, mijn account is correct (kan er mee inloggen op de totalconnect site van Honeywell en zie daar mijn systeem), maar Alexa kan helaas niets vinden. Geen idee of dit ergens iets te maken heeft met een geografische blokkade?

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• aard01
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 22:39
quote:
Galois schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:05:
Nou, vandaag mijn Echo Dot binnengekregen (die ik maandag voor 30 euro incl. verzenden bij Lufthansa gekocht heb :) )
Goede tip! Zojuist mijn tweede Echo Dot bij Lufthansa besteld (35 euro inclusief verzendkosten)! _/-\o_
Ik had alleen niet in de gaten dat je 5 euro korting kreeg bij inschrijven voor de nieuwsbrief ;)

aard01 wijzigde deze reactie 16-12-2017 16:20 (10%)

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:20
quote:
aard01 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:19:
[...]

Goede tip! Zojuist mijn tweede Echo Dot bij Lufthansa besteld (35 euro inclusief verzendkosten)! _/-\o_
Ik had alleen niet in de gaten dat je 5 euro korting kreeg bij inschrijven voor de nieuwsbrief ;)
Wees gerust, die korting kun je niet gebruiken op al afgeprijsde producten (probeer ik net) ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

• rVercors
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13-01 15:41
Hoe geeft Amazon inzicht in wat voor gegevens ze van je bewaren? Google (Home) doet dit in "mijn activiteit", maar je moet perse de locatie/apparaatgegevens/browse gegevens aan hebben staan. Als je dit uitzet werkt niets meer.

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16-01 13:29

The Chosen One

Zie signature!

edit; reactie duidelijker gemaakt

The Chosen One wijzigde deze reactie 18-12-2017 10:34 (94%)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Steefph schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:59:
[...]

Wees gerust, die korting kun je niet gebruiken op al afgeprijsde producten (probeer ik net) ;)
Hoe kom je aan die kortingscode? Ik heb me enkele dagen geleden ingeschreven, ook voor de nieuwsbrief, maar geen code gekregen. Of zie ik iets over het hoofd?

Het gaat mij met name om de Show, Amazon verzendt die niet naar NL.

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:20
quote:
dragon2 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:55:
[...]

Hoe kom je aan die kortingscode? Ik heb me enkele dagen geleden ingeschreven, ook voor de nieuwsbrief, maar geen code gekregen. Of zie ik iets over het hoofd?

Het gaat mij met name om de Show, Amazon verzendt die niet naar NL.
Ik kreeg de code gelijk. Mogelijk omdat ik ook m'n M&M nummer invulde. Heb je een pm gestuurd met de code. Ik kan er toch niks mee ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

• dragon2
  • Niet online
quote:
Steefph schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:06:
[...]

Ik kreeg de code gelijk. Mogelijk omdat ik ook m'n M&M nummer invulde. Heb je een pm gestuurd met de code. Ik kan er toch niks mee ;)
1) je bent geweldig *O*
2) Lufthansa is niet zo geweldig meer; de kortingscodes werken niet meer op amazon producten -O-

Maar had nog wat kleins nodig, dus toch blij, thnx :)

Ben benieuwd, nog niet veel mensen hier met een show... Mijn doel is keuken. Dat drop-in lijkt me niet zo handig (even afgezien van het feit dat ik niemand ken met een show), privacy-wise... Maar wellicht gaan we er in de toekomst allemaal wel aan. A la Star Trek :)

Sowieso heb ik hier al een aardig Star Trek huisje: Computer, turn on TV. Computer, turn on all livingroom lights. Computer, goodnight.

Alleen jammer dat ik net Star Trek TNG en Eureka opnieuw aan het bekijken ben, die zeggen nogal vaak 'Computer'. Dusz.
Mijn dotje: 'I did not quite get that...'. _O-

Nu nog iets verzinnen zodat ik de vissen kan voeren, theewater kan opzetten en de gordijnen open/dicht kan doen. Toekomstmuziek... Maar ik wil ook een SARAH >:)

• seeKo
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-01 15:09
quote:
spraak-makend schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:12:
Ik las de discussie over het instellen van de Logitech Harmony hub icm Alexa. Ik weet uit eigen ervaring dat dit inderdaad wel een dingetje kan zijn... Om anderen te helpen (en omdat ik zelf razend enthousiast over ben) op onderstaande link ook de uitleg hoe te koppelen. Geheel overeenkomstig met wat SkorpionNL heeft gezegd.

https://www.spraak-makend...avanceerd-troubleshooten/
Ik heb zojuist je stappen gevolgd, maar het lukt nog steeds niet. Is het wellicht veranderd?

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 16-01 07:23
quote:
seeKo schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:07:
[...]

Ik heb zojuist je stappen gevolgd, maar het lukt nog steeds niet. Is het wellicht veranderd?
Gebruik je toevallig Google Chrome?
Die deed het bij mij ook niet. Maar een andere browser accepteerde de aanpassingen aan mijn locatie wel.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• lowo
quote:
dragon2 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:47:
[...]

1) je bent geweldig *O*
2) Lufthansa is niet zo geweldig meer; de kortingscodes werken niet meer op amazon producten -O-

Maar had nog wat kleins nodig, dus toch blij, thnx :)

Ben benieuwd, nog niet veel mensen hier met een show... Mijn doel is keuken. Dat drop-in lijkt me niet zo handig (even afgezien van het feit dat ik niemand ken met een show), privacy-wise... Maar wellicht gaan we er in de toekomst allemaal wel aan. A la Star Trek :)

Sowieso heb ik hier al een aardig Star Trek huisje: Computer, turn on TV. Computer, turn on all livingroom lights. Computer, goodnight.

Alleen jammer dat ik net Star Trek TNG en Eureka opnieuw aan het bekijken ben, die zeggen nogal vaak 'Computer'. Dusz.
Mijn dotje: 'I did not quite get that...'. _O-

Nu nog iets verzinnen zodat ik de vissen kan voeren, theewater kan opzetten en de gordijnen open/dicht kan doen. Toekomstmuziek... Maar ik wil ook een SARAH >:)
Je kunt je dotje instellen op 4 verschillende wake words, t.w. Alexa, Amazon, Echo en.. speciaal voor de trekkies.. Computer. Deze instelmogelijkheid vind je onder settings - "jou Echo Dot" - Wake Word.
Daarbij is "jou echo dot" de dot die je wil aansturen ( bijvoorbeeld is dat bij mij dan "Dot Livingroom" ) - of een van mijn andere dot's die elk een andere aanduiding hebben.

• dragon2
  • Niet online
quote:
lowo schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:32:
[...]

Je kunt je dotje instellen op 4 verschillende wake words, t.w. Alexa, Amazon, Echo en.. speciaal voor de trekkies.. Computer. Deze instelmogelijkheid vind je onder settings - "jou Echo Dot" - Wake Word.
Daarbij is "jou echo dot" de dot die je wil aansturen ( bijvoorbeeld is dat bij mij dan "Dot Livingroom" ) - of een van mijn andere dot's die elk een andere aanduiding hebben.
Mja, dat is wat ik dus gedaan had O-)

Maar in de praktijk is dat met een TV in de buurt toch iets minder handig gebleken. Maakt niet uit ik houd het zo, want, Trekkie 8)

#jouw

• rusman
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06-01 11:19
Ik heb wat zitten zoeken, maar kom er niet helemaal uit. Wat gebruiken jullie voor "slimme" wandschakelaars? Ik graag een aantal schakelaars kunnen bedienen via Alexa, maar ook nog steeds met de hand. Ik heb wel een aantal hue lampen in huis, maar ik zoek eigenlijk een goedkoper oplossing om een aantal van deze lampen te bedienen.

• Tweakarim

Tweakarim

quote:
boelensman1 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:03:
[...]

Haha, zat daar zelf ook al naar te kijken maar kon het niet zo snel vinden. Heb zelf ook een US account en kan hem zelf niet eens downloaden lol.

Zal morgen kijken hoe ik hem ook in de US kan publiceren.

EDIT: heb opnieuw gepublished nu voor alle landen, moet alleen nog door het Amazon "certification" proces heen.
Helaas is de NOS skill nog niet te vinden via de alexa app ingesteld op een NL adres.

• boelensman1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-01 12:19
quote:
Tweakarim schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:48:
[...]

Helaas is de NOS skill nog niet te vinden via de alexa app ingesteld op een NL adres.
Das vreemd, hij zou enabled moeten zijn "In all countries and regions where Amazon distributes skills".

Heeft iemand hier ervaring mee? De andere optie is handmatig de landen selecteren, zou dat ook kunnen doen.

• ndjong
  • Niet online
quote:
boelensman1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:54:
[...]

Das vreemd, hij zou enabled moeten zijn "In all countries and regions where Amazon distributes skills".

Heeft iemand hier ervaring mee? De andere optie is handmatig de landen selecteren, zou dat ook kunnen doen.
De app mag wel op Nederlands staan, maar je hebt een US account nodig, en je moet op de website van Amazon nog naar: Your Account > Your Content & Devices > 3e tabblad > Amerikaans adres nogmaals invoeren.

Pas na die stappen kun je bij de NOS skill (en bij routines etc etc.)

Wanneer ik een Nederlands adres bij mijn Amazon account invoer, kan ik inderdaad amper skills vinden (ook de NOS skill niet)

ndjong wijzigde deze reactie 17-12-2017 18:29 (9%)

• loekf2
quote:
Tweakarim schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:48:
[...]

Bij mij wel hoor. Adres in Alexa staat op m'n NL woon adres. Ik heb Netherlands bij "Contents & Devices" staan (zie Amazon home page, je account settings). Amazon.com staat als web store Contents & Devices.

NOS app is gewoon te vinden onder skills.

Trouwens iemand al een skill voor de ANWB file info gemaakt ?

• loekf2
quote:
ndjong schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:28:
[...]

De app mag wel op Nederlands staan, maar je hebt een US account nodig, en je moet op de website van Amazon nog naar: Your Account > Your Content & Devices > 3e tabblad > Amerikaans adres nogmaals invoeren.
Waar ?

en ik heb toch echt een NL adres hoor op Amazon.com:

• Tweakarim

Tweakarim

quote:
loekf2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:47:
[...]

Bij mij wel hoor. Adres in Alexa staat op m'n NL woon adres. Ik heb Netherlands bij "Contents & Devices" staan (zie Amazon home page, je account settings). Amazon.com staat als web store Contents & Devices.

NOS app is gewoon te vinden onder skills.

Trouwens iemand al een skill voor de ANWB file info gemaakt ?
Gek, als ik zoek in de alexa app op NOS zowel op telefoon als ipad, geen resultaten. Alleen als ik naar amazon.com ga vind ik hem wel, kan ik hem ook op enable zetten. Als die vervolgens zegt manage in flash briefing wordt ik doorgestuurd naar de app en daar staat ie weer niet bij. Ben benieuwd hoe jij het aan de praat hebt gekregen.

• ndjong
  • Niet online
quote:
loekf2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:57:
[...]

Waar ?

[afbeelding]

en ik heb toch echt een NL adres hoor op Amazon.com:

[afbeelding]
Op je eerste screenshot staat Netherlands bij Country Settings, Dat heb ik echt moeten wijzigen naar een US adres voordat het ging werken.

ndjong wijzigde deze reactie 17-12-2017 21:26 (4%)

• aard01
quote:
rusman schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:09:
Ik heb wat zitten zoeken, maar kom er niet helemaal uit. Wat gebruiken jullie voor "slimme" wandschakelaars? Ik graag een aantal schakelaars kunnen bedienen via Alexa, maar ook nog steeds met de hand. Ik heb wel een aantal hue lampen in huis, maar ik zoek eigenlijk een goedkoper oplossing om een aantal van deze lampen te bedienen.
Ik heb zelf een Vera Domotica systeem die ik aan mijn Alexa heb gekoppeld. Werkt perfect. Kijk eens op www.robbshop.nl

• lowo
quote:
dragon2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:36:
[...]

Mja, dat is wat ik dus gedaan had O-)

Maar in de praktijk is dat met een TV in de buurt toch iets minder handig gebleken. Maakt niet uit ik houd het zo, want, Trekkie 8)

#jouw
Hahaha, ja idd. Die vervelende Picard roept steeds "computer" en daar reageert jou dot dan op. Tevens de reden waarom de mijne in de woon- en slaapkamer weer gewoon "Alexa" heten.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Even mijn vorige vragen wat verduidelijkt met alle shops/sites gedoe.
  • Hij kan Audible boeken lezen maar kan dat van beide Audible.co.uk en Audible.com?
  • Ik heb een account/wat boeken bij audible.co.uk die ik lang geleden gebruikte met mijn Kindle 3/Keyboard (werkt nu nog, gisteren gecheckt) maar die kan ik NU niet meer gebruiken met mijn New Kindle Oasis, daar is audible.com verplicht. Iemand die dat uberhaupt kan checken?
  • En hoe werkt meerdere websites/shops bij Alexa? Amazon.com, .co.uk, .de.
  • Koop mijn e-books bij Amazon.com, films e.d. bij .co.uk en dan wat andere dingen als de New Kindle Oasis en Alexa dus maybe bij .de. Bij content en devices staat nu: "Current country: Netherlands You are currently linked to shop on Amazon.com."
  • Waar kun je zien welke 'skills' er zijn voor Nederland alleen? Vind alleen een hele grote lijst steeds waarvan ik zeker weet dat de meeste hier niet zijn.
  • Neem aan dat er niks bekend is over wanneer wat voor skills/support er komt?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One

• Tweakarim

Tweakarim

Is er iemand die google search werkend heeft gekregen op de echo? Ik lees dat dit mogelijk is maar wel via een behoorlijk omslachtig proces. Lijkt me wel een heel handige skill om te hebben.

Edit: de hamony hub kost momenteel bij amazon.de ''maar'' §69,-.

Tweakarim wijzigde deze reactie 18-12-2017 14:58 (15%)

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:53
quote:
Tweakarim schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:35:
Is er iemand die google search werkend heeft gekregen op de echo? Ik lees dat dit mogelijk is maar wel via een behoorlijk omslachtig proces. Lijkt me wel een heel handige skill om te hebben.
Gebruik het eigenlijk nooit, maar wel aan het werk gekregen en daar moet je even wat tijd in steken.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:55

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
Tweakarim schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:35:
Nee, en qua random vragen is Alexa heel matig... Als er ergens een wiki is met in de eerste paragraaf je antwoord dan wil dat nog wel eens lukken, maar 9 van de 10 keer weet ze het niet..
Ik probeer mijn vraag ook altijd zo te formulieren dat het in de syntax is waar ze wat mee kan..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tester_-_
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12-01 10:41
quote:
boelensman1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:54:
[...]

Het lijkt er op dat de NOS skill nog steeds alleen in de US store te vinden is, niet in de Duitse en ook niet in de UK store. Helaas ben ik aan de UK store gebonden vanwege de Osram Lightify api, die is voor Noord-Amerika anders dan de rest van de wereld en het is toch wel erg relaxed je verlichting stemgestuurd te bedienen ;-)

Hoe dan ook, ik was benieuwd of het handmatig selecteren van de UK store wel werkt voor de NOS skill, want vooralsnog lijkt het alleen in de US store te verschijnen. Geen halszaak, maar was benieuwd of je dit nog geprobeerd hebt?

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 13:45
Een paar algemene opmerkingen over mijn Echo dot EU v2:
* soms moet ik echt bijna schreeuwen of heel dicht erbij te gaan staan om Alexa te laten stoppen ook al staat de muziek niet hard.
* Ze snapt maar niet als ik zeg 'Alexa Play Qmusic on TuneIn'
* Nederlandstalig artiest namen snapt ze niet (ik noem Acda en de Munnik) al zit dit hem waarschijnlijk vooral in het ontbreken van de Nederlandse taal. Al is het puur om te testen (ben geen fan) uiteindelijk wel gelukt om op zijn Engelse Jan Smit radio aan de praat te krijgen. Grappig detail is dan wel dat vervolgen er een Duitstalig nummer van Jan Smit voorbij kwam en andere Duitse artiesten 8)7

Tot nu toe voelt de aankoop leuk als een gadget maar ook niet meer dan dat, misschien ook omdat ik een Dot heb gekocht waardoor zaken als verlichting, apparaten e.d. niet gekoppeld zitten en het nut van het apparaat beperkt blijft toch wat grappige skills en muziek (via bijv. bluetooth). Maar voor wat betreft bluetooth en verbinden met je smartphone is het eigenlijk meer een bluetooth speaker met spraak functie voor het pauzeren,overslaan van tracks.
quote:
Tester_-_ schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:18:
[...]

Het lijkt er op dat de NOS skill nog steeds alleen in de US store te vinden is, niet in de Duitse en ook niet in de UK store. Helaas ben ik aan de UK store gebonden vanwege de Osram Lightify api, die is voor Noord-Amerika anders dan de rest van de wereld en het is toch wel erg relaxed je verlichting stemgestuurd te bedienen ;-)

Hoe dan ook, ik was benieuwd of het handmatig selecteren van de UK store wel werkt voor de NOS skill, want vooralsnog lijkt het alleen in de US store te verschijnen. Geen halszaak, maar was benieuwd of je dit nog geprobeerd hebt?
Dat heb ik ook gemerkt en qua Music Unlimited zit ik ook 'vast' aan de Amazon.nl store en daarmee de UK skills zo lijkt het en de NOS is nergens te vinden niet via alexa.amazon.nl via desktop of via de Amazon Alexa app. Jammer ik hoop dat de developer toch nog een poging kan wagen waardoor deze wel ook hier zichtbaar wordt.

Het zou ook leuk zijn als deze developer en andere (nog meer) leuke Nederlandse skills kunnen maken (evt. tegen een kleine vergoeding vanuit de community hier?).

• rusman
quote:
funrider schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:52:
en misschien nog meer leuke Nederlandse skills kan maken (evt. tegen een kleine vergoeding vanuit de community hier?).
Suggesties? Ik zat eraan te denken tijdens de feestdagen wat tijd te spenderen aan Alexa skills. Benieuwd of je wat ideeen hebt.

• funrider
quote:
rusman schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:57:
[...]

Suggesties? Ik zat eraan te denken tijdens de feestdagen wat tijd te spenderen aan Alexa skills. Benieuwd of je wat ideeen hebt.
Een paar suggesties:

- OV9292 - "Alexa when is the next bus to [city name] leaving?"
- NS - "Alexa when is the next train to [city name] leaving?"
- Tweakers nieuws - "Alexa what's is the tech news?"

Is het overigens voor skills ook mogelijk om ook Nederlands te ondersteunen qua taal? Dus dat je je zaken in het Nederland uitspreekt eenmaal binnen een skill?

• pelt
quote:

Tot nu toe voelt de aankoop leuk als een gadget maar ook niet meer dan dat, misschien ook omdat ik een Dot heb gekocht waardoor zaken als verlichting, apparaten e.d. niet gekoppeld zitten en het nut van het apparaat beperkt blijft toch wat grappige skills en muziek (via bijv. bluetooth). Maar voor wat betreft bluetooth en verbinden met je smartphone is het eigenlijk meer een bluetooth speaker met spraak functie voor het pauzeren,overslaan van tracks.
De dot kan je ook gewoon koppelen aan Hue, Logitech Harmony, Nest, Tado etc.

• rusman
quote:
funrider schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:43:
[...]

Een paar suggesties:

- OV9292 - "Alexa when is the next bus to [city name] leaving?"
- NS - "Alexa when is the next train to [city name] leaving?"
- Tweakers nieuws - "Alexa what's is the tech news?"

Is het overigens voor skills ook mogelijk om ook Nederlands te ondersteunen qua taal? Dus dat je je zaken in het Nederland uitspreekt eenmaal binnen een skill?
Tof! De OV/NS suggesties zijn inderdaad wel interessant. Ik zal eens kijken of ik daar voor mijn eigen use case (wanneer gaat de volgende bus naar X) ook een werkende versie kan krijgen.

De tweakers niewsflash is lastig goed te krijgen denk ik. Er zijn 2 manieren om een nieuwsflash te doen:
1. MP3 afspelen (bijv de NOS skill), dit kan dus in het nederlands
2. Alexa tekst laten uitspreken. Hierbij zit je gebonden aan de talen die Alexa kan spreken. Haar Nederlandse uitspraak is niet zo heel lekker als je hem op Engels hebt staan. Vrees dat we hier even moeten wachten tot Alexa ook Nederlands kan praten.

Verder zijn nieuwsflashes niet zo lastig, ik zal eens kijken hoe het klinkt.

• dragon2
  • Niet online
quote:
Tot nu toe voelt de aankoop leuk als een gadget maar ook niet meer dan dat, misschien ook omdat ik een Dot heb gekocht waardoor zaken als verlichting, apparaten e.d. niet gekoppeld zitten en het nut van het apparaat beperkt blijft toch wat grappige skills en muziek (via bijv. bluetooth).
Ik denk dat er nog maar heel weinig hier zijn die de echo plus WEL hebben. Sterker nog, voor zover ik het nu kan zien wil je die als tweaker ook (nog) niet echt - het is allemaal nog niet uitgebreid genoeg en veel te simpel.

Gewoon inderdaad je bestaande bridges eraan vast knopen gaat prima, en zul je voorlopig iig nog wel moeten blijven doen als je meer functinaliteit wil dan "lampen aan/uit", of een lichtschakelaar wilt programmeren (ook wel handig...).

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik heb mijn Echo dot en Echo plus vandaag binnen gekregen, via de Lufthansa Worldshop. Bij ťťn van mijn Duitse account heb ik het adres omgezet naar het adres van Apple in Cupertino (via www.amazon.com/mycd), daarnaast de Alexa app ook op Engels ingesteld.

Hierna kon ik mijn Spotify account koppelen, en ook de NOS nieuws skil bleek @boelensman1 vindbaar. Hij doet het ook nog eens. :) Ik zag trouwens nog een andere NOS skill staan, NOS News genaamd, van vliegwerk. Beiden doen hetzelfde zo lijkt het.

• loekf2
quote:
Een paar algemene opmerkingen over mijn Echo dot EU v2:
* soms moet ik echt bijna schreeuwen of heel dicht erbij te gaan staan om Alexa te laten stoppen ook al staat de muziek niet hard.
* Ze snapt maar niet als ik zeg 'Alexa Play Qmusic on TuneIn'
* Nederlandstalig artiest namen snapt ze niet (ik noem Acda en de Munnik) al zit dit hem waarschijnlijk vooral in het ontbreken van de Nederlandse taal. Al is het puur om te testen (ben geen fan) uiteindelijk wel gelukt om op zijn Engelse Jan Smit radio aan de praat te krijgen. Grappig detail is dan wel dat vervolgen er een Duitstalig nummer van Jan Smit voorbij kwam en andere Duitse artiesten 8)7
MIjn indruk is dat een full size Echo iets beter de commando's hoort met achtergrond geluid van bv een TV. (dan een Echo Dot). Bij mij staat er een front-speaker pal naast de Echo, niet ideaal dus.

Verder helpt het soms ook als je een "twang" in je engelse uitspraak gooit, dus doe even een gemiddelde Texaan of Ilse de Lange na. Mijn Echo staan op US English btw. Ik heb niet de indruk dat trainen nou echt helpt.

Ik kan via de Logitech Harmony skill ook zappen naar een favoriet kanaal, maar dat werkt voor geen meter. Als je En-Poo-OOO-One roept of RR-Tee-L-4, werkt echt niet.

• Spoonlift
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16:54
quote:
loekf2 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:58:
[...]

MIjn indruk is dat een full size Echo iets beter de commando's hoort met achtergrond geluid van bv een TV. (dan een Echo Dot). Bij mij staat er een front-speaker pal naast de Echo, niet ideaal dus.

Verder helpt het soms ook als je een "twang" in je engelse uitspraak gooit, dus doe even een gemiddelde Texaan of Ilse de Lange na. Mijn Echo staan op US English btw. Ik heb niet de indruk dat trainen nou echt helpt.

Ik kan via de Logitech Harmony skill ook zappen naar een favoriet kanaal, maar dat werkt voor geen meter. Als je En-Poo-OOO-One roept of RR-Tee-L-4, werkt echt niet.
"Alexa set tv to channel 1".

Subsidie1 springt aan.

• NmidnetS
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 03-01 12:16
quote:
Spoonlift schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:51:
[...]

"Alexa set tv to channel 1".

Subsidie1 springt aan.
Wat is Subsidie 1?

• Tweakarim

Tweakarim

Goed nieuws, ondanks dat ik de NOS skill niet kan vinden in de alexa app maar wel op enable heb gezet via amazon.com maar dus niet heb kunnen instellen in de flash briefing vraag ik net aan alexa, "whats the news" en reageert ze "here's your flash briefing, from NOS news" ! Werkt dus ook met een op NL ingesteld account.

Tweakarim wijzigde deze reactie 20-12-2017 09:35 (6%)

• loekf2
quote:
Die zender van Heel Holland Bakt, Boer Zoekt vrouw, Maestro.. etc. Programma's die echt niet zonder belasting geld gemaakt kunnen worden.

• seeKo
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-01 15:09
quote:
TSS_Droopy schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:59:
[...]

Gebruik je toevallig Google Chrome?
Die deed het bij mij ook niet. Maar een andere browser accepteerde de aanpassingen aan mijn locatie wel.
Thanks, werkt inderdaad wel via amazon.com via Firefox.

• funrider
quote:
pelt schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:10:
[...]

De dot kan je ook gewoon koppelen aan Hue, Logitech Harmony, Nest, Tado etc.
Ok tof daar moet ik dan toch nog even induiken. Dan heb ik me daar niet helemaal goed op ingelezen.
quote:
rusman schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:42:
[...]

Tof! De OV/NS suggesties zijn inderdaad wel interessant. Ik zal eens kijken of ik daar voor mijn eigen use case (wanneer gaat de volgende bus naar X) ook een werkende versie kan krijgen.

De tweakers niewsflash is lastig goed te krijgen denk ik. Er zijn 2 manieren om een nieuwsflash te doen:
1. MP3 afspelen (bijv de NOS skill), dit kan dus in het nederlands
2. Alexa tekst laten uitspreken. Hierbij zit je gebonden aan de talen die Alexa kan spreken. Haar Nederlandse uitspraak is niet zo heel lekker als je hem op Engels hebt staan. Vrees dat we hier even moeten wachten tot Alexa ook Nederlands kan praten.

Verder zijn nieuwsflashes niet zo lastig, ik zal eens kijken hoe het klinkt.
Ik ben benieuwd wat je voor elkaar kunt krijgen qua NS/OV Skills.

Spijtig dat we tegen de taal beperking aanlopen van Alexa voor wat betreft Tweakers nieuws. Het is te hopen dat dit snel gaat veranderen a schat ik die kans klein in.
quote:
Tweakarim schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:14:
Goed nieuws, ondanks dat ik de NOS skill niet kan vinden in de alexa app maar wel op enable heb gezet via amazon.com maar dus niet heb kunnen instellen in de flash briefing vraag ik net aan alexa, "whats the news" en reageert ze "here's your flash briefing, from NOS news" ! Werkt dus ook met een op NL ingesteld account.
Begrijp ik het nu goed dat je gekoppeld zit aan Amazon.com met een NL adres?

Jij gebruikt neem ik aan geen Music Unlimited van Amazon? Toen ik dit eerder probeerde met een koppeling aan Amazon.com met een NL adres werkte dit namelijk niet.

funrider wijzigde deze reactie 20-12-2017 13:19 (20%)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Wil me eigen post van eerder niet gelijk bumpen maar mijn vraag gaat daar ook gedeeltelijk over.

Hoe moet Alexa eigenlijk staan voor normaal "officieel" gebruik?

Gebruikt dat zelfde instelling als andere content en devices of nog apart voor Alexa? Gebruik zelf meestal 2 soms 3 shops en de nl site juist absoluut niet (e-books van .com)

• pelt
quote:
The Chosen One schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:43:
Wil me eigen post van eerder niet gelijk bumpen maar mijn vraag gaat daar ook gedeeltelijk over.

Hoe moet Alexa eigenlijk staan voor normaal "officieel" gebruik?

Gebruikt dat zelfde instelling als andere content en devices of nog apart voor Alexa? Gebruik zelf meestal 2 soms 3 shops en de nl site juist absoluut niet (e-books van .com)
Voor officieel Internationaal gebruik moet je account gewoon op NL adres staan (met Amazon.de als basis).

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

quote:
pelt schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:44:
[...]

Voor officieel Internationaal gebruik moet je account gewoon op NL adres staan (met Amazon.de als basis).
Bij content & devices staat dit bij mij "Current country: Netherlands" You are currently linked to shop on Amazon.com & "Your default Kindle Store is currently set to Amazon.com."

Daar moet dan .de staan voor Alexa?
Dan zou Alexa redelijk onbruikbaar/ zeer onpraktisch worden voor mij of ik moet constant gaan switchen daar. 8)7

• pelt
quote:
The Chosen One schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:04:
[...]

Bij content & devices staat dit bij mij "Current country: Netherlands" You are currently linked to shop on Amazon.com & "Your default Kindle Store is currently set to Amazon.com."

Daar moet dan .de staan voor Alexa?
Dan zou Alexa redelijk onbruikbaar/ zeer onpraktisch worden voor mij of ik moet constant gaan switchen daar. 8)7
Klopt ja. Voor jou zou het nu kunnen werken, maar ik gebruik amazon.de redelijk vaak voor aankopen. Dus ik heb om deze redenen twee accounts (1 .de met Prime en 1 US account voor Alexa).

• musicfreak
quote:
loekf2 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:58:
[...]
Verder helpt het soms ook als je een "twang" in je engelse uitspraak gooit, dus doe even een gemiddelde Texaan of Ilse de Lange na.
Ik heb er wat twang ingegooid maar Alexa schijnt maar niet te begrijpen welke radiozenders ik wil afspelen. Ik heb KX Classics, Pinguin radio en Bonanza XL geprobeerd, en hierbij van tevoren gecheckt hoe ze op TuneIn vermeld worden.

Wel suf ook dat je je TuneIn account niet kan koppelen aan Alexa, dan zou je Alexa wellicht alleen kunnen laten zoeken tussen je favorieten. Ik heb zo het vermoeden dat dat zou helpen.
Heb wel ontdekt dat je op alexa.amazon.com zenders als favoriet kan aanmaken, maar dat heeft nog niet veel effect...

Iemand nog tips?

musicfreak wijzigde deze reactie 20-12-2017 14:48 (4%)

• loekf2
quote:
musicfreak schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:48:
[...]

Ik heb er wat twang ingegooid maar Alexa schijnt maar niet te begrijpen welke radiozenders ik wil afspelen. Ik heb KX Classics, Pinguin radio en Bonanza XL geprobeerd, en hierbij van tevoren gecheckt hoe ze op TuneIn vermeld worden.

Wel suf ook dat je je TuneIn account niet kan koppelen aan Alexa, dan zou je Alexa wellicht alleen kunnen laten zoeken tussen je favorieten. Ik heb zo het vermoeden dat dat zou helpen.
Heb wel ontdekt dat je op alexa.amazon.com zenders als favoriet kan aanmaken, maar dat heeft nog niet veel effect...

Iemand nog tips?
TuneIn werkt toch zowiezo ? Net als bv. op Sonos.

Settings (in Alexa app links boven) => Music & Books, dan TuneIn onder Music.

Onder local radio, zie ik alle NLse radio stations.

Alexa play NPO Radio 1 on TuneIn

zou moeten werken, maar moet bekennen dat ik of via Sonos stream of good old analog FM via Ziggo gebruik.

• voorstad
quote:
loekf2 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:16:
[...]

Settings (in Alexa app links boven) => Music & Books, dan TuneIn onder Music.

Onder local radio, zie ik alle NLse radio stations.

zou moeten werken, maar moet bekennen dat ik of via Sonos stream of good old analog FM via Ziggo gebruik.
Yup, werkt prima. Je moete even zoeken naar de juiste uitspraak. Penguin kostte me ook een paar pogingen om de juiste uitspraak te vinden.... :*)

• musicfreak
quote:
loekf2 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:16:
[...]

Ja het werkt wel, maar ik krijg allerlei radiozenders te horen die ik 'besteld heb'. NPO Radio 2 werkt wel inderdaad, maar ja, ik wil wat anders luisteren. :'(

• musicfreak
quote:
voorstad schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:22:
[...]
Penguin kostte me ook een paar pogingen om de juiste uitspraak te vinden.... :*)
Ik heb ook al flink wat variaties geprobeerd, zonder resultaat. Misschien kan je fonetisch spellen hoe jij het uitspreekt? Alvast veel _/-\o_...

musicfreak wijzigde deze reactie 20-12-2017 16:45 (3%)

• Tweakarim

Tweakarim

quote:
funrider schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:17:

Begrijp ik het nu goed dat je gekoppeld zit aan Amazon.com met een NL adres?

Jij gebruikt neem ik aan geen Music Unlimited van Amazon? Toen ik dit eerder probeerde met een koppeling aan Amazon.com met een NL adres werkte dit namelijk niet.
Weet niet hoe het zit kwa koppeling. Je kunt met je inlog van amazon gewoon inloggen op amazon.com en daar heb ik skill aangezet. Heb ook music unlimited inderdaad.

• voorstad
quote:
musicfreak schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:36:
[...]

Ik heb ook al flink wat variaties geprobeerd, zonder resultaat. Misschien kan je fonetisch spellen hoe jij het uitspreekt? Alvast veel _/-\o_...
Alleksa, plee Pingkuwin reedio on Tjoenin werkt bij mij......

• musicfreak
quote:
voorstad schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:09:
[...]

Alleksa, plee Pingkuwin reedio on Tjoenin werkt bij mij......
Ik krijg het nog niet voor elkaar. Hoe sterk Amerikaans ik het ook probeer uit te spreken, Alexa interpreteert het het bijna elke keer als DK sports radio live... 8)7 Hoe ze dat er nou in hoort, geen idee.
Eenmaal verstond ze Penguin (stem terugkoppeling), zonder radio, maar kon ze dit niet vinden.

Heb vervolgens via de Android app al wat zinnetjes opgelezen om Alexa mijn stem te leren. Hierna werd Pinguin radio wederom DK sports radio live.

Ik heb onder stettings - history op de Alexa site gekeken wat Alexa verstaat. Wat blijkt, diverse keren vertaalt Alexa mijn zin als 'Alexa, play Penguin radio on Tunein', met een e ipv een i.

Hierna kreeg ik de ingeving om een text to speach site de zin 'Alexa, play Pinguin radio on Tunein' uit te laten spreken. Ik heb alle mannelijke en vrouwelijke Amerikaanse stemmen uitgeprobeerd (een stuk of 8 ) en geloof het of niet, maar ook hier werd het telkens verstaan als DK sports radio live.

Iemand nog ideeŽn?

musicfreak wijzigde deze reactie 21-12-2017 13:57 (10%)

• voorstad

• funrider
quote:
Tweakarim schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:47:
[...]
Weet niet hoe het zit kwa koppeling. Je kunt met je inlog van amazon gewoon inloggen op amazon.com en daar heb ik skill aangezet. Heb ook music unlimited inderdaad.
Dan ga ik mijn device toch ook maar weer eens terugzetten naar Amazon.com
Toen ik dit eerder probeerde kreeg ik net na de lancering van Music Unlimited in Nederland deze niet aan de praat en begreep ik dit ook van een Amazon medewerker om naar Amazon.de of .nl over te schakelen.
quote:
musicfreak schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:06:
[...]

Ik krijg het nog niet voor elkaar. Hoe sterk Amerikaans ik het ook probeer uit te spreken, Alexa interpreteert het het bijna elke keer als DK sports radio live... 8)7 Hoe ze dat er nou in hoort, geen idee.
Eenmaal verstond ze Penguin (stem terugkoppeling), zonder radio, maar kon ze dit niet vinden.
Ik herken zo je probleem en mijn Engels is niet heel slecht al zeg ik het zelf. Ik ga nog wel kijken of ik met de UK versie misschien beter uit de voeten kan dan de US versie qua uitspraak en herkenning, maar met Nederlandse radio zenders, artiesten, enz. blijft het heel onhandig en is het soms sneller op even je telefoon erbij te pakken en de zender te selecteren en door te zetten via bluetooth naar de Echo, maar dan gaat het idee van spraak besturing enigszins verloren ;)

Ik zal die Voice training ook nog eens proberen, maar als ik het zo bij jou lees helpt dat ook niet echt veel. Het wachten is eerder op een Nederlandse Alexa of inderdaad zoals eerder genoemd is moeten we onze Engelse uitspraak nog meer verbeteren al ben ik bang dat zelfs dat niet veel helpt met die Nederlandse radio/artiest namen die gewoon in het Engels rot uit te spreken zijn.

funrider wijzigde deze reactie 21-12-2017 14:28 (18%)

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 00:53
Als je maar 1 zender via Tune In luistert kun je ook Alexa tune in zeggen en dan krijg je het laatst gekozen station.

• dragon2
  • Niet online
Voor de volgende die van land wil wisselen zonder een volledige reset van alle echo's, of voor het geval ik het weer vergeet :P , een howto:

Vanaf de amazon website van het land waar je nu zit, bv amazon.co.uk :
your account > Content and devices > Settings > Country Settings. Vul daar een volledig adres is (van een bekend bedrijf ofzo).
Daarmee stap je over naar de alexa skills van het andere land, bv amazon.com, dus voortaan daar inloggen.

De rest van de settings van je echo's blijven gewoon staan, bv mijn nederlandse adres in de app. Ik heb nog niet alle skills nagelopen om te kijken wat er gebeurt met skills die in het nieuwe land niet beschikbaar zijn. Mijn home automation is wel allemaal weg :'( En spotify was omgevallen, doet het nu wel weer.

dragon2 wijzigde deze reactie 22-12-2017 16:49 (7%)

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:53
Sinds gisteren ook in bezit van de Echo Dot (2nd). Gekocht om mijn lichten (Hue) aan te sturen en wat mee te experimenteren. Na wat gekloot met accounts aanmaken/adressen/offline/in-uitloggen/verkeerd land enz werkt het nu.

Had ook in mijn hoofd om 2x een Sonos Play 1 te gaan kopen. Helemaal niet met Alexa in mijn hoofd maar voor gewoon wat achtergrond muziek in de woonkamer waar ik wel eens werk en 1 in de keuken. Hoeft geen high end te zijn maar mag wel wat beter dan de Dot versie.

Nu zat ik te denken om er een normale Echo bij te halen voor in de woonkamer en dan de Dot naar de keuken met daaraan een 3.5 kabeltje (anders werkt multi room audio niet volgens https://www.cnet.com/how-...ll-of-your-alexa-devices/) naar een bluetooth speaker die ik nog heb.
Deze oplossing is een stuk goedkoper dan de Sonos oplossing maar ben mij er wel van bewust dat geluidskwaliteit minder zal zijn en ik de bluetooth speaker handmatig moet aan- en uitzetten.

Mijn vragen zijn alleen:
1 Gebruiken jullie de normale Echo ook als (achtergrond) muziek speler en is het geluid een beetje acceptabel hiervan (op zich is het volume niet slecht wat uit de Dot komt, alleen heeft niet erg veel body)?
2 Is het al iemand gelukt om een multi room audio te maken met Echo en Echo Dot?

• rimave
  • Laatst online: 23:19

rimave

rimave.nl

Wat moet ik nu in hemelsnaam nog doen om die verdomde Harmony skill toe te voegen. Ja sorry voor het taalgebruik, maar ik raak lichtelijk gefrustreerd, omdat alles op US staat en nog kan ik dat kreng niet installeren.

Telefoon staat op US op een adres in Durham
Appstore staat op US
Zelfde adres in Amazon gezet

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
rimave schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:37:
Wat moet ik nu in hemelsnaam nog doen om die verdomde Harmony skill toe te voegen. Ja sorry voor het taalgebruik, maar ik raak lichtelijk gefrustreerd, omdat alles op US staat en nog kan ik dat kreng niet installeren.

Appstore staat op US
Check even mijn lijstje van mijn poging destijds JBS in "Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd"

• rimave

rimave

rimave.nl

quote:
Ik heb alles zo ingesteld, maar helaas. Nadat ik windows ook op engels had staat leek het in de Alexa web app even alsof hij verder ging, maar nee dus. Ik snap werkelijk waar niet waarom Logitech deze beperking heeft ingebouwd. Ik moet toch zeker zelf weten of ik Alexa icm de Echo in het Engels in NL gebruik?
Ik ga wel met ifttt aan de gang...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
What does the Fox say?

• kromme
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:08

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik wil me graag een elaxe of google mini aanschaffen.
Wat ik ermee wil doen is koppelen aan domoticz om de lichten te schaken etc.
En op mijn onkyo (spotify) muziek of spelen. ( dus niet op device zelf).
Is dit mogelijk? Redelijk simpel...
Bij de mediamarkt.de staat deze nu voor 35euro

kromme wijzigde deze reactie 23-12-2017 14:53 (6%)

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Karizma
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15-01 22:47
quote:
kromme schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:53:
Ik wil me graag een elaxe of google mini aanschaffen.
Wat ik ermee wil doen is koppelen aan domoticz om de lichten te schaken etc.
En op mijn onkyo (spotify) muziek of spelen. ( dus niet op device zelf).
Is dit mogelijk? Redelijk simpel...
Bij de mediamarkt.de staat deze nu voor 35euro
Je kan een typo maken, maar "elaxe" komt niet eens in de buurt... :/

• NilsG
  • Laatst online: 10-01 22:12
quote:
rimave schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:13:
[...]

Ik heb alles zo ingesteld, maar helaas. Nadat ik windows ook op engels had staat leek het in de Alexa web app even alsof hij verder ging, maar nee dus. Ik snap werkelijk waar niet waarom Logitech deze beperking heeft ingebouwd. Ik moet toch zeker zelf weten of ik Alexa icm de Echo in het Engels in NL gebruik?
Ik ga wel met ifttt aan de gang...
Het lijkt ook af te hangen van de account die je aanmaakt. Ik had in eerste instantie per ongeluk een account aangemaakt terwijl iets nog op nl stond en daarna ging hij met geen mogelijkheid werken na de switch naar Engels. Ook bij het koppelen aan bijv fb lijkt hij te signaleren dat het nl is. Maak dus pas een account aan met een mailadres nadat alles op Engels staat. Daarmee is het me uiteindelijk gelukt.

• aard01
Toch even delen: Ik heb net mijn tweede Alexa binnen voor boven. Het blijkt dat je met elkaar kunt praten via deze twee Alexa's met het commando 'Alexa Drop in <naam Alexa>'. Ik blijf me verbazen... 8)7

• aard01
quote:
rimave schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:37:

Appstore staat op US
Vergeet niet je TimeZone naar engelse tijdzone en je taal op Engels te zetten op je telefoon dan...
Totdat je je account aan de Skill hebt gelinkt, hierna kun je alles weer terugzetten.
Je Harmony Account moet ook op de engelse taal staan...

Maar ik geef toe, het is frustrerend....Wordt tijd dat Logitech niet zo panisch wordt en de beveiliging versoepelt! Beste Logitech, dit slaat echt nergens op, geef mensen de vrijheid om iets te proberen!

aard01 wijzigde deze reactie 23-12-2017 17:24 (26%)

• rimave

rimave

rimave.nl

quote:
aard01 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:18:
[...]

Vergeet niet je TimeZone naar engelse tijdzone en je taal op Engels te zetten op je telefoon dan...
Totdat je je account aan de Skill hebt gelinkt, hierna kun je alles weer terugzetten.
Je Harmony Account moet ook op de engelse taal staan...

Maar ik geef toe, het is frustrerend....Wordt tijd dat Logitech niet zo panisch wordt en de beveiliging versoepelt! Beste Logitech, dit slaat echt nergens op, geef mensen de vrijheid om iets te proberen!
Ik heb ze via twitter af even wakker geschud. ;)
Misschien dat ik morgen nog een poging waag. Op zich gaat het via ifttt ook prima. Daarmee kan ik zelfs mijn Nefit thermostaat via Alexa bedienen. _/-\o_

What does the Fox say?

• rimave

rimave

rimave.nl

Succes. Eindelijk. Het heeft wat voeten in de aarde gehad. Ik heb nu een nieuwe Logitech account aangemaakt in het Engels. Daarna kon ik dus mijn hub en remote ook weer helemaal opnieuw instellen. Maar gelukkig kon ik nu wel de skill linken aan mijn account.

Ik heb alles deze keer maar op de iPad ingesteld. Ben er niet zo'n fan van om alles op mijn telefoon weer aan te passen naar Engels en US.

What does the Fox say?

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*