Nou, vandaag mijn Echo Dot binnengekregen (die ik maandag voor 30 euro incl. verzenden bij
Lufthansa gekocht heb

)
Mooi apparaatje. Stuk kleiner dan ik verwacht had. Ik had 'm nl nooit in het echt gezien en had een beeld in mijn hoofd dat hij een stuk groter zou zijn.
Nu ben ik best technisch en veel ervaring met installeren, instellen, aansluiten, enz, enz, enz, van gadgets en elektronica, maar toch een uurtje bezig geweest om de Hue en Nest skills werkende te krijgen.
Mijn vrouw zei al: "Het is toch stom dat het jou niet lukt om het gelijk voor elkaar te krijgen? Zo'n apparaat is dus kennelijk niet weggelegd voor de gewone gebruiker zoals ik?" en ik moet eerlijk zeggen dat daar wel wat in zit.
Erg gebruiksvriendelijk is het apparaat niet. De skills enablen ging goed, maar het vinden van de devices niet. Uiteindelijk na veel proberen en opnieuw inloggen deden ze het opeens. Geen idee waarom eerst niet en later wel.
Verder werkt het mooi. Ze verstaat je erg goed. Het geluid dat eruit komt valt mij zeker niet tegen (maar niet geschikt voor muziek luisteren, uiteraard).
Wat wel fijn is dat je gewoon door kunt praten als zij 'bezig' is en er dus een buffer is. Wat wel irritant is, als ik de temperatuur buiten wil weten, dat ze met een heel weerbericht komt!

Als ik vraag 'temperature outside' wil ik ook alleen de temperatuur. Dat doet ze namelijk wel als ik vraag om 'temperature inside' (ik heb een nest).
Ik zal wel dezer dagen handige dingetjes ontdekken... voor nu is het (vooral) een leuk speeltje. Wel jammer dat een lamp hier 'spot left' heet en dat ik dat kennelijk niet goed uitspreek
Floor lamp, dinner room, living room, verstaat ze allemaal. Maar spot left niet
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.