Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Karizma
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23-04 19:15
quote:
Panzer Dean schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:32:
[...]

Dat zeg ik toch net? En ja, het is wat duurder, niks aan te doen helaas.
Relax... ik had niet alles gelezen. Mijn post maakt even duidelijk dat er 42% prijsverschil tussen zit :)

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 17:55
quote:
mickeyhouse schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:38:
[..]

Wat ik niet helemaal begrijp aan het hele Echo / Spotify verhaal is of het nou puur om een account gaat om echt om een fysiek apparaat.
Ik bedoel ik krijg halverwege deze week een nieuwe Echo binnen die ik wil toevoegen aan mijn huidige setup.
Kan ik daar dan wel Spotify op afspelen of kan ik dan straks op 1 van de 2 Echo's hier maar Spotify beluisteren?
Zal een software issue / config aan Amazon kant zijn - het is een kwestie van proberen als je die nieuwe Echo binnen krijgt of je daar Spotify op kunt activeren door 'm in de US te koppelen (zoals het tot nu toe eigenlijk altijd moest).

• ZiSE
quote:
Panzer Dean schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:49:
[...]

Tja, het is toch echt wat Amazon mij terug stuurde naar aanleiding van een support vraag... Ik heb een "normale" Echo, altijd ingesteld op Duitsland, en nu op Nederland, maar Spotify werkt. Toen ik op een andere Echo een nieuw account installeerde om te testen en Nederland ingaf kreeg ik echter géén optie voor Spotify. Toen ik het orginele invoerde, ook met Nederland kon ik Spotify wel activeren.

Lijkt erop dat ze het software matig uitgezet hebben voor mensen die andere landen dan UK, DE of US selecteren...
Ik begrijp niet helemaal wat je hier nu zegt - met de 'originele' bedoel je?

Ik heb ook Spotify werkend door de Echo destijds op de US te zetten maar ik zie nu geen Spotify optie meer (zowel bij US als bij NL). Het werkt dus nog wel maar selecteren kan ik het niet meer (afblijven dus en hopen dat Amazon het laat zo als het is).

• Panzer Dean
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23-04 06:00
quote:
ZiSE schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:21:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je hier nu zegt - met de 'originele' bedoel je?

Ik heb ook Spotify werkend door de Echo destijds op de US te zetten maar ik zie nu geen Spotify optie meer (zowel bij US als bij NL). Het werkt dus nog wel maar selecteren kan ik het niet meer (afblijven dus en hopen dat Amazon het laat zo als het is).
Orginele bedoel ik het orginele account waarmee ik m'n Echo geinstalleerd had en op DE (en sinds enkele dagen NL gezet heb). Toen ik die weer activeerde verscheen ook Spotify weer. Bij een compleet nieuw account kreeg ik de Spotify optie niet. Het is allemaal nogal onduidelijk hoe het werkt, en waarom het niet zou werken bij bepaalde settings.

Panzer Dean wijzigde deze reactie 10-12-2017 13:49 (4%)

• Spoonlift
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:32
quote:
Averell schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:05:
[...]

Ik heb sinds gisteren met dank aan veel informatie hier mij 2 Dots en mijn Show aan de praat zoals ik het wil. Weer werkt, verkeer werkt, routines werken, skills en youtube, sonos (niet optinmale integratie maar toch), spotify. Eindelijk zinvolle inzet, zeker icm mijn node-red, na het uitspreken van "Alexa, bedtime" gaan de verwarming op koud, gaan de lampen op dim stand (en na 15 minuten wanneer niemand in de kamer is uit), in slaapkamer gaat de lamp aan, muziek aan (ook weer uit na een tijdje), etc. Nice! _/-\o_
Hoe heb je verkeer aan de praat gekregen?

• ZiSE
quote:
Spoonlift schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:15:
[...]

Hoe heb je verkeer aan de praat gekregen?
Kun je instellen via Alexa.amazon.com - via 'settings' en dan 'traffic'. Daar kun je 2 locaties opgeven (+ eventuele stops) waarvan je de verkeerssituatie kun opvragen ("Alexa what is my traffic") - Alexa geeft je dan feedback in aantal minuten (wat dus hoger of lager ligt dan normaal afhankelijk van drukte op de weg). Handig als je elke dag zelfde route rijdt (thuis - werk).

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-04 16:44
Wanneer de Spotify ondersteuning er inderdaad afgaat, gaat de Echo direct de deur uit....

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-04 22:43

Galois

1811 - 1832

Sinds een maandje of 2 heb ik door het hele huis Philips Hue lampen. Zo enthousiast dat ik ook aan het kijken ben naar de Echo. Ik twijfel over de gewone Echo of de Echo Plus. In hoeverre is de Echo een 'vervanger' voor bv. speakers van Sonos? Is het geluid dat eruit komt bij het afspelen van muziek 'vergelijkbaar'? Heeft de Plus beter geluid? Ik begrijp dat de Plus ook een ingebouwde hub heeft en dus een vervanger zou kunnen zijn voor de Hue bridge? (niet dat ik dat zou willen hoor... :))

Verder vraag ik mij af hoe goed hij je hoort? En of je vaak moet herhalen? Ik heb ervaring met Siri en ik vind Siri niet heel goed. Je moet goed articuleren en heel goed in de telefoon praten. Anders hoort hij/zij je niet of doet iets wat je niet gevraagd hebt. Is de Echo hier veel beter in? Als je tijdens een gesprek vanaf bv. 5 meter iets rustig roept, gaat dat bijna altijd goed?

En nu sinds kort in het Nederlands?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• mickeyhouse
  • Laatst online: 03-04 18:11
quote:
Galois schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:04:
Sinds een maandje of 2 heb ik door het hele huis Philips Hue lampen. Zo enthousiast dat ik ook aan het kijken ben naar de Echo. Ik twijfel over de gewone Echo of de Echo Plus. In hoeverre is de Echo een 'vervanger' voor bv. speakers van Sonos? Is het geluid dat eruit komt bij het afspelen van muziek 'vergelijkbaar'? Heeft de Plus beter geluid? Ik begrijp dat de Plus ook een ingebouwde hub heeft en dus een vervanger zou kunnen zijn voor de Hue bridge? (niet dat ik dat zou willen hoor... :))

Verder vraag ik mij af hoe goed hij je hoort? En of je vaak moet herhalen? Ik heb ervaring met Siri en ik vind Siri niet heel goed. Je moet goed articuleren en heel goed in de telefoon praten. Anders hoort hij/zij je niet of doet iets wat je niet gevraagd hebt. Is de Echo hier veel beter in? Als je tijdens een gesprek vanaf bv. 5 meter iets rustig roept, gaat dat bijna altijd goed?

En nu sinds kort in het Nederlands?
Alexa is nog niet in het Nederlands te instrueren.
Engels werkt voor mij prima, dus dat is geen probleem.

Ik vindt dat mijn Echo mij bijzonder goed hoort, hij staat in de slaapkamer die grenst aan de woonkamer en als ik op normaal volume Alexa roep, dan verstaat ze me.
Niet altijd met de tv aan, maar dan moet ik iets harder praten, maar niet schreeuwen (zoals sommigen mensen vanzelf gaan doen).

Ik heb de originele Echo en heb ook een Sonos Play 1.
De Echo is wat mij betreft echt geen vervanger voor de Sonos, de Sonos geeft hier in huis een veel voller en beter geluid.
Muziek uit de Echo klinkt wat leeg, stuk minder bas ook.

Maar aan de andere kant moet ik zeggen dat het bedienen met je stem zo makkelijk is dat de Sonos nog erg weinig gebruikt wordt...

• Spoonlift
quote:
ZiSE schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:41:
[...]

Kun je instellen via Alexa.amazon.com - via 'settings' en dan 'traffic'. Daar kun je 2 locaties opgeven (+ eventuele stops) waarvan je de verkeerssituatie kun opvragen ("Alexa what is my traffic") - Alexa geeft je dan feedback in aantal minuten (wat dus hoger of lager ligt dan normaal afhankelijk van drukte op de weg). Handig als je elke dag zelfde route rijdt (thuis - werk).
Ja, tot zo ver kwam ik ook wel, maar ik kan daar geen NL addressen invoeren.

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
mickeyhouse schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:47:
[...]

Alexa is nog niet in het Nederlands te instrueren.
Engels werkt voor mij prima, dus dat is geen probleem.

Ik vindt dat mijn Echo mij bijzonder goed hoort, hij staat in de slaapkamer die grenst aan de woonkamer en als ik op normaal volume Alexa roep, dan verstaat ze me.
Niet altijd met de tv aan, maar dan moet ik iets harder praten, maar niet schreeuwen (zoals sommigen mensen vanzelf gaan doen).

Ik heb de originele Echo en heb ook een Sonos Play 1.
De Echo is wat mij betreft echt geen vervanger voor de Sonos, de Sonos geeft hier in huis een veel voller en beter geluid.
Muziek uit de Echo klinkt wat leeg, stuk minder bas ook.

Maar aan de andere kant moet ik zeggen dat het bedienen met je stem zo makkelijk is dat de Sonos nog erg weinig gebruikt wordt...
Dank voor je info!

Ik had begrepen in reviews dat de v2 van Echo een stuk beter geluid gaf. Met 'originele' bedoel jij de eerste versie? Ben benieuwd of de tweede versie zoveel beter geluid geeft... En of de Plus beter geluid geeft als de gewone Echo (dat lees je nl ook in reviews). Als het een beetje een waardige vervanger zou zijn voor een Sonos, zou ik dat een superpré vinden!

Via Amazon.de worden ze tegenwoordig voor mooie prijzen naar NL verzonden. Zeker de Echo Dot. Dus mocht ik om één of andere reden (bv. de reden: de Echo absoluut onbruikbaar voor het luisteren naar muziek) de Echo (Plus) toch niet gaan kopen, dan komt 100% zeker de Dot.

Het lijkt mij ideaal om de lampen in huis aan en uit te kunnen doen met je stem. Ik gebruik hier vaak mijn iPhone voor, maar dat gaat toch erg omslachtig: iPhone pakken, homeknop ingedrukt houden, even wachten, praten, toch niet verstaan worden of toch te snel weer op de uit-knop gedrukt te hebben, enz...
Dus vanaf elke plaats in de woonkamer roepen naar Alexa: Ideaal! :)

EDIT: nog even een vraagje... is het ook mogelijk dat de Echo muziek afspeelt die ergens op een hdd staat (MP3)?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• ZiSE
quote:
Spoonlift schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:41:
[...]

Ja, tot zo ver kwam ik ook wel, maar ik kan daar geen NL addressen invoeren.
Mijn Echo staat in de US geregistreerd maar NL is geen probleem. Format is als volgt:
‘Straat huisnummer, plaats postcode’

• mickeyhouse
  • Laatst online: 03-04 18:11
quote:
Galois schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:07:
[...]

Dank voor je info!

Ik had begrepen in reviews dat de v2 van Echo een stuk beter geluid gaf. Met 'originele' bedoel jij de eerste versie? Ben benieuwd of de tweede versie zoveel beter geluid geeft... En of de Plus beter geluid geeft als de gewone Echo (dat lees je nl ook in reviews). Als het een beetje een waardige vervanger zou zijn voor een Sonos, zou ik dat een superpré vinden!

Via Amazon.de worden ze tegenwoordig voor mooie prijzen naar NL verzonden. Zeker de Echo Dot. Dus mocht ik om één of andere reden (bv. de reden: de Echo absoluut onbruikbaar voor het luisteren naar muziek) de Echo (Plus) toch niet gaan kopen, dan komt 100% zeker de Dot.

Het lijkt mij ideaal om de lampen in huis aan en uit te kunnen doen met je stem. Ik gebruik hier vaak mijn iPhone voor, maar dat gaat toch erg omslachtig: iPhone pakken, homeknop ingedrukt houden, even wachten, praten, toch niet verstaan worden of toch te snel weer op de uit-knop gedrukt te hebben, enz...
Dus vanaf elke plaats in de woonkamer roepen naar Alexa: Ideaal! :)

EDIT: nog even een vraagje... is het ook mogelijk dat de Echo muziek afspeelt die ergens op een hdd staat (MP3)?
Ja de dot zou ik zeker kopen als ik hue lampen zou willen aansturen naar niet voor de geluidskwaliteit zou gaan zeg maar.

Ja ik bedoelde de eerste versie.
Paar maanden geleden gekocht via Conrad.nl, toen ie daar ineens op stond.

• Averell
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 11:11
quote:
ZiSE schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:27:
[...]

Mijn Echo staat in de US geregistreerd maar NL is geen probleem. Format is als volgt:
Postcode met een spatie tussen de 4 cijfers en de 2 letters, tenminste zo werkt t voor mij, zonder spatie wou t niet.

• voorstad
  • Laatst online: 23-04 16:44
"..Spotify-streaming wordt in Nederland niet ondersteund, maar streamen met het sinds kort in ons land verkrijgbare Amazon Music Unlimited wel...."

http://www.computeridee.n...ho-speaker-naar-nederland

Echt????

• ZiSE
quote:
voorstad schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:29:
"..Spotify-streaming wordt in Nederland niet ondersteund, maar streamen met het sinds kort in ons land verkrijgbare Amazon Music Unlimited wel...."

http://www.computeridee.n...ho-speaker-naar-nederland

Echt????
Lees de laatste pagina('s) van dit topic even.

• Spoonlift
quote:
ZiSE schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:27:
[...]

En ik maar denken dat ik me moest houden aan de suggesties van Amazon.

Het werkt!

Ik wilde eigenlijk nog 2 Echo's kopen. Eentje voor op zolder en eentje voor in de badkamer. Maar nu dit gezeur met Spotify durf ik het eigenlijk niet aan. Op dit moment werkt alles nog prima (US account) maar ik wil eigenlijk geen risico nemen. Amazon speelt enorm met vuur. Eerst door ruzie met Google geen Youtube meer, nu Spotify dat niet werkt buiten de US (en UK, DE?). Whats next?

Misschien beter om nu mijn verlies te nemen (1x Dot, 1x Echo2) en omschakelen naar Google Home.

Spoonlift wijzigde deze reactie 11-12-2017 13:01 (41%)

• Berend.
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-03 19:48
Is er een work around voor Spotify? Zie in de afgelopen pagina's dingen over adressen etc. maar het is mij nog niet helemaal duidelijk :+

Berend. wijzigde deze reactie 11-12-2017 14:29 (59%)

• wvdl
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23-04 15:17
quote:
Berend. schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:29:
Is er een work around voor Spotify? Zie in de afgelopen pagina's dingen over adressen etc. maar het is mij nog niet helemaal duidelijk :+
Zit naar hetzelfde te zoeken...

Ben ook wel een beetje teleurgesteld. Spotify werkt niet meer.. Ikea Tradfri skill mag niet meer. Is er nog wel een smart-home skill die het wel doet? durf mijn hue niet te disablen.
Klinkt volgens mij vooral als een gevalletje, alles staat default dicht en dan gaan ze wel kijken wat wel/niet aan mag

• Averell
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 11:11
Gewoon een account gebruiken bij amazon.com, geen nl, de of uk account, voorlopig werkt dan alles. Je kunt nog steeds NL adressen gebruiken. Alleen geen idee of je dan prime kunt gebruiken in NL.

• ZiSE
quote:
Berend. schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:29:
Kunt als eerste proberen om je adres te wijzigen naar de US via https://www.amazon.com/mycd
Daar op settings klikken en dan 'country settings'. Krijgt dan de optie om een US adres in te voeren. App herstarten en kijk of je dan meer opties hebt.

• wvdl
quote:
ZiSE schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:46:
[...]

Kunt als eerste proberen om je adres te wijzigen naar de US via https://www.amazon.com/mycd
Daar op settings klikken en dan 'country settings'. Krijgt dan de optie om een US adres in te voeren. App herstarten en kijk of je dan meer opties hebt.
Dat las ik vaker.. alleen ik heb geen 'country settings' op die pagina.. Sterker nog, die pagina is vrij leeg en wil mij kindle stuff vanuit amazon.nl aansmeren

Edit: Net even een nieuwe USA account aangemaakt.. dan heb je het wel die mogelijkheid.. zucht
Krijg deze weeke rgens toch 2 nieuwe dot (jippiee.. weet niet meer of ik er blij mee ben) en link mijn USA account daar wel mee

wvdl wijzigde deze reactie 11-12-2017 15:14 (17%)

• pelt
  • Laatst online: 07:08
Ik heb er van het weekend een halve dag aan besteed. Ik ben er inmiddels vrij zeker van dat het niet gaat werken met een account dat als 'hoofd'account op Amazon.de is geregistreerd. Zowel Spotify als Skills kreeg ik niet geinstalleerd (de Skills verwachtten een Duitse taalinstelling, waardoor Amazon maar besluit dat je dat moet aanpassen, alvorens je Skills kan toevoegen). Spotify is uitgegrijst om Amazon Music te promoten (gok ik).

Ik had ook nog een tweede account: deze stond ook geregistreerd op Amazon.de, maar deze heb ik omgezet naar een US account (dit betekent wel dat alles volgens de US Amazon verloopt, je betaalt dus ook in Dollars). Vervolgens werkt alles zoals je verwacht: Skills, Spotify (en een hoop extra koppelingen zoals Amerikaanse TV providers), het Weer werken out of the box.

Hier heb ik mijn account omgezet naar een US account:
https://www.amazon.com/mn..._1#/home/settings/payment

Het enige vervelende is dus dat mijn 'Hoofd' Amazon account nu niet gekoppeld is aan mijn Echo.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

pelt wijzigde deze reactie 11-12-2017 15:26 (10%)

• Berend.
quote:
wvdl schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:58:
[...]

Dat las ik vaker.. alleen ik heb geen 'country settings' op die pagina.. Sterker nog, die pagina is vrij leeg en wil mij kindle stuff vanuit amazon.nl aansmeren

Edit: Net even een nieuwe USA account aangemaakt.. dan heb je het wel die mogelijkheid.. zucht
Krijg deze weeke rgens toch 2 nieuwe dot (jippiee.. weet niet meer of ik er blij mee ben) en link mijn USA account daar wel mee
Staat de tijd dan nog goed?

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
pelt schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:13:
Ik heb er van het weekend een halve dag aan besteed. Ik ben er inmiddels vrij zeker van dat het niet gaat werken met een account dat als 'hoofd'account op Amazon.de is geregistreerd. Zowel Spotify als Skills kreeg ik niet geinstalleerd (de Skills verwachtten een Duitse taalinstelling, waardoor Amazon maar besluit dat je dat moet aanpassen, alvorens je Skills kan toevoegen). Spotify is uitgegrijst om Amazon Music te promoten (gok ik).

Ik had ook nog een tweede account: deze stond ook geregistreerd op Amazon.de, maar deze heb ik omgezet naar een US account (dit betekent wel dat alles volgens de US Amazon verloopt, je betaalt dus ook in Dollars). Vervolgens werkt alles zoals je verwacht: Skills, Spotify (en een hoop extra koppelingen zoals Amerikaanse TV providers), het Weer werken out of the box.

Het enige vervelende is dus dat mijn 'Hoofd' Amazon account nu niet gekoppeld is aan mijn Echo.

***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• pelt
quote:
Nee, (tijdelijk) geen verzendkosten!

• wvdl
quote:
Berend. schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:21:
[...]

De tijd van de Dots kun je los instellen, incl tijdzone etc etc.. en deed het weer toch al via big sky skill

• ZiSE
quote:
Berend. schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:21:
[...]

Tijd kun je apart instellen - dat stel je per device in via de Alexa app. Daar geef je ook de locatie van de Echo op, dat kan gewoon NL zijn wat dan weer handig is voor het weer en verkeer (zeker in deze dagen ;))

• Spoonlift
quote:
wvdl schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:35:
[...]

Zit naar hetzelfde te zoeken...

Ikea Tradfri skill mag niet meer.
Uuuh. what?
quote:
wvdl schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:58:
[...]

dat heb ik ook gedaan. Een account aangemaakt met het email "amazon@mijneigendomein.com". Helaas geen shopping updates en prime bonussen, maar ach. Het werkt verder prima. Nu nog een US credit card scoren zodat ik op die account audible kan krijgen. Lijkt me heerlijk om met een audiobook in slaap te vallen.

Spoonlift wijzigde deze reactie 11-12-2017 16:49 (61%)

• wvdl
quote:
sinds de "Amazon in NL"-update kan ik de ikea tradfri skill niet meer koppelen, due geographically restrictions

wvdl wijzigde deze reactie 11-12-2017 16:53 (7%)

• ZiSE
quote:
wvdl schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:50:
[...]

sinds de "Amazon in NL"-update kan ik de ikea tradfri skill niet meer koppelen, due geographically restrictions
De US truc geprobeerd? De skill staat namelijk wel in de US en DE skill store van Amazon.

• ZiSE
quote:
Amazon announced today that Alexa has been updated to include support for music alarms. So instead of just asking Alexa to set an alarm for you, you’ll be able to request specific songs, playlists, artists, or genres to get you out of bed in the morning.

The new feature supports a variety of music services to use as alarm tones, including Amazon Music, Spotify, Pandora, TuneIn, SiriusXM, and iHeartRadio. You’ll be able to request songs in the same way that you can for regular playback, meaning that requests as specific as “Alexa, wake me up at 7AM to Beyoncé,” or as vague as “Alexa, wake me up to ’80s music at 8AM” will all work.

The new music alarm feature should be available today on Amazon Echos or any Alexa device.
https://www.theverge.com/...alarms-new-feature-update

Nog niet getest!

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
pelt schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:18:
[...]

Nee, (tijdelijk) geen verzendkosten!
Tnx!

Met die 5E korting, zojuist toch maar de Dot besteld.

Ik loop al een tijdje te twijfelen of ik een gewone Echo wil of een Echo Plus en of ik het luidspreker-gedeelte wel nodig heb...

Eerst maar eens kijken hoe hij bevalt met de Dot, mocht ik 'm zo super vinden, kan deze altijd nog op Marktplaats en kan ik overgaan op de gewone Echo of Echo Plus (of misschien wel op die van Google/Apple/Sonos/...).

Om even uit te proberen of zo'n home assistant wat voor mij is, is 30 euro de investering waard...

Is er (groot) verschil in hoe goed de Dot of de gewone Echo of de Echo Plus je verstaat? Verstaan ze je allemaal even goed?

• Karizma
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23-04 19:15
quote:

***members only***
Thanks! Heb er net een besteld :)

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23-04 17:37
Vanmorgen begonnen al mijn Echo Dot's ( 3 stuks ) te bleren dat er " an important update " was ontvangen en dat ze opnieuw zouden opstarten. Dit geschiedde maar weet iemand misschien wat die update was?
Zover ik heb kunnen zien alleen een firmwareupdate? ( naar 597462620 ).

Deze update is naar alle dot's verstuurd dus ook naar mijn oude versie 1 Dot die ik al meer dan een jaar heb.
Zou dit te maken hebben met de toelating deze nu ook in Nederland te kunnen gebruiken?

• SanderVDP7
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01-03 14:04
Hallo allemaal!

Ik ben al even aan het kijken om een Echo Dot aan te schaffen.
Eerst was ik vrij enthousiast dat er een international versie kwam, daar je dan geen problemen meer hebt met weer, verkeer, nieuws enz. Tot duidelijk werd dat Spotify niet meer ondersteund werd, dan valt de helft van de redenen om een Dot te kopen weg.

Zijn er mogelijkheden om hier omheen te werken, of dat Spotify in de toekomst wel ondersteund wordt?

Anders kijk ik maar eens naar de Google Home Mini, alleen jammer dat die geen BT heeft.

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
lowo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:58:
Vanmorgen begonnen al mijn Echo Dot's ( 3 stuks ) te bleren dat er " an important update " was ontvangen en dat ze opnieuw zouden opstarten. Dit geschiedde maar weet iemand misschien wat die update was?

Deze update is naar alle dot's verstuurd dus ook naar mijn oude versie 1 Dot die ik al meer dan een jaar heb.
Zou dit te maken hebben met de toelating deze nu ook in Nederland te kunnen gebruiken?
Offtopic mbt jouw vraag... :) maaaaar... waarom heb jij 3 Dots? Waar heb je ze staan?
Ik heb gisteren m'n eerste Dot besteld en ben nog niet zo ver om redenen te kunnen bedenken waarom je er meer zou willen of nodig hebben.

• Spoonlift
Ik ben op dienstreis en bedacht me mijn Dot mee te nemen. Dus zowel op de hotel kamer als op kantoor.

Op kantoor is het echt een hit. Ik demonstreerde aan mijn collega's mijn smarthome (via camera) en de minder technologisch onderlegden waren van mening dat het ongeveer zwarte magie is.

• Spoonlift
quote:
SanderVDP7 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:09:

Zijn er mogelijkheden om hier omheen te werken, of dat Spotify in de toekomst wel ondersteund wordt?
US account starten met US address.
quote:
Galois schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:09:
[...]

Offtopic mbt jouw vraag... :) maaaaar... waarom heb jij 3 Dots? Waar heb je ze staan?
Woonkamer(Echo 2), Slaapkamer(Dot 2) en vanaf volgende week: Zolder (Dot 2), badkamer (Sonos One) en eentje voor op reis (Dot 2).

Ik ben maar een klein beetje technologisch verliefd op Alexa.

Spoonlift wijzigde deze reactie 12-12-2017 13:19 (44%)

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:57

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
lowo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:58:

https://www.amazon.com/gp/aw/help/id=201602210

Geen details, apart.

Zodra Alexa Nederlandse functionaliteiten gaat ondersteunen mag ze weer uit de kast komen :P Eerder niet

TommyGun wijzigde deze reactie 12-12-2017 13:28 (8%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• lowo
quote:
[...]

Ik heb gisteren m'n eerste Dot besteld en ben nog niet zo ver om redenen te kunnen bedenken waarom je er meer zou willen of nodig hebben.
Ja lijkt inderdaad overkill maar ik heb er 1 in de woonkamer; 1 in de slaapkamer en 1 in de badkamer staan/hangen.
De slaapkamer Dot gebruik ik vooral als wekker en om vanuit bed alvast de verwarming een graadje hoger te zetten en tevens ook om lampen aan te doen.
De woonkamer Dot gebruik ik als (kook-)timer; om de verwarming te regelen; de verlichting in of uit te schakelen en natuurlijk om de TV, AV-receiver en mediaplayer etc in te schakelen.
De badkamer Dot gebruik ik alleen om de badkamerlamp te regelen, om muziek af te spelen via TuneIn en om het weerbericht op te vragen.

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
lowo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:28:
[...]

Ja lijkt inderdaad overkill maar ik heb er 1 in de woonkamer; 1 in de slaapkamer en 1 in de badkamer staan/hangen.
De slaapkamer Dot gebruik ik vooral als wekker en om vanuit bed alvast de verwarming een graadje hoger te zetten en tevens ook om lampen aan te doen.
De woonkamer Dot gebruik ik als (kook-)timer; om de verwarming te regelen; de verlichting in of uit te schakelen en natuurlijk om de TV, AV-receiver en mediaplayer etc in te schakelen.
De badkamer Dot gebruik ik alleen om de badkamerlamp te regelen, om muziek af te spelen via TuneIn en om het weerbericht op te vragen.
Ik twijfel(de) (zonder mijn eerste Dot nog maar ontvangen te hebben) om er ook één te hebben op de slaapkamer. Maar ik gebruik m'n Hue-lamp als wekker (bevalt uitstekend!). De verwarming gaat automatisch aan (duurt te lang om dat pas te doen als ik wakker wordt) en de lampen beneden gaan ook automatisch aan.

Voor de TV, AV-receiver ed, maak je gebruik van de Harmony Hub? Ik zou ook wel mijn TV zo willen bedienen, alleen vind ik de prijs van de Harmony Hub wel erg hoog... ;)
Of zijn er ook andere mogelijkheden? Ik heb een Samsung TV die vroeger een app had om 'm mee te bedienen. Die mogelijkheid is er dus wel, maar die app doet het nu niet meer... (te oude, 5 jaar, tv?).

• SanderVDP7
  • Laatst online: 01-03 14:04
quote:
Werkt dit ook met de International hardware?

En dan kan je niet zomaar vragen "what's the weather like" aangezien hij dan het weer van je US adres gaat geven neem ik aan?

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
[...]

Toen ze net uitkwamen waren ze er ook in 6packs. De bedoeling is namelijk dat je je huis ermee gaat volzetten.
Voor mij is 3 perfect: woonkamer, keuken, slaapkamer. Je bedient er makkeljik muziek, lampen/Hue, Harmony (tv, stereo), Plex, (keuken)wekkers enz mee. Ik kwam met 1 stuks echt tekort ;)

• Spoonlift
quote:
SanderVDP7 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:39:
[...]

Werkt dit ook met de International hardware?

En dan kan je niet zomaar vragen "what's the weather like" aangezien hij dan het weer van je US adres gaat geven neem ik aan?
Ik heb geen International Version (maar DE). Volgens mij is het gewoon dezelfde hardware.

Weer en verkeer werkt. Je kunt met je US account gewoon een NL address invoeren. Werkt als een trein.

• lowo
quote:
Galois schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:47:
[...]

Ik twijfel(de) (zonder mijn eerste Dot nog maar ontvangen te hebben) om er ook één te hebben op de slaapkamer. Maar ik gebruik m'n Hue-lamp als wekker (bevalt uitstekend!). De verwarming gaat automatisch aan (duurt te lang om dat pas te doen als ik wakker wordt) en de lampen beneden gaan ook automatisch aan.

Voor de TV, AV-receiver ed, maak je gebruik van de Harmony Hub? Ik zou ook wel mijn TV zo willen bedienen, alleen vind ik de prijs van de Harmony Hub wel erg hoog... ;)
Of zijn er ook andere mogelijkheden? Ik heb een Samsung TV die vroeger een app had om 'm mee te bedienen. Die mogelijkheid is er dus wel, maar die app doet het nu niet meer... (te oude, 5 jaar, tv?).
Ja idd gebruik ik de Logitech Harmony Hub die in ooit compleet met AB heb gekocht. De hub was trouwens een paar dagen geleden nog bij Amazon.de in de aanbieding voor ¤ 66 terwijl de complete set incl AB daar ook vaak voor minder dan ¤ 100 te krijgen is.

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 15:11
Ik heb afgelopen zaterdag zo'n internationale versie van de Amazon Echo Dot (rev.2 EU) impulsief gekocht ;) Ik had weinig zin in 'omslachtige' werkwijze (valt reuze mee wat ik nu pas hier lees) /lui dus was bereid om 25 euro meer voor te betalen (60 euro ipv. 35 euro).

Vanavond maar eens het Amazon Echo Music Unlimited abonnement proberen a 3.99 euro p/mnd door dat via de Echo te activeren.

Ik had gehoopt dat Amazon Prime Music ook in Nederland beschikbaar zou zijn, maar het lijkt van niet, ondanks dat sinds vrijdag 8 december ook Amazon Music Unlimited beschikbaar is in Nederland nog niet zichtbaar in het 'Prime' gedeelte in mijn profiel (zie ook screenshot in mijn tweet).

Ook wanneer ik in de inmiddels in NL App Store beschikbare Amazon Music app kijk loop ik ook tegen blokkades op. 1-click functie allang aangezet. Een bericht naar Amazon gestuurd en gisteren werd ik door Nederlandse Amazon medewerker uit Duitsland gebeld. Op de site staat overigens bij de muziek instellingen als ik ben ingelogd 'Kein Prime-Mitglied' achter Prime Music terwijl ik dit wel ben. Het lijkt helaas nog niet officieel in NL beschikbaar met een Nederlands adres of heb ik het mis?

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 05:31
Heeft iemand al iets uitgevonden over het aansturen van je receiver met Spotify Connect? Ik heb in elk geval nog geen werkende Alexa skills gevonden. Ook niet hier op Tweakers, Spotify website, reddit, etc.

• rVercors
  • Laatst online: 00:09
Wat is het verschil tussen de normale Echo Dot (2nd generation) en de international versie? Anders kan ik eventueel de normale bestellen voor 35 EU, en bij een DHL Packstation in Duitsland ophalen. Verder: kun je Netflix titels streamen naar je televisie, via bijvoorbeeld Chromecast of gewoon via je SmartTV OS? Of heb je een Fire TV Stick van Amazon nodig? En is het mogelijk om nieuwsbronnen in te stellen? (BBC bijvoorbeeld).

• J-D
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
quote:
rVercors schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:19:
Wat is het verschil tussen de normale Echo Dot (2nd generation) en de international versie? Anders kan ik eventueel de normale bestellen voor 35 EU, en bij een DHL Packstation in Duitsland ophalen. Verder: kun je Netflix titels streamen naar je televisie, via bijvoorbeeld Chromecast of gewoon via je SmartTV OS? Of heb je een Fire TV Stick van Amazon nodig? En is het mogelijk om nieuwsbronnen in te stellen? (BBC bijvoorbeeld).
Wat concreet de verschillend durf ik je niet te vertellen, ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar.

Netflix werkt bij mij alleen nog naar de Fire TV Stick en is voorbehouden tot enkel het openen van de app.

Wat betreft de nieuwsbronnen, je kan diverse skills toevoegen aan je flash briefing van o.a. BBC News

• rVercors
quote:
J-D schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:27:
[...]

Wat concreet de verschillend durf ik je niet te vertellen, ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar.

Netflix werkt bij mij alleen nog naar de Fire TV Stick en is voorbehouden tot enkel het openen van de app.

Wat betreft de nieuwsbronnen, je kan diverse skills toevoegen aan je flash briefing van o.a. BBC News
Thanks. Dus als ik het goed begrijp kan het apparaat geen titels afspelen, maar opent het wel de applicatie?

• J-D
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
quote:
rVercors schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:28:
[...]

Thanks. Dus als ik het goed begrijp kan het apparaat geen titels afspelen, maar opent het wel de applicatie?
Nope, althans dat is mij nog niet gelukt. Als ik bijvoorbeeld zeg "Alexa, play Stranger Things on Netflix" of "ask Netflix to ..." zegt ze wel netjes dat ze die skill niet heeft. Casten vanuit de Netflix app richting de Fire TV is overigens geen probleem.

Hier nog een link naar de skill store:
https://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=13727921011

• ndjong
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Weet iemand op dit forum of er een goede skill is om nieuws uit Nederland in de flash briefing weer te geven?

Verder trouwens een prima apparaat zolang je maar een Amerikaans Amazon account maakt met een Amerikaans adres daaraan gekoppeld, anders heb je niet zoveel aan je Echo. Je kunt de adresinstellingen in de App vervolgens wel op Nederland zetten om het juiste weer en dergelijke te krijgen.
Zet je echter een Nederlands adres in je Amazon account dan kun je geen gebruik maken van Spotify en alle leuke skills (Hue, Nest, Etc)

• rVercors
quote:
J-D schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:34:
[...]

Nope, althans dat is mij nog niet gelukt. Als ik bijvoorbeeld zeg "Alexa, play Stranger Things on Netflix" of "ask Netflix to ..." zegt ze wel netjes dat ze die skill niet heeft. Casten vanuit de Netflix app richting de Fire TV is overigens geen probleem.

Hier nog een link naar de skill store:
https://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=13727921011
Kun je vervolgens wel pauzeren en weer afspelen, en de volgende episode afspelen?

• jooncheez
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:51
Sinds kort ook 2 Duitse Echo Dots in huis. Werkt prima met Hue, Sonos en Spotify. M'n Amazon account stond al ingesteld op de US, maar dat is ook makkelijk in te stellen.

Ik heb nog wel problemen met meerdere gebruikers. Ik heb m'n huisgenoot uitgenodigd in m'n "household" en we hebben beiden Alexa onze voice laten leren.

Als m'n huisgenoot echter een reminder instelt, krijg ik hier ook een notificatie van via de Alexa app.

Ook hebben we beiden onze agenda gekoppeld, maar iedere keer wanneer ik mijn afspraken opvraag, krijg ik eerst te horen dat Alexa 1 van de agenda's niet kan accessen, omdat ze mijn stem niet herkend. Vervolgens vertelt ze mij wel de juiste afspraken. Hetzelfde geldt voor mij huisgenoot.

Ik weet niet of er wat fout gaat, of dat Alexa gewoon nog niet goed kan omgaan met meerder gebruikers.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:38
quote:
rVercors schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:19:
Ik heb een "internationale" Echo via Amazon.de in huis, maar volgens mij is er nada-noppes verschil. Mijn Echo groette mij eerst in het Duits tijdens set-up. Denk nadat ie/ze een NL IP adres detecteerde switchde ie naar Engels.

Setup was niet helemaal soepel. Moet hem restarten omdat ie niet met WIFI wilde connecten, daarna werkte het wel, herkende ie ook het WIFI netwerk van m'n Echo Dot 2.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone 7 128GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Tweakarim
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 08:11

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Even een vraag. Heb de echo dot besteld en het philips hue starterspack met 3 lampen. Kan ik middels de echo elke lamp individueel aansturen? Dus bv alexa, turn light in living room on. Of iets dergelijks.

• EricDH
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:39
quote:
Tweakarim schreef op woensdag 13 december 2017 @ 07:55:
Even een vraag. Heb de echo dot besteld en het philips hue starterspack met 3 lampen. Kan ik middels de echo elke lamp individueel aansturen? Dus bv alexa, turn light in living room on. Of iets dergelijks.
Ja dat kan, maar zoals de Hue skill is alleen te krijgen als je een amerikaans amazon account gebruikt (zie dit forum). De Hue skill activeren en devices zoeken; als je dan de betreffende lamp in een groep zet (bv living room) dan kun je die lamp bedienen.

Werkt best leuk... niet alleen on/off maar ook dimmen, kleur etc.

• EricDH
Heeft iemand toevallig de HEOS skill aan de praat kunnen krijgen?
Ik gebruik een US amazon account maar kan de skill dus niet vinden om muziek naar mijn Marantz of Heos speaker te sturen.

Gek genoeg zie ik wel de Marantz en Heos speaker als devices staan... maar kan daar niets mee doen.

Spotify, Hue, Nest etc. werken allemaal perfect.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Tweakarim schreef op woensdag 13 december 2017 @ 07:55:
Helemaal hoe jij het wilt.

De lampen zelf hebben een naam (tip, geef ze in de Hue app een logische en Engelse naam, en de kamers ook), en je kunt ze in zoveel groepen zetten als je wil.

Ik heb bv:
All Lights (hele huis)
All Livingroom Lights (hele woonkamer)
Livingroom Lights (dat zijn alleen de plafondlampen)
Extra Lights (hanglampen en tafellampen in woonkamer)
Table Lights (groepje van 3 tafellampen op de koffietafel)
En dan alle lampen nog per stuk aan te sturen, of per 2/3 als er meerdere in een armatuur zitten.

Een hoop groepen dus, superhandig. Alleen toen ik een paar lampen wisselden voor kleur moest ik wel e.e.a. even aanpassen }:O Dus als je zoveel lampen hebt, beter even goed over de opzet nadenken :P

• Berend.
quote:
ndjong schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:47:
Weet iemand op dit forum of er een goede skill is om nieuws uit Nederland in de flash briefing weer te geven?

Verder trouwens een prima apparaat zolang je maar een Amerikaans Amazon account maakt met een Amerikaans adres daaraan gekoppeld, anders heb je niet zoveel aan je Echo. Je kunt de adresinstellingen in de App vervolgens wel op Nederland zetten om het juiste weer en dergelijke te krijgen.
Zet je echter een Nederlands adres in je Amazon account dan kun je geen gebruik maken van Spotify en alle leuke skills (Hue, Nest, Etc)
Hoor ook graag als iemand de nieuws flash weer te fixen! _/-\o_

Kwam deze tegen: https://www.amazon.com/Bo...54445&sr=1-1&keywords=NOS maar die is niet voor US accounts :'(

Berend. wijzigde deze reactie 13-12-2017 09:41 (11%)

• Tweakarim

Tweakarim

quote:
EricDH schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:07:
[...]

Ja dat kan, maar zoals de Hue skill is alleen te krijgen als je een amerikaans amazon account gebruikt (zie dit forum). De Hue skill activeren en devices zoeken; als je dan de betreffende lamp in een groep zet (bv living room) dan kun je die lamp bedienen.

Werkt best leuk... niet alleen on/off maar ook dimmen, kleur etc.
Thnx en dragon2 ook. Wel gek dat dit niet standaard werkt met de international versie van de echo dot 2. In de productomschrijving staat bij Nederland ''control of compatible smart home devices''. Vraag me af welke smart home devices dan wel compatible zijn.

Edit: probeer nu de hue skill te activeren via amazon.de krijg dan melding dat mijn account staat ingesteld op UK dus wordt doorgelinkt daar amazon.co.uk (wellicht omdat mijn taal op engels staat, mijn adres staat namelijk gewoon in NL) en daar lijk ik de hue skill gewoon te kunnen activeren.

Tweakarim wijzigde deze reactie 13-12-2017 10:07 (17%)

• loekf2
Vannmorgen maar eens bij de Amazon helpdesk over het prijsbeleid van hun producten geklaagd. Amazon Echo voor iemand die in Duitsland woont: 79 euro, voor Nederlanders die bestellen via Amazon.de en hetzelfde apparaat krijgen: 99 euro.

Was ook al zo bij de FireTV Stick "Basic".

Ik snap het niet meer. Gaat ook in tegen EU regels volgens mij. Je doet in feite prijs differentiatie op basis van waar iemand woont.

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone 7 128GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Zenlung
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-04 16:23
quote:
Berend. schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:40:
[...]

Kwam deze tegen: https://www.amazon.com/Bo...54445&sr=1-1&keywords=NOS maar die is niet voor US accounts :'(
Ja jammer genoeg "You are not eligible to enable this skill due to geographical restrictions."
Zou fijn zijn als Dev de app in US store zou zetten.

• pelt
quote:
Berend. schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:40:
[...]

Jammer. Ik ben er ook hard naar op zoek. Ik heb geprobeerd zelf een skill te maken, maar ik kon geen goede rss feed vinden van het NOS Radio journaal.

Edit:
Volgens mij is het een Tweaker:
gallery: boelensman1
@boelensman1

Alexa, ask @boelensman1 to publish his skill to the US store!

pelt wijzigde deze reactie 13-12-2017 14:23 (16%)

• Berend.
quote:
pelt schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:21:
[...]

Jammer. Ik ben er ook hard naar op zoek. Ik heb geprobeerd zelf een skill te maken, maar ik kon geen goede rss feed vinden van het NOS Radio journaal.

Edit:
Volgens mij is het een Tweaker:
gallery: boelensman1

Alexa, we need you!
Heb hem een kwartier geleden een PM gestuurd haha! Had trouwens in een reactie van hem gezien dat je hem ook handmatig in de Developer omgeving kan importeren. Kom daar alleen niet helemaal uit. :+

https://github.com/Boelensman1/alexa-nos-radio-news

Berend. wijzigde deze reactie 13-12-2017 14:25 (18%)

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
ndjong schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:47:

Ik krijg mijn Echo Dot deze week binnen.
Is het dan handig om een extra Amazon account (US) aan te maken alleen voor Echo? En je 'gewone' account gebruiken voor aankopen (en andere dingen) op Amazon?

Het lijkt mij vervelend om mijn huidige Amazon account om te zetten naar een US account en vervolgens dat gedoe weer te hebben bij aankoop van dingen...

Dus een US-account aanmaken die je alleen voor de Echo gebruikt dus?

En dan gewoon een adres opgeven die je via bv. http://www.fakeaddressgenerator.com/ random krijgt?

Meer is dus niet nodig om de Nest en Hue skills te gebruiken (waar het mij vooral om gaat). Dus op amazon.com een account aanmaken, een fake adres opgeven en met dat account inloggen op de Alexa app?

Galois wijzigde deze reactie 13-12-2017 16:34 (12%)

• Tweakarim

Tweakarim

quote:
Galois schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:15:
[...]

Ik krijg mijn Echo Dot deze week binnen.
Is het dan handig om een extra Amazon account (US) aan te maken alleen voor Echo? En je 'gewone' account gebruiken voor aankopen (en andere dingen) op Amazon?

Het lijkt mij vervelend om mijn huidige Amazon account om te zetten naar een US account en vervolgens dat gedoe weer te hebben bij aankoop van dingen...

Dus een US-account aanmaken alleen voor de Echo? En mag je dan wel hetzelfde emailadres gebruiken?

En dan gewoon een adres opgeven die je via bv. http://www.fakeaddressgenerator.com/ random krijgt?

Meer is dus niet nodig om de Nest en Hue skills te gebruiken (waar het mij vooral om gaat). Dus op amazon.com een account aanmaken, een fake adres opgeven en met dat account inloggen op de Alexa app?
Heb mijn dot nog niet binnen maar volgens mij het met de echo dot 2 international niet nodig om een us account aan te maken om nest en hue skills te activeren. Als ik bv op amazon.de de hue skill wil activeren krijg ik melding dat mijn account staat ingesteld op amazon.co.uk waarschijnlijk omdat de taal op engels staat. Via amazon.co.uk kan ik hue en nest gewoon activeren. Althans kan het proces niet helemaal doorlopen omdat mijn hue nog niet binnen is en ik geen nest heb maar het lijkt wel gewoon te werken.
Lijkt me op zich ook wel logisch dat dit soort zaken werken nu amazon de echo in Nederland verkoopt.

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
Tweakarim schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:34:
[...]

Heb mijn dot nog niet binnen maar volgens mij het met de echo dot 2 international niet nodig om een us account aan te maken om nest en hue skills te activeren. Als ik bv op amazon.de de hue skill wil activeren krijg ik melding dat mijn account staat ingesteld op amazon.co.uk waarschijnlijk omdat de taal op engels staat. Via amazon.co.uk kan ik hue en nest gewoon activeren. Althans kan het proces niet helemaal doorlopen omdat mijn hue nog niet binnen is en ik geen nest heb maar het lijkt wel gewoon te werken.
Lijkt me op zich ook wel logisch dat dit soort zaken werken nu amazon de echo in Nederland verkoopt.
Dat lijkt mij ook... maar aangezien @ndjong djong dat hierboven zei...

Ik heb zojuist een US Amazon account aangemaakt... maar werk liever gewoon met mijn eigen Amazon account (als alles dan werkt). En sinds de international version moet dat toch zo zijn?

• Tweakarim

Tweakarim

quote:
Galois schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:40:
[...]

Dat lijkt mij ook... maar aangezien @ndjong djong dat hierboven zei...

Ik heb zojuist een US Amazon account aangemaakt... maar werk liever gewoon met mijn eigen Amazon account (als alles dan werkt). En sinds de international version moet dat toch zo zijn?
Ik denk dat de meeste hier ervaring hebben met de echo van de tijd voordat deze in NL beschikbaar was en dit soort omwegen moest toepassen om het allemaal werkzaam te krijgen. Ik heb op amazon.de een account aangemaakt en dus geen US account en lijk skills als hue etc te kunnen activeren zonder omslachtig te hoeven doen met een US account. Of het in de praktijk werkt moet nog blijken als het allemaal binnen is.

• EricDH
quote:
Tweakarim schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:46:
[...]

Ik denk dat de meeste hier ervaring hebben met de echo van de tijd voordat deze in NL beschikbaar was en dit soort omwegen moest toepassen om het allemaal werkzaam te krijgen. Ik heb op amazon.de een account aangemaakt en dus geen US account en lijk skills als hue etc te kunnen activeren zonder omslachtig te hoeven doen met een US account. Of het in de praktijk werkt moet nog blijken als het allemaal binnen is.
Ik hoop het voor je maar afgelopen weekend werkte een NL amazon account nog niet met de leuke skills (hue, spotify etc)

• Tweakarim

Tweakarim

Op welk moment zou je moeten merken dat het niet werkt? Als ik met mijn account inlog op amazon.co.uk en daar bv de hue skill wil activeren dan kan ik klikken op enable en daarna wordt ik doorgelinkt naar de philips hue pagina om daar in te loggen met een philps hue account. Daar eenmaal inlogt kom ik op een pagina ''koppel mijn bridge''. Hierop is mijn aanname gebasseerd dat het zou moeten werken..

• pelt
Kan je met je .de account inloggen op alexa.amazon.co.uk?

Die optie heb ik nog niet geprobeerd. Wat ik merkte en ik qoute mezelf even:
quote:

***members only***

• Tweakarim

Tweakarim

Op de product pagina van de echo (dot) international staat voor Nederland het volgende:

Supported Languages: UK English

Features include*: Amazon Music Unlimited (available in English only), TuneIn, Alexa-to-Alexa calling & messaging (coming soon), news/weather/info, control of compatible smart home devices, calendars/timers/alarms and to do/shopping lists

Unsupported Features include*: Spotify

Het lijkt me dus dat voor gebruik in Nederland men voor het activeren van skills naar de UK amazon moet gaan, daar alles wat er staat gewoon kan activeren, behalve spotify.

• pelt
Dat zou kunnen inderdaad. Ik kan Spotify echter niet missen. Dus voorlopig doe ik het even met mijn US account.

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
pelt schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:29:
Dat zou kunnen inderdaad. Ik kan Spotify echter niet missen. Dus voorlopig doe ik het even met mijn US account.
En in die US account heb je gewoon een US adres toegevoegd. Willekeurig adres?

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:18
quote:
Ontzettend bedankt voor deze tip! De Lufthansa shop, daar zou ik zelf niet opgekomen zijn. Dat je daar gewoon kan bestellen zonder ooit met Lufthansa gevlogen te hebben, grappig...
Heb er net een bestelling van een Echo plus en Echo dot gedaan. De 5 euro nieuwsbrief korting werkt niet meer op de Dot (dat werd ze waarschijnlijk wat te gek, 5 euro goedkoper dan de Duitse versie bij bij Amazon zelf én gratis verzending), op de 2nd generation en plus werkt de code nog wel.

Heb voornamelijk voor de plus gekozen omdat de geluidskwealiteit daarvan beter is dan de 2nd generation, ook na de firmware update van november. Daarnaast hoop ik dat de bridge functie nog wat wordt verbeterd met firmware updates in de toekomst, heb nl. toevallig net ook wat Hue lampen gekocht.

musicfreak wijzigde deze reactie 13-12-2017 19:43 (16%)

Mijn platencollectie op Discogs

• pelt
quote:
Berend. schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:23:
[...]

Heb hem een kwartier geleden een PM gestuurd haha! Had trouwens in een reactie van hem gezien dat je hem ook handmatig in de Developer omgeving kan importeren. Kom daar alleen niet helemaal uit. :+

https://github.com/Boelensman1/alexa-nos-radio-news
Inmiddels heb ik dankzij zijn code het ook werkend in mijn developer omgeving. Ik moet nog even kijken of ik de Skill ga publiceren. Aan de oorspronkelijke Tweaker uiteraard de eer. Tevens draait de code nu tijdelijk op een betaalde server, waar ik nog iets op moet verzinnen.

• Spoonlift
quote:
Galois schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:40:
[...]

Voor Amazon woon ik op het hoofdkantoor van Google.

• ZiSE
quote:
Galois schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:40:
[...]

Willekeurig adres - pak het adres van Amazon of een willekeurig Hilton hotel (om maar iets te noemen).

Je kunt met je .de account ook gewoon inloggen op .com of co.uk of .es, etc. Echt niet nodig om een nieuw account daarvoor te maken. Je shipping adres op bijvoorbeeld .de veranderd ook niet als je op .com een US adres toevoegt.

• pelt
quote:
ZiSE schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:43:
[...]

Willekeurig adres - pak het adres van Amazon of een willekeurig Hilton hotel (om maar iets te noemen).

Je kunt met je .de account ook gewoon inloggen op .com of co.uk of .es, etc. Echt niet nodig om een nieuw account daarvoor te maken. Je shipping adres op bijvoorbeeld .de veranderd ook niet als je op .com een US adres toevoegt.
Op deze manier kreeg ik het niet voor elkaar. Ik moest echt mijn account omzetten naar een US account. Daarom heb ik een apart US account aangemaakt.

• ZiSE
quote:
pelt schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:47:
[...]

Op deze manier kreeg ik het niet voor elkaar. Ik moest echt mijn account omzetten naar een US account. Daarom heb ik een apart US account aangemaakt.
Essentieel is wel dat je devices (Echo) onder je US account staan.

FYI: in de Echo update van vandaag is multi-room audio voor Spotify geactiveerd.

ZiSE wijzigde deze reactie 13-12-2017 23:01 (11%)

• boelensman1
  • Laatst online: 04-04 23:06
quote:
pelt schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:21:
[...]
Alexa, ask @boelensman1 to publish his skill to the US store!
Haha, zat daar zelf ook al naar te kijken maar kon het niet zo snel vinden. Heb zelf ook een US account en kan hem zelf niet eens downloaden lol.

Zal morgen kijken hoe ik hem ook in de US kan publiceren.

EDIT: heb opnieuw gepublished nu voor alle landen, moet alleen nog door het Amazon "certification" proces heen.

boelensman1 wijzigde deze reactie 14-12-2017 07:49 (12%)

• wvdl
quote:
boelensman1 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:03:
[...]

Haha, zat daar zelf ook al naar te kijken maar kon het niet zo snel vinden. Heb zelf ook een US account en kan hem zelf niet eens downloaden lol.

EDIT: heb opnieuw gepublished nu voor alle landen, moet alleen nog door het Amazon "certification" proces heen.
Ik kan em al enablen met mijn USA account _/-\o_

• Berend.
quote:
wvdl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:51:
[...]

Ik kan em al enablen met mijn USA account _/-\o_
Heel raar. Ik heb verschillende skills die ik op de Alexa Skill pagina (online op Amazon.com) wel kan aanzetten maar die dan niet op mijn telefoon komen. Zo heb ik verschillende dingen daar aangezet maar die niet op mijn telefoon staan. Ook kan ik bijv. de NOS skill online wel aanzetten maar op mijn telefoon kan ik hem niet vinden.. :?

Hetzelfde account, geregistreerd op amazon.com (Spotify etc. werkt ook gewoon).

Berend. wijzigde deze reactie 14-12-2017 11:07 (19%)

• wvdl
quote:
Berend. schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:37:
[...]

Heel raar. Ik heb verschillende skills die ik op de Alexa Skill pagina (online op Amazon.com) wel kan aanzetten maar die dan niet op mijn telefoon komen. Zo heb ik verschillende dingen daar aangezet maar die niet op mijn telefoon staan. Ook kan ik bijv. de NOS skill online wel aanzetten maar op mijn telefoon kan ik hem niet vinden.. :?

Hetzelfde account, geregistreerd op amazon.com (Spotify etc. werkt ook gewoon).
Ik kon em via mijn telefoon en de site vinden:
https://skills-store.amaz...p&share&refSuffix=ss_copy

Op je telefoon, heb je daar ook al toegang tot routines en multi-room audio? (die opties hebben bv nederlandse account gebruikers weer niet)

wvdl wijzigde deze reactie 14-12-2017 11:10 (5%)

• Berend.
quote:
wvdl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:09:
[...]

Ik kon em via mijn telefoon en de site vinden: https://alexa.amazon.com/...L/?ref=skill_dsk_skb_sr_0

Op je telefoon, heb je daar ook al toegang tot routines en multi-room audio? (die opties hebben bv nederlandse account gebruikers weer niet)
Nog nergens tegen gekomen!

• wvdl
quote:
jouw app staat niet op USA... (je hebt de optie routines niet)

edit: oww wacht, das de website zeker, niet de telefoon. nvm dan
edit2: heb ook de link geupdate naar de skill, nu een deeplink naar de skill @ store zeg maar.. werkt die wel voor je?

wvdl wijzigde deze reactie 14-12-2017 11:14 (24%)

• Berend.
quote:
wvdl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:11:
[...]

jouw app staat niet op USA... (je hebt de optie routines niet)
Volgens mij is het aan het lukken.. Even testen.

Edit: Het is gelukt! :) Ergens diep in de settings op de Amazon website moest de country setting nog naar US. Vrij vreemd aangezien ik wel een US adres had opgegeven. Maar iig gefixed!

Thanks.

Berend. wijzigde deze reactie 14-12-2017 11:17 (29%)

• Panzer Dean
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23-04 06:00
quote:
boelensman1 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:03:
[...]

Heerlijk om vanochtend het NOS nieuws te horen terwijl ik rustig m'n ontbijtje stond te maken 😉! Thanks!

• Berend.
quote:
Panzer Dean schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:22:
[...]

Heerlijk om vanochtend het NOS nieuws te horen terwijl ik rustig m'n ontbijtje stond te maken 😉! Thanks!
Erg bedankt inderdaad _/-\o_

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 05-04 12:59
Ik heb de Echo's nu op UK staan. daar is de NOS skill nog niet te vinden.
zijn er voordelen/nadelen om de Echo op USA te zetten?
Ik heb ze volgens mij op beide gehad, maar weet niet meer waarom ik hem uiteindelijk op UK heb laten staan, wellicht spotify ondersteuning de reden?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• funrider
quote:
Zenlung schreef op woensdag 13 december 2017 @ 14:20:
[...]

Ja jammer genoeg "You are not eligible to enable this skill due to geographical restrictions."
Zou fijn zijn als Dev de app in US store zou zetten.
Ik krijg juist door beperkingen deze niet aan de praat in de Duitse skills aangezien mijn EU Dot rev2 gekoppeld zit aan de Duitse Amazon.de om ook mijn Amazon Music Unlimited te gebruiken. Kan de developer @boelensman1 de NOS skill juist ook in de Duitse skills zetten?

Eerder werkte Music Unlimited niet doordat ik gekoppeld stond aan Amazon.com zo bleek samen met mijn Nederlandse adres.

funrider wijzigde deze reactie 14-12-2017 12:01 (9%)

• boelensman1
  • Laatst online: 04-04 23:06
quote:
funrider schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:00:
[...]

Ik krijg juist door beperkingen deze niet aan de praat in de Duitse skills aangezien mijn EU Dot rev2 gekoppeld zit aan de Duitse Amazon.de om ook mijn Amazon Music Unlimited te gebruiken. Kan de developer @boelensman1 de NOS skill juist ook in de Duitse skills zetten?
Als het goed is zou dat al zou dat al zo moeten zijn, hij staat nu op "In all countries and regions where Amazon distributes skills". Misschien duurt het nog even voordat amazon alles verwerkt heeft?

Als het morgen nog niet werkt, stuur even een berichtje dan zal ik er nog is naar kijken.

• pelt
Echt onwijs gaaf @boelensman1. Super bedankt.

Leuk ook om even met jouw code te spelen met een DEV app.

• funrider
quote:
boelensman1 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:05:
[...]

Als het goed is zou dat al zou dat al zo moeten zijn, hij staat nu op "In all countries and regions where Amazon distributes skills". Misschien duurt het nog even voordat amazon alles verwerkt heeft?

Als het morgen nog niet werkt, stuur even een berichtje dan zal ik er nog is naar kijken.
Ok bedankt. Ik ben inmiddels naar Amazon.nl gegaan en dan pakt ie 'gelukkig' de UK skills en niet de Duitse, maar ook daar nog geen NOS zoals ook eerder is genoemd. We wachten het geduldig af.

Was het veel werk om zo'n skill te maken? Hoe ben je te werk gegaan? Ik ga me hier ook eens inlezen. Ik kwam er wel gelijk achter dat ik niet een account heb waarmee ik een skill kan gaan maken "In your current role, you are not authorized to access this page. Please contact your App Distribution Portal account administrator."

Ik zou ook wel geïnteresseerd zijn in meer skills van Nederlandse of Vlaamse partijen. Ook zag ik dat skills van BBC News en BBC niet in NL gebruikt mogen/kunnen worden.

Het lijkt me ook tof om in de start post hier dergelijke lokale skills te verzamelen of aanraders hier te benoemen. Ik ga de US/UK skills: 'Escape Room' en 'The Magic Door' en 'Guess the song' zeker eens proberen.

funrider wijzigde deze reactie 14-12-2017 12:52 (25%)

• Spoonlift
Ik krijg mijn Nest Thermostaat niet aan de praat met Routines.

Bij smart home staat wel "home" met het thermostaat symbool (zo heet mijn thermostaat ook). Maar als ik deze toe wil voegen krijg ik de melding "Alert this device is currently not supported.".

Doe ik iets fout of wil Alexa gewoon niet lief samenwerken met Nest.

edit: De NOS skill werkt perfect in de US store. Echt prima.

Beetje een dubbel gevoel, wel Nederlands gesproken nieuws, maar tegelijk gecureerde overheidspropaganda.

Spoonlift wijzigde deze reactie 14-12-2017 13:35 (20%)

• loekf2
Goed ... voorlopig mogen we nog 99 euro aftikken voor een Echo ... uit Duitsland:
quote:
I am sorry that you do not agree with our pricing policy regarding the "Amazon Echo (2. Generation), Anthrazit Stoff - Internationale Version, EU-Netzteil".

You always pay the price that you see on the website when you place your order.

Please understand that we cannot reduce prices after the order has been placed.

I will be sure to pass your message on to the appropriate department
in our company for consideration. We always want to know how our
customers react to all aspects of shopping at Amazon.de as this
helps us to continue to improve the selection and service we provide.

Due to the huge amount of request, we cannot respond to your proposal individually and I kindly ask for your understanding.

Thank you again for your comments.
Dus als... we vragen gewoon wat de gek er voor geeft.

loekf2 wijzigde deze reactie 14-12-2017 13:56 (83%)

• Berend.
Jammer dat ik niet kan instellen dat alle Echo commando's alleen op mijn stem reageert. Iets met dronken huisgenootjes die in het nacht graag kloten :+

Alexa, play heavy metal ;(

Berend. wijzigde deze reactie 14-12-2017 14:49 (11%)

• alex75
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23-04 19:36
@Loekf2

Als jij toch bij Lufthansa bestelt, dan betaal je ook gewoon ¤ 79,-
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*