Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenmar
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-07 21:38
Je moet de Alexa app op je mobiel updaten naar de nieuwste versie. Zelf werk ik met de app uit de Amerikaanse app store. Ik heb 2 Apple accounts 1 NL en 1 US account. Op de iPhone kun je heel makkelijk switchen met je account. Op het moment dat je de app hebt geupdated dan komt de nieuwe functionaliteit automatisch te voorschijn.
Beefhead schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:24:
[...]

Nee, nog niet gelukt. Hoe heb je dit geconfigureerd dan? Volgens de Amazon website kan dit maar in een beperkt aantal landen:

"Alexa Calling is a free service you can use to make calls to your Alexa-to-Alexa contacts, and most mobile and landline numbers (in the US, Canada, and Mexico)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenmar
Kun je met de Yonomi skill ook van zender wisselen, geluid hard of zachter zetten etc? Dat vind ik persoonlijk wel een voordeel van de blauwe of rode skill.
duppienl schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:11:
Hoera, het probleem met de Harmony Hub is opgelost.
Niet met de Harmony Skill maar met de YONOMI app en Skill.
Download de app van Yonomi en maak een account aan.
Je kunt in de app al je smarthome toevoegen. Ook de Harmony Hub. Hij vindt hem zelf. Dan kun je wel inloggen met je email Harmony account
Koppel vervolgens de Yonomi skill aan Alexa. Voila.
Als ik nu zeg: "Alexa Turn the TV on" dan gaat hij via de hub alles inschakelen.
Heb ook de Hue gekoppeld aan Yonomi en als ik nu zeg: "Alexa everything off" dan gaat alles uit, inclusief mijn licht.
Geweldig. Doe er je voordeel mee. :)
Bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppienl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 22:27
Kenmar schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:31:
Kun je met de Yonomi skill ook van zender wisselen, geluid hard of zachter zetten etc? Dat vind ik persoonlijk wel een voordeel van de blauwe of rode skill.

[...]
Volgens mij alleen activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06
Kenmar schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:08:
Je moet de Alexa app op je mobiel updaten naar de nieuwste versie. Zelf werk ik met de app uit de Amerikaanse app store. Ik heb 2 Apple accounts 1 NL en 1 US account. Op de iPhone kun je heel makkelijk switchen met je account. Op het moment dat je de app hebt geupdated dan komt de nieuwe functionaliteit automatisch te voorschijn.

[...]
Heb het inderdaad gisteren geprobeerd, en het werkt best wel leuk. Vooral de "drop-in" functie :)

Helaas is het nog niet mogelijk om mee te bellen. Ze zouden eigenlijk de mogelijkheid moeten toevoegen om een SIP account te koppelen. Komt misschien nog.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:12

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb dus inmiddels de Harmony skill werkend, maar voor mijn stereo heb ik een activiteit moeten maken met twee verschillende apparaten (CD-speler en versterker). Standaard gebruikte Harmony voor de meeste buttons 'het versterker-device', waardoor dingen als 'next' niet werkte. In Harmony kan ik de knoppen wel handmatig aanpassen, maar daarmee werkt 'Alexa, next' nog steeds niet. Play en pause doen het wel overigens. Iemand een idee of ik dit nog werkend kan krijgen? Ik heb zowel de 'hardware' knoppen (de afstandsbediening) als de 'software' aangepast.

Overigens wel supercool dat ik nu via Alexa mijn CD-speler uit 1997 kan besturen O+

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:43
Kenmar schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:31:

[...]
Ik heb dit zelf (nog) niet getest, maar wat je met Yonomi doet is: de commands die je in de harmony app hebt gemaakt, gebruiken in Yonomi.
Mocht je dus een command maken met zet zender 14 op in harmony, dan zou je dit kunnen linken aan een command "turn on sports" (bijvoorbeeld).
Ik ga hier binnenkort wel even mee prutsen, kijken of het echt zo werkt.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppienl
Hertog schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:53:
Ik heb dus inmiddels de Harmony skill werkend, maar voor mijn stereo heb ik een activiteit moeten maken met twee verschillende apparaten (CD-speler en versterker). Standaard gebruikte Harmony voor de meeste buttons 'het versterker-device', waardoor dingen als 'next' niet werkte. In Harmony kan ik de knoppen wel handmatig aanpassen, maar daarmee werkt 'Alexa, next' nog steeds niet. Play en pause doen het wel overigens. Iemand een idee of ik dit nog werkend kan krijgen? Ik heb zowel de 'hardware' knoppen (de afstandsbediening) als de 'software' aangepast.

Overigens wel supercool dat ik nu via Alexa mijn CD-speler uit 1997 kan besturen O+
Kun je aangeven hoe je de skill wel werkend hebt gekregen. Of is dat af te leiden van je eerdere berichten?
Ondanks Yonomi wil ik toch graag de Harmony Skill werkend hebben.
Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

duppienl schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

Kun je aangeven hoe je de skill wel werkend hebt gekregen. Of is dat af te leiden van je eerdere berichten?
Inderdaad zoals ik eerder had aangegeven, ik had eerst (blijkbaar) een Amazon.co.uk Alexa koppeling, dat wil zeggen, als ik naar alexa.amazon.com ging en inlogde werkt ik naar alexa.amazon.co.uk doorgestuurd. Ik doe alles via de website, overigens, ik heb geen US account dus ik kan de Alexa app niet gebruiken. Op .co.uk kon ik alleen de 'inactive' harmony skill vinden. Deze heb ik toen wel geactiveerd, dit ging gewoon goed. Ik heb bij Harmony een Logitech account gemaakt, dus niet ingelogd met Google of Facebook.

Dat was een paar weken geleden. Vorige week liep ik wéér tegen een niet bestaande skill aan en toen ben ik nogmaals gaan zoeken naar een manier om de US store te gebruiken. Dit is gelukt met de hierboven omschreven manier. Daarna was de 'inactive' skill verdwenen en kon ik de goede vinden. Opnieuw koppelen, inloggen met het eerder aangemaakte account, klaar.

Omdat ik dat account een paar weken geleden heb gemaakt weet ik niet zeker of ik nog 'rare' dingen moest doen, maar volgens mij niet. Mijn Alexa 'woont' ook nog gewoon net over de grens in Duitsland, dus niet in de USA. Voor zover ik me kan herinneren is het 'content and devices' stukje van hierboven de enige niet-standaard procedure die ik heb moeten doorlopen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De blauwe Harmony skill werkt wel aardig, maar ik liep er toch tegenaan dat Alexa de focus verliest na ongeveer 30 minuten van inactiviteit. Dan werkt “Alexa louder” niet meer voor de tv maar op de Amazon Echo zelf. Hetzelfde geldt voor het zappen en andere commando’s.

Gelukkig heeft Amazon sinds gisteren een nieuwe versie van de app uitgebracht waarin een nieuwe sectie zit: ‘routines’. Hiermee kun je eigen woorden of zinnen toewijzen aan eigen acties.

Combineer dit idee met een oplossing als de hue-emulator en een manier om je receiver of tv aan te sturen, bv. een api.

Daarmee heb ik dit voor elkaar:
“Alexa wait” - tv pauzeert
“Alexa go” - tv speelt verder

“Alexa more” - tv volume harder
“Alexa less” - tv volume zachter
“Alexa silence” - tv volume mute

“Alexa 1” - tv zapt naar kanaal 1
“Alexa 3” - tv zapt naar kanaal 3

“Alexa 35” - tv gaat naar volume 35
“Alexa 50” - tv gaat naar volume 50

Geen skill meer nodig en kortere commando’s!
Mocht je toch nog de Harmony hub willen aansturen, dan kan dat ook nog via de hue emulator naar de api van de hub.

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggar op 30-10-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 17:51
Al meer dan een jaar blij met Alexa in de keuken, slaapkamer en woonkamer. Maar toch heb ik het idee dat het uitrollen van nieuwe functies, nieuwe (externe) gadgets op zich laat wachten. Toegegeven, de versies die er beschikbaar zijn sinds de laatste update zijn een stuk beter, maar de scherm versie blijft toch een beetje achter lopen. Als ik zie in welk tempo Google functies aan de Home toevoegt, dan vraag ik me af hoe Amazon z'n voorsprong blijft houden... Hoe denken jullie hier over, zeker als Google en Apple straks wellicht wél de Nederlandse markt native gaan ondersteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
duppienl schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

Het is van belang dat als je inlogt in de MyHarmony applicatie (in mijn geval op OS X) dat je in de instellingen niet alleen je account op US hebt staan, maar ook dat de taal van de MyHarmony applicatie is ingesteld op Engels. (Mac kan op NL taal blijven, iPhone/iPad of andere device waar je op gaat koppelen op regio en taal Engels zetten) Verder gelden alle andere stappen zoals eerder in dit topic beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenmar
Hierbij een uitleg/review over de nieuwe Alexa update https://www.cnet.com/news...nt-new-smart-home-powers/
Fraggar schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:10:
De blauwe Harmony skill werkt wel aardig, maar ik liep er toch tegenaan dat Alexa de focus verliest na ongeveer 30 minuten van inactiviteit. Dan werkt “Alexa louder” niet meer voor de tv maar op de Amazon Echo zelf. Hetzelfde geldt voor het zappen en andere commando’s.

Gelukkig heeft Amazon sinds gisteren een nieuwe versie van de app uitgebracht waarin een nieuwe sectie zit: ‘routines’. Hiermee kun je eigen woorden of zinnen toewijzen aan eigen acties.

Combineer dit idee met een oplossing als de hue-emulator en een manier om je receiver of tv aan te sturen, bv. een api.

Daarmee heb ik dit voor elkaar:
“Alexa wait” - tv pauzeert
“Alexa go” - tv speelt verder

“Alexa more” - tv volume harder
“Alexa less” - tv volume zachter
“Alexa silence” - tv volume mute

“Alexa 1” - tv zapt naar kanaal 1
“Alexa 3” - tv zapt naar kanaal 3

“Alexa 35” - tv gaat naar volume 35
“Alexa 50” - tv gaat naar volume 50

Geen skill meer nodig en kortere commando’s!
Mocht je toch nog de Harmony hub willen aansturen, dan kan dat ook nog via de hue emulator naar de api van de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppienl
SkorpionNL schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:15:
[...]
Het is van belang dat als je inlogt in de MyHarmony applicatie (in mijn geval op OS X) dat je in de instellingen niet alleen je account op US hebt staan, maar ook dat de taal van de MyHarmony applicatie is ingesteld op Engels. (Mac kan op NL taal blijven, iPhone/iPad of andere device waar je op gaat koppelen op regio en taal Engels zetten) Verder gelden alle andere stappen zoals eerder in dit topic beschreven.
Wow, gelukt. Bedankt. Harmony skill kunnen activeren.
Je moet echt alles op VS en Engels zetten. Zowel bij Harmony als bij Alexa en PC.
En ik heb ook nog Cyberghost gebruikt als VPN vanuit VS.
Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
De Ikea tradfri skill is vanaf vandaag beschikbaar!

Nu weer puzzelen hoe het ook al weer moet met die taal settings in de echo:

"The language you selected does not match your Amazon account settings.
As a result, Alexa skills are not available.
To get the best Alexa experience, please choose German by selecting continue"

"Alexa, schalte das Licht im Zimmer ein" wil ik niet.......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las de discussie over het instellen van de Logitech Harmony hub icm Alexa. Ik weet uit eigen ervaring dat dit inderdaad wel een dingetje kan zijn... Om anderen te helpen (en omdat ik zelf razend enthousiast over ben) op onderstaande link ook de uitleg hoe te koppelen. Geheel overeenkomstig met wat SkorpionNL heeft gezegd.

https://www.spraak-makend...avanceerd-troubleshooten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 00:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ook de trotse eigenaar van een Dot, super ding! Nu wil ik uiteraard ook mijn lichten gaan aansturen.

Nu zie ik overal toffe led lampen zoals Philips Hue of de Xioami Yeelight, echt mis ik de mogelijkheid om bijvoorbeeld een Halogeendimmer te vervangen voor een dimmer met wifi die met Alexa werkt.

Graag hoor ik hoe jullie je "lichtplan" voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:33:
Sinds kort ook de trotse eigenaar van een Dot, super ding! Nu wil ik uiteraard ook mijn lichten gaan aansturen.

Nu zie ik overal toffe led lampen zoals Philips Hue of de Xioami Yeelight, echt mis ik de mogelijkheid om bijvoorbeeld een Halogeendimmer te vervangen voor een dimmer met wifi die met Alexa werkt.

Sonoff Touch...?
Nadeel is dat je dus vanaf je lamp (in plafond doos) de blauwe draad erbij moet trekken naar je schakelaar.

Zou dit ook graag willen (omdat ik niet 15 lampjes ga vervangen voor Hue), maar vind het een beetje link om die blauwe draad te trekken. Weet niet waarom haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpele1986 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:11:
[...]

Sonoff Touch...?
Nadeel is dat je dus vanaf je lamp (in plafond doos) de blauwe draad erbij moet trekken naar je schakelaar.

Zou dit ook graag willen (omdat ik niet 15 lampjes ga vervangen voor Hue), maar vind het een beetje link om die blauwe draad te trekken. Weet niet waarom haha.
Die kende ik nog niet, even gauw gezocht en kan niet terug vinden of deze module kan dimmen?

Een nul draad erbij trekken is nooit zo spannend. Zorgen dat je veilig werkt en hopen dat er voldoende ruimte in de buizen zit ;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Ik heb alexa en hue.

Mijn verzameling: een stapel hue lampen, enkele innr lampen, enkele osram smartplugs als aan/uit voor niet-dimbare lampen, enkele philips livingwhites* voor dimbare lampen, plus een combi kaku dimmer + osram smartplug (de dimstand bij die lamp is altijd hetzelfde eigenlijk, osram regelt aan/uit via hue/alexa).

Op zich is kaku te combineren met alexa maar dat heb ik zelf niet gedaan. Kaku heeft betaalbare led-capable stekkerdimmers dus als je enkele dimmers nodig hebt is die optie wellicht de moeite waard.

*) dat zijn hue compatible dimmers, niet meer nieuw te koop helaas alleen via mp/ebay/v&a enz voor ~50 euro/stuk.

[ Voor 9% gewijzigd door dragon2 op 10-11-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Je kunt de halogeen-dimmer vervangen voor een transformator die gedimd kan worden. Dan zet je er een z-wave-dimmer bij.
Combineer dit dan met bijvoorbeeld Ha-bridge en Domoticz, dan kun je via de Echo je lamp bedienen en specifiek dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tips! Zoals ik al lees heeft niemand helaas één systeem die het oplost! ;-)

Zijn er mensen die het geheel met Zwave modules hebben draaien, hier is namelijk best veel van te verkrijgen en het kan simpelweg niet uit ik elke lamp in het huis te vervangen voor een smartlamp...

• tab-alt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik heb de echo dot ook draaien met de broadlink Rm pro en de Rm bridge, bijna alles werkt perfect! Zelfs de openhaard heb ik erop werken.
Het enige wat de broadlink niet wil is de ziggo horizon box aansturen. Hij kan de rf signalen die de ab uitstuurt blijkbaar niet leren.
Ik heb de ziggo box achter een wand, en dus niet in zicht staan. Een ir oogje zou een oplossing kunnen zijn, de ab schijnt beide signalen uit te sturen.
Alleen heb ik dan weer een ir oog in zicht en moet de broadcom ook in bereik staan.
Iemand hier ervaring mee?

• Fraggar
  • Niet online
tab-alt schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:59:
Alleen heb ik dan weer een ir oog in zicht en moet de broadcom ook in bereik staan.
Iemand hier ervaring mee?
De Harmony Hub zou prima moeten werken met je Ziggo-box en kan ook met de Echo bediend worden, misschien de oplossing die je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tab-alt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11-2023
misschien wel, ik vraag me af of de harmony op dat dan op basis van ir of rf aanstuurt. kan je dat zien op de hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
tab-alt schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:46:
misschien wel, ik vraag me af of de harmony op dat dan op basis van ir of rf aanstuurt. kan je dat zien op de hub?
De Harmony Hub stuurt IR-signalen uit via de hub en via extra IR-transmitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenmar
Fraggar schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:01:
[...]

De Harmony Hub stuurt IR-signalen uit via de hub en via extra IR-transmitters.
Volgens mij gaat het aansturen van de Harmony Hub in combinatie met de Horizon box op basis van RF. Ik heb Alexa zelf ook gekoppeld aan de Horizon Box (via de Harmony hub) en het werkt echt perfect! Aan- en uitzetten, van zenders wisselen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Kenmar schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:27:
[...]

Volgens mij gaat het aansturen van de Harmony Hub in combinatie met de Horizon box op basis van RF. Ik heb Alexa zelf ook gekoppeld aan de Horizon Box (via de Harmony hub) en het werkt echt perfect! Aan- en uitzetten, van zenders wisselen etc.
Nee, Alexa stuurt via de cloud en je Harmony skill commando’s naar je Harmony Hub. De Harmony Hub zet de commando’s om in IR-signalen. Er komt geen RF-signaal bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:19:
Thanks voor de tips! Zoals ik al lees heeft niemand helaas één systeem die het oplost! ;-)

Zijn er mensen die het geheel met Zwave modules hebben draaien, hier is namelijk best veel van te verkrijgen en het kan simpelweg niet uit ik elke lamp in het huis te vervangen voor een smartlamp...
Yes, ik heb overal Fibaro dimmers i.c.m. Puls schakelaars, hierdoor kan ik zowel via stem, schakelaar en app de verlichting bedienen. App gebruik ik vrijwel nooit, eigenlijk alleen maar stem en schakelaars.

Het kost wel wat meer tijd en je moet er wat verstand van hebben.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 18:10
Ik twijfel tussen de Echo Dot vs de Home Mini.

Wat ik wil:
- Domoticz aansturen
- Spotify, Netflix, Youtube

Nu zag ik dat er ondersteuning is op Controlicz voor de Echo Dot, maar "nog" niet voor de Google Mini.

Ik benader mijn Domoticz via een VPN en staat niet open voor verkeer van buitenaf. Ik las dat met IFTT dat die Domoticz via het internet wilt aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik zag dat de Echo nu in de aanbieding was ivm black friday en ben er erg in geinteresseerd. Ik ben voornamelijk geintersseerd naar de ervaringen met de muziek kwaliteit van de gewone Echo. Is dit echt een toegevoegde waarde t.o.v. de echo dot hier in NL? Of zijn de ervaringen met de geluidskwaliteit dermate slecht dat dit beter anders op te lossen is en lekker voor de dot te gaan?

Verder zal ik de echo voornamelijk voor de Hue lampen e.d. gebruiken. En dus misschien voor de snelle muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
TiMMieJ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:12:
Ik ben voornamelijk geintersseerd naar de ervaringen met de muziek kwaliteit van de gewone Echo. Is dit echt een toegevoegde waarde t.o.v. de echo dot hier in NL? Of zijn de ervaringen met de geluidskwaliteit dermate slecht dat dit beter anders op te lossen is en lekker voor de dot te gaan?
Ik zou de echo dot een 3 geven voor de muziekkwaliteit, de originele echo een 6 en een fatsoenlijke stereo-installatie een 8. De nieuwe echo zou het volgens reviews iets beter doen dan de originele echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

DaYwaLkUr schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:07:
Ik twijfel tussen de Echo Dot vs de Home Mini.

Wat ik wil:
- Domoticz aansturen
- Spotify, Netflix, Youtube
Houd er rekening mee dat er geen 'out of the box' Netflix ondersteuning is, tenzij je een apparaat hebt dat dit ondersteunt (zoals een FireTV, een Roku of misschien een tv met een Netflix knop icm Harmony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenmar
TiMMieJ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:12:
Ik zag dat de Echo nu in de aanbieding was ivm black friday en ben er erg in geinteresseerd. Ik ben voornamelijk geintersseerd naar de ervaringen met de muziek kwaliteit van de gewone Echo. Is dit echt een toegevoegde waarde t.o.v. de echo dot hier in NL? Of zijn de ervaringen met de geluidskwaliteit dermate slecht dat dit beter anders op te lossen is en lekker voor de dot te gaan?

Verder zal ik de echo voornamelijk voor de Hue lampen e.d. gebruiken. En dus misschien voor de snelle muziek.
Indien het geluidskwaliteit belangrijk is ivm het afspelen van muziek dan zou ik naar de Sonos One kijken https://www.sonos.com/nl-nl/shop/one.html Dan heb je een Sonos speaker met Alexa geintegreerd. Dus naast de muziek services, zoals Spotify etc, kun je de speaker ook gebruiken zoals je de Amazon Echo en Dot. In de toekomst worden ook andere spraakdiensten ondersteund zoals de Google Home en Windows Cortana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te pielen met mijn nieuwe echo, locatie updaten is nog een beetje ruk. Ik vond een "hack" online om via een request edit mijn thuis adres te veranderen. Weet iemand of dit nog werkt? Er stond een waarschuwing bij dat het mogelijk niet meer werkt / je device brickt.

Iemand enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:26:
Ik zat te pielen met mijn nieuwe echo, locatie updaten is nog een beetje ruk. Ik vond een "hack" online om via een request edit mijn thuis adres te veranderen. Weet iemand of dit nog werkt? Er stond een waarschuwing bij dat het mogelijk niet meer werkt / je device brickt.

Iemand enige tips?
Werkt al enige tijd niet meer, er is geen mogelijkheid om je adres op iets anders in te stellen op het moment dan een van de landen waar Alexa officieel is uitgebracht... Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panzer Dean schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:37:
[...]

Werkt al enige tijd niet meer, er is geen mogelijkheid om je adres op iets anders in te stellen op het moment dan een van de landen waar Alexa officieel is uitgebracht... Helaas...
Damn, jammer.

Overigens nog steeds een prima unit. Maar ze heeft wat moeite met het herkennen van mijn plaatsnaam als ik het zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:22

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De Echo Dot 2 is nu voor € 35 te koop op Amazon.de. :) Het enige doel wat ik er nu voor zou hebben is het afspelen van muziek via TuneIn radio of Spotify Connect op mijn Marantz receiver.

Of, zoals het nu kennelijk mogelijk is: "Computer, Mambo" (Star Trek functies zijn laatst toegevoegd, zag ik) ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChAiNsAwII
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 23:07
www.cyberport.de hier kan je hem nu goedkoop bestellen, 43 euro met verzending (paypal), amazon.de verstuurt m niet naar nl helaas ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:45
ChAiNsAwII schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 04:50:
www.cyberport.de hier kan je hem nu goedkoop bestellen, 43 euro met verzending (paypal), amazon.de verstuurt m niet naar nl helaas ;/
Gaat het hier om de 2e generatie Dot? Kan het niet duidelijk vinden op de site. Daarnaast is het wel opmerkelijk dat de witte aangeboden staat voor 35 euro en de zwarte voor 59 euro. :?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChAiNsAwII
Volgens mij wel, ja dat de zwarte duurder was vond ik ook vreemd, ik heb iig de witte besteld nu die nog in aanbieding is, op amazon zijn beide kleuren 35 euro ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Precies. De dot 2 is op Amazon in beide kleuren 35 euro. Met wat huifkar-kosten erbij, heb je hem nog steeds erg goedkoop in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:13
Jorgen schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:00:
Precies. De dot 2 is op Amazon in beide kleuren 35 euro. Met wat huifkar-kosten erbij, heb je hem nog steeds erg goedkoop in huis.
Ik heb het nagevraagd, Huifkar kosten zijn circa 20 euro..

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor een eenmalige bestelling, incl. bezorgen wel ja.
Als je hem zelf kunt halen, is het een tientje.

Zou toch mijn voorkeur hebben om hem direct bij Amazon te bestellen, in plaats van via grijze import.

• Chahid1985
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:49
ChAiNsAwII schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 04:50:
De zwarte en witte zijn nu (bijna) gelijk geprijsd op Cyberport.de. Te koop voor 31,99 plus 7,99 voor het verzenden, dus een totaal van 40 euro. Op Amazon.de lijkt de prijs gestegen naar 60 euro.

• ChAiNsAwII
Oh nice, nog goedkoper dus, mijne is iig al onderweg ;)

• StephanO1990
  • Laatst online: 11:09
Die drop in-functie van Alexa. Kunnen wij dat ook middels een workaround gebruiken? Ik ben in het bezit van 2 Echo Dots (V2) en heb deze gisteren geinstalleerd + de app op de iPhone gezet.

Ik mis in de app de messaging knop en als ik het woord 'drop in' gebruik, dan wordt er door de Dots aangegeven dat er eerst een koppeling moet worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:13
Ook 2 Echo Dot's besteld via Cyberport voor €40,- per stuk.
Kan ik binnenkort ook mijn Sonos speakers en mij Hue lampen met spraak bedienen :)

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chahid1985
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:49
StephanO1990 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:39:
Die drop in-functie van Alexa. Kunnen wij dat ook middels een workaround gebruiken? Ik ben in het bezit van 2 Echo Dots (V2) en heb deze gisteren geinstalleerd + de app op de iPhone gezet.

Ik mis in de app de messaging knop en als ik het woord 'drop in' gebruik, dan wordt er door de Dots aangegeven dat er eerst een koppeling moet worden gemaakt.
Ja dat kan. Ik neem aan dat je dropin aan hebt gezet op jouw echo dots. Daarnaast moet je dat ook in jouw eigen profiel doen en dat zit een beetje verstopt. Dropin werkt dan ook vanaf jouw telefoon naar een echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Laatst online: 11:09
Chahid1985 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:19:
[...]

Ja dat kan. Ik neem aan dat je dropin aan hebt gezet op jouw echo dots. Daarnaast moet je dat ook in jouw eigen profiel doen en dat zit een beetje verstopt. Dropin werkt dan ook vanaf jouw telefoon naar een echo.
Ik heb even moeilijk moeten doen door een random Amerikaans adres in mijn nieuw aangemaakte Amazon-account in te stellen. Daarna nog op de iPhone de regio op VS gezet en daarna werkte het eindelijk!

Mijn Echo Dot's luisteren naar de naam 'living room en bedroom'. Als ik via de living "Alexa, drop-in Bedroom" zeg, dan wordt het apparaat niet herkend. Zeg ik echter de naam van mijn account, (Alexa, drop-in home .) dan werkt het wel. Iemand hier nog een oplossing voor?

Vanuit de app kan ik wel specifiek één van beiden selecteren voor drop-in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:59:
[...]

Damn, jammer.

Overigens nog steeds een prima unit. Maar ze heeft wat moeite met het herkennen van mijn plaatsnaam als ik het zeg.
Heb voor het weer geprobeerd de locatie aan te passen via de website (https://alexa.amazon.com/) naar Nederland. Mijn gewenste plaats is niet gelukt helaas maar ik kom nu wel uit in Dronten als ik naar het weer vraagZie edit.

Via Settings > Echo Dot > Onder General "Device location" kiezen. Hierna middels ontwikkelaars-tools (F12) de opties onder id="data-device-address-country" landcode (value) en omschrijving aangepast van DE en Germany naar NL en The Netherlands. Bij postcode werd enkel een random Duitse postcode geaccepteerd en zodoende kwam ik aan in Dronten. :9

Edit: Nogmaals geprobeerd en volledige adresgegevens ingevuld, pakt 'm nu wel!

[ Voor 6% gewijzigd door J-D op 02-12-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-D schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:12:
[...]

Heb voor het weer geprobeerd de locatie aan te passen via de website (https://alexa.amazon.com/) naar Nederland. Mijn gewenste plaats is niet gelukt helaas maar ik kom nu wel uit in Dronten als ik naar het weer vraagZie edit.

Via Settings > Echo Dot > Onder General "Device location" kiezen. Hierna middels ontwikkelaars-tools (F12) de opties onder id="data-device-address-country" landcode (value) en omschrijving aangepast van DE en Germany naar NL en The Netherlands. Bij postcode werd enkel een random Duitse postcode geaccepteerd en zodoende kwam ik aan in Dronten. :9

Dit.... Werkt....

Volgens mij is de interface ook anders op de website sinds kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Top!

Heb de Echo Dot nog maar kort, dus durf niet te zeggen of de site sinds kort is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mij app (en online omgeving) heb ik de optie "Routines" niet. Iemand enig idee omhoog ik dit actief kan krijgen? Ik heb een US account met US adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenmar
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:56:
In mij app (en online omgeving) heb ik de optie "Routines" niet. Iemand enig idee omhoog ik dit actief kan krijgen? Ik heb een US account met US adres.
De Alexa app moet hiervoor geüpdate worden. Ik heb 2 Apple ID's. 1 Nederlandse en 1 Amerikaanse. Zodra er een nieuwe update is van de app, dan switch ik over naar mijn Amerikaanse Apple ID. Je kunt ook je Amerikaanse ID laten staan en zodra er een update is van je Nederlandse app's dan voer je eenmalig je NL ID in en dan werkt de app store op beide ID's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kenmar schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:58:
[...]

De Alexa app moet hiervoor geüpdate worden. Ik heb 2 Apple ID's. 1 Nederlandse en 1 Amerikaanse. Zodra er een nieuwe update is van de app, dan switch ik over naar mijn Amerikaanse Apple ID. Je kunt ook je Amerikaanse ID laten staan en zodra er een update is van je Nederlandse app's dan voer je eenmalig je NL ID in en dan werkt de app store op beide ID's
Ik heb op mijn Echos enkel een US ID. Ik zag wel dat er een update was net, dus op dit moment loopt de download van de Apk.

Eens kijken of deze update werkt.

Edit: it works...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37
[...]

Geeft hij bij jou dan ook het weer aan?
Bij mij accepteerd hij de aanpassing namelijk wel maar geeft daarna aan: I couldn't find a forecast for that location..Dordrecht hier

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

@TSS_Droopy Dat juist ja, dat was voor mij ook de reden om het aan te passen. Zojuist nog getest en komt gewoon door (Lopik). Wellicht een andere postcode proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37
J-D schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:50:
@TSS_Droopy Dat juist ja, dat was voor mij ook de reden om het aan te passen. Zojuist nog getest en komt gewoon door (Lopik). Wellicht een andere postcode proberen?
Bedankt, ik was aan het spelen en daardoor net de big sky skill geactiveerd. Die doet het perfect voor mij. Moet ik wel "Ask big sky" voor het commando zeggen maar lijkt vooralsnog heel erg gedetailleerd. ik zal nog eens proberen met de locatie te spelen, maar met big sky lijkt het zowieso prima, Daar geef je bij account linken niks anders op dan je locatie, je hoeft dus geen account te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door TSS_Droopy op 03-12-2017 22:23 ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 23:23
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:05:
[...]

Ik heb op mijn Echos enkel een US ID. Ik zag wel dat er een update was net, dus op dit moment loopt de download van de Apk.

Eens kijken of deze update werkt.

Edit: it works...
Is het ondertussen al gelukt? Ik loop tegen hetzelfde probleem, ik wil ook graag gebruik kunnen maken van routines. Heb al verschillende Amazon accounts gemaakt, ook een Duitse. Maar routines is nooit zichtbaar.

Edit: Zie nu pas dat je het al werkend hebt gekregen. Zou je kunnen vertellen hoe? Ik krijg routines echt met geen mogelijkheid zichtbaar in het menu of settings.

Edit 2: Het is mij ondertussen ook gelukt.

[ Voor 16% gewijzigd door DennisUniOn op 05-12-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoVaRaGnA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27
DennisUniOn schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:54:
[...]

Is het ondertussen al gelukt? Ik loop tegen hetzelfde probleem, ik wil ook graag gebruik kunnen maken van routines. Heb al verschillende Amazon accounts gemaakt, ook een Duitse. Maar routines is nooit zichtbaar.

Edit: Zie nu pas dat je het al werkend hebt gekregen. Zou je kunnen vertellen hoe? Ik krijg routines echt met geen mogelijkheid zichtbaar in het menu of settings.

Edit 2: Het is mij ondertussen ook gelukt.
Zou je kunnen uitleggen hoe het gelukt is? ik krijg het niet voor elkaar tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
[...]

Ik heb dit ook zojuist gedaan.
Ik zie nu mijn adres staan, kreeg zelfs met opslaan een suggestie adres i.p.v. mijn ingevoerde adres.
Hoe kan ik nu het beste testen of het ook werkt? Ik had eerst een adres in Duitsland 1 km bij mij vandaan.
Weather vragen zal ongeveer het zelfde resultaat geven, maar welke andere tests kan ik doen om te kijken of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenlung schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:09:
[...]

Ik heb dit ook zojuist gedaan.
Ik zie nu mijn adres staan, kreeg zelfs met opslaan een suggestie adres i.p.v. mijn ingevoerde adres.
Hoe kan ik nu het beste testen of het ook werkt? Ik had eerst een adres in Duitsland 1 km bij mij vandaan.
Weather vragen zal ongeveer het zelfde resultaat geven, maar welke andere tests kan ik doen om te kijken of het werkt?
Weer werkt. Verkeer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 23:23
NoVaRaGnA schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:49:
[...]

Zou je kunnen uitleggen hoe het gelukt is? ik krijg het niet voor elkaar tot nu toe.
Ga naar de Amazon website waar je je account hebt aangemaakt, waarschijnlijk .nl, .de of .co.uk. Klik vervolgens in het linker menu op 'Account en lists'. Je krijgt nu een pagina met meerdere opties, klik hier op 'Content and devices' in het 'Content and devices' vak. Je krijgt dan drie tabbladen te zien, hier klik je op 'settings'. Als het goed is zie je nu staan op welk land je account is ingesteld. Klik op 'change' en voeg een Amerikaans adres toe, ik heb het adres van een Apple store gebruikt in Brooklyn en sla het op. Als het goed is komt er boven de tabbladen nu te staan dat het land is aangepast en of je je account wilt overzetten naar Amazon.com. Klikt hierop en doorloop alle stappen.

Ik moest mijn echo dot wel even opnieuw instellen, omdat alle data nog op .de of .co.uk blijft staan. Zorg er wel voor dat je altijd een Amerikaans adres in de lijst van adressen hebt staan, Spotify werkt anders niet (goed) meer op je echo apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoVaRaGnA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27
DennisUniOn schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:34:
[...]

Ga naar de Amazon website waar je je account hebt aangemaakt, waarschijnlijk .nl, .de of .co.uk. Klik vervolgens in het linker menu op 'Account en lists'. Je krijgt nu een pagina met meerdere opties, klik hier op 'Content and devices' in het 'Content and devices' vak. Je krijgt dan drie tabbladen te zien, hier klik je op 'settings'. Als het goed is zie je nu staan op welk land je account is ingesteld. Klik op 'change' en voeg een Amerikaans adres toe, ik heb het adres van een Apple store gebruikt in Brooklyn en sla het op. Als het goed is komt er boven de tabbladen nu te staan dat het land is aangepast en of je je account wilt overzetten naar Amazon.com. Klikt hierop en doorloop alle stappen.

Ik moest mijn echo dot wel even opnieuw instellen, omdat alle data nog op .de of .co.uk blijft staan. Zorg er wel voor dat je altijd een Amerikaans adres in de lijst van adressen hebt staan, Spotify werkt anders niet (goed) meer op je echo apparaat.
Dankjewel! het werkt weer, zo een super handige skill
Heb 2 dots en een firestick.
wel het adres weer veranderen bij de volgende bestelling, anders wordt ie in de applestore afgeleverd.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:23
Voor de eventuele geïnteresseerden, ik heb zojuist een Amazon Echo Show in V&A geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Averell
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb sinds gisteren met dank aan veel informatie hier mij 2 Dots en mijn Show aan de praat zoals ik het wil. Weer werkt, verkeer werkt, routines werken, skills en youtube, sonos (niet optinmale integratie maar toch), spotify. Eindelijk zinvolle inzet, zeker icm mijn node-red, na het uitspreken van "Alexa, bedtime" gaan de verwarming op koud, gaan de lampen op dim stand (en na 15 minuten wanneer niemand in de kamer is uit), in slaapkamer gaat de lamp aan, muziek aan (ook weer uit na een tijdje), etc. Nice! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:41
Amazon Music Unlimited nu beschikbaar in onder andere Nederland
Amazon Music Unlimited, Amazon’s full-catalog streaming service, today announces its expansion into 28 additional countries, offering a catalog of more than 40 million songs and thousands of playlists and personalized stations, hand-curated by Amazon Music experts, to millions more listeners around the globe. New customers in these countries can now begin unlimited, ad-free streaming of new releases from chart-topping artists including J Balvin, Katy Perry, Luis Fonsi, Post Malone and many more on Amazon Music Unlimited today within the Amazon Music app for iOS, Android, Mac, PC, Fire TV and on any Web browser at www.amazonmusic.com. Also today, Amazon Echo will begin to ship to these new countries, enabling customers who purchase devices at www.amazon.com/echo, the ability to experience Amazon Music Unlimited with the power and simplicity of natural voice controls in English, powered by Alexa, Amazon’s cloud-based voice service.
Nieuwe landen:
The 28 new countries are:

• Belgium • Iceland • Bolivia • Latvia • Bulgaria • Liechtenstein • Chile • Lithuania • Colombia • Luxembourg • Costa Rica • Malta • Cyprus • Netherlands • Czech Republic • Panama • Ecuador • Peru • El Salvador • Poland • Estonia • Portugal • Finland • Slovakia • Greece • Sweden • Hungary • Uruguay
En als gevolg daarvan zijn nu ook de Echo devices beschikbaar voor shipment naar Nederland -
https://www.amazon.de/dp/B07682HBXR/ref=fs_rad. Alleen de Dot, de Echo en de Echo Plus. De Echo Show dus (nog) niet. En dat verklaard dan weer de release van de Alexa app gisteren in de Apple App Store ;)

Locatie van de Echo is nu ook zonder trucs aan te passen naar een adres in Nederland - voor het weer handig

[ Voor 23% gewijzigd door ZiSE op 08-12-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
Blij om te zien dat Amazon de uitrol serieus neemt, laten we hopen dat dit een begin is van meer localisatie! Ik zat even te kijken op de pagina wat al dan niet ondersteund wordt, viel me op dat Spotify niet meer ondersteund wordt?

Hopelijk kan ik nu ook snel de covers voor de Dot bestellen! Die van mij zit onder de verfspatters, ziet er niet meer uit, en de covers zien er goed uit!

[ Voor 25% gewijzigd door Panzer Dean op 08-12-2017 17:47 . Reden: Vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Laatst online: 07-09 17:14
Ok ik snap er geen zak meer van, ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb een Amazon Echo en een Ikea Tradfri starter set.
Ik wil de lampen het liefst kunnen bedienen via "Alexa" want Siri is een drama en begrijpt de helft van de tijd niet wat je bedoeld.

Als ik zoek naar nieuwe devices bij Smart Home dan wordt er niets gevonden.
Ik heb alles al opnieuw aangezet, uitgezet, ingeplugd, uitgeplugd, maar helemaal niets.
Als ik in de Tradfri app klik op Inschakelen, ook niets.

Heeft iemand dit ook gehad hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

mickeyhouse schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:48:

Ik wil de lampen het liefst kunnen bedienen via "Alexa" want Siri is een drama en begrijpt de helft van de tijd niet wat je bedoeld.

Ik heb alles al opnieuw aangezet, uitgezet, ingeplugd, uitgeplugd, maar helemaal niets.

Misschien mis ik iets in je verhaal, maar heb je ook de Tradfri skill geïnstalleerd? Geeft die ook aan dat er verbinding is / de configuratie juist is?

Edit: net overheen gelezen, maar als je in de Tradfri app ook de lampen niet kunt inschakelen lijkt het me een probleem met de configuratie, dan kun je misschien beter in IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie kijken

[ Voor 13% gewijzigd door Hertog op 08-12-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
Hertog schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:44:
[...]

Misschien mis ik iets in je verhaal, maar heb je ook de Tradfri skill geïnstalleerd? Geeft die ook aan dat er verbinding is / de configuratie juist is?

Edit: net overheen gelezen, maar als je in de Tradfri app ook de lampen niet kunt inschakelen lijkt het me een probleem met de configuratie, dan kun je misschien beter in IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie kijken
Ja ik kan ze in de TRÅDFRI app de lampen inschakelen en via HomeKit ook, dus via Siri.
Dus dat werkt goed, alleen de verbinding met Alexa ontbreekt.

Tradfri skill heb ik ook geïnstalleerd en die zegt dat er geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:30
Panzer Dean schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:44:
Blij om te zien dat Amazon de uitrol serieus neemt, laten we hopen dat dit een begin is van meer localisatie! Ik zat even te kijken op de pagina wat al dan niet ondersteund wordt, viel me op dat Spotify niet meer ondersteund wordt?

Hopelijk kan ik nu ook snel de covers voor de Dot bestellen! Die van mij zit onder de verfspatters, ziet er niet meer uit, en de covers zien er goed uit!
Spotify op mijn Echo Dot 2 werkt nog prima, zojuist getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
Panzer Dean schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:44:

Spotify werkt hier ook nog prima op de Echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Laatst online: 12-09 22:32

Tuxie

En WeL nU!

mickeyhouse schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:48:

Had ik ook. De skill installeren is niet genoeg, je moet in de Ikea app via settings / integrations je amazon account linken. Als je de Alexa skill hebt geinstalleerd zal hij na het linken je devices vinden.

Tevens moet alles (lampen/bridge) van de laatste firmware voorzien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
Tuxie schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:05:
[...]

Had ik ook. De skill installeren is niet genoeg, je moet in de Ikea app via settings / integrations je amazon account linken. Als je de Alexa skill hebt geinstalleerd zal hij na het linken je devices vinden.

Tevens moet alles (lampen/bridge) van de laatste firmware voorzien zijn.
Dat linken van het account in de Ikea app lukt dus niet. Hij zegt dat ie gaat verbinden maar dan na 10 seconden komt er “geen verbinding met Amazon mogelijk” in beeld.
Dat heb ik al sinds dag 1.

Zoals ik al zei ik snap er niets meer van.
De losse apparaten werken prima, de lampen werken via Siri, de Echo werkt prima maar het verbinden van de 2 lukt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door mickeyhouse op 08-12-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
mickeyhouse schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:53:
[...]

Wellicht dat het alleen voor nieuwe modellen, of alleen de "internationale versie" van Alexa gaat op Amazon.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mickeyhouse schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:53:
[...]

Hoe heb je hem gekoppeld? Ik kan geen Spotify kiezen (blijft grijs / niet klikbaar) ook niet als de device instellingen op amazon.de op een Duits adres staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mickeyhouse
Jorgen schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:04:
[...]

Hoe heb je hem gekoppeld? Ik kan geen Spotify kiezen (blijft grijs / niet klikbaar) ook niet als de device instellingen op amazon.de op een Duits adres staan.
Ik zie wat je bedoeld, dat heb ik nu ook, maar het werkt wel prima hier.
Ik kan "Alexa play Michael Jackson" zeggen en dan werkt het.
En via de Spotify app kan ik de Alexa kiezen als speaker.

Ik heb het ook zo ingesteld toen (2 maanden terug ofzo).

Wat ik lees op internet is dat mensen met hetzelfde probleem hun landinstelling op US moeten zetten en dan werkt het schijnbaar wel.

Edit:
mmmm 't gekke is dat ik bij Music Services geen Spotify zie staan.
Maar bij "Choose default music services" wel.

[ Voor 8% gewijzigd door mickeyhouse op 09-12-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
De Echo is nu ook te koppelen aan Nederland, zojuist getest en het geeft de juiste temperatuur aan op de locatie waar ik ben. Spotify werkt ook nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Sinds een week ook de Echo Dot in gebruik.

Minpunten zijn de Harmony skill (nog steeds niet werkend gekregen), geen Spotify connect en geen optische muziek uitgang. Verder echt top, m'n vriendin gebruikt 'm zelfs wat een goede indicator is voor gebruiksgemak. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
mickeyhouse schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:41:
[...]

Ik zie wat je bedoeld, dat heb ik nu ook, maar het werkt wel prima hier.
Ik kan "Alexa play Michael Jackson" zeggen en dan werkt het.
En via de Spotify app kan ik de Alexa kiezen als speaker.

Ik heb het ook zo ingesteld toen (2 maanden terug ofzo).

Wat ik lees op internet is dat mensen met hetzelfde probleem hun landinstelling op US moeten zetten en dan werkt het schijnbaar wel.

Edit:
mmmm 't gekke is dat ik bij Music Services geen Spotify zie staan.
Maar bij "Choose default music services" wel.
Spotify en Echo is een mysterie. Ik kan het in de portal ook niet selecteren als service maar wel instellen als default. Ik heb het ooit ingesteld door een US adres in te stellen maar sinds een maand of zo werkt Spotify nog maar op 1 Echo device - op de andere geeft Echo wel feedback dat hij Artiest X gaat afspelen op Spotify maar daarna blijft het stil. Op de andere unit geen enkel probleem. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als ik Amazon.de bij apparaten instel op VS, dan wordt ook meteen mijn hele account naar de VS omgezet en dat ik niet de bedoeling. Ik wil gewoon in Euro's blijven betalen op de DE-website. Dat heb ik dus weer teruggezet nadat ik via het VS-account wel spotify kon selecteren. Die staat nu ook als default app, maar kan nog steeds niet gebruikt worden.

Spotify Connect werkt ook niet. Als ik alles instel op VS, dan kan ik wel Spotify gebruiken op de Echo Dot 2, maar moet ik het via mijn telefoon overzetten van de Echo Dot naar mijn receiver.

Al met al een waardeloze ervaring dus. Ofwel ik kan Spotify horen, maar moet nog meer handelingen uitvoeren dan wanneer ik het meteen via mijn telefoon of tablet gebruik - en ik mis dan dus mijn DE-account; ofwel ik heb een DE-account en verder geen muziek. Lekker dan.

Edit:
BlazeMuis schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:42:
De Echo is nu ook te koppelen aan Nederland, zojuist getest en het geeft de juiste temperatuur aan op de locatie waar ik ben. Spotify werkt ook nog steeds :)
Welke instellingen gebruik je dan nu precies?
Die van mij is afkomstig van Amazon.de en die wil ik ook blijven gebruiken voor alles. Daarnaast dus Spotify Connect op mijn receiver aansturen met de Echo Dot 2.

[ Voor 62% gewijzigd door Jorgen op 09-12-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Jorgen schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:06:

Edit:

[...]

Welke instellingen gebruik je dan nu precies?
Die van mij is afkomstig van Amazon.de en die wil ik ook blijven gebruiken voor alles. Daarnaast dus Spotify Connect op mijn receiver aansturen met de Echo Dot 2.
Als je naar https://alexa.amazon.com gaat, en daar op Settings klikt en dan op je Echo Dot klikt kom je uit in een menu waar je Device location kan veranderen, dit heb ik op Netherlands en mijn Postcode staan. Device time zone staat op Europa en dan Central European Standard Time (Paris).

Als je graden celcius wilt gebruiken moet je Temperature Units op On zetten, anders verteld Alexa de temperatuur in Fahrenheit.

Dit werkt voor mij prima, en wanneer ik aan Alexa vraag of ze een bepaalde playlist/song wilt afspelen van Spotify gebeurd dit zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:06:
Als ik Amazon.de bij apparaten instel op VS, dan wordt ook meteen mijn hele account naar de VS omgezet en dat ik niet de bedoeling. Ik wil gewoon in Euro's blijven betalen op de DE-website.
[...]
Ik heb gewoon een 2e account aangemaakt voor die echo's. Nou ja 2e, ik heb al 3 amazon.de accounts en een fr , es, it en ook nog ergens een us geloof ik >:) M'n echo's hangen nu aan een .co.uk account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 16:05
Heb die van mij vandaag ook binnen, maar mij lukt het niet eens om Skills te installeren, tenzij ik de Echo op Duits zet. (Of idd mijn hele account op VS zet).

Met de komst van de "Internationale" versie van de Echo's is het volgens mij nog rommeliger geworden.

Ik ga maar een VS account aanmaken om van het gezeik af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK, ik heb dus nu een nieuw Amazon.com account gemaakt. Alexa lijkt verbinding te hebben met mijn wifi, ondanks de roze/paarse ledrinng. Maar dan, hoe stel ik in dat mijn muziek automatisch op mijn Marantz receiver wordt afgespeeld en niet ergens anders? Spotify is al gekoppeld en ik heb een premium account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestus
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Grrr, gister was spotify selecteerbaar, en nu opeens vandaag gaat alexa.amazon.com opeens automatisch naar alexa.amazon.co.uk, zijn al mijn geinstalleerde skills weg, zoals plex, en nog 7 andere skills, plex is niet eens meer te vinden als skill op de engelse amazon, en spotify is niet meer selecteerbaar als muziek dienst,en als je dan wel naar alexa.amazon.com gaat en iets probeert te veranderen wordt er een alexa.amazon.co.uk login geforceerd.... great job amazon!

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 19:54
2 weken terug ook maar een Echo besteld, 2e generatie.

Samen met wat Philips hue lampen en dat werkt prima.

Ik heb nu ook een Harmony Hub besteld zodat ik ook alle IR apparaten kan bedienen, ik liep er al tegenaan dat ik de skill niet kon vinden.

Amazon account staat nu op USA, iPhone taal op engels en dan kan ik in ieder geval de skill downloaden en krijg ik geen melding van Harmony dat de regio niet ondersteund wordt.

Maar nu dus wachten tot ie binnen is, ik kon de Harmony niet laten lopen voor 65 euro (Handig die tweakers prijsnotificaties)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
Ik heb Amazon maar even gemaild, ze gaven aan dat huidige gebruikers gebruik kunnen blijven maken van Spotify in hun huidige set up, maar dat het voor nieuwe gebruikers niet meer mogelijk is ("op dit moment" voor zover dat wat zegt)... Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Panzer Dean schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:05:
Ik heb Amazon maar even gemaild, ze gaven aan dat huidige gebruikers gebruik kunnen blijven maken van Spotify in hun huidige set up, maar dat het voor nieuwe gebruikers niet meer mogelijk is ("op dit moment" voor zover dat wat zegt)... Jammer!
Dat is zo'n beetje het enige waar ik hem voor heb gehaald tijdens Cyber Monday. Het is erg leuk om Star Trek-humor uit de Echo Dot te krijgen, maar eigenlijk wilde ik er gewoon Spotify op mijn receiver mee aansturen. Nu draait Spotify op het ding zelf; moet ik hem via mobiel of tablet naar de receiver sturen en als ik om nieuwe muziek vraag, gaat-ie automatisch terug naar de Echo Dot. Niet handig dus. Als ze Spotify-ondersteuning eruit slopen, blijft er voor mij vrijwel niks over. Ik heb verder geen slimme apparaten in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
Als dat echt zo is, dan is dat best wel behoorlijk nieuws. Ik gebruik m ook voornamelijk voor Spotify dus ben blij dat dat nog wel werkt dan.

Ik snap dat ze willen dat mensen Amazon Music Unlimited gaan gebruiken, maar vindt t wel erg vreemd zo.

Op de websitebvab Spotify staat ook nog gewoon dat t te gebruiken is: https://www.spotify.com/nl/amazonalexa/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
Dat lijkt me sterk - Spotify staat nog steeds als supported op de Echo pagina's in bijvoorbeeld de US en Duitsland. Daarnaast was het dan wel opgepikt aangezien het nieuws zou zijn - ik zie ook niks op Reddit. Dus nog niet overtuigd dat het niet mogelijk is voor alle nieuwe gebruikers.
De limitering zit op landen niveau (US en Duitsland wel zoals gezegd) maar de nieuwe 'internationale versie' van Echo ondersteund geen Spotify ("Spotify nicht verfügbar' staat op de Amazon pagina).

Bij "Niederlande" (en alle andere landen van de internationale versie) staat:
Nicht unterstützte Funktionen beinhalten*: Spotify

[ Voor 8% gewijzigd door ZiSE op 09-12-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
ZiSE schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:38:
[...]

Dat lijkt me sterk - Spotify staat nog steeds als supported op de Echo pagina's in bijvoorbeeld de US en Duitsland. Daarnaast was het dan wel opgepikt aangezien het nieuws zou zijn - ik zie ook niks op Reddit. Dus nog niet overtuigd dat het niet mogelijk is voor alle nieuwe gebruikers.
De limitering zit op landen niveau (US en Duitsland wel zoals gezegd) maar de nieuwe 'internationale versie' van Echo ondersteund geen Spotify ("Spotify nicht verfügbar' staat op de Amazon pagina).

Bij "Niederlande" (en alle andere landen van de internationale versie) staat:

[...]
Tja, het is toch echt wat Amazon mij terug stuurde naar aanleiding van een support vraag... Ik heb een "normale" Echo, altijd ingesteld op Duitsland, en nu op Nederland, maar Spotify werkt. Toen ik op een andere Echo een nieuw account installeerde om te testen en Nederland ingaf kreeg ik echter géén optie voor Spotify. Toen ik het orginele invoerde, ook met Nederland kon ik Spotify wel activeren.

Lijkt erop dat ze het software matig uitgezet hebben voor mensen die andere landen dan UK, DE of US selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 14:38
Ik weet niet of het al gemeld was, maar de Alexa app is nu officieel beschikbaar in NL (tested on iOS). Vreemd dat Amazon.de nog steeds niet levert naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
Karizma schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:58:
Ik weet niet of het al gemeld was, maar de Alexa app is nu officieel beschikbaar in NL (tested on iOS). Vreemd dat Amazon.de nog steeds niet levert naar NL.
Amazon.de levert sinds enkele dagen een deel van de Alexa apparatuur wél naar NL (en een groot deel van de rest van Europa for that matter). Hierboven staat ergens de link, of op Amazon zoeken naar de "International Echo"

Edit: hier de link voor de Echo's die naar NL gezonden worden: https://www.amazon.de/dp/B07682HBXR/ref=fs_rad

[ Voor 10% gewijzigd door Panzer Dean op 10-12-2017 12:24 . Reden: Link naar Echo erbij gevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 14:38
Panzer Dean schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:22:
[...]

Amazon.de levert sinds enkele dagen een deel van de Alexa apparatuur wél naar NL (en een groot deel van de rest van Europa for that matter). Hierboven staat ergens de link, of op Amazon zoeken naar de "International Echo"

Edit: hier de link voor de Echo's die naar NL gezonden worden: https://www.amazon.de/dp/B07682HBXR/ref=fs_rad
Duitse versie: https://www.amazon.de/Ama...&sr=8-1&keywords=echo+dot

Internationaal: https://www.amazon.de/gp/product/B076828R18

De internationale versie wordt als het goed is wel verzonden naar NL, maar noway dat ik daarvoor 25 meer betaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
Karizma schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:27:
[...]
De internationale versie wordt als het goed is wel verzonden naar NL
Dat zeg ik toch net? En ja, het is wat duurder, niks aan te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:35
en zonder Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
Ik heb 't probleem wat ik had met de Ikea Tradfri lampen opgelost.
Ik heb Philips Hue lampen gehaald, en die werken out-of-the-box geweldig.
Scenes aangemaakt, prima te bedienen via de Echo.

Wat ik niet helemaal begrijp aan het hele Echo / Spotify verhaal is of het nou puur om een account gaat om echt om een fysiek apparaat.
Ik bedoel ik krijg halverwege deze week een nieuwe Echo binnen die ik wil toevoegen aan mijn huidige setup.
Kan ik daar dan wel Spotify op afspelen of kan ik dan straks op 1 van de 2 Echo's hier maar Spotify beluisteren?
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste