Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
loki504 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:56:
Wat is eigenlijk het "bereik" van een dot? We hebben een woonkamer en keuken in 1. Van 9m lang/diep. En had even met mijn iPhone 5 met Siri. En dat bereik was eigenlijk belarpt slecht. Een meter of 2 er van af kon hij me al niet goed verstaan. En heb geen zin om mijn huis vol te hangen met dots.
Bij mij staat de woonkamerdot in het midden in de kamer ( aan de zijkant ) en is goed te bereiken op een afstand tot een meter of 6. Het helpt overigens wel om de Echo wat hoger te zetten. Mijn dot staat op een kast op ongeveer 1,5 meter hoogte. Het bereik was veel slechter toen deze nog op een bijzettafeltje ( ca 40 cm hoogte ) stond!

Nu kan de dot mij zonder stemverheffen goed verstaan ongeacht waar ik in de kamer ( met open keuken ) ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:17
Het is alweer een tijdje geleden dat ik in dit topic ben geweest. In de tussentijd heeft de Dot vast meerdere nieuwe features gekregen.
Ik vraag me af waar jullie de Dot voor gebruiken?
Ik zelf gebruik het apparaatje eigenlijk voor de volgende taken
- Bedienen Hue lampen
- Afspraken toevoegen of uitlezen van mijn Google agenda.

En binnenkort hoop ik in onze nieuwbouw woning ook de gordijnen met LuxaFlex PowerView motorisation te kunnen bedienen op basis van IFTTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 17:51
Ik vindt de nieuwe features aardig tegenvallen. Ze lijken drukker geweest met de introductie van de nieuwe versies.

Verder, gebruik ik de Dot voor:
- integratie Hue lampen
- herinneringen
- keukenprins
- Trakt.tv integratie, om te zien welke series er die dag zijn
- Elke morgen het dagrapport met nieuws tijdens de koffie 😊!

Ik zou graag zijn dat de integratie van veel Home-automation wat sneller gaat, liever native dan via IFTTT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:17
Panzer Dean schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:24:
Ik vindt de nieuwe features aardig tegenvallen. Ze lijken drukker geweest met de introductie van de nieuwe versies.

Verder, gebruik ik de Dot voor:
- integratie Hue lampen
- herinneringen
- keukenprins
- Trakt.tv integratie, om te zien welke series er die dag zijn
- Elke morgen het dagrapport met nieuws tijdens de koffie 😊!

Ik zou graag zijn dat de integratie van veel Home-automation wat sneller gaat, liever native dan via IFTTT!
Dagrapport met NL nieuws? Ik heb wel enkele nieuws vormen gehoord, maar allemaal nieuws uit de USA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

technoaddict schreef op maandag 19 juni 2017 @ 07:08:
[...]

Dagrapport met NL nieuws? Ik heb wel enkele nieuws vormen gehoord, maar allemaal nieuws uit de USA.
Er is een NOS skill

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip, In Centro (Oberhausen) is een "pop-up" store, zijn ze op voorraad (nu ook nog met 5,- extra korting (tevens voor Prime leden 15,- extra korting op de Fire) (ik heb de 7" voor 55,-) Beide afgelopen zaterdag daar aangeschaft.
-edit typo-

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterGenuis
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07-2017

WaterGenuis

-=&0&=-

Misschien stomme vraag : ik merkt dat mijn Dot zijn netwerk instelling verliest, als ik hem uit zet (van de voeding haal), Daarna moet ik het netwerk-pair-process weer opstarten via de app. Het WIFI-wachtwoord wordt schijnbaar wel ergens bewaard, maar hoe die weer moet connecten, is ie vergeten.
Ervaren jullie dit ook zo ?
of moet ik ergens een setting aanpassen ... 8)7

Is dit misschien "as designed", omdat je hem eigenlijk toch nooit uit behoord te zetten (volgens Amazon O-) ) Ik probeer een beetje te begrijpen hoe eea in elkaar zit en wie nu, waar de voordelen van heeft ...

"If the only tool you have is a hammer, you tend to see every problem as a nail."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
technoaddict schreef op maandag 19 juni 2017 @ 07:08:
[...]

Nee, Engels, wat hier thuis ook de voertaal is! The Guardian is altijd welkom 's ochtends bij gebrek aan Nederlands nieuws, maar ik zie hierboven dat de NOS beschikbaar is, eens uitproberen!

Edit:
Heb je een linkje, of de officiële naam onder NOS, NOS Nieuws, NOS news kan ik niks vinden?

[ Voor 22% gewijzigd door Panzer Dean op 19-06-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
WaterGenuis schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:35:
Misschien stomme vraag : ik merkt dat mijn Dot zijn netwerk instelling verliest, als ik hem uit zet (van de voeding haal), Daarna moet ik het netwerk-pair-process weer opstarten via de app. Het WIFI-wachtwoord wordt schijnbaar wel ergens bewaard, maar hoe die weer moet connecten, is ie vergeten.
Ervaren jullie dit ook zo ?
of moet ik ergens een setting aanpassen ... 8)7

Is dit misschien "as designed", omdat je hem eigenlijk toch nooit uit behoord te zetten (volgens Amazon O-) ) Ik probeer een beetje te begrijpen hoe eea in elkaar zit en wie nu, waar de voordelen van heeft ...
Geen last van. Ik verhuis hem weleens tussen kamers, en volgens mij is dat ook niet vreemd - je dot meenemen naar een feestje zie ik ook weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Panzer Dean schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:50:
[...]

Nee, Engels, wat hier thuis ook de voertaal is! The Guardian is altijd welkom 's ochtends bij gebrek aan Nederlands nieuws, maar ik zie hierboven dat de NOS beschikbaar is, eens uitproberen!

Edit:

[...]

Heb je een linkje, of de officiële naam onder NOS, NOS Nieuws, NOS news kan ik niks vinden?
Ik kan 'm ook niet meer vinden.... een tijdje geleden werkte 'ie niet meer, misschien daarom weggehaald?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

https://blog.hackster.io/...-robo-hippos-8afb8c5718ec
hungry hippos spel aangestuurd met alexa :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
Iemand hier nog last van het volgende?

Ik heb een OpenHAB installatie met de lichten van de living en keuken gemarked als lichten die discoverable mogen zijn door Alexa. Prima, alle lichten zichtbaar, wel nog even ferm mogen nadenken over namen want dat ging met die Engelstalige Alexa toch niet helemaal goed.

Prima, ook nog even een groep aangemaakt en alle lichten uit OpenHAB aan een groep Living Room gehangen in de Alexa web interface.

Het rare is nu dat als ik vraag "Alexa, turn on Living Room lights" dat dat prima gaat, als ik er "the" voor zet dan gaat het niet, ligt dat aan mij of is dat belachelijk? Zo "neural" lijkt die spraaktech van Amazon dan toch ook niet?

Daarnaast, als ik vraag aan Alexa "Alexa, turn off the lights", dan antwoordt ze wel met "Ok!" maar er gebeurt niets met de lichten die vanuit OpenHAB worden gepresenteerd. Ik heb er ook Hue lampen aan hangen en dat gaat wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lowo
Eindelijk! De echo en de dot nu ook verkrijgbaar bij Conrad Electronic voor normale prijzen :)
https://www.conrad.nl/nl/...0Alexa&searchType=REGULAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
lowo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:54:
Eindelijk! De echo en de dot nu ook verkrijgbaar bij Conrad Electronic voor normale prijzen :)
Thanks voor de tip! Gelijk ff aangemeld voor de nieuwsbrief. Hiervoor krijg je 5 euro korting, dus de dot kunnen kopen voor 54,95. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
SkorpionNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:51:
[...]
Thanks voor de tip! Gelijk ff aangemeld voor de nieuwsbrief. Hiervoor krijg je 5 euro korting, dus de dot kunnen kopen voor 54,95. :)
Dat is de code WELKOM. Nog beter werkt de code SUMMERSALE : voor 53,99 ;)

Wel een goede deal, tis dat ik er al heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

De mijne zat vanochtend bij de post, dat doet Conrad snel.Het is -zoals te verwachten- de duitse versie dus ben ik begonnen hem (haar?) met de hints van WaterGenius om te katten naar amerikaans-engels. De spraak werd echter meteen na het registeren al automatisch engels, vermoedelijk omdat ik een op amazon.com gemaakte account gebruikte.
Ik heb de ios-app nog niet geprobeerd te installeren en stel alles in via alexa.amazon.com. Helaas word ik, wat ik ook probeer, meteen omgeleid naar alexa.amazon.co.uk waardoor ik ook vast zit aan de mager gesorteerde UK skill store.

Terwijl ik een half uurtje wat anders deed knalde de Dot er uit met een knal en een spontane reset en moest ik haar opnieuw configureren. Dat moet niet te vaak gaan gebeuren.

Verder:
- Je kunt de Centraal-europese tijdzone en het metrische systeem instellen, maar geen adres in Nederland. "What's the weather in Amsterdam" herkent ze wel, maar "Utrecht" niet. Ik hoop dat ze snel uitrollen naar Nederland.
- Linken aan mijn Spotify premium abo lukte bij de tweede poging, en je kunt Spotify aanwijzen als je standaard muziekbron, maar "Play some Mozart" heeft toch de toevoeging "from Spotify" nodig voordat er muziek van deze componist gevonden wordt.
- Ik zou liefst de persoonlijke mp3-verzameling op mijn Synology ontsluiten via Echo. Ik moet maar eens kijken naar Plex...
- Mijn hele huis hangt vol met Plugwise schakelaars, nu bereikbaar via Source en een third party iOS app. Voorzover ik het kan overzien moet er een rPi met OpenHAB of Domoticz of zo en een Hue-bridge-emulator aan te pas komen om om mijn plugs stemgestuurd te schakelen. Dat wordt lekker knutselen.

Eerste indruk: Het is allemaal nog een beetje buggy, ik heb niet veel aan de beschikbare skills maar de spraakherkenning werkt erg soepel.

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:05
Hi ,

ik heb een vraagje, ik heb domoticz draaien met een HA-Bridge, lampen aan en uit is geen enkel probleem.
Ik kan via mijn domoticz ook mij Tuner aanzetten, het lukt mij maar niet dat ook dmv Alex voor elkaar te krijgen.
Als ik bv probeer Alex, tuner ON, gaat hij de een radio station afspelen op de Alex, dat wil ik natuurlijk niet.
Wie geeft er een goed tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
jossie67 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:30:
Hi ,

ik heb een vraagje, ik heb domoticz draaien met een HA-Bridge, lampen aan en uit is geen enkel probleem.
Ik kan via mijn domoticz ook mij Tuner aanzetten, het lukt mij maar niet dat ook dmv Alex voor elkaar te krijgen.
Als ik bv probeer Alex, tuner ON, gaat hij de een radio station afspelen op de Alex, dat wil ik natuurlijk niet.
Wie geeft er een goed tip
'Tuner' zal al in gebruik zijn door Tunein. Daar kun je dus beter iets anders voor verzinnen.

Bij de meeste Alexa commands moet je tegen Alexa zeggen WAAR dat commando heen moet:
Alexa, tell/ask {iets} to {wat}

Bij Harmony: Alexa, tell Harmony to turn on TV.

Wil je het wel korter, dan mag je een aantal commando's en woorden dus niet gebruiken, en als het niet direct aangestuurd kan worden dan kan een skill als Yonomi ertussen helpen om de commando's alsnog korter te krijgen.
Met Yonomi kan ik nu zeggen:
Alexa, turn on TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 09:52
Tv aanzetten kan ook zonder tell Harmony, mits je de US skill gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 21:18
lowo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:54:
Thanks, net de laatste voorradige witte dot besteld :) Goede vondst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
peptalk schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:25:
Tv aanzetten kan ook zonder tell Harmony, mits je de US skill gebruikt.
Dit kan je doen met de blauwe Harmony skill. Met de rode Harmony skill kan je pauzeren, volume aanpassen etc, maar moet je wel tell Harmony .. zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Heeft iemand al uitgevogeld of/hoe je je spotify account kan aanpassen, zonder een gehele reset te hoeven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:15
Mijn harmony via IFTTT heb ik werkend. Echter ik krijg de US Harmony skills niet gelinked. Dit resulteert in de volgende melding: "...Thank you for your interest in Logitech Harmony and Amazon Alexa. We're equally as excited as you are to make our homes even more connected and easy to control; however we support only English (US), English (UK) and German now. We'll be sure to let everyone know once this is available for other languages..."

Zoals eerder beschreven in dit topic heb ik mijn harmony ingesteld in de Engelse taal (US) en en accountgegevens op United States gezet. Ik blijf echter bovengenoemde melding krijgen...

Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 11% gewijzigd door Rennie01 op 29-06-2017 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Rennie01 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:02:
Mijn harmony via IFTTT heb ik werkend. Echter ik krijg de US Harmony skills niet gelinked. Dit resulteert in de volgende melding: "...Thank you for your interest in Logitech Harmony and Amazon Alexa. We're equally as excited as you are to make our homes even more connected and easy to control; however we support only English (US), English (UK) and German now. We'll be sure to let everyone know once this is available for other languages..."

Zoals eerder beschreven in dit topic heb ik mijn harmony ingesteld in de Engelse taal (US) en en accountgegevens op United States gezet. Ik blijf echter bovengenoemde melding krijgen...

Wat zie ik over het hoofd?
Ik had precies hetzelfde. Uiteindelijk heb ik dit via mijn iPhone gedaan. Dit lukte pas nadat ik de systeemtaal van mijn iPhone op Engels had gezet ipv Nederlands. Na het koppelen van de skill kan je je systeemtaal weer terugzetten naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
SkorpionNL schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:23:
[...]
Ik had precies hetzelfde. Uiteindelijk heb ik dit via mijn iPhone gedaan. Dit lukte pas nadat ik de systeemtaal van mijn iPhone op Engels had gezet ipv Nederlands. Na het koppelen van de skill kan je je systeemtaal weer terugzetten naar Nederlands.
Dank! Na mijn Iphone in te stellen op Engels heb ik de skill werkend :-) . Nu eens gaan stoeien met de tv kanalen.

Heeft iemand ook al zijn harmony account teruggezet naar "Nederlands" en werkt eea dan nog steeds?

Groeten,
Renier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Rennie01 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:57:
[...]

Dank! Na mijn Iphone in te stellen op Engels heb ik de skill werkend :-) . Nu eens gaan stoeien met de tv kanalen.

Heeft iemand ook al zijn harmony account teruggezet naar "Nederlands" en werkt eea dan nog steeds?

Groeten,
Renier
Nope! Bij mij staat MyHarmony nog steeds ingesteld op de Engelse taal. Zover mij bekend moet hij daar ook op blijven staan wil het blijven werken. Is intussen echter al bijna 9 maand geleden dat ik mijn eerste Dot aangeschaft heb.Weet niet meer of ik naderhand geprobeerd heb de instellingen weer te wijzigen naar Nederlands.

De Echo Dot wordt trouwens al native ondersteund en als device gevonden als "Amazon Media Player".
Een separate skill is dus niet nodig.
Wil je bijvoorbeeld een film kijken dan is het voldoende om de activiteit "Movie" aan te maken en dan op te starten door te zeggen: "Alexa, turn movie on". De apparaten die onder de activiteit Movie staan zullen dan opstarten met de juiste instellingen, net zoals je met de Harmony remote zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Hey dat is mooi! Ik heb de Echo dot nu toegevoegd als device.

Heb nog een paar vragen:
  • De 2 Harmony skills ("rood" en "blauw") kan ik dus wissen?
  • Daarna is het een kwestie van de "Amazon Media Player" onder mijn huidige Harmony activiteiten toevoegen?
  • Mijn huidige Harmony activiteiten moet ik dus omzetten (vertalen) naar het Engels? Of kan ik deze ook in het Nederlands laten staan en dan Engelstalige "Friendly names" gebruiken?
Voordeel van dat laatste is dat de tekst op mijn fysiek logitech harmony remote nog in het Nederlands zijn (handig voor de kinderen).

[ Voor 12% gewijzigd door Rennie01 op 01-07-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Rennie01 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:41:
Hey dat is mooi! Ik heb de Echo dot nu toegevoegd als device.

Heb nog een paar vragen:
  • De 2 Harmony skills ("rood" en "blauw") kan ik dus wissen?
  • Daarna is het een kwestie van de "Amazon Media Player" onder mijn huidige Harmony activiteiten toevoegen?
  • Mijn huidige Harmony activiteiten moet ik dus omzetten (vertalen) naar het Engels? Of kan ik deze ook in het Nederlands laten staan en dan Engelstalige "Friendly names" gebruiken?
Voordeel van dat laatste is dat de tekst op mijn fysiek logitech harmony remote nog in het Nederlands zijn (handig voor de kinderen).
De skill ( Harmony - Optimized for Smart Home ) gebruik ik voor deze optie. In het begin had ik de "rode skill" nodig en moest ik nog zeggen"Alexa tell Harmony to turn on Movie".. Begin dit jaar heb ik ergens gelezen dat Alexa sinds een firmwareupdate ook native de Harmony hub ondersteunde. Ik gebruikt dus nu de andere Skill en kan nu simpelweg zeggen "Alexa turn on movie" , "Alexa, play Tune-In", etc..
( Als ik nu zeg: "Alexa tell Harmony to turn on Movie" dan begrijp ze mij niet.en vraagt of ik die andere Harmony-skill toe wil voegen )
Ik heb trouwens nog de oude Harmony Ultimate One als remote met hub, weet niet of dit verder iets uitmaakt.

EIgenlijk heb ik geen idee of ik de "blauwe" skill zou mogen verwijderen maar laat hem voor de zekerheid staan. Ik was in de veronderstelling dat ik geen skill meer nodig had maar twijfel nu toch haha. Dat krijg je van al die homeautomatisering 8)7

Heb wel alles in het Engels staan maar dat had ik al. Mijn kinderen ( inmiddels allemaal al het huis uit ) zijn hiermee opgegroeid en wisten vroeger niet anders. Films werden dan ook gewoon in het Engels gekeken behalve toen ze nog peuters waren ( Disney). Je staat er van te kijken hoe gemakkelijk die kleintjes het Engels oppikken en begrijpen. ( Vroeger eens met mijn vrouw een gesprek gevoerd in het Engels omdat de kinderen dit niet mochten horen. Zei mijn destijds 5 jarige dochter tegen ons: "ik versta jullie wel hoor!" :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door lowo op 01-07-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Bedankt voor je uitgebreide reactie. _/-\o_ Ben weer een heel stuk wijzer geworden! Dat van het Engels herken ik hier wel. Sinds ik de Echo heb wordt de engelstalige uitspraak van de kinderen mbt "Alexa, turn lights on" steeds beter haha :)

Ik laat beide skills inderdaad gewoon staan in Alexa. Ik begrijp alleen nog niet helemaal wat wat ik met het nieuwe "amazon echo" device aanmoet in de Harmony app. Ik heb deze nu als toegevoegd onder "Watch Movies, maar zonder deze werkt eea ook met Alexa. :?

Onder stap 3 bij:
https://support.myharmony...erience-with-amazon-alexa

Staat de "toegevoegde waarde" van de rode Alexa skill (voor zover nog niet bekend natuurlijk :) ).
"...The Harmony — Optimized for Smart Home skill (blue icon) only focuses on starting or ending Activities and is optimized for smart home control, while the Harmony skill (red icon) allows for additional entertainment functionality, which includes commands such as "Alexa, tell Harmony to..." play, pause, skip (foward or backward), raise / lower the volume, or set a sleep timer. For the best experience, these skill can and should both be used together. See the chart below for a comparison..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ik krijg mijn logitech harmony hub ultimate maar niet gelinked :(
ook snap ik niet waarom ik geen spotify kan vinden.

ik had dus meerdere amazon accounts en sommige stonden op NL :(

HA-bridge werkt dan wel weer super :)

[ Voor 17% gewijzigd door remcoXP op 02-07-2017 14:32 ]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
remcoXP schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:29:
ik krijg mijn logitech harmony hub ultimate maar niet gelinked :(
ook snap ik niet waarom ik geen spotify kan vinden.

ik had dus meerdere amazon accounts en sommige stonden op NL :(

HA-bridge werkt dan wel weer super :)
En heb je daarmee ook Spottify gevonden? Ik mis namelijk ook de Spotify ondersteuning.

Edit: ik heb intussen een nieuw Amazon.de account aangemaakt, mijn Nederlandse Amazon account uitgelogd, de Echo gereset via de paperclip button onderop en hem opnieuw aangemeld op het nieuw aangemaakte Duitse Amazon account. Taal op Engels Amerikaans gezet en nu heb ik ook Spotify ondersteuning erop. En ook werkt de Hue bediening nu na opnieuw installeren van de Hue skill en opnieuw zoeken en aanmelden van de bridge.

Ook de continue melding "offline" in de app, terwijl het witte lampje achterop aan geeft dat hij met Wifi verbonden is is nu verdwenen en naar "online" gegaan.

[ Voor 41% gewijzigd door ucsdcom op 02-07-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
art schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:02:
- Je kunt de Centraal-europese tijdzone en het metrische systeem instellen, maar geen adres in Nederland. "What's the weather in Amsterdam" herkent ze wel, maar "Utrecht" niet. Ik hoop dat ze snel uitrollen naar Nederland.
Utrecht is juist net eentje die wel nog werkt... Alleen op zijn Amerikaans uitspreken. Dus "UuuuTreKt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

@Mau_Maus Ja, het werkt weer, óf de uitspraak luistert onverwacht nauw. Thnx!

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand een adres waar je de Amazon Echo Show kan bestellen. Amazon verzendt zo als gewoonlijk niet naar NL...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 09:29
Vandaag vanaf 18:00 zijn de Echo en de Echo Dot in de aanbieding voor €99,99 en €44,99 i.v.m. Prime Day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ben niet de eerste die hier tegenaan loopt, maar het lukt me niet om de Harmony skill te linken aan mijn Harmony account om zo m'n Harmony Hub te gebruiken via Alexa, de melding over 'however we support only English and German...' verschijnt. Wat ik al gedaan heb:
  • Device location van n'n Dot igesteld op een adres in San Antonio, TX, US.
  • Device time zone van m'n Dot ingesteld op United States en Central Daylight Time (Chigazo)
  • Language van m'n Dot ingesteld op English (United States)
  • Alvorens in te loggen op de MyHarmony software (Windows) gekozen voor de Engelse taal
  • Country in de MyHarmony software ingesteld op United States
  • Adres van m'n Amazon account gewijzigd naar een adres in de United States
Toch blijft de melding over enkel Engels of Duits verschijnen. Wat heb ik gemist om dit werkend te krijgen?

\\Edit: Ah. M'n telefoon nog op Engels en US tijdzone lost het probleem op :)

[ Voor 15% gewijzigd door JBS op 18-07-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-07 17:38
Ik heb dit ook opgegeven. Uiteindelijk bleek het via HA Bridge eigenlijk best wel prima te werken; en dan zeker in combinatie met Domoticz en Spotify is het nu een leuk apparaatje. De vrouw wilde ook al eentje voor boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
overigens is er nu een skill uit: controlicz
hiermee kun je rechtstreeks alles uit domoticz vragen en bedienen. werkt top!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Zie mijn edit van post boven je. Wellicht is dit voor jou ook ontbrekende stapje om de Harmony Hub te linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-07 17:38
Ja, thanx, maar niet meer ingedoken na HA bridge. Of mis ik dan speciale aspecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 21:14
Is het iemand nog gelukt om een Nederlands adres in de Dot te zetten? Ik begrijp dat de hack niet meer lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
Z-Wave, ontwikkelaar van het protocol voor smart home-apparaten, kondigt aan dat de POPP HUB ondersteund zal worden door de Amazon Echo. De slimme speakers zullen apparaten verbonden met de POPP HUB kunnen bedienen aan de hand van stemcommando’s.

POPP HUB en Amazon Echo
Z-Wave is een van de populairste protocollen voor het ondersteunen van smart home-producten als rookmelders, lichten, thermostaten, rolluiken en nog veel meer. De POPP HUB is een centraal controlesysteem voor het Z-Wave plus protocol en kan zo’n 230 individuele componenten aansturen. Z-Wave werkt met een eigen netwerk, los van je eigen 2.4GHZ of 5GHZ WiFi-netwerk, om je intelligente apparaten aan te sturen. Een centraal toestel als de POPP HUB regelt de coördinatie tussen die toestellen.

Met de nieuwe ondersteuning voor Amazon Echo kan je aan de hand van Amazon’s slimme virtuele assistente, Alexa, apparaten in je huis bedienen. Door eenvoudige commando’s als “Alexa, doe het licht aan” kan je allerlei apparaten in je huis besturen die verbonden zijn met de POPP HUB. Helaas ondersteunt de Echo nog geen Nederlands.

Ook kondigt Z-Wave aan dat er verbeteringen aankomen voor de gebruiksinterface van de POPP HUB. Door uitbouw van een kit voor ontwikkelaars moeten de mogelijkheden van het apparaat sterk worden uitgebreid. Ook zullen ontwikkelaars nu skins kunnen ontwerpen wat de gebruiksinterface een nieuwe look and feel moet opleveren. De nieuwe skins en andere software zijn beschikbaar op een nieuwe website.

Het toevoegen van apparaten als smartphones en tablets zou ook makkelijker moeten worden met een nieuw update. Voortaan kan je apparaten namelijk koppelen aan de hand van een QR-code die je kan scannen met je toestel. Dit zou het koppelen aanzienlijk moeten versnellen.
Bron: https://www.smarthomemaga...ing-popp-aan-amazon-echo/

Z-Wave is een goede aanvulling op het Alexa assortiment, er zijn wel een aantal onderdelen die anders alleen via allerlei houtje-touwtje manieren aan elkaar te knopen zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alexa is tegenwoordig heel erg gemakkelijk te verbinden met Klikaanklikuit (Kaku). Gebruik hiervoor de app "Triggi" welke te downloaden is in de Appstore. Maak een "Triggi" aan door gebruik te maken van het icoon "NOW" en loop verder door het menu. Daarna in de Amazon-app Triggi verbinden en via discover devices de aangemaakter Triggi's oproepen. Makkelijk en alles werkt meteen. Voor vragen of uitleg sta ik altijd open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
JBS schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:47:
Ben niet de eerste die hier tegenaan loopt, maar het lukt me niet om de Harmony skill te linken aan mijn Harmony account om zo m'n Harmony Hub te gebruiken via Alexa, de melding over 'however we support only English and German...' verschijnt. Wat ik al gedaan heb:
  • Device location van n'n Dot igesteld op een adres in San Antonio, TX, US.
  • Device time zone van m'n Dot ingesteld op United States en Central Daylight Time (Chigazo)
  • Language van m'n Dot ingesteld op English (United States)
  • Alvorens in te loggen op de MyHarmony software (Windows) gekozen voor de Engelse taal
  • Country in de MyHarmony software ingesteld op United States
  • Adres van m'n Amazon account gewijzigd naar een adres in de United States
Toch blijft de melding over enkel Engels of Duits verschijnen. Wat heb ik gemist om dit werkend te krijgen?

\\Edit: Ah. M'n telefoon nog op Engels en US tijdzone lost het probleem op :)
Ik heb een HTC met Android, kan ik die op Engels zetten zonder het hele ding te resetten dan?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Captain Pervert schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:54:
[...]

Ik heb een HTC met Android, kan ik die op Engels zetten zonder het hele ding te resetten dan?
Nee dat kan alleen met een Samsung </sarcasm mode off>

Als je nou even zegt WELKE HTC en welke android versie....

Maar het zal vast wel kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hoe zijn jullie ervaringen met gebruik van andere USB adapters in plaats van de bijbehorende adapter om de Dot van stroom te voorzien?
Heb twee dots uit de USA en maar één verloopstekkertje. Kan natuurlijk een tweede bestellen, maar USB laders heb ik wel in overvloed.

Op de Dot wordt 5V 1.8A max. aangegeven. Heb de Dot nu aan een 5V 1A USB adapter hangen en dat werkt prima. Wat wordt wel en niet aangeraden wat dit betreft?

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06
Ik gebruik deze van Ikea al meer dan een jaar. Nog nooit problemen mee gehad.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog met een probleempje
in mijn app is mijn echo offline,,, maar als ik via de pc benader is hij wel online..
iemand hier een oplossing voor?
heb al de echo opnieuw geïnstalleerd.. app overnieuw aangemaakt enz,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 05-09 23:31
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:35:
Alexa is tegenwoordig heel erg gemakkelijk te verbinden met Klikaanklikuit (Kaku). Gebruik hiervoor de app "Triggi" welke te downloaden is in de Appstore. Maak een "Triggi" aan door gebruik te maken van het icoon "NOW" en loop verder door het menu. Daarna in de Amazon-app Triggi verbinden en via discover devices de aangemaakter Triggi's oproepen. Makkelijk en alles werkt meteen. Voor vragen of uitleg sta ik altijd open.
Hé Huib, goede tip. Ik heb je advies opgevolgd en alles gekoppeld.

De actie gaat ook via Triggi lopen als het een automatische triggi is (bijvoorbeeld zons ondergang en lichten aan). Maar hoe kan ik nu mijn klikaan licht via Alexa aan laten springen.

Welke zin of keywords gebruik je om een gekoppelde Triggi actie via spraak op de Alexa te activeren?

Heb je nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
SkorpionNL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:51:
[...]
Heeft blijkbaar niet lang standgehouden.

Wat is nu de handigste manier om aan zo'n ding te komen? Amazon weigert te shippen naar NL.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
dragon2 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:28:
Heeft iemand al uitgevogeld of/hoe je je spotify account kan aanpassen, zonder een gehele reset te hoeven doen?
Ondertussen gevonden:
Alexa App/Site-> Settings ->Music and Media -> Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

volgens mij heeft alexa Spinal tap gezien... want behalve de volume 0-10 zoals de instructies zeggen zit er ook een easteregg in :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:29

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb inmiddels al bijna een jaar Alexa, gebruik het in de praktijk toch geregeld (al is het dan als dure lichtschakelaar en timer ;) ). Nu heb ik inmiddels een Harmony Hub en deze wil ik ook koppelen, alleen is de Harmony 'Smart Home' skill niet te vinden voor mij. Er is wel een beperkter 'Harmony' skill overigens.

Ik heb indertijd van verschillende tutorials gebruik gemaakt en blijkbaar gebruikt mijn Alexa de UK store en een adres in Duitsland. Dat werkt allemaal prima, inclusief Spotify, maar omdat ik toch al een paar keer tegen 'ontbrekende' skills aan ben gelopen wil ik toch eens kijken of ik niet kan wisselen. Is het al makkelijk mogelijk om van store te wisselen, of loop ik dan het risico mijn setup kwijt te raken?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
sdk1985 schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:37:
[...]

Heeft blijkbaar niet lang standgehouden.

Wat is nu de handigste manier om aan zo'n ding te komen? Amazon weigert te shippen naar NL.
Hier kan je hem kopen..

http://www.ebay.nl/itm/Am...ba82ba:g:AjUAAOSwTCZZdRvQ

of hier https://www.marktplaats.n...0d2&previousPage=lr&pos=7

of https://www.marktplaats.n...lexa-amazon-echo-dot.html

[ Voor 24% gewijzigd door Utreg72 op 14-09-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 21:18
Laatst nog een echo dot op de kop getikt bij Capi op schiphol. 59.95.
Tenzij je gaat vliegen heb je er helaas weinig aan xD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Als iemand nog een dot wil, doe me een bod.. ik heb de dot in de woonkamer net geupgrade naar een fullsize echo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Morgen krijg ik mijn echo dot binnen. Waar kan ik nou het beste een Amazon account maken? Is er ergens een tutorial te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:22
Count_B schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:37:
Morgen krijg ik mijn echo dot binnen. Waar kan ik nou het beste een Amazon account maken? Is er ergens een tutorial te vinden?
Ik heb een account aangemaakt op amazon.co.uk en met fakeadress.com een engels adres ingetikt. Verder alles op engelse taal en united kingdom zetten en een engelse tijdzone aanhouden. Dit zodra je een skill wilt gebruiken die nog niet in nederland ondersteund wordt...
WANNEER komen die leuke skills nu ook in Nederland beschikbaar...zucht... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 10:22
Hmm. Ik heb een Amazon Echo aangeschaft en probeer nu om de Alexa app te downloaden.
Hiervoor zou ik dus een VS iTunes account moeten aanmaken. Nu zijn daar tutorials voor te vinden, maar volgens mij is het sinds kort verplicht om een betaal methode te kiezen, de optie "none" staat er niet meer bij. Omdat ik een Nederlandse Credit Card niet werkt, en mijn paypal ook niet op VS staat kan ik dus niet verder komen.
Hierdoor kan dus de app niet downloaden. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
DrkZnl schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:34:
Hmm. Ik heb een Amazon Echo aangeschaft en probeer nu om de Alexa app te downloaden.
Hiervoor zou ik dus een VS iTunes account moeten aanmaken. Nu zijn daar tutorials voor te vinden, maar volgens mij is het sinds kort verplicht om een betaal methode te kiezen, de optie "none" staat er niet meer bij. Omdat ik een Nederlandse Credit Card niet werkt, en mijn paypal ook niet op VS staat kan ik dus niet verder komen.
Wellicht met de Alexa web app? https://alexa.amazon.com/

• the-hunter
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:46:
Ik zit nog met een probleempje
in mijn app is mijn echo offline,,, maar als ik via de pc benader is hij wel online..
iemand hier een oplossing voor?
heb al de echo opnieuw geïnstalleerd.. app overnieuw aangemaakt enz,,,
Heb ik ook gehad. Heb mij gek gezocht. Uiteindelijk oplossing gevonden. Log in op de amazon.com site. ga naar Manage Your Content and Devices. In de setting tab kies bij country setting dat je gebruik wil maken van de Amazon.com site. Toen was bij mij het probleem opgelost en kon ik de app weer gebruiken.

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DrkZnl schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:34:
Omdat ik een Nederlandse Credit Card niet werkt, en mijn paypal ook niet op VS staat kan ik dus niet verder komen.
Via eBay een iTunes tegoedkaart uit de VS kopen van een tientje, en die toevoegen als betaalmethode.

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Zojuist De Echo Dot besteld via Amazon.de !!!!!!!!!!!!!!!!

https://www.amazon.de/Ama...csubtag=trd-1930693773-21

Het vreemde is als ik via de reguliere amazon.de ga, zegt hij dat verzending niet mogelijk is...

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/obMgT3i1S3KAXAzpSxYA9w.png

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/MdneSovYTgCzmwk2mL48jw.png

[ Voor 108% gewijzigd door Simpele1986 op 28-09-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-hunter schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:16:
[...]

Heb ik ook gehad. Heb mij gek gezocht. Uiteindelijk oplossing gevonden. Log in op de amazon.com site. ga naar Manage Your Content and Devices. In de setting tab kies bij country setting dat je gebruik wil maken van de Amazon.com site. Toen was bij mij het probleem opgelost en kon ik de app weer gebruiken.
Heb je daar een NL adres of VS gegevens ingevuld...
Is bij mij nog leeg... en zie de optie niet om de site te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:41
Hoe kom je aan die link? En is er ook een voor de nieuwe generatie echo (de grotere die net uit is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
Ik weet het echt niet meer, zat via Google te zoeken en had gekeken of het via Prima wél kon en toen kwam ik op deze link...
Heb hem trouwens gister ontvangen :-)

Net nog even gekeken maar het werkt alleen op de zwarte echo dot. De witte geeft ook de melding dat hij niet naar Nederland wordt verstuurd.

[ Voor 33% gewijzigd door Simpele1986 op 03-10-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 10:22
Fraggar schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:00:
[...]

Via eBay een iTunes tegoedkaart uit de VS kopen van een tientje, en die toevoegen als betaalmethode.
Ik heb inmiddels via werk wat kunnen regelen, iemand had een US account beschikbaar welke ik even mocht lenen. Toch bedankt, anders was ik voor deze optie gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:22
Sonos wordt nu ook ondersteund door Alexa. Wel even voor de zekerheid mijn tablet op engelse taal met tijdzone engeland gezet voordat ik de skill activeerde. Werkte daarna als een tierelier.
Spotify wordt jammer genoeg nog niet ondersteund maar volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
aard01 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:52:
Sonos wordt nu ook ondersteund door Alexa. Wel even voor de zekerheid mijn tablet op engelse taal met tijdzone engeland gezet voordat ik de skill activeerde. Werkte daarna als een tierelier.
Ik gebruik zelf geen spotify maar hoorde van collega's die ook een Alexa hebben dat Spotify wel ondersteund wordt.
Je moet echter wel een Amerikaanse account aangemaakt hebben, dus geen UK of Duits account.
Zelf heb ik zowel een Amerikaanse Echo Dot alsook 2 Engelse en ze draaien allemaal prima op mijn Amazon.com account met een Duits adres voor de tijd en het weer :)
( Wel het Amerikaanse account aangemaakt met een Amerikaans adres via VPN. Later mijn adres gewijzigd en natuurlijk ook de eenheden zoals bijvoorbeeld temperatuur in graden Celcius verandert )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
aard01 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:52:
Eh? Spotify was volgens mij 1 van de eerste zaken die ondersteund werd... Je moet wel premium hebben. Ik heb al 3 (gewoon nederlandse) proefabbo's eraan gehad ondertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
dragon2 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:23:
[...]

Eh? Spotify was volgens mij 1 van de eerste zaken die ondersteund werd... Je moet wel premium hebben. Ik heb al 3 (gewoon nederlandse) proefabbo's eraan gehad ondertussen...
Via de echo zelf ja. Via Alexa een commando geven om een track vanaf spotify op de Sonos afspelen is nog niet mogelijk.

“Spotify users: The ability to ask Alexa to play Spotify music on your Sonos speakers is not yet available, but is coming soon.”

Bron:
https://sonos.custhelp.co...TM2JTdFaUVvWkElMjElMjE%3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juroz1980
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 12:30

juroz1980

Flex

Deojuvente schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:46:
je kan dat ding gewoon je eigen adres geven.
zie bijlagen
http://prntscr.com/cb1ddi
http://prntscr.com/cb162m

hier voor hoef je niet veel te doen als onderstaande uploaden met chrome request maker
YouTube: alexa timezone setting (in dit voorbeeld is niet genoeg gewijzigd gebruik onderstaande text en pas deze aan let op dat je wel spatie gebruikt bij de post code anders werk ie ook nie 0000 XX)

{"deviceAccountId":"XXXXXXXXXXX","deviceAddress":"YOUR STREAT AND NUMBER, YOUR CITY, & ZIPCODE","deviceAddressModel":{"city":"YOUR CITY","countryCode":"NL","county":"CITY","district":"YOUR DISTRICT","houseNumber":"1","label":"YOUR ZIPCODE, YOUR CITY, & ZIPCODE, YOUR CITY, YOUR COUNTRY","postalCode":"ZIPCODE","state":"YOUR DISTRICT","street":"YOUR STREAT NAME"},"deviceSerialNumber":"XXXXXXXXXXXXX","deviceType":"XXXXXXXXXXXXXX","distanceUnits":"METRIC","firstRunCompleted":true,"notificationEarconEnabled":false,"postalCode":"YOUR ZIPCODE","responseStyle":"CONCISE","searchCustomerId":"XXXXXXXXXXXXX","temperatureScale":"CELSIUS","timeZoneId":"Europe/Amsterdam","voiceCastEnabled":null,"autocastToThisClient":false,"isSaveInFlight":true}
Thanks, eindelijk weet ik dus dat dit te hacken is. Bij het aanpassen van het bovenstaande krijg ik alleen wel de foutmelding bad request. Zou jij eens jou request kunnen posten? Minus je account ID natuurlijk.

Hoe schrijf je bijvoorbeeld Nederland? gebruik je hoofdletters of gewoon letters etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
juroz1980 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:24:
[...]

Thanks, eindelijk weet ik dus dat dit te hacken is. Bij het aanpassen van het bovenstaande krijg ik alleen wel de foutmelding bad request. Zou jij eens jou request kunnen posten? Minus je account ID natuurlijk.

Hoe schrijf je bijvoorbeeld Nederland? gebruik je hoofdletters of gewoon letters etc.
Ik meen dat een update van de echo (mei 2017) deze hack onmogelijk heeft gemaakt helaas. Maar als iemand andere opties weet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hertog schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:23:
Ik heb inmiddels al bijna een jaar Alexa, gebruik het in de praktijk toch geregeld (al is het dan als dure lichtschakelaar en timer ;) ). Nu heb ik inmiddels een Harmony Hub en deze wil ik ook koppelen, alleen is de Harmony 'Smart Home' skill niet te vinden voor mij. Er is wel een beperkter 'Harmony' skill overigens.

Ik heb indertijd van verschillende tutorials gebruik gemaakt en blijkbaar gebruikt mijn Alexa de UK store en een adres in Duitsland. Dat werkt allemaal prima, inclusief Spotify, maar omdat ik toch al een paar keer tegen 'ontbrekende' skills aan ben gelopen wil ik toch eens kijken of ik niet kan wisselen. Is het al makkelijk mogelijk om van store te wisselen, of loop ik dan het risico mijn setup kwijt te raken?
Even mijn eigen probleem beantwoorden: liep hier van de week weer tegen aan met een andere skill, even verder gezocht en via via erachter gekomen hoe je van Skill Store kunt wisselen. Mijn Harmony werkt nu in ieder geval, zonder 'tell Harmony to'.
Let op: als je dit doet raak je (het grootste deel van) je skills en bijbehorende instellingen kwijt, en bij mij verdween mijn shopping list.

De procedure: als je op amazon inlogt met het aan je Alexa gekoppelde account kun je via Account -> Content & Devices -> Settings -> Country Settings je winkel aanpassen. Klik hier NIET op Change, want dan moet je een adres invullen. Klik in plaats daarvan op de 'here' in 'Click here to learn more about other Amazon sites' en klik vervolgens op 'Learn about' onder Amazon.com. Op de volgende pagina verschijnt een knop met 'Transfer your Kindle account to Amazon.com'. Als je hierop klikt verandert je Alexa account ook van store.

Overigens, ik heb zelf geen Kindle dus ik weet niet wat er met je Library ed gebeurt.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de tweede generatie echo dot? Werkt hij perfect met smart lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:59:
Heeft iemand de tweede generatie echo dot? Werkt hij perfect met smart lampen?
Ja. Zolang ze maar Alexa compatible zijn geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
Tip voor wie nog zoekt: Momenteel is de grote echo te koop voor maar 99 Euro bij MM duitsland.

http://www.mediamarkt.de/..._amazon-echo-2301745.html

Edit: Actie helaas voorbij :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Beefhead op 19-10-2017 09:59 . Reden: Update ]

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hallo,

Ik heb vorige week een amazon echo dot gekocht. Nu had ik geprobeerd om een Belgische radio zender te laten afspelen via tuneIn. Maar Alexa kent geen "radio 1 Belgium" of "Q-music Belgium"..... Ligt dit aan mijn of is dat te lastig voor het toestel? Zijn er oplossingen om dit toch werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 15:45
falcon186 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:52:
Hallo,

Ik heb vorige week een amazon echo dot gekocht. Nu had ik geprobeerd om een Belgische radio zender te laten afspelen via tuneIn. Maar Alexa kent geen "radio 1 Belgium" of "Q-music Belgium"..... Ligt dit aan mijn of is dat te lastig voor het toestel? Zijn er oplossingen om dit toch werkend te krijgen?
Zoek de stations even op in de TuneIn app, je hebt namelijk de exacte naam nodig. Ik heb even snel gekeken en Q staat er bijvoorbeeld in als “Qmusic BE”. Radio 2 is iets als “VRT Radio 2 Antwerpen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hoi Bedankt voor de reactie. Ik ga het straks thuis proberen.
Ik ben overigens erg blij met het toestel!
ZiSE schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:02:
[...]

Zoek de stations even op in de TuneIn app, je hebt namelijk de exacte naam nodig. Ik heb even snel gekeken en Q staat er bijvoorbeeld in als “Qmusic BE”. Radio 2 is iets als “VRT Radio 2 Antwerpen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Beefhead schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:39:
Tip voor wie nog zoekt: Momenteel is de grote echo te koop voor maar 99 Euro bij MM duitsland.

http://www.mediamarkt.de/..._amazon-echo-2301745.html
En bij Amazon zijn de nieuwe grote echo's voor te bestellen voor hetzelfde bedrag...... levering ver een week of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
voorstad schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:02:
[...]

En bij Amazon zijn de nieuwe grote echo's voor te bestellen voor hetzelfde bedrag...... levering ver een week of twee.
Bij mij staat gewoon €179,99

Ik wacht sowieso op 31 oktober, dan komen de nieuwe Echo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Simpele1986 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

Bij mij staat gewoon €179,99

Ik wacht sowieso op 31 oktober, dan komen de nieuwe Echo's.
Ik schreef ook NIEUWE.... Ik heb er een besteld voor 99,- inclusief prime delivery (Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
voorstad schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:01:
[...]

Ik schreef ook NIEUWE.... Ik heb er een besteld voor 99,- inclusief prime delivery (Duitsland).
Verkeerd gelezen je hebt helemaal gelijk natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppienl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 22:27
Wie kan me helpen. Ben al een week bezig om het voor elkaar te krijgen. Beetje hopeloos aan het worden.
Ik krijg de Harmony hub skill niet aan de praat.
Onderstaande acties en instellingen gebruikt:
- Via Amerikaanse iTunes app kunnen downloaden voor iPhone en ipad.
- Amerikaans adres ingevoerd op Amazon.com. Alexa App ziet dan de echo dot online.
- Harmony account ingesteld op VS
- Taal iPhone ingesteld op Engels.
- Blauwe skill Harmony wil ik dan op enable zetten. Moet inloggen bij Logitech my Harmony. Dat gaat goed maar dan krijg ik vervolgens alsnog dat mijn regio niet ondersteund wordt en kan de skill niet afronden.
Dus geen Alexa via mijn Hub.
Zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Grt John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
ik kreeg dit zelf ook niet voor elkaar op mijn telefoon, maar wat wel werkte was:

- Laptop met locatie ingesteld op US en taal op Engels US
- Verbonden met VPN naar US
- Daarna een VM gestart met ook daarin locatie en taal op US.
- In de VM naar de Alexa webpagina en daar de skill toevoegen en activeren.
- Dit werkte niet wanneer je bij Logitech koos om in te loggen via Google/Facebook, maar enkel bij een los Logitech account.
- Zonder de VM werkte dit niet voor mij.

Behoorlijk omslachtig dus. Ik heb helaas geen makkelijkere manier gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
juroz1980 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 10:24:
[...]

Ik vraag mij hetzelfde af, het bericht wat er nu gestuurd wordt is anders dan in het voorbeeld, maar als ik het aanpas dan krijg ik de melding:

Could not find a valid address matching the DeviceAddresModel; please make sure all required fields are present and that the address is located in a supported country

Ik heb een vermoeden dat ze deze bug hebben opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppienl
Fraggar schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:13:
ik kreeg dit zelf ook niet voor elkaar op mijn telefoon, maar wat wel werkte was:

- Laptop met locatie ingesteld op US en taal op Engels US
- Verbonden met VPN naar US
- Daarna een VM gestart met ook daarin locatie en taal op US.
- In de VM naar de Alexa webpagina en daar de skill toevoegen en activeren.
- Dit werkte niet wanneer je bij Logitech koos om in te loggen via Google/Facebook, maar enkel bij een los Logitech account.
- Zonder de VM werkte dit niet voor mij.

Behoorlijk omslachtig dus. Ik heb helaas geen makkelijkere manier gevonden.
Vanavond lopen "prutsen"
Alles in Win ingesteld.
Cyberghost ingesteld vanaf New York.VM ware proberen te installeren maar lukt helaas niet. Laptop te oud.
Of is er een simpeler manier om VM te doen?
Is het niet mogelijk dat jij voor mij op afstand met mijn login van Alexa en Harmony de Skill kunt activeren.
Krijg het niet voor elkaar.
Best wel frustrerend dat we in Nederland deze app niet kunnen gebruiken.
Alvast bedankt voor je reactie.
Grt John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Waar staat je Amazon account Content and Devices op? Zie ook wat ik hierboven postte, was toevallig ook om Harmony werkend te krijgen. Ik heb niets met VMs of ghosts hoeven doen om de Harmony werkend te krijgen. Heb wel een 'eigen' Logitech account idd, geen Google / Facebook koppeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
duppienl schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 00:03:
[...]
Is het niet mogelijk dat jij voor mij op afstand met mijn login van Alexa en Harmony de Skill kunt activeren.
Krijg het niet voor elkaar.
Ik heb dat al eens voor iemand geprobeerd maar dat is niet te doen:
Vanaf onbekende locatie inloggen op jouw Amazon-account zorgt ervoor dat je een extra verificatie-code in moet vullen. Die code wordt naar je e-mailadres gestuurd. En ook inloggen op je e-mailadres vanaf een onbekende locatie vraagt weer om extra verificatie. Zulke verificatiecodes verlopen ook nog eens in korte tijd.

Hopelijk vind je toch nog een manier om de skill te kunnen activeren.

@Hertog Mijn account stond op alle plekken goed, toch kreeg ik het niet via mijn telefoon (iPhone) voor elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggar op 23-10-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenmar
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-07 21:38
Iemand overigens al de spraak/telefoonfunctie uitgeprobeerd? Ik moet zeggen dat het best wel een vette toepassing is :) Je kunt vanaf je Echo naar je telefoon bellen en andersom. Ook gewoon over 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenmar
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-07 21:38
@duppienl Naast de taal moet je ook de regio naar VS wijzigen in je iPhone. Het is inderdaad zoals @Hertog heeft beschreven handig om te checken of je al je devices ook hebt meeverhuisd naar amazon.com Ik heb namelijk zowel een account bij amazon.com als bij amazon.co.uk

Verder werkt de blauwe skill op dit moment ook niet echt optimaal (zie recencies) Ik gebruik nu de blauwe en de rode skills doorelkaar. Werkt een commando (ene keer wel andere keer niet) niet met de blauwe skill dan ga ik maar weer over naar de rode skill "tell harmony"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:31
Ik probeer die harmony hub aan mijn echo dot te koppelen, maar loop elke keer vast op het scherm dat het enkel beschikbaar is in amerika , engeland en duitsland.
Mijn iphone, hub en echo staan allemaal op regio amerika, maar blijf het probleem houden.
Heeft iemand de gouden tip voor mij?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppienl
Kenmar schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:27:
@duppienl Naast de taal moet je ook de regio naar VS wijzigen in je iPhone. Het is inderdaad zoals @Hertog heeft beschreven handig om te checken of je al je devices ook hebt meeverhuisd naar amazon.com Ik heb namelijk zowel een account bij amazon.com als bij amazon.co.uk

Verder werkt de blauwe skill op dit moment ook niet echt optimaal (zie recencies) Ik gebruik nu de blauwe en de rode skills doorelkaar. Werkt een commando (ene keer wel andere keer niet) niet met de blauwe skill dan ga ik maar weer over naar de rode skill "tell harmony"
Bedankt voor de tip.
Helaas werkt dat ook niet voor mij.
Ik had eerst een UK account en overgezet naar amazon.com.
Ik moet inloggen bij MyHarmony. Dit doe ik met het email account.
Vervolgens krijg ik alsnog na enige tijd dat het niet beschikbaar is.
Grt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
duppienl schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:15:
[...]

Bedankt voor de tip.
Helaas werkt dat ook niet voor mij.
Ik had eerst een UK account en overgezet naar amazon.com.
Ik moet inloggen bij MyHarmony. Dit doe ik met het email account.
Vervolgens krijg ik alsnog na enige tijd dat het niet beschikbaar is.
Grt
Ik heb hetzelfde probleem, uiteindelijk maar naar Yonomi gegaan, werkt ook goed.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
Kenmar schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:20:
Iemand overigens al de spraak/telefoonfunctie uitgeprobeerd? Ik moet zeggen dat het best wel een vette toepassing is :) Je kunt vanaf je Echo naar je telefoon bellen en andersom. Ook gewoon over 4G
Nee, nog niet gelukt. Hoe heb je dit geconfigureerd dan? Volgens de Amazon website kan dit maar in een beperkt aantal landen:

"Alexa Calling is a free service you can use to make calls to your Alexa-to-Alexa contacts, and most mobile and landline numbers (in the US, Canada, and Mexico)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppienl
Hoera, het probleem met de Harmony Hub is opgelost.
Niet met de Harmony Skill maar met de YONOMI app en Skill.
Download de app van Yonomi en maak een account aan.
Je kunt in de app al je smarthome toevoegen. Ook de Harmony Hub. Hij vindt hem zelf. Dan kun je wel inloggen met je email Harmony account
Koppel vervolgens de Yonomi skill aan Alexa. Voila.
Als ik nu zeg: "Alexa Turn the TV on" dan gaat hij via de hub alles inschakelen.
Heb ook de Hue gekoppeld aan Yonomi en als ik nu zeg: "Alexa everything off" dan gaat alles uit, inclusief mijn licht.
Geweldig. Doe er je voordeel mee. :)
Bedankt voor alle reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door duppienl op 24-10-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duppienl
ourplayground schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:48:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, uiteindelijk maar naar Yonomi gegaan, werkt ook goed.
Ik ook. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe je de locatie op nederland kan zetten, zodat het weer en files werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Madcat schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 00:10:
Heeft iemand een idee hoe je de locatie op nederland kan zetten, zodat het weer en files werken.
Voor zo ver ik weet kan dit niet (meer).

iRacing Profiel Twitch

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste