Volgens mij is ook weinig dimmen funest voor de levensduur van de TPLink (vergelijkbaar met het gebruik van een niet dimbare LED achter een dimmer). Maar goed ik ben geen expert daarin.dragon2 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:28:
[...]
Ja dat ik nu de tp-link dim snap ik (en dat gaat ook niet goed als ik teveel dim), maar als ik ze omdraai dan krijg ik de lamp dus niet meer aan via echo gezien kaku daar niet aan mee meedoet![]()
Zodra de kaku weer stroom krijgt blijft ie namelijk uit en moet ik in de app op mijn telefoon op de aan-knop drukken. Dat is dus helaas geen optie.
Een niet te dure dimmer die wel echo-compliant is staat dus nog wel op mijn verlanglijstje.
Verwijderd
Ik heb ook een echo dot 2 sins enkele dagen Alleen krijg deze niet op mijn WiFi aangesloten. Alles gaat perfect, als lijkt erop dat ik op WiFi zit maar sta dan bij settings op offline Na een uur bellen met Amazon geeft deze aan dat het komt door mijn nl ip adres. En kan daarom ook geen Hue lampen gebruiken. En nu schrijf jij dat het WEL KAN. Kun jij mij helpen? Hoe kan ik met mijn echo uit uk in loggen via mijn app uit de usa op mijn Nederlandse ip adres en WiFi. Help aub
Wil zo graag mijn Hue bedienen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2017 21:45 ]
Hier twee dots uit DE maar verbinden werkte gewoon, alleen last van een DE stem totdat ik deze op ENG kon zettenVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:43:
Ik heb ook een echo dot 2 sins enkele dagen Alleen krijg deze niet op mijn WiFi aangesloten. Alles gaat perfect, als lijkt erop dat ik op WiFi zit maar sta dan bij settings op offline Na een uur bellen met Amazon geeft deze aan dat het komt door mijn nl ip adres. En kan daarom ook geen Hue lampen gebruiken. En nu schrijf jij dat het WEL KAN. Kun jij mij helpen? Hoe kan ik met mijn echo uit uk in loggen via mijn app uit de usa op mijn Nederlandse ip adres en WiFi. Help aub
@Clephas111,
Zie je offline staan in de app of op de pc? Bij mij staat de echo in de app ook op offline maar wanneer je inlogt op de pc niet. Vanaf je pc kun je gewoon alles instellen etc. Dit staat los van je IP adres. Het is wel belangrijk dat je een Amazon UK of US account hebt aangemaakt!
Zie je offline staan in de app of op de pc? Bij mij staat de echo in de app ook op offline maar wanneer je inlogt op de pc niet. Vanaf je pc kun je gewoon alles instellen etc. Dit staat los van je IP adres. Het is wel belangrijk dat je een Amazon UK of US account hebt aangemaakt!
Ik heb ondertussen alle varianten langs zien komen in Nederland, dus Duitse Amerikaanse en UK versies van de Dot. Werken allemaal prima in NL.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:43:
Je schrijft verder niet hoe je setup is.
Ik heb zelf een UK Amazon account en 2.4GHz wifi.
Wat voor Amazon account heb jij, en wat voor wifi heb je draaien en wat heb je al geprobeerd. Al geprobeerd om te switchen tussen 2.4GHz en 5GHz om maar wat te noemen? Geprobeerd in te stellen via een pc? Geprobeerd met de UK versie van de app? Heb je wel een 'veilige' versie van de app draaien/hoe ben je eraan gekomen?
Amazon levert alleen in DE/UK, hoe en waar kunnen Nederlanders aan een Echo komen? Waar bestellen jullie? MP?
Volgen mij staat hierover genoeg in dit topic, mgoed. Zomaar wat mogelijke opties: Amazon.de met een service als Huifkar, Ebay.co.uk, NL via enkele webwinkels.eth0 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:28:
Amazon levert alleen in DE/UK, hoe en waar kunnen Nederlanders aan een Echo komen? Waar bestellen jullie? MP?
Maar, als dit topic doorlezen al teveel moeite is ga je ook tegen issues aanlopen met de app vervolgens
Zoals hierboven, persoonlijk gewoon bij amazon.de besteld en via vriend naar NL gekregeneth0 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:28:
konden jullie je lampen gisteren ook niet uit krijgen? :x
nieuws: Storing bij Amazon S3 zorgt voor problemen bij veel websites en diensten
Ik dacht even dat het aan mij lag. Van TPlink switches, Magic Light RGB controllers tot IFTTT. Allemaal via AWS blijkbaar
nieuws: Storing bij Amazon S3 zorgt voor problemen bij veel websites en diensten
Ik dacht even dat het aan mij lag. Van TPlink switches, Magic Light RGB controllers tot IFTTT. Allemaal via AWS blijkbaar
Dat zou wel verklaren waarom mijn vrouw al dagen ruzie met Alexa heeft
Niks van gemerkt. Gebruik de spraaksturing enkele tientallen keer per dag.
Zou verwachten dat als die storing invloed zou hebben op het gebruik van Alexa ik dit wel gemerkt zou hebben.
Zou verwachten dat als die storing invloed zou hebben op het gebruik van Alexa ik dit wel gemerkt zou hebben.
Als ik het goed begrijp kun je de Dot 2 d.m.v. Bluetooth paren met een Surround set? Dat is wel ideaal... misschien toch maar eens overwegen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ja dat kan inderdaad.
Helaas wel maar 1 richting op. Je kunt dus pairen met je surround set, maar dan niet gelijktijdig pairen met je telefoon, om via de DOT het geluid op je surround set te casten.
Helaas wel maar 1 richting op. Je kunt dus pairen met je surround set, maar dan niet gelijktijdig pairen met je telefoon, om via de DOT het geluid op je surround set te casten.
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Nee oké, maar je kunt nog wel Spotify bedienen en zodoende over de speakers afspelen.Beefhead schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:15:
Ja dat kan inderdaad.
Heb een dot vanuit Duitsland meegenomen, wat een geweldig apparaat. Tijdzone heb ik nu goed, weer is nog niet goed, nog even puzzelen.
Weet iemand hoe ik de hue lampen van kleur kan veranderen? Alexa begrijpt mij telkens niet
Weet iemand hoe ik de hue lampen van kleur kan veranderen? Alexa begrijpt mij telkens niet
Hoe probeer je dat?rudyhattem schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:04:
"Alexa, turn on scene sunrise" voor scenes, of https://ifttt.com/applets...he-color-of-your-hue-bulb voor specifieke kleuren zou moeten werken.
Lampen wel binnen Alexa onder een groep gehangen? 
IFTTT voor kleuren werkt inderdaad prima. "Alexa, turn on the orange light" zet de woonkamer lamp en de lightstrip achter de TV op oranje / rode gloed.
Vraagje. Als je lampen dimt, kan je ze dan ook weer naar 100% helderheid krijgen? Ik kan zeggen "Alexa, dim the lights (with 50%)". Maar hoe krijg je ze terug naar 100%?
IFTTT voor kleuren werkt inderdaad prima. "Alexa, turn on the orange light" zet de woonkamer lamp en de lightstrip achter de TV op oranje / rode gloed.
Vraagje. Als je lampen dimt, kan je ze dan ook weer naar 100% helderheid krijgen? Ik kan zeggen "Alexa, dim the lights (with 50%)". Maar hoe krijg je ze terug naar 100%?
raise(kan ook zonder percentage), turn of set to 100%
Ja, euhm, vanalles geprobeerd. Alexa, change the colour in blue in the kitchen etc etc......
Ja, dat is geen 'vanalles' en werkt dus ook niet zo.rudyhattem schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:09:
Ja, euhm, vanalles geprobeerd. Alexa, change the colour in blue in the kitchen etc etc......
Nogmaals dus:
Heb je bovenstaand ondertussen al geprobeerd....?dragon2 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:06:
[...]
"Alexa, turn on scene sunrise" voor scenes, of https://ifttt.com/applets...he-color-of-your-hue-bulb voor specifieke kleuren zou moeten werken.
Nee, ik wil het niet via ifttt doen, hij zou het toch ook rechtstreeks moeten kunnen lijkt mij?dragon2 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:51:
[...]
Ja, dat is geen 'vanalles' en werkt dus ook niet zo.
Nogmaals dus:
[...]
Heb je bovenstaand ondertussen al geprobeerd....?
Ik zie nergens meer waar ik een muziekdienst toe kan voegen. Weet iemand hoe dit zit? Ik zou graag spotify willen toevoegen.

[ Voor 15% gewijzigd door rudyhattem op 11-03-2017 19:39 ]
@rudyhattem
Kleuren kun je volgens mij niet via de hue skill veranderen. Voor Spotify nog even op Çhoose default music services' klikken en dan veranderen naar Spotify.
Kleuren kun je volgens mij niet via de hue skill veranderen. Voor Spotify nog even op Çhoose default music services' klikken en dan veranderen naar Spotify.
Hmm... Balen.... Er zit altijd vertraging als je het niet gelijk via DOT doet...peptalk schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:11:
@rudyhattem
Om één of andere vage reden kan ik echt geen spotify toevoegen...

Hmmm, het is idd anders nu,je kunt niet meer Spotify kiezen en je inloggegevens invoeren. Ik heb alleen een gratis Spotify account, dus ik gebruikte het verder niet. Herinner me wel dat ik het heb toegevoegd en de melding kreeg dat het niet werkte met een gratis account.rudyhattem schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:41:
[...]
Om één of andere vage reden kan ik echt geen spotify toevoegen...
[afbeelding]
Dus jij kunt het nu ook niet meer? Dan is het vast een (tijdelijke) bug...peptalk schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:31:
[...]
Hmmm, het is idd anders nu,je kunt niet meer Spotify kiezen en je inloggegevens invoeren. Ik heb alleen een gratis Spotify account, dus ik gebruikte het verder niet. Herinner me wel dat ik het heb toegevoegd en de melding kreeg dat het niet werkte met een gratis account.
Hallo Rudyhattem,
Ik heb vandaag mijn echo dot geïnstalleerd en had hetzelfde probleem. Ik zag ook geen mogelijkheid om spotify te koppelen. Uiteindelijk was het volgende voor mij de oplossing;
Ga naar "Manage Your Content and Devices" in je amazon-account (bij mij via amazon.co.uk waar ik de dot had besteld). Bij settings kan je een landkeuze instellen van je devices. Bij mij stond deze nog op Nederlands. Nadat ik deze op UK had gezet kon ik spotify selecteren in de alexa app. Mocht je echo ook niet zien onder de devices ga dan naar de NL-site van amazon en wijzig het land onder de instellingen (content en apparaten beheren).
Ik heb vandaag mijn echo dot geïnstalleerd en had hetzelfde probleem. Ik zag ook geen mogelijkheid om spotify te koppelen. Uiteindelijk was het volgende voor mij de oplossing;
Ga naar "Manage Your Content and Devices" in je amazon-account (bij mij via amazon.co.uk waar ik de dot had besteld). Bij settings kan je een landkeuze instellen van je devices. Bij mij stond deze nog op Nederlands. Nadat ik deze op UK had gezet kon ik spotify selecteren in de alexa app. Mocht je echo ook niet zien onder de devices ga dan naar de NL-site van amazon en wijzig het land onder de instellingen (content en apparaten beheren).
Hey,jkool07 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:41:
Hallo Rudyhattem,
Tnx... Ik ben er nu mee bezig, maar kan niet simpelweg het land veranderen. Ik moet dan ook een adres opgeven, als ik uiteindelijk alles met flauwekul heb ingevuld, zegt ie dat het niet overeenkomt hahah...
Hoe heb jij dat gedaan?
Zit je echt in het menu "manage your content and devices" . Daar werd mij niet om een adres gevraagd. Alleen landinstelling. Ik had bij mijn (bezorg)adressenrudyhattem schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:06:
[...]
Hey,
Tnx... Ik ben er nu mee bezig, maar kan niet simpelweg het land veranderen. Ik moet dan ook een adres opgeven, als ik uiteindelijk alles met flauwekul heb ingevuld, zegt ie dat het niet overeenkomt hahah...
Hoe heb jij dat gedaan?
wel al een uk-adres opgegeven. Misschien dat ik daarom niet om een adres werd gevraagd. Maar jij hebt de echo dot via amazon.de ? Misschien overal een Duits adres gebruiken?
Euhm.. Dit toch?jkool07 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:19:
[...]
Zit je echt in het menu "manage your content and devices" . Daar werd mij niet om een adres gevraagd. Alleen landinstelling. Ik had bij mijn (bezorg)adressen
wel al een uk-adres opgegeven. Misschien dat ik daarom niet om een adres werd gevraagd. Maar jij hebt de echo dot via amazon.de ? Misschien overal een Duits adres gebruiken?

edit: gelukt met wat meer gegevens invullen.....

[ Voor 11% gewijzigd door rudyhattem op 12-03-2017 19:38 ]
Hi All,
Ik wil een Amazon Echo bestellen en heb een adres in Duitsland. Geen probleem dus. Werkt deze echter volledig in Nederland? (engels). En ik heb de optie om Voice Control toe te voegen. is dit nodig?
Ik wil een Amazon Echo bestellen en heb een adres in Duitsland. Geen probleem dus. Werkt deze echter volledig in Nederland? (engels). En ik heb de optie om Voice Control toe te voegen. is dit nodig?
http://www.fakeaddressgen...orld/uk_address_generatorrudyhattem schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:06:
[...]
Hey,
Hoe heb jij dat gedaan?
Heb ik ook gebruikt om een UK adres toe te kennen aan mijn Amazon account, daarna werkte Spotify dus wel.
Ik heb de Dot pas sinds gisteren in gebruik, maar het is leuk speelgoed! Moet nog wel even goed door de skills bladeren (aanraders, iemand?) en beter leren Engels te spreken (met name uitspraak dus) maar dat moet wel goed komen.
Enige issue dat ik lijk te hebben is dat mijn Bluetooth Surround Set in een soort stand-by gaat ondanks dat 'ie gekoppeld is met de Dot (dus de Dot houdt de verbinding wel in stand maar stuurt geen signaal uit waardoor het spul in standby gaat). Maar dat is vast niet te wijzigen op Dot-niveau...
Hi All, inmiddels heb ik de normale echo besteld. Mijn hele huis zit vol met KlikAanKlikUit. Dan werkt neem ik aan niet zomaar op Echo. Iemand ervaring mee? Wellicht een Raspberry met Domotics koppelen? En die Raspberry dan weer verbinden met Echo?
Voor zover ik weet lukt dit niet, dit is wel jammer want ik heb zelf ook alles met kaku (met de homewizzard).Daantju schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:03:
Hi All, inmiddels heb ik de normale echo besteld. Mijn hele huis zit vol met KlikAanKlikUit. Dan werkt neem ik aan niet zomaar op Echo. Iemand ervaring mee? Wellicht een Raspberry met Domotics koppelen? En die Raspberry dan weer verbinden met Echo?
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Ik wil er namelijk nog wel 1 (de grote)
Ik heb hem in Duitsland besteld en laten afleveren bij een vestiging van ons bedrijf in Frankfurt. Collega heeft hem naar NL gestuurd. 
Balen, dan is het nog geen totaal oplossing. Ik weiger mijn hele huis met Hue uit te rusten namelijk
Balen, dan is het nog geen totaal oplossing. Ik weiger mijn hele huis met Hue uit te rusten namelijk
Ik ben .NET developer met kennis van Azure en ben bezig IoT te koppelen met eea. Ik wil diverse nieuwe technieken beheersen en een ervan is Echo (Dot).
Ik wil mijn huis volledig automatiseren met diverse IoT oplossingen. Dit alles gekoppeld aan Azure met IoT Hub/Machine Learning etc. Het lijkt me tof om Echo te testen, ik heb een toffe site gevonden met een koppeling https://www.hackster.io/k...-to-azure-to-alexa-3d0224 Voor 60 euro wil ik het wel eens gaan testen
Andere hier ervaring mee? Wil met C# en JS alles doen.
Alternative voor Echo zou Google/Siri/Cordana zijn maar wil eigenlijk alles testen voor carriere opties
Ik wil mijn huis volledig automatiseren met diverse IoT oplossingen. Dit alles gekoppeld aan Azure met IoT Hub/Machine Learning etc. Het lijkt me tof om Echo te testen, ik heb een toffe site gevonden met een koppeling https://www.hackster.io/k...-to-azure-to-alexa-3d0224 Voor 60 euro wil ik het wel eens gaan testen
Andere hier ervaring mee? Wil met C# en JS alles doen.
Alternative voor Echo zou Google/Siri/Cordana zijn maar wil eigenlijk alles testen voor carriere opties
[ Voor 9% gewijzigd door Tennisbal op 25-03-2017 21:04 ]
Heeft hier iemand ook last van het automatisch starten van Spotify op de echo? Bij mij lijkt dit iig te gebeuren wanneer mijn zakelijke laptop (zonder Spotify) in het netwerk hangt, verbonden met VPN en ik e-mail of een Lync chat bericht ontvang.
Als ik op dat moment Spotify aan heb staan op mijn prive desktop, wordt het afspeel apparaat in de Spotify app aangepast naar de echo. Maar ook wanneer er niets aan staat wordt soms de Spotify op de echo gestart.. Niet echt handig..
Buiten dit trouwens erg tevreden over de Echo, bij mij is de Echo via habridge gekoppeld aan Domoticz. Domoticz stuurt vervolgens diverse apparatuur aan over:
Als ik op dat moment Spotify aan heb staan op mijn prive desktop, wordt het afspeel apparaat in de Spotify app aangepast naar de echo. Maar ook wanneer er niets aan staat wordt soms de Spotify op de echo gestart.. Niet echt handig..
Buiten dit trouwens erg tevreden over de Echo, bij mij is de Echo via habridge gekoppeld aan Domoticz. Domoticz stuurt vervolgens diverse apparatuur aan over:
- IR --> Broadlink RM PRO over RM-bridge op een oud android toestel
- IP --> diverse Milight verlichting
- 433mhz --> RFXCOM
Ik heb zojuist een beetje gespeeld met het aanmaken van Nederlandstalige "daily" skills. Er is er al 1 gemaakt van het NPO nieuws, ik heb nu in test die van BNR Kees de Kort (alleen voor mezelf zichtbaar), wie heeft hier nog een goed weerbericht en/of filenieuws zodat ik die kan toevoegen? Ik test ze en dan wil ik ze ook best publiceren maar het is echt te makkelijk om ze aan te maken als je de handleiding gebruikt!
https://medium.com/mobile...-publication-89ce547e9f68
https://developer.amazon....te-a-flash-briefing-skill
Digital Media Junkie
Verwijderd
Je kunt KaKu schakelaars perfect met een echo dot aansturen met een broadlink rm pro, 35 euro bij ali bijv, hiermee kun je ook via een app bijna alle afstandsbedieningen (ir) inleren , en ook bijna alles wat met rf werkt via bijv 433mhz zoals kaku schakelaars, via de broadlink rm plugin (6 euro)knoop je de 2 aan elkaar: alles wat de broadlink kan kun je dan ook met stem commando's via je echo aansturen, heb zelf de nodige lampen, waterkoker, en o.a. mijn tvs op deze manier gekoppelt, je kan dan ook macro's maken en timers instellen en een vorm van ifttt, dat alles voor weinig en niet echt lastig in te regelen, op youtube goede filmpjes van te vinden...
Als je ze zou kunnen publiceren zou dat geweldig zijn. Ben er wel benieuwd naarpretorian_nl schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:55:
Ik heb zojuist een beetje gespeeld met het aanmaken van Nederlandstalige "daily" skills. Er is er al 1 gemaakt van het NPO nieuws, ik heb nu in test die van BNR Kees de Kort (alleen voor mezelf zichtbaar), wie heeft hier nog een goed weerbericht en/of filenieuws zodat ik die kan toevoegen? Ik test ze en dan wil ik ze ook best publiceren maar het is echt te makkelijk om ze aan te maken als je de handleiding gebruikt!
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Ik heb hem nog niet zoals ik wil, hij speelt wel de laatste episode maar de url die ik heb gevonden is van alle episodes dus hij blijft doorgaan. Simpele oplossing die ik heb gekozen is om het de laatste flashbriefing te maken (eerste is NPO, tweede NYT, derde kees de kort) en daarna gewoon stop te zettenBeefhead schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:55:
[...]
Als je ze zou kunnen publiceren zou dat geweldig zijn. Ben er wel benieuwd naar
Digital Media Junkie
Ik heb net de Amazon echo dot aangeschaft en ik krijg hem niet verbonden met Spotify. Via de alexa app geeft hij wel aan dat het account verbonden is, maar als ik dit dan vraag aan Alexa geeft zij aan dat het account nog gekoppeld moet worden.
In Amazon heb ik ook mijn landvoorkeuren aangepast naar UK, maar dit heeft niet geholpen. Ook de app gesloten en weer opnieuw geopend, en opnieuw uit en ingelogd.
Iemand verder een idee?
In Amazon heb ik ook mijn landvoorkeuren aangepast naar UK, maar dit heeft niet geholpen. Ook de app gesloten en weer opnieuw geopend, en opnieuw uit en ingelogd.
Iemand verder een idee?
Hmm vreemd. Als ik het goed begrijp zie je wel dat hij gekoppeld is? Kun je hem via de site of app wel laten spelen dan?Pannieh schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:05:
Ik heb net de Amazon echo dot aangeschaft en ik krijg hem niet verbonden met Spotify. Via de alexa app geeft hij wel aan dat het account verbonden is, maar als ik dit dan vraag aan Alexa geeft zij aan dat het account nog gekoppeld moet worden.
Iemand verder een idee?
Ik overweeg een Amazon Dot te kopen.
De verlichting in ons huis werkt via klikaanklikuit.
Ik begrijp uit bovenstaande posts dat gebruikers dit werkend hebben gekregen via een Broadlink RM2 Pro.
Ik heb alleen geen android devices in huis, kan dit ook werken met IOS?
Hoe ziet de setup er precies uit, welke hardware en software moet ik hiervoor aanschaffen?
De verlichting in ons huis werkt via klikaanklikuit.
Ik begrijp uit bovenstaande posts dat gebruikers dit werkend hebben gekregen via een Broadlink RM2 Pro.
Ik heb alleen geen android devices in huis, kan dit ook werken met IOS?
Hoe ziet de setup er precies uit, welke hardware en software moet ik hiervoor aanschaffen?
Kun je hier wat meer info over verschaffen met lnks naar de specifieke apparaten zoals hierboven genoemd? Ik bedien nu nog mijn kaku's dmv rfxtrx maar als dat ook nog met broadlink kan dan stap ik over. (YouTube) links zou dus handig zijn 😁Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:50:
Je kunt KaKu schakelaars perfect met een echo dot aansturen met een broadlink rm pro, 35 euro bij ali bijv, hiermee kun je ook via een app bijna alle afstandsbedieningen (ir) inleren , en ook bijna alles wat met rf werkt via bijv 433mhz zoals kaku schakelaars, via de broadlink rm plugin (6 euro)knoop je de 2 aan elkaar: alles wat de broadlink kan kun je dan ook met stem commando's via je echo aansturen, heb zelf de nodige lampen, waterkoker, en o.a. mijn tvs op deze manier gekoppelt, je kan dan ook macro's maken en timers instellen en een vorm van ifttt, dat alles voor weinig en niet echt lastig in te regelen, op youtube goede filmpjes van te vinden...
[ Voor 12% gewijzigd door studiodubio op 28-04-2017 06:41 ]
Verwijderd
@studiodubio kijk eens naar de verschillende filmpjes van paul hibbert op youtube, hij heeft mooie demo's van de broadink rm pro, de rm plugin, in combinatie met alexa.
Hij laat stap voor stap zien hoe je eenvoudig al je rf en ir apparaten via de broadlink kan aansturen, echt een gaaf ding! De beste 35,- die ik in tijden heb besteed!
Hoop dat je hier voldoende aan hebt, en als je nog kaku's nodig hebt, ik ga al mijn kaku's vervangen door sonoff switchen, die kun je met opensource aansturen via wifi, geven hun status terug (aan of uit) wat een kaku niet doet, blijven werken zonder internet en kosten weinig.
Hij laat stap voor stap zien hoe je eenvoudig al je rf en ir apparaten via de broadlink kan aansturen, echt een gaaf ding! De beste 35,- die ik in tijden heb besteed!
Hoop dat je hier voldoende aan hebt, en als je nog kaku's nodig hebt, ik ga al mijn kaku's vervangen door sonoff switchen, die kun je met opensource aansturen via wifi, geven hun status terug (aan of uit) wat een kaku niet doet, blijven werken zonder internet en kosten weinig.
Hij maakt gebruik van een oud Android apparaat. Weet jij of dit de enige mogelijkheid is om met de Broadlink rm pro te werken? Of kun je zonder een Android toestel ook kaku's aansturen met Alexa?Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:39:
@studiodubio kijk eens naar de verschillende filmpjes van paul hibbert op youtube, hij heeft mooie demo's van de broadink rm pro, de rm plugin, in combinatie met alexa.
Verwijderd
De broadlink rm plugin, is een android app (5,99eur, wat mij betreft elke cent waard) , die een brug vormt tussen alexa en de aparaten die je met de broadlink rm pro aanstuurd, (dit kunnen allerlei soorten aparaten zijn, die met een rf remote werken, zoals o.a. de kaku's, en/of aparaten die werken met een ir remote, zoals je tv, humax, receiver e.d.)
Je kunt deze remotes "leren" aan de broadlink rm plugin en dan laten "discoveren" door alexa en ze dan met stem commando aansturen.
Omdat je een "brug" gebruikt om dit te doen, moet die wel in de lucht zijn, ik heb zelf een androidTV box gekocht, die dus altijd aan staat.
Je kan ook een oude tablet of gsm met android gebruiken, zoals al aangegeven, de filmpjes van paul hibbert op youtube leggen alles in eenvoudige stappen uit!
Je kunt deze remotes "leren" aan de broadlink rm plugin en dan laten "discoveren" door alexa en ze dan met stem commando aansturen.
Omdat je een "brug" gebruikt om dit te doen, moet die wel in de lucht zijn, ik heb zelf een androidTV box gekocht, die dus altijd aan staat.
Je kan ook een oude tablet of gsm met android gebruiken, zoals al aangegeven, de filmpjes van paul hibbert op youtube leggen alles in eenvoudige stappen uit!
Heeft iemand een lichtschakelaar die aan te sturen is met alexa? Heb nu 2 TPLINK wifi plugs en die werken goed voor mijn stereo en andere apparatuur (middels KASA skill/app). Zoek echter nog een schakelaar om mijn niet smart lampen aan en uit te doen.
Zie dat de WEMO switches er zijn maar kan er maar geen vinden voor EU.
Z-wave schakelaars met een z-wave dongle op een RPi, in combinatie met Domoticz en de Amazon Echo bridge plug-in.serdadu schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:44:
Heeft iemand een lichtschakelaar die aan te sturen is met alexa? Heb nu 2 TPLINK wifi plugs en die werken goed voor mijn stereo en andere apparatuur (middels KASA skill/app). Zoek echter nog een schakelaar om mijn niet smart lampen aan en uit te doen.
Er staan er verschillende op de bekende Chinese websites en ook op amazon.co.uk Wel ff oppassen of alle benodigde draden aanwezig zijn!!serdadu schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:44:
Pfff... zou eens tijd worden dat Amazon het spul vrijgeeft voor normale orders in plaats van dat hele inschrijvingen gedoe. Wil er nu 1 hebben, niet over 2 maanden met een hoop gedoe. Waarom limiteren ze zo? Marketing of voorraad problemen?
Krijg overmorgen mijn dot binnen en probeer nu al uren het "juiste" apk-bestand te vinden, maar ondanks alle hulp van hier, youtube en google heb ik nog geen betrouwbare versie kunnen vinden (veel te veel MB's en zo ongeveer alle toegangsrechten die worden gevraagd). Als iemand zo vriendelijk kan en wil zijn mij de (meest recente) apk te doen toekomen zou ik hem/haar daar heeeeeeeeel erg dankbaar voor zijn.
Kan niet wachten om aan de slag te gaan om het hele huis te automatiseren
Dit werkt niet meer? dragon2 in "Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd"derhenno schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:31:
Krijg overmorgen mijn dot binnen en probeer nu al uren het "juiste" apk-bestand te vinden, maar ondanks alle hulp van hier, youtube en google heb ik nog geen betrouwbare versie kunnen vinden (veel te veel MB's en zo ongeveer alle toegangsrechten die worden gevraagd). Als iemand zo vriendelijk kan en wil zijn mij de (meest recente) apk te doen toekomen zou ik hem/haar daar heeeeeeeeel erg dankbaar voor zijn.Kan niet wachten om aan de slag te gaan om het hele huis te automatiseren
Unfortunately no, playstore geeft de hele tijd "time-out voor verbinding" meldingdragon2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:43:
[...]
Dit werkt niet meer? dragon2 in "Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd"

Nieuwste apk is zo groot omdat er nu Spraakoproepen en berichten in verwerkt zitten en anders de één na laatste gebruiken, die hebben de meeste sites ook beschikbaar. Even googlen dus, zelf deze gebruikt: http://www.apkmonk.com/app/com.amazon.dee.app/
Kijk ff in de play store zou ik zeggen, mijn vorige antwoord had je al zelf op kunnen zoeken, wel een beetje zelf actie ondernemen hè;-)derhenno schreef op maandag 15 mei 2017 @ 01:43:
Als ik kijk naar de permissies dan word ik niet vrolijk: Accounts toevoegen of verwijderen, accounts maken en wachtwoorden instellen, inhoud sd kaart lezen etc....is dit normaal voor de officiele app?
You are absolutely right my friend! Zat zo ingewikkeld te denken (lees: ik was errug moe) dat ik niet op deze simpele oplossing ben gekomen. Ja, de app benodigt deze machtigingenpeptalk schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:34:
[...]
Kijk ff in de play store zou ik zeggen, mijn vorige antwoord had je al zelf op kunnen zoeken, wel een beetje zelf actie ondernemen hè;-)
(mijn nieuwe motto: waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan)

[ Voor 9% gewijzigd door derhenno op 15-05-2017 08:54 ]
Heel goed, veel plezier en succes er mee!!derhenno schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:50:
[...]
You are absolutely right my friend! Zat zo ingewikkeld te denken (lees: ik was errug moe) dat ik niet op deze simpele oplossing ben gekomen. Ja, de app benodigt deze machtigingenGeinstalleerd!
(mijn nieuwe motto: waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan)
WEMO switches zijn er toch gewoon voor de EU ?serdadu schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:44:
pricewatch: Belkin WeMo Switch
Je kunt ook TPLink gebruiken:
pricewatch: TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS100
Kosten de helft van wat Belkin vraagt. Ik vind alleen de Belkin app beter en Belkin is wat scheutiger met (security) updates. Vertrouw TPLink niet zo....
Beide zijn eenvoudig te installeren icm een Echo.
EDIT: ik zie nu dat je een "muur" switch bedoelt. Die is idd alleen in de US te koop. Schijnt ook variant met dimmer te komen. Denk dat het issue is dat in de US het schakelmateriaal nog al standaard is, terwijl je hier vele varianten hebt.
[ Voor 10% gewijzigd door loekf2 op 15-05-2017 09:35 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dit topic is intussen al ruim 1,5 jaar oud en kan best een nieuwe of opgefriste openingspost gebruiken.
Er zijn nieuwe versies van de devices, maar ook nieuwe devices.
Daarnaast zijn er nieuwe features als onderling bellen, maar ook komende nieuwe features als push-notificaties.
Wegens tijdgesprek kom ik er zelf niet aan toe om de openingspost te onderhouden. Is er iemand die ik kan toevoegen als mede-auteur die dit zou willen doen? Stuur me dan a.u.b. even een DM.
Daarnaast zijn er nieuwe features als onderling bellen, maar ook komende nieuwe features als push-notificaties.
Wegens tijdgesprek kom ik er zelf niet aan toe om de openingspost te onderhouden. Is er iemand die ik kan toevoegen als mede-auteur die dit zou willen doen? Stuur me dan a.u.b. even een DM.
[ Voor 3% gewijzigd door Fraggar op 17-05-2017 14:49 ]
Had je graag geholpen, hartstikke leuk dit, maar ben een totale newbie helaasFraggar schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:48:
Dit topic is intussen al ruim 1,5 jaar oud en kan best een nieuwe of opgefriste openingspost gebruiken.
Heeft iemand onderling bellen al aan de gang gekregen?
Ja werkt prima hier, behalve dan dat mijn contacten vooralsnog op 1 hand te tellen zijn.easydone schreef op zondag 21 mei 2017 @ 01:34:
Heeft iemand onderling bellen al aan de gang gekregen?
Bij iemand anders zag ik de bel-functionaliteit in de app ontbrak.
Dat lijkt te komen doordat in de app settings bij hem als hostname: alexa.amazon.co.uk staat en bij mij alexa.amazon.com
hoe enable je bellen?Fraggar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:09:
[...]
Ja werkt prima hier, behalve dan dat mijn contacten vooralsnog op 1 hand te tellen zijn.
Bij iemand anders zag ik de bel-functionaliteit in de app ontbrak.
Dat lijkt te komen doordat in de app settings bij hem als hostname: alexa.amazon.co.uk staat en bij mij alexa.amazon.com
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Door de app op te starten en de setup door te lopen. De setup komt vanzelf wanneer je voor het eerst de app opstart, na installatie van app versie 2.0.
Als de setup niet komt dan heb je waarschijnlijk een UK versie van de app, of een UK device. Of eerder via een UK app geïnstalleerd. Hoe dit precies zit is me niet helemaal duidelijk.
Ik heb idd de UK versie van de echo en app... dus wachten tot de feature enabled word dus?Fraggar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:18:
[...]
Als de setup niet komt dan heb je waarschijnlijk een UK versie van de app, of een UK device. Of eerder via een UK app geïnstalleerd. Hoe dit precies zit is me niet helemaal duidelijk.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een echo dot, nu probeer ik de Harmony Hub te koppelen maar krijg ik de melding dat dit momenteel enkel in de VS werkt. Nu heb ik dit topic een beetje doorzocht en kon wel vinden dat je het land via de online myharmony op US moet zetten, maar nu zie ik dat de online versie niet meer toegankelijk is.
Onder de MyHarmony desktop app heb ik wel onder mijn account het land op de VS gezet, maar dit lijkt nog niet te werken.
Weet iemand een andere manier om dit werkend te krijgen?
Edit: Voor mensen die ook dit probleem hebben, ga naar https://setup.myharmony.com/MartiniWeb/?cl=en-US en selecteer links onderin engels aan voordat je inlogt.
Onder de MyHarmony desktop app heb ik wel onder mijn account het land op de VS gezet, maar dit lijkt nog niet te werken.
Weet iemand een andere manier om dit werkend te krijgen?
Edit: Voor mensen die ook dit probleem hebben, ga naar https://setup.myharmony.com/MartiniWeb/?cl=en-US en selecteer links onderin engels aan voordat je inlogt.
[ Voor 26% gewijzigd door Pandanl op 23-05-2017 23:18 ]
Bij mij werkt het bellen ook (alex app uit de US-itunes store gedwnload), had het geprobeerd via de ipad maar blijkbaar kun je met de app niet bellen via de iPad.
Inderdaad weinig contacten, maar anderen kunnen de alexa app uit de US-store downloaden een amazon-account aan maken en mij bellen op m'n echo (of telefoon via alexa) !
Inderdaad weinig contacten, maar anderen kunnen de alexa app uit de US-store downloaden een amazon-account aan maken en mij bellen op m'n echo (of telefoon via alexa) !
beste Tweakers,
ik ben door dit topic al een heel stuk wijzer geworden over dit mooie apparaatje
Ik wil een Duitse versie (amazon.de) Echo Dot 2.0 gaan aanschaffen.
Ik sta practisch met 1 been in Duitsland en heb de tips en trucs al gelezen om tijd/locatie/enz bruikbaar te krijgen. Dus dat gaat wel lukken, maar ik zit nog met 1 belangrijke vraag : kan deze Duitse versie inmiddels "omgekat" worden naar Engels, want mijn Duits is toch wat minder
Ik wil dus een Duitse dot, die commando's in het Engels begrijpt ...
Wie heeft hier ervaring mee ?
ik ben door dit topic al een heel stuk wijzer geworden over dit mooie apparaatje
Ik sta practisch met 1 been in Duitsland en heb de tips en trucs al gelezen om tijd/locatie/enz bruikbaar te krijgen. Dus dat gaat wel lukken, maar ik zit nog met 1 belangrijke vraag : kan deze Duitse versie inmiddels "omgekat" worden naar Engels, want mijn Duits is toch wat minder

"If the only tool you have is a hammer, you tend to see every problem as a nail."
JaWaterGenuis schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:58:
maar ik zit nog met 1 belangrijke vraag : kan deze Duitse versie inmiddels "omgekat" worden naar Engels, want mijn Duits is toch wat minder
Ja sicher, it is possible!WaterGenuis schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:58:
beste Tweakers,
ik ben door dit topic al een heel stuk wijzer geworden over dit mooie apparaatje![]()
![]()
das ist ja sehr schön, thanks for the quick replies !
Ik begrijp dat dit "trucje" dus al een keertje is gedaan ...
Toch nog ff een vraagje : moet je hem dan gewoon in duitsland (amazon.DE) aanmelden/registreren of beter via amerika (amazon.COM) ?
Toch nog ff een vraagje : moet je hem dan gewoon in duitsland (amazon.DE) aanmelden/registreren of beter via amerika (amazon.COM) ?
"If the only tool you have is a hammer, you tend to see every problem as a nail."
Ik heb Duitse, Engelse en Amerikaanse acho's gezien, hardwarematig is er alleen verschil in de meegeleverde stekker.WaterGenuis schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:52:
Ik heb zelf een (nieuw) UK amazon account aangemaakt en de mijne (DE versie) daar geregistreerd, met ook een UK adres (wel de NL timezone en metric).
Dan hang je dus aan de UK 'appstore' plus hij praat en verstaat Engels. Aan alle lokale zaken heb je dan niet zoveel gezien vanuit NL Engelse files, weer, OV en restaurants niet bijzonder nuttig zijn.
Wat ik nog niet gezien of geprobeerd heb, is om een adres in een andere 'regio' bv vlakbij de NL/DE grens te nemen, zodat het weer in ieder geval in de buurt zit. Dus als DAT is wat je wil dan ben ik ook benieuwd
Thanks Dragon2, derhenno en TommyGun
Kijk zo wordt je steeds wijzer en wordt het steeds interessanter en leuker
Ik had al begrepen dat Nederlandse "services" (nog) niet werken, maar het gaat mijn vooral om de locatie. Ik ben dus inderdaad van plan om een locatie net over de NL/DE grens te kiezen.
nog ff een vraagje over de registratie :
Ik begrijp dus goed dat je moet registreren in het land waarvan je de taal wilt spreken (UK of COM) en dan kun je de bijbehorende services van dat land gebruiken.
Kun je dat event. nog ongedaan maken en daarna weer in een ander land registreren (misschien later wel in NL ...) ?
Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik dadelijk in een "registratie-trap" terecht kom ...
Kijk zo wordt je steeds wijzer en wordt het steeds interessanter en leuker
Ik had al begrepen dat Nederlandse "services" (nog) niet werken, maar het gaat mijn vooral om de locatie. Ik ben dus inderdaad van plan om een locatie net over de NL/DE grens te kiezen.
nog ff een vraagje over de registratie :
Ik begrijp dus goed dat je moet registreren in het land waarvan je de taal wilt spreken (UK of COM) en dan kun je de bijbehorende services van dat land gebruiken.
Kun je dat event. nog ongedaan maken en daarna weer in een ander land registreren (misschien later wel in NL ...) ?
Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik dadelijk in een "registratie-trap" terecht kom ...
Er zit een 'deregister' knop in je account, dus ik neem aan dat je die dot dan gewoon opnieuw kunt registeren, ook met een amazon account uit een andere regio. Maar dat je dan wel dus weer 'blanco' begint dus je apps en aangeleerd 'luistergedrag' kwijt.
Kijk even waar de meeste skills te vinden zijn ( in dit geval dus nog steeds in de USA )WaterGenuis schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:52:
Ik heb 3 dots waarbij er 1 uit Amerika komt ( via een Nederlandse importeur ) en 2 stuks uit de UK.
Als account heb ik bij Amazon.com een Amerikaans account aangemaakt ( vanwege de hoeveelheid skills ) en alle drie daarop aangemeldt.
Als woonplaats en tijdinstellingen echter gewoon een Duits adres gekozen ( hier een kleine 2 km vandaan ) dus ik heb Engelse en Amerikaanse Echo Dot's die een Duits adres hebben en dus de tijds- en weerinstellingen van mijn oosterburen gebruikt ( = mijn tijd en weer
En ja, je kunt zowel van de Duitse, Engelse en ook de Amerikaanse Dot de taal instellen in VS-Engels, UK-Engels of in Duits! Getest en het werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door lowo op 11-06-2017 12:27 ]
Het ding is behoorlijk nutteloos in Nederland tenzij je doel domotica integratie is. Dan wordt het ineens heel interessant met de custom skills. Ik vraag hier aan Alexa het weer en mijn Home Assistant geeft letterlijk het antwoord dat ik wil en heb samengesteld met de darksky sensors die super localized weer geven. Volume bedienen van de receiver? Alexa. Vragen wat Google traffic zegt over de tijd die het me gaat kosten naar het werk? Alexa. Enz enz.
Enige probleem wat begint te ontstaan nu is onthouden wat je ook allemaal weer kon vragen
Enige probleem wat begint te ontstaan nu is onthouden wat je ook allemaal weer kon vragen
Thanks voor jullie tips en adviezen !
een (duitse) Echo Dot 2.0 is inmiddels onderweg ...
een (duitse) Echo Dot 2.0 is inmiddels onderweg ...
Ik wil er ook nog een bij, of twee. Maareeh, om nou weer ergens in te schrijven, en heb ook het idee dat dat totaal niet opschiet. Tijd dat ze gewoon in .nl leverbaar zijn. Is daar al zicht op?
Zodra Amazon dat laat weten maar mogelijk pas als de ondersteuning voor de Nederlandse taal klaar is, tot die tijd werken Duitse dots hier prima icm met HomeyUltraSub schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:21:
Ik wil er ook nog een bij, of twee. Maareeh, om nou weer ergens in te schrijven, en heb ook het idee dat dat totaal niet opschiet. Tijd dat ze gewoon in .nl leverbaar zijn. Is daar al zicht op?
Juist daarom heb ik de mijne weer weggedaan. Wacht wel op de Nederlandse services.UltraSub schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:49:
Het ding is behoorlijk nutteloos in Nederland tenzij je doel domotica integratie is.
Hier al wel te krijgen, echter wel aardig aan de prijs: https://www.chromeit.nl/c-2756312/cool-stuff/UltraSub schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:21:
Jammer dat Amazon helaas zo moeilijk doet. Heb er ook een -via eBay a €80,- laten komen- en zou er graag nog een willen. Maar niet meer voor deze prijs, zelfde geld voor de cover van Amazon die ik wilde bestellen... Helaas ook niet leverbaar naar NL.lowo schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:30:
[...]
Hier al wel te krijgen, echter wel aardig aan de prijs: https://www.chromeit.nl/c-2756312/cool-stuff/
Ik zal van de week eens kijken of het wellicht mogelijk is om hem in een locker vlak over de grens (familie in Heerlen) te laten bezorgen, zou dan eventueel een optie zijn. Ken helaas niemand die in Duitsland woont, en Amazon laat weinig los over al dan niet uitbreiding naar andere landen/regio's. Helaas!
Ik ga er ook niet meer voor geven dan de normale prijzen.
Duitsland heeft voor zover ik weet ook gewoon inschrijflijsten. Naast dat je een Duits afleveradres nodig hebt.
Duitsland heeft voor zover ik weet ook gewoon inschrijflijsten. Naast dat je een Duits afleveradres nodig hebt.
Je kunt hem ook laten afleveren in een hermes pakket punt. Dat heb ik ook gedaan. Ik woon vlak bij de grens dus het is voor mij maar 15 min rijden.
Mijn echo dot v2 heeft een auto update gehad naar 578223820 en sinds dien werkt deze niet meer.
Heb al 6 keer contact gehad met support maar hun zeggen dat mijn Amerikaanse echo niet gekoppeld kan worden aan mijn co.uk account terwijl dat wel altijd gewerkt heeft.
Het lijkt erop dat als je een echo uit Amerika hebt je deze niet in Europa kan gebruiken want op het moment van registreren hij automatisch deze in amerika zet ookal doe je dit via co.uk.
Mijn uitgevoerde acties:
Now the echo dot 2 keep saying cant connect to the internet or have problems understanding right now.
I allready dit the following:
1. Update my wifi
2. update my alexa app
3. Reset my Amazon echo https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=202080910
4. reboot my routers/modems
5. did a speedtest but my internet is fine.
Iemand nog last van dit probleem?
Heb al 6 keer contact gehad met support maar hun zeggen dat mijn Amerikaanse echo niet gekoppeld kan worden aan mijn co.uk account terwijl dat wel altijd gewerkt heeft.
Het lijkt erop dat als je een echo uit Amerika hebt je deze niet in Europa kan gebruiken want op het moment van registreren hij automatisch deze in amerika zet ookal doe je dit via co.uk.
Mijn uitgevoerde acties:
Now the echo dot 2 keep saying cant connect to the internet or have problems understanding right now.
1. Update my wifi
2. update my alexa app
Hier de omgekeerde situatie ( 2 Engelse Dots en 1 Amererikaanse ) op een Amerikaans account. Tot dusver geen problemen met alle drie.medxion schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:37:
Mijn echo dot v2 heeft een auto update gehad naar 578223820 en sinds dien werkt deze niet meer.
Mijn uitgevoerde acties:
1. Update my wifi
2. update my alexa app
Even wat feedback over mijn eerste Amazone echo dot 2.0 aankoop- en setup ervaring. Het gaat om een Duitse Dot die in Nederland staat en Amerikaans spreekt.
Let op : heb je al een Dot, dan hoef je onderstaande niet meer te lezen. Het is bedoeld voor de nog twijfelende tweaker (zoals ik een week geleden nog was
)
Hoe kom je aan zo'n Duitse Dot :
Even naartoe gefietst (het was mooi weer
) en na ID check, zo meegekregen.
Op dit moment is de Dot in de aanbieding voor EU 54,99 (tegen prijzen van 99,99 ... 129,- in NL), dus ook als je wat verder van de NL/DL grens woont, kan dit interessant zijn.
Geen inschrijflijsten, geen wachtlijsten of moeilijk gedoe, bij Hermes. Dit ging eigenlijk best wel smooth.
Ow ja, bij Hermes moet je wel een klein beetje Duits kunnen praten ...
Hoe laat je de Duitse Dot nu Engels praten (een basic setup)
Verder ben ik nog niet gekomen, maar nu wordt het natuurlijk pas echt leuk. Eerst eens kijken hoe te koppelen met wat domotica dingetjes en daarna zien we wel verder wat er allemaal wel of niet kan.
Ik hoop dat een serieuze twijfelaar -die een beetje in de buurt van duitsland woont- aan bovenstaande wat heeft. Het is in iedergeval technisch mogelijk om een Duitse Dot in Nederland te gebruiken, met een Engelstalige interface. Wat je precies (op dit moment) aan een Echo Dot 2.0 hebt, dat is een andere discussie ...
Maar voor een tweaker is dit gewoon een erg leuke gadget, om nu al in huis te hebben !
Let op : heb je al een Dot, dan hoef je onderstaande niet meer te lezen. Het is bedoeld voor de nog twijfelende tweaker (zoals ik een week geleden nog was
Hoe kom je aan zo'n Duitse Dot :
- maak een account aan op www.amazon.de
- zoek naar een "Amazon Echo Dot: - negeer de melding "Dit product wordt alleen verscheept naar Duitsland en Oostenrijk"
- stop de Dot in je winkelwagen en ga naar de kassa
- bij "afhaallocatie" instelling "Duitsland" kiezen !
- zoek naar een "Hermes-pakketwinkels"
- kies een plaats in duitsland, zo dicht mogelijk in de buurt
- kies vervolgens een handige "Hermes PaketShop"
- ga daarna verder met afrekenen
Even naartoe gefietst (het was mooi weer
Op dit moment is de Dot in de aanbieding voor EU 54,99 (tegen prijzen van 99,99 ... 129,- in NL), dus ook als je wat verder van de NL/DL grens woont, kan dit interessant zijn.
Geen inschrijflijsten, geen wachtlijsten of moeilijk gedoe, bij Hermes. Dit ging eigenlijk best wel smooth.
Ow ja, bij Hermes moet je wel een klein beetje Duits kunnen praten ...
Hoe laat je de Duitse Dot nu Engels praten (een basic setup)
- ik heb een (nieuw) account aangemaakt bij www.amazon.com (in de US dus), met een nieuw email-address
- Dot aanzetten en na booten meldt Alexa zich in het Duits, dat ze klaar is voor "Anmeldung"
- vervolgens met de browser naar alexa.amazon.com gaan
- inloggen en stappen volgen om de Dot te connecten
- Dit wijst zich eigenlijk vanzelf, alleen als er een stap fout gaat. Het eerste stuk van het verhaaltje http://beointegration.com/uploaded/Amazon_Echo_and_IFTTT.pdf was toen wel handig. Tijdens deze stappen kies je ook de taal instelling. In mijn geval dus amerikaans.
- daarna bij Settings -> Devices -> <naam> Echo Dot instellingen aangepast
- [list]
- Device location : kies een adres net over de grens in Duitsland (simple via google.de een straat gezocht)
- Device Time Zone : kies Europe & Central Europe Summer Time (Paris)
- Temperature Units : metric On
- Distance Units : metric On
- [/list]
Verder ben ik nog niet gekomen, maar nu wordt het natuurlijk pas echt leuk. Eerst eens kijken hoe te koppelen met wat domotica dingetjes en daarna zien we wel verder wat er allemaal wel of niet kan.
Ik hoop dat een serieuze twijfelaar -die een beetje in de buurt van duitsland woont- aan bovenstaande wat heeft. Het is in iedergeval technisch mogelijk om een Duitse Dot in Nederland te gebruiken, met een Engelstalige interface. Wat je precies (op dit moment) aan een Echo Dot 2.0 hebt, dat is een andere discussie ...
Maar voor een tweaker is dit gewoon een erg leuke gadget, om nu al in huis te hebben !
Een aanvulling op @WaterGenuis.
Je kan ook http://www.huifkarverzendservice.nl gebruiken als je niet in de buurt de Duitse grens woont.
Je kan ook http://www.huifkarverzendservice.nl gebruiken als je niet in de buurt de Duitse grens woont.
Ik heb er 1 voor een luchtvaartmaatschappij geschreven om vluchten te zoeken, is alleen niet officieel uitTommyGun schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:36:
[...]
Juist daarom heb ik de mijne weer weggedaan. Wacht wel op de Nederlandse services.
Wat ik zelf gewoon nog een heel groot minpunt vind is dat de herkenning van bepaalde woorden gewoon structureel niet werkt. Neem het woord "Rome" dat word gewoon nooit als zodanig herkent.
Op zich is het ontwikkelen van apps vrij makkelijk, wel is het zo dat alles nog behoorlijk beta aanvoelt, en dat je soms tegen deprecated documentatie aanloopt.
Ook heeft het ding moeite als een andere gebruiker de Echo gaat gebruiken, je ziet dat ze een tijdje nodig heeft om aan je stem te wennen.
Bedoel je dan Rome op z'n Nederlands, want in het Engels begrijpt hij het wel bij mij.raptorix schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:33:
[...]
Ik heb er 1 voor een luchtvaartmaatschappij geschreven om vluchten te zoeken, is alleen niet officieel uit
Wat ik zelf gewoon nog een heel groot minpunt vind is dat de herkenning van bepaalde woorden gewoon structureel niet werkt. Neem het woord "Rome" dat word gewoon nooit als zodanig herkent.
Nee op zijn Engels, wellicht inmiddels beter geworden, maar had dat wel met meer plaatsen hoor.peptalk schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:15:
[...]
Bedoel je dan Rome op z'n Nederlands, want in het Engels begrijpt hij het wel bij mij.
Wat is eigenlijk het "bereik" van een dot? We hebben een woonkamer en keuken in 1. Van 9m lang/diep. En had even met mijn iPhone 5 met Siri. En dat bereik was eigenlijk belarpt slecht. Een meter of 2 er van af kon hij me al niet goed verstaan. En heb geen zin om mijn huis vol te hangen met dots.
Ik heb ~30m2 doorzon-woonkamer, langwerpig dus. Vanaf de hele zithoek werkt ie prima (staat op de koffietafel), maar vanaf de eettafel hoek werkt het niet lekker, al helemaal niet als er redelijk wat ander geluid is (TV, muziek).loki504 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:56:
Wat is eigenlijk het "bereik" van een dot? We hebben een woonkamer en keuken in 1. Van 9m lang/diep. En had even met mijn iPhone 5 met Siri. En dat bereik was eigenlijk belarpt slecht. Een meter of 2 er van af kon hij me al niet goed verstaan. En heb geen zin om mijn huis vol te hangen met dots.
Ik denk dat je er misschien 2 nodig hebt, als je 'dekking' wil voor je hele woonkamer+keuken.
@dragon2 oooh 2 is nog te overzien. Thx for the headsup