Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 14:18
ToolkiT schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:06:
[...]

voor zover ik weet word de dot niet in een brick and mortar shop verkocht.. dus let daar wel op..
matthijsberk schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:47:
[...]

Ik heb eind december mijn 2e dot via amazon.co.uk gekocht en laten versturen naar een amazonlocker in de buurt van mijn hotel in Londen. Dit werkte perfect (ik heb wel prime).
Ah, goeie om op te letten idd. Ik ging ervan uit dat bijvoorbeeld Currys of John Lewis die wel gewoon in de winkel zou hebben, maar ook daar moet ik hem misschien wel een dag van te voren bestellen oid. Ik kijk tegen die tijd wel wat handig uitkomt :)

[ Voor 7% gewijzigd door --3S-- op 13-01-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook heel benieuwd hoe je IFTTT aan de praat hebt gekregen ;)
Misschien een uitleg als het kan, heel graag :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 09:52
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:04:
[...]

Ben ook heel benieuwd hoe je IFTTT aan de praat hebt gekregen ;)
Misschien een uitleg als het kan, heel graag :*) :*)
Zoals ik al eerder aangaf zou het misschien kunnen omdat ik de boel anders had ingesteld om de Harmony skills te krijgen of het komt door dat ik al voor het bestellen van de Dot's me had geregistreerd via amazon.com bij alexa.
Via een omweg kun je wel bij IFTTT komen, namelijk Stringify of je kan met Stringify zelf al doen wat je wilt en kijk ook eens naar Yonomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai domoticz met een rfxcom-e ik wilde via ifttt en Maker comand's sturen naar mijn domoticz voor lampen, zonnescherm etc.
Ik kon hier eigenlijk heel weinig tot niks van vinden, om dit samen te laten werken met Alexa en ifttt.
ja scripts etc via omwegen. daar had ik niet zo veel zin in.

Ik heb dit vanaf gisteren dan ook aan de praat. YOEHOE!!!!!
Ik kan nu via Alexa roepen "Alexa, trigger sunscreen open" of close of stop
Ook een aantal (buiten) lichten die gewoon via de goedkope action klik aan klik uit werken doen het nu.
Heb nog geen HUE voor de lichten omdat het zo ook werkt, en daarna maar een fractie kosten.
Wel wil ik van de week de hamony hub gaan halen zodat ik ook mijn apparatuur kan gaan bedienen.
kun je mij adviseren welke harmony hub ik het beste kan halen?

Mochten er mensen zijn die ook aan stoeien zijn om via Alexa hun domoticz aan te sturen, kan ik kijken of ik soort uitleg kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:51:
...
Mochten er mensen zijn die ook aan stoeien zijn om via Alexa hun domoticz aan te sturen, kan ik kijken of ik soort uitleg kan maken.
Zeker interesse hier :). Heb er net eentje besteld via eBay, en ben aardig aan het puzzelen hoe ik mijn kaku en action switches kan koppelen. Zijn wel bescrijvingen voor x10 protocol maar zijn allemaal erg ingewikkeld. Ik heb somfy screens, die gebruiken volgens mij een eigen protocol dus vrij lastig te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Beide Hub's zijn hetzelfde tegenwoordig, maar voor het kleine beetje meer zou ik de Logitech Harmony Companion kopen, best handig een fysieke AB er bij;-) Let wel op de beperking van 8 te bedienen apparaten, overigens tellen dingen als Hue en Nest daar niet in mee.

Ik heb geen Domoticz, maar ben wel benieuwd hoe je nu wel IFTTT aan de praat hebt gekregen en ik neem aan dat je dan Maker gebruikt om het aan te sturen. Misschien kun je Maker ook wel gebruiken voor je apparatuur, mits je zin hebt omdat uit te zoeken;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
ifttt is native functionaliteit, op ifttt je login gegevens van amazon toevoegen en dan zou je klaar moeten zijn.

Ik vind zelf de performance van ifttt alleen compleet waardeloos (ook zonder alexa) lamp aan of uit duurt zomaar 10 seconden. Of heb ik dan ergens iets niet lekker ingesteld?

Alexa direct met hue gaat probleemloos

[ Voor 6% gewijzigd door haakjesluiten op 14-01-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildcheese schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Zeker interesse hier :). Heb er net eentje besteld via eBay, en ben aardig aan het puzzelen hoe ik mijn kaku en action switches kan koppelen. Zijn wel bescrijvingen voor x10 protocol maar zijn allemaal erg ingewikkeld. Ik heb somfy screens, die gebruiken volgens mij een eigen protocol dus vrij lastig te koppelen.
Het was idd een uitzoek gebeuren soms idd, mijn sompy zonnenscherm heb ik aan de praat gekregen om de rfxcom op mijn notebook aan te sluiten, en dan zie je in rfxmng het protocol, dan heeft hij dit geleerd, plug de rfxcom weer terug, in min geval een raspberry en domoticz zag mijn zonnescherm.
Voor de action switches was ook stoeien, ik moest het anders doen als normaal en een bepaalde firmware laden. misschien dat deze link je verder helpt.

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=10228

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peptalk schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:22:
Beide Hub's zijn hetzelfde tegenwoordig, maar voor het kleine beetje meer zou ik de Logitech Harmony Companion kopen, best handig een fysieke AB er bij;-) Let wel op de beperking van 8 te bedienen apparaten, overigens tellen dingen als Hue en Nest daar niet in mee.

Ik heb geen Domoticz, maar ben wel benieuwd hoe je nu wel IFTTT aan de praat hebt gekregen en ik neem aan dat je dan Maker gebruikt om het aan te sturen. Misschien kun je Maker ook wel gebruiken voor je apparatuur, mits je zin hebt omdat uit te zoeken;-)
Bij 8 apparaten zijn dan tv, stereo, etc?
Weet je ook of hij de horizonbox van ziggo ondersteund?
Wil er idd een afstand bediening bij wel zo handig.

Wat ifttt betreft,

Ik kies voor service "choose service" Amazonne Alexa
als je deze hebt gekozen, kun je aantal triggers kiezen.
Ik kies dan voor say a specifik phrace, geef het de naam die je wilt waarop elaxa reageerd.
klik dan op de volgende stap.
Mijn geval kies ik MAKER ivm een web request voor domoticz. ( maar je kan hier van alles kiezen wat je wilt laten uitvoeren, mail, Facebook, twitter, noem maar op.
Bij url vul ik en Json link in naar bv mijn licht.
Sla alles op.
Als je dan aan Alexa je code woord :*) dus Alexa trigger ...... zal ze dit doorsturen naar ifttt en word dit uitgevoerd.
Blijft altijd puzzelen en uitproberen, maar werkt nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Dacht al dat je het op zo'n manier deed, top!!

Horizon wordt ondersteund en die 8 zijn dan idd TV, stereo, Horizon, Chromecast, Apple TV enz. Met de duurdere AB met touchscreen kun je 16 apparaten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 22:37
peptalk schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:33:
Dacht al dat je het op zo'n manier deed, top!!

Horizon wordt ondersteund en die 8 zijn dan idd TV, stereo, Horizon, Chromecast, Apple TV enz. Met de duurdere AB met touchscreen kun je 16 apparaten toevoegen.
Ik heb op marktplaats de gewone hub gekocht (60 euries) met eenvoudige AB...werkt, maar de commando's zijn redelijk ingewikkeld...krijg de tv (horizon ziggo) wel aan, maar kanalen kiezen niet. Alexa staat naast de tv, dan is ze iets minder gevoelig voor opdrachten. Wel leuk, als er iets op de tv is over dit onderwerp, reageerd ze perfect op haar naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo, ik heb vandaag maar eens twee dots besteld. Ik ga ze gebruiken icm De Homey.
Ik ben best onder de indruk van Homey, alleen de spraakherkenning is (op zijn zachts gezegd) niet heel goed. Ik ga dan Flows maken die getriggerd worden vanuit de alexa. Als het iets aan de late kant is is dat zo. Maar samen zullen ze mij enorm helpen. Waarschijnlijk Dinsdag komen ze binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dappertje25 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:44:
Hallo, ik heb vandaag maar eens twee dots besteld. Ik ga ze gebruiken icm De Homey.
Ik ben best onder de indruk van Homey, alleen de spraakherkenning is (op zijn zachts gezegd) niet heel goed. Ik ga dan Flows maken die getriggerd worden vanuit de alexa. Als het iets aan de late kant is is dat zo. Maar samen zullen ze mij enorm helpen. Waarschijnlijk Dinsdag komen ze binnen.
Ben erg benieuwd of dat werkt om Alexa je homey aan te sturen.
De Homey zou op zich een goede vervanger kunnen zijn voor mijn raspberry met rfxcom en domitcz
Vindt hem eigenlijk nog iets te duur.
Maar ben benieuwd hoe je project verloopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Ik krijg er 1 (echo dot 2ndgen) uit Duitsland, kun je die ook op Engels instellen? Bij een review van 1 uit Engeland zie ik wel de optie om Duits in te stellen maar weet niet of dit andersom ook kan.

[ Voor 53% gewijzigd door cky op 16-01-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

cky schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:12:
Ik krijg er 1 (echo dot 2ndgen) uit Duitsland, kun je die ook op Engels instellen? Bij een review van 1 uit Engeland zie ik wel de optie om Duits in te stellen maar weet niet of dit andersom ook kan.
Ik ga er vanuit van wel, maar weet het niet zeker.. zou me verbazen als het niet kan..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
cky schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:12:
Ik kan dat niet 100% bevestigen, maar mij US echo en UK echo dot kan ik op allen 3 de talen instellen.
Dus ik neem aan dat je hem gewoon op us of uk kan zetten.

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Ik heb een probleem met het koppelen van mijn harmony hub aan Alexa.
In de Alexa app kreeg ik steeds de melding als ik naar smart home ging, dat ik de taal naar duits moet zetten.
Denk geen probleem zet later weer terug, maar als ik dan klik op get more home skills komt de harmony skill niet in het rijtje voor.
heb ook geprobeerd om via de webbrowser in te loggen op Alexa maar daar heb ik zelfde probleem.
Wat wel raar is dat ik steeds wordt doorverwezen naar de .DE inlog ipv de .COM

Hoop dat iemand mij kan helpen om de hub te koppelen.

THX.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Laatst online: 04-02 14:18
Hi,

Ik ben alvast aan het bekijken welke apparaten ik kan aanschaffen voordat ik volgende week de Amazon Echo Dot in Londen haal. :)
Naast de Philips Hue Starter Pack zit ik nu te bedenken of een (of meerdere) TP-Link HS100 iets voor mij is. Weet iemand of het mogelijk is om hierin een verlengsnoer in te pluggen en daarin dan weer bijvoorbeeld een TV + receiver + PS4? Of werkt dat alleen met 1 apparaat per TP-Link plug? Het enige wat ik hierover kan vinden is onderstaande. Zijn er hier anderen met ervaringen, maar dan ook i.c.m. de Echo?
The Smart Plug has only one outlet. If you want to control more than one device at a time you can use an extension cord or surge protector. This is perfect for controlling two lights in the same room. However, I found that this can be kind of quirky. Several extension cords and surge protectors that I tested worked perfectly the first time. However, I had to try some others several times before they worked with the Smart Plug. I cannot fault the Smart Plug for this. It is more likely the fault of the extension cord or surge protector.
Terwijl ik dit nu typ trouwens en mij wat meer inlees denk ik eigenlijk dat de Harmony Hub Companion misschien een logischere oplossing is... Maar goed, ervaringen/meningen/tips zijn welkom! Ik ga weer verder met lezen over de Harmony Hub. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
HS100 kan heel wat wattjes aan, dus daar kan gewoon een verlengsnoer in. Nadeel is dat je die HS100 niet kan aansturen met de Harmony, is daar door wat moeilijker of niet combineerbaar met andere apparaten, bijvoorbeeld via IFTTT, Yonomi of Stringify. Je kunt dus alleen via Alexa combineren.

Leuke app om van een telefoon een Echo te maken: Reverb for Amazon Alexa
Je moet wel het microfoontje in blijven drukken, maar je hoeft geen Alexa te zeggen;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Ik heb nu een paar dagen gespeeld met de echo dot. Daarvoor een Google Home gehad.

Mijn bevindingen:
- Google home is echt veel slimmer, geeft beter antwoord op vragen en weet beter wat je bedoeld.
- Echo luistert weer beter naar het wake word.
- De cast functie van home is erg stabiel. De Bluetooth verbinding van de echo hapert soms. Maar dat kan ook door interferentie van mijn wifi komen ofzo?
- echo weet beter welke playlist ik bedoel van spotify, lijkt wel of echo eerst zoekt in mijn eigen playlists en de home in alle playlists.
- Philips Hue bedienen gaat via beide goed alleen bij de echo moet je wat specifieker zijn in je opdrachten. Bijvoorbeeld niet 'all my lights on' maar 'all lights on' Bij home maakt dit niet uit.
Harmony bedienen geeft bij echo wat meer opties zoals volume en kanalen met stem selecteren, bij Home moet je via IFTTT werken waarna alleen bepaalde activiteiten te gebruiken zijn zoals tv kijken of blu-ray kijken.
Echo heeft inzage in mijn agenda maar ook mijn gedeelde agenda handig, Home kan dit nog niet. Ook het maken van een afspraak in de calender gaat prima via Alexa dus home loopt hierin nog achter.

Wel goede value for money bij de dot, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de Home.

Paar vraagjes;
Ik heb spotify als standaard muziekservice ingesteld maar moet toch nog vaak zeggen 'on spotify' kan dit ook anders? Als ik dit niet doe zegt hij vaak could not find in your library.
bij IFTTT moet ik trigger zeggen, werkt ook niet echt natuurlijk. kan dit anders?
Echo schijnt niet te weten waar ik woon, kan ik mijn eigen (Nederlandse) adres niet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyajohnny
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 11:26
Ik heb spotify als standaard muziekservice ingesteld maar moet toch nog vaak zeggen 'on spotify' kan dit ook anders? Als ik dit niet doe zegt hij vaak could not find in your library.
Je kan toch zeggen: "Alexa, start Spotify" of werkt dit niet? Ik gebruik zelf alleen TuneIn Radio. Dan zeg ik "Alexa, start TuneIn Radio" en dat werkt prima. Hoe roep jij je Spotify dan aan?
bij IFTTT moet ik trigger zeggen, werkt ook niet echt natuurlijk. kan dit anders?
Volgens mij heeft dit te maken met de IFTTT service, die dit woord gekozen heeft. Misschien kun je bij IFTTT een vraag indienen voor een ander 'trigger' woord. Persoonlijk vind ik het niet vervelend.
Echo schijnt niet te weten waar ik woon, kan ik mijn eigen (Nederlandse) adres niet instellen?
Dit is helaas nog niet mogelijk in de Alexa App. Je kan alleen een Amerikaans, UK of Duits adres invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

heyajohnny schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Je kan toch zeggen: "Alexa, start Spotify" of werkt dit niet? Ik gebruik zelf alleen TuneIn Radio. Dan zeg ik "Alexa, start TuneIn Radio" en dat werkt prima. Hoe roep jij je Spotify dan aan?
Ik roep altijd: 'Alexa play BBC radio 2 on TuneIn' of 'Alexa play BBC radio 2' in het begin werkte het 2e niet maar naar verloop van tijd lijkt ze te leren..

btw, hebben jullie dit al gezien?

https://www.cnet.com/news...rd-is-a-gift-to-trekkies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Ik heb inmiddels mijn dot binnen. maar het lukt me maar niet om de app uit de google play store te halen. Heb verschillende VPN's geprobeerd en cache gecleared etc, maar de play store blijft hardnekkig aangeven dat de app niet in mijn regio geinstalleerd kan worden. Ik heb zelfs een fake gps app gebruikt maar geen resultaat.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
wildcheese schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:50:
Ik heb inmiddels mijn dot binnen. maar het lukt me maar niet om de app uit de google play store te halen. Heb verschillende VPN's geprobeerd en cache gecleared etc, maar de play store blijft hardnekkig aangeven dat de app niet in mijn regio geinstalleerd kan worden. Ik heb zelfs een fake gps app gebruikt maar geen resultaat.

Iemand tips?
apk bestand zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Vanwege betrouwbaarheid had ik die liever uit de play store ;). of weet jij ergens een betrouwbare apk download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
wildcheese schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Vanwege betrouwbaarheid had ik die liever uit de play store ;). of weet jij ergens een betrouwbare apk download?
Ik heb het via http://www.apkmirror.com/ gedaan, maar of zij betrouwbaar zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
ToolkiT schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:16:
[...]

Ik roep altijd: 'Alexa play BBC radio 2 on TuneIn' of 'Alexa play BBC radio 2' in het begin werkte het 2e niet maar naar verloop van tijd lijkt ze te leren..

btw, hebben jullie dit al gezien?

https://www.cnet.com/news...rd-is-a-gift-to-trekkies/
Yes! Eindelijk een ander wakeword _/-\o_ en voor een echte Trekkie gelijk ook een heel mooie :)
Heb dan ook direct een van mijn dotjes hernoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lowo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:45:
[...]

Yes! Eindelijk een ander wakeword _/-\o_ en voor een echte Trekkie gelijk ook een heel mooie :)
Heb dan ook direct een van mijn dotjes hernoemd.
Ik heb het gister getest en het werkt maar ik heb de indruk dat ze beter luistert naar 'computer' dan naar 'Alexa'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
ToolkiT schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Ik heb het gister getest en het werkt maar ik heb de indruk dat ze beter luistert naar 'computer' dan naar 'Alexa'
Grappig! Dezelfde ervaring heb ik nu na een paar uurtjes mijn huiskamerdot te hebben hernoemd van Alexa naar Computer.
Wel mooi is het nu dat niet alle dot's in de kamer ( eentje in de woonkamer bij de zithoek en eentje bij het bureau in een open zijkamer ) beginnen te bleren als ik de dichtstbijzijnde iets wil vragen. Nu ze allebei een andere wakecall hebben gaat het veel beter.
( Ook gebeurde het regelmatig dat de woonkamerdot reageerde op Alexa-achtige namen die op de TV werden uitgesproken, bijvoorbeeld als iemand Alexis heet in een TV-serie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-08 09:14
heyajohnny schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Je kan bij settings, music & media, je Spotify account koppelen. Onderaan die pagina heb je 'Choose default music services' daar kan je aangeven met wat je jouw muziek wilt afspelen.

Bij mij staat Spotify dus als default en als ik vraag, Alexa, play my whiskey playlist, speelt ze gelijk die playlist van Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
peptalk schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:05:
[...]

Ik heb het via http://www.apkmirror.com/ gedaan, maar of zij betrouwbaar zijn weet ik niet.
Op APKmirror kon ik de apk vreemd genoeg niet vinden :? .. maar inmiddels opgelost met mijn oude telefoon, daarop werkte de VPN oplossing wel. Dus app uit de store geinstalleerd en vervolgens een backup van de APK gemaakt en op mijn nieuwe telefoon geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Ook de dot maar besteld + een Hue startpakket. Spotify heb ik al via mn receiver dus ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Sinds vorige week in het bezit van een Dot, hij werkt erg strak op spraak herkenning alleen loop ik vast op de verbinding met IFTTT. Elke keer als ik een trigger geef (Trigger Party Time bv.) dan krijg ik de melding terug dat ze deze applet niet kan vinden.

Hebben jullie hier ook last van? Ik al een volledig nieuw account gemaakt waarbij ik alexa heb gekoppeld aan het nieuwe account, ifttt heb ik ook gekoppeld aan het nieuwe account. Bij Amazon zie ik onder het goede account de dot, ik zie bij manage amazon logins ifttt staan en bij ifttt zie ik een succesvolle verbinding staan.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb gister mijn dotje van de gang boven naar de woonkamer verplaatst..
Met een kabel aan stereo verbonden zodat ik nu via stereo muziek kan luisteren van prime music...

Maar nu kom ik erachter dat hij dan de speaker uitschakeld.. dus als stereo uit is hoor je niks (tenzij je de stekker eruit trekt).. dat vind ik best wel jammer en een beetje een design fout.. hopelijk komt er een firmware update die dat wel mogelijk maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:26:
Ik heb gister mijn dotje van de gang boven naar de woonkamer verplaatst..
Met een kabel aan stereo verbonden zodat ik nu via stereo muziek kan luisteren van prime music...

Maar nu kom ik erachter dat hij dan de speaker uitschakeld.. dus als stereo uit is hoor je niks (tenzij je de stekker eruit trekt).. dat vind ik best wel jammer en een beetje een design fout.. hopelijk komt er een firmware update die dat wel mogelijk maakt..
ik heb van de week een bluetooth receiver aangeschaft om muziek van de Dot naar mijn stereo te streamen.
Receiver wordt aangezet bij opstarten van de stereo en connect vanzelf.
Je kunt Alexa ook vragen om verbinding te maken of te verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DanTm schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:41:
[...]

ik heb van de week een bluetooth receiver aangeschaft om muziek van de Dot naar mijn stereo te streamen.
Receiver wordt aangezet bij opstarten van de stereo en connect vanzelf.
Je kunt Alexa ook vragen om verbinding te maken of te verbreken.
Dat is ook mijn lange termijn plan..mede omdat mijn huidige versterker er lang over doet om op te starten (powered by java...) en mijn harmony hub dus niet lekker naar de juiste source schakelt (zie ToolkiT in "Logitech HArmony one touch")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
ToolkiT schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:51:
[...]

Dat is ook mijn lange termijn plan..mede omdat mijn huidige versterker er lang over doet om op te starten (powered by java...) en mijn harmony hub dus niet lekker naar de juiste source schakelt (zie ToolkiT in "Logitech HArmony one touch")
Zelf gebruik ik de dot ook via bluetooth op mijn Pioneer receiver die standaard al bluetooth ondersteund.
Voordeel is dan ook dat als je de versterker uit zet de dot automatisch zelf weer geluid gaat maken :)
Met kabel heb ik niet geprobeerd maar zo te lezen is dat idd niet handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
plex is nu ook bestuurbaar met alexa, werkt echt top.

meer info: https://www.plex.tv/alexa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

lowo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:41:
[...]

Zelf gebruik ik de dot ook via bluetooth op mijn Pioneer receiver die standaard al bluetooth ondersteund.
Voordeel is dan ook dat als je de versterker uit zet de dot automatisch zelf weer geluid gaat maken :)
Met kabel heb ik niet geprobeerd maar zo te lezen is dat idd niet handiger.
Ik heb dit ook geprobeerd (pioneer sc-lx59) maar bij mij begint hij na een paar minuten toch haperingen te vertonen. Wellicht storing in mijn huis ;(
Welke receiver heb je? en heb je altijd een perfecte verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59
Heeft iemand inmiddels een bluetooth adapter gevonden die niet automatisch reconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
cky schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:30:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd (pioneer sc-lx59) maar bij mij begint hij na een paar minuten toch haperingen te vertonen. Wellicht storing in mijn huis ;(
Welke receiver heb je? en heb je altijd een perfecte verbinding?
Ik heb zo'n heule goeikope; de Pioneer VSX-430.
Deze staat in een open kast op zo'n 5 meter van de dot.

Over het algemeen gaat het prima om via bluetooth muziek te luisteren maar heb inderdaad al wel bemerkt dat er heel af en toe haperingen zijn ( dan valt blijkbaar de BT verbinding weg en begint de dot muziek te bleren ).
Dit komt echter zeer sporadisch voor en ik kan er nog niet de vinger opleggen waarom dit gebeurd.
( Natuurlijk heb ik op de telefoon BT ook aan staan en de harmony hub kan ook BT signalen versturen naar mijn PS4. Misschien daarom?? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Jeej ook mn Dot binnen via ChromeIT. Installeren was zo gepiept en hij hangt nu lekker via Bluetooth aan mijn receiver met ingebouwde Bluetooth.

Merkte wel dat ik "computer" nog niet als trigger woord kon gebruiken. Misschien nog niet overal uitgerold?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lowo
Basekid schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:37:
Jeej ook mn Dot binnen via ChromeIT. Installeren was zo gepiept en hij hangt nu lekker via Bluetooth aan mijn receiver met ingebouwde Bluetooth.

Merkte wel dat ik "computer" nog niet als trigger woord kon gebruiken. Misschien nog niet overal uitgerold?
Je dot haalt automatisch updates op na een tijdje niet gebruikt te zijn.
Waarschijnlijk werkt het triggerword "computer" morgenvroeg al wel.
Bij mij was het geen probleem ( ben echter na een paar dagen er toch weer van afgestapt na wat afleveringen Star Trek - The Next Generation gekeken te hebben.. Mijn dot reageerde telkens als Picard "Computer!" riep _O- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
lowo schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:26:
[...]

Je dot haalt automatisch updates op na een tijdje niet gebruikt te zijn.
Waarschijnlijk werkt het triggerword "computer" morgenvroeg al wel.
Bij mij was het geen probleem ( ben echter na een paar dagen er toch weer van afgestapt na wat afleveringen Star Trek - The Next Generation gekeken te hebben.. Mijn dot reageerde telkens als Picard "Computer!" riep _O- .
Top, thanks

Daar ben ik idd ook bang voor. Ben momenteel met een TNG bingewatch bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Waar zijn de echo's het beste te bestellen in NL? Amazon levert hier helaas nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-Kurt
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-07 20:54
Kan iemand me helpen met dit. Ik zie waarschijnlijk iets simpel over t hoofd. Ik heb een Dot, een erg uitgebreid domoticasysteem , een harmony ultimate , infrarood bediening van mijn domoticasysteem.
Ik heb bv een activiteit tv kijken waarin de tv opstaat en ik heb een Activiteit ROLLUIK. Als ik mijn commando geef voor het rolluik te bediening gaat de activiteit TV kijken uit. Iemand een idee hoe ik alles kan laten opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Da-Kurt schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:29:
Kan iemand me helpen met dit. Ik zie waarschijnlijk iets simpel over t hoofd. Ik heb een Dot, een erg uitgebreid domoticasysteem , een harmony ultimate , infrarood bediening van mijn domoticasysteem.
Ik heb bv een activiteit tv kijken waarin de tv opstaat en ik heb een Activiteit ROLLUIK. Als ik mijn commando geef voor het rolluik te bediening gaat de activiteit TV kijken uit. Iemand een idee hoe ik alles kan laten opstaan?
Kun je bij apparaten >de betreffende apparaten>stroominstellingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-Kurt
Ja, maar die activiteit rolluiken geeft maar 1 apparaat, nl domotica. Als ik alle apparaten (zoals tv, versterker enz)toevoeg start hij toch alle apparaten op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Stekeltje schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:32:
Sinds vorige week in het bezit van een Dot, hij werkt erg strak op spraak herkenning alleen loop ik vast op de verbinding met IFTTT. Elke keer als ik een trigger geef (Trigger Party Time bv.) dan krijg ik de melding terug dat ze deze applet niet kan vinden.

Hebben jullie hier ook last van? Ik al een volledig nieuw account gemaakt waarbij ik alexa heb gekoppeld aan het nieuwe account, ifttt heb ik ook gekoppeld aan het nieuwe account. Bij Amazon zie ik onder het goede account de dot, ik zie bij manage amazon logins ifttt staan en bij ifttt zie ik een succesvolle verbinding staan.

Iemand nog suggesties?
Zodra je het antwoord weet: graag laten weten... Heb er zelf ook last van.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Als je een activiteit start, dan eindig je een reeds eerder gestarte activiteit met zijn eindreeks.
Je zou voor die rolluik binnen een activiteit een knop/reeks kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-Kurt
peptalk schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:08:
Als je een activiteit start, dan eindig je een reeds eerder gestarte activiteit met zijn eindreeks.
Je zou voor die rolluik binnen een activiteit een knop/reeks kunnen maken.
Ja, maar hoe start ik dat dan met Alexa? Ik kan toch alleen play pauze en turn on 'activiteit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Da-Kurt schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:13:
[...]

Ja, maar hoe start ik dat dan met Alexa? Ik kan toch alleen play pauze en turn on 'activiteit'
Vergat dat we in het Echo topic zitten😉 Ja dan wordt het lastig, als ik op iets kom laat ik je het weten. Je bedient het rolluik dan vast met IR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-Kurt
Ja infrarood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40
p0nts schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:23:
plex is nu ook bestuurbaar met alexa, werkt echt top.

meer info: https://www.plex.tv/alexa/
Ah, hier was ik net op aan het wachten! Maar mijn god, als je "open plex" zegt, waarom moet er zo'n gigantisch antwoord achter zitten? Gewoon een "Okay" is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey weet iemand nog leuke easter eggs

Ik vroeg aan alexa why 42 en die had ik nog nergens gelezen.

Want ja je hebt ook alexa what's the meaning of life.

https://turbofuture.com/c...g-Amazon-Echo-Easter-Eggs

Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Is het eigenlijk mogelijk om Alexa te koppelen aan een mac mini of windows desktop en Alexa zo dingen aan te laten sturen? Ik kan online niet echt een antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
CrashandBurn76 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:40:
Is het eigenlijk mogelijk om Alexa te koppelen aan een mac mini of windows desktop en Alexa zo dingen aan te laten sturen? Ik kan online niet echt een antwoord vinden.
Zou je tussen de skill's moeten zoeken of zoiets er bij zit, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hm heb nu 3x in een uur gehad dat de Dot de wifi verbinding verliest (router staat 3m verderop). Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06
Hoe werkt Alexa eigenlijk met nederlandse radiostations? Worden deze afgespeeld?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

mimang schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:04:
[...]

Zodra je het antwoord weet: graag laten weten... Heb er zelf ook last van.
Zeau, het heeft me even wat tijd gekost maar volgens mij heb ik een fix. Ik las vaak dat de support van IFTTT pas in december naar alexa was gekomen en dat mensen daarvoor nog helemaal niets konden doen. Aangezien IFTTT een locatie loze dienst was kon ik mij niet voorstellen dat het lag aan IFTTT.

Vervolgens ben ik mijn (nieuw opgezette) amazon account gaan doorlopen en had ik uiteraard nog geen adres toegevoegd aan dat account. 'Hey' misschien ligt het aan mijn niet aanwezige adres/Nederlandse adres (vorige account). Ik vul een random adres uit UK in en jep, het werkt!

Kleine how-to:

Login op Amazon en hover over jouw account en klik op 'Manage your content and devices':
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZLVqoMO.png

Klik op 'Settings':
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WIdqspQ.png

Klik bij Country Settings op change:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/28cv1fn.png

Vul hier een random adres in engeland + een adres:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ubKO2JC.png

Done, bij mij werkte het hierna :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Stekeltje schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:13:
[...]

Zeau, het heeft me even wat tijd gekost maar volgens mij heb ik een fix. Ik las vaak dat de support van IFTTT pas in december naar alexa was gekomen en dat mensen daarvoor nog helemaal niets konden doen. Aangezien IFTTT een locatie loze dienst was kon ik mij niet voorstellen dat het lag aan IFTTT.

Vervolgens ben ik mijn (nieuw opgezette) amazon account gaan doorlopen en had ik uiteraard nog geen adres toegevoegd aan dat account. 'Hey' misschien ligt het aan mijn niet aanwezige adres/Nederlandse adres (vorige account). Ik vul een random adres uit UK in en jep, het werkt!

Kleine how-to:

Login op Amazon en hover over jouw account en klik op 'Manage your content and devices':
[afbeelding]

Klik op 'Settings':
[afbeelding]

Klik bij Country Settings op change:
[afbeelding]

Vul hier een random adres in engeland + een adres:
[afbeelding]

Done, bij mij werkte het hierna :) !
JE BENT EEN TOPPER!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Serieus! Ik ben echt zo blij, hartelijk dank voor de uitleg, je wilt niet weten hoe blij je mij hiermee maakt :)

Misschien is het handig dat dit aan de OP wordt toegevoegd? Want zelfs Amazon Customer Service kon mij niet helpen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 22:49

Xiz

CrashandBurn76 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:40:
Je kunt HA-bridge (https://github.com/bwssytems/ha-bridge) gebruiken. Dit installeer je op een pc in je netwerk, bv een raspberrypi, en simuleert een Hue Bridge. Kort gezegd komt het er op neer dat je virtuele Hue devices aanmaakt in de tool en deze koppelt aan een URL. Als je vervolgens roept 'alexa switch on <devicenaam>' zal HA-bridge de ingestelde URL aanroepen. Dit kan de URL van een API zijn oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:43
Beefhead schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:38:
Hoe werkt Alexa eigenlijk met nederlandse radiostations? Worden deze afgespeeld?
Ja die worden gewoon afgespeeld. Je moet ze wel in het Engels uitspreken. Maar het werkt erg goed. Eerste keer moet ik zeggen "play en pee oo radio two on tuenin" maar als ik nu zeg "play en pee oo 2" dan pakt hij hem al

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-08 19:26

YoVla

Yoghurt met vla

Sinds kort ook een Echo Dot. Leuk apparaatje, maar het werkt nog niet echt lekker met de Harmony skill.. 'Alexa tell harmony to turn of tv' wordt vaak teruggekoppeld met 'i dont understand'.

Is dit wachten op betere ondersteuning of zijn er ook alternatieven om de harmony hub te connecten?

Topic doorgespit en al wat alternatieven gevonden! Ben benieuwd of Logitech de ondersteuning toch nog wat kan verbeteren.

[ Voor 18% gewijzigd door YoVla op 08-02-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
SkullboyNL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Ja die worden gewoon afgespeeld. Je moet ze wel in het Engels uitspreken. Maar het werkt erg goed. Eerste keer moet ik zeggen "play en pee oo radio two on tuenin" maar als ik nu zeg "play en pee oo 2" dan pakt hij hem al
Cool. Verwacht maandag een Dot te ontvangen. De WAF zal flink hoger zijn met nederlandse zenders :)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SkullboyNL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:00:
[...]

NPO2 lukt me wel maar radio3/3FM lukt me niet.. hoe heet dat tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

YoVla schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:05:
Sinds kort ook een Echo Dot. Leuk apparaatje, maar het werkt nog niet echt lekker met de Harmony skill.. 'Alexa tell harmony to turn of tv' wordt vaak teruggekoppeld met 'i dont understand'.

Is dit wachten op betere ondersteuning of zijn er ook alternatieven om de harmony hub te connecten?

Topic doorgespit en al wat alternatieven gevonden! Ben benieuwd of Logitech de ondersteuning toch nog wat kan verbeteren.
Bij mij werkte het de eerste keer dat ik het teste, en daarna werkt het matig... hopelijk word de intergratie verbeterd idd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
wildcheese schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:50:

Iemand tips?
1-een nieuw gmail account aanmaken
2-nieuwe google account toevoegen aan je android telefoon
3-playstore force-closen
4-VPN op je telefoon op UK (bv proXPN)
5-playstore opnieuw starten
6-je kunt nu de apk uit de store downloaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
ToolkiT schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:14:
[...]

NPO2 lukt me wel maar radio3/3FM lukt me niet.. hoe heet dat tegenwoordig?
je moet dan zeggen npo 3fm

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Balen dat als je een echo met de lineout aansluit op een receiver dan alle geluid via die receiver gaat. Ik laat mijn receiver echt niet de hele tijd aan staan. (Denon avr1912 heeft geen Bluetooth helaas)

/edit
Hmm. Als ik Alexa turn off receiver roep dan zou het moeten kunnen.
* UltraSub gaat weer verder denken of het een nuttig apparaat is.

[ Voor 38% gewijzigd door UltraSub op 08-02-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
UltraSub schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:28:

/edit
Hmm. Als ik Alexa turn off receiver roep dan zou het moeten kunnen.
* UltraSub gaat weer verder denken of het een nuttig apparaat is.
Schakelt de Dot dan naar zijn interne speaker, ondanks dat de kabel er in zit? Ik heb zelf een hele goedkope Bluetooth module besteld in China om dit te tackelen, maar die heb ik nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Oei. Sterk punt. Zou me niks verwonderen als het zo helaas niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Heb ik een uitnodiging voor een echo van amazon.de, kun je alleen naar een Duits adres laten versturen :'( Is dat op te lossen? Ik heb met zo'n ding zitten spelen, wil er ook 1 O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
dragon2 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:17:
Heb ik een uitnodiging voor een echo van amazon.de, kun je alleen naar een Duits adres laten versturen :'( Is dat op te lossen? Ik heb met zo'n ding zitten spelen, wil er ook 1 O-)
Hier: http://www.huifkarverzendservice.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
oh dat ziet er gunstig uit, ik heb die van mij uiteindelijk via ebay besteld uit engeland maar dan kan je de oplader gelijk weggooien en was z'n €75 kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Crazyanz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:37:
oh dat ziet er gunstig uit, ik heb die van mij uiteindelijk via ebay besteld uit engeland maar dan kan je de oplader gelijk weggooien en was z'n €75 kwijt
Hmmmm ik kom anders op ca. 85 eur 79,44 eur (nagevraagd) uit voor 1 klein pakje van 60 euro. Ebay is dan misschien handiger.

Maar, adapter weggooien? Gewoon adaptertje erop :)

Vraag, heeft iemand hier kaku werkend gekregen met echo, of een idee daarover? Met google kom ik er niet zo uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
dragon2 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Hmmmm ik kom anders op ca. 85 eur uit voor 1 klein pakje van 60 euro. Ebay is dan misschien handiger.

Vraag, heeft iemand hier kaku werkend gekregen met echo, of een idee daarover? Met google kom ik er niet zo uit :/
Dat kan natuurlijk ook. KAKU ga je niet direct werkend krijgen zal je iets van een hub tussen moeten hangen. Je kan bv home assistant, openhab etc op een raspberry zetten met een 433mhz antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Crazyanz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:30:
[...]

KAKU ga je niet direct werkend krijgen zal je iets van een hub tussen moeten hangen. Je kan bv home assistant, openhab etc op een raspberry zetten met een 433mhz antenne
Antenne. Ah nu gaat er een lampje branden 8)7 Snapte al niet hoe het moest gaan werken.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lukt helaas niet :(
NPO radio2 wil wel (maar word ook niet altijd goed herkent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:15
Crazyanz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:37:
Een verloopje kost een paar euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
ToolkiT schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:40:
[...]

lukt helaas niet :(
NPO radio2 wil wel (maar word ook niet altijd goed herkent)
start 3fm is via de alexa app. En probeer het dan nog is. Alexa is ook lerend he dus als je eenmaal iets heb gedaan onthoud ze dat en kan ze makkelijker de commando's uitvoeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkullboyNL
dragon2 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Hmmmm ik kom anders op ca. 85 eur uit voor 1 klein pakje van 60 euro. Ebay is dan misschien handiger.

Ja heb ik Maar dan heb je meer nodig dan alleen een echo.

Benodigdheden:
Raspberry pi 2 of 3 Link
Arduino mega + RFlink Link

Software + Uitleg:
Domoticz Link
RFlink Firmware Link
RFlink Domoticz Link
Kaku koppelen Link
HA-bridge Link

Nu heb je al aardig wat info. Lees het is door en ga wat proberen lukt het niet dan help ik je graag. (er zijn wel meerdere manieren om KAKU te koppelen maar dit is een goedkope en makkelijke manier.)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SkullboyNL schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:08:
[...]

start 3fm is via de alexa app. En probeer het dan nog is. Alexa is ook lerend he dus als je eenmaal iets heb gedaan onthoud ze dat en kan ze makkelijker de commando's uitvoeren.
Dat is idd wat ik zelf ook al dacht.. so far so good.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:00
Als je altijd de zelfde radio zender luistert hoef je de volgende x alleen te zeggen "Alexa play TuneIn radio". De laatste zender die je hebt geluisterd wordt dan weer opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
SkullboyNL schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:25:
[...]

Ja heb ik Maar dan heb je meer nodig dan alleen een echo.

..cut..

Nu heb je al aardig wat info. Lees het is door en ga wat proberen lukt het niet dan help ik je graag. (er zijn wel meerdere manieren om KAKU te koppelen maar dit is een goedkope en makkelijke manier.)
Of je vervangt de kakus voor wifi swtches (zoals de tplink hs100). Kosten ongever €20er stuk, ik heb er 7 dus nauwelijks duurder dan rpi oplossing (met een rfcom) . Maar wel veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-Kurt
Ik zou graag muziek afspelen via echo (of air gekoppeld aan echo) en ik heb geprobeerd een amazon music account aan te maken maar dat lukt me niet met mijn belgische Visakaart. Voor de rest heb ik alleen iTunes. Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
wildcheese schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:14:
[...]

Of je vervangt de kakus voor wifi swtches (zoals de tplink hs100). Kosten ongever €20er stuk, ik heb er 7 dus nauwelijks duurder dan rpi oplossing (met een rfcom) . Maar wel veel makkelijker :)
Maar is er ook een vervanger voor kaku dimmers?

Verder heb ik naast een rits schakelaars en dimmers ook een fitting met dimmer en een motion sensor, die hoeven niet perse vervangen te worden/mee met de echo bediening. Maar die dimmers wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 09:09
Da-Kurt schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:00:
Ik zou graag muziek afspelen via echo (of air gekoppeld aan echo) en ik heb geprobeerd een amazon music account aan te maken maar dat lukt me niet met mijn belgische Visakaart. Voor de rest heb ik alleen iTunes. Iemand die een oplossing weet?
zou zeggen ga voor spotify, die hebben heel veel en eenvoudig aan je amazon account te koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Da-Kurt schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:00:
Spotify Premium is mij te duur en ik kreeg het ook niet voor elkaar om mijn Nederlandse cc met m'n Engelse Amazon Music te koppelen dus ik ben verder gaan zoeken.

Als je eigen muziek (mp3's enz) wil afspelen is dit een optie:
JRiver server + Houseband skill + bluetooth (nodig om het geluid van de pc waarop JRiver draait ook naar een dot te kunnen sturen, anders heb je alleen geluid op die pc zelf).

Tenminste, dat is mijn plan ;)

Als alleen de pc bedienen genoeg is en het geluid dus niet over een dot hoeft, dan is JRiver of Plex natuurlijk ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-Kurt
De toestellen die ik heb en/of wil gebruiken voor deze activiteit zijn

een Synology 415play NAS met een pleX server(waaronder muziek)
een onkyo 727 versterker
iMac die altijd opstaat met ook een plex server (omdat de nas niet sterk genoeg is voor 1080p met 5,1 geluid als je een 10 gig blu ray rip wil afspelen)
harmony ultimate home
Amzon DOT

ik wil dus kunnen zeggen : Alexa play music en dat mijn versterker opstart (via harmony ultimate home desnoods) en dat een bepaalde plex of iTunes playlist start

indien dat niet kan dan de muziek spelen via echo dot en dan upgrade ik wel naar een Echo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Da-Kurt schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:54:
De toestellen die ik heb en/of wil gebruiken voor deze activiteit zijn

een Synology 415play NAS met een pleX server(waaronder muziek)
een onkyo 727 versterker
iMac die altijd opstaat met ook een plex server (omdat de nas niet sterk genoeg is voor 1080p met 5,1 geluid als je een 10 gig blu ray rip wil afspelen)
harmony ultimate home
Amzon DOT

ik wil dus kunnen zeggen : Alexa play music en dat mijn versterker opstart (via harmony ultimate home desnoods) en dat een bepaalde plex of iTunes playlist start

indien dat niet kan dan de muziek spelen via echo dot en dan upgrade ik wel naar een Echo
Volgens mij is de echo anders ook niet DLNA compliant, je zult dus altijd via bt moeten spelen voor geluid uit je echo/dot.

Harmony en de versterker heb je in dat geval niet nodig, wel dus een bt koppeling met je imac. Dan wordt het iets als "Alexa, connect to imac", "Alexa, ask plex to play music by Bob Marley". Hoop ik tenminste, ik ben iets dergelijks dus ook zelf van plan maar heb het nog niet draaien.

Wil je via je versterker geluid, dan is het iets als 'Alexa, ask harmony to start <activity voor plex>" , "Alexa, ask plex to play music by Bob Marley" (zo werkt het nu bij mij).

PS "music" kun je beter niet als woord in een harmony activiteit zetten.

Van Plex:
Known Limitations

This is our first foray into home automation. While you can use Alexa to browse, discover, play, and control your media, there are some limitations in out first release. We have plans to expand the features and capability, but for now, these are the known limitations:

- Amazon Echo, Echo Dot, and Tap devices can be used to communicate with Alexa, however at this time they can't be used for playback themselves. We hope this will be a reality in the near future.
https://support.plex.tv/h...-with-Alexa-Voice-Control
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/236324808

[ Voor 27% gewijzigd door dragon2 op 12-02-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
dragon2 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:42:
[...]

Maar is er ook een vervanger voor kaku dimmers?

Verder heb ik naast een rits schakelaars en dimmers ook een fitting met dimmer en een motion sensor, die hoeven niet perse vervangen te worden/mee met de echo bediening. Maar die dimmers wel...
Okayyy...

Tada:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28673717/forum%20pics/kaku.jpg 8)7 _O-

Een Hue lamp in een tafellamp zonder kap vind ik niet mooi, ik heb er nu een mooie grote led bol inzitten maar die is te fel ongedimd. Een dimmer te bedienen met echo kon ik niet vinden. Een snoerdimmer die led aankan is duurder tot veel duurder dan een kaku dimmer, en die kaku dimmer had ik al. Dus dan maar stapelen...

Ja, dit werkt. Ziet er niet uit, maar werkt :) Kaku dimmer 2/3 gedimd standaard "aan", gevolgd door tp-link switch te bedienen met alexa.

Ik verander niet zo heel vaak van diminstelling, dat moet dan via de app. Maar aan/uit kan nu ook via stem dat is het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 00:46
Hier ook eindelijk de uitnodiging binnen (amazon.de) gekregen en inmiddels een witte en zwarte besteld om te koppelen aan Homey voor spraak door de gehele woning heen :)

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 13-02-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:11
Waarom is de grote versie zo veel duurder? Ik snap dat er een betere microfoon in zit en wellicht betere hardware op de één of andere manier, maar om de meerprijs te rechtvaardigen verwacht ik wel wat: wat is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Bobbus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:14:
Waarom is de grote versie zo veel duurder? Ik snap dat er een betere microfoon in zit en wellicht betere hardware op de één of andere manier, maar om de meerprijs te rechtvaardigen verwacht ik wel wat: wat is dat dan?
De grote versie is de oude, met bijbehorende oude prijs denk ik. De speaker zal neem ik aan (?) wat beter zijn. De dot v2 heeft een OK speaker blijkbaar, heeft line-out en bluetooth, en is veel goedkoper en handzamer. Geen idee waarom je nu nog de oude zou kopen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:11
dragon2 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:09:
[...]

De grote versie is de oude, met bijbehorende oude prijs denk ik. De speaker zal neem ik aan (?) wat beter zijn. De dot v2 heeft een OK speaker blijkbaar, heeft line-out en bluetooth, en is veel goedkoper en handzamer. Geen idee waarom je nu nog de oude zou kopen eigenlijk...
Ben net zelf ook even op onderzoek geweest. Als ik het goed heb is de grote speaker meer wat voor jou als je 'm ook wilt gebruiken als (bluetooth) speaker. De microfoons zijn geloof ik hetzelfde. Amazon vindt het zelf kamervullend geluid zodat je daarvoor niet een andere oplossing hoeft te hebben. Ik ben daarin al voorzien, dus ik heb net een witte kleine besteld die ik laat aankomen bij een oom in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
Grappig. Ik zeg vanmorgen: "Alexa, Good morning", antwoordt ze: "Good morning, Happy Valentines day. I can sing a love song for you" (of zoiets).

Aangezien het gisteren Valentijnsdag was vroeg ik Alexa naar de datum; antwoord: "February 15th, 2017". Toen gevraagd: "Alexa, when is Valentines day?". Antwoord: "Valentines day is Wednesday, 14th February 2018".

Ik geloof dat ze een beetje in de war was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:15
Vraag haar maar eens wie de minister-president van Nederland is.

• wildcheese
[b]dragon2 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:54

Ja, dit werkt. Ziet er niet uit, maar werkt :) Kaku dimmer 2/3 gedimd standaard "aan", gevolgd door tp-link switch te bedienen met alexa.

Ik verander niet zo heel vaak van diminstelling, dat moet dan via de app. Maar aan/uit kan nu ook via stem dat is het belangrijkste :)
Ik zou zelf de tplink en de kaku dimmer omwisselen...nu dim je ook de power van de tplink....

Maar voor een dimbare lamp zou ik de Kaku en TPlink gewoon skippen en deze kopen (goedkoper dan de TPlink):

http://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_361555.html

Via wifi en (als beta) door Alexa te bedienen

/edit: update per 17-2: beta programma is afgelopen, Yeelight heeft de skill bij Amazon in review gegeven. Zodra het is goedgekeurd (volgens Yeelight "matter of days" ) kan je de Yeelight native via Alexa aansturen. Tot die tijd werkt het bij mij via IFTTT (dankzij tip van Stekeltje _/-\o_ )

[ Voor 22% gewijzigd door wildcheese op 17-02-2017 20:52 ]

• dragon2
  • Niet online
wildcheese schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:42:
[...]
Ik zou zelf de tplink en de kaku dimmer omwisselen...nu dim je ook de power van de tplink....
Ja dat ik nu de tp-link dim snap ik (en dat gaat ook niet goed als ik teveel dim), maar als ik ze omdraai dan krijg ik de lamp dus niet meer aan via echo gezien kaku daar niet aan mee meedoet ;)
Zodra de kaku weer stroom krijgt blijft ie namelijk uit en moet ik in de app op mijn telefoon op de aan-knop drukken. Dat is dus helaas geen optie.

Een niet te dure dimmer die wel echo-compliant is staat dus nog wel op mijn verlanglijstje.
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste