Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:26
Ik meen ergens in dit forum en ook in andere reviews te hebben gelezen dat de Iphone 6 een wat blauwere kleur heeft en de Iphone 6s iets geler. Zou dus niet afwijkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Mijn 6S is ook wat warmer dan mijn oude 5. Ben wel benieuwd naar 9.3 want dan kun je de tint wat aanpassen naar witter/warmer.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:50
TR1969 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:39:
Ik meen ergens in dit forum en ook in andere reviews te hebben gelezen dat de Iphone 6 een wat blauwere kleur heeft en de Iphone 6s iets geler. Zou dus niet afwijkend zijn.
TR1969 schreef op vrijdag 26 februari 2015 @ 16:39:
Ik meen ergens in dit forum en ook in andere reviews te hebben gelezen dat de Iphone 5s een wat blauwere kleur heeft en de Iphone 6 iets geler. Zou dus niet afwijkend zijn.
TR1969 schreef op vrijdag 26 februari 2014 @ 16:39:
Ik meen ergens in dit forum en ook in andere reviews te hebben gelezen dat de Iphone 5 een wat blauwere kleur heeft en de Iphone 5s iets geler. Zou dus niet afwijkend zijn.
TR1969 schreef op vrijdag 26 februari 2013 @ 16:39:
Ik meen ergens in dit forum en ook in andere reviews te hebben gelezen dat de Iphone 4s een wat blauwere kleur heeft en de Iphone 5 iets geler. Zou dus niet afwijkend zijn.
TR1969 schreef op vrijdag 26 februari 2012 @ 16:39:
Ik meen ergens in dit forum en ook in andere reviews te hebben gelezen dat de Iphone 4 een wat blauwere kleur heeft en de Iphone 4s iets geler. Zou dus niet afwijkend zijn.
Get the point :P ? Dit wordt elk jaar gezegd. Al sinds dag 29 juni 2007 (dag van de release van de eerste iPhone) zijn sommige schermen blauwer en andere schermen geliger. Koop je morge een iPhone 6s dan heb je de kans een veel blauwer scherm te krijgen.
Erulezz schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:57:
Mijn 6S is ook wat warmer dan mijn oude 5. Ben wel benieuwd naar 9.3 want dan kun je de tint wat aanpassen naar witter/warmer.
Dit kan niet, je kan alleen het scherm geler maken.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 26-02-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Overstappen op Oled, dan zie je wat warm wit is :p

Wilde mn 6s laten maken, homeknop had geen travel, geen klik zeg maar... ging van kwaad tot erger waarbij ik soms tijdens het wandelen constant Siri hoorde vragen wat ik wilde of gewoon niet wilde werken.

In het kort, ding heeft bijna 3 weken bij mn werk op de balie gelegen in een verzendzak voor UPS terwijl ik dacht dat Apple traag was met de reparatie.

Uiteindelijk vandaag in de Apple store geweest, na iets meer dan een uur een goed werkende knop en nieuw scherm :-) Is het kleine krasje in het scherm voorlopig ook weer weg.

In die 3 weken dat ie "weg" was een Nokia 930 gebruikt (die kan nu weg voor reparatie ;p) die heeft Oled, mooie resolutie (full HD), zwart is mooi zwart... maar kleuren op de iPhone zijn veel mooier, vooral wit is veel witter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaknet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06 01:02
Ik zit momenteel bij Robin Mobile, en betaal 30 euro p.m. maar voor een tientje meer heb ik een 4gb data en unlimited bellen + een Iphone 6s plus (zonder bij te betalen). Het enige waar ik zo mee twijfel is, over eenhalf jaar komt de nieuwe iphone 7 al weer uit :s dus ik dacht, zal ik nog eventjes wachten? *kijkt naar me Tweaker vrienden* Iemand een suggestie? Okay okay, Ik moet gewoon even een half jaartje doorbijten, maar dan heb ik ook meteen een vernieuwde iphone. Ik had vernomen dat de hoeken ronder zijn voor een betere grip (vooral merkbaar bij de plus versie) en dat de camera ook een stuk verbeterd is (toch?).

Haha sorry voor deze post, moest even hardop brainstormen, en dacht, ik ga hem alsnog plaatsen :)
ps: Goedemorgen allemaal, en nog een fijn weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Tweaknet schreef op zondag 06 maart 2016 @ 07:19:
Ik zit momenteel bij Robin Mobile, en betaal 30 euro p.m. maar voor een tientje meer heb ik een 4gb data en unlimited bellen + een Iphone 6s plus (zonder bij te betalen). Het enige waar ik zo mee twijfel is, over eenhalf jaar komt de nieuwe iphone 7 al weer uit :s dus ik dacht, zal ik nog eventjes wachten? *kijkt naar me Tweaker vrienden* Iemand een suggestie? Okay okay, Ik moet gewoon even een half jaartje doorbijten, maar dan heb ik ook meteen een vernieuwde iphone. Ik had vernomen dat de hoeken ronder zijn voor een betere grip (vooral merkbaar bij de plus versie) en dat de camera ook een stuk verbeterd is (toch?).

Haha sorry voor deze post, moest even hardop brainstormen, en dacht, ik ga hem alsnog plaatsen :)
De vraag is of je bij de lancering van de iPhone 7 weer zo'n goede deal krijgt zoals je hierboven beschrijft. Daar komt bij dat een half jaar wachten natuurlijk best lang is. Als de iPhone 7 nog een of twee maanden op zich liet wachten dan zou ik zelf ook even wachten, maar 6 maanden is best een lange periode op een mensenleven ;) Zeker als je bedenkt dat er elke 12 maanden weer een nieuwe iPhone komt. Bovendien zou je kunnen stellen dat als je kijkt naar wat je nu hebt, je sowieso een goede deal hebt door voor een tientje meer zo'n mooie telefoon te krijgen.

Ik ga komende week in elk geval gewoon een 6S 64gb bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door bear87 op 06-03-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Een blaar op mijn duim omdat gisteren mijn home button roodgloeiend stond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Sinds dit weekend ook een 6s Plus in bezit, mijn 1e iphone, altijd samsung gehad.
Heerlijke telefoon. Mooi beeld.

Ga er veel van genieten :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
http://www.iculture.nl/tr...ree-met-deze-slimme-truc/

Een aanrader voor iedereen hier. Ongelofelijk hoe snel je iPhone hiervan wordt en ook ongelofelijk waarom Apple met brakke animaties haar toestellen zoveel trager maakt als mogelijk. Ik stoor me al sinds iOS 7 aan de animaties en dit komt dan ook echt als een godsgeschenk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keest12 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:17:
http://www.iculture.nl/tr...ree-met-deze-slimme-truc/

Een aanrader voor iedereen hier. Ongelofelijk hoe snel je iPhone hiervan wordt en ook ongelofelijk waarom Apple met brakke animaties haar toestellen zoveel trager maakt als mogelijk. Ik stoor me al sinds iOS 7 aan de animaties en dit komt dan ook echt als een godsgeschenk haha.
Had het geprobeerd, merkte niet heel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
duidelijk verschil hier, bij het switchen tussen apps

er staat in het artikel dat het effect weer terug is bij reboot.

Maar had het gisteravond laat ingesteld. Iphone vannacht aan de lader gehad. En vanochtend was het effect weer actief. Dus moest het nogmaals instellen.

[ Voor 67% gewijzigd door HyperTrophy op 09-03-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Tweaknet schreef op zondag 06 maart 2016 @ 07:19:

Voor een 64Gb 6S Plus moet je even €200 neerleggen bij Vodafone.
Wat jij hebt lijkt mij opzich wel een goede deal, alleen jij hebt zeker de 16GB variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Misschien is dit een ontzettende noob-vraag, maar heb een probleem met de Muziek-app op m'n iPhone 6S Plus. Ik heb een grote loseless collectie muziek-bestanden die ik via iTunes op m'n iPhone heb gezet. Dit ging allemaal prima, behalve dat er fouten zaten (bv. '&' i.p.v 'and') in sommige artiestennamen waardoor de Muziek-app dacht dat het om twee verschillende artiesten ging. Ik heb deze namen keurig aangepast in iTunes, echter verandert er niks in de Muziek-app. Is dit een synchronisatiefout of is dit een bug in iTunes/Muziek-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:36
ZoRr0 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:57:
Misschien is dit een ontzettende noob-vraag, maar heb een probleem met de Muziek-app op m'n iPhone 6S Plus. Ik heb een grote loseless collectie muziek-bestanden die ik via iTunes op m'n iPhone heb gezet. Dit ging allemaal prima, behalve dat er fouten zaten (bv. '&' i.p.v 'and') in sommige artiestennamen waardoor de Muziek-app dacht dat het om twee verschillende artiesten ging. Ik heb deze namen keurig aangepast in iTunes, echter verandert er niks in de Muziek-app. Is dit een synchronisatiefout of is dit een bug in iTunes/Muziek-app?
Welke tags heb je veranderd? Ook die van albumartiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
GioStyle schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:19:
[...]

Welke tags heb je veranderd? Ook die van albumartiest?
Als ik albumartiest gebruik komen de albums eindelijk onder de correcte artiest. Neemt niet weg dat iTunes het vakje 'artiest' dus blijkbaar niet synchroniseert met de Muziek-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14

HellBeast

Oh My GoT!

Het kriebelt om de nieuwe Pangu 9.1 jailbreak te gaan installeren. Ik zit erg om de jailbreak verlegen, voor de notificatiemeldingen van mijn MiBand. Misschien eerst maar eens uitproberen op mijn Ipad mini 2.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-10 17:39
Ik heb nu sinds november een 6s. Nou heb ik gemerkt dat als ik tegen de bovenkant aan tik, ik iets los hoor zitten. Ook als je lichtjes schud rammelt er wat. Lijkt me niet dat dat zo hoort. Verder de telefoon netjes behandeld en is nooit gevallen of ergens tegen aan gebotst. Beetje raar dus.

Het toestel is via een KPN abonnement dus ik neem aan dat ik daar moet aankloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14

HellBeast

Oh My GoT!

Update: De Pangu 9.1 JB werkt op mijn IPhone 6s en IPad mini retina. Geen problemen tot dusver.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
rmk_ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:36:
Ik heb nu sinds november een 6s. Nou heb ik gemerkt dat als ik tegen de bovenkant aan tik, ik iets los hoor zitten. Ook als je lichtjes schud rammelt er wat. Lijkt me niet dat dat zo hoort. Verder de telefoon netjes behandeld en is nooit gevallen of ergens tegen aan gebotst. Beetje raar dus.

Het toestel is via een KPN abonnement dus ik neem aan dat ik daar moet aankloppen?
Het kan zijn dat er een kleine rammel van de lock knop of (bij de 6s Plus) camera komt. Maar dit hoort zeker niet storend te zijn.

Je kan inderdaad terecht bij KPN. Maar het eerste jaar kan je ook direct naar een van de drie Apple Stores (Amsterdam, Haarlem & Den Haag), daar wordt je waarschijnlijk sneller geholpen bij eventuele reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online

Kan ook je camera wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13

Ik vermoed ook het scherpstel mechanisme
Zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1660698

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-10 17:39
Aha! Dat lijkt een hoop op mijn toestel's geluid. Als ik zo de reacties lees heeft het weinig zin om er mee terug te gaan aangezien het een blijvend dingetje en dus de kans bestaat je een ander toestel krijgt met hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:41
Ik gebruik sinds een tijdje een nieuwe router (WiFi AC).
Zowel m'n iMac als iPhone zijn verbonden via AC maar m'n iPhone 6 geeft continu problemen, de verbinding valt elke keer weg.
Op de iMac werkt alles prima en de 2,4ghz band werkt ook prima op de iPhone.
Iemand enig idee waar dit probleem kan zitten? Kan ik de WiFi chip ook testen op een of andere manier?

Ik heb dit al geprobeerd:
- herstart iPhone
- vast IP adres gegeven
- handmatig een DNS ingevoerd
- ander kanaal voor 5ghz geprobeerd
- 1 meter vanaf de router zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:54
k weet niet of het aan de software ligt of aan de website van de Telegraaf maar ik heb al sinds iOS 9.0 last van het feit dat als ik elke keer op de website van de Telegraaf een pagina terug ga dan laad die oude items van een paar dagen terug. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-10 11:05
yorroy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:16:
Zowel m'n iMac als iPhone zijn verbonden via AC maar m'n iPhone 6 geeft continu problemen, de verbinding valt elke keer weg.
Iemand enig idee waar dit probleem kan zitten? Kan ik de WiFi chip ook testen op een of andere manier?

- herstart iPhone
- vast IP adres gegeven
Netwerk instellingen al geprobeerd te resetten?

(Instellingen > algemeen > herstel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Oppernerd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 03:39:
[...]

Netwerk instellingen al geprobeerd te resetten?

(Instellingen > algemeen > herstel)
Dat had ik nog niet geprobeerd. Dus vanochtend even getest.
Maar ook dit heeft geen zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
Hebben jullie ook last van whatsapp met mobiele netwerk dat ie steeds ana het verbinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:05
yorroy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:16:

- herstart iPhone
- vast IP adres gegeven
Het is lastig om hier een gepast antwoord op te geven, omdat er zoveel variabelen zijn. Ik heb bijvoorbeeld een Asus AC87U gehad. Een krachtige AC router met -toen ik hem kocht- nogal wat kinderziektes. Met name de 5GHz band was instabiel. Het stomme was dat ik die router kocht in de periode dat Apple met iOS 8 liep te prutsen waardoor iDevices zelf ook Wi-Fi problemen konden veroorzaken. Uiteindelijk had Apple de problemen opgelost en toen wist ik zeker dat ik alleen de router nog de schuld kon geven van al mijn netwerkproblemen (2.4GHz werkte overigens vaak prima bij mij). Die netwerkproblemen hield dan in dat volstrekt willekeurig pagina's op het ene device wel laadden maar op de andere niet en andersom. Hetzelfde met wegvallende verbindingen etc. Zo kon ik op mijn iPad nergens last van hebben, en op mijn iPhone wel. Moraal van het verhaal is dan ook dat de consumentenrouters van tegenwoordig vaak nog met bugs in de winkel liggen welke pas na heel wat firmwareupdates worden verholpen. Nu heb ik de Netgear R7000 en ik heb er alternatieve firmware op draaien van een derde partij en ik ben nu eindelijk van al mijn verbindingsproblemen af.

Kijk even op het internet of er meldingen zijn van andere gebruikers die problemen hebben met Apple's (iPhone) i.c.m. jouw router. Het valt natuurlijk ook niet uit te sluiten dat er gewoon wat mankeert aan jouw iPhone. Misschien ze je nog de mogelijkheid om te verbinden met een 5GHz netwerk van een buurman o.i.d.? Zo kun je langzaam dingen uitsluiten en uiteindelijk een schuldige aanwijzen. Het is niet leuk om te doen, maar haast wel het noodzakelijke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Is het mogelijk om de flitser automatisch aan te hebben staan bij foto's.
Als ik het nu aangeef als voorkeur, onthoud hij het niet.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Had m ook al in iPhone 6 topic gesteld (per ongeluk), maar ook maar even hier in de hoop dat hier de gouden oplossing komt :)
Sinds afgelopen weekend over naar een iPhone 6S en tot op heden best tevreden mee. Nu is een van de redenen om voor iPhone te gaan de zo geprezen camera waarvan Apple aangeeft dat alles handmatig aan te passen is. Wat ze er niet bij zeggen is dat dit in de ingebouwde camera app helemaal niet mogelijk is. Nu moet ik erbij zeggen dat ik van een Lumia 1020 afkom (nog altijd de beste telefooncamera) dus ik ben wat verwend maar ik had toch wel verwacht zaken als ISO, sluitertijd, witbalans etc aan te kunnen passen. Ik begrijp nu echter dat ik daarvoor aangewezen ben op een 3th party app en die zijn er nogal veel. Is er hier iemand bekend met een app die een vergelijkbaar intuitieve bediening heeft als Lumia Camera? (of dan tenminste de instellingsmogelijkheden)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WEABwcEh2Pe6m8V0ZEqjf5Ki/full.png

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Camera+ doet volgens mij aardig wat jij wilt bereiken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotech86
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:43
Ik ben op dit moment in China en mijn huidig toestel is kapot gegaan. Nu wil ik hier in de apple store een iphone 6s aanschaffen model (a1700) is dit model volledig compatible met de tdd lte banden in nederland ? Wat ik begrijp is dat de het zelfde model is als internationaal verkocht word echter dan ook nog met fdd lte support voor china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 23:54

3DDude

I void warranty's

Beste Mede tweakers.

Ik heb een Iphone 6s, 64GB. Nu heb ik deze natuurlijk laten vallen. (was niet eens zo hoog, stapte uit een golf).
Maargoed mijn scherm is kapot. Ik ben langs geweest bij de Mediamarkt, die zegt:
1. je garantie is sowieso al vervallen
2. Wij kunnen een nieuw scherm plaatsen kost je 219 euro

Dat vind ik nogal veel omdat de gewone 6 , 169 euro kost.

Nu mijn vraag: Wat doet de apple store in deze kwestie?
Maken ze het scherm voor xxx euro?
Of kan je 300 euro neerleggen voor een refurbished toestel? (zit ik niet op te wachten, alles werkt nog; alleen scherm is kapot).

Ik heb contact opgenomen maar dat was meer Apple USA die kwam met een bedrag van 140 euro ergens voor het scherm.

Nu heb ik nog niet de tijd gehad, (apple store zit niet om de hoek zeg maar) om langs te gaan.
Maar heeft iemand hier ervaring mee?

Gr 3DDude.

[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 03-04-2016 14:08 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
3DDude schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:07:
Beste Mede tweakers.

Ik heb een Iphone 6s, 64GB. Nu heb ik deze natuurlijk laten vallen. (was niet eens zo hoog, stapte uit een golf).
Maargoed mijn scherm is kapot. Ik ben langs geweest bij de Mediamarkt, die zegt:

Of kan je 300 euro neerleggen voor een refurbished toestel? (zit ik niet op te wachten, alles werkt nog; alleen scherm is kapot).

Ik heb contact opgenomen maar dat was meer Apple USA die kwam met een bedrag van 140 euro ergens voor het scherm.

Nu heb ik nog niet de tijd gehad, (apple store zit niet om de hoek zeg maar) om langs te gaan.

Gr 3DDude.
Deze had je al gevonden natuurlijk. :)
https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service
147.10 euro

Reparatie van het scherm van een 6 kost trouwens 127.10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
3DDude schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:07:
Beste Mede tweakers.

Gr 3DDude.
De iPhone 6s is niet eens een jaar uit en je hebt teminste 2 jaar consumentenrecht. Verhaal van MM klopt dus niet echt. Wel is het zo dat valschade niet wordt gedekt door garantie.

Daarnaast is het wel zo dat je garantie vervalt als je je iPhone bij de MM laat repareren. (Ze laten het niet repareren bij een gecertificeerd bedrijf).

Dus waarom zou iemand het bij de MM laten repareren voor meer geld en verval van garantie?

Mocht je niet naar een Apple store kunnen, kan je het altijd telefonisch regelen via Apple care. Kost je geloof ik €29? Extra. Maar dat is nog steeds een stuk minder dan bij de MM en scheelt je reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 08:51
Oppernerd schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:29:
[...]

De iPhone 6s is niet eens een jaar uit en je hebt teminste 2 jaar consumentenrecht. Verhaal van MM klopt dus niet echt. Wel is het zo dat valschade niet wordt gedekt door garantie.

Daarnaast is het wel zo dat je garantie vervalt als je je iPhone bij de MM laat repareren. (Ze laten het niet repareren bij een gecertificeerd bedrijf).

Dus waarom zou iemand het bij de MM laten repareren voor meer geld en verval van garantie?

Mocht je niet naar een Apple store kunnen, kan je het altijd telefonisch regelen via Apple care. Kost je geloof ik €29? Extra. Maar dat is nog steeds een stuk minder dan bij de MM en scheelt je reizen.
Ik denk dat ze bedoelen dat de garantie sowieso al is vervallen omdat je hem hebt laten vallen. Dat je geen nieuw scherm kan krijgen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
macmellow schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:48:
[...]

Ik denk dat ze bedoelen dat de garantie sowieso al is vervallen omdat je hem hebt laten vallen. Dat je geen nieuw scherm kan krijgen onder garantie.
Het is logisch dat je geen garantie hebt op de reparatie van valschade. Maar dat betekent niet dat je hele garantie dan is verlopen.

Als je garantie hebt en je laat je telefoon vallen waarna je deze bij Apple (of een geauthoriseerd reparatie bedrijf) laat repareren, heb je daarna nog steeds je garantie.

Als je garantie hebt en je laat je telefoon vallen waarna je deze bij MM (of een willekeurige telefoonboer om de hoek) laat repareren, dan vervalt idd je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 11:30
Stomme vraag waar jullie waarschijnlijk snel het antwoord op weten
Heb een iPhone 6s en ziggo internet. Die is 140 megabits per seconde. Als ik m'n iPhone test met speedtest haal ik ongeveer maar 60 megabits. Is verbonden aan de router op 5 GHz met max 600 megabits doorvoer. Iemand enig idee waarom dit zo laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

jaydenjarno schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:05:
Heb een iPhone 6s en ziggo internet. Die is 140 megabits per seconde. Als ik m'n iPhone test met speedtest haal ik ongeveer maar 60 megabits. Is verbonden aan de router op 5 GHz met max 600 megabits doorvoer. Iemand enig idee waarom dit zo laag is?
Geen stomme vraag, gewoon de juiste tool gebruiken ;) PerformanceTest Mobile' van PassMark Software Inc
https://appsto.re/nl/yFiED.i

Mijn iPad 3 haalt 39 MBytes/sec schrijven en 68.8 MBytes/sec lezen. Jouw 6s zal een factor 20 sneller kunnen..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Die tool is de snelheid van je systeem. Niet van je WiFi. Gaat mij om de maximale wifi snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Welke router gaat het om? En heb je een laptop met 802.11n of ac Wi-Fi chip om een simpele check te doen - http://speedtest.tweak.nl

Staat je router op 20MHz, 40MHz of automatisch schakelen? Standaard heb je natuurlijk een 'good neighbor policy' waardoor je Wi-Fi snelheid ook kan dalen (kijk maar met inssid-er voor wi-fi in je omgeving).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Router staat op automatisch. Gaat om de sitecom 600 nx of zoiets. Een dual band router. Helaas geen andere machine om te testen

Good neighbor policy ? Dat ken ik niet. Ga ervoor kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me eerder een probleem van de situatie.

Ik heb 200/20 van ziggo en het huidige model TimeCapsule, haal op 5ghz (net even getest, had daarvoor geen flauw idee) 175 Mbit.
Afbeeldingslocatie: http://a64.tinypic.com/rws2mu.jpg
De iPhone kan het dus wel.

Maat als je geen problemen hebt verder zou ik het lekker zo laten. 60mbit is toch prima op een smartphone.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Kans is groot dat het gewoon aan de situatie (model router, invloeden van buitenaf) ligt. Zelfs op een iPhone 6 haal ik de maximale snelheid van ons abonnement. Echt niet nodig op een smartphone, maar wel grappig. De 6S van mijn vriendin is via 4G wel weer sneller dan mijn 6.

5GHz 802.11ac (Asus RT-AC66U):
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/1605819078.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:59
Haal hier ook maar 70 op Ziggo.
Situatie: TC7200 modem --> gigabit bridge --> AirPort express

Rechtstreeks van modem --> AirPort komt hij op 95.

Bekabeld pc op 200.

[ Voor 52% gewijzigd door matthijst op 05-04-2016 10:33 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af aan de iPhone 6s Plus bezitters hoe hun deze gsm vinden nu ze hem enige tijd in gebruik hebben? Wat ze de voor en/of nadelen vinden?

Kan namelijk zelf weer een nieuwe iPhone uitzoeken en twijfel heel erg of ik de 6s Plus moet nemen. Vind het wel een "wijs" toestel maar lijkt mij andere kant misschien ook wat onhandig als je onderweg bent. Spijkerbroek, bellen (ivm grote) en altijd 2 handen moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:46
Zo vandaag de IPhone 6S besteld want mocht me abbonoment verlengen, ik hoop dat die een beetje snel geleverd word en ik Ben benieuwd of het een fijne telefoon is we gaan het zien binnekort. Maar uit de ervaringen die ik hier lees is het een prima telefoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik zie dat het hier een stuk beter gaat met telefoons dan in GOT Samsung Galaxy S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
Frid0 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:08:
Goedemiddag,

Ik vroeg mij af aan de iPhone 6s Plus bezitters hoe hun deze gsm vinden nu ze hem enige tijd in gebruik hebben? Wat ze de voor en/of nadelen vinden?

Kan namelijk zelf weer een nieuwe iPhone uitzoeken en twijfel heel erg of ik de 6s Plus moet nemen. Vind het wel een "wijs" toestel maar lijkt mij andere kant misschien ook wat onhandig als je onderweg bent. Spijkerbroek, bellen (ivm grote) en altijd 2 handen moeten gebruiken.
Na gebruik te hebben gemaakt van een 5.5 inch schermpje wil je nooit meer wat anders
Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:35
Ik vraag mij af tot hoever de coulance van Apple gaat.. Ik heb sinds januari een iPhone 6s en het toestel werkt naar behoren maar toch heb ik het idee dat er iets niet helemaal lekker zit.. De thuisknop werkt prima echter lijkt hij af en toe wat lichter aan te voelen (net of hij wat losser zit, mijn inziens hoort deze wat stugger te gaan) Daarnaast lijkt hij af en toe te haperen..

Kortom meer een gevoelskwestie dan echt grote problemen.. Echter wil je natuurlijk voor een toestel van € 850,- dat deze helemaal in orde is :)

Wat denken jullie? Kan ik hier mee naar een Apple store of wordt ik daar keihard uitgelachen en loop ik mijzelf gek te maken?🙈

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:13
Harem.nl schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:17:
Ik vraag mij af tot hoever de coulance van Apple gaat.. Ik heb sinds januari een iPhone 6s en het toestel werkt naar behoren maar toch heb ik het idee dat er iets niet helemaal lekker zit.. De thuisknop werkt prima echter lijkt hij af en toe wat lichter aan te voelen (net of hij wat losser zit, mijn inziens hoort deze wat stugger te gaan) Daarnaast lijkt hij af en toe te haperen..

Kortom meer een gevoelskwestie dan echt grote problemen.. Echter wil je natuurlijk voor een toestel van € 850,- dat deze helemaal in orde is :)

Wat denken jullie? Kan ik hier mee naar een Apple store of wordt ik daar keihard uitgelachen en loop ik mijzelf gek te maken?🙈
Als je het storend vind, ga je naar de Apple Store toe. Ze lachen je echt niet uit hoor. Maak liefst eerst een afspraak anders ga je misschien voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkoh
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 22:04
Berlinetta schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:01:
Ik zie dat het hier een stuk beter gaat met telefoons dan in GOT Samsung Galaxy S7.
Had je iets anders verwacht dan van Samsung .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
dogan2010 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:55:
[...]

Na gebruik te hebben gemaakt van een 5.5 inch schermpje wil je nooit meer wat anders
Gewoon doen!
Bedankt! Denk ook dat ik voor de Plus ga. Moet alleen even kijken waar ik hem koop en in combinatie welke KPN abbo, dit ivm KPN Compleet thuis.

"beste" wat ik tot nu toe vond, €238 bij betalen voor een abbo van €49 per maand incl 5GB en 200min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Volkan1984 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:57:
[...]

Als je het storend vind, ga je naar de Apple Store toe. Ze lachen je echt niet uit hoor. Maak liefst eerst een afspraak anders ga je misschien voor niets.
Nee, dat is niet erg. Je mag prima klagen als je vindt dat de home button hapert. Ik had vorig jaar een iPhone 6 Plus die meteen op dag 1 al liep te haperen. Ik heb 'm opgestuurd en de homebutton werd vervangen. Daarna nooit meer problemen gehad. Je hoorde het ding ook gewoon klikken als je 'm indrukte (om vervolgens niet meer omhoog te komen). Dat mag bij een toestel van 900 euro echt niet voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:19
Edit: verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door Wouter36 op 08-04-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:42
Heb hier een 6s, en zie sinds vanmiddag dat er bovenaan een zwart puntje zit. Het is vooral waarneembaar bij een witte achtergrond. Kan het een dode pixel zijn die pas na een paar weken komt op zetten? Een beschadiging van buitenaf denk ik niet dat het is want A: zou niet weten waardoor B: Als ik het scherm schoonpoets dan kan ik geen puntje ontdekken.

Het treurige is dat deze pas een paar weken heb. Hiervoor had ik ook een 6s en die had stofjes onder het scherm. Nu heb ik een gerefurbished exemplaar gehad. En tot vandaag was alles in orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00

Phntm

Tlingelingeling

Heeft iemand schoonmaak tips voor de antenna bands op de 6S? Ik heb blijkbaar gisteren toen ik haast had zonder dat ik het door had mijn telefoon vies gemaakt en is mijn antenna band aan de rechterkant op mijn witte toestel wat vies geworden. Iemand dit eerder meegemaakt en misschien advies om het schoon te maken?

EDIT: blijkt dat het gewoon verkleurd is en ik ga even contact opnemen met Apple.

[ Voor 11% gewijzigd door Phntm op 12-04-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:34:
Heb hier een 6s, en zie sinds vanmiddag dat er bovenaan een zwart puntje zit. Het is vooral waarneembaar bij een witte achtergrond. Kan het een dode pixel zijn die pas na een paar weken komt op zetten? Een beschadiging van buitenaf denk ik niet dat het is want A: zou niet weten waardoor B: Als ik het scherm schoonpoets dan kan ik geen puntje ontdekken.

Het treurige is dat deze pas een paar weken heb. Hiervoor had ik ook een 6s en die had stofjes onder het scherm. Nu heb ik een gerefurbished exemplaar gehad. En tot vandaag was alles in orde...
Toevallig dat ik dit nu lees. Sinds vandaag heb ik opeens een stuk of 6 dooie pixels links bovenin het scherm. Ik heb dit toestel nu een maand of 4 en ik weet zeker dat ze er eerder niet zaten.

Ook lijkt het scherm defect in de linkerbovenhoek. Net of er kleine artifacts in het scherm zitten. Toestel is compleet onbeschadigd en niet gevallen.

Iemand ervaring met reparatie bij de Amac? Vervangen zij het scherm of krijg je net als bij Apple een refurb? Morgen maar even langslopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Laatst online: 00:42
BillSpaarbank schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:19:
[...]

Toevallig dat ik dit nu lees. Sinds vandaag heb ik opeens een stuk of 6 dooie pixels links bovenin het scherm. Ik heb dit toestel nu een maand of 4 en ik weet zeker dat ze er eerder niet zaten.
Zijn het bij jou ook zwarte puntjes? (die vooral opvallen op een witte achtergrond?) Bij mij is dit namelijk wel zo. Ik heb voor mezelf voorgenomen om het nog even aan te kijken of het zich uitbreid, want het is tot nu toe één enkel zwart puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
dennis_rsb schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:29:
[...]

Zijn het bij jou ook zwarte puntjes? (die vooral opvallen op een witte achtergrond?) Bij mij is dit namelijk wel zo. Ik heb voor mezelf voorgenomen om het nog even aan te kijken of het zich uitbreid, want het is tot nu toe één enkel zwart puntje.
De meeste zijn inderdaad zwarte puntjes. Er lijkt ook opeens een stofdeel onder het LCD te zitten. Dus tussen de backlight en het LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:59
dennis_rsb schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:34:

Maand of drie terug gehad.
Mee naar Apple Store gegaan en een nieuwe gekregen :)
Naja, refurbished waarschijnlijk, maar ziet er als nieuw uit.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 15-04-2016 11:17 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-10 10:51
Ik heb eigenlijk gepland om mijn iPhone 5 pas te vervangen op het moment dat de iPhone 7 uitkomt. Maar, nu zie ik via Coolblue een mooie aanbieding voor de iPhone 6s 64GB voor 560 euro bij een tele2 abbo van 21 euro P/M (onbeperkt bellen/sms 4GB internet). Nu twijfel ik enorm, wat is wijsheid? Wat zijn jullie ervaringen wanneer er een echte prijsdrop van de 6s komt? Ik ben mede aan het twijfelen geslagen door de geruchten dat er pas echte vernieuwing komt bij de 7S, en dan is het zonde om nog te wachten op de 7 imo. Maarja geruchten he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

nick93192 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:33:
Ik heb eigenlijk gepland om mijn iPhone 5 pas te vervangen op het moment dat de iPhone 7 uitkomt. Maar, nu zie ik via Coolblue een mooie aanbieding voor de iPhone 6s 64GB voor 560 euro bij een tele2 abbo van 21 euro P/M (onbeperkt bellen/sms 4GB internet). Nu twijfel ik enorm, wat is wijsheid? Wat zijn jullie ervaringen wanneer er een echte prijsdrop van de 6s komt? Ik ben mede aan het twijfelen geslagen door de geruchten dat er pas echte vernieuwing komt bij de 7S, en dan is het zonde om nog te wachten op de 7 imo. Maarja geruchten he..
ik blijf altijd bij die tussen modellen zeg maar. ging van 4s naar 5s en nu 6s plus. dacht eerst ook te wachten maar meestal vind ik het S model een groter verschil dan de overgang van S naar nieuw model.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

nick93192 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:33:
Een prijsdrop zal niet snel komen, idd de geruchten zeggen dat er in 2017 het een en ander aan gaat komen.
Misschien gaat Apple terug naar de januari introductie van de iPhone, die was 10 jaar geleden volgens mij ook in januari. Ik heb een gevoel dat er dit jaar geen nieuwe iPhone uit gaat komen, alleen een gevoel is dat heh.
Ik denk dat als je nu een goed toestel wil voor de komende 4jaar dat een overstap naar de 6S super is.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-10 10:51
Bedankt voor de reacties beide :)
Jullie hebben het laatste beetje twijfel weggehaald.. Het is toch een beetje koffiedik kijken wat er in de toekomst gebeurd en met de 6s heb ik gewoon een zeer goede telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 06:24
Sinds gisteren IOS 9.3.1 geïnstalleerd op een IPhone 6S Plus. Bij het opvragen in Google en/of Safari blijft er bovenin een spinnend cirkeltje draaien. Soms minuten lang. Ook zijn er webpagina's die helemaal niet laden. Dan moet ik bv Google verwijderen en weer opnieuw opstarten. Dit heb ik zowel bij WiFi alsmede 4G gebruik.

Wat ik zelf al heb gedaan: netwerkinstellingen herstellen, alle instellingen herstellen, soft en hard set.

Weet bijna zeker dat de oorzaak de installatie van iOS 9.3.1 is omdat op mijn IPad een oudere versie draait waar ik GEEN problemen ondervind.

Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Ricmaniac schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:55:
[...]

ik blijf altijd bij die tussen modellen zeg maar. ging van 4s naar 5s en nu 6s plus. dacht eerst ook te wachten maar meestal vind ik het S model een groter verschil dan de overgang van S naar nieuw model.
3G->3GS vind jij groter dan 3GS->4?
4->4S vs 4S->5
5->5S vs 5S->6

De nieuwe modellen hebben elke keer veel grotere sprongen gemaakt dan de S versies tegenover de normale versie eronder...

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

ASNNetworks schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:40:
[...]

3G->3GS vind jij groter dan 3GS->4?
4->4S vs 4S->5
5->5S vs 5S->6

De nieuwe modellen hebben elke keer veel grotere sprongen gemaakt dan de S versies tegenover de normale versie eronder...
nee bedoel meer 3gs met 4s, 4s > 5s dan 4 > 5 bijv. is misschien iets in me kop :P maar dat vind ik persoonlijk beter. voelt altijd zo onafgemaakt als ze dan met een 6 komen en dan krijgt 6s ineens meer functies. en ja daarna komt 7 wat weer nieuwer is maar dat is ook een nieuw type dus

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:21
Mijn Lumia 920 (WindowsPhone) loopt ten einde. Is nu 3,5 jaar oud en het scherm is op en de camera doet het al af en toe niet meer. En juist de camera is voor mij heel belangrijk.
Op zoek naar een vervanger overweeg ik iPhone 6s plus aan te schaffen. Ik weet alleen niet of ik 16 of 64 GB moet nemen. Het prijsverschil is best groot. Ik koop het toestel los, dus geen abo.
Wat zijn de ervaringen van mensen die 16GB versie hebben? Op mijn smartphone heb ik geen films, games en muziek staan. Daar heb ik andere apparaten voor.
Het enige wat nu op mijn L920 staat zijn wat app’s, denk het normale aantal. Ik maak wel dagelijks veel foto’s onderweg. Mijn L920 staat zo ingesteld, dat als ik thuis kom en Wi-Fi bereik heb alles automatisch naar de Cloud gaat. Als de foto’s eenmaal op mijn PC zitten, maak ik de telefoon weer leeg. Op enkele foto’s na, die ik bij me wil hebben. Als ik met de vakantie ben, zijn het soms 50 of 75 foto’s die ik per keer maak.
Wat denken jullie, kan ik wel toekomen met 16GB versie? Mijn foto’s nu (hoogste resolutie zijn ongeveer 4MB per stuk. Wat is de gemiddelde grootte van 6s in de hoogste resolutie?
Of is het misschien verstandiger 64GB versie te kopen, omdat die dan wel later makkelijker is te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
Weet er iemand hoe ik data krijg voor fietsafstand in de gezondheidsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Sinds vandaag vraagt mijn iPhone constant om "verificatie van mijn Apple ID". Ik moet dan constant meerder malen per dag opnieuw mijn wachtwoord invullen. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Wenzel schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:34:
Mijn Lumia 920 (WindowsPhone) loopt ten einde. Is nu 3,5 jaar oud en het scherm is op en de camera doet het al af en toe niet meer. En juist de camera is voor mij heel belangrijk.
Op zoek naar een vervanger overweeg ik iPhone 6s plus aan te schaffen. Ik weet alleen niet of ik 16 of 64 GB moet nemen. Het prijsverschil is best groot. Ik koop het toestel los, dus geen abo.
Wat zijn de ervaringen van mensen die 16GB versie hebben? Op mijn smartphone heb ik geen films, games en muziek staan. Daar heb ik andere apparaten voor.
Het enige wat nu op mijn L920 staat zijn wat app’s, denk het normale aantal. Ik maak wel dagelijks veel foto’s onderweg. Mijn L920 staat zo ingesteld, dat als ik thuis kom en Wi-Fi bereik heb alles automatisch naar de Cloud gaat. Als de foto’s eenmaal op mijn PC zitten, maak ik de telefoon weer leeg. Op enkele foto’s na, die ik bij me wil hebben. Als ik met de vakantie ben, zijn het soms 50 of 75 foto’s die ik per keer maak.
Wat denken jullie, kan ik wel toekomen met 16GB versie? Mijn foto’s nu (hoogste resolutie zijn ongeveer 4MB per stuk. Wat is de gemiddelde grootte van 6s in de hoogste resolutie?
Of is het misschien verstandiger 64GB versie te kopen, omdat die dan wel later makkelijker is te verkopen?
Ik heb zelf de 6 (16gb) en zojuist een 6s (64gb) besteld voor mijn vrouw. Ik heb er zelf genoeg aan omdat ik ook elke maand alle fotos upload naar mijn nas.
Maar de 6s (en plus) maakt 12mp foto's en kan tot 4k films schieten. Ik verwacht dat je geheugen aardig snel vol loopt als je wat fotos en films schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-10 00:02
Wat een verlichting een iPhone, na voor 4 jaar achter elkaar een Galaxy Note 1 gebruikt te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-10 10:33
PantoffelKnager schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:44:
Wat een verlichting een iPhone, na voor 4 jaar achter elkaar een Galaxy Note 1 gebruikt te hebben!
Het is ook een grote sprong als je kijkt naar wat een telefoon 4 jaar geleden kon en nu - voor elk platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
pacificocean schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:49:
Weet er iemand hoe ik data krijg voor fietsafstand in de gezondheidsapp?
in de app kan bepalen welke info je wil gebruiken uit andere apps, bv strava, dan bepaal je ook of het 1 or 2way is.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 12:01
Vraagje:
Af en toe moet ik mijn toegangscode invoeren om de iPhone te ontgrendelen, ipv vinger touch. Dit heb ik dan af en toe 's morgens. Ervoor geen onjuiste vinger scan oid gehad. Enige reden waar dit voor is. Soort beveiliging dat je af en toe toch een code moet invoeren?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:52:
Vraagje:
Af en toe moet ik mijn toegangscode invoeren om de iPhone te ontgrendelen, ipv vinger touch. Dit heb ik dan af en toe 's morgens. Ervoor geen onjuiste vinger scan oid gehad. Enige reden waar dit voor is. Soort beveiliging dat je af en toe toch een code moet invoeren?
Is dit het geval nadat je de telefoon opstart?
Wanneer de iPhone uitgezet is, moet je bij het opstarten altijd 1 keer de code invoeren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Laatst online: 06-10 09:17
Of na een cyclus van een x aantal uur zet die hem ook uit

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 12:01
Staat gewoon altijd aan.
Cyclus van x uur kan ik me wat bij voorstellen. Vraag me alleen of zo een 6 cijferige code dan een toegevoegde waarde biedt aan de beveiliging.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:19:
[...]

Ook lijkt het scherm defect in de linkerbovenhoek. Net of er kleine artifacts in het scherm zitten. Toestel is compleet onbeschadigd en niet gevallen.

Iemand ervaring met reparatie bij de Amac? Vervangen zij het scherm of krijg je net als bij Apple een refurb? Morgen maar even langslopen :(
Toestel is bij Apple geweest en het scherm is vervangen i.p.v. een refurbished telefoon. Helemaal tevreden. Ik merk nu achteraf pas hoe beroerd mijn touch-id sensor eigenlijk werkte. De knop zat los en heel vaak herkende hij mijn vingerafdrukken niet. Het unlocken duurde altijd veel langer dan dat ik in de reviewfilmpjes had gezien.

Nu is het echt 100% raak en supersnel. Terwijl ik op mijn oude scherm en homebutton al heel vaak opnieuw de vingerafdrukken had geregistreerd. Bijkomend voordeel dan maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hi all,

Ik heb vorige week een 2e hands 6s gehaald. Nu twijfel ik over de batterij. Zie onderstaand:

- Gebruik: 2 uur en 55 min
- Standby: 20 uur
- Percentage nog over: 36%

Er zit uiteraard nog garantie op van Apple. Is dit normaal of toch even naar de Genius Bar? Dat is voor mij een rit van in totaal 4 uur, heen en weer rijden, vandaar mijn vraag of dit überhaupt de moeite loont.

iPhone ziet eruit als nieuw, dus ze zien dat er zuinig mee is geweest.

Thnx voor de tips.

Edit: Ik game niet, kijk niet veel Youtube, gewoon surfen, mail, FB en apps.

[ Voor 7% gewijzigd door pdavie2311 op 26-04-2016 16:53 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
pdavie2311 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:52:
Hi all,

Ik heb vorige week een 2e hands 6s gehaald. Nu twijfel ik over de batterij. Zie onderstaand:

Er zit uiteraard nog garantie op van Apple. Is dit normaal of toch even naar de Genius Bar? Dat is voor mij een rit van in totaal 4 uur, heen en weer rijden, vandaar mijn vraag of dit überhaupt de moeite loont.

Thnx voor de tips.

Toevallig een iCloud backup terug gezet?

Dat zorgde bij mijn toestel voor belabberde batterijtijd. Ik heb het toestel daarna zonder backup teruggezet en alles opnieuw geinstalleerd en het probleem was verholpen. Kost wel wat extra tijd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

BillSpaarbank schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:47:
[...]

Toevallig een iCloud backup terug gezet?

Dat zorgde bij mijn toestel voor belabberde batterijtijd. Ik heb het toestel daarna zonder backup teruggezet en alles opnieuw geinstalleerd en het probleem was verholpen. Kost wel wat extra tijd helaas.
Yep! Dat wel gedaan ja! Doe ik eigenlijk altijd, nooit geen problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
pdavie2311 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:22:
[...]

Yep! Dat wel gedaan ja! Doe ik eigenlijk altijd, nooit geen problemen mee gehad?
Ik ook niet, maar met de laatste restore wel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hi all,

Thnx voor de tips.

Ik had hetzelfde probleem totdat ik iCloud backup uitzette voor Safari. Sindsdien (afklop) weer goede accu prestaties. NB Safari was ook degene die volgens mijn iPhone het meeste gebruikte so your milage may vary.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:12
FB app aanwezig? Sinds ik die eraf gegooid heb haal ik 2d met één batterij lading:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1pctJrW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

RigolleM schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:52:
[...]

FB app aanwezig? Sinds ik die eraf gegooid heb haal ik 2d met één batterij lading:

[afbeelding]
Ik draai nu gewoon altijd LP mode, werkt goed hier.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yLkQ63Q.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
Gisteren als ie 20% had in de lader gestoken
Ik zat op een SOT van 5u08min
Standby 38u.

Echt indrukwekkend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
jmignolet schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:30:
Gisteren als ie 20% had in de lader gestoken
Ik zat op een SOT van 5u08min
Standby 38u.

Echt indrukwekkend. :)
Gebruik 5u56m
Stand-by 45uur
Stond op 27%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
RigolleM schreef op donderdag 28 april 2016 @ 08:13:
[...]

Gebruik 5u56m
Stand-by 45uur
Stond op 27%...
Njah, goed voor jou. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb nu 6 maanden een iPhone 6S. Sinds een tijdje heb ik echter twee problemen: de mute/unmute knop links werkt niet meer. Soms switcht de telefoon op eigen houtje de stand en doet dit soms 5X in 1 seconde. :)

Ook werkt de batterij niet meer goed. Soms gaat de batterij van 50 naar 10% (wanneer ik aan het filmen ben bijvoorbeeld). De telefoon gaat dan uit, en wanneer ik hem na 2 minuten weer aan kan doen staat hij ineens weer op 45%.

Nu dacht ik dat ik hem alleen kon laten repareren in de Apple Store in Amsterdam, maar dat is me te ver. Via Apple zie ik dat je de telefoon ook langs kunt brengen bij iCentre. Is dit iets nieuws? En krijg ik dan gelijk een nieuwe iPhone?

Gr

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
SalimRMAF schreef op maandag 02 mei 2016 @ 01:41:
Ik heb nu 6 maanden een iPhone 6S. Sinds een tijdje heb ik echter twee problemen: de mute/unmute knop links werkt niet meer. Soms switcht de telefoon op eigen houtje de stand en doet dit soms 5X in 1 seconde. :)

Ook werkt de batterij niet meer goed. Soms gaat de batterij van 50 naar 10% (wanneer ik aan het filmen ben bijvoorbeeld). De telefoon gaat dan uit, en wanneer ik hem na 2 minuten weer aan kan doen staat hij ineens weer op 45%.

Nu dacht ik dat ik hem alleen kon laten repareren in de Apple Store in Amsterdam, maar dat is me te ver. Via Apple zie ik dat je de telefoon ook langs kunt brengen bij iCentre. Is dit iets nieuws? En krijg ik dan gelijk een nieuwe iPhone?

Gr
Nee, zij zullen hem dan ook bij Apple ter reparatie aanbieden of gebruik maken van hun eigen gekozen reparateur die wel gecertificeerd is om reparaties uit te voeren. Zou ik niet aan beginnen.

Toestel kan je zelf ook opsturen naar Apple. Het toestel wordt dan opgehaald door UPS. Dit is gratis en duurt 7 dagen, zelf had ik mijn nieuwe toestel al binnen 3-4 dagen binnen. Als je een creditcard hebt, sturen ze voor 29 euro (weet niet of dit nog steeds zo is) eerst je nieuwe toestel op. Daarna heb je 10 dagen de tijd om het defecte toestel terug te sturen. Als je Apple Care + hebt, hoef je de 29 euro niet te betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door MysticX op 02-05-2016 05:18 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is er een gebruiksvriendelijke manier om Dual sim werkend te krijgen op een iPhone 6s?
Heb naast mijn privé telefoon namelijk een nummer gekregen van mijn werk en wil eigenlijk van 2 telefoons af. Wil ook niet naar enkel zakelijk nummer omdat ik op mijn privé adres ook gebruik maak voor mijn eigen bedrijf.

Nu vind je allerlei dual-sim adapters maar of dat ook echt werkt vraag ik mij af. Heeft iemand hier daar ervaring mee?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Als ik jullie batterijverbruik zie, denk ik toch om eens 400km totaal te rijden naar een Apple Store. Ik kom echt niet aan deze waardes. Zit nu op 2 uur gebruik en 21 uur stand-by, net weer nacht geweest, slaaptijd ook dus. 57% nu.

Ik hoef echt geen nieuwe iPhone hoor, van mij mogen ze er een nieuwe batterij inzetten ter plekke, dat ik er op kan wachten, gezien de reistijd. Ik bedoel, ik heb nog garantie van Apple, dit stoort me gewoon. Maar niet dat ik daar kom en ze niks kunnen doen, dat is zonde van mijn tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:43:
Als ik jullie batterijverbruik zie, denk ik toch om eens 400km totaal te rijden naar een Apple Store. Ik kom echt niet aan deze waardes. Zit nu op 2 uur gebruik en 21 uur stand-by, net weer nacht geweest, slaaptijd ook dus. 57% nu.

Ik hoef echt geen nieuwe iPhone hoor, van mij mogen ze er een nieuwe batterij inzetten ter plekke, dat ik er op kan wachten, gezien de reistijd. Ik bedoel, ik heb nog garantie van Apple, dit stoort me gewoon. Maar niet dat ik daar kom en ze niks kunnen doen, dat is zonde van mijn tijd...
Kun je niet even met apple bellen? Volgens mij kunnen ze van afstand een batterijdiagnose draaien. Scheelt je een rit van 400 km. Dat kan daarna altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
pdavie2311 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:43:
Is toch zo slecht niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
Is het normaal dat een iPhone 6s met gewoon gebruik (surfen, whatsapp etc.) zo snel al zoveel capaciteit heeft verloren? Heb de telefoon nog geen half jaar....

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/niIbsvl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

dannyvdb1997 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:00:
Is het normaal dat een iPhone 6s met gewoon gebruik (surfen, whatsapp etc.) zo snel al zoveel capaciteit heeft verloren? Heb de telefoon nog geen half jaar....

[afbeelding]
Heb dat ook, denk dat het meer komt door het feit dat de capaciteit zo laag is dat de percentages hoger zijn. Je zou er nog steeds een dag mee moeten dan en als het binnen een jaar <80% word dan mag je bij apple aankloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
Phntm schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:41:
[...]

Heb dat ook, denk dat het meer komt door het feit dat de capaciteit zo laag is dat de percentages hoger zijn. Je zou er nog steeds een dag mee moeten dan en als het binnen een jaar <80% word dan mag je bij apple aankloppen
Oké, ben niet de enige dus. Hou het wel even in de gaten. Thnx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ook maar even aan coconut gehangen ivm mijn slechte batterij. 83,8 en hij is een half jaar oud..

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.