Even bellen/afspraak maken met Apple, 83.8% hoort niet, maar probeer het eerst na een dag weer. Hou die telefoon wat langer aan de oplader. Nog steeds 83.8% of lager? Dan moet Apple er zelf naar kijken en grote kans dat je nieuwe batterij krijgt.pdavie2311 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:39:
Ook maar even aan coconut gehangen ivm mijn slechte batterij. 83,8 en hij is een half jaar oud..
Zie het al terug in bovenstaande reacties, maar ook mijn iPhone 6s 64gb, begint wat stoer te doen betreft batterij capaciteit. We nemen het al enigszins voor lief de accuduur als iPhone bezitters, het is niet de beste accuduur.
Maar wat ik de laatste tijd toch nogal eens zie, is dat mijn iPhone uitvalt bij +20%. Vervolgens bij het herstarten weer uitvalt binnen 30 seconden en dat blijft zo doorgaan. In eerste instantie gelijk de batterij opnieuw 'gekalibreerd'. Maar het is op koningsdag toch weer gebeurd. Nu op 40%, na een herstart 30% en vervolgens na de volgende reboot weer 40%. Gisteravond bij het naar bed gaan, iPhone aan 't stroom gehangen en was dood op 20%. Gaf totaal geen leven, tot een harde reset (home+powerbutton).
Aparte verschijnselen..
Maar wat ik de laatste tijd toch nogal eens zie, is dat mijn iPhone uitvalt bij +20%. Vervolgens bij het herstarten weer uitvalt binnen 30 seconden en dat blijft zo doorgaan. In eerste instantie gelijk de batterij opnieuw 'gekalibreerd'. Maar het is op koningsdag toch weer gebeurd. Nu op 40%, na een herstart 30% en vervolgens na de volgende reboot weer 40%. Gisteravond bij het naar bed gaan, iPhone aan 't stroom gehangen en was dood op 20%. Gaf totaal geen leven, tot een harde reset (home+powerbutton).
Aparte verschijnselen..
Verwijderd
Grappig, ook ik heb het idee dat mijn batterij de afgelopen tijd slechter is gaan functioneren. Het uitvallen e.d. herken ik niet. Ik merk wel dat ik met enige regelmaat mijn telefoon 's avonds moet bijladen. Voorheen hield de telefoon het makkelijk vol tot het einde van de avond. Kwam met enige regelmaat voor dat ik de telefoon met nog 30% uitzette.
Ik woon dichtbij Haarlem, heb zodoende een afspraak gemaakt voor a.s. zondag om Apple hier naar te laten kijken. Ik heb alle begrip dat de batterij naarmate de telefoon ouder wordt slechter gaat functioneren, maar nu al een batterijcapaciteit van 80% hebben lijkt me wat veel verlies? Ben benieuwd wat Apple ervan vindt, ik zal jullie op de hoogte houden.
Ik woon dichtbij Haarlem, heb zodoende een afspraak gemaakt voor a.s. zondag om Apple hier naar te laten kijken. Ik heb alle begrip dat de batterij naarmate de telefoon ouder wordt slechter gaat functioneren, maar nu al een batterijcapaciteit van 80% hebben lijkt me wat veel verlies? Ben benieuwd wat Apple ervan vindt, ik zal jullie op de hoogte houden.
Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden. Mijne is nu ook onder de 90% gekomen. Vreemd allemaal...Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:20:
Grappig, ook ik heb het idee dat mijn batterij de afgelopen tijd slechter is gaan functioneren. Het uitvallen e.d. herken ik niet. Ik merk wel dat ik met enige regelmaat mijn telefoon 's avonds moet bijladen. Voorheen hield de telefoon het makkelijk vol tot het einde van de avond. Kwam met enige regelmaat voor dat ik de telefoon met nog 30% uitzette.
Heb het zojuist ook even getest dmv coconutbattery: Design capacity... 77%
Heavy User? Yes, I am. Maar niet heel gek dat ik de dag niet doorkom met slechts 1300mAh...
(Editje)
Apple:
Even een bijzondere vergelijking gedaan mijn 6S VS 5.
iPhone 6s, capaciteit 77%, laadcycli 324
iPhone 5, capaciteit 89,7%, laadcycli 1033
'nuf said..
Heavy User? Yes, I am. Maar niet heel gek dat ik de dag niet doorkom met slechts 1300mAh...
(Editje)
Apple:
(Edit2)Informatie voor iPhone-bezitters
De batterij van je apparaat heeft na 500 volledige laadcycli nog ongeveer 80% van de oorspronkelijke capaciteit. De eenjarige garantie dekt de service in geval van een defecte batterij. Als de garantie is verlopen, biedt Apple een batterijservice. De prijzen en voorwaarden van deze service kunnen variëren.
'nuf said..

[ Voor 66% gewijzigd door Novarion op 03-05-2016 17:18 ]
De mijne is sinds een week of twee erg snel aan het leegraken. Zo heb ik voor het slapen gaan rond middernacht nog 100% en wordt ik wakker met maar 70%Novarion schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:32:
Heb het zojuist ook even getest dmv coconutbattery: Design capacity... 77%
(Editje)
Apple:
[...]
(Edit2)
'nuf said..

Morgen maar eens naar een apple shop gaan...
klikkerdeklik :+
En?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:20:
Ik ben zelf ook afgelopen vrijdag even naar de Genius Bar gegaan in de Apple Store in Den Haag. Naar aanleiding van de batterij (Zie mijn bericht hierboven).
Even aan de Mac gehangen en uitgebreide diagnose gedaan. Uitslag was op het randje van een slechte/niet goed werkende batterij. Omdat het op het randje was ging hij even overleggen met een collega. Uit het grafiekje bleken de statistieken niet helemaal accuraat te zijn. De ontlading liep niet gestaag omlaag, maar had een soort 'hartslagvorm' wat dus niet logisch is. Dit leek op een niet goed werkende firmware, dus het advies was een DFU restore te doen zodat de firmware ook werd hersteld. Zo gezegd zo gedaan ter plekken. Nu maar afwachten en aankijken, mocht het niet beter zijn, moet ik weer even een afspraak maken. Het is nu nog te kort dag om er een oordeel over te hebben, we gaan het zien!
Dus voor diegene die twijfelt over zijn of haar accuduur. Even een DFU restore uitvoeren en aankijken of dit het oplost.
Even aan de Mac gehangen en uitgebreide diagnose gedaan. Uitslag was op het randje van een slechte/niet goed werkende batterij. Omdat het op het randje was ging hij even overleggen met een collega. Uit het grafiekje bleken de statistieken niet helemaal accuraat te zijn. De ontlading liep niet gestaag omlaag, maar had een soort 'hartslagvorm' wat dus niet logisch is. Dit leek op een niet goed werkende firmware, dus het advies was een DFU restore te doen zodat de firmware ook werd hersteld. Zo gezegd zo gedaan ter plekken. Nu maar afwachten en aankijken, mocht het niet beter zijn, moet ik weer even een afspraak maken. Het is nu nog te kort dag om er een oordeel over te hebben, we gaan het zien!
Dus voor diegene die twijfelt over zijn of haar accuduur. Even een DFU restore uitvoeren en aankijken of dit het oplost.
Verwijderd
Apple heeft mede met mijn instemming niets gedaan aan het probleem, waardes van de batterij waren nog goed, en de batterij daalde mooi lineair in percentages. De capaciteit van de batterij was nog 96,5%.
Even wat onderbouwing:
Ik heb het idee gehad dat mijn batterij sneller leeg ging vergeleken met een paar maanden geleden. Omdat dit soort dingen vaak tussen je oren kunnen zitten, heb ik hier niets mee gedaan. Naar aanleiding van wat reacties hier heb ik de capaciteit van mijn batterij gemeten met behulp van het programma "ibackupbot". Hier had ik een aantal goede recensies van gelezen op internet. Uit de test kwam naar voren dat mijn telefoon nog een laadcapaciteit van 80% had. Dit leek mij onacceptabel en heb aan de hand van deze gegevens een afspraak gemaakt met de Apple store. De Genius heeft een aantal tests gedaan met de batterij, en hier kwam nog een goede score naar voren (96,5% laadcapaciteit). Door een test kon hij zien dat de batterij op een normale manier afnam gezien het gebruik van de telefoon,
Ik ben nav die 80% laadcapaciteit een afspraak gaan maken met de Apple store. Als dit dezelfde score was geweest als wat er bij de Apple store uitkwam, had ik die afspraak ook niet gemaakt. We hebben dan ook samen besproken om er niets aan te doen,
Misschien moet ik het bij m'n icloud instellingen zoeken? Ga me daar nog is in verdiepen.
Hai, Ik heb nieuwe EarPods aangeschaft ivm. dat mijn oude niet meer werken. Deze hebben echter niet (meer) de text op de kabel in de buurt van de headphone jack zoals al mijn voorgaande dat wel hadden. Weet iemand of dat normaal is voor de nieuwe generatie EarPods?
Zelf ook last van een leeglopende batterij... Alleen heb ik een Windows laptop is daarvoor een een variant van coconutbattery? Zodat ik even kan controleren hoe het gesteld is met mijn batterij capaciteit
Add me op Stadia: Gloogle
Waar heb je ze aangeschafd? Alle Apple snoertjes hebben een serie-nummer erop en Made in Vietnam of China. Als er eigenlijk uberhaupt niks op staat is het namaak. Al denk ik niet dat oordopjes je telefoon zullen laten ontploffen dus als ze het doen, dan doen ze het. Uitzondering is natuurlijk als je er de volle pond voor hebt betaald.Hoiz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:41:
Hai, Ik heb nieuwe EarPods aangeschaft ivm. dat mijn oude niet meer werken. Deze hebben echter niet (meer) de text op de kabel in de buurt van de headphone jack zoals al mijn voorgaande dat wel hadden. Weet iemand of dat normaal is voor de nieuwe generatie EarPods?
Phonemarket.nl, genieten van goede reviews op Tweakers en hebben mij in 't verleden Ik stuur ze wel lekker terug, want dit is belachelijk. Ze willen niet eens mijn geld teruggeven maar enkel vervangen voor een nieuwePhntm schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:22:
[...]
Waar heb je ze aangeschafd? Alle Apple snoertjes hebben een serie-nummer erop en Made in Vietnam of China. Als er eigenlijk uberhaupt niks op staat is het namaak. Al denk ik niet dat oordopjes je telefoon zullen laten ontploffen dus als ze het doen, dan doen ze het. Uitzondering is natuurlijk als je er de volle pond voor hebt betaald.
Dan maar een negatieve review achterlaten..
Om je even te tonen wat ik precies bedoel:Hoiz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:33:
[...]
Phonemarket.nl, genieten van goede reviews op Tweakers en hebben mij in 't verleden Ik stuur ze wel lekker terug, want dit is belachelijk. Ze willen niet eens mijn geld teruggeven maar enkel vervangen voor een nieuweOp de oortjes staat in ieder geval geen enkel spoor van text en de kabel voelt ook anders. Ik heb vier andere paren los aangeschaft in drie jaar tijd, dus ervaring heb ik wel.
http://i.imgur.com/pzrGioY.png
Dit is afkomstig van m'n eigen earpods uit de doos van mijn telefoon. te vinden ongeveer 15 cm vanaf de 3.5mm jack.
[ Voor 3% gewijzigd door Phntm op 13-05-2016 22:25 ]
Yep I know, hebben mijn oude exemplaren ook allemaal één voor één. Dank voor de uitleg, ik weet genoeg en stuur m'n oortjes terug.Phntm schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:24:
[...]
Om je even te tonen wat ik precies bedoel:
http://i.imgur.com/pzrGioY.png
Dit is afkomstig van m'n eigen earpods uit de doos van mijn telefoon. te vinden ongeveer 15 cm vanaf de 3.5mm jack.
Dit dus. Ik heb hier ook geen Mac liggen. Denk trouwens dat het wel meevalt met mijn batterij. Al heb ik gisteren wel een smart battery case aangeschaft. Dat is wel een verademing qua batterijduur!Pukson schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:37:
Zelf ook last van een leeglopende batterij... Alleen heb ik een Windows laptop is daarvoor een een variant van coconutbattery? Zodat ik even kan controleren hoe het gesteld is met mijn batterij capaciteit
[ Voor 5% gewijzigd door breaky73 op 15-05-2016 12:28 ]
Is dat die van Apple zelf?breaky73 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:27:
[...]
Dit dus. Ik heb hier ook geen Mac liggen. Denk trouwens dat het wel meevalt met mijn batterij. Al heb ik gisteren wel een smart battery case aangeschaft. Dat is wel een verademing qua batterijduur!
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Verwijderd
Zoals ik al eerder zij heb ik met behulp van het Windows programma "ibackupbot" mijn batterij capaciteit uitgelezen. Deze heeft bij mij verkeerde gegevens gelezen van de telefoon. Wat een goed alternatief is weet ik niet, maar ik zal dit programma hier niet voor gebruiken.
Zou ze even goed wijzen op je rechten als consument. Als je het online hebt besteld (wat mij lijkt gezien je bericht) dan heb je gewoon de wet van koop op afstand. Daar kunnen en mógen ze niet omheen als je het als consument hebt besteld bij ze.Hoiz schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:33:
[...]
Phonemarket.nl, genieten van goede reviews op Tweakers en hebben mij in 't verleden Ik stuur ze wel lekker terug, want dit is belachelijk. Ze willen niet eens mijn geld teruggeven maar enkel vervangen voor een nieuweOp de oortjes staat in ieder geval geen enkel spoor van text en de kabel voelt ook anders. Ik heb vier andere paren los aangeschaft in drie jaar tijd, dus ervaring heb ik wel.
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weten
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
ConsuWijzer is het overheidsloket voor consumenten.Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop.
Hebt u het product nog niet teruggestuurd? Dan mag de ondernemer wachten met terugbetalen tot hij het product van u heeft teruggekregen. Of tot u bewijst dat u het product hebt teruggestuurd.
[ Voor 26% gewijzigd door ASNNetworks op 17-05-2016 10:51 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ja die van Apple zelf. Niet goedkoop maar ik had weinig andere keus. En het is echt een verademing dat ik de telefoon niet meer hoef op te laden tussen door.
iPhone is aangekomen vanavond na het werk even instellen.
Nu toch nog mijn iPhone 5S.
@breaky57, oké, ik heb ook zitten denken over die case. Maar wat die fout doet in mijn ogen is de iPhone 100% houden en zodra die leeg gaat die over op accu van de iPhone zelf
@breaky57, oké, ik heb ook zitten denken over die case. Maar wat die fout doet in mijn ogen is de iPhone 100% houden en zodra die leeg gaat die over op accu van de iPhone zelf
Schijnbaar een erg moeilijk vraag: heeft de iPhone 6s (Plus) ondersteuning voor hoesjes/covers die automatisch het scherm uitzetten?
Met andere woorden: de functie die de iPad wel al lange tijd heeft en waardoor je niet de power button hoeft te gebruiken, maar gewoon je hoesje dichtklappen en klaar.
Reden dat ik het vraag is omdat ik de fout heb gemaakt om van een iPhone 5 naar een Galaxy S6 te gaan, maar laatstgenoemde heeft wel deze geweldige functionaliteit. En aangezien ik voor de 6s Plus of 7 Plus wil gaan (daar ben ik nog niet over uit), is deze functie toch wel erg handig.
edit: inmiddels mijn eigen vraag beantwoord door wat verder te zoeken. Blijkt het niet te hebben, toch wel een gemis. Laten we hopen dat ze het op de 7 Plus wel implementeren, want hoe groter de telefoon, hoe meer nut.
Met andere woorden: de functie die de iPad wel al lange tijd heeft en waardoor je niet de power button hoeft te gebruiken, maar gewoon je hoesje dichtklappen en klaar.
Reden dat ik het vraag is omdat ik de fout heb gemaakt om van een iPhone 5 naar een Galaxy S6 te gaan, maar laatstgenoemde heeft wel deze geweldige functionaliteit. En aangezien ik voor de 6s Plus of 7 Plus wil gaan (daar ben ik nog niet over uit), is deze functie toch wel erg handig.
edit: inmiddels mijn eigen vraag beantwoord door wat verder te zoeken. Blijkt het niet te hebben, toch wel een gemis. Laten we hopen dat ze het op de 7 Plus wel implementeren, want hoe groter de telefoon, hoe meer nut.
[ Voor 15% gewijzigd door MooDyBLueS op 19-05-2016 12:45 ]
Ik mag ook weer verlengen en zit te denken aan de 6s. Nu heb ik begrepen dat wanneer de Iphone 7 aangekondigd wordt, de prijzen van de Iphone 6s onmiddelijk zullen droppen.
Iemand hier ervaring mee ? Ik zit er niet op te wachten om nu een nieuw abonnement af te sluiten die vervolgens 2 maanden later €10,- p/m goedkoper is.
Iemand hier ervaring mee ? Ik zit er niet op te wachten om nu een nieuw abonnement af te sluiten die vervolgens 2 maanden later €10,- p/m goedkoper is.
In de app store staat een ios versie van coconut alleen in us store...breaky73 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:27:
[...]
Dit dus. Ik heb hier ook geen Mac liggen. Denk trouwens dat het wel meevalt met mijn batterij. Al heb ik gisteren wel een smart battery case aangeschaft. Dat is wel een verademing qua batterijduur!
[ Voor 3% gewijzigd door [RNMC] Viper op 20-05-2016 15:44 ]
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
2de hands wel, retail blijft tot de dag voor de eerste dag verkoop van de 7 hetzelfde. iig bij Apple, andere aanbieders zakken nog wel eens, maar das vaker zonder abbo. En vergeet niet dat die pas in september er is.xeple schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:51:
Ik mag ook weer verlengen en zit te denken aan de 6s. Nu heb ik begrepen dat wanneer de Iphone 7 aangekondigd wordt, de prijzen van de Iphone 6s onmiddelijk zullen droppen.
no comment
Tja ik weet eerlijk gezegd niet of dit goed of slecht is voor de batterij van de iPhone. Ik neem aan dat de Apple ingenieurs hier wel over nagedacht hebben.Nicj56 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:33:
iPhone is aangekomen vanavond na het werk even instellen.
Wat ik wel mooi vind is de constructie. Al is deze case nog steeds redelijk zwaar.
In mijn optiek creëer je een luie accu... Kan er ook langs zittenbreaky73 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 04:18:
[...]
Tja ik weet eerlijk gezegd niet of dit goed of slecht is voor de batterij van de iPhone. Ik neem aan dat de Apple ingenieurs hier wel over nagedacht hebben.
Wat ik wel mooi vind is de constructie. Al is deze case nog steeds redelijk zwaar.
De iPhone van mijn vriendin heeft sinds een tijdje ook accu problemen. Bij 20 tot 30% valt ie gewoon uit. Aanzetten lukt daarna wel maar valt meteen weer uit. Restore heeft helaas niet geholpen.
Gisteren Apple support gesproken en kennelijk is het express replacement program nu alleen nog maar voor Applecare gebruikers? Ik heb aangegeven dat ik voorheen hier gewoon gebruik van kon maken na betaling van 29 euro.
Maar volgens hem kan dat dus niet meer en moet ik naar een Apple store of opsturen en dan maximaal 8 dagen je telefoon kwijt met ook niet eens de garantie dat het verholpen kan worden.
Wel heeft de beste man nog even op afstand de diagnostics uitgelezen en kon mij vertellen dat er niks mis is met de batterij.
Jammer dat het zo gaat. Het vertrouwen is weg in de telefoon. M'n vriendin zit vaak in conference calls en dan valt ie gewoon plotseling uit.
Mijn vraag is, of mensen recentelijk gebruik gemaakt hebben van het express replacement program en geen Applecare hebben.
Gisteren Apple support gesproken en kennelijk is het express replacement program nu alleen nog maar voor Applecare gebruikers? Ik heb aangegeven dat ik voorheen hier gewoon gebruik van kon maken na betaling van 29 euro.
Maar volgens hem kan dat dus niet meer en moet ik naar een Apple store of opsturen en dan maximaal 8 dagen je telefoon kwijt met ook niet eens de garantie dat het verholpen kan worden.
Wel heeft de beste man nog even op afstand de diagnostics uitgelezen en kon mij vertellen dat er niks mis is met de batterij.
Jammer dat het zo gaat. Het vertrouwen is weg in de telefoon. M'n vriendin zit vaak in conference calls en dan valt ie gewoon plotseling uit.
Mijn vraag is, of mensen recentelijk gebruik gemaakt hebben van het express replacement program en geen Applecare hebben.
Enkele dagen geleden via de chat nog aangeboden gekregen voor 29 euro, dus het zal vast nog beschikbaar zijn. Heb je al met coconut battery (alleen OSX volgens mij) gekeken naar hoeveel % van de originele capaciteit nog beschikbaar is, ik meen dat Apple onder de 80% je batterij pas gratis vervangt.wes- schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:13:
De iPhone van mijn vriendin heeft sinds een tijdje ook accu problemen. Bij 20 tot 30% valt ie gewoon uit. Aanzetten lukt daarna wel maar valt meteen weer uit. Restore heeft helaas niet geholpen.
Ik gebruik de app Battery Life en zit ongeveer aan de 85%Rub147 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:17:
[...]
Enkele dagen geleden via de chat nog aangeboden gekregen voor 29 euro, dus het zal vast nog beschikbaar zijn. Heb je al met coconut battery (alleen OSX volgens mij) gekeken naar hoeveel % van de originele capaciteit nog beschikbaar is, ik meen dat Apple onder de 80% je batterij pas gratis vervangt.
Zelf ook die app geprobeerd en zit ook precies op 85 % nu vraag ik me af hoe is dat zo na 6 maanden? En hoe betrouwbaar is die app tegenover Coconut
Geprobeerd de iPhone te kalibreren? Klinkt als een accu die gewoon leeg is en een telefoon die dan denkt dat er nog 30% over is. zie: http://www.iculture.nl/tips/batterij-kalibreren-iphone-ipad/wes- schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:13:
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Ik heb kennelijk nooit goed gekalibreerd. Ik ga het vanavond proberen. Bedankt voor de link.homemix25 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:30:
[...]
Geprobeerd de iPhone te kalibreren? Klinkt als een accu die gewoon leeg is en een telefoon die dan denkt dat er nog 30% over is. zie: http://www.iculture.nl/tips/batterij-kalibreren-iphone-ipad/
Battery Life vertrouw ik wel (wel de juiste downloaden, die van Robert Tkotzyk)Pukson schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:54:
Zelf ook die app geprobeerd en zit ook precies op 85 % nu vraag ik me af hoe is dat zo na 6 maanden? En hoe betrouwbaar is die app tegenover Coconut
Coconut battery is ook prima, maar iets onhandiger voor iPhone aangezien je em dan aan de laptop moet hangen.
Edit: Ik heb zojuist de data van Battery Life voor de zekerheid met die van Coconut battery vergeleken. Die is hetzelfde.
[ Voor 41% gewijzigd door wes- op 23-05-2016 22:34 ]
Aah top dan! Officieel mogen apps niet de API gebruiken voor batterij enz. Als ik Stefan esser mag geloven vandaar mijn vraag.
Die kalibratie waar naar verwezen word (alhoewel soms door anderen in twijfel getrokken..) heb ik de afgelopen jaren meermaals uitgevoerd op een iPad 3 en iPhone 4.
Met Battery Life na 557 cycles een wear level van 18% op de iPad, 4 jaar in(tensief) gebruik.
En na 334 cycles een wear level van 11% op de iPhone, 3 jaar in gebruik
Sta er best van te kijken hoe goed die accu's nog zijn
Met Battery Life na 557 cycles een wear level van 18% op de iPad, 4 jaar in(tensief) gebruik.
En na 334 cycles een wear level van 11% op de iPhone, 3 jaar in gebruik
Sta er best van te kijken hoe goed die accu's nog zijn
NRG
Net weer even gecheckt met die app, alleen is nu mijn capacity ineens 95% dus twijfel ik wel degelijk aan de betrouwbaarheid
Hallo allen,
Vrouw heeft Iphone 6 plus met een probleempje.
Bovenin het scherm wordt de hele tijd een flikkerend balkje weergegeven.
Het lijkt alsof het notificatievenster vele malen per seconde heen en weer wordt geschoven.
En dan zakt het venster steeds verder naar beneden. (een ruk omschrijving volgens mijn vrouw ;-p)
Maar goed een filmpje doet wonderen. Dus bij deze youtube:
YouTube: iPhone 6 plus flickering screen
Dit is dus het probleem. Iemand anders ervaring hiermee?
Ennuh, het is uiteraard na het eerste jaar. Phone is 1,5 jaar oud.
Er worden reparatiebedragen genoemd van 365 euro
Absurd toch? Geldt hier niet de twee jaar minimale consumenten garantie?
Alle hulp is welkom.
Met vriendelijke groet,
Edit:
Heb ondertussen verder gezocht:
http://www.idigitaltimes....x-frame-drop-issue-486761
Geen verschil.
https://www.reddit.com/r/...6_plus_owners_had_screen/
https://discussions.apple.com/thread/6733876
Er zijn dus meer mensen met het zelfde probleem. Ik ga eens onderstaande tip volgen (genius vragen).
Het lijkt alsof het notificatievenster vele malen per seconde heen en weer wordt geschoven.
En dan zakt het venster steeds verder naar beneden. (een ruk omschrijving volgens mijn vrouw ;-p)
Alle hulp is welkom.
Met vriendelijke groet,
Edit:
Heb ondertussen verder gezocht:
http://www.idigitaltimes....x-frame-drop-issue-486761
Geen verschil.
https://www.reddit.com/r/...6_plus_owners_had_screen/
https://discussions.apple.com/thread/6733876
Er zijn dus meer mensen met het zelfde probleem. Ik ga eens onderstaande tip volgen (genius vragen).
[ Voor 19% gewijzigd door gubyan op 24-05-2016 21:36 ]
Allereerst dit is het 6S topic, dus je moet een generatie terug. Maar van wat ik zie in je filmpje lijkt mij zo een probleem meer iets dat gebeurt na een val of waterschade of een soort schadegubyan schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:43:
Hallo allen,
Alle hulp is welkom.
Met vriendelijke groet,
Succes.
Ik heb een vraag die ik nergens kan vinden op het internet enz, mijn iphone is gestolen en nu kreeg ik een sms van apple support dat mijn iphone gevonden was, ik blij natuurlijk en gebeld met Apple maar die weten van niks. Zijn er mensen die ook deze ervaring hebben.
Ik verneem het graag want ik weet nu niet wat ik moet doen, als ik de iphone lokaliseer dan staat die offline.
Ik verneem het graag want ik weet nu niet wat ik moet doen, als ik de iphone lokaliseer dan staat die offline.
Dit klinkt nogal vreemd en ik zou dan ook erg voorzichtig zijn. Het kan een phishing truc zijn om je apple-id en wachtwoord te achterhalen om iCloud activatie uit te zetten. Heb je je iPhone wel in 'Lost' modus gezet om aan te geven dat die gestolen is?
Heb mijn iPhone 6S 64GB space gray nu iets meer dan een week. Moet zeggen heb tot nu toe nog geen klachten van dat de batterij snel leeg loopt en dat hij warm zou zijn.
Goed toestel in mijn ogen.
Goed toestel in mijn ogen.
Mijn 6s begint plotseling kuren te vertonen. Vandaag is m'n capaciteit gevlogen onder de 80% en ook gedurende de dag zag ik binnen een half uur m'n percentage van 75% naar 45% en dan na tien minuten naar 35%. Volgend coconut battery heb ik 77.7% capaciteit... Dat word Apple even inlichten.
*snip* dit is het topic voor de iPhone 6s/6s Plus, niet het topic voor Apple watch bandjes.
[ Voor 78% gewijzigd door Daedalus op 28-05-2016 11:20 ]
Bing
Heb nu enige tijd de iPhone 6S, maar zit te denken aan een tempered glass screenprotector.
Welke zijn hier goed voor?
Ik heb een Moshi - iGlaze Armour hoesje, en wil hem er even af doen om de iphone schoon te maken, maar wat zit die er strak omheen zeg, krijg hem met geen mogelijkheid er meer af.
Meer mensen last van?
Meer mensen last van?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb zelf de Nillkin uit China gehaald. Op de iPhone van mijn moeder heb ik er een van de Hema geplakt die bizar genoeg precies hetzelfde lijkt als de Nillkin, geen kleurverschil.Nicj56 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:14:
Heb nu enige tijd de iPhone 6S, maar zit te denken aan een tempered glass screenprotector.
Vorige week met mijn vrouw naar de Xando (Apple winkel) gegaan, daar betaal je geloof ik 14 euro voor de glazen protector en het plaatsen. Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed zit. Als er dan ook maar 1 bubbetje onder zit plakken ze er gelijk een nieuwe op.
[ Voor 6% gewijzigd door yorroy op 30-05-2016 08:32 ]
Ik heb die van Belkin, die wordt geplaatst in de A-Mac winkel. Zit er superstrak op. Enige nadeel is dat deze protector rechte randen heeft, wat minder fijn is dan de afgeronde randen die sommige andere protectors hebben.
Van de ene op de andere dag kan ik geen muziek meer toevoegen aan mijn 6S Plus. Met mijn 5S had ik aangevinkt dat ik handmatig muziek wil toevoegen en het zo naar mn iPhone kon slepen in iTunes. Echter met de 6S kreeg ik dit niet werkend dus maakte ik een nieuwe iTunes Library die ik met Autofill sync naar m'n iPhone. Dit werkt nu dus niet meer, krijg hierbij de volgende melding:

Ligt niet aan het bestandstype, zijn gewoon mp3's en muziek die ik eerder op de iPhone heb gehad krijg ik er nu niet meer op. Iemand een idee wat ik met deze melding moet? De enige reacties die ik via Google vind zijn dingen als "zet een backup terug", "herstel je iPhone naar fabrieksinstellingen" en dat vind ik nogal een extreme ingreep voor iets onnozels dat gewoon moet werken.
Zowel iPhone als iTunes waren niet up to date toen het van de ene op andere dag niet meer werkte. Zojuist allebei geupdate maar maakt geen verschil; werkt nog steeds niet.

Ligt niet aan het bestandstype, zijn gewoon mp3's en muziek die ik eerder op de iPhone heb gehad krijg ik er nu niet meer op. Iemand een idee wat ik met deze melding moet? De enige reacties die ik via Google vind zijn dingen als "zet een backup terug", "herstel je iPhone naar fabrieksinstellingen" en dat vind ik nogal een extreme ingreep voor iets onnozels dat gewoon moet werken.
Zowel iPhone als iTunes waren niet up to date toen het van de ene op andere dag niet meer werkte. Zojuist allebei geupdate maar maakt geen verschil; werkt nog steeds niet.
Even nog terugkomen op de iPhone 6s van m'n vriendin die bij ongeveer 30% uit viel.
Afspraak gemaakt bij de Apple store Amsterdam, zij hebben eventjes gekeken maar konden niks vinden, batterij was kennelijk nog goed genoeg.
Desalniettemin toch een 'nieuwe' iPhone meegekregen. Prima service dus.
Afspraak gemaakt bij de Apple store Amsterdam, zij hebben eventjes gekeken maar konden niks vinden, batterij was kennelijk nog goed genoeg.
Desalniettemin toch een 'nieuwe' iPhone meegekregen. Prima service dus.
Denk dat het niet de juiste plek (bevooroordeeld)
om deze vraag te stellen. Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S7. Nu kan ik deze ruilen voor een Iphone 6s (64Gb). Ik heb in het verleden een aantal jaren een iphone gehad en mijn vrouw wil niet anders. Wat zouden jullie doen? Ik wil IOS wel weer eens proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 31-05-2016 10:53 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Je zult er waarschijnlijk spijt van krijgen, koop hem anders nieuw in apple store en probeer hem een week uit. Heb ik namelijk ook gedaan. Het beeldscherm en geluid (via headset) van die iPhone is echt veel minder dan die van de Samsung en voor mij is dat toch het belangrijkste geweest (en ook het feit dat er nog geen jailbreak was voor die iPhone), waardoor in mijn geval je de iPhone niet altijd kan updaten naar de laatste software met verbeteringen. Ik heb namelijk wat Cydia apps die ik vaak gebruik, (zoals youtube video's omzetten in mp3 of video die automatisch worden geplaatst in de itunes map van je iPhone etc.) en zulke zaken zijn gewoon standaard al mogelijk met de samsung (helemaal als die geroot is). Bij de iPhone niet, alles kopen en bekijken/beluisteren op een resp. minderwaardig beeldscherm/headset. De iPhone lag wel wat lekkerder in de hand en blijft zn 2e hands verkoopwaarde beter houdenErik1805 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:46:
Denk dat het niet de juiste plek (bevooroordeeld) om deze vraag te stellen. Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S7. Nu kan ik deze ruilen voor een Iphone 6s (64Gb). Ik heb in het verleden een aantal jaren een iphone gehad en mijn vrouw wil niet anders. Wat zouden jullie doen? Ik wil IOS wel weer eens proberen.
[ Voor 19% gewijzigd door danda op 31-05-2016 12:47 ]
Probeer de telefoon je vrouw anders wat uurtjes uit en maak dan je keuze.Erik1805 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:46:
Denk dat het niet de juiste plek (bevooroordeeld)om deze vraag te stellen. Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S7. Nu kan ik deze ruilen voor een Iphone 6s (64Gb). Ik heb in het verleden een aantal jaren een iphone gehad en mijn vrouw wil niet anders. Wat zouden jullie doen? Ik wil IOS wel weer eens proberen.
Ik heb toch besloten mijn S7 te houden.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Hier ook het probleem dat met 20% accu de iPhone 6s zich soms spontaan uitschakeld. Kan em daarna wel weer opstarten, maar na het invoeren van de pincode schakelt ie zichzelf weer uit. Heb Windows, dus kan geen coconut draaien om de capaciteit te controleren, maar heb wel een vermoeden dat die niet zo best is.
Lijkt dus wel een structureel probleem te zijn met de nieuwe lichting?
Je kan battery life downloaden van store. Deze toont dezelfde resultaten als Coconut battery. Je kan de ervaringen daarvan even teruglezen in dit topic.BaseLine schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:08:
Hier ook het probleem dat met 20% accu de iPhone 6s zich soms spontaan uitschakeld. Kan em daarna wel weer opstarten, maar na het invoeren van de pincode schakelt ie zichzelf weer uit. Heb Windows, dus kan geen coconut draaien om de capaciteit te controleren, maar heb wel een vermoeden dat die niet zo best is.
Net even geprobeerd. In het begin kreeg ik wisselende waardes te zien, met een lage uitschieter naar 79%. Maar nu ik het een tijdje heb draaien staat ie op 91% en wijkt de battery charge met 1% af van wat ik in mijn statusbalk zie. Lijkt dus wel ok te zijn dan.Phntm schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:22:
[...]
Je kan battery life downloaden van store. Deze toont dezelfde resultaten als Coconut battery. Je kan de ervaringen daarvan even teruglezen in dit topic.
Probeer ook net als hierboven vermeld was even je batterij te kalibreren. Hier is een handige guide die eerder werd gedeeld.BaseLine schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:30:
[...]
Net even geprobeerd. In het begin kreeg ik wisselende waardes te zien, met een lage uitschieter naar 79%. Maar nu ik het een tijdje heb draaien staat ie op 91% en wijkt de battery charge met 1% af van wat ik in mijn statusbalk zie. Lijkt dus wel ok te zijn dan.
Thanks, ga ik ook eens doen.Phntm schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:33:
[...]
Probeer ook net als hierboven vermeld was even je batterij te kalibreren. Hier is een handige guide die eerder werd gedeeld.
Het kalibreren had bij mij geen enkel resultaat, maar hij zou het kunnen proberen idd.Phntm schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:33:
[...]
Probeer ook net als hierboven vermeld was even je batterij te kalibreren. Hier is een handige guide die eerder werd gedeeld.
Dit had de telefoon van m'n vriendin ook, ik zag de waardes gewoon live achteruit gaan.BaseLine schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:30:
[...]
Net even geprobeerd. In het begin kreeg ik wisselende waardes te zien, met een lage uitschieter naar 79%. Maar nu ik het een tijdje heb draaien staat ie op 91% en wijkt de battery charge met 1% af van wat ik in mijn statusbalk zie. Lijkt dus wel ok te zijn dan.
Wat je nog zou kunnen proberen is een restore zonder backup terug te zetten voor een dagje ofzo.
Zojuist een iPhone 6s 64gb ontvangen van mijn werk! Ben benieuwd welke telefoon ik fijner zal vinden, mijn eigen iPhone 6 plus of deze nieuwe 6s.
De 6s vervangt mijn 5s, dus dat is in ieder geval een vooruitgang!
De 6s vervangt mijn 5s, dus dat is in ieder geval een vooruitgang!
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Verwijderd
Ik heb sinds 27 mei het toestel via Tele2. Sinds vandaag geeft hij 'geen service' aan. Ik heb het toestel tot nu toe altijd gedragen met een goed hoesje. Ik ben naar Belsimpel gegaan, zij hebben het abonnement aangesloten (waar het toestel erbij zat). De man kon niks doen en raadde mij aan om Tele2 zelf te bellen. Nadat ik hun instructies heb opgevolgd heb ik het simkaartje in een andere telefoon gezet: plots werkte het wel! Nu ligt het dus aan mijn toestel blijkbaar, alles werkt naar behoren en krassen zijn er nauwelijks. Nu wil ik mijn telefoon graag opsturen naar Tele2 maar die zullen het dan weer doorsturen naar Dynafix en ik heb geen zin in het waterschadegeklets. Een hard-reset is al doorgevoerd maar het hielp niet. Sterker nog, bij een andere simkaart gaf hij eerst aan dat de sim vergrendeld was en daarna gaf hij weer geen service aan.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 23:14 . Reden: Tekst toevoegen wat van waarde kan zijn op dit probleem ]
Heb je al een andere simkaart in de 6s geprobeerd? Mocht die ook niet werken, afspraak maken bij de genius bar.
Verwijderd
Ja, dit werkte ook niet. Wat ik al zei: voor de rest werkt het toestel als behoren, waarschijnlijk is dit een fabrieksfoutje. Weet iemand of ik dit toestel kan inruilen ook al heb ik het toestel met een abonnement? Ik heb hem nog nét geen twee weken in huis.Wouter36 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:45:
Heb je al een andere simkaart in de 6s geprobeerd? Mocht die ook niet werken, afspraak maken bij de genius bar.
Verwijderd
Tegenwoordig kun je volgens mij geen slechte telefoon meer kopen.(Zeker in het topsegment niet meer).
Android en iOS is net als Volkswagen en Ford.. Beiden goede auto's.. het ene is net meer je smaak dan de ander. Als je het wilt proberen, ga er zeker voor. Zo niet heb je absoluut een fijn toestel. De specs van de S7 zijn echt erg hoog. De camera is sowieso beter dan de iPhone. (qua beeldkwaliteit, fotograferen in het donker maar ook focus. Dat is supersnel). En het hogere resolutie scherm kun je ook beter gebruiken voor VR dan de iPhone. Maar als je dat toch al niet doet maakt het toch niet veel uit.
Android en iOS is net als Volkswagen en Ford.. Beiden goede auto's.. het ene is net meer je smaak dan de ander. Als je het wilt proberen, ga er zeker voor. Zo niet heb je absoluut een fijn toestel. De specs van de S7 zijn echt erg hoog. De camera is sowieso beter dan de iPhone. (qua beeldkwaliteit, fotograferen in het donker maar ook focus. Dat is supersnel). En het hogere resolutie scherm kun je ook beter gebruiken voor VR dan de iPhone. Maar als je dat toch al niet doet maakt het toch niet veel uit.
Verwijderd
Ik ben dus met mijn verhaal langs Amac gegaan, deze bevestigde na een x aantal tests dat er sowieso iets mis is met de hardware en dat gebruiksschade totaal uitgesloten is. Zaterdag naar de Genius Bar in de hoop dat zij dit probleem ook zien en mijn toestel inruilen.
dubbel grr.
[ Voor 93% gewijzigd door Martinus op 09-06-2016 08:27 ]
no comment
Verwijderd
Is het mogelijk om krasjes op je scherm te krijgen door nagels die je net geknipt hebt?
Ik heb nu sinds 12 uur mijn iPhone 6s hij is nog niet in mijn zak geweest of ergens anders geweest dan mijn hand + tafel...
Ik heb wel harde nagels + net geknipt.
Ik heb nu sinds 12 uur mijn iPhone 6s hij is nog niet in mijn zak geweest of ergens anders geweest dan mijn hand + tafel...
Als het goed is niet.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:44:
Is het mogelijk om krasjes op je scherm te krijgen door nagels die je net geknipt hebt?
Ik zou voor dat je telefoon binnenkrijgt een hoes en glazen screenprotector kopen.
Ongelooflijk... mijn vrouw heeft een 6S 64GB gekocht via Vodafone. Omdat we in het buitenland wonen en binnenkort naar Nederland verhuizen heeft ze hem bij haar ouders in Nederland laten bezorgen. Bij een bliksembezoekje van de week zag ze dat de telefoon die Vodafone geleverd heeft een 6S+ is en niet een 6S. Leuk zou je zeggen, more for the same money, maar mijn vrouw kan dat ding niet eens vasthouden. Na veel bellen en gefrustreerde gesprekken van Vodafone blijkt dat hij niet meer om te ruilen is omdat hij 2 weken plus een dag al op haar lag te wachten en de termijn voor ruilen twee weken is.
Ik heb tegen haar gezegd dat ik hem wel ruil op een of andere manier. De telefoon is gloednieuw, ongebruikt, alleen de shrinkwrap is van de doos. Prijs bij Apple is 969 versus 859 voor een 6S maar ik verwacht die delta niet in mijn zak te kunnen steken. Iemand tips om zo efficient mogelijk nieuw voor nieuw te ruilen?
Ik heb tegen haar gezegd dat ik hem wel ruil op een of andere manier. De telefoon is gloednieuw, ongebruikt, alleen de shrinkwrap is van de doos. Prijs bij Apple is 969 versus 859 voor een 6S maar ik verwacht die delta niet in mijn zak te kunnen steken. Iemand tips om zo efficient mogelijk nieuw voor nieuw te ruilen?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Misschien bij een pandjeswinkel kijken (zoals used products). Wie weet willen zij hem wel ruilen tegen die van jou? Persoonlijk had ik even een brief gestuurd naar Vodafone dat er sprake is van een wanprestatie. Nakoming is in dit geval namelijk mogelijk, aangezien een iPhone een genuszaak is. Of je kan het gooien op het conformiteitsvereiste (daar heb je het meeste kans op). Product voldoet niet aan de verwachtingen die gesteld zijn ten tijde van het aanschaffen van het toestel. Doet er dan niet zo zeer toe of er 14 dagen zijn verstreken.Dr. Strangelove schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:59:
Ongelooflijk... mijn vrouw heeft een 6S 64GB gekocht via Vodafone. Omdat we in het buitenland wonen en binnenkort naar Nederland verhuizen heeft ze hem bij haar ouders in Nederland laten bezorgen. Bij een bliksembezoekje van de week zag ze dat de telefoon die Vodafone geleverd heeft een 6S+ is en niet een 6S. Leuk zou je zeggen, more for the same money, maar mijn vrouw kan dat ding niet eens vasthouden. Na veel bellen en gefrustreerde gesprekken van Vodafone blijkt dat hij niet meer om te ruilen is omdat hij 2 weken plus een dag al op haar lag te wachten en de termijn voor ruilen twee weken is.
Dank je. Ik heb een uitgebreid relaas gestuurd naar de klachtenafdeling van Vodafone, wie weet levert het wat op.
Als het een roze is, wil mijn vrouw wel ruilen zegt zeDr. Strangelove schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:59:
Sorry, zilver
Heeft iemand ervaring met het omwisselen van een iPhone bij Apple tegen betaling? Mijn iPhone is in het water gevallen en nu wil ik deze om laten ruilen bij Apple. Maar hoe werkt dat precies met Find my iPhone? Ik zie tot mijn grote verbazing dat deze niet op www.icloud.com staat op mijn nieuwe Apple ID, en de oude weet ik helaas niet meer...
FMI moet je kunnen uitzetten om aan te tonen dat je de eigenaar bent. Mocht dat niet lukken, dan kan het altijd nog met de aankoopbon.EValentino schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:16:
Heeft iemand ervaring met het omwisselen van een iPhone bij Apple tegen betaling? Mijn iPhone is in het water gevallen en nu wil ik deze om laten ruilen bij Apple. Maar hoe werkt dat precies met Find my iPhone? Ik zie tot mijn grote verbazing dat deze niet op www.icloud.com staat op mijn nieuwe Apple ID, en de oude weet ik helaas niet meer...
Na jaren Android te hebben gehad wil ik als de iPhone 7 uitkomt daar voor gaan. Alleen wel wat vragen. Koop je een Android Smartphone, dan moet je een Google account hebben. Kun je dat ook gebruiken als je een iPhone koopt? Of hoef je dan geen account hebben?
Nog een vraag, komt er update over the air bij een iPhone? En de laatste vraag, als je de usb kabel met iphone in een laptop steekt, ziet de laptop dan een iPhone, of moet je dan een imac hebben? Ik hoop antwoorden te krijgen
Nog een vraag, komt er update over the air bij een iPhone? En de laatste vraag, als je de usb kabel met iphone in een laptop steekt, ziet de laptop dan een iPhone, of moet je dan een imac hebben? Ik hoop antwoorden te krijgen
1) je kunt je Google account gebruiken voor mail, contacten etc. En die worden ook gesynchroniseerd. Maar daarnaast heb je ook een Apple ID nodig.wilke77 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:07:
Na jaren Android te hebben gehad wil ik als de iPhone 7 uitkomt daar voor gaan. Alleen wel wat vragen. Koop je een Android Smartphone, dan moet je een Google account hebben. Kun je dat ook gebruiken als je een iPhone koopt? Of hoef je dan geen account hebben?
2) ja. Kan ook via iTunes (pc) mocht je dat willen.
3) je laptop ziet je iPhone. Kan ook met pc. Echter heb je dan bijvoorbeeld alleen toegang tot foto's ed. Muziek drag en drop werkt bijvoorbeeld niet. Althans, naar mijn weten kan je het niet afspelen op je iPhone. Bestanden erop zetten kan. Je kunt ook iCloud drive gebruiken om bestanden via de cloud van je pc naar iPhone te sturen.
En waar doe ik dat, op iPhone site? Of geeft het toestel dat wel aan? Ik vraag dit omdat ik niet graag voor verrassingen kom te staan die ik niet wil.
1) je kunt je Google account gebruiken voor mail, contacten etc. En die worden ook gesynchroniseerd. Maar daarnaast heb je ook een Apple ID nodig.
3) je laptop ziet je iPhone. Kan ook met pc. Echter heb je dan bijvoorbeeld alleen toegang tot foto's ed. Muziek drag en drop werkt bijvoorbeeld niet. Althans, naar mijn weten kan je het niet afspelen op je iPhone. Bestanden erop zetten kan. Je kunt ook iCloud drive gebruiken om bestanden via de cloud van je pc naar iPhone te sturen.
[/quote]
1) je kunt je Google account gebruiken voor mail, contacten etc. En die worden ook gesynchroniseerd. Maar daarnaast heb je ook een Apple ID nodig.
[/quote]
[quote]wilke77 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:08:
En waar doe ik dat, op iPhone site? Of geeft het toestel dat wel aan? Ik vraag dit omdat ik niet graag voor verrassingen kom te staan die ik niet wil.
En waar doe ik dat, op iPhone site? Of geeft het toestel dat wel aan? Ik vraag dit omdat ik niet graag voor verrassingen kom te staan die ik niet wil.Oppernerd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:17:
[...]
Kan er iemand mij helpen.
Waar kan ik mijn info wijzigen?Ik zie mijn nummer staan, maar de naam van mijn vriendin staat en als ik mijn info klik kom ik terecht op haar nummer.
Ook bij contacten staat er naast haar nummer (licht grijs IK)
Als ik Siri, of mail, contacten, agenda ga blijf ik nog steeds de naam van mijn vriendin zien.
Zou dit graag willen wijzigen zodat dit niet verbonden zit met mijn vriendin haar iphone.
Dit is mijn eigen iphone.
Waar kan ik mijn info wijzigen?Ik zie mijn nummer staan, maar de naam van mijn vriendin staat en als ik mijn info klik kom ik terecht op haar nummer.
Ook bij contacten staat er naast haar nummer (licht grijs IK)
Als ik Siri, of mail, contacten, agenda ga blijf ik nog steeds de naam van mijn vriendin zien.
Zou dit graag willen wijzigen zodat dit niet verbonden zit met mijn vriendin haar iphone.
Dit is mijn eigen iphone.
[ Voor 20% gewijzigd door Deefje85 op 19-06-2016 01:30 ]
Maak een backup naar je eigen icloud, gooi je iphone naar fabrieksinstellingen en stel het in als een nieuwe iphone and doe vervolgens een restore van je gegevens?Deefje85 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 01:08:
Kan er iemand mij helpen.
Waar kan ik mijn info wijzigen?Ik zie mijn nummer staan, maar de naam van mijn vriendin.
Zou dit graag willen wijzigen zodat dit niet verbonden zit met mijn vriendin haar, maar gewoon op mijn eigen naam en gegevens.
Heb gisteren juist de nieuwe iphone 6s gekocht en mijn backup er opgezet.Phntm schreef op zondag 19 juni 2016 @ 01:30:
[...]
Maak een backup naar je eigen icloud, gooi je iphone naar fabrieksinstellingen en stel het in als een nieuwe iphone and doe vervolgens een restore van je gegevens?
Gebruikt ze dezelfde Apple ID?Deefje85 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:40:
[...]
Heb gisteren juist de nieuwe iphone 6s gekocht en mijn backup er opgezet.
Tijdje geleden de volgende vraag al eens gesteld maar sindsdien nog geen oplossing gevonden. Kan ook helemaal niks vinden via Google, dus ik probeer het nog een keer en nu iets uitgebreider.
Wanneer ik met mijn iPhone 6S+ video opneem, gewoon met de camera app van Apple zelf, wordt het geluid dat opgenomen wordt enorm gedempt (alosf je onder water zit) wanneer er een klein beetje lawaai te horen is. Dit gebeurt helemaal abrupt. Is het lawaai weg dan wordt het geluid na een paar seconden weer normaal. Dit is heel storend want die drempel ligt erg laag waardoor ik de meeste filmpjes weg kan gooien bij gebrek aan goed geluid. Van het weekend filmpjes proberen te maken van een motor die langs reed maar het geluid viel constant weg wanneer hij langs mij reed.
Zie hier hoe de audiotracks van twee van de video's eruit zien:

Het is duidelijk dat het geluid nog lang niet clipped dus je verwacht niet dat de iPhone de gevoeligheid van de microfoon aanpast.
Iemand bekend met dit probleem? Zoals gezegd kan ik via Google en Youtube he-le-maal niets vinden en de iPhone zelf heeft natuurlijk geen geluidsinstellingen voor de camera. Ik ben dus een beetje lost, want juist een van de redenen dat ik de 6S+ heb genomen is de camera die nu dus een beetje nutteloos is.
Edit:
Bij gebruik alternatieve camera apps hetzelfde resultaat.
Wanneer ik met mijn iPhone 6S+ video opneem, gewoon met de camera app van Apple zelf, wordt het geluid dat opgenomen wordt enorm gedempt (alosf je onder water zit) wanneer er een klein beetje lawaai te horen is. Dit gebeurt helemaal abrupt. Is het lawaai weg dan wordt het geluid na een paar seconden weer normaal. Dit is heel storend want die drempel ligt erg laag waardoor ik de meeste filmpjes weg kan gooien bij gebrek aan goed geluid. Van het weekend filmpjes proberen te maken van een motor die langs reed maar het geluid viel constant weg wanneer hij langs mij reed.
Zie hier hoe de audiotracks van twee van de video's eruit zien:

Het is duidelijk dat het geluid nog lang niet clipped dus je verwacht niet dat de iPhone de gevoeligheid van de microfoon aanpast.
Iemand bekend met dit probleem? Zoals gezegd kan ik via Google en Youtube he-le-maal niets vinden en de iPhone zelf heeft natuurlijk geen geluidsinstellingen voor de camera. Ik ben dus een beetje lost, want juist een van de redenen dat ik de 6S+ heb genomen is de camera die nu dus een beetje nutteloos is.
Edit:
Bij gebruik alternatieve camera apps hetzelfde resultaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Recrush op 20-06-2016 13:20 ]
Heel vreemd. Gebruik je een case of sticker dat de microfoon kan blokkeren? Degene aan de achterkant, tussen je camera en flashmodule.
Waarom heb je verschillende Apple ID's?EValentino schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:16:
http://www.apple.com/icloud/icloud-drive/wilke77 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:11:
[...]
https://support.apple.com/en-us/HT201104
Ik gebruik een case die niet in de weg zit, en ook zonder case doet het zich voor. Als iets de microfoon zou blokkeren zou dat ook betekenen dat het geluid altijd gedempt is, waar het bij mij alleen gebeurt wanneer er veel geluid is. Ik denk dus eerder aan software.Oppernerd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:26:
[...]
Heel vreemd. Gebruik je een case of sticker dat de microfoon kan blokkeren? Degene aan de achterkant, tussen je camera en flashmodule.
Als je vermoedt dat het een software probleem is, dan is het vrij simpel om uit te zoeken of dat ook daadwerkelijk zo is. Dmv een (DFU) herstel.Recrush schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:59:
[...]
Ik gebruik een case die niet in de weg zit, en ook zonder case doet het zich voor. Als iets de microfoon zou blokkeren zou dat ook betekenen dat het geluid altijd gedempt is, waar het bij mij alleen gebeurt wanneer er veel geluid is. Ik denk dus eerder aan software.
Alsnog, waarom heb je dan verschillende Apple ID's? Een Apple ID is verbonden aan persoon, niet aan een apparaat. Vind ik zelf niet zo verstandig.EValentino schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:32:
[...]
Ik heb deze overgenomen van mijn werk na een pilot
Dat moest helaas, we moesten een Apple ID aanmaken met het zakelijke mail adres als Apple ID.MarcoC schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:38:
[...]
Alsnog, waarom heb je dan verschillende Apple ID's? Een Apple ID is verbonden aan persoon, niet aan een apparaat. Vind ik zelf niet zo verstandig.
Mooie boel, vandaag uit werk loop ik 5 minuten door de regen. Mijn iphone 6s plus zit in mijn broekzak.
Ik kom thuis en zie dat mijn iphone op koptelefoon stand staat. Ik hoor geen geluid meer als ik wat wil afspelen.
Als ik gebeld wordt hoor ik dat nog wel.
Lekkere boel dit
Ik kom thuis en zie dat mijn iphone op koptelefoon stand staat. Ik hoor geen geluid meer als ik wat wil afspelen.
Lekkere boel dit
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik vermoed het, maar weet het dus niet zeker dus vandaar eerst de vraag of iemand er bekend mee is. Ga niet zomaar even een herstel doen in de hoop dat dat het oplost zonder te weten of er een behandelbare oorzaak is. Het klinkt vrij simpel maar niemand die veel data op z'n telefoon heeft zou dat maar gewoon "eventjes" doen denk ik zo..Oppernerd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:04:
[...]
Als je vermoedt dat het een software probleem is, dan is het vrij simpel om uit te zoeken of dat ook daadwerkelijk zo is. Dmv een (DFU) herstel.
Heb ik ook gehad met mijn 6s Plus door een enorme regenbui in Amerika. Maaaaar, met een beetje geluk werkt hij vanavond weer, bij mij was het ook weer vrij snel gefixt.Mars18 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:57:
Mooie boel, vandaag uit werk loop ik 5 minuten door de regen. Mijn iphone 6s plus zit in mijn broekzak.
Lekkere boel dit
Kost express replacement voor een iPhone 6s ook 30,-? Kan het namelijk nergens op de apple site vinden.
Heb haar nummer verwijderd en nu is het in orde. Nog altijd geen idéé hoe het komt.
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.