Ik gebruik nu nog een Android Smartphone en wil graag overstappen naar iPhone als de nieuwe uitkomt. Hoelang word de iPhone ondersteunt als systeemupdate en ios 10, 11 enz?
Om een voorbeeld te geven: De iPhone 5 (september 2012) krijgt in september een update naar iOS 10.wilke77 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:23:
Ik gebruik nu nog een Android Smartphone en wil graag overstappen naar iPhone als de nieuwe uitkomt. Hoelang word de iPhone ondersteunt als systeemupdate en ios 10, 11 enz?
De iPhone 4s van het jaar daarvoor krijgt nu geen update meer naar iOS 10. Binnen enkele weken wordt iOS 9.3.3 uitgerold, en dat zal (een van de) laatste update(s) zijn voor dit toestel.
Met dit gegeven zou ik veilig durven stellen dat toekomstige iPhones nog zeker 4 jaar van updates worden voorzien. Maargoed; resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Bedankt, duidelijk. Nu nog wachten tot septembersww89 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:30:
[...]
Om een voorbeeld te geven: De iPhone 5 (september 2012) krijgt in september een update naar iOS 10.
De iPhone 4s van het jaar daarvoor krijgt nu geen update meer naar iOS 10. Binnen enkele weken wordt iOS 9.3.3 uitgerold, en dat zal (een van de) laatste update(s) zijn voor dit toestel.
Met dit gegeven zou ik veilig durven stellen dat toekomstige iPhones nog zeker 4 jaar van updates worden voorzien. Maargoed; resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
IK ben nu overgestapt van iphone 4s naar iphone 6s.wilke77 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:23:
[...]
Bedankt, duidelijk. Nu nog wachten tot september
Mijn iphone 4s heeft de laatste update had en nu gaat die héél traag vooruit.
En wat als een hard reset doet?Deefje85 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:34:
[...]
IK ben nu overgestapt van iphone 4s naar iphone 6s.
Mijn iphone 4s heeft de laatste update had en nu gaat die héél traag vooruit.
Niet veel verschil. Hij is wel al een aantal keer goed gevallen ook
Verwijderd
Ik heb een paar weken geleden mijn defecte iPhone 6s kunnen omruilen bij de Apple store. Ik vraag mij af: is mijn vervangend toestel refurbished of niet?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 15:06 ]
Ja, maar hersteld tot gloednieuw. Geen enkel verschil met een toestel die uit een gloednieuwe wrapped doosje komt. Maak je er geen zorgen om en sta er niet stil bij.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:54:
Ik heb een paar weken geleden mijn defecte iPhone 6s kunnen omruilen bij de Apple store. Ik vraag mij af: is mijn vervangend toestel refurbished of niet?

Verwijderd
Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Is dit vervangend toestel dan zeg maar tweedehands en eerder gebruikt door een andere persoon of is dit toestel gewoon niet tot de keuring gekomen in de fabriek?
Gelukkig die zelfde avond werkte alles weerFuwor schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:21:
[...]
Heb ik ook gehad met mijn 6s Plus door een enorme regenbui in Amerika. Maaaaar, met een beetje geluk werkt hij vanavond weer, bij mij was het ook weer vrij snel gefixt.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb de 6S sinds november ongeveer en wat me toen verbaasde was de goede batterijduur. Hoewel ik er de hele weekend mee bezig was, ging de batterij ruim langer dan een dag mee.
Echter heb ik het gevoel nu dat het veel korter is geworden. Vandaag bijv al op 38% nadat er volgens de iPhone zelf 3.38u is gebruikt (vooral uitsluitend lezen op Safari) en 17.21u standby heeft gestaan. Dat is niet super slecht, maar minder dan m'n eerste indruk.
Hebben jullie dit ook of komt het ook door de ouderdom van de batterij?
Echter heb ik het gevoel nu dat het veel korter is geworden. Vandaag bijv al op 38% nadat er volgens de iPhone zelf 3.38u is gebruikt (vooral uitsluitend lezen op Safari) en 17.21u standby heeft gestaan. Dat is niet super slecht, maar minder dan m'n eerste indruk.
Nog een ebay screenprotector voor de 6 liggen. Past deze op een 6s? Hierbij doel ik vooral op de uitsparingen etc. Want 'passen' zal 'ie zeker wel
Volgens mij wel. Ik had nog een aantal screenpotectors liggen voor de 6S en die gingen prima op de 6 van mn moeder. Dus andersom vast ook.brasov schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:40:
Nog een ebay screenprotector voor de 6 liggen. Past deze op een 6s? Hierbij doel ik vooral op de uitsparingen etc. Want 'passen' zal 'ie zeker wel
Ik heb dat in die zin ook, dat het bij mij alleen voorkomt als ik de spotify-app erop heb staan. Er zijn diverse internet sites waarop veel mensen klagen dat de app sinds de laatste update de accu leegzuigt, ook als de app helemaal niet draait.androids schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:27:
Ik heb de 6S sinds november ongeveer en wat me toen verbaasde was de goede batterijduur. Hoewel ik er de hele weekend mee bezig was, ging de batterij ruim langer dan een dag mee.
Heb verversen op achtergrond uitgezet en het lijkt nu wat beter maar nog steeds niet super te zijn.
Heb jij misschien ook spotify op je telefoon? Dan kun je het eens vergelijken als hij er wel en ook niet op staat.
(Ook de facebook app staat er trouwens om bekend dat deze je accu snel leeg krijgt)
Als leuke aanvulling Facebook Messenger doet dat ookZonnetje83 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:33:
[...]
Ik heb dat in die zin ook, dat het bij mij alleen voorkomt als ik de spotify-app erop heb staan. Er zijn diverse internet sites waarop veel mensen klagen dat de app sinds de laatste update de accu leegzuigt, ook als de app helemaal niet draait.
Heb verversen op achtergrond uitgezet en het lijkt nu wat beter maar nog steeds niet super te zijn.
Heb jij misschien ook spotify op je telefoon? Dan kun je het eens vergelijken als hij er wel en ook niet op staat.
(Ook de facebook app staat er trouwens om bekend dat deze je accu snel leeg krijgt)
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Heb idd Spotify erop staan. Gebruik het wel vaal, dus lastig om eraf te halen. Heb echter geen probleem met fb messenger eraf te halen. Vreemd genoeg heb ik voor vrijwel alle apps verversen op het achtergrond uit gezet.Zonnetje83 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:33:
[...]
Heb jij misschien ook spotify op je telefoon?
Aha! Beiden zijn (zie internet fora) energie slurpers, net als de Facebook App. Ik gebruik spotify dus ook dus ik neem het voor nu maar voor lief, maar als ik ook maar even luister dan zie ik de procenten er vanaf vliegen. Hebben ze het ook veel over op het net.androids schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:23:
[...]. Vreemd genoeg heb ik voor vrijwel alle apps verversen op het achtergrond uit gezet.
Eerst idd maar beginnen met messenset verwijderen en dan hopen dat dat het was!
Welke screenprotector is op het moment de best buy?
Liefst een van aliexpress oid waarbij er rekening wordt gehouden met bolling van het scherm..
Liefst een van aliexpress oid waarbij er rekening wordt gehouden met bolling van het scherm..
Ik zie vaak langskomen dan mensen hun iPhone omruilen als er iets mis is voor een refurb (opgelapt toestel) net kwam ik een recente uitspraak tegen in het nadeel van Apple.
http://uitspraken.rechtsp...d=ECLI:NL:RBAMS:2016:4197
Misschien iets om in het achterhoofd te houden in het geval van een productie fout.
http://uitspraken.rechtsp...d=ECLI:NL:RBAMS:2016:4197
Misschien iets om in het achterhoofd te houden in het geval van een productie fout.
Hallo,
Ik wil een iPhone 6s 64GB bij mobiel.nl bestellen i.c.m. een Tele2 abo van 4gb en onbeperkt minuten. Via mobiel.nl betaal ik maar €590,- voor deze telefoon en het abo is maar €21,- per maand, veel goedkoper wordt het niet volgens mij.
Hoe bevalt jullie de service van mobiel.nl? Mijn abo bij KPN verloopt trouwens 13 september, betekent dit dat ik pas 15 juli een nieuwe abo kan afsluiten? Mijn huidige telefoon is kapot gegaan en eigenlijk heb ik niet zo veel zin om lang te wachten.
Ik kreeg overigens mij mobiel.nl maar geen persoon aan de lijn, vandaar dat ik hier m'n vragen stel.
Ben benieuwd!
Excuses, ik zie dat ik in het verkeerde topic zit.
Ik wil een iPhone 6s 64GB bij mobiel.nl bestellen i.c.m. een Tele2 abo van 4gb en onbeperkt minuten. Via mobiel.nl betaal ik maar €590,- voor deze telefoon en het abo is maar €21,- per maand, veel goedkoper wordt het niet volgens mij.
Hoe bevalt jullie de service van mobiel.nl? Mijn abo bij KPN verloopt trouwens 13 september, betekent dit dat ik pas 15 juli een nieuwe abo kan afsluiten? Mijn huidige telefoon is kapot gegaan en eigenlijk heb ik niet zo veel zin om lang te wachten.
Ik kreeg overigens mij mobiel.nl maar geen persoon aan de lijn, vandaar dat ik hier m'n vragen stel.
Ben benieuwd!
Excuses, ik zie dat ik in het verkeerde topic zit.
[ Voor 4% gewijzigd door SavageBrother op 12-07-2016 15:24 ]
It's dogged that does it
Express Replacement kan alleen nog maar als je al een AppleCare+ overeenkomst hebt. Je gebruikt dan de fee voor een 'incident' (je mag twee incidenten hebben). Voor een 6s is dat 99 Euro.Untouchablezz20 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:40:
Kost express replacement voor een iPhone 6s ook 30,-? Kan het namelijk nergens op de apple site vinden.
https://support.apple.com...rvice/express-replacement
http://www.apple.com/nl/support/products/iphone.html
Als het gaat om een reparatie/omruil onder garantie is Express Replacement overigens niet beschikbaar... Maar dan zou ik voor de snelste afhandeling een afspraak bij een Apple Store maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 22-07-2016 14:35 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik heb een vraagje aan iedereen worden jullie touch ID knoppen ook zo warm als je in de touch ID scherm waar je meer vingers kan toevoegen steeds je vinger scant om te kijke of je telefoon onderscheid kan maken welke vinger afdruk behoord tot welke geregistreerde vinger? Die van mij word na een paar keer erg warm, en vroeg me af of ik de enige ben tijdens het opladen geen last hiervan.
Ik kan me niet herinneren dat het warm werd tijdens het instellen van mijn vingers.Phntm schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 02:44:
Ik heb een vraagje aan iedereen worden jullie touch ID knoppen ook zo warm als je in de touch ID scherm waar je meer vingers kan toevoegen steeds je vinger scant om te kijke of je telefoon onderscheid kan maken welke vinger afdruk behoord tot welke geregistreerde vinger? Die van mij word na een paar keer erg warm, en vroeg me af of ik de enige ben tijdens het opladen geen last hiervan.
Mijn iPhone 6s Plus slurpt batterij sinds iOS 9.3.3. Net 10 minuten spotify geluisterd en mijn batterij ging met 10 procent omlaag. De iPhone werd gloeiend heet.
Hebben meer mensen hier last van?
Ja, ik. Dit schijnt aan de spotify app te liggen, op het internet heb ik er diverse forum topics over gevonden. Maar schijnt voor 9.3.3 ook al zo geweest te zijn (had toen nog Apple music). Spotify doet er tot nu goe kennelijk no weinig/niets aanmartijnmartijn schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:00:
Mijn iPhone 6s Plus slurpt batterij sinds iOS 9.3.3. Net 10 minuten spotify geluisterd en mijn batterij ging met 10 procent omlaag. De iPhone werd gloeiend heet.
Spotify, Facebook, beiden energie slurpers...
Oke, dat is behoorlijk vervelend, gebruik Spotify vaak. Facebook gebruik ik al niet meer, alleen de webpagina aangezien dit even makkelijk werkt. Bedankt voor je reactie!Zonnetje83 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:06:
[...]
Ja, ik. Dit schijnt aan de spotify app te liggen, op het internet heb ik er diverse forum topics over gevonden. Maar schijnt voor 9.3.3 ook al zo geweest te zijn (had toen nog Apple music). Spotify doet er tot nu goe kennelijk no weinig/niets aan
Spotify, Facebook, beiden energie slurpers...
Ik heb sinds 2 weken weer een 6s Plus. Laatste versie iOS er ook op.
Want me opvalt; mijn 'gewone' 6s en iPhone SE gaven 2 korte trillingen wanneer ik de oplader aansloot en het toestel op Stil stond.
Ik heb mijn 6s Plus ook vaak op de stille stand staan, maar deze trilt niet als ik de lader aansluit.
Doet de 6(s) Plus dit niet of waar kan dit aan liggen? Niet dat ik het mis, maar het valt me wel op.
Trillen als melding bij gesprek of bericht doet het wel gewoon.
Ik krijg wel 2 trillingen bij aansluiten van de lader als ik het schuifje Trillen Bij Geluid Uit op aan heb staan.
Maar volgens mij trilt de iPhone toch altijd in de stille modus bij het aansluiten van de lader?
Want me opvalt; mijn 'gewone' 6s en iPhone SE gaven 2 korte trillingen wanneer ik de oplader aansloot en het toestel op Stil stond.
Ik heb mijn 6s Plus ook vaak op de stille stand staan, maar deze trilt niet als ik de lader aansluit.
Doet de 6(s) Plus dit niet of waar kan dit aan liggen? Niet dat ik het mis, maar het valt me wel op.
Ik krijg wel 2 trillingen bij aansluiten van de lader als ik het schuifje Trillen Bij Geluid Uit op aan heb staan.
Maar volgens mij trilt de iPhone toch altijd in de stille modus bij het aansluiten van de lader?
[ Voor 18% gewijzigd door freddyathlon op 30-07-2016 10:21 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat de 6s Plus gewoon hoort te doen wat jij wilt. Ik heb mijn toestellen altijd op stil gehad omdat ik een hekel heb aan ringtones (in publieke ruimtes) en als ik niet bij mij toestel ben heeft een ringtone ook geen zin. Daardoor ben ik bekend met alle trilmomentjesfreddyathlon schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:16:
Ik heb sinds 2 weken weer een 6s Plus. Laatste versie iOS er ook op.
Voor mij is het trillen bij het aansluiten op de lader dé feedback die ik nodig heb om mij te laten vertellen dat het toestel succesvol gaat laden. Ik kan mij het gemis dan ook goed voorstellen. Ik heb alleen geen oplossing voor je, behalve de standaard dingen als geluidsinstellingen nalopen, harde reset (aan/uit + home indrukken tot het Apple logo in beeld komt) of herstellen via iTunes. Een backup is tegenwoordig immers snel weer teruggezet
Edit: zie hieronder
Jouw 6s Plus trilt dus ook bij het aansluiten van de lader terwijl Trillen Bij Geluid Uit ook uit staat?sww89 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:31:
[...]
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat de 6s Plus gewoon hoort te doen wat jij wilt. Ik heb mijn toestellen altijd op stil gehad omdat ik een hekel heb aan ringtones (in publieke ruimtes) en als ik niet bij mij toestel ben heeft een ringtone ook geen zin. Daardoor ben ik bekend met alle trilmomentjes![]()
Voor mij is het trillen bij het aansluiten op de lader dé feedback die ik nodig heb om mij te laten vertellen dat het toestel succesvol gaat laden. Ik kan mij het gemis dan ook goed voorstellen. Ik heb alleen geen oplossing voor je, behalve de standaard dingen als geluidsinstellingen nalopen, harde reset (aan/uit + home indrukken tot het Apple logo in beeld komt) of herstellen via iTunes. Een backup is tegenwoordig immers snel weer teruggezet
Ik vond op het Apple forum ook nog deze: https://discussions.apple.../7550502?start=0&tstart=0
[ Voor 5% gewijzigd door freddyathlon op 30-07-2016 10:47 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Sorry niet goed gelezen (of het kwam deels door je edit) maar je hebt gelijk. Hij trilt inderdaad niet als Trillen Bij Geluid Uit uit staat.freddyathlon schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:35:
[...]
Jouw 6s Plus trilt dus ook bij het aansluiten van de lader terwijl Trillen Bij Geluid Uit ook uit staat?
Ik vond op het Apple forum ook nog deze: https://discussions.apple.../7550502?start=0&tstart=0
Hoezo zou je die optie überhaupt uit willen hebben staan eigenlijk?
Soms wil ik gewoon helemaal geen geluid of trilling horen/waarnemensww89 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:54:
[...]
Sorry niet goed gelezen (of het kwam deels door je edit) maar je hebt gelijk. Hij trilt inderdaad niet als Trillen Bij Geluid Uit uit staat.
Hoezo zou je die optie überhaupt uit willen hebben staan eigenlijk?
Bedankt voor je reactie.
freddyathlon schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:57:
[...]
Soms wil ik gewoon helemaal geen geluid of trilling horen/waarnemen
Bedankt voor je reactie.
offtopic:
Blijkbaar wel bij het laden haha
Blijkbaar wel bij het laden haha
Klopt, net als jij; je hebt dan de bevestiging dat de lader werkt en dat je toestel wordt opgeladen.
ik heb laatst vanuit een sd kaart fotos op mijn iphone gezet via itunes (browsen naar een map en deze syncen). De sd kaart leeggemaakt hierna. Nu zijn de fotos netjes op mn iphone gekomen in een mapje (bijvoorbeeld "203 van mijn Mac". Nu wil ik een aantal fotos verwijderen, alleen er is geen delete knop binnen de mapjes. Kom de komende tijd niet in de buurt van mn itunes dus via de laptop wil het niet. Iemand een andere manier?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik heb slecht nieuws voor je, als je selectief wilt verwijderen, dan moet je eerst die fotos uit de map zelf op je mac verwijderen en dan diezelfde map opnieuw synchen met je telefoon. Synced foto's kun je alleen vanaf de oorsprong zelf beïnvloeden, dus de Mac die je hebt gebruikt om deze erop te zetten.Flipm0de schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:46:
ik heb laatst vanuit een sd kaart fotos op mijn iphone gezet via itunes (browsen naar een map en deze syncen). De sd kaart leeggemaakt hierna. Nu zijn de fotos netjes op mn iphone gekomen in een mapje (bijvoorbeeld "203 van mijn Mac". Nu wil ik een aantal fotos verwijderen, alleen er is geen delete knop binnen de mapjes. Kom de komende tijd niet in de buurt van mn itunes dus via de laptop wil het niet. Iemand een andere manier?
Ik heb zelf de 6s met de laatste update. Wat mij opvalt is dat ik in de nacht 10% verlies in standby. Is dit normaal?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Je zou kunnen kijken naar apps die op de achtergrond draaien. O.a. Facebook is een echte batterijslurper. Draait er bij jou veel in de achtergrond of zijn er specifieke (bedrijfs)apps geïnstalleerd misschien? Probeer ook eens je toestel uit en aan te zetten eens in de zoveel tijd. Dit scheelt ook al, heb ik weleens gemerkt.Erik1805 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:49:
Ik heb zelf de 6s met de laatste update. Wat mij opvalt is dat ik in de nacht 10% verlies in standby. Is dit normaal?
Ik verlies zelf zo'n 2% in een nacht, daar maak ik me echt niet druk om. Maar mijn 6s Plus heeft een grotere accu, dus misschien verlies ik in verhouding wel wat meer ook.
Je kan onder Battery in Settings zien wat je grootste batterijslurpers zijn.
Pfff er komt op iCulture weer een mockup van een blauwe iPhone 7 voorbij. Man wat zou ik die kleur graag willen op mijn volgende iPhone. Zilver/wit ben ik wel weer zat, spacegrijs ook. (Donker)blauw zal er voorlopig wel niet inzitten dus dan hoop ik nog op spacezwart voor de afwisseling.
Toch wel weer bizar dat mijn 6s Plus zo gewoontjes aanvoelt en de release van de opvolger met grote stappen dichterbij komt
Maar ergens zegt een stem in mij dat de 6s Plus nog perfect is. Eigenlijk de eerste iPhone die voor mij na een jaar niet outdated voelt. Bij de iPhone 6 (Plus) waren er nog dingen op aan te merken zoals de beperking van het RAM geheugen en bugs die maar bleven bestaan. Maar deze 6s Plus... Eigenlijk zou ik mij het geld moeten besparen.
Redenen voor mij om te upgraden zouden kunnen zijn:
- De overstap maken naar 128GB (voor de prijs van het huidige 64GB model) zodat ik kan besparen op mijn databundel;
- De blauwe of spacezwarte kleur (ja echt waar, je draagt ook niet altijd dezelfde schoenen toch? Althans ik niet);
- Een batterij innovatie;
- Een display innovatie (bijv. OLED, zuiniger, hogere resolutie etc).
Het design hoeft van mij niet per se anders. Goed het toestel mag wel wat lichter en compacter worden. Wat overige specs betreft voldoet de huidige hardware ook ruimschoots. Zal deze gedachte bij meer mensen spelen nu smartphones zo goed zijn en dat we ook geen recordverkopen meer gaan zien kwartaal op kwartaal zoals onlangs ook weer in het nieuws was?
Misschien de keynote maar eens overslaan. Juist door de keynote voelt mijn iPhone opeens outdated
(gaat toch niet gebeuren, ik ken mijzelf)
Toch wel weer bizar dat mijn 6s Plus zo gewoontjes aanvoelt en de release van de opvolger met grote stappen dichterbij komt
Redenen voor mij om te upgraden zouden kunnen zijn:
- De overstap maken naar 128GB (voor de prijs van het huidige 64GB model) zodat ik kan besparen op mijn databundel;
- De blauwe of spacezwarte kleur (ja echt waar, je draagt ook niet altijd dezelfde schoenen toch? Althans ik niet);
- Een batterij innovatie;
- Een display innovatie (bijv. OLED, zuiniger, hogere resolutie etc).
Het design hoeft van mij niet per se anders. Goed het toestel mag wel wat lichter en compacter worden. Wat overige specs betreft voldoet de huidige hardware ook ruimschoots. Zal deze gedachte bij meer mensen spelen nu smartphones zo goed zijn en dat we ook geen recordverkopen meer gaan zien kwartaal op kwartaal zoals onlangs ook weer in het nieuws was?
Misschien de keynote maar eens overslaan. Juist door de keynote voelt mijn iPhone opeens outdated
(gaat toch niet gebeuren, ik ken mijzelf)
Macrumors heeft een samenvattende pagina over alle geruchten rondom de iPhone 7. Display en batterij innovatie worden daar niet genoemd. Wel het vervallen van de hoofdtelefoonaansluiting, betere waterdichtheid, 3D touch home button en betere camera. En mogelijk grotere batterijcapaciteit vanwege vrijgekomen ruimte hoofdtelefoonaansluiting.
Zoals elk jaar zijn in principe alleen de 'geruchten' op basis van gelekte onderdelen waar gebleken, en niet die van analisten. Tot nu toe, als ik even snel nadenk, is het gebleven bij gelekte behuizingen en inderdaad die lightning adapter voor de hoofdtelefoonaansluiting? Dan is er of dit jaar niks boeiends te melden en voldoet de iPhone 6s, of er is voor de verandering het een en ander geheim gebleven en wordt het nog een boeiende keynote. Maargoed we kunnen moeilijk op de zaken vooruitlopen.
Ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven hoe tevreden ik nog ben met de 6s Plus..
Ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven hoe tevreden ik nog ben met de 6s Plus..
Net een rare ervaring. Mijn touch id sensor van mijn iphone 6s deed het gewoon terwijl ik blauwe handschoenen droeg voor de voedsel industrie.
LOL! Mythbusters waardige ontdekking.DeeSung schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:37:
Net een rare ervaring. Mijn touch id sensor van mijn iphone 6s deed het gewoon terwijl ik blauwe handschoenen droeg voor de voedsel industrie.
Ok dus vandaag een nieuwe iphone 6s plus gekocht voor mijn vriendin. Zegt hij tijdens het aanmaken van een Apple ID:
Cannot Create Apple ID.
This iPhone can no longer be used to create a new APple ID. Create a new Apple ID at appleid.apple.com
Hebben ze me een 2e hands iphone verkocht?
Edit: Vandaag met Apple support contact gehad en die verzekerde mij dat de telefoon nieuw was. Tja meer kan ik niet doen. Blijf het wel vaag vinden. Misschien komt het omdat er een oudere versie van IOS op stond ofzo...
Cannot Create Apple ID.
This iPhone can no longer be used to create a new APple ID. Create a new Apple ID at appleid.apple.com
Edit: Vandaag met Apple support contact gehad en die verzekerde mij dat de telefoon nieuw was. Tja meer kan ik niet doen. Blijf het wel vaag vinden. Misschien komt het omdat er een oudere versie van IOS op stond ofzo...
[ Voor 27% gewijzigd door Ryan1981 op 06-08-2016 13:53 ]
Vreemd verhaal. Volgens Google komt het doordat de bewuste iPhone al meerdere malen is gebruikt om een account te maken.Ryan1981 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:51:
Ok dus vandaag een nieuwe iphone 6s plus gekocht voor mijn vriendin. Zegt hij tijdens het aanmaken van een Apple ID:
Cannot Create Apple ID.
Is ook geen demo geweest waar accounts op zijn gemaakt? Dat er later reguliere ipv demo-software op is gezet?
Oudere iOS lijkt me niet. Er staat standaard minstens iOS 9 op, dus dat kan het probleem niet zijn.
Mag ik vragen waar je het toestel hebt gekocht? Winkel of online? Welke winkel?
Ik zou teruggaan en bedenkingen uitten of het toestel wel nieuw is of niet. Heb je 'm online gekocht, dan zou ik 'm retourneren binnen de zichttermijn. Ben je ook geen reden verschuldigd.
Nee juist helemaal niet. Ik heb de 6s sinds Oktober en zat me laatst te bedenken dat de accu nog steeds zo goed is. Einde van de dag zit ik meestal tussen de 30-50 % accu.androids schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:27:
MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods
Ik heb hem bij Mediamarkt Rotterdam Centrum gekocht.freddyathlon schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:23:
[...]
Vreemd verhaal. Volgens Google komt het doordat de bewuste iPhone al meerdere malen is gebruikt om een account te maken.
Is ook geen demo geweest waar accounts op zijn gemaakt? Dat er later reguliere ipv demo-software op is gezet?
Oudere iOS lijkt me niet. Er staat standaard minstens iOS 9 op, dus dat kan het probleem niet zijn.
Mag ik vragen waar je het toestel hebt gekocht? Winkel of online? Welke winkel?
Ik zou teruggaan en bedenkingen uitten of het toestel wel nieuw is of niet. Heb je 'm online gekocht, dan zou ik 'm retourneren binnen de zichttermijn. Ben je ook geen reden verschuldigd.
Heb ik ook wel eens gehad. Kocht op release een 5s (een gebruikte was dus niet mogelijk) en wilde een nieuw id maken.Ryan1981 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:51:
Cannot Create Apple ID.
Kreeg ook deze melding. Online gedaan en daarmee ingelogd.
Lijkt me eerder een mismatch met de servers ofz.
Als Apple zegt dat hij nieuw was. Het doosje geseald was en de telefoon nog in de plastic wrapper zat hoef je hier verder geen actie op te ondernemen.
Naar de mediamarkt terug gaan gaat je alleen maar extra tijd kosten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja het doosje zat idd in plasic gesealed en de te telefoon zat in het dubbele plastic protector folie. Ik was idd niet van plan om terug te gaan nadat apple mij verteld heeft dat hij nieuw was. Zij kunnen blijkbaar zien wanneer een telefoon voor het eerst geactiveerd wordt. 100% zekerheid zul je niet hebben maargoedDonstil schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:26:
[...]
Heb ik ook wel eens gehad. Kocht op release een 5s (een gebruikte was dus niet mogelijk) en wilde een nieuw id maken.
Kreeg ook deze melding. Online gedaan en daarmee ingelogd.
Lijkt me eerder een mismatch met de servers ofz.
Als Apple zegt dat hij nieuw was. Het doosje geseald was en de telefoon nog in de plastic wrapper zat hoef je hier verder geen actie op te ondernemen.
Naar de mediamarkt terug gaan gaat je alleen maar extra tijd kosten.
Kan soms ook aan de internet verbinding liggen, had het met de 5S van me Pa, deed het niet via wifi, toen de hotspot van mijn 6S aangezet en deed het gelijk.Ryan1981 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:36:
[...]
Ja het doosje zat idd in plasic gesealed en de te telefoon zat in het dubbele plastic protector folie. Ik was idd niet van plan om terug te gaan nadat apple mij verteld heeft dat hij nieuw was. Zij kunnen blijkbaar zien wanneer een telefoon voor het eerst geactiveerd wordt. 100% zekerheid zul je niet hebben maargoed
Via internet is natuurlijk ook mogelijk
Power to the beat.
Verwijderd
Zit er op de cameralens overigens geen anti-vingerafdrukcoating? Ik hoef maar per ongeluk m'n lens een keer aan te raken en al m'n fotos krijgen lichtvlekken.
Mijn 6s is een aantal dagen geleden gevallen. Daarbij is het scherm stuk gegaan. =(
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een 6s bij de Apple Store? (kosten en duur).
Al die reparatiezaakjes bieden het voor ongeveer 190 euro aan maar ze hebben aangegeven dat het geen originele scherm is (namaak).
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een 6s bij de Apple Store? (kosten en duur).
Al die reparatiezaakjes bieden het voor ongeveer 190 euro aan maar ze hebben aangegeven dat het geen originele scherm is (namaak).
[verwijderd]
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:38 ]
Ik snap de "Kosten voor service buiten garantie" niet helemaal. Mijn 6s is nog geen jaar oud (december 2015), maar het is mijn eigen schuld dat het is gevallen. Ik heb geen apple care. Betaal ik dat voor die kosten of niet?
[verwijderd]
[ Voor 105% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:38 ]
Vraagje: heeft iemand enig idee wat de maximale tekenlengte is voor notificaties op het Lock-scherm van de iPhone 6S??
Ik heb een vraag aan alle iPhone 6s gebruikers.
Momenteel heb ik een Samsung Galaxy S6 van 9 maanden oud. Helaas begint de batterij duur inmiddels drastisch achteruit te lopen. Omdat ik al jaren dit probleem met Samsung telefoons heb, maar nu de batterij niet meer kan vervangen, overweeg ik dan toch maar een overstap naar Apple te maken.
Mijn vraag is: Hoe lang duurt het gemiddeld voordat jullie batterij leeg is? Halen jullie het einde van de dag? Bij mij is de situatie op dit moment dat ik om 14 uur 100% batterij heb en om 22 uur 0%. En dan heb ik alleen wat twitter gelezen en internet. Aangezien de iPhone ook niet goedkoop is hoor ik graag wat ervaringen van jullie. Alvast bedankt!
Momenteel heb ik een Samsung Galaxy S6 van 9 maanden oud. Helaas begint de batterij duur inmiddels drastisch achteruit te lopen. Omdat ik al jaren dit probleem met Samsung telefoons heb, maar nu de batterij niet meer kan vervangen, overweeg ik dan toch maar een overstap naar Apple te maken.
Mijn vraag is: Hoe lang duurt het gemiddeld voordat jullie batterij leeg is? Halen jullie het einde van de dag? Bij mij is de situatie op dit moment dat ik om 14 uur 100% batterij heb en om 22 uur 0%. En dan heb ik alleen wat twitter gelezen en internet. Aangezien de iPhone ook niet goedkoop is hoor ik graag wat ervaringen van jullie. Alvast bedankt!
Ligt er puur aan wat je de hele dag doet. Ik heb zakelijk een iPhone 6 waarmee ik heel veel bel en ritje van thuis naar werk en visaversa Flitsmeister op heb draaien (scherm 2x 60 minuten vol aan). Verder komt er de hele dag mail op binnen (scherm gaat ook even aan bij elk mailtje). Ik zit nu op 88% batterij en als ik thuis kom is dat meestal rond de 40-50%
Mijn prive toestel is een iPhone 6s en daar haal ik makkelijk de hele dag mee. Is vooral iMessage/Whatsapp en andere onzin. Die gaat vaak met 60-70% in de lader als ik naar bed ga
Nu heb ik hier wel vaak een Bose Soundlink mini op gekoppeld via blauwe tand icm radiostream, dan gaat de batterij wel hard en moet ik 's middags bijladen
Mijn prive toestel is een iPhone 6s en daar haal ik makkelijk de hele dag mee. Is vooral iMessage/Whatsapp en andere onzin. Die gaat vaak met 60-70% in de lader als ik naar bed ga
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 15-08-2016 11:14 ]
Mijn boefje is liev!
Vraagje; ik heb een vervelende diepe kras op mijn scherm (kleine barst onderaan die is doorgescheurd op het scherm na een val). Ben bij Apple geweest en deze vraagt €130 om het te repareren (binnen een uur). Ik neem aan dat ze dan dus de glazenplaat vervangen? Of zal het gehele scherm worden vervangen?
Ik was in de veronderstelling dat ze gewoon een refurb meegeven en het kapotte toestel dus omruilen, blijkbaar doen ze dat niet meer?
Ik was in de veronderstelling dat ze gewoon een refurb meegeven en het kapotte toestel dus omruilen, blijkbaar doen ze dat niet meer?
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Ik heb een Iphone 6s en haal makkelijk 1,5 dag. Doe standaard zaken mee zoals, 3 emailacounts, whatsapp, Facebook, Flitsmeister, twitter en oh ja ook bellen.Teletekst schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:43:
Ik heb een vraag aan alle iPhone 6s gebruikers.
Ik kom van een Samsung toestel en vind deze qua batterij beter.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Voor zover ik weet moet het hele scherm vervangen worden.Dannydekr schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:39:
Vraagje; ik heb een vervelende diepe kras op mijn scherm (kleine barst onderaan die is doorgescheurd op het scherm na een val). Ben bij Apple geweest en deze vraagt €130 om het te repareren (binnen een uur). Ik neem aan dat ze dan dus de glazenplaat vervangen? Of zal het gehele scherm worden vervangen?
Klinkt ongeveer hetzelfde als wat ik ongeveer doe met de telefoon.Erik1805 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:08:
Ik heb een Iphone 6s en haal makkelijk 1,5 dag. Doe standaard zaken mee zoals, 3 emailacounts, whatsapp, Facebook, Flitsmeister, twitter en oh ja ook bellen.. En ik heb bluetooth ook nog aan ivm een gekoppelde Pebble smartwatch.
Ik kom van een Samsung toestel en vind deze qua batterij beter.
Misschien binnenkort dan toch maar de overstap maken. Ik ben het zat om elke keer instellingen te moeten wijzigen om een dag vol te kunnen houden met mijn telefoon. Bedankt voor je reactie
@JB: Bedankt voor je reactie. Klinkt een stuk beter dan de batterijduur van mijn telefoon.
Mede iPhone gebruikers! Ik had even een vraag, kan het zelf niet vinden helaas.
Ik heb sinds kort een 6s Plus en deze heeft landscape mode. Nu vind ik dit ideaal, behalve het feit dat mijn achtergrondscherm ook meedraait; dit is absoluut niet mooi. Nu zit je niet bepaald lang naar je iOS bureaublad scherm te staren, toch zou ik graag willen weten of het mogelijk is om je achtergrondscherm te locken terwijl de rest wel gewoon in landscapemode gaat?
Ik heb sinds kort een 6s Plus en deze heeft landscape mode. Nu vind ik dit ideaal, behalve het feit dat mijn achtergrondscherm ook meedraait; dit is absoluut niet mooi. Nu zit je niet bepaald lang naar je iOS bureaublad scherm te staren, toch zou ik graag willen weten of het mogelijk is om je achtergrondscherm te locken terwijl de rest wel gewoon in landscapemode gaat?
Kan nietDyroB schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 22:53:
Mede iPhone gebruikers! Ik had even een vraag, kan het zelf niet vinden helaas.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Vraagje. Laatste tijd valt het me op dat als ik m'n iPhone 6s uit stand-by stand haal dat hij opnieuw verbinding maakt met m'n WiFi. Zie dan nog even 4g staan. Is er een optie om de WiFi verbinding in stand te blijven houden ook als die op stand-by staat?
Volgens mij niet, dat doen iPhones altijd zo.jaydenjarno schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:58:
Vraagje. Laatste tijd valt het me op dat als ik m'n iPhone 6s uit stand-by stand haal dat hij opnieuw verbinding maakt met m'n WiFi. Zie dan nog even 4g staan. Is er een optie om de WiFi verbinding in stand te blijven houden ook als die op stand-by staat?
Idd dat is altijd zo, voor een lager stroom verbruik is dat ideaal :)!jasjenl schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:21:
[...]
Volgens mij niet, dat doen iPhones altijd zo.
Power to the beat.
Verwijderd
Hele assembly wordt vervangen.Dannydekr schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:39:
Glas only reparatie is veel ingewikkelder en tijdrovender dan simpel de assembly eraf trekken en een nieuwe erop prikken.
Ik had een aantal maanden geleden ook een diepe kras in mijn iPhone 6S Plus scherm. Met dank aan de Adonit Pixel. Het hele toestel is dus omgeruild door Apple. Het toestel zat in een plat wit doosje, dat iets dikker was dan de telefoon zelf. Hooguit 1 cm. Ik had wel zoiets in de winkel van jaja het zal wel. Maar de tech garandeerde mij dat het om een nieuw toestel ging omdat het een 128Gb versie is die nauwelijks verkocht zijn. Daar zijn schijnbaar geen refurbs van.
Maar ik had voor de reparatie, met Lirium Device Info, een screenshot genomen met het serienummer en de fabrikant (TSMC) van de CPU. En van het serienummer en modelnummer in Instellingen > Algemeen > Info. Toen heb ik een volledige backup gemaakt met iTunes. En de telefoon voor reparatie afgegeven.
Toen ik de telefoon terug had (de winkel mag niet zelf repareren; alleen naar Apple opsturen) en de backup teruggezet had, bleek dus het serienummer, het modelnummer en de fabrikant (nu Samsung) anders te zijn.
Het viel ook direct op dat het scherm (wanneer uit) er veel zwarter uit zag. Echt git zwart.
Ook heb ik nu, 2,5 maand later, nog geen enkele keer de vertragingen en freezes gehad die ik met het andere toestel wel iedere dag had.
.
.
.
De Hema geeft weer 20% extra tegoed bij aankoop van digitale iTunes en App Store opwaardeer codes van €25, €50 en €100. Je ontvangt de opwaardeer code direct per email.
http://digitaal.hema.nl
.
.
.
Maar ik had voor de reparatie, met Lirium Device Info, een screenshot genomen met het serienummer en de fabrikant (TSMC) van de CPU. En van het serienummer en modelnummer in Instellingen > Algemeen > Info. Toen heb ik een volledige backup gemaakt met iTunes. En de telefoon voor reparatie afgegeven.
Toen ik de telefoon terug had (de winkel mag niet zelf repareren; alleen naar Apple opsturen) en de backup teruggezet had, bleek dus het serienummer, het modelnummer en de fabrikant (nu Samsung) anders te zijn.
Het viel ook direct op dat het scherm (wanneer uit) er veel zwarter uit zag. Echt git zwart.
Ook heb ik nu, 2,5 maand later, nog geen enkele keer de vertragingen en freezes gehad die ik met het andere toestel wel iedere dag had.
.
.
.
De Hema geeft weer 20% extra tegoed bij aankoop van digitale iTunes en App Store opwaardeer codes van €25, €50 en €100. Je ontvangt de opwaardeer code direct per email.
http://digitaal.hema.nl
.
.
.
[ Voor 78% gewijzigd door NxCPU op 01-09-2016 00:55 ]
Weet iemand hoe het zit wanneer het blauwe van mijn officiele midnight blue lederen iphone hoes afgeeft op de witte antennelijnen van mijn iphone 6s.
Hoesje van 50 euro dat speciaal gedesigned is voor de iphone vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
Hoesje van 50 euro dat speciaal gedesigned is voor de iphone vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
Ik heb de silicon variant, de binnenkant is bij beiden gelijk geloof ik (zachte stof) laat echter geen vlekken achter. Bij de 5s official lederen case was er ook zo een zachte stof aan de binnenkant. White/silver 6s met de midnight blue silicon case.DeeSung schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:07:
Weet iemand hoe het zit wanneer het blauwe van mijn officiele midnight blue lederen iphone hoes afgeeft op de witte antennelijnen van mijn iphone 6s.
Klopt. Maar de vlekken heb ik op dat punt waar de leer omgevouwen is. Dus aan de onderkant en de zijkantPhntm schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:51:
[...]
Ik heb de silicon variant, de binnenkant is bij beiden gelijk geloof ik (zachte stof) laat echter geen vlekken achter. Bij de 5s official lederen case was er ook zo een zachte stof aan de binnenkant. White/silver 6s met de midnight blue silicon case.
Daar heb ik zelf geen last van! Even met apple chatten lijkt me beste.DeeSung schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:03:
[...]
Klopt. Maar de vlekken heb ik op dat punt waar de leer omgevouwen is. Dus aan de onderkant en de zijkant
Verwijderd
Vorig jaar toen de 6s kwam kocht ik hem meteen, uiteindelijk verkocht om wat andere toestellen te testen.
Aangezien ik gek werd van android en bb10 onbruikbaar is heb ik 2 iphones gekocht deze week
Iphone 6s goud roze 64gb voor vriendin : 485gbp (en ipad mini geupgrade van 1 naar 3)
Iphone 6s goud 64gb voor mezelf: 400 gbp
Weer fijn om iphone te hebben
Aangezien ik gek werd van android en bb10 onbruikbaar is heb ik 2 iphones gekocht deze week
Iphone 6s goud roze 64gb voor vriendin : 485gbp (en ipad mini geupgrade van 1 naar 3)
Iphone 6s goud 64gb voor mezelf: 400 gbp
Weer fijn om iphone te hebben
Ik heb op mijn 6s Applecare+ aangeschaft, zit dit aan de telefoon of is het persoonlijk?
Moet ik nog iets doen als ik de 6s verkoop? Gaat de applecare dan gewoon verder voor de koper
Moet ik nog iets doen als ik de 6s verkoop? Gaat de applecare dan gewoon verder voor de koper
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Mijn aux gatje werkt al een tijdje niet meer zo goed, daarna niet meer. Gisteren dan maar naar de apple store gegaan en daar zijden ze dat er suiker en "waterschade" in zou zitten. Zou niet weten hoe ze kunnen zien dat er waterschade inzit aangezien er geen dingetje inzit om dat aan te tonen zoals onder het sim-slot. Dan maar geaccepteerd, ben ik naar huis gegaan en heb het uitgewassen met oorstopjes met isopropanol er op (99% alcohol) en nu heb ik het semi werkend gekregen, het werkt maar ik moet mijn oortjes er altijd heel diep induwen om het te laten werken. Wat zouden jullie verder doen om het helemaal werkend te krijgen?
Heb je er met een tandenstoker/satéprikker in gepeuterd? Ik heb dat gisteren weer eens gedaan en ben altijd verbaasd hoeveel stof en pluizen er uit komen.
Edit: vraag was ook al gesteld en beantwoord in iPhone 6 topic.
Edit: vraag was ook al gesteld en beantwoord in iPhone 6 topic.
[ Voor 19% gewijzigd door loeberce op 09-09-2016 10:01 ]
Verwachten jullie dat batterij leven vooruit gaat met de komende iOS 10 update? Ik vind sinds de laatste updates de batterij echt tegenvallen en hij is nog eens ook zo snel gedegradeerd in kwaliteit volgens coconut battery (Zit nu op 92%). Ik hou het nu zelfs met moeite een dag en soms maar halve dag vol. Ik doe vooral whatsapp, beetje spelletje spelen (1010! aanradertje) en beetje browsen voor paar minuutjes. In de avond beetje bellen met whatsapp met de dame maar dat is het. Als ik thuis ben doet het er niet toe maar ik zie de procentjes toch echt wel er vanaf vliegen, heel erg jammer. Ik hoop dat iOS 10 dit echt zal verbeteren.
Gaan de prijzen van de Iphone 6s nog verder dalen? of is daar nog niets van bekend. Mijn moeder zoekt een vervanger voor haar iphone 5c en met 6s kan ze de komende jaren weer wel uit de voeten als de prijzen niet dalen kan ze misschien beter toch gelijk een 7 kiezen.
PSN: c_caveman1982
De 6S gaat vanaf vandaag voor 659 verkocht worden, voor de 32gb versie.
Ervaring leert dat dit niet veel goedkoper gaat worden dan de adviesprijs.
Er zit een verschil van 100 euro tussen de 6s en 7.
Je kan de SE ook nog overwegen.
Ervaring leert dat dit niet veel goedkoper gaat worden dan de adviesprijs.
Er zit een verschil van 100 euro tussen de 6s en 7.
Je kan de SE ook nog overwegen.
Dit zijn de huidige iPhone prijzen:
Model | iPhone SE | iPhone 6s | iPhone 6s Plus | iPhone 7 | iPhone 7 Plus |
16GB | €489 | - | |||
32GB | - | €659 | €769 | €909 | |
64GB | €549 | - | |||
128GB | - | €769 | €879 | €1019 | |
256GB | - | €989 | €1129 |
Verwacht niet dat ze de aankomende maanden zullen dalen.
In duitsland zijn ze allemaal 10 euro goedkoper in ieder geval.Balance schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:32:
[...]
Dit zijn de huidige iPhone prijzen:
Model iPhone SE iPhone 6s iPhone 6s Plus iPhone 7 iPhone 7 Plus 16GB €489 - 32GB - €659 €769 €909 64GB €549 - 128GB - €769 €879 €1019 256GB - €989 €1129
Verwacht niet dat ze de aankomende maanden zullen dalen.
Zo ik ervaar al een enkele tijd wat problemen met mijn batterij. Altijd erg tevreden geweest over hoe lang hij mee ging op een volle lading. Haalde in het begin met regelmaat twee dagen.
Helaas zit dat er tegenwoordig niet meer in. Ik haal er het einde van de dag niet eens mee. Dacht eerst dat dat lag aan de iOS 10 beta die ik draaide. Inmiddels zitten we bij de laatste beta ronde en het probleem doet zich nog steeds voor.
Stappen die ik inmiddels al had ondernomen: Gereset naar fabrieksinstellingen en met regelmaat de telefoon in zijn geheel leeg laten lopen, daarna volledig opladen en dan weer volledig leeg laten gaan.
Helaas blijft het zich voordoen dat hij erg snel leeg is. Zelfs met regelmaat dat hij bij 20% gewoon al uitvalt en dan kan ik hem weer opstarten en gaat hij nog een uurtje mee of hij blijft gewoon uit.
Helaas woon ik niet in de buurt van Amsterdam, Haarlem of Den Haag dus ik kan niet zo maar bij een genuis bar langs. Van de week dus geprobeerd bij een premium reseller of hun er even naar wilde kijken, of ze hem dus even aan een macje wilde hangen en kijken of ik daar ergens achter kon kijken naar wat de capaciteit nog is. Over het algemeen wordt daar Coconut voor aangeraden. Helaas wilde de reseller dat niet doen.
Nu heb ik zelf maar een VMware opgezet en hem met coconut bekeken. Coconut geeft aan dat er nog 80,7% van capaciteit over is. Hoe betrouwbaar is dit? Verder heeft hij 224 loadcycles gehad.
En zal dit voldoende zijn om hem voor garantie aan te bieden? Ik heb nog tot 8 oktober en voor die tijd gaat het mij echt niet lukken om een keer langs te gaan in Amsterdam etc.
Ik ben verder erg tevreden over het toestel en heb ook verder helemaal niks te klagen
Helaas zit dat er tegenwoordig niet meer in. Ik haal er het einde van de dag niet eens mee. Dacht eerst dat dat lag aan de iOS 10 beta die ik draaide. Inmiddels zitten we bij de laatste beta ronde en het probleem doet zich nog steeds voor.
Stappen die ik inmiddels al had ondernomen: Gereset naar fabrieksinstellingen en met regelmaat de telefoon in zijn geheel leeg laten lopen, daarna volledig opladen en dan weer volledig leeg laten gaan.
Helaas blijft het zich voordoen dat hij erg snel leeg is. Zelfs met regelmaat dat hij bij 20% gewoon al uitvalt en dan kan ik hem weer opstarten en gaat hij nog een uurtje mee of hij blijft gewoon uit.
Helaas woon ik niet in de buurt van Amsterdam, Haarlem of Den Haag dus ik kan niet zo maar bij een genuis bar langs. Van de week dus geprobeerd bij een premium reseller of hun er even naar wilde kijken, of ze hem dus even aan een macje wilde hangen en kijken of ik daar ergens achter kon kijken naar wat de capaciteit nog is. Over het algemeen wordt daar Coconut voor aangeraden. Helaas wilde de reseller dat niet doen.
Nu heb ik zelf maar een VMware opgezet en hem met coconut bekeken. Coconut geeft aan dat er nog 80,7% van capaciteit over is. Hoe betrouwbaar is dit? Verder heeft hij 224 loadcycles gehad.
En zal dit voldoende zijn om hem voor garantie aan te bieden? Ik heb nog tot 8 oktober en voor die tijd gaat het mij echt niet lukken om een keer langs te gaan in Amsterdam etc.
Ik ben verder erg tevreden over het toestel en heb ook verder helemaal niks te klagen
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Je kan even contact opnemen met de Apple klantenservice via mobiel. Zij kunnen op afstand dan even diagnostische test nog uitvoeren en misschien bieden ze een ophaal service aan wat het voor jou stuk makkelijker maakt dan naar de randstad afreizen. 80,7% met alleen 224 laad cycli is enorm triest. Probeer eerst even nog 2 keer te kijken wat de capacity is na een avondje aan de oplader (met toestel uit voor betere resultaten). Als het nog steeds rond de 80% zit en zelfs nog verder zakt, dan echt zoals ik net heb vermeld even met Apple contact opnemen. Dit kan dus telefonisch of met de chat.hupske schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:50:
Zo ik ervaar al een enkele tijd wat problemen met mijn batterij. Altijd erg tevreden geweest over hoe lang hij mee ging op een volle lading. Haalde in het begin met regelmaat twee dagen.
Ik heb nu een HTC one m7 die langzamerhand wel aan vervanging toe is; ik heb dit toestel al bijna drie jaar. Toen het ding uitkwam was het een geweldige telefoon, maar nu begint het toestel toch wat slechter te gaan werken. Ik ben nu aan het rondkijken, en ben wel geïnteresseerd in een iPhone 6s. Feit is dat er betere Android telefoons zijn met betere camera/scherm etc, maar toch trekt een iPhone me wel, ook al zijn ze wat duurder en misschien iets minder qua specs.
Dit zal mijn eerste iphone worden, dus ben benieuws naar jullie ervaringen van de overstap van android naar ios.
Aangezien ik nog nooit ios gebruikt heb, ben ik benieuwd hoeveel ik moet wennen aan dat nieuwe systeem. Iemand tips om een verstokte Android gebruiker over te laten gaan op los?
Gebruik voornamelijk internet (browsen), de bekende chatapps, muziek, etc. Gamen doe ik vrijwel niet op een telefoon.
Kijkend naar specs zeg ik: Samsung met Android. Maar wat is het grote voordeel van ios?
Dit zal mijn eerste iphone worden, dus ben benieuws naar jullie ervaringen van de overstap van android naar ios.
Aangezien ik nog nooit ios gebruikt heb, ben ik benieuwd hoeveel ik moet wennen aan dat nieuwe systeem. Iemand tips om een verstokte Android gebruiker over te laten gaan op los?
Gebruik voornamelijk internet (browsen), de bekende chatapps, muziek, etc. Gamen doe ik vrijwel niet op een telefoon.
Kijkend naar specs zeg ik: Samsung met Android. Maar wat is het grote voordeel van ios?
Ik kom ook van een m7. Gewoon halen, het is echt een prima telefoon en persoonlijk wende het enorm snel.
It's dogged that does it
Puur kijkend naar specificaties zijn er inderdaad een aantal betere Android toestellen. Maar de hardware van iPhone is geschreven voor iOS, of andersom, en werkt daardoor subliem.
ik heb achtereenvolgend gehad:
- HTC Hero, Android
- HTC Desire, Android
- iPhone 4S
- iPhone 5C
- Nexus 5, Android
- iPhone 6
Destijds naar de iPhone 4s was een grote vooruitgang. Op een gegeven moment een Nexus geprobeerd die best snel was, maar Anroid apps waren toch onbetrouwbaarder dan iOS, veel meer crashes. Eigenlijk erg snel weer naar een iPhone 6 en toen heb ik besloten: nooit geen Android meer.
iOS is zoveel vloeiender en betrouwbaar en gaat over het algemeen langer mee dan een Android telefoon.
Wil je niet gaan rooten/jailbreaken of eindeloos dingen aan kunnen passen aan het systeem ben je naar mijn mening bij Apple veel beter af.
Qua camera wordt je ook niet teleurgesteld. Mijn vrouw heeft de 6s en maakt echt prachtige foto's en filmpjes.
ik heb achtereenvolgend gehad:
- HTC Hero, Android
- HTC Desire, Android
- iPhone 4S
- iPhone 5C
- Nexus 5, Android
- iPhone 6
Destijds naar de iPhone 4s was een grote vooruitgang. Op een gegeven moment een Nexus geprobeerd die best snel was, maar Anroid apps waren toch onbetrouwbaarder dan iOS, veel meer crashes. Eigenlijk erg snel weer naar een iPhone 6 en toen heb ik besloten: nooit geen Android meer.
iOS is zoveel vloeiender en betrouwbaar en gaat over het algemeen langer mee dan een Android telefoon.
Wil je niet gaan rooten/jailbreaken of eindeloos dingen aan kunnen passen aan het systeem ben je naar mijn mening bij Apple veel beter af.
Qua camera wordt je ook niet teleurgesteld. Mijn vrouw heeft de 6s en maakt echt prachtige foto's en filmpjes.
[ Voor 15% gewijzigd door yorroy op 11-09-2016 21:49 ]
De camera van een M7 is voor het opnemen van video wel redelijk, foto's moet je wel voor gaan zitten.
Voor het nemen van foto's ben ik dus ook niet bang bij een iPhone, maar ben wel benieuwd naar de kwaliteit van filmopnames. Zie op YouTube gek genoeg niet heel veel voorbij komen van een iPhone 6s. Zolang het beeld maar smooth is en niet met hoten en stoten, dan ben ik tevreden.
Ik heb m'n keuze wel gemaakt denk ik. Dit huishouden heeft binnenkort z'n eerste Apple device
.
16GB is denk ik wat te klein, dus zal de 64 wel worden.
Voor het nemen van foto's ben ik dus ook niet bang bij een iPhone, maar ben wel benieuwd naar de kwaliteit van filmopnames. Zie op YouTube gek genoeg niet heel veel voorbij komen van een iPhone 6s. Zolang het beeld maar smooth is en niet met hoten en stoten, dan ben ik tevreden.
Ik heb m'n keuze wel gemaakt denk ik. Dit huishouden heeft binnenkort z'n eerste Apple device
Als je nog heel even wacht, heb je voor hetzelfde geld 128gb.HvanderT schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:33:
De camera van een M7 is voor het opnemen van video wel redelijk, foto's moet je wel voor gaan zitten.
Ik heb m'n keuze wel gemaakt denk ik. Dit huishouden heeft binnenkort z'n eerste Apple device.
Pas maar op.. voordat je het weet staat je huis vol met iPads, Apple TV's en een MacbookHvanderT schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:33:
Ik heb m'n keuze wel gemaakt denk ik. Dit huishouden heeft binnenkort z'n eerste Apple device.
Vanaf volgende week bestaat de 16gb niet meer bij de 6S, dan wordt het instapmodel 32gb.HvanderT schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:33:
Ook qua scherm? Die van de m7 is stiekem wel iets beterSavageBrother schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:12:
Ik kom ook van een m7. Gewoon halen, het is echt een prima telefoon en persoonlijk wende het enorm snel.
Ik zal er over nadenken. Ik heb Windows 10 en dat bevalt me best wel goed. Geen crashes tot nu toe*yorroy schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:22:
[...]
Pas maar op.. voordat je het weet staat je huis vol met iPads, Apple TV's en een Macbook
[...]
Vanaf volgende week bestaat de 16gb niet meer bij de 6S, dan wordt het instapmodel 32gb.
Al begin ik langzamerhand wel een beetje Microsoft-moe te worden.
*afkloppen.
Ik kan niet zeggen dat ik een negatief verschil ervaar.HvanderT schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:56:
[...]
Ook qua scherm? Die van de m7 is stiekem wel iets beter.
It's dogged that does it
Vraag me af hoe lang het gaat duren voordat Vodafone (alleen) de nieuwe 32 en 128gb 6s modellen gaat aanbieden?yorroy schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:22:
Vanaf volgende week bestaat de 16gb niet meer bij de 6S, dan wordt het instapmodel 32gb.
De voorraad met oude varianten moet waarschijnlijk eerst opgemaakt worden
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik vind het eigenlijk best vervelend dat ze de opslag verdubbeld hebben voor de zelfde prijs. Maakt de waarde van het toestel wat je nu hebt toch minder.
De winkels zullen nu nog wel even bezig zijn om hun oude voorraad te dumpen, maar lijkt mij ook niet makkelijk te gaan, zeker als de consument weet dat je voor de zelfde prijs eigenlijk het dubbele aan opslag hoort te krijgen.
Het kan ook zo zijn dat Apple er voor kiest ze terug te vragen en als "refurbished" te gebruiken voor garantie.
Ik heb vandaag contact gehad met Apple over mijn batterij. In de diagnostics constateerde hij dat er niks met de batterij moest zijn en dat het aan de software lag. Moet van hem nu eerst een reset uitvoeren via iTunes. Nou laat ik maar braaf zijn en dat nog een keer uit te voeren
De winkels zullen nu nog wel even bezig zijn om hun oude voorraad te dumpen, maar lijkt mij ook niet makkelijk te gaan, zeker als de consument weet dat je voor de zelfde prijs eigenlijk het dubbele aan opslag hoort te krijgen.
Het kan ook zo zijn dat Apple er voor kiest ze terug te vragen en als "refurbished" te gebruiken voor garantie.
Ik heb vandaag contact gehad met Apple over mijn batterij. In de diagnostics constateerde hij dat er niks met de batterij moest zijn en dat het aan de software lag. Moet van hem nu eerst een reset uitvoeren via iTunes. Nou laat ik maar braaf zijn en dat nog een keer uit te voeren

Vraag me dan echt af of het alleen een software glitch is. Houd ons verder op de hoogte zou ik zeggen.hupske schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:50:
Ik vind het eigenlijk best vervelend dat ze de opslag verdubbeld hebben voor de zelfde prijs. Maakt de waarde van het toestel wat je nu hebt toch minder.
Tot nu toe nog een vrij kansloze missie. "Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdes het downloaden van de softwaren van de iPhone. De gevraagde resource is niet gevonden". Zal vast wel te maken kunnen hebben met dat ik al iOS 10.0.1 draai.Phntm schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:05:
[...]
Vraag me dan echt af of het alleen een software glitch is. Houd ons verder op de hoogte zou ik zeggen.
Even tot morgen wachten op de officiële release. Hengel ik die binnen, hopelijk werkt het dan.
[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 12-09-2016 17:52 ]
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.