Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Maar mijn iPhone 6S Plus vraagt soms ook opeens om de passcode als ik het scherm wil unlocken, waaruit ik concludeer dat hij spontaan gereboot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
Dit is niet de HK, graag een behulpzame reactie :)

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 07-01-2016 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 13:25
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:07:
Geen idee. Maar mijn iPhone 6S Plus vraagt soms ook opeens om de passcode als ik het scherm wil unlocken, waaruit ik concludeer dat hij spontaan gereboot is.
In jouw geval denk ik dat het is omdat hij jouw vingerafdrukken niet kon lezen.

Dit heb ik af en toe als ik hand creme of bodylotion aan mijn handen nog heb zitten. Dan vraagt mijn iphone om mijn passcode. Gevolg is dan een hele vettige scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toro36 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:51:
[...]

In jouw geval denk ik dat het is omdat hij jouw vingerafdrukken niet kon lezen.

Dit heb ik af en toe als ik hand creme of bodylotion aan mijn handen nog heb zitten. Dan vraagt mijn iphone om mijn passcode. Gevolg is dan een hele vettige scherm :+
Wanneer hij mijn vinger niet kan lezen staat er simpelweg "Try again". In dit geval staat er echter "Touch ID requires your passcode when iPhone restarts", net als na een opzettelijke reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Dat doet mijn 6s ook weleens... Weet niet hoe dat komt. Had gisteren wel dat scherm zwart bleef, moeten resetten om verder te kunnen terwijl hij nog 50% vol was minimaal... Is ook mijn eerste keer met een idevice.

Heb verder dat de home knop amper travel heeft, zit geen echte klik in, hoef hem amper aan te raken. Afgelopen weekend in verschillende winkels op die knop gedrukt, maar lijkt me niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00

Phntm

Tlingelingeling

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:27:
Dat doet mijn 6s ook weleens... Weet niet hoe dat komt. Had gisteren wel dat scherm zwart bleef, moeten resetten om verder te kunnen terwijl hij nog 50% vol was minimaal... Is ook mijn eerste keer met een idevice.

Heb verder dat de home knop amper travel heeft, zit geen echte klik in, hoef hem amper aan te raken. Afgelopen weekend in verschillende winkels op die knop gedrukt, maar lijkt me niet normaal?
Nog niet meegemaakt, even afkloppen. Voor je knopje kun je bij Apple terecht als je hebt geconcludeerd dat het niet hoort. Zij helpen je wel aan een oplossing en als je die niet wilt moet je er mee gaan leren leven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
delete

[ Voor 96% gewijzigd door Hyloba op 07-01-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:07:
Als er 24 uur tussen zit vraagt ie dat ook :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

JB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:01:
[...]
Iedere 24 uur doet ie dat inderdaad. Staat er ook netjes vermeld als je dan toch wilt unlocken met TouchID. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:01:
[...]
Je denkt toch niet dat ik 24 uur lang mijn telefoon niet gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Je denkt toch niet dat ik 24 uur lang mijn telefoon niet gebruik :P
Het viel mij ook pas op bij mijn zakelijk toestel :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

YouTube voor iOS nu in 1440P te bekijken op de 6S Plus! Handmatig 1440P selecteren.
Bron: http://www.iculture.nl/youtube-1440p-videos-iphone-6s-plus/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:58:
YouTube voor iOS nu in 1440P te bekijken op de 6S Plus! Handmatig 1440P selecteren.
Bron: http://www.iculture.nl/youtube-1440p-videos-iphone-6s-plus/
Echt weer zo een prachtig iCulture niet onderbouwd artikel,
"wat de video’s weer net wat scherper maakt dan met 1080p het geval is"

Beweren ze eerst nog dat 1440p op een 1080p panel een scherpere video oplevert dan 1080p op een 1080p panel 8)7 zeggen ze later dit:

"Youtube kondigde vandaag wel iets anders aan, dat scherper beeld gaat opleveren. Ze gaan voortaan high dynamic range (HDR) ondersteunen."

Want ja iedereen weet dat de HDR techniek gebruikt bij Foto en video voor de scherpte is :+

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 08-01-2016 21:22 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Inderdaad de samenstelling/koppeling van hun artikelen is vaak huilen met de pet op!

Ach ik blijf er wat lurken, maar die ongelovige oogkleppen en wij van wc eend journalistiek.. Is soms gewoon :) :) :)
/sneer

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:25:
Inderdaad de samenstelling/koppeling van hun artikelen is vaak huilen met de pet op!

Ach ik blijf er wat lurken, maar die ongelovige oogkleppen en wij van wc eend journalistiek.. Is soms gewoon :) :) :)
/sneer
Ik las het eerst ook als leed vermaak, beetje De Speld :)

Maar ze vinden zichzelf zo fantastisch de laatste tijd. Doen net alsof ze echt een bepalende factor zijn in het Nederlandse Apple News. Terwijl ze alles kopieëren van sites als 9to5/idownloadblog/Macrumors enz 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

Donstil schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:20:
[...]

Ik las het eerst ook als leed vermaak, beetje De Speld :)

Maar ze vinden zichzelf zo fantastisch de laatste tijd. Doen net alsof ze echt een bepalende factor zijn in het Nederlandse Apple News. Terwijl ze alles kopieëren van sites als 9to5/idownloadblog/Macrumors enz 8)7
Ze halen de laatste tijd wel heel weinig info van de volgende website:

Denk na voor dat je dit post.nl :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Net in de Apple store van Den Haag geweest om mijn toestel te verwisselen (luidspreker kraakte). Blijkbaar is het niet mogelijk om de iPhone 6s speaker te vervangen(?) en dus gaven ze me een nieuwe ervoor terug!

Helemaal blij natuurlijk.... Totdat ik hetzelfde nummer afspeelde waarbij de speaker kraakte. En ja hoor, weer gekraak.

Toch even langs de Mediamarkt geweest om de iPhone 6(s) daar te testen met hetzelfde nummer en die hebben er ook last van. Ook de oude 6 en de nog oudere 5s...

In iedergeval toch hele goede support van de genius Bar! niks meer dan lof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:40
Ik was gisteren in een Apple winkel, even wat aan het prullen geweest met de iphone 6s. Valt me meteen op hoe snel hij is tov mijn iphone 6. Niet dat die traag is, maar toch voelt de nieuwste net wat meer 'snappy'.

Is de 's' onder de motorkap dan echt weer zoveel beter of is dit eerder een software truukje (onder het befaamde Apple maakt je iphone elk jaar trager)? Of zou de snelheid van de gewone 6 intussen gewoon aan me gewend zijn en is dat ietsje betere van de 6s nu precies een groot verschil?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb nu een kleine 2 weken een Iphone 6s (16gb) en ik kom van een Samsung Galaxy S, daarna S3 en daarna S5. Ik ben dus een behoorlijk ingeburgerde Android gebruiker geweest. Aangezien dit topic over ervaringen gaat, zal ik mijn ervaringen delen. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de Iphone 6s, maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn.

The Bad

Gewenning

Als eerste is er de gewenning. Dat is niet een fout van het toestel, maar speelt wel een rol bij dagelijks gebruik als je van Android af komt. De Iphone heeft 1 fysieke knop onder het scherm, terwijl de Samsung's die ik had er 3 hadden. Ik mis vooral de "back" knop. Vaak zit ik onbewust op de plek te drukken waar back zit op de Samsung, maar dan gebeurt er natuurlijk niets. Je ziet wel dat IOS natuurlijk erop is aangepast, omdat je in elke software ergens in het scherm de optie hebt om terug te gaan, zowel in apps, als in safari.

Geen notificatie led

Dit is voor mij wel een groot gemis. Ik heb standby dienst met notificatie -emailberichten voor mijn werk en dan is het extreem handig dat als je even niet bij je telefoon bent geweest, je kunt zien of er een berichtje binnen is gekomen. Je hebt de optie om de flitser led aan te zetten hiervoor, maar los van het feit dat ik dit niet zo'n elegante optie vindt (je moet hem op z'n scherm naar beneden leggen), doet hij het niet als je de iphone op niet storen zet. (Als ik bij klanten zit, dan zet ik niet storen voor berichten aan, omdat ik het niet netjes vind als mijn telefoon constant geluidsignalen geeft).

Minder functionaliteit in apps

Ik heb uiteraard alle apps geinstalleerd die ik ook op mijn Samsung S5 had. Het valt mij op dat behoorlijk wat apps minder functionaliteit hebben. Dit komt waarschijnlijk, doordat IOS voor de ontwikkelaars te beperkt is in toegang tot het OS. Twee voorbeelden;

Flitsmeister: Bij de S5 kun je Flitsmeister op laten starten, zodra hij ziet dat er een bluetooth pair is met je carkit. Extreem handige feature, maar ontbreekt helaas op IOS.

IDrive: Ik gebruik Idrive om mijn video's, foto's etc te uploaden naar de cloud. Op de S5 kon ik een schedule instellen, dat hij om 02:00 automatisch alles ging uploaden naar de cloud wat die dag nieuw is. Bij de Iphone ontbreekt deze scheduling optie en kan ik elke dag handmatig een backup starten.

I-tunes

Dit is, naar mijn bescheiden mening, een draak van een softwarepakket. Ik vind het niet intuitief en onoverzichtelijk. Ik heb ook nog twee ipads, dus was al wel bekend met I-tunes, maar dan nog vind ik het niet lekker werken.

Ringtones

Je kan geen mp3 als ringtone instellen. Nou ja, in ieder geval niet makkelijk. Ik heb het wel voor elkaar gekregen, maar doormiddel van tools op de PC. Apple wil dat je ringtones koopt van I-tunes en niet zomaar even download. Dat je niet even een MP3 als ringtone kan instellen vind ik wel belachelijk.

Updates

Nergens kan ik de optie vinden dat hij stopt met updates controleren. Er zit nu IOS 9.1 op en omdat ik later de mogelijkheid open wil houden om een jailbreak te kunnen doen, wil ik niet updaten. Elke dag begint hij weer te zeuren dat hij 9.2 wil installeren. Je kan hem dan uitstellen, maar hij komt na een poosje weer terug.

Accesoires

40 euro voor een officieel hoesje, 15 voor een officieel kabeltje. Dat zijn serieuze prijzen. Als er Apple op staat, dan kost het geld. Dat weet je natuurlijk van te voren.

Vreemde meldingen

Af en toe kom ik meldingen tegen waarvan ik denk "haha, nee joh.". Als ik in de auto mijn 6s oplaadt via een kabel die ik bij de Action heb gekocht, dan verschijnt de melding in het scherm dat de kabel niet is gelicencieerd. Echt joh? haha, ik ga meteen die kabel van 15 euro kopen! (not)

The Good

Snelheid

Hij is echt bloedjesnel. Ik heb nog geen een keer een noemenswaardige vertraging meegemaakt. En wat ik nog veel beter vind, is dat ik de iphone nog niet heb moeten herstarten. Bij de S5 deed ik dat wel, omdat ik het idee had dat de snelheid daarvan profiteerde.

Scherm

Het scherm is heel erg mooi, maar dat vond ik van de Samsung S5 ook al.

Toestel bouw

De telefoon voelt veel luxer aan dan de S5. Dat komt door de gebruikte materialen. De S5 is toch wel behoorlijk plastic als je hem met de 6s vergelijkt.

Gesprekskwaliteit

De gesprekskwaliteit is een stuk beter op de 6s. Vooral via mijn carkit hoor ik een verschil.

IOS
IOS is wat logischer qua opbouw. Android heeft veel opties verstopt zitten in submenu's. In IOS vind ik de indeling logischer.

Camera
De Iphone 6s maakt hele mooie foto's maar wat ik nog fijner vind is de snelheid van de camera app. Die is echt stukken beter dan die op mijn oude S5. Dat is heerlijk.

De emailapp van IOS vind ik veel beter en fijner werken. Ik had op de S5 "K9 mail" gedownload en hoewel dit al beter was dan de android mail app, vond ik het toch niet echt wat.

Al met al ben ik zeker tevreden met de upgrade. Een aantal zaken zijn gewenning, maar het is niet allemaal beter dan op Android. Dit is deels door het beleid van Apple m.b.t. IOS restricties en het werken met I-tunes wat ik gewoon niet lekker vind werken.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
HellBeast schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:02:

Geen notificatie led

Dit is voor mij wel een groot gemis. Ik heb standby dienst met notificatie -emailberichten voor mijn werk en dan is het extreem handig dat als je even niet bij je telefoon bent geweest, je kunt zien of er een berichtje binnen is gekomen. Je hebt de optie om de flitser led aan te zetten hiervoor, maar los van het feit dat ik dit niet zo'n elegante optie vindt (je moet hem op z'n scherm naar beneden leggen), doet hij het niet als je de iphone op niet storen zet. (Als ik bij klanten zit, dan zet ik niet storen voor berichten aan, omdat ik het niet netjes vind als mijn telefoon constant geluidsignalen geeft).
Volgens mij is een Apple Watch een prettige oplossing voor jou. Maar ach, dat is dan wel een oplossing van een paar honderd euro en dat is vast niet wat je wilt aangezien de notificatieled voldoende was.

verder herken ik veel van de punten die jij aangeeft. Al moet ik zeggen dat ik iTunes best prima software vind vergeleken met de sync tools die bij WindowsPhone afgedwongen worden of de chaos van mappen waarmee je bij Android geconfronteerd wordt. Maar het werkt een stuk beter on OSX dan onder Windows.

Overigens is er nog een scala aan accessoires die tussen de Action kabels en de officiële versie in liggen. Die geven vaak ook de irritante melding niet.

[ Voor 18% gewijzigd door SirLenncelot op 10-01-2016 14:09 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Darks schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:59:
Ik was gisteren in een Apple winkel, even wat aan het prullen geweest met de iphone 6s. Valt me meteen op hoe snel hij is tov mijn iphone 6. Niet dat die traag is, maar toch voelt de nieuwste net wat meer 'snappy'.

Is de 's' onder de motorkap dan echt weer zoveel beter of is dit eerder een software truukje (onder het befaamde Apple maakt je iphone elk jaar trager)? Of zou de snelheid van de gewone 6 intussen gewoon aan me gewend zijn en is dat ietsje betere van de 6s nu precies een groot verschil?
De 6s is echt walgelijk snel en een heel stuk sneller dan de 6. Volgens mij een van de beste "s" updates die een iPhone heeft gehad. Als de 6s ook nog het laatste model zal zijn met een normale koptelefoon aansluiting dan zal dit model nog wel een tijdje een gewild model blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Heb de 6s nu iets minder dan een week, echt supersnel(kom van een 4s), goede camera. Alleen het formaat zit ik heel erg aan te hikken dat ik hem waarschijnlijk terug ga sturen en ga afwachten/hopen op een 6c of een 7c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:05
Veertien14 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:38:
Heb de 6s nu iets minder dan een week, echt supersnel(kom van een 4s), goede camera. Alleen het formaat zit ik heel erg aan te hikken dat ik hem waarschijnlijk terug ga sturen en ga afwachten/hopen op een 6c of een 7c.
Ik ben wat iPhones betreft in stapjes van 3.5" naar 4", 4.7" en ten slotte 5.5" gegaan. Ik kan mij voorstellen dat van 3.5" naar 4.7" toch een schok is, waar je wel snel aan kan wennen. Als je van de schrik bekomen bent zou je jezelf kunnen afvragen of het formaat van de 6s jou echt belemmert of niet. Denk aan bedieningsgemak en broekzak. Grote kans dat je aan het formaat went omdat ie niet extreem groot is zoals de 5.5" 6s Plus. Als ik nu een iPhone 4 of 4s zie kan ik mij echt niet meer voorstellen dat ik ooit gelukkig was met dat formaat :p maar ik ben dan ook ooit van 2.8" afgekomen. Qtek S200 8)

Ik snap jou en anderen wel die weer verlangen naar 4". Fijn formaat als je maar één hand vrij hebt. Blijft natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
Ik heb nu een week een iPhone 6s. Deze bevalt prima, alleen vind ik dat de batterij vrij snel leegloopt. De telefoon geeft aan dat ik het toestel al 4 uur gebruikt heb, terwijl ik alleen wat op Twitter en WhatsApp gezeten heb. Apps verversen op achtergrond staat uit, maar toch verdwijnt er binnen vijf minuten toch wel 2 a 3 procent. Daarnaast heb ik de telefoon vannacht helemaal uitgezet. Toen ik hem vanochtend aandeed stond hij op 58% en nog geen minuut later sprong hij naar 54%.

Heb de iPhone ook even aan mijn Mac gehangen en even wat dingen bekeken in Coconut Battery. Daar zie ik geen rare dingen in de zin van de capaciteit van de batterij. Het 'probleem' heb ik sinds de update naar iOS 9.2 (via iTunes). Meer mensen hier last van (gehad)? En misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
dannyvdb1997 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:38:
Ik heb nu een week een iPhone 6s. Deze bevalt prima, alleen vind ik dat de batterij vrij snel leegloopt. De telefoon geeft aan dat ik het toestel al 4 uur gebruikt heb, terwijl ik alleen wat op Twitter en WhatsApp gezeten heb. Apps verversen op achtergrond staat uit, maar toch verdwijnt er binnen vijf minuten toch wel 2 a 3 procent. Daarnaast heb ik de telefoon vannacht helemaal uitgezet. Toen ik hem vanochtend aandeed stond hij op 58% en nog geen minuut later sprong hij naar 54%.

Heb de iPhone ook even aan mijn Mac gehangen en even wat dingen bekeken in Coconut Battery. Daar zie ik geen rare dingen in de zin van de capaciteit van de batterij. Het 'probleem' heb ik sinds de update naar iOS 9.2 (via iTunes). Meer mensen hier last van (gehad)? En misschien een oplossing?
Misschien moet je hem eerst helemaal leeg laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Berlinetta schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:50:
[...]

Misschien moet je hem eerst helemaal leeg laten lopen.
Heb ik al eens gedaan. Dit is ontstaan na de update naar iOS 9.2. Is nu drie dagen geleden. Misschien dat de telefoon er nog even aan moet wennen ofzo en dat dit vanzelf weer beter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 14:46

TMC

IDrive: Ik gebruik Idrive om mijn video's, foto's etc te uploaden naar de cloud. Op de S5 kon ik een schedule instellen, dat hij om 02:00 automatisch alles ging uploaden naar de cloud wat die dag nieuw is. Bij de Iphone ontbreekt deze scheduling optie en kan ik elke dag handmatig een backup starten.
Waarom gebruik je niet gewoon iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14

HellBeast

Oh My GoT!

Met I-drive kun je ook andere telefoons backuppen, ook de Android telefoon van mijn vrouw bijvoorbeeld. En dan kan ze op haar Android mijn IPhone video's en foto's zien en andersom.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Op 13 januari heeft Apple dit onderzoek voor de 6s en 6s Plus https://support.apple.com/en-us/HT205727
aangekondigd. "If your iPhone 6s or iPhone 6s Plus battery percentage doesn‘t update"

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
GerardVanAfoort schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:36:
Op 13 januari heeft Apple dit onderzoek voor de 6s en 6s Plus https://support.apple.com/en-us/HT205727
aangekondigd. "If your iPhone 6s or iPhone 6s Plus battery percentage doesn‘t update"
Mijn percentage wordt wel geüpdatet, alleen volgens mij iets te snel. Batterij loopt leeg terwijl ik ernaar kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 15:05
Wat staat er dan onder batterij instellingen? Daar kan je zien wat de grootverbruiker is, en dat is vaak ook de boosdoener voor extreem batterijgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik weet niet hoe betrouwbaar Coconutbattery is, maar volgens deze software heeft mijn 6S Plus een batterij capaciteit van meer dan 3100 mAh... Er zal vast iets van foutmarge zijn, maar dit scheelt wel heel erg veel. De design capacity wordt opgegeven als 2725 mAh. Nu laad ik hem in principe niet hoger op dan 70%, omdat dit de levensduur ten goede komt en ik toch niet meer nodig heb. Maar ik vind dit toch wel opmerkelijk.

https://www.dropbox.com/s...%20at%2013.07.45.jpg?dl=0
Full charge 3191 mAh: https://www.dropbox.com/s...%20at%2013.36.10.jpg?dl=0

EDIT: na full charge heb ik hem intensief gebruikt om video te kijken via wifi. Nu lijkt coconutbattery het niet helemaal goed te hebben gedaan. Na ruim een uur video kijken (horizon.tv app) had de batterij nog zo'n 2400 mAh. Dus de werkelijke capaciteit zal dichter bij de design capaciteit liggen dan oorspronkelijk gedacht. Toch leuk om dit eens mee te maken en te zien hoe betrouwbaar coconut battery is (blijkt dus niet heel betrouwbaar te zijn).

[ Voor 46% gewijzigd door Aardmens op 24-01-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens in je crash logs te kijken of er een app is die continu crash en je batterij leeg slurpt. Kan je doen door naar instellingen >privacy >diagnostics >diagnostics and usage te gaan. Zit er een app tussen die je herkent? Probeer het te verwijderen en opnieuw te installeren.

Heeft dat nog steeds niet het gewenste effect of is de crash log veel te lang? Dan kan het zijn dat er erg veel conflicten zijn in het systeem. En kan het verklaren waarom de batterij snel leeg loopt. Dit kan je dan het beste oplossen door een DFU herstel (geen normale herstel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zijn er hier mensen die van een iPhone 6 naar een iPhone 6s zijn gegaan en ook gebruik maken van een Brodit telefoonhouder zoals hieronder afgebeeld?

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/imageScale?name=http://localhost/static/news/images/en/2014-09-11-b-large.jpg&width=450&height=450

Ik heb mijn passive houder gekocht toen er nog geen iPhone 6s bestond en ik heb laatst getest of de 6s in die van mij past, maar die gaat er erg stroef in. Omdat ze online nu verkocht worden als 6/6s passive houder, wil ik graag weten of diegene iets ruimer is, zodat de 6s er fijner in schuift. Zo niet, dan kan de huidige gewoon blijven zitten namelijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, hier ook met de brodit houder van 6 naar 6s gegaan.
Misschien dat ie in het begin wat stroever ging, maar daar heb ik nu in ieder geval geen last meer van.
(Of ik ben er gewend aan geraakt....)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Laatst de 6s van een vriend voor het eerst in mijn houder geschoven maar moest de houder zelf toch vast houden wilde ik de 6s er weer uit krijgen. Daar had/heb je geen last van?

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 25-01-2016 13:39 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Updates

Nergens kan ik de optie vinden dat hij stopt met updates controleren. Er zit nu IOS 9.1 op en omdat ik later de mogelijkheid open wil houden om een jailbreak te kunnen doen, wil ik niet updaten. Elke dag begint hij weer te zeuren dat hij 9.2 wil installeren. Je kan hem dan uitstellen, maar hij komt na een poosje weer terug.
Volgens mij herinnert iOS je er aan omdat de download nog steeds "klaarstaat" op je telefoon. Na veel klachten van gebruikers die niet wilden updaten maar wel ineens 1GB aan ruimte kwijt waren heeft Apple een optie toegevoegd om een reeds gedownloade update te verwijderen van het toestel.

Dit zou je eens kunnen proberen; ik vermoed namelijk dat iOS de update dan niet nogmaals vanzelf gaat downloaden en ook niet meer blijft zeuren dat er een update is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 09:56
XyritZz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:47:
[...]

Volgens mij herinnert iOS je er aan omdat de download nog steeds "klaarstaat" op je telefoon. Na veel klachten van gebruikers die niet wilden updaten maar wel ineens 1GB aan ruimte kwijt waren heeft Apple een optie toegevoegd om een reeds gedownloade update te verwijderen van het toestel.

Dit zou je eens kunnen proberen; ik vermoed namelijk dat iOS de update dan niet nogmaals vanzelf gaat downloaden en ook niet meer blijft zeuren dat er een update is.
hij download hem dus wel gewoon vanzelf, heb die update al 2x van mijn iphone weggegooid.
Maar na een tijdje komt die melding toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
syntesia schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:49:
[...]

hij download hem dus wel gewoon vanzelf, heb die update al 2x van mijn iphone weggegooid.
Maar na een tijdje komt die melding toch weer.
Oke, jammer. Had verwacht/gehoopt dat iOS wat slimmer daarmee om zou gaan en een update na eenmalig verwijderen als 'ongewenst' markeert en niet nogmaals gaat downloaden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeeemy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-10-2023
Sinds vanmiddag een probleempje met m'n mute switch. Hij doet niets meer! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Er is verder niets mee gebeurd of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

Deeeemy schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:05:
Sinds vanmiddag een probleempje met m'n mute switch. Hij doet niets meer! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Er is verder niets mee gebeurd of zo..
Wij van het forum op tweakers verwachten stiekem wel dat je al wat dingen hebt ondernomen, kan je vertellen wat je allemaal al hebt gedaan?
Een herstart ofzo?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deeeemy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-10-2023
ronaldm3 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:51:
[...]

Wij van het forum op tweakers verwachten stiekem wel dat je al wat dingen hebt ondernomen, kan je vertellen wat je allemaal al hebt gedaan?
Een herstart ofzo?
Ik had hem verscheidene keren herstart, maar dat hielp niet. Heb toen een reservekopie teruggezet en toen deed hij het raar genoeg weer :? Anyways, probleem verholpen... hopen dat het zo blijft dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:00
My first iOS-device, een 6s, ligt 's nachts met het schuifje op silent op nachtkastje aan de lader.
Ben al paar keer wakker geschrokken van hard zoemen en trillen en kan dan niet vinden wat voor alarm of oproep dat geweest is. Niets in agenda's, geen alarmen, geen telefoontje. Weet niet of ik door sommige heen geslapen heb...Silent ook maar eens uit gezet en het lijkt dan niet te gebeuren. /confused.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:38
Dit kan natuurlijk van alles zijn. Sommige apps geven geen notificatiemelding behalve een geluidje. Heel irritant.'s-Nachts zou ik je telefoon dan ook in Do Not Disturb modus zetten. Dan worden alle notificaties onderdrukt en heb je een stille nachtrust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 19:58
Doane schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:42:
My first iOS-device, een 6s, ligt 's nachts met het schuifje op silent op nachtkastje aan de lader.
Ben al paar keer wakker geschrokken van hard zoemen en trillen en kan dan niet vinden wat voor alarm of oproep dat geweest is. Niets in agenda's, geen alarmen, geen telefoontje. Weet niet of ik door sommige heen geslapen heb...Silent ook maar eens uit gezet en het lijkt dan niet te gebeuren. /confused.
Je zou ook de optie 'Trillen bij geluid uit' 's nachts uit kunnen zetten. Dan komen je notificaties wel binnen, maar trilt je telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:58

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nog precies 3 weken dan mag ik eindelijk overstappen. Ik twijfel alleen nog steeds (al 2 maanden ofzo) of ik nou de plus of de normale wil. Vanaf het begin af aan denk ik al dat ik de plus wil maar toch is er net dat kleine beetje twijfel of ik het niet te groot ga vinden als k het eenmaal heb.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13
Doane schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:42:
Zet anders ''s nachts de niet storen functie aan dan trilt hij nergens meer voor.
Is het overigens 1 tril op de "oplaad" tril? Misschien zit er wat vuil in je lighting dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
Ricmaniac schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:06:
Nog precies 3 weken dan mag ik eindelijk overstappen. Ik twijfel alleen nog steeds (al 2 maanden ofzo) of ik nou de plus of de normale wil. Vanaf het begin af aan denk ik al dat ik de plus wil maar toch is er net dat kleine beetje twijfel of ik het niet te groot ga vinden als k het eenmaal heb.
Ik herken jouw dilemma. Daar zat ik zelf ook mee. Uiteindelijk ben ik voor de plus gegaan en het went enorm snel. Natuurlijk blijft het persoonlijk. Bedien jij je telefoon met dezelfde hand als waar je hem mee vast hebt ? Of bedien jij hem met 1 hand terwijl je telefoon in je andere hand zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

MNTN schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Ik herken jouw dilemma. Daar zat ik zelf ook mee. Uiteindelijk ben ik voor de plus gegaan en het went enorm snel. Natuurlijk blijft het persoonlijk. Bedien jij je telefoon met dezelfde hand als waar je hem mee vast hebt ? Of bedien jij hem met 1 hand terwijl je telefoon in je andere hand zit?
meestal bedien ik me telefoon met 2 handen XD heb nu nog me 5s en ik typ gewoon met 2 handen.
Soms inderdaad met 1 hand maar dat is in gevallen dat me andere hand bezet is door iets :P

Maar daardoor denk ik inderdaad dat ik gewoon voor plus moet gaan omdat ik toch meestal 2 handen gebruik. Voor me gevoel is het alleen de vraag of ik het niet te groot ga vinden voor me broekzakken enzo.

Naja ik denk vanaf het begin al dat k een plus wil en nog steeds denk ik dat dus dan ga ik hoogst waarschijnlijk maar gewoon voor die versie.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:55 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 12:01
Heb al een tijd de 5 maar ga binnenkort denk toch maar voor de 6s (tijdje terug al over lopen dubben).
Is flink aan de prijs, maar vind het OS gewoon fijn(er). Batterij wordt aanzienlijk slecht.
Zit nog even te kijken naar de abo's. Soms is Vodafone F&F een fractie voordeliger, soms verlengen (mag al paar maanden verlengen). KPN zag er erg duur uit en T-Mobile was ook niet bepaald goedkoper (plus overstap/aansluitkosten).
Als ik ca 230 euro bijbetaal (wat ik ook ongeveer met de vorige iPhones had), kom ik maandelijks op ca 35-37 euro uit voor een 16GB versie. 64GB is 5€ p/mnd duurder, maar heb niet zo veel ruimte nodig. Zeker nu ik er amper muziek op zet.
Vraag me eigenlijk af of je een bezorgdag kan kiezen. Wil immers geen vrije dag nemen om telefoon in ontvangst te kunnen nemen, dus hoop dat ie op zaterdag bezorgd kan worden.
Kan nog eens kijken of het via een andere site als studentmobiel etc nog iets voordeliger kan.

[ Voor 16% gewijzigd door VincentG op 03-02-2016 13:26 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:27
VincentG schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:24:
Heb al een tijd de 5 maar ga binnenkort denk toch maar voor de 6s (tijdje terug al over lopen dubben).
Is flink aan de prijs, maar vind het OS gewoon fijn(er). Batterij wordt aanzienlijk slecht.
Zit nog even te kijken naar de abo's. Soms is Vodafone F&F een fractie voordeliger, soms verlengen (mag al paar maanden verlengen). KPN zag er erg duur uit en T-Mobile was ook niet bepaald goedkoper (plus overstap/aansluitkosten).
Als ik ca 230 euro bijbetaal (wat ik ook ongeveer met de vorige iPhones had), kom ik maandelijks op ca 35-37 euro uit voor een 16GB versie. 64GB is 5€ p/mnd duurder, maar heb niet zo veel ruimte nodig. Zeker nu ik er amper muziek op zet.
Vraag me eigenlijk af of je een bezorgdag kan kiezen. Wil immers geen vrije dag nemen om telefoon in ontvangst te kunnen nemen, dus hoop dat ie op zaterdag bezorgd kan worden.
Kan nog eens kijken of het via een andere site als studentmobiel etc nog iets voordeliger kan.
Gewoon even kijken bij Coolblue cq Smartphoneshop. Daar ben ik altijd voor al mijn abo's het goedkoopste uit, ook zakelijk.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Zojuist witte / silver iPhone 6s 64GB besteld via studentmobiel.nl. Is goedkoper dan via Vodafone website verlengen (en heb nu 64GB, voor zelfde totaalprijs had ik anders 16GB).
Na heel wat jaren 16GB toch maar voor zekerheid gegaan en meer opslagruimte, plus een keer wit ipv zwart.
Nu nog even met m'n 5 zien vol te houden.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ricmaniac schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:06:
pff zie nu gewoon dat het abonnement wat ik 2 maanden geleden uitzocht om over 3 weken naar over te stappen nu 1.50 p/m duurder is :( , was 42.50 (had ik naar me zelf gemaild) en als ik hem open zie ik nu 44 euro. Telefoon, abbo, eenmalige aanschaf prijs is allemaal het zelfde.

Toevallig na me dilemma gisteren iemand tegen gekomen met een Plus. ben er wel echt uit nu dat ik gewoon voor die versie ga.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 04-02-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00

Phntm

Tlingelingeling

Ricmaniac schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:56:
[...]

pff zie nu gewoon dat het abonnement wat ik 2 maanden gelezen uitzocht om over 3 weken naar over te stappen nu 1.50 p/m duurder is :( , was 42.50 (had ik naar me zelf gemaild) en als ik hem open zie ik nu 44 euro. Telefoon, abbo, eenmalige aanschaf prijs is allemaal het zelfde.

Toevallig na me dilemma gisteren iemand tegen gekomen met een Plus. ben er wel echt uit nu dat ik gewoon voor die versie ga.
T-mobile meldt elke januari dat ze prijzen verhogen eens per jaar. Dit zal dus gewoon zo iets zijn geweest want T-mobile is niet de enige die natuurlijk eens per jaar haar prijzen opschroeft. Je hebt pure ongeluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 29-09 20:24
Ik heb ook al even een Iphone 6S en die bevalt prima. ECHTER, hij schakelt ook tijdens het actief surfen op diverse sites gewoon over van wifi naar (Vodafone) 4G.

Het wifi bereik is zeer goed. Ook heb ik de wifi assist uitstaan. Telefoon gereset, wifi netwerk vergeten en opnieuw connecten etc heeft niet geholpen.

Ik heb de telefoon nu op 3G gezet, en dat lijkt het probleem te verhelpen. Maar ja, dan heb je buiten dus ook geen 4G.

Iemadn nog suggesties? Via google kan ik niks vinden. Enkel die wifi assist, maar die staat dus al lang uit.
IOS versie 9.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Sinds gisteren een 6s Plus in gebruik genomen ter vervanging van mijn 6s. Dit ivm het grotere scherm waar ik toch wel behoefte aan heb.

Nu valt me wel wat op; wanneer ik muziek afspeel, lijkt het wel of de luidspreker van de 6s Plus anders klinkt dan die van de 'gewone' 6s. Hij lijkt wat 'doffer' te klinken.

Zit er een andere speaker in de 6s Plus wat dit veroorzaakt?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 06-10 16:23
meermarco schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:28:
Ik heb ook al even een Iphone 6S en die bevalt prima. ECHTER, hij schakelt ook tijdens het actief surfen op diverse sites gewoon over van wifi naar (Vodafone) 4G.

Iemadn nog suggesties? Via google kan ik niks vinden. Enkel die wifi assist, maar die staat dus al lang uit.
IOS versie 9.2.1
Volgens mij is dan het 4g gewoon sterker dan de WiFi ik heb er bij beneden geen last van maar boven doet hij het ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:56:
[...]

pff zie nu gewoon dat het abonnement wat ik 2 maanden geleden uitzocht om over 3 weken naar over te stappen nu 1.50 p/m duurder is :( ,
1,50, pfff wat een broodroof joh, stop de persen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 01-10 14:32
Sinds gisteravond in het bezit van een iPhone 6s plus 64GB. Helemaal tevreden mee!

Wel merk ik wat merkwaardigs aan mijn display. Wanneer het toestel wat warmer is heb ik een egaal wit scherm. is het wat kouder zie ik duidelijk dat mijn scherm wat gelig is en vooral aan de rechterkant (gelig streep van boven naar beneden).

Nu is dit niet helemaal tegen de rand aan, maar echt net 0.3mm vanaf :(

Is dit gewoon een defect of gaat dit met een paar dagen weg'?

[ Voor 10% gewijzigd door Knamix op 07-02-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Schermen van de 6s en 6s Plus hebben allemaal wel wat. Ik heb bijvoorbeeld hier last van;

https://discussions.apple...7244167?start=15&tstart=0

Op het plaatje zie je wat ik bedoel. Heb ik bij mijn Plus 6s ook.

Het kan verdwijnen, door de warmte gaat de lijm uitharden. Kan bij de jouwe ook zomaar gebeuren.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

---- beantwoord

[ Voor 116% gewijzigd door freddyathlon op 11-02-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Knamix schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:18:
Sinds gisteravond in het bezit van een iPhone 6s plus 64GB. Helemaal tevreden mee!

Wel merk ik wat merkwaardigs aan mijn display. Wanneer het toestel wat warmer is heb ik een egaal wit scherm. is het wat kouder zie ik duidelijk dat mijn scherm wat gelig is en vooral aan de rechterkant (gelig streep van boven naar beneden).

Nu is dit niet helemaal tegen de rand aan, maar echt net 0.3mm vanaf :(

Is dit gewoon een defect of gaat dit met een paar dagen weg'?
Ik zat zojuist mijn 6s Plus, welke ik sinds zaterdag heb, te bekijken. In de grijze rand aan de bovenkant zit een heel minuscuul deukje. Mierenneukerij, maar niet netjes. Ik twijfel alleen of ik hem hiervoor terugstuur en ruil voor een nieuwe... Wat zouden jullie doen?
Is alleen in bepaalde hoek en licht zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

freddyathlon schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:01:
[...]

Ik zat zojuist mijn 6s Plus, welke ik sinds zaterdag heb, te bekijken. In de grijze rand aan de bovenkant zit een heel minuscuul deukje. Mierenneukerij, maar niet netjes. Ik twijfel alleen of ik hem hiervoor terugstuur en ruil voor een nieuwe... Wat zouden jullie doen?
Is alleen in bepaalde hoek en licht zichtbaar.
ik zou hem sowieso terug sturen. Je koopt iets nieuws en dan verwacht je hem in nieuwstaat.

ook zou je het helemaal niet zien maar alleen ietsje voelen dan zou ik hem alsnog terug sturen.
Hoe klein een deukje of krasje ook is de waarde daalt er door en aangezien je het zelf nieuw koopt is het inderdaad niet netjes en indirect geld weg gooien. Dat is mijn mening althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zit te kijken voor een kabeltje om via hdmi content van mijn iphone op een tv af te spelen. En nee wireless tools zijn niet welkom :)

Nu zijn de connectors met een lightning pin to hdmi erg duur, minstens 60 euro.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een lighting to 30 pin adapter (iphone 4 connector zeg maar) te halen, vervolgens hier een 30pin to hdmi kabel op aan te sluiten en dan content op tv afspelen?
Dus werken met een verloopstuk zeg maar.

Dit is in ieder geval veel goedkoper. Iemand ervaring of een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Ik heb iets merkwaardigs. Ik gebruik de stock mail app niet, heb geen accounts ingesteld, maar toch staat er bij opslag dat er 1,7gb gebruikt wordt door deze app. Tips op internet met accounts verwijderen kan niet, omdat er geen accounts ingesteld zijn. Iemand tips of ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

dannyvdb1997 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:16:
Ik heb iets merkwaardigs. Ik gebruik de stock mail app niet, heb geen accounts ingesteld, maar toch staat er bij opslag dat er 1,7gb gebruikt wordt door deze app. Tips op internet met accounts verwijderen kan niet, omdat er geen accounts ingesteld zijn. Iemand tips of ervaringen hiermee?
Misschien staat je icloud mail aan onder je icloud account?
Ik ben niet zeker of iOS daarvoor een nieuw profiel aanmaakt onder je mail, agenda & contacten.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
De 6s maar aangemeld voor reparatie bij Apple, homeknop problemen wisselden van erg tot erger... aanraken van de knop was soms al voldoende, maar afgelopen paar dagen had die het idee constant ingedrukte te worden ... net ook... nu weer even terug naar Windows phone :p

Hopelijk komen ze ding snel oppikken en terug brengen, ondanks dat Win10 modern is voelt het toch iets te anders aan en gebrek aan apps blijft aanwezig. Als ze mijn naam maar bij bedrijfsnaam hebben staan, anders komt het niet goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Neemt iOS ook veel ruimte bij jullie in op de 6s?

Op m'n 5 was het maar een paar GB, op m'n 6s bijna 8 GB.
Heb de 6s - 64 GB. iCloud kopie overgezet van m'n 5 - 16GB. Ben nu evenveel ruimte 'kwijt', terwijl op m'n 5 nog ruim 4GB aan muziek stond.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

VincentG schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:20:
Neemt iOS ook veel ruimte bij jullie in op de 6s?

Op m'n 5 was het maar een paar GB, op m'n 6s bijna 8 GB.
Heb de 6s - 64 GB. iCloud kopie overgezet van m'n 5 - 16GB. Ben nu evenveel ruimte 'kwijt', terwijl op m'n 5 nog ruim 4GB aan muziek stond.
Je 6s bevat ook weer meer functies dus iOS neemt ook meer ruimte in beslag. Zie je ook wanneer er updates zijn. Bij een ouder toestel is zo'n update minder groot qua omvang.

Waar zie je eigenlijk hoeveel iOS inneemt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Mmm dacht plaats even een vraagje over het scherm van de 6s plus, zie ik dat hier nog recent precies over hetzelfde is gepost :)

Raar licht schaduw vlekje links onder...dit is de 4e Plus en heeft er het minst last van, een collega heeft precies dit soort schaduwtjes bovenin het scherm (en dat scherm is een replacement)als op de foto te zien is van Freddyathlon.

Zo te zien/te lezen ben ik niet de enige (ook in de rest van de wereld) met dit soort kleine imperfecties. Gekke is dat het schaduwtje bij het ene toestel beter te zien is als bij de ander. Maar goed verder technisch perfect en niet echt last van.....grrrr beetje wel haha maar na 4 swaps moet ik het maar accepteren, tis nauwelijks te zien...enkel door de ogen van een mieren n.... zoals ik.

Dan iets anders, tot op heden pushed de standaard emailapp nog steeds geen mail!?? Krijg geen meldingen en heb niks veranderd ook. Outlook doet wel zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Bontes schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:46:
Mmm dacht plaats even een vraagje over het scherm van de 6s plus, zie ik dat hier nog recent precies over hetzelfde is gepost :)

Raar licht schaduw vlekje links onder...dit is de 4e Plus en heeft er het minst last van, een collega heeft precies dit soort schaduwtjes bovenin het scherm (en dat scherm is een replacement)als op de foto te zien is van Freddyathlon.

Zo te zien/te lezen ben ik niet de enige (ook in de rest van de wereld) met dit soort kleine imperfecties. Gekke is dat het schaduwtje bij het ene toestel beter te zien is als bij de ander. Maar goed verder technisch perfect en niet echt last van.....grrrr beetje wel haha maar na 4 swaps moet ik het maar accepteren, tis nauwelijks te zien...enkel door de ogen van een mieren n.... zoals ik.

Dan iets anders, tot op heden pushed de standaard emailapp nog steeds geen mail!?? Krijg geen meldingen en heb niks veranderd ook. Outlook doet wel zijn werk.
Dit verschijnsel bedoel je?
Afbeeldingslocatie: https://discussions.apple.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-29505152-658943/IMG_1591.jpg

Dit is niet mijn 6s Plus, maar ook ik zie dit. Beste te zien als het toestel vlak ligt en je er vanuit een hoek naar boven overheen kijkt. Ook zoals op de foto ja.
Ik heb een Space Grey, maar bij een witte achtergrond zie je de ledjes van de backlight. Het lijkt daardoor alsof het scherm bobbelt, maar dat is gezichtsbedrog.

Maar anyway; ik ben ook zo'n mierenn**ker ;).
En als ik zie dat anderen juist weer donkere of gele plekken hebben op hun scherm, ben ik blij met deze hoor. Ik heb daar geen last van gelukkig. Ga hem dus ook absoluut niet ruilen; je weet nooit wat je terug krijgt.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb nog wel een vraag;

Mijn 6s Plus heb ik sinds zaterdag.
Ik zag in de instellingen dat er al aardig wat beluren zijn geweest volgens de gesprekstimers.

De aantallen zijn hetzelfde bij Totaal en Recente Periode. Zie mijn schermafdruk.

Mijn vraag; neemt de nieuwe iPhone dit over uit mijn 'oude' 6s?

Ik heb de telefoon geconfigureerd als nieuwe iPhone. Wel ingelogd met mijn Apple ID, welke ik al gebruik sinds de iPhone 4.

Ik kijk ook bij mijn Recente Oproepen onder de bel-app en zie daar mijn gesprekken staan van voor afgelopen zaterdag. Dit reikt terug tot ongeveer begin januari 2016.

Ik ga er niet vanuit dat ik een gebruikte iPhone heb gekregen, daar de seal er netjes omheen zat en de inhoud van de verpakking strak, als nieuw, verpakt zat. Ook volgens de Garantie-website van Apple zijn de aankoopdatum en garantiedatum juist.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img922/1717/AdkPQC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Goedemorgen all,

Ik ga volgende week mijn 6s 64GB ruilen voor een 6s plus 64GB. Ik merk dat ik toch behoeft heb aan een groter scherm. Gebruik straks de tel ook voor werk en thuis pak ik vaak de iPhone om te internetten.

Meer mensen die de 6s hebben omgeruild voor een 6s plus? Ervaringen? Grootte toestel zal even wennen zijn, maar draag niet echt strakke jeans, dus…..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

pdavie2311 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 08:37:
Goedemorgen all,

Ik ga volgende week mijn 6s 64GB ruilen voor een 6s plus 64GB. Ik merk dat ik toch behoeft heb aan een groter scherm. Gebruik straks de tel ook voor werk en thuis pak ik vaak de iPhone om te internetten.

Meer mensen die de 6s hebben omgeruild voor een 6s plus? Ervaringen? Grootte toestel zal even wennen zijn, maar draag niet echt strakke jeans, dus…..
Ja, ik! Ook de 6s geruild voor een 6s Plus. Bevalt echt een stuk beter. Het is inderdaad even wennen. Maar eenmaal een tijdje in gebruik wil je niet anders meer, is mijn mening. Scherm is nog net iets scherper en vooral vanwege mijn fotografie is dat heerlijk. Veel plezier ermee alvast! Je zult geen spijt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Deze week ook maar een afspraak gemaakt bij de Genius Bar voor de 6S van mijn wederhelft.

Heel regelmatig zet deze zichzelf uit met soms zelfs nog 48% (hoogste meegemaakt) batterij over. Je kan de 6S dan niet terug aanzetten en hij moet dan aan de lader. Soms kan je hem na 5 minuten wel terug aanzetten maar valt hij na een paar seconden terug uit.

Heb al een volledige restore gedaan via iTunes, ingesteld als nieuw toestel maar zelfs dat loste het probleem niet op.

hier een video van het probleem: https://db.tt/Xf3Ziuuj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Laatst online: 02-10 14:10
Hallo mensen van dit forum, paar maanden terug ook een Iphone 6S+ 128GB gekocht bij een verlengt abbo. Toestel bevalt me zeer goed, alleen vraag ik mij 1 ding af, ik merk dat als ik op 4G netwerk zit ik geen optie heb om over te gaan op 4G+ terwijl dit toestel het wel moet ondersteunen. Heeft iemand toevallig deze ervaring ook al gehad? (Provider is KPN btw)

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:26
Naif0n schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:50:
Hallo mensen van dit forum, paar maanden terug ook een Iphone 6S+ 128GB gekocht bij een verlengt abbo. Toestel bevalt me zeer goed, alleen vraag ik mij 1 ding af, ik merk dat als ik op 4G netwerk zit ik geen optie heb om over te gaan op 4G+ terwijl dit toestel het wel moet ondersteunen. Heeft iemand toevallig deze ervaring ook al gehad? (Provider is KPN btw)
Geen ervaring mee. 4G+ is niet overal al beschikbaar. Kan me voorstellen dat de optie pas zichtbaar wordt als 4G+ daadwerkelijk aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Volgens mij is 4G+ alleen beschikbaar in grote steden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
Het KPN netwerk zet jou vanzelf over op 4g+ wanneer je binnen het dekkingsgebied bent en de omstandigheden dat toelaten. Je hebt daar als gebruiker geen invloed op. Zie de vage kaart op https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/4g/4gplus.htm

Je kunt op een iPhone niet zien of je op 4g+ zit. Althans, er is een omslachtige manier. Je kunt 'bellen' naar *3001#12345#*. Dan kom je in de Field Test Modus > Serving Cell Info en dan zie je iets als downlink en band staan. Zie je 10MHz icm 20, dan zit je op het 4g800 netwerk met goede dekking en lagere snelheid. Zie je 20 MHz icm 3, dan zit je op het snellere 4g1800 netwerk en dat is enkel beschikbaar in grote en kleine steden zoals te zien in de link hierboven. De iPhone 6s kan bovendien de banden 3 en 20 combineren voor 4g+ maar daar kan de Field Test Mode niet mee omgaan. In dat geval zie je de tekst Unknown en dan weet je dat je op dat moment de beschikking hebt over 4g+.

Het gewone 4g netwerk is in principe snel zat voor mobiel gebruik. Ik zou me dan ook geen zorgen maken of je wel of geen 4g+ ontvangt op bepaalde plaatsen. Gewoon je iPhone gebruiken, dan zorgt KPN er wel voor dat jij een goede 4g ervaring hebt. Ook op drukke plaatsen waar dan in principe 4g+ beschikbaar is voor een zorgeloze internet ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
Hallo,

Op welke resolutie maakt de iphone 6 fotos? Ik heb fotos gekregen (weet niet meer van wie) en deze zijn 1600x1200. Of maakt iphone 5 ook zulke fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 13:19
6s: 4032 x 3024
5s: 3264 x 2448

Foto is dus sowieso kleiner gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
Maar ze worden toch altijd kleiner gemaakt? Ik krijg nooit zulke grote foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 18:13
superpolm schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 03:52:
Maar ze worden toch altijd kleiner gemaakt? Ik krijg nooit zulke grote foto's.
Ligt eraan hoe je ze krijgt. WhatsApp comprimeert altijd je fotos/videos maar iMessage stuurt het volledige bestand. Bij Mail kan je kiezen

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 18:48
Hoi!

Ik ben van plan om na lange tijd toch weer over te stappen op een Iphone.
Nu twijfel ik momenteel tussen de 6s en de 6s plus. Ik twijfel voornamelijk vanwege de betere batterij van de 6s plus. Ik vroeg mij daarom ook af hoe de batterij duur is van de 6s na de Iphone een langere tijd in gebruik te hebben en met de huidige software versie? Nu hangt het natuurlijk af van de manier van gebruiken, maar hoe gaat dit bij normaal gebruik (spotify, whatsapp, instagram en de hele meuk, nieuwsapps)?

Verder vind ik een groot scherm fijn werken (momenteel oneplus one), maar vind ik het ook heel irritant in de broekzak zitten. Vandaar dat ik het niet heel erg vind om een stapje kleiner te gaan.

:)

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bartoow schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:25:
Hoi!

Ik ben van plan om na lange tijd toch weer over te stappen op een Iphone.
Nu twijfel ik momenteel tussen de 6s en de 6s plus. Ik twijfel voornamelijk vanwege de betere batterij van de 6s plus. Ik vroeg mij daarom ook af hoe de batterij duur is van de 6s na de Iphone een langere tijd in gebruik te hebben en met de huidige software versie? Nu hangt het natuurlijk af van de manier van gebruiken, maar hoe gaat dit bij normaal gebruik (spotify, whatsapp, instagram en de hele meuk, nieuwsapps)?

Verder vind ik een groot scherm fijn werken (momenteel oneplus one), maar vind ik het ook heel irritant in de broekzak zitten. Vandaar dat ik het niet heel erg vind om een stapje kleiner te gaan.

:)
Hi!

iPhone 6s kan bij mij altijd wel 2 dagen mee. Doe hetzelfde als wat jij vermeld maar ipv Spotify doe ik aan radio streaming. Tevens heb ik er een Apple Watch aan gekoppeld.

Zit zelf op dit moment juist te kijken naar de 6S Plus, heb iemand gevonden om wellicht mee te ruilen. Heb zelf ook de OnePlus One gehad een korte tijd, en wil wellicht daarom toch weer een grotere scherm :)

Hoop dat je er iets aan hebt!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 18:48
Dennischo schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:35:
[...]

Hi!

iPhone 6s kan bij mij altijd wel 2 dagen mee. Doe hetzelfde als wat jij vermeld maar ipv Spotify doe ik aan radio streaming. Tevens heb ik er een Apple Watch aan gekoppeld.

Zit zelf op dit moment juist te kijken naar de 6S Plus, heb iemand gevonden om wellicht mee te ruilen. Heb zelf ook de OnePlus One gehad een korte tijd, en wil wellicht daarom toch weer een grotere scherm :)

Hoop dat je er iets aan hebt!
Top, daar heb ik zeker wat aan! Dan zal ik qua batterij ook wel goed zitten met 6s. Ik vind een groter scherm echt super fijn voor het lezen van mails/websites en gewoon het hebben van een betere media ervaring, maar van de andere kant ook weer lastig dat er altijd een tweede hand bij komt en al helemaal het dragen ervan in je broekzak... Keuzes 8)7

• pdavie2311

pdavie2311

Morgen ruil ik mijn 6s voor een 6s plus..Ook ik wil een groter scherm. Zit steeds vaker met iPhone op de bank te internetten en ook voor zakelijk gebruik komt dat grotere scherm goed uit.

Tja,broekzak? Ik haal mijn tel altijd gelijk uit mijn zak als ik ergens ben. Gaat ook al vaak in mijn jaszak...

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:50
pdavie2311 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 21:55:
Morgen ruil ik mijn 6s voor een 6s plus..Ook ik wil een groter scherm. Zit steeds vaker met iPhone op de bank te internetten en ook voor zakelijk gebruik komt dat grotere scherm goed uit.

Tja,broekzak? Ik haal mijn tel altijd gelijk uit mijn zak als ik ergens ben. Gaat ook al vaak in mijn jaszak...
Wat doe jij dan zakelijk met je telefoon dat een groter scherm goed uitkomt? Zakelijk maakt schermgrootte mij juist weinig uit. Liever kleiner dan groter misschien nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

MarcoC schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:45:
[...]

Wat doe jij dan zakelijk met je telefoon dat een groter scherm goed uitkomt? Zakelijk maakt schermgrootte mij juist weinig uit. Liever kleiner dan groter misschien nog wel.
De CRM tool die wij gebruiken is handiger in landscape mode, of in ieder geval een groter scherm.
Maar zoals gezegd, veelal privé kan ik meer genieten van een groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Mijn iPhone 6s (16gb SG) doet erg vervelend sinds een poosje. De batterij is erg gammel; ik vertrek rond 05:30 van huis en zit tot 14:30 ongeveer constant in de auto voor mijn werk. Heel veel gebruik ik mijn telefoon dus niet, navigatie doe ik ook niet via het ding. Iedere dag rond 10 uur begint 'ie al te piepen dat de batterij leeg begint te raken en of ik de spaarstand wil activeren. Prima, het scherm zal immers al wel 30 minuten aan zijn geweest vandaag.
Telefoon herstarten kan zo maar zorgen voor 25% winst. Dat is maar van korte duur want ik zie het batterijpercentage letterlijk teruglopen. Binnen 5 minuten is die 25% er al weer van af, en het zakt gestaag door.
Vervelend, maar ik heb altijd een autolader bij me dus hier kan ik nog mee leven.
Wat ik vervelender vind is wanneer ik de telefoon in mijn jaszak heb zitten oid, ik door mijn jas, vest, en t shirt warmte van mijn telefoon af voel komen. Als ik hem dan pak is het beeld alleen maar zwart, telefoon is erg warm en een reset is de enige manier om hem weer af te laten koelen en hem weer te kunnen gebruiken.
Dit laatste is pas een keer of 3-4 voor gekomen, maar lijkt mij niet de bedoeling.

Is iemand hier bekend mee? Een itunes wipe e.d. hebben helaas niet geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Iuigi op 19-02-2016 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 13:19
Terug mee gaan, is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik heb hem! De 6s geruild voor een 6s plus..Ja, hij is groot, maar ik gebruik hem eigenlijk hetzelfde als de 6s met bedienen van de handen. Zit een tech21 case om, had om de 6s een Apple case, de tech21 case is wel iets grover, maar biedt wel goede bescherming.

Heb ook de goede chip erin zitten, haha, al even gechecked..Al met al, je went aardig snel aan de grootte. Beetje net zoals een plasma thuis, die ook al snel te klein is, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 00:27
pdavie2311 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:33:
Ik heb hem! De 6s geruild voor een 6s plus..Ja, hij is groot, maar ik gebruik hem eigenlijk hetzelfde als de 6s met bedienen van de handen. Zit een tech21 case om, had om de 6s een Apple case, de tech21 case is wel iets grover, maar biedt wel goede bescherming.

Heb ook de goede chip erin zitten, haha, al even gechecked..Al met al, je went aardig snel aan de grootte. Beetje net zoals een plasma thuis, die ook al snel te klein is, haha!
Inderdaad, zo zeg ik het ook altijd. Die plasma van 65" ging ook wennen en wil nu eigenlijk op dit gebied ook weer groter. Ik heb ook meermaals hier (wel kritisch) op Tweakers gevraagd wat nu de beweegredenen zijn om voor een plus te gaan en telkens kreeg ik van die rare en kinderachtige antwoorden. Zeker die verwaande snuiters die dan zeiden, je kan zeker niet € 100,- meer betalen en dan moet je lekker voor de 'gewone' gaan. Nee, daar zit je wel echt op te wachten en ik schaamde me zelfs dat dit je medemens is :F

Overigens wil ik nu ook niet meer terug naar het kleinere model en gelukkig heb ik de stap genomen naar de plus. Ook ik bedien hem bijna hetzelfde, met hetzelfde gemak. Dat aanpassen gaat in een handomdraai.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iuigi schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:58:
Mijn iPhone 6s (16gb SG) doet erg vervelend sinds een poosje. De batterij is erg gammel; ik vertrek rond 05:30 van huis en zit tot 14:30 ongeveer constant in de auto voor mijn werk. Heel veel gebruik ik mijn telefoon dus niet, navigatie doe ik ook niet via het ding. Iedere dag rond 10 uur begint 'ie al te piepen dat de batterij leeg begint te raken en of ik de spaarstand wil activeren. Prima, het scherm zal immers al wel 30 minuten aan zijn geweest vandaag.
Telefoon herstarten kan zo maar zorgen voor 25% winst. Dat is maar van korte duur want ik zie het batterijpercentage letterlijk teruglopen. Binnen 5 minuten is die 25% er al weer van af, en het zakt gestaag door.
Vervelend, maar ik heb altijd een autolader bij me dus hier kan ik nog mee leven.
Wat ik vervelender vind is wanneer ik de telefoon in mijn jaszak heb zitten oid, ik door mijn jas, vest, en t shirt warmte van mijn telefoon af voel komen. Als ik hem dan pak is het beeld alleen maar zwart, telefoon is erg warm en een reset is de enige manier om hem weer af te laten koelen en hem weer te kunnen gebruiken.
Dit laatste is pas een keer of 3-4 voor gekomen, maar lijkt mij niet de bedoeling.

Is iemand hier bekend mee? Een itunes wipe e.d. hebben helaas niet geholpen.
ITunes wipe is vaak niet genoeg. Een DFU herstel zonder backup terug te zetten helpt vaak meer.

Ook klinkt het alsof de batterij indicator erg onnauwkeurig is. Laad je je telefoon vaak voor korte periodes op? De batterij percentage is een schatting, en dit kan er voor zorgen dat het steeds onnauwkeuriger wordt. Om dit te verhelpen kan je je telefoon volledig ontladen en in een keer naar 100% laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:12:
[...]

Inderdaad, zo zeg ik het ook altijd. Die plasma van 65" ging ook wennen en wil nu eigenlijk op dit gebied ook weer groter. Ik heb ook meermaals hier (wel kritisch) op Tweakers gevraagd wat nu de beweegredenen zijn om voor een plus te gaan en telkens kreeg ik van die rare en kinderachtige antwoorden. Zeker die verwaande snuiters die dan zeiden, je kan zeker niet € 100,- meer betalen en dan moet je lekker voor de 'gewone' gaan. Nee, daar zit je wel echt op te wachten en ik schaamde me zelfs dat dit je medemens is :F

Overigens wil ik nu ook niet meer terug naar het kleinere model en gelukkig heb ik de stap genomen naar de plus. Ook ik bedien hem bijna hetzelfde, met hetzelfde gemak. Dat aanpassen gaat in een handomdraai.
Exactly!! Dan gaan we eind september dus ook maar voor de iPhone 7 plus..;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:01:
[...]

ITunes wipe is vaak niet genoeg. Een DFU herstel zonder backup terug te zetten helpt vaak meer.

Ook klinkt het alsof de batterij indicator erg onnauwkeurig is. Laad je je telefoon vaak voor korte periodes op? De batterij percentage is een schatting, en dit kan er voor zorgen dat het steeds onnauwkeuriger wordt. Om dit te verhelpen kan je je telefoon volledig ontladen en in een keer naar 100% laden.
DFU herstel heb ik gedaan en ik laad hem wel 4-5 keer per dag op, anders haalt 'ie het niet eens tot etenstijd. Wel altijd tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iuigi schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:12:
[...]

DFU herstel heb ik gedaan en ik laad hem wel 4-5 keer per dag op, anders haalt 'ie het niet eens tot etenstijd. Wel altijd tot 100%.
Dan zou het inderdaad aan de batterij kunnen liggen. Met ibackupbot kan je op de computer checken wat de gezondheid is van de batterij. Als het onder 80% van de originele capaciteit zit, zou je om een vervanging kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:28:
[...]

Dan zou het inderdaad aan de batterij kunnen liggen. Met ibackupbot kan je op de computer checken wat de gezondheid is van de batterij. Als het onder 80% van de originele capaciteit zit, zou je om een vervanging kunnen vragen.
iBackupbot geeft aan dat de capaciteit nog 1600 van de 1690mah is. Lijkt me prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iuigi schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:38:
[...]

iBackupbot geeft aan dat de capaciteit nog 1600 van de 1690mah is. Lijkt me prima
Dan heeft een batterij vervanging geen zin, want daar lijkt de oorzaak niet te liggen.

Dan moeten we het ergens anders zoeken.
Heb je vaak last van slecht netwerk? Heb je bij instellingen> batterij gekeken over er bepaalde apps overmatig batterij gebruik heeft? Zoals Facebook bijvoorbeeld. Zie je in je crashlogs instellingen > privacy > diagnostics of er veel voorkomende vreemde dingen tussen staan, of apps die veel crashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Ik heb gisteravond een iPhone 6S 64GB gekocht, naast de 6 die ik via het werk heb gekregen. Nu valt het me op dat de helderheid van de 6S iets minder is als mijn 6, en ook dat de kleuren wat 'warmer' zijn. Is dit normaal (bv als gevolg van de Taptic Engine), of kan ik het beste even langs de Apple Store gaan?
Pagina: 1 ... 32 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.