Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
GentiLi schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:36:
[...]

Dat snap ik, maar dat is ook niet helemaal juist/waar. Als het niet zo erg zou uitmaken, dan snap ik Apple niet waarom ze wel voor een hoger RAM capaciteit kozen.
Dat men in najagen van de RAM is en dat ijdelheid is, snap ik trouwens ook, hoor!
Één van de redenen waarom ze voor meer ram hebben gekozen is:
-Om meer tabbladen in browser "open" te kunnen houden.
Op reddit was er chaos ontstaan, omdat de iPhone 6 geen 2GB RAM aan boord had.
-En natuurlijk marketing, hoe hoger het getal hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 20:32
Ondertussen heb ik de 6S besteld en komt deze morgen binnen. Ik had de 5S nog wel even willen houden maar deze is er mee op gehouden helaas. Zag geen simkaart meer, van binnen was er niets te zien, simkaart was ook goed. De amac store gaf aan een dfu restore te doen, maar daar komt hij niet meer uit. Error 52.....jammer maar helaas. Morgen weer een iPhone in de handen na een aantal dagen met een Nokia 3210. Nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Berlinetta schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:41:
De S versie is wel degelijk dan de gewone versie.
De iPhone 5 heeft geen Touch ID en de 5S wel.
Die in de 6 is de tweede versie en werkt sneller.
Zo heeft de 6S meer RAM dan de 6, de overstap van de 5S naar de 6 is niet zo groot.
Daar staat dan weer tegenover dat de 6 snellere hardware heeft dan de 5S. Het gaat om een goede balans tussen CPU, GPU, mem en disk dus met alleen meer geheugen ben je er niet.
Maar de overstap van de 5S naar de 6S is een veel betere en grotere overstap.
Ligt er geheel aan wat je er mee doet. Het grote verschil zit hem echt in de zaken die veel van de CPU en GPU vergen. Dat beperkt zich op een smartphone al vrij snel tot games. Speel je alleen van die simpele (denk aan board games) dan zul je ook weinig merken want de performance is pas echt nodig bij de 3d games. Met gewone zaken zul je het verschil niet opmerken, daar is zelfs een 5/5c nog genoeg voor. Dat "betere" en "grotere" is dan ook puur op papier en in benchmarks.

De tijd dat we met rasse sprongen vooruit gaan is nu wel zo'n beetje voorbij, we doen nu kleine stapjes (iedere nieuwe iPhone heeft gewoon net iets betere hardware dan de vorige, revolutionair is het echter niet). Je zult het meer in additionele features moeten zoeken als 3D Touch. Als het verschil tussen een 6 en een 6s maar 70 euro is dan zou ik alleen al vanwege dat 3D Touch die 6S kiezen. Dat levert zo'n groot stuk extra gebruiksgemak op (je kunt bepaalde taken sneller uitvoeren doordat je niet eerst de app moet opstarten en dan binnen de app die functie weer opsnorren) dat die 70 euro zich heel snel terugbetaald. Voor de rest is de 6S niet veel interessanter dan de 6; games doen het daar ook meer dan prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 10:47

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb nu de 6s+ binnen...Ik kom van een een 5s... En het bevalt mij prima! Ik vind het nu al erg als ik de 5s er bij pak... Wat een klein ding .

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Berlinetta schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:35:
[...]
Van alle redenen die je kunt bedenken waarom er 2GB RAM in de 6S zit weet ik van deze 100% zeker dat het totaal geen invloed heeft gehad op de beslissing van Apple om een bepaalde hoeveelheid RAM in een telefoon te stoppen.

Het internet in het algemeen, en reddit in het bijzonder, is een platform van trollen en zeikerds die alles aangrijpen om er het nieuwe ....gate van te maken. De silent majority (99,9%) van de mensen weet niet eens wat reddit is. Het zou als bedrijf dus wel erg dom zijn om een beslissing te baseren op zo'n klein gedeelte van je userbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
ppl schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:37:
[...]

Die in de 6 is de tweede versie en werkt sneller.

[...]

Daar staat dan weer tegenover dat de 6 snellere hardware heeft dan de 5S. Het gaat om een goede balans tussen CPU, GPU, mem en disk dus met alleen meer geheugen ben je er niet.

[...]

Ligt er geheel aan wat je er mee doet. Het grote verschil zit hem echt in de zaken die veel van de CPU en GPU vergen. Dat beperkt zich op een smartphone al vrij snel tot games. Speel je alleen van die simpele (denk aan board games) dan zul je ook weinig merken want de performance is pas echt nodig bij de 3d games. Met gewone zaken zul je het verschil niet opmerken, daar is zelfs een 5/5c nog genoeg voor. Dat "betere" en "grotere" is dan ook puur op papier en in benchmarks.

De tijd dat we met rasse sprongen vooruit gaan is nu wel zo'n beetje voorbij, we doen nu kleine stapjes (iedere nieuwe iPhone heeft gewoon net iets betere hardware dan de vorige, revolutionair is het echter niet). Je zult het meer in additionele features moeten zoeken als 3D Touch. Als het verschil tussen een 6 en een 6s maar 70 euro is dan zou ik alleen al vanwege dat 3D Touch die 6S kiezen. Dat levert zo'n groot stuk extra gebruiksgemak op (je kunt bepaalde taken sneller uitvoeren doordat je niet eerst de app moet opstarten en dan binnen de app die functie weer opsnorren) dat die 70 euro zich heel snel terugbetaald. Voor de rest is de 6S niet veel interessanter dan de 6; games doen het daar ook meer dan prima op.
Ik merk anders aanzienlijk dat het toestel stukken sneller is dan mijn 5s, in alledaagse apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:53
Berlinetta schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:35:
[...]

-Om meer tabbladen in browser "open" te kunnen houden.
-En natuurlijk marketing, hoe hoger het getal hoe beter.
Apple heeft nooit gecommuniceerd dat de iPhone 2GB RAM heeft. Dat bleek pas toen diagnostische software dat aantoonde (en de teardown van iFixit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
SideSwipe schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:10:
Ik heb nu de 6s+ binnen...Ik kom van een een 5s... En het bevalt mij prima! Ik vind het nu al erg als ik de 5s er bij pak... Wat een klein ding .
Top he! :) ,het verschil is erg groot,veel plezier ermee in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb afgelopen vrijdag de 6s+ 64gb binnen. Maar wat is het zo moeilijk de overstap zeg! Voor mij dan, van Android afkomstig en momenteel een Samsung Note3 gebruiker.

Is er trouwens een topic die over de apps gaat of kunnen we hier ook van gedachten wisselen?
Het gaat mij iig om een goede agenda te vinden/kopen. Ik vind het cruciaal om mijn afsprak-en te kopiëren of verzetten naar een ander dag/moment. Ik heb op de. appstore suf gezocht maar kan er geen één goede kunnen vinden. Iemand hier ervaring mee, plz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GentiLi schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:35:
Ik heb afgelopen vrijdag de 6s+ 64gb binnen. Maar wat is het zo moeilijk de overstap zeg! Voor mij dan, van Android afkomstig en momenteel een Samsung Note3 gebruiker.

Is er trouwens een topic die over de apps gaat of kunnen we hier ook van gedachten wisselen?
Het gaat mij iig om een goede agenda te vinden/kopen. Ik vind het cruciaal om mijn afsprak-en te kopiëren of verzetten naar een ander dag/moment. Ik heb op de. appstore suf gezocht maar kan er geen één goede kunnen vinden. Iemand hier ervaring mee, plz?
Zelfde geval maar wel van windows phone komende. Ik vind Sunrise (Microsoft) de beste agenda app.
Blijft me toch verbasen dat alle Microsoft beter zijn op ios dan op wp :D

Ik vond de overstap wel bijzonder gemakkelijk.
Behalve voor de mobile provider (internet + sms) moest ik alles zelf handmatig configureren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik gebruik na Week Cal en Sunrise sinds kort weer de native agenda app, en die blijft het fijnst, helemaal met weeknummer erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:38:
Ik merk anders aanzienlijk dat het toestel stukken sneller is dan mijn 5s, in alledaagse apps.
Er zijn er zat die games als alledaagse apps beschouwen. Beter is om naar de ingebouwde apps van iOS te kijken, dan zul je het verschil echt niet merken. Maar ja, dat weten we al sinds jaar en dag want met de gewone computer is het nooit anders geweest.

Op werk werd er ook geïnformeerd wat nou het verschil tussen de 5s, 6 en 6s was waarop al grappend het antwoord kwam "het cijfer en de letter". Het verschil is er amper, de smartphone markt is aan het inzakken. Aan groei komt altijd een einde. Op een gegeven moment heb je alle toeters en bellen wel op zo'n apparaat. Ook dit weten we al sinds jaar en dag door de ervaring met o.a. de gewone computer.

[ Voor 36% gewijzigd door ppl op 20-12-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:53
Klopt wel. Een laptop van vijf jaar oud kan nog makkelijk mee als je er een ssd ingooit. Dat was tien jaar geleden ondenkbaar, toen was apparatuur van vijf jaar oud allang afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Van de week kreeg ik de iPhone binnen maar gebrek aan tijd en nog geen goed hoesje gevonden te hebben kwam ik er vandaag pas aan toe. Ten eerste is het blijkbaar moeilijk om een simpel siliconen/tpu zwart hoesje te vinden. Zijn allemaal doorzichtig, hard case of poespas. Maar goed, zit tijdelijk in een goedkoop Hema hoesje en kijk rustig verder naar een goede.

Maar vandaag dus simkaart over gezet, screenprotector erop (glas) en gaan..... Het viel me op bij apps met lichte kleuren dat rechts onder mooi van kleur was maar hoe meer naar links boven werd het donkerder. Even getest met lichte afbeeldingen en helaas.....scherm niet goed. Je ziet bij witte afbeelding een verloop ontstaan van wit naar heel licht grijs. |:( Ik ben nogal een zeikerd en heb gewacht tot vrouwlief thuis kwam, maar zelfs zij zag het. Morgen kan ik hem als het goed is omruilen voor een nieuwe. Ben bang dat ik wel weer een nieuwe glas screenprotector kan kopen, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
De mijne heeft stoepje gekust, iemand een huis tuin keuken optie die werkt? Ofwel wegwerken, verminderen van de zichtbaarheid en grofheid.

[ Voor 29% gewijzigd door Martinus op 20-12-2015 22:26 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinus schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:25:
De mijne heeft stoepje gekust, iemand een huis tuin keuken optie die werkt? Ofwel wegwerken, verminderen van de zichtbaarheid en grofheid.
Oei zonde. Waar zit het?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Mijn gouden 6s komt dinsdag binnen en ik ben nog op zoek naar een mooie case die niet te veel de aandacht trekt. De siliconen apple case lijkt me wel wat, alleen ik twijfel tussen de midnight blue en charcoal black kleur. Wat denken jullie?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jirachi schreef op maandag 21 december 2015 @ 01:33:
Mijn gouden 6s komt dinsdag binnen en ik ben nog op zoek naar een mooie case die niet te veel de aandacht trekt. De siliconen apple case lijkt me wel wat, alleen ik twijfel tussen de midnight blue en charcoal black kleur. Wat denken jullie?
ik zou de siliconen versie absoluut niet aanbevelen. Ik heb zelf de blauwe, maar de nieuwe versies zijn veel gladder dan de versies voor de normale 6. Het toestel blijft uit je handen glijden.

Er is overigens ook een apart topic voor hoesjes. Daar kun je vast meer info of alternatieven vinden.

[iPhone 6 & 6 Plus] Hoesjes

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jirachi schreef op maandag 21 december 2015 @ 01:33:
Ik vind de telefoon persoonlijk veel te mooi voor een case. Ik heb vorige week een Joli sleeve besteld. Hij ligt echt veel minder lekker in de hand met een case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 09:54

Ik gebruik momenteel de 6s en de s6 samen. Op de Apple gebruik ik sinds jaar en dag Pocket Informant. Daarnaast voor de mail op beide S'jes Outlook waar ook de agenda ingebouwd zit.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:37

Phntm

Tlingelingeling

Martinus schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:25:
Die van mij had de winkel vloer gekust nadat het uit m'n handen gleed bij de rand van me zak. Het kwam tegen een hoop plastic kratten aan en vervolgend stuiterde het even op de vloer, eind resultaat is een soort schaafwondje van geen eens 2 millimeter op het glas van de iphone zelf. Ik voelde pijn in me hart. En dat nog eens met een hoes, ach ja het kon erger. Over het bedekken van cosmetische schade... Als je schade hebt op je behuizing zou ik er toch maar een skin overheen plakken van d-brand bijvoorbeeld. Of een case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Phntm schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:16:
[...]
Die van mij had de winkel vloer gekust nadat het uit m'n handen gleed bij de rand van me zak. Het kwam tegen een hoop plastic kratten aan en vervolgend stuiterde het even op de vloer, eind resultaat is een soort schaafwondje van geen eens 2 millimeter op het glas van de iphone zelf. Ik voelde pijn in me hart. En dat nog eens met een hoes, ach ja het kon erger. Over het bedekken van cosmetische schade... Als je schade hebt op je behuizing zou ik er toch maar een skin overheen plakken van d-brand bijvoorbeeld. Of een case.
altijd auw id. poesjes zijn we :9

op de boven rand, draag graag naakt en zit daarom in sleeve en valt natuurlijk precies op het deel dat niet in de sleeve zit... tis niet erg, maar zit dr wel..... we kopen ooit wel weer een nieuwe...als de pijn niet verdwijnd 8)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
BillSpaarbank schreef op maandag 21 december 2015 @ 07:08:
[...]

ik zou de siliconen versie absoluut niet aanbevelen. Ik heb zelf de blauwe, maar de nieuwe versies zijn veel gladder dan de versies voor de normale 6. Het toestel blijft uit je handen glijden.

Er is overigens ook een apart topic voor hoesjes. Daar kun je vast meer info of alternatieven vinden.

[iPhone 6 & 6 Plus] Hoesjes
Ik heb inderdaad gelezen dat de nieuwe siliconen cases een wat gladder materiaal hebben. Dit sprak mij juiist aan, want ik heb een hekel aan cases die te rubberig aan voelen: gaan moeilijk uit je zak, blijft veel stof aan plakken en ik krijg kippenvel van het materiaal.

Ligt hij wel lekker in de hand en geeft ie wel iets meer grip dan zonder case? Heb je toevallig ook de gouden iphone?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jirachi schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:47:
[...]

Ik heb inderdaad gelezen dat de nieuwe siliconen cases een wat gladder materiaal hebben. Dit sprak mij juiist aan, want ik heb een hekel aan cases die te rubberig aan voelen: gaan moeilijk uit je zak, blijft veel stof aan plakken en ik krijg kippenvel van het materiaal.

Ligt hij wel lekker in de hand en geeft ie wel iets meer grip dan zonder case? Heb je toevallig ook de gouden iphone?
Ik vind hem juist veel minder grip geven. Hij glijdt juist langzaam uit je handen. En het stof blijft er nog steeds aan plakken. Ik heb de space grey variant. Als ik jouw wensen bekijk kun je volgens mij beter voor de leren variant gaan.

Daarnaast slijt de hoes ook best snel. Het rubber slijt er vanaf. Klikken voor een groter plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FfNAbsFDixyWWBTyPdBL1883/medium.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door BillSpaarbank op 21-12-2015 10:17 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
BillSpaarbank schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:12:
[...]

Ik vind hem juist veel minder grip geven. Hij glijdt juist langzaam uit je handen. En het stof blijft er nog steeds aan plakken. Ik heb de space grey variant. Als ik jouw wensen bekijk kun je volgens mij beter voor de leren variant gaan.

Daarnaast slijt de hoes ook best snel. Het rubber slijt er vanaf. Klikken voor een groter plaatje.
[afbeelding]
Dank voor de foto, nu maak je me het wel moeilijk, haha. Ik had juist bewust besloten om niet voor de leren case te gaan, omdat dat zo'n premium look geeft. (alhoewel die leren cases van Apple niet heel erg als leer ogen) Ik ben nog maar een student, en dat vind ik niet zo bij mij passen.

[ Voor 7% gewijzigd door Montu op 21-12-2015 10:46 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:56

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb met elke iphone gewoon altijd een goedkoop doorzichtig silicone hoesje die net over de randen valt. Dat vind ik echt altijd het fijnst. Ligt goed in de hand en beschermd het toestel goed. 5S ook altijd met zulke hoesjes gedaan en echt meer dan 10 keer laten vallen, na 2 jaar alsnog het toestel kunnen verkopen zo goed als nieuw.

Al die andere hoesjes vond ik maar niks.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Gister verscheen er een interessant artikel over Apple die blijkbaar 800 man personeel heeft werken aan de R&D van de camera van de iPhone. Hier het artikel:

http://www.theverge.com/2...ne-camera-team-800-people

Toch staat de iPhone niet meer eenzaam aan top van de smartphone camera game volgens vele vergelijkingen. Sterker nog, hij is ook niet meer de beste. Toch wel heel indrukwekkend om te horen dat alleen al 800 mensen dagelijks bezig zijn om de camera van de iPhone beter te maken. Ik hoop dat we in 2016 met de iPhone 7 weer een stap dichterbij de spiegelreflexcamera's gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09

Ik gebruik al enkele jaren Fantastical en ben er erg blij mee, heeft aardig wat features maar moven/kopieren doe ik vrij weinig dus geen idee of dat snel/makkelijk genoeg kan voor jou.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinus schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:25:
[...]

[...]

altijd auw id. poesjes zijn we :9

op de boven rand, draag graag naakt en zit daarom in sleeve en valt natuurlijk precies op het deel dat niet in de sleeve zit... tis niet erg, maar zit dr wel..... we kopen ooit wel weer een nieuwe...als de pijn niet verdwijnd 8)
Ooh zonde ja, ik heb er een Lederen Apple Case omheen, die haalde ik eraf en verwisselde ik voor een Sleeve, drie dagen later ging hij naar de plavuizen 8)7 .

Klein hoekje op de case. Dus nu zit de lederen Apple Case er weer omheen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:24
Donstil schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:01:
[...]

Ooh zonde ja, ik heb er een Lederen Apple Case omheen, die haalde ik eraf en verwisselde ik voor een Sleeve, drie dagen later ging hij naar de plavuizen 8)7 .

Klein hoekje op de case. Dus nu zit de lederen Apple Case er weer omheen 8)7
Ik ben anders dik tevreden met de Fitbag die je een tijdje terug aanbeval. Of heb je met een andere sleeve een slachtoffer gemaakt >:) Wel zonde inderdaad. Zo heb ik ooit eens een iPhone 5 uit een sleeve laten donderen. Dat deed echt pijn. Flinke beschadiging in de hoek van de boterzachte aluminium rand. Gelukkig is mijn 6s+ nog als nieuw en goed om te lezen dat de 6s er met schrammen ipv verbrijzeld van af kan komen. Neemt niet weg dat er een sport van gemaakt moet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:20:
[...]

Ik ben anders dik tevreden met de Fitbag die je een tijdje terug aanbeval. Of heb je met een andere sleeve een slachtoffer gemaakt >:) Wel zonde inderdaad. Zo heb ik ooit eens een iPhone 5 uit een sleeve laten donderen. Dat deed echt pijn. Flinke beschadiging in de hoek van de boterzachte aluminium rand. Gelukkig is mijn 6s+ nog als nieuw en goed om te lezen dat de 6s er met schrammen ipv verbrijzeld van af kan komen. Neemt niet weg dat er een sport van gemaakt moet worden :P
Nee nee de Fitbag idd, fijne dingen.
Alleen hij zat niet in de Sleeve toen hij viel ;) (Het was gewoon thuis ook).

Nadeel is wel dat ik hem nu niet meer zonder Apple Case gebruik, het plekje is erg klein maar ik zie het wel continu zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik ben aan het kijken naar een screenprotector, en ik twijfel tussen één van de screenprotectors van Spigen en één van de screenprotectors van Zagg. Ik weet nog niet of ik Glass of Plastic wil. Welke hebben jullie?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Zojuist bij KPN geweest met mijn nieuwe 6S. Zij konden het niet zien, later blijkbaar wel iets maar dat bleken ze allemaal te doen. En dan bleek die van mij mee te vallen. Was ook wel een beetje LCD eigen volgens de jongens van KPN.

Dus de vraag: Is jullie scherm helemaal egaal bij lichte (witte) achtergronden of zie je ook in bijv de hoeken een verloop naar iets minder wit?

Ik heb het getest door een witte afbeelding van Google te halen en deze full screen te tonen. Ben benieuwd of ik gewoon een zeikerd ben of dat omruilen wel zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mick30 schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:37:
Zojuist bij KPN geweest met mijn nieuwe 6S. Zij konden het niet zien, later blijkbaar wel iets maar dat bleken ze allemaal te doen. En dan bleek die van mij mee te vallen. Was ook wel een beetje LCD eigen volgens de jongens van KPN.

Dus de vraag: Is jullie scherm helemaal egaal bij lichte (witte) achtergronden of zie je ook in bijv de hoeken een verloop naar iets minder wit?

Ik heb het getest door een witte afbeelding van Google te halen en deze full screen te tonen. Ben benieuwd of ik gewoon een zeikerd ben of dat omruilen wel zin heeft.
Als je van plan bent om voornamelijk de hele dag naar een witte afbeelding te kijken met de brightness vol open dan zou ik hem omruilen. Als je hem wel gewoon als telefoon gaat gebruiken dan zou ik dat niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick30
Uiteraard ga ik niet de hele dag naar een witte afbeelding zitten kijken, maar het is een toestel van 860,- en als dit bij anderen niet zo is lijkt het me logisch om hem om te ruilen. Overigens zie je het ook bij bijvoorbeeld de mail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet accepteren. Voor dat bedrag moet het scherm toch uniform zijn. Vooral de vorige iPhone serie (6) had hier last van aan de bovenzijde van het scherm. De 6s is over het algemeen beter. Sommigen accepteren alles maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Laatst online: 27-07 19:00
Mick30 schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:37:

Je kan altijd langsgaan bij de genius bar in een apple store. Service daar vind ik super. Zien zij het, dan krijg je gewoon een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
Snap ik maar de genius bar zit in het westen van het land en ik woon in het oosten. Dus heel makkelijk daar naar toe gaan doe je nou eenmaal niet. Daarbij is KPN de leverancier en die zou het gewoon in orde moeten maken.

Ik lees veel verschillende reacties op dit probleem. Sommigen geven aan dat het gewoon goed moet zijn, en sommigen hebben zich erbij neergelegd omdat het blijkbaar een doorlopend probleem is met de 6 en 6s. Als dat echt zo is, is dat gewoon erg vreemd. Ik moet vandaag beslissen wat ik doe ivm de 14 dagen termijn van KPN. Nog maar eens de gedachte over laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Jirachi schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:25:
Ik ben aan het kijken naar een screenprotector, en ik twijfel tussen één van de screenprotectors van Spigen en één van de screenprotectors van Zagg. Ik weet nog niet of ik Glass of Plastic wil. Welke hebben jullie?
Glas! Zo te horen heb je 't nog niet gehad. Sinds ik glas heb, wil ik absoluut niet meer terug naar die krasgevoelige en extreem vette rommel. Mijn huidige protector is nog volledig krasloos sinds 10-10, plastic had na een aantal maanden al vol gezeten met krassen, althans bij mij! O-)
En en en! Niet meer kloten met het aanbrengen! Screenprotector gelijkmatig laten zakken en hop, zuigt zich zo vast.

Zagg en Spigen zijn zeker goede opties, zijn zeker de betere merken, zelf alleen geen ervaring mee.
Ik heb er geen aandelen van maar Nillkin glazen screenprotectors, hebben het bij mij altijd perfect gedaan.
Qua prijs een mooi midrange. Geen goedkope rommel voor een eurie en niet zo duur als de Zagg en Spigen.
Zijn plenty te vinden op Ebay en Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Het liefst doe ik eerlijk gezegd helemaal geen screenprotector op de 6s. Dit heb ik op mijn android phones en iPhone 5S ook nooit gehad, de iPhone 5s is na twee maanden (zolang heb ik m) nog steeds krasloos. Komen er gauw kleinr krasjes op de 6s? Wat is jullie ervaring?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jirachi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:05:
Het liefst doe ik eerlijk gezegd helemaal geen screenprotector op de 6s. Dit heb ik op mijn android phones en iPhone 5S ook nooit gehad, de iPhone 5s is na twee maanden (zolang heb ik m) nog steeds krasloos. Komen er gauw kleinr krasjes op de 6s? Wat is jullie ervaring?
Ik heb 'm nu een week of 3, in een sleeve. Is nog krasloos.

Screenprotector vind ik echt gruwelijk lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
bram1984 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:17:
[...]

Vind ik ook. En als je de iPhone onder een bepaalde hoek in veel licht houd, is ie dan nog steeds krasloos?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Laatst online: 27-07 19:00
bram1984 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:17:
[...]

Heel herkenbaar. Wellicht dan die 3d curved van mnwd punt eu. Over de volledige voorkant en dus niet zichtbaar, maar wel beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-10 20:35
Vraagje: Ik heb nu Galaxy S5 en ik vind de Iphone 6S echt super mooi en denk erover om over te stappen maar heb een aantal vraagjes die ik niet zeker weet. Ik heb vroeger (3+jaar geleden) een iphone gehad en toen kon het niet om chrome als standaard browser te hebben. Zat je alvast vast aan Safari. Is dat nog zo.?

En ik heb nu in de onderste rij icoontjes (de dock) 7 icoontjes (Bellen, gmail, chrome, icoontje om naar overige apps te gaan, facebook, viber en whatsapp) . Is dit ook mogelijk op een iphone??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:33
Safari is nog altijd de standaard.

En je kunt max 4 icoontjes in de onderste rij kwijt op een 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:31:

Je kan wel één of vier mappen gebruiken i.p.v. de 4 icoontjes.
Dus in principe kan je al je apps kwijt op de "dock" positie mocht je dat willen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safari is de standaard browser, maar dat is niet per se een probleem. Sommige apps, zoals Twitterific, laten je zelf instellen welke browser je wilt gebruiken voor externe links. (Twitterific ondersteund o.a. Chrome, Safari en z'n eigen interne browser.)

Daarnaast kun je de standaard share-knop, welke in veel apps terugkomt, zo instellen dat je favoriete browser vooraan staat. Gek genoeg komt Chrome daar niet als optie naar voren, maar Firefox en iCab Mobile wel. (Zal aan Chrome zelf liggen denk ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:04

HellBeast

Oh My GoT!

Ik krijg een Iphone 6s van mijn werk. Jammer genoeg de 16GB versie. Nu zit ik te kijken naar clouddiensten voor het opslaan van foto's en video's. Wat raden jullie aan? Dropbox? Icloud drive? Onedrive? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Doen ze allemaal hetzelfde? Mijn insteek is om uiteindelijk periodiek de video's en foto's op een PC op te slaan.

[ Voor 13% gewijzigd door HellBeast op 22-12-2015 21:33 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 17:14
HellBeast schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:06:
Ik krijg een Iphone 6s van mijn werk. Jammer genoeg de 16GB versie. Nu zit ik te kijken naar clouddiensten voor het opslaan van foto's en video's. Wat raden jullie aan? Dropbox? Icloud drive? Onedrive? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Doen ze allemaal hetzelfde? Mijn insteek is om uiteindelijk periodiek de video's en foto's op een PC op te slaan.
Ik gebruik zelf flickr (op android) en dit werkt prima.
1TB gratis en automatische upload van foto en video.
Heb de upload alleen via wifi ingesteld.
Heb geen iphone, maar op android werkt 't _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:09

iPhone heeft geen app drawer. icoon voor overige apps is denk ik op een iPhone niet nodig dus ....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus

ja maar je wel alles aanpassen, gewoon chrome op safari, en cluster blokje op je onderste rij... net zo makkelijk.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je nog op zoek bent naar "unlimited" cloud opslag kun je het nu voor $10,-- (eenmalig) afkopen.
Alleen voor mobiele apparaten.
Aanbieding is nog 4 dagen geldig en gaat dan terug naar $50,--.
IDrive Unlimited Mobile Backup: Lifetime Subscription
Protect Your Digital Life with Unlimited Data Backup for up to 5 Mobile Devices
License
  • License redemption deadline: 90 days from end of offer
  • Updates included: yes
  • Restrictions: purchase includes a lifetime of unlimited mobile backup that can activate on up to 5 different mobile devices, once you add a device you will lose one of your 5 slots. Devices cannot be taken on and off the account.
https://shop.sitepoint.co...mobile-backup-from-idrive

Hier een test van IDrive (mobiel + desktop versie) in een review van meerdere cloud drive services :
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2288745,00.asp

• bram1984
Ik zal nu wel iets doms zeggen, maar hier heb je toch iCloud voor?

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
bram1984 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:11:
Ik zal nu wel iets doms zeggen, maar hier heb je toch iCloud voor?
Dat is gelimiteerd tot 5gb. Indien je meer wilt, dan kost het geld. Dit ook, maar dan eenmalig.

Voor mij geen oplossing, omdat ik Photos gebruik.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

NxCPU schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:55:
Als je nog op zoek bent naar "unlimited" cloud opslag kun je het nu voor $10,-- (eenmalig) afkopen.
Alleen voor mobiele apparaten.
Aanbieding is nog 4 dagen geldig en gaat dan terug naar $50,--.

[...]

[...]

https://shop.sitepoint.co...mobile-backup-from-idrive

Hier een test van IDrive (mobiel + desktop versie) in een review van meerdere cloud drive services :
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2288745,00.asp
Leuke tip! Ik heb hem inmiddels draaien en het ziet er goed bruikbaar uit. Voor dit bedrag wil ik het wel een tijdje proberen. Als het toch niet blijkt te zijn wat ik wil, dan valt de schade nog wel mee.

• NxCPU
  • Niet online
HellBeast schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:39:
[...]

Leuke tip! Ik heb hem inmiddels draaien en het ziet er goed bruikbaar uit. Voor dit bedrag wil ik het wel een tijdje proberen. Als het toch niet blijkt te zijn wat ik wil, dan valt de schade nog wel mee.
Dat laatste dacht ik ook.
Wat ik tot nu toe vind tegenvallen is dat de backups beperkt zijn tot Contacts, Photos (met/zonder Auto Camera Upload), Videos, Calendar en Health data. Ik had gehoopt ook individueel wat Apps toe te kunnen voegen. En dat tijdens gebruik van "Back-up Now", de backup gepauzeerd wordt totdat de App weer focus heeft. Maar dat is een iOS beperking.

Maar voor € 9,42 kan ik daar mee leven. Foto's en Video's is voor mij het belangrijkste.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
IK gebruik inmiddels naar tevredenheid de mega cloud storage 50GB gratis en goed versleutelde data. Initiatiefje van de ietwat dubieuze Kim Dotcom

[ Voor 7% gewijzigd door SirLenncelot op 24-12-2015 15:38 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• NxCPU
  • Niet online
.
.
.
De Hema geeft weer 20% extra tegoed bij aankoop van digitale iTunes en App Store opwaardeer codes.
Je ontvangt de opwaardeer code direct per email.
http://digitaal.hema.nl
.
.
.

• bing69
SirLenncelot schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:37:
[...]

IK gebruik inmiddels naar tevredenheid de mega cloud storage 50GB gratis en goed versleutelde data. Initiatiefje van de ietwat dubieuze Kim Dotcom
Foto's gaan buiten iCloud ook goed naar Google,dropbox en onedrive. Ook is er tegenwoordig Stack van Transip. Hier krijg je 1 terabyte gratis. Mogelijkheden zijn er dus genoeg

Bing

• NxCPU
  • Niet online
Transip maakt geen backups van gratis accounts. Hou hier rekening mee.
Als je zelf een fout maakt, heb je niets om terug te zetten.

• Montu
Sinds een dag of 2 in bezit van een 6S, en het is me opgevallen dat de 6s niet onmiddelijk aan springt wanneer ik de sleep/wake button induw. Zit een hele kleine vertraging tussen (<0.5 sec). Terwijl als ik het kort daarna weer probeer de iPhone wel heel snel aanspringt.

Hebben jullie dit ook? iOS issue of iets anders?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
NxCPU schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:40:
Transip maakt geen backups van gratis accounts. Hou hier rekening mee.
Als je zelf een fout maakt, heb je niets om terug te zetten.
Klopt, ik gebruik hem dan ook als backup van mijn Nas etc. :)
Ben bv erg zuinig op mijn foto's, ze staan lokaal en op mijn Nas. In google en in Stack

[ Voor 12% gewijzigd door bing69 op 25-12-2015 08:16 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jirachi schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:58:
Sinds een dag of 2 in bezit van een 6S, en het is me opgevallen dat de 6s niet onmiddelijk aan springt wanneer ik de sleep/wake button induw. Zit een hele kleine vertraging tussen (<0.5 sec). Terwijl als ik het kort daarna weer probeer de iPhone wel heel snel aanspringt.

Hebben jullie dit ook? iOS issue of iets anders?
Nou nou iOS issue is wel wat overdreven :p

De iPhone gaat toch gewoon in een wat "diepere" slaap ma verloop van tijd? Om batterij te sparen enz, daar uit komen duurt iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
bing69 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 08:14:
[...]

Klopt, ik gebruik hem dan ook als backup van mijn Nas etc. :)
Ben bv erg zuinig op mijn foto's, ze staan lokaal en op mijn Nas. In google en in Stack
Haha! Je bent nog veel erger dan ik.
Ik heb pas geleden een Family abonnement van CrashPlan afgesloten (desktop en mobiel). En heb iDrive erbij genomen als extra backup voor alleen mobiel. Als iDrive ook bevalt breidt ik het ook uit naar de desktop.

Gebruik je nog een bepaalde App voor fotograferen?
(Gewoon nieuwsgierigheid.)
Ik gebruik nu bijna exclusief 645 PRO Mk III en soms nog wel ProCamera + HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik daarvoor de Amazon Cloud, is na de proef periode van drie maanden $12,- voor een jaar en slaat foto's op zonder data limiet. De enige voorwaarden is dat het foto's zijn (Voor $50,- per jaar krijg je onbeperkt alles).

Ik heb er nu bijna 300 GB in en bevalt mij prima, op iOS is er een prima werkende app en op OSX kan je gewoon naar de site.

Aanradertje naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
NxCPU schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:15:
[...]

Haha! Je bent nog veel erger dan ik.
Ik heb pas geleden een Family abonnement van CrashPlan afgesloten (desktop en mobiel). En heb iDrive erbij genomen als extra backup voor alleen mobiel. Als iDrive ook bevalt breidt ik het ook uit naar de desktop.

Gebruik je nog een bepaalde App voor fotograferen?
(Gewoon nieuwsgierigheid.)
Ik gebruik nu bijna exclusief 645 PRO Mk III en soms nog wel ProCamera + HDR.
Op IOS gebruik ik gewoon de orignele (als ik snel een foto wil maken) of camera+.
Maar het meest gebruik ik mijn Nikon of Panasonic. Op de laatste zit weer wifi waarmee ik onderweg de foto's naar mijn ipad zet en bewerk. Dit laatste doe ik steeds meer (Snapseed) en photoshop gebruik ik steeds minder.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Donstil schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:15:
[...]

Nou nou iOS issue is wel wat overdreven :p

De iPhone gaat toch gewoon in een wat "diepere" slaap ma verloop van tijd? Om batterij te sparen enz, daar uit komen duurt iets langer.
Ervaar jij dit ook dan? Mijn vader zijn iPhone 6s heeft dit namelijk niet. Opvallend is dat mijn iPhone een tsmc chip heeft en mijn pa ren Samsung.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online
bing69 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:43:
[...]

Op IOS gebruik ik gewoon de orignele (als ik snel een foto wil maken) of camera+.
Maar het meest gebruik ik mijn Nikon of Panasonic. Op de laatste zit weer wifi waarmee ik onderweg de foto's naar mijn ipad zet en bewerk. Dit laatste doe ik steeds meer (Snapseed) en photoshop gebruik ik steeds minder.
Ik gebruik een iPhone (op statief) en een Eos 7d Mk II want mijn fotografie is nu voornamelijk beperkt tot items/objecten voor "scene creators" (bureaublad met items/objecten erop die dan nog in PS verplaatst en aangepast kunnen worden). Die zijn voor print (300ppi) of web (72/96ppi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmk_
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-10 17:39
Ik had sinds kort Skype op mijn 6s gezet en merkte dat mijn gebruik tijd gelijk was aan mijn standby tijd. Heb Skype inmiddels verwijderd en zie nu mijn tijden weer wat uit elkaar gaan.
Stroom verbruik was mede daardoor echt achteruit gegaan en voor het eerst dat de telefoon het niet 2 dagen uithield. (Na 31 uur op 10%).

Iemand hetzelfde ervaren met Skype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik vraag me nu toch echt af of er niet iets mis is met mijn 6s. Als ik de telefoon enkele minuten niet gebruikt heb (of meer), dan duurt het bij het drukken van de sleep/wake buttton zodat de iPhone naar het lockscreen gaat, altijd even (0.5 sec). Terwijl als ik de iPhone daarna uitzet en metteen weer unlock, dan gaat het wel instantly.

Dit terwijl mijn vaders 6s wel gewoon altijd meteen naar het lockscreen gaat, zonder enige vertraging.. Misschien opvallend dat mijn iPhone de TSMC chip heeft, en mijn vader de Samsung.

Zouden jullie even kunnen kijken of jullie dit ook ervaren? En welke chip hebben jullie?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik gebruik momenteel nog een iPhone 4S, en ben op zoek naar een nieuwe (simlock-vrije) iPhone. Zakelijk gebruik ik een iPhone 6, en daar heb ik (gelukkig) 0 problemen mee.

Ik twijfel momenteel erg tussen een 6 64GB en een 6S 64GB, en dan vooral vanwege de problemen met gebogen iPhone 6-toestellen. Zijn deze problemen overgewaaid? Of zijn ze destijds ernstig overhyped?

Omdat mijn zakelijke iPhone 6 ook nog recht is ;), neig ik daar het meeste naar. Of is de 6s echt de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Jirachi schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:54:
Ik vraag me nu toch echt af of er niet iets mis is met mijn 6s. Als ik de telefoon enkele minuten niet gebruikt heb (of meer), dan duurt het bij het drukken van de sleep/wake buttton zodat de iPhone naar het lockscreen gaat, altijd even (0.5 sec). Terwijl als ik de iPhone daarna uitzet en metteen weer unlock, dan gaat het wel instantly.

Dit terwijl mijn vaders 6s wel gewoon altijd meteen naar het lockscreen gaat, zonder enige vertraging.. Misschien opvallend dat mijn iPhone de TSMC chip heeft, en mijn vader de Samsung.

Zouden jullie even kunnen kijken of jullie dit ook ervaren? En welke chip hebben jullie?
Met de TSMC geen problemen hier :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

SyS_ErroR schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:07:
Ik gebruik momenteel nog een iPhone 4S, en ben op zoek naar een nieuwe (simlock-vrije) iPhone. Zakelijk gebruik ik een iPhone 6, en daar heb ik (gelukkig) 0 problemen mee.

Ik twijfel momenteel erg tussen een 6 64GB en een 6S 64GB, en dan vooral vanwege de problemen met gebogen iPhone 6-toestellen. Zijn deze problemen overgewaaid? Of zijn ze destijds ernstig overhyped?

Omdat mijn zakelijke iPhone 6 ook nog recht is ;), neig ik daar het meeste naar. Of is de 6s echt de meerprijs waard?
Zo te zien doe je +- 4jaar met een toestel.

Over 4 jaar zal de 6S nog wel redelijk mee kunnen met 2gb geheugen en zal dat voor de 6 moeilijker worden.

De 6 heb je al reeds, als deze nog sneller, beter, scherper met foto's is: wat zou jij dan doen?

Ik persoonlijk zou voor de 6S gaan.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 21:25

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

6S om hierboven genoemde rendenen en wat betreft bend gate zijn beide stellingen correct.

Het was overhyped maar de behuizing is ook veel steviger in de 6S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 12:24

Crusader

Arc Nature

Jirachi schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:54:

Dat effect had ik alleen de eerste week met m'n 6S+. Daarna nooit meer gehad, heb 'm nu twee maanden.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Crusader schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:30:
[...]

Dat effect had ik alleen de eerste week met m'n 6S+. Daarna nooit meer gehad, heb 'm nu twee maanden.
Lijkt dus iets softwarematig te zijn, gelukkig. :) Zie dat mijn vaders iPhone 6s het nu opeens ook had.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
-Verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door Veertien14 op 27-12-2015 23:41 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Waar ik eigenlijk net achter kwam en weet niet of het normaal is maar mijn Touch ID werkt niet wanneer ik aan het opladen ben,kon ook niks vind op het internet erover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:37

Phntm

Tlingelingeling

DirtyDutch schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:58:
Waar ik eigenlijk net achter kwam en weet niet of het normaal is maar mijn Touch ID werkt niet wanneer ik aan het opladen ben,kon ook niks vind op het internet erover..
Dat is niet normaal. Al eens geprobeert de iphone aan uit en doen? Soms kan dat alleen al wonderen verrichten. Anders even afspraakje bij genius bar. Word het ook warm trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Met mijn originele lader doet de Touch ID het wel onder het laden en met mijn imitatie lader dus niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:56
Meer mensen hier problemen met de gezondheid app? Normaal gesproken staat er bij bronnen de iPhone, bij mij staat er echter geen enkel device. Conditie bij houden staat aan....

Ander probleem is dat ik graag een ongecodeerde reserve kopie wil maken, echter staat het vinkje iPhone reservekopieën coderen op lichtgrijs, kan hier zelf helaas niets aan wijzigen.... Iemand hiervoor suggesties? Apple chat kwam er ook niet uit, herstel van iPhone al uitgevoerd. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

SideSwipe schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:10:
Ik blijf het bijzonder vinden hoe erg meningen kunnen verschillen. Ik heb sinds enkele maanden de 6S en ik blijf juist moeite houden met de grootte ervan, t.o.v. mijn vorige, de 5S.
De 6S ligt (bij mij althans) gewoon niet lekker in de hand. Was altijd gewend dat ik alles met één hand kon doen, dat gaat nu een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 06-10 10:47

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Gitarist schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:27:
[...]

Ik blijf het bijzonder vinden hoe erg meningen kunnen verschillen. Ik heb sinds enkele maanden de 6S en ik blijf juist moeite houden met de grootte ervan, t.o.v. mijn vorige, de 5S.
De 6S ligt (bij mij althans) gewoon niet lekker in de hand. Was altijd gewend dat ik alles met één hand kon doen, dat gaat nu een stuk moeilijker.
Ik denk dat het juist te maken heeft met hoe je de oude telefoon gebruikt. Ik heb grote handen en had de 5S altijd bij typen van berichten in portrait-mode. Vond dat sowieso fijner typen. Dit is bij de 6S+ niet veranderd voor mij :)

Met één hand zal het voor veel mensen niet meer te doen zijn, dit wordt ook bij veel reviews aangegeven.

Wel had ik zelf steeds het gevoel dat ik de telefoon bijna liet vallen, omdat de rand zo afgerond is. Dit gevoel is nu weg omdat ik er een Apple Leather case om heb gedaan.

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Niet online

Bij keuze tussen een "s" model of een niet-"s" model, toevoegend aan wat anderen al gepost hadden : "s" modellen krijgen het langst iOS updates en vaak voegt Apple hardware toe aan het nieuwste "s" model waardoor de niet-"s" modellen uit dezelfde reeks (uiteindelijk) niet meer ondersteund kunnen worden.
Van belang als je niet ieder jaar het nieuwste wil.
De 3Gs die lang als enige uit de 3-reeks nog updates kreeg. Flinke upgrade CPU en GPU t.o.v. de 3G.
(Je eigen) 4s die nu als enige uit de 4-reeks nog updates krijgt. Kreeg als eerste de encryptie chip die nodig is voor het iCloud verhaal.
Uiteindelijk de 5s als enige uit de 5-reeks.
Dan de 6s.
Het nadeel van een "s" model aanschaffen is dat het jaar erop er bij de opvolger ook aan het ontwerp/uiterlijk wijzigingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwardbdrecht
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10-2023
Erg tevreden over de 6s, de camera had voor low-light scenario's wat beter gemogen.
3D Touch is toch erg handig in bepaalde gevallen. Ik wilde vanmorgen iets met een foto doen waarbij ik de foto picker kreeg die alles klein / vierkant laat zien terwijl ik een foto had die ik licht bewerkt / bijgesneden had. Met 3D Touch kon je ze goed groot vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:19
Ik zit er aan te denken om misschien 6s te nemen. Heb nu een 5s die opzich goed werkt, maar ik wil eigenlijk een groter scherm en deze accu is niet bijster bijster in mijn 5s. Mijn vragen aan jullie zijn volgt.

1. Ik zit te dubben 16 vs 64 gb. 32 GB had ideaal geweest maarja.. dat gaat niet meer tegenwoordig. Natuurlijk is 64 GB fijner dan 16 GB. Echter wel +- 110 euro duurder. En nu kom ik ook goed toe met mijn 16 GB. Ik realiseer me echter wel dat apps, foto/video etc steeds groter in omvang worden. Misschien een inkoppertje.. maar... is een 64 gb model "noodzaak" ?

2. Ik ben gewend om de iPhone volledig "naakt" te gebruiken. Er zitten alleen dunne krasjes op de voorkant die je niet voelt. Je ze niet als het scherm aanstaat. (nja vooruit als er een felle zon of lamp op schijnt wel) verder heb ik er geen last van bij normaal dagelijks gebruik. Anyway denken jullie dat ik op deze manier de 6S ook kan gebruiken. Ik neem aan dat het glas van de 6S alleen maar beter cq minder krasgevoelig is? Dus ik ga er zuinig mee om, doe hem in een broekzak zonder sleutels etc, maar goed in je broekzak kan soms ook (miniscule) troep zitten. Wel denk ik dat ik een case neem voor de achterkant. Tech21 heeft wel mooie cases vind ik.

[ Voor 10% gewijzigd door dennis_rsb op 30-12-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
dennis_rsb schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:37:
Ik zit er aan te denken om misschien 6s te nemen. Heb nu een 5s die opzich goed werkt, maar ik wil eigenlijk een groter scherm en deze accu is niet bijster bijster in mijn 5s. Mijn vragen aan jullie zijn volgt.

1. Ik zit te dubben 16 vs 64 gb. 32 GB had ideaal geweest maarja.. dat gaat niet meer tegenwoordig. Natuurlijk is 64 GB fijner dan 16 GB. Echter wel +- 110 euro duurder. En nu kom ik ook goed toe met mijn 16 GB. Ik realiseer me echter wel dat apps, foto/video etc steeds groter in omvang worden. Misschien een inkoppertje.. maar... is een 64 gb model "noodzaak" ?

2. Ik ben gewend om de iPhone volledig "naakt" te gebruiken. Er zitten alleen dunne krasjes op de voorkant die je niet voelt. Je ze niet als het scherm aanstaat. (nja vooruit als er een felle zon of lamp op schijnt wel) verder heb ik er geen last van bij normaal dagelijks gebruik. Anyway denken jullie dat ik op deze manier de 6S ook kan gebruiken. Ik neem aan dat het glas van de 6S alleen maar beter cq minder krasgevoelig is? Dus ik ga er zuinig mee om, doe hem in een broekzak zonder sleutels etc, maar goed in je broekzak kan soms ook (miniscule) troep zitten. Wel denk ik dat ik een case neem voor de achterkant. Tech21 heeft wel mooie cases vind ik.
kort: Geen noodzaak maar wel handig, heb alle office apps, en imovie en series fotos en wazzapp.
toch 16,6 gebruikt. Je gaat het gebruiken als je kan, mn oude 5s had ik pas na 11 maand vol, nu de 64 al na 10 week.

draag ook naakt, koop een goede/mooie pouch/insteek hoes. ben je altijd gedekt. hoesjes ben ik wars van.

no comment

• Kluutmaran
  • Laatst online: 03-08 21:45
dennis_rsb schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:37:

1. 16GB was bij mijn 5s al veel te weinig. 64GB vind ik dus ook wel minimale bij deze.
2. Ik gebruik nooit hoesjes of screenprotectors, en de 6s is nu na een maand nog het mooist van alle toestellen die ik gehad heb. Zelfs de achterkant heeft geen minuscuul krasje waar de 5s toch al redelijk snel een beschadigde achterkant had en ook het scherm wel eens een krasje liet maken.

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:51

Kevinr1989

I am the danger

Omdat ik van baan verwissel moet ik mijn Iphone 6 inleveren bij mijn huidige werkgever. Bijna een jaar gehad, super fijne telefoon! Had al hier en daar gekeken voor een nieuwe Iphone 6, totdat mijn vrouw besloot alvast een Iphone 6S 16GB te bestellen :9 Op zich heb ik daar niets op tegen, alleen zat ik nu met een dilemma: 8)7
  • Na bijna een jaar heb ik nog maar slechts 200 MB over aan opslagruimte.
  • Heb legio foto's en video's, deze nemen met de 6S alleen maar meer ruimte in beslag vanwege de betere camera en 4K filmondersteuning.
  • Heb er op dit moment niet veel muziek op staan, maar intentie is om dit wel te gaan doen.
Heb geen zin om telkens foto's, filmpjes of apps te verwijderen om ruimte te maken. Icloud ben ik een beetje voorzichtig mee, heb het liever gewoon allemaal op mijn telefoon :X Dus snel nog even contact gezocht met de provider, de telefoon wijzigen naar een Iphone 6S met 64GB was gelukkig geen probleem :*) ik verwacht hem zaterdagmiddag, kan niet wachten!

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:19
Martinus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:58:
[...]

kort: Geen noodzaak maar wel handig, heb alle office apps, en imovie en series fotos en wazzapp.
toch 16,6 gebruikt. Je gaat het gebruiken als je kan, mn oude 5s had ik pas na 11 maand vol, nu de 64 al na 10 week.

draag ook naakt, koop een goede/mooie pouch/insteek hoes. ben je altijd gedekt. hoesjes ben ik wars van.
Dank voor je reactie! Heb je ook wel gelijk in. Nu gebruik ik bijvoorbeeld weinig spotify, maar als ik dat weer meer ga gebruiken dan kan het best zijn dat ik offline wil gaan opslaan. En je hoeft minder vaak je foto's en dergelijke over te zetten naar je computer.

Wat betreft de bescherming. Een pouch/insteek hoes ben ik niet zo kapot van eerlijk gezegd. Vroeger gehad bij mijn Samsung Galaxy Ace 2 en Blackberry Bold 9780. Kwam er op neer: ik was vaak de insteekhoes kwijt, dan lag hij ergens in huis. Ook gebeurde het regelmatig dat de telefoon viel door dat je hem te snel in/uit de insteekhoes deed enzovoort. Dus wat mij betreft is het óf volledig naakt gebruiken (of met enkel een achterkantje), óf een tempered glass screenprotector (met achterkantje)
Kluutmaran schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:15:
[...]

1. 16GB was bij mijn 5s al veel te weinig. 64GB vind ik dus ook wel minimale bij deze.
2. Ik gebruik nooit hoesjes of screenprotectors, en de 6s is nu na een maand nog het mooist van alle toestellen die ik gehad heb. Zelfs de achterkant heeft geen minuscuul krasje waar de 5s toch al redelijk snel een beschadigde achterkant had en ook het scherm wel eens een krasje liet maken.
64 GB is wel lekker ruim inderdaad. Ik ben niet zo'n groot verbruiker, maar ik denk dat je met 64 GB gewoon minder hoeft te ´stressen'.

Betreft de bescherming: Dus jij gebruikt hem ook gewoon hetzelfde als ik momenteel? Dus volledig zonder enige vorm van bescherming de broekzak in. (wel zonder sleutels en muntgeld etc.;)) Ook fijn om te horen dat de achterkant van betere kwaliteit is qua krasgevoeligheid. (hoewel je hem pas een mand gebruikt, dus dat is nog niet echt een maatstaaf voor de langere termijn) Ik moet zeggen dat het bij mij best meevalt met krasjes op de achterkant op mijn 5S. Echter leg ik hem 9/10 keer op tafelkleed ofso. Dus dat scheelt. Ik heb hem nu denk ik bijna een jaar dat ik hem naakt gebruikt. (maandje of 10 denk ik) Daarvoor altijd minimaal met achterkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Nu net een iphone 6s anderhalve week in bezit en ik heb gemerkt dat mijn speaker niet helemaal top werkt :(

Vooral bij het nummer: Agnes Obel - chord left met 80%+ volume hoor ik een ja... Gekraak?

Meer mensen met dit probleem? Apple center is hier niet echt bij mij in de buurt.

Voorbeeld: YouTube: iPhone 6s distorted sound problem - external speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Hier ook gekraak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben net over van een Samsung S5 naar de Iphone 6s. Wat ik het meest mis is een notificatie LED. Is er een appje waar ik iets mee kan? Ik heb Standby dienst van mijn werk, waardoor ik notificaties doorgestuurd krijg, maar ik kan niet zien of er iets is binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:04:
Ik ben net over van een Samsung S5 naar de Iphone 6s. Wat ik het meest mis is een notificatie LED. Is er een appje waar ik iets mee kan? Ik heb Standby dienst van mijn werk, waardoor ik notificaties doorgestuurd krijg, maar ik kan niet zien of er iets is binnengekomen.
Settings > General > Accessibility > LED Flash for Alerts.

Ik vind het zelf irritant omdat de LED Flash erg fel is vergeleken met een normaal notificatie ledje, maar het werkt wel. Ik denk niet dat apps de LED direct kunnen aansturen of notificaties van andere apps ondervangen, dus op dat gebied zul je weinig vinden.

Een alternatief is misschien een smartwatch of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Dus je denkt ook niet dat er een zaklamp app is om het ledlampje aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:30:
Dus je denkt ook niet dat er een zaklamp app is om het ledlampje aan te zetten?
Niet aan gedacht - die zijn er inderdaad wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppers ik heb een vraag en kon het niet terug vinden in dit topic of ik zit verkeerd.

Ik had dit ook al in het iOS topic gevraagd maar wellicht past dit meer bij het hardware topic

Ik heb een iPhone 6s en zit nu in Oostenrijk waar ik schitterende plaatjes aan het schieten ben met mijn DSLR. Nu wil ik die op mijn telefoon zetten. Na wat zoeken met Google zag ik dat er een lighting to sd card reader is. Volgends de Apple.com werkt die met de iPhone maar ik vroeg mij af of er tweakers zijn die dit al geprobeerd hadden in het eggie :) als dit werkt dan haal ik die kabel meteen even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 14:46

TMC

Kevinr1989 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:32:
Omdat ik van baan verwissel moet ik mijn Iphone 6 inleveren bij mijn huidige werkgever. Bijna een jaar gehad, super fijne telefoon! Had al hier en daar gekeken voor een nieuwe Iphone 6, totdat mijn vrouw besloot alvast een Iphone 6S 16GB te bestellen :9 Op zich heb ik daar niets op tegen, alleen zat ik nu met een dilemma: 8)7
  • Na bijna een jaar heb ik nog maar slechts 200 MB over aan opslagruimte.
  • Heb legio foto's en video's, deze nemen met de 6S alleen maar meer ruimte in beslag vanwege de betere camera en 4K filmondersteuning.
  • Heb er op dit moment niet veel muziek op staan, maar intentie is om dit wel te gaan doen.
Heb geen zin om telkens foto's, filmpjes of apps te verwijderen om ruimte te maken. Icloud ben ik een beetje voorzichtig mee, heb het liever gewoon allemaal op mijn telefoon :X Dus snel nog even contact gezocht met de provider, de telefoon wijzigen naar een Iphone 6S met 64GB was gelukkig geen probleem :*) ik verwacht hem zaterdagmiddag, kan niet wachten!
Elk filmpje dat je verwijdert heb je toch ook niet op je telefoon?

Ik zou in overigens voor 64 GB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:51

Kevinr1989

I am the danger

TMC schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:40:
[...]
Elk filmpje dat je verwijdert heb je toch ook niet op je telefoon?

Ik zou in overigens voor 64 GB gaan.
Klopt, maar als je eenmaal ergens op een festival staat of een show bezoekt o.i.d. en je bent minuten aan het filmen is het fijn dat je bepaalde momenten niet hoeft te missen omdat je ruimte genoeg hebt :P Tot zover bevalt de telefoon goed, had nog een screenprotector liggen en die zat er de eerste keer perfect op moet ik zeggen 8)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 13:25
Vannacht is mijn iphone6s met iOs 9.2(non jailbreak) uit zichzelf gaan rebooten.

Hij lag aan de lader in flight mode op mijn nachtkastje en in eens brrr brr, boot logo, ik wakker.

Het enigste wat op de achtergrond draaide (waarvan ik wist) was WhatsApp, Skype en Safari.

Iemand clue wat dit kan zijn? Ik heb dit de laatste twee maanden nog niet eerder gehad.
Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6s, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.