iPhone 6S: Ratelende geluiden (alsof er iets los zit)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Hi,

Mijn iPhone 6S 64gb maakt een soort ratelend geluid wanneer ik hem neerleg (met of zonder case). Wanneer ik aan de achterzijde zacht tik dan is het geluid duidelijk waar te nemen. En hoe dichter bij de camera, des te luider het geluid.

Een beetje zoals de onderstaande video:

https://www.youtube.com/watch?v=z6SU_c4LJWw

Heb wat Amerikaanse sites afgestruind en de consensus is dat het de lenzen in de camera zijn en horen bij dit soort camera's (wat kan kloppen, want ook mijn oude 5S heeft het "probleem" blijkt na controle).

Op NLse fora vind ik er minder over terug.

Iemand bekend met het fenomeen? Het is niet extreem storend, maar perfectionistisch als we zijn ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je zou kunnen proberen om de lenzen vast te lijmen. Dan is het geratel weg. Alleen zijn dan alle foto's wazig.

Zonder gekheid. Het is by design en er is niets aan te doen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
BillSpaarbank schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:19:
Je zou kunnen proberen om de lenzen vast te lijmen. Dan is het geratel weg. Alleen zijn dan alle foto's wazig.

Zonder gekheid. Het is by design en er is niets aan te doen.
Ha!

Heb je daar ook een bron van oid?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Niet echt een bron. Maar kijk hier maar eens:
http://forums.macrumors.c...-6-camera-rattle.1808531/

Elke iphone die ik heb gehad deed hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 20:28

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

De mijne doet het ook. Is idd by design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Jongens. Heeft niemand door dat dit gewoon de trilmotor is in het toestel? Bij alle voorgaande toestellen was dit het geval. ik maak ze vaak genoeg open en kan met zekerheid zeggen dat alle toestellen met radial vibration motor hier "last" van hebben. Dit is bij samsung exact hetzelfde.

Bij de 6S echter... de Tiptap engine zou dit niet moeten doen dus is het iets anders. Dan denk ik eerder aan een camera module die tegen de behuizing aan tikt dan de lens zelf, want die zit echt wel goed vast hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Trilmotor zit onderin het toestel. De camera bovenin. Nogmaals het zijn echt de losse lenzen in de cameramodule. De 6s heeft geloof ik 6 lenzen in dr camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 11:14

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Dat is inderdaad de camera. Door de verschillende lenzen en het focussen zitten de lenzen los en krijg je inderdaad een tikkende geluid als je op de achterkant van de iPhone tikt. Niks aan te doen.. Zelfs na het vervangen van je camera bij Apple zal dit nog aanwezig zijn

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Ik weet niet of de 6s optische beeld stabilisatie heeft, maar als dat zo is horen de lenzen en camera module te kunnen bewegen. Meerdere telefoons onder andere galaxy s6 rammelen bij de camera vanwege deze feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 18:17

WCA

Uberdude schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:03:
Ik weet niet of de 6s optische beeld stabilisatie heeft, maar als dat zo is horen de lenzen en camera module te kunnen bewegen. Meerdere telefoons onder andere galaxy s6 rammelen bij de camera vanwege deze feature.
Nope, alleen de 6s + dacht ik

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
BillSpaarbank schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:35:
Trilmotor zit onderin het toestel. De camera bovenin. Nogmaals het zijn echt de losse lenzen in de cameramodule. De 6s heeft geloof ik 6 lenzen in dr camera.
Bij alle andere iPhones niet. iPhone 4 linksboven, 4S linksmidden (maar niet radial dus sws anders) 5 en 5S bovenin en ook de 6 zelfde verhaal. Dit is al vanaf de 3G zo.

Overigens denk ik eerder dat het de module zelf is (aangezien die los in een houdertje zit en niet per se de lenzen die er in zitten. Ik zal het vanavond even nakijken met een losse module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Ik ga ook voor het lenzenverhaal. Alhoewel mijn collega met iPhone 6S Plus er dan weer geen last van heeft.
Maar toch, de lenzentheorie zie je vaak voorbij komen... (kortom, de twijfel is er toch nog ;-))
Pagina: 1