Soms helpt het inderdaad om de sparql box te herstarten. Op advies van de helpdesk heb ik ook geprobeerd om het 's ochtends eens te proberen. Het blijkt dus 's ochtends wel te werken. Maar als ik 's avonds wil terugkijken werkt het niet.
Ik heb zo'n vermoeden dat het gewoon een capaciteitsprobleem is. Zeker in de avond wordt er (lijkt mij) ook nog wel eens gepauzeerd, waarna de streams als unicast hervat worden. Als er maar genoeg mensen er gebruik van maken dan raakt zo'n systeem snel overbelast als er niet voldoende capaciteit is. Dit is volgens mij ook precies de reden waarom er zo vaak haperingen zijn in de avond bij het terugkijken van opgenomen TV.thuisdigitaal schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:16:
Ik heb ook problemen met het opneem pakket. Heb een issue uitstaan.
Soms helpt het inderdaad om de sparql box te herstarten. Op advies van de helpdesk heb ik ook geprobeerd om het 's ochtends eens te proberen. Het blijkt dus 's ochtends wel te werken. Maar als ik 's avonds wil terugkijken werkt het niet.
Even verder een vraagje aan de mensen die eigen apparatuur gebruiken in combinatie met TV. Ervaren jullie ook korte haperingen in het beeld als de EPG wordt opgevraagd? Ik ervaar dit vooral nadat ik de box uit standby haal en de EPG erbij pak.
Ben het 100% met je eens, misschien moeten voor het pauzeren maar afstappen als "clouddienst". Mijn moeder pauzeert op een USB stick (Humax icm Ziggo) werkt prima tot hij vol is.hovemt schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:59:
[...]
Ik heb zo'n vermoeden dat het gewoon een capaciteitsprobleem is. Zeker in de avond wordt er (lijkt mij) ook nog wel eens gepauzeerd, waarna de streams als unicast hervat worden. Als er maar genoeg mensen er gebruik van maken dan raakt zo'n systeem snel overbelast als er niet voldoende capaciteit is. Dit is volgens mij ook precies de reden waarom er zo vaak haperingen zijn in de avond bij het terugkijken van opgenomen TV.
Amino bij de KPN ITNS propositie, KPN ITV, Vodafone Entone, etc. Allemaal hebben ze lokale opslag in de vorm van een harddisk of flash om de live stream te bufferen. Vele malen betrouwbaarder en veel minder druk op je netwerk.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
hovemt schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:59:
[...]
Ik heb zo'n vermoeden dat het gewoon een capaciteitsprobleem is. Zeker in de avond wordt er (lijkt mij) ook nog wel eens gepauzeerd, waarna de streams als unicast hervat worden. Als er maar genoeg mensen er gebruik van maken dan raakt zo'n systeem snel overbelast als er niet voldoende capaciteit is. Dit is volgens mij ook precies de reden waarom er zo vaak haperingen zijn in de avond bij het terugkijken van opgenomen TV.
Even verder een vraagje aan de mensen die eigen apparatuur gebruiken in combinatie met TV. Ervaren jullie ook korte haperingen in het beeld als de EPG wordt opgevraagd? Ik ervaar dit vooral nadat ik de box uit standby haal en de EPG erbij pak.
Ik gebruik de Zyxel ook niet en heb als router de Netgear R7000 en haal een keurige +950Mbit up en down. Het hoogste resultaat wat ik heb behaald is 964Mbit down, een aanrader dus als iemand de Zyxel wilt vervangen.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Heb jij ook telefonie van Tweak?Sm0k3r schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:45:
Ben ik blij dat ik geen TV heb genomen van Tweak, lees alleen maar slechte dingen hier.
Ik gebruik de Zyxel ook niet en heb als router de Netgear R7000 en haal een keurige +950Mbit up en down. Het hoogste resultaat wat ik heb behaald is 964Mbit down, een aanrader dus als iemand de Zyxel wilt vervangen.
Ik heb hier een R8000 liggen puur voor WiFi. Misschien dat ik die er anders ook maar tussen druk.
Ik heb alleen wel het alles-in-1 pakket van Tweak.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Csotranme schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:30:
[...]
Heb jij ook telefonie van Tweak?
Ik heb hier een R8000 liggen puur voor WiFi. Misschien dat ik die er anders ook maar tussen druk.
Valt wel mee hoor, ik gebruik geen pauze en geen opnemen, slechts heeeeeeel af en toe een hikje.Sm0k3r schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:45:
Ben ik blij dat ik geen TV heb genomen van Tweak, lees alleen maar slechte dingen hier.
Waarom zou je de Zyxel eigenlijk willen vervangen? Uiteindelijk schiet je er volgens mij niet veel me opSm0k3r schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:45:

Iedereen heeft telefonie maar ik gebruik het niet, enkel VLAN 34 ingesteld en de R8000 enkel voor Wi-Fi is zonde zeg, duur apparaat.Csotranme schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:30:
[...]
Heb jij ook telefonie van Tweak?
Ik heb Wi-Fi ook uit staan in de R7000 en gebruik een Unifi AC LR accesspoint, router zit in de meterkast, gaatje in de muur aan de andere kant van de muur en voila, meer bereik
En waarom ik de R7000 heb gekocht is omdat hij nu goedkoop en erg krachtig is, hij staat nog steeds op de nummer 1 WAN-LAN throughput op smallnetbuilder site. Software is zo licht en klein op dat ding dat hij al zijn kracht kan gebruiken om te routeren.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Wel heb ik nog steeds vrijwel dagelijks een vastloper van de radio. Dus dat betekent dan een herstart van de box, vaak uit zichzelf. Of anders moet ik de stroom eraf halen.
Maar niet tijdens het TV-kijken.
Ik heb nog steeds gewoon de Zyxel en de Abox daaraan. Nog steeds aan het overwegen/denken om iets erbij te planten om de Wifi te versnellen. Want ik doe in huis alles met laptops en tablets op dit moment (behalve printer, die op de zyxel zit via powerline). Maar ja, ik heb ook nog geen ac-netwerkkaart. Dus 5G wil ik wel, maar dan wil ik ook direct de laptop vervangen....
Even om een redelijk tevreden gebruiker te laten horen, die ook nog eens enkel werkt met de out-of-the-box-onderdelen.
Wdeb
Hmm ok, en de R8000 heb ik een paar maanden terug gekocht omdat ik maar bleef klooien met wifi bereik.Sm0k3r schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:10:
[...]
Iedereen heeft telefonie maar ik gebruik het niet, enkel VLAN 34 ingesteld en de R8000 enkel voor Wi-Fi is zonde zeg, duur apparaat.
Ik heb Wi-Fi ook uit staan in de R7000 en gebruik een Unifi AC LR accesspoint, router zit in de meterkast, gaatje in de muur aan de andere kant van de muur en voila, meer bereik
En waarom ik de R7000 heb gekocht is omdat hij nu goedkoop en erg krachtig is, hij staat nog steeds op de nummer 1 WAN-LAN throughput op smallnetbuilder site. Software is zo licht en klein op dat ding dat hij al zijn kracht kan gebruiken om te routeren.
Had toen nog een TP-link en Telfort 100/100.
Was er klaar mee dus heb gelijk "one of the best" gekocht.
Issue is wel dat de R8000 nu in de woonkamer staat en in de meterkast niet genoeg bereik zal leveren (maisionette woning). Mn wifi router moet dus eigenlijk 3 verdiepingen dekken.
Meterkast op begane grond, keuken/woonkamer op 1st verdieping en badkamer/slaapkamer/kantoor op 2de verdieping.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
De GUI van de setop box is ook door niemand getest lijkt het. Een serie zoeken op HBO is heel vaag en veel stappen om bij de goede aflevering te komen. Het zou mooi zijn als je gewoon een favorieten lijst kan maken en dat hij bijhoudt wat de laatste is die je gezien hebt en je dan eenvoudig de volgende kan kiezen.
Wat nog wel fijn zou zijn om eens te veranderen is dat je wanneer je een 900..999 nummer intoets deze automatisch switcht naar radio en vice versa. Snap niet waarom je eerst een andere 'mode' moet selecteren.
Dit werkt weer extra omslachtig met het programmeren van bijvoorbeeld een universele remote. Keep it simple.
Datum: | 24-07-2014 | 23-12-2015 |
Firmware | 2500.6451.14997.1 | 2500.6451.15967.1 |
'PinCodeWidget' Versie: | 1 | 1 |
'TvSettingsWidget' Versie: | 2 | 7 |
'TextTVWidget' Versie: | 41331 | 41331 |
'Radio' Versie: | 41331 | 3 |
'HdLauncherWidget' Versie: | 5 | 6 |
'LockedChannels' Versie: | 3 | 3 |
'ProfileChooser4Widget' Versie: | 1 | 1 |
'MediaLibraryWidget' Versie: | 5 | 11 |
'AuthorizationWidget' Versie: | 3 | 6 |
'Favourites4Widget' Versie: | 6 | 6 |
'VolumeWidget' Versie: | 4 | 4 |
'CommonRevoWidget' Versie: | 14 | 21 |
'RecordingWidget' Versie: | 4 | 6 |
'VodWidget' Versie: | 19 | 24 |
'MediaInfoWidget' Versie: | 32 | 41 |
'Epg4Widget' Versie: | 15 | 20 |
'MasterPincodeWidget' Versie: | 3 | 5 |
'FirmwareUpdateWidget' Versie: | 8 | 11 |
'DeviceLevelsWidget' Versie: | 6 | 6 |
'Videoland' Versie: | 3 | 3 |
'SystemWidget' Versie: | 4 | 4 |
'ConfirmPopupWidget' Versie: | 8 | 9 |
'HBO' Versie: | 1 | 1 |
'Uitzending Gemist' Versie: | 1 | 1 |
Het is vooral interessant om te zien dat in anderhalf jaar tijd een aantal widgets geen update gehad hebben, terwijl volgens mij het idee van de widgets was dat ze die makkelijk konden updaten.
Tja, het is een HTML gebaseerde GUI dus dat het nooit wat wordt weet je vooraf al. HTML is gewoon veel te traag voor zoiets.TrailBlazer schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:30:
De GUI van de setop box is ook door niemand getest lijkt het.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Traagheid is een onlogisch is iets anders.Aaargh! schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:12:
[...]
Tja, het is een HTML gebaseerde GUI dus dat het nooit wat wordt weet je vooraf al. HTML is gewoon veel te traag voor zoiets.
Maar de laatste tijd wel stabiel maar bij lange na niet volwassen
Was van de week op visite met iemand die het all-in abbo bij KPN heeft zo dat is even een verschil dan ziet sparql (op beeld kwaliteit na) er erg amateuristisch uit zeg
Voor de rest weinig tot geen klachten weinig tot geen haperingen meer bij normaal (geen pauzes enz) gebruik dus matig positief
TrailBlazer schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:39:
[...]
Traagheid is een onlogisch is iets anders.
Bestaande klanten
Ook bestaande klanten hebben de mogelijkheid over te stappen op dit bijzonder gunstige tarief. Je betaalt dan jaarlijks €365,- en kunt dan twaalf maanden ongestoord genieten van het snelste internet dat Nederland te bieden heeft.
De regeltjes:
We zien €365,- per jaar als betaalmethode en niet als abonnementsvorm. Je neemt dus een normaal 1000 Mbit product af, alleen betaalt het per jaar.
Je mag nog heel december overstappen van maandelijks betalen op jaarlijks betalen.
Je mag ook weer terug overstappen op maandelijks betalen, maar krijgt dan geen geld terug van de jaarlijkse betaling. Het maandelijks betalen gaat dan pas in nadat het reeds betaalde jaar is afgelopen.
Maar dan ben je wel je eventuele permanente sparql korting kwijt, waardoor het nog maar exact 7 euro scheelt, ik kan niet goed overzien hoe dit uitpakt bij eventuele wijzigingen in de toekomst nu de 2 clubs wat meer uit elkaar lijken te groeien.Thijs82 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:29:
Ik zie op https://www.tweak.nl/nieu...-voor-1-euro-per-dag.html dat het ook mogelijk is om voor bestaande klanten met een 1000mbit fiber abonnement het mogelijk is om niet per maand, maar per jaar te betalen. Dit betekend geen €480 (12x40,00) maar €365,00 per jaar. Een aanzienlijke besparing als je het bedrag inééns kunt missen.
[...]
Overigens heeft tweak dit na dato aangepast want op 8 december was het vervallen van die korting nog niet het geval, volgens mij zowel in de tekst van de twee betreffende nieuwsberichten maar zeker weten in de bestelwizzard. Iemand hierover contact gehad of meer informatie misschien?
In reactie op het tv gebeuren: volledig eens met aaaargh, met deze box gaat alles behalve 'gewoon' live tv kijken nooit wat worden, dit was vanaf dag 1 duidelijk, desondanks is het gebrek aan updates schrijnend. Je zou haast overwegen heel sparql weg te flikkeren, de 365,- per jaar te pakken en ziggo-tv te nemen, ben je alleen wel weer ongeveer even duur uit, het blijft behelpen, terwijl het in feite zo simpel is allemaal...
Toelichting: significant omdat ik alleen internet en telefoon heb, geen televisie.
Thijs82 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:29:
Ik zie op https://www.tweak.nl/nieu...-voor-1-euro-per-dag.html dat het ook mogelijk is om voor bestaande klanten met een 1000mbit fiber abonnement het mogelijk is om niet per maand, maar per jaar te betalen. Dit betekend geen €480 (12x40,00) maar €365,00 per jaar. Een aanzienlijke besparing als je het bedrag inééns kunt missen.
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door GEi op 24-12-2015 11:55 ]
Ik verwacht dat als Sparql ooit omvalt, er wel een dergelijke aanbieding komt van Tweak...
Maar ja, ik verwacht ook weer niet dat Sparql omvalt en dat die introductie-korting later meer waard blijkt dan dit....ik doorzie het allemaal niet.
Wdeb
Er worden (haast) geen updates uitgebracht om de bestaande problemen op te lossen.
Natuurlijk is het beeld haar en haar scherp. Maar Tweak (Sparql) kan daar niet op blijven teren.
De kleine haperingen die een groot aantal gebruikers beleven in de avonduren, en het waardeloze opname pakket en niet te vergeten de waardeloze sparqlbox met een verschrikkelijke afstandbediening kan men niet blijven negeren.
wat ik momenteel in mijn omgeving zie gebeuren is dat Sparql vervangen wordt door Ziggo en dat men wel blijft bij tweak voor het internet, want dat draait wel probleemloos.
En dat is momenteel ook gunstig met de aanbieding bij bij Tweak, €365,- per jaar wat een behoorlijke korting oplevert als men alleen internet en telefonie afneemt bij Tweak.
Deze aanbieding is dan ook niet gunstig als je Sparql, internet en telefonie afneemt.
Omdat je dan de huidige kortingen inlevert, valt de nieuwe korting in het niet.
Het lijkt er bijna op dat Tweak graag wilt dat men overstapt naar de internet/telefonie abonnementen.
Volgens mij kost het Sparql debacle klappen met geld, en dat kan een klein bedrijf, zoals Tweak is, nooit lang volhouden.
Na mijn inziens moet snel de sparqlbox vervangen worden voor een deugelijk apparaat, en de kleine haperingen en de problemen bij het opname/pauze pakket moet nu echt heel snel opgelost worden.
Anders zie ik het echt somber in voor het Sparql project.

Het lijkt erop dat er een marginale stijging zit in het aantal aansluitingen vanaf het moment dat sparql aangeboden werd. Feit is wel dat vanaf juni 2014 er een enorme dip is geweest. Of dit volledig te wijten is aan het Sparql gebeuren of dat er ook nog andere dingen meespelen is mij niet helemaal duidelijk. Het afstoten van Tweaknews viel volgens mij namelijk niet samen met de introductie van Sparql.
Gezien het feit dat het aantal abbonees niet echt gestegen is terwijl er wel druk wordt geinvesteerd in het uitbreiden van het netwerk doet mij vermoeden dat de ontwikkeling van de Sparql box op een zeer laag pitje staat, daar al het geld waarschijnlijk voornamelijk wordt geinvesteerd in het uitbreiden van het netwerk.
Ik zou niet begrijpen waarom er niet geïnvesteerd zou worden in Sparql, maar wel in de uitbreidingen.
Sparql brengt zoveel negatieve reclame, dat men eerst deze problemen zouden moeten oplossen voordat men investeert in de uitbreidingen.
Of ze moeten zelf al stiekem inzien dat Sparql gedoemd is te mislukken, en dat ze nu zich volledig willen gaan richten op de 1 gig verbindingen.
Want daar is Tweak koploper in tov. de grotere providers en daar valt dus nieuwe abbonees en geld in te verdienen.
Maar ik hoop echt dat alles op korte termijn alle sparql problemen opgelost gaan worden.
Want het beeld blijft natuurlijk fantastisch en dat houd mij verlopig nog bij de club.
hovemt schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:16:
Gelukkig hebben ze nog gewoon opeenvolgende factuurnummers, waardoor het makkelijk wordt om een idee te krijgen van aantal abonnementen.
[afbeelding]
Het lijkt erop dat er een marginale stijging zit in het aantal aansluitingen vanaf het moment dat sparql aangeboden werd. Feit is wel dat vanaf juni 2014 er een enorme dip is geweest. Of dit volledig te wijten is aan het Sparql gebeuren of dat er ook nog andere dingen meespelen is mij niet helemaal duidelijk. Het afstoten van Tweaknews viel volgens mij namelijk niet samen met de introductie van Sparql.
Gezien het feit dat het aantal abbonees niet echt gestegen is terwijl er wel druk wordt geinvesteerd in het uitbreiden van het netwerk doet mij vermoeden dat de ontwikkeling van de Sparql box op een zeer laag pitje staat, daar al het geld waarschijnlijk voornamelijk wordt geinvesteerd in het uitbreiden van het netwerk.
[ Voor 5% gewijzigd door goldvinger op 24-12-2015 12:28 ]
Het wordt alleen steeds lastiger te verkopen dat je wel internet kan aanbieden, maar niet een stabiel tv product. Vooral tegen de hoge prijzen die Tweak hanteert.goldvinger schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:25:
[...]
Of ze moeten zelf al stiekem inzien dat Sparql gedoemd is te mislukken, en dat ze nu zich volledig willen gaan richten op de 1 gig verbindingen.[..]
40 euro voor 1000Mbit is namelijk duur...Caelorum schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:31:
[...]
Het wordt alleen steeds lastiger te verkopen dat je wel internet kan aanbieden, maar niet een stabiel tv product. Vooral tegen de hoge prijzen die Tweak hanteert.
Overigens herken ik alle Sparql problematieken niet. *klopt af*
We zullen het zien.
Ik hoop dat wij het mis hebben, en dat Sparql doorontwikkeld wordt,
TrailBlazer schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:06:
Het zou me niet verbazen als je over een tijdje voor een meerprijs het kpn televisie pakket kan krijgen. Sparql gaat het niet worden ik denk dat ze te klein zijn om die ontwikkeling te kunnen betalen.
Dat kan dus niet.TrailBlazer schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:06:
Het zou me niet verbazen als je over een tijdje voor een meerprijs het kpn televisie pakket kan krijgen. Sparql gaat het niet worden ik denk dat ze te klein zijn om die ontwikkeling te kunnen betalen.
Interactieve TV van KPN zelf, wat ook door dochters Telfort en XS4ALL wordt aangeboden, wordt in ieder geval aan geen enkele 3rd party aangeboden. Sterker nog, het verdwijnen van Interactieve TV als wholesale product bij KPN is dé reden geweest voor Tweak om Sparql in de markt te gaan zetten!
Je kan namelijk alleen nog maar Interactieve TV van KPN aanbieden als je dan ook internet en telefonie helemaal door KPN laat doen. Eigenlijk dus gewoon een 100% KPN dienst met alleen jouw labeltje erop.
Alleen dit zou nog kunnen:
http://www.kpn-wholesale....artmedia-tv-platform.aspx
Maar of dat ook aangeboden kan worden over de eigen netwerken van Tweak?
Any way, lijkt me ook speculatie, voorlopig.....
Op Facebook verzekerde Tweak me laatst dat 2016, ook qua Sparql, een goed jaar gaat worden, ook omdat de medewerker die ze afgelopen najaar hebben aangenomen voor Sparql development, op stoom komt. Natuurlijk snap ik dat dat ook heel goed marketing geleuter kan zijn. Maar ik zie zeker wel potentie in de dienst.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Vrolijk kerstfeest mede TWEAKers
[ Voor 7% gewijzigd door Mr-D. op 25-12-2015 09:47 . Reden: autocorrectie :( ]
45E voor 100mbit bedoel jeGravit0n schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:44:
[...]
40 euro voor 1000Mbit is namelijk duur...
Overigens herken ik alle Sparql problematieken niet. *klopt af*
Tweak is in de eigen gebieden inderdaad een stuk interessanter, maar ik zal je mijn situatie schetsen:
100Mbit + tv en telefonie, buiten Tweaks eigen netwerk (KPN netwerk). Dit kost mij ~69E/maand. Voor een vergelijkbaar aanbod met stabiel tv platform betaal ik bij KPN 52E. Dat is al ~200E per jaar minder. (wel zonder HBO, maar...)
En waar ik eigenlijk op doelde is dat het voor Tweak moeilijk gaat worden om te concurreren met KPN, Vodafone en Tele2, aangezien deze extra kortingen geven met het "compleet" zijn (zoals KPN het graag noemt). Zou ik met mijn twee mobiele abbo's en internet+tv naar KPN gaan, bespaar ik het 1e jaar 700E en elk jaar daarop 600E. En de abonnementen die ik nu waren bij het afsluiten absoluut niet duur.
Tweak kan dan IMO twee dingen doen: goedkoper worden of betere diensten leveren. Het internet is op zich niets mis mee, doet het altijd en is stabiel, maar de andere producten zijn wel een ramp hoor. Het tv product is niet stabiel en de interface ervan is zo ongelooflijk slecht. Met een paar dagen werk hadden ze de ergste pijnpunten er wel uit kunnen halen, maar helaas doen ze dat al een jaar lang niet.
Ohja, en vrolijk kerstfeest iedereen! En ik hoop een goed jaar voor Tweak, waarbij ze eindelijk tijd hebben om te werken aan de presentatie van de producten en niet alleen het "technische" aspect ervan.
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 25-12-2015 12:09 ]
Gelukkig is er geen melding op p2000 voor mijn wijk.
Anyway, kan het zijn dat een IP-adres verandert? Iemand dat wel eens gehad? Is er een manier om achter je ip-adres te komen met je Tweak klantgegevens oid?
Ik wil graag inloggen, heb wat bestanden nodig die niet op mijn laptop staan. Anders kan ik een paar dagen niks totdat ik weer thuis ben.
[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 25-12-2015 21:43 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
maar met je gegevens kan het volgens mij alleen via de helpdesk en of die dat zo vertellen weet ik niet
kan het niet zo zijn dat het eea gecrashed is of in geval van een windowsserver een auto restart ivm een auto update
of je zyxel vast of op de plek waar jij zit een paar poorten geblokkeerd want in sommige hotels kan ik bv ook niet op mijn muziekserver komen word standaard geblokt wifi uit en werkt wel
dus probeer het later nog eens een keer of via 3/4G
Van de week herstartte ik mijn router en toen kreeg ik spontaan een nieuw ip-adres. Kans is dus aanwezig...Sando schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:42:
Ik ben nu al een paar dagen niet thuis, maar ik kan sinds vanavond niet meer inloggen op mijn internetaansluiting (remote desktop/ssh/vpn etc). Er is geen internetstoring in Leeuwarden volgens Twitter, dus ik ga haast denken dat mijn huis in brand staat.
Anyway, kan het zijn dat een IP-adres verandert? Iemand dat wel eens gehad? Is er een manier om achter je ip-adres te komen met je Tweak klantgegevens oid?
Ik wil graag inloggen, heb wat bestanden nodig die niet op mijn laptop staan. Anders kan ik een paar dagen niks totdat ik weer thuis ben.
Object reference not set to an instance of an object
Enfin, eenmalig per jaar €365 en maandelijks €15 voor de telefonie. Jammer dat ik de huidige Draytek niet mee kan nemen, misschien eens kijken of ik van werk een Draytek 2860Vn kan gebruiken.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Edit: Vigor = Draytek.
[ Voor 9% gewijzigd door GEi op 26-12-2015 08:07 ]
Ik kan door in te loggen op mijn Tweak account bij de telefonie gegevens zien vanaf welk ip adres de sip verbinding is gestart. (Wel met een Fritzbox)Sando schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:42:
Ik ben nu al een paar dagen niet thuis, maar ik kan sinds vanavond niet meer inloggen op mijn internetaansluiting (remote desktop/ssh/vpn etc). Er is geen internetstoring in Leeuwarden volgens Twitter, dus ik ga haast denken dat mijn huis in brand staat.
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Ik denk dat 1 persoon goed in staat is de interface onder handen te nemen. Het is gewoon een html site. Ik heb van de week de Duitse interface eens opgestart op de sparql en die ziet er echt stukken beter uit. En werkt ook goed. Waarom sparql niet gewoon een van de bestaande interfaces heeft nagemaakt/gekopieerd snap ik niet. gelukkig werkt de sparql box in het eigen gebied even goed als de KPN box. En de beeldkwaliteit is nog steeds geweldig. Ook over het zender aanbod hoor je me niet klagen. Vraag me ook of of niet tweakers (dus degene die niets wijzigen en de boel gebruiken zoals bedacht) ook problemen hebben met het platform.TrailBlazer schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 08:14:
Ik geloof alleen nooit dat een man voldoende is voor dit soort ontwikkeling.
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Bij mij (en een aantal collega's van me) ging dat prima anders, binnen 2 a 3 dagen een brief op de mat. Ik heb net donderdag mn contractje op de post gegooidQuad schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:39:
Hier in Rijssen overigens gebruik gemaakt van de 1Gb actie van Tweak. Krijg alleen vreemd genoeg geen bevestiging verder per post of wat. Je gaat immers een nieuw contract aan.
Enfin, eenmalig per jaar €365 en maandelijks €15 voor de telefonie. Jammer dat ik de huidige Draytek niet mee kan nemen, misschien eens kijken of ik van werk een Draytek 2860Vn kan gebruiken.
Deze advertentieplaats is te huur!
Klinkt interessant, hoe start je de Duitse interface op?rjhilbrink schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:23:
[...]
Ik heb van de week de Duitse interface eens opgestart op de sparql en die ziet er echt stukken beter uit. En werkt ook goed.
http://ip van je sparqel box/api/workbench/examples/example4/index.php//Hans_18T schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:35:
[...]
Klinkt interessant, hoe start je de Duitse interface op?
Kun je zenders implanteren wat je maar wilt.
(Commerciële) TV kijken is toch iets van het verleden. Ik zelf pluk tv uit de lucht (DVB-T) voor Nederland 1,2,3 en TV oost (hier), en anders uitzending gemist (dat ook nog eens te bekijken is via een chromecast). Ik mis niks.Caelorum schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:31:
[...]
Het wordt alleen steeds lastiger te verkopen dat je wel internet kan aanbieden, maar niet een stabiel tv product. Vooral tegen de hoge prijzen die Tweak hanteert.
Verder gewoon mediaplayer voor films e.d., en wellicht in de toekomst Netflix. Aan 1gbit glasvezel + usenet voor 40 euro heb ik genoeg, en dat vind ik een prima prijs voor het gebodene. Het overige glasvezel is nauwelijks goedkoper, en dan bieden ze ook veel lagere snelheden.
Daar mag hier niet over gesproken wordenscrappy.doo schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:38:
Is het ook mogelijk om Sparql te gebruiken zonder de Sparql box? Dus via je eigen HTPC?

Zie Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven? en nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren
Al was daar toen volgens mij nog geen sprake van Sparql.
[ Voor 73% gewijzigd door Raven op 26-12-2015 11:46 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat is natuurlijk exact de reden waarom ik het hier vraag. Zomaar wat quotes van de TweakGlas website: "Tweak, baas over eigen bits", "De meest relaxte provider", "Als klant ben jij baas over jouw eigen verbinding. Het is jouw verbinding, dus doe ermee wat je wil!", "Wij zijn volledig onafhankelijk van de grote jongens.", etc.Raven schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:44:
[...]
Daar mag hier niet over gesproken worden
Zie Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven? en nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren
Als ik het goed begrijp staan ze volledig los van de KPN/Verimatrix mafia. Ben hier dus erg ingeïnteresseerd.
https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/
"Wij verwelkomen klanten die graag eigen apparatuur gebruiken."
...
[ Voor 65% gewijzigd door Raven op 26-12-2015 12:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Huidige Draytek ondersteund geen gigabit wan-lan en vervangt de packetforce.GEi schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 07:51:
Je kan de Zyxel in Concurrent WAN zetten en zo je Vigor blijven gebruiken. Doe dat hier met een ASUS 98U en dat gaat 'dikke prima'.
Edit: Vigor = Draytek.
Nieuwe klant? Ik ben bestaande klant en dit is een contractwijziging. In verleden wel gehad, maar dat was een downgrade van 100Mb naar 50Mb incl bijbehorende administratiekosten. Denk dat het daar mee te maken was. Ik heb in elk geval van de medewerker van Tweak te horen gekregen dat de mailwisseling het bewijs is voor nieuwe contract afspraken.RammY schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:21:
[...]
Bij mij (en een aantal collega's van me) ging dat prima anders, binnen 2 a 3 dagen een brief op de mat. Ik heb net donderdag mn contractje op de post gegooid
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik zou niet weten waarom hier niet over gesproken mag worden?Raven schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:44:
[...]
Daar mag hier niet over gesproken worden
De topics die je aanhaalt (die ik ken) gaan over het omzeilen van beveiliging.
Zoals in dit topic al een aantal keer voorbij gekomen is, is er op de eigen netwerken van Tweak een heel pakket aan zenders "FTC" (oftewel, zonder encryptie). Die kan/mag je dus gewoon gebruiken met de software die je wil.
Overigens gaat het met name om publieke zenders uit NL en andere landen en een handje vol commerciele zenders die blijkbaar geen encryptie vereisen. De rest vereist dat wel en is dus ook bij Tweak/Sparql op eigen netwerken encrypted.
Oftewel: Waar het moet van de content aanbieders wordt er encryptie gebruikt, waar het niet hoeft wordt het ook niet gebruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 26-12-2015 15:36 ]
Oscar Wilde
Op KPN netwerken is Tweak inderdaad (helaas) buitensporig duur, vooral door de kosten die ze aan KPN moeten afdragen. WBA + streams afnemen is echt schrikbarend duur.Caelorum schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:08:
[...]
45E voor 100mbit bedoel je![]()
Tweak is in de eigen gebieden inderdaad een stuk interessanter, maar ik zal je mijn situatie schetsen:
100Mbit + tv en telefonie, buiten Tweaks eigen netwerk (KPN netwerk). Dit kost mij ~69E/maand. Voor een vergelijkbaar aanbod met stabiel tv platform betaal ik bij KPN 52E. Dat is al ~200E per jaar minder. (wel zonder HBO, maar...)
En waar ik eigenlijk op doelde is dat het voor Tweak moeilijk gaat worden om te concurreren met KPN, Vodafone en Tele2, aangezien deze extra kortingen geven met het "compleet" zijn (zoals KPN het graag noemt). Zou ik met mijn twee mobiele abbo's en internet+tv naar KPN gaan, bespaar ik het 1e jaar 700E en elk jaar daarop 600E. En de abonnementen die ik nu waren bij het afsluiten absoluut niet duur.
Tweak kan dan IMO twee dingen doen: goedkoper worden of betere diensten leveren. Het internet is op zich niets mis mee, doet het altijd en is stabiel, maar de andere producten zijn wel een ramp hoor. Het tv product is niet stabiel en de interface ervan is zo ongelooflijk slecht. Met een paar dagen werk hadden ze de ergste pijnpunten er wel uit kunnen halen, maar helaas doen ze dat al een jaar lang niet.
Ohja, en vrolijk kerstfeest iedereen! En ik hoop een goed jaar voor Tweak, waarbij ze eindelijk tijd hebben om te werken aan de presentatie van de producten en niet alleen het "technische" aspect ervan.
Blijkbaar is ODF, ondanks dat men dan dus wel flink veel in eigen apparatuur en backhauls moet investeren, dus lonend tov. de KPN WBA tarieven (of ze accepteren er aanvankelijk flink verlies op, in de hoop dat het aanslaat en het zich terug gaat verdienen).
Hoe dan ook, goedkoper worden zal op KPN netwerken dus niet gaan lukken. Dan kunnen ze er namelijk echt niets meer aan verdienen. De grotere jongens die ook nog mobiele netwerken hebben en daaraan hopen te verdienen, daarvoor is het natuurlijk een ander verhaal.
I am the great Cornholio!
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
KPN heeft naar mijn mening wel degelijk de markt verziekt. Voordat Tweak besloot met hun eigen netwerk te beginnen had je alleen keuze uit KPN en kabel. Een paar jaar geleden had je via je telefoonlijn nog keuze uit meerdere aanbieders. Die moesten weliswaar een vergoeding betalen aan KPN voor het gebruik van de infrastructuur, maar waren verder min of meer onafhankelijk. In de loop van de tijd is alles door KPN opgeslokt, waardoor de enige overgebleven concurrentie die tussen KPN en kabel is.Barre73 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:14:
KPN verziekt niks. Het netwerk is nog steeds open zoals Tweak steeds meer laat zien. De investeringen zijn alleen bepaald niet mals. Daar wordt nog een hele tijd niets op verdiend maar uiteindelijk wel zullen ze hebben berekend.
Overigens is op de kabel ook niet veel concurrentie, met uitzondering van een paar plaatsen waar je kunt kiezen uit meerdere kabelaanbieders, is het grootste deel van het land netjes verdeeld tussen de kabelaars waarbij ze elkaar niet in de weg zitten.
Vodafone, Tweak, Tele2, Online zijn allemaal partijen die nog steeds los van KPN opereren (maar in de meeste gebieden, zeker op DSL, wel afhankelijk zijn van de WBA en de Broadcast Streams van KPN).
En op glas zijn zowel Vodafone als Tweak dus in steeds meer plaatsen eigen apparatuur aan het plaatsen en hebben ze Reggefiber (KPN) alleen nog nodig voor toegang tot de vezel die van de PoP naar de consument loopt.
Overigens, over de kwaliteit van TV-boxen gesproken, wel weer een 'leuke' anekdote: Gisteren was ik bij m'n ouders, die Ziggo hebben. In de huiskamer staat een Horizon box. Ik wilde ze iets op Youtube laten zien, waar de Horizon box dus ook een app voor heeft. Na welgeteld 3 pogingen lukte dat een keer. Toen m'n vader (niet echt tech-savvy) aangaf wat te kennen van Youtube, wilde de box het helemaal niet meer spelen. Iedere keer crashte de app

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 26-12-2015 21:10 ]
als je de 4 in een 1 veranderd is ook wel grappig maar wat mij het meeste aanspreekt van deze als ik op enter druk op mijn laptop om de geselecteerde filmpje af te spelen reageert deze echt direct en zonder te haperen in redelijke tot goede kwaliteitpd5lwd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:47:
[...]
http://ip van je sparqel box/api/workbench/examples/example4/index.php//
Kun je zenders implanteren wat je maar wilt.![]()
waarbij ik dan meteen meer vraagtekens krijg waar het dan wel mis gaat waar we wel officieel bij mogen komen in het ondemand gedeelte
moeten we eens verder in duiken
Nee, KPN verziekt niets... Koopt reggefiber over die op dat moment massaal aan het investeren was in FTTH. Vervolgens nog geen half jaar later geven ze aan zo min mogelijk te investeren in FTTH, ja van wijk centrale naar wijkcentrale om vervolgens over VDSL (geloof ik) naar huis aansluiting te gaan... Maar nee hoor, ze verzieken de markt niet!Barre73 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:14:
KPN verziekt niks. Het netwerk is nog steeds open zoals Tweak steeds meer laat zien. De investeringen zijn alleen bepaald niet mals. Daar wordt nog een hele tijd niets op verdiend maar uiteindelijk wel zullen ze hebben berekend.
Oh ja, en de deadline die Tweak heeft gekregen... Nee dat verziekt de markt ook niet hoor, kiezen of oprotten? Gelukkig hebben ze wat dat betreft de keuze gemaakt om dan zelf de TV diensten te gaan regelen ipv weer af te dragen aan KPN. KPN heeft wat dit betreft wel weer een monopolie en weerhoud andere partijen (met name kleinere) om te innoveren! Hetzelfde hebben we op de kabel markt.
Al getest? Ben benieuwdGEi schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:31:
Asuswrt-merlin kan nu ook overweg met igmp. Iets voor de Tweakers die internet en tv afnemen met een Asus router?
Ik gebruik het momenteel nog zoals Tweak het bedacht heeft.rjhilbrink schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:23:
[...]
Ik denk dat 1 persoon goed in staat is de interface onder handen te nemen. Het is gewoon een html site. Ik heb van de week de Duitse interface eens opgestart op de sparql en die ziet er echt stukken beter uit. En werkt ook goed. Waarom sparql niet gewoon een van de bestaande interfaces heeft nagemaakt/gekopieerd snap ik niet. gelukkig werkt de sparql box in het eigen gebied even goed als de KPN box. En de beeldkwaliteit is nog steeds geweldig. Ook over het zender aanbod hoor je me niet klagen. Vraag me ook of of niet tweakers (dus degene die niets wijzigen en de boel gebruiken zoals bedacht) ook problemen hebben met het platform.
Enige wat bij mij afwijkt is dat ik het TV netwerk over powerline heb lopen. (iets met een bouwer die loze buizen vol stort met beton etc..)
Ik heb geen enkel probleem op een of twee hikjes in de avond in het beeld. Ook on demand werkt niet vermoedelijk door de powerlines. Boeit mij overigens niet. 1gbit, usenet, plex, uitzending gemist FTW
Het was volgens mij zelfs zo dat Tweak alleen nog KPN IPTV mocht aanbieden als ze een volledige dochter van KPN zouden worden. Ik ben blij dat ze gekozen hebben om zelfstandig te blijven en dan zelf maar wat te ontwikkelen. De keuze om glasvezel zoveel mogelijk in eigen beheer te houden en op eigen apparatuur te draaien vind ik echt geweldig. Met Sparql komt het hopelijk ook nog wel eens goed. Het is alleen jammer dat ze de nieuwsgroepen hebben afgestoten, dat is er niet beter op geworden.MetaFrame schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:13:
[...]
Oh ja, en de deadline die Tweak heeft gekregen... Nee dat verziekt de markt ook niet hoor, kiezen of oprotten? Gelukkig hebben ze wat dat betreft de keuze gemaakt om dan zelf de TV diensten te gaan regelen ipv weer af te dragen aan KPN. KPN heeft wat dit betreft wel weer een monopolie en weerhoud andere partijen (met name kleinere) om te innoveren! Hetzelfde hebben we op de kabel markt.
Gezien de heel beperkte tijd die ze hadden na het bekend worden van de KPN deadline en de enorme hoeveelheid werk die ze in die tijd moesten verzetten vind ik dat ze het heel goed doen. Alleen daarom zal ik nog wel een poosje bij Tweak blijven. Ik zit er alleen over te denken om telefonie eraf te doen, dat is niet echt goedkoop meer terwijl we thuis een heleboel mobiele belminuten hebben.
Zonder hier weer die hele discussie op gang te brengen, maar: Nee, dat topic ging niet over het "omzeilen" van beveiliging. In tegenstelling. Het enige wat er gedaan werd is juist het exact implementeren van de client kant van de beveiliging. Gewoon zoals de STB het ook zelf doet. Dat die beveiliging verder zo brak als een kanarie bleek waardoor er meer zenders dan in het pakket beschikbaar werden is nooit de drijfveer of bedoeling geweest.eymey schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:35:
[...]
Ik zou niet weten waarom hier niet over gesproken mag worden?
De topics die je aanhaalt (die ik ken) gaan over het omzeilen van beveiliging.
Ze hoefden geen dochter te worden. Maar met het door te geven wholesale aanbod zou er niet veel verschil zijnAlfie104 schreef op zondag 27 december 2015 @ 08:58:
[...]
Het was volgens mij zelfs zo dat Tweak alleen nog KPN IPTV mocht aanbieden als ze een volledige dochter van KPN zouden worden. Ik ben blij dat ze gekozen hebben om zelfstandig te blijven en dan zelf maar wat te ontwikkelen. De keuze om glasvezel zoveel mogelijk in eigen beheer te houden en op eigen apparatuur te draaien vind ik echt geweldig. Met Sparql komt het hopelijk ook nog wel eens goed. Het is alleen jammer dat ze de nieuwsgroepen hebben afgestoten, dat is er niet beter op geworden.
Gezien de heel beperkte tijd die ze hadden na het bekend worden van de KPN deadline en de enorme hoeveelheid werk die ze in die tijd moesten verzetten vind ik dat ze het heel goed doen. Alleen daarom zal ik nog wel een poosje bij Tweak blijven. Ik zit er alleen over te denken om telefonie eraf te doen, dat is niet echt goedkoop meer terwijl we thuis een heleboel mobiele belminuten hebben.
Het gekke is wel dat de betreffende pagina van KPN Wholesale weldegelijk keuzevrijheid suggereert in kpn internet/voip versus eigen:
http://www.kpn-wholesale....kers/televisie/w/wmp.aspx
Klopt, het aanbod verschilt niet veel. Echter zoals het door tweak omschreven werd was het of alle diensten of geen... Take it or leave it, netjes is het niet iig en gelukkig heeft tweak die keuze niet gemaakt.eymey schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:29:
[...]
Ze hoefden geen dochter te worden. Maar met het door te geven wholesale aanbod zou er niet veel verschil zijn
Het gekke is wel dat de betreffende pagina van KPN Wholesale weldegelijk keuzevrijheid suggereert in kpn internet/voip versus eigen:
http://www.kpn-wholesale....kers/televisie/w/wmp.aspx
Edit: als ik http://www.ervaringen.nl/tweak.nl zo lees dan kan ik er beter niet aan beginnen
[ Voor 15% gewijzigd door rik op 27-12-2015 21:28 ]
Verwijderd
Iemand problemen ervaren om de config Back-up op de Edge router lite te krijgen?
Ik heb het probleem als ik de backupfile aanpas en dan weer upload, krijg ik de melding dat de file erop staat en hij een reboot wil, echter is er naar de reboot niks gewijzigd.
Wie ervaart dit probleem ook?
rik schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:15:
Ik overweeg over te stappen van UPC 120MB Horizon naar Tweak 1gb met Sparql. Over die box lees ik echter niks positiefs. Is die box vandaag de dag nog steeds 'slecht' en hoe verhoudt zich dat tot de Horizonbox? Die is immers ook traag, maar dat eenmaal gewend accepteer je het.
Edit: als ik http://www.ervaringen.nl/tweak.nl zo lees dan kan ik er beter niet aan beginnen
Internet draait gewoon als een zonnetje. Nagenoeg nooit geen problemen er mee.
Wat Sparql betrefd zijn er nog steeds wat problemen.
Af en toe in de avonduren heb je af en toe wat hikjes in het beeld, niet heel erg storend maar het hoort niet natuurlijk.
Pauzeren werkt ook niet goed, als ik dan weer verder wilt kijken dan heb je echt haperend beeld, dus die functie gebruik ik maar niet meer.
Het opname pakket werkt wisselend. Overdag hebben wij nagenoeg geen problemen, echter in de avonduren is de kans groot dat er veel hikjes in het beeld komt. Dat is wel erg storend.
De afstandbediening is echt een ramp, knopjes veel te klein en de afstandsbediening reageert slecht.
Eigenlijk is de hele sparqlbox een ramp.
De afstandbediening heb ik vervangen voor een logitech harmony en dat werkt goed.
Samenvattend: Internet en telefonie werkt probleemloos.
Aan Sparql zitten er wat ergenissen aan.
Maar het beeld is wel heel erg scherp.
Mocht je deze ongemakken kunnen omdaan dan raad ik je zeker tweak aan.
Ik ben altijd goed en vriendelijk te woord gestaan via mail en telefoon.
En als je nog twijfels heb, dan lekker bij Ziggo (upc) blijven zitten totdat tweak zich verbeterd heeft
Ik overweeg over te stappen van UPC 120MB Horizon naar Tweak 1gb met Sparql. Over die box lees ik echter niks positiefs. Is die box vandaag de dag nog steeds 'slecht' en hoe verhoudt zich dat tot de Horizonbox? Die is immers ook traag, maar dat eenmaal gewend accepteer je het.
Beetje afhankelijk van je primaire levensbehoefte, misschien ook maar eens goed kijken naar de reacties op de genoemde website en de daarbij behorende xx dagen "geleden data". Reactie 8 is 8 maanden geleden, reactie 10 10 maanden geleden. Daarvoor zaten ook enkele positieve reacties. Welnu ik ben nog steeds positief, al gebruik ik geen opname en pauze functies.rik schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:15:
Als je klikt op XS4ALL op de genoemde website dan kom je daar ook negatieve reacties tegen. Bij Ziggo kom je zelfs geen enkele positieve reacties tegen (eerste 10). Neem dit soort sites niet al te serieus, met name als ze er aan proberen te verdienen (zie "over ervaringen.nl")
Sparql is idd een ander verhaal maar als je een universele afstandsbediening aanschaft ben je al een boel ellende kwijt en div malen vergeleken met KPN en ziggo ja beeld kwaliteit is gewoon echt goed
Zolang je niks met het onbemand gedeelte of pauzeren wilt doen zeg ik ja gewoon doen
En anders bovenstaande optie tv bij Ziggo
Let wel ga je voor complete glasvezel pakket heb je niets meer aan je coaxkabel alles werkt via utp dus je moet weer je gewone radio voorzien van een losse antenne
[ Voor 8% gewijzigd door Mr-D. op 28-12-2015 08:23 . Reden: Radio tip bijgevoegd ]
Je hebt inderdaad niks aan de coax kabel.Mr-D. schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:20:
Let wel ga je voor complete glasvezel pakket heb je niets meer aan je coaxkabel alles werkt via utp dus je moet weer je gewone radio voorzien van een losse antenne
[...]
Maar je kan prima radio luisteren via de sparqlbox.
Nadeel is dat dan ook je televisie aan moet staan, maar in mijn geval heb ik een home cinemaset waardoor mijn televisie uit kan blijven.
En in samenwerking met mijn logitech harmony werkt dat helemaal perfect omdat je dan mooi de radiostations kan selecteren zonder daar de televisie voor nodig te hebben.
Je hebt dan ook geen losse antenne nodig
dan maar lekker uit de ether dan kan die sparqlbox ook lekker uitblijven
Ik heb dat gelukkig niet.
als ik vanuit de radiostand televisie wilt kijken dan gaat dat vlekkeloos met mijn Harmony.
Ik moet wel zzeggen dat niet de hele dag de radio aanstaat.
Hooguit 4 uur achter elkaar.
Mr-D. schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:32:
klopt helemaal doe ik soms ook maar als dan de radio de hele dag heeft aan gestaan en ik wil dan tv kijken moet ik eerst die box herstarten om dat hij dan soort van vast zit wil niet meer terug naar tv met de knopen of via het menu is een nogo
dan maar lekker uit de ether dan kan die sparqlbox ook lekker uitblijven
edit: kan wat verouderd zijn, namen erbij matchen is kutwerk en ik gebruik het zelf nooit, met bv MulticastTV kun je ook zelf een scan doen, ff zoeken in eerdere delen van deze thread als je er niet uitkomt
139,Radio 1,0,,,239.0.5.1:7000
140,Radio 2,0,,,239.0.5.2:7000
141,3FM,0,,,239.0.5.3:7000
142,Radio 4,0,,,239.0.5.4:7000
143,Radio 5,0,,,239.0.5.5:7000
144,Radio 6,0,,,239.0.5.6:7000
145,Funx,0,,,239.0.5.7:7000
146,100% NL,0,,,239.0.5.8:7000
147,Arrow Classic Rock,0,,,239.0.5.10:7000
148,BBC Radio 1,0,,,239.0.5.11:7000
149,BBC Radio 2,0,,,239.0.5.12:7000
150,BBC Radio 3,0,,,239.0.5.13:7000
151,BBC Radio 4,0,,,239.0.5.14:7000
152,BBC World Service,0,,,239.0.5.15:7000
153,BNR Nieuwsradio,0,,,239.0.5.16:7000
154,Classic FM,0,,,239.0.5.17:7000
155,L1 Radio,0,,,239.0.5.20:7000
156,Omroep Brabant,0,,,239.0.5.21:7000
157,Omroep Flevoland,0,,,239.0.5.22:7000
158,Omroep Zeeland,0,,,239.0.5.23:7000
159,Omrop Fryslan Radio,0,,,239.0.5.24:7000
160,Q-Music,0,,,239.0.5.25:7000
161,Radio 10 Gold,0,,,239.0.5.26:7000
162,Radio 538,0,,,239.0.5.27:7000
163,Radio Drenthe,0,,,239.0.5.29:7000
164,Radio Gelderland,0,,,239.0.5.30:7000
165,Radio M Utrecht,0,,,239.0.5.31:7000
166,Radio Noord,0,,,239.0.5.32:7000
167,Radio Noord-Holland,0,,,239.0.5.33:7000
168,Radio Oost,0,,,239.0.5.34:7000
169,Radio Rijnmond,0,,,239.0.5.35:7000
170,Radio Veronica,0,,,239.0.5.36:7000
171,Radio West,0,,,239.0.5.37:7000
172,Sky Radio,0,,,239.0.5.38:7000
173,SlamFM,0,,,239.0.5.39:7000
174,VRT Klara,0,,,239.0.5.40:7000
175,VRT Radio 1,0,,,239.0.5.41:7000
176,VRT Radio 2,0,,,239.0.5.42:7000
177,Stingray Indie Classics,0,,,239.0.5.43:7000
178,Stingray Arabic,0,,,239.0.5.44:7000
179,Stingray Blues,0,,,239.0.5.45:7000
180,Stingray Chill Lounge,0,,,239.0.5.46:7000
181,Stingray Xmas,0,,,239.0.5.47:7000
182,Stingray Jazz Classics,0,,,239.0.5.48:7000
183,Stingray Classic Rock,0,,,239.0.5.49:7000
184,Stingray Classical,0,,,239.0.5.50:7000
185,Stingray Comedy,0,,,239.0.5.51:7000
186,Stingray Country,0,,,239.0.5.52:7000
187,Stingray Cocktail Lounge,0,,,239.0.5.53:7000
188,Stingray Dancefloor Fillers,0,,,239.0.5.54:7000
189,Stingray Dance Classics,0,,,239.0.5.55:7000
190,Stingray Easy Listening,0,,,239.0.5.56:7000
191,Stingray Espana,0,,,239.0.5.57:7000
192,r,0,,,239.0.5.58:7000
193,Stingray Filmmuziek,0,,,239.0.5.59:7000
194,Stingray France,0,,,239.0.5.60:7000
195,Stingray Hard Rock,0,,,239.0.5.61:7000
196,Stingray Hip Hop,0,,,239.0.5.62:7000
197,Stingray Hits,0,,,239.0.5.63:7000
198,Stingray Italia,0,,,239.0.5.64:7000
199,Stingray Drive,0,,,239.0.5.65:7000
200,Stingray Jazz,0,,,239.0.5.66:7000
201,Stingray Kiddo FM,0,,,239.0.5.67:7000
202,Stingray Kleuterliedjes,0,,,239.0.5.68:7000
203,Stingray Lounge,0,,,239.0.5.69:7000
204,Stingray Love Songs,0,,,239.0.5.70:7000
205,Stingray Motown,0,,,239.0.5.71:7000
206,Stingray Musical,0,,,239.0.5.72:7000
207,Stingray Nederpop,0,,,239.0.5.73:7000
208,Stingray Nederpop Gold,0,,,239.0.5.74:7000
209,Stingray The Spa,0,,,239.0.5.75:7000
210,Stingray NL Luisterlied,0,,,239.0.5.76:7000
211,Stingray Nostalgie,0,,,239.0.5.77:7000
212,Stingray Oldies,0,,,239.0.5.78:7000
213,Stingray Opera,0,,,239.0.5.79:7000
214,Stingray Operette,0,,,239.0.5.80:7000
215,Stingray All Day Party NL,0,,,239.0.5.81:7000
216,Stingray Piratenhits,0,,,239.0.5.82:7000
217,Stingray Classic RnB & Soul,0,,,239.0.5.83:7000
218,Stingray Reggae,0,,,239.0.5.84:7000
219,Stingray Relipop,0,,,239.0.5.85:7000
220,Stingray Rock Anthems,0,,,239.0.5.86:7000
221,Stingray Rock N Roll,0,,,239.0.5.87:7000
222,Stingray Salsa,0,,,239.0.5.88:7000
223,Stingray Schlager,0,,,239.0.5.89:7000
224,Stingray Xmas/Carnaval/Summer,0,,,239.0.5.90:7000
225,Stingray Skihut,0,,,239.0.5.91:7000
226,Stingray Today's Pop,0,,,239.0.5.92:7000
227,Stingray Trance,0,,,239.0.5.93:7000
228,Stingray Turk,0,,,239.0.5.94:7000
229,Radio Continu,0,,,239.0.5.95:7000
maar om radio te luisteren ga ik geen pc opstarten (of ik moet boven op mijn pc zitten en dan kan het ook via de website van div stations) of een sparqlbox en dan connecten met mijn stereo installatie noem mij lui maar ik wil gewoon met een knop direct radio kunnen luisteren (niks te maken met opstart tijden enzz ) in goede kwaliteit en dat werkt goed met mijn losse antenne
maar ik meld het alleen even aan de rest omdat niet iedereen zich realiseert die nog op de "ouderwetse" manier radio luistert
frelam schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:00:
Radio kan ook gewoon op een pc, onderstaande is een csv export voor MulticastTV maar met rtp://adres:port kan het in iedere geschikte mediaplayer.
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Mr-D. op 28-12-2015 11:07 ]
TjaMr-D. schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:06:
zelfde geld ook voor de tv streams (ongecodeerd)
maar om radio te luisteren ga ik geen pc opstarten (of ik moet boven op mijn pc zitten en dan kan het ook via de website van div stations) of een sparqlbox en dan connecten met mijn stereo installatie noem mij lui maar ik wil gewoon met een knop direct radio kunnen luisteren (niks te maken met opstart tijden enzz ) in goede kwaliteit en dat werkt goed met mijn losse antenne
maar ik meld het alleen even aan de rest omdat niet iedereen zich realiseert die nog op de "ouderwetse" manier radio luistert
[...]
Verwijderd
Ik zou televisie absoluut niet van Tweak afnemen. De rest heeft altijd goed gewerkt.rik schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:15:
Maar dat hele Sparql is ook na anderhalf jaar nog steeds niet optimaal, ik zou het zelf niet doen.
Verwijderd
Je moet ook de knop 'radio' gebruiken om de radio aan en uit te zetten, deed je dat ook zo?Mr-D. schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:32:
klopt helemaal doe ik soms ook maar als dan de radio de hele dag heeft aan gestaan en ik wil dan tv kijken moet ik eerst die box herstarten om dat hij dan soort van vast zit wil niet meer terug naar tv met de knopen of via het menu is een nogo
Bij mij werkt dat prima. Op een andere manier wil het inderdaad niet, dan loopt ie vast in het menu...of zoiets.
Verder ben ik wel tevreden met Sparql ook al is die box niet de beste.
Het beeld is supermooi, en daar ging het mij toch zeker wel om.
Heel af en toe, mag bijna geen naam hebben, wel eens een hikje in beeld en geluid.
Kan ik me niet druk om maken. Vroeger had je wel eens sneeuw door het beeld.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 18:28 ]
Ik kwam van UPC/Ziggo en heb nu tweak 1000mbit
Alles na aansluiten in 1x werkend inclusief nummer portering.
Sparql met HBO erg lekker. Kastje kan bij zappen een seconde duren voordat het beeld beweegt maar was niet anders dan ik bij Ziggo ook had. Simpele interface en AB met toetsenbordje.
Volg wel de handleidingen van de Tweak blog. Dus ga niet lopen switchen met TV en datanetwerk. Alle HD kanalen zoals verwacht op de juiste nummers.
Nee alleen maar lof hier!
Verwijderd
Die problemen die sommige mensen met die Sparql box hebben doen me ook eerder denken aan een kapotte box. Veel 'maandagmorgen' modellen blijkbaar.
Bij mij prima supersnel internet, en 2 van die Sparql boxen die het goed doen, en de telefoon werkt ook normaal.
de GUI zal wel lukken inderdaad maar het opnemen pakket dingen als begin gemist ontwikkelen is wel iets heel anders.rjhilbrink schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:23:
[...]
Ik denk dat 1 persoon goed in staat is de interface onder handen te nemen. Het is gewoon een html site. Ik heb van de week de Duitse interface eens opgestart op de sparql en die ziet er echt stukken beter uit. En werkt ook goed. Waarom sparql niet gewoon een van de bestaande interfaces heeft nagemaakt/gekopieerd snap ik niet. gelukkig werkt de sparql box in het eigen gebied even goed als de KPN box. En de beeldkwaliteit is nog steeds geweldig. Ook over het zender aanbod hoor je me niet klagen. Vraag me ook of of niet tweakers (dus degene die niets wijzigen en de boel gebruiken zoals bedacht) ook problemen hebben met het platform.
hebben jullie dan ook een abox42 want tijdens de vele gesprekken die ik met tweak heb gevoerd lijkt het er wel op dat ook andere boxen geleverd zijn maar als ik het dan direct vraag ontkennen ze het ook weerVerwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:34:
Ja, van mij ook. Ik ben dan sinds 1 juli klant bij Tweak.
Die problemen die sommige mensen met die Sparql box hebben doen me ook eerder denken aan een kapotte box. Veel 'maandagmorgen' modellen blijkbaar.
Bij mij prima supersnel internet, en 2 van die Sparql boxen die het goed doen, en de telefoon werkt ook normaal.
dit is de abox

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-D. op 29-12-2015 12:40 . Reden: plaatje aangepast ]
Yup die heb ik ook.Mr-D. schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:04:
[...]
hebben jullie dan ook een abox42 want tijdens de vele gesprekken die ik met tweak heb gevoerd lijkt het er wel op dat ook andere boxen geleverd zijn maar als ik het dan direct vraag ontkennen ze het ook weer
dit is de abox
[afbeelding]
Heeft denk ik ook te maken met op welk netwerk je zit. Als je over KPN netwerk moet, dan wordt het geheel al wat lastiger. Zelf had ik ook nooit problemen, maar sinds een week of twee ook hier schokkerig beeld in de avonduren.Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:34:
Ja, van mij ook. Ik ben dan sinds 1 juli klant bij Tweak.
Die problemen die sommige mensen met die Sparql box hebben doen me ook eerder denken aan een kapotte box. Veel 'maandagmorgen' modellen blijkbaar. [...]
Verder zijn de problemen die ik heb met Sparql GUI gerelateerd. En dat hoe het is geïmplementeerd. Bijv. alleen kunnen zoeken in de HBO app als je een ander element 'selecteert' dan het zoekveld, de totaal onlogische acties die ze op sommige knoppen op de AB hebben gezet, enz.
De standaard GUI die ik een keer heb gezien van de Abox is echt 100x beter. Waarom ze die niet hebben genomen en er een Sparql logo op hebben gedouwd en in alle rust zelf een eigen GUI hebben gemaakt zonder ons er mee lastig te vallen is mij een raadsel.
Dat op zich was maanden geen probleem, maar het is een beetje tekenend dat (volgens mij) alle problemen die ik in januari heb genoemd nu nog steeds actueel zijn: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43649888 (en die aanname is overigens gewoon waar, het is html+js)
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 28-12-2015 21:43 ]
Die ziet er toch wel anders uit dan degene die ik hier heb staan. Heb er een met het Sparql logo voorop. Ook het indicatie LEDje zit geintegreerd in de aan/uit knop. Wat is het modelnummer van jouw sparql box?Mr-D. schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:04:
[...]
hebben jullie dan ook een abox42 want tijdens de vele gesprekken die ik met tweak heb gevoerd lijkt het er wel op dat ook andere boxen geleverd zijn maar als ik het dan direct vraag ontkennen ze het ook weer
dit is de abox
[afbeelding]
Ik heb ook die met het logo voorop.hovemt schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:33:
[...]
Die ziet er toch wel anders uit dan degene die ik hier heb staan. Heb er een met het Sparql logo voorop. Ook het indicatie LEDje zit geintegreerd in de aan/uit knop. Wat is het modelnummer van jouw sparql box?
hovemt schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:33:
[...]
Die ziet er toch wel anders uit dan degene die ik hier heb staan. Heb er een met het Sparql logo voorop. Ook het indicatie LEDje zit geintegreerd in de aan/uit knop. Wat is het modelnummer van jouw sparql box?
Bij mij staat er groot Sparql op de voorzijde en dat groene letje heb ik niet.
Bij mij kleurt de aan en uit knop.
Ah, ik lees later pas dat dit een foto van internet is.
Mr-D. schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:04:
[...]
dit is de abox
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door goldvinger op 29-12-2015 10:18 ]
ik heb een hele andere box ;-( het lampje zit in de aan uit knop. tijd voor een wissel zo lijkt het. wellicht dat het opneem pakket dan ook beter werkt.Mr-D. schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:04:
[...]
dit is de abox
[afbeelding]
De box ziet er volgens mij bij iedereen uit zoals op het plaatje van Sparql zelf:

Het gaat hierbij om het type M12 (staat onderop de box op de sticker).
EDIT:
Op de website van ABOX42 staat bij referenties het volgende voor Sparql:
- Multicast IPTV for Live TV, Verimatrix DRM
- advanced network recording (nPVR), HbbTV and OTT applications in a seamless User experience
- based on ABOX42’s M12 & M15 STB platform
Er worden dus wel twee types uitgeleverd.
[ Voor 42% gewijzigd door hovemt op 29-12-2015 11:50 ]
één van de 2 STB's van mij is een gebruikte. De andere was wel compleet nieuw.
Dit topic is gesloten.