Ik kijk het nog twee weken aan. Als er dan te weinig verbetering inzit, ga ik alleen internet bij Tweak afnemen en tv (tijdelijk) bij Ziggo.
Nieuw kastje aan de switch slaat het beeld vast en doet niks. Koppel ik de kabel weer direct aan de Animo dan begint hij weer te werken.
Baal er echt van. Oude situatie was gewoon fijn.
Met mijn switch werkt het wel, ondersteunt jouw switch wel igmp?P.C.Simonis schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:00:
Klopt t dat die nieuwe Animo kastjes niet meer achter een switch werken? Aangezien ik maar 1 aansluiting heb maar dus ook een ps4, smart tv, home cinema set heb ik de vorige Sparql ontvanger altijd aan de switch gehangen met alle apparatuur en dat werkte prima.
Nieuw kastje aan de switch slaat het beeld vast en doet niks. Koppel ik de kabel weer direct aan de Animo dan begint hij weer te werken.
Bij mij zitten er zelfs 2 switches tussen, heb de Amino ook in een eigen VLAN zitten, de verbinding loopt vanaf de media converter -> router -> switch(tagged) -> switch 2 (tagged) -> Amino.P.C.Simonis schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:00:
Klopt t dat die nieuwe Animo kastjes niet meer achter een switch werken? Aangezien ik maar 1 aansluiting heb maar dus ook een ps4, smart tv, home cinema set heb ik de vorige Sparql ontvanger altijd aan de switch gehangen met alle apparatuur en dat werkte prima.
Zijn wel beide managed switches (HP ProCurve) met IGMP snooping support.
[Voor 6% gewijzigd door Aaargh! op 13-09-2017 12:29]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Waarom zouden ze at moeten?! het is een actie van ziggo zelf....prothello schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:49:
https://www.ziggosport.nl/supersportweekend/
En wéér doet Sparql niet mee..
Heb er 2 geprobeerd waaronder een tp-link tl-sg108.Arjantje72 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:14:
[...]
Met mijn switch werkt het wel, ondersteunt jouw switch wel igmp?
Zou het een instelling in die Zyxel kunnen zijn die het veroorzaakt?
Ok thanks dan ga ik die bestellen.jHans_18T schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:46:
Je moet de TL-SG108E hebben die ondersteunt IGMP
TP links werd 2 jaar geleden afgeraden, in ieder geval voor KPN streams.Hans_18T schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:46:
Je moet de hebben die ondersteunt IGMP
Of dat nog zo is, zou ik niet weten

https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301
Zelf gebruik ik de netgear versies SG105E en de SC108E-V2 (zonder problemen)
[Voor 23% gewijzigd door Hans_18T op 13-09-2017 14:20]
mediaconvertor -> SG3210 -> router -> terug naar SG3210 -> beide enton's
werkt opzich goed ervaar wel blokjes maar dit zie ik meer op de minder populaire zenders comedycentral enzz
deze switch is retestabiel en doet wat ik wil dus das ok
Anoniem: 821741
Bij mij zit de Animo achter een switch en ze werken prima.P.C.Simonis schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:00:
Ik gebruik netgear prosafe GS105E.
waarom zouden ze niet mee doen?Adlermann schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:34:
[...]
Waarom zouden ze at moeten?! het is een actie van ziggo zelf....
Zelfs solcon doet mee..
Ik vermoed dat het alle hens aan dek is met het nieuwe platform, gezien alle tickets die open staanprothello schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:04:
[...]
waarom zouden ze niet mee doen?
Zelfs solcon doet mee..

[Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-09-2017 20:04]
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:02:
Iemand ook in de advanced setting gekomen van de amino? Vraagt bij mij een wachtwoord. Een paar dingen geprobeerd, maar steeds verkeerde wachtwoord.

Of zonder LAN kabel er in opgestart of zo?
[Voor 71% gewijzigd door jeroenmuzikant op 13-09-2017 20:28]
Fabrieksinstelingen en dan op menu knop drukken als dat in het scherm staat.jeroenmuzikant schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:12:
[...]
Hoe kom jij uberhaubt bij die setting? Onder welke kop van het menu?
Of zonder LAN kabel er in opgestart of zo?

*Edit: Toch niet zo goed.

[Voor 35% gewijzigd door jeroenmuzikant op 13-09-2017 20:52]
Lijkt mij niet veel meer moeite dan het daadwerkelijk fixen van openstaande issues.webmasternick schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:06:
[...]
Ik vermoed dat het alle hens aan dek is met het nieuwe platform, gezien alle tickets die open staanGeen capaciteit om zulke acties aan te bieden.
Maar goed, laat ze eerst maar eens 1080p fixen
De rtsp streams zijn niet meer toegankelijk.
Nieuwe app niet meer compatible met oudere tablet.
Niet reageren op tickets/e-mails.
Ik geef ze tot Nov/Dec om dingen te fixen of om te leren communiceren, zo niet dan ben ik weg.
Je kunt zeggen wat je wilt over de reuzen zoals KPN of Ziggo maar die kunnen ten minste wél een volwassen product leveren.
Ik zou ook investeren in een iets beter merk.Arjantje72 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:07:
[...]
TP links werd 2 jaar geleden afgeraden, in ieder geval voor KPN streams.
Zelf gebruik ik een HP ProCurve 1920 als mijn core-switch en bij de TV staat een HP ProCurve 1820.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ja precies, laat het eerst maar weer eens zo'n mooi beeld zijn dat het weer lijkt dat ik een nieuwe tv heb.prothello schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:30:
[...]
Lijkt mij niet veel meer moeite dan het daadwerkelijk fixen van openstaande issues.
De rtsp streams zijn niet meer toegankelijk....

Maar de 'oude' rtp streams draaien hier in Leeuwarden nog wel in VLC player.

Bijvoorbeeld Motorsport.tv HD ziet er daar nog goed uit. Kun je ook nog 4 talen kiezen.
Er moet wel de-interlace aan bij die zender.
Dat is trouwens rtp://239.0.4.150:7000 En wel alleen in Gigabit gebied te zien.
[Voor 7% gewijzigd door jeroenmuzikant op 14-09-2017 17:36]
Oh de andere die ik thuis heb staan is trouwens de TL-SG105 haha.. moet ik zeker ook de E versie hebbenHans_18T schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:46:
Je moet de TL-SG108E hebben die ondersteunt IGMP

Mooi verwoord zelf heb ik tweak al opgezegd al loopt het abo nog wel vele maanden. Heb alvast gebruik gemaakt van de 6 maanden korting actie van ziggo start pas in 2018 maar dan weet ik zeker dat ik die korting heb. En bij de prijsverhoging tzt in juni/ juli stap ik over naar kpn met 6 maanden korting. Wel wat gedoe maar dan heb je 12 maanden achtereen korting en een volwassen tv product.prothello schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:30:
[...]
Lijkt mij niet veel meer moeite dan het daadwerkelijk fixen van openstaande issues.
De rtsp streams zijn niet meer toegankelijk.
Nieuwe app niet meer compatible met oudere tablet.
Niet reageren op tickets/e-mails.
Ik geef ze tot Nov/Dec om dingen te fixen of om te leren communiceren, zo niet dan ben ik weg.
Je kunt zeggen wat je wilt over de reuzen zoals KPN of Ziggo maar die kunnen ten minste wél een volwassen product leveren.
Alles opgezegd, of alleen Sparql?el flaco schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:09:
[...]
Mooi verwoord zelf heb ik tweak al opgezegd al loopt het abo nog wel vele maanden. Heb alvast gebruik gemaakt van de 6 maanden korting actie van ziggo start pas in 2018 maar dan weet ik zeker dat ik die korting heb. En bij de prijsverhoging tzt in juni/ juli stap ik over naar kpn met 6 maanden korting. Wel wat gedoe maar dan heb je 12 maanden achtereen korting en een volwassen tv product.
Werkt dit alleen als je een Sparql abbo hebt? Ik krijg er niks voor met VLC.jeroenmuzikant schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:20:
[...]
Ja precies, laat het eerst maar weer eens zo'n mooi beeld zijn dat het weer lijkt dat ik een nieuwe tv heb.
Met een s er bij misschien niet.
En hun nieuwe streams sowieso niet...
Maar de 'oude' rtp streams draaien hier in Leeuwarden nog wel in VLC player.
Bijvoorbeeld Motorsport.tv HD ziet er daar nog goed uit. Kun je ook nog 4 talen kiezen.
Er moet wel de-interlace aan bij die zender.
Dat is trouwens rtp://239.0.4.150:7000 En wel alleen in Gigabit gebied te zien.
Inmiddels alles. Heb nu al wel tv van ziggo.
Klopt, dat werkt alleen als je een Sparql abonnement hebt. En dus ook alleen maar waar Tweak Gigabit internet aanbied.MaxHardcore schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:59:
[...]
Werkt dit alleen als je een Sparql abbo hebt? Ik krijg er niks voor met VLC.
[Voor 10% gewijzigd door jeroenmuzikant op 15-09-2017 00:57]
precies het zelfde probleem en de oplossing is gevonden... een telefoontje naar de servicedesk van Tweak ben ik als een klein kind behandeld maar dat werd snel bijgesteld, ik heb er degelijk wel kaas van gegetenwebmasternick schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:42:
Is er al iets bekend over een update die een aantal problemen moet verhelpen? Ik heb helaas nog geen inhoudelijke reactie gekregen op mijn tickets (blokjes, vastlopers). Begin inmiddels ongeduldig te worden. Gister avond stond de box vast in standby (led was rood). Na het rebooten liept die binnen 2 minuten weer vast. Heb dit proces 3 keer moeten herhalen voordat hij door de "kritieke periode" heen was en het ongeveer een dag blijft doen. Zucht...
Ik kijk het nog twee weken aan. Als er dan te weinig verbetering inzit, ga ik alleen internet bij Tweak afnemen en tv (tijdelijk) bij Ziggo.

het wel opgevallen dat de nieuwe Aria maar 512 MB geheugen heeft. dit was met de eerste 1 GB, dus er zijn verschillende Aria's
dus een RMA aanvragen bij Tweak
als het druk met bellen is moet je bedenken dat het tweak team maar 2 medewerkers aan de telefoon zitten en zelfs na 18:00 uur maar 1 medewerker. dus heb geduld.
dit zijn de vragen die ze stellen.
1. Je zijksel firmware moet nummer 14 zijn
2. de tweak glasvezel configuratiefile(via tweak side) moet in geladen zijn na een 30 sec. reset via het kleine knopje naast de spanningsaansluiting (met paperclip)
3. aangeven dat de Aria defect is.
4. wachten op de pakjesbezorger(ster)
5. have fun.

Aaargh! schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:33:
[...]
Ik zou ook investeren in een iets beter merk.
Zelf gebruik ik een HP ProCurve 1920 als mijn core-switch en bij de TV staat een HP ProCurve 1820.
[Voor 3% gewijzigd door Mr-D. op 15-09-2017 07:12. Reden: link aangepast]
Heel veel dank voor je post. Ik ga zometeen direct bellen. Zal jullie op de hoogte houdenkaletax schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 03:17:
[...]
precies het zelfde probleem en de oplossing is gevonden... een telefoontje naar de servicedesk van Tweak ben ik als een klein kind behandeld maar dat werd snel bijgesteld, ik heb er degelijk wel kaas van gegetenhet verplicht riedeltje aanhoren dan komen zo tot de conclusie dat de Aria waarschijnlijk defect is en een nieuw opgestuurd gaat worden.Gisteren is de Aria bezorgd en meteen aangesloten en.... een verademing, gewoon zo als het moet zijn niks dagelijkse vastlopers meer
![]()
het is dus de Aria die hiervan de schuldige is.
het wel opgevallen dat de nieuwe Aria maar 512 MB geheugen heeft. dit was met de eerste 1 GB, dus er zijn verschillende Aria's
als het druk met bellen is moet je bedenken dat het tweak team maar 2 medewerkers aan de telefoon zitten en zelfs na 18:00 uur maar 1 medewerker. dus heb geduld.
2. de tweak glasvezel configuratiefile(via tweak side) moet in geladen zijn na een 30 sec. reset via het kleine knopje naast de spanningsaansluiting (met paperclip)
5. have fun.![]()
Maar dat is volgens de specificaties dan ook een unmanaged switch, die dankzij een speciale Windows app semi-managed gebruikt kan worden. Voor dat geld heb je geen echte managed switch.Mr-D. schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:11:
deze heb ik ook nog zit software bij maar echt managen kan je hem niet
[...]
Zojuist gesproken met de helpdesk. Ze willen helaas niet direct een nieuwe box opsturenkaletax schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 03:17:
[...]
precies het zelfde probleem en de oplossing is gevonden... een telefoontje naar de servicedesk van Tweak ben ik als een klein kind behandeld maar dat werd snel bijgesteld, ik heb er degelijk wel kaas van gegetenhet verplicht riedeltje aanhoren dan komen zo tot de conclusie dat de Aria waarschijnlijk defect is en een nieuw opgestuurd gaat worden.Gisteren is de Aria bezorgd en meteen aangesloten en.... een verademing, gewoon zo als het moet zijn niks dagelijkse vastlopers meer
![]()
het is dus de Aria die hiervan de schuldige is.
5. have fun.![]()

Medewerker verwacht dat begin volgende week een antwoord op mijn ticket komt.
Een nieuw ticket met hogere prio?!webmasternick schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:21:
[...]
Zojuist gesproken met de helpdesk. Ze willen helaas niet direct een nieuwe box opsturenMijn ticket van 2 weken oud willen ze eerst nog onderzoeken/oplossen. Toen gaf ik aan dat nog langer wachten erg vervelend is, TV kijken is momenteel erg vervelend. Ik wou gister avond al Ziggo TV bestellen. De levertijd van 2 weken heeft mij weerhouden (dan ben ik ook op vakantie). Medewerker gaf aan dat hij een nieuwe ticket ging aanmaken, met hogere prioriteit. Ik heb gevraagd om te vermelden dat het omruilen van de box dezelfde problemen bij een andere abonnee heeft verholpen.
En dan deze sluiten zeker?
Op deze manier halen ze hun SLA's wel.
Voor de volgende keer: Huidige ticket laten escaleren naar een hogere prio. Dan loopt namelijk het tellertje door. Nu begint het tellertje opnieuw te lopen en hebben ze ineens weer twee weken extra om het op te lossen.
Zal ik doen. Ik geloof dat de oude ticket gewoon open blijft staan, en een nieuwe ticket erbij met de "door mij voorgestelde oplossing". Weet alleen niet of de oude ticket nu ook hogere prio heeft gekregen.TagForce schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:35:
[...]
Voor de volgende keer: Huidige ticket laten escaleren naar een hogere prio. Dan loopt namelijk het tellertje door. Nu begint het tellertje opnieuw te lopen en hebben ze ineens weer twee weken extra om het op te lossen.
Kan ik de tickets ergens inzien?
[Voor 3% gewijzigd door webmasternick op 15-09-2017 09:47]
Niet dat ik weet.webmasternick schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:44:
[...]
Zal ik doen. Ik geloof dat de oude ticket gewoon open blijft staan, en een nieuwe ticket erbij met de "door mij voorgestelde oplossing". Weet alleen niet of de oude ticket nu ook hogere prio heeft gekregen.
Kan ik de tickets ergens inzien?
Groeten
Jan

[Voor 9% gewijzigd door Jan Driebeen op 15-09-2017 15:44. Reden: link toegevoegd]
OF je vraagt meteen de Fritz!box 5490 aan. Ben je nog goedkoper uit ook (tenzij je die N300A nog op marktplaats kan vinden). Dan hoef je alleen nog een handset aan te schaffen en hoef je ook niet om de telefoniegegevens te vragen. Die zet Tweak dan al voor je in de Fritz!box
Ik mag wel zeggen dat ook een beetje drang heb toegepast. Op dinsdag een ultimatum gegeven tot vrijdag anders zal wel even langs komen om de boel te komen inleveren via de voordeur of via het raam zo wit heet was ik misschien heeft dat geholpen!!! Helpdesk medewerker Sanne. Als je in Almere woont kan je dit makkelijk zeggenwebmasternick schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:21:
[...]
Zojuist gesproken met de helpdesk. Ze willen helaas niet direct een nieuwe box opsturenMijn ticket van 2 weken oud willen ze eerst nog onderzoeken/oplossen. Toen gaf ik aan dat nog langer wachten erg vervelend is, TV kijken is momenteel erg vervelend. Ik wou gister avond al Ziggo TV bestellen. De levertijd van 2 weken heeft mij weerhouden (dan ben ik ook op vakantie). Medewerker gaf aan dat hij een nieuwe ticket ging aanmaken, met hogere prioriteit. Ik heb gevraagd om te vermelden dat het omruilen van de box dezelfde problemen bij een andere abonnee heeft verholpen.

Ik kan de Ziggo zenders (660 en verder) gewoon kijken op dit moment,blijkbaar doet Sparql dus gewoon meeprothello schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:49:
https://www.ziggosport.nl/supersportweekend/
En wéér doet Sparql niet mee..

Jan Driebeen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:32:
[...]
Ik kan de Ziggo zenders (660 en verder) gewoon kijken op dit moment,blijkbaar doet Sparql dus gewoon mee
dat begrijp ik ook wel maar meld het hier even mocht iemand deze willen gebruiken, nb voor de oude boxen heb ik deze een tijdje gebruikt en deze werkt ook heel goed dus lijkt mij dan een goedkope switch om alle boxen op aan te sluiten.
Ik moet de helpdesk van tweak hier een klein beetje krediet geven aan de jongens en meisjes zitten daar met handen en voeten vast gebonden.kaletax schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:12:
[...]
Ik mag wel zeggen dat ook een beetje drang heb toegepast. Op dinsdag een ultimatum gegeven tot vrijdag anders zal wel even langs komen om de boel te komen inleveren via de voordeur of via het raam zo wit heet was ik misschien heeft dat geholpen!!! Helpdesk medewerker Sanne. Als je in Almere woont kan je dit makkelijk zeggen![]()
Ze doen gewoon hun werk zoals jij je werk ook doet.
Je kunt moeilijk met dingen gaan gooien door de winkel raam of deur.
Je wist van tevoren met wie je in de zee ging.
Als je de volgende keer weer de helpdesk belt vraag dan naar een die er echt verstand van heeft.
Dit wou ik even kwijt.
Kan je ook aangeven wat het voordeel is van bellen via VoIP bij Tweak? Is dan bellen altijd gratis bijvoorbeeld?eymey schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:10:
De Gigaset N300A IP en een compatible handset (of meerdere) is voldoende. Je kan bij Tweak de telefoniegegevens opvragen....
Dank je wel alvast voor het antwoord👍
Anoniem: 821741
Dat klopt allemaal wat je zegt. Alleen de jongens en meisjes van de helpdesk wisten ook dat zij het eerste aanspreekpunt zijn van de Tweak gebruikers. En dan kun je wel eens boze en teleurgestelde klanten aan de lijn krijgen. Betekent niet dat je stenen door de ruit moet gaan gooien. Gewoon je conclusie trekken en overstappen naar een andere provider, zoals ik nu gedaan heb. Hoe meer mensen dat doen, hoe sneller er denk ik aan de problemen gewerkt gaat worden. Het is te hopen dat het niet de ondergang van Tweak tv gaat worden.pd5lwd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:13:
[...]
Ik moet de helpdesk van tweak hier een klein beetje krediet geven aan de jongens en meisjes zitten daar met handen en voeten vast gebonden.
Ze doen gewoon hun werk zoals jij je werk ook doet.
Je kunt moeilijk met dingen gaan gooien door de winkel raam of deur.
Je wist van tevoren met wie je in de zee ging.
Als je de volgende keer weer de helpdesk belt vraag dan naar een die er echt verstand van heeft.
Dit wou ik even kwijt.
Toevallig ken ik één van de monteurs goed en deze vertelde dat Augustus en september veel meer opzeggingen hebben gehad, dan het hele jaar ervoor. Dat zou toch een signaal voor de directie moeten zijn.
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 821741 op 16-09-2017 14:37]
Graag verder in Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 5
Uiteraard in overleg met topic starter Killerbert
[Voor 40% gewijzigd door kmichael op 16-09-2017 17:07]
Dit topic is gesloten.