Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
Mr-D. schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:13:
Toch wel een positief dingetje

Ze investeren toch wel een boel geld in het platform maar denk dat hun dit ook niet echt allemaal voorzien hadden ( had wel gekund gezien het andere project)...

...Ze zijn natuurlijk een klein bedrijf dus daarom ben ik iets vergevings gezinder
Dus kijk het nog een paar maanden aan
Want op ziggo zit ik nl ook niet echt te wachten
Precies, zo denk ik er ook over. Inclusief dat over Ziggo. :D

Dus ik kijk het ook nog wel een tijdje aan. Ik vind het menu en zo al best in orde op de Amino.
Alleen weer hetzelfde dat je naar met pijltje naar beneden gaat om zenders omhoog te gaan
en vice versa. >:) De nieuwe Android app op mijn telefoon ziet er ook best wel aardig uit.

En je kunt de zenders die wel zichtbaar zijn gelijk op de tv decoder laten zien.
Als een soort extra afstandsbediening. Niet nodig verder, maar werkt wel leuk. 8)

Da's trouwens ook de enige manier waarop dat casten lijkt te werken. Van Youtube lukt niet.
Ondanks dat ie wel een Entone (=Amino) decoder laat zien. In mijn geval hoeft het ook niet.
En ziet het er wat lachwekkend uit omdat ik mijn laptop op HDMI2 van de tv heb
als tweede monitor. ;) Dus ik keek die Youtube video allang op het grote beeld.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 21-08-2017 21:01 (47%)

quote:
jeroenmuzikant schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:52:
[...]
Precies, zo denk ik er ook over. Inclusief dat over Ziggo. :D

Dus ik kijk het ook nog wel een tijdje aan. Ik vind het menu en zo al best in orde op de Amino.
Alleen weer hetzelfde dat je naar met pijltje naar beneden gaat om zenders omhoog te gaan
en vice versa. >:) De nieuwe app op mijn telefoon ziet er ook best wel aardig uit.

En je kunt de zenders die wel zichtbaar zijn gelijk op de tv decoder laten zien.
Als een soort extra afstandsbediening. Niet nodig verder, maar werkt wel leuk. 8)
Nou ik weet nog niks een ben niet thuis en 2 heb ook nog geen boxen binnen gekregen (volgens thuisfront)

sneller usenet? tips en tricks

quote:
Mr-D. schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:04:
[...]

Nou ik weet nog niks een ben niet thuis en 2 heb ook nog geen boxen binnen gekregen (volgens thuisfront)
Nah ja bij mij was het mazzel dat ik thuis was want ze kwamen onaangekondigd.
Er er moet ook nog een mail over de werking enzoo van de nieuwe Sparql app komen.
De app is er al wel, en te gebruiken. Maar die mail(s) laten nog wat op zich wachten. 8)
quote:
jeroenmuzikant schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:07:
[...]
Nah ja bij mij was het mazzel dat ik thuis was want ze kwamen onaangekondigd.
Er er moet ook nog een mail over de werking enzoo van de nieuwe Sparql app komen.
De app is er al wel, en te gebruiken. Maar die mail(s) laten nog wat op zich wachten. 8)
Aan die app heb ik nog niks ( Windows en Apple devices)

quote:
Mr-D. schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:24:
[...]

Aan die app heb ik nog niks ( Windows en Apple devices)
Tja...En de streams die met VLC player te draaien zijn zullen straks ook wel verdwenen zijn.
Maar zien of die nieuwe live tv pagina voor in de browser wat word.

En de app voor iOS zal er vast wel vrij snel aan komen. Die zal nog wel 'door de molen' bij Apple moeten.
Plus dat je sowieso eerst natuurlijk de nieuwe Amino decoder moet hebben voordat die te gebruiken is.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 20-08-2017 22:53 (29%)

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:46
Voor die mensen die blijven hopen: Tweak reageert/communiceert 0,0. En de vorige update is van 2015.
Ik heb er geen vertrouwen in dat die "kleine" problemen snel worden opgelost.
Beeldkwaliteit minder, kan toch niet. Dat was hun pluspunt..

• pd5lwd
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22-11 10:46
Ja wat moet ik hier nu van zeggen nu al twee keer reboot met de de nieuwe box.
De abox 227 dagen stabiel goed gedraaid maar kon hem niet uit doen maar ja daar kon ik voor kiezen een monteur of gewoon aan staan laten.
We hebben in het begin van sparql heel veel discussies gehad hier over en soms op de man af.
En nu begint het spelletje helemaal over nieuw met nieuwe poppetjes en een nieuwe box :-)
Dus ze maken mij de pis niet lauw.
Als je helemaal terug gaat in deze discussies krijg je antwoord op jullie vragen.

Regards

P.s Ga gewoon door met daar mag niet over gesproken worden door :-) :-)

• PhoeniX-
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13:50
quote:
Ik zou het niet negatief willen noemen, maar sceptisch. Een aantal jaar geleden werd het door m'n neus geboord (thuiskomen van vakantie en geen tv meer kunnen kijken) en het heeft nooit echt goed gewerkt via DSL.

Ik laat m'n setup lekker intact totdat alle zaken omtrent HDMI/1080p, niet kunnen pauzeren zijn opgelost - of dat ik anders geen tv meer kan kijken :)

• Csotranme
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10:16
Gisteren voor het eerst geprobeerd om door te spoelen wanneer je begin gemist gebruikt.
Zolang je begin gemist gebruikt en de stream uit laat spelen is er niks aan de hand.
Zodra je gaat door spoelen loopt of de stream vast, Zit hij ineens 20min verder en wil hij niet terug of hij gaat gewoon uit het niets terug naar live tv.. :s

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-11 15:14

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

quote:
jeroenmuzikant schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:41:
[...]
En de app voor iOS zal er vast wel vrij snel aan komen. Die zal nog wel 'door de molen' bij Apple moeten.
Dan had ie er ondertussen moeten zijn (aangenomen dat ie op dezelfde dag gesubmit is als de Android app), app review duren op het moment zo'n 2 dagen: http://appreviewtimes.com

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Oowkeej?.....Op mijn tweede tv die wel full HD is is het ook maar maximaal 1080i. Voor de rest
ziet het er allemaal op zich wel goed uit hoor, als je de Amino en Abox niet naast elkaar vergelijkt. 8)

Als ze maar effe opschieten met Discovery Science weer naar HD te zetten. ;)

En ik mag ook nog wel even vermelden dat ik nog geen enkele hapering heb gezien op de Amino box.
Helemaal geen een. Dus dat doen ze toch wel goed. d:)b Al was dat bij mij op de Abox ook goed.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 21-08-2017 15:51 (56%)

• Dancis
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Nog een klein puntje van "ergernis"

Je ziet niet wat je verder spoelt bij opnames , het beeld blijft stil staan en alleen de tijd loopt verder. Als je dus reclame door wilt spoelen , moet je gokken want het beeld loopt niet mee.

• Csotranme
quote:
Dancis schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:50:
Nog een klein puntje van "ergernis"

Je ziet niet wat je verder spoelt bij opnames , het beeld blijft stil staan en alleen de tijd loopt verder. Als je dus reclame door wilt spoelen , moet je gokken want het beeld loopt niet mee.
Ik merkte hetzelfde met begin gemist ja. Blijft het beeld ook zwart.

• jildert17
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22-10 15:36
quote:
sjorsie1982 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:28:
[...]

Al mijn hdmi poorten op mijn Marantz NR1606 hebben hdcp2.2.
Is er dan nog een andere mogelijkheid?
Ik heb exact hetzelfde met een Marantz NR1506...

Mogelijkheden die ik op internet tegenkom zijn een aparte HDMI kabel van de Amino naar je TV en dan je Receiver op 'TV Audio' zetten (hiervoor wordt dan de reguliere HDMI kabel tussen je receiver en je TV gebruikt met Audio Return).

Als iemand weet hoe je op de Amino de HDCP 2.2 uit kan zetten hoor ik het graag!

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
jildert17 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Ik heb exact hetzelfde met een Marantz NR1506...
Weird, geen enkel probleem hier op een Marantz SR6011.

Edit: ik zie net dat je TV geen HDCP2.2 ondersteund, daarom gaat het mis. Het gaat bij mij goed omdat mijn TV wel HDCP 2.2 heeft.

Aaargh! wijzigde deze reactie 21-08-2017 15:33 (22%)

• odan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 07:22

odan

The dark side is within all!

quote:
odan schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:07:
Nou tot nu toe is de nieuwe box geen succes. Moet hem direct op tv aansluiten anders krijg ik na het opstarten alleen sneeuw te zien.

Maar zelfs als ik beeld heb kom ik niet verder als 5-6 streek kanalen. waaronder oa. tv enschede en rtv oost.
nou 2 dagen verder..
en a. nog steeds enkel een paar lokale kanaaltjes.
en b. nog geen reactie van tweak....

heel leuk zo'n nieuw kastje maar als je eerst wil testen of die shit werkt doe dat dan via een opt-in systeem ofzo en stuur die troep niet gewoon naar iedereen op.

E.V.V. Phenix (1012445)
Pulse mee voor GoT!

• webmasternick
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:48
Ik heb de Abox nog in gebruik, maar ervaar heeel veel hapering. Vrijwel elke minuut is het raak. Hebben andere hier ook last van? Ik woon in de Regenboogbuurt, Almere.

Mijn vermoeden is dat het nieuwe kastje voor nog meer problemen zorgt in de wijkcentrale. Ik heb altijd al het vermoeden gehad dat zappen zorgt voor problemen in de wijkcentrale. Het nieuwe kastje heeft geen quickzap, waardoor klanten mogelijk veel meer van kanaal wisselen. Op het nieuwe kastje heb ik geen korte freezes, maar delen van beeld die artifacts (blokjes) vertonen. Ik verbaas mij erover dat ik andere hier nog niet over heb horen klagen. Ligt het misschien aan mijn netwerk?

webmasternick wijzigde deze reactie 21-08-2017 17:34 (19%)

Sluit voor de grap tijdelijk de Zyxel ff aan.

• goldvinger
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:04
quote:
Flevoboy63 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Maar zaken als zenders in SD ipv HD noem ik geen kleine dingetjes. Ik kijk veel Zoggo sport en Foxsports en dan is kijken in SD niet waar ik een abonnement voor neem. Ik denk dat moeders de vrouw ook niet blij zal zijn dat de favorietenlijst niet werkt.
En de sportzenders zijn alweer in HD.
Zo snel kan het gaan. :)

• Flevoboy63
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 26-10 14:06
quote:
webmasternick schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:32:
Ik heb de Abox nog in gebruik, maar ervaar heeel veel hapering. Vrijwel elke minuut is het raak. Hebben andere hier ook last van? Ik woon in de Regenboogbuurt, Almere.

Mijn vermoeden is dat het nieuwe kastje voor nog meer problemen zorgt in de wijkcentrale. Ik heb altijd al het vermoeden gehad dat zappen zorgt voor problemen in de wijkcentrale. Het nieuwe kastje heeft geen quickzap, waardoor klanten mogelijk veel meer van kanaal wisselen. Op het nieuwe kastje heb ik geen korte freezes, maar delen van beeld die artifacts (blokjes) vertonen. Ik verbaas mij erover dat ik andere hier nog niet over heb horen klagen. Ligt het misschien aan mijn netwerk?
Ik heb al maanden vastlopers met Abox42 en woon ook in regenboogbuurt Almere. Bij mij heeft de monteur al zoveel gedaan. Denk niet dat je moet twijfelen aan je net werk.

• dumphlum
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 01:00
quote:
webmasternick schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:32:
Op het nieuwe kastje heb ik geen korte freezes, maar delen van beeld die artifacts (blokjes) vertonen. Ik verbaas mij erover dat ik andere hier nog niet over heb horen klagen. Ligt het misschien aan mijn netwerk?
Denk niet dat het aan je netwerk ligt. Ik heb dat hier ook 1 a 2x per avond. 1/3e van het beeld wordt dan even blokkerig groen/paars en is na een seconde weer goed. Met de Abox nooit een enkele hapering gehad.
Zo ben nu ff 2 dagen thuis en pakje je ligt gewoon op de tafel te wachten bij navraag blijkt deze hier al 4 dagen te liggen ach jeugd.........
Maar enfin meteen maar een box aangesloten update gedraaid. Kon meteen 1080p kiezen en ja idd 25 hz wat mij wel tevreden stelt is de soort quickzap maar dan aan de zijkant wat ik persoonlijk prettig vind alles werkt vrij simpel kan alles makkelijk vinden.
Begin gemist werkt maar als ik dat doe lijkt de afspeelsnelheid de eerste minuut met een tiende vertraagd ofzo
Maar het werkt alle zenders functioneren maar dorcel is schijnbaar verdwenen maar daar hebben we passie tv voor teruggekomen hmmm.

Beeld is idd iets waziger valt mee maar is niet wat het was

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
Mr-D. schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:07:
Beeld is idd iets waziger valt mee maar is niet wat het was
Ik vind het best een flinke achteruitgang qua beeldkwaliteit eigenlijk, het is gewoon niet scherp. De goede beeldkwaliteit was nu net een van de USP's van Sparql.

Aaargh! wijzigde deze reactie 21-08-2017 19:52 (10%)

quote:
goldvinger schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:58:
[...]

En de sportzenders zijn alweer in HD.
Zo snel kan het gaan. :)
Ja die wel. Ziet er best aardig uit. Maar Discovery Science nog niet. Die ziet er nog steeds niet uit.
En daar kijk ik toch graag naar. En ook nog geen enkele reactie op een paar mails van dit weekend.
Nou jaa, alleen de automatische dat ze zijn aangekomen....

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-11 19:36
Zojuist verbaasd opgehangen, in het kader van verhuizen adviseert Tweak me op te zeggen en opnieuw aan te melden, dat is goedkoper?

• Chimera666
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-11 15:01
quote:
rik schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:10:
Zojuist verbaasd opgehangen, in het kader van verhuizen adviseert Tweak me op te zeggen en opnieuw aan te melden, dat is goedkoper?
Goedkoper voor hun zeker... want dan raak je vast ook eventuele kortingen kwijt (als je tenmiste net als ik nog steeds die korting op Sparql hebt).

• z609240
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:01
De Sparql app voor IOS heeft hier de geest geven. Boze wederhelft....
ligt niet aan jouw hier werkt hij ook niet meer :(
quote:
z609240 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:11:

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21-11 19:36
quote:
Chimera666 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:01:
[...]

Goedkoper voor hun zeker... want dan raak je vast ook eventuele kortingen kwijt (als je tenmiste net als ik nog steeds die korting op Sparql hebt).
Volgens mij had ik geen kortingen, omdat zogenaamd op dat 365 abonnement al heel veel korting zit :/

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 10:40
quote:
rik schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:10:
Ja dan geen ¤90 verhuiskosten.

http://www.speedtest.net/my-result/4477844115

• Tuxwielder
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Net de box aangesloten (Almere-Buiten, gigabit glasvezel) en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben. Geluid is veel beter, op meer zenders 5.1 geluid. Kleur is op mijn TV meer realistisch, maar dat is natuurlijk subjectief. Ik heb de box kunnen instellen op 1080p, en kwaliteit lijkt op het eerste gezicht in orde.
Nu nog ondertiteling in kunnen stellen en pauzeren en ik ben helemaal happy 😀
Ik vraag mij af wat je met die USB aansluiting kunt doen...

• jaro431
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:18
hier ook één van de twee aangesloten, die in de slaapkamer. Wat ouder tv-tje, maar wel gewoon HD, en ik kreeg de 1080i i.p.v. 1080p. Rest van installatie zonder problemen.

Verder moet ik nog ffff kijken, zit eerst penoza te kijken nu. Hoop dat de haperingen weg zijn in ieder geval.

Beneden zit de box aangesloten op een Onkyo TX-NR828, eens kijken van de week of daar de 1080p wel werkt. Maar op de kleinere tv boven is de kwaliteit goed genoeg.
:? Krijgen we nou dan toch KPN tv streams in plaats van Tweak's eigen aanvoer?
Zie in topic 'LEDE met Xs4all IPTV: Sommige zenders haperen' dat bijvoorbeeld
AMC daar Multicast Group IP adres 224.0.252.103 heeft, en Cartoon Network 224.0.252.119.
Da's beide hetzelfde als hier bij Tweak/ Sparql op het nieuwe platfom. Hmmm........

Ik hoopte eigenlijk dat ze wel de eigen aanvoer zouden blijven gebruiken.
Hoop dat ik het verkeerd begrijp...of zie...of zooo...

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 22-08-2017 00:41 (22%)

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:52
quote:
jeroenmuzikant schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:17:
AMC daar Multicast Group IP adres 224.0.252.103 heeft, en Cartoon Network 224.0.252.119.
Da's beide hetzelfde als hier bij Tweak/ Sparql op het nieuwe platfom. Hmmm........

Op het KPN netwerk waren het altijd al KPN streams, op hun eigen netwerk hebben ze dacht ik een soort schaduw inrichting gebouwd om e.a. als 1 geheel te kunnen managen

• LED-Maniak
  • Laatst online: 15:44

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Nog een tip voor nieuwe tweak abonnees:

Ze hebben al een tijd een vriendendienst actie. Als je je aanmeld via een bestaand tweak klant, dan krijg je 1 maand gratis internet.

Nu betaal ik per jaar en degene die ik aangemeld heb ook en wat blijkt is dat je dus na ~6 maanden allebei cash 30.42 op je rekening gestort krijgt in plaats van dat je een maand niet betaalt(hier was onduidelijkheid over bij aanmelden).

Best leuk! :)

LED-Maniak wijzigde deze reactie 22-08-2017 10:23 (5%)

Appeltaart is lekker!

quote:
jeroenmuzikant schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:17:

Toevallig heb ik gisteravond ook even zitten spelen (Almere, eigen netwerk van Tweak).

De Fritz!box heeft op http://fritz.box/support.lua een handige packet trace functie. Hij maakt onder water met tcpdump/t-shark achtige tool een packet trace op een bepaalde netwerk interface en je browser kan die dan 'streaming' downloaden. Best handig :) Hoef je niet met port mirror op een switch of andere tools aan de gang .

Eerst even in de wirwar aan interfaces gezocht op welke interface de IPTV streams zichtbaar zouden moeten zijn, met Sparql box direct op LAN4 van de Fritz.

Dat kan o.a. op het vcc0 interface (WAN), waarbij je ook je internetverkeer tegen kan komen. Of (in mijn geval) op eth2.

NPO 1 lijkt op 224.0.251.124 te zitten. NPO 2 op 224.0.251.125. Beiden source 213.75.167.6

Dat lijkt inderdaad wel 'verdacht veel' op KPN. Ook kan VLC er geen kaas van maken als ik de streams 'raw' opsla. Het 'goede' nieuws is wel dat de streams rond de 12 Mbit/s zijn. In KPN termen dus "HD glas".

Maar het zou wel verrekte jammer zijn als Tweak helemaal af zou stappen van het pakketje 'ongecodeerde' streams. ALS ik Sparql houd (wat eigenlijk al m'n intentie was mits ze de pijnpunten met de Amino box nog even oplossen), zou ik die streams namelijk actiever willen gaan gebruiken voor TVHeadend, ipv. Ziggo.

Anderzijds: Misschien is het nog te vroeg om conclusies te trekken. Aangezien er sowieso nog ruwe kantjes zitten aan de zenderlijst, zoals geen HD-versies waar er wel HD-versies zouden moeten zijn, zenders waar je helemaaal niet op bent geabonneerd, etc., zijn ze wellicht nog niet helemaal klaar met alles goed configureren.

Maar ja, Anderzijds-2 kan het natuurlijk ook zo zijn dat het met het nieuwe platform administratief niet meer te doen is om onderscheid te maken tussen de 'gebieden' van Tweak en zou het me dus niet verbazen als ze nu ook in de eigen gebieden daarom dezelfde streams gebruiken.

• Aaargh!

Aaargh!

Iemand al reactie gehad van Tweak op de klachten over de beeldkwaliteit ? Ik heb hier vorige week een mail over gestuurd maar tot nu toe blijft het stil van de kant van Tweak.

Nou nee. Alleen nu net op mijn eerste mail van zaterdag. En die ging alleen nog maar over 1080p
en Discovery Science. Hoe de rest er uitzag moest ik toen nog zien. Al lijkt er in de tussentijd
wel iets verbeterd te zijn doordat een aantal andere zenders nu wel weer HD zijn.
Antwoord had ik ook echt wat aan. >:)
quote:
Beste Jeroen,

Bedankt voor de mail. Via instellingen - tv-instellingen - video uitgangsignaal kunt u de instellingen aanpassen naar 1080p. Ik heb de vraag betreffende Discovery Science doorgezet naar de technische afdeling. Zodra wij meer weten zullen wij contact met u opnemen.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail....
Dus nog maar effe een reactie op gegeven. :)
Want het probleem is nu juist dat 1080p niet te zien en dus ook niet te selecteren is.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 22-08-2017 13:48 (12%)

Nope. Ook hier nog geen enkele reactie.

Edit: Ah, zojuist weer een algemene mail!
quote:
Als je de nieuwe Sparql Box hebt ontvangen en aangesloten zal het al snel opvallen dat een aantal dingen anders werkt. In deze mail geven wij extra uitleg over:

Live TV pauzeren en Begin Gemist
De gloednieuwe Sparql App,
Afstandsbedieningen,
Opnemen,
Ondersteuning van 1080p.
Wat verandert er?
Door het gebruik van een nieuw type ontvanger verandert je TV-ervaring. Je krijgt een nieuwe afstandsbediening, nieuwe menu’s, en nieuwe apps voor tablet en smartphone. Dat is even wennen, maar is een verbetering vergeleken met hoe voorheen TV keek.

Live TV pauzeren en Begin Gemist
Het is ons niet gelukt de functie pauzeren te laten werken. Pauzeren zal op korte termijn worden geactiveerd. Excuses voor het ongemak. Op dit moment kun je wel gebruik maken van Begin Gemist.

Je hoeft met je nieuwe Sparql Box niets meer te missen. Met Begin Gemist start je een programma gewoon vanaf het begin, ook als je halverwege binnenvalt. Begin gemist werkt op de eerste 10 zenders en is een bruikbaar alternatief voor live TV pauzeren.

TV Kijken op Smartphone of Tablet
Met de nieuwe ontvanger werkt ook de gloednieuwe Sparql app. Met de nieuwe app kunt je nu ook terugspoelen, opnames plannen en bekijken, en zelfs Uitzending Gemist en Film1 werken. Net als op je televisie.

Als kers op de taart kijk je voortaan live TV via Chromecast én overal in Nederland!

Download de Sparql TV app in de App Store of Play Store

Kies een willekeurig programma of zender
De app vraagt om een viercijferige code
Ga op de TV naar:
Menu
Instellingen
Mobiele diensten
Genereer een koppelcode
Vul de code in op je apparaat.
Nu je app is aangemeld kun je gerust de belangrijkste zenders, opnames en gemist-uitzendingen terugkijken. Start programma's opnieuw met 'Begin Gemist' of kijk een film uit het Film1-pakket.

Afstandsbedieningen
Als je een afstandsbediening gebruikte die zowel de televisie als je ontvanger kon bedienen, dan komt deze mogelijkheid te vervallen. De nieuwe afstandsbediening werkt alleen nog met de nieuwe Sparql Box.

Opnemen
Let op: door het gebruik van de nieuwe ontvanger gaan alle opnames verloren die je op de oude ontvanger gemaakt hebt. Kijk die dus terug voor je overstapt naar de nieuwe ontvanger!
Na het omwisselen van je ontvanger ga je gebruikmaken van een stabieler platform, waarbij de problemen die er waren met het opnemen-pakket verleden tijd zijn. Ook krijg je de mogelijkheid series voortaan automatisch op te nemen. Minder gedoe en geen angst meer om per ongeluk een aflevering te missen.

Ondersteuning voor 1080p
Het is mogelijk de nieuwe Sparql Box in te stellen op verschillende beeldresoluties. Bij sommige klanten verschijnt de optie om '1080p' te gebruiken helaas niet, terwijl de televisie dit wel ondersteunt. De Amino ontvangers zijn geschikt voor het uitzenden van 4K-televisie. Daarom zou 1080p geen probleem mogen zijn.

Wij zijn in onderzoek naar de oorzaak van dit probleem. Zolang er nog geen oplossing is voor dit probleem adviseren wij klanten liever 720p dan 1080i te gebruiken.

Ik zie ook zenders die ik niet heb!
Dat klopt. Voortaan zijn alle zenders zichtbaar. Als een zender niet in je abonnement zit zul je hier netjes een melding van krijgen.
Met vriendelijke groet,

Randal Peelen
Commercieel directeur
Het 1080p probleem en probleem met Live TV pauzeren lijkt in ieder geval bekend te zijn.

Wel jammer van het verhaal omtrent de zenders. Wat mij betreft wel heel erg irritant dat ze dit dus als 'gewoon' zien, zeker icm. de nauwelijks bruikbare favorietenfunctie.

eymey wijzigde deze reactie 22-08-2017 14:15 (97%)

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
z609240 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:11:
De nieuwe app staat in de store. Net een mail over gehad.

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
jeroenmuzikant schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:28:

Want het probleem is nu juist dat 1080p niet te zien en dus ook niet te selecteren is.
Net een algemene mail van Tweak gehad (neem aan dat iedereen die krijgt):
quote:
Ondersteuning voor 1080p
Het is mogelijk de nieuwe Sparql Box in te stellen op verschillende beeldresoluties. Bij sommige klanten verschijnt de optie om '1080p' te gebruiken helaas niet, terwijl de televisie dit wel ondersteunt. De Amino ontvangers zijn geschikt voor het uitzenden van 4K-televisie. Daarom zou 1080p geen probleem mogen zijn.

Wij zijn in onderzoek naar de oorzaak van dit probleem. Zolang er nog geen oplossing is voor dit probleem adviseren wij klanten liever 720p dan 1080i te gebruiken.
720p is helemaal niet te doen, 1080i ziet er stukken beter uit.

Aaargh! wijzigde deze reactie 22-08-2017 14:15 (3%)

• Arjantje72
Net ook de nieuwe mail ontvangen, geen woord over de kwaliteitsverlies.
Mja, kwaliteitsverlies is dus betrekkelijk. Mensen in KPN-gebied zullen geen verschil merken.

In "Eigen netwerk gebied" dus helaas wel.

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 10:40
De app werkt ook in het buitenland (Griekenland). d:)b Ik heb de Ziggo Go app ook van mijn vader abbo, maar die werkt niet buiten Nederland.

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 22-08-2017 14:57 (5%)

http://www.speedtest.net/my-result/4477844115

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:15
De link naar de app store lijkt te werken maar downloaden ho maar. Of ligt dat aan mij?

Edit: ligt aan mij

Philos31 wijzigde deze reactie 22-08-2017 14:25 (5%)

3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Domoticz on Raspberry Pi

• arjan.n
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07:58
Dat is even wennen, maar is een verbetering vergeleken met hoe voorheen TV keek.

Inderdaad Tweak heel erg wennen.
Een box die regelmatig een reset nodig heeft. Geen 1080/50 maar 25. Onzin zenders in mij lijst. Zelfs nog een verkeerde zender. Een iets mindere beeldkwaliteit. En dat word een verbetering genoemd.
Positieve is een betere afstandsbediening.

arjan.n wijzigde deze reactie 22-08-2017 14:34 (12%)

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
eymey schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:16:
Mja, kwaliteitsverlies is dus betrekkelijk. Mensen in KPN-gebied zullen geen verschil merken.
In KPN gebied was het al om te huilen zo slecht. KPN probeert geen high-end product te leveren, ze blinken uit in middelmatigheid, een van de vele redenen waarom ik ver uit de buurt blijf van KPN.

Het zal vast prima zijn voor de 99% van de mensen die naar een 40" LCDtje zitten te kijken, dan valt het gewoon niet op. Neem bijvoorbeeld mijn ouders, die hebben een 40" Sony Bravia en kijken via schotel. Digitale TV via schotel is ook ontzettend slechte kwaliteit, maar ze zien gewoon geen probleem terwijl ik haast pijn aan m'n ogen krijg als ik ook maar in de richting van de TV kijk.

Misschien een hint, op mijn TV kan ik per HDMI interface de scherpte verhogen of verlagen, misschien iets om eens naar te kijken, als het "te onscherp" is.
'Door het gebruik van een nieuw type ontvanger verandert je TV-ervaring.....Dat is even wennen...' >:)

Poe...Nou hee! Dat kun je wel zeggen ja, Tweak. 8)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 22-08-2017 15:11 (25%)

quote:
Hans_18T schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:33:
Misschien een hint, op mijn TV kan ik per HDMI interface de scherpte verhogen of verlagen, misschien iets om eens naar te kijken, als het "te onscherp" is.
Mja, dat is leuk en aardig.... maar die vlieger gaat wat mij betreft niet op als de kwaliteit tot voor kort, met zelfde beeld instellingen, gewoon in orde was.......

• Csotranme
quote:
Aaargh! schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

De nieuwe app staat in de store. Net een mail over gehad.
Helaas nog niet te vinden op iOS 11.. alhoewel de website aangeeft dat je 8.0 of hoger moet hebben.

• Flevoboy63
quote:
arjan.n schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:28:
Dat is even wennen, maar is een verbetering vergeleken met hoe voorheen TV keek.

Inderdaad Tweak heel erg wennen.
Een box die regelmatig een reset nodig heeft. Geen 1080/50 maar 25. Onzin zenders in mij lijst. Zelfs nog een verkeerde zender. Een iets mindere beeldkwaliteit. En dat word een verbetering genoemd.
Positieve is een betere afstandsbediening.
Betere afstandsbediening? Nou het feit dat hij alleen de box bediend noen ik geen verbetering. Ik vond de laatste afstandsbediening prima functioneren.

• m33p
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:50
Wat een bijzonder slechte mail (nog even los van de typo's), beetje in de trant van "niet alles is kut, kijk dit kun je nu wel (maar gebruikt bijna niemand)". Begin gemist een alternatief voor pauze? Kom op zeg... Niets over het feit dat mensen zender uit hun Basic pakket niet kunnen kijken, ontvangers crashen, het opstarten een dikke minuut duurt (er zijn mensen die een schakelaar omzetten), de Harmony de nieuwe AB niet ondersteund (maar gelukkig valt dit wel handmatig in te leren). etc. Ik heb ook een ticket lopen wat niets met het TV platform te maken heeft en daar is de communicatie en het probleem oplossend vermogen van hetzelfde niveau.

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
Hans_18T schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:33:
Wat die setting doet is edge-enhancement, dat is niet het probleem. Het probleem is dat er detail mist.

Voorbeeld: waar je voorheen goed oneffenheden in iemand's gezichtshuid kon zien, lijkt daar nu een heleboel detail te missen en is het nu een grote uitgesmeerde boel. Dit komt door een lossy codec die details weggooit om zo de bitrate laag te houden.

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
Csotranme schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Helaas nog niet te vinden op iOS 11.. alhoewel de website aangeeft dat je 8.0 of hoger moet hebben.
Open de link vanuit de mail.

Als een app in de store staat kan het een tijdje duren voor deze vindbaar is, maar de direct link werkt wel.

• Alfie104
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-11 15:07
quote:
[...]

Met de "zoek" functie in de App Store kun je hem inderdaad niet vinden, die laat alleen de oude zien. Met de rechtstreekse link uit de mail (of uit de post van Philos net iets boven die van jou) kom je er wel. Zojuist heb ik hem ook geïnstalleerd op deze manier, alleen ben ik niet thuis dus kan hem nog niet koppelen.

[edit] Dubbelpost met Aaargh!, die net iets eerder op de "verstuur" knop klikte.
quote:
Aaargh! schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:20:
[...]... Dit komt door een lossy codec die details weggooit om zo de bitrate laag te houden.
Zo ziet het er inderdaad uit, net als in de begindagen van DivX waar een DVD op een CDtje werd geperst door de bitrate heel laag te houden maar het zag er niet meer uit. Het beeld is op 1080p inderdaad heel scherp en mist tegelijkertijd teveel details om mooi te zijn.

Alfie104 wijzigde deze reactie 22-08-2017 15:25 (34%)

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
Alfie104 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:22:
[...]
Zo ziet het er inderdaad uit, net als in de begindagen van DivX waar een DVD op een CDtje werd geperst door de bitrate heel laag te houden maar het zag er niet meer uit. Het beeld is op 1080p inderdaad heel scherp en mist tegelijkertijd teveel details om mooi te zijn.
Precies, alles waar een beetje textuur in zit wordt helemaal glad gestreken.

quote:
Aaargh! schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Wat die setting doet is edge-enhancement, dat is niet het probleem. Het probleem is dat er detail mist.

Voorbeeld: waar je voorheen goed oneffenheden in iemand's gezichtshuid kon zien, lijkt daar nu een heleboel detail te missen en is het nu een grote uitgesmeerde boel. Dit komt door een lossy codec die details weggooit om zo de bitrate laag te houden.
Mja, zo laag is de bitrate niet. Die is gewoon nog steeds hetzelfde als met de 'eigen' streams (die overigens ook een lossy codec hadden, maar dan zoals ze uit Hilversum komen dus lossy codec over waarschijnlijk een hoogwaardige stream heen :P ).

Maar de stream lijkt zeker nóg een keer gecomprimeerd te zijn (dus bovenop het 'origineel' uit Hilversum) en dat zie je idd zeker bij details.

• m33p
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:50
Er is al iemand hier in dit topig geweest die de bitrate bekeken had en aangegeven heeft dat de streams van (ik meen) 13Mbit/sec naar 12Mbit/sec gegaan zijn met dezelfde codec, dus het lijkt mij vrij duidelijk dat ze de kwaliteit omlaag gebracht hebben.
Ik kreeg nu dan een reactie op een mail over de beeldkwaliteit. Waarin ik onder andere schreef:
quote:
...Ik heb nu dan even een Abox (oude Sparql box) en een Amino (nieuwe Sparql box) naast elkaar
Aangesloten en ik kan nu niet echt zeggen dat ik daar blij van word.
Wat ik eerder al meldde is dat er een flink aantal zenders niet in HD zijn op de nieuwe box.
Wanneer zijn die wel weer in HD te bekijken?
Maar het beeld ziet er op de nieuwe box (bij gelijke video uit instelling 1080i) een stuk softer uit dan op de oude box.
Daar is het beeld echt wel scherper op. Word er nu toch aan de videostreams geknoeid en
Worden ze niet meer 1 op 1 geleverd? Is het nog wel ‘het best mogelijke signaal op jouw adres’?...
De reactie was onder andere:
quote:
...Bedankt voor uw mail. We zijn momenteel druk bezig om de hd zenders weer als vanouds te krijgen. Wij zijn ons dus bewust van dit probleem en hopen dat dit zo snel mogelijk opgelost is....
Nou ik hoop ook maar dat ze inderdaad de hd zenders weer als vanouds zullen krijgen.
En dat ze aan die kant wel iets meer doen als alleen maar hopen. >:) Ik ben benieuwd. 8)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 22-08-2017 16:13 (11%)

• Csotranme
quote:
Alfie104 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Met de "zoek" functie in de App Store kun je hem inderdaad niet vinden, die laat alleen de oude zien. Met de rechtstreekse link uit de mail (of uit de post van Philos net iets boven die van jou) kom je er wel. Zojuist heb ik hem ook geïnstalleerd op deze manier, alleen ben ik niet thuis dus kan hem nog niet koppelen.

[edit] Dubbelpost met Aaargh!, die net iets eerder op de "verstuur" knop klikte.

[...]

Helaas ook dan niet bij mij.. Krijg ik een lege witte pagina in mn browser en verder niets :(

edit: ahh nu wel! :D zat ergens een pop-up verstopt met de vraag of ik de appstore wilde openen.
iOS 11 bug denk ik zo..

Csotranme wijzigde deze reactie 22-08-2017 15:56 (6%)

• TagForce
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:43
quote:
m33p schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:19:
Wat een bijzonder slechte mail (nog even los van de typo's), beetje in de trant van "niet alles is kut, kijk dit kun je nu wel (maar gebruikt bijna niemand)". Begin gemist een alternatief voor pauze? Kom op zeg... Niets over het feit dat mensen zender uit hun Basic pakket niet kunnen kijken, ontvangers crashen, het opstarten een dikke minuut duurt (er zijn mensen die een schakelaar omzetten), de Harmony de nieuwe AB niet ondersteund (maar gelukkig valt dit wel handmatig in te leren). etc. Ik heb ook een ticket lopen wat niets met het TV platform te maken heeft en daar is de communicatie en het probleem oplossend vermogen van hetzelfde niveau.
Ga je dit nou echt Tweak (Sparql) aanrekenen?

Kom op, zeg. De bijgeleverde AB werkt, en dat jij graag een Harmony wil gebruiken is jouw probleem.
Daarnaast ondersteunt de Harmony de AB prima (zelfs mijn 10+ jaar oude 785 ondersteunt hem feilloos), alleen staat er nog geen ingeleerde config klaar in de DB. Geef dan eens wat terug aan de community, leer hem correct en compleet in, en stuur de gemaakte config in zodat de rest dat niet meer hoeft te doen.

Met je overige punten heb je wel een punt, natuurlijk, maar dat is geen excuus om non-issues er bij te betrekken. Ik heb daar persoonlijk geen last van (behalve begin gemist vooruit spoelen werkt wel, maar terugspoelen helpt de stream om zeep), maar dat wil niet zeggen dat niemand daar last van heeft.

• marco5
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22-11 08:19
quote:
odan schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:14:
[...]

nou 2 dagen verder..

heel leuk zo'n nieuw kastje maar als je eerst wil testen of die shit werkt doe dat dan via een opt-in systeem ofzo en stuur die troep niet gewoon naar iedereen op.
Heb je toevallig een ander apparaat op dezelfde switch aangesloten die stoort? Ik had exact hetzelfde, enkele zenders deden het, radio ook, maar bij bijna alle tv zenders sneeuw, waarna de hele box vast liep. Begin gemist werkte echter flitsend. Na vaak herstarten en paar keer fabrieksinstellingen resetten werd het niet beter, tot ik een TP-LINK poweradapter die op zelfde switch zat los trok, waarna het beeld er direct was. Geen enkel probleem meer, zodra ik die utp er weer in doe begint het gestotter direct weer en loopt de box na enkele seconden vast.

Dit heeft altijd prima gewerkt met de oude box, maar voor nu heb ik het hiermee wel opgelost :)

• Csotranme
quote:
marco5 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:16:
[...]

Heb je toevallig een ander apparaat op dezelfde switch aangesloten die stoort? Ik had exact hetzelfde, enkele zenders deden het, radio ook, maar bij bijna alle tv zenders sneeuw, waarna de hele box vast liep. Begin gemist werkte echter flitsend. Na vaak herstarten en paar keer fabrieksinstellingen resetten werd het niet beter, tot ik een TP-LINK poweradapter die op zelfde switch zat los trok, waarna het beeld er direct was. Geen enkel probleem meer, zodra ik die utp er weer in doe begint het gestotter direct weer en loopt de box na enkele seconden vast.

Dit heeft altijd prima gewerkt met de oude box, maar voor nu heb ik het hiermee wel opgelost :)
Ik gebruik TP-LINK powerlines voor de boxen.
Geen enkle probleem met stotterend beeld ofzo :)

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07:49

Fonta

BuG Admin

quote:
eymey schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:16:

In "Eigen netwerk gebied" dus helaas wel.
Ben ik niet met je eens. Zelf zit ik in KPN gebied en heb kwaliteitsverlies gemerkt.
Zie mijn post een paar pagina's terug.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

• Flevoboy63
Er ging mij plots iets dagen wat de amino box aangaat. Ik heb een tijdje bij vodafone thuis (nu tmobile thuis)gezeten en deze hebben in deze periode (2016)de amino juist vervangen door de entone. Nu vraag ik mij af en ik weet het niet of de amino en de entone misschien dezelfde boxen zijn. Weet iemand dat? Want dan zou je met de logitech harmony wel een config kunnen realiseren. Want de entone werkte prima op mijn logitech Harmony. Nu dacht ik gelezen te hebben in dit forum dat iemand dat al getest heeft, maar kan dit niet meer terug vinden.

Ik zit zelf in het buitenland en mijn zoon heeft gisteren geprobeerd de nieuwe box aan te sluiten. Echter de setup liep niet door en begon steeds weer opnieuw. Hij heeft toen de abox42 weer aangesloten en deze werkt weer prima.
quote:
Flevoboy63 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:19:
...Ik zit zelf in het buitenland en mijn zoon heeft gisteren geprobeerd de nieuwe box aan te sluiten. Echter de setup liep niet door en begon steeds weer opnieuw. Hij heeft toen de abox42 weer aangesloten en deze werkt weer prima.
Had je zoon wel ook batterijen in de nieuwe afstandsbediening gedaan?
Hij probeert tijdens de setup die te pairen/ verbinden dus misschien dat het daaraan lag?
En een van de oude boxen moet wel even uit/ van het netwerk af,
anders wil de nieuwe sowieso niet installeren dacht ik.

Tis bij mij nu anders om. Als beide Amino's zijn aangesloten dan is de oude Abox
niet meer te gebruiken en blijft die juist in de setup hangen. (Was effe om te testen). :)
quote:
...Nu vraag ik mij af en ik weet het niet of de amino en de entone misschien dezelfde boxen zijn. Weet iemand dat? Want dan zou je met de logitech harmony wel een config kunnen realiseren. Want de entone werkte prima op mijn logitech Harmony....
Nou, ergens in het menu van de nieuwe Amino beweert ie wel een Entone te zijn.
Dus misschien dat wat jij wilt wel werkt. Geen idee...

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 22-08-2017 20:59 (23%)

• rjhilbrink
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 01-11 21:09
quote:
odan schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:14:
[...]

nou 2 dagen verder..

Lijkt wel persoonlijk. Ik kreeg binnen een halve dag antwoord op mijn vragen mbt opname duur. Etc.
Heb je wel een ticket nummer gekregen? dan kun je natuurlijk altijd bellen en navragen.

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
rjhilbrink schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:40:
[...]

Lijkt wel persoonlijk. Ik kreeg binnen een halve dag antwoord op mijn vragen mbt opname duur.
Volgens mij duurt het langer als je een vraag stelt waar ze geen standaard antwoord op kunnen copy-pasten.

• rjhilbrink
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 01-11 21:09
quote:
[...]

Zelfs met IOS11 Beta 7 werkt het correct. duurde wel even voor de App store de app opleverde.
Maar via de link werkte het wel. (openen in itunes en dan alsnog downloaden dan volgen de apparaten vanzelf)

edit: OEPS zie dat er al meerdere (dezelfde) reacties zijn.

rjhilbrink wijzigde deze reactie 22-08-2017 17:52 (6%)

• Flevoboy63
Dit vond ik op internet en misschien heeft iemand hier iets aan wat de amino aria 6 box aangaat ism logitech harmony, want de amino aria 610 komt wel voor in de database van Logitech harmony!

Tweak stapt over naar nieuw tv-platform

vrijdag 18 augustus 2017 | 08:46 CET | Nieuws
Tweak vernieuwt de apparatuur voor de Sparql dienst voor interactieve tv. Klanten krijgen een nieuwe ontvanger, een Amino Aria 610, die de oude Amino M12 of M15 vervangt. De vervanging is onderdeel van een migratie naar een nieuw tv-platform, dat stabieler is. Tweak had op het oude platform problemen met het opnemen van programma’s.

Tweak is een aanbieder van internet, tv en telefonie op het netwerk van KPN. IN enkele steden levert het met eigen apparatuur op FTTH pakketten met 1 Gbps internet.

https://www.telecompaper....ieuw-tv-platform--1208475

Flevoboy63 wijzigde deze reactie 22-08-2017 18:02 (5%)

quote:
eymey schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Mja, dat is leuk en aardig.... maar die vlieger gaat wat mij betreft niet op als de kwaliteit tot voor kort, met zelfde beeld instellingen, gewoon in orde was.......
Ja en nee, kijkende naar fotografie (mijn hobby) dan wordt in principe elke digitale foto verscherpt, bij de wat duurdere camera's kan je de gradatie vooraf instellen, daarnaast als de foto niet op je scherm past (vwb het aantal pixels) dan gebeurd dit tijdens de weergave (oversampling) . Ik weet niet wat de resolutie van een studio camera is, maar ook deze heeft last van focus en scherpte diepte. Kan je nu goed zien bij de nieuwslezer van NPO1. Nieuwslezer scherp, achtergrond vervaagd.
Momenteel lijkt het er dus op dat we andere (softere) streams voorgeschoteld krijgen, deze kan je prima "naverscherpen".

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
Hans_18T schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:53:
[...]
Momenteel lijkt het er dus op dat we andere (softere) streams voorgeschoteld krijgen, deze kan je prima "naverscherpen".
Informatie die er niet meer is kan je nooit terughalen. Het is ook niet zozeer onscherp als dat er detail ontbreekt. Lossy codecs werken door informatie weg te gooien die je als mens toch niet waarneemt, het lijkt er op dat OF de encoder hier te strak afgesteld en te veel weg gooit, OF -en dat is waarschijnlijker- dat ze een al encoded stream nogmaals encoden (waardoor er dus 2 keer informatie weggegooid wordt).

• MetaFrame
  • Registratie: april 2004
  • Nu online

MetaFrame

Well... Poo came out!

Met als gevolg dat de al scherpe nieuwslezer nog scherper word met alle artifacten van dien en de achtergrond is zoals je hem hebben wilt? Nee hier gaat op een ander niveau wat mis.

I am the great Cornholio!

Misschien ook dat het in kortere tijd opnieuw encoded word. Bij Tweak werd er blijkbaar iets langer over
gedaan. As ik zapte van de Amino naar de Abox box dan kon ik dezelfde zin nog een keer horen.
Zat wel een aantal seconden verschil tussen. Misschien dat dat juist ook iets in de details scheelt?
Maar goed, allemaal speculatie van mijn kant. :)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 22-08-2017 18:11 (7%)

• BulMi
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14-11 16:58
Is er een workarround om niet alle zenders te krijgen die niet in mijn pakket zit? Zappen is nu gewoon niet meer leuk met al die meuk er tussen die niet doet.

• odan

odan

quote:
marco5 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:16:
[...]

ja de box zit in een switch waar ook andere apparaten op zitten, zal het straks eens proberen.

maar dan klopt er dus weinig "u hoeft enkel de stroomadapter te wijzigen". aangezien de vorige box nagenoeg probleemloos werkte voorheen.
quote:
rjhilbrink schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:40:
[...]

Lijkt wel persoonlijk. Ik kreeg binnen een halve dag antwoord op mijn vragen mbt opname duur. Etc.
Heb je wel een ticket nummer gekregen? dan kun je natuurlijk altijd bellen en navragen.
nee geen ticket nr (op dat mailtje) was directe response op de box info gegevens. eerder werd hier wel snel op gereageerd.

maar een nieuw mailtje wat ik gestuurd heb (met een ticket nr) heeft nu ook al na bijna 24 uur geen (op de bot na) response.

E.V.V. Phenix (1012445)
Pulse mee voor GoT!

• Arjantje72
Nope

• timku
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21-11 14:17
Entone Amino box draait een SSH en webserver
10022 SSH
10080 HTTP (krijg alleen maar 403 errors)
10443 HTTPS?

timku wijzigde deze reactie 22-08-2017 18:50 (3%)

• odan

odan

quote:
odan schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

ja de box zit in een switch waar ook andere apparaten op zitten, zal het straks eens proberen.

maar dan klopt er dus weinig "u hoeft enkel de stroomadapter te wijzigen". aangezien de vorige box nagenoeg probleemloos werkte voorheen.

[...]

nee geen ticket nr (op dat mailtje) was directe response op de box info gegevens. eerder werd hier wel snel op gereageerd.

maar een nieuw mailtje wat ik gestuurd heb (met een ticket nr) heeft nu ook al na bijna 24 uur geen (op de bot na) response.
alles eruit getrokken en geen verschil. begin gemist werkt overigens bij mij ook wel zag ik net.

E.V.V. Phenix (1012445)
Pulse mee voor GoT!

quote:
jeroenmuzikant schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:10:
Misschien ook dat het in kortere tijd opnieuw encoded word. Bij Tweak werd er blijkbaar iets langer over
gedaan. As ik zapte van de Amino naar de Abox box dan kon ik dezelfde zin nog een keer horen.
Zat wel een aantal seconden verschil tussen. Misschien dat dat juist ook iets in de details scheelt?
Maar goed, allemaal speculatie van mijn kant. :)
Ik denk dat jede oorzaak eerder moet zoeken in het feit dat de Amino gewoon weer raw UDP doet, terwijl op de Abox was overgestapt op RTSP. Bovendien werd voor zo ver ik kan nagaan, iig voor de streams uit 'hilversum', gewoon de streams van Ericsson mediagateway gebruikt.
quote:
Flevoboy63 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:19:
Er ging mij plots iets dagen wat de amino box aangaat. Ik heb een tijdje bij vodafone thuis (nu tmobile thuis)gezeten en deze hebben in deze periode (2016)de amino juist vervangen door de entone. Nu vraag ik mij af en ik weet het niet of de amino en de entone misschien dezelfde boxen zijn. Weet iemand dat? Want dan zou je met de logitech harmony wel een config kunnen realiseren. Want de entone werkte prima op mijn logitech Harmony. Nu dacht ik gelezen te hebben in dit forum dat iemand dat al getest heeft, maar kan dit niet meer terug vinden.

Ik zit zelf in het buitenland en mijn zoon heeft gisteren geprobeerd de nieuwe box aan te sluiten. Echter de setup liep niet door en begon steeds weer opnieuw. Hij heeft toen de abox42 weer aangesloten en deze werkt weer prima.
Amino heeft Entone enige tijd geleden ingelijfd ;-)

http://www.broadbandtvnew...21/amino-snaps-up-entone/

eymey wijzigde deze reactie 22-08-2017 20:17 (26%)

• Arjantje72
Eerst was er een leuke discussie over wat te doen met de oude boxen, nu is het: hoe hou ik mijn oude boxen zo lang mogelijk aan de praat. :)

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:06
quote:
Arjantje72 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:39:
Eerst was er een leuke discussie over wat te doen met de oude boxen, nu is het: hoe hou ik mijn oude boxen zo lang mogelijk aan de praat. :)
Iemand al een leuk idee wat te doen met de oude box? ;)

• z609240
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:01
quote:
[...]
Ik weet niet wat de resolutie van een studio camera is, maar ook deze heeft last van focus en scherpte diepte. Kan je nu goed zien bij de nieuwslezer van NPO1. Nieuwslezer scherp, achtergrond vervaagd.
De resolutie is 1920x1080 pixels en dat met 3 2/3 inch CCD's (rood, groen en blauw), Alle camera's nemen op in 1080i / 50. En de hele verdere bewerking is ook in 1080i / 50.

• Pocketware
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-11 21:25

Pocketware

Ben nu geswitcht naar analoge tv... Kan dan tenminste een programma bekijken en vooral beluisteren zonder haperingen.

Begin van de avond ging het nog wel, maar nu is het een en al stotteren/missend geluid en artifacts.

Meer mensen deze ervaring? Denk er sterk aan om maar een jaartje naar Ziggo te gaan voor de tv.

• webmasternick
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:48
quote:
Pocketware schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:40:
Ben nu geswitcht naar analoge tv... Kan dan tenminste een programma bekijken en vooral beluisteren zonder haperingen.

Begin van de avond ging het nog wel, maar nu is het een en al stotteren/missend geluid en artifacts.

Meer mensen deze ervaring? Denk er sterk aan om maar een jaartje naar Ziggo te gaan voor de tv.
Ik ervaar hetzelfde in Almere. Oude box hapert heel erg, veel meer dan voorheen. Nieuwe box hapert niet, maar heeft vaak blokjes op wisselende plekken in beeld. Door het nieuwe platform krijgt de wijkcentrale veel meer kuren, vermoed ik. Hopelijk gaan ze nu ook wat aan die wijkcentrale problemen doen. Er missen af en toe gewoon datapakketjes vermoed ik. Oude box ging haperen, nieuwe box gaat er wat beter mee om en laat alleen blokjes zien.

In mijn ogen is dit probleem net zo fundamenteel als het probleem met opnemen!

webmasternick wijzigde deze reactie 23-08-2017 08:12 (4%)

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:54
quote:
bvsteyn schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:42:
[...]

Iemand al een leuk idee wat te doen met de oude box? ;)
De oude box zal gewoon terug moeten naar Tweak.

• Alfie104
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-11 15:07
quote:
scrappy.doo schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:25:
[...]

Lees jij de mails van Tweak wel?

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:54
quote:
Alfie104 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Ja hoor. Ik heb alleen al een tijdje geen Sparql meer. Zit gelukkig bij Ziggo voor de TV zodat al deze ellende mij bespaart blijft.

• Arjantje72
quote:
[...]

Dus niet.
quote:
[...]

stukje uit de tweakmail

Met de nieuwe ontvanger zetten wij een belangrijke stap richting de toekomst van televisie. Je oude Sparql Box wordt onbruikbaar en werkt niet meer in de nieuwe situatie. Alle ontvangers van het type M12 of M15 mogen worden aangeboden bij een afvaldepot of op andere wijze worden weggegooid; wij hoeven deze boxen niet retour te ontvangen.

dus kunnen we die gebruiken voor een ander project
winter is coming dus dan kan het wel nu nog zo veel mogelijk genieten van de zon

• TurboTon1973
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-11 20:01
quote:
Alfie104 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Ik krijg helemaal geen mails van Tweak. Behalve dan factuur en wanneer ze gaan incasseren.

Wat dat betreft zou de communicatie van Tweak wel kunnen verbeteren. Internetverbinding is gewoon goed. Zeker sinds ik de fritzbox heb. Geen telefoontje gemist. Althans op de momenten dat ik thuis was.
quote:
[...]

Ja en nee, kijkende naar fotografie (mijn hobby) dan wordt in principe elke digitale foto verscherpt, bij de wat duurdere camera's kan je de gradatie vooraf instellen, daarnaast als de foto niet op je scherm past (vwb het aantal pixels) dan gebeurd dit tijdens de weergave (oversampling) . Ik weet niet wat de resolutie van een studio camera is, maar ook deze heeft last van focus en scherpte diepte. Kan je nu goed zien bij de nieuwslezer van NPO1. Nieuwslezer scherp, achtergrond vervaagd.
Blijft staan dat, zoals @Aaargh! ook al aangeeft, het échte probleem dus de softere streams is. Daar doen die studiocamera's en de rest van de productiestraat in Hilversum helemaal niets aan af. De originele streams uit de Mediagateway, die Tweak eerst aanbood in eigen gebied, zijn gewoon zoals 'Hilversum' ze 'bedoeld' heeft, met zo veel mogelijk detail er nog in.

Daar gaat jouw verscherping helemaal niets aan af doen.

Om in jouw fotografie vergelijking te blijven: Jij schiet idealiter ook in RAW, gaat de foto dan bewerken en slaat hem op in .jpeg wanneer je hem op internet wil uploaden of aan anderen wil geven. Wat bij KPN lijkt te gebeuren, is een stream pakken die reeds h.264 is (of in het fotogeval .jpg), daar bewerkingen op doen en dan wéér in .jpg opslaan met wéér een andere kwaliteit en andere parameters.

Als jij die 'dubbele jpg' nog een keer in photoshop zou openen en er nog een keer een verscherping overheen doen, dan krijg jij nooit meer hetzelfde detail als toen je de foto nog in raw formaat had of na de eerste keer opslaan in .jpg.

Het resultaat is dus een flink verlies aan detail. Op het eerste gezicht kan het nog best redelijk scherp over komen en de gemiddelde kijker zal het waarschijnlijk worst zijn, maar dat het slechter is geworden, is zeker.

eymey wijzigde deze reactie 23-08-2017 10:08 (6%)

ik heb volgens mij de originele url gevonden waar we live tv kunnen kijken wat meteen bevestigt waar het pakket nu loopt

http://twk.solocoo.tv/

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21-11 11:26
doet deze het wel ?

• SamPatterson
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:08

• SamPatterson
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:08
Wat wel extreem handig is [ahum hum] is dat elke keer als je het browservenster met Sparql sluit je opnieuw een koppelcode moet genereren. Zeer praktisch als je elders in Nederland bent (of dichter bij huis, gewoon in een andere kamer van het huis) en steeds via je Amino box een koppelcode moet genereren.
Kom op tweak! Dat moet beter kunnen.
quote:
Mr-D. schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:33:
ik heb volgens mij de originele url gevonden waar we live tv kunnen kijken wat meteen bevestigt waar het pakket nu loopt

http://twk.solocoo.tv/
Die bevestiging had ik al binnen 10 minuten na het aansluiten van de box, want bij de systeem info zie je de naam ook terug komen in de middleware omgeving waarbinnen de box draait.

Maar wel goed gevonden! ;)

• Flevoboy63
quote:
scrappy.doo schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:45:
[...]

Ja hoor. Ik heb alleen al een tijdje geen Sparql meer. Zit gelukkig bij Ziggo voor de TV zodat al deze ellende mij bespaart blijft.
Ziggo is waardeloos als je 4 boxen in huis wil hebben. Zij gaan niet verder dan twee extra boxen. Daarbij moet je 4 kabels door je huis trekken vanaf de horizon box, welke bij de meeste mensen in de huiskamer staat. Geen optie dus!
Lol.

Wat mij ook opvalt is dat mijn Ipad op ios 10 de entone niet ziet en een iPhone op ios 8 wel,niet dat ik er iets mee kan maar toch

En de streams van de xxx zenders is de kwaliteit ook niet meer wat deze was 😒
quote:
eymey schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Die bevestiging had ik al binnen 10 minuten na het aansluiten van de box, want bij de systeem info zie je de naam ook terug komen in de middleware omgeving waarbinnen de box draait.

Maar wel goed gevonden! ;)

Pagina: 1 ... 62 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*