Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:17:

Krijgen we nou dan toch KPN tv streams in plaats van Tweak's eigen aanvoer?
Zie in topic 'LEDE met Xs4all IPTV: Sommige zenders haperen' dat bijvoorbeeld
AMC daar Multicast Group IP adres 224.0.252.103 heeft, en Cartoon Network 224.0.252.119.
Da's beide hetzelfde als hier bij Tweak/ Sparql op het nieuwe platfom. Hmmm........
Ik hoopte eigenlijk dat ze wel de eigen aanvoer zouden blijven gebruiken.
Hoop dat ik het verkeerd begrijp...of zie...of zooo...
Toevallig heb ik gisteravond ook even zitten spelen (Almere, eigen netwerk van Tweak).
De Fritz!box heeft op
http://fritz.box/support.lua een handige packet trace functie. Hij maakt onder water met tcpdump/t-shark achtige tool een packet trace op een bepaalde netwerk interface en je browser kan die dan 'streaming' downloaden. Best handig

Hoef je niet met port mirror op een switch of andere tools aan de gang .
Eerst even in de wirwar aan interfaces gezocht op welke interface de IPTV streams zichtbaar zouden moeten zijn, met Sparql box direct op LAN4 van de Fritz.
Dat kan o.a. op het vcc0 interface (WAN), waarbij je ook je internetverkeer tegen kan komen. Of (in mijn geval) op eth2.
NPO 1 lijkt op 224.0.251.124 te zitten. NPO 2 op 224.0.251.125. Beiden source 213.75.167.6
Dat lijkt inderdaad wel 'verdacht veel' op KPN. Ook kan VLC er geen kaas van maken als ik de streams 'raw' opsla. Het 'goede' nieuws is wel dat de streams rond de 12 Mbit/s zijn. In KPN termen dus "HD glas".
Maar het zou wel verrekte jammer zijn als Tweak helemaal af zou stappen van het pakketje 'ongecodeerde' streams. ALS ik Sparql houd (wat eigenlijk al m'n intentie was mits ze de pijnpunten met de Amino box nog even oplossen), zou ik die streams namelijk actiever willen gaan gebruiken voor TVHeadend, ipv. Ziggo.
Anderzijds: Misschien is het nog te vroeg om conclusies te trekken. Aangezien er sowieso nog ruwe kantjes zitten aan de zenderlijst, zoals geen HD-versies waar er wel HD-versies zouden moeten zijn, zenders waar je helemaaal niet op bent geabonneerd, etc., zijn ze wellicht nog niet helemaal klaar met alles goed configureren.
Maar ja, Anderzijds-2 kan het natuurlijk ook zo zijn dat het met het nieuwe platform administratief niet meer te doen is om onderscheid te maken tussen de 'gebieden' van Tweak en zou het me dus niet verbazen als ze nu ook in de eigen gebieden daarom dezelfde streams gebruiken.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.