Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Ziggo is waardeloos als je 4 boxen in huis wil hebben. Zij gaan niet verder dan twee extra boxen. Daarbij moet je 4 kabels door je huis trekken vanaf de horizon box, welke bij de meeste mensen in de huiskamer staat. Geen optie dus!
Hmm, dat laatste hangt er natuurlijk helemala van af of je de Horizonbox ook als de centrale modem/router gebruikt.

Bij m'n ouders hangt er gewoon nog een simpel Docsis 3 modem van Cisco in de meterkast, met daarachter een Fritz!box als router :). Op de Horizonbox voor zover dat kan alles uitgeschakeld wat met networking te maken heeft :P

Op dit moment hebben wij nog wel een Ziggo abbo lopen (het basis abbo) omdat we dat eerst gebruikten voor TV (en ik nog geen simpel bruikbaar alternatief heb uitgerold voor het radio luisteren). Maar ja, alleen maar NPO 1, 2 en 3 in HD voor 19 euro per maand is wel een beetje karig .

Hier geldt gewoon dat we Ziggo te duur vinden voor alleen maar TV kijken. Om de rest van de zenders ook in HD te krijgen zitten we al op een goede 23 euro per maand en dan krijg je de meest basale mediabox zonder enige functies qua pauzeren. CI+ is hier nog geen optie (geen TV met CI+ ).

Wil je Horizon, dan zit je zonder internet al op 34 euro per maand.

Ondanks alle nadelen en wat er nog beter moet, vind ik Sparql Lite, ooit evt. uitgebreid naar Basic + opnemen, dan veel meer waar voor z'n geld bieden. Zelfs al zouden de streams definitief KPN blijven.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
SamPatterson schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:48:
Wat wel extreem handig is [ahum hum] is dat elke keer als je het browservenster met Sparql sluit je opnieuw een koppelcode moet genereren. Zeer praktisch als je elders in Nederland bent (of dichter bij huis, gewoon in een andere kamer van het huis) en steeds via je Amino box een koppelcode moet genereren.
Kom op tweak! Dat moet beter kunnen.
Erg irritant inderdaad, gelukkig is dit niet het geval met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Hmm, dat laatste hangt er natuurlijk helemala van af of je de Horizonbox ook als de centrale modem/router gebruikt.

Bij m'n ouders hangt er gewoon nog een simpel Docsis 3 modem van Cisco in de meterkast, met daarachter een Fritz!box als router :). Op de Horizonbox voor zover dat kan alles uitgeschakeld wat met networking te maken heeft :P

Op dit moment hebben wij nog wel een Ziggo abbo lopen (het basis abbo) omdat we dat eerst gebruikten voor TV (en ik nog geen simpel bruikbaar alternatief heb uitgerold voor het radio luisteren). Maar ja, alleen maar NPO 1, 2 en 3 in HD voor 19 euro per maand is wel een beetje karig .

Hier geldt gewoon dat we Ziggo te duur vinden voor alleen maar TV kijken. Om de rest van de zenders ook in HD te krijgen zitten we al op een goede 23 euro per maand en dan krijg je de meest basale mediabox zonder enige functies qua pauzeren. CI+ is hier nog geen optie (geen TV met CI+ ).

Wil je Horizon, dan zit je zonder internet al op 34 euro per maand.

Ondanks alle nadelen en wat er nog beter moet, vind ik Sparql Lite, ooit evt. uitgebreid naar Basic + opnemen, dan veel meer waar voor z'n geld bieden. Zelfs al zouden de streams definitief KPN blijven.
De horizon box staat niet toe dat je de extra boxen aansluit via een switch of router. Dus alle extra boxen moeten via de horizon box en dat is in mijn geval niet praktisch. Dus zeker geen Ziggo meer in huis halen hier. Maar ook zij hebben te maken met vastlopers op de extra boxen. Daarom ben ik daar weggegaan.

Ps. Voor internet heb je gelijk, kun je alles uitschakelen, maar voor tv is een ander verhaal, dat kan niet via een router of switch.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goed nieuws,

De Amino staat in de database van de Harmony en werkt tot nog toe perfect.

nog niet alles gecontroleerd maar dacht eerst maar even delen met jullie

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Mr-D. schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:09:
En de streams van de xxx zenders is de kwaliteit ook niet meer wat deze was 😒
Wat moet je met XXX zenders als je 1000Mbit internet hebt ? Ik zet gewoon speedtest.net aan als ik wil fappen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:59:
Goed nieuws,

De Amino staat in de database van de Harmony en werkt tot nog toe perfect.

nog niet alles gecontroleerd maar dacht eerst maar even delen met jullie
Haha, Mr D. dat had ik gisteren ook al gedeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

De horizon box staat niet toe dat je de extra boxen aansluit via een switch of router. Dus alle extra boxen moeten via de horizon box en dat is in mijn geval niet praktisch. Dus zeker geen Ziggo meer in huis halen hier. Maar ook zij hebben te maken met vastlopers op de extra boxen. Daarom ben ik daar weggegaan.

Ps. Voor internet heb je gelijk, kun je alles uitschakelen, maar voor tv is een ander verhaal, dat kan niet via een router of switch.
Aha.... (offtopic)... ik dacht dat die Horizon boxen ook onderling een netwerkje konden vormen via MoCa (via de coax).

Overigens, m'n ouders hebbn ook vrij vaak vastlopers (met maar 1 Horizon, rest van hun TV's doet het gewoon met het basispakket). Ziggo is ook écht niet zaligmakend.

Wat mij betreft, als Tweak het pauzeren nog fixt en de boel nog wat stabieler maakt, denk ik dat we gewoon lekker de TV hier houden.

Overigens hier, behalve de initiele vastloper afgelopen woensdagavond, nog geen enkele crash gehad op de Amino.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 23-08-2017 13:37 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Mr-D. schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:33:
ik heb volgens mij de originele url gevonden waar we live tv kunnen kijken wat meteen bevestigt waar het pakket nu loopt

http://twk.solocoo.tv/
kun je hier wel al je zenders van je pakket bekijken of is het hier net zoals in app gelimiteerd?

kreeg net van tweak reactie op dat niet alle zenders beschikbaar zijn in de app ze zeggen nog steeds dat het zo blijft. en dus niet alles beschikbaar komt maar dan snap ik niet waarom ze de rest wel in de app laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hjvg schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:38:
[...]
ze zeggen nog steeds dat het zo blijft. en dus niet alles beschikbaar komt maar dan snap ik niet waarom ze de rest wel in de app laten zien
Klinkt als een rechten kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:32:
[...]

Aha.... (offtopic)... ik dacht dat die Horizon boxen ook onderling een netwerkje konden vormen via MoCa (via de coax).

Overigens, m'n ouders hebbn ook vrij vaak vastlopers (met maar 1 Horizon, rest van hun TV's doet het gewoon met het basispakket). Ziggo is ook écht niet zaligmakend.

Wat mij betreft, als Tweak het pauzeren nog fixt en de boel nog wat stabieler maakt, denk ik dat we gewoon lekker de TV hier houden.

Overigens hier, behalve de initiele vastloper afgelopen woensdagavond, nog geen enkele crash gehad op de Amino.
Ben ik met je eens. Gezien de prijs/kwaliteit zitten wij bij Tweak best redelijk. Tenminste als de zakjes met de nieuwe box op orde komen.

Ziggo is ook niet alles inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Na het doorspitten van de laatste ruim 800 posts in dit topic (niet het gehele topic, excuses, dat zijn wel érg veel posts ;) ) en een topicsearch blijf ik toch met een vraagje zitten.
Ik overweeg namelijk om Tweak, internet-only, in de 1Gbit variant aan te sluiten in Leeuwarden.
Eigen apparatuur dus daar.

Waar ik benieuwd naar ben is de standaard door Tweak geleverde apparatuur en het gebruik van een eigen router.
Wat ik namelijk zie, en wat vrij standaard is, is het toepassen van DMZ of 'exposed host' in de router.
Maar wat ik het liefst wil is de Tweak router in bridge modus zetten, of niet gebruiken.
Dit zonder gebruik te maken van VLAN instellingen in de eigen router (of hier noodzaak voor te hebben)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een zyxel krijgt (denk het niet) kan je con current wan gebruiken en bin een Fritz idd een dmz toepassing en beter is toch vlan gebruiken als je je eigen spullen wilt gebruiken maar letop de glasvezel gaat direct in de Fritz dus dat kan voor jou een uitdaging worden
carnager schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:40:
Na het doorspitten van de laatste ruim 800 posts in dit topic (niet het gehele topic, excuses, dat zijn wel érg veel posts ;) ) en een topicsearch blijf ik toch met een vraagje zitten.
Ik overweeg namelijk om Tweak, internet-only, in de 1Gbit variant aan te sluiten in Leeuwarden.
Eigen apparatuur dus daar.

Waar ik benieuwd naar ben is de standaard door Tweak geleverde apparatuur en het gebruik van een eigen router.
Wat ik namelijk zie, en wat vrij standaard is, is het toepassen van DMZ of 'exposed host' in de router.
Maar wat ik het liefst wil is de Tweak router in bridge modus zetten, of niet gebruiken.
Dit zonder gebruik te maken van VLAN instellingen in de eigen router (of hier noodzaak voor te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Je kan 'm gewoon in de doos laten zitten.
Waarom geen gebruik maken van VLAN instellingen in de router :?

De binnenkomende verbinding heeft alleen maar VLAN tagged verkeer, dus je zal altijd iets met VLAN's moeten. Het is ook triviaal om dit in te stellen. Klinkt een beetje als een X-Y probleem. Wat wil je precies bereiken ?

[ Voor 11% gewijzigd door Aaargh! op 23-08-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste zal lastig zijn.

De nu door Tweak standaard geleverde Fritz!box 5490 doet geen bridge mode. de DMZ/Exposed Host feature is echter wel veelomvattend, dus daar moet je een eind mee komen.

Gebruik van een eigen router gaat alleen als je met VLAN instellingen wil werken, of je moet eerst een managed ssitch aansluiten, klein VLAN groepje aanmaken zodat je VLAN34 untagged aan je router kan doorgeven.

Verder, zoals mijn snellere voorganger ook aangeeft: Tegenwoordig gaat de Fritz!box direct met een glasvezel-patchkabel de FTU in. Je zal dus sowieso eigen apparatuur moeten gebruiken die compatible is met deze glasvezel connector (al dan niet via een juiste SFTP module).

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 23-08-2017 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Een mediaconverter van tp-link werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ff overheen gelezen zo is dit forum dood en als nu een uur niet kijkt........
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Haha, Mr D. dat had ik gisteren ook al gedeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee net ff ingelogd ,
zelfde zenders als de app
live TV werkt bij mij niet in IE en slimjet in firefox werkt het wel
hjvg schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

kun je hier wel al je zenders van je pakket bekijken of is het hier net zoals in app gelimiteerd?

kreeg net van tweak reactie op dat niet alle zenders beschikbaar zijn in de app ze zeggen nog steeds dat het zo blijft. en dus niet alles beschikbaar komt maar dan snap ik niet waarom ze de rest wel in de app laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:06:
[...]
Blijft staan dat, zoals @Aaargh! ook al aangeeft, het échte probleem dus de softere streams is. Daar doen die studiocamera's en de rest van de productiestraat in Hilversum helemaal niets aan af. De originele streams uit de Mediagateway, die Tweak eerst aanbood in eigen gebied, zijn gewoon zoals 'Hilversum' ze 'bedoeld' heeft, met zo veel mogelijk detail er nog in.
Is duidelijk, maar KPN encodeerde in het verleden hun zogenaamde HD streams om op een bitrate uit te komen van rond 8Mbit/s. Verlies van kwaliteit (met name actifacten?) is me dan duidelijk.
De huidige (Amino) Tweak streams (HD) lijken ongeveer 12~14Mbit/s te zijn, de vraag is dus, wordt er dan opnieuw "encoded" of slechts opnieuw versleuteld, het laatste gaat (denk ik) niet samen met een verlies in kwaliteit.
eymey schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:06:
[...]
Wat bij KPN lijkt te gebeuren, is een stream pakken die reeds h.264 is (of in het fotogeval .jpg), daar bewerkingen op doen en dan wéér in .jpg opslaan met wéér een andere kwaliteit en andere parameters.
Wat je aangeeft zou kunnen, ik snap alleen niet helemaal waarom ze dat zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hans_18T schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:09:
[...]
Wat je aangeeft zou kunnen, ik snap alleen niet helemaal waarom ze dat zouden doen.
Het is KPN, dus het meest voor de hand liggende antwoord is incompetentie.

Andere mogelijkheid is dat de crappy STB's van KPN de standaard stream niet begrijpen. Niet elke H.264 stream is namelijk gelijk. Er zijn diverse profielen en opties die optioneel ondersteund worden. Als een stream geëncodeerd is met zo'n optie aan en de STB snapt die optie niet dan moet je dus transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-08 12:23

T_M

Ik heb een paar dagen geleden een Tweak-internet-en-telefoon-only-abonnement aangevraagd na enig heen-en-weer contact met de helpdesk (overigens erg behulpzaam - nogal verrassend na ervaringen met andere providers).

Mij is verteld dat ze standaard bij glasvezel de Fritz!box 5490 leveren, en dat deze niet in bridge modus gezet kan worden. Ik heb niet gevraagd naar DMZ-achtige zaken (dat zal wel gewoon kunnen), maar belangrijk is wel dat deze op de FTU wordt aangesloten met een glasvezel-patch-kabel. De Fritz!box vervangen kan dus alleen als de nieuwe router ook eenzelfde glasvezel-aansluiting heeft (of als je zelf ook een NTU aanschaft).

De helpdesk vertelde mij dat ik, na het aanvragen, bij het bevestigen van het contract kan aangeven dat ik een "gewone" NTU/mediaconverter + ZyXEL-router wil ontvangen om de opties open te houden. Daarnaast is de ZyXEL-router ook in bridge/modem only mode te zetten.

De ZyXEL VMG8324-B10A is wel een iets ouder model dan de Fritz!box, maar alleen in bridge mode (of als je hem vervangt) zal dat niet veel verschil maken, ga ik van uit.

Levering voor mij volgt nog, maar ook bij het maken van de monteurafspraak is nog eens bevestigd dat de monteur een ZyXEL-router meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36
Ook ik ben erg ontevreden met de 1080i ipv 1080p, dat is echt wel te zien op een grotere tv. Kleinere tv boven zie je het verschil nauwelijks.

Niet alleen door je favorieten kunnen zappen op de normale manier is echt onacceptabel.

Ondertitels (ik wil wel eens in bed met laag volume kijken) alleen mogelijk via teletekst: superlelijk...... BBC helemaal geen subtitles (had ik voorheen bij UPC wel!)

Wel meerdere zenders AC3-geluid, maar heb nog niet gevonden hoe zelf te kiezen....

Harmony werkt prima, maar voor mensen die er geen een hebben is dit wel een terugval dat de ab niet ook de tv kan bedienen.

Communicatie is ook slecht, gelukkig is er nog een mailtje gekomen maar heb meer het gevoel dat dat is vanwege dat gezeik hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58

Pocketware

Pocketware schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:40:
Ben nu geswitcht naar analoge tv... Kan dan tenminste een programma bekijken en vooral beluisteren zonder haperingen.

Begin van de avond ging het nog wel, maar nu is het een en al stotteren/missend geluid en artifacts.

Meer mensen deze ervaring? Denk er sterk aan om maar een jaartje naar Ziggo te gaan voor de tv.
Vanavond een aantal analyses gedaan en instellingen in de EdgeRouter PoE (firmware v1.9.7+hotfix.2) aangepast.

Het lijkt erop dat de TV verstoringen veroorzaakt worden door de Traffic Analysis (Deep Packet Inspection) die op Enabled stond. Na het uitzetten 10 minuten zonder issues kunnen kijken. Na weer aanzetten binnen een minuut weer issues. Weer uit; en weer ongestoord kunnen kijken.

Ook op het forum van ubnt wordt melding gemaakt van UDP issues met Traffic Analysis enabled --> https://community.ubnt.co...-Lite/td-p/1343012/page/4

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Ik heb nooit problemen gehad met tv kijken ( KPN netwerk, oude boxen nog), maar zit nu tv te kijken en heel vaak dat het beeld een seconde zwart wordt.
Nog nooit meegemaakt, wel vreemd/toevallig. Hopelijk begint het verhaal niet opnieuw van testen, testen enz.

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Aaargh! schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:27:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:38
gister avond thuis probeert
werkt ook niet om TV te kijken in chrome

[ Voor 5% gewijzigd door mrBrainY op 24-08-2017 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aaargh! schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:27:
[...]

Andere mogelijkheid is dat de crappy STB's van KPN de standaard stream niet begrijpen. Niet elke H.264 stream is namelijk gelijk. Er zijn diverse profielen en opties die optioneel ondersteund worden. Als een stream geëncodeerd is met zo'n optie aan en de STB snapt die optie niet dan moet je dus transcoden.
Moah, de KPN STB's zijn krachtig genoeg, zeker hun nieuwe 4k settopbox.

Verder zou ik niet zo heel hard 'incompetentie' willen roepen. Ik ken genoeg mensen die KPN hebben en waar ik vaak genoeg met de STB heb mogen spelen, en ik denk dat juist van alle IPTV providers, KPN het meest 'volwssen' product heeft staan. Settopboxen reageren gewoon snel, functionaliteit 'werkt' gewoon, etc.

Als Tweak dit aanbod niet had gehad, had ik waarschijnlijk ook gewoon nog bij KPN gezeten.

En die streams? Tsja, het grootste probleem is gewoon hun DSL legacy, waardoor ze zijn begonnen met lage bitrate streams.

Overigens, die "HD Glas" streams, die Tweak nu dus ook gebruikt, verschillen ook weer niet zo heel veel met de streams die Tweak aanbiedt. Ik heb ze eens naast elkaar gehad op dezelfde output (dus oude box ook -i), zelfde TV, zelfde beeldinstellingen. En hier is het verschil iig niet heel groot. Maar het is er wel.

De vraag is ook welke provider het beter doet. Ziggo wordt ook steeds minder, want ook daar gaat men steeds meer de bitrate knijpen omdat ze gewoonweg te veel zenders willen aanbieden en ook nog steeds meer down- en upstream kanalen nodig hebben.

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:54:
[...]

Moah, de KPN STB's zijn krachtig genoeg, zeker hun nieuwe 4k settopbox.
Het gaat er niet om hoeveel CPU power ze hebben, dat soort STB's gebruikt een hardwarematige H.264 decoder en als die niet de juiste features implementeert dan maakt het niet uit hoe krachtige de STB is.
Verder zou ik niet zo heel hard 'incompetentie' willen roepen. Ik ken genoeg mensen die KPN hebben en waar ik vaak genoeg met de STB heb mogen spelen, en ik denk dat juist van alle IPTV providers, KPN het meest 'volwssen' product heeft staan. Settopboxen reageren gewoon snel, functionaliteit 'werkt' gewoon, etc.
Het werkt misschien, maar wat ze aanbieden is wel een ontzettend knullige oplossing, PPPoE, een 'experiabox' die er altijd tussen moet zitten, re-encoden van de streams, etc.
Als Tweak dit aanbod niet had gehad, had ik waarschijnlijk ook gewoon nog bij KPN gezeten.
Het grootste probleem met KPN is dat ze helemaal niks van Internet snappen. En dan bedoel ik niet de technische kant, ik bedoel dat het bedrijf voor een groot deel bestaat uit oude mannetjes uit de PTT tijd die nog het liefst alleen analoge telefoonlijnen zou verkopen. Het hele internet-gebeuren gaat een beetje aan ze voorbij, ze leven niet echt in het internet tijdperk. Dit blijkt uit alles wat ze doen, zie b.v. het stopzetten van de uitrol van glasvezel.

Tweak doet het ook niet altijd perfect, maar ze proberen tenminste een zo goed mogelijk product neer te zetten.
En die streams? Tsja, het grootste probleem is gewoon hun DSL legacy, waardoor ze zijn begonnen met lage bitrate streams.
Maar dat betekend niet dat ze bij de uitrol van glas ook gebruik moesten maken van die streams. ze hadden er vanaf dag 1 betere streams naast kunnen zetten. Dat deden ze niet omdat het ze geen zak interesseert. KPN probeert niet een zo goed mogelijk product neer te zetten, ze proberen een zo winstgevend mogelijk product neer te zetten.
Overigens, die "HD Glas" streams, die Tweak nu dus ook gebruikt, verschillen ook weer niet zo heel veel met de streams die Tweak aanbiedt. Ik heb ze eens naast elkaar gehad op dezelfde output (dus oude box ook -i), zelfde TV, zelfde beeldinstellingen. En hier is het verschil iig niet heel groot. Maar het is er wel.
Tja, het ligt natuurlijk aan een aantal factoren. Op een kleine TV valt het minder op (ooit beweerde KPN dat hun streams geschik waren voor TV van maximaal 32 inch) en niet iedereen is hier even gevoelig voor. Mijn ouders b.v. kijken naar de afgrijselijk slechte streams van Canal Digitaal via satelliet en hebben hier geen enkel probleem mee.

Overigens was niet alleen de beeldkwaliteit een probleem bij KPN, ze stripten b.v. ook de 5.1 audio uit de streams waardoor je alleen stereo geluid had.
De vraag is ook welke provider het beter doet. Ziggo wordt ook steeds minder, want ook daar gaat men steeds meer de bitrate knijpen omdat ze gewoonweg te veel zenders willen aanbieden en ook nog steeds meer down- en upstream kanalen nodig hebben.
Ziggo moet gewoon de stekker uit analoog trekken, dat kost namelijk schrikbarend veel bandbreedte, en hun DVB-C ook vervangen door IPTV. De basis moet gewoon een IP netwerk zijn en alleen een IP netwerk. Alle andere diensten bouw je bovenop het IP netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door Aaargh! op 24-08-2017 09:47 ]

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58

Pocketware

mrBrainY schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:47:
gister avond thuis probeert
werkt ook niet om TV te kijken in chrome
Firefox dan weer wel ;)

Ook via een andere lijn (non-Tweak) zonder opnieuw invullen van de code.

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Heb een tweede Amino in de slaapkamer en viel me op dat hij continu (ongeveer om de 30 sec) communiceert met iets, ook als ie uitstaat. Het rode lampje brandde (stby) en tegen de muur zag ik steeds de reflectie van het ethernetlampje knipperen. Ik heb geen packet inspection of iets in mijn netwerk. Iemand die weet wat die Amino 's nachts uitspookt?

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
SamPatterson schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:36:
Heb een tweede Amino in de slaapkamer en viel me op dat hij continu (ongeveer om de 30 sec) communiceert met iets, ook als ie uitstaat. Het rode lampje brandde (stby) en tegen de muur zag ik steeds de reflectie van het ethernetlampje knipperen. Ik heb geen packet inspection of iets in mijn netwerk. Iemand die weet wat die Amino 's nachts uitspookt?
Kan van alles zijn, vragen of er updates zijn voor z'n software, een algemene call home functie zodat ze bij kunnen houden welke boxen in gebruik zijn, etc.

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
SamPatterson schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:36:
Hij controleert wie er bij jou in de kast zit. (geintje)
Zowat alle apparaten die op het net zitten die blijven met elkaar communiceren.
Als je weten wilt met wie dan kun je altijd wireshark installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aaargh! schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:45:
[...]

Het gaat er niet om hoeveel CPU power ze hebben, dat soort STB's gebruikt een hardwarematige H.264 decoder en als die niet de juiste features implementeert dan maakt het niet uit hoe krachtige de STB is.

[...]

Het werkt misschien, maar wat ze aanbieden is wel een ontzettend knullige oplossing, PPPoE, een 'experiabox' die er altijd tussen moet zitten, re-encoden van de streams, etc.

[...]

Het grootste probleem met KPN is dat ze helemaal niks van Internet snappen. En dan bedoel ik niet de technische kant, ik bedoel dat het bedrijf voor een groot deel bestaat uit oude mannetjes uit de PTT tijd die nog het liefst alleen analoge telefoonlijnen zou verkopen. Het hele internet-gebeuren gaat een beetje aan ze voorbij, ze leven niet echt in het internet tijdperk. Dit blijkt uit alles wat ze doen, zie b.v. het stopzetten van de uitrol van glasvezel.

Tweak doet het ook niet altijd perfect, maar ze proberen tenminste een zo goed mogelijk product neer te zetten.

[...]

Maar dat betekend niet dat ze bij de uitrol van glas ook gebruik moesten maken van die streams. ze hadden er vanaf dag 1 betere streams naast kunnen zetten. Dat deden ze niet omdat het ze geen zak interesseert. KPN probeert niet een zo goed mogelijk product neer te zetten, ze proberen een zo winstgevend mogelijk product neer te zetten.

[...]

Tja, het ligt natuurlijk aan een aantal factoren. Op een kleine TV valt het minder op (ooit beweerde KPN dat hun streams geschik waren voor TV van maximaal 32 inch) en niet iedereen is hier even gevoelig voor. Mijn ouders b.v. kijken naar de afgrijselijk slechte streams van Canal Digitaal via satelliet en hebben hier geen enkel probleem mee.

Overigens was niet alleen de beeldkwaliteit een probleem bij KPN, ze stripten b.v. ook de 5.1 audio uit de streams waardoor je alleen stereo geluid had.

[...]

Ziggo moet gewoon de stekker uit analoog trekken, dat kost namelijk schrikbarend veel bandbreedte, en hun DVB-C ook vervangen door IPTV. De basis moet gewoon een IP netwerk zijn en alleen een IP netwerk. Alle andere diensten bouw je bovenop het IP netwerk.
KPN is een commercieel bedrijf. Dus logisch dat zij naar de kosten kijken en geen extra effort of kosten in dingen steken als dat geen absolute return on investment oplevert.

De waarheid is dat KPN zeer goed boert met het interactieve TV product, zowel over DSL als glas. Dat is wat telt voor de aandeelhouders.

Als je puur technologie-gedreven kijkt, dan geef ik je 100% gelijk. Echter, mijn blik is niet beperkt tot alleen maar de technologie, maar ook de bedrijfs-economische aspecten. Net als bij bijna alle (grote) ICT-bedrijven. Als een zekere hoeveelheid development effort of extra infrastructuurkosten niet leidt tot extra omzet, dan wordt het gewoon niet gedaan. Kortzichtig, maar de realiteit.

Alle dingen die KPN doet (PPPoE, geen betere streams naast de DSL streams, koper opwaarderen en daardoor niet verder glas uitrollen, etc.), zijn gewoon een bewuste bedrijfs-economische keuzes. Dat is heel iets anders dan "incompetentie".

Zelfde geldt overigens voor Ziggo. Ze zouden wel gek zijn om nu massaal de switch te maken naar IPTV. Dat werkt misschien voor klanten die maar 1 TV hebben en waar aan die TV toch al een mediabox hangt. Gewoon nieuwe mediabox naar binnen duwen en klaar. Maar enorm veel consumenten zitten bewust op 'de kabel' omdat ze helemaal geen extra kastje willen en gewoon de interne tuner van de TV willen gebruiken. Er bestaan (naar schatting) zelfs nog ettelijke honderdduizenden consumenten die nog steeds analoog kijken. En ik weet niet of jij concrete cijfers hebt van televisies die al ingebouwde support voor IPTV hebben, maar mijn schatting is dat dat nog geen 1% van alle TV's is. Misschien dat er her en der op beperkte schaal wordt geëxperimenteerd met smart TV's met een dedicated app van de provider, maar that's it.

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Dank voor de antwoorden. Ik heb geen aluhoedje op hoor. Vroeg me alleen af wat ie allemaal deed. Hopelijk komt in een toekomstige FW update ook een optie om die rode schijnwerper iets te dimmen. In een donkere kamer valt ie best wel op namelijk. En die ethernetlampjes uitschakelen zou ook handig zijn. Afplakken kan ook natuurlijk, wat dan weer bij de rode schijnwerper geen optie is, omdat daar het infrarood-oog achter zit.

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:56:
[...]
Alle dingen die KPN doet (PPPoE, geen betere streams naast de DSL streams, koper opwaarderen en daardoor niet verder glas uitrollen, etc.), zijn gewoon een bewuste bedrijfs-economische keuzes. Dat is heel iets anders dan "incompetentie".
Geld verdienen is een gevolg van wat je doet, maar nooit het doel. Het doel van KPN zou moeten zijn een zo goed mogelijk product leveren, en dat doen ze niet. Als KPN zo veel mogelijk geld wil verdienen zouden ze onmiddellijk moeten stoppen met al hun huidige activiteiten, een telecom provider runnen is namelijk niet de makkelijkste/beste manier om geld te verdienen, daarvoor moet je b.v. in de financiële dienstverlening zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het lukt ze aardig, ondanks wat jij ervan vindt ;). Welkom in de 'echte wereld'.
SamPatterson schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:09:
Dank voor de antwoorden. Ik heb geen aluhoedje op hoor. Vroeg me alleen af wat ie allemaal deed. Hopelijk komt in een toekomstige FW update ook een optie om die rode schijnwerper iets te dimmen. In een donkere kamer valt ie best wel op namelijk. En die ethernetlampjes uitschakelen zou ook handig zijn. Afplakken kan ook natuurlijk, wat dan weer bij de rode schijnwerper geen optie is, omdat daar het infrarood-oog achter zit.
Ik kan me voorstellen dat als je zo'n box op de slaapkamer hebt, dat die knipperende lampjes inderdaad rete irritant zijn :). Wij slapen op dit moment met een babyfoon op de slaapkamer. Dat kreng is verder fantastisch, maar door z'n knipperende felle indicatoren dus absoluut NIET voor op een slaapkamer :o

Let's hope dat het uberhaupt mogelijk is om die dingen softwarematig aan te sturen. Zeker in het geval van de netwerk interface moet de hardeware en firmware in de NIC het ook maar net ondersteunen.

Gelukkig hebben wij alleen maar de box in de huiskamer staan en is de rode "standby" indicator al bij lange na niet zo fel als de blauwe "aan" indicator.

[ Voor 88% gewijzigd door eymey op 24-08-2017 11:30 ]

• MGerrits
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb er op de ontvanger in de slaapkamer 2 stukjes zwart sporttape overheen geplakt en de ab werkt nog steeds. En bijkomend voordeel: Geen blauw of rood licht meer te zien !!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004

vr6-only

Blub Blub

Aaargh! schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Geld verdienen is een gevolg van wat je doet, maar nooit het doel. Het doel van KPN zou moeten zijn een zo goed mogelijk product leveren, en dat doen ze niet. Als KPN zo veel mogelijk geld wil verdienen zouden ze onmiddellijk moeten stoppen met al hun huidige activiteiten, een telecom provider runnen is namelijk niet de makkelijkste/beste manier om geld te verdienen, daarvoor moet je b.v. in de financiële dienstverlening zitten.
Je kunt wel ongenuanceerd wat schrijven, zoals een "echte" IT-er. Maar alle cijfers over KPN laten toch echt een hele andere trend zien.

KPN heeft gewoon een goed productportfolio. Punt. Dat jij je daar niet in kunt plaatsen, omwille van de techniek, ongenuanceerd en ongefundeerd ranten etc, doet niets af van die feiten.

Als we het over incompetentie hebben, dan zit je hier bij Tweak in ieder geval op de goede plek. Succes met de stotterende Amino's 8).

Dat ook bij KPN dingen anders en beter kunnen, doet niets af van mijn verhaal hierboven.

Grootste gemis:
* Standaardinstellingen op de IPTV ontvanger beter afstemmen, voor betere gebruikerservaring. Zoals:
- Resolutie op automatisch bijvoorbeeld (standaard 720p);
- Zenderkwaliteit (SD, HD, HD-Glas automatisch op 1 bij >Mbit bijv.).

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 24-08-2017 11:40 ]

It ain't stupid if it works!

ik heb daar een andere oplossing voor als ik klaar ben gaat er dmv een klikaan klik uit systeem alles uit
hangt nl ook nog een switch achter die geven nog meer lampjes bij mij dus gaat er gewoon bij mij de spanning af en zeker nu ik de stroomrekening binnen heb gekregen :X

[ Voor 0% gewijzigd door Mr-D. op 24-08-2017 11:44 . Reden: zoals altijd een typo ]

• Bob Loblaw
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-10-2021
Dag mensen,

Ik heb een probleem met de nieuwe Aria 6 receiver, misschien dat een van jullie mij verder kan helpen aangezien ik geen specialist ben als het neerkomt op dit soort zaken.

Ik heb het kastje een aantal dagen geleden aangesloten. Hij werkte in eerste instantie redelijk, op het feit na dat het beeld gemiddeld een keer per minuut voor een paar seconden bevriest. Dit was voor mij reden om het menu te openen en een aantal standaard dingen te proberen (resolutie aanpassen, op updates controleren, receiver een keertje opnieuw opstarten). Dit hielp niet echt en ik ben daarna weg gegaan van huis (de tv deed het nog). Vanochtend probeerde ik de tv aan te zetten, maar ik kreeg geen beeld. Ik heb geprobeerd de receiver nogmaals opnieuw op te starten en daarna ook nog een aantal keer volledig te resetten naar de fabrieksinstellingen (door de knop op de onderkant van het apparaat), maar na het restart proces wordt het beeld volledig wit, waarna de volgende boodschap verschijnt:

Idx.solocoo.tv took too long to respond.

Here are some suggestions:
- Reload this webpage later.
- Check your internet connection. Restart any router, modem, or other network devices you may be using.
- Add Opera as a permitted program in your firewall's or antivirus software's settings. If it is already a permitted program, try deleting it from the list of permitted programs and adding it again.

De apparaat reageert ook helemaal niet meer op de afstandsbediening (op het feit na dat het blauwe lampje of de receiver wel knippert als je een knop op de afstandsbediening indrukt).

Heeft iemand een suggestie wat te doen?

Bij voorbaat dank,

Bob
als je de originele tweak setup hebt dan zou ik toch tweak zelf bellen
Bob Loblaw schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:51:
Dag mensen,

Ik heb een probleem met de nieuwe Aria 6 receiver, misschien dat een van jullie mij verder kan helpen aangezien ik geen specialist ben als het neerkomt op dit soort zaken.

Ik heb het kastje een aantal dagen geleden aangesloten. Hij werkte in eerste instantie redelijk, op het feit na dat het beeld gemiddeld een keer per minuut voor een paar seconden bevriest. Dit was voor mij reden om het menu te openen en een aantal standaard dingen te proberen (resolutie aanpassen, op updates controleren, receiver een keertje opnieuw opstarten). Dit hielp niet echt en ik ben daarna weg gegaan van huis (de tv deed het nog). Vanochtend probeerde ik de tv aan te zetten, maar ik kreeg geen beeld. Ik heb geprobeerd de receiver nogmaals opnieuw op te starten en daarna ook nog een aantal keer volledig te resetten naar de fabrieksinstellingen (door de knop op de onderkant van het apparaat), maar na het restart proces wordt het beeld volledig wit, waarna de volgende boodschap verschijnt:

- Check your internet connection. Restart any router, modem, or other network devices you may be using.
- Add Opera as a permitted program in your firewall's or antivirus software's settings. If it is already a permitted program, try deleting it from the list of permitted programs and adding it again.

De apparaat reageert ook helemaal niet meer op de afstandsbediening (op het feit na dat het blauwe lampje of de receiver wel knippert als je een knop op de afstandsbediening indrukt).

Heeft iemand een suggestie wat te doen?

Bij voorbaat dank,

Bob

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
De nieuwe box is een drama, ik kijk bijna geen tv maar mijn vriendin wel.

Meerdere keren meegemaakt dat het beeld stil blijft staan, blokken door het beeld heen.
De eerste box die we hadden had dit probleem ook, toen hebben we een M12 gekregen en was het probleem opgelost.

Echter de nieuwe box gaat vrolijk weer verder met deze kuren :(
Tv is dus nog steeds een DRAMA.

Ook stoor ik me erg aan het superblauwe ledje op de voorkaant van de box.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• Aaargh!

Aaargh!

vr6-only schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Je kunt wel ongenuanceerd wat schrijven, zoals een "echte" IT-er. Maar alle cijfers over KPN laten toch echt een hele andere trend zien.
Wat voor cijfers heb je het over ? Bitrate ? Bandbreedte ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004

vr6-only

Blub Blub

Aaargh! schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Wat voor cijfers heb je het over ? Bitrate ? Bandbreedte ?
Kwartaalcijfers.

It ain't stupid if it works!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
Naast de missende functionalteit (eigen zenderlijst) en het trage zappen, 2 a 3 seconden om van kanaal te wisselen, loop het kastje nu elke paar minuten voor 2 sec. vast...

Wat een klote box zeg...

• Aaargh!

Aaargh!

En wat heb ik daar als klant aan ?

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Bob Loblaw schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:51:

Wat betreft jouw probleem, het lijkt erop dat óf het kastje geen verbinding met internet kan krijgen (controleer je bekabeling eens), óf het ding is echt dood (mislukte update van de software tijdens het installatieproces of zoiets). Ik zou zeggen, leg eens een kabel direct van je modem naar de Amino, als je tenminste een reservekabel bij de hand hebt. Dan kun je dat tenminste uitsluiten. En anders contact opnemen met Tweak, ik vermoed dat je dan een nieuwe box gaat krijgen.

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Het werkt nu ook op chrome en chromecast.
https://twk.solocoo.tv

• hjvg
ook in microsoft edge werkt het tv kijken.

echter lijkt hij een klein beetje traag voor hij de stream wil openen.

grootste gemis vind ik nog steeds dat niet alle zender beschikbaar zijn

[ Voor 11% gewijzigd door hjvg op 24-08-2017 14:12 ]

• Aaargh!

Aaargh!

livetv.sparql.nl werkt ook gewoon.

Doet het hier iig in Safari. Enige wat niet lijkt te werken is als ik op het tandwieltje rechts onderin klik, er popt een heel klein zwart vlakje op en meer doet 't nog niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Aaargh! op 24-08-2017 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
Aaargh! schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

En wat heb ik daar als klant aan ?
Dat die cijfers zeggen dat het overgrote deel van de klanten blijkbaar wel tevreden is over het product en de portfolio. Zoals VR6-only al aangeeft zijn er zeker wel missende punten (zeker voor Tweakers) maar dat is maar een heel klein deel van de klanten.
Als jij bij dat kleine deel hoort kan je een ander kiezen maar ga dan niet zeuren dat daar weer dingen niet goed zijn. Het is kiezen en er zullen altijd minpunten zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Aaargh!

Aaargh!

Barre73 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Dat die cijfers zeggen dat het overgrote deel van de klanten blijkbaar wel tevreden is over het product en de portfolio
:D
Comcast heeft ook ontzettend goede kwartaalcijfers en is het meest gehate bedrijf in de VS.

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:33
Is de kwaliteit van het beeld nu (vrijwel) exact hetzelfde als bij Kpn glasvezel en zijn er dus ook geen haperingen meer?

Verwijderd

Aaargh! schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:45:
Erg kortzichtige uitspraak. Er zijn volop mensen die (ongecodeerd) DVB-C signaal willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:19:
[...]

Erg kortzichtige uitspraak. Er zijn volop mensen die (ongecodeerd) DVB-C signaal willen hebben.
Als het aan dat soort mensen lag woonden we nog in grotten en kleedden we ons nog in berenvellen.

Er is nu eenmaal een grote groep mensen die alles wat nieuw is eng vind, meestal zijn ze gewoon te lui om iets nieuws te leren. Verandering is de enige constante, en stilstand is achteruitgang.

[ Voor 23% gewijzigd door Aaargh! op 24-08-2017 16:25 ]

el flaco schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:45:
Is de kwaliteit van het beeld nu (vrijwel) exact hetzelfde als bij Kpn glasvezel en zijn er dus ook geen haperingen meer?
Dat kan je stellen ja.

Of er geen haperingen meer zijn.... gek genoeg lijkt dat dus nog steeds te verschillen. Hier (Almere, 1325) hebben we sinds de Amino geen haperingen meer gezien. Of het moeten echt micro-haperingen of artefacten zijn. Doordat ik slechtziend ben zie ik die alleen als ik echt dichtbij de TV ga zitten (doe ik nog wel eens als ik echt iets goed wil volgen, en die keren nog niet gezien). Overigens zie ik dan ook echt alle details, ook als er dingen niet kloppen :P

Maar hierboven lees ik dat er toch mensen zijn die er nog wel last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:24
Zojuist mail van Logitech naar aanleiding van mijn case:
Aangezien ik t/m de 1e op vakantie in het buitenland ben, kan iemand checken?
Hij zou als Aria 6 te vinden moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.skywalker.com/images/Manufacturers/Logitech_Banner.jpg
Beste Meneer Philos31,

Goed nieuws!

De Amino Aria 610 staat nu in onze database, u kunt het verwijderen uit uw account en opnieuw toevoegen. Let op, u raakt wel uw favorieten kwijt die u heeft ingesteld, maar die zijn later weer toe te voegen.

Laat me weten hoe het gegaan en wij danken u hartelijk voor uw hulp in het uitbreiden van onze database.

Ga naar support.logitech.com om telefonisch contact met ons op te nemen of extra informatie te verkrijgen (Veelgestelde vragen, Forum, Handleidingen, enz.).

Met vriendelijke groet,

Claire
Logitech Customer Care

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Ik ga het vanavond proberen! :)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52333041
Philos31 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:39:

[afbeelding]
Beste Meneer Philos31,

Goed nieuws!

De Amino Aria 610 staat nu in onze database, u kunt het verwijderen uit uw account en opnieuw toevoegen. Let op, u raakt wel uw favorieten kwijt die u heeft ingesteld, maar die zijn later weer toe te voegen.

Laat me weten hoe het gegaan en wij danken u hartelijk voor uw hulp in het uitbreiden van onze database.

Ga naar support.logitech.com om telefonisch contact met ons op te nemen of extra informatie te verkrijgen (Veelgestelde vragen, Forum, Handleidingen, enz.).

Met vriendelijke groet,

Claire
Logitech Customer Care

• hjvg

[afbeelding]
Beste Meneer Philos31,

Goed nieuws!

Met vriendelijke groet,

Claire
Logitech Customer Care
klopt hij staat er in had vanmorgen voor het eerst naar mijn afstandsbediening gekeken en kon hem toen al toevoegen uit de database en alles lijkt te werken

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
Suphazone schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb in mijn bevindingen duidelijk te kennen gegeven dat dit een groot issue is voor mij. Gezien de functie werd benut in ons huishouden voor een veilige lijst voor kinderen.
Dus je bent zeker niet alleen.
hier ook een groot gemis :(

Ik had alle kids-zenders onderaan de favorietenlijst geplaatst, zo konden de jongsten (3 en 5) zelf de tv aanzetten, op 1 drukken voor Ned. 1 en vanaf daar terugzappen..
Leg maar eens uit dat ze nu voor Nick Jr. naar 401 moeten en voor Zappelin naar 4 nog wat.

Kastje is zwaar K en niet heel veel beter dan de abox. Zit serieus te overwegen om Sparql op te zeggen en TV via Ziggo af te nemen.

Ander onderwerp: https://www.ziggosport.nl...ratis-rosenborg-ajax.html
Iemand een idee of wij hier ook van kunnen profiteren? Ik zie Sparql helaas niet er tussen staan.

[ Voor 21% gewijzigd door prothello op 24-08-2017 17:07 ]

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:24
Thanks,

Goed te zien dat hij gevonden kan worden.
Had wat voeten in de aarde, ze voegen niet zomaar alles klakkeloos toe.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

mooi dat ook weer opgelost, tot nog toe werken alle knoppen die ik gebruikt heb, kan andere afstandsbediening weer de doos in

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Aaargh! schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:18:
[...]

Ik weet niet in welke droomwereld jij zit, maar in de echte wereld is geld verdienen altijd het primaire doel van elk commercieel bedrijf, ook van telecom providers. Al het andere is daaraan ondergeschikt en als blijkt dat het geen geld oplevert dan wordt het direct geschrapt. Vernieuwen is alleen maar een doel omdat het een vereiste is om klanten te krijgen en te houden. Als die klanten toch wel zouden blijven als ze niet vernieuwen dan zouden ze daar echt per direct mee stoppen.

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Wil ik ziggo sport kijken, heb ik haperend beeld.
Andere zenders hebben dit niet.
Daar gaat mijn avondje ajax kijken.
Meer mensen hier last van?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Geen toegang tot Ziggo sport totaal GO? Anders kan je 'm iig online kijken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• arjan.n
Online Ziggo Sport is betaald.
Lekker dat Tweak het niet doorgeeft bijna alle providers doen dit wel.
Blijkbaar geven ze niks om klanten.

[ Voor 19% gewijzigd door arjan.n op 24-08-2017 21:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
arjan.n schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:15:
Online Ziggo Sport is betaald.
Lekker dat Tweak het niet doorgeeft bijna alle providers doen dit wel.
Blijkbaar geven ze niks om klanten.
Ja, want het gratis doorgeven van een voetbal wedstrijd is ook echt van toegevoegde waarde voor al je klanten.

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
goldvinger schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:35:
Wil ik ziggo sport kijken, heb ik haperend beeld.
Andere zenders hebben dit niet.
Daar gaat mijn avondje ajax kijken.
Meer mensen hier last van?
Casten via de Sparql TV app een optie? Waarschijnlijk wel iets minder qua beeldkwaliteit.
Centurius schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:27:
[...]

Ja, want het gratis doorgeven van een voetbal wedstrijd is ook echt van toegevoegde waarde voor al je klanten.
Ziggo Sport Totaal is net zoals bij alle andere providers gewoon een optiepakket waar je +/- 15 euro p/m voor betaald, van gratis doorgeven is dus geen sprake.

Vrijwel alle providers waarbij je dit optiepakket afneemt, geven je ook toegang tot de Ziggo Sport Totaal Go app, jammer genoeg is Tweak is hierop helaas de uitzondering.

• arjan.n
Ziggo heeft alle providers aangeschreven dat ze vanavond ziggo sport select mochten openzetten.
Alle providers hebben hier gehoor aan gegeven maar Tweak vond het niet nodig net zoals vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
arjan.n schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:06:
Ziggo heeft alle providers aangeschreven dat ze vanavond ziggo sport select mochten openzetten.
Alle providers hebben hier gehoor aan gegeven maar Tweak vond het niet nodig net zoals vorige week.
En terecht zou niet leuk zijn. Ik betaal ervoor.
Heb je trouwens een bron bij je bewering dat alle providers zijn aangeschreven en dat alleen Tweak het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27
Arjantje72 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Die pagina bestaat helaas niet meer.
Ajax is helaas ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
scrappy.doo schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Ajax is helaas ook uitgeschakeld.
Voetbal is niet mijn ding. Ik heb het voor de F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
LoSBoL schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:41:
[...]

Vrijwel alle providers waarbij je dit optiepakket afneemt, geven je ook toegang tot de Ziggo Sport Totaal Go app, jammer genoeg is Tweak is hierop helaas de uitzondering.
Tweak is er mee bezig om dit ook te regelen.

Het is overigens ook zo dat de meeste providers het hebben omdat de KPN het sinds een half jaar ook heeft. Het is niet zo dat al die providers het afzonderlijk leveren, die liften gewoon mee op de KPN deal omdat ze KPN TV leveren met hun eigen product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gisteravond in bed ff MTV gekeken maar was weer eens een ouderwetse dia-show :(
heb ik laatste jaar niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:52
Mr-D. schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:08:
Hier ook continue haperingen op MTV en Comedy central.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TagForce schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Tweak is er mee bezig om dit ook te regelen.

Het is overigens ook zo dat de meeste providers het hebben omdat de KPN het sinds een half jaar ook heeft. Het is niet zo dat al die providers het afzonderlijk leveren, die liften gewoon mee op de KPN deal omdat ze KPN TV leveren met hun eigen product.
Ja en nee :)

Het hangt er ook een beetje van af welke "KPN deal" ze afnemen.

Wat jij noemt, mee liften op de "KPN deal", geldt voor die providers die eigenlijk gewoon echt puur het hele KPN pakket, incl. internet, TV en bellen, 'doorschuiven'. Dan kunnen ze mee liften op de overeenkomsten die KPN met de verschillende content aanbieders en zenderhuizen heeft.

Maar voor zover ik weet zijn dat dus eigenlijk alleen de KPN dochters en NLE. De rest zal zaken zoals de speciale Ziggo sport actie dus gewoon zelf in de gaten moeten houden en honoreren, netals Tweak want bv. T-mobile, Online en Fiber gebruiken ook andere platformen dan KPN.

'Vroeger' had je ook nog een vorm waarbij je reseller kon worden van alleen maar de KPN TV dienst (incl. zender overeenkomsten), maar dat is dus afgeschaft (dat was ook de reden voor Tweak om op een gegeven moment z'n eigen TV-dienst op te gaan zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Mr-D. schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:08:
Ik had dit met ziggo sport.
Ben nu formule 1 aan het kijken en ook nu zitten er haperingen in.
Even omgeschakeld naar mtv en inderdaad, ook hier haperingen.
Als de ellende maar niet van voor af aan gaat beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zal wel ff een mailtje erin schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Toch maar even gebeld
Het probleem is bekend.

Ik moet de experiabox resetten, en de aminobox resetten.
Ik twijfel of dit de oplossing is maar ik zal het vanavond maar eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
@goldvinger het gebruikelijke.. Have you tried switching it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
prothello schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:38:
@goldvinger het gebruikelijke.. Have you tried switching it off and on again?
Toch maar gelijk gedaan.
En zoals verwacht, het heeft niks geholpen. 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Meer mensen last van dat de STB opstart in SD mode, en dat je 'm nog een keer in/uit standby moet doen voordat ie weer in HD is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
goldvinger schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Ik had dit met ziggo sport.
Ben nu formule 1 aan het kijken en ook nu zitten er haperingen in.
Even omgeschakeld naar mtv en inderdaad, ook hier haperingen.
Als de ellende maar niet van voor af aan gaat beginnen.
gister avond had ik heel even voetbal gekeken op ziggo sport ik vond het niet om aan te zien 1 omdat de fps veelste laag lijkt waardoor ballen heel lang worden.
en daarnaast een party haperingen waar ik ook niet vrolijk van werd.

bij het oude kastje had ik hier nooit last van op ziggo sport

ook mooi de mail van vandaag over tv kijken op de pc word net gedaan dat je het zelfde kunt zien als op tv. ze vergeten alleen te zeggen dat je de helft van de zenders mist online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
We hopen dat je veel plezier zult beleven aan deze nieuwe mogelijkheden. De komende weken hebben we nog het een en ander voor je in petto, dus hou je mail in de gaten. Voor nu alvast een bijzonder goed weekend, en bedankt voor je vertrouwen in onze provider.
Wat zal dat zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zou als Aria 6 te vinden moeten zijn.

[afbeelding]
Beste Meneer Philos31,

Goed nieuws!

Met vriendelijke groet,

Claire
Logitech Customer Care
Dit heb ik vorige week al gedeeld hier op het forum. Je kunt namelijk via de website van Logitech de database zelf raadplegen. Zo Kwam ik er achter dat de aria 610 in de database voorkwam. Dit is de box die Tweak voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij nu ook opvalt is dat het geluid vrij zacht is tov de vorige dus probeerde het volume wat hoger te zetten maar als hij op ac3 staat reageert het volumeknop van de box zelf maar op stereo wel hdmi loopt wel via mijn versterker naar tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
Dancis schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:15:
[...]

Hier ook continue haperingen op MTV en Comedy central.
Hier ook allemaal haperingen op MTV en Comedy central inderdaad. ;(
RTL4 had dit eerst ook maar valt me op dat de laatste 2 dagen dit aardig stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Dracoz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:46:
[...]

Hier ook allemaal haperingen op MTV en Comedy central inderdaad. ;(
RTL4 had dit eerst ook maar valt me op dat de laatste 2 dagen dit aardig stabiel is.
Mailen of bellen.
Ik had gebeld en er werd mij verteld dat dit
Probleem nog niet bekend is.
Hoe meer klachten, hoe meer reden tweak heeft om dit snel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
goldvinger schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:07:
[...]

Mailen of bellen.
Ik had gebeld en er werd mij verteld dat dit
Probleem nog niet bekend is.
Hoe meer klachten, hoe meer reden tweak heeft om dit snel op te lossen.
Heb inmiddels mail verstuurd, reactie zal ik waarschijnlijk maandag pas krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:06:
Meer mensen last van dat de STB opstart in SD mode, en dat je 'm nog een keer in/uit standby moet doen voordat ie weer in HD is ?
Nee, altijd HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hier meestal ook, maar af en toe start ie in SD mode. Als je dan naar de settings gaat om de resolutie aan te passen staat ie daar gewoon op 1080p en die instelling wijzigen (naar b.v. 1080i of 720p) heeft dan ook geen enkel effect. Pas nog een keer uit en weer aan en het beeld is weer in 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal er eens op gaan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capono
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022
Met de nieuwe box geen geluid via toslink/optische uitgang naar receiver. Meer mensen hier last van? Ik heb al melding gemaakt bij Tweak (17-8), zij hebben het doorgestuurd naar Sparql. Geen reactie nog. De oude box werkte prima hiermee. Nu loopt geluid via audiouitgang van de tv naar de receiver, maar voor radio moet dan altijd tv aanstaan.

Verder geen haperingen in beeld en geluid. Had ik met de oude m12 wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik gebruik hem via een omzetter op de receiver, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo had ik het eerst ook zitten maar nu loopt alles via mijn receiver en dat werkt perfect en zeker in combinatie met de harmony lekker radio luisteren helemaal top ben ik echt blij mee maar als ik toch "moet"klagen vind ik het geluidsnivo tussen de radio en tv zo als ik eerst tv kijk en daarna radio en schrik ik wel even haha.
capono schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:00:
Met de nieuwe box geen geluid via toslink/optische uitgang naar receiver. Meer mensen hier last van? Ik heb al melding gemaakt bij Tweak (17-8), zij hebben het doorgestuurd naar Sparql. Geen reactie nog. De oude box werkte prima hiermee. Nu loopt geluid via audiouitgang van de tv naar de receiver, maar voor radio moet dan altijd tv aanstaan.

Verder geen haperingen in beeld en geluid. Had ik met de oude m12 wel eens.

[ Voor 0% gewijzigd door Mr-D. op 26-08-2017 20:00 . Reden: zoals altijd een typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 10:35
Hier ook haperingen op comedy central , weet iemand ook of de .apk voor de nieuwe app ergens te downloaden is ? De appstore van mijn nividia shield laat hem niet zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
ivarga schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:26:
Hier ook haperingen op comedy central , weet iemand ook of de .apk voor de nieuwe app ergens te downloaden is ? De appstore van mijn nividia shield laat hem niet zien
Dat wordt het apparaat zogenaamd niet ondersteund. Ik heb een apk voor je gemaakt.

https://1drv.ms/u/s!Ao3AwiEQfldvgxFXCkDre7OSctg4

[ Voor 11% gewijzigd door WhySoSerious? op 27-08-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 10:35
Thnx , WhySoSerious , super 👍
Pagina: 1 ... 63 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.