Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ikbenerweer
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18-08 15:54
Vandaag ook binnen gekregen, zappen is duidelijk trager.
De meeste zenders zien er goed uit, maar sommige zijn fletser dan voorheen of hebben inderdaad een rode tint.

Gids vind ik wel beter.
1080p kon ik gewoon instellen. (Philips tv van een jaar of 7 oud)
Blauw ledje stoort me niet, anders plakkertje erop :)
App instellen/aanmelden op de foon ging ook makkelijk,

Vanavond nog verder (be)kijken) en verder afwachten wat er nog meer wordt toegevoegd en/of verbeterd.

• hroze
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 14:03
Hier weer problemen met het opname pakket dat opnames op zwart blijven tot dat je de box helemaal reset, iemand anders ook dit probleem?

• dutchinteldude
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:20
quote:
MGerrits schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:02:
Heb gisteravond een mail gestuurd naar de servicedesk met de volgende zaken:

- max 1080i resolutie ipv 1080p
- beeld heeft erg "rode" tint
- traag zappen tussen zenders
- wel favorietenlijst maar niet als kanaallijst te gebruiken
- de (voor mij in ieder geval) veel te aanwezige blauwe led aan de voorkant.

Vanochtend mail terug dat de punten zijn doorgezet naar de Sparql engineers.
Over of en wanneer ze worden aangepast/opgelost uiteraard geen toezeggingen.

Afwachten dus.
De 1080I dien je op de box zelf handmatig om te zetten naar 1080P bij instellingen daarna is de rode tint ook weg ^^(althans bij mij)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:02
quote:
dutchinteldude schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

De 1080I dien je op de box zelf handmatig om te zetten naar 1080P bij instellingen daarna is de rode tint ook weg ^^(althans bij mij)
En juist dat gaat niet bij iedereen :)

• Timeku
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 05-09 20:07
ik heb ook 1080P. kastje werkt prima. heb er ook ziggo naast en beeld is met alle zenders veel scherper en mooier!

Wat mij wel opvalt is het geluid via HDMI mega zacht is! iemand daar al een oplossing voor?

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:07

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

quote:
Timeku schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:07:
Wat mij wel opvalt is het geluid via HDMI mega zacht is! iemand daar al een oplossing voor?
Is het niet gewoon geluid met grote dynamische range, zoals het hoort ? Als je b.v. een film kijkt en je zet het volume zo dat de stemmen hoorbaar zijn, laten explosies in de film dan je hele huiskamer trillen ? Want dat is de bedoeling.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• dutchinteldude
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14:20
quote:
ik heb ook 1080P. kastje werkt prima. heb er ook ziggo naast en beeld is met alle zenders veel scherper en mooier!

Vreemd hier prima vol geluid HDMI , toevallig niet de tv te zacht staan? of soundbar ?

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:04
Vandaag de Tweak aansluiting (Internet only) in werking. Perfecte verbinding.

Alleen de Fritz heeft m.i. erg eigenwijze instellingen. Wie weet hoe/waar ik volgende kan aanpassen (heb niets kunnen vinden):

1. Toegangscode (dus ipv de code onderop).
2. Gebruikte IP-range (dus ipv 192.168.178.x)
3. Port forwarding.

Mijn dank is groot.

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19-09 19:15
het volume balkje was bij mij maar 50% deze eerst vol uit gezet :P daarna de TV weer harder /zachter zetten
(normaal doe ik alles met logitech)
quote:
quote:
TonVH schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:18:
Vandaag de Tweak aansluiting (Internet only) in werking. Perfecte verbinding.

Alleen de Fritz heeft m.i. erg eigenwijze instellingen. Wie weet hoe/waar ik volgende kan aanpassen (heb niets kunnen vinden):

1. Toegangscode (dus ipv de code onderop).
2. Gebruikte IP-range (dus ipv 192.168.178.x)
3. Port forwarding.

Mijn dank is groot.
Voor het kunnen instellen van zaken zoals de IP-range, moet de Fritz!box waarschijnlijk eerst in advanced mode staan. Helemaal links onderin de web interface staat in het grijs je huidige view. Die stand is klikbaar, en dan kan je hem veranderen.

1. Toegangscode: Neem aan dat je hiermee je wifi bedoelt? Wireless -> Security :)
2. Gebruikte IP range: Home network -> Home network overview -> Network settings en dan bij de afdeling "IP adresses" heb je helemaal rechts onderin die sectie een knopje om het te wijzigen.
3. Port Forwarding: Internet -> Permit Access

Fritz!box heeft inderdaad een beetje een 'bijzondere' UI. Als je echt gewend bent aan die-hard ICT user interfaces met gewoon tabellen en direct toegankelijke instellingensecties, dan is dit in het begin heel irritant.

eymey wijzigde deze reactie 18-08-2017 16:24 (22%)

• Timeku
quote:
dutchinteldude schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:16:
[...]

Vreemd hier prima vol geluid HDMI , toevallig niet de tv te zacht staan? of soundbar ?
Nee erg zacht gewoon. Hdmi gaat naar mijn versterker en die gaat weer naar de TV voor beeld.
Zal is kijken dan bij de HDMI instellingen van de versterker. Zo plug en play is het bijna geen geluid en ja ik heb het kastje op zijn hardst staan ;)

ps, ik probeer nu eerst mijn 2de kastje kijken wat die doet.

Timeku wijzigde deze reactie 18-08-2017 16:49 (6%)

• Aaargh!

Aaargh!

Net bericht dat mijn Amino vanavond komt. Ik ben benieuwd...

• MetaFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:28

MetaFrame

Well... Poo came out!

Mijn tv gaf aan dat de resolutie 576i was, na een herstart via het menu pakte ie wel weer 1080p
Word het beeld een stuk beter van kan ik je vertellen, maar blijft fletsig.

I am the great Cornholio!

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
quote:
hroze schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:54:
Hier weer problemen met het opname pakket dat opnames op zwart blijven tot dat je de box helemaal reset, iemand anders ook dit probleem?
Yes had ik ook, box 1x rebooten en het werkt.

3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Domoticz on Raspberry Pi

• hjvg
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
heb de box net geďnstalleerd

nog niet heel lang tv gekeken maar vind beeld kwaliteit nog steeds goed (1080p staat bij mij wel in de opties)
uitzending vanaf begin kijken werkt goed
lijkt stuk sneller uit slaapstand te komen
app op telefoon werkt ook (helaas kan ik ziggosport nog niet op telefoon zien geeft aan dat ik geen abonnement heb. terwijl die wel aanwezig is en ook op tv werkt)

vanavond eens echt kijken en daarna mij harmony afstandsbediening maar eens instellen

FS17 server info http://des-clan.nl

• Timeku
2de kastje werkt ook foutloos. alleen ook hier zacht geluid. Merk wel dat als je op de i drukt en dan pijltje naar rrechts gaat je audio kanaal kan kiezen default is AC3 en als ik die linker kies is mijn volume een stuk harder. Oke anyway dit is dan plug en play. overigens ook 1080P op 2de kastje.

• Sjrd83
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14-09 22:00
Ik heb hem ook binnen. Live pauzeren gebruikte ik vaak maar doet het nu niet meer, 'Pauze van tv wordt niet ondersteund op het huidige opslagapparaat'. Iedereen dat?

Verder de bekende dingen. Het langzaam zappen is inderdaad wel irritant. Soms denk je dat je niet geklikt heb.

Harmony moet ik nog instellingen.

Verder vind ik het wel oké. Bij de vorige veel haperingen, nu afwachten of dat weg is.

• Tabdroid
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:57
quote:
MetaFrame schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:04:
Mijn tv gaf aan dat de resolutie 576i was, na een herstart via het menu pakte ie wel weer 1080p
Word het beeld een stuk beter van kan ik je vertellen, maar blijft fletsig.
Bij mij ook het geval, ik snapte er helemaal niets van. Wat blijkt dat als je de box eerder aanzet dan de TV (in mijn geval een LG UHD tv) dat dan de resolutie op 1080p (25 Hz) staat, zoals het hoort. Als ik echter eerst de TV aanzet en daarna de box krijg ik ook 576i en geen mogelijkheid om dat via het instelmenu beter te krijgen... Dit heb ik nooit gehad met de vorige box (M12). Maar goed, hier kan ik mee leven, alhoewel ik denk dat dit toch een bugje is..... Voorlopig tevreden met de nieuwe box, vooral het 'begin gemist' werkt uitstekend (zonder eerst een bak reclame!), gewoon met het groene knopje te starten. :)

• Nopheros
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:55
quote:
eymey schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:55:
[...]

Je hebt er alleen wat aan als je specifiek naar de gids of de zenderlijst gaat en dan op de favorieten knop drukt. Het zou een hele mooie functie kunnen zijn om ergens in te kunnen stellen dat de favorietenlijst de standaard 'zaplijst' moet worden.
Precies, iemand heeft hier echt zitten slapen, is basis functionaliteit.

Star Citizen: Vikings - Vikings Org

• Alfie104
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:58
Hier werkt de Amino uitstekend. Ik heb hem aangesloten, opgestart en daarna ben ik deze thread gaan lezen voor de ervaringen van mensen die hem al eerder hadden aangesloten. Omdat ik de laatste paar dagen weg was, juist de dagen dat er erg veel gepost is, was ik daar meer dan een half uur mee bezig ;) Daarna weer naar de box gekeken, die was inmiddels opgestart en vroeg om naam/pincode. Na het invullen kwamen er nog een paar schermen en toen was de setup voltooid en kon ik gaan testen.

Mijn eerste indruk is dat het zappen inderdaad tergend traag is, maar als je op de lijstknop drukt kun je een stuk sneller kiezen. Het beeld ziet er goed uit, wel erg "digitaal" vlekkerig, maar dat had ik bij de Abox ook. Ik kon gewoon 1080p kiezen en heb geen merkbare verkleuringen. De userinterface lijkt erg op die van de Abox, maar dan uitgebreider en met een snufje xbmc. Wat dat betreft dus geen moeite met wennen. De ab werkt erg goed, zeker vergeleken met dat onding van de Abox.

Al met al kan ik hier wel mee leven, zeker aangezien dit de eerste publieke versie is en er in de toekomst zeker nog wel dingen verbeterd zullen worden.

Nu vraag ik me alleen nog af wanneer de app voor iOS komt. Ik neem aan dat de oude app na 31 augustus niet meer werkt en de nieuwe is alleen beschikbaar voor Android. Ik heb al mijn apparaten gecheckt, maar er is er geen een waar ik de app op mag installeren. Vermoedelijk vanwege de Android versie.
quote:
Tabdroid schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:25:
[...]

Bij mij ook het geval, ik snapte er helemaal niets van. Wat blijkt dat als je de box eerder aanzet dan de TV (in mijn geval een LG UHD tv) dat dan de resolutie op 1080p (25 Hz) staat, zoals het hoort. Als ik echter eerst de TV aanzet en daarna de box krijg ik ook 576i en geen mogelijkheid om dat via het instelmenu beter te krijgen... Dit heb ik nooit gehad met de vorige box (M12). Maar goed, hier kan ik mee leven, alhoewel ik denk dat dit toch een bugje is..... Voorlopig tevreden met de nieuwe box, vooral het 'begin gemist' werkt uitstekend (zonder eerst een bak reclame!), gewoon met het groene knopje te starten. :)
Net even geprobeerd hier. Helaas werken met mijn Sony KDL-40v5500 (gewoon full hd) trucs met het ene apparaat eerder aanzetten dan het andere niet.

Maar herken wel dat het soms zou kunnen uitmaken. Wat dat betreft kan HDMI, en het protocol om alle mogelijkheden van de 'tegenpartij' te detecteren, soms raar werken.

Met mijn asrock brasswell mediacenter moest ik bv. EDID info in binary formaat ergens opslaan en als boot optie aan de Linux kernel doorgeven, anders kreeg ik überhaupt geen beeld als de box eerder opgestart was dan de TV.

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
Alfie104 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:12:
Mijn eerste indruk is dat het zappen inderdaad tergend traag is,
Hier de tegenovergestelde ervaring. Zappen lijkt stukken sneller.

• jpgmaas
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 22:03
Nieuwe amino Sparql box binnen.
Aangesloten geen problemen gehad. (abox was bij mij met opstarten een ramp)

Alles werkt gewoon en goed wel lijkt het beeld iets minder scherp, maar na wat her instellen tv kleur helderheid etc. zie ik geen verschil meer.

Ik mis ook de favorieten instellen, nu moet je al die kanalen door of het nummer onthouden, je kan ook niet meer terug sappen van net 1 achteruit naar foxsport want daar zitten nu alle radio zenders tussen, vind ik persoonlijk heel irritant zeker ook omdat je nu ook geen favorieten kan kiezen.

Sappen is traag maar niet vervelend en verwacht daar nog wel verbetering in, Gids en lijst gebruik ik bijna nooit maar ziet er redelijk uit. Pauze gebruikte ik al nooit maar werkt hier ook niet.
Afstand bediening vind ik wel beter dan de oude, maar ook weer alles op elkaar gepropt terwijl er in het boekje een mooie duidelijke staat, jammer.
Maar mijn L336 learning remote van ¤ 3,50 doet het bij deze box ook prima.

Wat ik ook mis is de i knop, bij de abox zag je dan meteen de korte beschrijving van de film, nu moet daar iets meer voor doen.
App werkt ook prima, kijken via de browser nog niet.

Verder gewoon tevreden even wennen.

Iemand al de nieuwe update (6.84) van de Frizbox uitgevoerd?

• eniux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:09
Nieuwe box is binnen en geďnstalleerd, tot nu toe eigenlijk alleen maar een goede ervaring in vergelijking met de oude abox. Werkt ook mooi samen met de nieuwe app. Het beeld lijkt iets minder scherp, maar het stottert niet meer dus die ruil maak ik graag. Zappen heb ik geen last van, zoveel tv kijk ik niet maar heb juist het gevoel dat het sneller gaat dan voorheen.

Via de nieuwe app de tv zappen vindt ik dan wel weer een hele goede toevoeging.

• Flevoboy63
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19-09 19:59
Ik lees allerlei zaken over een nieuw STB en ben mijn mail maar eens gaan checken.Ik zit namelijk al sinds 9 augustus in kroatie en ben op 10 september weer terug in Nederland. Ik kwam inderdaad een mail tegen van een week geleden dat de STB vervangen gaat worden, maar nog geen mail over de levering. Mag toch hopen dat ik de mail krijg zodat ik de levering na 10 september kan wijzigen. Want anders gaan de STB's binnen 7 dagen weer retour afzender heb ik begrepen. En ik heb er nog wel 4!

Maar gezien de vele reacties denk ik zo lng mogelijk te wachten met installeren tot de kinderziektes eruit zijn. of kan ik na 31 augustus de Abox M15 niet meer gebruiken?

Toch blijf ik het raar vinden tijdens de vakantie tot zo een omruil actie over te gaan. Wij zitten 6 weken in de zomer in kroatie. Was handigere geweest zo een omruilactie eerder aan te kondigen, dan had ik voorzorgsmaatregelen kunnen nemen. Maar goed we gaan het mee maken als wij weer op 10 september thuis zijn.

• hjvg
  • Nu online
vraag je over de app

ik mis in de app nog behoorlijk wat zenders ik kan ze wel vinden door ze op te zoeken maar deze zijn allemaal gelokt geen abbonemnet zegt hij maar deze kan ik wel op de tv zien.
onder andere de volgende zenders werken niet in de app:

alle regionale zenders
ziggo sport kanalen
fox sport alleen kanaal 1 beschikbaar volgens mij hebben we er standaard toch 3

meer mensen die deze zenders missen onder uw zenders in de app?

• eniux
Ik had de mogelijkheid om de aflevering aan te passen,maar hij wordt ook gewoon bij de buren aangeboden staat in de mail. Ik zag dit echter pas een halfuur voordat de levering kwam ( tussen 1800 en 2200 bij mij)
quote:
Flevoboy63 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:54:
Ik lees allerlei zaken over een nieuw STB en ben mijn mail maar eens gaan checken.Ik zit namelijk al sinds 9 augustus in kroatie en ben op 10 september weer terug in Nederland. Ik kwam inderdaad een mail tegen van een week geleden dat de STB vervangen gaat worden, maar nog geen mail over de levering. Mag toch hopen dat ik de mail krijg zodat ik de levering na 10 september kan wijzigen. Want anders gaan de STB's binnen 7 dagen weer retour afzender heb ik begrepen. En ik heb er nog wel 4!

Maar gezien de vele reacties denk ik zo lng mogelijk te wachten met installeren tot de kinderziektes eruit zijn. of kan ik na 31 augustus de Abox M15 niet meer gebruiken?

Toch blijf ik het raar vinden tijdens de vakantie tot zo een omruil actie over te gaan. Wij zitten 6 weken in de zomer in kroatie. Was handigere geweest zo een omruilactie eerder aan te kondigen, dan had ik voorzorgsmaatregelen kunnen nemen. Maar goed we gaan het mee maken als wij weer op 10 september thuis zijn.
Ik mis deze zenders ook. Volgens mij zijn de zenders in de app van het goedkoopste abbonement op dit moment.
quote:
hjvg schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:54:
vraag je over de app

ik mis in de app nog behoorlijk wat zenders ik kan ze wel vinden door ze op te zoeken maar deze zijn allemaal gelokt geen abbonemnet zegt hij maar deze kan ik wel op de tv zien.
onder andere de volgende zenders werken niet in de app:

alle regionale zenders
ziggo sport kanalen
fox sport alleen kanaal 1 beschikbaar volgens mij hebben we er standaard toch 3

meer mensen die deze zenders missen onder uw zenders in de app?

eniux wijzigde deze reactie 19-08-2017 10:02 (20%)

• eniux
Dubbelpost

eniux wijzigde deze reactie 19-08-2017 10:02 (98%)
Reden: Dubbelpost

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Heb je al ingelogd op de site van PostNL? Soms worden pakketten automatisch toegevoegd, als dat het geval is, kun je i.i.g. zien of er al wat onderweg is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

quote:
eniux schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Ik mis deze zenders ook. Volgens mij zijn de zenders in de app van het goedkoopste abbonement op dit moment.

[...]
Zie zenderoverzicht "online" https://sparql.nl/zenderoverzicht.html

• hjvg
  • Nu online
quote:
nu ga ik er niet vanuit dat dit al is geupdate naar het nieuwe platform aangezien ze nog niets op de website hebben geupdate over het nieuwe platform.

en de zenders staan allemaal wel in de app maar geven aan dat je het abonnement niet hebt. dus ze zijn wel online beschikbaar

• webmasternick
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
Ik heb vanmorgen de Amino box voor het eerst aangesloten. Werkt goed i.c.m. de EdgeRouter. Met behulp van de tip van Marcel van der Kruk heb ik range "224.0.0.0/16" ge-whitelist in de IGMP Proxy. Mijn EdgeRouter handleiding heb ik direct even bijgewerkt.

Box werkt heel aardig. Installatie ging heel soepel. Platform oogt inderdaad wat volwassener/completer dan vorige. Quickzap zonder de zenderlijst te openen mis ik wel.

Ik heb in eerste instantie beeld modus op 1080P gezet. Het viel mij op dat er dan een 1080p @ 25Hz signaal naar de TV wordt gestuurd. Bij de vorige box was dit 50Hz. De vorige box deed dus deinterlacing om van de 1080i bronsignalen naar 1080p te gaan. Bij 25Hz ogen de bewegingen op mijn TV was minder vloeiend. Met de box op 1080i @ 50Hz ziet het beeld er bij mij beter uit.

De rode gloed heb ik volgens mij geen last van.

webmasternick wijzigde deze reactie 19-08-2017 11:52 (3%)

• Aaargh!

Aaargh!

quote:
jpgmaas schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 01:47:
Alles werkt gewoon en goed wel lijkt het beeld iets minder scherp,
Dat idee heb ik ook, duidelijk minder scherp.

Ik krijg het gevoel dat ze de streams niet meer 1:1 doorgeven maar deze zelf opnieuw comprimeren, dat zou kunnen verklaren waarom de kwaliteit minder is. Er lijkt detail verloren te gaan.

• hjvg
  • Nu online
quote:
webmasternick schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:48:

Ik heb in eerste instantie beeld modus op 1080P gezet. Het viel mij op dat er dan een 1080p @ 25Hz signaal naar de TV wordt gestuurd. Bij de vorige box was dit 50Hz. De vorige box deed dus deinterlacing om van de 1080i bronsignalen naar 1080p te gaan. Bij 25Hz ogen de bewegingen op mijn TV was minder vloeiend. Met de box op 1080i @ 50Hz ziet het beeld er bij mij beter uit.

De rode gloed heb ik volgens mij geen last van.
hmm zal ik daar gister last van hebben gehad. heb hem ook op 1080p staan

ik had gisteren bij gebrek aan beter even hockey gekeken en nog paar minuten voetbal. kijk ik normaal bijna nooit. maar kon mij ook niet herinneren dat ik dit ooit eerder had gezien

ik had hier het idee dat ballen een soort van Tearing op trede. snelle ballen leken wel 3x zo lang te worden ze kregen zeg maar een soort van staart.

edit: ik kan niet zeggen dat ik het beeld veder minder scherp vind

hjvg wijzigde deze reactie 19-08-2017 12:10 (3%)

Mmm...Ook apart. Alleen de eerste 2 mails gehad over de komende wisseling.
Nog niks over wanneer de nieuwe boxen bezorgd zouden worden. Maar ik ben gelukkig thuis,
want ze worden nu net bezorgd. Nou, meteen maar effe aan de slag dan met een van de 2.
Kan ik mooi vergelijken. Ik ben benieuwd. :)

Een paar minuten later:
576i, 576p, 720p en 1080i. Maar geen 1080p dus bij mij.....En een aantal anderen.
Dit is dan ook eigenlijk een 32 inch/ 80 cm 'HD ready' tv van Sony. (1366x768 of zoiets)
Maar eens kijken of die op de andere wel full HD tv iets anders zegt...

Het beeld ziet er voor de rest wel prima uit trouwens. En hij reageert ook geweldig op de a.b.
Die kun je alle kanten ophouden terwijl je drukt en hij pakt het allemaal. d:)b

Euh? Discovery Science is de SD stream i.p.v. de HD stream. Echt slecht beeld bij die zender..
En op de Abox staat er wel een HD in beeld in het logo van die zender en op de Amino niet.
Nou, ook maar een mailtje die kant op sturen dan. Wat zullen ze blij zijn met al die mailtjes. >:)
Edit: Er lijken nog een aantal zenders niet in HD te zijn die het op de Abox wel zijn.....

Oowjaa, onder op de doos staat ook nog: Flash 256 MB en RAM 1 GB
Hebben ze blijkbaar dus niks minder van gemaakt. Valt me alweer mee. ;)

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 19-08-2017 22:28 (71%)

• Aaargh!

Aaargh!

Ook jammer dat de STB niet op 2160p kan terwijl de hardware dit zou moeten kunnen. Ik snap dat er nog geen UHD kanalen zijn, maar zou wel fijn zijn als de GUI op z'n minst in 4k was.

• Eek!
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12:51
1 van de 2 boxen vervangen;

- Alleen een keuze voor 1080i, wellicht zit dit in verschillende firmware versies?
- Beeld blijft zwart na het doorlopen van de setup, wel TV-gids info.

Aangezien ik een Edgerouter X SFP gebruik en de Zyxel helemaal niet meer gebruik heb ik het idee dat dit laatste probleem aan de IGMP instellingen kan liggen, zoals anderen al hebben aangegeven moesten ook zei iets aan de upstream / downstream toevoegen.

Hierbij mijn instellingen die prima werkten met de oude STB's:

igmp-proxy {
interface eth5.4 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role upstream
threshold 1
}
interface eth5.34 {
role disabled
threshold 1
}
interface switch0.40 {
role downstream
threshold 1
whitelist 225.0.71.0/24
whitelist 239.0.0.0/8
whitelist 224.0.0.0/16
}
}

Iemand die een werkende set instellingen kan delen voor de nieuwe STB's i.c.m. een EdgeRouter?

Voorlopig maar weer de oude box terug geplaatst, wellicht dat ik over een week met nieuwere firmware / betere IGMP settings / werkende Harmony AB meer succes heb.

Eek! wijzigde deze reactie 19-08-2017 13:31 (7%)

Lees even terug je moet nog een IP whitelisten in je imgp proxy
quote:
Eek! schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:29:
1 van de 2 boxen vervangen;

- Alleen een keuze voor 1080i, wellicht zit dit in verschillende firmware versies?
- Beeld blijft zwart na het doorlopen van de setup, wel TV-gids info.

Aangezien ik een Edgerouter X SFP gebruik en de Zyxel helemaal niet meer gebruik heb ik het idee dat dit laatste probleem aan de IGMP instellingen kan liggen, zoals anderen al hebben aangegeven moesten ook zei iets aan de upstream / downstream toevoegen.

Hierbij mijn instellingen die prima werkten met de oude STB's:

igmp-proxy {
interface eth5.4 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role upstream
threshold 1
}
interface eth5.34 {
role disabled
threshold 1
}
interface switch0.40 {
role downstream
threshold 1
whitelist 225.0.71.0/24
whitelist 239.0.0.0/8
whitelist 224.0.0.0/16
}
}

Iemand die een werkende set instellingen kan delen voor de nieuwe STB's i.c.m. een EdgeRouter?

Voorlopig maar weer de oude box terug geplaatst, wellicht dat ik over een week met nieuwere firmware / betere IGMP settings / werkende Harmony AB meer succes heb.

sneller usenet? tips en tricks

• eljantie
  • Laatst online: 18-09 22:30
mijn ervaring tot nu toe is dat ik al 3 keer op 2 verschillende kasjes in 4 dagen de stroom er af heb moeten halen omdat hij niet wilden reageren op de a.b.
en met opnemen met 1080i het beeld wit flikker aan de onderkant .met overschakelen op 720p is het weg.op de nieuwe tv wel 1080p ,prik ik de zelfde naar mijn 6 jaar oude tv max 1080i.
dus zeker nog niet tevreden omdat het beeld ook nog eens minder is geworden.
:|

• Arjantje72
quote:
eljantie schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:04:
mijn ervaring tot nu toe is dat ik al 3 keer op 2 verschillende kasjes in 4 dagen de stroom er af heb moeten halen omdat hij niet wilden reageren op de a.b.
en met opnemen met 1000i het beeld wit flikker aan de onderkant .met overschakelen op 720p is het weg.op de nieuwe tv wel 1000p ,prik ik de zelfde naar mijn 6 jaar oude tv max 1000i.
1000i en 1000p bestaat dat ook al?

• odan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 05:38

odan

The dark side is within all!

Nou tot nu toe is de nieuwe box geen succes. Moet hem direct op tv aansluiten anders krijg ik na het opstarten alleen sneeuw te zien.

Maar zelfs als ik beeld heb kom ik niet verder als 5-6 streek kanalen. waaronder oa. tv enschede en rtv oost.

E.V.V. Phenix (1012445)
Pulse mee voor GoT!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:53

Compizfox

I use Arch, BTW

quote:
Timeku schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:10:
De TV heeft een eigen LAN ivm multicast traffic die veel te groot is en bijvoorbeeld WIFI daarmee besmet (bekend probleem doe je niets aan) tenzij je het inricht zoals ik.
Moah, dat is niet waar, daar valt best wat aan te doen. Als je switches/bridges IGMP-snooping hebben voorkom je dat probleem.

quote:
jeroenmuzikant schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:14:
576i, 576p, 720p en 1080i. Maar geen 1080p dus bij mij.....En een aantal anderen.
Dit is dan ook eigenlijk een 32 inch/ 80 cm 'HD ready' tv van Sony. (1366x768 of zoiets)
Dat klopt dan toch ook? "HD Ready" betekent 720p of 1080i. Als jouw TV geen 1080p kan weergeven (dan had hij immers wel het label "Full HD" gehad) dan lijkt het me niet heel vreemd dat de STB die optie niet aanbiedt.

Compizfox wijzigde deze reactie 19-08-2017 15:59 (38%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• kaletax
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12:14
Na uitschakeling volgende dag niet meer tot leven te roepen ,alleen stroom eraf
quote:
eljantie schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:04:
en met opnemen met 1080i het beeld wit flikker aan de onderkant .met overschakelen op 720p is het weg.op de nieuwe tv wel 1080p ,prik ik de zelfde naar mijn 6 jaar oude tv max 1080i.

• kaletax
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12:14
App werkt niet op een YOGA Tablet 2 pro-1380F, stock-rom ik heb er twee en bijde geven geen beeld na koppeling..een Huawei mate 7 en Huawei P10 werken perfect.

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:55
Hier vandaag het nieuwe kastje gekregen. Net aangesloten en kon hem gewoon op 1080P zetten. Het is wel 25hz en dat kun je wel zien met voetbal wedstrijden. App werkt goed maar er missen wel wat zenders zoals fox sport 3 en 5. Het zappen is inderdaad trager en pauzeren werkt ook niet.

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 19-08-2017 15:58 (11%)

http://www.speedtest.net/my-result/4477844115

• goldvinger
  • Laatst online: 16:07
Het valt mij vanmiddag op dat de zenders van Fox sport en Ziggo sport niet in HD zijn.
Dit was in de oude situatie wel zo.
Is jullie dit ook opgevallen?

• sjorsie1982
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-08 11:34
Ik heb de nieuwe sparql box binnen maar na update krijg ik op de TV direct na aandoen de melding dat mijn tv geen hdcp2.2 ondersteund.

Iemand een idee hoe ik dit uitzet?

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:04
quote:
eymey schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:24:
[...]

Voor het kunnen instellen van zaken zoals de IP-range, moet de Fritz!box waarschijnlijk eerst in advanced mode staan. Helemaal links onderin de web interface staat in het grijs je huidige view. Die stand is klikbaar, en dan kan je hem veranderen.
1. Toegangscode: Neem aan dat je hiermee je wifi bedoelt? Wireless -> Security :)
2. Gebruikte IP range: Home network -> Home network overview -> Network settings en dan bij de afdeling "IP adresses" heb je helemaal rechts onderin die sectie een knopje om het te wijzigen.
3. Port Forwarding: Internet -> Permit Access
Fritz!box heeft inderdaad een beetje een 'bijzondere' UI. Als je echt gewend bent aan die-hard ICT user interfaces met gewoon tabellen en direct toegankelijke instellingensecties, dan is dit in het begin heel irritant.
Dank

, IP range & Forwarding is gelukt.

Met "toegangscode" bedoel ik de code die je als eerste moet ingeven als je instellingen van de Fritzbox wilt zien/wijzigen. Dus die code die onderop staat. Zou ik liever een eigen code voor hebben. Kan dat?

Maar hoe?

Heb je ook nog tips hoe ik de aangesloten HD's fatsoenlijk kan gebruiken? Liefst in combinatie met een iMac.

Voorlopig is het nog een haat-liefde verhouding met de Fritzbox. Geintegreerde Dectwerkt leuk maar voor de rest is het een compleet andere wereld dan (bijv.) Asus en/of Airport.
quote:
Compizfox schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Dat klopt dan toch ook? "HD Ready" betekent 720p of 1080i. Als jouw TV geen 1080p kan weergeven (dan had hij immers wel het label "Full HD" gehad) dan lijkt het me niet heel vreemd dat de STB die optie niet aanbiedt.
Nou nee.
HD ready betekent dat ie de HD standaarden allemaal wel schermvullend kan laten zien ondanks dat
het beeldscherm zelf dus niet full HD is. Mijn Playstation 3 (en de Abox) kunnen beide wel op 1080p.

• arjan.n
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12:29
Dit ding kon wel uit de Entone fabriek komen. Wat een Instabiel gedrocht.
Sinds Donderdag al meerdere keren vastgelopen/herstart nodig.
Misschien had Tweak iets beter moeten testen voordat hij in de markt Werd gezet.
Nu heb ik er niet zo heel veel problemen mee maar de gemiddelde consument Word hier niet vrolijk van.
Op naar de eerste firmware update.
Dan kunnen we van een Alpha naar de beta versie toe.

arjan.n wijzigde deze reactie 19-08-2017 18:19 (6%)

• Arjantje72
quote:
arjan.n schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:07:
Dit ding kon wel uit de Entone fabriek komen. Wat een Instabiel gedrocht.
Sinds Donderdag al meerdere keren vastgelopen/herstart nodig.
Misschien had Tweak iets beter moeten testen voordat hij in de markt Werd gezet.
Nu heb ik er niet zo heel veel problemen mee maar de gemiddelde consument Word hier niet vrolijk van.
Op naar de eerste firmware update.
Dan kunnen van de Alpha naar de beta versie toe.
Zo werkt Tweak helaas: we zijn allemaal testers. Daar ben ik eigenlijk wel klaar mee.
Mijn oude kastjes werken nog goed, daarom sluit ik de nieuwe echt nog niet aan. Ik zie er nu geen voordeel in.
Als ze hier nu zouden reageren, maar nee..

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:53

Compizfox

I use Arch, BTW

quote:
jeroenmuzikant schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:59:
[...]
Nou nee.
HD ready betekent dat ie de HD standaarden allemaal wel schermvullend kan laten zien ondanks dat
het beeldscherm zelf dus niet full HD is. Mijn Playstation 3 (en de Abox) kunnen beide wel op 1080p.
Dat is geen eis voor HD Ready. Volgens Wikipedia moet een "HD Ready" TV een 720p en een 1080i input kunnen ontvangen, maar geen 1080p.

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

quote:
Compizfox schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:23:
... Volgens Wikipedia moet een "HD Ready" TV een 720p en een 1080i input kunnen ontvangen,
maar geen 1080p.
Nou oké, maar volgens de specs van deze tv kan ie op HDMI: 1080/24p, 1080p, 1080i, 720p...enzovoort. :)

Wat ook wel jammer is is dat die live tv pagina in de browser verder niet werkt.
Ik hoopte al dat het met een andere browser (Firefox) opgelost zou zijn, maar nee helaas:
'De audio of video op deze pagina vereist DRM-software die Firefox niet ondersteunt.'

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 19-08-2017 18:56 (28%)

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:04
quote:
jeroenmuzikant schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:54:
[...]
Nou oké, maar volgens de specs van deze tv kan ie op HDMI: 1080/24p, 1080p, 1080i, 720p...enzovoort. :)

Wat ook wel jammer is is dat die live tv pagina in de browser verder niet werkt.
Ik hoopte al dat het met een andere browser (Firefox) opgelost zou zijn, maar nee helaas:
'De audio of video op deze pagina vereist DRM-software die Firefox niet ondersteunt.'
Ze hebben de site ook nog niet aangekondigt geloof ik dus misschien zijn ze er nog mee bezig om die te releasen.
Nou ze zijn sowieso niet zo scheutig met nieuws. Die nieuwe Amino boxen zijn ook alleen maar
in een mail aangekondigd. Verder op de sites van Tweak en Sparql nog helemaal niks over te vinden.
Ik vond ze eerder nog wel leuk toen er ook meegewerkt kon worden aan de Quikzap update enzoo.
Is nu toch ietsje minder aan het worden.
Laat ik maar hopen dat de tv diensten voor zichzelf gaan spreken en helemaal geweldig worden. :D

Internet is nog steeds helemaal top. d:)b (O ja en bellen doet het ook. Niet echt belangrijk. ;))

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 19-08-2017 23:13 (12%)

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 13:55
quote:
jeroenmuzikant schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:33:
Nou ze zijn sowieso niet zo scheutig met nieuws. Die nieuwe Amino boxen zijn ook alleen maar
in een mail aangekondigd. Verder op de sites van Tweak en Sparql nog helemaal niks over te vinden.
Ik vond ze eerder nog wel leuk toen er ook meegewerkt kon worden aan de Quikzap update enzoo.
Is nu toch ietsje minder aan het worden.
Laat ik maar hopen dat de diensten voor zichzelf gaan spreken en helemaal geweldig worden. :D
Ja verder erg stil. Wel leuk zo'n nieuwe box, maar ik hoop wel dat ze wat luisteren en dingen gaan fixen met updates. De laatste update van het oude kasje was ook ergens in 2015. Graag met change notes zoals deze bijvoorbeeld https://www.solcon.nl/particulier/blog/update-solcon-tv/

http://www.speedtest.net/my-result/4477844115

• webmasternick
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:26
Hebben jullie ook dat de Abox veel meer hapert dan eerst? Ik heb hier bijna elke 5 minuten (edit: elke minuut) een hakkel te pakken op RTL5

Edit: Nieuwe box heeft ook glitches op RTL5. Andere zenders ook, maar minder vaak. Bij de nieuwe box zijn de hapering minder vervelend: een stuk van het beeld heeft kort artifacten. Ik vermoed dat het probleem nog steeds in de wijkcentrale zit en ook bij het nieuwe platform af en toe zichtbaar zal zijn in het beeld. Hebben jullie tot nu toe geen artifacten (blokjes) met de nieuwe box gehad?

webmasternick wijzigde deze reactie 19-08-2017 22:45 (116%)

• Fonta
  • Laatst online: 19-09 21:50

Fonta

BuG Admin

quote:
sjorsie1982 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:56:
Ik heb de nieuwe sparql box binnen maar na update krijg ik op de TV direct na aandoen de melding dat mijn tv geen hdcp2.2 ondersteund.

Iemand een idee hoe ik dit uitzet?
Is niet uit te zetten op de box. Je moet hem dan op een poort prikken die geen hdcp ondersteund. De box valt dan automatisch terug. Ik heb de box zodoende ook van cbl/sat om moeten prikken naar hdmi 6.

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

• sjorsie1982
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-08 11:34
quote:
Fonta schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:51:
[...]

Is niet uit te zetten op de box. Je moet hem dan op een poort prikken die geen hdcp ondersteund. De box valt dan automatisch terug. Ik heb de box zodoende ook van cbl/sat om moeten prikken naar hdmi 6.
Al mijn hdmi poorten op mijn Marantz NR1606 hebben hdcp2.2.
Is er dan nog een andere mogelijkheid?
quote:
TonVH schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:27:
[...]

Dank

, IP range & Forwarding is gelukt.

Met "toegangscode" bedoel ik de code die je als eerste moet ingeven als je instellingen van de Fritzbox wilt zien/wijzigen. Dus die code die onderop staat. Zou ik liever een eigen code voor hebben. Kan dat?

Maar hoe?

Heb je ook nog tips hoe ik de aangesloten HD's fatsoenlijk kan gebruiken? Liefst in combinatie met een iMac.

Voorlopig is het nog een haat-liefde verhouding met de Fritzbox. Geintegreerde Dectwerkt leuk maar voor de rest is het een compleet andere wereld dan (bijv.) Asus en/of Airport.
Ah op die manier :-).

Je kan een eigen wachtwoord instellen om op de box te komen: system -> fritz!box users. Daar kan je users definieren en in het tabje "login to the home network" kan je kiezen of je vanuit je LAN met alleen een wachtwoord wil hoeven inloggen of via het reguliere users systeem.

Zelf heb ik verder al een NAS, dus die functionaliteit van de FB gebruik ik niet.

Verder wat ik eerder al zei: De Fritz UI is inderdaad een hele andere wereld dan bij andere routers. Uiteindelijk kan je met Fritz bijna alles, maar het is soms echt even zoeken. Ik begrijp ergens wel waarom ze het zo georganiseerd hebben, maar ergens ook weer niet :P

eymey wijzigde deze reactie 19-08-2017 22:53 (11%)

• Chimera666
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-09 13:45
Hoe zijn jullie ervaringen met de nieuwe App? Na initieel positief resultaat probeerde ik het vandaag weer op de telefoon. Eerst kwam er alleen maar een zwart scherm met logo... verder niks. Na killen van de app en herstarten vraagt hij ineens weer om een koppelcode. En op de box was die koppeling met mijn telefoon inderdaad ook weg. De koppeling met mijn tablet stond er nog wel...

• PhoeniX-
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13:35
Nou, als ik dit zo allemaal lees wacht ik nog wel even zo lang mogelijk met de nieuwe aansluiten!

• Flevoboy63
Dat idee heb ik er ook van . De nieuwe STB mooi in de doos laten zitten, zolang de oude blijft werken.

• goldvinger
quote:
PhoeniX- schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:47:
Nou, als ik dit zo allemaal lees wacht ik nog wel even zo lang mogelijk met de nieuwe aansluiten!
Ik denk dat jij te negatief bent.
Natuurlijk moet er een aantal dingen verbeterd worden.
Maar waar het om gaat werkt gewoon goed.
Geen hapering gezien, scherp beeld, begin gemist, als je geen logitech harmony heb je nu een grote afstandbediening ter beschikking, duidelijker gids ed.

De favorietenlijst was veel beter bij de oude box. Zo zou ik het ook willen op de amino box.
De sportzenders waren altijd hd en nu sd.
Nu maar 1 uur opnemen tereijl dit altijd 2 uur was.
En zo zullen er nog wel meer kleine dingetjes zijn die verbeterd kunnen worden.

Maar de basis is gewoon goed en vandaar uit moet Tweak gewoon verder werken.
In het begin was ik ook sceptisch, maar twee dagen verder ben ik en zelfs mijn vrouw en kinderen erg tevreden.
quote:
Flevoboy63 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:27:
Dat idee heb ik er ook van . De nieuwe STB mooi in de doos laten zitten, zolang de oude blijft werken.
Je was toch op vakantie tot ergens half september?

• Flevoboy63
Klopt helemaal en volg het forum op de voet. Maar blijkbaar mag ik mijn mening niet geven en zitten er hier mensen die het ons niet gunnen dat wij met vakantie zijn! Maar Tweak kennende gaan deze problemen maanden duren voordat er verbetering gaat komen in de STB. Maar aangezien wij wel de grote klagers zijn bij Tweak(regelmatig ga ik langs en stuur mails) vermoed ik dat wij nog wel even zullen moeten wachten op de nieuwe STB'S.

Flevoboy63 wijzigde deze reactie 20-08-2017 11:34 (24%)

Natuurlijk gunnen wij jullie jullie vakantie, maar om je ideeën te spuien over de nieuwe STB, zonder eigen ervaringen te hebben zit ik persoonlijk niet op te wachten.
Er zijn hier ook mensen die positief zijn.

• Flevoboy63
quote:
Hans_18T schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:16:
Natuurlijk gunnen wij jullie jullie vakantie, maar om je ideeën te spuien over de nieuwe STB, zonder eigen ervaringen te hebben zit ik persoonlijk niet op te wachten.
Er zijn hier ook mensen die positief zijn.
De enige opmerking die ik maak is gezien de ervaringen van anderen, ik ga wachten met aansluiten. Dat jij op onze opmerking niet zit te wachten, is jouw probleem. Ik lees namelijk dat meer mensen met het zelfde idee leven. Maar daar hoor ik jou dan niet over.
En je opmerking dat wij pas half september terug zijn, doet totaal niet ter zaken.

Flevoboy63 wijzigde deze reactie 20-08-2017 12:34 (8%)

Persoonlijk ligt de abox bij wijze van spreken al op het recycleperron. Qua basis (tv kijken, afstandsbediening via harmony, snelheid) vind ik de Amino echt heel veel beter! En ook de App.

Yep, er MOET ook nog veel worden verbeterd, maar wat mij betreft staat er een mooie basis.

Snap overigens je venijnige reactie niet zo @Flevoboy63 . Waar maak jij uit op dat mensen hier je vakantie niet gunnen? Hoe kan dat in je opkomen terwijl je als het goed is van je vakantie aan het genieten bent? Punt is gewoon dat natuurlijk om altijd kritiek punten zijn. Daarvoor zin weer Tweakers. En afhankelijk van je gebruik zullen sommige dingen voor de één een halszaak zijn terwijl de ander het geweldig vindt.

Maar om nou op voorhand negatief te zijn...

• MartijnDutch
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 26-08 12:54
Hallo,
ik heb een vreemd issue met ipv6. Ik gebruik een ubiquity USG (maar onder water is dat een edgemax) en heb IPv6 werkend (grotendeels dan), behalve als ik naar een andere IPv6 host wil die achter een andere tweak verbinding zit (die op zichzelf het wel doen). Nu wil ik vaststellen waar dit probleem ligt; is er iemand die mij een pingable ipv6 host adres op een tweak verbinding wil doorsturen (dus achter een 6rd tunnel?).

Het issue is hier beschreven: https://community.ubnt.co...erver/m-p/2034708#M173828

Kleine abstract:

ip -f inet6 route
local ::1 dev lo proto kernel metric 256
2a02:58:db:d700::/64 dev eth1 proto kernel metric 256
2a02:58:db:d700::/56 dev tun0 proto kernel metric 256
fe80::54f5:x dev tun0 proto kernel metric 256
fe80::/64 dev eth0 proto kernel metric 256
fe80::/64 dev eth1 proto kernel metric 256
fe80::/64 dev eth0.34 proto kernel metric 256
default dev tun0 proto zebra metric 1024

BUT NOW THE ISSUE:
If I try to reach a host that is using the same BR server, there is no connection (there was using my previous router). It seems the rest of the ipv6 nework is working fine.

The address I'm trying to reach is 2a02:58:dd:d200:211:32ff:fe64:aa, so well outside my network. The other host itself can communicate to the rest of the world as well. I'm puzzled!
Waarom ik Hans_18T pluste is eigenlijk heel simpel als je thuis komt van je vakantie moet je wel die boxen aansluiten om tv te kunnen kijken want zoals ik het begrijp blijven de abonnement tot eind augustus actief en daarna niet meer .

Ik heb van thuisfront nog niets gehoord wat betreft een aangekomen box dus wacht rustig de mail met extra info af..

En na het lezen van het forum hoeft er aan mijn fritzbox (niet van Tweak) niets aangepast te worden fijn
Plug en Pray dus
quote:
Flevoboy63 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

De enige opmerking die ik maak is gezien de ervaringen van anderen, ik ga wachten met aansluiten. Dat jij op onze opmerking niet zit te wachten, is jouw probleem. Ik lees namelijk dat meer mensen met het zelfde idee leven. Maar daar hoor ik jou dan niet over.
En je opmerking dat wij pas half september terug zijn, doet totaal niet ter zaken.

• MartijnDutch
quote:
trinite_t schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:30:
[...]

Via de zyxel lijkt het ook te werken door bij 6rd op enabled en DHCP te zetten.
ipv6 is nu actief en lijkt ook nog geen problemen te geven.

Nu stap twee, kan ik in de zyxel ook de firewall zo configureren zodat alle poorten van extern naar devices intern dicht zittten, behalve een aantal. Momenteel lijkt er niets dicht te zitten. Zelfs samba op mijn server staat open naar de hele wereld.
Ik kan hier alleen geen firewall settings voor vinden. Iemand meer informatie?
@trinite_t
Bug in de Zyxel firmware. Tweak weet ervan maar doet niks. Ik heb een zyxel aangepaste firmware waarin het gefixed is.Geheel op eigen risico uiteraard: https://www.dropbox.com/s...AKL16C0_20170620.zip?dl=0

Moet zeggen petje af voor de Zyxel support dienst; ik ben weken met ze bezig geweest om dit probleem eruit te krijgen. En nu gebruik ik een Unify USG 8)7

• Fonta
  • Laatst online: 19-09 21:50

Fonta

BuG Admin

Wat mogelijk wel een positief dingetje is: de Amino box lijkt chromecast ingebouwd te hebben.
Toen ik gisteren iets van youtube naar me tv wou streamen stond er opeens een "Entone STB" in het lijstje wat, als je even googled, de Amino box is.
Chrome kon er verder geen verbinding mee maken, en de youtube app op me telefoon ook niet, maar als dit werkt is het voor velen denk ik een mooie toevoeging.

Fonta wijzigde deze reactie 20-08-2017 13:27 (6%)

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

• MartijnDutch
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:34:
Ja, de relevante stukken uit mijn configuratie staan hieronder. Ik gebruik wel een andere 6rd server: 217.19.16.16. Maar dat komt doordat ik in de 84.245.0.0/18 range zit. Pas dit aan bij de tunnelconfiguratie.

Ik heb mijn eigen adressen er uit gehaald. Vervang de xx met je eigen gegevens.

Gebruik http://silmor.de/ipaddrcalc.html onder het kopje "IPv4 to IPv6 Transitional" en dan "6to4 and 6RD Network Prefix" om je eigen IPv6 prefix te bepalen. Bij Customer IPv4 bits, vul 32 min de IPv4 mask length in. Klik op ISP -> Customer en als het klopt verschijnt jouw /56 bij IPv6 Customer prefix.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
interfaces {
    ethernet eth2 {
        address 10.0.0.1/21
        address 2a02:58:xx:xx01::1/64
        ipv6 {
            router-advert {
                name-server 2001:4860:4860::8888
                name-server 2001:4860:4860::8844
                prefix 2a02:58:xx:xx01::/64 {
                }
            }
        }
    }
    tunnel tun0 {
        address 2a02:58:xx:xx00::1/64
        encapsulation sit
        local-ip 84.245.xx.xx
        mtu 1480
        multicast disable
        remote-ip 217.19.16.16
        ttl 255
    }
}
protocols {
    static {
        interface-route6 ::/0 {
            next-hop-interface tun0 {
            }
        }
    }
}
system {
    offload {
        ipv6 {
            forwarding enable
        }
    }
}

@zr40

Hi,

misschien komt het door het zetten van de xx in je adressen, maar zit het tunnel adres nu in een ander subnet als je eth2 adres?

Bij mij moet ik het tunnel adres een /56 meegeven, anders werkt e.e.a. niet. Ik zie wel dat je een verschil maakt met een xx01 en xx00 - maar in wel stuk doe je dat precies?

Kan je mij misschien je echte config sturen in een pb?

Dank & groet,

Martijn

• Flevoboy63
quote:
Mr-D. schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:55:
Waarom ik Hans_18T pluste is eigenlijk heel simpel als je thuis komt van je vakantie moet je wel die boxen aansluiten om tv te kunnen kijken want zoals ik het begrijp blijven de abonnement tot eind augustus actief en daarna niet meer .

Ik heb van thuisfront nog niets gehoord wat betreft een aangekomen box dus wacht rustig de mail met extra info af..

En na het lezen van het forum hoeft er aan mijn fritzbox (niet van Tweak) niets aangepast te worden fijn
Plug en Pray dus

[...]
Kijk Mr. D, Jij zegt altijd zinnige dingen en dat soort mensen neem ik serieus. Ik heb niks aan mensen die mij lopen af te zeiken omdat ik toevallig niet in Nederland ben. En ik woon in Almere en heb sinds kort de weg gevonden naar het kantoor van Tweak in Almere. Dat geeft meer duidelijkheid dan het gebel en gemail moet ik zeggen. Ik heb mijn zoon gisteren even gevraagd bij mij thuis te gaan kijken en ook bij ons zijn de nieuw boxen nog niet aangeboden. Als het waar is wat jij zegt, dan zal ik na 31 augustus wel over moeten stappen op de nieuwe boxen.

Maar zaken als zenders in SD ipv HD noem ik geen kleine dingetjes. Ik kijk veel Zoggo sport en Foxsports en dan is kijken in SD niet waar ik een abonnement voor neem. Ik denk dat moeders de vrouw ook niet blij zal zijn dat de favorietenlijst niet werkt.

Flevoboy63 wijzigde deze reactie 20-08-2017 13:45 (9%)

• Flevoboy63
[quote]Flevoboy63 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Sorry drukte verkeerd operator, wilde alleen wijzigen.

Flevoboy63 wijzigde deze reactie 20-08-2017 13:42 (100%)

Nou ik heb even een Amino en een Abox naast elkaar aangesloten.
Kan nu niet zeggen dat ik daar echt blij van word. Beeld is echt wel wat softer dan op de Abox.
Die beeldscherpte vond ik juist een groot pluspunt. Was toen ik het net nam net alsof
ik er een nieuwe tv bij had gekocht. Het lijkt nu meer alsof ik een oudere heb teruggezet...

En een aantal zenders is nu blijkbaar niet HD? Zoals 2 Belgische zenders, BBC 1 en 2 een paar
Duitse zenders. En mochten ze toch nog wel HD zijn dan zijn ze er beroerd uit gaan zien zeg.
En de zender waar ik het vaakst naar kijk Discovery Science is zeker weten niet meer in HD.
Die ziet er met het SD signaal echt beroerd uit zeg. Met snelle bewegingen blurred het logo zelfs mee.......
Lijkt me bij die zender toch niet echt moeilijk om te zien welke HD is en welke niet.
Er staat HD in het logo in beeld bij die zender in HD. Kan niet missen toch? ;)

Live tv pauzeren werkt ook niet meer. En waar zijn de extra geluidssporen en ondertiteling aan/ uit
(bij sommige zenders) eigenlijk gebleven? Maar begin gemist vind ik dan wel weer prettig trouwens.
Al een paar keer gebruikt sinds gisteren. En TV (uitzending)gemist lijkt het hier ook wel goed te doen.
Waarbij begin gemist een stuk betere kwaliteit is dan TV gemist.

En ik kan ook niet alle zenders op de nieuwe Sparql app op de telefoon zien.
Alle regionale zenders bijvoorbeeld staat een slotje bij. En ook alleen FOX Sports 1 is te zien.
Verder heb ik Sparql Premium, maar ook de zenders die daarvan in de app staan zijn niet te zien.

Nou er moet nog wel het een en ander gebeuren aan hun kant. Ze zullen het maandag wel druk hebben.
Eerder kreeg je op zaterdag ook nog wel eens een reactie op je mail, maar dit weekend niet....

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 20-08-2017 21:22 (20%)

• Dancis
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:35
quote:
webmasternick schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:57:
Hebben jullie ook dat de Abox veel meer hapert dan eerst? Ik heb hier bijna elke 5 minuten (edit: elke minuut) een hakkel te pakken op RTL5

Edit: Nieuwe box heeft ook glitches op RTL5. Andere zenders ook, maar minder vaak. Bij de nieuwe box zijn de hapering minder vervelend: een stuk van het beeld heeft kort artifacten. Ik vermoed dat het probleem nog steeds in de wijkcentrale zit en ook bij het nieuwe platform af en toe zichtbaar zal zijn in het beeld. Hebben jullie tot nu toe geen artifacten (blokjes) met de nieuwe box gehad?
Heb het vandaag gezien in een opname van TLC , glitches/artifacts in beeld.
quote:
jeroenmuzikant schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:13:
.

En ik kan ook niet alle zenders op de nieuwe Sparql app op de telefoon zien.
Alle regionale zenders bijvoorbeeld staat een slotje bij. En ook alleen FOX Sports 1 is te zien.
Verder heb ik Sparql Premium, maar ook de zenders die daarvan in de app staan zijn niet te zien.
Daarover krijg ik vandaag een mailtje.......

Beste Danny,

Ondanks dat ze zichtbaar zouden zijn kunt u alsnog maar 40 zenders bekijken via de app.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,

Dancis wijzigde deze reactie 20-08-2017 14:45 (33%)

quote:
Dancis schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:42:
...Daarover krijg ik vandaag een mailtje.......
Oowkeeej toch wel een mailtje in het weekend. :D

Jaa dat is ook zo. Er zijn maar een aantal zenders via de app te zien. Lekker dom dan de rest ook te zien is...
Dan is alleen de categorie 'uw zenders' al genoeg. Raar dat 'alle zenders' en dan bij staat....

Wel grappig dat je een gekozen zender op de app ook direct op de decoder kan laten spelen.
Dan zegt ie 'Selected TV Decoder (Mac adres) speelt deze inhoud af'.
Mmm...Half Engels en half Nederlands. :D
Hee en dan blijft ie gewoon casten. Kan dus ook op de tv zappen met de app op de telefoon.

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 20-08-2017 23:28 (65%)

• goldvinger
quote:
Flevoboy63 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:34:
[...]

Maar zaken als zenders in SD ipv HD noem ik geen kleine dingetjes. Ik kijk veel Zoggo sport en Foxsports en dan is kijken in SD niet waar ik een abonnement voor neem. Ik denk dat moeders de vrouw ook niet blij zal zijn dat de favorietenlijst niet werkt.
Ik heb contact gehad en het is bekend.
Dit moet HD zijn en wordt dus opgelost.

Als je iets nieuws in de markt zet, zijn er altijd wel dingen wat er tussendoor schiet.
Dit is dus ook zo'n punt.

• arjan.n
@goldvinger
Veel van die dingen zijn te voorkomen, door eerst de producten te laten testen voordat het in de markt gezet word.

arjan.n wijzigde deze reactie 20-08-2017 15:26 (7%)

• SamPatterson
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-09 12:32
quote:
Dancis schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:42:

Beste Danny,

Ondanks dat ze zichtbaar zouden zijn kunt u alsnog maar 40 zenders bekijken via de app.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,
Dus ook als je extra zenderpakket hebt kun je in de app niet meer bekijken dan standaard? Waar betaal je dan dat extra abonnementsgeld voor? Mooi is dat! Ik had op zijn minst wel verwacht dat dat later nog beschikbaar zou komen.

• goldvinger
quote:
arjan.n schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:21:
@goldvinger
Veel van die dingen zijn te voorkomen, door eerst de producten te laten testen voordat het in de markt gezet word.
Klopt.
En dit is er dus doorheen geschoten.
Maar het belangrijkste werkt.
Dit is inderdaad onhandig maar snel op te lossen.
Dit vind ik dan ook geen punt om boos of geďrriteerd over te doen.
Maar dat is mijn gevoel en mening natuurlijk

• arjan.n
Heb hier 2 Amino ontvangers staan.
En ze zijn niet echt stabiel totaal 6x herstart nodig gehad sinds donderdag
Stotteren, spontane reset, spontaan verspringen van de ene naar de andere zender.
En dan hebben we het nog niet over zaken in de functionaliteit die hier al genoeg voorbij zijn gekomen.
quote:
arjan.n schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:21:
@goldvinger
Je kan veel testen in een testomgeving, maar je kan geen 10000 klanten simuleren in dezelfde testomgeving, Zeker niet als je klanten ook nog een eigen thuisoplossing gebruiken.
Een voorbeeld, vandaag sprak ik een vriend van mij, hij zit op het KPN netwerk gebruikt 2 TV ontvangers, een direct op de router aangesloten, de andere via een Powerline. Als ze samen naar dezelfde zender kijken dan gaat het fout op de TV die is aangesloten via de Powerline. Als de tweede TV via een vaste kabel is aangesloten (als test) geen probleem.

• arjan.n
Nee natuurlijk kun je niet alles uitsluiten.
Maar wel een groot deel.
Op dit moment is het een achteruitgang in vergelijking met de Abox.
Zeker als de tv als niet al te best te boek staat kun je afvragen als het verstandig is
om het zo in de markt te zetten.
Voor de meeste mensen hier geen probleem voor gemiddelde consument wel.

• Flevoboy63
quote:
Hans_18T schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:00:
[...]

Je kan veel testen in een testomgeving, maar je kan geen 10000 klanten simuleren in dezelfde testomgeving, Zeker niet als je klanten ook nog een eigen thuisoplossing gebruiken.
Een voorbeeld, vandaag sprak ik een vriend van mij, hij zit op het KPN netwerk gebruikt 2 TV ontvangers, een direct op de router aangesloten, de andere via een Powerline. Als ze samen naar dezelfde zender kijken dan gaat het fout op de TV die is aangesloten via de Powerline. Als de tweede TV via een vaste kabel is aangesloten (als test) geen probleem.
Dat is ook waarom Tweak zegt je boxen rechtstreeks aansluiten bekabeld op een switch of direct op FB. Dan heb je zulke problemen niet. Ik heb 4 STB's in gebruik. En nooit geen problemen in als er dezelfde zender beken wordt. Ik heb weer andere problemen en dat is dat het beeld soms 10 seconden in freeze gaat. Verder werkte alles, zelfs de pauze en opname functie. Ik heb het nu wel over de Abox42.

• hjvg
  • Nu online
quote:
arjan.n schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:16:
Maar wel een groot deel.
Zeker als de tv als niet al te best te boek staat kun je afvragen als het verstandig is
volgens mij zijn er nog niet echt mensen geweest die haperingen in het tv signaal gereport hebben terwijl dit voor de nieuwe box regelmatig was. dus het is zeker niet alleen maar achtuitgang

maar volgens mij worden en dat is meestal en op welk platform dan ook vooral de negatieve punten vooral benoemd worden. en er is geen enkel platform probleemloos

• Centurius
quote:
SamPatterson schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Dus ook als je extra zenderpakket hebt kun je in de app niet meer bekijken dan standaard? Waar betaal je dan dat extra abonnementsgeld voor? Mooi is dat! Ik had op zijn minst wel verwacht dat dat later nog beschikbaar zou komen.
Dat is bij praktisch elke tv provider zo. Je betaalt voor de tv functie op een tv, daar zijn alle extra zenders beschikbaar. Een app is een extra dienst bovenop het product en hoeft niet exact dezelfde toegang als het product te bieden. Als jij alleen maar tv via de app will bekijken moet je inderdaad niet extra pakketten nemen.

• Arjen8
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20-08 17:07
Jammer dat ik even was vergeten dat er zo'n goede tweak glasvezel thread op het forum van Tweakers aanwezig is dan had ik die nieuwe box lekker in de doos laten zitten. Heb nu de oude weer aangesloten. Ben nu van plan om tv helemaal op te zeggen want eigenlijk kijken we meer online, on demand tegenwoordig. Pluspunt was de beeldscherpte 1080p en veel HD kanalen als die er niet meer zijn waarom zou ik dan op jaarbasis nog 180 Euro betalen voor TV. NPO 123 kunnen we ook via Kodi bekijken legaal ook nog zelfs. Is genoeg voor mijn vrouw die het nieuws wel wil kunnen zien.

Anyway thanks voor jullie uitgebreide feedback over de Amiga box, het is prettig bevestigd te krijgen dat anderen dit ook als een achteruitgang zien. En aan de boodschap zoals we geven het door aan het Sparql team heb ik nu niets en ik heb er ook niet zo'n vertrouwen in dat het op korte termijn wordt opgelost.

• rjhilbrink
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 20:40
quote:
MartijnDutch schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:35:
Hallo,
ik heb een vreemd issue met ipv6. Ik gebruik een ubiquity USG (maar onder water is dat een edgemax) en heb IPv6 werkend (grotendeels dan), behalve als ik naar een andere IPv6 host wil die achter een andere tweak verbinding zit (die op zichzelf het wel doen). Nu wil ik vaststellen waar dit probleem ligt; is er iemand die mij een pingable ipv6 host adres op een tweak verbinding wil doorsturen (dus achter een 6rd tunnel?).

Het issue is hier beschreven: https://community.ubnt.co...erver/m-p/2034708#M173828

Kleine abstract:

ip -f inet6 route
local ::1 dev lo proto kernel metric 256
2a02:58:db:d700::/64 dev eth1 proto kernel metric 256
2a02:58:db:d700::/56 dev tun0 proto kernel metric 256
fe80::54f5:x dev tun0 proto kernel metric 256
fe80::/64 dev eth0 proto kernel metric 256
fe80::/64 dev eth1 proto kernel metric 256
fe80::/64 dev eth0.34 proto kernel metric 256
default dev tun0 proto zebra metric 1024

BUT NOW THE ISSUE:
If I try to reach a host that is using the same BR server, there is no connection (there was using my previous router). It seems the rest of the ipv6 nework is working fine.

The address I'm trying to reach is 2a02:58:dd:d200:211:32ff:fe64:aa, so well outside my network. The other host itself can communicate to the rest of the world as well. I'm puzzled!
Ik heb zelf ook een USG (naast de Fritzbox) en 6RD nog niet ingericht. Heb op de fritz wel een 6 tunnel van. Tweak (geen RD).
Maar zag wel dat jij je vraag niet in het USG forum had gesteld. Misschien krijg je meer reacties als je het juiste forum gebruik van Ubiquiti of van tweakers?

• hjvg
  • Nu online
quote:
Centurius schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Dat is bij praktisch elke tv provider zo. Je betaalt voor de tv functie op een tv, daar zijn alle extra zenders beschikbaar. Een app is een extra dienst bovenop het product en hoeft niet exact dezelfde toegang als het product te bieden. Als jij alleen maar tv via de app will bekijken moet je inderdaad niet extra pakketten nemen.
volgens mij kun je bij kpn glasvezel wel alle zenders kijken die je in je pakket hebt via de website. en bij ziggo via de app is ook alles toegankelijk.

maar goed de mail over hoe de app in te stellen is er ook nog niet geweest dat wij al zo ver zijn is 1 maar tweak blijkbaar nog niet

• Chimera666
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16-09 13:45
quote:
arjan.n schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:16:
Maar wel een groot deel.
Maar dan suggereer je dat er helemaal niet getest is. Dat lijkt me sterk. Misschien zat er in de testgroep toevallig niemand die de extra kanalen heeft of Discovery kijkt. Ik weet uit eigen ervaring in de IT dat we de uitrol starten met onze eigen afdeling (ronde de 80 man) en de 'Canary' groep (totaal een kleine 200 gebruikers uit verschillende lagen in de organisatie) en dan toch komen er nog best wel eens problemen binnen als we starten met de uitrol van een product of update naar de rest van de gebruikers. En ook dan krijgen we van die opmerkingen naar ons hoofd geslingerd van "testen jullie dat dan niet".

• arjan.n
@Chimera666
Nee dat suggereer ik niet.
Maar het is ook niet grootschalig getest zoals KPN dat bijvoorbeeld net gedaan heeft met zijn UHD ontvangers onder zijn klanten. (Deze test heeft een jaar geduurd)
Een live situatie is toch anders als een test omgeving waar hierboven door Hans_18T over gesproken word.
Bovendien zien 1500 mensen meer dan b.v 5 of 10 man in een test omgeving.
En dat er dingen bijgesteld moeten worden en verbeterd is onderdeel van de techniek alle begrip daarvoor.
Maar als ik zie hoe het apparaat/dienst nu werkt is er of niet goed/voldoende getest of je bent niet kritisch genoeg op je eigen product.

arjan.n wijzigde deze reactie 20-08-2017 18:34 (33%)

• Dancis
quote:
SamPatterson schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Je kunt in de app dus niet meer kijken dan de 40 standaard zenders. Ook al heb je bijvoorbeeld een premium abonnement zoals is :o

• SamPatterson
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-09 12:32
quote:
Dancis schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:40:
[...]

Je kunt in de app dus niet meer kijken dan de 40 standaard zenders. Ook al heb je bijvoorbeeld een premium abonnement zoals is :o
Eigenlijk denk ik dat de helpdeskmedewerker die dat heeft gecommuniceerd voor zijn/haar beurt heeft gesproken. Het zou namelijk totaal niet logisch zijn dat je al die zenders die in het extra pakket hebt kunt zien in de app. Daarbij zou het mogelijk moeten zijn om met die koppelcode te kunnen controleren welk pakket je hebt. Aangezien KPN en Ziggo het wel voor elkaar hebben zou het mogelijk moeten zijn.

• Dancis
ik denk dat het ook wel zo gaat werken , maar volgens mij zijn ze op de helpdesk ook maar van de helft op de hoogte , kreeg van de week ook de instructie om met het nieuwe platform de postcode te gebruiken als koppelcode , zoals bij de oude app de bedoeling was

• Centurius
quote:
hjvg schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:49:
[...]

volgens mij kun je bij kpn glasvezel wel alle zenders kijken die je in je pakket hebt via de website. en bij ziggo via de app is ook alles toegankelijk.

maar goed de mail over hoe de app in te stellen is er ook nog niet geweest dat wij al zo ver zijn is 1 maar tweak blijkbaar nog niet
Zowel KPN als Ziggo geven niet elke zender door op de app

• hjvg
  • Nu online
quote:
Centurius schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 18:57:
[...]

Zowel KPN als Ziggo geven niet elke zender door op de app
ik hoor net van iemand die kpn heeft dat hij zo ver hij weet alles kan kijken via webbrowser (ook ziggo sport totaal)

en ik hoor van iemand die ziggo heeft dat hij de 18+ zenders en zender van de maand niet kan kijken maar veder well.

bij tweak missen we heel veel zenders op dit moment ik ga er vanuit dit deze er gewoon de komende tijd bij komen bij tweak

Toch wel een positief dingetje

Ze investeren toch wel een boel geld in het platform maar denk dat hun dit ook niet echt allemaal voorzien hadden ( had wel gekund gezien het andere project)

Op papier hebben toch maar een man voor het tv platform (Ramon alhoewel volgens deze link werkt hij er weer niet)

Ze zijn natuurlijk een klein bedrijf dus daarom ben ik iets vergevings gezinder
Dus kijk het nog een paar maanden aan
Want op ziggo zit ik nl ook niet echt te wachten

Pagina: 1 ... 61 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*