Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTweak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:46
Gisteren binnen gekregen en vandaag aangesloten

Ik heb OpenWrt met igmpproxy draaien en moest 'alt 213.75.167.0/24' toevoegen aan de upstream. Nu werkt alles weer.

De andere punten zijn al genoemd, zapt iets trager, start sneller en de beeld kwaliteit lijkt iets minder te zijn (maar nauwelijks waarneembaar).

De oude box kon je via http aansturen, ik ben nog aan het zoeken of dat met deze Amino ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timeku
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik krijg hem dus vanavond (Enschede). Maar ik kijk via Ziggo HD omdat mijn vrouw opnemen etc belangrijker vind ;) Overigens gewoon gratis via kaartje van de buurman :)

maar zal hem er neerzetten en eens kijken hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah. Ik krijg net ook een nieuwe mail van Tweak, met de mededeling dat ook bij mij de box vanavond door de fietskoerier wordt bezorgd :D.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier ook vanavond.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Hier ook nog niks. Hoop dat het een beetje snel komt want ben de Abox met z'n constante crashes wel spuugzat.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik krijg de boxen vanavond tussen 18:00 en 22:00 in almere danswijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Aaargh! schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:19:
Hier ook nog niks. Hoop dat het een beetje snel komt want ben de Abox met z'n constante crashes wel spuugzat.
zoals ik een aantal post hierboven aangegeven heb ik in mijn postnl app op me telefoon een melding gekregen van een pakketje dat morgen geleverd word.

maar veder heb ik ook nog geen enkele mail van tweak of wie dan ook dat er wat verstuurd is.

dus kan zijn dat meer mensen het via postnl krijgen maar nog geen bericht hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 11:03
Komt morgen ook hier volgens de postnl app. Verzender is Cycloon Post. Nog geen mail van Tweak.

[ Voor 19% gewijzigd door WhySoSerious? op 16-08-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hjvg schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

zoals ik een aantal post hierboven aangegeven heb ik in mijn postnl app op me telefoon een melding gekregen van een pakketje dat morgen geleverd word.

maar veder heb ik ook nog geen enkele mail van tweak of wie dan ook dat er wat verstuurd is.

dus kan zijn dat meer mensen het via postnl krijgen maar nog geen bericht hebben
Ik woon in 1 v/d steden waar fietskoeriers bezorgt, dus verwacht niet dat het met postnl komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonic1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik krijg ze ook vanavond tussen 18.00 en 22.00 in Deventer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hans_18T schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:34:
Ik kan vanavond ff kijken, ik heb gisteren slechts 1 van de 2 vervangen.
De ABox doet het nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
Hans_18T schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

De ABox doet het nog gewoon.
Dat verwachte ik al..
Dan kan ik gewoon 1 vervangen en de oude opnames (lekker in bed) bekijken de komende 15 dagen!
(Of andersom!)

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00
Chips. Mail vandaag ontvangen van tweak dat de boxen vandaag bezorgd zouden worden, maar de mail pas om 18:30 gezien dus snel t&t gecontroleerd blijken ze al aan de deur geweest te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
Aaargh! schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:19:
Volgens mij heb alleen jij crashes, misschien je netwerk niet stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Zojuist ook de kastjes ontvangen. TV beneden het kastje vervangen alleen meeste kanalen werken niet. Alles al opnieuw opgestart en gereset maar nada. Ff Tweak maar bellen. (tv boven werken alle zenders nog wel op oude kastje, nieuwe kastje boven neerzetten helpt ook niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:32

RammY

Dát!

Voor diegene die een Harmony hebben....
Ik heb zojuist mn Harmony 350 gewoon met de AB van de Amino moeten inleren.
Ben je 10 minuten mee bezig, maar daarna werkt het wel.
Harmony herkent de AB ook niet via het IR signaal van de AB helaas.

1 minpuntje... na het standby zetten van de Amino en het weer uit standby halen beginnen we weer op Nederland 1 ... ik mag hopen dat er nog word gesleuteld aan het memory van de Amino dat ie weet waar ie op uitgezet is (net zoals de Abox dat gewoon deed).

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Arjantje72 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:19:
[...]
Was hier exact hetzelfde.
speeder1988 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:25:
Zojuist ook de kastjes ontvangen. TV beneden het kastje vervangen alleen meeste kanalen werken niet. Alles al opnieuw opgestart en gereset maar nada. Ff Tweak maar bellen. (tv boven werken alle zenders nog wel op oude kastje, nieuwe kastje boven neerzetten helpt ook niet)
Modem al eens een powercycle gegeven?

Hier ook de nieuwe box, over de interface is al weer niet nagedacht. Jammer, met name de gids is niet echt heel bruikbaar zo.

Daarnaast lijkt er iets met het kleuren profiel aan de hand, bepaalde kleuren (rood) zijn heel erg gesatureerd terwijl andere flets lijken. Ook de scherpte lijkt mij tegen te vallen, is minder dan de vorige en het zappen duurt volgens mij ook langer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Mijn decoders komen ook vandaag, maar ik ga ze nog echt niet aansluiten; zappen wordt trager, gidsen beeld zijn slechter. Wat was ook alweer de reden om over te stappen?
Ik heb nooit problemen gehad, opname pakket gebruik ik niet.
Ik wacht wel met aansluiten tot je echt wel moet, ben beetje klaar om een gratis tester te zijn voor Tweak :)
MetaFrame schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

[...]
Eigen set-up?

[ Voor 20% gewijzigd door Arjantje72 op 16-08-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Net de 4 boxen ontvangen.
1 box net op de slaapkamer geïnstalleerd.

Scherpte valt niet tegen. Het is zeker irts minder scherp, maar zeker niet slecht.
Zappen is inderdaad vrij langzaam.

Hopelijk komt daar snel een update voor.

Opname hebben we nu nog maar 100 uur. Dit was 200 uur.

Helaas geen radioknop.
Je moet eerst de tv aanzetten om een radiozender te selecteren.
Dit vind ik ook een groot nadeel omdat het met de oude box perfect ging izm mijn harmony.
Ik hoefde nooit de tv aan te doen

Is er een manier om met deze afstandbediening ook de tv aan en uit te zetten?
Dat zou wel fijn zijn want dit is wel een prettige afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
MetaFrame schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:32:
[...]

[...]

Modem al eens een powercycle gegeven?

Hier ook de nieuwe box, over de interface is al weer niet nagedacht. Jammer, met name de gids is niet echt heel bruikbaar zo.

Daarnaast lijkt er iets met het kleuren profiel aan de hand, bepaalde kleuren (rood) zijn heel erg gesatureerd terwijl andere flets lijken. Ook de scherpte lijkt mij tegen te vallen, is minder dan de vorige en het zappen duurt volgens mij ook langer!
Opnieuw opgestart al, even volledig gereset etc. Tweak al gebeld en die zetten het door naar TD.

Kleuren zijn hier goed op beide tv's. Niet te rood of groen. Vriendin vindt deze tv gids weer handiger als de vorige omdat er nu plaatjes bij zitten van het programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Laatst online: 16:13
Hier ook de Amino ontvangen. Het beeld vind ik beduidend minder scherp en de kleuren flets en het rood te aanwezig inderdaad. Ook hier de indruk dat het allemaal wat trager gaat.

Gelukkig kon ik de oude ontvanger gewoon weer inprikken. Ik wacht nog wel twee weekjes, misschien dat ze nog wat zaken fixen. Altijd jammer als een "upgrade" een downgrade lijkt te zijn. Ik heb goede hoop dat ze het een en ander gaan fixen. Ik zag dit binnen 2 minuten, toch raar dat ze dat niet in de labomgeving al gezien hebben.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik denk dat ik dit moment maar eens ga pakken om weer terug te gaan naar Ziggo. Dan houd ik gewoon internet+telefonie via Tweak en TV via Ziggo. Dan ben ik ook voor €55/maand klaar en dan heb ik geen extra box meer nodig en heb ik ook weer F1... Ik ben het gedoe met Sparql onderhand wel zat. Onze oude box crashde af en toe (netwerk is stabiel) en nu weer het gedoe met zo'n nieuwe box. Heb ook geen trek meer om de Harmony opnieuw in te leren. Tweak is leuk voor het internet, maar voor televisie heb ik altijd het gevoel dat het altijd een beetje beta is...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap je reactie niet helemaal, gewoon doosje vervangen 10 min wachten en ondertussen je Harmony opnieuw inleren . 15 minuten max. Overstap naar Ziggo kost meer moeite. Extra box heb je ook bij Ziggo, zeker in de toekomst zal ook daar analoog verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Alhoewel ik geen fan ben van Ziggo heb ik met hun televisie nooit gedoe gehad. Gewoon met een CI+ kaart televisie kijken. Al die extra functies hoef ik toch niet. Gewoon goed beeld en het liefst geen extra kastjes. Daarbij kan ik dan ook zonder omwegen F1 kijken. Onder de streep kost het net zoveel.

Ik snap niet waarom Tweak nu weer naar een nieuw systeem overschakelt en je weer een stap terug doet in plaats van een flinke stap vooruit. Het is al jaren net-niet met Sparql (IMHO). Ik had gehoopt dat met de nieuwe box het beter zou worden, maar ik heb nog geen enkel pluspunt gehoord.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Hebben jullie nog haperingen met het nieuwe kastje? Postnl heeft het pakje nog steeds niet, zal morgen denk ik ook niks worden.

[ Voor 11% gewijzigd door WhySoSerious? op 16-08-2017 23:45 ]

• Aaargh!

Aaargh!

Arjantje72 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:19:
[...]

Ook al zou mijn netwerk super onstabiel zijn, dat mag de software op de STB niet laten crashen met wat overduidelijk memory corruption is (rommel door het beeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
Vandaag de Amino ontvangen. En..
Ik ben uitermate tevreden. Ok de interface is iets anders maar.
Uitzending gemist werkt
Herhaald opnemen werkt
Afleveringen zoeken werkt
Ac3 op een hoop kanalen werkt
Geen haperingen (die heb ik de afgelopen periode ook al niet gezien)
Box start (vanuit stand-by) goed en snel op.
Afstands bediening is super tov de abox. Zelfs mijn harmony 350 kan ik nu vanuit elke hoek gebruiken.
Android app werkt. Inclusief opnemen/live/opnames terug kijken/programma zoeken en op amino starten!!
Enige minpunten.
Favorieten aanleggen lijkt een nutteloze functie. Je zapt altijd de hele lijst. Hooguit voor de guide.
Beeld lijkt inderdaad iets waziger. Maar dan hebben we het over gestoken scherp vs scherp
Zappen is tragen.
Ik mis het sparql logo tijdens het booten, en vanuit uit-stand duurt starten langer.
Uit stand-by zender reset naar 1 maar das af te vangen met de harmony. Voorlopig nog geen probleem.

Kort samen gevat, me happy....

Alleen moet de opname tijd nog even naar 200 minuten zoals dit is aangegeven op de sparql pagina. Zal morgen een ticket inschieten..

[ Voor 11% gewijzigd door rjhilbrink op 17-08-2017 00:40 ]

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Op begin gemist na zie ik ook alleen maar nadelen zeker de radiofunctie
Wat ook alweer niet klopt is die brief die rammelt ook aan alle kanten abox kan dus gewon weer terug aangesloten worden en wat echt het slechste vind is wederom de communicatie je krjgt een mail vanavond komen ze langs nou ze komen maar langs als ik het wil daar ben ik echt klaar mee.

Voor de rest ben ik wel tevreden hoor internet is gewoon goed en stabiel

sneller usenet? tips en tricks

• WhySoSerious?
hjvg schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

Heeft postnl het pakket van jou al? Hier nog steeds niet en de app schuift het nu naar morgen :/

[ Voor 59% gewijzigd door WhySoSerious? op 17-08-2017 08:20 ]

Ik heb een windowsphone dus geen app
offtopic:
nog steeds een 930 laatste echte Nokia accu na 4 jaar nog steeds ok en nog supersnel en ga pas over als ik er geen financiële zaken meer mee kan doen

Dus ben in deze afhankelijk van tweak
WhySoSerious? schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:02:
[...]

Heeft postnl het pakket van jou al? Hier nog steeds niet en de app schuift het nu naar morgen :/

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Mr-D. schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:09:
Ik heb een windowsphone dus geen app
offtopic:
nog steeds een 930 laatste echte Nokia accu na 4 jaar nog steeds ok en nog supersnel en ga pas over als ik er geen financiële zaken meer mee kan doen

Dus ben in deze afhankelijk van tweak
[...]
Sorry de verkeerde gequote :P

• hjvg
WhySoSerious? schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:02:
[...]

een paar minuten geleden is die van mij ook door geschoven naar morgen.

pakket is nog niet bij postnl

• Qwazie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-07 09:40
Ik heb de amino gsteren binnen en merk hetzelfde als de rest. Iets sneller dan de abox maar trager in zappen. Ook live pauseren werkt niet meer. Erg jammer dat de upgrade van abox naar amino wat mij betreft gewoon geen verbetering brengt. Ik ga ook maar eens kijken voor een andere tv aanbieder.
Hier is de Amino gisteren ook binnen gekomen! Gelukkig had ik tijd om er meteen mee aan de slag te gaan. Installeren en activeren was gelukkig een eitje.

Ook ik heb de afstandsbediening van de Amino helemaal moeten inleren op m'n Logitech Harmony "Smart Control" (versie met hub en simpele RF afstandsbediening). Ik heb hem ingevoerd als "Amino Aria 610" (ik zag 610 op de doos staan).

In de systeem informatie van de box staat "Solocoo" als platform. Dat is inderdaad het (of 1 van de) TV-platform(en) aangeboden door Stream-group. M7 (Canal Digitaal en Online.nl ) en Fiber maken er ook gebruik van.

http://www.fiber.nl/blog/...tieve-tv-platform-solocoo
http://www.m7group.eu/News/New-video-platform-services/

Plusplunten:

* Eindelijk begin gemist! (hoewel de bitrate daarvan wel beduidend minder lijkt dan lineaire TV, maar zeker niet slecht).

* De app werkt echt ontzettend goed. Vlot, stabiel en goede kwaliteit. Pikant detail is dat Uitzending Gemist via de app heel veel scherper lijkt dan via de box.

* Snelheid van de box vind ik, na de berichten hier, eigenlijk wel meevallen. De gids is minder overzichtelijk maar scrollt nog best lekker weg. De interface is ook wat minder flitsend, maar voor mijn gevoel daardoor wel meer responsive.

* Box reageert ook goed en betrouwbaar op de afstandsbediening.

* Op 1080i lijkt live TV eigenlijk gewoon net zo scherp als voorheen. Strepen op nette pakken, NPO logo's, teksten in reclames die native in HD gemaakt zijn, etc. zijn gewoon scherp. Ook is me niet opgevallen dat rood over-saturated zou zijn ofzo. Misschien hangt het dus ook nogal af van de 'tegenpartij' waar de box aan wordt gehangen? Zie voor de grote 'maar' m'n minpunten.

* Het valt me op dat als ik begin gemist doe bij RTL, ik daarna gewoon heen en weer mag springen/'spoelen' in de uitzending, zowel op de box als in de app. KPN, Ziggo, KNIPPR en NLZiet blokkeren dat bij bijna alle programma's omdat dat van RTL zou moeten.

Minpunten:
* Pauze werkt (nog?) niet. Krijg een foutmelding dat dit niet kan op het huidige geselecteerde opslagmedium, oid.

* Zoals hierboven ook al even aangehaald: Uitzending gemist is (naast dat het alleen NPO is) nog steeds baggerkwaliteit! Zelfs de gratis NPO Start is op Chromecast al beter. Zo te zien wordt nog steeds het 'ouderwetse' platform van de NPO gebruikt waar voorheen alle providers de content uit haalden. Wat mij betreft achterhaald, want zowel bij KPN, Ziggo, Knippr, NLZiet en KPN Play is de kwaliteit tegenwoordig heel goed en kan je uitzendingen gewoon kiezen door in de gids terug te bladeren (naast zoeken).

* Ook op mijn box mist de 1080p optie voor output.

* Wel vind ik de GUI onscherp! Letters zijn soort van 'blurred', iig niet gestoken scherp. Zou het dan toch zo zijn dat de box nog wat 'vaags' met het beeld doet alvorens het naar HDMI te sturen? Het zal niet de eerste keer zijn. Over bepaalde (nieuwere) Humax decoders heb ik het ook gelezen. Hoewel ik er met live tv dus niet zo heel veel van merk.

* Het is me al vrij snel gelukt om 'm te laten crashen. Weet niet precies hoe, daarna niet kunnen reproduceren.

* Felle blauwe LED! Gatv****** . WAAROM blijven fabrikanten dat in hemelsnaam doen? Denken ze nou echt dat iemand daar op zit te wachten? Super storend! Hopelijk kan @Tweak daar nog wat aan laten doen.

* Vanuit standby steeds op NPO 1, in plaats van de laatste actieve zender.

* Geen snelle manier (knop) om over te schakelen naar radio modus.

Behoorlijke waslijst aan dingen die ik niet goed vind, dus. Waarvan ik vind dat beeldkwaliteit, zapsnelheid, pauzefunctie en de LED wel heel snel opgelost moeten worden.

Echter, in de basis vind ik de nieuwe box en het nieuwe platform nu al een hele verbetering, met de potentie om bijna perfect te worden (mits Tweak de grootste minpunten en andere feedback, van mij en anderen hier, oppikt).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
De radioknop heb ik achteraf gezien niet meer nodig.
Je typt gewoon de radiozender in (1001, 1002 enz enz.) En je krijgt de radio.
Dit is dus simpel te programeren op de harmony waardoor niet mijn tv aan moet.

De gids vind ik fijn werken.
Al met al ben ik al wat positiever.

Alleen het zappen moet sneller en de opname moet terug naar 200 uur ipv 100 uur

[ Voor 26% gewijzigd door goldvinger op 17-08-2017 09:47 ]

Dat is idd wel een mooie workaround voor mensen die een Harmony hebben, qua radio. Maar goed, sowieso staan er nog meer radio ontvangers in huis, dus ik zit er ook over te denken om op zolder gewoon een FM antenne gunstig te positioneren en die dan in het huisnetwerk op te nemen :P.

Laten we hopen dat dingen zoals opnameduur (heb zelf overigens geen opnemen pakket) en pauze en snelheid als eerste worden aangepakt.

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:57
Gisteren ontvangen ondanks dat ik had gebeld dat ik niet thuis was: slordig dus van de koerier!

Eerste indruk: Voortreffelijk. Scherp en prima kleuren en de interface is mooier en minstens zo snel. Van overdreven rood e.d. zie ik niets terwijl ik in het algemeen zeer kritisch ben op beeld, op een plasma naast geen foutmelding tijdens installatie die verder probleemloos verliep. Wel lijkt er af en toe sprake te zijn van een zwakke magenta zweem nog niet helemaal duidelijk wanneer en op welke zenders dit optreedt.

Verder prima werkende AB, snel aan/uit; uit lijkt ook uit te zijn; snelle teletekst.

Kortom: Tevreden.

[ Voor 22% gewijzigd door DanielAlm op 17-08-2017 14:15 ]

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 13:46
Gisteren de nieuwe Amino Sparql box ontvangen. Installatie ging zonder problemen.

Net ticket aangemaakt met volgende probleem, dit is wel een gamebreaker:
Eer wordt maar 1 zender weergegeven. Gisteravond alleen nederland 1, momenteel alleen RTL10. Er kan wel worden geschakeld tussen zenders en de programmalijst van alle zenders is ook actueel.
Het beeld wat getoond werd bevriest en vervolgens gebeurt er niks. Als ik dan terug ga naar de zender die het wel deed gaat het beeld weer verder.

Radiozenders doen het beter maar ook niet allemaal. Ga zo maar eens een reset uitvoeren.

Heb trouwens gewoon de Abox weer teruggezet, functioneert nog prima.

Net reset uitgevoerd en er is nog niet veel veranderd. Een aantal RTL zenders werken en één Fox kanaal. Verder geen andere zenders.

[ Voor 15% gewijzigd door twooggy op 17-08-2017 11:04 . Reden: toevoeging Abox, reset ]

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:58
Krijg net bericht van thuis dat de box binnen is, maar geen mail gehad dat deze vandaag zou komen.
vanavond maar aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

twooggy schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:20:
Eer wordt maar 1 zender weergegeven. Gisteravond alleen nederland 1, momenteel alleen RTL10.
Ik denk dat jouw STB verbonden is met een parallel universum. In dit universum bestaat RTL10 niet.

• Dancis
  • Laatst online: 17:51
Nog een minpuntje bij het opnemen....... Er is vrijwel geen uitloop tijd na het programma, dus einde staat er niet op als de opname uitloopt.
Is dat getest of gesuggereerd?

• goldvinger
RammY schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:30:
Voor diegene die een Harmony hebben....
Ik heb zojuist mn Harmony 350 gewoon met de AB van de Amino moeten inleren.
Ben je 10 minuten mee bezig, maar daarna werkt het wel.
Harmony herkent de AB ook niet via het IR signaal van de AB helaas.
Ik heb een harmony one.
En het inlezen lukt mij ook niet.
Dat zal ook wel met het IR signaal te maken hebben.
Hoe heb jij dit opgelost?

• Dancis
  • Laatst online: 17:51
Nog niet uitvoerig getest maar 1 van de opnames van gister stond het einde er niet op :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 20:24
goldvinger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

Ik heb een harmony one.
Bij mijn hub duurde het echt 30x drukken per toets voor hij door had welke ik drukte.
Ik ben 20-25 minuten bezig geweest om in te leren. De aanhouder wint.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Verwijderd

Vanmiddag die nieuwe box gekregen en zojuist aangesloten. Installatie verliep prima en de algehele indruk is best positief (de algehele omgeving ziet er net allemaal wat beter uit dan de Abox).

Wel twee issues:
1. De beeldkwaliteit van zowel de TV als de FILM1 stream is beduidend minder dan de Abox. Heb de Amino op 1080p geconfigureerd maar als ik de beelden tussen Abox en Amino vergelijk dan is de laatste korreliger.
2. De opnametijd lijkt idd teruggeschroeft van 200 naar 100 uur (er is nu wel de mogelijkheid tot het opnemen van series. Heb een aantal series op Discovery ingepland dus ga eens kijken hoe dat verloopt).

Ga een mail sturen naar de helpdesk over bovestaande problemen.

• goldvinger
Philos31 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:03:
[...]

Bij mijn hub duurde het echt 30x drukken per toets voor hij door had welke ik drukte.
Ik heb de harmony gereset en nu lukt het wel.
Bedankt voor je reactie

• mrBrainY
nieuwe box aangesloten resolutie stond op 1080i dit omgezet naar 1080p,

beeld is prima
wat mij wel opvalt dat alle zenders, ook die ik niet hebt, in de guide staan, en Film1 etc.
beetje overbodig
ook zappen is trager als vroeger.
ik wacht tot oude platform weg is en dan nog eens kijken. misschien dat dit invloed heeft.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:34
Heb alleen de laatste 2 pagina's gelezen maar het lijkt erop dat ik serieus de enige ben hier die de "profielen" optie mist?

Beeld is scherp, kanaal wisselen loopt het beeld heel kort even vast waardoor het inderdaad langer duurt om te wisselen naar kanaal dan de vorige box.

Echter kun je geen profiel meer instellen met een aangepaste zenderlijst? Als ik nu wil switchen van Discovery Channel -> Comedy Central -> History channel dan moet ik of via favorieten 15(!) knoppen indrukken om deze 3 kanalen te zien of ik moet maar alle kanaal nummers uit m'n hoofd gaan leren..?

Ik heb 2x tweak gebeld omdat ik toch dacht een optie over het hoofd gezien te hebben...niet dus. Niemand hier die zich daar aan stoort...?

Ik heb speciaal een extra tv pakket genomen voor Discovery Science en nog een aantal kanalen maar als ik 5 knoppen in moet drukken om naar een andere zender te gaan of alle kanaal nummers uit m'n hoofd moet gaan leren dan ga ik serieus opzoek naar een andere aanbieder. De gebruiksvriendelijkheid is voor mij persoonlijk niet aanwezig.
Wel vreemd dat de 1 wel een 1080p optie krijgt en de ander (onder wie ik) niet....
Philos31 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:03:
[...]

Hetzelfde hier

• mvanderkruk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 00:01
Hier een half uurtje geleden de nieuwe ontvangen binnen gekregen (Enschede)
Helaas na het aansluiten en alle updates doorlopen alleen maar zwart beeld.
Jammer dat ze blijkbaar weer in de netwerkinstellingen hebben lopen klooien waardoor het niet meer werkt met mijn EdgeRouter.

MCDST | MCITP-EA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvanderkruk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 00:01
mvanderkruk schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:36:
Jammer dat ze blijkbaar weer in de netwerkinstellingen hebben lopen klooien waardoor het niet meer werkt met mijn EdgeRouter.
Na even sniffen gevonden: In mijn Edgerouter moest ik het volgende subnet nog whitelisten als downstream op de LAN kant: 224.0.0.0/16

MCDST | MCITP-EA

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frelam
  • Laatst online: 29-04 16:53

• mrBrainY
je kan wel favorieten toevoegen, maar kan je ook alleen favorieten zappen?
dat heb ik ook nog niet gevonden.

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:29
Ook ik heb ze gehad vandaag. Ook geen mail. Pakketje was door PostNL bij de buren afgeleverd :)

Installatie ging prima, geen errors bij mij.

- Gids vind ik persoonlijk prima!
- zappen verschilt niet veel met de amino. Wel wat strakker zonder haperen. Helaas nog geen Ziggo Horizon snelheid..
- ik heb wel de 1080p functie. Beeld lijkt inderdaad minder scherp. Rood is ook wat te rood.
- AB is dikke prima. Dikke verbetering. Heb ook de AB van de Telfort Amino geprobeerd maar die werkt niet.
- pauzeren werkt inderdaad niet...
- begin gemist. Yeah!! Eindelijk! En werkt prima!
- Blauwe LED vind ik niet storend tot nu toe. Misschien wel in het donker.
- opnemen heb ik niet.
- app nog steeds niet beschikbaar voor iOS dus niet getest.

Al met al best tevreden. Wel ff afwachten op lange termijn.
Grootste probleem wat ik had met de amino was dat na verloop van tijd het beeld haperde als een gek en een reboot nodig was.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• Nopheros
mrBrainY schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:43:
je kan wel favorieten toevoegen, maar kan je ook alleen favorieten zappen?
dat heb ik ook nog niet gevonden.
Zie mijn post op de vorige pagina......
Zit net naar NPO1 het nieuws dus te kijken, beeld is toch wel haarscherp (presentator)

• goldvinger
Zo, eindelijk helemaal klaar.
Logitech harmony weer opnieuw ingeleerd en werkt weer perfect.
Radio luisteren zonder de tv aan werkt ook goed ism de harmony.

Eigenlijk ben ik tot nu toe heel te vreden.

Nu nog wat sneller zappen en zoals hier eerder besproken je eigen favorietenlijst aanmaken.
Nu staan heel veel zenders in waar ik niet gebruik van kan maken.
Dit maakt het onoverzichtelijk.
Dit lijkt mij een kleine moeite om aan te passen op korte termijn.

• Nopheros
goldvinger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:44:
Zo, eindelijk helemaal klaar.
Logitech harmony weer opnieuw ingeleerd en werkt weer perfect.
Radio luisteren zonder de tv aan werkt ook goed ism de harmony.

Eigenlijk ben ik tot nu toe heel te vreden.

Nu nog wat sneller zappen en zoals hier eerder besproken je eigen favorietenlijst aanmaken.
Nu staan heel veel zenders in waar ik niet gebruik van kan maken.
Dit maakt het onoverzichtelijk.
Dit lijkt mij een kleine moeite om aan te passen op korte termijn.
Favorieten lijst is wel aanwezig, enige probleem is dat je het alleen als een favorieten lijst kunt gebruiken en dus niet je kanaallijst in kunt stellen met alleen deze zenders zoals op de vorige box wel kon.

1 van de 2 tweak servicedesk medewerkers (heb er 2 aan de lijn gehad dus heb de hele servicedesk daar gesproken...) gaf aan dit door te geven als klacht maar kon ook niet vertellen of dit over een maand toegevoegd gaat worden of nooit. Tot die tijd mag je dus lekker 5 knoppen indrukken om naar 1 specifieke zender te gaan in die favo lijst. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 17-08-2017 20:50 ]

• Masevako
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07-2020
Box binnen hier, aardig beeld op de HD zenders. Wat me wel opvalt is dat 24 Kitchen er nu echt slecht uitziet in vergelijking tot de oude set-up.

Ander probleempje is dat de NPO en wat andere zenders standaard op AC3 staan en dan is het volume niet te regelen met de remote.
Zodra ik dit naar standaard verander dan kan het wel, het probleem is dat er geen standaard audio set-up in de settings zit, Ik moet nu iedere keer de audio van de zender die standaard op AC3 staat veranderen om het volume te kunnen wijzigen.

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Eindelijk web-tv... dat zou wel lekker zijn.... als het werkte. Maar in Chrome zegt ie dat het niet werkt in deze browser, en Edge geeft "onbekende fout" (beide na ingeven van de koppelcode). Jammer... lijkt nog niet echt operationeel. Is wel een optie die ik al heel lang mis bij Sparql...

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Chimera666 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:06:
[...]

Eindelijk web-tv... dat zou wel lekker zijn.... als het werkte. Maar in Chrome zegt ie dat het niet werkt in deze browser, en Edge geeft "onbekende fout" (beide na ingeven van de koppelcode). Jammer... lijkt nog niet echt operationeel. Is wel een optie die ik al heel lang mis bij Sparql...
Krijg inderdaad ook dezelfde melding in Chrome.

Verder ben ik wel heel erg tevreden over wat ik tot nu toe zie. De kwaliteit is goed(1080p), de traagheid vind ik enorm meevallen en in het algemeen werkt het gelikt.Ook geen haperingen gezien tot nu toe(ook al had ik die op de M12 ook niet meer)

• Csotranme
De Ziggo Sport zenders zijn wel een verrassing! Ben heel benieuwd hoe dat zit want ze doen het (nog) niet.
Heb al wel het extra zender pakket. Het probleem met zenders die niet werken maar er wel tussen staan heb ik dus niet..

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

• Centurius
Csotranme schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:17:
De Ziggo Sport zenders zijn wel een verrassing! Ben heel benieuwd hoe dat zit want ze doen het (nog) niet.
Heb al wel het extra zender pakket. Het probleem met zenders die niet werken maar er wel tussen staan heb ik dus niet..
Zelfde met Fox Sports 2 t/m 6, die kan ik ook nog niet afspelen ondanks dat ik ze wel heb in m'n pakket.

• Csotranme
Centurius schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:20:
[...]

Zelfde met Fox Sports 2 t/m 6, die kan ik ook nog niet afspelen ondanks dat ik ze wel heb in m'n pakket.
Die zie ik ook ja maar heb ik niet in mijn pakket.
Ik hoop eigenlijk dat het voor een zacht prijsje of bij het extra zender pakket verkrijgbaar is.

• Nopheros
Centurius schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:11:
[...]

Krijg inderdaad ook dezelfde melding in Chrome.

Verder ben ik wel heel erg tevreden over wat ik tot nu toe zie. De kwaliteit is goed(1080p), de traagheid vind ik enorm meevallen en in het algemeen werkt het gelikt.Ook geen haperingen gezien tot nu toe(ook al had ik die op de M12 ook niet meer)
Dat je de zenders niet op volgorde kunt zetten heb je geen problemen mee?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Nou, ik heb ook zo'n nieuwe box. Duurde even voordat ie helemaal geupdate was. Tot nu toe was ik liever bij de oude gebleven...

- Hele irritante felle blauwe led die knippert als je iets op je AB indrukt
- Opstarten is sneller, zappen is trager
- Opstarten gebeurt altijd naar NPO1 i.p.v. laatst gekeken zender
- TV Gids ontzettend onoverzichtelijk, tijdlijn was veel duidelijker
- 1080i of 720p is de max wat ik kan kiezen

Verder is de begin gemist functie wel chill!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Csotranme
https://www.tweak.nl/spar...e/ziggo-sport-totaal.html

Ik twijfel nog... kan ook ziggo go van m’n ouders gebruiken maar is ook niet ideaal.
15,50 is me het dan ook niet waard.

Edit: opnemen lijkt ook te werken terwijl ik het opname pakket niet had voorheen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Csotranme op 17-08-2017 21:43 ]

• MGerrits
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08-2023
Vanavond ook de nieuwe boxen ontvangen. Er één van aangesloten en wat een teleurstelling !
Er komen een hoop irritaties terug uit de tijd dat Sparql net begon.

Alle tekortkomingen zijn al genoemd en heb de oude ontvanger maar weer aangesloten voorlopig.
Mail gestuurd naar de Servicedesk met de vraag of en op welke termijn de issues worden opgelost.

Anders toch maar over naar Internet en telefonie 365 en voor tv terug naar Ziggo.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Animal planet doet het ook niet, terwijl dit wel in mn abo zou moeten zitten (basic)

• mrBrainY
in chrome en edge lijkt deze niet te werken
chrome geeft nog aan browser niet ondersteund maar Edge zegt onbekende fout,

• Csotranme
MetaFrame schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:56:
Animal planet doet het ook niet, terwijl dit wel in mn abo zou moeten zitten (basic)
Animal plannet doet het wel met extra zender pakket

• Centurius
Nopheros schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:22:
[...]

Dat je de zenders niet op volgorde kunt zetten heb je geen problemen mee?
Nope, nooit gebruikt. De zenders die ik regelmatig kijk weet ik uit m'n hoofd en als ik naar iets zoek om te kijken ga ik toch alle zenders langs tot ik wat vind.

Verwijderd

mrBrainY schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:00:
in chrome en edge lijkt deze niet te werken
chrome geeft nog aan browser niet ondersteund maar Edge zegt onbekende fout,

[...]
Nah die website doet het hier wel gewoon in Chrome (op Windows 10).
Dat ziet er om te beginnen al zeer gelikt uit. d:)b
Kan er alleen nog weinig mee omdat ik nog geen nieuwe decoder(s) heb en dus niet kan inloggen.

En als ik zo de verhalen lees moet ik nog maar zien of ik blij word van die nieuwe decoders.
Als we nou weer van voren af aan moeten beginnen dan neem ik nog liever tv van Ziggo.
Liever niet eigenlijk, maar dat nieuwe platform en decoder van Sparql moeten wel een verbetering zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2017 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:57:
[...]
Nah die website doet het hier wel gewoon in Chrome (op Windows 10)
Kan er alleen nog weinig mee omdat ik nog geen nieuwe decoder(s) heb en dus niet kan inloggen.

En als ik zo de verhalen lees moet ik nog maar zien of ik blij word van die nieuwe dingen.
Als we nou weer van voren af aan moeten beginnen dan neem ik nog liever tv van Ziggo.
Liever niet eigenlijk, maar dat nieuwe platform en decoder van Sparql moeten wel een verbetering zijn. :)
Dat is dan ook het punt waar het stopt te werken. Je komt perfect de website op en kunt inloggen, maar als je dan ook echt een stream wil kijken komt de foutmelding.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Werkt http://livetv.sparql.nl alleen thuis (Internet + SparqlTV) of overal?
p.s. Ik heb alleen internet van Tweak...

[ Voor 21% gewijzigd door kmichael op 17-08-2017 23:16 ]

• frelam
  • Laatst online: 29-04 16:53
Uit de browserconsole: License Error Your player is not allowed to play on the domain sparql.nl. Please visit the player section of the https://app.bitmovin.com/ Bitmovin backend portal to add this domain to you player license.

Ze zullen de puntjes nog wel op de i aan het zetten zijn :)

edit: kreeg een fractie van een seconde beeld op Fox Sports 1, waarschijnlijk browser traag genoeg op het juiste moment ofzo, opzich is het functioneel dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door frelam op 17-08-2017 23:46 ]

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 13:46
Aaargh! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat jouw STB verbonden is met een parallel universum. In dit universum bestaat RTL10 niet.
RTL8 dan... Het gaat om het principe dat het nog niet goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasigoreng01
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Hoe zijn de ervaringen met de stabiliteit van de nieuwe box? Zijn hiermee nu alle haperingen verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 11:32

RammY

Dát!

goldvinger schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:56:
[...]

Ik heb een harmony one.
Kwestie van hm goed dichtbij houden :)
Inleren ging prima...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
@WhySoSerious? bij mij lijkt hij vandaag dan echt te komen via postnl. postnl heeft gisteravond het pakketje binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:33:
Wel vreemd dat de 1 wel een 1080p optie krijgt en de ander (onder wie ik) niet....
Verschil tussen het type TV / HDMI poort ? Is ie aangesloten op een HDMI 1.4 of 2.0 poort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Aaargh! schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Verschil tussen het type TV / HDMI poort ? Is ie aangesloten op een HDMI 1.4 of 2.0 poort ?
Ik heb hem aangesloten op een LG 55LA6208 en die heeft volgens mij HDMI 1.4
Hier heb ik de optie 1080p wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een Sony KDL40v5500, hdmi versie wrs. 1.4, zeker geen 2.0. TV is uit 2009

Met dus geen 1080p

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 18-08-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suphazone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 12:09
Nopheros schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 19:19:
Heb alleen de laatste 2 pagina's gelezen.....

Echter kun je geen profiel meer instellen met een aangepaste zenderlijst? Als ik nu wil switchen van Discovery Channel -> Comedy Central -> History channel dan moet ik of via favorieten 15(!) knoppen indrukken om deze 3 kanalen te zien of ik moet maar alle kanaal nummers uit m'n hoofd gaan leren..?

Ik heb 2x tweak gebeld omdat ik toch dacht een optie over het hoofd gezien te hebben...niet dus. Niemand hier die zich daar aan stoort...?

Ik heb speciaal een extra tv pakket genomen voor Discovery Science en nog een aantal kanalen maar als ik 5 knoppen in moet drukken om naar een andere zender te gaan of alle kanaal nummers uit m'n hoofd moet gaan leren dan ga ik serieus opzoek naar een andere aanbieder. De gebruiksvriendelijkheid is voor mij persoonlijk niet aanwezig.
Ik heb in mijn bevindingen duidelijk te kennen gegeven dat dit een groot issue is voor mij. Gezien de functie werd benut in ons huishouden voor een veilige lijst voor kinderen.
Dus je bent zeker niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Suphazone schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb in mijn bevindingen duidelijk te kennen gegeven dat dit een groot issue is voor mij. Gezien de functie werd benut in ons huishouden voor een veilige lijst voor kinderen.
Dus je bent zeker niet alleen.
Hier hetzelfde. Ik wil bijv. Nickelodeon op kinderslot omdat dit anders de hele dag aan staat en niet alle programma's daar even geschikt zijn voor jonge kinderen. Maar met de nieuwe box is dat dus (nog) niet mogelijk.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
hjvg schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:14:
@WhySoSerious? bij mij lijkt hij vandaag dan echt te komen via postnl. postnl heeft gisteravond het pakketje binnen gekregen
Oké hier nog steeds niet, staat nu weer op morgen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Philos31 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Hier hetzelfde. Ik wil bijv. Nickelodeon op kinderslot omdat dit anders de hele dag aan staat en niet alle programma's daar even geschikt zijn voor jonge kinderen. Maar met de nieuwe box is dat dus (nog) niet mogelijk.
Dat is nergens voor nodig

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 21-08-2017 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
nasigoreng01 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:58:
Hoe zijn de ervaringen met de stabiliteit van de nieuwe box? Zijn hiermee nu alle haperingen verholpen?
Ik heb 2 x een hapering gezien in het beeld, maar dat kan ook bij de zender zelf geweest zijn.
Ik had ze op de oude box ook niet al te vaak

[ Voor 68% gewijzigd door Philos31 op 18-08-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat een kul, hij maakte gewoon gebruik van een functie die nu niet meer beschikbaar is. Die functie is namelijk een prima hulpmiddel voor de opvoeding van je kinderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 21-08-2017 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nasigoreng01 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:58:
Ik heb, toen ik de box net had geinstalleerd en hem druk op de proef stelde met dingen uitproberen, het één keer voor elkaar gekregen 'm te laten crashen. Sindsdien niet meer.

Haperingen had ik gelukkig met de M12 die een paar weken terug nog bij me neer is gezet, al bijna niet meer, of niet merkbaar. Met de Amino verder ook nog geen haperingen gehad.

Zelf trouwens ook even met de favorieten functie gespeeld (niet dat ik die echt gebruik). Maar inderdaad, als je die functie wel wil gebruiken kan ik me voorstellen dat die nu een beetje nutteloos is.

Je hebt er alleen wat aan als je specifiek naar de gids of de zenderlijst gaat en dan op de favorieten knop drukt. Het zou een hele mooie functie kunnen zijn om ergens in te kunnen stellen dat de favorietenlijst de standaard 'zaplijst' moet worden.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 18-08-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timeku
ik probeer in het kastje te komen omdat mijn modem geen DHCP doet... iemand enig idee? krijg de melding als ik netwerk wil wijzigen ik op menu moet drukken maar dan krijg ik een password menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Timeku schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:13:
ik probeer in het kastje te komen omdat mijn modem geen DHCP doet... iemand enig idee? krijg de melding als ik netwerk wil wijzigen ik op menu moet drukken maar dan krijg ik een password menu ?
IP assignen op MAC address?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee of het mogelijk is om zelf de netwerkconfiguratie van de Amino aan te passen.

Maarehm, wat voor speciaals heb je dan draaien dat je geen DHCP op je netwerk hebt? Lijkt me sowieso vrij onhandig :P

@Csotranme voor jouw oplossing moet hij uberhaupt DHCP hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:43

rik

Mijn eerste ervaringen zijn vooral een soort van compressie artifacts rond bewegende objecten, geen gezicht. Weet alleen de zender niet meer.
Nu sta ik op het punt om te verhuizen en Tweak vraagt 90 euro aan administratiekosten. Dat is nogal.
Deze twee bij elkaar opgeteld maakt me aan het twijfelen of overstappen niet de betere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timeku
ik vind 90 euro wel meevallen. Ik blijf zolang ze blijven bestaan omdat ze gewoon heel soepel zijn en meedenkend. @ eymey teveel om op te noemen :) maar ik draai alles op ESXi zelfs de GW's en dat werkt uitstekend. De TV heeft een eigen LAN ivm multicast traffic die veel te groot is en bijvoorbeeld WIFI daarmee besmet (bekend probleem doe je niets aan) tenzij je het inricht zoals mij. Anyway ik heb het al voor elkaar ik heb op dat lan voor TV dhcp aangezet nu.
Kastje zelf kan je denk ik niets in regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ergens vraag ik me af of al deze feedback wel bij Tweak komt. Er zijn nogal wat puntjes om te verbeteren, maar zolang dat niet bij hun terecht komt zullen ze er ook nooit vanaf weten.
Lezen ze vanuit Tweak hier nog steeds mee? Ik heb nog geen reactie(s) gezien dus dat wekt niet de schijn dat dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Fonta schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:39:
Ergens vraag ik me af of al deze feedback wel bij Tweak komt. Er zijn nogal wat puntjes om te verbeteren, maar zolang dat niet bij hun terecht komt zullen ze er ook nooit vanaf weten.
Lezen ze vanuit Tweak hier nog steeds mee? Ik heb nog geen reactie(s) gezien dus dat wekt niet de schijn dat dat zo is.
Een (hele)tijd geleden hadden ze hier een account. Jammer dat ze die niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Timeku schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:10:
De TV heeft een eigen LAN ivm multicast traffic die veel te groot is en bijvoorbeeld WIFI daarmee besmet (bekend probleem doe je niets aan)
Geen issue hoor, al mijn switches ondersteunen IGMP snooping en multicast verkeer gaat alleen naar de poorten die er om gevraagd hebben.

Uiteraard heb ik wel de TV ontvanger in een eigen VLAN draaien, maar dat is omdat ik de security van het kastje voor geen ene meter vertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGerrits
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08-2023
Heb gisteravond een mail gestuurd naar de servicedesk met de volgende zaken:

- max 1080i resolutie ipv 1080p
- beeld heeft erg "rode" tint
- traag zappen tussen zenders
- wel favorietenlijst maar niet als kanaallijst te gebruiken
- de (voor mij in ieder geval) veel te aanwezige blauwe led aan de voorkant.

Vanochtend mail terug dat de punten zijn doorgezet naar de Sparql engineers.
Over of en wanneer ze worden aangepast/opgelost uiteraard geen toezeggingen.

Afwachten dus.
Pagina: 1 ... 60 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.