Hier is de Amino gisteren ook binnen gekomen! Gelukkig had ik tijd om er meteen mee aan de slag te gaan. Installeren en activeren was gelukkig een eitje.
Ook ik heb de afstandsbediening van de Amino helemaal moeten inleren op m'n Logitech Harmony "Smart Control" (versie met hub en simpele RF afstandsbediening). Ik heb hem ingevoerd als "Amino Aria 610" (ik zag 610 op de doos staan).
In de systeem informatie van de box staat "Solocoo" als platform. Dat is inderdaad het (of 1 van de) TV-platform(en) aangeboden door Stream-group. M7 (Canal Digitaal en Online.nl ) en Fiber maken er ook gebruik van.
http://www.fiber.nl/blog/...tieve-tv-platform-solocoo
http://www.m7group.eu/News/New-video-platform-services/
Plusplunten:
* Eindelijk begin gemist! (hoewel de bitrate daarvan wel beduidend minder lijkt dan lineaire TV, maar zeker niet slecht).
* De app werkt echt ontzettend goed. Vlot, stabiel en goede kwaliteit. Pikant detail is dat Uitzending Gemist via de app heel veel scherper lijkt dan via de box.
* Snelheid van de box vind ik, na de berichten hier, eigenlijk wel meevallen. De gids is minder overzichtelijk maar scrollt nog best lekker weg. De interface is ook wat minder flitsend, maar voor mijn gevoel daardoor wel meer responsive.
* Box reageert ook goed en betrouwbaar op de afstandsbediening.
* Op 1080i lijkt live TV eigenlijk gewoon net zo scherp als voorheen. Strepen op nette pakken, NPO logo's, teksten in reclames die native in HD gemaakt zijn, etc. zijn gewoon scherp. Ook is me niet opgevallen dat rood over-saturated zou zijn ofzo. Misschien hangt het dus ook nogal af van de 'tegenpartij' waar de box aan wordt gehangen? Zie voor de grote 'maar' m'n minpunten.
* Het valt me op dat als ik begin gemist doe bij RTL, ik daarna gewoon heen en weer mag springen/'spoelen' in de uitzending, zowel op de box als in de app. KPN, Ziggo, KNIPPR en NLZiet blokkeren dat bij bijna alle programma's omdat dat van RTL zou moeten.
Minpunten:
* Pauze werkt (nog?) niet. Krijg een foutmelding dat dit niet kan op het huidige geselecteerde opslagmedium, oid.
* Zoals hierboven ook al even aangehaald: Uitzending gemist is (naast dat het alleen NPO is) nog steeds baggerkwaliteit! Zelfs de gratis NPO Start is op Chromecast al beter. Zo te zien wordt nog steeds het 'ouderwetse' platform van de NPO gebruikt waar voorheen alle providers de content uit haalden. Wat mij betreft achterhaald, want zowel bij KPN, Ziggo, Knippr, NLZiet en KPN Play is de kwaliteit tegenwoordig heel goed en kan je uitzendingen gewoon kiezen door in de gids terug te bladeren (naast zoeken).
* Ook op mijn box mist de 1080p optie voor output.
* Wel vind ik de GUI onscherp! Letters zijn soort van 'blurred', iig niet gestoken scherp. Zou het dan toch zo zijn dat de box nog wat 'vaags' met het beeld doet alvorens het naar HDMI te sturen? Het zal niet de eerste keer zijn. Over bepaalde (nieuwere) Humax decoders heb ik het ook gelezen. Hoewel ik er met live tv dus niet zo heel veel van merk.
* Het is me al vrij snel gelukt om 'm te laten crashen. Weet niet precies hoe, daarna niet kunnen reproduceren.
* Felle blauwe LED! Gatv****** . WAAROM blijven fabrikanten dat in hemelsnaam doen? Denken ze nou echt dat iemand daar op zit te wachten? Super storend! Hopelijk kan @
Tweak daar nog wat aan laten doen.
* Vanuit standby steeds op NPO 1, in plaats van de laatste actieve zender.
* Geen snelle manier (knop) om over te schakelen naar radio modus.
Behoorlijke waslijst aan dingen die ik niet goed vind, dus. Waarvan ik vind dat beeldkwaliteit, zapsnelheid, pauzefunctie en de LED wel heel snel opgelost moeten worden.
Echter, in de basis vind ik de nieuwe box en het nieuwe platform nu al een hele verbetering, met de potentie om bijna perfect te worden (mits Tweak de grootste minpunten en andere feedback, van mij en anderen hier, oppikt).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.