Hier ook vanavond de box ontvangen. Ik ben slechts gematigd positief maar dat komt dan voornamelijk door de afstandbediening waarop de box goed lijkt te reageren waarbij dat op de abox totaal niet het geval is.
@
Csotranme Lijkt een stuk beter te gaan.
Verder:
Bij de eerste opstart een melding over een corrupte flash, bezorgde mij toch wel ff een ah oh momentje
De box deed een herstart en ging daarna toch gewoon door.
Op een gegeven moment kreeg ik een melding van mijn receiver (heb de box via mijn receiver een onkyo tx-nr646 op mijn tv aangesloten zitten) dat de content niet afgespeeld kon worden en dat ik de een hdcp geschikte poort op mijn tv moest gebruiken.
De box had ik op de cbl/sat hdcp 2.2 poort op de receiver aangesloten zitten, dus maar rechtstreeks op de tv aangesloten op de poort waar de receiver zat. Dat werkte gewoon. Dus rara waarom werkt dit niet?
Hierna heb ik de box op hdmi6 (hdmi 2.2 poort) van mijn receiver aangesloten wat geen hdcp poort is en deze poort aan de cbl/sat toegewezen. Dit werkte ook, dus de box zit nu weer via de receiver op de tv. Dit alles, terwijl de abox wel gewoon via de cbl/sat hdcp poort werkte.
De Amino gooit niet zoals de abox CEC in de war. Heb de kabel waarmee ik de abox had aangesloten en waarin ik de CEC pin had gesaboteerd vervangen voor de bijgeleverde om dit te testen en gaat dus goed.
De box lijkt echter niets te doen met CEC. Bij het uitschakelen van de tv gaat alleen de receiver uit en niet ook de box. Ook switchen van kanalen en dergelijk kan niet met de afstandsbediening van de tv.
De beeldkwaliteit weet ik niet. De maximale instelling is 1080i en 1080p is geen optie

Je zou toch verwachten dat elke box anno 2017 wel 1080p zou moeten kunnen uitsturen. De abox kon dit ook zonder problemen. Ook lijkt het beeld wat onscherp/grauw/flets te zijn, ik weet niet, misschien kan iemand anders hier meer over zeggen.
@MetaFrame Niet dus.

Volgens de specs zou hij zelfs 4k upscaling moeten kunnen doen.
https://www.aminocom.com/...iew/client-devices/aria-6
@Verwijderd Dat idee heb ik dus ook over de beeldkwaliteit, dat het wat flets is.
De snelheid van de box lijkt me ook wat tegen te vallen. Het opstarten lijkt langer te duren en ook het zappen tussen kanalen en scrollen door de lijst van kanalen lijkt allemaal net even wat trager te zijn.
Dit is echter wel puur op gevoel en niet opgemeten.
Misschien kan iemand een goede gemeten vergelijking maken?
Hopelijk leest Tweak hier mee en kunnen ze iets met deze feedback zodat ze aan deze punten kunnen werken.
Verder kijk ik niet veel tv en heb ik er dus niet veel last van, maar het zou mooi zijn als alles opgelost wordt voor degenen die wel veel van de box gebruik maken.
[
Voor 4% gewijzigd door
Fonta op 15-08-2017 22:08
]