Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:03
Hier verder ook geen track en trace code gekregen. Denk niet dat het vandaag nog komt. Wat vinden jullie van de nieuwe app? Testen kan nog niet helaas zonder kastje.

[ Voor 35% gewijzigd door WhySoSerious? op 14-08-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 12:45
heb alleen windows and apple devices dus ik zou het niet weten.
WhySoSerious? schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:02:
Hier verder ook geen track en trace code gekregen. Denk niet dat het vandaag nog komt. Wat vinden jullie van de nieuwe app?

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
hier helaas ook nog geen track and trace ;( (1336)
Nieuwe app is blijkbaar alleen Android? Ik heb ook alleen crapple(IOS 11) en windhoos...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Csotranme schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:50:
Nieuwe app is blijkbaar alleen Android? Ik heb ook alleen crapple(IOS 11) en windhoos...
Mogelijk zit ie nog in het review process bij Apple.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
WhySoSerious? schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:02:
Testen kan nog niet helaas zonder kastje.
Hoezo? De app maakt toch verbinding met Sparql IPTV en niet met de STB? Of is dat nu veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Aaargh! schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:53:
[...]

Mogelijk zit ie nog in het review process bij Apple.
aah dat zou wel eens kunnen ja. dacht dat het al aan iOS 11 lag.. Niet het meest geweldige die beta tot nu toe.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Denk t wel, de oude app is in de Appstore van iOS 11 niet eens te vinden

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Alfie104 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:53:
[...]

Hoezo? De app maakt toch verbinding met Sparql IPTV en niet met de STB? Of is dat nu veranderd?
Ja je moet nu een koppelcode aanvragen via de STB. Opnames kun je nu ook via de app bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 14-08-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik heb hem zojuist ontvangen en hij is nu aan het installeren. Wat punten uit de brief:

* 31 Augustus gaat het oude platform uit voor die tijd je kast je vervangen dus.
* opnames gaan verloren
* je kan met het nieuwe platform series automatisch opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MetaFrame schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:08:
Denk t wel, de oude app is in de Appstore van iOS 11 niet eens te vinden
Dat komt omdat de oude app alleen 32-bit is en iOS 11 is 64-bit only.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efa2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb de nieuwe STB ook binnen. Jammer dat ik nu in een paar dagen de 150 opgenomen uren moet bekijken. Bij het overstappen gaan deze verloren.

En daar betaal je extra voor? Zoals gewoonlijk is de communicatie ad-hoc en onvolledig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Gotiniens schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:37:
Ik heb hem zojuist ontvangen en hij is nu aan het installeren. Wat punten uit de brief:

* 31 Augustus gaat het oude platform uit voor die tijd je kast je vervangen dus.
* opnames gaan verloren
* je kan met het nieuwe platform series automatisch opnemen
efa2008 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:41:
Ik heb de nieuwe STB ook binnen. Jammer dat ik nu in een paar dagen de 150 opgenomen uren moet bekijken. Bij het overstappen gaan deze verloren.

En daar betaal je extra voor? Zoals gewoonlijk is de communicatie ad-hoc en onvolledig. :(
Hadden jullie wel een track en trace nummer gekregen?

[ Voor 31% gewijzigd door WhySoSerious? op 14-08-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Nu online

Gotiniens

Fairly odd Tim

Yup kreeg vanochtend mail, de tracking code heb je verder niet heel veel aan. Geeft alleen aan of hij onderweg is en de time frame (4 uur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
Kwa communicatie heeft Tweak idd nog een lange weg te gaan net als hun administratie
Maar overal zit nu wel langzaam aan verbetering in maar daar ben jij uiteraard niet mee geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Wie gaat er nu midden in de vakantie ontvangers sturen.....???? Hoe vaak zal er voor niets gereden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Wdeb schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:19:
Wie gaat er nu midden in de vakantie ontvangers sturen.....???? Hoe vaak zal er voor niets gereden worden?
ja dat blijft een punt waar je verschillend naar kunt kijken maar na de vakantie zijn de meesten weer werken en dus ook niet thuis.

ik zelf heb op dit moment helemaal geen vakantie dus als ze het nu morgen of over 4 weken sturen zou voor mij geen verschil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ik ga 22 augustus op vakantie, denk dat de box er dan wel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:53

Maar kun je de abox ook nog gebruiken naast de nieuwe? Dan kan ik beneden de nieuwe neerzetten en boven de oude laten staan en in bed 128 uur tv kijken!

Zag wel dat de app inderdaad van het eerder genoemde bedrijf is. Ziet er op Android. Mooi uit.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
rjhilbrink schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:33:
[...]

Maar kun je de abox ook nog gebruiken naast de nieuwe? Dan kan ik beneden de nieuwe neerzetten en boven de oude laten staan en in bed 128 uur tv kijken!

Zag wel dat de app inderdaad van het eerder genoemde bedrijf is. Ziet er op Android. Mooi uit.
stukje uit de brief

Niet schrikken!

Komende week zullen wij gratis 2 nieuwe Sparql Box(en) naar je opsturen. De nieuwe ontvanger kun je per direct gaan gebruiken en je hoeft de oude ontvanger niet retour te sturen. De nieuwe ontvanger is noodzakelijk om jouw huishouden voor te bereiden op de toekomst. Het nieuwe model is van het type Amino Aria 6.

Je oude ontvanger werkt nog tot de nieuwe is aangesloten. Net zoals de huidige ontvanger ontvang je de Amino in bruikleen, dus als je het abonnement opzegt vragen wij je deze weer terug te sturen.

dus dat wat jij wilt gaat waarschijnlijk niet werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Nou, apparaatje was gister op tijd binnen.... Not... Tussen half 10 en kwart voor 10 stond de koerier aan de deur.

Flink pakketje hoor. :)
Apparaat ziet er mooi uit. De update/installatie kreeg ik al even het apenzuur. Iets over een corrupte flash file. Bleek gelukkig mee te vallen.

Voor nu even mijn conclusies:

Ding gaat snel in en uit standby. Of het een soort soft standby is weet ik niet, kun je in ieder geval niet aanpassen zoals op de Abox. Dus het kan maar zo zijn dat ie de hele tijd wel "aan" staat.

Schakelen tussen de zenders gaat redelijk vlot. Gezien ik toch al niet zo verdomd veel TV kijk kan ik me even niet meer heugen hoe lang geleden ik de Abox aan heb gehad. :)

Guide ziet er wel netjes uit maar even wennen. Je ziet geen transparant beeld meer. Lijkt er wel op dat deze wat trager werkt voor mijn gevoel.

Heb in ieder geval een kwartiertje zitten kijken/snuffelen. An sich lijkt het wel netjes.

De app moet je via de box koppelen. Ziet er slick uit, werkt in ieder geval thuis goed. :)
Update inzake de app: Ik test net even buiten Tweak netwerk en jaja: ik kan TV kijken!! :D

[ Voor 4% gewijzigd door ElectricHead op 15-08-2017 08:44 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
ElectricHead schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:43:
Nou, apparaatje was gister op tijd binnen.... Not... Tussen half 10 en kwart voor 10 stond de koerier aan de deur.
..
Guide ziet er wel netjes uit maar even wennen. Je ziet geen transparant beeld meer. Lijkt er wel op dat deze wat trager werkt voor mijn gevoel.
..
Gisteren zijn ze bij mij gewoon niet geweest, ondanks dat het wel de planning was ;)

Nog trager schakelen in de guide? Oh no .. dat was al bijna niet te doen bij mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
TagForce schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:31:
[...]

Nee. Ziggo ST Go zit er niet bij.
Hoe het zit met de extra streams op Sparql weet ik niet, maar op Sparql is het onmogelijk om 2 zenders gelijktijdig te kijken. Via een browser en ZST Go kan ik alles tegelijk aanzetten. Wat moet ik met live timing als ik niet het beeld er bij heb? Zolang Go dus niet bij Sparql zit hou ik alleen Go.
Thanks voor je antwoord.

Ik heb even in de nieuwe Sparql app gekeken en het lijkt er op dat de Ziggo Sport kanalen daar te zien zullen zijn:

Als dat straks goed werkt dan is dat voor mij genoeg om het sportpakket te nemen.
Wat ik echter dan nog als probleem zie is dat de Sparql app alleen over je eigen netwerk loopt dus zit ik vast aan VPN mocht ik buitenshuis wilen streamen.

ElectricHead geeft hier boven aan dat TV kijken ook van buiten het Tweak netwerk werkt :)

[ Voor 8% gewijzigd door prothello op 15-08-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Wel fijn dat daar al voldoende info op staat op hun sites

Maar wel handig dat de app nu ook buiten hun netwerk werkt, maar ben blij dat ik niet thuis ben laat nu maar eens anderen de kinderziektes eruit halen.
alhoewel eind augustus werken de aboxen niet meer, hmm kom pas in september thuis zal thuis front blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

PhoeniX- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:50:
[...]

Gisteren zijn ze bij mij gewoon niet geweest, ondanks dat het wel de planning was ;)
Dit was ook zo bij mijn zus, terwijl die toch echt wel in dezelfde straat woont een paar huizen verder op aan de overkant....
PhoeniX- schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:50:
[...]
Nog trager schakelen in de guide? Oh no .. dat was al bijna niet te doen bij mij ..
Let wel: dit is mijn gevoelsmatigheid. De guide op de Abox vond ik al een butt ding. Verder kijk ik echt te weinig TV omdat ik meer Netflix/Plex mishandel in huis. :) Maar voorlopig heb ik wel zoiets van, dit heeft wat meer potentie en staat al iets beter dan de eerdere Sparql poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
We gaan het zien. Eerst maar even afwachten tot het apparaat binnen is en in de Harmony database staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou natuurlijk wel kunnen kijken of het werkt om andere Amino's te kiezen in Harmony :). Met een beetje geluk werken op z'n minst de basisfuncties.

@ElectricHead Klinkt gematigd positief :) Heel veel slechter dan de Abox42 kan natuurlijk ook niet :P.

Heeft de afstandsbediening eigenlijk een aparte knop om tussen radio en TV te switchen? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:52
Ik heb even gebeld met Tweak om aan te geven dat ik binnenkort met vakantie ga en dan dus niet aanwezig, dan heeft het ook geen nut om de nieuwe box te sturen.
Het uitsturen van de box schijnt per regio te gaan aldus de dame van de helpdesk, maar voor de rest kon ze mij niets vertellen over eventuele levertijden.

Ik vind het vervelend dat ik niet gewoon even langs kan lopen, ik woon namelijk pratisch naast tweak, een bruggetje over en ik sta in hun achtertuin.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@eymey Ik heb me vooral even gericht op het kijken/checken van de TV. Volgens mij zit er geen aparte knop op de afstandsbediening. Echter kun je via de menu knop wel een overzicht krijgen van de extra functies (Video On Demand/Series On Demand/Recordings/Radio/Settings). Die werkt vrij intuitief en redelijk snel.

Ik zal wel eens even een foto maken en hier aan vast plakken. :)

AB

Waar ik me wel aan stoor is dat onder VOD en SOD films en series staan (Film1) terwijl ik geen Film1 heb.... Ik kan ze selecteren en dan kiezen Watch film, maar dit heb ik maar niet gedaan omdat ik geen zin heb om weer achter een beeindiging van een Film1 abo te gaan. :)

Edit: Er was hier iemand die riep dat er WiFi op zou zitten. Volgens de specs is dat inderdaad mogelijk, echter betwijfel ik dat dit er op geactiveerd/geinstalleerd is. Heb er nog niet echt naar gekeken, was voornamelijk even op zoek naar de User Experience.

[ Voor 32% gewijzigd door ElectricHead op 15-08-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks, @ElectricHead :).

Een directe radio functie was fijn geweest in verband met eventueel inprogrammeren van een "radio luisteren" functie op Harmony, zonder dat ik dan ook de TV aan hoef te zetten :).

Dit vooral vooruitlopend op mijn hoop dat Sparql straks eindelijk zo goed zal zijn dat ik definitief het Ziggo abbo stop kan zetten (en dan dus ook de FM verlies). Maar goed, wellicht loont het ook om gewoon voor alledrie de hifi systemen in huis gewoon Chromecast Audio's te kopen voor de radio :D

Overigens inderdaad wel stom dat er ook zenders en series in staan waar je helemaal geen abonnement op hebt. Hopelijk kunnen ze dat nog aanpassen :).

Wat betreft WIFI: Ik had eerlijk gezegd ook niet echt verwacht dat WIFI geäctiveerd zou staan. Het is inderdaad een optie, maar het vereist waarschijnlijk ook wel een specifiek access point om "Carrier grade WIFI" te verkrijgen. WIFI aanbieden is echt een recept om opnieuw (terecht) klachten te krijgen over haperingen.
Philos31 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:29:
Ik heb even gebeld met Tweak om aan te geven dat ik binnenkort met vakantie ga en dan dus niet aanwezig, dan heeft het ook geen nut om de nieuwe box te sturen.
Het uitsturen van de box schijnt per regio te gaan aldus de dame van de helpdesk, maar voor de rest kon ze mij niets vertellen over eventuele levertijden.

Ik vind het vervelend dat ik niet gewoon even langs kan lopen, ik woon namelijk pratisch naast tweak, een bruggetje over en ik sta in hun achtertuin.
Ha, same here. Ik zou veel liever de box op gaan halen. Is 5 minuten fietsen voor mij :). Zeker aangezien Tweak toch al weet dat ik een 'wankelende' Sparql klant ben..... Maar goed, ik ga niet op vakantie dus dan maar even geduld hebben .

[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 15-08-2017 13:35 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
eymey schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:29:
Thanks, @ElectricHead :).
[...]

Ha, same here. Ik zou veel liever de box op gaan halen. Is 5 minuten fietsen voor mij :). Zeker aangezien Tweak toch al weet dat ik een 'wankelende' Sparql klant ben..... Maar goed, ik ga niet op vakantie dus dan maar even geduld hebben .
Hmm wonen veel Tweak (ers) dicht bij Tweak. Voor mij is het denk ik 7 minuten fietsen.. (Alleen fiets uit de schuur halen duurt langer :P) Had met alle plezier de boxen op kantoor opgehaald, maar deze zullen wel niet op kantoor in Almere staan.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Voor mij te lang fietsen zeker 15 min met de auto maar alsnog dichtbij heb nog niets gehoord als ik ze maar voor september heb als de andere boxen worden afgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb net een mailtje gekregen dat ze vanavond de box komen brengen. Ik woon in Leeuwarden. Blijkbaar zetten ze er wel wat druk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
HielkeJ schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:47:
Ik heb net een mailtje gekregen dat ze vanavond de box komen brengen. Ik woon in Leeuwarden. Blijkbaar zetten ze er wel wat druk achter.
Ik in Almere en krijg hem vandaag tussen 18 en 22! (volgens tweak!)
Zouden ze dan alsnog vanuit Almere verstuurd worden? Is anders flink eind fietsen voor fietskoeriers.nl ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door rjhilbrink op 15-08-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Bij mij ook idd tussen 6 en 10 vanavond en ik woon in Bussum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Bij mij ook vanavond, provincie Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Enschede, en nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@Aaargh! Dan klopt het verhaal van per regio dus duidelijk niet. Hier namelijk ook Enschede. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wel. Wordt vanavond bij mij bezorgd in Enschede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Per regio klopt dan inderdaad niet, want ik (Almere) heb dus nog niets gehoord.

Maarehm @Mr-D. Lekker toch, stukje fietsen. Ik heb 1 jaar lang iedere dag tussen Almere Oostvaarders (Buiten) en Almere Gooisekant woon-werk gefietst op een opoefiets, incl. de 4-5 bruggen van het Spoorbaanpad :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

eymey schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:44:

Maarehm @Mr-D. Lekker toch, stukje fietsen. Ik heb 1 jaar lang iedere dag tussen Almere Oostvaarders (Buiten) en Almere Gooisekant woon-werk gefietst op een opoefiets, incl. de 4-5 bruggen van het Spoorbaanpad :D
Wekelijks meerdere keren dat ik van Bussum naar Almere stad fiets voor werk enzo. Heerlijk stukje van anderhalf uur. Behalve de brug als je tegenwind hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

ElectricHead schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:37:
@Aaargh! Dan klopt het verhaal van per regio dus duidelijk niet. Hier namelijk ook Enschede. :)
Misschien op naam ? Mijn achternaam begint met een letter die achterin het alphabet zit. Of misschien op klantnummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn achternaam begint met een V. Dat zou betekenen dat het eerder volgende week wordt dan deze week. Dat hoop ik toch niet :P

Begin die Abox dingen echt zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn geval een E en het pakket zou geleverd worden tussen 18~22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
Hier ook vanavond de bezorging in Deventer en met achternaam begint met een M

[ Voor 3% gewijzigd door Dancis op 15-08-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij hadden ze het over 14-25 augustus. Dat is nogal een breed timeframe 8)7

Kreeg gisteren wel meteen ook een vervolgmail over hoe ik de nieuwe box (die ik dus nog niet heb) moet aansluiten :P

[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 15-08-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@eymey Volgens mij stond dat in alle mails hoor..... Dat gaf die van mij nl. ook aan. Was allang blij verrast dat het zo snel gaat.

@Aaargh! Ik gok dat ze dat inderdaad doen. Ik zit in de B.

[ Voor 19% gewijzigd door ElectricHead op 15-08-2017 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Nou de mijne komt vanavond ook, en ik zit in de R. en in AlmeRe.
Kan ik vanavond melden of het met Harmony aan de gang te krijgen is, en met de edgerouter.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:58
nog niets gehoord, N in Almere buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 12:37
Philos31 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:38:
Nou de mijne komt vanavond ook, en ik zit in de R. en in AlmeRe.
Kan ik vanavond melden of het met Harmony aan de gang te krijgen is, en met de edgerouter.
Succes! Zou je kunnen laten weten of er in de EdgeRouter iets aangepast moet worden? Je zou verwachten dat het IP van de static route over VLAN4 gaat veranderen. Kan ook zijn dat ze zelfde IP hanteren en via een proxy aan hun server kan afsplitsen naar het nieuwe platform. Merci _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
webmasternick schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:47:
[...]

Succes! Zou je kunnen laten weten of er in de EdgeRouter iets aangepast moet worden? Je zou verwachten dat het IP van de static route over VLAN4 gaat veranderen. Kan ook zijn dat ze zelfde IP hanteren en via een proxy aan hun server kan afsplitsen naar het nieuwe platform. Merci _/-\o_
Ik ben er zo bang voor, ik heb daar speciaal voor gebeld, maar het lieve meisje van de helpdesk zegt: Zou gewoon moeten werken. Maar ja, hoeveel waarde heeft dat?
Ik laat het weten. En wie weet is het echt gewoon ott. We gaan het merken.
Ik laat het zsm weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga er toch van uit dat het niet heel erg veel anders zal werken. Anders zouden er namelijk ook instructies bij moeten zitten om de Fritz!box of ZyXEL anders in te stellen (of om die een reboot te geven wanneer je het activatieproces van de Amino gestart hebt om andere netwerkgegevens via DHCP te krijgen?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
normaal zeg ik ja maar met een auto immuun wordt het wel anders maar ik red het wel hoor maar niet dagelijks

maar mijn achternaam begint ook met een R woon in buiten en nog niets gehoord via de mail

en Dorcel werkt ook nog niet (zo na verwachting eind vorige week opgelost zijn )
eymey schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:44:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
tr-069 of 64 en dan een nieuwe config erin en klaar toch of denk ik nu te simpel ??
eymey schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:24:
Ik ga er toch van uit dat het niet heel erg veel anders zal werken. Anders zouden er namelijk ook instructies bij moeten zitten om de Fritz!box of ZyXEL anders in te stellen (of om die een reboot te geven wanneer je het activatieproces van de Amino gestart hebt om andere netwerkgegevens via DHCP te krijgen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
eymey schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:24:
Of het werkt vergelijkbaar (streams via het vlan) of echt OTT en dan hebben ze straks geen vlan voor tv meer nodig. Ik kan me gezien de opkomst van Netflix dat laatste best voorstellen mits je de adaptive bit rate goed voor elkaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

joop99 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:03:
[...]

Of het werkt vergelijkbaar (streams via het vlan) of echt OTT en dan hebben ze straks geen vlan voor tv meer nodig. Ik kan me gezien de opkomst van Netflix dat laatste best voorstellen mits je de adaptive bit rate goed voor elkaar hebt.
Ook als het over het normale netwerk gaat kan je multicast en QoS toepassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
Goed, box is binnen. Werkt ook met een edgerouter en ja, werkt gewoon over Vlan.
De streams zijn nagenoeg hetzelfde, voor het aansluiten van de amino 13,50 Mbps en na het aansluiten 12,50 mbps op ned 1,2,3 en 12,31Mbps op rtl4 op de abox en 12,85 op de amino. Op het eerste gezicht geen verschil in kwaliteit.

en BEGIN GEMIST werkt!
Nu nog aan mn harmony hangen, maar dan moet ik mn hub achter mn tv vandaan slopen.

O ja, zappen gaat trager heb ik het gevoel. En uitzending gemist mekkert dat ik geen toegang heb... ff tweak bellen

[ Voor 12% gewijzigd door Philos31 op 15-08-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philos31 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:23:
Goed, box is binnen. Werkt ook met een edgerouter en ja, werkt gewoon over Vlan.
De streams zijn nagenoeg hetzelfde, voor het aansluiten van de amino 13,50 Mbps en na het aansluiten 12,50 mbps op ned 1,2,3 en 12,31Mbps op rtl4 op de abox en 12,85 op de amino. Op het eerste gezicht geen verschil in kwaliteit....
Dat is goed om te lezen. Ik was er echt bang voor dat ze met de streams zouden gaan kloten.
Gelukkig niet dus blijkbaar. d:)b Boxen mogen bij mij in Leeuwarden ook wel komen.
Ik had trouwens verder geen problemen met de oude, maar ik ben wel benieuwd naar de nieuwe. :D
Maar ik moet de derde mail met wanneer ze komen nog krijgen.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Hier ook binnen en draait al.

Paar puntjes:
- Zag een foutmelding voorbij komen m.b.t. de verificatie van een Flash bestand :')
- Beeld LIJKT iets minder scherp (kan ook aan mij liggen na een lange werkdag);
- edit- Beeld stond op 720, deze dien je zelf om te zetten naar 1080p (met dank aan @Philos31 _/-\o_ )
- Zappen naar een andere zender is zeker trager dan met de vorige box;
- Gids raadplegen, zender kiezen (ergens in de 200+ reeks), gids opnieuw opvragen doet weer bij NED 1 beginnen (i.p.v. vanaf de zender waarnaar je kijkt);

Dit zijn bevindingen na 10 mins, miss komen er nog wat andere dingen bij... d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Dwazer op 15-08-2017 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Dwazer schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:37:
Hier ook binnen en draait al.

Paar puntjes:
- Zag een foutmelding voorbij komen m.b.t. de verificatie van een Flash bestand :')
- Beeld LIJKT iets minder scherp (kan ook aan mij liggen na een lange werkdag);
- Zappen naar een andere zender is zeker trager dan met de vorige box;
- Gids raadplegen, zender kiezen (ergens in de 200+ reeks), gids opnieuw opvragen doet weer bij NED 1 beginnen (i.p.v. vanaf de zender waarnaar je kijkt);

Dit zijn bevindingen na 10 mins, miss komen er nog wat andere dingen bij... d:)b
Kun je kijken of uitzending gemist bij jou werkt?
En heb je je box wel op 1080P gezet? Want ik dacht ook dat hij wat minder scherp was, tot ik de instelling goed zette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
Philos31 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:39:
[...]

Kun je kijken of uitzending gemist bij jou werkt?
En heb je je box wel op 1080P gezet? Want ik dacht ook dat hij wat minder scherp was, tot ik de instelling goed zette
Bij het starten van de uitzending Sesamstraat van 15-08, krijg ik een foutmelding: "S304: Je kunt deze video niet bekijken omdat je niet beschikt over het juiste product. Bel met %ENNOGEENZOOITEKST%"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
Ik heb hem inmiddels ook binnen. Uitzending gemist geeft aan dat ik het vereiste product niet heb en inloggen op de Android app lukt ook (nog) niet. Hij blijft aangeven dat de combinatie niet goed is.

Binnenkort maar weer even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
HielkeJ schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:48:
Ik heb hem inmiddels ook binnen. Uitzending gemist geeft aan dat ik het vereiste product niet heb en inloggen op de Android app lukt ook (nog) niet. Hij blijft aangeven dat de combinatie niet goed is.

Binnenkort maar weer even proberen.
Dat probleem heb ik ook met de android app , kan een koppelcode aanmaken maar als je die invult geeft ie aan dat het abonneenummer en koppelcode niet correct zijn.

Heb maar even een mailt je richting tweak gestuurd

En ook met uitzending gemist hetzelfde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
De android app vraagt toch alleen om een code? Niet om een combinatie?
Men download toch wel de nieuwe app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

live pauzeren geeft ook de melding dat.je hier geen abbo voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik heb die in de playstore staat gedownload en neem aan dat de meest recente is.

Ook is de opname tijd terug gebracht van 200 uur naar 100 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
4pp3l schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:10:
De android app vraagt toch alleen om een code? Niet om een combinatie?
Men download toch wel de nieuwe app?
Linkje voor de nieuwe app?
Want het lijkt erop dat in de Play Store alleen de oude versie staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je daaro gewoon op Sparql zoekt dan zie je dit:
https://play.google.com/store/search?q=sparql&c=apps
En daar staat zeker wel een nieuwe app bij. :) Van gisteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Inderdaad had de verkeerde app gedownload |:(

Je moet de sparql Tv app hebben. En niet de phone versie maar dan werkt de koppelcode wel :+

Wat ik wel handig vind is opnames inplannen via de app.

Langzaam maar zeker wordt sparql volwassen

Edit: kan nog niet alle zenders bekijken in de app terwijl ik wel alle zenders heb. Morgen maar weer effe mailtje sturen

[ Voor 45% gewijzigd door Dancis op 15-08-2017 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philos31
Ik heb de amino afstandsbediening ingeleerd op mijn Harmony, wat een werk. Ik weet niet hoe lang het duurt voor hij te vinden is, maar ik heb hem genoemd: Amino Aria 610 (dat staat namelijk onder op het kastje)

[ Voor 3% gewijzigd door Philos31 op 15-08-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Nu online

Gotiniens

Fairly odd Tim

Sinds ik gister de nieuwe STB heb aangesloten, heb ik in de youtube app op mijn android telefoon, en in mijn browser op youtube.com de optie om te casten naar "Entone STB". Tof dacht ik. Maar het werkt niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Philos31 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:23:
De streams zijn nagenoeg hetzelfde, voor het aansluiten van de amino 13,50 Mbps en na het aansluiten 12,50 mbps op ned 1,2,3 en 12,31Mbps op rtl4 op de abox en 12,85 op de amino. Op het eerste gezicht geen verschil in kwaliteit.

en BEGIN GEMIST werkt!
Nu nog aan mn harmony hangen, maar dan moet ik mn hub achter mn tv vandaan slopen.

O ja, zappen gaat trager heb ik het gevoel. En uitzending gemist mekkert dat ik geen toegang heb... ff tweak bellen
yes!! eindelijk begin gemist! was de meest gemiste functie sinds ik ben overgestapt van Telfort...

Ik wacht nog met smart.. Nog geen mail helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suphazone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 12:09
Zo, zojuist aangesloten. Hierbij mijn eerste bevindingen:

- Eerste boot ging gepaard met foutmeldingen, updates en reboots. Dus ffe geduld.
- Zappen gaat stukken trager. Wat mij betreft onaangenaam traag.
- Beeldkwaliteit is gevoelsmatig minder, lijkt wat onscherper. Staat momenteel ingesteld op 1080i. Geen hogere optie.
- Usability op UX gebied geen verbetering. Voor mij persoonlijk achteruitgang. Zaken zoals films&series, mijn opnames, zoeken, en suggesties zijn voor mijn pakket niet van toepassing. Ook onlogische indeling menu items en sub-items.
- Zenders die je niet in je pakket hebt, en het dus niet doen zorgen bij het zappen telkens voor frustratie. Zenderlijst zou alleen moeten bestaan uit actieve zenders.
- Last but least: Ze hebben de favorietenlijst vernaggeld. Voorheen had ik voor mijn kinderen een aangepast favorietenlijst met alleen kinderzenders. Lekker safe voor ze om te zappen, zonder blootgesteld te worden aan de grote boze wereld. Nu is er halfslachtig favorieten functie die nutteloos is. Zodra je zapt komen de zenders langs die niet als favoriet zijn gekozen.

Anyway, veel verbeterpunten mijnsinziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philos31 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:41:
Ik heb de amino afstandsbediening ingeleerd op mijn Harmony, wat een werk. Ik weet niet hoe lang het duurt voor hij te vinden is, maar ik heb hem genoemd: Amino Aria 610 (dat staat namelijk onder op het kastje)
Helaas nog niet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
voor de mensen die hem al hebben: hoe is de reactie van de AB? Moet je nog steeds zo mikken als met de Abox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:25:
[...]

Helaas nog niet te vinden...
Nee, een uur nadat Philos31 dat schreef is ie ook nog niet te vinden inderdaad. 8)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon al 2 weken de Abox niet gebruiken omdat hij niets meer deed. Chromecasten was verboden met de app, dus het was rustig in huis. Met de nieuwe Android app kun je chromecasten, dus ik ging dat blij verrast uitproberen. Helaas 'dit is een uitbreiding van het pakket. Ga naar onze website'. Daar aangekomen wilde ik een zender kiezen, maar ik moest een code intypen. Het is toch wel fantastisch dat de website niet reageert op invoer van het toetsenbord dat op het scherm verschijnt.
Ik vind het beeld van het nieuwe kastje lang niet zo scherp op 1080i en het is vrij flets.
Verder las ik wat opmerkingen over 'hoera, we kunnen nu ook van buiten ons eigen netwerk tv kijken', maar dat was met de oude Sparql app ook, de eerste weken. Daarna werd al snel de kraan dichtgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik mag toch hopen dat er een optie voor 1080P is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hier ook vanavond de box ontvangen. Ik ben slechts gematigd positief maar dat komt dan voornamelijk door de afstandbediening waarop de box goed lijkt te reageren waarbij dat op de abox totaal niet het geval is.
@Csotranme Lijkt een stuk beter te gaan.

Verder:
Bij de eerste opstart een melding over een corrupte flash, bezorgde mij toch wel ff een ah oh momentje
De box deed een herstart en ging daarna toch gewoon door.

Op een gegeven moment kreeg ik een melding van mijn receiver (heb de box via mijn receiver een onkyo tx-nr646 op mijn tv aangesloten zitten) dat de content niet afgespeeld kon worden en dat ik de een hdcp geschikte poort op mijn tv moest gebruiken.
De box had ik op de cbl/sat hdcp 2.2 poort op de receiver aangesloten zitten, dus maar rechtstreeks op de tv aangesloten op de poort waar de receiver zat. Dat werkte gewoon. Dus rara waarom werkt dit niet?
Hierna heb ik de box op hdmi6 (hdmi 2.2 poort) van mijn receiver aangesloten wat geen hdcp poort is en deze poort aan de cbl/sat toegewezen. Dit werkte ook, dus de box zit nu weer via de receiver op de tv. Dit alles, terwijl de abox wel gewoon via de cbl/sat hdcp poort werkte.

De Amino gooit niet zoals de abox CEC in de war. Heb de kabel waarmee ik de abox had aangesloten en waarin ik de CEC pin had gesaboteerd vervangen voor de bijgeleverde om dit te testen en gaat dus goed.
De box lijkt echter niets te doen met CEC. Bij het uitschakelen van de tv gaat alleen de receiver uit en niet ook de box. Ook switchen van kanalen en dergelijk kan niet met de afstandsbediening van de tv.

De beeldkwaliteit weet ik niet. De maximale instelling is 1080i en 1080p is geen optie 8)7 Je zou toch verwachten dat elke box anno 2017 wel 1080p zou moeten kunnen uitsturen. De abox kon dit ook zonder problemen. Ook lijkt het beeld wat onscherp/grauw/flets te zijn, ik weet niet, misschien kan iemand anders hier meer over zeggen.
@MetaFrame Niet dus. :(
Volgens de specs zou hij zelfs 4k upscaling moeten kunnen doen.
https://www.aminocom.com/...iew/client-devices/aria-6
@Verwijderd Dat idee heb ik dus ook over de beeldkwaliteit, dat het wat flets is.

De snelheid van de box lijkt me ook wat tegen te vallen. Het opstarten lijkt langer te duren en ook het zappen tussen kanalen en scrollen door de lijst van kanalen lijkt allemaal net even wat trager te zijn.
Dit is echter wel puur op gevoel en niet opgemeten.
Misschien kan iemand een goede gemeten vergelijking maken?

Hopelijk leest Tweak hier mee en kunnen ze iets met deze feedback zodat ze aan deze punten kunnen werken.
Verder kijk ik niet veel tv en heb ik er dus niet veel last van, maar het zou mooi zijn als alles opgelost wordt voor degenen die wel veel van de box gebruik maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Fonta op 15-08-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verdorie zeg, ik ga dus no-way terug naar 1080i, deze dingen moeten zelfs 4K kunnen uitsturen.. Wederom geen verbetering en eigenlijk blijven veel puntjes van irritatie dus gewoon weer bestaan. Moeten we over naar deze dingen of kun je de oude nog wel blijven gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door HaterFrame op 15-08-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Ach nee, mijn vrouw is thuis:
WAT HEB JE NU WEER VERANDERD?
Het ziet er anders uit en het is traag, dit mot ik niet....

btw: ik heb wel 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MetaFrame nee, oude platform gaat uit, dus je moet over.

Overigens, vraag me wel af waarom 1080i fletser lijkt. Geen enkele zender doet 1080p, alles is native 1080i (op de SD zenders en een enkele 720p zender na). Dus of je TV heeft een zeer slechte de-interlacer, of de box bewerkt het beeld onnodig.

Hopelijk zijn dit kinderziekten die er nog uit gehaald gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
Hmm schijnbaar was fietsen door heel Nederland toch teveel. 4,5 uur gewacht maar geen fiets koerier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philos31 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:06:
Ach nee, mijn vrouw is thuis:
WAT HEB JE NU WEER VERANDERD?
Het ziet er anders uit en het is traag, dit mot ik niet....

btw: ik heb wel 1080p
Ghehe. Mijn vriendin is gelukkig niet zo moeilijk. Tenzij het echt onwerkbaar is.

Overigens snap ik dat trage dan weer niet.... Of een box snel of traag werkt kan je toch gewoon al in je lab situatie opmerken? Dat andere functionaliteit die afhankelijk is van je platform in de praktijk nog wat kan hikken bij veel gebruikers ok, maar die is toch gewoon heel basaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin gemist :)
AB werkt zelfs de andere kant op gericht :)
Beeld lijkt onscherper :-/
TV guide, vond de oude overzichtelijker :-/
Mis de zoekfunctie in programma gemist :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ohjee hoe ga ik dit aan de vrouw uitleggen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Helaas zijn de eerste reacties niet al te positief.
Vooral de berichten dat het beeld onscherper is en dat het trager zapt.

Hopelijk zet tweak dit snel op de verbeterlijst en blijven ze niet weer 5 jaar aanmodderen.
Dat trek ik echt niet meer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo erg is het nu ook weer niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Ik heb hier gewoon 1080p. Op zich klaag ik niet over de kleuren. NPO1 ziet er zelfs rood uit. Mogelijk TV afhankelijk. Raar dat ik hierboven lees dat starten trager is.

Die foutmelding over de flash checksum was bij mij ook wel even een "Crap!!" moment. Gelukkig had ik wel in mijn achterhoofd oh ja, foutmeldingen. Maar die hadden ze beter wat anders kunnen communiceren....

Ah... Er is onder de menu knop ook een lijst optie. Die is sneller dan de guide! WiFi optie is verder niet terug te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door ElectricHead op 15-08-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blauwe LEDje is trouwens ook te fel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
De 1080p optie stond bij mij helemaal onderaan. Dus nog onder de 720 opties. Ik had inderdaad de oude Android app te pakken. Bij de nieuwe pakt hij de code wel, maar mag ik vervolgens de zenders niet bekijken omdat het niet in mijn pakket zit.

Ik veracht dat ze de komende dagen wel genoeg klachten en mailtjes krijgen en dat mijn problemen vanzelf opgelost gaan worden. Er zijn weken dat ik helemaal geen TV kijk, dus heel snel zal ik niet iets missen.

Ik hoop wel dat de box snel in te stellen is op mijn Logitech Harmony. Twee afstandsbedieningen is niet handig.
rjhilbrink schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:21:
Hmm schijnbaar was fietsen door heel Nederland toch teveel. 4,5 uur gewacht maar geen fiets koerier..
Fiets doen ze ook maar in een stuk of 30 steden. Bij de rest komen ze gewoon in de auto. Volgens de trace optie was de chaffeur nog niet weg en toch stond hij bij mij voor de deur. Wat geeft de track site aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Ach du mein lieber mein vater, we zijn wel echte beta testers he?
De nieuwe box is o.a. voor stabielere opnames?
Maar al mijn opnames op de nieuwe box zijn, je raadt het al: ZWART! :(
Gelukkig heeft een reboot van de box dat wel weer verholpen. 8)

Ik ben fan van Tweak, maar weer een beta test als TV platform net nu het oude platform eindelijk een beetje werkte kan een hoop mensen in het verkeerde keelgat schieten.
Ik kijk bijna nooit live tv (meer streaming) dus voor mij is het niet zo'n probleem, maar voor een boel anderen wel. Mijn buurman is al weg bij Tweak, maar die was uit zn vel gesprongen met dit paltform.

Ik begrijp het niet: Ze hebben hier op tweakers een community waar ze al eens een beta voor de nieuwe lay-out hebben gedaan, bijna allemaal prutsers die het niet juist leuk vinden om te zien of ze bugs kunnen vinden.
Rol dan gewoon eerst een beta uit en kijk hoe het in de praktijk werkt... Als ik dat al kan verzinnen kan dat niet zo moeilijk zijn 8)7
HielkeJ schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:16:

Ik hoop wel dat de box snel in te stellen is op mijn Logitech Harmony. Twee afstandsbedieningen is niet handig.
Je kunt natuurlijk ook zelf de afstandbediening in leren. Dan hoef je niet te wachten tot hij in de database zit.

https://support.myharmony...d-in-the-harmony-database

[ Voor 77% gewijzigd door Philos31 op 16-08-2017 08:44 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
Weten jullie al of de oude box weer terug geplaatst kan worden nadat de nieuwe aangesloten is geweest? Als dit niet kan, dan wacht ik mogelijk met het aansluiten van de nieuwe, totdat het oude platform uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwart komt op mij bijna over als een probleem met de Verimatrix encryptie :P

Mja, het lijkt er inderdaad wel op dat 'we' opnieuw betatester worden.

Maar goed, als dingen zoals begin gemist nu reeds wel werken, dan houdt het iig wel in dat in basis de dienst de potentie heeft om veel 'volwassener' te zijn.

Dingen zoals zwarte opnames, zenders die je niet hebt die wel getoond worden, of dingen die je wel hebt die niet werken, daarvan hoop ik dat ze dat vrij snel administratief kunnen fixen.

Toch ben ik wel benieuwd hoe lang ze op de achtergrond al bezig zijn met dit andere platform. Als je ziet wat er allemaal nog niet werkt en in wat voor tijdsbestek dit allemaal ineens er doorheen wordt geduwd, dan zou je haast denken dat er weer één of andere crash actie is omdat iets wat aan de basis van het bestaande platform staat 'ermee ophoudt' ofzo.

Of ze dachten net iets te makkelijk over het 'even uitrollen' van een 'platform as a service' dat door derden wordt aangeboden (dat maak ik sowieso op uit eerder opmerkingen hier dat sommige elementen wel erg veel lijken op wat stream-group aanbiedt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
webmasternick schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:50:
Weten jullie al of de oude box weer terug geplaatst kan worden nadat de nieuwe aangesloten is geweest? Als dit niet kan, dan wacht ik mogelijk met het aansluiten van de nieuwe, totdat het oude platform uit gaat.
tjek deze https://gathering.tweaker...message/52241381#52241381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
Thanks, ik zag het inderdaad voorbijkomen, maar ben benieuwd of iemand die ook daadwerkelijk heeft getest. Lijkt mij namelijk sterk dat ze het oude platform direct voor je afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nou ik denk eerder dat je oude gewoon gedeactiveerd word in het netwerk anders kan je nu in een keer "gratis"met 2 televisies kijken (als je een box hebt) ipv van de huur van een extra box betaald
dus ik denk eerder dat de functie/widget begin gemist niet werkt op de abox maar wel op hun netwerk
maar dit zijn louter mijn gedachtes kan ze natuurlijk niet bewijzen want ik heb niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kan vanavond ff kijken, ik heb gisteren slechts 1 van de 2 vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
het lijkt er op dat ik hem morgen krijg net een melding van de postnl app dat er een zending is aangemaakt door cycloon post (fietskoerier). en deze word morgen bezorgd

dus blijkbaar laten hun het nu weer bezorgen door postnl hier in koekange
heb een tijd terug wel een keer fietskoerier (met een auto) aan de deur gehad

[ Voor 4% gewijzigd door hjvg op 16-08-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Over de logitech harmony. Ik heb mijn geleerde afstandsbediening laten "vlaggen" om opgenomen te worden in de database, maar dat doen ze alleen als ik de IR Hex map aan ze aanlever.
Amino zegt: Eindgebruiker? Wij doen geen zaken met eindgebruikers. Ik: Ja, maar... Amino: Doei, bel je leverancier maar.
Tweak zegt: Weten we, hebben Amino een mailtje gestuurd, zijn er mee bezig.

Hopelijk komt het geod.

Voorlopig is de enige optie dus, per gebruiker zelf inleren. Lastig klusje, ben er zelf 25 minuten minimaal mee bezig geweest omdat mijn hub de commando's gewoon niet wilde snappen.

Toevoegen aan harmony database

[ Voor 10% gewijzigd door Philos31 op 16-08-2017 11:08 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.