Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Gisteren eindelijk opgelost.
Ik heb een CEC killer verloopblokje besteld en tussen de setopbox en de tv geplaatst. Alles werkt nu zoals het moet. Ik kan CEC gebruiken tussen mijn HEOS bar en tv met geluid en 1 afstandsbediening.
Aaargh! schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:53:
[...]

Die ABox is echt de goedkoopste troep die ze konden kiezen. Wat een ellende met dat ding, geen geluid bij HDMI 2.0, HDMI-CEC werkt niet op je hele systeem zodra je deze op de Abox aansluit, constante vastlopers, 10-15 reboots nodig voordat het ding uberhaupt opstart. Man man man. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 12:45
Die heb ik er al vanaf dag 1 inzitten werkt idd top
Makaveli09 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:51:
Ik heb een CEC killer verloopblokje besteld en tussen de setopbox en de tv geplaatst. Alles werkt nu zoals het moet. Ik kan CEC gebruiken tussen mijn HEOS bar en tv met geluid en 1 afstandsbediening.

[...]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Makaveli09 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:51:
Yep, die heb ik er ook tussen zitten, jammer dat het nodig is.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:57
"New and improved Features in FRITZ!OS 6.84

Internet:
NEW - Preselection of Internet provider "Tweak" in the Netherlands
Bug fix - special IPTV scenarios will work again"

We bestaan nu is het echt!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier inmiddels ook een CEC killer tussen de M12 en de rest van de setup. Idd jammer dat het nodig is, maar het werkt in ieder geval. Tot nu toe heb ik met de M12 nog geen (zichtbare) freezes gehad! Als ze er al waren, dan zijn ze ongemerkt aan me voorbij gegaan omdat het kleintjes waren.

Blijft alleen jammer dat alles wat On Demand is (inclusief pauze), gewoon ruk is en dat het er nog niet op lijkt dat ze dit gaan oplossen. Sowieso, over de slechte kwaliteit van NPO gemist, verschuilen ze zich nog steeds achter het riedeltje 'dat dit zo wordt aangeleverd'. Yep, en daarom gebruiken KPN, Ziggo en Knippr voor hun replay-functionaliteit ook niet meer het ouderwetse 'gemist' platform maar andere manieren.......

Maar goed, op z'n minst werkt gewoon lineair tv kijken dus aardig nu :P

Oh ja, en hier kwam idd ook de Fritz!box update binnen :D. Ik ontdekte dat er een update was omdat 1 van onze Fritz dect handsets begon te knipperen. :P. Ben wel benieuwd wat ze bedoelen met "special IPTV scenarios" :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:03
DanielAlm schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:18:
"New and improved Features in FRITZ!OS 6.84

Internet:
NEW - Preselection of Internet provider "Tweak" in the Netherlands
Bug fix - special IPTV scenarios will work again"

We bestaan nu is het echt!!! _/-\o_
Bij mij staat er dit:

New features

- Reservation of data rates
- Extended Smart Home functions and more for MyFRITZ!
- FRITZ!Fon: new start screens und a night service
- Extra security and network adjustments
- Necessary adjustment to changes in the telephone network
- Display of information on fiber optics

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt alsof jij dan ook nog niet de 6.83 erop had staan. De features die jij opnoemt zijn namelijk in .83 geintroduceerd :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 18:05
Weet iemand toevallig hoe het zit met de tv streams via het KPN netwerk (Amsterdam)? Met mijn nieuwe TV zie ik duidelijk dat de kwaliteit verre van optimaal/HD is. De HD-streams zijn bij mij 7.2 MBit/sec binnen dus dat is wat je verwacht.
Ik was in de veronderstelling dat tweak dan de streams van KPN gebruikt om via Sparql door te geven. De helpdesk beweert nu echter dat ze via het KPN netwerk ook hun eigen streams doorgeven en dat dat de maximaal haalbare kwaliteit is. Dat is vreemd omdat de eigen streams rond de 13 MBit/sec zijn.
Bij de buren die glasvezel van KPN hebben is het beeld beduidend scherper maar daar zijn de steams 13 MBit/sec.
Op de vraag hoe het zit met het verschil tussen de bitrate eigen netwerk/kpn netwerk krijg ik als antwoord:
Wij leveren onze eigen stream, ook via het KPN netwerk. Zodra de ontvanger op 1080p staat ingesteld zal dit ook de maximale beeldscherpte zijn die haalbaar is.
Hieruit maak ik op dat ze geen zin hebben er moeite in te steken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is verder ook niet veel aan de hand. Ja oké, het beeld is iets scherper als je in Tweaks eigen gebied zit. 8)
Zal nog lang niet iedereen opvallen trouwens. En daarbuiten hebben ze de 'gewone' streams van KPN rond
4 Mbps voor SD en rond 8 Mbps voor HD. Ze hebben verder blijkbaar niet de hogere streams die KPN zelf
voor een aantal zenders gebruikt op glasvezel. De output van de ontvanger moet uiteraard op 1080p staan.

En wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat ze daar ook Sparql leveren. :) Maar dus niet met hun eigen streams.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
O-) krijgt iemand deze stream nog binnen ?? rtp://239.0.4.202:7000 op de tv zelf heb ik ook zwart beeld O-)

denk gooi het eens in de groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:07:
O-) krijgt iemand deze stream nog binnen ?? rtp://239.0.4.202:7000 ...
Welke zender moet dat zijn dan? Dan kan ik ook eens op de tv kijken. :)
Met VLC Player doet die in ieder geval niks...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ehh Dorcel :)
Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:34:
[...]
Welke zender moet dat zijn dan? Dan kan ik ook eens op de tv kijken. :)
Met VLC Player doet die in ieder geval niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooow die. :D Die doet bij mij nu op de tv ook niks. En de overige zenders wel.
Er loopt blijkbaar wel een stream met zwart beeld. Geen foutmelding of zo...

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
heb ook al een mail naar tweak eruit gegooid maar die zijn dit weekend niet bereikbaar ??
hopen dat er geen storing komt
Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:38:
[...]
Ooow die. :D Die doet bij mij nu op de tv ook niks. En de overige zenders wel.
Er loopt blijkbaar wel een stream met zwart beeld. Geen foutmelding of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorcel ligt er al weken uit bij mij, beeld is zwart. Ik denk al 3-4 weken. Ik heb hierover contact met tweak gehad en hebben per mail beloofd dat het probleem deze week opgelost zou zijn. Dat hebben zij per mail toegezegd. Nu zijn de toezeggingen van tweak niets waard, want ook dit probleem is niet opgelost. Er was iets aan de hand met de stream volgens de mail.

Toevallig heb ik afgelopen vrijdag hier weer eens een mail over gestuurd. maar ja ik zal wel geen antwoord krijgen. Eerst maar even met vakantie nu. Ik ben 10 september weer thuis en eens kijken of het dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ok bij mij ligt hij er ook aal een week of 4 uit, maar zat de laatste weken veel in het buitenland dus had even geen prio. (nu nog niet hoor maar is af en toe wel leuk om te kijken)
thankxz anyway.

edit :7-8-17:58 zaterdag wel mail verstuurd nog geen reactie gehad heeft bij tweak ook geen prio >:)
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:26:
[...]

Dorcel ligt er al weken uit bij mij, beeld is zwart. Ik denk al 3-4 weken. Ik heb hierover contact met tweak gehad en hebben per mail beloofd dat het probleem deze week opgelost zou zijn. Dat hebben zij per mail toegezegd. Nu zijn de toezeggingen van tweak niets waard, want ook dit probleem is niet opgelost. Er was iets aan de hand met de stream volgens de mail.

Toevallig heb ik afgelopen vrijdag hier weer eens een mail over gestuurd. maar ja ik zal wel geen antwoord krijgen. Eerst maar even met vakantie nu. Ik ben 10 september weer thuis en eens kijken of het dan opgelost is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr-D. op 07-08-2017 18:00 . Reden: iets met interpunctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvegetto
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 04:24
Hmmmm

[ Voor 95% gewijzigd door mvegetto op 06-08-2017 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
Vandaag inderdaad mail gehad dat ze het weten.
Ze gaan naar mij communiceren als het weer werkt .
Ik ben benieuwd of ze echt gaan communiceren als het werkt.
We wachten rustig af .

ze lezen mee :) vanavond mail gehad
Inmiddels hebben wij terugkoppeling ontvangen van onze technische afdeling. Er zijn inderdaad problemen met de stream van Dorcel naar ons netwerk. Naar verwachting zal dit deze week opgelost zijn.
Onze excuses voor het ongemak.
gaat nog wel eens goed komen daar

[ Voor 47% gewijzigd door Mr-D. op 08-08-2017 21:41 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak zou ik vermijden. Ik heb op 28 maart een creditfactuur van ze ontvangen, omdat ik nog 270,04 euro terugkrijg. Onderhand is het 09 augustus en nog steeds kan ik fluiten naar m'n geld. Ook hebben ze op de terugbetaling van de borg onterecht migratiekosten ingehouden, bij een opzegging nog wel. Die factuur is ook nog eens als enige van de ~14 die ik heb ontvangen niet verstuurd, waardoor het een stuk minder snel opvalt. Lekker gluiperig toch? Eerlijk is eerlijk, de internetservice heb ik geen klachten over. Dus als je zeker weet dat je er voor de rest van je leven bij blijft kun je het erop wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Weet iemand in welk subnet de Tweak glasvezel router zijn DHCP uitdeelt? Momenteel zit ik met de ExperiaBox van KPN in 192.168.2.x. Kan ik vast wat voorbereidingen treffen voor mijn statische apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bepaal je toch gewoon zelf?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Je kan dit op beide apparaten zelf instellen dus lijkt mij in deze dan ook geen issue
mickjuh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:55:
Weet iemand in welk subnet de Tweak glasvezel router zijn DHCP uitdeelt? Momenteel zit ik met de ExperiaBox van KPN in 192.168.2.x. Kan ik vast wat voorbereidingen treffen voor mijn statische apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Standaard zit ie op 192.168.2.x,maar inderdaad, heel eenvoudig zelf instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Standaard zit ie op 192.168.1.x toch? De Zyxel tenminste. Het is inderdaad wel zelf in te stellen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
zojuist deze mail ontvangen van tweak:

Wisseling van jouw Sparql Box

Beste Hendrik Jan,

Niet schrikken!

Komende week zullen wij gratis 1 nieuwe Sparql Box(en) naar je opsturen. De nieuwe ontvanger kun je per direct gaan gebruiken en je hoeft de oude ontvanger niet retour te sturen. De nieuwe ontvanger is noodzakelijk om jouw huishouden voor te bereiden op de toekomst. Het nieuwe model is van het type Amino Aria 6.

Je oude ontvanger werkt nog tot de nieuwe is aangesloten. Net zoals de huidige ontvanger ontvang je de Amino in bruikleen, dus als je het abonnement opzegt vragen wij je deze weer terug te sturen.

Met de nieuwe ontvanger zetten wij een belangrijke stap richting de toekomst van televisie. Je oude Sparql Box wordt onbruikbaar en werkt niet meer in de nieuwe situatie. Alle ontvangers van het type M12 of M15 mogen worden aangeboden bij een afvaldepot of op andere wijze worden weggegooid; wij hoeven deze boxen niet retour te ontvangen.

De toekomst van Sparql
Op dit moment maak je gebruik van een Sparql Box die geschikt is voor TV kijken in HD en alle andere functies die Sparql nu te bieden heeft. Wij hechten waarde aan het doorontwikkelen van de mogelijkheden die we jou kunnen bieden en zetten met deze nieuwe ontvanger een belangrijke stap naar meer stabiliteit. Ook wordt het dankzij deze nieuwe ontvanger makkelijker voor ons om nieuwe functies en mogelijkheden te ontwikkelen.

De komende dagen sturen wij nog emails wanneer de ontvanger(s) is of zijn verzonden, een mail met instructies voor het gebruik van de nieuwe ontvanger en een samenvatting van wat er allemaal zal veranderen. Deze email is dus slechts een aankondiging.

Je kunt je ontvanger tussen 14 en 25 augustus verwachten.

Met vriendelijke groet,

Randal Peelen
Commercieel directeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 11:32

RammY

Dát!

Euhhhhh...

*knip*mailtje over nieuwe decoder*knip*

Er was me er al één voor :)

[ Voor 126% gewijzigd door RammY op 11-08-2017 14:26 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Same here :-)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

_O_

Ben heel benieuwd naar de nieuwe STB en hun nieuwe platform.

edit: De nieuwe STB heeft support voor HEVC (H.265) en 4k !!1!!!1!einz

Details: http://www.goamt.com/wp-c...-HYBRID-TV-DEVICE_AMT.pdf

[ Voor 57% gewijzigd door Aaargh! op 11-08-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Zie zojuist een mailtje binnenkomen van Tweak dat zij overgaan naar de Amino Aria 6. Nu eerst door het topic gekeken of er iets al bekend was en ik zie dat er over DMIPS gesproken werd.

De M12 had 2000 DMIPS en de M15 1620 DMIPS, Dit was gezegd door wimpien. Nu zie ik in ieder geval dat de Amino Aria 6 6000 DMIPS zou hebben. Dit zou dus betekenen dat we haast geen vertraging meer gaan merken met switchen tussen zenders etc? (moet me nog even inlezen hierover wat het precies is).

[ Voor 64% gewijzigd door speeder1988 op 11-08-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31
Same here, dus iemand nog 3 sparql boxen kopen? :D

Opzich werkt het hier ook prima, zo vaak kijk ik geen tv, maar weinig freezes (heel af en toe). Hier de specs vd Aria 6. Exacte config (geheugen) kan anders zijn. Wel 10/100 ethernet, waarom geen gigabit?

http://www.goamt.com/wp-c...-HYBRID-TV-DEVICE_AMT.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

speeder1988 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:30:
De M12 had 2000 DMIPS en de M15 1620 DMIPS, Dit was gezegd door wimpien. Nu zie ik in ieder geval dat de Amino Aria 6 6000 DMIPS zou hebben. Dit zou dus betekenen dat we haast geen vertraging meer gaan merken met switchen tussen zenders etc? (moet me nog even inlezen hierover wat het precies is).
Ik ben al heel blij als de HDMI poort het doet en het kastje gewoon in 1 keer opstart zonder te crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Zie ook dat hij wifi heeft ^^ handig geen kabels trekke naar de slaapkamer hahaha

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
Aaargh! schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

Ik ben al heel blij als de HDMI poort het doet en het kastje gewoon in 1 keer opstart zonder te crashen.
Heb zelf ook problemen gehad tot ze naar de m15 werden omgezet (had eerst 2 x m12). Maar het opstarten etc heb ik zelf geen problemen mee, ook niet met de HDMI kabel etc.

Maar hopelijk wordt het soms ff vastslaan van het beeld voor 3-5 seconden wel opgelost (gebeurt zelden) door het nieuwe kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

speeder1988 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:33:
[...]

Heb zelf ook problemen gehad tot ze naar de m15 werden omgezet (had eerst 2 x m12). Maar het opstarten etc heb ik zelf geen problemen mee, ook niet met de HDMI kabel etc.
Ik heb alleen een M12, dus geen idee hoe het met de M15 zit maar de M12 werkt het geluid niet als je 'm aansluit op een HDMI 2.0 poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:53
Ik heb vanmiddag ook de mail van Tweak gehad over het ontvangen van het nieuwe tv-kastje. Nu is natuurlijk de grote vraag..... WAT TE DOEN MET HET OUDE KASTJE?

Wat zitten hier natuurlijk op Tweakers, dus wat kunnen we er nog mee gaan doen. Even Android of Ubuntu erop zetten en er een mediaspeler van maken? Of andere opties? Er zitten anders genoeg op, zoals USB waar je nu niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De M15 gaf geen problemen met opstarten of met HDMI CEC.

Daarentegen trakteerde die je meerdere keren per avond op freezes en dergelijke :(

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe box!!!! _O_

10/100 lijkt me overigens voorlopig nog wel voldoende. Zelfs 4k zal niet over de 100 Mbit/s heen gaan.

Voor mij is het belangrijkste dat de box gewoon snel is, niet te veel stroom verbruikt in standby maar daar wel snel uit kan komen... en hopelijk ook een goede pauzefunctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:46:
10/100 lijkt me overigens voorlopig nog wel voldoende. Zelfs 4k zal niet over de 100 Mbit/s heen gaan.
IIRC gaat een UHD bluray tot max 128Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 15-09 11:32

RammY

Dát!

StefandeGroot schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:45:
Ik heb vanmiddag ook de mail van Tweak gehad over het ontvangen van het nieuwe tv-kastje. Nu is natuurlijk de grote vraag..... WAT TE DOEN MET HET OUDE KASTJE?

Wat zitten hier natuurlijk op Tweakers, dus wat kunnen we er nog mee gaan doen. Even Android of Ubuntu erop zetten en er een mediaspeler van maken? Of andere opties? Er zitten anders genoeg op, zoals USB waar je nu niks aan hebt.
Vind ik idd ook wel een goeie.
Ik zou wel content zijn met een Android doosje....
Anyone?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Open slopen en kijken wat erin zit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hans_18T op 11-08-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
Hans_18T schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

Open slopen en kijken wat erin zit :)
Ik weet niet wat voor mail jij hebt ontvangen, maar daar staan geen instructies in om bijvoorbeeld Android etc erop te zetten :+

Zie dat je hem al gewijzigd hebt

[ Voor 6% gewijzigd door speeder1988 op 11-08-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ben erg benieuwd naar het nieuwe boxje. Gelukkig eindelijk weer een teken van leven op het gebied van de TV bij Tweak/Sparql. :) Toch eens kijken of we iets aan kunnen met dat oude boxje. :D

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
Hallo allemaal,

Weet iemand of je bij het afsluiten van een Ziggo Sport pakket ook via de Ziggo Go app kunt kijken naar de livestreams? Of komen de streams beschikbaar in de Sparql app?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
prothello schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:12:
Hallo allemaal,

Weet iemand of je bij het afsluiten van een Ziggo Sport pakket ook via de Ziggo Go app kunt kijken naar de livestreams? Of komen de streams beschikbaar in de Sparql app?

Bedankt alvast :)
Nee. Ziggo ST Go zit er niet bij.
Hoe het zit met de extra streams op Sparql weet ik niet, maar op Sparql is het onmogelijk om 2 zenders gelijktijdig te kijken. Via een browser en ZST Go kan ik alles tegelijk aanzetten. Wat moet ik met live timing als ik niet het beeld er bij heb? Zolang Go dus niet bij Sparql zit hou ik alleen Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaargh! schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

IIRC gaat een UHD bluray tot max 128Mbit.
True, maar de vraag is of er uberhaupt al titels zijn uit gekomen die dat ook echt halen. En zeker in de streaming video / broadcast video wereld zijn die bitrates natuurlijk ongehoord :D.

Ik zie het eerder gebeuren dat aanbieders HEVC gaan aangrijpen om nog meer op Mbits/s per aangeboden zender te gaan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je oude ontvanger werkt nog tot de nieuwe is aangesloten.
Nee hoor, die hield er gisteren weer eens mee op, dus kom maar op met die nieuwe STB! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 21:31
eymey schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:46:
De M15 gaf geen problemen met opstarten of met HDMI CEC.

Daarentegen trakteerde die je meerdere keren per avond op freezes en dergelijke :(

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe box!!!! _O_

Voor mij is het belangrijkste dat de box gewoon snel is, niet te veel stroom verbruikt in standby maar daar wel snel uit kan komen... en hopelijk ook een goede pauzefunctie!
Ja is ook wel zo qua bandbreedte, maargoed puur voor mijn gevoel zou ik gigabit prettig vinden haha.

Ook fijn is dat de hoogte gelijk is aan de m15, 3.4cm ongeveer. Dus hij past nog steeds strak achter de tv tegen de muur 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Hier ook het mailtje. Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe kastje. Eindelijk gebeurd er nu iets met het televisie gedeelte.

https://www.aminocom.com/...iew/client-devices/aria-6

Amino Aria 6 datasheet

Iemand een foto gevonden van de Amino Aria 6 afstandsbediening? Hoop niet zoals die van de m12 die had zulke kleine knoppen, die van de m15 is perfect.

[ Voor 104% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-08-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

WhySoSerious? schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:45:
Iemand een foto gevonden van de Amino Aria 6 afstandsbediening? Hoop niet zoals die van de m12 die had zulke kleine knoppen, die van de m15 is perfect.
Beter fixen ze HDMI CEC, dan kun je gewoon de afstandsbediening van je TV gebruiken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023

Dat vroeg ik me ook gelijk af toen ik vandaag dat mailtje kreeg van Tweak. Ik ben benieuwd wat er allemaal bedacht wordt! Het lijkt me overigens verstandig als hiervoor een apart forumdraadje voor wordt gemaakt, anders gaat het allemaal wel heel erg door elkaar lopen.
Bedankt voor de tip! Ik ben al tijden erg gelukkig met Newsleecher, maar heb Newsbin vroeger ook veel gebruikt (en Grabit trouwens ook). Het grootste probleem van Newsbin vond ik altijd dat ik geen legale key had, wat hierbij dus verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Oh tof, zag het mailtje net pas! Hier ben ik wel blij mee, want de huidige ellende blijft maar door gaan.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee verrek, ze gaan dus bij iedereen die Sparql boxen vervangen.

Ik heb ook een mail gehad dat ik er twee nieuwe van Amino Aria 6 krijg.
Terwijl ik er op zich nooit problemen mee had. Maar goed, mooi dat er nu actie word ondernomen. d:)b
Ik ben zeeeeeer benieuwd of de problemen van iedereen daarmee helemaal opgelost worden.
Ik had eerder al eens een Amino A150 op ADSL bij Tele2. Ook een goede decoder. (En eerder de A132.)

Ik zal eens kijken wat ik met die oude M12 boxen kan. :) Je mag ze aanbieden aan de recycling
of afvaldepot of zo. Ze hoeven in ieder geval niet terug gestuurd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
Ook ik heb de mail gehad (Almere 1336). Ik ben blij verrast!
Ik hoop dat er een betere afstandsbediening bij zit en dat de box minder hapert!

Destijds bij Telfort glas had ik ook Amino’s. Geweldige dingen!

Weer een bewijs dat Tweak de beste ISP is van NL!! :D

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49
lijkt er op dat iedereen gewoon nieuwe boxen ontvangt.

Wel een gemiste kans, want klaarblijkelijk zijn ze de afgelopen tijd dus bezig geweest hiermee. Waarom dat niet actief delen met ons (en niet tweakers)?

Ik den dat ze een hoop goodwill hadden kunnen kweken hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
jaro431 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:19:
lijkt er op dat iedereen gewoon nieuwe boxen ontvangt.

Wel een gemiste kans, want klaarblijkelijk zijn ze de afgelopen tijd dus bezig geweest hiermee. Waarom dat niet actief delen met ons (en niet tweakers)?

Ik den dat ze een hoop goodwill hadden kunnen kweken hiermee.
monteurs hier in de buurt lieten al aardig door schemeren dat er iets ging gebeuren en dat is ook al meerdere keren in dit topic gepost.

en het nieuwe kastje is volgens mij pas het begin want ook dit staat in de mail
Wij hechten waarde aan het doorontwikkelen van de mogelijkheden die we jou kunnen bieden en zetten met deze nieuwe ontvanger een belangrijke stap naar meer stabiliteit. Ook wordt het dankzij deze nieuwe ontvanger makkelijker voor ons om nieuwe functies en mogelijkheden te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49
Daar ben ik het niet mee eens. In dit topic niet meer dan geruchten gezien.

Ik bedoel een aankondiging op hun site of een mailtje o.i.d......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
dit is toch de aankondiging als ze dit 3 maanden geleden ergens hadden gepost hadden er nu al een heleboel mensen boos geweest dat er nog steeds niets was geleverd.

ze hoefden nu niets te overhaasten zoals ze volgens mij wel moesten toen sparql gelanceerd werd. ze konden testen tot ze tevreden waren en op het moment dat ze dat zijn er mee naar buiten komen en introduceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:32
Ik krijg binnenkort ook meerdere nieuwe kastjes en ben nieuwsgierig naar ideeen voor de oude. Is er al een nieuw draadje? Verder hoop ik ook dat er binnenkort een nieuwe iOS app voor Sparql komt. De huidige zal niet werken onder iOS11....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
WhySoSerious? schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:45:
Hier ook het mailtje. Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe kastje. Eindelijk gebeurd er nu iets met het televisie gedeelte.

https://www.aminocom.com/...iew/client-devices/aria-6

Amino Aria 6 datasheet

Is de AB die op de site van Sparql staat van de m15 of van de nieuwe box :
https://sparql.nl/afstandsbediening.html ( ik heb diverse m12's met verschillende ab's die hier niet op lijken).

Jan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:48
Jan Driebeen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:31:
[...]

https://sparql.nl/afstandsbediening.html ( ik heb diverse m12's met verschillende ab's die hier niet op lijken).

Ik heb M15’s en mijn AB is anders dus ik gok van de Amino’s dan!
Ziet er wel een stuk beter uit. Als ze tenminste dan ook beter reageren...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Jan Driebeen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:31:
[...]

Dat is de afstandsbediening van de m15, de kleine is de m12 :)

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/288e43e62425677dea5035cd490e43fad1caf44b/?url=http%3A%2F%2Fs29.postimg.org%2Fqofas7jo7%2FIMG_20170129_133603.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door WhySoSerious? op 12-08-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Nou ook ik ben benieuwd wat dit gaat brengen
Lijkt erop dat de setup wel hetzelfde blijft (vlan' s en bridge)
Kunnen we ook gewoon onze eigen setup blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Knip geen goede info

[ Voor 91% gewijzigd door Mr-D. op 12-08-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen dat Sparql op de achtergrond bezig is om alles veel beter te krijgen.

Maar toch ga ik niet gelijk de sparql box vervangen.
Het draait nu probleemloos bij mij en ik wacht eerst wel de kinderziektes af die ongetwijfeld weer naar boven gaan komen.
Mocht ik hier alleen maar goede ervaringen lezen, dan maak ik ook gelijk de switch.
Eerst maar eens de kat uit de boom kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:26
Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met het nieuwe kastje. Blijft bizar dat anno 2017 het tv product zo slecht is, geldt ook voor de app. Zowel KPN als Ziggo hebben een veel betere gebruikservaring. Ik zit per september bij ziggo voor tv, mocht het nieuwe kastje de oplossing zijn dan kan ik in september nog gebruik maken van de wettelijke bedenktermijn. Steun veel liever Tweak dan het oligopolie Ziggo/KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

el flaco schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:46:
Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met het nieuwe kastje. Blijft bizar dat anno 2017 het tv product zo slecht is, geldt ook voor de app.
Zolang dat soort kastjes gebaseerd zijn op HTML zal het nooit een goeie UX geven, helaas is dat iets wat alle ISP's blijven doen, waarschijnlijk omdat het lekker goedkoop is.

Mooiste zou zijn als ze helemaal geen STB zouden leveren, zet maar een Android en iOS app in de store dan koop ik zelf wel een Android kastje of een Apple TV.

Wat betreft de app, die is al jaren niet geüpdate maar daar zal zeer binnenkort toch verandering in moeten komen want de app werkt niet meer met iOS 11. Het is namelijk nog een 32-bit app :') en vanaf iOS 11 wordt alleen nog maar 64-bit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
WhySoSerious? schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:30:
[...]

Dat is de afstandsbediening van de m15, de kleine is de m12 :)

[afbeelding]
Ik heb bij mijn m12's deze ab's: M12 AB

Hier zijn we dus binnenkort van verlost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Jan Driebeen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Ik heb bij mijn m12's deze ab's: [afbeelding]

Zo nog kleiner, die nog nooit gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Ok, gokje maar ik denk dat er een complete nieuwe back-end (en dus ook apps e.d. aan zit te komen)
Op de site van Amino zie je o.a. de volgende aankondiging staan van een pre-packaged solution met stream-group (Nederlands bedrijf uit de buurt van Roermond). Als je een kleine provider bent is dat "the way to go".
Amino aankondiging

Site van Stream group

Als je die laatste site ziet kun je je overigens voorstellen dat ze het bijna outsourcen, als het daarmee stabiel wordt dan ben ik geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:43:
Goed om te horen dat Sparql op de achtergrond bezig is om alles veel beter te krijgen.

Maar toch ga ik niet gelijk de sparql box vervangen.
Je kunt de Amino aan een tweede tv of computerscherm hangen zolang je het nog niet vertrouwd, kun je het lekker uitproberen voordat je de Abox weg doet. Ik denk wel dat de Abox het niet zo heel lang meer zal blijven doen op het Sparql netwerk, ze vervangen ze niet voor niets (ik vermoed nl. een flinke aanpassing in de streams, waar de Abox niets meer mee kan).
Jan Driebeen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Ik heb bij mijn m12's deze ab's: [afbeelding]

Die met dat toetsenbord op z'n rug heb ik ook maar dat kleintje ken ik niet. Kreeg jij die ook bij je Abox?
joop99 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:01:
Ok, gokje maar ik denk dat er een complete nieuwe back-end (en dus ook apps e.d. aan zit te komen)
Op de site van Amino zie je o.a. de volgende aankondiging staan van een pre-packaged solution met stream-group (Nederlands bedrijf uit de buurt van Roermond). Als je een kleine provider bent is dat "the way to go".
Amino aankondiging

Site van Stream group

Als je die laatste site ziet kun je je overigens voorstellen dat ze het bijna outsourcen, als het daarmee stabiel wordt dan ben ik geïnteresseerd.
Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Die aankondiging van Amino zegt me niets, dat is het gebruikelijke wollige geblabla maar de site van Stream Group geeft heel duidelijk aan wat ze kunnen leveren en wat Tweak eigenlijk ook al een paar jaar wil leveren, maar wat ze als kleine provider tot nu toe maar niet wil lukken.

[ Voor 35% gewijzigd door Alfie104 op 12-08-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zolang de kwaliteit van de streams er maar niet op achteruit gaat. Moet zeggen dat ik nergens beter beeld heb gehad dan bij tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee precies. Laat ze alsjeblieft niet aan die streams gaan kloten in hun 'Gigabit gebied'.
Dat is nog steeds een pluspunt van Sparql. :) Dus ik hoop dat ze dat niet verknoeien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
dacht even dat ze de streams al aangepast hadden maar was een configfout van mijzelf in mijn switch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:40:
Zolang de kwaliteit van de streams er maar niet op achteruit gaat. Moet zeggen dat ik nergens beter beeld heb gehad dan bij tweak!
Zo stom zullen ze toch niet zijn?
Die hoge streams is hun beste troef tegenover Ziggo/Kpn.
Waarom zijn jullie hier bang voor? Hebben jullie iets gelezen wat ik gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 18:52
Ik ben benieuwd hoe het TV signaal zal worden aangeleverd.
Als ze een complete nieuwe backend neer zetten zal dit niet helemaal op dezelfde manier gaan als nu het geval is, en hebben mensen met een eigen router wellicht een probleem.
Ik ben heel benieuwd, binnen nu en een week zullen we wel wat meer weten waarschijnlijk.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Als je op de site van stream group kijkt zie je dat ze met adaptive bit rates werken, zou mij niet verbazen als gewoon geen aparte vlan meer hebben en alles over internet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Zo stom zullen ze toch niet zijn?
Die hoge streams is hun beste troef tegenover Ziggo/Kpn.
Waarom zijn jullie hier bang voor? Hebben jullie iets gelezen wat ik gemist heb?
Nee, ik heb nog niets gelezen er over. En dat maakt mij juist een beetje bang dat er wel het een en ander aan de back-end gaat veranderen. Anyheu, we gaan het zien. Laten we hopen dat het er alleen maar op vooruit gaat! Plus dat deze decoder 4k ondersteund.... zou leuk zijn als er wat (demo) zenders zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Philos31 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:46:
Als ze een complete nieuwe backend neer zetten zal dit niet helemaal op dezelfde manier gaan als nu het geval is, en hebben mensen met een eigen router wellicht een probleem.
Lijkt me heel sterk dat die Zyxel iets kan wat mijn eigen router niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hopelijk is CEC met deze nieuwe box in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Volgens de factsheet ondersteunt die ook Netflix en Youtube, ben benieuwd of ze dat ook activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 18:52
Aaargh! schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Lijkt me heel sterk dat die Zyxel iets kan wat mijn eigen router niet kan.
Dat geloof ik ook niet, maar als ik weer mag gaan uitzoeken wat ik dan moet instellen aan mijn edgerouter dan word ik meestal niet zo blij. Ik begin een beetje de leeftijd te krijgen dat het gewoon moet werken :P

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
heb een beetje zitten googlen maar misschien kunnen we van de oude M12 een openbox maken er zit in ieder geval de zelfde processor in Broadcom BCM7241

eerst maar de nieuwe boxen binnen krijgen maar zet er eerst maar een online just for testing

btw harmony heeft deze box nog niet in zijn database staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
Alfie104 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:49:
[...]

[...]
Die met dat toetsenbord op z'n rug heb ik ook maar dat kleintje ken ik niet. Kreeg jij die ook bij je Abox?
[...]
Ja, toen een paar Tweak-medewerkers de kastjes persoonlijk kwamen installeren kreeg ik de kleine ab erbij. Ik heb ook verschillende m12's met en zonder logo van Sparql erop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 22:30
wat gaat er eigenlijk gebeuren met de opnames die er nog op staan ? worden deze overgezet naar het nieuwe platform of ben je die gewoon kwijt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ook wij weten nog eigenlijk helemaal niets over het nieuwe platform dus wat er met opnames gaat gebeuren ???? stuur een mail naar Tweak.
Dancis schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:25:
wat gaat er eigenlijk gebeuren met de opnames die er nog op staan ? worden deze overgezet naar het nieuwe platform of ben je die gewoon kwijt ???

[ Voor 3% gewijzigd door Mr-D. op 13-08-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Mr-D. schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:58:

btw harmony heeft deze box nog niet in zijn database staan
ew das minder maar hopen dat hij gauw toegevoegd word. ik vind harmony afstandsbediening beter dan 5 afstands voor alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Ik kan nog weinig vinden over die Aria 6 box. Van de Kamai 6 en Amulet 6 wel een handleiding gevonden. Dat is zijn ook 4K boxen van de 6 serie. Misschien kwa afstandsbediening hetzelfde?

Kamia 6 en Amulet 6 handleiding

[ Voor 44% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-08-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:43
WhySoSerious? schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:36:
Ik kan nog weinig vinden over die Aria 6 box. Van de Kamai 6 en Amulet 6 wel een handleiding gevonden. Dat is zijn ook 4K boxen van de 6 serie. Misschien kwa afstandsbediening hetzelfde?

Kamia 6 en Amulet 6 handleiding
Ik vind die link naar de Amino-datasheet van een paar dagen terug best duidelijk hoor. Alleen staat er inderdaad niks over de AB. Maar genoeg over de box zelf.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philos31 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:46:
Ik ben benieuwd hoe het TV signaal zal worden aangeleverd.
Ik ben heel benieuwd, binnen nu en een week zullen we wel wat meer weten waarschijnlijk.
Áls ze een compleet nieuwe backend neerzetten. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Bovendien, zelfs al gaan ze met Stream Group in zee, dan nog komen de lineaire streams hoogstwaarschijnlijk gewoon via een apart VLAN. Dat geeft namelijk een gegarandeerde QoS, iets wat je 'Over The Top' niet hebt.

Verder is de huidige 'manier' waarop Tweak TV aanbiedt al redelijk standaard in de markt voor IPTV. Het lijkt me sterk dat Stream Group of een andere partij het ineens heel anders zou doen.
Fonta schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:04:
Hopelijk is CEC met deze nieuwe box in orde.
Ik ga er eigenlijk van uit dat dat wel goed zit. Bij voorheen Lijbrandt en later Telfort meerdere Amino kastjes gehad en daar was het iig wel in orde. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar Amino bestaat iig al wel wat langer in deze business :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
eymey schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:47:

Ik ga er eigenlijk van uit dat dat wel goed zit. Bij voorheen Lijbrandt en later Telfort meerdere Amino kastjes gehad en daar was het iig wel in orde. Dat zegt natuurlijk niet alles, maar Amino bestaat iig al wel wat langer in deze business :)
Idd dat kastje van lijbrandt(glashart) was idd stabiel en in mijn beleving een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Mr-D. schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Idd dat kastje van lijbrandt(glashart) was idd stabiel en in mijn beleving een stuk sneller
Oh, die kregen we hier ook wel over de zeik hoor. Maar hij was idd minder brak dan die abox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Aaargh! schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:07:
[...]

Oh, die kregen we hier ook wel over de zeik hoor. Maar hij was idd minder brak dan die abox.
Haha jij krijgt volgens mij alles over de zeik ,maar nee ik heb dat niet zo ervaren het enige wat aan lijbrandt brak was ware hun nieuws groepen en hun ondersteuning hierop maar dat is weer een andere discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Mr-D. schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Haha jij krijgt volgens mij alles over de zeik
Vooral mijn huisgenoot is er goed in. Die kon de Amino laten crashen puur door de timing van z'n zap-gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

Vanavond wordt het nieuwe boxje bij me bezorgd tussen 18 en 22. Ben benieuwd.... Hoop dat ze een beetje op tijd zijn, wil nog gaan hardlopen. Ach... Anders schuif ik dat wel weer naar morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

ElectricHead schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:49:
Vanavond wordt het nieuwe boxje bij me bezorgd tussen 18 en 22.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Kreeg je vooraf een mail dat ie onderweg is of zag je 't toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Ben ook benieuwd we zitten nu vol in de vakantieperiode dus vind timing persoonlijk niet handig
ElectricHead schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:49:
Vanavond wordt het nieuwe boxje bij me bezorgd tussen 18 en 22. Ben benieuwd.... Hoop dat ze een beetje op tijd zijn, wil nog gaan hardlopen. Ach... Anders schuif ik dat wel weer naar morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

@Aaargh! Ik kreeg een mailtje dat ie vanavond wordt afgeleverd. Gaat met Fietskoeriers.nl.
@Mr-D. Beide, ik zal eens kijken of ik er vanavond tijd voor heb het apparaat aan te sluiten.

Zit momenteel met 2 weken nachtdienst en heb me in ieder geval afgelopen weekend vooral 's avonds nog niet echt hoeven te vervelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
net weer een mail van tweak er komt dus ook een nieuwe app voor telefoon en tablet
vanaf vandaag ontvang jij jouw nieuwe Sparql box of boxen. Je krijgt op de dag van verzending bericht van ons, en de optie om de afspraak te verzetten mocht je niet thuis zijn. Wacht die mail dus nog even geduldig af. Wij hebben er 1 voor je besteld.

In deze mail leggen wij jou uit hoe je de box aansluit en wat je allemaal moet doen om hem te gebruiken.

instal instructie....

Wij sturen gedurende deze week nog instructies omtrent het gebruik van de gloednieuwe Sparql App voor tablet en smarphone, en uitgebreide uitleg over wat er voor jou allemaal zal gaan veranderen.

Voor nu wensen we je alvast heel veel plezier met het uitpakken en gebruiken van de nieuwe Sparql Box!
maar goed weet nog niet waneer ik de box dus krijg daar nog geen info over gehad

[ Voor 82% gewijzigd door hjvg op 14-08-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead

ElectricHead

De nieuwe Sparql Box installeren

Beste Herald,

Vanaf vandaag ontvang jij jouw nieuwe Sparql box of boxen. Je krijgt op de dag van verzending bericht van ons, en de optie om de afspraak te verzetten mocht je niet thuis zijn. Wacht die mail dus nog even geduldig af. Wij hebben er 1 voor je besteld.

In deze mail leggen wij jou uit hoe je de box aansluit en wat je allemaal moet doen om hem te gebruiken.

De eerste keer aansluiten

Sluit de Amino Aria 6 aan op je TV.
je kunt de huidige HDMI-kabel blijven gebruiken.
je kunt de huidige netwerkkabel blijven gebruiken.
de stroomadapter moet wel worden vervangen.
De ontvanger zal automatisch alle updates uitvoeren.
Dit duurt ongeveer 15 minuten.
Laat de ontvanger zijn gang gaan totdat hij logingegevens vraagt.
Tijdens dit proces zie je meldingen en errors.
Deze kun je negeren, de installatie gaat vanzelf verder.
Log in met
Klantnummer: ********
Pincode: ****
Kies Nederlands (of Engels).
Test de netwerksnelheid.
Zoek naar upgrades.
Kies zelf pincodes voor het kinderslot.
Geniet van Sparql televisie.

Wij sturen gedurende deze week nog instructies omtrent het gebruik van de gloednieuwe Sparql App voor tablet en smarphone, en uitgebreide uitleg over wat er voor jou allemaal zal gaan veranderen.

Voor nu wensen we je alvast heel veel plezier met het uitpakken en gebruiken van de nieuwe Sparql Box!
Hmm.. Zelfs een nieuwe Sparql app... Zozo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Hier ook het mailtje :) ben benieuwd vanavond. De nieuwe app is al te vinden in de Google Play Store.

Google Play: Sparql TV
Televisiekijken met je smartphone of tablet doe je met de gloednieuwe Sparql TV App.

Met Sparql heb je standaard de beschikking over Second Screen. De meest gekeken zenders zijn beschikbaar voor alle abonnees met Sparql Basic.

[ Voor 38% gewijzigd door WhySoSerious? op 14-08-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Mailtje ook gehad vraag mij nu wel meteen af of 18+pincode nu wel goed gaat werken en in te stellen is per device wel zo makkelijk
Maar nog geen bevestiging van een dag gehad dan wordt het helaas na mijn vakantie gok ik zo

Pagina: 1 ... 58 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.