Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem met IPv6 herken ik. Ik weet nog niet of het komt door de "6in4" tunnel die in feite wordt gebruikt in plaats van native Dual Stack of iets anders, maar volgens mij heeft het er ook mee te maken dat de Fritz!box wellicht wat te veel ICMPv6 typen blokkeert.

Om IPv6 goed te laten werken is ICMPv6 namelijk nodig, o.a. voor "Path MTU discovery" (waarbij client en server er allebei achter moeten komen hoe groot de packets maximaal mogen zijn om zonder problemen door alle tussenliggende hops heen te raken). Die 'stroperigheid' op sommige sites is volgens mij ook echt een symptoom hiervan.

Maar zeker weten doe ik het niet. Ik zit ook nog steeds in een "leerfase" voor wat betreft IPv6 :)

edit:
Zr40 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:58:
[...]

Dat suggereert dat je sites bezoekt die ICMPv6 blokkeren waardoor Path MTU Detection niet werkt. Dat horen ze niet te doen. Het probleem is dat Tweak gebruik maakt van een 6rd tunnel, waardoor de MTU kleiner is dan 1500 bytes. De sites die je bezoekt proberen 1500 byte packets naar je te sturen, maar doordat ze ICMPv6 blokkeren ontvangen ze geen ICMPv6 Packet Too Big en kunnen ze de maximum packet grootte niet aanpassen op het daadwerkelijke maximum zoals via ICMPv6 gerapporteerd wordt.

Om het probleem te omzeilen kan je MSS clamping toepassen. Dat instrueert beide kanten van de verbinding om kleinere packets te versturen. Nadeel is dat dit dan effect heeft op alle verbindingen, ook die waar ICMPv6 niet geblokkeerd wordt.

(Mocht je zelf ICMPv6 blokkeren: niet doen!)
Dit dus :). Als je ipv6-test.com bezoekt, dan zie je ook dat ICMP daar op "filtered" staat achter een Fritz!box (alleen wel jammer dat ze dan niet goed specificeren wát er precies gefilterd wordt).

Het zou wat dat betreft wel fijn zijn als Tweak eens een keer native dual stack gaat bieden. Maar ja, iets zegt me, ook gezien hoe lang de Sparql problemen al spelen, dat dat niet hoog op het prioriteitenlijstje staat.

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 03-07-2017 11:05 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
jtenbrink schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:58:

[...]

Ik heb IPv6 niet aangezet maar misschien dat het standaard aan staat. Zal de instellingen nog eens nalopen..
staat als het goed is standaard uit in ieder geval in mijn modem die ik in januari heb gekregen wel en ook heb ik nog geen klanten over dit probleem horen klagen.

over het ipv6 hier is ongeveer eind januari aardig wat over gepost in dit topic en toen kwam wel naar voren dat meer mensen hier last van hadden bij het aanzetten ipv6 maar wel mooie speedtest resultaten haalden maar websites als Facebook die in eens bijna niet laden. (waren mensen uit heel het land met tweak die dit melden toen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtenbrink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-02 11:39
hjvg schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:11:
[...]

staat als het goed is standaard uit in ieder geval in mijn modem die ik in januari heb gekregen wel en ook heb ik nog geen klanten over dit probleem horen klagen.

over het ipv6 hier is ongeveer eind januari aardig wat over gepost in dit topic en toen kwam wel naar voren dat meer mensen hier last van hadden bij het aanzetten ipv6 maar wel mooie speedtest resultaten haalden maar websites als Facebook die in eens bijna niet laden. (waren mensen uit heel het land met tweak die dit melden toen)
De problemen met het niet laden van Facebook pagina's, foto's of filmpjes heb ik nu ook. Ik kan trouwens ook nergens in de FritzBox vinden waar ik dit aan of uit kan zetten. Maar dit komt misschien omdat ik nu op mijn mobiel via een VPN-verbinding kijk. Zal straks even thuis kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
jtenbrink schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:15:
[...]

De problemen met het niet laden van Facebook pagina's, foto's of filmpjes heb ik nu ook. Ik kan trouwens ook nergens in de FritzBox vinden waar ik dit aan of uit kan zetten. Maar dit komt misschien omdat ik nu op mijn mobiel via een VPN-verbinding kijk. Zal straks even thuis kijken.
inloggen op je modem :P
internet> account informatie > ipv6

en als het goed is staat hij dan niet aangevinkt

[ Voor 5% gewijzigd door hjvg op 03-07-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtenbrink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-02 11:39
hjvg schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:20:
[...]

inloggen op je modem :P
internet> account informatie > ipv6

en als het goed is staat hij dan niet aangevinkt
Die keuze mogelijkheid heb ik niet in het fritzbox modem. Als ik ping naar google en facebook zie ik wel netjes een ipv4 adres terug komen. Dus ik ga er maar vanuit dat het uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als je het zeker wil weten, ga naar een site als http://test-ipv6.com/ en kijk of die een IPv6 adres toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Aaargh! schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:22:
[...]

Tja, ik zou het wel fijn vinden als Tweak wat meer opties zou bieden, zoals helemaal geen router (ik heb een eigen router en nu moet ik dus dat Zyxel ding continue bewaren) en een optie voor een (veel) betere STB.

Ik snap dat als je een dienst als Sparql aanbied dat je een goedkope STB moet hebben om de massa te bereiken, maar als je adverteert met 'de allerhoogste beeldkwaliteit' dan trek je ook mensen aan die wat hogere eisen hebben dan de massa. Hetzelfde geld voor 'het snelste internet'. Ik ben best bereid een paar honderd euro neer te leggen voor een STB die niet sucked.
Die mogelijkheid is er wel, maar dan zal je moeten overstappen op bijvoorbeeld Netrebel. Die bieden ook 1000 mbit internet. Volgens mij moet je daar je eigen modem/router gebruiken.
Ze bieden dan geen TV aan, daarvoor verwijzen ze naar bijvoorbeeld Knippr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
jtenbrink schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:01:
[...]

Die keuze mogelijkheid heb ik niet in het fritzbox modem. Als ik ping naar google en facebook zie ik wel netjes een ipv4 adres terug komen. Dus ik ga er maar vanuit dat het uitstaat.
lijkt me toch raar dat je deze optie niet hebt lijkt me toch dat we de zelfde fb hebben (hem nog even gekeken mij fb is up-to-date

heb even een screenshot toegevoegd

fb5490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

yorroy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:08:

Ze bieden dan geen TV aan, daarvoor verwijzen ze naar bijvoorbeeld Knippr.
Volgens mij is de beeldkwaliteit bij Knippr niet zo geweldig, iig stuk minder als Sparql.

Dat ik een doos met de Zyxel moet bewaren vind ik minder vervelend dat het feit dat er een ultra-goedkope STB gebruikt wordt (met bijhorende kwaliteit van de UX).

Ik heb een schitterende OLED TV aan de muur hangen die me bijna €4k gekost heeft, een versterker van bijna €1k, speakers, subwoofer, etcAllemaal lekker snel werkende apparatuur met een goede, soepel werkende UI (LG WebOS is heerlijk snel en ziet er goed uit) en dan moet je alsnog zappen met een kastje wat Tweak hooguit €10 inkoop gekost heeft en met een UI waar je je 10 jaar geleden al kapot voor had moeten schamen.

In 2017 verwacht ik gewoon een soepele, native, UI (geen HTML ellende) die netjes in 60fps geanimeerd wordt en snel en prettig werkt.

Laat ze stoppen met die hele STB en gewoon apps maken voor WebOS, Android TV, Apple TV, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Aaargh! op 03-07-2017 17:31 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Aaargh! schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Volgens mij is de beeldkwaliteit bij Knippr niet zo geweldig, iig stuk minder als Sparql.

Dat ik een doos met de Zyxel moet bewaren vind ik minder vervelend dat het feit dat er een ultra-goedkope STB gebruikt wordt (met bijhorende kwaliteit van de UX).

Ik heb een schitterende OLED TV aan de muur hangen die me bijna €4k gekost heeft, een versterker van bijna €1k, speakers, subwoofer, etcAllemaal lekker snel werkende apparatuur met een goede, soepel werkende UI (LG WebOS is heerlijk snel en ziet er goed uit) en dan moet je alsnog zappen met een kastje wat Tweak hooguit €10 inkoop gekost heeft en met een UI waar je je 10 jaar geleden al kapot voor had moeten schamen.

In 2017 verwacht ik gewoon een soepele, native, UI (geen HTML ellende) die netjes in 60fps geanimeerd wordt en snel en prettig werkt.

Laat ze stoppen met die hele STB en gewoon apps maken voor WebOS, Android TV, Apple TV, etc.
Stap over naar Ziggo standaard, met de Ziggo app op je LG TV alles in HD en icm met Tweak 1000 voldoende snelheid alles vloeiend te laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

chocka schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:18:
[...]

Stap over naar Ziggo standaard, met de Ziggo app op je LG TV alles in HD en icm met Tweak 1000 voldoende snelheid alles vloeiend te laten verlopen?
'HD' zegt niks, wat is de bitrate bij Ziggo ? Volgens mij is Sparql de enige die de streams onaangeraakt doorstuurt. Probleem is dat op een 65" scherm het er al snel lelijk uit ziet. 720p is eigenlijk als niet te doen. 1080p met een hoge bitrate daarentegen ziet er schitterend uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Aaargh! op 03-07-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De belangrijkste zenders zijn bij Ziggo ook prima en gewoon zonder aangetaste streams.

Denk er trouwens serieus over om sparql er weer uit te gooien en het tv only pakket van Ziggo te nemen van 35 euro per maand. We missen nu toch te vaak diensten als begin gemist of gewoon simpelweg opnemen.

En in sparql zie ik gewoon nul, maar dan ook écht nul, ontwikkeling zitten. Ondanks dat Tweak zegt dat ze hard bezig zijn, er is gewoon verrekte weinig van te merken.

Als ik een flink pakket bij KPN zou nemen met 500/500 plus TVmet opnemen, dan ben ik ook al snel rond de 66 euro per maand kwijt. Dat kan ik met Tweak + Ziggo dus ook ongeveer bereiken :-)

Óf knippr of kpn play, maar beiden hebben nog steeds zo hun ruwe kantjes. Op knippr hebben we als proef een abonnement en ik moet wel zeggen: heb nu al een paar keer een uitzending vanaf het begin gestart via knippr en chromecast. Werkt verrassend goed en het beeld is ook op 40" nog best om aan te zien. Alleen vooruit spoelen in een stream wil helaas nog niet

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Sm0k3r schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:04:
[...]

Ja je zei dat je guestnetwork niet werkend kreeg en vroeg toen of je een ubiquiti had, ik kan je daarmee helpen.

En ik zei niet mensen zoals jij, wat voor mensen zijn dat? :P
Mensen zoals ik zijn fantastische, leuke, gezellige en lieve mensen. Natuurlijk.

Maar ik bedoel natuurlijk: De nitwit die niks raars wil doen en gewoon een werkend systeem nodig heeft...het liefst volledig afhankelijk van wat de provider levert....want dan werkt het tenminste....

Ik zou willen dat ik een gastennetwerk in de WIFI kan aanzetten zonder dat alles eruit klapt en eigenlijk een wat beter WIFI-bereik dan de Zyxel heeft. Maar dat is allemaal luxe. het liefst zou ik een STB zonder herstarten/vastlopers etc hebben. Waarom niet?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:10
@eymey hier hetzelfde verhaal. Perfect beeld gehad totdat ik me toch haperingen kreeg. 2 dagen achter elkaar niet om aan te gluren. Gelet op het topic opgezegd in mei. De komende maanden kijken wij sowieso niet, per september zitten wij bij ziggo. Bij Tweak betaalde ik 22 per maand plus 15,50 voor ziggo sport=37,50. Bij Ziggo betaal ik 25 plus 9 voor het voetbal. 34 dus. Praktisch dezelfde prijs maar geen haperingen is voor mij veel belangrijker. Bij ziggo betaal je geen aansluitkosten als je dit 'probleem' benoemd op de chat zo is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga verhuizen (nu Telfort oude prop. dus Internet + DVB-C) en kom tot de conclusie dat de combinatie Ziggo (enkel DVB-C voor TV) en Tweak (Internet + Telefonie) mij het meeste waar voor z'n geld biedt.

Ik wil de Fritzbox in de meterkast plaatsen en die eigenlijk alleen voor de telefonie aansluiting benutten en het hele DHCP/NAT door mijn huidige Airport Extreme laten afhandelen die in het appartement zelf komt.

Is dit realiseerbaar of zitten er haken en ogen aan? Zijn er hier meer met deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:09:
Ik ga verhuizen (nu Telfort oude prop. dus Internet + DVB-C) en kom tot de conclusie dat de combinatie Ziggo (enkel DVB-C voor TV) en Tweak (Internet + Telefonie) mij het meeste waar voor z'n geld biedt.

Ik wil de Fritzbox in de meterkast plaatsen en die eigenlijk alleen voor de telefonie aansluiting benutten en het hele DHCP/NAT door mijn huidige Airport Extreme laten afhandelen die in het appartement zelf komt.

Is dit realiseerbaar of zitten er haken en ogen aan? Zijn er hier meer met deze combinatie?
Ik gebruik zelf de Zyxel icm met een Airport Extreme. De telefoon gaat nog via de Zyxel, en wifi op de Zyxel staat uit. Dit werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet zeker of de Fritz!box 5490 (in fiber configuratie) het nog mogelijk maakt om als 'bridge' te dienen om zodoende DHCP en NAT door een eigen router te laten doen.

Natuurlijk zou je wel de DMZ / 'Exposed host' feature van de Fritz!box hiervoor kunnen misbruiken. Gezien hoe veel opties je hebt bij het instellen van forwards, verwacht ik dat deze feature bijna alles doorstuurt naar de exposed host, incl. protocollen zoals GRE en zo. In dat geval zou je dus prima de DHCP en NAT door de AE blijven laten doen.

In het meest ongunstige geval zul je moeten accepteren dat de Fritz!box wel DHCP en NAT blijft doen en dat je alleen de wireless van de FB uit zet. Uit ervaring kan ik vertellen dat FB gewoon als router gebruiken geen straf is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Wdeb schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:58:
[...]

Mensen zoals ik zijn fantastische, leuke, gezellige en lieve mensen. Natuurlijk.

Maar ik bedoel natuurlijk: De nitwit die niks raars wil doen en gewoon een werkend systeem nodig heeft...het liefst volledig afhankelijk van wat de provider levert....want dan werkt het tenminste....

Ik zou willen dat ik een gastennetwerk in de WIFI kan aanzetten zonder dat alles eruit klapt en eigenlijk een wat beter WIFI-bereik dan de Zyxel heeft. Maar dat is allemaal luxe. het liefst zou ik een STB zonder herstarten/vastlopers etc hebben. Waarom niet?

Wdeb
Dan kan je een access point aanschaffen en die het wi-fi gedeelte laten afhandelen, een Ubiquiti AC LR is een goede koop, niet duur voor wat je in huis haalt en guestnetwork instellen in de ubiquiti is slechts een vinkje plaatsen, dan een SSID verzinnen en wachtwoord en dan op apply klikken, dat was het.

Dus dan kan de wi-fi in de zyxel uit en die doet enkel het routeren.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:09:

Ik had/heb precies hetzelfde in huis. De fiber Fritzbox kan niet in bridge. De Airport toen als access-point only geconfigureerd, totdat ik er achter kwam dat de Fritzbox beter performed dan de Airport.
Airport er helemaal uit gesloop en gebruik nu alleen de Fritz, werkt perfect.
Hou wel rekening dat je bij Ziggo geen smartcards meer kan activeren, alleen nog huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 19:39
Ik heb al een tijd een Tweak aansluiting op mijn verlanglijst staan. Echter door de slechte verhalen van Sparql de overstap nooit gemaakt.

Nu ben ik weer vrij om van provider te wisselen. Ik lees de laatste maanden een stuk minder berichten over Sparql. Zijn de problemen grotendeels verleden tijd? Zijn er Tweakers in Almere Buiten met Sparql? Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
@Antal72 zie zoekfunctie voor ervaringen met Almere buiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 12:45
ik kijk weinig tv.
heb geen opnamepakket.
pauzeer eigenlijk nooit.
gebruik voor de kastjes een eigen switch en ik heb nauwelijks last van iets
en daarbij altijd als bij mij de tv uitgaat gaat sparql van spanning af

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 16:58
ik woon in buiten(fauna), 1 kastje, cat 5e kabel en hoor niemand thuis klagen dat tv haperingen vertoont.
.
opnemen gebruik ik ook niet.pauzeren doen de kinderen meer per ongeluk dan express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Antal72 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:38:
Ik heb al een tijd een Tweak aansluiting op mijn verlanglijst staan. Echter door de slechte verhalen van Sparql de overstap nooit gemaakt.

Nu ben ik weer vrij om van provider te wisselen. Ik lees de laatste maanden een stuk minder berichten over Sparql. Zijn de problemen grotendeels verleden tijd? Zijn er Tweakers in Almere Buiten met Sparql? Wat is jullie ervaring?
Ik woon in stad (filmwijk), 1 kastje (m15) , met cat6 kabel aangesloten op eigen poort op de Fritz!box,

Helaas nog steeds geregeld haperingen van 10-15 seconden. Opnemen gebruiken we niet omdat je het niet kan nemen icm. Sparql Light. Pauzeren is nog steeds één groot drama. Het werkt vaker niet dan wel.

Voor pauzeren en "begin gemist" (wat uberhaupt nu niet kan bij Sparql) gebruiken we "Knippr" (waar we een proef abbo op hebben). Zowel pauzeren als begin gemist werken vlekkeloos.... en dat voor een "Over The Top" dienst die we dan ook nog eens via een simpele chromecast dongle gebruiken!

Vooral met dat laatste in het achterhoofd en het feit dat Sparql alles, inclusief het netwerk, ook in eigen beheer heeft, begin ik, hoe meer ik erover nadenk, Sparql eigenlijk ook steeds meer een 'onaf' en 'afgeschreven' product te vinden.

Als je mazzel hebt (of nog een m12 box kan krijgen) kan je redelijk live TV kijken en de beeldkwaliteit is fantastisch. De rest moet je iig niet willen gebruiken...... mijn persoonlijke ervaring.

Dat je een stuk minder berichten leest komt misschien ook omdat een deel al is afgehaakt (Tweak alleen nog internet-only heft), een deel TV van secundair belang vindt en een deel heeft wellicht idd weinig problemen of kijkt alleen maar live.

Bovenstaande is dan ook puur mijn ervaring en mening, anderen denken er wellicht anders over.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 06-07-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Neem het beste van beide providers, Ziggo TV dus echt enkel TV en geen extras zoals telefonie en tweak als internet provider.

Ziggo gaat als eerst naar echt 4K volgens mij, had ik ergens gelezen.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:43
Sm0k3r schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:39:
[...]

Neem het beste van beide providers, Ziggo TV dus echt enkel TV en geen extras zoals telefonie en tweak als internet provider.

KPN is al per 1 juli naar 4K over. Met 4K streams van ca 25 Mbit.
Er is natuurlijk bijna geen zender voor te vinden maar dat is van ondergeschikt belang :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 19:39
Thanks allemaal. Tweak besteld, compleet pakket. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Barre73 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:44:
[...]

KPN is al per 1 juli naar 4K over. Met 4K streams van ca 25 Mbit.
Er is natuurlijk bijna geen zender voor te vinden maar dat is van ondergeschikt belang :-)
Is dat niet met hele hoge compressie, 25Mbit 4K?

Ik dacht dat een 4K bluray +50Mbit aan bitrate had.

[ Voor 57% gewijzigd door Sm0k3r op 06-07-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53

vr6-only

Blub Blub

Sm0k3r schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:16:
[...]

Is dat niet met hele hoge compressie, 25Mbit 4K?

Ik dacht dat een 4K bluray +50Mbit aan bitrate had.
Wellicht dat je de maximale bitrate verward met de werkelijke bitrate van Blu-Ray video. Normale bitrate varieert tussen de 12 en 25Mbit, net nog gecontroleerd met een Blu-Ray film (Avatar).

Maximale doorvoer voor video is 48Mbit. Maar nogmaals; dat zijn de specs van Blu-Ray.
Sm0k3r schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:39:
[...]

"Beste" is jouw interpretatie. Daarnaast heeft Ziggo nu al moeite om meer HD toe te voegen, laat staan 4K aan te bieden.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

vr6-only schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:57:
[...]

Wellicht dat je de maximale bitrate verward met de werkelijke bitrate van Blu-Ray video. Normale bitrate varieert tussen de 12 en 25Mbit, net nog gecontroleerd met een Blu-Ray film (Avatar).

Maximale doorvoer voor video is 48Mbit. Maar nogmaals; dat zijn de specs van Blu-Ray.

[...]

"Beste" is jouw interpretatie. Daarnaast heeft Ziggo nu al moeite om meer HD toe te voegen, laat staan 4K aan te bieden.
UPC had heel snel 1080p ipv 1080i, had je wel zo'n samsung box nodig a.k.a. horizon.

En avatar heb jij in 4K, dus een bluray van minimaal 50GB max 100GB?

The specification allows for three disc sizes, each with their own data rate: 50 GB with 82 Mbit/s, 66 GB with 108 Mbit/s, and 100 GB with 128 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 21:53

vr6-only

Blub Blub

Sm0k3r schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:16:
[...]

UPC had heel snel 1080p ipv 1080i, had je wel zo'n samsung box nodig a.k.a. horizon.

En avatar heb jij in 4K, dus een bluray van minimaal 50GB max 100GB?

The specification allows for three disc sizes, each with their own data rate: 50 GB with 82 Mbit/s, 66 GB with 108 Mbit/s, and 100 GB with 128 Mbit/s.
We dwalen af. Maar goed. UPC kan wel 1080p hebben doorgegeven, maar dat is allemaal upscaled. Geen enkel station in Nederland biedt native 1080p aan. Ja, ook de nieuwe Ziggo sport studio niet.

En het was UPC wat begon met VBR, vandaar dat mensen in fZiggo ook begonnen te klagen toen zij er ook aan moesten geloven nadat het ingelijfd was door Liberty Global.

Tenslotte. Geen idee wat de disc is. Het is echter een origineel, fysiek, Blu-Ray disk.

[ Voor 16% gewijzigd door vr6-only op 06-07-2017 23:24 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

vr6-only schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:21:
[...]

We dwalen af. Maar goed. UPC kan wel 1080p hebben doorgegeven, maar dat is allemaal upscaled. Geen enkel station in Nederland biedt native 1080p aan. Ja, ook de nieuwe Ziggo sport studio niet.

En het was UPC wat begon met VBR, vandaar dat mensen in fZiggo ook begonnen te klagen toen zij er ook aan moesten geloven nadat het ingelijfd was door Liberty Global.

Tenslotte. Geen idee wat de disc is. Het is echter een origineel, fysiek, Blu-Ray disk.
Maar wel 4K toch, dan is het ongecomprimeerd en dus op zijn minst 82Mbit, daarom download ik als het een goede film is de bluray en rip ik zelf zonder compressie, laat enkel DTS-HD engels over en engelse ondertiteling.

Veel van mijn maten zien compressie niet, in donkere scenes zie je duidelijk blokjes, een vlam in een film kan duidelijk compressie laten zien, zij zien het niet totdat ik het letterlijk moest aanwijzen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 13:01
Onlangs heb ik mijn receiver vervangen. Momenteel gebruik ik een Yamaha RX-A3060 waar de Sparl STB op aangesloten is. Helaas krijg ik enkel beeld en geen geluid. Op mijn eerdere receiver, een Sony STR-DH810 ("cheapo") werkte alles prima. Diverse kabels geprobeerd, het issue blijft.

Vervolgens heb ik de Tweak servicedesk gecontacteerd wat enkel leidt tot discussie. Er wordt aangegeven dat hun apparatuur niet goed werkt op HDMI 2.0 poorten via een receiver en dat de STB op zichzelf prima werkt.

Letterlijk wordt er het volgende aangegeven:
Hoe vervelend het ook klinkt, het lijkt me handig om je eigen apparatuur af te stemmen op de apparatuur die je van ons krijgt voordat je je eigen apparatuur aanschaft.

In mijn opzicht is HDMI 2.0 een standaard, waarop hun STB nu 3 jaar terug geleverd helaas niet functioneert en ik het geheel niet zoals je mag verwachten kan aansluiten. Ik heb namelijk geen zin in extra kabels naar de TV zoals HDMI of optisch.

Ik heb gevraagd een ander hardware model te mogen ontvangen. Toen werd er aangegeven dat ze maar 1 model hadden. Vooraf wist ik al dat men de ABOX M12 en M15 levert, hardwarematig zitten hier verschillen in. Vervolgens heb ik men daarmee geconfronteerd en men blijft aangeven dat hier geen verschil in zit.

De service lijkt steeds belabberder te worden, zo heb ik ook een Zyxel router met een 99 van de 100 keer niet werkende web interface waar men ook niks aan wil doen. Behalve als ik €75 bijbetaal voor een Fritzbox.

Heb ik nu zelf de verkeerde verwachting? Persoonlijk had ik wat meer service verwacht, zeker gezien ik al 6 jaar een trouwe klant ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Infinion op 07-07-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
is idd erg vervelend maar je wist dit toch al?? https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51442433
zeg niet dat het dan ok is bestaat er dan geen workaroud voor want anders zit er niets anders op dan een extra kabel trekken (wat ik overigens ook heb want mijn tv zit standaard met een optische kabel aangesloten)
Infinion schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:20:
Onlangs heb ik mijn receiver vervangen. Momenteel gebruik ik een Yamaha RX-A3060 waar de Sparl STB op aangesloten is. Helaas krijg ik enkel beeld en geen geluid. Op mijn eerdere receiver, een Sony STR-DH810 ("cheapo") werkte alles prima. Diverse kabels geprobeerd, het issue blijft.

Vervolgens heb ik de Tweak servicedesk gecontacteerd wat enkel leidt tot discussie. Er wordt aangegeven dat hun apparatuur niet goed werkt op HDMI 2.0 poorten via een receiver en dat de STB op zichzelf prima werkt.

Letterlijk wordt er het volgende aangegeven:
Hoe vervelend het ook klinkt, het lijkt me handig om je eigen apparatuur af te stemmen op de apparatuur die je van ons krijgt voordat je je eigen apparatuur aanschaft.

In mijn opzicht is HDMI 2.0 een standaard, waarop hun STB nu 3 jaar terug geleverd helaas niet functioneert en ik het geheel niet zoals je mag verwachten kan aansluiten. Ik heb namelijk geen zin in extra kabels naar de TV zoals HDMI of optisch.

Ik heb gevraagd een ander hardware model te mogen ontvangen. Toen werd er aangegeven dat ze maar 1 model hadden. Vooraf wist ik al dat men de ABOX M12 en M15 levert, hardwarematig zitten hier verschillen in. Vervolgens heb ik men daarmee geconfronteerd en men blijft aangeven dat hier geen verschil in zit.

De service lijkt steeds belabberder te worden, zo heb ik ook een Zyxel router met een 99 van de 100 keer niet werkende web interface waar men ook niks aan wil doen. Behalve als ik €75 bijbetaal voor een Fritzbox.

Heb ik nu zelf de verkeerde verwachting? Persoonlijk had ik wat meer service verwacht, zeker gezien ik al 6 jaar een trouwe klant ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilv3r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-01-2023
Hallo,

Ben sindskort ook bij Tweak Glasvezel en zit met een punt.
Heb namelijk meteen mijn eigen router geplaatst (AC88U) en loop vast m.b.t de SparQL configuratie instellingen. Internet werkt prima (en snelheid ook)

Heb alle stappen gevolgd van hier: https://www.sat4all.com/f...ureren-voor-sparql/page-2

Alleen loop ik vast bij het udhcpc gedeelte die geen valide lease krijgt en het plaatsen van de static route geeft "No Such process" melding. Van wat ik tot nu toe heb kunnen googlen wordt er niet echt ingegaan op wat te doen als het mis gaat met udhcpc en het zetten van de static route, iemand hier die mogelijk een oplossing heeft?
Bij voorbaat dank,

Xil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enes92
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Kan iemand mij vertellen hoeveel gesprekken gelijktijdig gevoerd kunnen worden bij tweak?? kan nergens antwoord vinden op mijn vraag helpdesk wist het ook niet zal pas woensdag antwoord krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
Aaargh! schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Dit heb ik continue, al jaren. Het kost ongeveer 10-15 pogingen op de Sparql STB goed te laten opstarten. Een vervangende STB hielp niet. Heb nog niet getest met de Zyxel.

Het heeft er alle schijn van dat er ergens een dikke bug in de Abox zit, soms loopt ie gewoon vast op het Sparql scherm, soms op de 3 puntjes maar soms krijg je ook troep door het beeld, alsof er random data in de framebuffer geschreven wordt. Komt op mij over als een buffer overflow of vergelijkbare issue die memory corruption veroorzaakt.

Het lijkt echt aan de video stream te liggen, als ik de IGMP proxy op m'n router uitschakel start ie altijd goed op (maar geen beeld) als ik dan de IGMP proxy inschakel krijg ik vaak 1 seconde beeld en dan loopt ie vast.

Blij dat ik het kastje in een eigen VLAN heb gescheiden van de rest want als er inderdaad memory corruptie op kan treden als gevolg van het binnenkomende IPTV signaal dan is het dus heel goed mogelijk dat dat te exploiten is.
Het zit in de firmware van de abox vandaag een nieuwe abox gekregen. De oude was de powerbutton stuk.
Maar gelijk hangen fw reset dit werkte niet op de nieuwe maar met veel prutsen en nu nieuwe sparq software er op werkt het. Opstarten zonder netwerk dan home en reset uitvoeren moest ik meerdere malen doen. In de oude start hij met welkom. In de nieuwe blijft hij in een sparq logo. Zit nu in duo kapotte houden of hangende nieuwe. Kijk het nog even aan met e nieuwe fw maar het voelt niet goed. Opstarten duurt ook veel langer. In de oude is er maar 1 knippering en dan iserbeeld. Nieuwe 2-3 keer. Heb wel nu een veel betere afstandsbediening er bij 10+ voor dat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik woon in Almere-Buiten en heb sinds augustus 2016 Tweak met Sparql. Ik heb vanaf het begin vastlopers bij Sparql tv, het afgelopen jaar is de monteur een keer of 10 geweest en verschillende zaken nagekeken. Ik moet je zeggen dat de ontwikkeling 0,0 is geweest het afgelopen jaar en de vastlopers nog steeds 5-10x op een avond is. Ik ben wel tevereden over internet, daar heb ik nooit storingen in. Maar Sparql tv is bagger hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heeft iemand toevallig nog de oudere firmwares van de Zyxel? Ik heb het idee dat veel van mij problemen worden veroorzaakt door die laatste (1.00(AAKL.14)C0), ik zou graag eens wat oudere versies testen aangezien ik daar nooit deze problemen mee heb gehad. Ik blijf ook na een modem swap dezelfde problemen houden eens in de zo veel tijd. (onbereikbaar modem, TV die helemaal vast loopt, wifi die op dat moment dan niet werkt maar ook bekabeld niet. Alsof je een DDos te verwerken krijgt zeg maar)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanochtend de beslissing genomen om in ieder geval een mail naar Tweak te sturen met mijn intentie om Sparql TV weer op te zeggen (in januari toegevoegd aan m'n 1 Gbps 365 abbo). Kan alleen niet meer vinden of achteraf afgesloten Sparql TV dan ook apart een opzegtermijn van een jaar heeft of maand......

In ieder geval zijn we er klaar mee. 15 euro voor een dienst met iedere keer 15 seconden lang haperende TV, een pauzefunctie die niet werkt, etc., vinden we inmiddels belachelijk.

Het basis kabeltv abonnement bij Ziggo loopt nog. Waarschijnlijk gaan we gewoon een poosje daar een abonnement met een Mediabox XL aan toevoegen. Dan hebben we tenminste gewoon fatsoenlijk opnemen, pauzeren, Replay TV, etc. En samen met internet bij Tweak zijn we dan ong. even veel kwijt als bij alles-in-1 van Ziggo of KPN met hoge internetsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
Opzegtermijn van een maand, ik spreek uit dezelfde frustrerende ervaring.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R3Nrp87Zxx1pewaQ9ZOOs6Eo/full.png

deze heb ik zo liggen andere moet ik zoeken
MetaFrame schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:07:
Heeft iemand toevallig nog de oudere firmwares van de Zyxel? Ik heb het idee dat veel van mij problemen worden veroorzaakt door die laatste (1.00(AAKL.14)C0), ik zou graag eens wat oudere versies testen aangezien ik daar nooit deze problemen mee heb gehad. Ik blijf ook na een modem swap dezelfde problemen houden eens in de zo veel tijd. (onbereikbaar modem, TV die helemaal vast loopt, wifi die op dat moment dan niet werkt maar ook bekabeld niet. Alsof je een DDos te verwerken krijgt zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
toch vreemd dat de ene meer last heeft dan de andere ik moet eerlijk zeggen nu ik een goede switch heb geplaatst heb ik eigenlijk geen last meer.
en als hij haperde was dit minder dan een sec.
eymey schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:02:
Vanochtend de beslissing genomen om in ieder geval een mail naar Tweak te sturen met mijn intentie om Sparql TV weer op te zeggen (in januari toegevoegd aan m'n 1 Gbps 365 abbo). Kan alleen niet meer vinden of achteraf afgesloten Sparql TV dan ook apart een opzegtermijn van een jaar heeft of maand......

In ieder geval zijn we er klaar mee. 15 euro voor een dienst met iedere keer 15 seconden lang haperende TV, een pauzefunctie die niet werkt, etc., vinden we inmiddels belachelijk.

Het basis kabeltv abonnement bij Ziggo loopt nog. Waarschijnlijk gaan we gewoon een poosje daar een abonnement met een Mediabox XL aan toevoegen. Dan hebben we tenminste gewoon fatsoenlijk opnemen, pauzeren, Replay TV, etc. En samen met internet bij Tweak zijn we dan ong. even veel kwijt als bij alles-in-1 van Ziggo of KPN met hoge internetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mr-D. schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:09:
[afbeelding]

deze heb ik zo liggen andere moet ik zoeken

[...]
Zijn dat firmwares uitgegeven door tweak? Zo ja, laat me dan ff weten hoe ik ze van jou mag ontvangen? ;) O+

Ik meen mij te herinneren dat 12C0 behoorlijk stabiel was bij namelijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door HaterFrame op 13-07-2017 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
http://mr-d.nl/zyxel/V100AAKL12C0.bin
ik denk zo :)
beste is reset uitvoeren dan firmware doen en daarna configfile van tweak erin en daarna aanpassen wat je wilt aanpassen (dus niet je eigen configfile erin)
MetaFrame schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 05:20:
[...]

Zijn dat firmwares uitgegeven door tweak? Zo ja, laat me dan ff weten hoe ik ze van jou mag ontvangen? ;) O+

Ik meen mij te herinneren dat 12C0 behoorlijk stabiel was bij namelijk :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mr-D. op 13-07-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mr-D. schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:44:
http://mr-d.nl/zyxel/V100AAKL12C0.bin
ik denk zo :)
beste is reset uitvoeren dan firmware doen en daarna configfile van tweak erin en daarna aanpassen wat je wilt aanpassen (dus niet je eigen configfile erin)
[...]
Euhmmmm... Welk config file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Laatst online: 22:45
Hallo, sinds vorige week ook tweak 1gbit. :D

Toch een paar vragen, hoop dat jullie me kunnen helpen.

Iemand een idee waar met een ps4 speedtest te doen? De psn speedtest is niet echt exact. Qua grote downloads zie ik wel dat die 60 a 70 mb/sec trekt, maar PSN is instabiel en wil graag een goede meting doen. Heb overigens een PS4 pro met een samsung 850 evo 2tb.

Zit nu nog een cheape kabel tussen, krijg vanmiddag cat6 stp binnen.

Haal met deze laptop pricewatch: MSI GT72 2QE-468NL (Dominator Pro) op speedtest.net 755 mbit down en 945 up.

Zie bij het downloaden dat de meter in de browser wat hapert, alsof de laptop er moeite mee heeft. Er zit een killer gigabit adapter in, weet nu zo niet welke (zit op mijn werk)

Kan ik met de laptop überhaupt meer dan 930mbit halen in de speedtest of de killer nic / cpu niet goed genoeg? In de laptop staan de 128gb ssd kaartjes in raid1 en ook in deze laptop zit een 2tb 850 evo, maar daar moet nog een sata3 adapter tussen.

[ Voor 9% gewijzigd door MaxHardcore op 13-07-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik hoop dat je 60 a 70 MBps bedoelt en niet mbps, anders doe je iets niet goed :+

Zelf heb ik een snelheidsmeting gedaan m.b.v. wget op de router-pc die grote files downloadde naar /dev/null (dus geen beperking van opslagapparaat). Met 2 downloads tegelijk en geen optimalisaties leverde dat dit op:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/speedtest.jpgOftewel 109MBps (872Mbps) en dat met een singlecore Atom :P

Misschien dat je zoiets op een PS4 kan doen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Raven schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:06:
Ik hoop dat je 60 a 70 MBps bedoelt en niet mbps, anders doe je iets niet goed :+

Zelf heb ik een snelheidsmeting gedaan m.b.v. wget op de router-pc die grote files downloadde naar /dev/null (dus geen beperking van opslagapparaat). Met 2 downloads tegelijk en geen optimalisaties leverde dat dit op:
[afbeelding]Oftewel 109MBps (872Mbps) en dat met een singlecore Atom :P

Misschien dat je zoiets op een PS4 kan doen?
MB/sec bedoelde ik inderdaad.

Ik heb nog nooit een router-pc neergezet, ik neem aan dat ik die nodig heb voor deze methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MaxHardcore schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:09:
[...]

MB/sec bedoelde ik inderdaad.

Ik heb nog nooit een router-pc neergezet, ik neem aan dat ik die nodig heb voor deze methode?
Nee, niet per se. Je kan de live-omgeving van een willekeurige Linux distributie starten op een pc naar keuze (dat hoeft niet de router te zijn) en dan kun je met wget aan de gang voor een downloadsnelheidsmeting.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 13-07-2017 11:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Raven schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:12:
[...]

Nee, niet per se. Je kan de live-omgeving van een willekeurige Linux distributie starten op een pc naar keuze (dat hoeft niet de router te zijn) en dan kun je met wget aan de gang voor een downloadsnelheidsmeting.
Ik ga erover nadenken om dit op mijn laptop te doen.

Ik heb trouwens de MTU van de PS4 op 1476 staan, of is dat onzin tegenwoordig? Merk dat de speedtest op PSN met MTU 1500 helemaal drama is. Weet niet of het downloaden ook werkelijk trager is, moet dat nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb zelf nooit met MTU's gespeeld, dus in hoeverre dat invloed heeft weet ik niet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Een lagere MTU is alleen zinvol om fragmentatie bij IPv4 te vermijden wanneer er sprake is van tunnels of PPPoE of dergelijke MTU-verlagende protocollen. Bij Tweak kan je MTU 1500 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Heeft eigenlijk iemand al 10.000 Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Ik helaas niet
kmichael schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:02:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
kmichael schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:02:
nope niet dat ik weet met een paar weken beginnen ze denk ik ook in ruinen te leveren en ik weet dat iemand daar een 10.000 Mbit abbo heeft afgesloten.

ik ken deze persoon veder niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 20:05

Ma®tin

Hallo

Na bijna een jaar het 1000Mbit abonnement bij tweak te hebben, heb ik hier onlangs tv bij besteld.
Afgelopen week heb ik dus een sparql box ontvangen.
Hierbij heb ik een Fritzbox 4040 voor 6 tientjes gekocht.

De fritzbox werkend krijgen met tweak internet was geen probleem, maar sparql werkend krijgen was even puzzelen.

Om de tv werkend te krijgen heb ik het volgende gedaan:
Fritzbox aangesloten en helemaal naar mijn wensen geconfigureerd.
Backup van de fritzbox gemaakt.
Het backup-bestand (.export) geopend in een text editor en de stukken erbij in geplakt zoals Mr-d hier (waarvoor hartelijk dank! _/-\o_ ) heeft beschreven.

Wat mij alleen niet duidelijk was, was dat je een bewerkt export bestand niet zonder meer terug de fritzbox in kan schieten. Hier zit namelijk een checksum op, welke niet meer klopt zodra je het bestand aanpast.
Nu is er gelukkig een handige Duitser die hiervoor een online tool heeft gemaakt. Dus complete inhoud van je (aangepaste) fritzbox export file kopiëren en dan in bovenstaande pagina plakken. Vervolgens krijg je een nieuwe code die je op de laatste regel van je export bestand invoert. (de oude vervang je door de nieuwe)
Hierna kon ik in de fritzbox een 'restore' uitvoeren met de aangepaste config.
Even opnieuw opstarten, sparql box aangesloten en het werkte in 1 keer. (Ik stond er zelf versteld van... :D )

Beeld is prima, zappen gaat vlot, pauzeren werkt goed, ik ben voorlopig tevreden.

Fritzbox 4040 werkt ook goed, net een speedtest met volledig geconfigureerde fritzbox gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/c45h4w5xyhtwa8w/2017-07-15%2018_04_29-Speedtest%20by%20Ookla%20-%20The%20Global%20Broadband%20Speed%20Test%20-%20Opera.png?raw=1

Heel verhaal, maar misschien heeft iemand er wat aan. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ma®tin op 15-07-2017 19:14 ]

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 maanden geleden is er een monteur bij me geweest nadat ik had gezegd dat ik wilde opzeggen omdat ik het na 2 jaar zat was. Kabels doorgemeten, nieuwe m25 en een fritzbox, alles was bij mij goed. Toen hebben ze in hun centrale wat gewijzigd. Het zappen ging trager maar geen freezers meer. Nu 2 maanden later weer freezers. Je word er toch dol van. 3 keer per dag je box resetten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ok, we zijn er waarschijnlijk achter waar de problemen eens in de zoveel tijd bij mij vandaan komen. Piekspanningen op de stekker van de Zyxel box. Andere wandcontactdoos geprobeerd en het blijft aardig stabiel nu. Toch krijg ik een nieuwe Zyxel ivm mogelijke problemen door die piekjes, daar schijnen die zyxels gevoelig voor te zijn. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Als je de bladzijde goed gelezen had dan kon je ook lezen dat je de checsum moet aanpassen met de link er naar toe maar je bent eruit gekomen das het lbelangrijkste weten we meteen dat het ook op een 4040 werkt
Ma®tin schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:22:
Na bijna een jaar het 1000Mbit abonnement bij tweak te hebben, heb ik hier onlangs tv bij besteld.
Afgelopen week heb ik dus een sparql box ontvangen.
Hierbij heb ik een Fritzbox 4040 voor 6 tientjes gekocht.

De fritzbox werkend krijgen met tweak internet was geen probleem, maar sparql werkend krijgen was even puzzelen.

Om de tv werkend te krijgen heb ik het volgende gedaan:
Fritzbox aangesloten en helemaal naar mijn wensen geconfigureerd.
Backup van de fritzbox gemaakt.
Het backup-bestand (.export) geopend in een text editor en de stukken erbij in geplakt zoals Mr-d hier (waarvoor hartelijk dank! _/-\o_ ) heeft beschreven.

Wat mij alleen niet duidelijk was, was dat je een bewerkt export bestand niet zonder meer terug de fritzbox in kan schieten. Hier zit namelijk een checksum op, welke niet meer klopt zodra je het bestand aanpast.
Nu is er gelukkig een handige Duitser die hiervoor een online tool heeft gemaakt. Dus complete inhoud van je (aangepaste) fritzbox export file kopiëren en dan in bovenstaande pagina plakken. Vervolgens krijg je een nieuwe code die je op de laatste regel van je export bestand invoert. (de oude vervang je door de nieuwe)
Hierna kon ik in de fritzbox een 'restore' uitvoeren met de aangepaste config.
Even opnieuw opstarten, sparql box aangesloten en het werkte in 1 keer. (Ik stond er zelf versteld van... :D )

Beeld is prima, zappen gaat vlot, pauzeren werkt goed, ik ben voorlopig tevreden.

Fritzbox 4040 werkt ook goed, net een speedtest met volledig geconfigureerde fritzbox gedaan.
[afbeelding]

Heel verhaal, maar misschien heeft iemand er wat aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
DNS storing in enschede ? Internet is hier net een knipper licht. 7543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

rob2011 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:27:
Hier (zelfde postcode) nog niets gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

rob2011 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:27:
Enschede centrum, hier lijkt mijn server in ieder geval wel te benaderen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Hier in Enschede geen problemen (7523). Heb wel Google ingesteld als DNS maar lijkt mij stug dat ze DNS lokaal regelen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Hier gaat het ook weer Prima ;-) Thanks voor de updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The_Worst schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:10:
Hier in Enschede geen problemen (7523). Heb wel Google ingesteld als DNS maar lijkt mij stug dat ze DNS lokaal regelen.
With ^ (7512), ook Google DNS ingesteld, geen problemen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb vandaag nadat mijn zyxel geswapt is gisteren toch een monteur over de vloer gehad.
Blijkbaar is de zyxel gevoelig voor piekspanningen, ondanks dat er niets in mijn situatie gewijzigd is en het vanaf het begin goed heeft gewerkt en het gister na de swap direct weer mis ging.

Anyhow, monteur was mooi op tijd vandaag. Fritzbox gemonteerd, switch er tussen en gaan met die banaan. Lijkt tot nu toe allemaal goed te werken :)

Overigens uitermate vriendelijke en goede monteur gehad!

[ Voor 6% gewijzigd door HaterFrame op 18-07-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sparql begin vd maand opgezegd, krijg ik net een facuur van 0 euro waarbij ze de glasvezel ook hebben opgezegd.... De medewerkers van Tweak.. Manmanman. Nu moet ik afwachten of ze het nog kunnen terug draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
maar moest je ook €75 aftikken ??
MetaFrame schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:55:
Ik heb vandaag nadat mijn zyxel geswapt is gisteren toch een monteur over de vloer gehad.
Blijkbaar is de zyxel gevoelig voor piekspanningen, ondanks dat er niets in mijn situatie gewijzigd is en het vanaf het begin goed heeft gewerkt en het gister na de swap direct weer mis ging.

Anyhow, monteur was mooi op tijd vandaag. Fritzbox gemonteerd, switch er tussen en gaan met die banaan. Lijkt tot nu toe allemaal goed te werken :)

Overigens uitermate vriendelijke en goede monteur gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mr-D. schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:56:
maar moest je ook €75 aftikken ??
[...]
Nee, dit omdat dit probleem al maanden speelt en al in onderzoek was bij de TD. Wat dat betreft konden ze niet meer om deze oplossing heen aangezien het dus een bekend probleem betreft met kleine piekjes in het stroomnet.
Enige wat ik moet betalen is de switch a 45,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennischo schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:28:
Sparql begin vd maand opgezegd, krijg ik net een facuur van 0 euro waarbij ze de glasvezel ook hebben opgezegd.... De medewerkers van Tweak.. Manmanman. Nu moet ik afwachten of ze het nog kunnen terug draaien.
Oh great, dat belooft nog wat |:(

Ik heb zelf vorige week in een mail aan Tweak gevraagd wat de opzegtermijn van Sparql is, met ook de reden (dat ik klaar ben met de haperingen, de slecht werkende functionaliteiten zoals pauze en het totale gebrek aan ontwikkeling van het product).

Als antwoord gekregen dat de opzegtermijn een maand is, maar ook de vraag of ik ze nog een kans wil geven om alsnog een monteur te sturen en met de toezegging dat ik sowieso een M12 box kan krijgen.

Dat aanbod heb ik vrijdag gekregen en ben ik meteen op in gegaan. Tenslotte vind ik een uitgebreider TV only abbo van Ziggo met zo'n mediabox XL ook wel weer beetje zonde geld. Plus dat die boxen grotendeels bediend worden via RF (en Logitech Harmony dan deels onbruikbaar wordt). Maar goed, het is nu woensdag en sindsdien niets meer gehoord :' )

Maar ja, Sparql alsnog opzeggen is dus ook een risico.....

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 19-07-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Tja dat is eigenlijk al vanaf dag een dat de administratie nu niet echt hoogstaand is bij Tweak, loop daar vaker tegen een muur aan en echt vastleggen werkt daar niet.
Blijven per persoon toch een eigen interpretatie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mr-D. schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:38:
Tja dat is eigenlijk al vanaf dag een dat de administratie nu niet echt hoogstaand is bij Tweak, loop daar vaker tegen een muur aan en echt vastleggen werkt daar niet.
Blijven per persoon toch een eigen interpretatie te hebben.
Na 48u nog geen reactie. Wel telefonisch contact gehad met "komt goed" maar per mail willen ze er niks over kwijt. Erg slecht. Afwachten maar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:16:
[...]
Maar ja, Sparql alsnog opzeggen is dus ook een risico.....
Je moet ook je abonnement niet opzeggen, maar "slechts" wijzigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hans_18T schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:48:
[...]

Je moet ook je abonnement niet opzeggen, maar "slechts" wijzigen :)
Allemaal gespeel met woorden. Als ik naar Tweak stap en zeg dat ik Sparql "op wil zeggen", dan hoort dat gewoon duidelijk genoeg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en nee,soms lezen "mensen" slecht. Stel nooit meerdere vragen in één Email, meestal wordt de eerste beantwoordt en de tweede en derde vraag in dezelfde Email niet.
Gebeurt ook bij professionele bedrijven.

Was slechts een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarvan akte, en bedankt daarvoor. En deels herken ik wat je zegt.

Echter, in idt geval is het gewoon één heel simpele vraag: SPARQL opzeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennischo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:04:
[...]

Na 48u nog geen reactie. Wel telefonisch contact gehad met "komt goed" maar per mail willen ze er niks over kwijt. Erg slecht. Afwachten maar :/
Ach, bij mij is het ook alweer 7 dagen geleden sinds het laatste bericht van Tweak via de mail. Nota bene een bericht waarin ze nog een poging wilden doen om mij nog te behouden als Sparql klant en me een aanbod deden. Maar sindsdien, ondanks meerdere herinneringen, dus geen antwoord meer gehad.

Zó jammer dit. Volgens mij wíl Tweak wel, maar ik vrees dat ze op termijn toch ten onder zullen gaan aan onkunde of gebrek aan resources. Zowel op het vlak van de administratie en de servicedesk, als ook het totale gebrek aan enige ontwikkeling op het gebied van Sparql.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57

Zorian

What the fox?

Iemand die weet hoe ik achter de Tweak DNS servers kan komen? (Primary en Secondary)
Maak gebruik van eigen apparatuur dus 'even opvragen' werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zorian schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:05:
Iemand die weet hoe ik achter de Tweak DNS servers kan komen? (Primary en Secondary)
Stel gewoon zelf publieke DNS servers in.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
bij deze
82.197.196.182
82.197.196.183
gebruik ook eigen apparatuur maar ging gelukkig vrij simpel
Zorian schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:05:

[ Voor 9% gewijzigd door Mr-D. op 26-07-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren laat in de middag heb ik een monteur op bezoek gehad ivm. mijn ontevredenheid met Sparql.

Hij heeft de 'belofte' van de servicedesk, dat m'n m15 omgeruild zou worden voor een m12, ingelost, dus ik heb nu inderdaad een m12.!

Bekabeling controleren was volgens hem niet nodig, hij ging op mijn woord af dat dat wel goed zou zijn. Wel had ik in het algemeen het idee dat hij dat hele bekabeling, gezien zijn ervaring, ook niet meer zag als prime suspect, maar dat hij over het algemeen een beetje 'moe' werd van die hele Sparql dienst. Hij kon zich iig voorstellen dat ik KNIPPR nu al haast beter vind, vooral qua pauze functie en zo.

Anyway, de m12:
* Lijkt wel iets gevoeliger te zijn qua IR ontvangst van remote signalen, zelfs met m'n fixed Harmony IR blaster.
* UI voelt veeeel en veel sneller aan. Vooral het oproepen van de gids.
* Pauzefunctie werkt nog steeds waardeloos.
* Hapringen: Daar valt natuurlijk pas op langere termijn wat over te zeggen.
* Oh ja, ik was vergeten dat de M12 de hele HDMI CEC bus verschrot 8)7. Meteen maar een CEC killer adaptertje gekocht. Wil geen HDMI kabels slopen.

Volgens de monteur moest ik de Tweak site trouwens in de gaten houden. Er zou 'binnenkort' een nieuwe box komen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57

Zorian

What the fox?

Mr-D. schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:31:
bij deze
82.197.196.182
82.197.196.183
gebruik ook eigen apparatuur maar ging gelukkig vrij simpel

[...]
Thanks! :)
Hij stond al op die van Google maar ik moest dus even juist geen gebruik ervan maken om een netwerkprobleem te diagnosticeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
eymey schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:23:
Volgens de monteur moest ik de Tweak site trouwens in de gaten houden. Er zou 'binnenkort' een nieuwe box komen......
Ik kan niet wachten. Na 3 jaar (sinds het begin) bij Sparql is het moeilijk uitleggen aan mijn vrouw dat je nog steeds een opgenomen programma soms niet kan terugkijken... en dat je daar 5 euro per maand voor betaalt. 9 van de 10 keer gaat het goed, maar net bij haar programma gaat het natuurlijk mis. 8)7

Het is ook jammer dat je als bestaande klant niet de Fritzbox kan krijgen zonder bij te betalen. Aan de andere kant, bij Ziggo/KPN kan je ook niet gratis een nieuwe router krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja... een andere box betekent natuurlijk niet meteen een ander platform he ;)

In mijn ogen moet zeker functionaliteit als opnemen en pauzeren gewoon eenvoudig verbeterd kunnen worden: Krijg je het in je 'cloud' niet voor elkaar, geef dan gewoon de USB poorten op bestaande boxen vrij en bouw een harddisk of SSD (met goede wear leveling) in de STB's. Klaar ben je.

Oh ja, ik klaagde via de mail ook over het feit dat ik programma gemist vrij 'matig' (netjes gezegd) vind tov. KPN en Ziggo, of bv. een dienst als NLZiet. Toen kreeg ik het 'excuus' dat ze de kwaliteit zo doorgeven zoals die van de omroepen komt. Ja, zo lust ik er ook wel eentje. Dat is inderdaad een platform dat oud is en ook niet meer geüpdate wordt, waarschijnlijk. Daarom slaan Ziggo, KPN, etc. het gewoon zelf op en serveren een "begin gemist" / "replay" stream dan ook zélf.

Maar goed, we wachten het nog eventjes af. SPARQL stopzetten kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Even een vraagje. Over een maandje ga ik waarschijnlijk het glasvezel 1000/1000 abonnement ontvangen. Wat is de reden dat sommigen hier overgegaan zijn op een eigen router?

Wat is de ervaring met de standaard router? Wi-Fi bereik?
Ik ga niet meerdere VLAN's aanmaken of meerdere SSID's maar wil wel poorten kunnen openen en kunnen koppelen aan verschillende apparaten. Is daar de meegeleverde router genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor mij is de reden simpel: zelf volledige controle hebben over mijn eigen netwerk. Niet afhankelijk hoeven zijn van een al dan niet brakke router van de provider. Bij een eventuele overstap naar een andere provider niet opnieuw de router hoeven te configureren (afgezien van de WAN-zijde natuurlijk).

Met de router van Tweak (Zyxel of Fritzbox) heb ik geen ervaring, over het wifi-bereik daarvan durf ik niets te zeggen. Maar elke router stelt je tegenwoordig wel in staat om port forwards aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mickjuh schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:31:
Even een vraagje. Over een maandje ga ik waarschijnlijk het glasvezel 1000/1000 abonnement ontvangen. Wat is de reden dat sommigen hier overgegaan zijn op een eigen router?

Wat is de ervaring met de standaard router? Wi-Fi bereik?
Ik ga niet meerdere VLAN's aanmaken of meerdere SSID's maar wil wel poorten kunnen openen en kunnen koppelen aan verschillende apparaten. Is daar de meegeleverde router genoeg voor?
De Fritz!box die tegenwoordig wordt geleverd heeft prima WiFi, port forwards geen enkel probleem en de stabiliteit is gewoon 100% uptime.

Deze zal je dus prima bevallen met jouw use case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Zr40 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:46:
Voor mij is de reden simpel: zelf volledige controle hebben over mijn eigen netwerk. Niet afhankelijk hoeven zijn van een al dan niet brakke router van de provider. Bij een eventuele overstap naar een andere provider niet opnieuw de router hoeven te configureren (afgezien van de WAN-zijde natuurlijk).

Met de router van Tweak (Zyxel of Fritzbox) heb ik geen ervaring, over het wifi-bereik daarvan durf ik niets te zeggen. Maar elke router stelt je tegenwoordig wel in staat om port forwards aan te maken.
eymey schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:06:
De Fritz!box die tegenwoordig wordt geleverd heeft prima WiFi, port forwards geen enkel probleem en de stabiliteit is gewoon 100% uptime.

Deze zal je dus prima bevallen met jouw use case
Bedankt voor jullie reacties! Dit is precies wat ik wilde weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
trouwens heeft er nog iemand na vraag gedaan over hoe het nu zit met ziggo sport totaal in mei hadden we toen een mail ontvangen dat het iets duurder werd per 1 juni maar dat de app ook beschikbaar zou zijn voor telefoon en tablet. later verdween uit de nieuws berichten op de website het app gedeelte.

iemand na 1 juni daar nog contact overgehad met tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Laatst online: 22-05 13:24
Ik heb precies hetzelfde met een Heos Bar... ik zal deze morgen via een optische kabel gaan aansluiten en hopen dat het probleem is opgelost...
Aaargh! schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:28:
Heeft iemand hier de abox aan een HDMI 2.0 poort hangen ?

Gisteren m'n A/V receiver geupgrade en nu heb ik geen geluid meer via HDMI, alle andere apparaten werken wel maar de Abox geeft geen audio door. Zowel rechtstreeks aan de receiver als via 'passthrough' naar de TV. Via optisch werkt het wel.

Ik begin te vermoeden dat HDMI zo brak geïmplementeerd is op dat kastje dat ie issues heeft met forward-compatiblity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Makaveli09 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:40:
Ik heb precies hetzelfde met een Heos Bar... ik zal deze morgen via een optische kabel gaan aansluiten en hopen dat het probleem is opgelost...

[...]
Die ABox is echt de goedkoopste troep die ze konden kiezen. Wat een ellende met dat ding, geen geluid bij HDMI 2.0, HDMI-CEC werkt niet op je hele systeem zodra je deze op de Abox aansluit, constante vastlopers, 10-15 reboots nodig voordat het ding uberhaupt opstart. Man man man. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:09
Heb inmididels langer als een jaar 1gb/s van tweak, werkt allemaal prima. In die tijd een keer of 2 de glasvezel modem + de zyxel modem moeten herstarten omdat ik geen internet meer had.

In de eerste maanden had ik wat last van vastlopers, daarna eigenlijk niet meer. Over het algemeen dus best tevreden.

Ik zie dat ik een m12 heb, is dit nog een relevant model of hebben ze inmiddels al betere? Vind de tv gids traag reageren maar ik lees hier dat dit vrij normaal is en andere tv boxen niet echt veel veranderen?

De opname functie waar sommigen over praten zal wel 1 of 2 euro duurder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Neen, opnemen komst €4,95 per maand
Dus dat is iets duurder dan je denkt
Nopheros schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:07:
Heb inmididels langer als een jaar 1gb/s van tweak, werkt allemaal prima. In die tijd een keer of 2 de glasvezel modem + de zyxel modem moeten herstarten omdat ik geen internet meer had.

In de eerste maanden had ik wat last van vastlopers, daarna eigenlijk niet meer. Over het algemeen dus best tevreden.

Ik zie dat ik een m12 heb, is dit nog een relevant model of hebben ze inmiddels al betere? Vind de tv gids traag reageren maar ik lees hier dat dit vrij normaal is en andere tv boxen niet echt veel veranderen?

De opname functie waar sommigen over praten zal wel 1 of 2 euro duurder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Is de usenet server brak op dit moment?

Krijg continue timeouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

MaxHardcore schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:09:
Is de usenet server brak op dit moment?

Krijg continue timeouts
Doet bij mij gewoon.
Firewall op Zyxel niet te strak / virusscanner / firewall geïnstalleerd en of geüpdatet?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
heb een fritzbox. Heb niks aangepast volgens mij, ik ga prutsen :)

[ Voor 15% gewijzigd door MaxHardcore op 31-07-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
nog even een tipje, http://www.newsbin.com/redditor_freekey.php

link naar gratis legale key voor newsbin
Pagina: 1 ... 57 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.