Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:42:
Je kiest zelf vrijwillig voor een specifieke provider en dan moet je ook de voorwaarden opvolgen. En dan niet gaan mekkeren als je (vrijwillig) gehuurde spullen zoek maakt.
helemaal akkoord. In de voorwaarden van Tweak staat:
5. Als Tweak in bruikleen verstrekte apparatuur niet binnen 30 kalenderdagen na beëindiging van de Overeenkomst retour heeft ontvangen vervalt de betaalde borg voor de Apparatuur. De Apparatuur zal dan tevens tegen de nieuwwaarde in rekening worden gebracht.
Nieuwwaarde lijkt me in dit geval €39,- aangezien dit de prijs is van een nieuwe Abox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Is die 39 euro niet van zo'n illegale aanbieder? Volgens mij kun je deze boxjes helemaal niet via een winkel kopen.

Edit:
Ik denk dat @eljantie de 39 euro bij MKH electronics heeft gezien. (https://mkh-electronics.c...2-m12-digitale-ontvanger/) Gezien het verdere aanbod op deze site qua decoders lijkt het mij om illegale praktijken te gaan.

[ Voor 51% gewijzigd door hovemt op 02-06-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:07
hovemt schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:08:
Is die 39 euro niet van zo'n illegale aanbieder? Volgens mij kun je deze boxjes helemaal niet via een winkel kopen.

Edit:
Ik denk dat @eljantie de 39 euro bij MKH electronics heeft gezien. (https://mkh-electronics.c...2-m12-digitale-ontvanger/) Gezien het verdere aanbod op deze site qua decoders lijkt het mij om illegale praktijken te gaan.
laat het dan wat meer als 40 euro kosten maar toch zeker verre weg van 189 euro
en als je al zo lang klant ben kan je toch wat regelen en niet zeggen 189 euro en klaar.
klachten zat gehad maar nooit geklaagd tot nu want dit is de druppel voor mij.
dus gisteren goed gezocht naar een andere provider maar nog niet echt geslaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 16:18

Ron

iemand hier die de vlans successvol geconfigureerd heeft op een cisco router?
zodra ik vlan 4 er bij gooit vallen beide interfaces weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eljantie schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:23:
[...]

en als je al zo lang klant ben kan je toch wat regelen en niet zeggen 189 euro en klaar.
Prijs per stuk/eenheid hangt sterk af van de verwachte afname, 100000 versus 1000000 stuks/eenheden is een enorm verschil in prijs per stuk, met name v.w.b. ontwikkel/productie kosten. Zo kan een zelfde kastje in prijs variëren tussen 50 en 250 euro.
De prijs per kilo van een VW Golf is immers lager dan van een Maserati Levante, beiden komen uit dezelfde "stal", nl de vw group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
Zelfde verhaal hier. Upgrade naar Yamaha 3060 receiver en enkel nog beeld van de abox.. gebruik deze echter niet veel, binnenkort de servicedesk maar eens bellen.
Aaargh! schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:28:
Heeft iemand hier de abox aan een HDMI 2.0 poort hangen ?

Gisteren m'n A/V receiver geupgrade en nu heb ik geen geluid meer via HDMI, alle andere apparaten werken wel maar de Abox geeft geen audio door. Zowel rechtstreeks aan de receiver als via 'passthrough' naar de TV. Via optisch werkt het wel.

Ik begin te vermoeden dat HDMI zo brak geïmplementeerd is op dat kastje dat ie issues heeft met forward-compatiblity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:55
eljantie schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:23:
[...]

Misschien was het een typfout en was het €89 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
Arjantje72 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:12:
[...]

heb met hen gebeld en 3 keer gevraagd of ik het goed hoorden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
eljantie schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:33:
[...]

heb met hen gebeld en 3 keer gevraagd of ik het goed hoorden |:(
Dan is het idd belachelijk veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Arjantje72 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Het zou me verbazen als zo'n kastje Tweak meer dan €20 inkoop kost.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23
maar daar in tegen moeten meerdere mensen voor diegene die het kastje willen hebben toch handelingen verrichten en zij staan ook tegen uurloon.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 17:15
Mr-D. schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:54:
maar daar in tegen moeten meerdere mensen voor diegene die het kastje willen hebben toch handelingen verrichten en zij staan ook tegen uurloon.
Dan werken ze onder een hoog uurloon. Meestal krijgt een magazijnmedewerker het minimumloon dat is ongeveer € 10,00 per uur x2 voor de sociale lasten en dergelijke. Is het uurloon € 20,00 voor de werkgever.

Daar en tegen zorgen deze bedragen ervoor dat ik mij wel twee keer bedenk om een nieuwe contract af te sluiten. Als ik als nieuwe klant aan het zoeken ben voor een nieuwe leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dat kastje nu werkelijk wel of niet kost is totaal irrelevant.

Enige relevante is dat iemand willens en wetens en vrijwillig een overeenkomst heeft gesloten waarbij de afspraak was dat gehuurde zaken geretourneerd zouden worden bij einde contract. Huurder komt de afspraken niet na en wordt nu geconfronteerd met de (al die tijd) bekende boete.

En doet nu huiliehuilie, zelfs terwijl hij voor een luttel bedrag (2e handse vervanging kopen) van die boete af kan komen. Gewoon kinderachtig/drammerig gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:34:

Enige relevante is dat iemand willens en wetens en vrijwillig een overeenkomst heeft gesloten waarbij de afspraak was dat gehuurde zaken geretourneerd zouden worden bij einde contract. Huurder komt de afspraken niet na en wordt nu geconfronteerd met de (al die tijd) bekende boete.

En doet nu huiliehuilie, zelfs terwijl hij voor een luttel bedrag (2e handse vervanging kopen) van die boete af kan komen. Gewoon kinderachtig/drammerig gedrag.
Er is juist helemaal niks bekend over een boete. In de voorwaarden staat ook niks over een boete, maar enkel dat " De Apparatuur zal dan tevens tegen de nieuwwaarde in rekening worden gebracht." Dus geen boete, gewoon enkel vervanging tegen de nieuwwaarde. Dus ook niks geen personeelskosten of administratiekosten of wat je maar wilt bedenken. Tweak claimt blijkbaar dat een Abox €189,- euro kost. Loont misschien de moeite om nog eens na te vragen bij Tweak hoe ze aan dat bedrag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:34:

ik begrijp jou rare geachten gang niet en jij neem maar aan dat jij weet hoe mijn situation is.
ik wilden eigenlijk hier geen woorden aan vuil maken.
ik heb niet gekozen maar ben over genomen en heb het maar zo gelaten.
ik heb kinderen die heel makkelijk zijn met hun spullen zo wat.(ik denk dat jij je dat niet kan voorstellen).
eigenlijk al te veel woorden die ik aan jou kwijt raak,maar snap nog niet dat je het normaal vind dat tweak dit bedrag van mijn verlang. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
eljantie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:29:
[...]

ik begrijp jou rare geachten gang niet en jij neem maar aan dat jij weet hoe mijn situation is.
ik heb kinderen die heel makkelijk zijn met hun spullen zo wat.(ik denk dat jij je dat niet kan voorstellen).
eigenlijk al te veel woorden die ik aan jou kwijt raak,maar snap nog niet dat je het normaal vind dat tweak dit bedrag van mijn verlang. ;w
De werkelijke waarde van de Abox even achterwege gelaten, jij bent gewoon volledig verantwoordelijk. Als jij overgenomen zou zijn heb je al meermaals de mogelijkheid gehad om op te zeggen (het is immers jaren sinds Tweak een grote verandering ondergaan is), zelfs voor die tijd had je bij een grote aanpassing van de AV altijd kunnen opstappen. Je hebt dus wel degelijk voor gekozen. Dat je kinderen hebt is ook niet relevant in deze, als hun ouder ben jij verantwoordelijk voor hun daden. Als zij een Abox vernielen/kwijtraken is het volstrekt logisch dat jij opdraait voor de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Centurius schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:33:
[...]
Als zij een Abox vernielen/kwijtraken is het volstrekt logisch dat jij opdraait voor de kosten.
En niemand pleit hier dat er geen kosten gerekend moeten worden.

Het gaat erom dat de kosten redelijk en de regels transparant zijn. Geen vermelding van kosten en EUR 189 rekenen is dat in mijn ogen niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
Centurius schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:33:
[...]

De werkelijke waarde van de Abox even achterwege gelaten, jij bent gewoon volledig verantwoordelijk. Als jij overgenomen zou zijn heb je al meermaals de mogelijkheid gehad om op te zeggen (het is immers jaren sinds Tweak een grote verandering ondergaan is), zelfs voor die tijd had je bij een grote aanpassing van de AV altijd kunnen opstappen. Je hebt dus wel degelijk voor gekozen. Dat je kinderen hebt is ook niet relevant in deze, als hun ouder ben jij verantwoordelijk voor hun daden. Als zij een Abox vernielen/kwijtraken is het volstrekt logisch dat jij opdraait voor de kosten.
helemaal gelijk heb je maar dan moet het wel logchies wezen die kosten.
en sorry voor mijn reactie moest er even uit.
wilden alleen wat wijzer worden hoe ik moest handelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 16:32
eljantie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:07:
[...]

helemaal gelijk heb je maar dan moet het wel logchies wezen die kosten.
en sorry voor mijn reactie moest er even uit.
wilden alleen wat wijzer worden hoe ik moest handelen
Ik denk dat je hier niet veel aan kan doen, anders dan nogmaals het huis op de kop zetten. Die box is niet helemaal verdwenen natuurlijk, die zal echt wel ergens zijn.

Wat die prijs betreft: Er zit vast een stuk marge in om klanten te "straffen" voor het niet netjes omgaan met leenapparatuur. Maar de bedragen die hier genoemd worden zijn mijns inziens ook niet echt reëel. 189 euro zal het niet zijn, maar de genoemde 20 euro inkoop is ook wel belachelijk laag. Zeker als kleine provider kan Cambrium/Tweak echt niet zoveel maken om de prijs te drukken. Als KPN (bijvoorbeeld) er bij Arcadyan 100.000 bestelt heb je het al over hele andere prijzen dan die hooguit 10.000 van Tweak.

Laten we het erop houden dat de waarheid in het midden ligt. De genoemde prijs is erg hoog, dat wel. Maar ook niet zo veel hoger dan hier wordt beweerd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Barre73 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:08:
[...]

Ik denk dat je hier niet veel aan kan doen, anders dan nogmaals het huis op de kop zetten. Die box is niet helemaal verdwenen natuurlijk, die zal echt wel ergens zijn.

Wat die prijs betreft: Er zit vast een stuk marge in om klanten te "straffen" voor het niet netjes omgaan met leenapparatuur. Maar de bedragen die hier genoemd worden zijn mijns inziens ook niet echt reëel. 189 euro zal het niet zijn, maar de genoemde 20 euro inkoop is ook wel belachelijk laag. Zeker als kleine provider kan Cambrium/Tweak echt niet zoveel maken om de prijs te drukken. Als KPN (bijvoorbeeld) er bij Arcadyan 100.000 bestelt heb je het al over hele andere prijzen dan die hooguit 10.000 van Tweak.

Laten we het erop houden dat de waarheid in het midden ligt. De genoemde prijs is erg hoog, dat wel. Maar ook niet zo veel hoger dan hier wordt beweerd.
In jouw reactie kan ik mij wel vinden. Laat Tweak er € 100,00 voor moeten betalen. Dan is € 185,00 nog steeds erg veel geld. Ik heb geen idee wat een IP-TV decoder kost. Maar als ik bij de mediamarkt kijk voor een gewone digitale decoder dan zijn er vanaf prijzen van € 69,99

Zelf heb ik bewust de keuze gemaatk voor Tweak. Heb wel er wel een paar dagen over gedaan ivm. De hoge kosten bij verhuizen en/of opzeggen. Uit mijn hoofd was dat € 75,00. Kan er naast zitten. Heb gekozen voor Tweak omdat het een klein bedrijf was die goed bekend stond. Was voor eigen TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
eljantie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:29:
[...]

Waarom koop je niet gewoon dat kastje als je die voor 40 euro ergens hebt gezien en dan stuur je die terug. Dan is het probleem toch ook opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die simpele oplossing werd gelijk al aangedragen maar voor OP is het blijkbaar een soort principekwestie geworden en is elke rede zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 16:27
Gisteren op het nieuws het bericht dat Internet voor bijna iedereen duurder gaat worden, met uitzondering van T-Mobile. Echter wordt Tweak in het gegeven overzicht van Pricewise niet genoemd. En ik heb verder ook geen bericht/communicatie van Tweak gekregen dat ze een prijsstijging willen doorvoeren.

Zitten wij met Tweak dan ook aan de goede kant? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:04

The_Worst

Unox

@Haay, ik denk dat Tweak te klein is om opgenomen te worden in zulke lijstjes. Echter als ze een prijsverhoging willen doorvoeren per 1 juli zijn ze al te laat om dit kenbaar te maken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:20:
Die simpele oplossing werd gelijk al aangedragen maar voor OP is het blijkbaar een soort principekwestie geworden en is elke rede zoek.
Volgens mij kan dat ook niet meer bij die genoemde website. Die is al eerder onder de aandacht van tweak gebracht en zij zouden toen stappen ondernemen omdat deze boxen alleen van hen kunnen zijn. Die blijven hun eigendom, dus is het heling.
En die website is/was ook de enige plek die te vinden is om zo'n Abox te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nou hij heeft er nog steeds een op voorraad hoor :+
Barre73 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Volgens mij kan dat ook niet meer bij die genoemde website. Die is al eerder onder de aandacht van tweak gebracht en zij zouden toen stappen ondernemen omdat deze boxen alleen van hen kunnen zijn. Die blijven hun eigendom, dus is het heling.
En die website is/was ook de enige plek die te vinden is om zo'n Abox te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:13:
@Haay, ik denk dat Tweak te klein is om opgenomen te worden in zulke lijstjes. Echter als ze een prijsverhoging willen doorvoeren per 1 juli zijn ze al te laat om dit kenbaar te maken.
Heeft volgens mij meer te maken met het feit dat de roamingkosten worden afgeschaft op 15 juni. Kosten die de gebruiker maakt in het buitenland moeten wel door iemand worden betaald (is geen vestzak broekzak, misschien wel voor T-Mobile en Vodafone, zeker niet voor KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hans_18T schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:37:
[...]

Heeft volgens mij meer te maken met het feit dat de roamingkosten worden afgeschaft op 15 juni. Kosten die de gebruiker maakt in het buitenland moeten wel door iemand worden betaald (is geen vestzak broekzak, misschien wel voor T-Mobile en Vodafone, zeker niet voor KPN)
Lijkt me puur toeval. Bijna alle providers verhogen al een aantal jaren hun prijzen per 1 juli of 1 augustus.

Die roamingkosten ga je terug zien in de mobiele abonnementsprijzen. Nog niet meteen (eerst even kijken hoe het loopt) maar dat komt zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naja toeval zie https://www.rtlnieuws.nl/...n-door-afschaffen-roaming

Toevoeging T-Mobile houd de prijzen "gelijk" https://frontpage.fok.nl/...nement-wordt-duurder.html

[ Voor 38% gewijzigd door Hans_18T op 07-06-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:48
Gisteren Internet opgeleverd gekregen van tweak.nl (Enschede),
Internet 1000mbps up/down+telefonie (geen tv) icm met Fritzbox 5490
Router geeft netjes 1000/1000mbps
Ik krijg met diverse speedtesten de download niet hoger dan zo'n 300mbps (upload haalt wel de verwachte snelheid).
Getest met Macbook pro en HP Probook650g2 (beide bekabeld met originele UTP welke in de doos van de Fritz zat en met eigen UTP kabel).
rechtstreeks aan de Fritz verder niets aangesloten.
Fritz ook al aantal keren uit/aan gehad.
Iemand enig idee?
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y286/hoksbeb/Fritz5490_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y286/hoksbeb/speedtest_2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Bushie op 08-06-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
probeer eens een andere server bv solcon dronten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
ja had ik geprobeerd, blijft allemaal zo'n beetje 300/900 mbps (down/up)
de 1000MB file download van http://speedtest.tweak.nl in ca 31 sec

[ Voor 3% gewijzigd door Bushie op 08-06-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer deze eens http://beta.speedtest.net (Harderwijk of Dronten)
Wel gebruik ik een intel I7 CPU belasting tijdens de download is rond 38~40% (up/down rond de 948Mbit/s)
Tenzij er een SSD in je laptop(s) zit verwacht dan niet de volledige snelheid te halen.
Ik neem aan dat de monteur e.e.a. heeft getest en laten zien.Heb je meegekeken en zo ja wat was het resultaat?
De server in deventer komt bij mij rond de 750Mbit/s

[ Voor 9% gewijzigd door Hans_18T op 09-06-2017 00:00 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hans_18T schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:53:
Tenzij er een SSD in je laptop(s) zit verwacht dan niet de volledige snelheid te halen.
Wel of geen SSD heeft natuurlijk geen enkele invloed op de speedtest. De test slaat lokaal niets op.

Voor echte downloads die je op disk bewaart maakt het natuurlijk wel uit, maar een goede speedtest meet alleen de netwerksnelheid. Je disk kan je op genoeg andere manieren benchmarken :)

[ Voor 54% gewijzigd door Zr40 op 09-06-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
wat had de monteur??
en staan deze settings goed ??
lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Probeer deze eens http://beta.speedtest.net (Harderwijk of Dronten)
Mijn screenshot kwam van die site, meerdere servers geprobeerd.
Macbook Samung 840pro SSD
HP Probook Samsung 850evo SSD
wat had de monteur??
en staan deze settings goed ??
Monteur heb ik niet gezien, ik was zelf niet aanwezig bij installatie.
Settings van de lan poorten, staan zelfde als in screenshot op 1 Gbit/s voor alle poorten (is de default setting van de Fritz ga ik van uit), zou anders ook geen upload van 900mbps kunnen halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bushie op 09-06-2017 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zr40 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 00:09:
[...]

Wel of geen SSD heeft natuurlijk geen enkele invloed op de speedtest. De test slaat lokaal niets op.
Hij noemde de 1000MB file download van http://speedtest.tweak.nl , ook bij de andere download zie ik wel degelijk dat de diskactiviteit sterk oploopt tijdens de download (taskmanager)

[ Voor 15% gewijzigd door Hans_18T op 09-06-2017 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hans_18T schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Hij noemde de 1000MB file download van http://speedtest.tweak.nl , ook bij de andere download zie ik wel degelijk dat de diskactiviteit sterk oploopt tijdens de download (taskmanager)
Daarom moet je die downloaden naar /dev/null (in Linux), dan verdwijnt de beperking van het opslagapparaat en krijg je bijv. dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/speedtest.jpg
2 downloads tegelijk naar /dev/null op een single core Atom pc die hier als router dienstdoet. Deze snelheden zijn zonder ook maar iets aan netwerk-optimalisaties gedaan te hebben.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samenvattend: Of een speedtest wordt beïnvloed door je I/O bandbreedte hangt er uiteraard ook sterk van af wát voor speedtest je doet.

Een testfile downloaden maakt, zoals @Raven en @Hans_18T observeren en aantonen, uiteraard heel veel uit.

Bij Flash/HTML5 gebaseerde speedtest zoals speedtest.net en andere OOKLA tests kunnen je resultaten overigens door nog veel meer beïnvloed worden, ookal zou je dan denken dat de testdata in het geheugen kunnen blijven (of dat ook gebeurt hangt waarschijnlijk ook weer af van hoeveel RAM je hebt, wat je verder nog open hebt staan, etc. )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
DJKoster schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:13:
Eergisteren is de monteur geweest en mij aangesloten op het Tweak netwerk.

Alleen kan ik nu op mobiel en vast internet bepaalde websites/apps niet benaderen of gebruiken. Het lijkt mij iets van een DNS probleem. Ik heb al geprobeerd om de Fritzbox 5490 te updaten, dit lukt online niet (avm.de is onbereikbaar bij mij) en niet via de bestanden op https://www.tweak.nl/firmware.html (ik krijg een error).

Iemand hier die een oplossing weet?

-edit- Inmiddels wel een firmware upgrade kunnen doen: Geen succes.
Nu ruim een week verder en helaas nog niets. De communicatie van Tweak (inmiddels via de mail) verloopt wel snel en duidelijk.
De instellingen van de Fritzbox staan goed, firmware is up to date, snelheid is voldoende maar bepaalde websites zijn niet of nauwelijks te bereiken.
Trace routes kan ik wel uitvoeren, dus ergens op de weg terug gaat het mis?

Ik mis mijn Netlfix series :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Ik ben op zoek naar een snelle internet provider. Tweak internet lijkt mij dan ook erg interessant.

Op dit moment ben ik naar KNIPPR aan het kijken op mij ATV4 zodat ik dus niet meer een aparte tv tuner nodig heb, wij kijken dan ook maar weinig TV maar wel veel netflix en in de toekomst misschien nog andere diensten via de ATV store.

Kortom zoeken wij dus een aparte internet provider, dus geen alles in 1 pakket meer.

We hebben de check gedaan bij Tweak en komen in aanmerking voor de 1000mbit, of dit in de praktijk gehaald word weten we natuurlijk niet.

Misschien kunnen jullie uit ervaring wat delen wat in onze situatie een bottleneck zou kunnen worden:

Belangrijk voor ons is:
- Gebruik maken van onze eigen router (Apple Airport Extreme - Nieuwste variant)
- is de Zyxel VMG8324-B10A überhaupt dan nodig? zo ja, kan dan deze in Bridge mode?
- Is de totale snelheid die je tot beschikking hebt in de praktijk haalbaar met een apart Usenet provider? want ik zie een beperking van Tweak zelf icm hun Usenet account.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

AngelusHD schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:18:
- Gebruik maken van onze eigen router (Apple Airport Extreme - Nieuwste variant)
- is de Zyxel VMG8324-B10A überhaupt dan nodig? zo ja, kan dan deze in Bridge mode?
Als je eigen router overweg kan met VLAN op de WAN-poort, dan heb je de Zyxel niet nodig.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 16:58
De usenet van Tweak is snel zat, zeker sneller als je nu gewend bent :P

kijk voor tips op usenet: http://tweakers.mr-d.nl/ (handtekening Mr-D )

via wifi haal je het toch niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Niet altijd maar met enige regelmaat trek ik op deze manier mijn lijn helemaal vol met alleen tweaks usenet
Maar vaak zo ik rond de 800+ ligt ook aan de leeftijd van wat je pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Als het goed is krijg je als nieuwe klant de AVM Fritz!Box 5490.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Raven schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:36:
[...]

Als je eigen router overweg kan met VLAN op de WAN-poort, dan heb je de Zyxel niet nodig.
Hmm ik denk niet dat de Apple Airport Extreme dit ondersteund, het is voor mij dan ook geen must. Wat icm hun router dan wel een must is of ik dan poort 1 in Bridge mode kan zetten.
wimpien schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:04:
Als het goed is krijg je als nieuwe klant de AVM Fritz!Box 5490.
Prima Fritz!Box of zyxel, als ze maar toelaten om Bridgemode te configureren. Dan kan ik gewoon me poort instellingen aanpassen en een eigen wifi + gasten netwerk maken. Rest van het apparatuur is bedraad cat 6 aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

AngelusHD schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:21:
[...]

Hmm ik denk niet dat de Apple Airport Extreme dit ondersteund, het is voor mij dan ook geen must. Wat icm hun router dan wel een must is of ik dan poort 1 in Bridge mode kan zetten.
En anders kun je een switch nemen die het VLAN-gebeuren doet, dan kun je elke router (ook die geen VLAN ondersteunen) gebruiken zonder de Zyxel nodig te hebben.

* Raven gebruikt een pricewatch: TP-Link JetStream TL-SG3216

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AngelusHD schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:21:
[...]

[...]

Prima Fritz!Box of zyxel, als ze maar toelaten om Bridgemode te configureren. Dan kan ik gewoon me poort instellingen aanpassen en een eigen wifi + gasten netwerk maken. Rest van het apparatuur is bedraad cat 6 aangesloten.
Tweak gaf bij mij expliciet aan dat de Fritz!box op fiber geen ' bridge mode' ondersteunt. Wel heeft ie een Exposed Host modus, wat in praktijk er wel voor zou moeten kunnen zorgen dat je zonder al te veel problemen je eigen router er nog achter kan hangen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
eymey schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:13:
[...]

Tweak gaf bij mij expliciet aan dat de Fritz!box op fiber geen ' bridge mode' ondersteunt. Wel heeft ie een Exposed Host modus, wat in praktijk er wel voor zou moeten kunnen zorgen dat je zonder al te veel problemen je eigen router er nog achter kan hangen.
Dit is best grappig want de klantenservice heeft mij net verteld dat dit gewoon mogelijk is 8)7 Verder ben ik nog aan het twijfelen of ik mijn Apple Airport extreme niet gewoon als AP ga behouden (zoals ik dat nu ook heb) Dit omdat elke router die bij mij in de meterkast staat een duidelijke snelheid vermindering geeft. Een oplossing met een manged Switch zoals Raven aangeeft is nog even iets om over na te denken.

Weet iemand toevallig of de Fritz!box Wake On Lan heeft? vergeten te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan vanuit de Fritz inderdaad apparaten aan laten gaan via WOL (zelf nog nooit gebruikt overigens).

De Fritz is echt een degelijke router. Zelf nog nooit klachten mee gehad, behalve misschien nog wat ruwe randjes rondom IPv6.

Ik zou de optie om de Airport Exterme als AP in te zetten, en de Fritz als router, zeker overwegen!

edit: Dat de FB niet in bridge kon vertelde de monteur trouwens. Verder ook niet geprobeerd ofzo, want niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 12-06-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
eymey schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:01:
Je kan vanuit de Fritz inderdaad apparaten aan laten gaan via WOL (zelf nog nooit gebruikt overigens).

De Fritz is echt een degelijke router. Zelf nog nooit klachten mee gehad, behalve misschien nog wat ruwe randjes rondom IPv6.

Ik zou de optie om de Airport Exterme als AP in te zetten, en de Fritz als router, zeker overwegen!

edit: Dat de FB niet in bridge kon vertelde de monteur trouwens. Verder ook niet geprobeerd ofzo, want niet nodig.
Op dit koment lijkt dit ook de beste keuze, zeker gezien dat mijn WiFi verbinding drastische verminderd als het signaal vanuit de meterkast moet komen.

In de nabije toekomst zal ik dan de FB kunnen vervangen voor een eigen router indien ik tegen beperkingen aanloop. Doordat ik een NAS setup heb staan heb ik dus bepaalde eisen, hopende dat de FB hier geschikt voor is.

Aanvraag van de 1000mbit lijn is gedaan, over 4 weekjes is het zover, ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet precies wat voor eisen m.b.t. je NAS je hebt, maar ik heb hier zelf ook een NAS, met diverse port forwards, OpenVPN op NAS, en totaal geen problemen. De Fritz!box oogt in het begin misschien wat onoverzichtelijk / 'noobish', maar in principe moet je er alles op kunnen configureren wat je nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelusHD
Voornamelijk port forwards, https verbinding, WOL zou top zijn. OpenVPN moet ik nog ff naar kijken, maar top om te horen dat dit werkt. Verder heb ik nog wat package draaien in de Dock, LAN ip aanpassingen doen omdat deze 192.168.178.1 is maar dat is simpel aan te passen. Zie op dit moment geen problemen, denk dat alles wat ik wil wel mogelijk is, maar daar komen we maar op 1 manier achter :)

Bedankt voor je toelichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 19:32
Weet iemand misschien de voordelen/nadelen te benoemen van de Fritzbox 5490 ten opzichte van de Zyxel? Je verliest de losse glas naar utp, wat wel scheelt... Snelheid is nu naar solcon 2ms en 945/945mbit

Wifi staat op mijn zyxel toch uit ivm een rt-ac68u in ap mode die het hele huis voorziet van afdoende wifi.

Zijn er andere verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus geen redenen om iets te veranderen, zou ik zeggen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
Hans_18T schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:02:
Dus geen redenen om iets te veranderen, zou ik zeggen:)
Qua NAT performance en bandwidth zijn er geen noemenswaardige verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk ben ik tevreden met de Zyxel, maar goed de Fritz heeft wel degelijk een aantal voordelen zie Hans_18T in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen Topic - Deel 4" en verder.
Ik zie eigenlijk maar 1 nadeel van de Fritz, dat is dat als hij niet op de plek zit waar je hem eigenlijk wilt hebben, dat je dan moet gaan verlengen met "Glasvezel", In veel gevallen geen probleem maar een UTP kabeltje is gemakkelijker te verlengen/plaatsen. Zoals je zelf al aangeeft gebruik je de Wifi niet, vermoedelijk vanwege de lokatie en slechts 2.4 GHz.
Zelf gebruik ik de Wifi ook niet van de Zyxel, ik maak eveneens gebruik van losse AP's (AVM 1750E's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 16:58
Ik ben ook tevreden met de Zyxel,
staat gewoon in meterkast, WIFI op de begaande grond is prima, voor boven heb ik een aparte AP neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Bij mij gaat de Zyxel op tilt als mijn dochter verbinding maakt met de gameserver van LOL of dergelijke servers. Denk dat het gebruikte programma zoveel verbindingen open zet dat het hele netwerk plat gaat.
Heb haar pc al beperkt in hoeveel bandbreedte deze mag gebruiken zodat er voor de andere netwerkgebruikers nog bandbreedte is. Maar dat helpt niet de Zyxel gaat toch plat.

Toen ik een tijdje mijn Asus router aangesloten had, verdwenen de problemen.

Maandag word bij mij nu de swap uitgevoerd voor de Zyxel met de Fritz. Hopelijk zijn dan de problemen opgelost. Ben nu aan het kijken voor een nieuwe switch voor op de plek waar de Zyxel staat.

Ik twijfel of ik een 16 of 8 poorts switch koop. ( en vooral welke)
Denk dat ik een 16 poort koop en die plaats op de plek waar ik nu een 8 poorts switch heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik zou, zelfs zonder de WIFI voordelen, nog steeds 100% voor de Fritz!box gaan.

Hier ook een tijdje de Zyxel actief gehad, puur als router (toen we begin 2016 waren aangesloten), maar toch veel te vaak gezeik met het ding. Gebruik van de web interface wat leidde tot crashes of net niet lekker werkende functionaliteit.

Meer dan 10 jaar gebruik van Fritz!boxen heeft me nog nagenoeg geen enkele noemenswaardige ergernis gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
Het jammere is dat Tweak niet de Zyxel tegen verhoogde borg kan ruilen voor een Fritzbox. Ze willen de glaskabel door een monteur laten overzetten a 75 euro (ivm mogelijke schade van de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk)

Een beter alternatief voor de Zyxel is natuurlijk om mijn RT-AC68U als router te configureren en de Zyxel compleet eruit halen. Ik krijg deze alleen niet werkend direct uit het glasvezel -> UTP kastje.

Iemand nog tips hoe deze werkend te krijgen? VLAN instellingen zijn volgens mij niet van toepassing, aangezien ik geen TV via tweak heb. Met de reguliere router settings (auto detect) pakt hij hem niet.

Ik probeer zo weinig mogelijk latency te creëren op mijn netwerk met zoveel mogelijk throughput. De RT-AC68u (overclocked naar 1300mhz) zou het meest optimale zijn....

[ Voor 12% gewijzigd door Bolis op 22-06-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
vlan zijn zeker wel van toepassing want internet gaat over Vlan34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
Mr-D. schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:44:
vlan zijn zeker wel van toepassing want internet gaat over Vlan34
Dus dan moet ik een VLAN maken met 802.1q op 34? Hierna zal de DHCP automatisch op VLAN34 zijn requests doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Bolis op 22-06-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
zoals eymey zegt :)
hoop wel dat hij het trekt had een tijdje mij ac66u er tussen maar die had het wel erg druk

[ Voor 70% gewijzigd door Mr-D. op 22-06-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolis schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:38:
Het jammere is dat Tweak niet de Zyxel tegen verhoogde borg kan ruilen voor een Fritzbox. Ze willen de glaskabel door een monteur laten overzetten a 75 euro (ivm mogelijke schade van de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk)

Een beter alternatief voor de Zyxel is natuurlijk om mijn RT-AC68U als router te configureren en de Zyxel compleet eruit halen. Ik krijg deze alleen niet werkend direct uit het glasvezel -> UTP kastje.

Iemand nog tips hoe deze werkend te krijgen? VLAN instellingen zijn volgens mij niet van toepassing, aangezien ik geen TV via tweak heb. Met de reguliere router settings (auto detect) pakt hij hem niet.

Ik probeer zo weinig mogelijk latency te creëren op mijn netwerk met zoveel mogelijk throughput. De RT-AC68u (overclocked naar 1300mhz) zou het meest optimale zijn....
Dus waar zit het/je voordeel??? (Hans_18T in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen Topic - Deel 4")
Latency ga je niet verbeteren Lokaal t.o.v. WWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
Mr-D. schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:08:
zoals eymey zegt :)
hoop wel dat hij het trekt had een tijdje mij ac66u er tussen maar die had het wel erg druk
Kan me niet voorstellen dat een snelle ARM processor router slechter is dan de standaard Zyxel...
Hans_18T schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:46:
[...]

Dus waar zit het/je voordeel??? (Hans_18T in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen Topic - Deel 4")
Latency ga je niet verbeteren Lokaal t.o.v. WWW
Het voordeel zit dat ik andere software op m'n RT-AC68U heb en hij nu alleen maar het wifi signaal uitstuurt. De router kan denk ik meer tegelijk aan dus wil ik daar gebruik van maken. Scheelt ook weer stroomverbruik (al heb ik een fan achterop m'n RT-AC68U om hem te koelen ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
tja kon het mij ook niet voorstellen maar toch was het zo,maar de ac66u is iets minder krachtig dan een ac68u en je komt er maar op een manier achter toch.
gezien jouw avatar is het logisch dat daar een fan op zit :+
Bolis schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:56:
[...]

Kan me niet voorstellen dat een snelle ARM processor router slechter is dan de standaard Zyxel...

[...]

Het voordeel zit dat ik andere software op m'n RT-AC68U heb en hij nu alleen maar het wifi signaal uitstuurt. De router kan denk ik meer tegelijk aan dus wil ik daar gebruik van maken. Scheelt ook weer stroomverbruik (al heb ik een fan achterop m'n RT-AC68U om hem te koelen ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
[...]

[...]

Ik ben de afglopen weken aan het prutsen geweest met mijn verbinding, heb niet de RT-AC68U, maar de Netgear R7000. Deze bevat volgens mij dezelfde hardware, en is stock p 1GHz geklokt.

Opties die ik nodig had: VLAN, cloned MAC.

Als ik hier de officiele netgear firmware op laat staan, dan haal ik ~300MBit, dan is de processor 100% bezig.

Met de tomato firmware kan ik met de opties die ik aan heb staan wel 1GB halen (als hardware offloading aan staat). Daarbij kwamen twee nadelen naar voren:
1. hairpin NAT werkt niet meer, dit is makkelijk op te lossen door een eigen DNS server te draaien, hetgeen ik toch al deed.
2. Beamforming op wifi werkt niet meer. Gevolg wifi bereik weg.
3. Maximum wifi throughput op 100Mbit.

2 en 3 zijn voor mij onoverkomelijk.

Mijn oplossing, edgerouter lite ertussen als router, negear weer naar AP mode (zoals ik het ook al had met de zyxel).

De zyxel is qua throughput een best capabele router, nadeel is dat zijn response afhandeling traag is en wifi ruk is.

[ Voor 36% gewijzigd door trinite_t op 23-06-2017 11:57 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

We hebben het er al eens over gehad :) Hans_18T in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 17:50

Sm0k3r

cough...cough...

trinite_t schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Ik ben de afglopen weken aan het prutsen geweest met mijn verbinding, heb niet de RT-AC68U, maar de Netgear R7000. Deze bevat volgens mij dezelfde hardware, en is stock p 1GHz geklokt.

Als ik hier de officiele netgear firmware op laat staan, dan haal ik ~300MBit, dan is de processor 100% bezig.

Met de tomato firmware kan ik met de opties die ik aan heb staan wel 1GB halen (als hardware offloading aan staat). Daarbij kwamen twee nadelen naar voren:
1. hairpin NAT werkt niet meer, dit is makkelijk op te lossen door een eigen DNS server te draaien, hetgeen ik toch al deed.

Mijn oplossing, edgerouter lite ertussen als router, negear weer naar AP mode (zoals ik het ook al had met de zyxel).

De zyxel is qua throughput een best capabele router, nadeel is dat zijn response afhandeling traag is en wifi ruk is.
Ik haal met de netgear r7000 dankzij de tips van mr-d precies 1Gbit met newsbin pro, ik maak zo wel een screenshot als het sterk klinkt.

Geen aparte firmware, gewoon die van netgear.

edit: bewijs Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/24yburm.png en bedankt mr-d voor de cache tip voor nbp ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sm0k3r op 23-06-2017 20:29 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
trinite_t schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Toch bijzonder dat een simpel routertje van Zyxel alle snellere routers verslaat door kennelijk better de NAT te gebruiken...
Je hebt helemaal gelijk. Excuses. Het is me nu wel duidelijk dat ik gewoon maar de Zyxel moet houden ^^. Voor de snelheid hoeft het niet; de Fritzbox heeft meer beveiligingsopties, maar die zijn geen 75 euro waard. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
Bolis schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:08:
[...]

Toch bijzonder dat een simpel routertje van Zyxel alle snellere routers verslaat door kennelijk better de NAT te gebruiken...

[...]
Ja en nee, grote grap is dat idd mijn download snelheid met de netgear lager was, maar dat bijvoorbeeld websites en video streams wel veel sneller laden/starten met de netgear ertussen.

Nu met de edgerouter lite heb ik nog steeds de hogere reactie snelheid en kan ik de gigabit lijn ook weer vol trekken.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Bolis schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:08:
[...]

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Excuses. Het is me nu wel duidelijk dat ik gewoon maar de Zyxel moet houden ^^. Voor de snelheid hoeft het niet; de Fritzbox heeft meer beveiligingsopties, maar die zijn geen 75 euro waard. Bedankt!
Ben het niet mee eens. Ik heb sinds maandag de fritzbox. Ik ervaar minder vertraging en storing met de fritzbox. Ook op het lokale netwerk. Maar het is aan jou zelf om te beslissen. Ik heb ook lang getwijfeld als ik die € 75,00 wilde uitgeven. Ben er uiteindelijk erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same here.

Ook ik snap de euforie van @Hans_18T over de ZyXEL niet. Ik vond het echt een onding, in de maand dat ik 'm een kans heb gegeven. Granted, hij haalde de Gigabit snelheid met 10 vingers in z'n neus. Daar was ook ongeveer wel alles me gezegd.

De Fritz!box haalt die Gigabit snelheid overigens ook met 10 vingers in z'n neus (en div andere routers met hardware NAT ook).

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 28-06-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik heb anders ook nooit geen problemen met de Zyxxel, draait meer dan een jaar stabiel zonder opnieuw op te starten.
Ligt er meer aan wat je ermee doet denk ik, standaard werkt het gewoon goed(bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

De Zyxel kwam bij mij niet hoger dan 920-930Mbit, met de Netgear haal ik precies 1Gbit.

Ieder zijn eigen ervaring zoals gewoonlijk.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sm0k3r schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:05:
De Zyxel kwam bij mij niet hoger dan 920-930Mbit, met de Netgear haal ik precies 1Gbit.
Wat (en hoe) heb je precies gemeten? Inclusief of exclusief TCP+IP+Ethernet headers?

Als je het hebt over de snelheid die in een webbrowser of downloadapplicatie getoond wordt, dat is altijd exclusief packet headers. Het theoretische maximum met TCP bij een link speed van 1 Gbit/s is 949,3 Mbit/sec. Of in megabytes uitgedrukt: 118,7 MB/sec. Hoger kan echt niet* op een gigabit verbinding.

Maar bij Tweak (en veel andere providers) gaat internet over een vlan. De Ethernet header is dan iets groter, wat zorgt voor een theoretisch maximum van 946,9 Mbit/sec, of 118,4 MB/sec.

* Als je jumbo frames gebruikt is het theoretische maximum met TCP weliswaar 991 Mbit/sec, maar dat is voor het internet helaas niet relevant omdat het praktisch nergens ondersteund wordt. Jumbo frames werken alleen als elke hop die je packets tegen komen het ondersteunt.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 28-06-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Zr40 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:16:
[...]

Wat (en hoe) heb je precies gemeten? Inclusief of exclusief TCP+IP+Ethernet headers?

Als je het hebt over de snelheid die in een webbrowser of downloadapplicatie getoond wordt, dat is altijd exclusief packet headers. Het theoretische maximum met TCP bij een link speed van 1 Gbit/s is 949,3 Mbit/sec. Of in megabytes uitgedrukt: 118,7 MB/sec. Hoger kan echt niet* op een gigabit verbinding.

Maar bij Tweak (en veel andere providers) gaat internet over een vlan. De Ethernet header is dan iets groter, wat zorgt voor een theoretisch maximum van 946,9 Mbit/sec, of 118,4 MB/sec.

* Als je jumbo frames gebruikt is het theoretische maximum met TCP weliswaar 991 Mbit/sec, maar dat is voor het internet helaas niet relevant omdat het praktisch nergens ondersteund wordt. Jumbo frames werken alleen als elke hop die je packets tegen komen het ondersteunt.
Usenet, echte data: Sm0k3r in "[Tweak Glasvezel] Ervaringen Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Daarin staat:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/24yburm.png
En dat is hoger dan het theoretische maximum. Zelfs hoger dan de link speed (125,4 MB/sec is 1003,2 Mbit/sec). Dat betekent dat jouw Usenet applicatie de downloadsnelheid op een verkeerde manier berekent. Of wellicht loopt je systeemklok iets te langzaam waardoor een seconde voor de applicatie in werkelijkheid iets langer dan een seconde duurt.

Maar dit maakt allemaal niet uit als je dezelfde meetmethode hebt gebruikt met de Zyxel. De exacte waarden die je ziet in de applicatie zijn dan wel vertekend, maar je kan nog steeds met zekerheid zeggen dat de snelheid hoger is met de een dan met de ander :)

[ Voor 62% gewijzigd door Zr40 op 28-06-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Zr40 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:42:
[...]

Daarin staat:
[afbeelding]
En dat is hoger dan het theoretische maximum. Zelfs hoger dan de link speed (125,4 MB/sec is 1003,2 Mbit/sec). Dat betekent dat jouw Usenet applicatie de downloadsnelheid op een verkeerde manier berekent. Of wellicht loopt je systeemklok iets te langzaam waardoor een seconde voor de applicatie in werkelijkheid iets langer dan een seconde duurt.

Maar dit maakt allemaal niet uit als je dezelfde meetmethode hebt gebruikt met de Zyxel. De exacte waarden die je ziet in de applicatie zijn dan wel vertekend, maar je kan nog steeds met zekerheid zeggen dat de snelheid hoger is met de een dan met de ander :)
Speedtest Solcon is vandaag 954Mbit down en 958Mbit up, oh wifi en overige opties staan uit in mijn R7000 dus alle rekenkracht gaat naar het routeren en de 4 poort switch, misschien is dat ook van belang, hij hoeft zowat niks te doen.

Port scan staat aan, QoS staat uit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Arjantje72 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:24:
Ik heb anders ook nooit geen problemen met de Zyxxel, draait meer dan een jaar stabiel zonder opnieuw op te starten.
Ligt er meer aan wat je ermee doet denk ik, standaard werkt het gewoon goed(bij mij).
Dat dacht ik ook dat de Zyxel stabiel draaide.

Maar dan krijg je steeds te horen dat je telefonisch niet bereikbaar bent.

Misschien heeft het te maken met de ouderdom van de Zyxel. De mijne was nu 3 jaar oud. Voor mij was het een vooruitgang toen ik van Ziggo internet naar glasvezel ging. En die ervaring heb ik nu weer.

En ik moet zeggen dat het ook relaxed is dat mijn dochter nu niet meer naar beneden komt omdat het internet plat ligt Als ze aan het game gaat.

Voor mij was de druppel toen ze tijdens het leren voor haar examen mij moest bellen om te vragen hoe ze het internet kon resetten omdat ze het internet op kon om te leren.

Even een compliment voor Tweak, ik heb in het weekeinde een mailtje gestuurd zeer snel kreeg ik een positieve reactie. Waarin stond wat de voorwaardes waren. € 75,00 betalen en geen betalingsachterstand. Na akkoord van mij kant werd de administratieve kant opgestart. Nog voordat de € 75,00 van mijn rekening was geschreven was er een afspraak gemaakt met mij en binnen een paar dagen was de monteur bij mij langs. Dit alles heeft net een week geduurd gerekend vanaf dat ik op zaterdag of zondag contact gezocht heb. Eigenlijk heeft het maar een paar echte werkdagen gekost voordat de monteur bij mij was. >:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
TurboTon1973 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:10:
[...]

Dat dacht ik ook dat de Zyxel stabiel draaide.

Maar dan krijg je steeds te horen dat je telefonisch niet bereikbaar bent.

Misschien heeft het te maken met de ouderdom van de Zyxel. De mijne was nu 3 jaar oud. Voor mij was het een vooruitgang toen ik van Ziggo internet naar glasvezel ging. En die ervaring heb ik nu weer.

En ik moet zeggen dat het ook relaxed is dat mijn dochter nu niet meer naar beneden komt omdat het internet plat ligt Als ze aan het game gaat.

Voor mij was de druppel toen ze tijdens het leren voor haar examen mij moest bellen om te vragen hoe ze het internet kon resetten omdat ze het internet op kon om te leren.

Even een compliment voor Tweak, ik heb in het weekeinde een mailtje gestuurd zeer snel kreeg ik een positieve reactie. Waarin stond wat de voorwaardes waren. € 75,00 betalen en geen betalingsachterstand. Na akkoord van mij kant werd de administratieve kant opgestart. Nog voordat de € 75,00 van mijn rekening was geschreven was er een afspraak gemaakt met mij en binnen een paar dagen was de monteur bij mij langs. Dit alles heeft net een week geduurd gerekend vanaf dat ik op zaterdag of zondag contact gezocht heb. Eigenlijk heeft het maar een paar echte werkdagen gekost voordat de monteur bij mij was. >:) _/-\o_
Die problemen heb ik niet gehad gelukkig maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Maar ben ik dan raar dat ik vind dat er ineens €75 bij moet om een zoals beloofd goede verbinding/netwerk te verkrijgen, terwijl wij degenen zijn die bij Tweak zijn gebleven ondanks al het geklooi?

Ik zou graag een verandering van zowel de settopbox als de router zien (router voor WIFI beter, settop vanwege nog steeds vastlopers en oververhit/traag.

Maar ik vind het niet enkel raar, maar ook belachelijk dat ik daar dan anderhalve maand extra voor moet neerleggen....

Toch nog steeds tevreden, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
De Zyxxel werkt toch gewoon, dan is het niet raar(vind ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Wdeb schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:22:
Maar ben ik dan raar dat ik vind dat er ineens €75 bij moet om een zoals beloofd goede verbinding/netwerk te verkrijgen, terwijl wij degenen zijn die bij Tweak zijn gebleven ondanks al het geklooi?

Ik zou graag een verandering van zowel de settopbox als de router zien (router voor WIFI beter, settop vanwege nog steeds vastlopers en oververhit/traag.

Maar ik vind het niet enkel raar, maar ook belachelijk dat ik daar dan anderhalve maand extra voor moet neerleggen....

Toch nog steeds tevreden, trouwens.
Voor betere Wi-Fi kan je het beste een accesspoint kopen, zet je in jouw zyxell wi-fi uit en laat de accesspoint wi-fi regelen, ubiquiti heeft goede ap's en zijn niet heel duur, dit is een aanrader: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Sm0k3r schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:52:
[...]
Voor betere Wi-Fi kan je het beste een accesspoint kopen, zet je in jouw zyxell wi-fi uit en laat de accesspoint wi-fi regelen, ubiquiti heeft goede ap's en zijn niet heel duur, dit is een aanrader: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)
Tsja, dus in plaats van anderhalve maand bijna twee maanden en dan nog steeds problemen met het gastennetwerk etc?? Gelukkig hoor ik nu al een tijd niet meer dat ik onbereikbaar ben, maar dat kan ook zijn omdat al die mensen inmiddels naar mobiel zijn gaan bellen....
Arjantje72 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:36:
De Zyxxel werkt toch gewoon, dan is het niet raar(vind ik).
Daarom heb ik de Zyxel dan ook nog gewoon. Maar nadelen en voordelen....Al eerder eens over gehad, voor mensen zoals ik levert een provider ook de hardware, maar dan moet het mijn inziens wel optimaal zijn. En dat is het niet, aangezien Tweak zelf ook liever de FB levert....of heb ik dat fout?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Wdeb schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:03:
[...]

Tsja, dus in plaats van anderhalve maand bijna twee maanden en dan nog steeds problemen met het gastennetwerk etc?? Gelukkig hoor ik nu al een tijd niet meer dat ik onbereikbaar ben, maar dat kan ook zijn omdat al die mensen inmiddels naar mobiel zijn gaan bellen....

[...]

Daarom heb ik de Zyxel dan ook nog gewoon. Maar nadelen en voordelen....Al eerder eens over gehad, voor mensen zoals ik levert een provider ook de hardware, maar dan moet het mijn inziens wel optimaal zijn. En dat is het niet, aangezien Tweak zelf ook liever de FB levert....of heb ik dat fout?

Wdeb
Je hebt al een ubiquiti?

Jij krijgt guestnetwork niet aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Wdeb schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:03:
[...]

[...]

Wdeb
Ik snap je post niet helemaal, je hebt al een ubiquiti?
Mensen zoals jij?
En optimale hardware geleverd door een provider? Lees eens het Ziggo topic bijvoorbeeld?
Maar voor mensen zoals ik ;) werkt de Zyxxel gewoon goed en ga echt geen €75 betalen voor een ander kastje.
Mijn tv, telefoon en internet zijn al jaren stabiel.
Het enige verschil kan zijn dat ik in het KPN gebied/netwerk zit en een 50/50 verbinding heb.
Dus misschien dat voor hun snelle netwerk de Fritz beter werkt, dat kan ik helaas niet testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 10-09 09:45
hier in de buurt is iemand met een heel raar probleem met de sparql box. tweak is er afgelopen week ook al geweest en resetten hem maar naar een paar keer toch weer problemen

bij het aanzetten van het kastje blijft hij vaak op het sparql logo hangen na 5 min staat hij nog steeds zo. stroom er afhalen en er opnieuw opzetten helpt meestal wel direct maar niet iedere keer.

ook blijft hij af en toe hangen op de 3 ... links boven in. het rare is dus dat het dan 3/4 keer goed gaat en daarna weer mis is.

iemand dit ook al eens gehad of een idee waar het aan zou kunne liggen is een m12 kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hjvg schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:21:
iemand dit ook al eens gehad of een idee waar het aan zou kunne liggen is een m12 kastje
Dit heb ik continue, al jaren. Het kost ongeveer 10-15 pogingen op de Sparql STB goed te laten opstarten. Een vervangende STB hielp niet. Heb nog niet getest met de Zyxel.

Het heeft er alle schijn van dat er ergens een dikke bug in de Abox zit, soms loopt ie gewoon vast op het Sparql scherm, soms op de 3 puntjes maar soms krijg je ook troep door het beeld, alsof er random data in de framebuffer geschreven wordt. Komt op mij over als een buffer overflow of vergelijkbare issue die memory corruption veroorzaakt.

Het lijkt echt aan de video stream te liggen, als ik de IGMP proxy op m'n router uitschakel start ie altijd goed op (maar geen beeld) als ik dan de IGMP proxy inschakel krijg ik vaak 1 seconde beeld en dan loopt ie vast.

Blij dat ik het kastje in een eigen VLAN heb gescheiden van de rest want als er inderdaad memory corruptie op kan treden als gevolg van het binnenkomende IPTV signaal dan is het dus heel goed mogelijk dat dat te exploiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
@Aaargh! ja het is heel raar. heb net nog even bezig geweest maar kreeg er helemaal geen tv beeld (wel sparql logo maar geen zenders) op dus heb hem voorlopig maar weer op de oude ziggo kabel gezet begin van de week maar eens met tweak contact opnemen.

hier zit trouwens al het standaard spul er tussen de fritzbox van tweak en de standaard netwerkkabel van ongeveer 1 meter vanaf de fritzbox naar de sparqlbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hjvg schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:41:
@Aaargh! ja het is heel raar. heb net nog even bezig geweest maar kreeg er helemaal geen tv beeld (wel sparql logo maar geen zenders)
Je moet echt heel vaak proberen, op een gegeven moment zie je dat ie bij elke poging ietsje verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Arjantje72 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:15:
[...]

Ik snap je post niet helemaal, je hebt al een ubiquiti?
Mensen zoals jij?
En optimale hardware geleverd door een provider? Lees eens het Ziggo topic bijvoorbeeld?
Maar voor mensen zoals ik ;) werkt de Zyxxel gewoon goed en ga echt geen €75 betalen voor een ander kastje.
Het enige verschil kan zijn dat ik in het KPN gebied/netwerk zit en een 50/50 verbinding heb.
Dus misschien dat voor hun snelle netwerk de Fritz beter werkt, dat kan ik helaas niet testen :)
Ja je zei dat je guestnetwork niet werkend kreeg en vroeg toen of je een ubiquiti had, ik kan je daarmee helpen.

En ik zei niet mensen zoals jij, wat voor mensen zijn dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Arjantje72 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:15:
[...]
Tja, ik zou het wel fijn vinden als Tweak wat meer opties zou bieden, zoals helemaal geen router (ik heb een eigen router en nu moet ik dus dat Zyxel ding continue bewaren) en een optie voor een (veel) betere STB.

Ik snap dat als je een dienst als Sparql aanbied dat je een goedkope STB moet hebben om de massa te bereiken, maar als je adverteert met 'de allerhoogste beeldkwaliteit' dan trek je ook mensen aan die wat hogere eisen hebben dan de massa. Hetzelfde geld voor 'het snelste internet'. Ik ben best bereid een paar honderd euro neer te leggen voor een STB die niet sucked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtenbrink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-02 11:39
Zijn er meer mensen met problemen in het glasvezelgebied van Glasvezel de Wolden?

Het internet is een aantal keren per dag erg "stroperig". Als ik dan ping naar bijvoorbeeld Google.nl krijg ik veel time-outs. Een traceroute laat ook veel timeouts op de hops zien en een hele hoge responsetijd.

Ik zie bij klanten van mij dit fenomeen ook verschijnen. Tweak heeft een duurmeting gestart maar reageert erg traag op tickets via de e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Probeer een andere DNS server
BV die van Google of opendns kijk of je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
jtenbrink schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:43:
Zijn er meer mensen met problemen in het glasvezelgebied van Glasvezel de Wolden?

Het internet is een aantal keren per dag erg "stroperig". Als ik dan ping naar bijvoorbeeld Google.nl krijg ik veel time-outs. Een traceroute laat ook veel timeouts op de hops zien en een hele hoge responsetijd.

Ik zie bij klanten van mij dit fenomeen ook verschijnen. Tweak heeft een duurmeting gestart maar reageert erg traag op tickets via de e-mail.
nee ik ervaar dit helemaal niet. toevallig ipv6 aangezet?
met ipv6 heb ik dit probleem namelijk wel

ik zit hier in koekange en heb sinds dag 1 nog geen problemen ondervonden met het internet alleen speedtest zijn op sommige site`s aan de lage kant. met ipv6 aan in de fritzbox zijn de speed test resultaten over het algemeen op alle site`s in eens goed. echter heb ik dan dat ik veel time outs / site niet lekker kan laden. dus ik heb die optie zoals hij standaard ook staat gewoon weer uit staan

[ Voor 23% gewijzigd door hjvg op 03-07-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtenbrink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-02 11:39
Mr-D. schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:41:
Probeer een andere DNS server
BV die van Google of opendns kijk of je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt
Dat heb ik inderdaad als eens geprobeerd maar lost het probleem niet op.
hjvg schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:41:
[...]

ik zit hier in koekange en heb sinds dag 1 nog geen problemen ondervonden met het internet alleen speedtest zijn op sommige site`s aan de lage kant. met ipv6 aan in de fritzbox zijn de speed test resultaten over het algemeen op alle site`s in eens goed. echter heb ik dan dat ik veel time outs / site niet lekker kan laden. dus ik heb die optie zoals hij standaard ook staat gewoon weer uit staan
Ik heb IPv6 niet aangezet maar misschien dat het standaard aan staat. Zal de instellingen nog eens nalopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

hjvg schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Dat suggereert dat je sites bezoekt die ICMPv6 blokkeren waardoor Path MTU Discovery niet werkt. Dat horen ze niet te doen. Het probleem is dat Tweak gebruik maakt van een 6rd tunnel, waardoor de MTU kleiner is dan 1500 bytes. De sites die je bezoekt proberen 1500 byte packets naar je te sturen, maar doordat ze ICMPv6 blokkeren ontvangen ze geen ICMPv6 Packet Too Big en kunnen ze de maximum packet grootte niet aanpassen op het daadwerkelijke maximum zoals via ICMPv6 gerapporteerd wordt.

Om het probleem te omzeilen kan je MSS clamping toepassen. Dat instrueert beide kanten van de verbinding om kleinere packets te versturen. Nadeel is dat dit dan effect heeft op alle verbindingen, ook die waar ICMPv6 niet geblokkeerd wordt. Als er een kleinere packet size gebruikt wordt dan dat voor de verbinding mogelijk is, dan is het effect van per-packet overhead groter en dat zorgt voor (iets) lagere snelheden.

Overigens gebruik zelf géén MSS clamping bij mijn Tweak verbinding, en heb op de sites die ik bezoek nergens last van. Maar het kan goed dat de sites die ik bezoek toevallig allemaal geen ICMPv6 blokkeren.

(Mocht je zelf ICMPv6 blokkeren: niet doen!)

[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 03-07-2017 11:08 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.