Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Deelt je Zyxel de dhcp nog uit en doet je Asus router AP mode? Dan kan het wel, anders wordt het lastig.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23
als je een bridge maakt zit je in een keer in een ander netwerk dus zo out of the box niet
misschien iets met static routes eigenlijk nog nooit getest

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 19:32
Het idee is dat de DHCP (en daarmee de hoofdmoot van de router functie) door de RT-AC68U gedaan wordt. Door de bridge modus heb ik begrepen dat de LAN poorten van de Zyxel niet direct aangestuurd kunnen worden. Ik las iets op een random forum over het geven van een ip adres aan een gebridged modem en daarmee de lan poorten alsnog van DHCP en daarmee internet te kunnen voorzien.

Ik weeg af de routing via de Zyxel te houden en daarmee de Chromecast Ultra via kabel te voorzien van data of kennelijk de Zyxel in bridge modus te zetten en via een constructie alsnog deze poort aan te spreken.

Iemand tips over het door Mr-D opgebrachte static routes manier of een andere manier de LAN poorten op de Zyxel bridge mode te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Bolis schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:28:
Het idee is dat de DHCP (en daarmee de hoofdmoot van de router functie) door de RT-AC68U gedaan wordt. Door de bridge modus heb ik begrepen dat de LAN poorten van de Zyxel niet direct aangestuurd kunnen worden. Ik las iets op een random forum over het geven van een ip adres aan een gebridged modem en daarmee de lan poorten alsnog van DHCP en daarmee internet te kunnen voorzien.

Ik weeg af de routing via de Zyxel te houden en daarmee de Chromecast Ultra via kabel te voorzien van data of kennelijk de Zyxel in bridge modus te zetten en via een constructie alsnog deze poort aan te spreken.

Iemand tips over het door Mr-D opgebrachte static routes manier of een andere manier de LAN poorten op de Zyxel bridge mode te kunnen gebruiken?
anders van je asus een ap en "domme"switch maken kost je dan wel een lan aansluiting omdat de wan dan niet meer gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs82
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 13:37
Gezien mijn huidige ervaringen op administratief gebied is een kleine waarschuwing wel op zijn plaatst v.w.b. Tweak. Ik heb mijn gigabit 365 euro p/jaar abonnement wegens verhuizen beëindigd. Omdat ik de dienst per jaar betaalde (krijg je een mooie korting) heb ik nog een flinke smak geld tegoed gezien de laatste afrekening begin dit jaar plaatsvond. Ook krijg ik de 50 euro borg van het ongebruikte modem terug, tenminste dat hoop ik.....

De berichtenpagina van Facebook staat behoorlijk vol met allerlei klachten betreffende de borg. Ik heb nu een schriftelijk verzoek gestuurd daar telefonisch geen toezegging gedaan kan worden wanneer de eindafrekening plaatsvind "we maken een creditverzoek aan bij de administratie" is het enige waarmee men komt.

Uiteraard wil ik Tweak nog even te tijd geven maar begin ernstig twijfels te krijgen bij de financiële gesteldheid van deze club. Erg jammer hoe deze financiële afhandeling verloopt, zeker gezien ik altijd erg tevreden was over de internet dienst. We wachten af en ik houdt jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thijs82 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:01:
Gezien mijn huidige ervaringen op administratief gebied is een kleine waarschuwing wel op zijn plaatst v.w.b. Tweak. Ik heb mijn gigabit 365 euro p/jaar abonnement wegens verhuizen beëindigd. Omdat ik de dienst per jaar betaalde (krijg je een mooie korting) heb ik nog een flinke smak geld tegoed gezien de laatste afrekening begin dit jaar plaatsvond. Ook krijg ik de 50 euro borg van het ongebruikte modem terug, tenminste dat hoop ik.....
Je gaat een "per jaar abbonnement" aan, daarna, na een tijdje (na het eerste jaar?) zeg je je abonnement op (binnen het lopende jaar), vervolgens verwacht je dat de rest van het lopende jaar wordt teruggestort?
https://www.tweak.nl/glas...r-maar-e365-per-jaar.html

[ Voor 4% gewijzigd door Hans_18T op 09-05-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zo gaat het wel ongeveer. :)
Dan ben je alleen voor de maanden van dit jaar die je nog wel klant was met terugwerkende kracht wel iets duurder uit. Tenminste, als je na een jaar niks gedaan hebt en dat er weer automatisch voor een nieuw jaar betaald is. Dan staat er onder aan bij diezelfde pagina namelijk:
Kan ik na een jaar weer opzeggen?
Dat klopt. Na een jaar kun je maandelijks opzeggen. Je kunt ook weer profiteren van de hoge korting door een nieuw jaar te kiezen voor deze actie. Als je niks doet, zullen wij elk jaar opnieuw €365 in rekening brengen. Als je in de loop van het nieuwe jaar opzegt, geldt met terugwerkende kracht dan een tarief van € 40 per maand. Want, zoals gezegd, het superscherpe tarief van € 365 krijg je alleen bij betaling ineens, voor een heel jaar.
Dus je krijgt dan inderdaad wel iets terug als het goed is. Plus de borg ook nog ja.
Tenminste, als al hun apparatuur wel terug is gestuurd naar Tweak.

Ze (en zo'n beetje elke provider) zijn meestal alleen niet zo snel met iets terug betalen.
Maar uiteindelijk moet het wel goed komen. Na misschien nog een keer er achter aan te moeten. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allen, even een kleine update van deze kant: vorige week zou hier ook een monteur langs komen voor de haperingen, maar deze heb ik tot nader order afgezegd.

29 april is mijn vriendin (25 mei uitgerekend) wegens een zwangerschapsvergiftiging via een keizersnede bevallen van ons eerste kindje, een mooie dochter. Beiden maken het inmiddels behoorlijk goed, hoewel dochterlief door haar prematuur zijn en andere complicaties nog op de neonatologie in het ziekenhuis verblijft. Naast het cliché dat je wereld aardig op zn kop staat is het nu nog extra zwaar omdat we steeds tussen huis en ziekenhuis heen en weer pendelen.

Haperende TV is nu even niet belangrijk meer :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaneee kan ik me heel goed voorstellen. Die haperende tv zal dan effe boeie...
Dat is wel even wat zeg. Ja, dan is ze wel wat vroeg.
In ieder geval van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

Ik hoop dat alles goed blijft gaan met moeder en dochter....En vader. ;)
Maar dat zal vast wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2017 00:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Komt goed. Slapen is voor watjes :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
Mr-D. schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 06:45:
[...]

anders van je asus een ap en "domme"switch maken kost je dan wel een lan aansluiting omdat de wan dan niet meer gebruikt wordt
Dat is ook de huidige situatie. Ik wil echter de zyxel alleen een modem laten zijn en de asus een router. Nu draait hij de overclock alleen voor snellere wifi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Offtopic:

Gefeliciteerd en sterkte! :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
gefeliciteerd maat :)
eymey schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:32:
Allen, even een kleine update van deze kant: vorige week zou hier ook een monteur langs komen voor de haperingen, maar deze heb ik tot nader order afgezegd.

29 april is mijn vriendin (25 mei uitgerekend) wegens een zwangerschapsvergiftiging via een keizersnede bevallen van ons eerste kindje, een mooie dochter. Beiden maken het inmiddels behoorlijk goed, hoewel dochterlief door haar prematuur zijn en andere complicaties nog op de neonatologie in het ziekenhuis verblijft. Naast het cliché dat je wereld aardig op zn kop staat is het nu nog extra zwaar omdat we steeds tussen huis en ziekenhuis heen en weer pendelen.

Haperende TV is nu even niet belangrijk meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
als je alleen internet gebruikt dan zou ik die zyxel weer terug in de doos stoppen
Bolis schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 04:11:
[...]

Dat is ook de huidige situatie. Ik wil echter de zyxel alleen een modem laten zijn en de asus een router. Nu draait hij de overclock alleen voor snellere wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
Mr-D. schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:36:
als je alleen internet gebruikt dan zou ik die zyxel weer terug in de doos stoppen

[...]
Dat is natuurlijk inderdaad bij glasvezel zo... Een echt modem is het niet. Ik zou dus alleen de Asus router direct op de glasvezel converter kunnen plaatsen. De Asus router staat alleen nu wel lekker centraal in het huis. Dan staat hij in de meterkast... hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar niets houdt je tegen om van de meterkast naar de beoogde olek voor de asus een UTP'tje te trekken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
eymey schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:16:
Maar niets houdt je tegen om van de meterkast naar de beoogde olek voor de asus een UTP'tje te trekken ;-)
Die ligt er nu al, maar dan kan de Chromecast niet meer bekabeld aangesloten worden. Er passen geen twee UTP kabels door de buis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Bolis schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 05:47:
[...]

Dat is natuurlijk inderdaad bij glasvezel zo... Een echt modem is het niet. Ik zou dus alleen de Asus router direct op de glasvezel converter kunnen plaatsen. De Asus router staat alleen nu wel lekker centraal in het huis. Dan staat hij in de meterkast... hmmm
Daarom geen router-accesspoint combo gebruiken maar gewoon een losse router en los AP.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49
Met de prijsstijgingen bij KPN en een afgelopen contract in het vooruitzicht ben ik weer eens aan het rondkijken. Ik lees hier veel positieve dingen over Tweak, maar dat de TV via Sparql nog wel eens te wensen over laat. Dit maakt mij minder uit omdat ik veel via Kodi/retrospect terug kijk, maar de vrouw is wat meer van het lineair TV kijken.

Aangezien dit ook weer regiospecifiek lijkt te zijn (?) vroeg ik me af of er mensen uit Deventer zijn die op dit moment van Tweak gebruik maken en wat de ervaringen zijn op het gebied van internet en TV. Ik zie op de website van Tweak dat de 1 Gbit niet haalbaar is, wat dan wel bijvoorbeeld? Mocht het nog uitmaken, omgeving Deventer Colmschate. Volgens mij is dit oorspronkelijk Glashart / Reggefiber netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolis schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:05:
[...]

Die ligt er nu al, maar dan kan de Chromecast niet meer bekabeld aangesloten worden. Er passen geen twee UTP kabels door de buis...
Als de Chromecast en Asus zich bij elkaar in de buurt bevinden (wat ik aanneem omdat je nu blijkbaar die UTP kabel gebruikt voor de Chromecast), dan sluit je de Chromecast toch gewoon op een LAN poort van de Asus aan?

Anyhow, dat zijn sowieso keuzes die je zelf moet maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Graag bevestiging van wat volgens mij wel moet kunnen: de LAN uit de Genexis direct als WAN aan de te bouwen pfSense router/firewall aanbieden. Heb geen tv van Tweak, alleen www en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat moet kunnen. Ik doe het zelf ook :) Internet komt binnen over VLAN 34.

Als je een vast IP adres hebt dan moet je het MAC adres van de pfSense router doorgeven aan Tweak, of het MAC adres van de oude router overnemen.

[ Voor 64% gewijzigd door Zr40 op 12-05-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Thanks, ga ik dat op die manier inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:30
jappas schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:21:
Met de prijsstijgingen bij KPN en een afgelopen contract in het vooruitzicht ben ik weer eens aan het rondkijken. Ik lees hier veel positieve dingen over Tweak, maar dat de TV via Sparql nog wel eens te wensen over laat. Dit maakt mij minder uit omdat ik veel via Kodi/retrospect terug kijk, maar de vrouw is wat meer van het lineair TV kijken.

Aangezien dit ook weer regiospecifiek lijkt te zijn (?) vroeg ik me af of er mensen uit Deventer zijn die op dit moment van Tweak gebruik maken en wat de ervaringen zijn op het gebied van internet en TV. Ik zie op de website van Tweak dat de 1 Gbit niet haalbaar is, wat dan wel bijvoorbeeld? Mocht het nog uitmaken, omgeving Deventer Colmschate. Volgens mij is dit oorspronkelijk Glashart / Reggefiber netwerk.
Vreemd. Ik zit zelf in Deventer en daar is 1GBit wel haalbaar. Wist niet dat er nog zulke verschillen zouden zijn tussen wijken waar het al dan niet beschikbaar zou zijn (nu is Colmschate natuurlijk ook wel een uithoek ;) ) Sparql was een ramp. Heb het een halfjaar geprobeert, maar gillend naar Ziggo over gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparql word op de achtergrond ook nog druk aan gewerkt.
(Blijkbaar aan een nieuw platform zelfs. Alleen jammer dat Tweak & Sparql er zelf niet wat opener over zijn)
En op een heleboel plaatsen werkt het ook wel gewoon goed. d:)b Zoals bij mij in Leeuwarden. :)

Als er geen Gigabit mogelijk is dan is het eigenlijk niet heel erg aantrekkelijk om voor Tweak te gaan.
Daar ze buiten het Gigabit gebied gebruik maken van het netwerk en apparatuur van KPN.
Net als een hoop andere providers. (Daar zal het maximaal 500 Mbps zijn denk ik.)
Daardoor is het niet echt goedkoop.....Maar goed, wel mogelijk natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 16:32

Dat is vreemd. Ik weet niet anders dan dat Tweak in alle Deventer PoPs apparatuur heeft geplaatst. Wil je mij je adresgegevens eens in een DM sturen? Dan wil ik dat toch eens nakijken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
eymey schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:28:
[...]

Als de Chromecast en Asus zich bij elkaar in de buurt bevinden (wat ik aanneem omdat je nu blijkbaar die UTP kabel gebruikt voor de Chromecast), dan sluit je de Chromecast toch gewoon op een LAN poort van de Asus aan?

Anyhow, dat zijn sowieso keuzes die je zelf moet maken ;)
Hij staat nu aangesloten op de Zyxel in de meterkast die dus nu het routerwerk doet.

Ik denk dat ik de Chromecast toch weer via wifi laat lopen om de Zyxel weg te kunnen halen. Dan behoud de Asus zijn goede positie en doet meteen de routerfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49
Barre73 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:06:
[...]

Dat is vreemd. Ik weet niet anders dan dat Tweak in alle Deventer PoPs apparatuur heeft geplaatst. Wil je mij je adresgegevens eens in een DM sturen? Dan wil ik dat toch eens nakijken.
Verrek, ik heb misschien iets verkeerd ingevuld laatst (of ben in de war met een andere provider :>). Ik meende toen te lezen dat ik niet verder dan 500 Mbit zou kunnen komen (wat ook al wel snel zat is). Tweak geeft inderdaad wel aan tot 1 Gbit (= eigen apparatuur neem ik aan) te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GEi schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:08:
Graag bevestiging van wat volgens mij wel moet kunnen: de LAN uit de Genexis direct als WAN aan de te bouwen pfSense router/firewall aanbieden. Heb geen tv van Tweak, alleen www en telefonie.
Check wel even of je netwerkkaarten met VLAN overweg kunnen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11

Ik woon ook in Deventer maar qua TV heb ik zelf eigenlijk niets te klagen. Heel sporadisch is er een hickup maar geen noemenswaardige freezes.

Internet zat ik altijd rond de 900 mbits maar toen ik net nog even bedraad heb getest was er geen normale meting te krijgen 8)7 Dus moet anders even uitzoeken waar dat aan ligt. Anders even nieuwe kabel testen en modem resetten . Maar tot zo ver nooit geen problemen gehad met internet.

En anders tweak effe mailen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jappas schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:16:
...Ik meende toen te lezen dat ik niet verder dan 500 Mbit zou kunnen komen (wat ook al wel snel zat is). Tweak geeft inderdaad wel aan tot 1 Gbit (= eigen apparatuur neem ik aan) te kunnen leveren.
Dat is op eigen apparatuur van Tweak inderdaad. :)

En 500 Mbps zal ook vast wel snel genoeg zijn, maar via de eigen apparatuur van Tweak
is die Gigabit per seconde ook nog een stuk goedkoper dan de 500 Mbps via KPN spul. 8)
Dus dat is toch ook weer mooi meegenomen. d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij KPN of iedere andere provider mag je ook je eigen spul gebruiken dus die troef van Tweak is niet uniek meer! Wettelijk is dit sinds eind vorig jaar geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm....Die 'troef' die ik noem dat 1 Gbps goedkoper is dan 500 Mbps geld anders nog steeds hoor. 8)

Daar had ik het eigenlijk over. (En eigen apparatuur in de PoP.) Niet zozeer over de apparatuur bij je thuis. :)
Die Gigabit snelheid is ook niet helemaal uniek. Maar van de kleinere providers
die dit wel aanbieden lijken ze wel de grootste...van de kleinen te zijn. ;)

En trouwens, dat kan wettelijk dan zo uitgesproken zijn, maar daar zijn ze toch nog niet helemaal uit?
En ze beraden zich nog steeds op antwoorden en zo. Of kun je bij bijvoorbeeld KPN je SIP gegevens
om de VoIP telefonie werkend te krijgen op je eigen router nu al wel krijgen?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2017 19:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nee, bij KPN heb je voor telefonie nog steeds de experiabox nodig. En inderdaad, Vickvlt snapt hier de context van 'eigen apparatuur' zoals het hier wordt bedoeld niet.

Maar als ik me goed herinner kan Tweak bij VickVLT helemaal niets goed doen. Hoewel misplaatst en maar half kloppend verbaast de reactie me dus niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ns1207
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:22
Even een technisch vraagje over de modems van Tweak
Is het al eens iemand gelukt om een VPN verbinding te maken tussen de Zyxel VMG8324-B10A en de FritzBox 5490?
Mocht dat zo zijn, heeft iemand een voorbeeld config hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefonie is werkbaar te krijgen bij andere providers... Al is het met lange tanden! En 1 GB internet is als je er volledig gebruik van maakt niet goedkoper dan 500 MB. Denk aan legale toepassingen stroom voor je server en schijven die je nodig hebt voor het opslaan van je data! 1 GB is een soort van eikel poetsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vergelijk het met de openbare weg, je hebt 30 Km zones en je hebt snelwegen, Ik zit om van A naar B te komen liever op een snelweg dan op een 30 Km zone. En ja je hebt het niet 24/7 nodig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus probeer maar eens van Tweak zwart op wit te krijgen wat hun definitie is van 1 GB internet! Een speedtest is ook maar een wassen neus en het eerst wat je hoort zijn een brengen mitsen en maren waarom je al blij moet zijn met 900 MB +. 1 gb is een lege sales term en maar boos zijn over sjoemel software bij Volkswagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja op een snelweg heb je ook wel eens opstoppingen, maar gemiddeld nog steeds sneller dan een 30 Km zone. Misschien moet je je maar eens verdiepen in wat 1 Gb feitelijk is en waarom je beperkingen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
Hans_18T schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:59:
Tja op een snelweg heb je ook wel eens opstoppingen, maar gemiddeld nog steeds sneller dan een 30 Km zone. Misschien moet je je maar eens verdiepen in wat 1 Gb feitelijk is en waarom je beperkingen hebt.
Dont try, its just vicVLT (Tweak is net een rode lap bij een stier voor hem, aanvallen zonder onderbouwing).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:43:
Plus probeer maar eens van Tweak zwart op wit te krijgen wat hun definitie is van 1 GB internet! Een speedtest is ook maar een wassen neus en het eerst wat je hoort zijn een brengen mitsen en maren waarom je al blij moet zijn met 900 MB +. 1 gb is een lege sales term en maar boos zijn over sjoemel software bij Volkswagen!
Begin eens ff met de snelheden juist te benoemen. 1Gb of 1GB? Wereld van verschil.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
badboynova schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:12:
[...]

Dont try, its just vicVLT (Tweak is net een rode lap bij een stier voor hem, aanvallen zonder onderbouwing).
Is een oude "vriend" van me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Laatst online: 16-09 13:40
Hans_18T schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:24:
[...]

Is een oude "vriend" van me O-)
Dat weet ik, hij is ook 1 van de vrienden van de club van 100 van tweak >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:33:
Telefonie is werkbaar te krijgen bij andere providers... Al is het met lange tanden!
Ja leuk. Zo ken ik er ook nog wel een paar. Je hebt dan nog steeds niet de SIP instellingen in je bezit. :N
En je zal waarschijnlijk de router van die provider er bij aangesloten moeten laten alleen voor de telefonie...
En 1 GB internet is als je er volledig gebruik van maakt niet goedkoper dan 500 MB. Denk aan legale toepassingen stroom voor je server en schijven die je nodig hebt voor het opslaan van je data! 1 GB is een soort van eikel poetsen!
Is toch niet zo moeilijk om te begrijpen toch? Waar Tweak Gigabit kan leveren met eigen apparatuur
kost internet € 40,- per maand. Of zelfs maar (iets meer dan) € 30,- per maand als je per jaar betaald.
Waar ze geen Gigabit kunnen leveren kost het snelste over KPN apparatuur, 500 Mbps dus,
€ 65,- per maand. Nou, reken maar uit. 8)

Voor die persoon waar ik het tegen had was het feit dat hij in een plaats woont waar Tweak
Gigabit kan leveren via eigen apparatuur in de PoP dus weer mooi meegenomen, want goedkoper. :)
En als diegene er ook nog tv bij wil (Sparql Basic bijvoorbeeld) dan is dit, waar Tweak Gigabit levert,
voor dezelfde prijs als Light te krijgen. Ook weer mooi meegenomen toch?

En wat is voor jou volledig gebruik trouwens? :? Volledig gebruik is bij mij in ieder geval niet
alleen maar dat ik al mijn harde schijven zo snel als mogelijk is allemaal moet volstampen met data....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2017 10:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

En 1 GB internet is als je er volledig gebruik van maakt niet goedkoper dan 500 MB. Denk aan legale toepassingen stroom voor je server en schijven die je nodig hebt voor het opslaan van je data!
LOLWUT ?

Wordt je stroom duurder als je 1Gbit hebt ? Nee, dacht het niet. Sterker nog, het is heel ietsje goedkoper. Met de nadruk op heeeeeel ietsje. Om dezelfde reden dat een mobieltje met snel mobiel internet langer meegaat met een accu dan eentje met een lagere snelheid: de download is eerder klaar dus hij kan eerder in idle mode.

[ Voor 4% gewijzigd door Aaargh! op 15-05-2017 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spot on, @Aaargh! :)

Verder wat @jeroenmuzikant en anderen zeggen:

Ik heb 1 Gbps niet om de hele dag te leechen of om Terabytes aan data binnen te slurpen.

Ik heb 1 Gbps met name omdat het kan en tegelijk ook nog eens voor de prijs, die zeker gezien de snelheid die wordt geboden gewoon niet te verslaan is.

En zelfs al merk ik die 1 Gbps alleen even tijdens het binnenslurpen van mijn Debian of Ubuntu updates of als ik foto's ergens heen upload, ook dán merk je echt wel het verschil tussen de ~600 Mbps die ik meestal single thread haal of 100 Mbps, zeker in combinatie met de toch ook weer flink lagere latency als ik de routed verbindingen op het eigen Tweak netwerk vergelijk met de PPPoE-concentrated verbindingen van de meeste KPN Wholesale offerings.

Bij andere aanbieder kan ik voor een kleine 31 euro in de maand hooguit 30/3 of zelfs nog langzamer krijgen.

Sparql is nog steeds bagger, maar de rest van Tweak is gewoon méér dan OK. Eigenlijk mist alleen nog echt native dual stack ipv6 op mijn verlanglijstje.

[ Voor 96% gewijzigd door eymey op 15-05-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:45
Telefonie is werkbaar te krijgen bij andere providers... Al is het met lange tanden! En 1 GB internet is als je er volledig gebruik van maakt niet goedkoper dan 500 MB. Denk aan legale toepassingen stroom voor je server en schijven die je nodig hebt voor het opslaan van je data! 1 GB is een soort van eikel poetsen!
De modem die door Tweak geleverd wordt is volgens de consumentenbond energiezuiniger dan KPN of Ziggo. Het stroomverbruik is dus objectief gezien minder. Zie onderstaand:

Fritz!box 5490 intensief gebruik: 9,1 watt stand-by 7 watt
KPN v9 intensief gebruik 9,8 watt stand-by 9,3 watt
Ziggo connect box intensief gebruik 11,9 watt stand-by 10.9 watt.

In stand-by gebruiken zowel kpn als ziggo meer energie dan een Tweak modem die intensief wordt gebruikt. Om over het verschil bij intensief gebruik maar te zwijgen. 11.9 watt of 9,1 scheelt procentueel nogal watt :)

Zowel KPN als Ziggo scoren met hun modem onvoldoende bij de consumentenbond op het gebied van energie. De Fritz!box scoort een krappe 6 op het energie gebruik. De Fritz!box krijgt overall een 7,5, Ziggo en KPN scoren een krap zesje overall. Bij mij in Leeuwarden is de televisie perfect tot op heden.

Noem mij een betere aanbieding voor 3 tientjes per maand, qua prijs / kwaliteit is Tweak superieur aan ieder ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Klopt, maar nu zit het Sport1 Go erbij inbegrepen. Dat was eerst apart. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
het is nu hier ongeveer anderhalve week geleden dat de monteur is geweest voor het haperen van de tv en mij een m12 kastje heeft gegeven in plaats van de m15. tot nu toe nog geen enkele stotering gezien met tv kijken dus het lijkt bij mij in ieder geval beter geworden te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

el flaco schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:45:
[...]

De modem die door Tweak geleverd wordt is volgens de consumentenbond energiezuiniger dan KPN of Ziggo. Het stroomverbruik is dus objectief gezien minder. Zie onderstaand:

Fritz!box 5490 intensief gebruik: 9,1 watt stand-by 7 watt
KPN v9 intensief gebruik 9,8 watt stand-by 9,3 watt
Ziggo connect box intensief gebruik 11,9 watt stand-by 10.9 watt.

In stand-by gebruiken zowel kpn als ziggo meer energie dan een Tweak modem die intensief wordt gebruikt. Om over het verschil bij intensief gebruik maar te zwijgen. 11.9 watt of 9,1 scheelt procentueel nogal watt :)

Zowel KPN als Ziggo scoren met hun modem onvoldoende bij de consumentenbond op het gebied van energie. De Fritz!box scoort een krappe 6 op het energie gebruik. De Fritz!box krijgt overall een 7,5, Ziggo en KPN scoren een krap zesje overall. Bij mij in Leeuwarden is de televisie perfect tot op heden.

Noem mij een betere aanbieding voor 3 tientjes per maand, qua prijs / kwaliteit is Tweak superieur aan ieder ander.
Nuance. Het verschil tussen laag en hoog is op jaarbasis en met een kWh prijs van 22 cent: € 8.99,- :F
Dat komt neer op een miezerige 75 cent per maand. Ik heb geen idee of jij dit merkt in je portemonnee, maar op een zaterdag parkeren in Enschede en ik ben 20x zoveel kwijt. |:(

Je bespaart al gauw meer door je koelkast op standje 4 te zetten, minder vaak de droger te gebruiken etc. Dit is echt verwaarloosbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 16-05-2017 08:27 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
vr6-only schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:25:
[...]
Nuance. Het verschil tussen laag en hoog is op jaarbasis en met een kWh prijs van 22 cent: € 8.99,- :F
Dat komt neer op een miezerige 75 cent per maand. Ik heb geen idee of jij dit merkt in je portemonnee, maar op een zaterdag parkeren in Enschede en ik ben 20x zoveel kwijt. |:(

Je bespaart al gauw meer door je koelkast op standje 4 te zetten, minder vaak de droger te gebruiken etc. Dit is echt verwaarloosbaar.
Wat je er wel uit kan concluderen is dat het dicht bij elkaar ligt en de Horizon Box een extreme slurper is.

Is bij de FritzBox het verbruik van de FTU wel of niet meegeteld? Dat kan nog een watt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

vr6-only

Blub Blub

ANdrode schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:07:
[...]

Wat je er wel uit kan concluderen is dat het dicht bij elkaar ligt en de Horizon Box een extreme slurper is.

Is bij de FritzBox het verbruik van de FTU wel of niet meegeteld? Dat kan nog een watt zijn :)
Je sluit de Fritzbox toch rechtstreeks aan op je FTU? Dan heb je ook geen mediaconverter (NT) nodig.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
vr6-only schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:52:
[...]

Je sluit de Fritzbox toch rechtstreeks aan op je FTU? Dan heb je ook geen mediaconverter (NT) nodig.
Precies. De Fritzbox is daar het enige apparaat met stroomverbruik. De vraag zou dan eerder moeten zijn of men bij de KPN Experiabox het verbruik van de MC heeft meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vr6-only schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:25:
[...]

True that. Anderzijds: Als enkele honderdduizenden huishoudens zo'n ding hebben staan, dan is het verschil in totaal (zeker als je kijkt naar terugdringen van de energievraag) wel zeker significant.

Maar het belangrijkste: Deze discussie is ontstaan nav een opmerking van VickVLT over vermeend stroomverbruik van een Gigabit/s verbinding. Eigenlijk is het gewoon een nondiscussie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Dat is elke discussie met hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Arjantje72 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:10:
[...]

Klopt, maar nu zit het Sport1 Go erbij inbegrepen. Dat was eerst apart. :)
Helaas niet dus.
Toen ik om de gegevens vroeg, kreeg ik dit als antwoord:

Excuses, helaas heeft onze collega gemaild dat wij de applicatie al ondersteunen maar dit is helaas (nog) niet zo.
Excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
goldvinger schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:47:
[...]

Helaas niet dus.
Toen ik om de gegevens vroeg, kreeg ik dit als antwoord:

Excuses, helaas heeft onze collega gemaild dat wij de applicatie al ondersteunen maar dit is helaas (nog) niet zo.
Excuses voor het ongemak
Misschien omdat het pas in juni ingaat, maar na jouw bericht ben ik benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Laatst online: 06-09 22:53
Ik kreeg hetzelfde antwoord. Waarom schrijf je dat de Go app erbij zit, als dat al jaren niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Domokoen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:30:
Ik kreeg hetzelfde antwoord. Waarom schrijf je dat de Go app erbij zit, als dat al jaren niet het geval is?
Omdat dat getweet werd door Sparql.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domokoen
  • Laatst online: 06-09 22:53
Arjantje72 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:54:
[...]

Omdat dat getweet werd door Sparql.
Sorry, ik bedoelde te zeggen: waarom zegt Sparql dat in een tweet en een gepersonaliseerde email aan mij, als het niet klopt? Ik heb dezelfde vraag gesteld aan de helpdesk en kreeg hetzelfde antwoord als hierboven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is er iemand die een Ubiquiti USG router als modem werkend heeft gekregen met tweakfiber groen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Mr. Noodle schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:17:
Is er iemand die een Ubiquiti USG router als modem werkend heeft gekregen met tweakfiber groen ?
misschien kan dit je op de juiste weg helpen
https://gathering.tweaker...message/45250733#45250733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dank die had ik ook gezien maar gaat over squarl, KPN groen is volgens mij anders toch ?
Gaat alleen om internet wat ik over de USG zou willen voip en iptv heb ik niet.

Best wel verwarrend de USG is inmiddels weer wat volwassener geworden en met de beta firmwares zijn er wat meer GUI opties bij maar krijg het helaas niet werkend omdat ik de instellingen niet weet, had op de tweaksite ook wat gevonden maar dat ging ook over squarl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
die gegevens heb ik niet ik zeg probeer het eens simpel met alleen vlan 34

heb je een zyxel dan kan je zo zien hoe die opgebouwd is
Mr. Noodle schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:42:
[...]

Dank die had ik ook gezien maar gaat over squarl, KPN groen is volgens mij anders toch ?

Best wel verwarrend de USG is inmiddels weer wat volwassener geworden en met de beta firmwares zijn er wat meer GUI opties bij maar krijg het helaas niet werkend omdat ik de instellingen niet weet, had op de tweaksite ook wat gevonden maar dat ging ook over squarl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mr-D. schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:39:
die gegevens heb ik niet ik zeg probeer het eens simpel met alleen vlan 34

heb je een zyxel dan kan je zo zien hoe die opgebouwd is

[...]
Of anders VLAN 6 want die gebruikt KPN zelf voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Helaas beide werken niet

*knip* Op verzoek verwijderd.

Vraag ook maar gesteld op het unifi forum

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 18-03-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:42:
[...]

Wat bedoel je met "Squarl"? :?

Verder bestaat "KPN Groen" of "Tweak Groen" helemaal niet meer.

Bij mijn weten heb je tegenwoordig overal, of het nou via KPN WBA of het eigen Coanet van Tweak gaat, gewoon 1 instelling om internet werkend te krijgen:

VLAN 34 tagged richting NT en dan met DHCP IP adres verkrijgen.

Met het VLAN op 6, zoals in de screenshots, moet je bij mijn weten nog altijd een PPPoE verbinding opzetten. Maar vraag me af of die uberhaupt nog werken met Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
eymey schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Wat bedoel je met "Squarl"? :?
Ik gok zomaar Sparql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Yep sorry ik bedoel Sqarql, op mijn maandelijkse factuur staat dat ik een groen abonnement heb vandaar dat ik dacht dat ik op een ander netwerk zat .

in de zyxel die van tweak is staat ook VLAN 6 toch ? als eerste plaatje, ik zie nergens 34 staan en als ik 34 gebruik met DHCP krijg ik helaas geen verbinding

Edit
werkt moest even wachten ingesteld met VLAN6

[ Voor 12% gewijzigd door Slux op 23-05-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht dat ze het dan nog zo noemen voor de klanten die Tweak al hadden van vóór de overgang naar Sparql (is dat bij jou het geval?) of uberhaupt voor mensen die niet in een Coanet gebied zitten.

Any way, mooi dat het werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 15:57
hjvg schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:17:
het is nu hier ongeveer anderhalve week geleden dat de monteur is geweest voor het haperen van de tv en mij een m12 kastje heeft gegeven in plaats van de m15. tot nu toe nog geen enkele stotering gezien met tv kijken dus het lijkt bij mij in ieder geval beter geworden te zijn
Ik kan dat bevestigen: enige weken geleden heb ik ook weer een (nieuw in doos, dus geen gebruikte) M12 gekregen, en de M15 is weer netjes meegenomen. Ik mocht de 'grote' afstandsbediening van de M15 behouden gelukkig...
Tot nu toe geen enkel probleem meer waargenomen! Behoudens enkele kleine freezes (ca. 200 msec, nauwelijks waarneembaar, ongeveer 1 a 2 per week) werkt alles feilloos. Ik ben dik tevreden nu met het Sparql aanbod, inclusief Film1 en het opnamepakket (kan ook gebruikt worden als 'begin gemist', gaat prima).

Ik ben, kortom, dik tevreden nu... :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 17:15
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn tweak verbinding. Ik heb enkel glasvezel internet. Op dit moment heb ik de Zyxel in gebruik met firmware 13 van tweak zelf.

Heb een tijdje een asus RT-AC56 router gebruikt ipv de zyxel in combinatie met een gigaset n300 ip. Deze verbrak steeds de verbinding met de tweak sip-server. Waardoor ik weer terug gegaan ben naar de zyxel. Voor een stabieler telefoon verbinding.

De laatste tijd heb ik regelmatig dat ik de zyxel moet restarten. Omdat er geen verbinding meer is met het internet. Ik heb de Zyxel nu 3 jaar in huis, Maar ik denk dat deze ongeveer één jaar niet gebruikt is. De laatste paar keren was het tijdens het leren voor het examen van mijn dochter en vorige week toen ik niet thuis was. Gelukkig kon ze het met telefonisch instructies zelf oplossen.
Soms denk ik dat het internet verkeer eruit klapt doordat ze samen met een vriend aan het gamen is. En dat die game teveel poorten/verkeer genereerde waardoor het netwerkverkeer stopt. Ze speelt LOL.

Nu twijfel ik of het verstandig is om te investeren in de Fritz!box 5490 via tweak.
Omdat de Fritz!box 5490 aangesloten moet worden in de meterkast ipv in de woonmaker waar ik de zyxel nu heb staan. Zal ik in de woonkamer een extra switch moeten neerzetten. Dat op zich is geen probleem enkel zonde van extra stroomverbruik en aanschaf switch.
En ik zal mijn telefoonset via dect kunnen aanmelden bij de Fritz!box.

Mijn vraag is dan ook voor de mensen die enkel internet en telefonie hebben en overgestapt zijn van de zyxel naar de Fritz!box 5490 of ze een verbetering ervaren in stabiliteit of geen verschil ervaren.
Ik stel deze vraag omdat ik het idee heb dat de meeste mensen zijn overgestapt na de Fritz!box vanwege problemen met de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ik ben zelf overgestapt naar de 7490 van fritz
maar mijn netwerk is nu echt stabiel vele malen beter dan de de zyxel had ik veel eerder moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sluit me hierbij aan. Ook voor alleen internet + telefoon is de Fritz!box qua stabiliteit superieur aan de ZyXEL.

Ik gebruik nu een jaar of 10 Fritz!boxen en heb letterlijk nog geen enkele keer de box hoeven rebooten door een vastloper ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Top dank voor jullie reacties, ik zal een fritzbox gaan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Domokoen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:58:
[...]

Sorry, ik bedoelde te zeggen: waarom zegt Sparql dat in een tweet en een gepersonaliseerde email aan mij, als het niet klopt? Ik heb dezelfde vraag gesteld aan de helpdesk en kreeg hetzelfde antwoord als hierboven. 8)7
Het klopt wel. Vanaf 1 juni zit de ZST Go app bij het abbo inbegrepen. Ziggo Sport Totaal is daar al een jaar mee bezig, om dit bij elke aanbieder te regelen.

Zie ook:
https://twitter.com/SparqlTV/status/864059142822088704

Edit: Hmmm... Nu ik nog een keer dat bericht lees is het deel van de Go App weer verwijderd...

[ Voor 16% gewijzigd door TagForce op 29-05-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TurboTon1973 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:37:
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn tweak verbinding. Ik heb enkel glasvezel internet. Op dit moment heb ik de Zyxel in gebruik met firmware 13 van tweak zelf.

Heb een tijdje een asus RT-AC56 router gebruikt ipv de zyxel in combinatie met een gigaset n300 ip. Deze verbrak steeds de verbinding met de tweak sip-server. Waardoor ik weer terug gegaan ben naar de zyxel. Voor een stabieler telefoon verbinding.

De laatste tijd heb ik regelmatig dat ik de zyxel moet restarten. Omdat er geen verbinding meer is met het internet. Ik heb de Zyxel nu 3 jaar in huis, Maar ik denk dat deze ongeveer één jaar niet gebruikt is. De laatste paar keren was het tijdens het leren voor het examen van mijn dochter en vorige week toen ik niet thuis was. Gelukkig kon ze het met telefonisch instructies zelf oplossen.
Soms denk ik dat het internet verkeer eruit klapt doordat ze samen met een vriend aan het gamen is. En dat die game teveel poorten/verkeer genereerde waardoor het netwerkverkeer stopt. Ze speelt LOL.

Nu twijfel ik of het verstandig is om te investeren in de Fritz!box 5490 via tweak.
Omdat de Fritz!box 5490 aangesloten moet worden in de meterkast ipv in de woonmaker waar ik de zyxel nu heb staan. Zal ik in de woonkamer een extra switch moeten neerzetten. Dat op zich is geen probleem enkel zonde van extra stroomverbruik en aanschaf switch.
En ik zal mijn telefoonset via dect kunnen aanmelden bij de Fritz!box.

Mijn vraag is dan ook voor de mensen die enkel internet en telefonie hebben en overgestapt zijn van de zyxel naar de Fritz!box 5490 of ze een verbetering ervaren in stabiliteit of geen verschil ervaren.
Ik stel deze vraag omdat ik het idee heb dat de meeste mensen zijn overgestapt na de Fritz!box vanwege problemen met de tv.
Voor de stabiliteit van de TV hoef je geen Fritzbox te nemen. Want deze is bij mij niet verbetert sinds de komst van de Fritz 5490. Wel is mijn WIFI stabieler en meer betrouwbaar.

@TagForce : Ik zie het antwoord dat de Ziggo Go app vanaf 1 juni bij het abonnement zit, gewoon staan hoor, in jouw link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:46:
[...]

Voor de stabiliteit van de TV hoef je geen Fritzbox te nemen. Want deze is bij mij niet verbetert sinds de komst van de Fritz 5490. Wel is mijn WIFI stabieler en meer betrouwbaar.
Ik heb geen tv enkel internet en telefonie van Tweak. Eigenlijk zou ik wel weg willen bij Ziggo voor mijn tv. Maar de glasvezelproviders leveren niet dezelfde zenders als Ziggo. Of ze zijn een stuk duurder doordat het in een extra zenderpakket zit.

Top dat is fijn dat je WIFI stabieler en betrouwbaarder is. Want dat loopt nu nog wel eens spaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TagForce
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:46:
[...]

@TagForce : Ik zie het antwoord dat de Ziggo Go app vanaf 1 juni bij het abonnement zit, gewoon staan hoor, in jouw link!
Ja, in de twitter reactie... In het nieuwsbericht waar de tweet van Sparql naar linkt staat het nu niet meer, en daar stond het expliciet wel in vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TagForce schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:58:
[...]

Ja, in de twitter reactie... In het nieuwsbericht waar de tweet van Sparql naar linkt staat het nu niet meer, en daar stond het expliciet wel in vermeld.
Ik sprak vandaag iemand van Tweak service afdeling en die vertelde dat de Ziggo Go App inderdaad voorlopig niet beschikbaar komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Laatst online: 23:31
Eergisteren is de monteur geweest en mij aangesloten op het Tweak netwerk.

Alleen kan ik nu op mobiel en vast internet bepaalde websites/apps niet benaderen of gebruiken. Het lijkt mij iets van een DNS probleem. Ik heb al geprobeerd om de Fritzbox 5490 te updaten, dit lukt online niet (avm.de is onbereikbaar bij mij) en niet via de bestanden op https://www.tweak.nl/firmware.html (ik krijg een error).

Iemand hier die een oplossing weet?

-edit- Inmiddels wel een firmware upgrade kunnen doen: Geen succes.

[ Voor 7% gewijzigd door DJKoster op 31-05-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
vul eens de google dns in je fritz en kijk of dit beter gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Heeft iemand hier de abox aan een HDMI 2.0 poort hangen ?

Gisteren m'n A/V receiver geupgrade en nu heb ik geen geluid meer via HDMI, alle andere apparaten werken wel maar de Abox geeft geen audio door. Zowel rechtstreeks aan de receiver als via 'passthrough' naar de TV. Via optisch werkt het wel.

Ik begin te vermoeden dat HDMI zo brak geïmplementeerd is op dat kastje dat ie issues heeft met forward-compatiblity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Dat die Abox brak is, is voor iedereen wel duidelijk denk ik... :-).

Ik meen me te herinneren in de begindagen van Sparql dat er door een aantal mensen hierzo problemen werden gemeld over de ARC channel van de HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hermanh schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:05:
Ik meen me te herinneren in de begindagen van Sparql dat er door een aantal mensen hierzo problemen werden gemeld over de ARC channel van de HDMI aansluiting.
Als je de CEC pin aangesloten laat werkt CEC en ARC niet meer. Daarvoor heb ik er al een adaptertje tussen zitten die pin 13 disconnect.

Het geluidsprobleem is echter nieuw en ik vroeg me af of er iemand is die het WEL werkend heeft op een HDMI 2.0a poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
  • Laatst online: 11-09 20:07
ben ik mijn tv kasje kwijt geraakt.
vraag ik hoe ik dat moet regelen,zegt hij dat mij dat 189 euro gaat kosten.
ben je daar al 7,8 of 9 jaar klant .
even opgezocht abox42 kost 39 euro in winkel.
moet ik dit nu normaal vinden.
iemand een idee wat ik kan doen voor ik hier opzeg??? ;w :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je bent je shift-toets ook kwijtgeraakt :+

Maar hoezo kwijt, verhuizing of zo?

[ Voor 54% gewijzigd door Raven op 01-06-2017 20:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
in huis al een jaar niet gebruikt 2 maanden lopen zoeken dus kwijt had er 4 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eljantie Als zo'n kastje 39 euro in de winkel kost dan zou ik er daar eentje kopen. Bespaar je 150 euro.

Of ben je ze alle 4 "kwijt"? Lijkt mij erg bijzonder. Maar dan 4 kopen (wellicht kun je korting krijgen) want nog steeds goedkoper dan de boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
nee 1 kwijt maar voel me aardig genaaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Mr-D. schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:09:
vul eens de google dns in je fritz en kijk of dit beter gaat
Nee, helaas..
Fabrieksreset gedaan, update gedaan en nog een andere dns geprobeerd..
Zowel draadloos als vast zijn dezelfde sites onbereikbaar. Morgenmiddag dan toch maar met Tweak bellen. :/

(Best wel irritant als je wel kunt Whatsappen, maar die leuke foto van je kat vervolgens niet kan versturen over Whatsapp 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
is idd wel apart ja
en als je de dns eens direct in je pc aanpast werkt het dan wel??
en waar heb je je dns aangepast kan nl op 2 plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
Nee, aanpassing in mijn pc werkt ook niet.
Ik heb hem onder Internet - Account Information - DNS Server gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
dat is op de juiste plek ja
vreemd geval toch maar ff tweak bellen en meteen aangeven wat je al gedaan hebt voordat hun zeggen wat je moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:45
eljantie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:13:
nee 1 kwijt maar voel me aardig genaaid
Dit gaat nergens meer over. Gewoon schandalig. Jezelf afzetten tegen de reuzen en dan dit gedrag vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eljantie

"genaaid"?

Hoezo, je hebt iets gehuurd onder de voorwaarde dat het product weer teruggegeven zal worden.Gewoon kwestie van nakomen afspraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:54:
@eljantie

"genaaid"?

Hoezo, je hebt iets gehuurd onder de voorwaarde dat het product weer teruggegeven zal worden.Gewoon kwestie van nakomen afspraken.
€189,- euro vragen voor een kastje wat €39,- moet kosten is toch echt wel schandalig. Daarnaast is er ook geen optie om dit kastje niet te nemen en zelf een kastje ertussen te schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kiest zelf vrijwillig voor een specifieke provider en dan moet je ook de voorwaarden opvolgen. En dan niet gaan mekkeren als je (vrijwillig) gehuurde spullen zoek maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:35:
[...]

Ik sprak vandaag iemand van Tweak service afdeling en die vertelde dat de Ziggo Go App inderdaad voorlopig niet beschikbaar komt!
https://twitter.com/_TagForce_/status/869810945475923969

Helaas dat klopt, dus.
Pagina: 1 ... 55 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.