Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag besloot de Zyxel weer eens lekker te gaan bokken. Geen enkele site van apple was nog te bereiken, voorgaande keren waren het andere website`s. Pwrcycle zorgde er voor dat de webinterface onwijs langzaam was en eigenlijk niets meer wilde laden. Nu was dit inmiddels de 5e of 6e keer, het enige redmiddel is dan een harde reset (factory settings). Toch maar eens klanten service gebeld, aangezien ik het idee heb dat de zyxel stervende is. Heb even door moeten zeuren maar heb een monteur voor volgende week woensdag in kunnen plannen, hopelijk kan die de zyxel vervangen en krijg ik geen fritz aangezien ik dan in de knoei kom met 4 vaste UTP verbindingen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23
ehh das alleen met een 7490 hoor bij de 5490 heb je er ook gewoon 4 tot je beschikking
5490
MetaFrame schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:32:
Vandaag besloot de Zyxel weer eens lekker te gaan bokken. Geen enkele site van apple was nog te bereiken, voorgaande keren waren het andere website`s. Pwrcycle zorgde er voor dat de webinterface onwijs langzaam was en eigenlijk niets meer wilde laden. Nu was dit inmiddels de 5e of 6e keer, het enige redmiddel is dan een harde reset (factory settings). Toch maar eens klanten service gebeld, aangezien ik het idee heb dat de zyxel stervende is. Heb even door moeten zeuren maar heb een monteur voor volgende week woensdag in kunnen plannen, hopelijk kan die de zyxel vervangen en krijg ik geen fritz aangezien ik dan in de knoei kom met 4 vaste UTP verbindingen.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mr-D. schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:11:
ehh das alleen met een 7490 hoor bij de 5490 heb je er ook gewoon 4 tot je beschikking
[afbeelding]
[...]
Das leuk, maar de fiber komt in de meterkast binnen. Mijn Zyxel staat in de woonkamer ;) Dat zou betekenen dat ik 4 UTP door de kruipruimte naar de woonkamer moet gaan trekken. Heb ik niet echt trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:15
MetaFrame schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:11:
[...]

Das leuk, maar de fiber komt in de meterkast binnen. Mijn Zyxel staat in de woonkamer ;) Dat zou betekenen dat ik 4 UTP door de kruipruimte naar de woonkamer moet gaan trekken. Heb ik niet echt trek in.
Fritz in de meterkast en een switch in de woonkamer. 1x UTP heb je blijkbaar al liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

scrappy.doo schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:17:
[...]
Fritz in de meterkast en een switch in de woonkamer. 1x UTP heb je blijkbaar al liggen.
En dus weer extra apparatuur aanschaffen, liever niet. Ben best tevreden met de zyxel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
Anderen met internet problemen in Almere (1318)? Krijg bericht van pubers zonder internet thuis...(iets vergelijkbaars als de dag des oordeels... )
Kan echter ook geen verbinding naar huis maken.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Oktopus schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:07:
Anderen met internet problemen in Almere (1318)? Krijg bericht van pubers zonder internet thuis...(iets vergelijkbaars als de dag des oordeels... )
Kan echter ook geen verbinding naar huis maken.
Hier in Almere (1338) gewoon internet kortom alle diensten werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
hier ook geen last (1338)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
Zojuist kwam alles weer online... schijnbaar dus een lokaal probleempje op de glasvezel...
Thanx voor het reageren :-)

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
MetaFrame schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:11:
[...]

Aha maar dat vertelde te verhaal niet
Maar je zou ook een glasvezel kunnen trekken naar je huiskamer dat is er maar een ipv 4 kabels
Maar snap je punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mr-D. schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:46:
[...]

Aha maar dat vertelde te verhaal niet
Maar je zou ook een glasvezel kunnen trekken naar je huiskamer dat is er maar een ipv 4 kabels
Maar snap je punt
Dat zou kunnen, maar dat kan ik dan weer niet :( En ik neem aan dat als de monteur dat moet doen dat weer flink aan de prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Dan word het idd de zyxel
Als hij werkt is er ook op de wifi na ook niks mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
MetaFrame schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:09:
[...]

Dat zou kunnen, maar dat kan ik dan weer niet :( En ik neem aan dat als de monteur dat moet doen dat weer flink aan de prijs is.
En dan te bedenken dat een simpel switchje zo weinig kost 😏 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Maar hij wil geen extra apparaat wat ook stroom gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:34
MetaFrame schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:13:
[...]

En dus weer extra apparatuur aanschaffen, liever niet. Ben best tevreden met de zyxel :)
Mocht je een Fritz krijgen dan wil ik wel ruilen, we wonen toch in dezelfde prachtige stad geloof ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat hebben jullie toch allemaal met die Fritzbox (afgezien van 5GHz wifi), Blijft gewoon een "domme" NAT doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb wat betreft de wifi maar weinig te klagen, het doet het hier prima. Zeker waar het voor gebruikt word, ga ik downloaden > UTP 1 gbit :)

Lig ik boven in bed en wil ik een filmpje downloaden of een serie> Nou met 11 Megabyte/s is dat ook rap gebeurd. Heb je nog lekker de tijd om even aan de vrouwe te friemelen :+
yorroy schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:46:
[...]

Mocht je een Fritz krijgen dan wil ik wel ruilen, we wonen toch in dezelfde prachtige stad geloof ik :+
Mocht tweak dat ok bevinden vind ik het prima Enschede?

[ Voor 31% gewijzigd door HaterFrame op 27-04-2017 02:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
Hans_18T schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:49:
Wat hebben jullie toch allemaal met die Fritzbox (afgezien van 5GHz wifi), Blijft gewoon een "domme" NAT doos?
gewoon goede voip met meerdere accounts en rules
Eigen dect centrale dus scheelde bij mij 2 units door het huis voicemail direct met mp3 in je mailbox of uit je huistelefoon
Dmv vpn kan je met je mobiel met je vaste nummer gebeld worden en bellen
Mooie guest account met je eigen persoonlijke inlogpagina (tekst en foto)
En bijna alles wat er gebeurd op het net werk kan je een email krijgen
Upnp aanzetten op ip nivo
Zit ook al nassoftware in enzz
Maar het meest belangrijke super stabiel
Geheugen nog nooit boven de 40% gezien volgens de grafieken en processor boven de 35%
Dit lukt de zyxel niet

Nou ehh dit dus zitten meer noviteiten in maar die gebruik ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap hem. V.w.b. stabiliteit heb ik trouwens ook met de Zyxel geen klachten.
Wel gebruik ik router achter router. De tweede router (Draytek2925) regelt de benodigde VPN en de "IP filtering". Mijn huidige setup stamt nog uit het "KPN tijdperk" (Tweak icm Experiabox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mr-D. schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:01:
[...]
gewoon goede voip met meerdere accounts en rules
Eigen dect centrale dus scheelde bij mij 2 units door het huis voicemail direct met mp3 in je mailbox of uit je huistelefoon
Dmv vpn kan je met je mobiel met je vaste nummer gebeld worden en bellen
Mooie guest account met je eigen persoonlijke inlogpagina (tekst en foto)
En bijna alles wat er gebeurd op het net werk kan je een email krijgen
Upnp aanzetten op ip nivo
Zit ook al nassoftware in enzz
Maar het meest belangrijke super stabiel
Geheugen nog nooit boven de 40% gezien volgens de grafieken en processor boven de 35%
Dit lukt de zyxel niet

Nou ehh dit dus zitten meer noviteiten in maar die gebruik ik niet
Het enige echt interessante is de VPN server achtige functionaliteit, als ik het goed lees kan ik een VPN verbinding met het modem opbouwen en via mijn eigen verbinding internetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K2nLggwCcy1BayfH0355j5DJ/thumb.jpg

Tweak is hier wel van de partij ik ook 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-D. schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:29:
Maar hij wil geen extra apparaat wat ook stroom gebruikt
Misschien de vaatwasser, wasmachine de deur uit doen? Want met de hand wassen en afwassen kan ook en is veeeel goedkoper,hahahahha! Hoeveel kw gebruikt een switchje ook weer, ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:46

RammY

Dát!

Dat ligt er toch echt aan wat voor een switch je hebt :)
Mijn ProCurve 2824 gebruik toch echt 100 watt ;)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
en dat voor 20 poorten die zou er bij mij als eerste uit gaan ;)
RammY schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:14:
Dat ligt er toch echt aan wat voor een switch je hebt :)
Mijn ProCurve 2824 gebruik toch echt 100 watt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 16:35
Ik ben er ook achter gekomen waarom de M12 sneller presteert dan de M15. De M15 heeft 1.620 DMIPS terwijl de M12 2.000 DMIPS heeft.

DMIPS en is score of uitslag van een benchmark. Hoe hoger de score, des te sneller de TV box. Het hele verhaal achter de test en de score kun je op Wikipedia lezen.

Voorbeelden van wat andere set top boxes scoren in deze benchmark: de populaire Amino A140 die door veel provider gebruikt wordt of in het verleden is gebruikt krijgt een score van 800 DMIPS. En de Kamai 5 set top box van Entone, die gebruikt wordt door Vodafone/T-Mobile, heeft een score van 1.700 DMIPS.

Ik heb hier eerder al gelezen dat de CPU in de M15 langzamer is dan die in de M12 en daar kunnen we nu van zeggen dat deze ongeveer 20% minder rekenkracht heeft.

Onvi glasvezel (1 Gbit/s) | Fan van FRITZ apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Mr-D. schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:47:
en dat voor 20 poorten die zou er bij mij als eerste uit gaan ;)

[...]
Jij gaat liever voor iets met 48 poorten ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02
wimpien schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:48:
Ik ben er ook achter gekomen waarom de M12 sneller presteert dan de M15. De M15 heeft 1.620 DMIPS terwijl de M12 2.000 DMIPS heeft.

DMIPS en is score of uitslag van een benchmark. Hoe hoger de score, des te sneller de TV box. Het hele verhaal achter de test en de score kun je op Wikipedia lezen.

Voorbeelden van wat andere set top boxes scoren in deze benchmark: de populaire Amino A140 die door veel provider gebruikt wordt of in het verleden is gebruikt krijgt een score van 800 DMIPS. En de Kamai 5 set top box van Entone, die gebruikt wordt door Vodafone/T-Mobile, heeft een score van 1.700 DMIPS.

Ik heb hier eerder al gelezen dat de CPU in de M15 langzamer is dan die in de M12 en daar kunnen we nu van zeggen dat deze ongeveer 20% minder rekenkracht heeft.
RAM geheugen was toch ook anders?

[ Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious? op 29-04-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Aaargh! schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:11:
[...]

Jij gaat liever voor iets met 48 poorten ?
Nee meer iets wat minder verbruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:31:
[...]

Misschien de vaatwasser, wasmachine de deur uit doen? Want met de hand wassen en afwassen kan ook en is veeeel goedkoper,hahahahha! Hoeveel kw gebruikt een switchje ook weer, ;)
Daar gaat het me dus niet om. Hoe minder apparatuur er tussen hoe minder werk ik er mee heb. Daarnaast ben ik de enige thuis die een beetje met elektronica overweg kan, dus dan is het wel fijn dat er maar 1 punt is waar het gezin aan hoeft te komen. Zeker ook omdat in op de meest debiele tijden werk en de 3e wereld oorlog thuis uitbreekt op het moment dat internet niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
WhySoSerious? schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:48:
[...]

RAM geheugen was toch ook anders?
Zowel de M12 evenals de M15 hebben 512MB RAM geheugen. De M12 heeft wel 1GB flash geheugen, dat is het dubbele van de M15: die maar 512MB heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:45:
[...]

Daar gaat het me dus niet om. Hoe minder apparatuur er tussen hoe minder werk ik er mee heb. Daarnaast ben ik de enige thuis die een beetje met elektronica overweg kan, dus dan is het wel fijn dat er maar 1 punt is waar het gezin aan hoeft te komen. Zeker ook omdat in op de meest debiele tijden werk en de 3e wereld oorlog thuis uitbreekt op het moment dat internet niet werkt.
Ik ken dat probleem, hier thuis is dat net zo. Dus ik heb de beschikking van de afstandbediening aan mijn vrouw en zoon gegeven. Voor de rest komen zij nergens aan en dat is ook niet nodig. Ik heb zelfs twee netgear switches tussen zitten. Eentje voor het internet deel en de andere voor specifiek de Sparql. En ik moet zeggen nooit problemen te hebben wat internet aangaat. De tv is een ander verhaal, maar die 10 seconden freeze overleven ze hier gelukkig wel.

De M12 werkte bij mij helemaal niet. Veel meer freeze als de M15 en waar ook een probleem was, is het opname pakket. Het vooruit spoelen doet de M15 bij mij wel en de M12 totaal niet. Maar mijn opnames zijn van prima kwaliteit en werkt probleemloos. Maar heb nu al een tijdje de M15 en ben tevreden wat zappen aangaat, Ziggo was daarin ook erg traag in het verleden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
Gisteren even bij een maatje van mij
Die heeft KPN we zaten samen een opgenomen film te kijken heeft tijdens de film 5 min op pauze gestaan en toen hij hem weer aanzette leek het op Sparql wat een haperingen zeg niet normaal box gereset toen deed de videorecorder het niet meer na 3 x gereset te hebben werkte hij weer maar had niet onthouden waar we gebleven waren

nee Sparql is zo slecht nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Mr-D. schreef op zondag 30 april 2017 @ 17:16:
nee Sparql is zo slecht nog niet :)
Ik blijf erbij: het gaat om TV kijken en dat anno 2017. Dat mag toch niet zo'n probleem zijn los van alle technische verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Sinds ik de M12 heb nog geen freezes gehad. De beker wedstrijd ging ook helemaal prima. Ik klop het nog wel af, maar het begin is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Je zou zeggen van niet.
Maar sinds het digitaal is geworden ervaren we helaas anders.
Had nl bij upc vanaf dag 1 digitale (gratis)televisie zo dat was slecht niet te kijken.
Tja ik heb af en toe een hikje bij een superieure beeldkwaliteit maar geen blokken zoals ik bij Ziggo en KPN wel zie tegen een mindere kwaliteit,maar Ziggo kan ik niet meer controleren omdat eigenlijk iedereen in mijn omgeving dit vaarwel heeft gezegd.
Maar het beeldkwaliteit van KPN nee geef mij dan maar Sparql.
Kwa veelzijdigheid ja dan wint KPN zeker dat werkt net even beter met meer opties dan Sparql.
scrappy.doo schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:57:
[...]

Ik blijf erbij: het gaat om TV kijken en dat anno 2017. Dat mag toch niet zo'n probleem zijn los van alle technische verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Het is zo jammer dat je niet zelf keuze hebt welke STB je aanschaft. Hier zou de EU nu iets aan moeten doen, dwing een open standaard af voor IPTV zodat er meerdere fabrikanten STB's kunnen aanbieden.

Nu moet je het doen met de STB die de provider uitkiest en die kiezen altijd voor de goedkoopste, nooit voor de beste.

Ik heb een klein fortuin aan A/V apparatuur staan, en dat wordt nu allemaal omlaag gehaald door dat trage, brakke kastje van Tweak.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:34
scrappy.doo schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:57:
[...]
Precies dit. Ik begrijp ook niet dat we nu nog steeds geen TV's hebben die out of the box een digitaal signaal kunnen ontvangen. Zijn en dan gewoon teveel standaarden?

Digitale TV van Ziggo icm met een CI module was echt perfect (zolang je een goed signaal had en goede bekabeling). Heerlijk zonder extra apparatuur tv kijken. Jammer dan Ziggo TV only relatief duur is voor wat ik er mee doe.

Vooralsnog super tevreden met Tweak icm Knippr op twee Apple TV's. Zelfs de vrouw is super tevreden, en dat zegt wat. Een gemiddelde maandlast van 40 euro all-in doet natuurlijk ook wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

yorroy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:48:
[...]
Vooralsnog super tevreden met Tweak icm Knippr op twee Apple TV's. Zelfs de vrouw is super tevreden, en dat zegt wat. Een gemiddelde maandlast van 40 euro all-in doet natuurlijk ook wel wat
Klinkt erg interessant. Ik mis alleen Fox Sports (GO). Ik zie ook niet wanneer Knippr die eventueel aan zou bieden. Ook geen mogelijkheid om die zonder provider los aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
mickjuh schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:36:
[...]

Klinkt erg interessant. Ik mis alleen Fox Sports (GO). Ik zie ook niet wanneer Knippr die eventueel aan zou bieden. Ook geen mogelijkheid om die zonder provider los aan te schaffen.
In die setup heb ik ook wel interesse. Mooi alles via 1 apparaat.

Vorig seizoen kon je GO nog via de website van Fox Sports bestellen. Dit seizoen kon dit alleen via contact met de helpdesk. Dat heb ik gedaan via email. Ik vond de prijs vrij hoog (bijna net zo duur als een abo via Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

meesje schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:45:
[...]

In die setup heb ik ook wel interesse. Mooi alles via 1 apparaat.

Vorig seizoen kon je GO nog via de website van Fox Sports bestellen. Dit seizoen kon dit alleen via contact met de helpdesk. Dat heb ik gedaan via email. Ik vond de prijs vrij hoog (bijna net zo duur als een abo via Ziggo).
Waar moet ik dan aan denken? Voor Fox Sports Eredivisie 18 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
mickjuh schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:53:
[...]

Waar moet ik dan aan denken? Voor Fox Sports Eredivisie 18 euro?
Ik dacht dat ze een prijs noemde van 180 euro voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Vanwege de prijsverhogen van KPN overweeg ik om over te stappen naar Tweak. Ik zit alleen nog wel met twee vragen:
- Sparql wie heeft er nog last van freezes? Ik weet niet of het in dank wordt afgenomen als ik een ander provider kies en de IPTV werkt niet naar behoren. Bij KPN nooit freezes.
- Kan ik bij de nieuwe Fritzbox meerdere VoIP acounts maken, zodat ik FreeVoipDeal kan gebruiken voor uitgaande telefonie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 21:46
Zenix schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:33:
- Sparql wie heeft er nog last van freezes? Ik weet niet of het in dank wordt afgenomen als ik een ander provider kies en de IPTV werkt niet naar behoren. Bij KPN nooit freezes.
Wij zitten nu 1 1/2 jaar bij tweak, en hebben in die tijd nooit freezes gehad.
Maar wij zitten niet op het tweak eigen netwerk. We zitten in een gebied waar tweak via kpn gaat.
Ik weet zo niet precies waar je het kpn en waar het tweak eigen spul gebruikt, maar daar zal je dus ook wel naar moeten kijken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:53
Zenix schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:33:
Vanwege de prijsverhogen van KPN overweeg ik om over te stappen naar Tweak. Ik zit alleen nog wel met twee vragen:
- Kan ik bij de nieuwe Fritzbox meerdere VoIP acounts maken, zodat ik FreeVoipDeal kan gebruiken voor uitgaande telefonie?
Wat Sparql betreft is het de laatste dagen voor mijn gevoel weer beter. Kan me niet meer herinneren wanneer ik de laatste keer mij gestoord heb aan (micro) freezes. Vorige week het interview met Willem-Alexander opgenomen en van het weekend teruggekeken. Geen stotters of freezes in de opname. Ook RTL4 nieuws om 19.30 uur heeft wel eens freezes gegeven in het verleden maar de laatste tijd loopt het vloeiend.

In de Fritzbox kun je meerdere VoIP accounts aanmaken. Ikzelf heb een Voipbuster account ingevoerd. Ik moet alleen nog uitvogelen hoe ik moet instellen dat uitgaande telefoontjes binnen Nederland via Tweak-VoIP gaan, terwijl uitgaande internationale telefoontjes altijd via Voipbuster verlopen. Dat goed instellen ben ik nog niet helemaal uit.

Misschien dat iemand hier de juiste instelling daarvoor kan aangeven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

jwbokx schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Wij zitten nu 1 1/2 jaar bij tweak, en hebben in die tijd nooit freezes gehad.
Maar wij zitten niet op het tweak eigen netwerk. We zitten in een gebied waar tweak via kpn gaat.
Ik weet zo niet precies waar je het kpn en waar het tweak eigen spul gebruikt, maar daar zal je dus ook wel naar moeten kijken denk ik.
Ik zit in Tweak zijn gebied. Goed om te horen dat het goed gaat met de freezes.
Haay schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:55:
[...]

Wat Sparql betreft is het de laatste dagen voor mijn gevoel weer beter. Kan me niet meer herinneren wanneer ik de laatste keer mij gestoord heb aan (micro) freezes. Vorige week het interview met Willem-Alexander opgenomen en van het weekend teruggekeken. Geen stotters of freezes in de opname. Ook RTL4 nieuws om 19.30 uur heeft wel eens freezes gegeven in het verleden maar de laatste tijd loopt het vloeiend.

In de Fritzbox kun je meerdere VoIP accounts aanmaken. Ikzelf heb een Voipbuster account ingevoerd. Ik moet alleen nog uitvogelen hoe ik moet instellen dat uitgaande telefoontjes binnen Nederland via Tweak-VoIP gaan, terwijl uitgaande internationale telefoontjes altijd via Voipbuster verlopen. Dat goed instellen ben ik nog niet helemaal uit.

Misschien dat iemand hier de juiste instelling daarvoor kan aangeven? :)
Met mijn oude Fritzbox kan ik bij telephony devices aangeven per apparaat(port) wat outgoing nummer moet zijn. Je moet anders met dialing rules gaan werken. Heb je geen freedays bij Voipbuster? Ik heb 120 dagen gratis bellen naast vast voor 11 euro bij FreeVoipDeal. Dat is altijd goedkoper dan via Tweak uitbellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 02-05-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Zenix schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:12:
Met mijn oude Fritzbox kan ik bij telephony devices aangeven per apparaat wat outgoing nummer moet zijn.
Ja, dat kan in deze Fritzbox ook. Dat is niet moeilijk. Maar ik wil niet dat ALLE telefoontjes, zowel lokaal, binnen Nederland als Internationaal, via Voipbuster gaan! Ik wil juist onderscheid dat alleen internationale telefoongesprekken via Voipbuster verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Haay schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:19:
[...]

Ja, dat kan in deze Fritzbox ook. Dat is niet moeilijk. Maar ik wil niet dat ALLE telefoontjes, zowel lokaal, binnen Nederland als Internationaal, via Voipbuster gaan! Ik wil juist onderscheid dat alleen internationale telefoongesprekken via Voipbuster verlopen.
Zie mijn edit. Maar waarom wil je dat als ik vragen mag, want is niet goedkoper. Je zou dan dialing rules moet maken met prefixen van bepaalde landen waar je naar toe belt.

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 02-05-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Zenix schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:20:
Zie mijn edit. Maar waarom wil je dat als ik vragen mag, want is niet goedkoper.
Goed punt. Heb er nog eens naar gekeken en zie dat Voipbuster nu gratis bellen binnen Nederland heeft. Dus geen reden waarom ik dat dan niet zo zal instellen dat alle gesprekken via Voipbuster verlopen. Ga dat vanavond meteen zo instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Haay schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Goed punt. Heb er nog eens naar gekeken en zie dat Voipbuster nu gratis bellen binnen Nederland heeft. Dus geen reden waarom ik dat dan niet zo zal instellen dat alle gesprekken via Voipbuster verlopen. Ga dat vanavond meteen zo instellen. :)
Wel opletten dat je dan freedays hebt, anders is het niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Zenix schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:12:

Ik zit in Tweak zijn gebied. Goed om te horen dat het goed gaat met de freezes.
Hoe zie je in welk gebied je zit? Op de Tweak website staat mijn woonplaats wel bij de 1000Mbit levergebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

mickjuh schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:56:
[...]

Hoe zie je in welk gebied je zit? Op de Tweak website staat mijn woonplaats wel bij de 1000Mbit levergebieden.
Dan zit je in Tweak gebied, anders krijg je geen Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
yorroy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:48:
[...]

Precies dit. Ik begrijp ook niet dat we nu nog steeds geen TV's hebben die out of the box een digitaal signaal kunnen ontvangen. Zijn en dan gewoon teveel standaarden?

Digitale TV van Ziggo icm met een CI module was echt perfect (zolang je een goed signaal had en goede bekabeling). Heerlijk zonder extra apparatuur tv kijken. Jammer dan Ziggo TV only relatief duur is voor wat ik er mee doe.

Ik ben zelf nu ook aan het testen met deze setup. Tot noch toe erg tevreden. Beeldkwaliteit is wel minder dan bij sparql, maar wij kijken dan ook amper live TV.
Mocht dit doorgaan, dan gaat de zyxel er ook uit en wordt deze weer vervangen door mijn "accesspoint" een Netgear Nighthawk r7000. Hopenlijk kan ik dan ook fatsoenlijk IPv6 aan de praat krijgen (firewall werkt niet op de Zyxel met IPv6).

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 21:46
Is er met sparql eigenlijk kwaliteitsverschil of je op tweak of kpn zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, er is een kwaliteitsverschil inderdaad. Maar dat zal voor de gemiddelde kijker niet heel zichtbaar zijn.
Zeker omdat je het niet naast elkaar kan vergelijken. De streams van Sparql worden zo van de Mediagateway in Hilversum doorgegeven. Ook met verschillende audiosporen. (als ze voor die zender beschikbaar zijn)
Een aantal HD streams tot zo'n 14 (komma nogwat) Mbps. :) En de rest is bijna per zender verschillend.

De KPN streams zijn 4 Mbps voor een SD zender en 8 Mbps voor een HD zender. En ik dacht
dat de 'HD glaszenders' van KPN niet doorgegeven werden. Maar dat laatste weet ik niet zeker.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

HD Glas krijg je gewoon als je glas hebt bij KPN en is ook zo'n 14Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik: "de 'HD glaszenders' van KPN." Logisch dat je die dan 'gewoon' bij KPN op glas krijgt. 8)
Maar de vraag is of je die bij andere aanbieders op glas ook krijgt met de 'KPN streams',
of dat ze dan alleen de streams van 4 en 8 Mbps doorgeven? Ik denk het laatste.

p.s.: Dan zou je wat Sparql in Gigabit gebied levert wel de 'HD glaszenders van Sparql' kunnen noemen. :)
Tenminste de zenders vanaf 10 tot zo'n 14 (komma nogwat) Mbps.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 01:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Klopt inderdaad. HD Glas is typisch iets van KPN. Toen ik in het begin glasvezel had was dat bij alle aanbieders standaard rond de 14Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies. Maar dat ze nu de zenders op 4 en 8 Mbps leveren is behoorlijk lame.
Dat is trouwens zo laag zodat de zenders op DSL waar ze eigenlijk voor bedoelt zijn ook nog goed draaien.
Maar zoiets ga je toch niet voor glasvezel gebruiken? ...Vind ik dan. :)
Maar goed, er zijn zat mensen die het verschil niet eens zouden zien.

Maar ik eerder heb geen nieuwe tv's gekocht om het dan door de aanbieder in 'Nauwelijks HD' te zien. 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Ik heb nu een gigaset N300a-IP staan. Heb nu alleen last van het eenzijdig/geenzijdig audio probleem. Wat zijn de instellingen die nodig zijn in de N300a en welke portforwards moet ik doen om het allemaal werkend te krijgen.

De N300a wil dus wel al registreren met de tweak sip server. Ook gaat de telefoon wel over.

[ Voor 17% gewijzigd door trinite_t op 02-05-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenix schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:45:
Klopt inderdaad. HD Glas is typisch iets van KPN.
Nee hoor. Vodafone (nu T-Mobile) neemt in KPN gebieden ook de hogere bandbreedte streams af (HD+ heet het intern). Zou Tweak ook gewoon kunnen doen, alhoewel ik dat niet weet.
Overigens zijn het dan nog meer zenders dan alleen die 10 die KPN zelf inzet. Stuk of 25 ongeveer.

Maar staar je niet blind op de Mbits van een stream. De gebruikte codec is minstens zo belangrijk. Het verschil tussen de 8 en de 13 Mbit streams van KPN is voor het menselijk oog maar heel klein.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Dat weet ik ook, maar dat bedoelde ik niet. Ik probeerde te zeggen dat HD Glas gewoon typisch KPN is. Terwijl bijvoorbeeld glashartmedia het 'gewoon' HD noemden. Het was voor mij en veel Tweakers een reden om in begin van de glasvezel de KPN vanwege bitrate te vermijden.

[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 02-05-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
trinite_t schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:01:
Ik heb nu een gigaset N300a-IP staan. Heb nu alleen last van het eenzijdig/geenzijdig audio probleem. Wat zijn de instellingen die nodig zijn in de N300a en welke portforwards moet ik doen om het allemaal werkend te krijgen.

De N300a wil dus wel al registreren met de tweak sip server. Ook gaat de telefoon wel over.
Ik heb het nu voor elkaar. Was vergeten STUN aan te zetten.

De settings voor anderen die hier naar zoeken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Authentication name: 31<tweaknr>
Authentication password: <voippassword>
Username: 31<tweaknr>
Displayname: 31<tweaknr>

Domain: tweakphone.nl
Proxy server address: sip.tweakphone.nl
Proxy server port: 5060

STUN enabled: Yes
STUN server port: 3478

Port forwards naar N300a:
code:
1
2
sip 5060-5076 UDP   
rtp 5004-5020 UDP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ok, vandaag monteur geweest. Bijzonder vriendelijke man. Modem omgewisseld voor een "nieuwe" zyxel, daar ben ik wel echt heel blij mee.

Waar ik dan minder blij mee ben is dat er wat tussen tweak en apple mis lijkt te gaan. Dit speelde al een tijdje en ik had gehoopt dat het opgelost zou zijn met het vervangen van het modem.
Elke keer als ik bij iTunes inlog en via mijn iTunes match library muziek wil luisteren krijg hij geen verbinding.
De monteur vond dit ook erg vreemd, ander modem getest en het probleem bleef. Ik heb hem laten zien dat het onder mac niet werkt, onder windows niet en ook op de telefoon niet. Vervolgens heeft de monteur iTunes op zijn laptop geïnstalleerd, ik ingelogd met mijn iTunes account en exact het zelfde probleem.
Software/hardware lijkt dus niet het probleem te zijn.

En nu komt het: ik maak verbinding met een vpn server in NL en maak via die verbinding verbinding met iTunes en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:05

knakworst

Get more sats!

MetaFrame schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:38:

En nu komt het: ik maak verbinding met een vpn server in NL en maak via die verbinding verbinding met iTunes en het werkt.
En als je een andere DNS server instelt, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

knakworst schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:41:
[...]

En als je een andere DNS server instelt, werkt het dan wel?
Nope, de google en opendns servers maken geen verschil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kunnen jullie eens proberen een tracert naar swscan.apple.com te doen?
Hier zie ik echt bizarre ping tijden voorbij komen en soms dus ook time-outs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
traceroute to p01-swscan.apple.com.akadns.net (17.146.232.12), 64 hops max, 72 byte packets
 1  zyxel.home (192.168.1.1)  1.044 ms  0.541 ms  0.560 ms
 2  82-197-195-1.dsl.cambrium.nl (82.197.195.1)  3.312 ms  3.105 ms  3.205 ms
 3  217.19.16.6 (217.19.16.6)  3.414 ms  3.306 ms  3.267 ms
 4  80.249.211.160 (80.249.211.160)  4.077 ms  4.034 ms  4.078 ms
 5  17.1.0.4 (17.1.0.4)  174.815 ms  174.724 ms  174.423 ms
 6  * * *
 7  17.0.88.107 (17.0.88.107)  171.305 ms  171.356 ms  171.288 ms
 8  17.0.131.71 (17.0.131.71)  177.151 ms  177.366 ms  177.205 ms
 9  17.148.254.49 (17.148.254.49)  172.600 ms  172.955 ms  172.890 ms
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *

En als jullie echt tof zijn deze ook nog: swdownload.apple.com
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
traceroute to p01-swdownload.apple.com.akadns.net (17.164.1.10), 64 hops max, 72 byte packets
 1  zyxel.home (192.168.1.1)  0.991 ms  0.462 ms  0.402 ms
 2  82-197-195-1.dsl.cambrium.nl (82.197.195.1)  3.378 ms  3.440 ms  3.360 ms
 3  217.19.16.6 (217.19.16.6)  3.585 ms  3.491 ms  13.139 ms
 4  80.249.211.183 (80.249.211.183)  4.258 ms  4.396 ms  4.116 ms
 5  17.1.0.16 (17.1.0.16)  97.606 ms  97.858 ms  99.818 ms
 6  17.1.0.15 (17.1.0.15)  97.308 ms  97.108 ms  97.391 ms
 7  17.0.88.81 (17.0.88.81)  97.321 ms  97.028 ms  97.257 ms
 8  17.168.2.149 (17.168.2.149)  97.572 ms  97.308 ms  97.346 ms
 9  * * *
10  * * *
11  * * *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Eerste

PING 17.146.232.12 (17.146.232.12): 56 data bytes
*
*
*
--- 17.146.232.12 ping statistics ---
3 packets transmitted, 0 packets received, 100,00% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 0,00/0,00/0,00/0,00 ms

Tweede

PING 17.146.232.9 (17.146.232.9): 56 data bytes
*
*
*
--- 17.146.232.9 ping statistics ---
3 packets transmitted, 0 packets received, 100,00% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 0,00/0,00/0,00/0,00 ms

Heb zelf geen appels, dus nooit opgevallen.

[ Voor 39% gewijzigd door GEi op 03-05-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ping werkt niet, een tracert zou mij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Tracert werkt niet, unable to resolve host.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
C:\Users\Hans>tracert p01-swscan.apple.com.akadns.net

Tracing route to p01-swscan.apple.com.akadns.net [17.146.232.12]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms 1 ms 192.168.175.1
2 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
3 3 ms 3 ms 2 ms 82-197-195-1.dsl.cambrium.nl [82.197.195.1]
4 8 ms 2 ms 2 ms 217.19.16.6
5 4 ms 3 ms 3 ms 80.249.211.183
6 183 ms 183 ms 183 ms 17.1.0.16
7 98 ms 96 ms 96 ms 17.1.0.15
8 183 ms 183 ms 183 ms 17.0.88.117
9 183 ms 183 ms 184 ms 17.0.131.77
10 168 ms 168 ms 168 ms 17.148.254.71
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.

Trace complete.

C:\Users\Hans>tracert p01-swdownload.apple.com.akadns.net

Tracing route to p01-swdownload.apple.com.akadns.net [17.164.1.10]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.175.1
2 2 ms 2 ms 1 ms 192.168.1.1
3 2 ms 2 ms 2 ms 82-197-195-1.dsl.cambrium.nl [82.197.195.1]
4 28 ms 10 ms 2 ms 217.19.16.6
5 3 ms 2 ms 2 ms 80.249.211.160
6 * * * Request timed out.
7 96 ms 95 ms 96 ms 17.1.0.3
8 96 ms 96 ms 96 ms 17.0.88.75
9 96 ms 96 ms 96 ms 17.168.2.161
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Thnx, welke verbinding heb je bij tweak? en waar zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Almere Waterwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tracert naar die 2 adressen gaat hier in Leeuwarden ook precies hetzelfde
als bij Hans_18T en jou MetaFrame. Ook ruwweg met dezelfde ping tijden...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah bedankt jongens, dan weet ik wel ff genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Meer mensen geen internet? Hier in koekange ligt internet down modem geeft aan dat de fiber connectie werkt maar krijg geen ip van tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
hjvg schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:29:
Meer mensen geen internet? Hier in koekange ligt internet down modem geeft aan dat de fiber connectie werkt maar krijg geen ip van tweak
Hier in Almere werkt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Mr-D. schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Hier in Almere werkt alles
Net contact gehad met tweak het lijkt er op dat ze mij om 1 of andere reden hebben omgepatcht op de centrale maar dat werkt dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

MetaFrame schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:13:
Ah bedankt jongens, dan weet ik wel ff genoeg :)
Ik heb net ook nog even stiekem getest voor je. Beide gaan bij mij tot 9 hops en krijg ik **'tjes. Na de 3e hop komt 't al op een kleine 90 ms uit.

Wees gerust: ik heb het net ook even op een zakelijke Ziggo verbinding getest en dan komt de traceroute niet verder dan de 3e hop.... :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm... blijft alsnog een raar een probleem. Ik ben benieuwd waar de 2e lijn mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
zo mijn internet doet het weer foutje in het systeem daardoor hadden ze mijn kabel veranderd in de centrale.

monteur zo sowieso vandaag al komen voor de tv problemen. het eerste wat hij vroeg welke kastje heeft u nu ik had m15 dan krijgt u een m12 die is veel beter kastje aangesloten en monteur is weer vertrokken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
MetaFrame schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:58:
Hmmm... blijft alsnog een raar een probleem. Ik ben benieuwd waar de 2e lijn mee komt.
Apple wil gewoon niet meer betalen voor high bandwidth/low latency verbindingen met hun servers bij akadns. >:)

Akamai (waar akadns onderdeel van is) is het grootste Content Delivery Network ter wereld. Bijna alle grote software providers hebben daar hun distributie servers hangen. Heb je antivirus van McAfee? Je Definition Updates komen van Akamai. Windows Update van Microsoft? Downloaden van de daadwerkelijke patches gaat via Akamai. Je distributie van Ubuntu updaten? Via Akamai... En zo kan ik nog even doorgaan.

De reden dat je *-jes ziet in de tracert is omdat je op een gegeven moment op machines uitkomt die geen ICMP antwoord geven. Dat is normaal. Om dezelfde reden kun je ook niet pingen (die server reageert niet op ICMP, of ICMP wordt al eerder gedropt).

Een tracert is niets anders dan 3 ping echo requests per host, gevolgd door een reverse DNS query, met een steeds hogere TTL (beginnend met 1 om de eerste hop te krijgen, dan 2 voor de volgende hop).

Alles wat je nu getest hebt hoeft dus helemaal geen probleem aan te geven.

Als je echt wil weten wat er fout gaat, dan zou je eens Wireshark kunnen installeren, en dan iTunes proberen. Dan kun je letterlijk zijn welk verkeer er heen gaat en weer terug komt.

Ik heb zelf geen Apple Match Abonnement, dus ik kan het niet voor je checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
hjvg schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:59:
zo mijn internet doet het weer foutje in het systeem daardoor hadden ze mijn kabel veranderd in de centrale.

monteur zo sowieso vandaag al komen voor de tv problemen. het eerste wat hij vroeg welke kastje heeft u nu ik had m15 dan krijgt u een m12 die is veel beter kastje aangesloten en monteur is weer vertrokken
Dan was hij wel heel snel weg, heeft hij niet even gecheckt?
Is het kastje wel merkbaar beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

TagForce schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:18:
[...]

Apple wil gewoon niet meer betalen voor high bandwidth/low latency verbindingen met hun servers bij akadns. >:)

Akamai (waar akadns onderdeel van is) is het grootste Content Delivery Network ter wereld. Bijna alle grote software providers hebben daar hun distributie servers hangen. Heb je antivirus van McAfee? Je Definition Updates komen van Akamai. Windows Update van Microsoft? Downloaden van de daadwerkelijke patches gaat via Akamai. Je distributie van Ubuntu updaten? Via Akamai... En zo kan ik nog even doorgaan.

De reden dat je *-jes ziet in de tracert is omdat je op een gegeven moment op machines uitkomt die geen ICMP antwoord geven. Dat is normaal. Om dezelfde reden kun je ook niet pingen (die server reageert niet op ICMP, of ICMP wordt al eerder gedropt).

Een tracert is niets anders dan 3 ping echo requests per host, gevolgd door een reverse DNS query, met een steeds hogere TTL (beginnend met 1 om de eerste hop te krijgen, dan 2 voor de volgende hop).

Alles wat je nu getest hebt hoeft dus helemaal geen probleem aan te geven.

Als je echt wil weten wat er fout gaat, dan zou je eens Wireshark kunnen installeren, en dan iTunes proberen. Dan kun je letterlijk zijn welk verkeer er heen gaat en weer terug komt.

Ik heb zelf geen Apple Match Abonnement, dus ik kan het niet voor je checken.
Goede tip, ga ik als ik thuis ben eens mee aan de slag! thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Arjantje72 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:21:
[...]

Dan was hij wel heel snel weg, heeft hij niet even gecheckt?
Is het kastje wel merkbaar beter?
nou ja gecheckt

na het aansluiten van de m12 even paar kanalen geswitchd en nog paar minuten wat gepraat maar dat was het dan ook. maar ja soms kun je wel een dag wachten voor je ziet als er problemen zijn he.

maar vond het wel opmerkelijk dat hij direct zei dat er een m12 moest komen te staan aangezien sommigen hier aangeven dat ze die niet kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ie de hele dag moeten blijven zitten dan? 8)

Ja opmerkelijk. Het heeft even geduurd, maar ze zijn er nu blijkbaar daar ook achter dat die m12 echt
beter is. Wel apart dat op andere adressen de m12 juist zelfs nog meer (en meteen) stoorde dan de m15.
Dus ik denk dat ie zolang het goed liep vast dacht dat het dan bij jou wel goed zal zijn. :)
Nu nog maar zien of dat ook echt zo is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:53:
Had ie de hele dag moeten blijven zitten dan? 8)

Ja opmerkelijk. Het heeft even geduurd, maar ze zijn er nu blijkbaar daar ook achter dat die m12 echt
beter is. Wel apart dat op andere adressen de m12 juist zelfs nog meer (en meteen) stoorde dan de m15.
Dus ik denk dat ie zolang het goed liep vast dacht dat het dan bij jou wel goed zal zijn. :)
Nu nog maar zien of dat ook echt zo is.
klopt ik zeg ook niet dat hij de heledag moest blijven.

ik ben ook benieuwd hoe de m12 het gaat doen. Hij gaf trouwens ook aan dat tweak druk bezig met een platform upgrade. die hopelijk de problemen gaat verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ook maar gein. :)

Een platform upgrade? Oowkeej? Ik ben benieuwd dan of dat de laatste problemen die er spelen
ook daadwerkelijk gaan oplossen. Ik hoop het voor iedereen die er nog wel problemen mee heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
Niet om negatief te klinken,
maar als ze dit nu eens melden aan de telefoon voordat ze de schuld bij ons netwerk neerleggen.
Heb je misschien ook nog wat meer begrip en geduld om daar op te wachten.
Hoe je eigen spullen te testen/resetten weten we nu wel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg
@Mr-D. klopt daar had ik het met de monteur ook nog over hij zei ook wel van ja de studenten die die op de helpdesk zitten proberen het eerst op de gebruiker af te schuiven. maar de monteurs weten echt wel dat het daar niet aan ligt.

hij had het er over dat ze intotaal bij 5 mensen het hele netwerk opnieuw hadden aangelegd in huis met cat6e kabel maar dat het bij die mensen nog steeds niet gefixd was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjvg schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:21:
[...]

klopt ik zeg ook niet dat hij de heledag moest blijven.

ik ben ook benieuwd hoe de m12 het gaat doen. Hij gaf trouwens ook aan dat tweak druk bezig met een platform upgrade. die hopelijk de problemen gaat verhelpen
Blijf het M12 verhaal opmerkelijk vinden. Nogmaals bij mij was direct het verschil te zien en met de M12 had ik direct vastlopers en het opname pakket begon direct te protesteren in bijzijn van de monteur. Hij heeft de M15 teruggezet en probleem direct weer verholpen. Ik moet zeggen de laatste twee dagen geen vastlopers ervaren, maar het blijft van dag tot dag verschillen. Maar ik heb wel 4 STB's, misschien is dat teveel van het goede. Maar platform update? Hoop dat ze dit eerst goed testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:42

vr6-only

Blub Blub

wimpien schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:48:

Als je een vergelijking maakt, doe het dan ook met recente en relevante producten. De huidige KPN ontvangers hebben beide 3.000 DMIPS en de nieuwe 4K ontvanger zelfs 10.000. Nou moet ik erbij zeggen dat ik geen verschil in snelheid merk tussen de reguliere en 4K ontvanger qua snelheid in zappen, gids bladeren etc. Wel is de afstandbediening flexibeler dankzij inzet van BT i.p.v. infrarood.

ABOX heeft ook moderne ontvangers die zeer capabel zijn qua performance. Dat Tweak ervoor kiest om de instap ontvangers uit te delen is jammer. Hier in Enschede kan ik ook Tweak krijgen, maar wil dan wel AiE en het brakke IPTV platform weerhoudt mij (2 vrienden hebben Tweak).

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 06-05-2017 10:00 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
vr6-only schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:58:
[...]

Als je een vergelijking maakt, doe het dan ook met recente en relevante producten. De huidige KPN ontvangers hebben beide 3.000 DMIPS en de nieuwe 4K ontvanger zelfs 10.000. Nou moet ik erbij zeggen dat ik geen verschil in snelheid merk tussen de reguliere en 4K ontvanger qua snelheid in zappen, gids bladeren etc. Wel is de afstandbediening flexibeler dankzij inzet van BT i.p.v. infrarood.

ABOX heeft ook moderne ontvangers die zeer capabel zijn qua performance. Dat Tweak ervoor kiest om de instap ontvangers uit te delen is jammer. Hier in Enschede kan ik ook Tweak krijgen, maar wil dan wel AiE en het brakke IPTV platform weerhoudt mij (2 vrienden hebben Tweak).
Ik heb expres KPN niet genoemd, want die hebben weet ik hoeveel boxen en ik had geen zin om die allemaal te noemen. Het ging met vooral om de M12 en de M15.

En ik heb het helemaal met je eens dat die A140 wel al heel oud is. 👴

Ik hoop inderdaad dat Tweak bij die "platform upgrade" kiest voor een sneller model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Voor wat betreft de platform upgrade, toen ik melde dat ik zo nu en dan ook wel eens problemen had met sparql wist de monteur te melden dat ze nog maar weinig met het huidige doen en zich heel hard aan het in zetten zijn voor iets nieuws. Dus het lijkt er op dat ze er wel druk mee bezig zijn, maar dan niet met het huidige platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Nou dan hoef ik dus ook niet meer te klagen :)
Nee mooi dat ze dit dan aan de kant zetten zolang we maar niet terug naar af gaan en wij weer de testers worden hoop dat het ze lukt want steun liever een lokaal bedrijf dan een grote jongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpien
Nou, zoiets als toen met "Sparql Quickzap 2.0" was wel een goede zet, toch? Software die voor 95+% af was laten testen door Tweakers die zich aanmelden.

Zo hadden ze de meeste kinderziektes er uit voordat het volledig uitgerold werd. Misschien dat ze zoiets ook weer voor de "platform upgrade" kunnen doen. Maar dit is misschien technisch niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Op die manier wel dat je een keuze had maar toen Sparql net uitkwam niet
wimpien schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:54:
Nou, zoiets als toen met "Sparql Quickzap 2.0" was wel een goede zet, toch? Software die voor 95+% af was laten testen door Tweakers die zich aanmelden.

Zo hadden ze de meeste kinderziektes er uit voordat het volledig uitgerold werd. Misschien dat ze zoiets ook weer voor de "platform upgrade" kunnen doen. Maar dit is misschien technisch niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:17:
[...]

Blijf het M12 verhaal opmerkelijk vinden. Nogmaals bij mij was direct het verschil te zien en met de M12 had ik direct vastlopers en het opname pakket begon direct te protesteren in bijzijn van de monteur. Hij heeft de M15 teruggezet en probleem direct weer verholpen. Ik moet zeggen de laatste twee dagen geen vastlopers ervaren, maar het blijft van dag tot dag verschillen. Maar ik heb wel 4 STB's, misschien is dat teveel van het goede. Maar platform update? Hoop dat ze dit eerst goed testen!
Tot nu toe nog geen happering gehad met de m12. Het lijkt er op dat de m15 hier het probleem was, wat ik trouwens niet had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
toch wel apart ja terwijl andere mensen (die wel ver in de minderheid zijn ) meer last hebben met de M12 tov de M15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 19:32
Hey mede tweak gebruikers.

Op dit moment heb ik een Zyxel modem als router in de normale configuratie met daarnaast mijn eigen RT-AC68U voor de wifi. Mijn overclockte RT-AC68U router (ja dat kan) doet al het verkeer een stuk sneller en efficienter dan de standaard Zyxel, maar ik wil de LAN poorten op de dan gebridgde Zyxel nog kunnen gebruiken voor mijn bekabelde Chromecast Ultra.

Weet iemand of dit mogelijk is? Een extra LAN kabel trekken vanaf de RT-AC68U is niet mogelijk.

Alvast bedankt voor jullie advies!
Pagina: 1 ... 54 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.