Ik zet mijn tv nooit zonder stroom, en heb ook geen freezes. Maar ik zit op de kpn streams. Niet op het tweak eigen net.
Zit binnenkort waarschijnlijk ook bij tweak, er wordt hier veel gesproken over de Fritzbox, schaffen jullie die allemaal zelf aan en waar zit precies de meerwaarde in?
Heb zelf de 1000Mbit op het oog, heb een iMac, TimeCapsule voor de Wifi en backups, Synology Nas en er wordt vaak gebruik gemaakt van Plex, we willen verder geen TV of telefonie.
Heb zelf de 1000Mbit op het oog, heb een iMac, TimeCapsule voor de Wifi en backups, Synology Nas en er wordt vaak gebruik gemaakt van Plex, we willen verder geen TV of telefonie.
[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 04-04-2017 21:17 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Fritzbox is voor de nieuwe klanten.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Nou, die hoef je niet zelf aan te schaffen.Destianto schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:16:
Zit binnenkort waarschijnlijk ook bij tweak, er wordt hier veel gesproken over de Fritzbox, schaffen jullie die allemaal zelf aan en waar zit precies de meerwaarde in? ...
die zelf een glasvezelaansluiting heeft. Staat hier meteen bovenaan:
https://www.tweak.nl/glasvezel/apparatuur.html
Maar ook een aantal andere Fritzboxen zonder rechtstreekse glasvezelaansluiting zijn werkend te krijgen op een Tweak glasvezel verbinding. Mensen die een andere gebruiken zullen misschien meestal mensen zijn die eerder nog een Zyxel router kregen in plaats van de Fritzbox.
En bestaande klanten die nu een Fritzbox van Tweak willen als ze al een Zyxel hebben
moeten meen ik eenmalig € 75,- betalen om dat om te ruilen....
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 01:14 ]
deze is veel stabieler dan de Zyxel en kan je ook beter naar je eigen hand zetten en meer optie qua voipDestianto schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:16:
Zit binnenkort waarschijnlijk ook bij tweak, er wordt hier veel gesproken over de Fritzbox, schaffen jullie die allemaal zelf aan en waar zit precies de meerwaarde in?
wifi is beter enzzz.
als jouw timecapsule vlan ondersteund dan zou je die ook kunnen gebruiken
voordeel van deze fritz is ook dat de glasvezel direct hierin gaat
Nog nooit gehoord van vlan, volgens mij zit het ook niet op een timecapsule, iemand ervaring?Mr-D. schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:40:
[...]
als jouw timecapsule vlan ondersteund dan zou je die ook kunnen gebruiken
Dit is wel nadelig dan, ik was namelijk voornemens om de fritzbox in de meterkast te zetten, maar als die ook het draadloze netwerk moet verzorgen dan is dat niet echt de beste plaats bij een nieuwbouwwoning.
Nee, de AirPort / Time Capsule ondersteunt geen vlans.Destianto schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:05:
[...]
Nog nooit gehoord van vlan, volgens mij zit het ook niet op een timecapsule, iemand ervaring?
Je kan natuurlijk de Time Capsule gebruiken als accesspoint zonder de routerfunctie hiervan te gebruiken. Eventueel kan je ook de accesspoint van de fritzbox uitschakelen.Dit is wel nadelig dan, ik was namelijk voornemens om de fritzbox in de meterkast te zetten, maar als die ook het draadloze netwerk moet verzorgen dan is dat niet echt de beste plaats bij een nieuwbouwwoning.
Of configureer beide accesspoints met dezelfde instellingen (natuurlijk wel met een niet-overlappend kanaal) voor een groter bereik
[ Voor 22% gewijzigd door Zr40 op 04-04-2017 23:09 ]
nou zit wel vlan in hoor alleen kunnen we er niets mee (guestwifi)
maar ik zou het eerst maar eens proberen met die fritz en daarna kan je altijd nog de timecapsule als accespoint in zetten
maar ik zou het eerst maar eens proberen met die fritz en daarna kan je altijd nog de timecapsule als accespoint in zetten
Sparql website niet bereikbaar, meer mensen last van?
Is weer in de lucht....
Is weer in de lucht....
[ Voor 24% gewijzigd door Jan Driebeen op 05-04-2017 20:50 . Reden: probleem opgelost ]
503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.
werkt weer
No server is available to handle this request.
werkt weer
[ Voor 11% gewijzigd door Hans_18T op 05-04-2017 21:04 ]
In Deventer is TV kijken haast onmogelijk, hapert als een gek.
Verwijderd
Ook als je de router en/ of de Sparql box eens opnieuw opstart?
Is alweer een paar uur geleden geplaatst natuurlijk. Maar hier in Leeuwarden
is niks aan de hand. Tv doet het gewoon goed hierzo.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 17:19 ]
Beste combo is nog steeds dan Tweak glas samen met Ziggo Horizon, iets duurder maar geen irritaties.
Best of both worlds.
edit: 65 euro per maand is Tweak glas + Ziggo TV grootste pakket met alles erop en eraan.
Best of both worlds.
edit: 65 euro per maand is Tweak glas + Ziggo TV grootste pakket met alles erop en eraan.
[ Voor 27% gewijzigd door Sm0k3r op 07-04-2017 19:34 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Hier in Leeuwarden gaat het weer niet zo best, wij hebben laatst nieuw Tv-kastje gekregen leek alles opgelost te zijn maar nu toch echt af en toe beeld wat blijft hangen of geluid wat wegvalt, internet 0 problemen mee ook lekker snel.Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:17:
Ook als je de router en/ of de Sparql box eens opnieuw opstart?
Ach tv heb ik toch niet zo'n last van maar de vrouw wel he haha. Maar weet dat ze ermee bezig zijn dus even afwachten
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Zowel ik als m'n vriendin kijken best veel TV. En het is gewoon sch**** irritant! Constant die freezes waardoor je gewoon 15 seconden van je programma mist. En die tijdsduur verkorten is er ook niet bij, want de box reageert ondertussen ook nergens op.
Ik weet in ieder geval wel dat, mocht onze TV t.z.t. aan vervanging toe zijn en er een moderner exemplaar met lokale timeshift buffer en CI+ komen, wij voor de TV weer naar Ziggo gaan!
Leuk dat 'ze ermee bezig zijn' maar dat zijn ze nou inmiddels al jaren. Voor een dienst waar je nog voor moet betalen ook is er op een gegeven moment een grens aan hoe lang je betatester wil zijn.....
Ik weet in ieder geval wel dat, mocht onze TV t.z.t. aan vervanging toe zijn en er een moderner exemplaar met lokale timeshift buffer en CI+ komen, wij voor de TV weer naar Ziggo gaan!
Leuk dat 'ze ermee bezig zijn' maar dat zijn ze nou inmiddels al jaren. Voor een dienst waar je nog voor moet betalen ook is er op een gegeven moment een grens aan hoe lang je betatester wil zijn.....
[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 11-04-2017 09:27 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Abonnement intussen opgezegd, ga weer naar KPN. TV gisteravond weer hopeloosjgvliet schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:40:
In Deventer is TV kijken haast onmogelijk, hapert als een gek.
Hm.. Ik wil vanavond usenet weer eens aanslingeren, echter komt er niks meer binnen via Tweak news.
Ik krijg simpelweg unable to connect to news.tweak.nl:119 en op poort 563.
Ik maak gebruik van de nieuwsgroepen die bij het abo in zitten. Iemand anders ook last van?
Ik maak gebruik van de nieuwsgroepen die bij het abo in zitten. Iemand anders ook last van?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hier in Enschede geen issues.
Quad schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:54:
Hm.. Ik wil vanavond usenet weer eens aanslingeren, echter komt er niks meer binnen via Tweak news.
hier in Almere ook niet
Het is nu wel zonder username en wachtwoord. Hier in Leeuwarden ook nog steeds freezes met Sparql, net nog een freeze gehad rond 22:27 bij Veronica.Quad schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:54:
[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 12-04-2017 22:37 ]
Sparql blijft inderdaad irritant met die freezes van 10 sec. vaak ligt het ook aan een uitzending want als ik een uitzending opneem ben ik soms ook een stuk kwijt.
Maar 90% is het de box die het veroorzaakt want dan loopt mijn opname tijdens het afspelen even vast maar gaat op dezelfde plek weer verder. Wanneer is men van plan er iets aan te doen gezien dit al jaren speeld en de app ook al zins 2014 niet geupdate word. Trap die spqarql er lekker uit of los het nu eens op want dit gaat klanten kosten.
Maar 90% is het de box die het veroorzaakt want dan loopt mijn opname tijdens het afspelen even vast maar gaat op dezelfde plek weer verder. Wanneer is men van plan er iets aan te doen gezien dit al jaren speeld en de app ook al zins 2014 niet geupdate word. Trap die spqarql er lekker uit of los het nu eens op want dit gaat klanten kosten.
Er zijn ook al tests uitgevoerd met een HTPC en de open stream van NPO1. Die hapert ook. De box is ruk, maar 90% ook dat het probleem buitenshuis gezocht moet worden.dj_nomercy schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:29:
Sparql blijft inderdaad irritant met die freezes van 10 sec. vaak ligt het ook aan een uitzending want als ik een uitzending opneem ben ik soms ook een stuk kwijt.
Inmiddels de Zyxel gereset, vervolgens deed usenet weer naar behoren. Zat 'm vast daarin.WhySoSerious? schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:34:
[...]
Het is nu wel zonder username en wachtwoord. Hier in Leeuwarden ook nog steeds freezes met Sparql, net nog een freeze gehad rond 22:27 bij Veronica.
⏩ PVOutput☀️
Quad schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:42:
[...]
Inmiddels de Zyxel gereset, vervolgens deed usenet weer naar behoren. Zat 'm vast daarin.
Sorry kon het niet laten
Uit en aan deed 't 'm niet.Mr-D. schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:10:
[...]
voortaan eerst ff je handtekening bekijken
![]()
Sorry kon het niet laten
⏩ PVOutput☀️
Heeft iemand hier toevallig de abox werkend met een LG Magic Remote ? Of weet iemand de verschillende merken/namen waaronder de abox verkocht wordt ?
In het lijstje op mijn TV komt abox42 niet voor maar deze STB's worden natuurlijk rebranded gebruikt door ISP's. De vraag is alleen onder welke namen allemaal en staat een hiervan in het lijstje op mijn LG.
In het lijstje op mijn TV komt abox42 niet voor maar deze STB's worden natuurlijk rebranded gebruikt door ISP's. De vraag is alleen onder welke namen allemaal en staat een hiervan in het lijstje op mijn LG.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
Heeft die LG Magic Remote geen 'zelfleer functie' of zoiets? Of kun je handmatig knoppen 'overzetten'?Aaargh! schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:32:
Heeft iemand hier toevallig de abox werkend met een LG Magic Remote ? ...
Kost even wat tijd om alle knoppen in te leren, maar dat is toch maar eenmalig.
Zelfs al staat ie helemaal niet in de lijst dan moet het op die manier dacht ik nog wel kunnen.
Tenminste, als ie zo'n functie heeft. Maar dat zal toch wel?
Enne rebranded door de ISP dat gebeurd misschien ook wel. Maar dan zou je 'm onder Sparql
moeten kunnen vinden. Welke ISP's dat ding verder gebruiken zou ik niet weten.
Maar het lijkt me ook sterk dat alle ISP rebrands er wel in zouden staan en Abox42 niet.
Wel apart dat ABOX42 er niet in staat. Want dat is wel de originele fabrikant.
Niet een beroerde lijst dat ie onder de M staat of zo? Typenummer M12 Abox42 of M15 Abox42 bijvoorbeeld.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2017 22:24 ]
Volgens mij is Abox42 wel de originele fabrikant (OEM, zie ook www.abox42.de ).Aaargh! schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:32:
Heeft iemand hier toevallig de abox werkend met een LG Magic Remote ? Of weet iemand de verschillende merken/namen waaronder de abox verkocht wordt ?
"Sparql" wat op de box bin ons staat is juist de re-branding. Maar ik kan me niet voorstellen dat Abox42 niet in de DB staat maar een andere ISP die het ding toevallig gebruikt wel.....
Als de Abox42 niet in de DB van je LG staat, dan rest je (ben ik bang) niet veel meer dan de IR-commando's allemaal afzonderlijk inleren als dat kan.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb de klantenservice gemaild over de haperingen en die zeggen dat het sinds kort veel beter is geworden en dit nauwelijks meer voorkomt. Is dit ook jullie ervaring ? Ik wil vanwege de ontknoping in de eredivisie weer televisie en twijfel nu tussen Tweak waar ik internet heb en ziggo.
In mijn geval klopt het wat de klantenservice zegt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik slechts nu en dan "seconden hickups" had.
Verwijderd
Ook ik heb geen problemen meer met de haperingen.
Hier is alles al een tijdje erg stabiel. (Almere)
Hier is alles al een tijdje erg stabiel. (Almere)
Ik heb ook geen last meer.
En ook ik heb nooit geen lange freezes gehad.
Dat had ik alleen toen ze net begonnen met Sparql.
En ook ik heb nooit geen lange freezes gehad.
Dat had ik alleen toen ze net begonnen met Sparql.
Ook hier in Leeuwarden helemaal stabiel met Sparql, al sinds installatie zo geweest.
Hier niet in Leeuwarden. Welke Sparql box heb je?aprilson schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:56:
Ook hier in Leeuwarden helemaal stabiel met Sparql, al sinds installatie zo geweest.
Meer mensen problemen met usernet? Krijg geen verbinding nu.
Verwijderd
Ik woon Almere-Buiten/regenboogbuurt en kan niet zeggen dat er verbetering is in het haperingen en freeze verhaal. Vooral aan het begin van de avond heb ik deze regelmatig. Daarna wordt het wel wat minder. Ik kan dus niet meegaan wat de klantservice beweert en ik heb daar regelmatig melding van gemaakt. Maar zo als met alles, je wend er vanzelf aan.
Ik heb de M12 box, direct verbonden met de Fritz.WhySoSerious? schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:31:
[...]
Hier niet in Leeuwarden. Welke Sparql box heb je?
Meer mensen problemen met usernet? Krijg geen verbinding nu.
Hier in Almere Stad ( 1325 ) is het absoluut niet beter geworden. Het is iedere avond, vooral in het begin van de avond, meerdere keren bal. Vanavond tijdens Boer zoekt Vrouw zelfs 3 keer. Freezes van 10-15 sec waarin de box ook totaal vast zit. En nee, reboot van Fritz of m15 helpen niets.el flaco schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:02:
Ik heb de klantenservice gemaild over de haperingen en die zeggen dat het sinds kort veel beter is geworden en dit nauwelijks meer voorkomt. Is dit ook jullie ervaring ? Ik wil vanwege de ontknoping in de eredivisie weer televisie en twijfel nu tussen Tweak waar ik internet heb en ziggo.
En half uurtje terug viel trouwens het beeld even helemaal weg met alleen 3 puntjes bovenin het beeld....
Idem hier ook Leeuwarden (Techum, 1000/1000 op tweak-spullen), vanaf de start geen tot weining problemen (even los van spontane reboots om de maand en 9 v 10 keer niet werkende pauze-opname). Heb een M12 achter de Zyxel - via automatische firmare-update nu versie 1.00(AAKL.14)C0. Kan me nog hikje af toe herrineren voor dat ik ben overgaan naar 1Gbit in juli vorig jaar.. Ik laat de M12 nooit in slaapstand staan, gaat helemaal uit.aprilson schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:56:
Verwijderd
Nou het is bij mij (Leeuwarden Vogelbuurt) over het algemeen gewoon oké. Ik heb de tv ookeymey schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:19:
...En half uurtje terug viel trouwens het beeld even helemaal weg met alleen 3 puntjes bovenin het beeld....
veel aan staan en het is al een tijd opvallend goed. Alleen vanavond heb ik ook een keer gehad
dat ie even wegviel en 3 puntjes boven in beeld en daarna weer verder ging.
En een tijdje terug dat ie zich blijkbaar 'verslikte' in de stream van Discovery Science. Die bleef ineens
stilstaan. En toen bleef ie als je daar naar toe zapte zwart met een draaiend cirkeltje in beeld.
En dat had ie op verschillende zenders terwijl anderen het gewoon deden. Maar door de Sparql box
eenmalig even in de diepe stand-by te zetten en daarna weer aan was dat weer opgelost.
Ik dacht er pas na een paar uur aan om dat te doen, want ik zat later toch Youtube video's te kijken.
Maar verder is het dus prima. Niks geen haperingen of wat ook meer.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2017 00:07 ]
Had ik ook volgens mij ook om 21:45, zwartbeeld 3 puntjes en daana een herstart, zat TVShow te kijken op NPO1.Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:32:
[...]
Nou het is bij mij over het algemeen gewoon goed. Ik heb de tv ook veel aan staan
en het is al en tijd opvallend goed. Alleen vanavond heb ik ook een keer gehad
dat ie even wegviel en 3 puntjes boven in beeld en daarna weer verder ging.
de freeze`s zijn bij mij de laatste tijd een stuk minder. gisteravond wel net als @eymey wat last bioj boer zoekt vrouw maar durf niet 100% te zeggen als het een freeze was of het zelfde als bij rtl7
gisteravond op rtl7 weer wat nieuws mee gemaakt. het geluid bleef nu wel gewoon door lopen en het beeld deed wat raar stond even stil maar leek daarna wat versneld af te spelen tot alles weer gelijk was (of misschien sprong het beeld wel stukjes kon het er niet heel goed uit maken waren ook maar hele korte periodes maar wel meerdere keren. dit had ik nog nooit eerder gehad had altijd volledige freezes geluid + beeld
gisteravond op rtl7 weer wat nieuws mee gemaakt. het geluid bleef nu wel gewoon door lopen en het beeld deed wat raar stond even stil maar leek daarna wat versneld af te spelen tot alles weer gelijk was (of misschien sprong het beeld wel stukjes kon het er niet heel goed uit maken waren ook maar hele korte periodes maar wel meerdere keren. dit had ik nog nooit eerder gehad had altijd volledige freezes geluid + beeld
gisterenavond toch ook wel div freezes gehad ook op beide boxen
denk gaat ff oldskool Eddy kijken op veronica maar heb hem maar uitgezet
denk gaat ff oldskool Eddy kijken op veronica maar heb hem maar uitgezet
aprilson schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:04:
[...]
Ik heb de M12 box, direct verbonden met de Fritz.
Ik zal Tweak even vragen of ze nog zo'n m12 box hebben liggen, misschien helpt dat.70one schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:29:
[...]
Idem hier ook Leeuwarden (Techum, 1000/1000 op tweak-spullen), vanaf de start geen tot weining problemen (even los van spontane reboots om de maand en 9 v 10 keer niet werkende pauze-opname). Heb een M12 achter de Zyxel - via automatische firmare-update nu versie 1.00(AAKL.14)C0. Kan me nog hikje af toe herrineren voor dat ik ben overgaan naar 1Gbit in juli vorig jaar.. Ik laat de M12 nooit in slaapstand staan, gaat helemaal uit.
[ Voor 52% gewijzigd door WhySoSerious? op 17-04-2017 13:39 ]
Heb hier met radio luisteren nog regelmatig spontane herstarts. Is dan ook warm.
Ook het wisselen naar TV gaat meermalen niet soepel. Verder wel oké.
Ook het wisselen naar TV gaat meermalen niet soepel. Verder wel oké.
Zaterdag melde ik dat ik geen last meer had van freezes.
Had ik het maar af geklopt.
Zondagavond en vanavond met enige regelmaat last van freezes. (Almere Danswijk)
Beeld staat een seconde stil om daarna weer verder te gaan.
Dit toch wel enkele keren per uur.
Waarschijnlijk een probleempje bij sparql?
Had ik het maar af geklopt.
Zondagavond en vanavond met enige regelmaat last van freezes. (Almere Danswijk)
Beeld staat een seconde stil om daarna weer verder te gaan.
Dit toch wel enkele keren per uur.
Waarschijnlijk een probleempje bij sparql?
Als het maar een seconde is mag je nog blij zijn. Hier is het zeker 10-15 seconden....
Inmiddels op mijn verzoek een M12 (terug-)gekregen.
Voorheen (voor eind december vorig jaar) vrijwel geen freezes gehad met die box.
Met die M15 is het een drama, vooral omdat de freezes minimaal 10 sec (soms 15 sec) duren
!
Met de M12 heb ik af en toe een korte onderbreking, voornamelijk als ik een al lopend programma van het begin af wil gaan bekijken (procedure: opnemen -> naar opnames gaan, en van daaruit kijken, werkt prima!).
De af en toe optredende korte onderbrekingen zijn wel hinderlijk, maar duren zeer kort, je mist dus niets van het programma.
Tevens reageert de M12 veel sneller, ben blij dat die M15 de deur uit is
.
Film1 gaat nu ook goed, sinds je ook 'on-demand' kan kijken (Locatie: Almere-Stad).
Voorheen (voor eind december vorig jaar) vrijwel geen freezes gehad met die box.
Met die M15 is het een drama, vooral omdat de freezes minimaal 10 sec (soms 15 sec) duren
Met de M12 heb ik af en toe een korte onderbreking, voornamelijk als ik een al lopend programma van het begin af wil gaan bekijken (procedure: opnemen -> naar opnames gaan, en van daaruit kijken, werkt prima!).
De af en toe optredende korte onderbrekingen zijn wel hinderlijk, maar duren zeer kort, je mist dus niets van het programma.
Tevens reageert de M12 veel sneller, ben blij dat die M15 de deur uit is
Film1 gaat nu ook goed, sinds je ook 'on-demand' kan kijken (Locatie: Almere-Stad).
Mooi om te horen. Ik heb het ook gevraagd maar nog geen antwoord. Ik hoop wel dat de M15 afstandsbediening werkt met de M12 box want die vind ik wel prettiger door de grote toetsen.Tabdroid schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:30:
Met die M15 is het een drama, vooral omdat de freezes minimaal 10 sec (soms 15 sec) duren!
Tevens reageert de M12 veel sneller, ben blij dat die M15 de deur uit is![]()
.
Mijn M12 is behoorlijk brak (loopt continue vast bij het opstarten, crashed als je ook maar scheel naar de HDMI connector kijkt, etc.). RMA aangevraagd bij Tweak, eens zien wat we terug krijgen..
Wat ik vooral erg jammer vind is dat je niet zelf een STB kan kiezen en je het moet doen met het ultra-low-budget prul wat Tweak uitkiest. Als je ziet hoe goedkoop die M12 aanvoelt, hoe gammel de connectoren zijn, etc. dan weet je dat de STB niets mocht kosten. Zou me verbazen als die dingen meer dan €10 inkoop zijn.
Als je dan kosten noch moeite gespaard hebt om een knappe thuisbios installatie neer te zetten met alleen maar high-end apparatuur dan is het wat jammer dat je er niet ook een fatsoenlijke STB bij kan zetten. Zou leuk zijn als Tweak je voor een meerprijs een high-end STB zou verkopen, wil daar best een paar honderd euro voor neertellen als het iets is wat snel en stabiel werkt en een goede bouwkwaliteit heeft.
Wat ik vooral erg jammer vind is dat je niet zelf een STB kan kiezen en je het moet doen met het ultra-low-budget prul wat Tweak uitkiest. Als je ziet hoe goedkoop die M12 aanvoelt, hoe gammel de connectoren zijn, etc. dan weet je dat de STB niets mocht kosten. Zou me verbazen als die dingen meer dan €10 inkoop zijn.
Als je dan kosten noch moeite gespaard hebt om een knappe thuisbios installatie neer te zetten met alleen maar high-end apparatuur dan is het wat jammer dat je er niet ook een fatsoenlijke STB bij kan zetten. Zou leuk zijn als Tweak je voor een meerprijs een high-end STB zou verkopen, wil daar best een paar honderd euro voor neertellen als het iets is wat snel en stabiel werkt en een goede bouwkwaliteit heeft.
Nou zo aardig zijn ze niet tegen mij.Tabdroid schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:30:
Met die M15 is het een drama, vooral omdat de freezes minimaal 10 sec (soms 15 sec) duren!
Tevens reageert de M12 veel sneller, ben blij dat die M15 de deur uit is![]()
.
En dan komen ze ook nog met zo'n standaard antwoord, wat de haperingen echt niet gaat verhelpen.Helaas kunnen wij niet zomaar de sparql box voor u vervangen.
Graag wil ik u verzoeken om de Sparql box een harde reset te geven. Dit kunt u op de volgende manier doen:
1. Koppel het stroom kabeltje los van de achterkant van de Sparql ontvanger.
2. Wanneer de Sparql Box 30 seconden uit is kunt u het aan/uit knopje ingedrukt houden op de Sparql ontvanger. Terwijl u dit knopje ingedrukt houdt kunt u de Sparql Box weer aansluiten op het stroom. Houdt deze knop ingedrukt totdat u het welkomstscherm te zien krijgt (+/- een minuut).
3. Vanaf daar wijst het zichzelf. Abonnementsgegevens hoeven niet meer ingevoerd te worden.
Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.
Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,

Ik heb er ook maar weer eens een mail aan gewaagd. Bij mij zullen ze dan ook wel wee rmet dat standaard antwoord komen

Zal, tegen beter weten in, iig die hard reset procedure dan ook maar eens proberen te volgen.

Zal, tegen beter weten in, iig die hard reset procedure dan ook maar eens proberen te volgen.
Vanwege het voetbal toch tv besteld bij tweak, ben benieuwd hoe het bevalt en je zit er maar een maand aan vast mochten er haperingen zijn. Super dat ze het extreem snel leveren.
Ik heb momenteel T-Mobile Thuis en mag het abonnement kosteloos opzeggen omdat men de problemen met de Entone mediabox niet opgelost krijgt. Haperend beeld, Opname disk vol terwijl er maar 3 programma's op staan etc.etc. Daarvoor Horizonbox met hapering en traagheid klachten.
Nu dacht ik dus, dan maar kijken of Tweak wel goed werkt. En dan met name de TV Box. Maar na wat reactie te hebben gelezen word ik van Sparql ook niet vrolijk.....
Nu dacht ik dus, dan maar kijken of Tweak wel goed werkt. En dan met name de TV Box. Maar na wat reactie te hebben gelezen word ik van Sparql ook niet vrolijk.....

I'm not bothered by those who think they are right.
Verwijderd
Nou lees je hier meestal wel alleen iets van de mensen bij wie het niet goed werkt.Gearjunkie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:16:
...Nu dacht ik dus, dan maar kijken of Tweak wel goed werkt. En dan met name de TV Box. Maar na wat reactie te hebben gelezen word ik van Sparql ook niet vrolijk.....
Nou ja in een stukje van dit topic zijn zowaar ook een aantal mensen die reageren dat
het bij hun ook goed werkt. Maar over het algemeen melden de mensen waar het prima werkt
zich hier niet op het forum.
en dat er bij mij geen enkele hapering of wat ook meer te zien is. Eerder waren ze ook een nieuw
opstartende tv provider dus wat probleempjes had ik toen ook wel verwacht. Maar dat is achteraf
ook heel erg meegevallen. Niet zoals bij sommigen hier dat het 10 of 15 seconden stil staat.
Nee was bij mij dat ie heel soms kort, minder dan een seconde, stilstond en dan weer verder ging.
En het is nu al heel lang gewoon goed.
En het beeld is wel heel erg goed, komt rechtstreeks van de mediagateway in Hilversum voor zover ik het
goed begrepen heb. Er word niet aan de streams gekloot. Een aantal zijn 14 (komma nogwat) Mbps.
(Alleen waar Tweak Gigabit internet aanbied. Op andere plaatsen gebruiken ze de streams van KPN.)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2017 17:54 ]
Ik heb hier thuis twee Abox42 M12 kastjes staan die ik al sinds het begin van Sparql heb. Eén in de huiskamer, en één in de slaapkamer.
Bij beiden heb ik wel last van micro-freezes, bv. tijdens het RTL4 Nieuws van 19.30 uur wat we vrijwel dagelijks kijken. Niet zodanig vervelend dat het TV kijken niet meer te doen is, maar toch wel enigszins irritant door de haperingen.
Dit is overigens op het eigen netwerk van Tweak, in Almere Buiten.
Bij beiden heb ik wel last van micro-freezes, bv. tijdens het RTL4 Nieuws van 19.30 uur wat we vrijwel dagelijks kijken. Niet zodanig vervelend dat het TV kijken niet meer te doen is, maar toch wel enigszins irritant door de haperingen.
Dit is overigens op het eigen netwerk van Tweak, in Almere Buiten.
[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 18-04-2017 21:33 ]
over het algemeen heb ik ook geen last van freezes
alleen op sommige momenten zoals een zaterdagavond en soms op primetime
net gecheckt bij de vrouw zit al de hele avond op rtl4 en geen last van freezes gehad
ik moet wel toegeven ik ken nietmand in mijn wijk die tweak heeft dus daar kan het ook aan liggen
alleen op sommige momenten zoals een zaterdagavond en soms op primetime
net gecheckt bij de vrouw zit al de hele avond op rtl4 en geen last van freezes gehad
ik moet wel toegeven ik ken nietmand in mijn wijk die tweak heeft dus daar kan het ook aan liggen
Deze video bevat content van UEFA, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.WhySoSerious? schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:48:
Het was vanavond weer erg. Het ging ongeveer 5 minuten zo.
YouTube: VID 20170418 7904

Haha, hier nog een pogingMr-D. schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:09:
[...]
Deze video bevat content van UEFA, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd.
https://www.dropbox.com/s...oml/VID_20170418_7904.mp4
Zo erg heb ik het alleen in het begin gehad
Dan vallen die van mij erg mee dit is toch geen doen he
Dan vallen die van mij erg mee dit is toch geen doen he
Is Tweak nu nog wel actief aan het zoeken naar de oorzaak van de haperingen bij jou dan? Het hele 'perfecte verbinding' verhaal en dergelijke? Of gooit men de handoek in de ring of wat?Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:43:
Ik woon Almere-Buiten/regenboogbuurt en kan niet zeggen dat er verbetering is in het haperingen en freeze verhaal. Vooral aan het begin van de avond heb ik deze regelmatig. Daarna wordt het wel wat minder. Ik kan dus niet meegaan wat de klantservice beweert en ik heb daar regelmatig melding van gemaakt. Maar zo als met alles, je wend er vanzelf aan.
Jeetje, dat is echt geen kijken zo.WhySoSerious? schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:41:
[...]
Haha, hier nog een poging
Vanaf nu zal ik niet meer klagen als ik micro freezes heb.
Ik hoop voor je dat er gauw een oplossing komt.
Als ik alleen maar micro freezes zou hebben (en dan graag wat minder dan bij WhySoSerious ) dan zou ik ook best wat minder klagen dan nu
Dit gebeurd gelukkig niet zo vaak, bij mij is het meeste ook micro freezes.
Ben even nieuwsgierig of je meerdere abox-kastjes in huis hebt. Hier heb ik de vervelende ervaring dat als er 3 Sparql boxen tegelijk aan staan dat de Zyxell dat niet lekker trekt ( en ook powerlines zijn dan niet echt slim in zo'n situatie).WhySoSerious? schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:41:
[...]
Haha, hier nog een poging
Jan
Nee één m15 kastje direct aan de fritzbox.Jan Driebeen schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:20:
[...]
Ben even nieuwsgierig of je meerdere abox-kastjes in huis hebt. Hier heb ik de vervelende ervaring dat als er 3 Sparql boxen tegelijk aan staan dat de Zyxell dat niet lekker trekt ( en ook powerlines zijn dan niet echt slim in zo'n situatie).
Jan
Hier ook alleen maar micro freezes en dan sporadisch, sommige opnames zijn wat erger maar zo erg als WhySoSerious? heb ik het nog nooit gehad.
Heb de zyxel met daar aan 2 M12 boxjes.
Heb de zyxel met daar aan 2 M12 boxjes.
Zo, zojuist contract opgestuurd voor een 1000/1000 lijn 😃.
Hou eerst maar eens mijn ziggo tv. Eerst eens afwachten in buurt hoe het met het tv signaal is.
Hou eerst maar eens mijn ziggo tv. Eerst eens afwachten in buurt hoe het met het tv signaal is.
Hou Ziggo, geloof meYorgoB schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:59:
Zo, zojuist contract opgestuurd voor een 1000/1000 lijn 😃.
edit: voor TV bedoel ik dan he
[ Voor 5% gewijzigd door Sm0k3r op 19-04-2017 22:48 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Tsja.... en vooralsnog krijg ik, na mijn support ticket dat ik 3 dagen geleden via mail heb ingediend, uberhaupt 0,0 reactie omtrent de haperingen en de M15 box.
Blijkbaar valt er vanaf de kant van Tweak dus uberhaupt geen zinnige reactie te geven......
Dus inderdaad: Houd Ziggo TV voorlopig maar.
Blijkbaar valt er vanaf de kant van Tweak dus uberhaupt geen zinnige reactie te geven......
Dus inderdaad: Houd Ziggo TV voorlopig maar.
[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 21-04-2017 11:18 ]
Ongeveer een jaar geleden ingeschreven bij eindelijkglasvezel.nl i.v.m. een nieuwbouwwoning, en van de week een voucher gekregen ter waarde van 150,-
Niet te combineren met het 365 abbonement, maar wel met die van 40,- p.m. (Dus uiteindelijk alsnog 30,- goedkoper uit op jaar basis.)
Ik had ze nog even gebeld over de Fritzbox en ze gaven aan dat daar 75,- voor moest worden betaald, (dit is niet de borg). Dit is dus tegenstrijdig aan eerdere berichten die ik hier las, dat nieuwe klanten deze automatisch kregen.
.
Niet te combineren met het 365 abbonement, maar wel met die van 40,- p.m. (Dus uiteindelijk alsnog 30,- goedkoper uit op jaar basis.)
Ik had ze nog even gebeld over de Fritzbox en ze gaven aan dat daar 75,- voor moest worden betaald, (dit is niet de borg). Dit is dus tegenstrijdig aan eerdere berichten die ik hier las, dat nieuwe klanten deze automatisch kregen.
.
Nieuwe klanten krijgen deze ook gewoon automatisch.
Wellicht dacht degene die je aan de lijn had dat je een bestaande klant bent?
Wellicht dacht degene die je aan de lijn had dat je een bestaande klant bent?
Nee, want ze sloot nog af met, "Welkom bij Tweak". Eerst maar even wachten op de sleutels en zie het tegen die tijd wel. Als ik standaard geen Fritzbox 5490 krijg, zal ik nog even contact met ze opnemen.
Dit wordt mijn eerste glasvezel ervaring dus kijk er erg naar uit. Ter controle de glasvezel aansluiting komt in de meterkast en wordt direct aangesloten op de fritzbox, dus er is maar 1 stopcontact voor nodig toch?
De opstelling die ik voor ogen heb is, Glasvezel > Fritzbox > Switch > Patchpaneel >
Verder wil ik in de meterkast mijn Synology Nas plaatsen, kan ik deze ook op de switch aansluiten? Of is het verstandiger om 1 van de poorten van de Fritzbox te gebruiken?
Dit wordt mijn eerste glasvezel ervaring dus kijk er erg naar uit. Ter controle de glasvezel aansluiting komt in de meterkast en wordt direct aangesloten op de fritzbox, dus er is maar 1 stopcontact voor nodig toch?
De opstelling die ik voor ogen heb is, Glasvezel > Fritzbox > Switch > Patchpaneel >
Verder wil ik in de meterkast mijn Synology Nas plaatsen, kan ik deze ook op de switch aansluiten? Of is het verstandiger om 1 van de poorten van de Fritzbox te gebruiken?
Als je de Fritz!box krijgt heb je maar 1 stopcontact nodig. Anders wellicht 2 (eentje voor de mediaconverter die fiber omzet in UTP, en eentje voor de ZyXEL ).
Als je al je andere apparaten aan je eigen switch hangt, dan zou ik de Synology daar ook op aansluiten (dat doe ik thuis ook). Dit geeft bijna altijd betere performance omdat jouw apparaten en Synology dan via de switching backplane van je switch kunnen communiceren. Anders moet alles eerst via dat ene Gigabit touwtje tussen je switch en Fritz!box communiceren.
Hier thuis hangt iig alles aan een switch. Alleen Sparql box (voor TV) en nog wat andere zaken zoals een extra wireless AP en een Ripe Atlas probe hangen direct aan Fritz.
Als je al je andere apparaten aan je eigen switch hangt, dan zou ik de Synology daar ook op aansluiten (dat doe ik thuis ook). Dit geeft bijna altijd betere performance omdat jouw apparaten en Synology dan via de switching backplane van je switch kunnen communiceren. Anders moet alles eerst via dat ene Gigabit touwtje tussen je switch en Fritz!box communiceren.
Hier thuis hangt iig alles aan een switch. Alleen Sparql box (voor TV) en nog wat andere zaken zoals een extra wireless AP en een Ripe Atlas probe hangen direct aan Fritz.
Kan direct op de router, maar ook op de switch. Ik ben een redelijk simpel persoon, en zou kiezen voor de switch. Waarom? Laat de router routeren en de switch switchen.
Destianto schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:52:
<KNIP>
Ik heb nu een nieuwe STB, moet hier klantnummer en aanmeld code invullen ... en dat werkt niet 
De code is juist (kan de Sparql app er wel mee aanmelden b.v.) maar op de STB staat er alleen "Bezig met registreren"
Dus ik even een tcpdump gemaakt op de router... de STB stuurt wel degelijk een POST richting Tweak/Sparql met de juist informatie (klantnr + code + MAC adres van de STB + serienummer STB) en de server van Sparql reageert daar dan netjes op met een Internal Server Error

De code is juist (kan de Sparql app er wel mee aanmelden b.v.) maar op de STB staat er alleen "Bezig met registreren"
Dus ik even een tcpdump gemaakt op de router... de STB stuurt wel degelijk een POST richting Tweak/Sparql met de juist informatie (klantnr + code + MAC adres van de STB + serienummer STB) en de server van Sparql reageert daar dan netjes op met een Internal Server Error
Verwijderd
Ook al eens 4x een nul ingevuld als code? Bij de app zijn het zover ik weet de 4 cijfers van je postcode.Aaargh! schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:44:
Ik heb nu een nieuwe STB, moet hier klantnummer en aanmeld code invullen ... en dat werkt niet
De code is juist (kan de Sparql app er wel mee aanmelden b.v.) maar op de STB staat er alleen "Bezig met registreren"...
En ik dacht dat het op de Sparql box zelf anders was. 0000 Dus. But correct me if I'm wrong.
Of is de oude box niet afgemeld of zo? Dan kun je ze gaan bellen of mailen om dat te veranderen.
Tenminste, als dit was voor een omruil. Als je alleen een extra box hebt besteld dan geldt dit niet.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 22:36 ]
heb net even mijn brief van juni 2014 erbij gepakt
en daar staat activatiecode : 0000 en abonneenummer wijkt wel af van je inlog van de website lijkt er wel op maar is het niet
en daar staat activatiecode : 0000 en abonneenummer wijkt wel af van je inlog van de website lijkt er wel op maar is het niet
Aaargh! schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:44:
Dus ik even een tcpdump gemaakt op de router... de STB stuurt wel degelijk een POST richting Tweak/Sparql met de juist informatie (klantnr + code + MAC adres van de STB + serienummer STB) en de server van Sparql reageert daar dan netjes op met een Internal Server Error![]()
![]()
Hier ook eindelijk maar eens een mailtje naar Tweak gestuurd dat het beeld elke keer blijft hangen na x aantal minuten en dan gewoon freezed. (Geen hapering maar echt gewoon volledige stop van het beeld.) Even switch naar ander kanaal en terug is voldoende om weer even te kijken, maar om dat telkens te doen is ook weer wat.
Heb er al een tijdje last van en wil er nou toch wel eens vanaf.
Vandaag de stopwatch er trouwens bij gehouden. Het is telkens rond de 4m30s na het switchen van het kanaal.
Kreeg iig een mail terug met de vraag of de box rechtstreeks of via nog andere apparatuur aangesloten was en of ik een harde reset wou doen.
Box is rechtstreeks aangesloten en de harde reset heeft helaas niet geholpen. Dat heb ik dan ook netjes teruggestuurd naar Tweak.
Hopelijk komen ze snel met een oplossing. Ik kijk niet vaak tv, maar zo is het ook eigenlijk niet te doen.
Heb er al een tijdje last van en wil er nou toch wel eens vanaf.
Vandaag de stopwatch er trouwens bij gehouden. Het is telkens rond de 4m30s na het switchen van het kanaal.
Kreeg iig een mail terug met de vraag of de box rechtstreeks of via nog andere apparatuur aangesloten was en of ik een harde reset wou doen.
Box is rechtstreeks aangesloten en de harde reset heeft helaas niet geholpen. Dat heb ik dan ook netjes teruggestuurd naar Tweak.
Hopelijk komen ze snel met een oplossing. Ik kijk niet vaak tv, maar zo is het ook eigenlijk niet te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Fonta op 22-04-2017 01:03 ]
Meestal komen ze niet veel verder dan vragen hoe de boel is aangesloten en een harde reset voorstellen. Iets anders kan het volgens Tweak niet wezen.Fonta schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 01:00:
...
Doe zoals velen hier: neem Ziggo voor TV
Ik heb hier vroeger UPC gehad via de kabel, dat was een nog veel grotere ellende. Elke avond klapte mijn modem eruit en zat ik weer een tijd zonder inet en digitv.scrappy.doo schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:40:
[...]
Meestal komen ze niet veel verder dan vragen hoe de boel is aangesloten en een harde reset voorstellen. Iets anders kan het volgens Tweak niet wezen.
Doe zoals velen hier: neem Ziggo voor TV
Wat mij betreft is Ziggo dan ook geen optie.
Dat bleek inderdaad het probleem. Lekker dat je ook totaal geen foutmelding krijgt als de code niet klopt en dat de server dan een 500 terug geeftVerwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:37:
[...]
Ook al eens 4x een nul ingevuld als code? Bij de app zijn het zover ik weet de 4 cijfers van je postcode.
En ik dacht dat het op de Sparql box zelf anders was. 0000 Dus. But correct me if I'm wrong.
Nieuwe kastje lijkt na het invullen van de code ook regelmatig te crashen tijdens het opstarten, hiervoor (toen ie niet aan mijn abbo gekoppeld was en ik alleen de basis zenders had) gebeurde dat niet. Het ding crashed meestal op het moment dat ie het eerste beeld verschijnt en de UI nog aan het laden is. (Je hebt dan al TV beeld met de 3 puntjes linksboven, een seconde of wat later start dan de UI op (je krijgt even een fullscreen semi-transparante overlay van het startscherm) en daarna heb je normaliter UI.
Op basis van deze observaties aan het experimenteren gegaan, en ik begin te vermoeden dat er een race conditie in het opstarten van de Sparql STB zit. Als ik de multicast proxy uitschakel tijdens het starten van de STB dan krijg je wel de UI maar geen TV beeld, en start het kastje gewoon op. Als ik daarna de multicast proxy weer start krijg je beeld en werkt alles gewoon. Ik heb dit nog niet vaak genoeg geprobeerd dat ik durf te zeggen dat het consequent werkt maar het lijkt er wel op dat er een race conditie optreed tussen het starten van de UI van de STB en het beschikbaar komen van de multicast stream. Ik gebruik niet de Zyxel en de multicast proxy op mijn Linux router is veel sneller dan die in de Zyxel, hier lijkt ie niet tegen te kunnen. Het ophalen v/d langere zenderlijst kan dan misschien net het verschil in timing maken.
M.a.w. de software in de Sparql STB is waarschijnlijk door een stagair in elkaar gehobbied en is echt prutswerk.
Ik bestelde deze week televisie zodat ik dit weekend kan kijken.. Kastje keurig ontvangen maar ik had geen codes. Gebeld voor de codes, die waren er nog niet. Gevolg: ik kan dit weekend geen voetbal thuis kijken , had Ziggo Sport erbij besteld vanwege Real-Barca. Waar een klein bedrijf, klein in kan zijn. De opzegging is reeds binnen, ik ga wel naar Ziggo voor televisie. Als je mij expliciet beloofd dat ik dit weekend kan kijken, moet je dat nakomen zo simpel is het. Zeg dan we kunnen het niet garanderen ipv voor het weekend kunt u kijken (schriftelijk per mail naar mij gestuurd).
Gisteravond gebeld door Tweak, de directeur had mijn mail gelezen, heb de codes alsnog gekregen.
Gisteravond gebeld door Tweak, de directeur had mijn mail gelezen, heb de codes alsnog gekregen.
[ Voor 8% gewijzigd door el flaco op 23-04-2017 08:03 . Reden: Problem solved ]
Verwijderd
Ik heb het vermoeden dat ze nergens meer mee bezig zijn. Ik heb al weken niets meer van ze vernomen en echter verbeteringen zie ik niet. Het is de ene dag wat erger dan de andere dag wat freeze aangaat. Ik heb het vermoeden als je niet regelmatig klaagt er ook helemaal niets gebeurd. Ik heb mij er maar bij neergelegd en neem het freeze verhaal maar op de koop toe.scrappy.doo schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:11:
[...]
Is Tweak nu nog wel actief aan het zoeken naar de oorzaak van de haperingen bij jou dan? Het hele 'perfecte verbinding' verhaal en dergelijke? Of gooit men de handoek in de ring of wat?
Mja, dat is ' vroeger' . Ziggo is hier nog actief (nog te lui geweest om op te zeggen tot nu toe) en de TV is daar zo stabiel als een huis, zeker met goede coaxbekabeling en een goede multitap (indien meerdere aansluitingen in huis).Fonta schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:21:
[...]
Ik heb hier vroeger UPC gehad via de kabel, dat was een nog veel grotere ellende. Elke avond klapte mijn modem eruit en zat ik weer een tijd zonder inet en digitv.
Wat mij betreft is Ziggo dan ook geen optie.
Overigens heb ik ook nog een proef abbo' tje bij " Knippr" lopen (Over The Top tv-dienst van T-mobile).
Toen we gisteravond de Sparql box op pauze hadden gezet toen "Verborgen verleden" begon op NPO2 en 10 minuten later gingen kijken, toen was het weer eens bal, dit keer dus weer tijdens de pauzefunctie. Een hapering en meteen stopt ook de hele stream die je aan het bekijken was.....
Toen maar eens de Knippr app aangeslingerd. Casten naar Chromecast en de " begin gemist" functie gekozen die zij aanbieden. En hoppa, gewoon via Chromecast de hele uitzending zonder 1 enkele hapering kunnen bekijken. De beeldkwaliteit is wel duidelijk minder dan via Sparql, maar nog altijd prima (en zeker beter dan bv. de livestreams die de NPO zelf aanbiedt).
Maar goed, dat is dus op dit moment de trieste gang van zaken. Via een Chromecast dongle en Over The Top (unicast) stream kan je stabieler tv kijken dan via multicast op het gescheiden VLAN op het Tweak Coanet.....
[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 23-04-2017 15:42 ]
moet niet gekker worden dus dan maar een chromecast kopen
maar idd als je niet klaagt gaan ze er vanuit dat alles goed werkt
als het hier aanhoud zal ik er ook weer eens een mailtje aan wagen
maar idd als je niet klaagt gaan ze er vanuit dat alles goed werkt
als het hier aanhoud zal ik er ook weer eens een mailtje aan wagen
Ik heb pas net tv maar moet eerlijk zeggen dat het beeld hier goed is, geen haperingen gezien en heb veel gekeken (2 wedstrijden en bzv prime-time dus). Fijn dat de zenders ook op de goede plek zitten itt kpn. Hopelijk is dit niet de goden verzoeken:) Ik betaal bij Tweak 37 per maand voor televisie (22+15 voor ziggo sport) bij Ziggo betaal ik als ik van kpn naar vodafone overstap voor m'n Simonly gemiddeld 40 voor traag internet+televisie inclusief Ziggo sport totaal. Maw financieel scheelt het niets en je hebt dan een reserve verbinding. Ik heb de haperingen in het topic gezien, mocht het bij mij komen dan ben ik snel weg. Zelf vind ik het niet eens zo erg want behalve sport kijk ik nauwelijks, maar mijn vrouw + de kids trekken dat echt niet.
Wauw.... 6 dagen na mijn mail eindelijk een reactie van Tweak (bij makkelijke vragen zijn ze een stuk sneller).
Er gaat een monteur langs komen "om de situatie ter plaatse te bekijken". Natuurlijk... meerdere mensen met een M15 ervaren dezelfde klachten maar die hebben natuurlijk geen enkel verband met elkaar
. Maar goed, je moet ergens beginnen.
Er gaat een monteur langs komen "om de situatie ter plaatse te bekijken". Natuurlijk... meerdere mensen met een M15 ervaren dezelfde klachten maar die hebben natuurlijk geen enkel verband met elkaar

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 24-04-2017 11:04 ]
Ja krijg nu ook pas reactie. Hier zijn ze ook al geweest voor de haperingen, toen een nieuwe m15 box gekregen en dat heeft niks geholpen.eymey schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:22:
Wauw.... 6 dagen na mijn mail eindelijk een reactie van Tweak (bij makkelijke vragen zijn ze een stuk sneller).
Er gaat een monteur langs komen "om de situatie ter plaatse te bekijken". Natuurlijk... meerdere mensen met een M15 ervaren dezelfde klachten maar die hebben natuurlijk geen enkel verband met elkaar. Maar goed, je moet ergens beginnen.
Ja dat heb ik ook al 10x gedaan ofzoExcuses voor de late reactie. Zou u nog de haperingen willen omschrijven? Hoe lang duren deze haperingen? Zijn dit korte haperingen of langere haperingen van 10-15 seconden?

[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-04-2017 11:30 ]
Verwijderd
Bij mij is een monteur langs geweest omdat ik freezers had en bij een aantal zenders 'zandlopertjes'. Alles is doorgemeten etc. Bij mij thuis was alles in orde. Omdat het steeds dezelfde zenders waren die de 'zandlopertjes' hadden is de technische dienst gaan speuren in de streams. De volgende dag was het bij mij verholpen. Ik heb geen storingen meer. Wel duurt het zappen wat langer dan vroeger. Dat vind ik minder storend dan freezers etc.
Morgen komt hier een monteur langs.eymey schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:22:
Er gaat een monteur langs komen "om de situatie ter plaatse te bekijken". Natuurlijk... meerdere mensen met een M15 ervaren dezelfde klachten maar die hebben natuurlijk geen enkel verband met elkaar. Maar goed, je moet ergens beginnen.

Hier konden ze deze week helaas alleen nog op een dag dat ik niet kan. Ik moet er normaal gesproken sowieso voor thuis gaan werken, maar ben toevallig deze week vrijdag vrij. Helaas blijken ze deze week dus supervol te zitten qua agenda.
Het vervelende vind ik dat het waarschijnlijk geen enkele zin heeft. 99,99% zeker dat ze ook hier gaan constateren dat alles gewoon goed is aangesloten. Of er moet toevallig ineens iets stuk zijn gegaan in m'n UTP aansluiting of patch panel of de kabel daartussen. Maar als ik een andere UTP aansluiting pak (waar normaal m'n LAN overheen gaat op de volle gigabit doorvoersnelheid) heb ik exact hetzelfde probleem. Verder zit de M15 dus (behoudens de patch aansluiting) direct in een eigen poort op de Fritz!box.
Het vervelende vind ik dat het waarschijnlijk geen enkele zin heeft. 99,99% zeker dat ze ook hier gaan constateren dat alles gewoon goed is aangesloten. Of er moet toevallig ineens iets stuk zijn gegaan in m'n UTP aansluiting of patch panel of de kabel daartussen. Maar als ik een andere UTP aansluiting pak (waar normaal m'n LAN overheen gaat op de volle gigabit doorvoersnelheid) heb ik exact hetzelfde probleem. Verder zit de M15 dus (behoudens de patch aansluiting) direct in een eigen poort op de Fritz!box.
Ja daar ben ik ook bang voor. Het laatste bezoek heeft hier ook niks geholpen. Ik heb nog gevraagd of de monteur een m12 box kan meenemen. Misschien is dit niet het probleem, maar het is het proberen waard.eymey schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:57:
Hier konden ze deze week helaas alleen nog op een dag dat ik niet kan. Ik moet er normaal gesproken sowieso voor thuis gaan werken, maar ben toevallig deze week vrijdag vrij. Helaas blijken ze deze week dus supervol te zitten qua agenda.
[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-04-2017 17:27 ]
Oeps dubbelpost
[ Voor 94% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-04-2017 17:26 ]
Wij hebben hier op aanraden van Eymey ook Ziggo standaard genomen, het signaal wordt verdeeld over 5 wooneenheden, welke inmiddels allemaal het DVB-C signaal genieten. Het werkt prima en zonder problemen. Helaas wil de verhuurder zijn inlog niet delen, dus kan geen Ziggo Go app gebruiken via mijn androidbox, anders een hoop meer HD zenders gehad, maar ook zonder dat doet het prima. iig geen freezes of what so ever!eymey schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:37:
[...]
Mja, dat is ' vroeger' . Ziggo is hier nog actief (nog te lui geweest om op te zeggen tot nu toe) en de TV is daar zo stabiel als een huis, zeker met goede coaxbekabeling en een goede multitap (indien meerdere aansluitingen in huis).
Monteur net geweest, ik had weer gevraagd om een m12 kastje en die had hij bij zich. Merk wel dat menu en zappen sneller gaat dan bij de m15. Nu maar weer kijken hoe het met de haperingen gaat.
[ Voor 36% gewijzigd door WhySoSerious? op 25-04-2017 17:45 ]
Nou laten we hopen dat 'mijn monteur' die volgende week woensdag ook bij zich heeft......
Dit topic is gesloten.