Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik zit buiten Tweak's eigen gebied dus voor mij spelen die opties sowieso al niet - price wise is het nagenoeg hetzelfde. Alleen Usenet moet je dan los even regelen.eymey schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:02:
Mja, Ik vind XS4ALL ook aantrekkelijk vanwege de extra's bij internet, zoals native Dual Stack.
Maar ik vind ze gewoon veeeeeeeeeeeeeel te duur. Meer dan 50-60 euro in totaal wil ik gewoon niet kwijt zijn voor Internet + TV.
Tweak 1000/1000 + Sparql of Tweak 1000/1000 + Ziggo vind ik dus acceptabel.
XS4ALL is dan alleen interessant (financieel) als ik genoegen neem met 20/20. Daarbij komt dat de STB's van KPN wel mooi vlot zijn tegenwoordig, maar je moet wel nog steeds naar hoge nummers gaan om de "HD glas" streams te krijgen.
En ook niet geheel onbelangrijk: Helemaal geen speelmogelijkheden meer qua streams op andere apparaten ontvangen (wat bij Tweak in Almere voor de meeste publieke zenders of het ongecodeerde DVB-C pakket van Ziggo wel kan).
Hoge HD nummers vind ik inderdaad ook een gemis.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Wanneer ik alleen was had ik ook wel Sparql afgenomen. Maar vrouw en kinderen verwachten een feilloos werkende tv. Ik kan hen niet iedere keer uitleggen dat de tv het niet doet en dat er weer iets opnieuw moet worden opgestart of moet worden gereset.
Ik zie wel een uitdaging voor Tweak / Sparql om dit voor eens en altijd goed te implementeren.
NovapaX in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"
Overigens heb ik volgens mij geen last van het feit dat de streams nog doorgegeven worden bij het zappen.
Zodra ik de box uitzet is de stream direct niet meer zichtbaar in de bandwith monitor. En bij het zappen zie ik de boel ook niet oplopen.
Zou het liggen aan de switch die je gebruikt? Dat de switch wel IGMP 'snoopt', maar een leave-signaal niet direct toepast op die poort?
[ Voor 48% gewijzigd door NovapaX op 12-11-2015 14:23 ]
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
50% van de tijd staat hbo erop en dat gaat gewoon vloeiend. Daarnaast gebruiken we hbo on demand veel. Dat loopt ook altijd vlekkeloos.
Het enige wat iets fijner zou kunnen is het zoeken binnen het on demand aanbod. Ook het idee dat je daar soms veel te vaak moet klikken/drukken.
Ik zal de komende tijd dan ook waarschijnlijk gewoon bij tweak blijven.
Bijv. een netflix app kunnen installeren zou wel erg cool zijn.
Dan hangt het inderdaad nog af van de functionaliteit die je daadwerkelijk gaat gebruiken met betrekking tot Sparql. Perfect is het zeer zeker nog niet.
[ Voor 39% gewijzigd door WhySoSerious? op 12-11-2015 15:38 ]
Wat dan nog wel eens wil helpen is om de DNS instellingen op "From ISP" te zetten in Network Setting -> Home Networking by DNS Values. Er zit een probleem in de interne dns caching server van de Zyxel.WhySoSerious? schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:29:
Volgens mijn vriendin is Sparq ook niet perfect. Interface, opnemen en pauzeren vond ze nog beter op de Horzion box. Hopelijk komen er nog updates die dat nog gaan veranderen. Gelukkig kijk ik alleen wat HBO en dat werkt wel goed. De laatste paar dagen wel wat problemen met internet. Als ik na een website ga linkt hij soms naar http://192.168.1.1/index.html of geeft de melding ''De verbinding werd geherinitialiseerd. De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.'' in Firefox.
Oh ik weet uit ervaring dat IGMP snooping implementatie in veel switches zeer te wensen over laat. Als ik het op m'n SLM2008's aan zet, dan komt mijn Amino box (zit nog op Telfort) ook na een bepaalde tijd in problemen. In mijn geval wordt juist ineens de stream op een gegeven moment gestopt door 1 van de twee switches waar IGMP snooping doorheen gaat.NovapaX schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:16:
Voor de mensen die hun eigen Edgerouter Lite hebben of willen draaien, zie deze post met wat info hoe ik een en ander aangepast nadat ik eerst alles aan de praat had gekregen met de bekende howto van webmasternick:
NovapaX in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"
Overigens heb ik volgens mij geen last van het feit dat de streams nog doorgegeven worden bij het zappen.
Zodra ik de box uitzet is de stream direct niet meer zichtbaar in de bandwith monitor. En bij het zappen zie ik de boel ook niet oplopen.
Zou het liggen aan de switch die je gebruikt? Dat de switch wel IGMP 'snoopt', maar een leave-signaal niet direct toepast op die poort?
Maar wel mooi werk, die config!
Ik ben stiekem geïnteresseerd in de EdgeRouter lite als ik naar Tweak/Sparql overstap, mede ook omdat die Zyxel me maar niks lijkt qua stabiliteit en ook omdat mijn Fritz!box geen static routes naar een VLAN ondersteunt (wat voor de routed IPTV oplossing van Tweak/Sparql wel nodig is).
Kan je met jouw config nu ook, net als de Sparql Boxen, de ongecodeerde RTSP streams opvragen met bv. VLC op een PC?
Ben verder ook wel benieuwd hoe stabiel het bij jou, icm. EdgeRouter lite. Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat erg veel problemen met de stabiliteit van Sparql en de streams ook te maken hebben met de ZyXEL.
Ik heb net even gekeken, ik heb de SRU8008 en al een jaar of acht in gebruik. Deze heeft rubberen knopjes, dus geen afvallende verf. Afgezien van een paar vette vingers geen beschadigingen.Rude-Dog schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:25:
[...]
Ik heb ook een prestigo (wat ik trouwens een pauperding vind - bij normaal gebruik zonder nagels kwam binnen een jaar verf van alle knoppen af. Alle toetsen lichten nu enorm op en de symbolen zijn amper zichtbaar.
Sparql TV wiki
Heb er een klik aan uit tussen de hele zooi gezet savonet alles uit als tv wil kijken klik aan 3 sec wachten klik op tv kijken en dan werkt het feilloos ach je moet wat
Rude-Dog schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:50:
[...]
Ik heb dat precies zo. Ook een harmony, maar 9 van de 10 keer komt 'ie niet uit standby, of gaat 'ie niet aan of uit. Dan moet je met Help gaan knoeien, of de Sparql box helemaal uitzetten en weer opnieuw opstarten - dat krijg je thuis gewoon niet verkocht. Ik heb geen zoon om mijn vrouw te helpen
Ik weet niet of je wel eens hebt geprobeerd de box aan te laten? Als ik dat doe, blijft hij op het openstaande kanaal "hangen" als je inschakelt - en duurt het 20-30 seconden na het channel up/down drukken voor 'ie uberhaupt reageert. En soms is het beeld zelfs zwart, terwijl geluid doorloopt. Soms los ik dat op met een paar keer zappen maar meestal moet de hele box van de stroom.
Ik ben op dit moment in het buitenland en heb satelliet daar. Als ik zie hoe snel dat zappen gaat, dat is eigenlijk gewoon wat je wilt. Niet dat satelliet de oplossing is, maar dat vlotte zappen wil je ook op je glasvezel.
[ Voor 7% gewijzigd door Alphalorne op 12-11-2015 23:31 ]
Verwijderd
Helemaal geen uitdaging, Tweak bestaat al jaren en ze hebben gewoon een niet getest product in de markt geflikkert. Als je Microsoft heet kun je dat misschien nog doen maar Tweak echt niet. Ben blij dat ik er na 12 jaar weg ben.GEi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:22:
Ik ben zelf in het verleden van Ziggo naar Tweak gegaan met internet en telefoon. De destijds ook niet al te positieve ervaringen met Sparql hebben mij destijds tegengehouden. Jammer te lezen dat dit nog steeds niet goed gaat.
Wanneer ik alleen was had ik ook wel Sparql afgenomen. Maar vrouw en kinderen verwachten een feilloos werkende tv. Ik kan hen niet iedere keer uitleggen dat de tv het niet doet en dat er weer iets opnieuw moet worden opgestart of moet worden gereset.
Ik zie wel een uitdaging voor Tweak / Sparql om dit voor eens en altijd goed te implementeren.
Zo'n schakelaar heb ik ook, de box gaat alleen aan als ik tv wil kijken. Daarna weer uit.Mr-D. schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:45:
Wat ik nu doe
Heb er een klik aan uit tussen de hele zooi gezet savonet alles uit als tv wil kijken klik aan 3 sec wachten klik op tv kijken en dan werkt het feilloos ach je moet wat
[...]
Werkt perfect.
Arjantje72 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 05:31:
[...]
Zo'n schakelaar heb ik ook, de box gaat alleen aan als ik tv wil kijken. Daarna weer uit.
Werkt perfect.

Die laat hier mijn ouders die er de ballen verstand van hebben feilloos de TV, Reciever, Sparql, Blu-Ray en AppleTV schakelen afhankelijk van wat ze willen doen. Ze hoeven maar te klikken op 'Radio', 'TV', 'DVD', 'Airplay' of 'AppleTV' en alles wordt automatisch in-/uitgeschakeld en op je juiste in-/outputs gezet.
Kost even wat moeite om in te stellen, maar werkt vervolgens perfect.
Tip: heb je problemen met de stand-by van de Sparql Box, dan kun je in de harmony settings ook instellen dat deze niet op stand-by gezet word als je naar een andere activiteit schakelt.
[ Voor 5% gewijzigd door NovapaX op 13-11-2015 08:43 ]
Sparql TV wiki
NovapaX schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:42:
Overigens werkt het hier juist weer helemaal prima met een harmony remote. (met een harmony hub en twee IR-blasters, de apparaten staan in verschillende kastjes namelijk)
Die laat hier mijn ouders die er de ballen verstand van hebben feilloos de TV, Reciever, Sparql, Blu-Ray en AppleTV schakelen afhankelijk van wat ze willen doen. Ze hoeven maar te klikken op 'Radio', 'TV', 'DVD', 'Airplay' of 'AppleTV' en alles wordt automatisch in-/uitgeschakeld en op je juiste in-/outputs gezet.
Kost even wat moeite om in te stellen, maar werkt vervolgens perfect.
Tip: heb je problemen met de stand-by van de Sparql Box, dan kun je in de harmony settings ook instellen dat deze niet op stand-by gezet word als je naar een andere activiteit schakelt.
Hebben die mensen nog nooit van een vaste datum gehoord? Eerst de 28 geld van onze rekening incasseren om vervolgens een maand later de 20 st... En als je ze belt krijg je tja zo werken wou nu eenmaal. Maar u kunt het altijd terug boeken om vervolgens x dagen later terug te storten. Maar ik mijn ogen is dat gewoon een belachelijk voorstel. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Is idd niet zo stabiel als hun internet
I am the great Cornholio!

80/90 heb ik nog nooit gezien, maar het was vanmiddag wel iets trager dan normaal, verder heb ik er niet al te veel op gelet.MetaFrame schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:17:
Hmmm ik weet niet wat het vandaag is maar de nieuwsgroepen zijn verdraaid langzaam, max 20/30 megabyte per seconde, dat was voorheen standaard 80/90....Meer mensen last van?
fluctueert heel erg tussen de 20 en 50 MB zeer onstabiel
verder ook nog HBO OD getest in samenwerking met de nieuwsgroepen ook dit is nog niet opgelost
nu valt niet alleen het beeld stil maar ook het geluid
en wat nu ook opvalt dat ik nu ook af en toe een hikje (niet hinderlijk) krijg als ik dit ook met normale downloads doe via http en dat was voorheen niet
Misschien wisselt het zo vaak ivm de verhuizing. Het zou niet hoeven heb zelf op een finacieel afdeling gewerkt. En 8 jaar terug kon je al invoeren op welke datum de incasso in de toekomst werden geincasseerd. Ik moest toen voor 50 verschillende bedrijven elke maand de administratie bij houden. En ik zette alles zo klaar dat op een vast ingestelde datum het geld geincasseerd werd. Meestal de eerste week van de maand.Mr-D. schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 08:50:
Hier nu ook op de 20e daarvoor op de 22e heb hem ook al op de 6e gehad
Is idd niet zo stabiel als hun internet
maar ga het nu idd wel beter in de gaten houden want is wel irritant ja want je eigen financieële planning loopt zo wel in de soep anders storneren en dan na de 23e overmaken alhoewel een paar post geleden is er wel aangetoond dat tweak dan niet meer weet wat er wel of niet betaald is
TurboTon1973 schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:50:
[...]
Misschien wisselt het zo vaak ivm de verhuizing. Het zou niet hoeven heb zelf op een finacieel afdeling gewerkt. En 8 jaar terug kon je al invoeren op welke datum de incasso in de toekomst werden geincasseerd. Ik moest toen voor 50 verschillende bedrijven elke maand de administratie bij houden. En ik zette alles zo klaar dat op een vast ingestelde datum het geld geincasseerd werd. Meestal de eerste week van de maand.
udp://@239.0.2.1:7000 ned1 HD
udp://@239.0.2.2:7000 ned2 HD
udp://@239.0.2.3:7000 ned3 HD
udp://@239.0.2.26:7000 humor tv
udp://@239.0.2.27:7000 Family 7
udp://@239.0.2.33:7000 NPO101
udp://@239.0.2.34:7000 NPO Best
Het moet rtp:// in plaats van udp:// zijn.nasigoreng01 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:56:
de FTA multicast streams geven bij mij 99% blokjes beeld. Het is al een tijdje geleden dat ik het gekeken heb, werkt dit nog wel? Zou iemand het even kunnen proberen in Almere of Enschede. Tevens een goede test om te kijken hoe goed je thuisnetwerkje is. In VLC:
dat klopt helemaal moet rtp zijn ipv udpnasigoreng01 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:56:
de FTA multicast streams geven bij mij 99% blokjes beeld. Het is al een tijdje geleden dat ik het gekeken heb, werkt dit nog wel? Zou iemand het even kunnen proberen in Almere of Enschede. Tevens een goede test om te kijken hoe goed je thuisnetwerkje is. In VLC:
en in rtp (even pc weer in zyxel gehangen)
werkt allemaal goed ook draadloos via de 2,4ghz van zyxel werkt ook goed
TV werkt overigens probleemloos.
[ Voor 7% gewijzigd door storeman op 16-11-2015 20:43 ]
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin "Request denied from outside of our network ", hmm, daar gaat bij het downloaden van Tweak's server wat mis
Met andere bronnen op die pagina kan ik hier in Enschede tientallen MB's per seconde downloaden.
[ Voor 57% gewijzigd door Raven op 16-11-2015 21:17 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik zie het gewoon als een wijd open pijp die zo hard kan als de gemiddelde NIC in mijn huishouden. En klaar
ik heb zelf de beste ervaring met de server in dronten (solcon) bij speedtest.net
storeman schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:43:
Ik heb last van een heel trage verbinding, speedtest.net geeft max 10Mbps aan, toch een factor 100 lager dan de bedoeling, waar ik overigens vaak dicht bij zat. Hebben meer mensen daar last van vanavond in Enschede?
TV werkt overigens probleemloos.
[ Voor 0% gewijzigd door Mr-D. op 17-11-2015 19:26 . Reden: typo ]
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
[ Voor 17% gewijzigd door webmasternick op 17-11-2015 21:42 ]
Thanks voor nakijken. Ik vermoed dat de problemen pas zijn ontstaan nadat ik maandag avond mijn N300A van de router had losgekoppeld. Mogelijk treed het probleem pas op als er wordt geprobeerd om een nieuwe connectie op te zetten.Mr-D. schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:07:
nope gaat hier goed weliswaar wel door de zyxel want die handeld nog mijn telefoon en iptv af
[afbeelding]
Als ik in mijn browser tweakphone.nl bezoek, krijg ik ook een melding dat het certificaat niet helemaal in orde is (NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID).
Ik heb recentelijk met firmware 11C0 gehad dat, alhoewel de Zyxel zij dat de telefoon registered was, er geen mogelijkheid was te bellen en gebeld te worden. Ik ben hierdoor maar weer terug gegaan naar 10C0, aangezien er in 11C0 allemaal veranderingen in het telefonie gedeelte hadden plaatsgevonden.Mr-D. schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:07:
nope gaat hier goed weliswaar wel door de zyxel want die handeld nog mijn telefoon en iptv af
[afbeelding]
Er bellen maar twee mensen op dat nummer de rest op de mobiel vandaar ik het niet altijd door heb gaat ik deze er ook opzetten Thankxzz
hovemt schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:45:
[...]
Ik heb recentelijk met firmware 11C0 gehad dat, alhoewel de Zyxel zij dat de telefoon registered was, er geen mogelijkheid was te bellen en gebeld te worden. Ik ben hierdoor maar weer terug gegaan naar 10C0, aangezien er in 11C0 allemaal veranderingen in het telefonie gedeelte hadden plaatsgevonden.
Ik heb vaak storing in mijn N300A. Als de router plat geweest is. Dan moet ik vaak de N300A opnieuw opstarten om te registreren.webmasternick schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:35:
[...]
Thanks voor nakijken. Ik vermoed dat de problemen pas zijn ontstaan nadat ik maandag avond mijn N300A van de router had losgekoppeld. Mogelijk treed het probleem pas op als er wordt geprobeerd om een nieuwe connectie op te zetten.
Als ik in mijn browser tweakphone.nl bezoek, krijg ik ook een melding dat het certificaat niet helemaal in orde is (NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID).
Thanks. Restart heeft helaas niet geholpen. Account opnieuw toevoegen ook niet. Een softwarematige SIP client werkte wel direct.TurboTon1973 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:51:
[...]
Ik heb vaak storing in mijn N300A. Als de router plat geweest is. Dan moet ik vaak de N300A opnieuw opstarten om te registreren.
Nadat ik een ander IP adres had toegekend aan de N300A is het probleem opgelost. Mogelijk een bug in de SIP ALG module van de EdgeRouter? Als ik de N300A terugzet op het vorige IP treedt het euvel weer op.
[ Voor 6% gewijzigd door webmasternick op 18-11-2015 19:39 ]
Volgens mij werkt SIP ALG sowieso nooit helemaal vlekkeloos en is het beter om port forwards te gebruiken.webmasternick schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:39:
[...]
Thanks. Restart heeft helaas niet geholpen. Account opnieuw toevoegen ook niet. Een softwarematige SIP client werkte wel direct.
Nadat ik een ander IP adres had toegekend aan de N300A is het probleem opgelost. Mogelijk een bug in de SIP ALG module van de EdgeRouter? Als ik de N300A terugzet op het vorige IP treedt het euvel weer op.
Wat betreft opgenomen TV is het de laatste tijd wel weer drama. Veel opnames spelen gewoon niet af, ook niet na een herstart van de Sparql Box. Tijd om toch maar eens rond te kijken voor een andere provider met een betere WAF.
Bedankt dat heeft geholpen, tot nu toe niet meer gehadhovemt schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:06:
[...]
Wat dan nog wel eens wil helpen is om de DNS instellingen op "From ISP" te zetten in Network Setting -> Home Networking by DNS Values. Er zit een probleem in de interne dns caching server van de Zyxel.
http://sparql.nl/breedband-arnhem-sparql-dealer.html
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Dat er bijna 1,5 jaar na introductie nog steeds brakke software op de Sparql box staat (met zelfs geen fatsoenlijk standby gaan en uit standby komen) en dat dingen als opnemen en pauzeren nog steeds zo slecht gaan, dat is gewoon bijna niet meer te verkopen.
Zeker niet als je de vraagprijzen ziet (buiten de eigen netwerken).
Want ook van de week toch ook weer op verschillende tijden een mini diashow gehad
Tja, 't is sowieso een brak systeem, de hele boel hangt met HTML aan elkaar en dat gaat dus nooit lekker werken.hovemt schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:49:
En ik vraag me af of die television engineer zich ook bezig houdt met de software op de Sparql box. Het lijkt erop dat hij er vooral voor de infrastructuur is. Het zou me niets verbazen als de ontwikkeling van de software op de Sparql box is uitbesteedt en ze hier aardig op beknibbelen, waardoor alleen de basisfunctionaliteit werkt.
Ik zou het liefst zien dat ze een native app uitbrengen voor de nieuwe Apple TV ipv de Sparql STB. Volgens mij is er geen reden waarom dat niet zou kunnen en dan kan je een lekkere UI maken die in 60fps over je scherm vliegt ipv het huidige HTML gedrocht.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
En box gewoon normaal in of uit standby brengen lijkt me toch aardig 'basis'.......
Wel jammer. Voor internet wil ik in het nieuwe jaar naar Tweak. Voor TV weet ik het nog steeds niet zeker. Had graag een reden gezien om ook daar enthousiast over te raken (los van de unencrypted NPO streams).
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Verwijderd
En er zijn ook verschillende andere providers getroffen als je op allestoringen.nl gaat kijken.
Op Tweak's eigen netwerk gelukkig niks aan de hand.
Tweakers.net had er zelf ook al een newspost over. Hoor echter nergens iets over Tweak.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:17:
Klopt: http://www.nu.nl/internet...levisie-en-telefonie.html
En er zijn ook verschillende andere providers getroffen als je op allestoringen.nl gaat kijken.
Op Tweak's eigen netwerk gelukkig niks aan de hand.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
De basis werkt gewoon prima, heeeeeeeel af en toe een hapering. De rest van de functionaliteit gebruik ik niet, zoals opnemen of live pauzeren. Daarnaast draait de Zyxel (bij mij) nog steeds op de originele FW.eymey schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:15:
Tjsa... en of alleen de 'basisfunctionaliteit' werkt, dat betwijfel ik ook.
Never touch a running system
Er is wel een verschil tussen "standby" en "suspend" mode zie Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
En opnemen en live pauzeren gebruiken wij juist veel.
Het is ons bekend dat pauzeren nog niet voor de volle 100% werkt. Er is gelukkig wel een oplossing voor in de maak. Wanneer we deze kunnen doorvoeren is helaas nog niet bekend. We verwachten dit in ieder geval (en dan neem ik het ruim) nog dit jaar live te kunnen hebben. Wanneer u een uitzending pauzeert en 20 minuten later hervat is dat op zich geen probleem. Het is wel een probleem wanneer de uitzending die u gepauzeerd heeft, in de tussentijd afgelopen is. Stel dat u naar een programma kijkt wat van 20.30 uur tot 21.30 uur duurt. U pauzeert de uitzending om 21.15 uur en hervat deze uitzending om 21.25 uur. De eerste 5 minuten is er niets aan de hand, maar als het eenmaal 21.30 uur is, springt de uitzending weer terug naar Live TV. Om de een of andere reden is de Sparql Box namelijk niet goed in staat om te onthouden waar de stream gebleven is en daarom springt deze op gegeven moment weer terug naar Live TV.
Het opnemen platform heeft inderdaad nogal wat voeten in de aarde (gehad). Haperingen, niet werkende opnames en dergelijke hebben we veelvuldig meegemaakt. Dit is uiteraard heel vervelend, zowel voor u als voor ons. Gelukkig zijn er de afgelopen weken een aantal veranderingen doorgevoerd, wat ook weer de nodige problemen mee bracht, echter hopen we nu dat de problemen met zwart beeld bij opnames nu opgelost is.
Zijn de haperingen tijdens het bekijken van de opname nu opgelost?
hovemt schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:07:
Ik had nog maar weer eens een mailtje naar Tweak gestuurd met wat constateringen over de problemen met Sparql. Ik kreeg onderstaand antwoord.
[...]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
En hoe bevalt Ziggo?Freakie1NL schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:55:
[...]
Ongelooflijk dat sommige van jullie dit nog accepteren, ik gebruik nu al meer dan 1,5 jaar geen Tweak meer en zelfs ik heb dit soort antwoorden nog meegemaakt.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Verwijderd
Ook ik ben 12 jaar bij Tweak geweest, nu al ruim een jaar Ziggo klant. Freakie1NL heeft gelijk. En ja wij doen eigenlijk niets meer in dit topic maar het is te triest voor woorden dat Tweak (Die ik al die jaren een warm hart heb toegedragen) zo met z'n klanten omgaat.Arjantje72 schreef op zondag 22 november 2015 @ 10:57:
Stabiel?
http://allestoringen.nl/storing/ziggo/overzicht
Maar wat doe je eigenlijk in dit topic?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Ik snap inmiddels dat elke nieuwgroep een mirror van elkaar is en dat ik dus elke search engine kan gebruiken, ook voor de nieuwgroep van Tweak.
Maar de meeste search engines kosten geld. Heeft Tweak zelf ook een search engine voor hun nieuwsgroep?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Nee. Nieuwsgroep servers kosten geld. Maar die van Tweak dus niet want dat zit bij je abonnement in. De zoekmachines voor de bestanden zijn gratis. Google even op NZB sites.Sando schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:43:
Newsgroep newbie hier.
Ik snap inmiddels dat elke nieuwgroep een mirror van elkaar is en dat ik dus elke search engine kan gebruiken, ook voor de nieuwgroep van Tweak.
Maar de meeste search engines kosten geld. Heeft Tweak zelf ook een search engine voor hun nieuwsgroep?
En om je in te lezen in usenet (nieuwsgroepen):
https://www.binaries4all.nl/
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
maar de meeste zoekmachines (voor Sickbeard enzo) kosten geld. De gratis zoekmachines zijn erg beperkt en vinden bijna nooit wat vanuit Sickbeard.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Google eens op Spotlite, en vervolgens op Grabit.Sando schreef op maandag 23 november 2015 @ 00:28:
Ik zei het misschien wat onhandig.Ik snap dat de nieuwsgroep van Tweak "gratis" is (zit bij abo in)
maar de meeste zoekmachines (voor Sickbeard enzo) kosten geld. De gratis zoekmachines zijn erg beperkt en vinden bijna nooit wat vanuit Sickbeard.
Als eerste viel het me op dat de interface op zich best snel is en er ook wel 'modern' uit ziet. Maar het menu vind ik wel onoverzichtelijk, beejte Horizon-achtig (wat ik ook onoverzichtelijk vind).
Zapsnelheid vond ik tegen vallen. Ik heb nu nog Telfort op de ITNS propositie, dus met Amino. En dat zapt niet zo snel als KPN met de Arcadyan kastjes, maar toch wel sneller dan Sparql. Bij Sparql kost het toch wel een volle 2 tot soms 3 seconden om van zender te wisselen.
Uitzending Gemist was niet echt overzichtelijk, maar startte wel vlot. Het viel me op dat de NPO-zenders een betere beeldkwaliteit lijken te hebben (bij uitzending gemist) dan wat ik van KPN/Telfort gewend ben.
Maar goed, die vriend vertelde me wel dat hij hun Sparql box, die nog in het tv-meubel staat, geregeld moet resetten vanwege warmteproblemen. Sparql box boven, die vrij staat, doet het wel goed.
Maar goed, ik heb er dus nog een gemengd gevoel bij.
Ik heb juist de 11CO erop gezet om de telefoon weer werkende te krijgen, heb blijkbaar hier een paar dagen zonder bereik gezeten Grrrrr.hovemt schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:45:
[...]
Ik heb recentelijk met firmware 11C0 gehad dat, alhoewel de Zyxel zij dat de telefoon registered was, er geen mogelijkheid was te bellen en gebeld te worden. Ik ben hierdoor maar weer terug gegaan naar 10C0, aangezien er in 11C0 allemaal veranderingen in het telefonie gedeelte hadden plaatsgevonden.
Maar goed al met al nu een jaar dat Sparql TV....Vrouw en kids zijn niet te spreken over de falende opties(pauzeren enzo) de Voice over op npo2 die telkens erachter knalt.....het happerende beeld dat met de week erger wordt!!!
Nog een week of twee en dan Exit Tweak/sparql.
Helaas voor het internet, maar goed....100/100 bij een ander is ook prima
Voor welke provider ga je kiezen dan? Ben zelf ook aan het rondkijken, maar heb nog niet echt een idee. Vooral een goede TV provider blijft lastig, ze zijn geen van allen 100% perfect.dacreator schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:25:
[...]
Ik heb juist de 11CO erop gezet om de telefoon weer werkende te krijgen, heb blijkbaar hier een paar dagen zonder bereik gezeten Grrrrr.
Maar goed al met al nu een jaar dat Sparql TV....Vrouw en kids zijn niet te spreken over de falende opties(pauzeren enzo) de Voice over op npo2 die telkens erachter knalt.....het happerende beeld dat met de week erger wordt!!!
Nog een week of twee en dan Exit Tweak/sparql.
Helaas voor het internet, maar goed....100/100 bij een ander is ook prima
Voorheen hadden wij de combi Tweak/Kpn. Tv beeld was toen al prima en tevens alle opties.hovemt schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:31:
[...]
Voor welke provider ga je kiezen dan? Ben zelf ook aan het rondkijken, maar heb nog niet echt een idee. Vooral een goede TV provider blijft lastig, ze zijn geen van allen 100% perfect.
Dus we gaan gewoon naar KPN alles in 1 Glas standaard met 100/100.
Dingen als Twitter / Facebook werken gewoon, maar oa Google onbereikbaar...
Trace richting TransIP houden op na 217.19.16.6
[ Voor 13% gewijzigd door HomeServ op 23-11-2015 18:59 ]
Dan ben ik niet de enige... Hier ook problemen (1318)HomeServ schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:58:
Is er een storing gaande in Almere? Sommige websites zijn niet (of niet goed) bereikbaar.
Dingen als Twitter / Facebook werken gewoon, maar oa Google onbereikbaar...
Trace richting TransIP houden op na 217.19.16.6
Object reference not set to an instance of an object
[ Voor 19% gewijzigd door LosserNL op 23-11-2015 19:07 ]
Op dit moment kampen wij met een landelijke storing op internet televisie en bellen. Dat is erg vervelend, wij werken aan een oplossing.
Almere buiten
Waar?LoSBoL schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:05:
DNS servers liggen plat, Google DNS opvoeren (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en de verbinding werkt hier weer.
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
"Algemene storing
Op dit moment kampen wij met een landelijke storing op internet televisie en bellen. Dat is erg vervelend, wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Inmiddels is er een monteur ter plaatse. De verwachte oplostijd is op dit moment 30 minuten."
Maar ja, een tijd van plaatsen staat er niet bij.... Dus dat half uurtje kan rustig net zoiets zijn als "met twee weken werkt Sparql"
Networking/broadband/ethwan druk op edit naar beneden scrollen zet dns op static dan worden de grijze vakjes wit en dan kun je het invullen
Suc6
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
http://sparql.nl/resolutie-1080p-en-blauwe-knop-update.html
Ik ben heel benieuwd
Dit topic is gesloten.