Is er eigenlijk een goed alternatief voor de Zeiksel? Ik heb de laatste tijd niets dan gezeik (what's in a name) met dat ding. Een paar weken geleden begon het ding met af en toe (1x per 2-3 dagen) een spontane reboot uit te voeren. Na verloop van tijd werd de tussenpoos korter, totdat 2 weken geleden het ding in een rebootloop terechtkwam. Of beter gezegd, zodra hij voldoende opgestart was om evt. de webinterface te benaderen, knalde hij er weer uit. Met Tweak gebeld, keurig de volgende dag een andere modem gekregen.
Maar nu gaat 5-6x op een avond het wifi plat. De modem reboot niet zoals de vorige en blijft aan, telefoon wordt niet onderbroken en bekabeld netwerk blijft hoogstwaarschijnlijk ook werken (heb ik nog niet daadwerkelijk geprobeerd). Momenteel heb ik dat opgelost met een oude Sitecom router achter de Zeiksel, waarvan ik nu de wifi heb uitgezet omdat de Sitecom dat nu verzorgd.
Wat voor mij ideaal zou zijn is een modem die de Zeiksel volledig kan vervangen in 1 apparaat. Ik heb wel een TP-Link 1043ND, die ik met OpenWRT het grootste deel van het werk kan toevertrouwen (heb ik nog niet gedaan maar gezien de recente problemen ga ik daar zeer binnenkort mee bezig), maar dan is voor de telefonie nog steeds de Zyxel nodig (hoewel die dan waarschijnlijk wel blijft werken), dus 2 apparaten. De modem zou ook 5GHz moeten ondersteunen.
Bestaat zoiets? Dus internet, Sparql en telefonie met 5GHz wifi in 1 apparaat? En Gigabit ethernet, want ik heb zo'n mooie eigen Tweak verbinding waarmee ik daadwerkelijk 930-950Mbps haal. Ik heb tot nu toe niets in die richting kunnen vinden, niet hier en ook niet elders op internet, maar zo exotisch is Tweak toch ook weer niet?
[
Voor 4% gewijzigd door
Alfie104 op 25-11-2015 21:02
]