Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, maar daar had ik 'm al op staan. :D
Was via een omweggetje allang mogelijk. Maar dat zal heus niet iedereen gedaan hebben.
Voor de mensen die 'm nog op 720P hadden zal dit echt wel duidelijk verschil maken. :)
Verder is daar ook te lezen dat je bij meer zenders de ondertiteling aan en uit kunt zetten
dan eerder het geval was.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ligt er bij meer mensen de online opslag eruit ??(smb)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Bij mij ligt alles eruit. Reebouten vd modem zorgt ervoor dat alles nu verwijst naar 192.168.1.1?? Ik heb nu al een paar dagen achter elkaar gedoe en de communicatie vanuit tweak is 0.

Edit: lijkt en lokaal probleem te zijn. De rest vd straat (niet tweak) heeft ook een probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door mca2 op 24-11-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik had m al op 1080I staan omdat de Sparql box niet zo lekker deinterlaced. Dat lijkt nu beter te zijn.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Heeft iemand al uitgevogeld hoe je de Sparql STB over het netwerk kan bedienen ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ja dat kan via http://IP STB/api/workbench/examples/example4/index.php/rcu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MetaFrame schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:43:
Ja dat kan via http://IP STB/api/workbench/examples/example4/index.php/rcu
Thanks, dat is al iets. Weet je ook waar ik hier documentatie van kan vinden ? Ik zou nl. ook graag uit kunnen lezen wat de huidige zender is e.d.

edit: al gevonden: http://<ip abox>/api/workbench/index.php/reference/

[ Voor 9% gewijzigd door Aaargh! op 25-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
Heeft iemand hier ervaring met de zyxel in bridge mode i.c.m. VoIP? Ik wil overstappen van Vodafone naar tweak glasvezel en wil t liefst de modem in bridge, maar ik heb wel VoIP nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Eyerule2nd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:20:
Heeft iemand hier ervaring met de zyxel in bridge mode i.c.m. VoIP? Ik wil overstappen van Vodafone naar tweak glasvezel en wil t liefst de modem in bridge, maar ik heb wel VoIP nodig..
De 'modem' is geen modem maar gewoon een router. Elke SIP VoIP client werkt gewoon. Ik gebruik zelf een Gigaset N300A-IP om direct m'n DECT toestel te koppelen zonder eerst weer van/naar analoog te gaan (want waarom zou je).

Ik zou je adviseren de Zyxel helemaal niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
Aaargh! schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:28:
[...]

De 'modem' is geen modem maar gewoon een router. Elke SIP VoIP client werkt gewoon. Ik gebruik zelf een Gigaset N300A-IP om direct m'n DECT toestel te koppelen zonder eerst weer van/naar analoog te gaan (want waarom zou je).

Ik zou je adviseren de Zyxel helemaal niet te gebruiken.
Wat zou je dan gebruiken ipv de Zyxel? Ik wil mijn Asus RT-AC3200 gebruiken voor de NAT etc, daar wil ik het externe IP op hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Eyerule2nd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:35:
[...]

Wat zou je dan gebruiken ipv de Zyxel? Ik wil mijn Asus RT-AC3200 gebruiken voor de NAT etc, daar wil ik het externe IP op hebben..
Dan moet je uitzoeken of die asus dat kan, de netwerk config bij Tweak is een beetje vreemd m.b.t. de IPTV.

Persoonlijk heb ik gewoon een Linux bakje als router staan en dat zou ik ook iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is niets vreemd aan de netwerk config bij Tweak omtrent IPTV. Je moet (zoals bij alle oplossingen) even weten hoe het zit.

Als de IPTV oplossing van Tweak echt zo vreemd zou zijn (ik neem aan dat je doelt op de "routed" oplossing met STB's in je LAN en de streams via een IGMP proxy), dan zou nagenoeg geen enkele router de optie hebben voor IGMP proxy'ing. Toch hebben verschillende routers (KPN experiaboxen V9 en V10, Fritz!boxen, Zyxel, Ubiquiti edgerouter) dit standaard.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
Aaargh! schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:37:
[...]

Dan moet je uitzoeken of die asus dat kan, de netwerk config bij Tweak is een beetje vreemd m.b.t. de IPTV.

Persoonlijk heb ik gewoon een Linux bakje als router staan en dat zou ik ook iedereen aanraden.
De Zyxel router heb je niet nodig voor authenticatie ofzo? Je kan gewoon de ethernet kabel eruit halen en in ieder andere router prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:52:
Als de IPTV oplossing van Tweak echt zo vreemd zou zijn (ik neem aan dat je doelt op de "routed" oplossing met STB's in je LAN en de streams via een IGMP proxy), dan zou nagenoeg geen enkele router de optie hebben voor IGMP proxy'ing. Toch hebben verschillende routers (KPN experiaboxen V9 en V10, Fritz!boxen, Zyxel, Ubiquiti edgerouter) dit standaard.
Ja, ik vind het een hele kwalijke zaak dat Tweak verlangt dat je de STB in je LAN plaatst. Vanuit een security oogpunt is dat zeer onwenselijk. Persoonlijk heb ik 'm dus ook geïsoleerd in een eigen VLAN.

[ Voor 4% gewijzigd door Aaargh! op 25-11-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Eyerule2nd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:39:
[...]

De Zyxel router heb je niet nodig voor authenticatie ofzo? Je kan gewoon de ethernet kabel eruit halen en in ieder andere router prikken?
Ja. Let wel op dat er je vanuit het glasvezel kastje tagged ethernet frames krijgt en dat je router dus vlan's moet ondersteunen en een IGMP proxy aan boord moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aaargh! schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:13:
[...]

Thanks, dat is al iets. Weet je ook waar ik hier documentatie van kan vinden ? Ik zou nl. ook graag uit kunnen lezen wat de huidige zender is e.d.

edit: al gevonden: http://<ip abox>/api/workbench/index.php/reference/
Laat je het even weten als je FTP verbinding hebt kunnen maken? Je kunt de STB namelijk in dev modus starten en het een en ander uploaden maar dat is mij nog nooit gelukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MetaFrame schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:49:
[...]

Laat je het even weten als je FTP verbinding hebt kunnen maken? Je kunt de STB namelijk in dev modus starten en het een en ander uploaden maar dat is mij nog nooit gelukt :(
Daar ben ik niet mee bezig. Enige wat ik wil is een goedkope tablet kunnen inzetten als remote control voor m'n systeem. Al m'n apparatuur (versterker, mediaplayer, stb) is via het netwerk te bedienen dus dat moet te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aaargh! schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:52:
[...]

Daar ben ik niet mee bezig. Enige wat ik wil is een goedkope tablet kunnen inzetten als remote control voor m'n systeem. Al m'n apparatuur (versterker, mediaplayer, stb) is via het netwerk te bedienen dus dat moet te doen zijn.
Het standaard ding werkt wat dat betreft prima idd, met een externe pagina weet ik eigenlijk niet of de functies aan te roepen zijn. Denk het haast wel.

Wel jammer dat ik de technische knowhow niet heb om er achter te komen wat de FTP logins zijn. Op die manier kun je heel makkelijk content toevoegen aan de STB. Zou erg tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

MetaFrame schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:54:
[...]

Het standaard ding werkt wat dat betreft prima idd,
Oh ik wil niet het standaard ding gebruiken maar de REST API i.c.m. een custom stukje software op de tablet. De tablet moet werken als een soort Harmony-achtige remote maar dan dat het niet sucked.

[ Voor 13% gewijzigd door Aaargh! op 25-11-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
Aaargh! schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:46:
[...]

Ja. Let wel op dat er je vanuit het glasvezel kastje tagged ethernet frames krijgt en dat je router dus vlan's moet ondersteunen en een IGMP proxy aan boord moet hebben.
thnx. Ik neem geen tv dus IGMP proxy niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Eyerule2nd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:03:
[...]

thnx. Ik neem geen tv dus IGMP proxy niet nodig..
Dan is het helemaal makkelijke, DHCP op vlan34 en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:56:
Verder is daar ook te lezen dat je bij meer zenders de ondertiteling aan en uit kunt zetten dan eerder het geval was.
Tja...En daardoor moest ik nu juist bij NPO 1, 2 en 3 de ondertiteling uitzetten, omdat ie nu standaard aan stond. Zelfde gele ondertiteling als bij teletext. En soms als je zapt blijft de laatste zin van de vorige zender in beeld staan. Tot er daar weer iets met ondertiteling is. Vaag.

edit: En bij bijvoorbeeld Animal Planet is nu ineens geen ondertiteling meer, terwijl er een laatste zin
van een andere zender blijft staan....Ik vind het persoonlijk nog niet zo'n geweldige verbetering.

Mmm...Bij verschillende zenders juist GEEN ondertiteling meer, en daar
blijft 'Vertaling: Nadine Wendel www.broadcasttext.com' in beeld staan.
Moet daar nu juist de ondertiteling UIT zetten om daar vanaf te zijn. :?

edit2: Herstart van Sparql box loste dat op. Overal weer de juiste ondertiteling. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Is er eigenlijk een goed alternatief voor de Zeiksel? Ik heb de laatste tijd niets dan gezeik (what's in a name) met dat ding. Een paar weken geleden begon het ding met af en toe (1x per 2-3 dagen) een spontane reboot uit te voeren. Na verloop van tijd werd de tussenpoos korter, totdat 2 weken geleden het ding in een rebootloop terechtkwam. Of beter gezegd, zodra hij voldoende opgestart was om evt. de webinterface te benaderen, knalde hij er weer uit. Met Tweak gebeld, keurig de volgende dag een andere modem gekregen.

Maar nu gaat 5-6x op een avond het wifi plat. De modem reboot niet zoals de vorige en blijft aan, telefoon wordt niet onderbroken en bekabeld netwerk blijft hoogstwaarschijnlijk ook werken (heb ik nog niet daadwerkelijk geprobeerd). Momenteel heb ik dat opgelost met een oude Sitecom router achter de Zeiksel, waarvan ik nu de wifi heb uitgezet omdat de Sitecom dat nu verzorgd.

Wat voor mij ideaal zou zijn is een modem die de Zeiksel volledig kan vervangen in 1 apparaat. Ik heb wel een TP-Link 1043ND, die ik met OpenWRT het grootste deel van het werk kan toevertrouwen (heb ik nog niet gedaan maar gezien de recente problemen ga ik daar zeer binnenkort mee bezig), maar dan is voor de telefonie nog steeds de Zyxel nodig (hoewel die dan waarschijnlijk wel blijft werken), dus 2 apparaten. De modem zou ook 5GHz moeten ondersteunen.

Bestaat zoiets? Dus internet, Sparql en telefonie met 5GHz wifi in 1 apparaat? En Gigabit ethernet, want ik heb zo'n mooie eigen Tweak verbinding waarmee ik daadwerkelijk 930-950Mbps haal. Ik heb tot nu toe niets in die richting kunnen vinden, niet hier en ook niet elders op internet, maar zo exotisch is Tweak toch ook weer niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Alfie104 op 25-11-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Alfie104 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:59:
Is er eigenlijk een goed alternatief voor de Zeiksel? Ik heb de laatste tijd niets dan gezeik (what's in a name) met dat ding. Een paar weken geleden begon het ding met af en toe (1x per 2-3 dagen) een spontane reboot uit te voeren. Na verloop van tijd werd de tussenpoos korter, totdat 2 weken geleden het ding in een rebootloop terechtkwam. Of beter gezegd, zodra hij voldoende opgestart was om evt. de webinterface te benaderen, knalde hij er weer uit. Met Tweak gebeld, keurig de volgende dag een andere modem gekregen.

Maar nu gaat 5-6x op een avond het wifi plat. De modem reboot niet zoals de vorige en blijft aan, telefoon wordt niet onderbroken en bekabeld netwerk blijft hoogstwaarschijnlijk ook werken (heb ik nog niet daadwerkelijk geprobeerd). Momenteel heb ik dat opgelost met een oude Sitecom router achter de Zeiksel, waarvan ik de wifi heb uitgezet.

Wat voor mij ideaal zou zijn is een modem die de Zeiksel volledig kan vervangen in 1 apparaat. Ik heb wel een TP-Link 1043ND, die ik met OpenWRT het grootste deel van het werk kan toevertrouwen (heb ik nog niet gedaan maar gezien de recente problemen ga ik daar zeer binnenkort mee bezig), maar dan is voor de telefonie nog steeds de Zyxel nodig (hoewel die dan waarschijnlijk wel blijft werken), dus 2 apparaten. De modem zou ook 5GHz moeten ondersteunen.

Bestaat zoiets? Dus internet, Sparql en telefonie met 5GHz wifi in 1 apparaat? Ik heb tot nu toe niets in die richting kunnen vinden, niet hier en ook niet elders op internet, maar zo exotisch is Tweak toch ook weer niet?
De Netgear R7000 en die komt ook het dichts in de buurt van 1Gbit Wan-Lan: http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Okee bedankt voor de snelle reactie, die ga ik eens bekijken. Met Netgear heb ik in het verleden betere ervaringen dan met Zyxel dus dat lijkt me wel goed.

Grappig trouwens dat de Zyxel blijkbaar niet eens zo slecht scoort (in mijn geval dan) met de WAN-LAN throughput. Maar verder is het maar een matig ding.

Ik heb net even naar de Netgear gekeken, maar voor de telefoon zou ik nog steeds de Zyxel erachter moeten hangen, want dat zit er niet in. Er bestaat trouwens ook een luxere variant van de Zyxel die wél 5GHz heeft, maar dat is in basis nog steeds hetzelfde ding met dezelfde kuren.

[ Voor 64% gewijzigd door Alfie104 op 25-11-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruiker @Aaarghl geeft, niet zo heel veel posts boven jou, allerlei tips hoe je van de Zyxel af zou kunnen komen. (waaronder bv. ook alternatieven om telefonie zonder de Zyxel te kunnen doen). Ook de mitsen en maren die bij een andere router komen kijken, worden genoemd.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Iemand anders problemen met de verbinding ? Krijg net een bericht van Pingdom dat m'n internet er uit ligt en kan ook inderdaad niet meer bij m'n server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47
Hier in Almere ook geen inkomend internet verkeer. Sparql komt wel gewoon binnen

Edit: werkt weer. Ongeveer 10 minuten platgelegen.

[ Voor 26% gewijzigd door webmasternick op 27-11-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lijkt idd geheel plat te liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Ik ben wachtende nummer 3, als ik info heb post ik het hier.

Edit: Werkt weer

[ Voor 14% gewijzigd door Philos31 op 27-11-2015 15:43 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pocketware
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10

Pocketware

Website van Tweak zelf is ook niet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zat al op Twitter te zoeken, maar is hier in Enschede weer up and running.

Website van Tweak deed 't via 4G prima.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Ligt er weer volledig uit. De ene storing na de andere de afgelopen weken. Het gaat wel erg slecht met Tweak. Tweak lijkt af te glijden naar een rommelprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoveelste storing al in korte tijd
tijd om tweak na al die jaren te verlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

En het werkt weer... Verkeerde config weer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wordt tijd voor een vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

En weer plat, word wel vervelend nu... Lijkt weer t zelfde als de vorige storing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:33
Heb net alles gereset toen deed alles het weer voor 5 min

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk zelfs dat ze hun langste tijd wel gehad hebben
sparql ??? gelukkig heb ik dat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Down Enschede 2e keer achter elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geweldig zo'n klapperende verbinding...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Laatst online: 04-09 12:56
Lijkt wel een reboot van een of andere router ofzo. Hier lag het er ook iets van 5 minuten uit.

Ik zag overigens nog wel wat traffic over de internet Vlan gaan, enkele tientallen kbps.
Wat dat dan was...

[ Voor 37% gewijzigd door NovapaX op 27-11-2015 15:54 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
Hier ook haperend alsof de dns niet goed werkt. een website laat wel en de andere niet.

Vanochtend was er glasvezel storing hier in regio Utrecht bij KPN xs4all en tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Heb net de zyxel gereboot alles werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Als het maar geen honderdduizend klapper wordt :)
Naja Tweak heeft nagenoeg geen storing op internet, en als er wel storing is duurt het nooit lang.
Dat is met bijvoorbeeld Ziggo wel anders, daar ligt het altijd eerst aan de klant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hier lag het net ook even een paar minuten plat. Lijkt inderdaad ergens op een probleem met een router ergens.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:27
router lijkt me niet echt logisch.. Iedere fatsoenlijke kabelaar voert alles dubbel uit..

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
De reden van de storing zojuist is een zogenaamde DDOS-aanval op ons netwerk. We houden het goed in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
En de boel ligt er weer uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Csotranme schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:02:
router lijkt me niet echt logisch.. Iedere fatsoenlijke kabelaar voert alles dubbel uit..
Wat zou het dan moeten zijn?

Het was in elk geval niet hetzelfde als de storing van vorige week (toen ik de hele dag zonder internet heb gezeten), want toen stond er helemaal geen signaal op de glasvezel.

Toen zonet het internet 5 minuten plat lag, zag ik in een traceroute dat de eerste twee hops (routers) nog bereikbaar waren. Pas daarachter ging het mis.

Maar nu heb ik geen problemen meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Ja hier ook down en dat op Black Friday! Nu moet ik mijn 4G bundel gebruiken :/

[ Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious? op 27-11-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

WhySoSerious? schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:14:
Ja hier ook en dat op Black Friday! Bedankt Tweak! Nu moet ik mijn 4G bundel gebruiken :/
Vanwaar dat? Black Friday? Wat heeft een Amerikaanse feestdag hiermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Kan nu geen deals scoren :p nou ja nu via mobiel, maar niet echt handig.

[ Voor 45% gewijzigd door WhySoSerious? op 27-11-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Leuk tijdens de ibood hunt internet drops :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Op twitter zeggen ze dat het een DDOS aanval is.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Compizfox schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:16:
[...]

Vanwaar dat? Black Friday? Wat heeft een Amerikaanse feestdag hiermee te maken?
Black Friday sales op Steam/PSN/XBox ?

Zelf net ~ 80GB aan games gekocht op PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

WhySoSerious? schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:17:
Kan nu geen deals scoren :p nou ja nu via mobiel, maar niet echt handig.
Je kunt tetheren (via WiFi, Bluetooth of USB). Dat heb ik vorige week ook gedaan, en dat is trouwens ook de reden dat m'n internetbundel nu op is :-(

Maar ligt het bij jullie nog steeds plat? Ik ondervind geen problemen meer, het was bij mij echt beperkt tot die 5 minuten net.

[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 27-11-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Meer mensen problemen met downloaden uit nieuwsgroepen News tweakdsl. speelt ongeveer al week of heeft het te maken met de storing van afgelopen week.

[ Voor 3% gewijzigd door Replay256 op 27-11-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
En weer geen internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:15
Hier is het ook drama met internet. Timeouts ed op sites die het via 4G prima doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
Valt er inderdaad met regelmaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Leeuwarden ligt het internet er ook uit. Sparql tv doet het nog wel gewoon.
En net toen ik naar het modem keek verdween ook de telefoonverbinding.

Gaat weer lekker dan. Ineens is die ADSL aansluiting die ik er nog naast heb toch wel erg handig. :D

edit: 18:40 alles is er weer, internet & telefoon doen het weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pettertje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04-2021
Hier net een aantal minuten zonder internet gezeten, net als de rest ook problemen gehad rond 15:30/16:15.
Tv kan ik niet testen omdat ik geen box heb aangesloten. Iemand wat gehoord van Tweak zelf? (Twitter is van 2uur terug)

- Enschede.

- Greetz Froggy-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:15
Lijkt op internet only storing. Sparql doet het goed (ook hier Enschede)

Edit: internet lijkt het weer te doen. Alsof er de hele dag al af en toe een kwartier een router bij hun last heeft van hickups of ddos?

[ Voor 49% gewijzigd door LosserNL op 27-11-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zal wel weer een DDOS zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pettertje
Zou weer moeten werken volgens Tweak. https://twitter.com/TweakNL
Hopelijk blijft het stabiel en volgen er niet meer DDOS aanvallen.

Fijn weekend allemaal ;)

- Greetz Froggy-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Andere mensen hier ook tijdens laatste storing gebeld door onbekend nummer?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
Doet het ook hier weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-08 23:03
Het internet ligt er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-08 23:03
Hij doet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Hier is hij niet uit geweest, maar heb dan ook de DNS server van Google tijdelijk ingesteld staan.

Edit heb het dan over net alleen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeru op 27-11-2015 18:44 ]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pettertje
Jeru schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:36:
Hier is hij niet uit geweest, maar heb dan ook de DNS server van Google tijdelijk ingesteld staan.
Werkte hier helaas niet ;( maar het werkt gelukkig weer naar behoren! _/-\o_

- Greetz Froggy-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Pettertje schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:40:
[...]

Werkte hier helaas niet ;( maar het werkt gelukkig weer naar behoren! _/-\o_
Heb ik rond 18.15 gedaan sindsdien heb ik geen uitval meer gehad, daarvoor uiteraard wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je sparql hebt, heb je gratis hbo. Wie maakt er geen gebruik van hbo go? Ik had dit een tijdje en wil game of thrones afkijken, heb geen behoefte aan downloaden. De hbo go login gegevens staan volledig los van je isp gegevens.
Ik wil er film1 go in ruil voor terug geven.

Merk het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Mocht iemand nog problemen ondervinden met newsgroepen inlog gegeven zijn niet meer nodig.
had incident gemeld kreeg onderstaande reactie van tweak.

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het klopt dat er geen entry's zijn met betrekking tot nieuwsgroepen. In het verleden had iedere klant een gebruikersnaam en wachtwoord welke op deze pagina kon worden teruggevonden. Sinds kort is het IP-adres van Tweak uw toegang tot de nieuwsgroepen en zijn inloggegevens (en daarmee ook de betreffende pagina) niet meer noodzakelijk.

Met betrekking tot de snelheid, welke snelheid behaald u? Is dit draadloos of bedraad? Heeft u 40 connecties ingesteld?

Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Hopende hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Dank je Replay256. Fijn dat Tweak dit ook actief communiceert naar al haar klanten :-/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ered
  • Laatst online: 02-09 00:15
Vandaag een RT-AC66U gekocht weet iemand of ik die router compleet kan vervangen met die van tweak? inclusief de TV want ik zag in de instellingen IPTV staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik heb in de afgelopen week geleerd dat je dan VLANs in je router moet kunnen instellen. Internet gaat over VLAN 34 en IPTV over VLAN 4. Telefonie is gewoon VOIP/SIP maar daar heb je het niet over gehad. Of de ASUS inderdaad die VLAN instellingen ondersteund weet ik zo niet. Het staat niet rechtstreeks op de website van ASUS, maar misschien kun je wat informatie uit de manual halen.

Als je geen VLAN instellingen kunt maken, zul je de Zyxel moeten gebruiken voor TV (en telefonie als je dat hebt) en de ASUS erachter hangen voor wifi. Op dit moment doe ik iets soortgelijks met een oude Sitecom omdat de wifi van de (splinternieuwe want vorige is kapot gegaan) Zyxel niet stabiel wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ered
  • Laatst online: 02-09 00:15
Alfie104 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:07:
Ik heb in de afgelopen week geleerd dat je dan VLANs in je router moet kunnen instellen. Internet gaat over VLAN 34 en IPTV over VLAN 4. Telefonie is gewoon VOIP/SIP maar daar heb je het niet over gehad. Of de ASUS inderdaad die VLAN instellingen ondersteund weet ik zo niet. Het staat niet rechtstreeks op de website van ASUS, maar misschien kun je wat informatie uit de manual halen.

Als je geen VLAN instellingen kunt maken, zul je de Zyxel moeten gebruiken voor TV (en telefonie als je dat hebt) en de ASUS erachter hangen voor wifi. Op dit moment doe ik iets soortgelijks met een oude Sitecom omdat de wifi van de (splinternieuwe want vorige is kapot gegaan) Zyxel niet stabiel wil werken.
Zou ik de zyxel dan in modem modus ofzo kunnen instellen zodat NAT etc via de router gaat of moet de router gewoon instellen als access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
Ik moest even snel een noodoplossing verzinnen omdat er geen fatsoenlijke verbinding meer was te maken via wifi (bedraad wel). Bovendien blinkt de Sitecom niet uit in instelmogelijkheden. Ik heb dus ervoor gekozen om niets aan de Zyxel te doen en de Sitecom een vast WAN IP adres te geven in de DHCP range van de Zyxel. De DHCP server van de Sitecom heb ik op een andere range ingesteld.

Het is natuurlijk veel mooier in dit geval om de Zyxel in bridge te zetten, zodat je ASUS alle IP adressen mag uitdelen.

Als je router inderdaad de mogelijkheid heeft om VLANs in te stellen, maar je hebt je Zyxel nog steeds nodig bv. voor telefonie, is de ideale situatie dat de ASUS aan de glasvezel box komt en dan alles regelt voor zowel internet als IPTV. Voor telefonie kun je dan de Zyxel volledig in bridge zetten. Hij werkt dan als switch, zodat je een paar extra gigabit poorten hebt.

Kortom het hangt een beetje ervan af wat er met de ASUS allemaal mogelijk is en of je ook telefonie gebruikt of wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ered schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:43:
Vandaag een RT-AC66U gekocht weet iemand of ik die router compleet kan vervangen met die van tweak? inclusief de TV want ik zag in de instellingen IPTV staan.
Deze ondersteund vlan's maar geen hardwarematige nat
Als je deze inzet als hoofdrouter staat de cpu constant tegen de honderd procent te rammelen waardoor je een zeer traag netwerk krijgt

Dus beter als accespoint of als router achter router zetten ( concurrent wan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:55
Nog meer mensen last van traag usenet? Kom niet boven de 8MB, voorheen 40MB op mn sloffen

Gr

Imre

Acties:
  • 0 Henk 'm!
getest het is niet echt snel of stabiel maar schommel tussen de 33 en 39 MB in dus max 320 Mbps
ivarga schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:16:
Nog meer mensen last van traag usenet? Kom niet boven de 8MB, voorheen 40MB op mn sloffen

Gr

Imre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep hier ook erg traag, ik kom niet boven de 12 terwijl dit voorheen makkelijk 70a80 megabyte p/s was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Mr-D. schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:19:
getest het is niet echt snel of stabiel maar schommel tussen de 33 en 39 MB in dus

[...]
Dit had ik dus ook altijd , maar nu haal ik niet meer boven de 8MB dus iets van 60 Mbit

Almere muziekwijk trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
welk programma gebruik je hiervoor ??
kijk anders even in mijn handtekening :)
ivarga schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:51:
[...]

Dit had ik dus ook altijd , maar nu haal ik niet meer boven de 8MB dus iets van 60 Mbit

Almere muziekwijk trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door Mr-D. op 29-11-2015 17:33 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Mr-D. schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:19:
getest het is niet echt snel of stabiel maar schommel tussen de 33 en 39 MB in dus max 320 Mbps

[...]
Mr-D. schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:32:
welk programma gebruik je hiervoor ??
kijk anders even in mijn handtekening :)

[...]
Ik gebruik newzleecher , maar moet niet uitmaken welk proggie je gebruikt toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
ivarga schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:16:

Gr

Imre
Hier ook. Ongeveer één derde van mijn normale snelheid behaal ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is met alles zeer onstabiel ook met smb haal ik vreemde snelheden dus ga daar weer eens een mailtje aan wagen
ivarga schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:39:

Ik gebruik newzleecher , maar moet niet uitmaken welk proggie je gebruikt toch
nou dat ben ik niet helemaal met je eens niet elk programma gaat goed om met het geheugengebruik van je pc zoals sabnzb leuk programma maar niet voor gigabit verbindingen
newsleecher heb ik zelf al een tijd niet gebruikt dus durf dit niet zo te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
Mr-D. schreef op zondag 29 november 2015 @ 22:03:
het is met alles zeer onstabiel ook met smb haal ik vreemde snelheden dus ga daar weer eens een mailtje aan wagen

[...]

nou dat ben ik niet helemaal met je eens niet elk programma gaat goed om met het geheugengebruik van je pc zoals sabnzb leuk programma maar niet voor gigabit verbindingen
newsleecher heb ik zelf al een tijd niet gebruikt dus durf dit niet zo te zeggen
Nou ik gebruik newzleecher al jaren en op mijn hp proliant met 18gb heb ik nog nooit zulke slechte download resultaten gehad , altijd minimaal 40MB.
Met speedtest kom ik echter wel ge woon aan de 1000/1000 het is echt usenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hee dat geloof ik ook wel omdat het bij mij ook erg schommelt maar ik haal normaal gesproken ook hoger dan 40 MB meestal tussen de 60 en 75 MB en dat is hoger dan de meeste tweak klanten met alleen tweak als provider en dat red ik nu ook niet daarom gaf ik ook al aan dat het op meerdere vlakken onstabiel is bij tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Sinds dat de nieuwsgroepen verkocht zijn is het er niet beter op geworden iig. Ik gebruik hier NZBVortex en dat werkte altijd rete snel, sinds vrijdag is het weer ruk en kom ik niet boven de 14MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik zit nog vrij hoog in snelheid bij gebruik van altbinz, maar allang niet meer zo hoog als een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Sinds de laatste update op TV gebied, merk ik op dat, indien de Sparkl box een tijd(je) aanstaat, de TV-gids 'verdwijnt'.

Je zapt door naar een andere zender (bijvoorbeeld van RTL4 naar RTL5), verschijnt heel kort in beeld de titel van het programma in beeld en verdwijnt erna. Tevens het logo van de zender wil soms alleen een 'zwart vlak' laten zien.

Gebeurd ook alleen maar indien die box voor langere tijd aanstaat, alsof zijn buffer dan vol is en geen nieuwe info erbij kan hebben. Oplossing: de hele bende spanningsloos maken 8)7

Bekend bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee nog niet opgemerkt maar kijk de laatste tijd ook geen tv en als ik geen tv kijk is deze standaard spanningsloos om dat soort problemen (ook stand-by verhaal) te voorkomen
Dus ik zeg heel snel een Klikaanklikuit ertussen dat scheelt een heleboel ellende net als een harmony afstandsbediening dan werkt het bijna zoals het hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Internet ligt er weer uit pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Voor degenen die nog weten dat ik had geklaagd over een creditnota van Tweak, die ze eindelijk toch gingen overmaken?
12 November was laatste bericht, 1 December inmiddels en nog geen dubbeltje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Geen problemen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_lwdn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 21:27
Hier (Leeuwarden) ook geen internet. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ook hier geen problemen en op https://twitter.com/searc...efault&q=tweaknl&src=typd staan geen meldingen :P

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 7 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.