Acties:
  • 0 Henk 'm!
Almere ook geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_lwdn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 21:27
Werkt hier in Leeuwarden ook weer naar behoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:58
net effe deboel herstart werkt weer

ben het wel een beetje beu hoor al die downs

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:58
heb normaal nooit problemen

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dwazer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:31:
Sinds de laatste update op TV gebied, merk ik op dat, indien de Sparkl box een tijd(je) aanstaat, de TV-gids 'verdwijnt'.

Je zapt door naar een andere zender (bijvoorbeeld van RTL4 naar RTL5), verschijnt heel kort in beeld de titel van het programma in beeld en verdwijnt erna. Tevens het logo van de zender wil soms alleen een 'zwart vlak' laten zien.

Gebeurd ook alleen maar indien die box voor langere tijd aanstaat, alsof zijn buffer dan vol is en geen nieuwe info erbij kan hebben. Oplossing: de hele bende spanningsloos maken 8)7

Bekend bij iemand?
Klinkt bekend inderdaad. Of hele oude info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
webmasternick schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:53:
Ik heb voor jullie mijn config voor de EdgeRouter Lite beschikbaar gemaakt op: http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter/. Hiermee zal internet & Sparql gaan werken voor tweak.nl verbindingen via hun eigen netwerk. Er staan ook instructies bij. Veel plezier ermee en laten even weten of het lukt :)
Als alles goed gaat krijg ik vandaag ook mijn Edgerouter binnen en zal dan aan de hand van jou voorbeeld hier de boel om gaan zetten.
Ik zal nog wel een aantal veranderingen moeten doorvoeren, ik wil (de enige) sparql op ETH2 aansluiten dus niet achter een switch en ik wil DNS requests vanaf het LAN naar het WAN blokeren (ivm smart DNS en Netflix/chromecast)
En aangezien ik 15 jaar geleden voor het laatst iets met routing heb gedaan wordt dat nog wel even puzzelen. Maar zonder uitdaging geen lol.

Ik laat weten of alles gelukt is. Het zal wel even duren want met een vrouw en dochter in huis is er niet vaak tijd waarom internet EN tv uit kan of dat er iets niet werkt "zoals het hoort"

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Philos31 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:30:
[...]
Ik zal nog wel een aantal veranderingen moeten doorvoeren, ik wil (de enige) sparql op ETH2 aansluiten dus niet achter een switch en ik wil DNS requests vanaf het LAN naar het WAN blokeren (ivm smart DNS en Netflix/chromecast)
Ik trigger op de zinsnede 'ik wil DNS requests vanaf het LAN naar het WAN blokkeren'. Wat bedoel je hier mee en wat ga je hier mee bereiken? In al mijn bleu-heid: iedere IP-request vanaf LAN naar WAN gaat toch vergezeld van een DNS request? (en ja, ik durf best een domme vraag te stellen... :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
GEi schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:37:
[...]

Ik trigger op de zinsnede 'ik wil DNS requests vanaf het LAN naar het WAN blokkeren'. Wat bedoel je hier mee en wat ga je hier mee bereiken? In al mijn bleu-heid: iedere IP-request vanaf LAN naar WAN gaat toch vergezeld van een DNS request? (en ja, ik durf best een domme vraag te stellen... :9 )
Wat ik probeer te bereiken is dat mijn Chromecast mijn smartDNS gebruikt in plaats van de ingebakken Google DNS.
Waarom ik dat wil mag op dit forum niet besproken worden >:)
Maar op Tweak blogs wel :P Philos Blog: Alle Netflix regio's op Chromecast (No-Root/No DD-WRT)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Meer mensen tegenvallende snelheid van tweak news?
Trok eerder de hele verbinding dicht, nu 30-40% max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
edit:
* Dubbele post.*

[ Voor 132% gewijzigd door kmichael op 03-12-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Rude-Dog schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:18:
Meer mensen tegenvallende snelheid van tweak news?
Trok eerder de hele verbining dicht, nu 30-40% max.
Ik kom vanavond niet boven de 265 Mbit uit.
Als ik meerdere newsservers aanzet haal ik 995 Mbit.

Getest met een oud en een nieuw bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Haal consistent 60 MB/s op Tweak News.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep al meer dan een week last van een onwijs trage news service. Ook al op twitter over geklaagd maar daar geven ze aan dat er niets aan de hand is. Ik haal nu max 18-22 mb/s terwijl dat voorheen 70-90 mb/s was.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheN1ckname
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik ben nu aan het kijken om over te stappen naar tweak.
Maar ik begrijp niet zo goed waarom ze een router meeleveren zonder 5gHz. Toen ik ze hier over mailde gaven ze als reden "U kunt natuurlijk altijd uw eigen apparatuur aansluiten op de Zyxel indien u alsnog gebruik wil maken van wireless via 5gHz."

Het kan aan mij liggen maar het is toch onzin dat je bij een gigabit verbinding een router krijgt die wireless 'maar' 300 mbps aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 10:22
Ik vind het zelf niet de taak van de ISP om een router mee te leveren
Ze moeten nl nu wel ondersteuning geven op dat apparaat

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Vaag, haal nu weer 100% snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
yep ik ook was het net ff aan het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
TheN1ckname schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:05:
Het kan aan mij liggen maar het is toch onzin dat je bij een gigabit verbinding een router krijgt die wireless 'maar' 300 mbps aan kan.
Als je bij andere providers 500/500 afneemt krijg je ook niet altijd een router met 802.11ac ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad.

Voor gigabit zal je gewoon bedraad moeten werken.

Zelfs een WIFI AC accesspoint zal slechts in zeldzame situaties in de buurt van de gigabit komen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:22
goedemorgen allen,

zijn er meer mensen die problemen hebben sinds vanochtend met hun sparql doosje ?
mijne geeft een update weer, maar als ik hem uitvoer (keus uit twee) blijf in in diezelfde loop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, Ook via system is er bij mij geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nee hier werkt het ook en geen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Ik ben nu aan het kijken om over te stappen naar tweak.
Maar ik begrijp niet zo goed waarom ze een router meeleveren zonder 5gHz. Toen ik ze hier over mailde gaven ze als reden "U kunt natuurlijk altijd uw eigen apparatuur aansluiten op de Zyxel indien u alsnog gebruik wil maken van wireless via 5gHz."

Ik snap er ook niets van. Het is gewoon niet logisch om dat anno 2015 niet mee te leveren. Al helemaal omdat de 2.4ghz band gewoon overvol zit op veel plekken.
Mr-D. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:10:
Dat is geen antwoord op zijn vraag. Of het wel of niet de taak is van een ISP is niet de vraag. Het is nu gewoon zeer lastig om eigen apparatuur te gebruiken en dat is naar mijn mening een slechte zaak.

[ Voor 23% gewijzigd door Lennyz op 05-12-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 12:36
MED-iC- schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 09:04:
goedemorgen allen,

zijn er meer mensen die problemen hebben sinds vanochtend met hun sparql doosje ?
mijne geeft een update weer, maar als ik hem uitvoer (keus uit twee) blijf in in diezelfde loop zitten.
Ik had dit probleem vorig week ook. Bleek dat de aan/uit knop van de abox ingedrukt bleef en daardoor steeds een reset uitvoerde. Ik heb met een saté prikker de knop los gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:22
Mister_Gaus schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:26:
[...]

Ik had dit probleem vorig week ook. Bleek dat de aan/uit knop van de abox ingedrukt bleef en daardoor steeds een reset uitvoerde. Ik heb met een saté prikker de knop los gehaald.
Inderdaad. Ik vond de aan- uitknop al zo raar ver in het device zitten. Bedankt voor de tip ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Tv klapt eruit hier in Almere waterwijk. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

1 Gb/s ga je sowieso nooit halen over WiFi. Ik hoop niet dat je met die veronderstelling een gigabit-abo hebt afgesloten...

Mr-D. schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:10:
Precies dit. ISPs zouden zich niet zo bezig moeten houden met thuisnetwerken van klanten. Dat zou gewoon de verantwoordelijkheid van de klant moeten zijn. Bij Tweak is het allemaal niet zo'n probleem, maar het probleem met die aanpak is namelijk dat ISPs hun support zo simpel mogelijk willen houden en klanten daarom vaak vastzitten aan configuraties en modems van de ISP.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.tewal
  • Laatst online: 02-05 13:53
Hier in waterwijk ook geen TV en geen radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
[b]Lennyz schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:15

Dat is geen antwoord op zijn vraag. Of het wel of niet de taak is van een ISP is niet de vraag. Het is nu gewoon zeer lastig om eigen apparatuur te gebruiken en dat is naar mijn mening een slechte zaak.
Ik las het niet als een vraag maar als een opmerking
Maar wat vind jij lastig van het gebruik van eigen apparatuur
Ik vind het zelf mooi kan ik nl de producten gebruiken die ik zelf wil hebben
En niet een verplichte kast van je ISP
op zich valt het wel mee want ook deze router kan je naar je eigen hand zetten
Ik gebruik zelf draadloos alleen voor de telefoons heb wel overal 5ghz maar dat is meer voor als ik een laptop moet repareren wil ik wel goed kunnen testen ( mits aan boord)
Maar met de gemiddelde laptop op 5 GHz kom je niet boven de 21 MB omdat het interne kaartje niet sneller is moet je alsnog extra (eigen) apparatuur kopen om van die snelheid te kunnen genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphalorne schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:39:
Tv klapt eruit hier in Almere waterwijk. Iemand?
Had ik vannacht ook, maar dan in Leeuwarden.
Wel gewoon menu en programmadetails, maar zwart beeld op alle zenders. Geen idee hoelang dat geduurd heeft. (En was er misschien onderhoud?) Toen ik 'm vanmorgen weer aanzette deed alles het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Yip, same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Enschede @ 1Gbit en haal momenteel ~20Mbit via tweak nieuwsgroepen
speedtest.net (afhankelijk van test server) geven metingen tussen de 100 en 800Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarga
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:29
Realtec schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:19:
Enschede @ 1Gbit en haal momenteel ~20Mbit via tweak nieuwsgroepen
speedtest.net (afhankelijk van test server) geven metingen tussen de 100 en 800Mbit
Hier in Almere hetzelfde verhaal , tweaknewz is bagger de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep, weet niet wat ze daar aan het doen zijn maar t lijkt nergens op!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Philos31 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:30:
[...]

Als alles goed gaat krijg ik vandaag ook mijn Edgerouter binnen en zal dan aan de hand van jou voorbeeld hier de boel om gaan zetten.
En aangezien ik 15 jaar geleden voor het laatst iets met routing heb gedaan wordt dat nog wel even puzzelen. Maar zonder uitdaging geen lol.

Ik laat weten of alles gelukt is. Het zal wel even duren want met een vrouw en dochter in huis is er niet vaak tijd waarom internet EN tv uit kan of dat er iets niet werkt "zoals het hoort"
Wat voor snelheden haal je?
Ik overweeg ook een ERL aan te schaffen, maar performance is een beetje een issue voor routers om gigabit wirespeed te natten.
Lennyz schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:15:
[...]

Ik snap er ook niets van. Het is gewoon niet logisch om dat anno 2015 niet mee te leveren. Al helemaal omdat de 2.4ghz band gewoon overvol zit op veel plekken.

[...]

Het is eigenlijk best logisch.
5Ghz dringt lastiger door muren etc heen, met als gevolg een inconsistent signaal door je huis heen.

Verkoop dat verhaal maar eens aan Harry in de warrie de digibeet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47
Gravit0n schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:31:
Wat voor snelheden haal je?
Ik overweeg ook een ERL aan te schaffen, maar performance is een beetje een issue voor routers om gigabit wirespeed te natten.
Ik haal in speedtesten +/- 930mbit, zelfde snelheid als de ZyXEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
webmasternick schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:23:
[...]

Ik haal in speedtesten +/- 930mbit, zelfde snelheid als de ZyXEL.
Dankjewel!
Heb je ook firewall rules actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
Gravit0n schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:48:
[...]

Dankjewel!
Heb je ook firewall rules actief?
Yes, basic firewall rules. In mijn config file kan je de firewall rules vinden: http://www.nickd.nl/tweak...geos_ubnt_20151112.tar.gz. Uitpakken en config.boot openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheN1ckname
  • Laatst online: 11-03-2024
Compizfox schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:48:
[...]

1 Gb/s ga je sowieso nooit halen over WiFi. Ik hoop niet dat je met die veronderstelling een gigabit-abo hebt afgesloten...

[...]

Precies dit. ISPs zouden zich niet zo bezig moeten houden met thuisnetwerken van klanten. Dat zou gewoon de verantwoordelijkheid van de klant moeten zijn. Bij Tweak is het allemaal niet zo'n probleem, maar het probleem met die aanpak is namelijk dat ISPs hun support zo simpel mogelijk willen houden en klanten daarom vaak vastzitten aan configuraties en modems van de ISP.
Dat je de gigabit niet haalt begrijp ik, maar vooral het ontbreken van 5gHz is voor mij een reden om nog geen abonnement af te sluiten bij tweak.

Ik zit nu bij xs4all en daar krijg je wel een router met 5gHz meegeleverd. En op de plek waar ik woon is dat wel fijn (er zijn veel 2.4gHz netwerken actief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gravit0n schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:31:
[...]
Het is eigenlijk best logisch.
5Ghz dringt lastiger door muren etc heen, met als gevolg een inconsistent signaal door je huis heen.

Verkoop dat verhaal maar eens aan Harry in de warrie de digibeet. :+
In het geval van WiFi is de slechtere penetratie juist een pluspunt. Op 2,4 GHz penetreren de signalen van je buren jouw muren (en andersom). Dat is niet handig, want dat zorgt voor veel interferentie.

Met 5 GHz is dat minder het geval, ieder z'n signaal blijft mooi binnen. Dat zorgt voor veel minder interferentie en dus een schonere band.

Dat betekent natuurlijk wel dat het nodig kan zijn om op elke verdieping een AP te zetten, maar liever dat dan de hele band vol ruis.

TheN1ckname schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:01:
[...]
Dat je de gigabit niet haalt begrijp ik, maar vooral het ontbreken van 5gHz is voor mij een reden om nog geen abonnement af te sluiten bij tweak.

Ik zit nu bij xs4all en daar krijg je wel een router met 5gHz meegeleverd. En op de plek waar ik woon is dat wel fijn (er zijn veel 2.4gHz netwerken actief).
Je zit niet vast aan die router hoor. Gebruik dan gewoon je eigen router met 5 GHz. Ik zie het probleem niet zo.

[ Voor 25% gewijzigd door Compizfox op 07-12-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Compizfox schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:51:
[...]

In het geval van WiFi is de slechtere penetratie juist een pluspunt. Op 2,4 GHz penetreren de signalen van je buren jouw muren (en andersom). Dat is niet handig, want dat zorgt voor veel interferentie.

Met 5 GHz is dat minder het geval, ieder z'n signaal blijft mooi binnen. Dat zorgt voor veel minder interferentie en dus een schonere band.

Dat betekent natuurlijk wel dat het nodig kan zijn om op elke verdieping een AP te zetten, maar liever dat dan de hele band vol ruis.
True, maar een gemiddelde gebruiker heeft geen zin om overal AP's op te hangen voor een perfecte dekking. Als ze maar op FB kunnen komen...

Voor ons is het natuurlijk een ander verhaal, en vertegenwoordigt een goed uitgedacht netwerk een grote e-penis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gravit0n schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:35:
[...]
True, maar een gemiddelde gebruiker heeft geen zin om overal AP's op te hangen voor een perfecte dekking. Als ze maar op FB kunnen komen...
In dat geval maakt het allemaal niet zoveel uit, en voldoet 2,4 GHz ook wel. Beetje een non-argument dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 07-12-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Compizfox schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:18:
[...]

In dat geval maakt het allemaal niet zoveel uit, en voldoet 2,4 GHz ook wel. Beetje een non-argument dus.
Dat zegt hij toch ook juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Ik heb inmiddels naar volle tevredenheid de zyxel vervangen door een edgerouter lite.
Ik heb heel veel gehad aan de config van webmasternick hier in het forum, alleen werkte sparql niet bij mij.
Na wat onderzoek bleek dat er in de config van webmastenich een static route staat 185.6.48.0/26 -> 10.10.28.1
Dit moet voor mij 185.6.48.0/26 -> 10.10.32.1 zijn.
Dit is de default gateway die je via dhcp krijgt op Vlan4 en is niet voor iedereen hetzelfde.

Mocht iemand in de toekomst tegen dit probleem oplopen kun je in de zyxel kijken welke gateway er gebruikt wordt: In de routing table staat daar de route 185.6.48.0 en het ip adres daar achter is de gateway die je moet gebruiken, deze kun je in je config (als je toch bezig bent met het mac adres) direct mee veranderen als dat nodig is.

Verder heb ik op ETH2 de sparql gehangen op een appart subnet, ik heb maar 1 Abox, zo heb ik dus internet en IPTV gescheiden.

Ik heb ook geen last bij het zappen dat de zenders blijven doorlopen, dit lijkt toch echt een IGMP probleempje van de switch te zijn, want ik kan het reproduceren door er een TPlink IGMP snooping switch tussen te hangen, dan laat hij ook de zenders niet direct los. Met de sparql direct aan de router schakelt hij direct.

Ik ben uiterst tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
Philos31 schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:37:
Ik heb inmiddels naar volle tevredenheid de zyxel vervangen door een edgerouter lite.
Ik heb heel veel gehad aan de config van webmasternick hier in het forum, alleen werkte sparql niet bij mij.
Na wat onderzoek bleek dat er in de config van webmastenich een static route staat 185.6.48.0/26 -> 10.10.28.1
Dit moet voor mij 185.6.48.0/26 -> 10.10.32.1 zijn.
Dit is de default gateway die je via dhcp krijgt op Vlan4 en is niet voor iedereen hetzelfde.

Mocht iemand in de toekomst tegen dit probleem oplopen kun je in de zyxel kijken welke gateway er gebruikt wordt: In de routing table staat daar de route 185.6.48.0 en het ip adres daar achter is de gateway die je moet gebruiken, deze kun je in je config (als je toch bezig bent met het mac adres) direct mee veranderen als dat nodig is.

Verder heb ik op ETH2 de sparql gehangen op een appart subnet, ik heb maar 1 Abox, zo heb ik dus internet en IPTV gescheiden.

Ik heb ook geen last bij het zappen dat de zenders blijven doorlopen, dit lijkt toch echt een IGMP probleempje van de switch te zijn, want ik kan het reproduceren door er een TPlink IGMP snooping switch tussen te hangen, dan laat hij ook de zenders niet direct los. Met de sparql direct aan de router schakelt hij direct.

Ik ben uiterst tevreden.
Thanks, leuk om te lezen. Ik zal mijn handleiding gaan bijwerken :)

Interessant dat de zender streams direct stoppen bij jou. Gebeurt dit ook met de switch ertussen en IGMP snooping uit? Hoe lang blijven de streams ongeveer nog open na het in standby zetten of zappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
webmasternick schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:05:
[...]

Thanks, leuk om te lezen. Ik zal mijn handleiding gaan bijwerken :)

Interessant dat de zender streams direct stoppen bij jou. Gebeurt dit ook met de switch ertussen en IGMP snooping uit? Hoe lang blijven de streams ongeveer nog open na het in standby zetten of zappen?
Ik heb echt de meest "brakke" switch die IGMP snooping ondersteunt, pricewatch: TP-Link TL-SG105
Dan duurt het echt minuten lang voordat de streams eindelijk stoppen, en elke keer dat je zapt komt er weer een beetje bij, en als je een poosje doorzapt en tegen de 100Mbit aanloopt dan gaat je Abox over zn zuiger.
Dan moet je echt een paar minuten niet zappen om weer in een normaal gebied te komen.
Zonder de switch gaat het kanaal direct uit. Ook heb ik geen last meer van de kleine haperingen die ik wel met de switch zag.

Ik dacht eigenlijk dat sparql op de ETH2 port veel moeilijker zou zijn met allemaal lastige routing tables of bridgen, maar het stelde niets voor, gewoon 2e subnet en DHCP pool aanmaken (Bij mij 192.168.2.0/24) op ETH2 en de IGMP proxy settings van ETH0 overnemen voor ETH2 en klaar.

We moeten zien uit te vinden welke switches er goed werken en welke niet, maar ik ben blij met deze oplossing. Novapax heeft ook geen last en volgens mij wel een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Mooi dat je het aan de praat hebt!
Ik zag je DM's veel te laat, maar ik moest wel gelijk aan de gateway denken (die had ik wel genoteerd voordat ik de zyxel ertussenuit haalde)

Ik heb inderdaad een switch, een LevelOne GSW-1676, een vrij uitgebreide managed switch. Die handelt de IGMP snooping in ieder geval goed af.

Die switch gaat binnenkort vervangen worden door een 24 poorts EdgeSwitch 24 (250W).
Ik zal eens goed kijken hoe die omgaat met de igmp streams en dan laat ik het wel weten.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
Philos31 schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:20:
Ik heb echt de meest "brakke" switch die IGMP snooping ondersteunt, pricewatch: TP-Link TL-SG105
Dan duurt het echt minuten lang voordat de streams eindelijk stoppen, en elke keer dat je zapt komt er weer een beetje bij, en als je een poosje doorzapt en tegen de 100Mbit aanloopt dan gaat je Abox over zn zuiger.
Dan moet je echt een paar minuten niet zappen om weer in een normaal gebied te komen.
Zonder de switch gaat het kanaal direct uit. Ook heb ik geen last meer van de kleine haperingen die ik wel met de switch zag.

Ik dacht eigenlijk dat sparql op de ETH2 port veel moeilijker zou zijn met allemaal lastige routing tables of bridgen, maar het stelde niets voor, gewoon 2e subnet en DHCP pool aanmaken (Bij mij 192.168.2.0/24) op ETH2 en de IGMP proxy settings van ETH0 overnemen voor ETH2 en klaar.

We moeten zien uit te vinden welke switches er goed werken en welke niet, maar ik ben blij met deze oplossing. Novapax heeft ook geen last en volgens mij wel een switch.
Ik zal binnenkort ook even een subnet aanmaken op ETH2 van de Edgerouter en de IGMP Proxy daarop zetten. Dan zal ik de woonkamer Sparql box daarop zetten en kijken of de streams wel direct sluiten. Als dat zo is, dan is de switch inderdaad het probleem. Wel vreemd, want als ik IGMP Snooping op die switch uitzet blijven de streams ook nog een tijdje open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

1000 Mbit komt naar Deventer, Rijssen, Holten, Wierden en Haaksbergen
Begin 2016 brengen wij 1000 Mbit naar Deventer, Rijssen, Holten, Wierden en Haaksbergen. Daar horen de kleinere woonplaatsen Bathmen, Diepenveen, Enter, Ridderspoor en Schalkhaar nog eens bij. We investeren flink in ons eigen glasvezelnetwerk, dat wij Coanet noemen. Dit eigen netwerk biedt een alternatief voor de grote glasvezelproviders. Tweak geeft met de uitrol naar deze woonplaatsen ruim 73.000 nieuwe adressen de mogelijkheid te kiezen voor glasvezel internet met 1000 Mbit. Iedereen kan vanaf vandaag via de postcodecheck controleren of deze snelheid ook op zijn adres beschikbaar is, en desgewenst meteen bestellen.

Om deze mooie uitbreiding mogelijk te maken moeten wij in het gebied 35 wijkcentrales aansluiten op ons eigen netwerk. Het totaal aantal wijkcentrales dat wij zelf bedienen komt zo uit op een ronde 140. Deventer is met 22 centrales de grootste nieuwe stad, en goed voor ongeveer 42.000 nieuwe huishoudens. Na Almere, Enschede, Leeuwarden en Dronten is Deventer de vijfde grote stad in Nederland waar we supersnel internet aanbieden.

Op naar de half-miljoen
We verstevigen met de komst van Deventer, Rijssen, Holten, Wierden en Haaksbergen onze positie als derde glasvezel-operator van Nederland. Slechts twee providers zijn in meer wijkcentrales aanwezig dan Tweak. Een prestatie van formaat, waar wij best trots op zijn. Meer dan 307.000 huishoudens zijn in de gelegenheid een abonnement te nemen met 1000 Mbit.

Het is onze wens om in 2016 voor het eerst boven de half miljoen huishoudens uit te komen. Daarvoor is jullie steun hard nodig. Hoe meer klanten kiezen voor een 1000 Mbit-verbinding van Tweak, des te makkelijker wordt het voor ons om te investeren in nieuwe steden. Het uitrollen van een glasvezelnetwerk is immers erg kostbaar. Met megastoringen, jaarlijks stijgende kosten en een groeiende macht voor de grote providers in ons land, is het belangrijker dan ooit dat kleinere providers een onafhankelijk geluid laten horen. Door te kiezen voor een onafhankelijke provider hou je de internetreuzen van Nederland wakker, en het internet open en betaalbaar. Daar heeft iedereen baat bij!

1000 Mbit voor €1,- per dag
Om deze trots extra kracht bij te zetten bieden wij nieuwe klanten een bijzonder introductieaanbod. Wie nog in december kiest voor een verbinding met 1000 Mbit, kan kiezen voor een jaarlijkse betaling van € 365,- een jaar lang onbeperkt gebruik van maken. Dat komt neer op slechts € 1,- per dag!

Planning
Vanaf vandaag zijn in Deventer, Rijssen, Holten, Wierden en Haaksbergen verbindingen met 1000 Mbit te bestellen. Het ‘oude’ type verbinding met 100 Mbit is per direct niet meer leverbaar. Wij verwachten in het gebied begin maart de eerste verbindingen op te kunnen leveren. Wierden en Haaksbergen staan al voor begin februari op de planning. Deventer, Rijssen en Holten begin maart.

Waarom Deventer?
Wij waren al in Almere en Enschede aanwezig. Deventer, Rijssen, Holten, Wierden en Haaksbergen liggen in een bijna horizontale lijn tussen deze steden in. Het is relatief voordeliger onze zogenaamde ‘backhauls’ door te trekken. Met 1000 Mbit verdubbelen wij de snelheid die voorheen in deze steden beschikbaar was.

Bestaande klanten
Bestaande klanten in Deventer, Rijssen, Holten, Wierden en Haaksbergen, die tevreden zijn met hun huidige snelheid, hoeven niets te doen. Zonder tegenbericht blijven alle verbindingen in deze woonplaatsen gewoon zoals ze zijn. Ben je klant en wil je wel gratis upgraden naar 1000 Mbit, mail dan even naar info@tweak.nl. We verwachten de eerste aansluitingen vanaf 1 februari 2016 op te kunnen leveren.

Scherpe prijzen
Op onze productoverzicht-pagina staan al onze scherpe prijzen overzichtelijk bij elkaar. De ‘beste keus’ is voor velen nog steeds Alles-in-1 (1000 Mbit + Sparql Basic) voor € 54,95 per maand. Wil je alleen supersnel 1000 Mbit internet zonder beperkingen, dat is mogelijk voor € 40,- per maand.
Verbinding van de toekomst, nu beschikbaar

Snel internet is belangrijk voor iedereen. Niet alleen voor de techneut die alles uit zijn verbinding haalt, de downloader die het hele internet leeg trekt of de gamer die rekent op een foutloze verbinding. Snel internet heeft ook zijn voordelen voor liefhebbers van Netflix en Youtube, of bij het maken en opslaan van back-ups. Reden voor Tweak om in te zetten op glasvezel, de verbinding van de toekomst, met snelheden tot 1 Gbps ofwel 1000 Mbit. Slome streams, haperende downloads en vertragingen in online games zijn verleden tijd, zelfs als je met het hele gezin tegelijk online bent.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag het net op Facebook :). Mooie stap.

Nu Sparql nog wat volwassener maken en native DualStack ipv6 invoeren en dan is het wat mij betreft een ideale provider :) .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:08:
Ik zag het net op Facebook :). Mooie stap.

Nu Sparql nog wat volwassener maken en native DualStack ipv6 invoeren en dan is het wat mij betreft een ideale provider :) .
Hoe bedoel je die precies?
Bij mij werkt het eigenlijk best goed, alleen HBO on demand wil nog wel eens haperen.

En native ipv6 inderdaad! Duurt lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doel vooral op de (wat ik lees) nauwelijks bruikbare pauzefunctie, opnames terugkijken dat nog wel eens wil haperen, standby perikelen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:32:
Ik doel vooral op de (wat ik lees) nauwelijks bruikbare pauzefunctie, opnames terugkijken dat nog wel eens wil haperen, standby perikelen, etc.
Nu je het zegt...
Als ik die doos stand/by zet, stuurt hij zwart beeld uit.
Hij gaat dus nooit ´volledig´ stand/by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:28
Zit erg te twijfelen om de overstap te maken van ziggo naar Tweak,het volgende houd me een beetje tegen.
Ten eerste moet ik er achter zien te komen bij wie mijn huidige ziggo mail allemaal in gebruik is en deze over zetten naar mijn Gmail!
Alle coax kabels moet ik straks vervangen!
Ik ben eigenlijk best wel blij met de CI+ modules in mijn 2 TV's zonder de extra kastje en afstandbediening,
hoe gaat dat in zijn werk,heb boven de tv aan de muur hangen en geen plek voor een setupbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Het Sparql doosje heeft een standaard netwerkkabeltje nodig, zonder gaat het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
DoubleDutch schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:19:
Zit erg te twijfelen om de overstap te maken van ziggo naar Tweak,het volgende houd me een beetje tegen.
Ten eerste moet ik er achter zien te komen bij wie mijn huidige ziggo mail allemaal in gebruik is en deze over zetten naar mijn Gmail!
Ik ben eigenlijk best wel blij met de CI+ modules in mijn 2 TV's zonder de extra kastje en afstandbediening,
hoe gaat dat in zijn werk,heb boven de tv aan de muur hangen en geen plek voor een setupbox.
Coax gaat compleet vervallen in je huis dus ook de ci+ modules alles gaat via netwerkkabels en HDMI aansluitingen dus geen scart oid ik heb zelf nl geen HDMI op mijn tv op de slaapkamer en moest daar dus een actief kastje tussen hangen om het te laten werken

Letop als je radio ook via coax hebt aangesloten werkt je radio dus niet meer dus weer ouderwets via de ether
Ook ik heb mijn tv aan de muur hangen maar heb daar wel een aardige oplossing voor gemaakt
Zal vanavond of morgenavond wel een paar foto's plaatsen

Dus vanaf ziggo is het dus geen plug en play :+

[ Voor 2% gewijzigd door Mr-D. op 08-12-2015 12:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:02
Gravit0n schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:30:
Het Sparql doosje heeft een standaard netwerkkabeltje nodig, zonder gaat het niet lukken.
Wifi stickje kun je er ook in doen, al werkt dat wel minder en niet altijd even vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Lieuwe15 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:51:
[...]

Wifi stickje kun je er ook in doen, al werkt dat wel minder en niet altijd even vloeiend.
Dat wist ik niet, weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:02
Zit op de zijkant een usb poort met de onderschrift Wifi, dus dacht, laat mij eens proberen met een stickje. Het werkte, alleen de HD kanalen had ie wat moeite mee (stotteren ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
Tweak breid zijn netwerk in Twente uit. Dat is mooi, denk ik :)
Paar vragen.
Bij Second Screen hebben ze het alleen maar over IOS en Android. Kan ik niet op mijn computer Second screen kijken?
Kan ik opnames die ik met de sparql box maak terugkijken met second screen?

Eigenlijk is de belangrijkste vraag, de vraag die ik aan mijn vriendin moet stellen, kun jij zonder traditionele tv zenders? Ik kan me prima redden met Netflix en NPO uitzending gemist en livestreams. Zonder TV is het echt een heel goed aanbod. 30 euro per maand voor 1gb internet inclusief usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan overigens je coax ook eventueel laten liggen en de Sparql boxjes aansluiten met een "MoCa" setje .

Ik lees er goede ervaringen mee (beter dan Powerline), bv. hier:
http://forum.kpn.com/t5/I...van-Powerline/td-p/233551

En voordeel is dat je altijd nog de vrijheid houdt om weer naar een DVB-C provider terug te gaan in de toekomst.

Het is dus nog steeds niet zo plug&play als bij Ziggo, maar als je het op zich geen bezwaar vindt dat je wel een extra box'je moet gaan gebruiken, dan is dat icm. een MoCa systeem een goede optie.

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 08-12-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Je kan er ook voor kiezen tv te blijven kijken via Ziggo en internet en telefoon via Tweak. Zo heb ik dat ook gedaan en nog geen momentje spijt. Met name vrouw en kinderen (de bekende WAF) zouden het niet waarderen wanner er om de haverklap iets met de tv net goed zou zijn wat maakt dat ze niet kunnen kijken. Sparql is nog niet zo volwassen dat ik (wij) over ga(an).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tja, daarom is het dus niet handig om email van je ISP af te nemen.
Bij glasvezel gaat de TV niet over coax. Die hoef je dus niet te vervangen.

Het inderdaad wel minder dat je je CI+ modules niet meer kunt gebruiken. Helaas moet dat via een STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:17:
[...]

Bij glasvezel gaat de TV niet over coax. Die hoef je dus niet te vervangen.

Het inderdaad wel minder dat je je CI+ modules niet meer kunt gebruiken. Helaas moet dat via een STB.
Wel als je een netwerkkabel wil trekken om af te monteren in een wcd, tenzij je zoals eymey heeft aangegeven een MoCa setje gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Gravit0n schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:32:
[...]

Wel als je een netwerkkabel wil trekken om af te monteren in een wcd
Da's alleen als je nog niet overal in huis netjes ethernet hebt liggen, en aangezien dit tweakers.net is en niet viva.nl lijkt me niet dat dat veel mensen zijn.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Bedankt voor de reacties.

@eymey ga even kijken naar de MoCa setjes.

@Mr-D. Radio luister ik gewoon via de TV naar surround set, boven heb ik gewoon een platte tv met HDMI en USB maar niet meer de mogelijkheid om de coax kabel te vervangen door een netwek kabel. :(

@Compizfox Tja ben al abonee sinds het @HOME tijdperk en dacht er toen niet aan dat ik het mail adres kwijt ben bij het overstappen.

Als ik naar glasvezel wil gaan moet ik voor de tv's alle coax kabels vervangen door de netwerkkabels wil het niet over het lichtnet doen.

@GEi is ind ook nog een mogelijkheid maar voor mij niet een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleDutch op 08-12-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Aaargh! schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:41:
[...]

Da's alleen als je nog niet overal in huis netjes ethernet hebt liggen, en aangezien dit tweakers.net is en niet viva.nl lijkt me niet dat dat veel mensen zijn.
Daar moet je ook maar net ruimte voor hebben. Ik heb mijn coax moeten vervangen, anders had ik een kabel door mijn gang mogen leggen.

Heeft dus niet alleente maken met het al dan wel niet lid zijn van tweakers.net danwel viva.nl ( :+ ), maar ook of er uberhaupt ruimte voor is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Misschien een dome vraag,bij ziggo via de kabel heb je een CI+ module die de setupbox en extra afstandsbediening laat vervallen,hoe zit dit bij glasvezel gewoon een netwerkkabel in de TV pluggen is voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DoubleDutch schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:53:
Misschien een dome vraag,bij ziggo via de kabel heb je een CI+ module die de setupbox en extra afstandsbediening laat vervallen,hoe zit dit bij glasvezel gewoon een netwerkkabel in de TV pluggen is voldoende?
Er bestaan vooralsnog geen tv's die iptv ondersteunen, dus zonder settopbox kun je niets :/
nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 08-12-2015 14:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DoubleDutch schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:53:
Het is "set top box", niet "setupbox" ;)

Nee, je krijgt er een losse settopbox bij, waar de netwerkkabel in gaat. De box moet je verbinden met een HDMI-aansluiting op je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aaargh! schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:41:
[...]

Wat een ontzettende stomme en kortzichtige aanname weer, sorry (of eigenlijk niet sorry) dat ik het zeg..... 8)7 :{.

Ik ken legio Tweakers en nog eens honderd keer legio huizen waar het zeer onpraktisch of uberhaupt onmogelijk is (zonder veel freeswerk) om netjes UTP-kabel te trekken zonder dat dit overal in het zicht loopt.

Je hoeft geen Viva.nl bezoeker/bezoekster te zijn om naar oplossingen zonder UTP te zoeken. Hoe moeilijk dat misschien ook voor jou te beseffen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ok bedankt dan blijf ik nog lekker bij ziggo met mijn CI+ modules.
Wil hier geen "Settopbox" in huis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DoubleDutch schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:58:
Ok bedankt dan blijf ik nog lekker bij ziggo met mijn CI+ modules.
Wil hier geen "Settopbox" in huis. ;)
Afgezien van dat ik die dingen ook niet wil, ik kan die van Tweak niet eens aansluiten op mijn tv :F

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Raven schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:02:
[...]

Afgezien van dat ik die dingen ook niet wil, ik kan die van Tweak niet eens aansluiten op mijn tv :F
Hoe bedoel je,je hebt geen HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DoubleDutch schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:08:
[...]

Hoe bedoel je,je hebt geen HDMI?
Tv is van voor hdmi-era. Plus, waarom een nieuwe kopen als ik alsnog vastzit aan een settopbox?...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:11:
[...]

Tv is van voor hdmi-era. Plus, waarom een nieuwe kopen als ik alsnog vastzit aan een settopbox?...
Omdat de kwaliteit veul beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gravit0n schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:13:
[...]

Omdat de kwaliteit veul beter is.
Voor dat kleine beetje tv dat ik kijk, neuh :P Als ik films/series kijk, dan doe ik dat op mijn full-hd pc monitor. Heb ik ook geen last van de in gebruik zijnde tv in de woonkamer.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:58:
Ik ken legio Tweakers en nog eens honderd keer legio huizen waar het zeer onpraktisch of uberhaupt onmogelijk is (zonder veel freeswerk) om netjes UTP-kabel te trekken zonder dat dit overal in het zicht loopt.
Wat maakt er uit dat er wat UTP in het zicht loopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:14:
[...]

Voor dat kleine beetje tv dat ik kijk, neuh :P Als ik films/series kijk, dan doe ik dat op mijn full-hd pc monitor. Heb ik ook geen last van de in gebruik zijnde tv in de woonkamer.
Hmm, fair engough. :p
Aaargh! schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:15:
[...]

Wat maakt er uit dat er wat UTP in het zicht loopt ?
Voor mij een hoop, waarom zou ik een kabel op de grond willen hebben liggen door mijn gang heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Raven schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:11:
[...]

Er zijn ook scart- HDMI converters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan zit ik alsnog vast aan de Sparql-box ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Gravit0n schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:17:
[...]

[...]

Voor mij een hoop, waarom zou ik een kabel op de grond willen hebben liggen door mijn gang heen?
Voor een goede netwerk verbinding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Aaargh! schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:33:
[...]

Voor een goede netwerk verbinding :?
Ik hoop niet dat je serieus bent... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Gravit0n schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:40:
[...]

Ik hoop niet dat je serieus bent... }:O
Waarom ?

Sinds wanneer is hoe het er uit ziet belangrijker dan hoe het werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:12
Aaargh! schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:44:
[...]

Waarom ?

Sinds wanneer is hoe het er uit ziet belangrijker dan hoe het werkt ?
+- 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gravit0n schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:17:
[...]
[...]

't is niet mooi natuurlijk, maar als het niet door de muur kan, is het soms niet anders. Liever dat dan WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:43:
[...]

't is niet mooi natuurlijk, maar als het niet door de muur kan, is het soms niet anders. Liever dat dan WiFi.
En dan moet je dus je coax voor UTP vervangen. :)

Anyway, we dwalen af in een andere discussie die eerder thuis hoort in 'Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4'. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
:P Nu tweak in maart 2016 ook in Deventer beschikbaar komt ook maar eens overstappen vanaf ziggo. Helaas loopt het contract bij ziggo nog tot begin mei.

Alleen moet ik het vrouwtje nog zo ver krijgen maar dat moet denk ik niet moeilijk zijn , ga dit topic even volgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
zoals belooft moet alleen de vrouw weer ff aansporen om te stoffen :+
Afbeeldingslocatie: http://www.mr-d.nl/tweak/small1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-d.nl/tweak/small2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-d.nl/tweak/small3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik heb nog een vraagje over het televisie platform. Heb even een aantal pagina's terug gelezen en lees allemaal problemen met opnames en standbye.

Zijn dat echt grote problemen of is het over het algemeen wel te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
ligt aan je eigen
als je even pauzeert en daarna bv verder gaat blijft hij haperen en dan hoop je dat er snel reclame komt zodat je weer live kan kijken
en hij kan niet te lang op pauze staan want in sommige gevallen (ligt er aan wanneer je in het programma de pauze gebruikt en langer dan 20 minuten) dan begint midden in jouw programma het volgende programma
oftewel je kijkt meteen weer live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Pauzeren gebruiken we hier toch niet. Gaat dus puur om opnemen en live tv kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-D. schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:08:
zoals belooft moet alleen de vrouw weer ff aansporen om te stoffen :+
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]
Toch nog een (domme) vraag, wat is het doel van het witte kabeltje aan de zijkant van de spaql. zo te zien loop hij eveneens naar een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:00
Hans_18T schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:23:
[...]

Toch nog een (domme) vraag, wat is het doel van het witte kabeltje aan de zijkant van de spaql. zo te zien loop hij eveneens naar een adapter.
Aan de zijkant zitten een aansluiting voor wifi (dongle)
en een usb 2.0 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Omdat op deze tv geen HDMI zit moest ik ook een actieve convertor er tussen zetten en ook die heeft spanning nodig en dat gaat met dat kabeltje :)
Dat andere kastje is mijn raspberry voor mijn andere ............ach je begrijpt wel wat ik bedoel
Hans_18T schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 23:23:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
mocht iemand de 3g dongle gebruiken op de zyxel
er is een nieuwe patch uit v1.15 en die vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Mr-D. schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:11:
ligt aan je eigen
als je even pauzeert en daarna bv verder gaat blijft hij haperen en dan hoop je dat er snel reclame komt zodat je weer live kan kijken
en hij kan niet te lang op pauze staan want in sommige gevallen (ligt er aan wanneer je in het programma de pauze gebruikt en langer dan 20 minuten) dan begint midden in jouw programma het volgende programma
oftewel je kijkt meteen weer live
Daarom kiezen wij eigenlijk nooit voor pauzeren maar voor opnemen en dan bekijken terwijl die opneemt.
Maar.....ook dan zijn haperingen niet een uitblijvend gevolg. Maar in elk geval niet de afbreuk bij de reclames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn verbinding in Deventer al aangevraagd, lijkt me toch wel leuk zo'n gigabit verbinding voor 30€ p.m.
Moet je wel een heel jaar voor uit schieten, maar ach je zit toch sowieso een jaar aan een abonnement vast.

Dus, chill. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
Wdeb schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:59:
[...]

Daarom kiezen wij eigenlijk nooit voor pauzeren maar voor opnemen en dan bekijken terwijl die opneemt.
Maar.....ook dan zijn haperingen niet een uitblijvend gevolg. Maar in elk geval niet de afbreuk bij de reclames...
Ik heb het opneempakket niet dus kan ik dat niet doen

Pagina: 1 ... 8 ... 67 Laatste

Dit topic is gesloten.