🇪🇺 Buy from EU (GoT)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
🇪🇺 Buy from EU (GoT)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om de IGMP/multicast traffic te filteren zodat het de wireless interface niet beïnvloed?
Bijv. IGMP/multicast alleen op modem poort 1,2 en 3 te laten functioneren en niet op poort 4?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2015 23:26 ]
Alles werkt: Internet, Telefoon (N300A) en Sparql.
Ik kwam er gisteravond achter dat alleen NPO 3 zwart beeld geeft. De zender geeft wel info. Alle overige zenders werken prima. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Sluit Apple Airport Extreme aan op de Zyxel op een poort die niet gebruikt wordt voor de Sparql. Of zet er een IGMP aware switch tussen (GS105eVx of GS108eVx)Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:19:
Ik heb een vraag ik ben erachter gekomen dat de WiFi van mijn Apple Airport Extreme eruit klapt omdat hij dus geen IGMP Snooping/Multicast traffic ondersteund.
Weet iemand of het mogelijk is om de IGMP/multicast traffic te filteren zodat het de wireless interface niet beïnvloed?
Bijv. IGMP/multicast alleen op modem poort 1,2 en 3 te laten functioneren en niet op poort 4?
Vervang de Apple Airport Extreme voor wat beters.
Zie ook https://blog.tweak.nl/thuisnetwerk/sparql-box-aansluiten/ "Fout aangesloten: Sparql Box en PC samen op een switch" lees in dit geval PC als Apple Airport Extreme.
https://github.com/machuidel/openwrt-sparql
Alles werkt prima, alleen het viel me op dat als ik via op mijn wifi zat ik de router niet kon bereiken. Ik dacht eerst dat er een firewall rule niet goed stond, maar het bleek iets totaal anders.
Ieder wifi device die ik verbind met de router krijgt een eigen externe ip. Niet netjes bijvoorbeeld 192.168.1.X maar echt een ip adres dat aan Tweak toebehoord.
Kan dit kwaad? Ik heb dus ondertussen al ongeveer 3 ip adressen in gebruik. Kan iemand mij tips geven om het fatsoenlijk in te stellen?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Het lijkt me niet verstandig om je wifi devices direct aan het Tweak netwerk te hangen. Zoals Megatronics al zei heb je waarschijnlijk een bridge tussen je wifi en WAN gemaakt in plaats van een bridge tussen wifi en LAN. Dit is redelijk makkelijk te herstellen.Lennyz schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:43:
Ik heb een Netgear WNDR3700 met Openwrt en ik heb alles werkend gekregen met onderstaande guide.
https://github.com/machuidel/openwrt-sparql
Alles werkt prima, alleen het viel me op dat als ik via op mijn wifi zat ik de router niet kon bereiken. Ik dacht eerst dat er een firewall rule niet goed stond, maar het bleek iets totaal anders.
Ieder wifi device die ik verbind met de router krijgt een eigen externe ip. Niet netjes bijvoorbeeld 192.168.1.X maar echt een ip adres dat aan Tweak toebehoord.
Kan dit kwaad? Ik heb dus ondertussen al ongeveer 3 ip adressen in gebruik. Kan iemand mij tips geven om het fatsoenlijk in te stellen?
Wat mij eigenlijk nog steeds verbaasd is dat Tweak geen maatregelen heeft genomen tegen dit soort zaken. Als je zou willen zou je dus ongelimiteerd WAN IP adressen aan kunnen vragen. Je zou dus bijvoorbeeld een thuisserverpark compleet aan het WAN kunnen hangen.
MegaTronics schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:06:
WiFi gekoppeld aan de WAN interface ipv de LAN?
Jup, ik had er toch overheen gekeken.hovemt schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:32:
[...]
Het lijkt me niet verstandig om je wifi devices direct aan het Tweak netwerk te hangen. Zoals Megatronics al zei heb je waarschijnlijk een bridge tussen je wifi en WAN gemaakt in plaats van een bridge tussen wifi en LAN. Dit is redelijk makkelijk te herstellen.
Wat mij eigenlijk nog steeds verbaasd is dat Tweak geen maatregelen heeft genomen tegen dit soort zaken. Als je zou willen zou je dus ongelimiteerd WAN IP adressen aan kunnen vragen. Je zou dus bijvoorbeeld een thuisserverpark compleet aan het WAN kunnen hangen.
Ik had in mijn /etc/config/wireless het volgende staan:
option network 'lan wan'
Dit heb ik gewijzigd naar:
option network 'lan'
Nu werkt het zoals het hoort. Ik had dus inderdaad een bridge gemaakt. Ik snap nu meteen waarom ik mijn nieuwsgroepen niet aan de praat kreeg zonder wachtwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Lennyz op 03-11-2015 13:59 ]
Levert concurrent wan nog een bijkomend voordeel op ten opzichte van het volledig door de zyxel router te laten regelen? Ik heb een rt-ac68u (1200mhz cpu 800mhz memory)
Ik krijg telkens dit op mijn.tweak.nl:

🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Je hebt geen inlog gegevens nodig. Gewoon connecten naar news.tweak.nlSando schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:27:
Zijn er andere manieren om je usenet login gegevens te vinden?
Ik krijg telkens dit op mijn.tweak.nl:
[afbeelding]

Zie de text die helemaal onderin verschijnt: Query took too long to execute (AKA timeout).
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik vergat de deamon te starten nadat ik hem installeerde. Nu werkt het. Ik begrijp alleen niet hoe het werkt en waar ik kan zoeken, maar dat is iets anders.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
en 2 geen rare netwerk bewegingen meer van sparql op je eigen netwerk waardoor het rustiger en stabieler word
een minpunt je kan via je eigen netwerk niet meer naar de sparql-app kijken (vpn opzetten in zyxel netwerk en met je tablet inloggen )
Bolis schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:23:
Hey mensen korte vraag.
Levert concurrent wan nog een bijkomend voordeel op ten opzichte van het volledig door de zyxel router te laten regelen? Ik heb een rt-ac68u (1200mhz cpu 800mhz memory)
of ze moeten het eea gewijzigd hebben want ik kan idd niet meer bij mijn usenet gevens in mijn tweak en staat niets meer op hun site over instellingen enzo
Edit:Platform entry niet gevonden !
For some reason, your account reference does not currently be found on the usenet platform.
Please retry at a later time.
When this problem persists please contact us.
See our contact page.
net getest zonder gebruikersnaam en ww werkt inderdaad is idd ook niet nodig omdat je toch alleen maar in het tweakdomein gebruik kon maken van deze dienst
Lennyz schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:28:
[...]
Je hebt geen inlog gegevens nodig. Gewoon connecten naar news.tweak.nl
[ Voor 32% gewijzigd door Mr-D. op 04-11-2015 10:12 . Reden: typo ]
dus houd morgen je router even in de gaten of alles nog werkt zoals bv je telefoon
Spoedonderhoud aan Internet
In de nacht van woensdag 4 op donderdag 5 november wordt spoedonderhoud gepleegd aan internet. Tussen 00:00 middernacht en 03:00 ’s ochtends is het mogelijk dat de internetverbinding enkele minuten wordt onderbroken.
Gepland onderhoud aan TV
In de nacht van maandag 9 op dinsdag 10 november wordt er onderhoud gepleegd aan Sparql. Klanten met televisie van Sparql kunnen in deze nacht van 02:00 tot ongeveer 06:00 geen televisie kijken. Onze excuses voor het ongemak.
Don't dream your life, live your dreams!
I am the great Cornholio!
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Maar het is wel bekend zag ik
Zou mijn schuld wel eens kunnen zijn Vodafone stond net aan mijn deur en begon ze vriendelijk uit te lachen met het bericht dat ik tweak heb
Sorry
Zou het iets te maken hebben met het noodonderhoud van vanavond ?
Verwijderd
Ik had gisteren iemand van Ziggo aan de deurMr-D. schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:14:
Almere buiten ook
Maar het is wel bekend zag ik
Zou mijn schuld wel eens kunnen zijn Vodafone stond net aan mijn deur en begon ze vriendelijk uit te lachen met het bericht dat ik tweak heb
Sorry

Blijkbaar niet, heb het Gb-abo (wat bij mijn weten eigen netwerk is) en daar lag het er ook (even) uit.SilencerNL schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:40:
Same here.. Ligt er uit in Zeewolde (3892). Volgens Tweak heeft iedereen hier last van die niet op het eigen tweak netwerk zit.
Oscar Wilde
Verwijderd
nu moet ik hem elke keer na een dag of 5 rebooten
anders werkt er niks meer
met V8 nooit geen last van gehad
zal die maar weer eens terug zetten
heb alleen 50Mb en telefoon als abbo
overigens internet is niet goed nog kan america en een gedeelte van duitsland niet bereiken via internet (webpages)Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:18:
sinds een paar weken fw 1.00(AAKL.11)C0 in mijn zyxel
nu moet ik hem elke keer na een dag of 5 rebooten
anders werkt er niks meer
met V8 nooit geen last van gehad
zal die maar weer eens terug zetten
heb alleen 50Mb en telefoon als abbo
[ Voor 11% gewijzigd door Mr-D. op 04-11-2015 16:25 ]
Storing op internet
Op dit moment is er een storing op internet. Alle klanten worden hierdoor getroffen. Onze excuses voor het ongemak, er wordt aan gewerkt.
Oscar Wilde
Bij mij ligt telefonie er nog wel uit. (N300A) gigaset en cheapconnect wel aangemeld tweak niet.Mr-D. schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:34:
alles is op het gb netwerk hier weer up en running
meer mensen? (enschede)
[ Voor 24% gewijzigd door markisoke op 04-11-2015 16:47 ]

[ Voor 20% gewijzigd door DanielAlm op 04-11-2015 16:49 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Slux op 04-11-2015 17:12 ]
Dan maar even de keuken in
Zo te zien back online againDwazer schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:59:
Gooi en Vechtstreek ook geen verbinding.
Dan maar even de keuken in
Verwijderd
welke config ?Mr-D. schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:19:
hier ook 11 erop staan maar dan zonder de tweak config erin maar geen problemen gevoelsmatig stabieler dan versie 8
[...]
overigens internet is niet goed nog kan america en een gedeelte van duitsland niet bereiken via internet (webpages)
en waar vandaan
You're so fucking special. I wish I was special.
Ik heb het geprobeerd, mijn conclusie was dat Tweak snmp uit heeft gezet op de routers.Exposure schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:13:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen de Zyxel te monitoren met SNMP? Liefst met de originele tweak firmware...
Je kan snmp krijgen door een optie uit te zetten in de interface die de config van Tweak ophaalt, maar dan moet je de hele config opnieuw in de router zetten. Daar had ik toen geen zin in.
Ik heb een handleiding eerder gepost hoe je de Zyxel helemaal naar factory kan krijgen. De handleiding staat op de site in mijn signature.

Opgelost: Basic port-based VLAN enabled op de Netgear switch. Bijzonderbasd123 schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:08:
Ik heb sinds kort mijn Zyxel vervangen door een Edgderouter Lite, Unifi AP's (Wifi) en een Netgear GS108Ev3, daarbij gebruikmakend van webmasternick's configuratie (http://www.nickd.nl/tweak/edgerouter).
Alles werkt: Internet, Telefoon (N300A) en Sparql.
Ik kwam er gisteravond achter dat alleen NPO 3 zwart beeld geeft. De zender geeft wel info. Alle overige zenders werken prima. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Geheel werkt zeer stabiel. Echte aanrader wanneer je de Zyxel wil vervangen.
Verwijderd
ok bedankthovemt schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:16:
[...]
Ik heb een handleiding eerder gepost hoe je de Zyxel helemaal naar factory kan krijgen. De handleiding staat op de site in mijn signature.
Een buurmanAaargh! schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:13:
Hier ook, enschede twekkelerveld.
[ Voor 21% gewijzigd door Mr-D. op 05-11-2015 08:20 ]
Ik denk dat Tweak toch 1 van de weinigen genoemd kan worden die zo uitgebreid over een grote storing schrijft
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hele goede zaak wat mij betreft, heel prettig om te weten wat er nu precies aan de hand was, op de een of andere manier gaat dat een hoop ergernis tegen.eymey schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:43:
Ik denk dat Tweak toch 1 van de weinigen genoemd kan worden die zo uitgebreid over een grote storing schrijft.
4pp3l schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:24:
Blog n.a.v. de storing van gister:
https://blog.tweak.nl/alg...november-wat-ging-er-mis/

Oscar Wilde
[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-11-2015 17:29 ]
Verwijderd
Wel heel goed dat ze die storing zo gemeld hebben. En er in een blog zo open over zijn.
Daar zouden andere providers, ik zal geen namen noemen, een voorbeeld aan kunnen nemen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 17:35 ]
Ja dat hoopte ik ook dat dat nu opgelost is maar helaas heb ik er nog steeds last van.WhySoSerious? schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:26:
Hier in Leeuwarden helemaal geen storing gehad. Wel tof van Tweak om wat in hun blog te schrijven hierover. Welke provider doet dat nog? Hopelijk zijn de ‘haperingen’ in pauzeren, opnemen en video-on-demand voor Sparql opgelost, want daar heb ik wel erg veel last van.
Is het bij andere gebruikers wel beter geworden ?
TV heb ik wel beter zien worden maar toch nog me enige regelmaat vastlopers en HBO wel erbij maar dat liep helemaal niet soepel, storrend beeld etc. Telefonie was niet perfect soms konden mensen ons niet bereiken maar het was niet storend.
Nog te vroeg om te zeggen dat KPN helemaal perfect is maar wat ik tot nu toe heb gezien zappen de boxen supersnel werkt de standby knop wel normaal HD glas zenders zijn erg goed en de mogelijkheden zijn goed uitgedacht.
Kortom thuis tevreden iets minder snel internet, maar tv ziet er op het eerste gezicht een stuk beter uit zo niet volgend jaar internet bij tweak nemen en tv bij een andere provider
Ondanks dat het nog steeds wat ruwe kantjes zal hebben ben ik wel van plan om komende februari over te stappen naar Tweak incl. Sparql, mede ook vanwege het feit dat op eigen netwerken (nog steeds hopelijk?) van Tweak de NPO-streams en streams van nog wat andere zenders unencrypted zijn.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Naja, als je gewoon tv wilt kijken dan is het geen probleem, in geval van extra's heb ik geen ervaring mee.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:09:
Ik ben nu ruim een jaar weg vanwege dat Sparql, hebben ze dat nog steeds niet op de rit?
groetjes uit dordt
Hier in Amsterdam (op het KPN netwerk) nog steeds geregeld stilstaand beeld bij afspelen gepauzeerd programma. Dit is iets van de laatste 2 maanden. Daarvoor altijd zonder haperingen naar gepauzeerde tv kunnen kijken...jfeenstra1983 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:09:
[...]
Ja dat hoopte ik ook dat dat nu opgelost is maar helaas heb ik er nog steeds last van.
Is het bij andere gebruikers wel beter geworden ?
Had gehoopt dat er wat verbeteringen in zou zitten...

Ik vraag me trouwens af wanneer het pauzeren fatsoenlijk geimplementeerd wordt. Heb net even via de api workbench het een en ander gevolgd.
Na het op pauze drukken wordt er een rtsp stream opgezocht en gepauzeerd. Dit ziet er als volgt uit:
rtsp://185.6.48.4/odf_1-151110-1215-1230.ts.
Dit is een stream met een lengte van 35 minuten. Hierna gaat hij dus gewoon terug naar live televisie. Wat er dus mist is een fatsoenlijke implementatie om naar het volgende blok te schakelen.
We gebruiken bij Telfort de pauzefunctie nu bijna iedere avond om even naar de wc te gaan, koffie pakken, iets tegen elkaar te zeggen, etc. Zo gebeurt het vaak genoeg dat we de hele avond in timeshift modus op dezelfde zender blijven hangen (en evt tussenliggende reclameblokken skippen).
Wel jammer dat Tweak er niet voor gekozen heeft om pauzeren/timeshifting gewoon op een lokale buffer te doen.... het zij een HDD'tje, het zij een SSD'tje .
Dat je maximaal 35 minuten kan pauzeren...
HBO is trouwens ook schokkerig, heb nog niet gecheckt na het onderhoud, maar het was niet leuk kijken de laatste maanden...
Als bijvoorbeeld een programma eerder start dan de EPG en je pauzeert dan, dan neemt hij nog het vorige programma uit de EPG op. Dit zou dan dus betekenen dat je maar 10 minuten van het beoogde programma hebt met je pauzering.
een voordeel ga steeds minder tv kijken en meer vanuit de nieuwsgroepen wat ik zelf wil
hou de tv alleen maar aan voor de vrouw
[ Voor 98% gewijzigd door kmichael op 11-11-2015 09:52 ]
Ik wachtte braaf op verbetering daarvan, maar ze zitten me nu te irriteren met een creditfactuur.
1. 14 Juli upgrade van 100 Mbit naar 500 Mbit aangevraagd.
2. Ze hoopten dat 15 Juli al actief te zetten en administratief werd het ook doorgezet, maar bleek technisch nog niet haalbaar. Hoop mails over en weer maar het kwam er op neer dat ze het niet konden oplossen en de netwerkbeheerder iets moest doen.
3. 30 September werd 500 Mbit eindelijk actief. Kunnen zij niks aan doen, is netwerkleverancier, dus prima. Gaarne alleen wel het al die tijd teveel betaalde bedrag terugstorten of in mindering brengen op toekomstige facturen, nietwaar? Al die maanden volle mep geincasseerd, zonder enig bericht van mindering of creditnota.
4. 5 Oktober na aandringen eindelijk bevestiging dat er een creditfactuur komt. Krijg 99,50 euri terug.
5. 26 Oktober nog steeds geen geld terug. Nieuwe factuur voor 500 Mbit alweer binnen.
6. 27 Oktober bevestiging dat creditfactuur klaar zou staan, maar stond al die tijd on hold vanwege "openstaande factuur". Betaling verloopt via automatische incasso, voornoemde factuur was 13 Oktober verzonden, 28 Oktober incasso via mail aangekondigd, voor afschrijving op 4 November.
Hoe kan het 27 Oktober mijn schuld zijn dat een factuur die zij 4 November gepland incasseren open staat?
De afschrijving was ook 4 November gedaan, precies zoals ze hadden aangekondigd. Dat heb ik uiteraard doorgegeven.
Nu houden zij voet bij stuk dat ze geen bewijs hebben dat die betaling gedaan is en het nagenoeg onmogelijk is om in hun systeem uit te zoeken of een betaling gedaan is - let wel, dit is een incasso, geen handmatige betaling mijnerzijds!
Ze weten het tijdstip, de dag, het bedrag en het betalingskenmerk en zeggen dat het te moeilijk is om op te zoeken.
Ze blijven erbij dat ik een bewijs van betaling moet sturen. Dat weiger ik. Het is niet mijn probleem dat hun debiteurenadministratie een zooitje is.
Daarnaast is dit geld wat dus sinds begin Augustus al teveel is geincasseerd, waar ik gewoon al 3 maanden recht op heb. Zij maken de KEUZE om mij niet uit te betalen omdat ze niet zeker zijn dat de laatste factuur is betaald - een factuur die dus pas in het leven is geroepen NADAT mijn creditfactuur zou zijn gemaakt.
Ik ben 4+ jaar klant, altijd automatische incasso zonder problemen betaald, door al hun Sparql-perikelen heen geploeterd, maar nu kiezen ze ervoor om me administratief dwars te zitten, en er is NIEMAND bij Tweak die denkt "goh, da's lullig, laten we dat gewoon even overmaken en er vanuit gaan dat incasso nummer 51 ook wel geslaagd is, net als de vorige 50".
Het bedrag boeit me niet, maar die belachelijke houding dat het mijn probleem zou zijn dat zij hun creditnota zo laat verwerken, en dat zij een eigen incassotransactie niet kunnen terugvinden vind ik om te janken.
Uiteraard heb ik bovenstaande ook een keer of 5 uiteen gezet richting de tweak servicedesk, maar het interesseert ze geen ruk dat ik trouwe klant ben. Ze blijven als robots zeiken over een betalingsbewijs.
Ik denk dat ik mijn heil elders ga zoeken.
Ik snap je frustratie, maar je kan het zelf binnen een minuut oplossen door betalingsbewijzen te sturen. Dat het niet zo zou moeten zijn dat snap ik. Maar is het niet veel frustratie voor niets? Jij wilt geld terug, je kunt het binnen 1 minuut oplossen door de betalingsbewijzen te sturen.Rude-Dog schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:33:
Ik ben Tweak een beetje zat. Sparql blijft lastig, TV pauzeren werkt gewoon niet...STB's komen nog steeds niet lekker uit standby, en als ik ze aan laat staan blijft het signaal hangen en duurt het 30 seconden voor 'ie op "channel up" reageert.
Ik wachtte braaf op verbetering daarvan, maar ze zitten me nu te irriteren met een creditfactuur.
1. 14 Juli upgrade van 100 Mbit naar 500 Mbit aangevraagd.
2. Ze hoopten dat 15 Juli al actief te zetten en administratief werd het ook doorgezet, maar bleek technisch nog niet haalbaar. Hoop mails over en weer maar het kwam er op neer dat ze het niet konden oplossen en de netwerkbeheerder iets moest doen.
3. 30 September werd 500 Mbit eindelijk actief. Kunnen zij niks aan doen, is netwerkleverancier, dus prima. Gaarne alleen wel het al die tijd teveel betaalde bedrag terugstorten of in mindering brengen op toekomstige facturen, nietwaar? Al die maanden volle mep geincasseerd, zonder enig bericht van mindering of creditnota.
4. 5 Oktober na aandringen eindelijk bevestiging dat er een creditfactuur komt. Krijg 99,50 euri terug.
5. 26 Oktober nog steeds geen geld terug. Nieuwe factuur voor 500 Mbit alweer binnen.
6. 27 Oktober bevestiging dat creditfactuur klaar zou staan, maar stond al die tijd on hold vanwege "openstaande factuur". Betaling verloopt via automatische incasso, voornoemde factuur was 13 Oktober verzonden, 28 Oktober incasso via mail aangekondigd, voor afschrijving op 4 November.
Hoe kan het 27 Oktober mijn schuld zijn dat een factuur die zij 4 November gepland incasseren open staat?
De afschrijving was ook 4 November gedaan, precies zoals ze hadden aangekondigd. Dat heb ik uiteraard doorgegeven.
Nu houden zij voet bij stuk dat ze geen bewijs hebben dat die betaling gedaan is en het nagenoeg onmogelijk is om in hun systeem uit te zoeken of een betaling gedaan is - let wel, dit is een incasso, geen handmatige betaling mijnerzijds!
Ze weten het tijdstip, de dag, het bedrag en het betalingskenmerk en zeggen dat het te moeilijk is om op te zoeken.
Ze blijven erbij dat ik een bewijs van betaling moet sturen. Dat weiger ik. Het is niet mijn probleem dat hun debiteurenadministratie een zooitje is.
Daarnaast is dit geld wat dus sinds begin Augustus al teveel is geincasseerd, waar ik gewoon al 3 maanden recht op heb. Zij maken de KEUZE om mij niet uit te betalen omdat ze niet zeker zijn dat de laatste factuur is betaald - een factuur die dus pas in het leven is geroepen NADAT mijn creditfactuur zou zijn gemaakt.
Ik ben 4+ jaar klant, altijd automatische incasso zonder problemen betaald, door al hun Sparql-perikelen heen geploeterd, maar nu kiezen ze ervoor om me administratief dwars te zitten, en er is NIEMAND bij Tweak die denkt "goh, da's lullig, laten we dat gewoon even overmaken en er vanuit gaan dat incasso nummer 51 ook wel geslaagd is, net als de vorige 50".
Het bedrag boeit me niet, maar die belachelijke houding dat het mijn probleem zou zijn dat zij hun creditnota zo laat verwerken, en dat zij een eigen incassotransactie niet kunnen terugvinden vind ik om te janken.
Uiteraard heb ik bovenstaande ook een keer of 5 uiteen gezet richting de tweak servicedesk, maar het interesseert ze geen ruk dat ik trouwe klant ben. Ze blijven als robots zeiken over een betalingsbewijs.
Ik denk dat ik mijn heil elders ga zoeken.
Inloggen bij de bank, ctrl + f, zoeken naar Tweak, screenshot....Je bent waarschijnlijk langer bezig geweest dit bericht te typen dan dat je bezig bent de betalingsbewijzen op te zoeken.
Nogmaals ik snap je frustratie, maar je hebt het zelf in de hand om het simpel op te lossen en je weigert het uit principe.
Ik zelf heb een creditfactuur van Tweak gedateerd op 29 Juli, deze is ook nog steeds niet verwerkt.Ik lig er minder wakker van daar het slechts om iets van 6 euro gaat. Ik heb ze net toch maar een reminder gestuurd.Rude-Dog schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:33:
Ik neem aan dat je wel een creditfactuur hebt ontvangen?
Update - uurtje na deze post kan het ineens wel en wordt alles zsm in orde gemaakt.
En yep, ik weigerde het uit principe door te sturen. Puur omdat zij besloten dat als belemmerende factor aan te voeren om mijn geld terug te storten terwijl het een geen ruk met het andere te maken heeft.
Posten en typen doe ik graag, iemand anders in z'n onwil tegemoetkomen een stuk minder.
Ik vind je punt heel begrijpelijk en ook wel erg goed zelfs, aan de andere kant maak je je het zelf wel veel moeilijker dan nodig. Overigens ben ik ook zo iemand hoorRude-Dog schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:57:
Nope, enkel beschrijving van de creditfactuur ontvangen , niet factuur zelf.
Update - uurtje na deze post kan het ineens wel en wordt alles zsm in orde gemaakt.
En yep, ik weigerde het uit principe door te sturen. Puur omdat zij besloten dat als belemmerende factor aan te voeren om mijn geld terug te storten terwijl het een geen ruk met het andere te maken heeft.
Posten en typen doe ik graag, iemand anders in z'n onwil tegemoetkomen een stuk minder.
Ik ben nog steeds wel erg tevreden met tweak, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik maar heel beperkt gebruik maak van de TV en de diensten hier omheen. Ik kijk behoorlijk wat series die niet te volgen zijn op nederlandse kanalen, dus ik download wel wat ik wil zien en daarmee bepaal ik dus ook zelf wel wanneer. TV is zo 1990!
Box en router al een keer gerestart, maar geen verschil.
Iedereen die Tweak had voor Sparql en het al die tijd heeft gehouden heeft Tweak het voordeel van de twijfel gegegeven, toch? Datzelfde voordeel moet je als klant ook krijgen vind ik. Enfin ze zeggen dat t nu geregeld wordt dus ik ben vooralsnog weer blij.MetaFrame schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:39:
[...]
Ik vind je punt heel begrijpelijk en ook wel erg goed zelfs, aan de andere kant maak je je het zelf wel veel moeilijker dan nodig. Overigens ben ik ook zo iemand hoor
Ik ben nog steeds wel erg tevreden met tweak, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik maar heel beperkt gebruik maak van de TV en de diensten hier omheen. Ik kijk behoorlijk wat series die niet te volgen zijn op nederlandse kanalen, dus ik download wel wat ik wil zien en daarmee bepaal ik dus ook zelf wel wanneer. TV is zo 1990!
Re. TV: Nick Jr Nederlands gesproken voor de kinderen, om maar wat te noemen
Die 24/7 playlist kan je niet tegen downloaden
Da's waar, ze blijven gewoon kijkenMetaFrame schreef op donderdag 12 november 2015 @ 01:09:
Dat klopt dan wel weer idd, maar dat werkt dan ook primaEn mocht dat haperen, mn kleine van 4 maakt dat echt geen donder uit
Ik vind het meer geknoei met aanzetten, aan/uit/standby wat niet goed werkt, beeld wat soms zwart blijft voor 20 seconden terwijl geluid wel doorkomt, dan moet je eerst zappen etc etc.
WAF is bijzonder laag.
Bij ons zal het voornamelijk live TV kijken zijn en bovendien hebben we een Logitech Harmony set en volgens mij is dat aan/uit/standby gedoe dan wel redelijk te automatiseren naar wat ik ervan heb gelezen. Maar dingen zoals pauzeren en opnemen moeten eigenlijk wel gewoon werken.
Maar goed, een alternatief kan nog zijn dat ik toch weer een wat meer serieus mini-pc'tje aanschaf die goed is in Motion Adaptive Deinterlacing icm. Kodi. En dat dat onze tv kijk oplossing wordt op basis van de ongecodeerde IPTV streams die we hier in Almere hebben. Kodi doet namelijk prima timeshifting icm. TVHeadend of DVBLink
vaak moet mijn zoon dan mijn vrouw helpen (
had al een berichtje achtergelaten op de tweakblog maar daar heeft hij nog niet op gereageerd
eymey schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:20:
Toch stiekem wel een beetje teleurstellend dat veel van die problemen, die er eigenlijk al sinds het begin zijn, nog steeds niet zijn opgelost.
Bij ons zal het voornamelijk live TV kijken zijn en bovendien hebben we een Logitech Harmony set en volgens mij is dat aan/uit/standby gedoe dan wel redelijk te automatiseren naar wat ik ervan heb gelezen. Maar dingen zoals pauzeren en opnemen moeten eigenlijk wel gewoon werken.
Maar goed, een alternatief kan nog zijn dat ik toch weer een wat meer serieus mini-pc'tje aanschaf die goed is in Motion Adaptive Deinterlacing icm. Kodi. En dat dat onze tv kijk oplossing wordt op basis van de ongecodeerde IPTV streams die we hier in Almere hebben. Kodi doet namelijk prima timeshifting icm. TVHeadend of DVBLink.
Ik heb dat precies zo. Ook een harmony, maar 9 van de 10 keer komt 'ie niet uit standby, of gaat 'ie niet aan of uit. Dan moet je met Help gaan knoeien, of de Sparql box helemaal uitzetten en weer opnieuw opstarten - dat krijg je thuis gewoon niet verkocht. Ik heb geen zoon om mijn vrouw te helpenMr-D. schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:29:
ik heb ook een logitech harmony maar ik heb het nog niet helemaal voor elkaar moet toch vaak via de harmony toch nog naar de abox gaan om een powertoggle te doen want de ene keer gaat hij wel standby en de andere keer niet en als ik dat weer op tv kijken klik gaat hij juist standby
vaak moet mijn zoon dan mijn vrouw helpen () als ik er niet ben om gewoon tv te kunnen kijken met alle frustraties die er dan bij horen al zou het alleen al maar optisch te zien zijn dat de abox op standby staat neemt al een boel frustraties weg gok ik zo
had al een berichtje achtergelaten op de tweakblog maar daar heeft hij nog niet op gereageerd![]()
[...]
Ik weet niet of je wel eens hebt geprobeerd de box aan te laten? Als ik dat doe, blijft hij op het openstaande kanaal "hangen" als je inschakelt - en duurt het 20-30 seconden na het channel up/down drukken voor 'ie uberhaupt reageert. En soms is het beeld zelfs zwart, terwijl geluid doorloopt. Soms los ik dat op met een paar keer zappen maar meestal moet de hele box van de stroom.
Ik ben op dit moment in het buitenland en heb satelliet daar. Als ik zie hoe snel dat zappen gaat, dat is eigenlijk gewoon wat je wilt. Niet dat satelliet de oplossing is, maar dat vlotte zappen wil je ook op je glasvezel.
[ Voor 20% gewijzigd door Rude-Dog op 12-11-2015 09:58 ]
Zelf gebruik ik geen harmony, maar 2x de Philips Prestigo. Daar de Prestigo de ABOX niet kent heb ik de Prestigo alle relevante knoppen van de ABOX aangeleerd, werkt feilloos.
Ik heb ook een prestigo (wat ik trouwens een pauperding vind - bij normaal gebruik zonder nagels kwam binnen een jaar verf van alle knoppen af. Alle toetsen lichten nu enorm op en de symbolen zijn amper zichtbaar.Hans_18T schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:15:
Ik herken bovenstaande niet.
Zelf gebruik ik geen harmony, maar 2x de Philips Prestigo. Daar de Prestigo de ABOX niet kent heb ik de Prestigo alle relevante knoppen van de ABOX aangeleerd, werkt feilloos.
Ik heb de prestigo ook knoppen aangeleerd maar standby/wakeup blijft moeizaam, en zoals gezegd aan laten staan bevriest de zender voor een tijdje.
Humax IHDR-5400C op de kop tikken, dan hebben wij eigenlijk alles wat we dagelijks zouden willen gebruiken voor TV (en m'n HDHomerun voor DVB-C -> IP kan dan evt in gebruik blijven).
Maar stiekem vind ik dat toch zonde.
[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 12-11-2015 10:26 ]
Grappig is dat ze wel heel snel doorhebben als je niet betaald. Maar dus niet doorhebben dat je wel betaald hebt.Rude-Dog schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:57:
Nope, enkel beschrijving van de creditfactuur ontvangen , niet factuur zelf.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ja, ik snap echt niet hoe je niet zelf een incasso in het systeem kan terugvinden.LordSinclair schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:26:
[...]
Grappig is dat ze wel heel snel doorhebben als je niet betaald. Maar dus niet doorhebben dat je wel betaald hebt.
Je hebt toch de geplande incassodatum, het bedrag, de referentie zoals je die zelf bijhoudt..zolang je het niet in Paint bijhoudt kan je er zo op zoeken?
Als ik de huidige generatie STB's van KPN zie (laatst met zo'n ding gespeeld in een KPN XL winkel). Bloody fast! Categorie minder dan een halve seconde. Je zou bijna denken dat die dingen tegenwoordig 'slim' de volgende en vorige stream ook alvast aanvragen via IGMP .
Als ik kijk bij de specs van de laatste STB's van KPN/XS4all dan zijn die echt flink vlotter qua CPU, en hebben ook een bak meer memory/flash mem dan de oudere generaties.eymey schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:30:
Overigens, zappen zou ook bij IPTV gewoon super snel moeten kunnen zijn.
Als ik de huidige generatie STB's van KPN zie (laatst met zo'n ding gespeeld in een KPN XL winkel). Bloody fast! Categorie minder dan een halve seconde. Je zou bijna denken dat die dingen tegenwoordig 'slim' de volgende en vorige stream ook alvast aanvragen via IGMP .
Die schijnen echt goed te werken. Ben erg benieuwd hoe de ervaring bij XS4all is. Als ik overstap zal het naar 500/500 XS4all zijn denk ik.
Dit topic is gesloten.